GTA IV - Thrusmaster joy pad probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:12

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem na de patch ivm mijn Thrusmaster joystick. ( die ik daarvoor niet kon gebruiken )

Iets zorgt ervoor dat de knop naar links (dpad) word ingedrukt of iets degelijks, want als ik bijvoorbeeld naar een menu ga, en bijv. smoothness wil aanpassen dan gaat ie als een gek naar links - terwijl ik niks druk op dat moment.

Heb er een klein filmpje van gemaakt om wat te verduidelijken.

En in game kan ik door deze rare tick niet spelen omdat me telefoon continue geselecteerd word |:(
Iemand hetzelfde icl een Thrustmaster 3-1 dual trigger?

Heb het zowel in vista als in me XP64 OS. :X Heb geen emu cracks of dergelijk.

Is de patch eindelijk uit, en werk het nog voor geen meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Is een bekend probleem met dit type cotroller en Windows Live-games. Houdt gewoon in dat je een andere controller zult moeten aanschaffen. Naar mijn weten werken de Logitechs wel goed.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ik heb ook last van iets vergelijkbaars. Ik heb een Thrusmaster HOTAS Cougar (= joystick + gashendel voor vliegsims) en die wil ik helemaal niet gebruiken in dit spel!!! Maar dat kan je nergens aangeven en dus gaat ie (sinds de patch) er toch iets mee doen. Enige oplossing (voor zover ik nu weet): USB plug eruit.

echt mega irritant. Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Topicstarter
Dat zou toch niet moeten. Vanwaar die direct-input support dan 8)7 Bij geen enkel ander spel heb ik hier last van :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ga jij is bijvoorbeeld Gears of War uit proberen, gegarandeerd dat je dan ook tegen hetzelfde probleem aanloopt. Om een of andere reden werken bepaalde of wellicht alle Thrustmaster controllers niet met Windows Live-games. Enige oplossingen in dit geval zijn; een controller aanschaffen van een ander merk(lees: logitech), of zoals Tomcat al zegt, de USB-plug eruit halen en dan maar met de keyboard en muis spelen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik heb hetzelfde met een PS2-joystick via een kikijoy adapter. Erg jammer =/

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
^^ en ik heb dan weer hetzelfde met een PS2 controller via een Konig adapter ;)

Maar goed idd, DirectInput patch was dus useless voor mij. Kan nu een logitech of xbox controller gaan kopen... moet nog even afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Topicstarter
Ja, wilde al een tijd voor een draadloze - dan kom je snel bij de logitech rumblepad II. Denk dat ik daarvoor ga. :)

Verwijderd

yassine schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:25:
Ja, wilde al een tijd voor een draadloze - dan kom je snel bij de logitech rumblepad II. Denk dat ik daarvoor ga. :)
Niet doen!!!! ik heb een rumblepad II, heeft hetzelfde probleem (na installatie van de verplichte eerste patch). Is in mijn geval niet te verhelpen zonder de rumblepad met drivers en al van het systeem te knallen (anderen lukt het om drivers opnieuw te installeren en zonder problemen te spelen). Ik vind dat nogal wat aangezien ik ook fanatiek racespelletjes hiermee doe (grid en dirt op dit moment). Die doen het overigens helemaal prima. Het is weer de zoveelste baggerbug van Gta IV (blijft overigens nog wel gewoon een retegaaf spel, maar die bugs.... die bugs.... FOEI Rockstar)

Update:
Ik heb de gamepad werkend gekregen, en wel als volgt:
1 de-installeer de drivers (laat pad aangesloten!)
2 Herstart windows (laat pad aangesloten)
3 Laat windows de gamepad automatisch herkennen (laat pad aangesloten)
De tips van rockstar zijn wat dubbelzinnig over hoe je moet de-installeren en weer installeren.

Heb enorm lopen kloten om het werkend te krijgen, maar dit was voor mij de oplossing.
Hope it helps

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 11:05 ]

Pagina: 1