Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 23:28
KoffieNT schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:14:
Heb je dat ook als de laptop in de stroom zit?
Yep.

Misschien wordt er iets te heet waardoor hij ineens langzamer gaat lopen? Maar toch gek dat het vrijwel dezelfde regelmaat lijkt te gebeuren en alleen bij GTA4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:24

KoffieNT

banaan

Dat zou kunnen inderdaad, misschien dat je een programma zoals Everest even open kunt houden zodat je kunt zien welke temperatuur je videokaart is en of de slowdowns ongeveer bij die temperatuur zijn.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
KoffieNT schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:58:
Dat zou kunnen inderdaad, misschien dat je een programma zoals Everest even open kunt houden zodat je kunt zien welke temperatuur je videokaart is en of de slowdowns ongeveer bij die temperatuur zijn.
Met MSI afterburner meet ik dat de GPU zeker warm wordt (topt op 99 graden, of wellicht hoger als dat de max is dat hij kan meten), maar het is niet zo dat hij dan per se gaat stotteren. Zou zeggen dat dat niet per se de oorzaak is.

Nu schokt hij weer maar tijdens 97-96 graden, dus het lijkt ergens anders aan te liggen.

Ik zal ook de CPU temps eens in de gaten houden: Die is hoog, maar het is niet zo dat tijdens de pieken het stotteren begint.

Wat me wel opviel is dat bij alt+tabben naar windows en daarna terug, het stotteren meteen verdwijnt. Maar na een minuut of wat komt het terug. Het lijkt ook langer weg te blijven als ik niet alt-tab maar het gewoon afwacht. Ik lees net dat andere mensen in het topic hier ook last van hebben, maar een oplossing heb ik nog niet gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door MailMan op 17-03-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:42

SomerenV

It's something!

Ik heb GTA4 ook maar weer eens van stal gehaald (ik zag toevallig een filmpje van iCEnhancer voorbij komen. Voorheen had ik een Q6600 @ 2.4GHz, 4GB DDR2-667 en een Radeon 4850 512MB, wat voldoende was om GTA redelijk oké aan de praat te krijgen. Nu heb in feite hetzelfde systeem (dus de Q6600, 4GB) maar sinds eind vorig jaar met een Radeon 6870 1GB. Tot mijn verbazing werkt deze game gewoon slechter dan voorheen, en met iCEnhancer is het helemaal niet meer te doen. Welke settings ik ook neem, de game blijft een onspeelbare stotterende bende. Iemand die hiervoor een oplossing heeft? (en niet aankomen met: neem een i5 of 7)

Edit: oke, ik ben nu een beetje afgekoeld, dus tijd voor een wat betere post. Ik zit al sinds gisteren te stoeien om GTA4 een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Ik zit op Windows 7 x64 (Ultimate) en GTA zit op versie 1.0.4.0. Zonder enige mods (dus fresh install) draait al waardeloos (op low/medium). Met een paar commandlines is het al ietsjes beter maar nog steeds niet geweldig. M'n ATI kaart gebruikt de laatste drivers en een game als Battlefield 3 draait gewoon prima op high (1440x900). Het is toch van den zotte dan een paar jaar oude game gewoon niet vooruit te branden is?

[ Voor 32% gewijzigd door SomerenV op 18-03-2012 16:10 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Heb je lage fps of gewoon stotteren door iets anders?

Wat bij mij voor veel fps zorgt is shadows op off zetten. 1.0.4 is hier ook het snelst. Als her schokkerig speelt door het indrukken van toetsen dan zou je de windows key logger service uit moeten zetten.

Speelde je daarvoor ook al op win7 64bit?

Mn benchmark op 1280x800 met Med textures, de rest laag, shadows off en sliders rond de 40 geeft 42fps.

[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 18-03-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:42

SomerenV

It's something!

MailMan schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:34:
Heb je lage fps of gewoon stotteren door iets anders?

Wat bij mij voor veel fps zorgt is shadows op off zetten. 1.0.4 is hier ook het snelst. Als her schokkerig speelt door het indrukken van toetsen dan zou je de windows key logger service uit moeten zetten.

Speelde je daarvoor ook al op win7 64bit?

Mn benchmark op 1280x800 met Med textures, de rest laag, shadows off en sliders rond de 40 geeft 42fps.
Nee, ik heb echt lage fps. Ik haal denk ik gemiddeld nog geen 20 fps (alles medium) met m'n Q6600 @ 2.4GHz, maar het stomme is dat wanneer ik de Q6600 OC naar 3.0GHz, ik de 15 fps nog niet eens haal gemiddeld. Schiet niet echt op zo -,-

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Sinds vandaag kan ik GTAIV niet meer opstarten, zowel EOLC als de gewone. Kom op social club menu, log in. Daarna krijg ik cdrom icoontje in beeld, dat hij laadt, daarna wordt het weer een muis en gebeurt er verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Mensen ik vind dat windows life gedoe wel weer minder met mijn nieuwe gta game. Maar nu even over de performance. Mijn GPU gebruik is maar de helft van wat het kan en ik zit momenteel met SLI aan te gamen dan. Ik denk dat ik dus meer fps hoor te hebben maar kan er naast zitten. Ik heb alle balkjes naar de max toe en speel op de hoogst mogelijke instelllingen. Ik krijg dan soms trops naar 9fps toe. Doe ik zelf iets fout?

1920x1080
2xgtx580
6gb memory
i7 920 4000mhz

Hie kan ik zien welke patch van de game ik draai en hoe krijg ik sli werkende voor 100%

??

Edit
het gaat om GRAND THEFT AUTO: EPISODES FROM LIBERTY CITY.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 21-03-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Laatst online: 11-10-2024
Na een update van mijn videokaart heb ik nog maar eens een benchmarkje gedraait:

Statistics
Average FPS: 58.81
Duration: 37.92 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 75%
Video memory usage: 50%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Very High
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x4
Night Shadows: Off
View Distance: 30
Detail Distance: 31

Hardware
Microsoft Windows 7 Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 5800 Series (5870 2gb)
Video Driver version: 8.17.10.1114
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
AMD Phenom(tm) II X4 820 Processor

Ik ben zeer tevreden nu ik mijn 4870x2 heb ingeruild voor een 5870. GTA draait geweldig en ik kan niet wachten op GTA V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Anoniem: 304087 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:29:
Mensen ik vind dat windows life gedoe wel weer minder met mijn nieuwe gta game. Maar nu even over de performance. Mijn GPU gebruik is maar de helft van wat het kan en ik zit momenteel met SLI aan te gamen dan. Ik denk dat ik dus meer fps hoor te hebben maar kan er naast zitten. Ik heb alle balkjes naar de max toe en speel op de hoogst mogelijke instelllingen. Ik krijg dan soms trops naar 9fps toe. Doe ik zelf iets fout?

1920x1080
2xgtx580
6gb memory
i7 920 4000mhz

Hie kan ik zien welke patch van de game ik draai en hoe krijg ik sli werkende voor 100%

??

Edit
het gaat om GRAND THEFT AUTO: EPISODES FROM LIBERTY CITY.
Ik dacht ooit te hebben gelezen dat gta niet (zo) goed omgaat met 2 videokaarten. Dit kwam volgens mij omdat gta aan beide kaarten dezelfde instructies geeft en niet beide kaarten andere instructies. Wat ik zou doen is eens een testje met slechts 1 kaart en kijken of dit beter werkt. Helaas is dit niet de oplossing die je zoekt maar het zou wellicht wel de tijd opleveren die je anders kwijt bent aan het vinden naar een oplossing die er wellicht niet is. In elk geval veel succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
MailMan schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Met MSI afterburner meet ik dat de GPU zeker warm wordt (topt op 99 graden, of wellicht hoger als dat de max is dat hij kan meten), maar het is niet zo dat hij dan per se gaat stotteren. Zou zeggen dat dat niet per se de oorzaak is.

Nu schokt hij weer maar tijdens 97-96 graden, dus het lijkt ergens anders aan te liggen.

Ik zal ook de CPU temps eens in de gaten houden: Die is hoog, maar het is niet zo dat tijdens de pieken het stotteren begint.

Wat me wel opviel is dat bij alt+tabben naar windows en daarna terug, het stotteren meteen verdwijnt. Maar na een minuut of wat komt het terug. Het lijkt ook langer weg te blijven als ik niet alt-tab maar het gewoon afwacht. Ik lees net dat andere mensen in het topic hier ook last van hebben, maar een oplossing heb ik nog niet gezien.
Wanneer je alt tabt naar windows, dan zal de grafische processor meteen een stuk minder belast worden en dit resulteert onmiddellijk in een temperatuur daling. Velen anderen adviseren op fora dat een temperatuur van je gpu beneden de 80 graden het meest wenselijk is. Echter gaat het ook om de tijd dat je de gpu op bijna 100 graden houdt. Indien dit slechts enkele seconden is en de temperatuur daarna weer snel daalt tot ongeveer 80 graden dan moet het (vaak) geen probleem zijn.
Dat het langer lijkt voordat hij gaat stotteren indien je niet alt tabt naar windows is moeilijk te verklaren omdat je het woord lijkt gebruikt. Dit berust op een gevoel en het zou handiger zijn als je met afterburner en een klok dit gaat meten.

Afterburner kan je trouwens instellen dat hij ook boven de 99 meet. Settings>(tabje) monitoring> en dan op "gpu1 temperature" klikken en de max limit veranderen in bijvoorbeeld 120. Let op! als je videokaart zo heet wordt dan is het zo goed als einde oefening.

Ik wil je in elk geval veel succes wensen :) (en p.s. 97 graden vind ik wel hoog 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

heb sinds gister weer een game pc. Had gta4 nog liggen dus maar even een benchmark gedaan.
Is een fresh windows install. En up to date gta 4 pc is bone stock. Heb alles maxed out gezet.

Statistics
Average FPS: 44.46
Duration: 36.89 sec
CPU Usage: 34%
System memory usage: 49%
Video memory usage: 53%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: Very High
View Distance: 100
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 8.17.10.1119
Audio Adapter: Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz

File ID: Benchmark.cli

Rare is als ik dan de game opstart haal ik echt niet eens helft van de fps.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Crescendo schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:11:
Sinds vandaag kan ik GTAIV niet meer opstarten, zowel EOLC als de gewone. Kom op social club menu, log in. Daarna krijg ik cdrom icoontje in beeld, dat hij laadt, daarna wordt het weer een muis en gebeurt er verder niks.
Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
Crescendo schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:15:
[...]

Iemand hetzelfde probleem?
Nee sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
v8power67 schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:37:
heb sinds gister weer een game pc. Had gta4 nog liggen dus maar even een benchmark gedaan.
Is een fresh windows install. En up to date gta 4 pc is bone stock. Heb alles maxed out gezet.

Statistics
Average FPS: 44.46
Duration: 36.89 sec
CPU Usage: 34%
System memory usage: 49%
Video memory usage: 53%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 8.17.10.1119
Audio Adapter: Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz

Rare is als ik dan de game opstart haal ik echt niet eens helft van de fps.
Als je de view distance etc lager zet wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Heb ik ook geprobeerd maar veranderde niet veel, die eerste missie happert nog steeds flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
v8power67 schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:04:
Heb ik ook geprobeerd maar veranderde niet veel, die eerste missie happert nog steeds flink.
Probeer eens de night shadow uit te zetten. Dat helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Okee ga ik doen, maar dat is wel meteen een gemis.
Wordt tijd voor een gtx680 denk ik :P
Mn 4890 in crossfire zijn niet best meer tegenwoordig. En gta4 heeft ook geen echte crossfire ondersteuning.
(met echte bedoel ik meer dan 50% winst) want haal met crossfire aan 10fps meer, dat is 25% verbetering tegenover de single gpu.

Zo heb een en ander getest.
Stabiele framerate heb ik nooit, zelfs met alles op zn laagst gaat ie soms ruim onder de 60.
Zelfs soms onder de 30 fps. Terwijl max wel rond de 140fps ligt.
Het is ook vaak dat als ik mn beeld draai hij ineens erg gaat laggen.

Zijn er nog tips om te tweaken voor betere resultaten.
Want met 2 4890's zou je toch verwachten een game uit 2008 wel goed te kunnen spelen.
Zeker met een i7 920 @ 3.4ghz erbij moet dat wel lukken toch ?

[ Voor 41% gewijzigd door v8power67 op 02-04-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Crescendo schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:11:
Iemand enig idee, ik snap er namelijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Crescendo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:42:
[...]

Iemand enig idee, ik snap er namelijk niks van.
Ik denk dat er een bitje in een van de bestanden van GTA verkeerd staat. Wat je kunt proberen is het programma helemaal te verwijderen, registry cleaner draaien om alles van GTA weg te halen, en dan opnieuw installeren

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Hmm, en dat kan zomaar gebeuren, zonder dat je ook maar iets veranderd hebt aan die van die mappen? Dat zou wel zuur zijn namelijk :p. Kan ik beide GTA's weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb wat filmpjes en screens gezien van de ENB series.
Dat leek me wel interessant, zeker omdat ik een nieuwe vga kaart wil kopen.

Hoe kan ik zien welke gta 4 versie ik heb?

Ik heb de v0.0082 beta gedownload en alle files in mijn gta folder gekopieërd.
Het spel start wel op met een flitsende tekst "ENBSERIES" op het scherm, maar er valt me niets bijzonders op.
Ook is het spel veel te helder en zijn de kleuren raar, shift + f12 lost het voor een paar tellen op maar dan is het weer terug.

Ik ben dat de v0.0082 versie niet werkt met mijn versie van gta 4.

Alle drivers, directx etc zijn up to date.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Heb hier een iMac 2011 met een i5 en AMD 6770M videokaart.
Boot-camp met Windows 7 geinstalleerd, 32 BIT versie.
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd.

Toch kan ik het spel niet spelen zonder dat het spel gaat stotteren. Het maakt niet uit op welke resolutie ik hem zet, elke keer blijft het beeld even stilstaan. Wat me opviel was dat het vooral was als ik met de auto een bocht om ga. Lopend of alleen rechtdoor rijdend heb ik er geen last van. Zijn hier meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
Wanneer je het probleem hebt van een videokaart met meer dan 2 gig geheugen, verander dan het doel in je snelkoppeling in:

"C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict -availablevidmem 50 -minspecaudio

Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Daarvoor heb ik van alles geprobeerd, inclusief het command.txt file. Werkte allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EOLC hier maar loopt niet goed. Weet iemand nog een link naar een mooie grafic mod, misschien doet mijn GPU dan wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
Ghallo.

Na laaaang niet gegamed te hebben , vandaag gta 4 gekocht.

Netjes geinstalleerd , gezord dat mijn drivers up to date zijn.

Nu komt het , het spel is niet te spelen , ik kom het menu amper in , het lijkt wel een dia show ?

Specs :

I7-2600
8GB ram
Asus geforce gtx 550TI OC top 1gb

Nu heb ik niet de snelste pc , maar ik neem aan dat ik deze game toch moet kunnen draaien ? zelfs op 1024x768 kan ik amper het menu doorlopen.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 23:20
Galaxis schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:14:
Ghallo.

Na laaaang niet gegamed te hebben , vandaag gta 4 gekocht.

Netjes geinstalleerd , gezord dat mijn drivers up to date zijn.

Nu komt het , het spel is niet te spelen , ik kom het menu amper in , het lijkt wel een dia show ?

Specs :

I7-2600
8GB ram
Asus geforce gtx 550TI OC top 1gb

Nu heb ik niet de snelste pc , maar ik neem aan dat ik deze game toch moet kunnen draaien ? zelfs op 1024x768 kan ik amper het menu doorlopen.

Iemand een idee ?
Heb je de game al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
FrankRicard schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:18:
[...]

Heb je de game al geupdate?
Zojuist gedaan. Alles gaat nu soepel , totdat ik op een toets druk ? Beetje vreemd.

Laat allemaal maar doen. De game ligt al met doosje en al in de container. Jammer van het geld. Maar na de update startte de game helemaal niet meer. IK ben der klaar mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Galaxis op 09-07-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245935

Hallo,

Ik heb GTA IV weer eens onder het stof vandaan gehaald en wilde na een paar upgrades van mijn pc dit spel eens op maximaal draaien.

Dit werkt alleen voor geen meter. Uit de benchmark komt dat ik een fps heb van 5.8.

Hier snap ik niks van.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb gta iv geüpdated naar versie 1.0.7.
Alle hardware drivers zijn ook geüpdated.
Direct x 11 geïnstaleerd.

Mijn specs:

Windows 7 - SP1
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 2GB
4 GB DDR2 800
750W voeding

Moederbord betreft een MS-7259 nog een socket 775.

Alvast bedankt.

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Night Shadows: High

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465756

beste gta spelers

een kort vraagje.
volgende week krijg ik mijn pc binnen...(i7 3770, gtx 680 ect)

ik lees overal dat als je een goede videokaart hebt met 2 gb video memory of meer dat je game raar genoeg die ruimte niet ziet en zelfs ondergewaard gaat presteren.(zelfs rockstar gaf dit probleem toe)

ik las al over de aanmaak van een commandline.txt met daarin toevoeging van norestrictions ect.
moet ik dit al bij voorbaat doen?of hoeft dit niet voor mijn pc te gelden?
of is dit probleem al opgelost in de 1.0.7.0 patch?

Ik ga 'm zwaar belasten met vele mods...dus hoop dat mijn grafische kaart en processor zich volledig overgeven aan de game. :)

bedankt voor de feedback

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 15-07-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:53
Hallo.
ik heb me nieuwe pc binnen. en zag op steam een mooie deal
10 euro voor alle gta games.
ik gedownload.
kom ik ingame. alle instellingen op hoogst gezet.
krijg ik gemiddelt rond de 25 fps....

en dan draai ik op hd7970 royal king. crossfire.
in bf3 en crysis 2 haal ik tegen de 100 fps.
ik heb al de patch geprobeert ergens van google. maar dat werkte niet.
zou het kunnen zijn dat ik catalyst 12.3 draai??
want die durf ik niet te upgrade aangezien me pc elke keer uitviel met andere drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:23
Ik heb dus ook GTA IV gekocht via Steam...
Nou heb ik niet de minste game pc:
Intel i5 2500
HD 7850
8gb RAM
Maar nog lagged die als een gek en met fraps draaiend kom ik rond de 20 FPS :S
Nu heb ik al uitgezet dat die opneemt tijdens het spelen. Maar dat helpt weinig.
Wat kan het zijn? Want BF3 speel ik gewoon op Ultra zonder problemen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 17:40

Pykow

Angelo OTR

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe PC en de meeste games draai ik lekker op 100 FPS.
met mijn GTX460 haalde ik op low/mid settings rond de 40 tot 80 fps.
ik verwacht met mijn GTX670 nu veel meer te halen op hogere settings

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:23
Hoe kan dit dan?
Waarom haal ik zulke lage FPS?
Gister heb ik hem ook nog gedowngrade naar 1.0.4 en icenhaler geïnstalleerd.
Maar het blijft laggy.
Video drivers zijn up-to-date trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Laatst online: 20:53
ja ik heb me drivers ook up to date gemaakt. en nog steeds 25 fps.
als ik crossfire uit zet herkent de game 1 gig meer vram. maar haal ik 22 fps.
ook iceenhancer geinstalleerd. maar maakt vrij weinig uit.
iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Vreemd ik heb GTA IV ook in de sale aangeschaft (paar uurtjes gespeeld, nu al geniaal spel trouwens)

En ik heb gts360m en i5 430m, en het gaat redelijk, textures op high de rest medium/low. Alle drie de distance schuifjes op 25 en frames schommelen tussen 20 (rijdend overdag) en 40 (lopend/binnen). Als ik shadows uitzet komt er wel 10 fps bij.

Verder nergens aan gerommeld en gewoon de laatste patch gehouden 1.0.7.0 (zoiets) heeft bij mij geholpen.
Wat trouwens ook kan helpen is de draw/detail distance flink omlaag (niet hoger dan 25/30), dit maakt een gigantisch verschil in performance.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Statistics
Average FPS: 65.56
Duration: 37.27 sec
CPU Usage: 28%
System memory usage: 30%
Video memory usage: 64%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (59 Hz)

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 680 @ stock
Video Driver version: 301.42
Audio Adapter: Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 3.99 ghz
12gb ddr3 ram

Heb alle gta games maar gekocht met steam sale.
En kan nu met mn 680gtx wel redelijk spelen, met echt alles max dus ook sliders enz, haal ik ingame ong tussen de 45-60 fps, met max drop soms van rnd de 30fps.
Speelt 100x fijner dan met de 4890 in crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de aanrader van de eeuw:

icenhancer 2.1 + de iceshader.fx vervangen van die van versie 1.25. (even heel icenhancer 1.25 downloaden en pak dan enkel dat bestandje) (niet icenhancer 1.35 dan zie je niks in het donker)
kopie passen en klaar.

man, het hele cartoonachtige gehalte bij 2.1 is weg en dit is reallife met geweldige DoF....en in het donker een beauty met alle lichtjes....is een gemis als je dit niet doet..:) dan vind ik 2.1 standaard eigenlijk tegenvallen als je het vergelijkt

had em al in het gta4topic gezet maar hoort eigenlijk hier ;)

gemiddeld 50 fps op alles max met 2.1 mod
specs zie onder

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 21-07-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Anoniem: 465756 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:42:
de aanrader van de eeuw:

icenhancer 2.1 + de iceshader.fx vervangen van die van versie 1.25. (even heel icenhancer 1.25 downloaden en pak dan enkel dat bestandje) (niet icenhancer 1.35 dan zie je niks in het donker)
kopie passen en klaar.

man, het hele cartoonachtige gehalte bij 2.1 is weg en dit is reallife met geweldige DoF....en in het donker een beauty met alle lichtjes....is een gemis als je dit niet doet..:) dan vind ik 2.1 standaard eigenlijk tegenvallen als je het vergelijkt

had em al in het gta4topic gezet maar hoort eigenlijk hier ;)

gemiddeld 50 fps op alles max met 2.1 mod
specs zie onder
Maar kost dit fps of niet?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een mod oid dat de performance verbeterd. Want ik heb nu ongeveer 20 -40 fps.
En is dat commandline.txt gedoe nog nodig met de laatste patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10K schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:45:
[...]

Maar kost dit fps of niet?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een mod oid dat de performance verbeterd. Want ik heb nu ongeveer 20 -40 fps.
En is dat commandline.txt gedoe nog nodig met de laatste patch?
Dit kost meestal wel wat fps ja..hoewel je kan de mod installeren en kijken wat ie doet..je kan altijd alles op low zetten eventueel...mod installeren is zo gedaan en misschien valt het voor je mee.

over de commandline.txt ik denk dat dit ook al verbeterd moet zijn met de nieuwste patch...mijn videokaart kon vanaf de cd (laagste versie van paar jaar geleden) zonder update patch het niet aan...gta zag zijn geheugen niet O-) ..
na de update heb ik de commandline.txt ook niet hoeven te gebruiken..maar hij kan het altijd proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://youtu.be/dHWFPVzKWl8?hd=1
en
http://youtu.be/NUI2BkSdHeQ?hd=1

voorbeeldje van wat ik nu heb met icenhancer 2.1.. vergeet niet in 1080p te zetten ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 22-07-2012 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 10:01

thorgal21

Forum Noob

@Jappiededeur, hoe heb jij het ooi zo nice gedaan? :O kan je het uitleggen? misschien in DM of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die mod ook geinstalleerd maar ziet er lang niet zo mooi uit, verder valt de game soms gewoon uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal zeer spoedig jullie de gehele uitleg geven hoe ik 'm getweaked heb.

binnen 10 minuten heb je alles zoals mij :)
enige wat kan verschillen is de grafische kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Zou geweldig zijn Jappie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar de savegame folder zit. Ik wil die even wissen want ik denk dat hij dan niet meer uit valt.
Het gaat wel om de CD van EFLC windows live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het goed is lupp bij mijn documenten-->rockstar games..althans daar zit ie van mij

@thor geen probleem ;) maar wel pas in het weekend..zit in examenweek!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 23-07-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik gekeken maar er staat GTA4 maar helaas geen savegames. Of zijn ze misschien niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij staat ie wel onder die map

mijn documenten---->
rockstars games---->
gta4--->
Benchmarks
savegames
User Music
videos

rechtsboven als je in de map gta4 zit staat rangschikken op...moet je "map"kiezen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 23-07-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben de game momenteel opnieuw aan het installeren en gooi dan direct de icehancer 3,5 er op. Wekt het niet dan koop ik de game via steam want ik wil geen windows live troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je dat icehancer erop zet? Want het probleem bij mij is, Als ik in de zon rij, dan is het bijna "lagg vrij" (nog steeds 30 fps), maar als ik in de schaduw rij dan is het 10 FPS, terwijl ik shadows al op low heb gezet. Ik heb een HD6850 en X4 3.0 ghz processor, dus het lijkt me wel dat ik toch wel wat meer FPS zou moeten kunnen behalen met die mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@thor
even je kladblok open....

zet dit erin:

-norestrictions
-nomemrestrict
-percentvidmem 100
-noprecache
-novblank

opslaan met naam: commandline (alszijnde txt bestand)

opslaan in je main GTAiV map waar alles staat.

done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:52:
Ben de game momenteel opnieuw aan het installeren en gooi dan direct de icehancer 3,5 er op. Wekt het niet dan koop ik de game via steam want ik wil geen windows live troep.
heeft er niks mee te doen

ik help je wel ff:

kijk ff goed of je versie 1.0.7.0 of 1.0.4.0 hebt

begin dan bij 1...anders met versie 1.0.4.0 bij 2

ik denk namelijk dat je game nog niet moddable hebt gemaakt ;)

Het lijkt veel...maar als je dit stap voor stap doet...(download links staan er bij soms 2 x als de ene link niet meer werkt) heb je dit binnen een half uurtje geregeld

succes

1. Fully Updated to version 1.0.7.0 (EFLC 1.1.2.0)
This version is less compatible with the majority of mods that have not
been updatedby their creators, but is generally most stable, full featured
and optimized (again, sort of speculative)

A. After a clean install via Steam
*Install DirectX: [http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=35]
[http://www.mediafire.com/?jydjcxn769x7ygd]
*Install Games for Windows Live: [http://www.gamesforwindows.com/en-US/Download/]
[http://www.mediafire.com/?3fgk5ykkdh65cc2]
*Install Microsoft Visual C+ Redist: [http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=5555]
[http://www.mediafire.com/?zw6449sd29ifxxn]
*Install Microsoft .Net 4 Full: [http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=17718]
[http://www.mediafire.com/?bj2xnaw3v2un8jk]
*Install Nvidia: [http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us]
*Install AMD/ATI: [http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx]

2. Up/Downgraded to version 1.0.4.0 (EFLC ***not Sure which is best yet***)

A. After a clean install via Retail+Patching
*Install DirectX: [http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=35]
*Install Games for Windows Live: [http://www.gamesforwindows.com/en-US/Download/]
*Install Microsoft Visual C+ Redist: [http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=5555]
*Install Microsoft .Net 4 Full: [http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=17718]

--Regardless of version, it is recommended to download and extract the latest Scripthook dll files
and a modified filelist.bak. The new filelist.bak enables the game to use modified game files.

*******Only use ONE of either YASSIL OR Aru's Scripthook OR XLiveless, NOT ALL THREE*******
But you must use .Net Scripthook and Modified filelist.bak

*Aru's C++ Scripthook: [http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=390582]
Extract files to main GTA IV directory
*.Net Scripthook: [http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=392325]
*XLiveless: [http://www.gtavision.com/index.php?section=downloads&site=download&id=2914]
**********XLiveless will disable Live connectivity, but allow***********
the use of other people's game saves
*Modified filelist.bak: [http://www.mediafire.com/?t4xedmsc2hgknqu]
Extract filelist.bak to GTAIV/pc/data

--Now your game is compatible and capable of running Mods, Congratulations--

II - Script Mods

--Whats most important here is that you've completed part I and are iether running
1.0.7.0 (EFLC 1.1.2.0) or 1.0.4.0

--Script mods come in various packages, but usually have instructions on what to put where
While its best to follow those instructions, it is good to know where basic files need to go

1. .Net Scripthook looks like this:
mymod.net.dll
mymod.ini
mymod.vb
Place these files and any other files that come with the mod in:
GTAIV/scripts

2. ASI Scripthook looks like this:
mymod.asi
mymod.ini
GTAIV/

Some will also work if you place them in: GTAIV/plugins
but some will not (simple trainer works but will
not read from its ini file if placed in plugins folder)

--Popular places for mods:
[http://www.gta4-mods.com/]
[http://www.gtainside.com/en/news.php]
[http://www.gtagarage.com/mods/index.php]
[http://www.thegtaplace.com/downloads/c71-gta-iv-mods]

Mod Assistant: [http://www.gtagaming.com/downloads/gta-iv/tools/1828]
Might be helpful, but havent used yet

--Be sure to read the readmes of the mods u download, there may be instructions on how to activate
them if necessary
Not all mods are active the moment you enter the game world... (AW2010)

--Now your game can run script mods, Yay--

III - Vehicle/Objects/Textures/Sounds/Animation/Map Mods

--Whats most important here is to BACKUP!!!!! Then once you have a backup, then you BACKUP AGAIN!!!!
Seriously, BACKUP, you probably will encounter problems and crashes before you figure this out on your own system

--There are two popular tools for adding/ replacing mods to GTA IV

1. Spark IV: [http://www.gtainside.com/en/download.php?do=comments&cat=326&id=28310]

2. Open IV: [http://openiv.com/]

--Either one you choose, extract their files to a new folder inside your GTA IV directory:
GTAIV/SparkIV
GTAIV/OpenIV

--Vehicle/object/texture mods will usually come with these files, but don't always have or need handling/color/veh data, but will
always have wtf and or wtd files:
mycar.wtf
mycar.wtd
readme.txt <----- mod authors usually put handling/color/veh data in their readme.

--These vehicle files (wtf/wtd) are imported to vehicles.img using Spark IV or Open IV:
GTAIV\pc\models\cdimages\vehicles.img
You will have to learn to use these tools from another more visual tutorial...theres plenty...google it
--The vehicle data provided in the readmes will be copied into and over their respective places in:
GTAIV\commomn\data\handling.dat
GTAIV\commomn\data\carcols.dat
GTAIV\commomn\data\vehicles.ide
Use a standard text editor such as notepad to open these files

-- The steps are simple, once you get used to the program.
1. Import wtd/wtf to vehicles.ide with either tool - save, rebuild, exit program
2. Copy handling data provided into handling.dat
3. Copy carcols data into carcols.dat
4. Copy hehicle data into vehicles.ide

--Weapons objects and other spawnable game items are pretty much the same, but have their
respective img containers along with a couple other things

Use Grim's Weapon Pack as an example of how to get new weapons into the game:
[http://www.gta4-mods.com/weapons/grims-weapon-packs-in-gta-iv-f5407]

--Now if your trainer spawns the right car, then your done, have fun driving a prius over pedestrians--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg bedankt, ik ga het proberen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

graag gedaan...ik heb 2 dagen zitten klooien...lukte gewoon niet....omdat ze zeiden..installeer icenhancer 2.1 op een clean gta4...dus ik dacht meteen nadat ik gta4 heb geinstalleerd icehancer erop zetten. jeej...
totdat iemand zei...ze bedoelen met clean dat je er geen andere mods op hebt...maar natuurlijk wel dat je je game moddable hebt gemaakt. die laatste was ik even vergeten O-)

dus game eerst moddable maken door bovenstaande te doen...stap voor stap en dan is het peace of cake

andere mods overigens kun je natuurlijk NA de installatie van 2.1 of 1.35 in jou geval er gewoon opzetten

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 23-07-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

@Jappie,

Bedankt voor die commandline tip, en het werkt ongeveer 5-10 FPS, maar die guide van jou snap ik nog steeds niet :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

thorgal21 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:46:
@Jappie,

Bedankt voor die commandline tip, en het werkt ongeveer 5-10 FPS, maar die guide van jou snap ik nog steeds niet :3
Gebruik je de laatste patch 1.0.7?
Ik ga het ook even proberen, hopelijk levert het wat fps op.
Dus commandline.txt file in gta map met het onderstaande erin is genoeg?

-norestrictions
-nomemrestrict
-percentvidmem 100
-noprecache
-novblank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Ja, dat werkt bij mij in elk geval wel aardig, wel is de shaduw nu echt pixealachtig. Daarom is het iets sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Laatst online: 27-11-2024
@jappiededeur:
Paar vraagjes:
1. Geldt die hele procedure van het 'moddable maken' van je game alleen voor icenhancer? Ik heb namelijk nu een enbseries (van ChinaGreenElvis), maar ik heb al die programma's nooit apart geïnstalleerd. Enige wat ik hoefde te doen is de bestanden in de juiste mapjes pleuren. Mijn game zou dus niet moddable zijn, maar het werkt wel. Nu moet ik wel de settings vrij laag houden, anders heb ik een slideshow. Ligt dat daar aan?
Ik had me er al een beetje bij neergelegd ervan uitgaande dat het gewoon een slechte port is, en dat AMD kaarten GTA gewoon niet zo graag lusten (ik heb AMD cpu en twee HD6850 in crossfire, ook AMD...)

2. Is een scripthook wel noodzakelijk als je alleen een grafische mod wil installeren? Dus niet iets als nieuwe voertuigen of laten spawnen van auto's enz...

3. Zijn die commandlines nog wel nodig als je de laatste patch (1.0.7.0) hebt? Ik dacht dat de problemen met het niet herkennen van je video geheugen en zo daarmee wel opgelost waren

Verder ziet het er bij jou wel erg goed uit, en draait lekker soepel. Mja een GTX680, :9~ is voor mij nog ff iets over het budget. Jammer dat de filmpjes zo kort zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Ik heb shadows helemaal uitgezet, en game runde helemaal smooth, dus ik ben tevreden nu :) Nu nog wachten totdat liberty city stories klaar is met downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Tja ik snap soms echt niets van dit spel.
Als ik bencmark doe met alles max, en alle sliders ook max, op 1920x1200 haal ik 65fps avarage.
Ga ik dan de game spelen, dan haal ik max 54fps, en gemiddeld ergens rond de 45, met max drops van soms wel 25fps.
Ook is er een verschil in gta4, en liberty city stories, waar bij mij gta4 zelf beter loopt dan stories.
Specs van mn pc zie sig.
Ergens klopt er iets niet, of dit spel is zo super brak gecodeerd.

Oh ja ik heb btw de steam versie.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 24-07-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:44
Ik weet dat dit soort vragen niet heel erg gewaardeerd worden maar ik probeer het toch maar :)

Kzit nu met een Q6600 (stock want moederbord wil iet meewerken :( ), een HD4850 en 4GB ram.
De performance in GTA IV is (zoals bij bijna iedereen) niet heel geweldig. Nu vroeg ik mij af of een update naar een HD6850 (1gb) heel veel zou schelen in performance in GTA IV. Zelf denk ik dat mn cpu ook aardig tekort begint te komen en dat een complete update misschien nodig is (3550K 8GB ram en HD6850 bijvoorbeeld) ofzo)

Heeft iemand ervaring met een soort gelijk systeem als ik heb?
En heeft iemand eventueel een soort gelijk systeem als ik heb geüpgraded en wat zijn de ervaringen daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Draai de steam versie @ hoogst op 1080p, geen aa , af op 8xmet 41 vieuw distance, gemiddeld 60 fps in de test

AMD x4 @ 3.7 hgz
HD 6870 @ 5% overlock

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 24-07-2012 13:27 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:44
evilpin0 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:09:
Draai de steam versie @ hoogst, geen aa , af op 8xmet 41 vieuw distance, gemiddeld 60 fps in de test

AMD x4 @ 3.7 hgz
HD 6870 @ 5% overlock
De test is volgensmij ook lichter dan het spel zelf (ik haal daar meer fps dan ingame) Maar dat is al een stuk beter dan mijn settings:

1080p met alles op low/lowest balkjes allemaal op 1 en nightshadows uit en normale shadows low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Spel draait goed, veel minder fps drops dan op de xbox versie. Merk maar op weinig momenten dat de fps zodanig dropt dat je het merkt.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke ...ik heb de iceshader.fx nu zelf getweaked...:) met het zelfde resultaat als je op de filmpjes al zag alleen...jajaja... nog beter ......waarom? omdat het geen originele 2.1 iceshader.fx file was die ik gebruikte mnaar van 1.25 HQ...en nu heb ik de 2.1 shader misbruikt. ;)
heb er wel lang over gedaan maar resultaat mag er wezen.

de voordelen zijn..alles loopt sychronisch met hoe 2.1 geinstalleerd is en hoe het zou moeten werken...het verkeer(de taxibug fix had ik al maar er verschenen elke keer dezelfde 15 wagens) is nu continue wisselend van die 100 wagens die ik er in heb...de weerserandering/tijd loopt zoals die voor 2.1 bedoeld is..erg mooi...kleuren zijn mooier..hoewel ik die nogal heb uitgefaded om het realistischer te maken...
zit toch veel in die iceshader...ik zie voetgangers dingen doen die ik niet in de 1.25 file zag..kortom realistischer

als iemand 2.1 er op heeft zitten...let me know..ik wil mn shader best delen...gewoon kopie en past en klaar.
vind je het niks (wat ik me amper kan voorstellen :P) zet je de originele er weer op...maar dat doe je niet.

ow en als je zegt van ja Jasper idd je bent geniaal MAARR ik wil dit net ietsjes anders hebben in kleur/fletsheid/minder-of-meer -cartoonachtig- of -minder-of-meer realistischer...schreeuw maar even. pas ik het voor je aan...ieder zijn smaak..Hoewel als ik sommige youtube filmpjes zie daar toch over te twisten valt.

groet!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 24-07-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weedme schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:01:
@jappiededeur:
Paar vraagjes:
1. Geldt die hele procedure van het 'moddable maken' van je game alleen voor icenhancer? Ik heb namelijk nu een enbseries (van ChinaGreenElvis), maar ik heb al die programma's nooit apart geïnstalleerd. Enige wat ik hoefde te doen is de bestanden in de juiste mapjes pleuren. Mijn game zou dus niet moddable zijn, maar het werkt wel. Nu moet ik wel de settings vrij laag houden, anders heb ik een slideshow. Ligt dat daar aan?
Ik had me er al een beetje bij neergelegd ervan uitgaande dat het gewoon een slechte port is, en dat AMD kaarten GTA gewoon niet zo graag lusten (ik heb AMD cpu en twee HD6850 in crossfire, ook AMD...)

2. Is een scripthook wel noodzakelijk als je alleen een grafische mod wil installeren? Dus niet iets als nieuwe voertuigen of laten spawnen van auto's enz...

3. Zijn die commandlines nog wel nodig als je de laatste patch (1.0.7.0) hebt? Ik dacht dat de problemen met het niet herkennen van je video geheugen en zo daarmee wel opgelost waren

Verder ziet het er bij jou wel erg goed uit, en draait lekker soepel. Mja een GTX680, :9~ is voor mij nog ff iets over het budget. Jammer dat de filmpjes zo kort zijn ;)
1. no sir...wil je modden moet je deze procedure in gang zetten..maar geloof me als je het stap voor stap doet..heb je als leek/beginner/semi-pro/pro/expert/itcer zo gedaan... apart dat het werkte...want de meeste mods of eigenlijk alle gebruiken bepaalde bestanden om te kunnen functioneren...
het maakt het ook makkelijker...of daardoor je performance beter gaat worden...ik vraag het me af..ik zou die uitbreiding eraf gooien...2.1 erop zetten (zo heavy is het allemaal niet) en als je het aankan..mijn goddelijke iceshader erop zetten

2.yes, gewoon erop zetten kan nooit kwaad.

3.daar zijn de meningen over verdeeld..laat ik het zo zeggen als je de commandline file gebruikt..reageert (natuurlijk) je game erop...zo had ik een commandfile van een taxibug fix mod in mijn gta map gedouwd (deze zit er niet standaard op) en ik kreeg zelfs een waarschuwing bij de grafische instellingen van de game (ingame) dat mijn videomemory op zijn max is belast...die pipo had er een mem restrictie in gezet...wellicht iets te doen met zijn instellingen voor z'n mod..maar ik heb de restricties eruit gegooid en werkt net zo goed..performance even better...en ja ik gebruikte 1.0.7.0 ...
maar ja...ik speelde zonder commandline net zo makkelijk zonder restricties. Dus overbodig? thorgal21 heeft het toch geholpen al weet ik niet welke versie hij gebruikt...1.0.4.0 zou hetzelfde moeten werken als bij 1.0.7.0

ik heb nu overigens 1.0.4.0 (aan te raden voor meer moddable keuzes en icehancer is alleen daar zo te krijgen hoe ik en andere het hebben) dus downgraden..je merkt geen neveneffecten van de downgrade.

zet binnenkort weer paar filmpjes online met mijn nieuwe tweaks.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 24-07-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thorgal21 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:46:
@Jappie,

wat snap je niet me jongen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga denk ik toch de overgang naar 1.0.7.0 maken :(
ik wil LCPDfr als mod erop hebben en dat kan alleen met deze versie...meestal is het andersom en kan het niet op de 1.0.7.0 ..
balen.

ik zal dezelfde waardes behouden net als ik heb gedaan in de iceshader van 1.0.4.0 ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien...maar ben bang dat het er niet in de buurt gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Pfff, waarom al die mods? maken die het nou zoveel leuker? Alleen die icenchanted ofzo ziet er wel leuk uit, maar verder lijken me 1000 mods erin helemaal niks :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.0.7.0 geprobeerd en het ziet er toch aardig uit.
1.0.4.0 heb ik er gewoon als back up...ofwel ik kan beide launchen.

LCPDfr is toch wel een van de leukste mods vind ik en ELS script is een must, maar als jij alleen geïnteresseerd bent in de graphics zou ik het bij icehancer houden en dan 1.0.4.0 zit je altijd goed. succes

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 25-07-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Ik heb legale IV, dus mijne update automatisch naar hoogste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opzich 1.0.7.0 is goed te doen met icehancer 2.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
Nou ik had het dus ff gedaan, gedowngrade naar 1.0.4.0 (maw GTA verwijderen, opnieuw installeren en patchen tot 1.0.4.0) maar dat doe ik dus niet meer. Misschien is er iets mis gegaan, maar het laden van een spel duurde zo'n 2 a 3 minuten, en bij het afsluiten van GTA kreeg ik een BSOD. Nee ik hou het gewoon bij 1.0.7.0, die jongens van R* zullen wel weten wat ze hebben gepatched lijkt mij.
Alles wat ik doe na een clean install is patchen naar 1.0.7.0 en dan die enbseries die ik eerder heb gelinkt erop. Ziet er fantastisch uit. Zelfs SSAO, waarvan gezegd wordt dat dat niet werkt met 1.0.7.0 doet 't.

Ow, en Jappie, ik heb icenhancer 2.1 er ook nog ff op gehad, maar om een of andere reden ziet die er bij mij er toch niet zo mooi uit, ook niet met die iceshader uit 1.25. Misschien een nVidia vs AMD ding :P
Bedankt voor je antwoorden, en ik kijk uit naar je nieuwe filmpjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

speciaal voor jou weedme:

http://icelaglace.com/faq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je zo ver bent....dan geef ik je de iceshader.fx file door. 39 kbtjes...of ik plent de text hier neer..ff kopie en plassen...

Hoop dat je het wat vindt..het is nu de 1.0.7.0 (heb zelf 1.0.4.0 als back up er naast..dus gewoon kopie/paste van de hoofdmap en ik zit weer op mn 4 versie..maar dat terzijde.)
ik denk dat ik de 4 redelijk kan evenaren gezien de mogelijkheden (en belemmerigen)....geef me alleen wat tijd...
heb nu lcpdfr erop + ELS , zeer stabiel....dus ik denk woensdag dat iceshader voor de nieuwste patch klaar te hebben

enige minpuntje is redsky...dit zou verholpen zijn maar heel af en toe komt ie te voorschijn..maar dan ook heeeeel af en toe...5 minuten in 4 uur gamen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 26-07-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke iceshader zo goed als klaar.

wie 'm wilt graag even een mailtje sturen dan stuur ik 'm als bijlage toe + aparte road texture file voor realistische wegen. (deze zit namelijk niet in de icehancer mod) dus handiger even via de mail te doen
ik zal je korte uitleg geven waar je 'm moet plakken.

let wel: dit is de 1.0.7.0 versie van icehancer 2.1 dus ik ga er vanuit dat je icehancer 2.1 hebt geinstalleerd zodat je alleen hoeft te kopieren/plakken

mijn mailadres is ( mijn username hierop tweakers) "at hotmail punt com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: GTA 4 Icenhancer 2.1 tweaked.

filmpje van de 1.0.7.0....je ziet het verschil wel maar vind het niet onaardig..still in progress.
voor meer filmpjes even door mn videos kijken.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 30-07-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
Anoniem: 465756 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:38:
YouTube: GTA 4 Icenhancer 2.1 tweaked.

filmpje van de 1.0.7.0....je ziet het verschil wel maar vind het niet onaardig..still in progress.
voor meer filmpjes even door mn videos kijken.. :)
Ziet er wel weer prachtig uit, maar nu zie ik ook wel duidelijk het verschil tussen iCEnhancer en enbseries: ice heeft veel scherpere reflecties waar je maar net van moet houden. Ik persoonlijk vind toch enbseries mooier, net wat minder "in your face". Ik zou zeggen, probeer die van ChinaGreenElvis eens, zitten ook nog een stuk of 6 presets bij.

Ik heb het opgegeven... De framerate op mijn systeem is om te huilen. Zelfs zonder mod komt die zelden boven de 30 uit, en met regelmatig onder de 10. Dat is onspeelbaar :( Onbegrijpelijk wat mij betreft, Skyrim draai ik op Ultra nog soepel (minimaal 40 fps)
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snap wat je bedoeld...maar smaken verschillen idd :P...vind van chinagreen net wat te "cartoonachtig" en veel verschil met het originele scheelt ook niet bijzonder veel ...persoonlijk vind ik het niet heel realistisch...maar ben met je eens hoe realistischer je het wilt maken hoe fletser/washed out het wordt...kleuren (saturation) wordt minder althans bij mij. en het brightness level is zeker hoger...maar het is idd waar je van houdt.

grappige is als je 2.1 standaard installeert het cartoonachtiggehalte zoals ook bij green te zien is veel overeenkomt...:)

wat zijn je specs weed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat je meer hier van houdt dan? deze vind ik dan wel weer erg mooi

YouTube: Mercedes-Benz GL450 Brabus[Grand Theft Auto IV~1080p]

niet van chinagreen maar van chinaroads...whats in the name ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 30-07-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:30
thorgal21 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:42:
Pfff, waarom al die mods? maken die het nou zoveel leuker? Alleen die icenchanted ofzo ziet er wel leuk uit, maar verder lijken me 1000 mods erin helemaal niks :3
Vooral met de scherpere en betere HD textures erin zoals Ultimate Textures 2.0 of Better City Textures, de mooiere reflecties met iCEnhancer en compleet nieuwe auto packs erin maakt het spel veel leuker. Zie

YouTube: iCEnhancer 1.3 GTA 4 + Car mods + Better City Textures mod [HD]]

Of installeer de snow mod 2.0 zodat heel GTA IV in de sneeuw is te spelen :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
Ik vind op zich het 'cartoongehalte' van CGE wel meevallen, maar nu moet ik ook zeggen dat ik voor zover daar sprake van is dat wel bij GTA vind passen. Ik kan me wel voorstellen dat je het te cartoony vindt als je voor hyperrealisme gaat.

Ik heb nu een redelijke compromis gevonden: ik heb de CGE mod nog wel geïnstalleerd, maar de d3d9.dll hernoemd. Dan moet ik het stellen zonder bloom en dergelijke, maar is de performance nog redelijk te noemen.

Mijn specs:
CPU: AMD X6 1055T @3.6 GHz
GPU's: 2x Radeon 6850 HD (crossfire), normaal wel een tikkie OC maar niet met enbseries: dan moet Afterburner uit ;)
geheugen: 8GB DDR3-1600
Verder is m'n Games partitie een RAID0 configuratie om lekker snel te kunnen laden :)

[ Voor 1% gewijzigd door Weedme op 31-07-2012 20:41 . Reden: aanvulling specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://youtu.be/4PsYaaRRUfM?hd=1

weer enkele nieuwe dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 13:15
Anoniem: 465756 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:58:
[...]
1. Fully Updated to version 1.0.7.0 (EFLC 1.1.2.0)
This version is less compatible with the majority of mods that have not
been updatedby their creators, but is generally most stable, full featured
and optimized (again, sort of speculative)

A. After a clean install via Steam

2. Up/Downgraded to version 1.0.4.0 (EFLC ***not Sure which is best yet***)

A. After a clean install via Retail+Patching

--Regardless of version, it is recommended to download and extract the latest Scripthook dll files
and a modified filelist.bak. The new filelist.bak enables the game to use modified game files.

*******Only use ONE of either YASSIL OR Aru's Scripthook OR XLiveless, NOT ALL THREE*******
But you must use .Net Scripthook and Modified filelist.bak

*Aru's C++ Scripthook: [http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=390582]
*.Net Scripthook: [http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=392325]
*XLiveless: [http://www.gtavision.com/index.php?section=downloads&site=download&id=2914]
**********XLiveless will disable Live connectivity, but allow***********
the use of other people's game saves
*Modified filelist.bak: [http://www.mediafire.com/?t4xedmsc2hgknqu]
Extract filelist.bak to GTAIV/pc/data

--Now your game is compatible and capable of running Mods, Congratulations--

II - Script Mods

--Whats most important here is that you've completed part I and are iether running
1.0.7.0 (EFLC 1.1.2.0) or 1.0.4.0

--Script mods come in various packages, but usually have instructions on what to put where
While its best to follow those instructions, it is good to know where basic files need to go

1. .Net Scripthook looks like this:
mymod.net.dll
mymod.ini
mymod.vb
GTAIV/scripts

2. ASI Scripthook looks like this:
mymod.asi
mymod.ini
GTAIV/

Some will also work if you place them in: GTAIV/plugins
but some will not (simple trainer works but will
not read from its ini file if placed in plugins folder)

--Popular places for mods:
[http://www.gta4-mods.com/]
[http://www.gtainside.com/en/news.php]
[http://www.gtagarage.com/mods/index.php]
[http://www.thegtaplace.com/downloads/c71-gta-iv-mods]

Mod Assistant: [http://www.gtagaming.com/downloads/gta-iv/tools/1828]
Might be helpful, but havent used yet

--Be sure to read the readmes of the mods u download, there may be instructions on how to activate
them if necessary
Not all mods are active the moment you enter the game world... (AW2010)

--Now your game can run script mods, Yay--

III - Vehicle/Objects/Textures/Sounds/Animation/Map Mods

--Whats most important here is to BACKUP!!!!! Then once you have a backup, then you BACKUP AGAIN!!!!
Seriously, BACKUP, you probably will encounter problems and crashes before you figure this out on your own system

--There are two popular tools for adding/ replacing mods to GTA IV

1. Spark IV: [http://www.gtainside.com/en/download.php?do=comments&cat=326&id=28310]

2. Open IV: [http://openiv.com/]

--Either one you choose, extract their files to a new folder inside your GTA IV directory:
GTAIV/SparkIV
GTAIV/OpenIV

--Vehicle/object/texture mods will usually come with these files, but don't always have or need handling/color/veh data, but will
always have wtf and or wtd files:
mycar.wtf
mycar.wtd
readme.txt <----- mod authors usually put handling/color/veh data in their readme.

--These vehicle files (wtf/wtd) are imported to vehicles.img using Spark IV or Open IV:
GTAIV\pc\models\cdimages\vehicles.img
You will have to learn to use these tools from another more visual tutorial...theres plenty...google it
--The vehicle data provided in the readmes will be copied into and over their respective places in:
GTAIV\commomn\data\handling.dat
GTAIV\commomn\data\carcols.dat
GTAIV\commomn\data\vehicles.ide
Use a standard text editor such as notepad to open these files

-- The steps are simple, once you get used to the program.
1. Import wtd/wtf to vehicles.ide with either tool - save, rebuild, exit program
2. Copy handling data provided into handling.dat
3. Copy carcols data into carcols.dat
4. Copy hehicle data into vehicles.ide

--Weapons objects and other spawnable game items are pretty much the same, but have their
respective img containers along with a couple other things

Use Grim's Weapon Pack as an example of how to get new weapons into the game:
[http://www.gta4-mods.com/weapons/grims-weapon-packs-in-gta-iv-f5407]

--Now if your trainer spawns the right car, then your done, have fun driving a prius over pedestrians--
Dit is echt een goede handleiding voor het starten met modden van GTA IV zeg! Ik had al eerder wat geprobeerd met modden, maar het is echt een hele zoektocht om te kijken wat waarvoor nodig is en wat het precies doet.

Tot nu toe heb ik iCenhancer 2.1 en LCPDFR + wat aanvullende mods van LCPDFR geïnstalleerd. In vergelijking met eerdere versies van iCenhancer werkt deze gelukkig stukken beter met 1.0.7.0 (veel minder red sky) en het verschil met de originele versie qua graphics is echt heel groot.

Wel een vraagje trouwens, is xliveless de enige manier om met oude savegames te kunnen spelen? Tijdens het modden gebeurt het nogal eens dat er wat misgaat en een reinstall nodig is en ik erger mij er groen en geel aan om telkens weer die hele intro te moeten doorlopen.

Wat is btw het nut om naast het gewone GTA IV topic dit topic nog te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: GTA IV big vehicle pack HD , August 2012

:)

@stef ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met oude save games , ben gaan modden zonder het spel gespeeld te hebben op de pc. ik weet wel,althans zo heb ik het begrepen, dat je alle auto's die je voorheen in je garage hebt staan eruit moet kicken vooraleer je wilt gaan modden en het allemaal goed wilt werken. Kijk dit nog eventjes na op internet... of dit nou bij een bepaalde mod was zoals icenhancer of gewoon een algemeen advies was weet ik niet meer.

btw reinstall? je moet gewoon een backup maken van je game op het moment dat alles werkt...rockstars map of gtaIV map kopieren en op een andere schijf zetten....na elke grote mod maak ik een backup ..bij kleinere (auto's toevoegen) om de 5 ongeveer...zo hoef je niet elke keer opnieuw te starten als het een keer fout gaat..

laatste vraag geen idee maar ik zit meer hier gezien de activiteit.
succes

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 08-08-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Anoniem: 465756 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:09:
YouTube: GTA IV big vehicle pack HD , August 2012

:)

@stef ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met oude save games , ben gaan modden zonder het spel gespeeld te hebben op de pc. ik weet wel,althans zo heb ik het begrepen, dat je alle auto's die je voorheen in je garage hebt staan eruit moet kicken vooraleer je wilt gaan modden en het allemaal goed wilt werken. Kijk dit nog eventjes na op internet... of dit nou bij een bepaalde mod was zoals icenhancer of gewoon een algemeen advies was weet ik niet meer.

btw reinstall? je moet gewoon een backup maken van je game op het moment dat alles werkt...rockstars map of gtaIV map kopieren en op een andere schijf zetten....na elke grote mod maak ik een backup ..bij kleinere (auto's toevoegen) om de 5 ongeveer...zo hoef je niet elke keer opnieuw te starten als het een keer fout gaat..

laatste vraag geen idee maar ik zit meer hier gezien de activiteit.
succes
Heb je zelf de auto's gemaakt? Of heb je heel wat auto's in één pack gestopt?
Erg tof nontheless! Zou je een download link kunnen delen met ons?

Ik heb snel door de video geskipped, zal van het weekend er wel even rustig voor gaan zitten, maar zie ik nou een Astra H als politie auto? Erg gaaf! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..Ik heb een carpack erin + individuele auto's van derde + auto's/motoren van andere carpacks samengevoegd... heb heel wat carpacks uitgeprobeerd en uiteindelijk besloten welke wagens ik wil hebben om tot een realistisch package te komen..Zo heb ik alles door elkaar...van supercars tot de normale wagens en natuurlijk de NL hulpdiensten .daarnaast enginesounds van bepaalde auto's toegevoegd.
de individuele wagens extra toegevoegd die ultra gemod zijn, of schaars waren en niet in de carpacks voorkwamen dat zijn er ook heel wat :) denk bijvoorbeeld aan Spyker de uitgebreide mod van golf GTI alle Nederlandse hulpdiensten etc.

Zullen er nog wel paar volgen zoals de audi R8...Rs6 en de bugatti veyron (deze zitten overigens meestal wel in enkele carpacks)
dus geen enkele zelf gemaakt...staat ook netjes onder mijn youtube filmpje vermeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 465756 op 10-08-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mijn icenhancer nu meer kleur gegeven en is minder bright dan eerst...ook enkele andere waardes aangepast...nog realistischer

mijn final tweaked icenhancer 2.1..ik ga er nu niet meer aan rommelen..hij is klaar vind ik :)

Gebruik aub vaker de editknop, op deze pagina alleen al zijn een aantal quadruple posts en dat is niet geheel wenselijk.

[ Voor 141% gewijzigd door psychoclown op 12-08-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 465756 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:32:
ik heb mijn icenhancer nu meer kleur gegeven en is minder bright dan eerst...ook enkele andere waardes aangepast...nog realistischer

mijn final tweaked icenhancer 2.1..ik ga er nu niet meer aan rommelen..hij is klaar vind ik :)

[mbr]Gebruik aub vaker de editknop, op deze pagina alleen al zijn een aantal quadruple posts en dat is niet geheel wenselijk.[/]
Korte vraag:

Heb je de view distance nou laag staan of is pop-up inherent aan ENB gebaseerde configs? Zie het namelijk heel vaak voorkomen in ENB vids, prachtige graphics, maar o zo irritante pop-up textures.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

view distance staat op max...die pop up textures waarschijnlijk door de mod veroorzaakt lijkt mij. eerder geen last van gehad...nu ook niet maar ze zijn er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:30
Anoniem: 465756 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:32:

Wauw Jasper, dat ziet er heel erg strak uit zeg! Helemaal i.c.m. die zelfaangepaste carpacks. Ik heb zelf ook nogal wat mods draaien in GTA IV, maar dit ziet er nog veel beter uit. Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om jouw GTA IV map eens te uploaden m.b.v. bijvoorbeeld Spotnet?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 10:53
mensen vraagje.
ik zit nu een week te rommelen met de settings van mn gta 4 met iceenhancer 2.1 (nog geen texture packs)
maar blijf vervelende texture pop-in houden wat echt een domper is op de speelervaring. op afstand vind ik het niet eens rampzalig maar gewoon omdraaien en beetje heen en weer bewegen is al genoeg om textures af en toe helemaal te laten verdwijnen die op korte afstand van je staan, of vage bugs ofzo te doen vertonen zoals een gebouw dat ineens begint te flikkeren als wat of bomen die raar verdwijnen of van kleur veranderen.
Ik heb met aardig wat settings gespeeld maar kom er maar niet uit.

De ingame videoinstellingen doen niet echt veel of ik ze nou lager of hoger zet of ik zie iets over het hoofd.

Wat info:

Specs van mijn desktop:
core i5 2400 @ stock
8GB ddr 1333
radeon 6870 HD 1GB
Win 7 ultimate 64bits

GTA 4 Versie 1.0.4.0 met inceenhancer versie 2.1
De volgende commandlines: -nomemrestrict -norestrictions -availablevidmem 1.0 -percentvidmem 100.

Settings verander ik de hele tijd om maar een balans in performance en beeldkwaliteit te vinden, dus heb nog geen vaste, ook daar zou ik graag advies over krijgen als iemand een vergelijkbare rig heeft.

En eventueel mensen nog advies over een texture mods en verbeteringen kwa mods, niet conversion mods ofzo geen maffe dingen maar gewoon betere textures, weer effecten etc... Ik zie steeds better city textures maar laatste update lijkt wel lang geleden. Ik zit nu al op een redelijk lage fps als ik behoorlijk graphics wil en heb dan nog die texture pop-ins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serman schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:54:
mensen vraagje.
ik zit nu een week te rommelen met de settings van mn gta 4 met iceenhancer 2.1 (nog geen texture packs)
maar blijf vervelende texture pop-in houden wat echt een domper is op de speelervaring. op afstand vind ik het niet eens rampzalig maar gewoon omdraaien en beetje heen en weer bewegen is al genoeg om textures af en toe helemaal te laten verdwijnen die op korte afstand van je staan, of vage bugs ofzo te doen vertonen zoals een gebouw dat ineens begint te flikkeren als wat of bomen die raar verdwijnen of van kleur veranderen.
Ik heb met aardig wat settings gespeeld maar kom er maar niet uit.

De ingame videoinstellingen doen niet echt veel of ik ze nou lager of hoger zet of ik zie iets over het hoofd.

Wat info:

Specs van mijn desktop:
core i5 2400 @ stock
8GB ddr 1333
radeon 6870 HD 1GB
Win 7 ultimate 64bits

GTA 4 Versie 1.0.4.0 met inceenhancer versie 2.1
De volgende commandlines: -nomemrestrict -norestrictions -availablevidmem 1.0 -percentvidmem 100.

Settings verander ik de hele tijd om maar een balans in performance en beeldkwaliteit te vinden, dus heb nog geen vaste, ook daar zou ik graag advies over krijgen als iemand een vergelijkbare rig heeft.

En eventueel mensen nog advies over een texture mods en verbeteringen kwa mods, niet conversion mods ofzo geen maffe dingen maar gewoon betere textures, weer effecten etc... Ik zie steeds better city textures maar laatste update lijkt wel lang geleden. Ik zit nu al op een redelijk lage fps als ik behoorlijk graphics wil en heb dan nog die texture pop-ins...
update naar 1.0.7.0 en gooi je commandline weg is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 10:53
Anoniem: 465756 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:53:
[...]

update naar 1.0.7.0 en gooi je commandline weg is mijn advies.
Dank je, alleen had ik begrepen dat iceenhancer 2.1 niet geoptimaliseerd is voor 1.0.7.0 . van zijn eigen website ook, vandaar dat ik hem niet op 1.0.7.0 heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind het verschil eerlijk gezegd wel meevallen...4 is wat beter ja...grafisch gezien...geen last van red sky ..bij 7 soms, niet vaak. Probeer het..tweak wat met de iceshader en iceconfig en het komt dichtbij wat met 4 mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
Ik heb na een tijdje weer GTA geinstalleerd. Nu zie ik allerlei mods om de boel wat mooier en frisser te maken. Ik zie door de bomen het bos niet meer, welke mod kan ik op mijn oude systeem laten draaien?

E8400
P5Q-E
HD4870 512mb

Ik draai de boel momenteel op medium en dat gaat prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Ik ben een jaar geleden ofzo gestopt met GTA IV omdat de textures niet goed meer laadde met 1.0.7.0 icm met car packs.
Laatst weer een GTA IV torrent (heb natuurlijk wel een legale key, Grand Theft Auto IV- Maximum Graphics Repack [2012] heet de torrent) met mods gedownload zodat ik die er zelf niet in hoefde te zetten, en het probleem is d'r nog steeds.
Downgraden naar 1.0.4.0 ga ik niet doen, omdat het laden daar enorm lang duurde en het voor geen meter liep.

Mijn specs zijn:
Intel Core 2 Quad Q6600
MSI R5830 Twin Frozr 2
8GB ram
Asus P5K mobo
1tb 7200rpm HDD.

Ben al zelf wezen Googlen naar een fix, oa het commandline bestand wat aangepast en wat andere dingen gedaan (weet zo gauw ff niet meer wat).

Iemand die een fix weet?
Of is het tijd voor een upgrade van m'n PC?

E: En als ik naar de eerste pagina van dit topic ga krijg ik van Chrome een Malware waarschuwing, wut?

[ Voor 9% gewijzigd door Remcom00 op 07-02-2013 15:03 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,

Ik heb GTA IV op DVD en GTA EFLC van Steam.

Nu is die EFLC van Steam natuurlijk ruk qua perfomance.
GTA IV op DVD vertoont geen problemen (ongepatchte versie 8) ). Ja, dat klinkt raar jongens. Maar we leven ook 10 jaar verder het is 2019 en niet 2008. :+

Ik vermoed dat de patches de speelplezier vergallen.
Er moet een manier zijn om die patches weg te halen. Zeker die van Steam.

Uiteraard speel ik ook sporadisch GTA V, en rara ieder keer als ik het opstart. Een update van 1 GB. en 0% verbetering van performance. _O-

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:09
MedionAkoya schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:32:
Beste,

Ik heb GTA IV op DVD en GTA EFLC van Steam.

Nu is die EFLC van Steam natuurlijk ruk qua perfomance.
GTA IV op DVD vertoont geen problemen (ongepatchte versie 8) ). Ja, dat klinkt raar jongens. Maar we leven ook 10 jaar verder het is 2019 en niet 2008. :+

Ik vermoed dat de patches de speelplezier vergallen.
Er moet een manier zijn om die patches weg te halen. Zeker die van Steam.

Uiteraard speel ik ook sporadisch GTA V, en rara ieder keer als ik het opstart. Een update van 1 GB. en 0% verbetering van performance. _O-
Klinkt eerder als een probleem aan jouw kant. Misschien helpt het als je windows opnieuw installeert en alle drivers update. Daarna zouden Steam en GTA V goed moeten werken.

Dat Steam elke keer 1 GB voor GTA V download kan kloppen als het om Online updates gaat met nieuwe content. Dat heeft niks met een patch te maken. Daarnaast kan een patch de prestaties ook verminderen. Zo werden bepaalde schaduwen lange tijd niet altijd goed gerenderd en nu door een patch zijn er meer en betere schaduwen, maar dus ook lagere performance.

De EFLC van Steam is verder prima. Ik snap niet waarom je zegt dat dat 'natuurlijk ruk is.' Je download een virus-vrij laatste versie van het product. Dat lijkt mij beter dan een torrent die ook nog mods ingebouwd heeft. Dat vraagt om problemen.

We zijn inderdaad 2019 en als je nu nog patches nodig hebt om performance te winnen in gta4 en gta5, dan is het waarschijnlijk tijd om een moderne setup te regelen met minstens 4-core (liefst 6+-core) cpu en een GTX1070 of beter. Dan draaien beide spellen 60+ fps en soepel.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste