Klinkt als een virus.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:53:
denk vandaag ff gezelig gta 4 doen all tijdje niet gedaan
log in rockstar club alles goed tot het game start
krijg dan heel raar de melding:
bye have fun with bsod en pc hangt neem aan dat dit niet echt goed is
Verwijderd
in me gta 4 folder stond een bestand genaamd lol.bat
blijkbaar een of andere hackers file.
maargoed ff ad-aware erover heen en nieuwe gta 4 er op kijken of het dan werk
edit gta reinstalled maar helaas lol.bat blijft trug komen in gta 4 map.
blijkbaar een of andere hackers file.
maargoed ff ad-aware erover heen en nieuwe gta 4 er op kijken of het dan werk
edit gta reinstalled maar helaas lol.bat blijft trug komen in gta 4 map.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 16:04 ]
Verwijderd
Dus, ik keek met grote ogen naar dit spel, maar kon het niet spelen vanwege mijn slechte specs. Nu heb ik een Macbook Pro 13.3' 2.3Ghz met 320GB HDD, 4GB RAM en de Intel HD Graphics 3000 kaart.
Nu vroeg ik me af als ik nu boot-camp installeer en daarbij Windows 7 overheen ras, en dan GTA IV installeer, zou ik dit dan kunnen spelen, zijn er mensen hier die hetzelfde hebben gedaan en het met succes gespeelt hebben op deze manier?
Alvast bedankt voor je reply!
Nu vroeg ik me af als ik nu boot-camp installeer en daarbij Windows 7 overheen ras, en dan GTA IV installeer, zou ik dit dan kunnen spelen, zijn er mensen hier die hetzelfde hebben gedaan en het met succes gespeelt hebben op deze manier?
Verwijderd
Ik denk niet dat je met een Intel HD ver komt... Die zijn namelijk helemaal niet bedoeld voor games.
Nej dat ga je vanwege die Intel HD Graphics 3000 kaart niet lukken helaas..Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:28:
Dus, ik keek met grote ogen naar dit spel, maar kon het niet spelen vanwege mijn slechte specs. Nu heb ik een Macbook Pro 13.3' 2.3Ghz met 320GB HDD, 4GB RAM en de Intel HD Graphics 3000 kaart.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:31:
Ik denk niet dat je met een Intel HD ver komt... Die zijn namelijk helemaal niet bedoeld voor games.
Ja dat snap ik maar was benieuwd of het mogelijk was, maar dan bespaar ik me de moeite en pijn met boot-camp en het kopen van GTA.Littledevil9 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:34:
[...]
Nej dat ga je vanwege die Intel HD Graphics 3000 kaart niet lukken helaas..
Je zou even moeten opzoeken hoe die Intel 3000 zich verhoud tot de Nvidia 9400m. die heb ik in mijn mbp zitten namelijk, en als ik geen gekke dingen eis (geen gekke resolutie ed) gaat het best redelijk. Is beetje behelpen, maar wat wil je.. (hier vind je wat je zoekt.. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1101884)Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:41:
[...]
[...]
Ja dat snap ik maar was benieuwd of het mogelijk was, maar dan bespaar ik me de moeite en pijn met boot-camp en het kopen van GTA.
Overigens heb ik op mijn desktop het probleem kunnen oplossen door de pagefile naar een andere schijf dan C:\ te zetten. Ik heb windows én GTA4 geinstalleerd op de C schijf, Pagefile nu op andere schijf (fysiek andere schijf ook, niet alleen andere partitie) en werkt als een trein.
Blijft een kutport, (onder andere door de bug in de laatste misse, aargh!)
[ Voor 31% gewijzigd door Pixeltje op 20-05-2011 15:54 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ah, mooi dat het voor jou ook geholpen heeft. Blijft vreemd dat pagefile zo veel invloed kan hebben op een systeem met meer dan voldoende RAM, maar goed...Pixeltje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:50:
Overigens heb ik op mijn desktop het probleem kunnen oplossen door de pagefile naar een andere schijf dan C:\ te zetten. Ik heb windows én GTA4 geinstalleerd op de C schijf, Pagefile nu op andere schijf (fysiek andere schijf ook, niet alleen andere partitie) en werkt als een trein.
Ik heb nu GTA op weer een andere schijf gezet (eig twee: namelijk twee 320GB in RAID0). Het blijkt inderdaad niet uit te maken of hier pagefile nu wel of niet aan staat, zolang er maar een partitie of schijf is anders dan de C: waar pagefile op aan staat, zo lijkt 't.

ik krijg dit te zien , heb een 6990, maar krijg het nog steeds niet werken imand die mij kan helpen?
wat ik tot nu toe heb gedaan:
en mapje gemaakt in kladbokl genaamd : commandline.txt met daarin het volgende :
-availablevidmem 1
-norestrictions
-nomemrestrict
-refreshrate 31
-framelimit
-percentvidmem 100
heb de laatse pacthes gedownload en geinstaleerd en drivers van me GPU zijn ook up to date
Whatthaf..elmalonl schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:06:
[afbeelding]
ik krijg dit te zien , heb een 6990, maar krijg het nog steeds niet werken imand die mij kan helpen?
wat ik tot nu toe heb gedaan:
en mapje gemaakt in kladbokl genaamd : commandline.txt met daarin het volgende :
-availablevidmem 1
-norestrictions
-nomemrestrict
-refreshrate 31
-framelimit
-percentvidmem 100
heb de laatse pacthes gedownload en geinstaleerd en drivers van me GPU zijn ook up to date
Lijkt erop alsof je pc / GTA je videokaart niet helemaal begrijpt. Wat gebeurt er als je alles maxed en toch gaat spelen?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
ik kan dan wel op 5760x1080 spelen. alleen hij laat me de setings niet aanpassen, dus dan is alles op low settings. wil ik dan een setting omhoog doen, dan valt de scherm naar 800x600. wat natuurlijk heel kut isPixeltje schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:44:
[...]
Whatthaf..
Lijkt erop alsof je pc / GTA je videokaart niet helemaal begrijpt. Wat gebeurt er als je alles maxed en toch gaat spelen?
Reageer aub ontopic en nuttig, posts als deze heeft niemand wat aan.
[ Voor 88% gewijzigd door psychoclown op 31-05-2011 19:24 ]
Niets brakke torrent, heb het gewoon gekocht 25€ + alle episodes
probleem is wel bekend bij rocstar alleen ze doen er volgens mij niets mee
http://support.rockstarga...th-over-2gb-as-under-spec
dacht misschien heeft iemand hier zelfde probleem?
probleem is wel bekend bij rocstar alleen ze doen er volgens mij niets mee
http://support.rockstarga...th-over-2gb-as-under-spec
dacht misschien heeft iemand hier zelfde probleem?
Ik heb een tijdje terug een lijst gevonden met alle
Mogelijke commands voor in commandline.txt, misschien een Google doen, en proberen.. Aint much of a help i know, maar beter dan 800*600.. overigens is GTA gewoon een kloteport; in eerste instantie draaide het ik mijn 5870 slechter dan op 5770.. Kwam flink wat gevogel aan te pas om het lekker te laten draaien..
Mogelijke commands voor in commandline.txt, misschien een Google doen, en proberen.. Aint much of a help i know, maar beter dan 800*600.. overigens is GTA gewoon een kloteport; in eerste instantie draaide het ik mijn 5870 slechter dan op 5770.. Kwam flink wat gevogel aan te pas om het lekker te laten draaien..
@elmalonl
helpen doen ze niet zo snel bij rockstar een vriend van me kan niet online spelen met gta4, veel heen en weer gemaild maar ook geen oplossing gevonden.
bij de laatste patch word social club verwijderd en die heb je nodig om online te gamen lekker handig allemaal.
er later weer bijzetten werkt bij hem niet.
zou wel lekker op jou systeem moeten draaien idd mischien kan je crossfire uitzetten in de driver? als noodoplossing, mischien werkt het spel dan wel goed.
alleen op die resolutie gaat een single kaart het waarschijnlijk niet trekken natuurlijk
helpen doen ze niet zo snel bij rockstar een vriend van me kan niet online spelen met gta4, veel heen en weer gemaild maar ook geen oplossing gevonden.
bij de laatste patch word social club verwijderd en die heb je nodig om online te gamen lekker handig allemaal.
er later weer bijzetten werkt bij hem niet.
zou wel lekker op jou systeem moeten draaien idd mischien kan je crossfire uitzetten in de driver? als noodoplossing, mischien werkt het spel dan wel goed.
alleen op die resolutie gaat een single kaart het waarschijnlijk niet trekken natuurlijk
[ Voor 27% gewijzigd door Goofy1978 op 31-05-2011 18:32 ]
heb mn i7 860 overgeklokt op 3.78ghz en de benchmark van gta4 gedaan.
het spel heeft echt baat bij een zo snel mogelijke cpu volgens mij.
Statistics
Average FPS: 65.84
Duration: 37.19 sec
CPU Usage: 37%
System memory usage: 46%
Video memory usage: 93%
Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Very High
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x4
Night Shadows: Off
View Distance: 25
Detail Distance: 31
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 2
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 570
Video Driver version: 275.33
Audio Adapter: Luidsprekers (HDA XPLOSION 7.1)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
het spel heeft echt baat bij een zo snel mogelijke cpu volgens mij.
Statistics
Average FPS: 65.84
Duration: 37.19 sec
CPU Usage: 37%
System memory usage: 46%
Video memory usage: 93%
Graphics Settings
View Distance: 25
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 2
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 570
Video Driver version: 275.33
Audio Adapter: Luidsprekers (HDA XPLOSION 7.1)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
Verwijderd
Mensen,
ik heb deze game een tijd geleden al uitgespeeld met veel plezier. Nu is ondertussen mijn HDD een keertje gecrashed en ik heb nu een nieuwe HDD. Ik wilde nu net weer eens na lange tijd GTA gaan spelen, maar nu moet ik alle missies natuurlijk weer gaan doen. Heb ik niet erg veel zin in, wil gewoon vrij rond kunnen knallen.
Heeft er niet iemand, of is er geen bestandje (memory) die ik op de HDD kan zetten zodat ik heb zeg maar gewoon heb uitgespeeld? Zou geweldig zijn!
hoor het graag!
ik heb deze game een tijd geleden al uitgespeeld met veel plezier. Nu is ondertussen mijn HDD een keertje gecrashed en ik heb nu een nieuwe HDD. Ik wilde nu net weer eens na lange tijd GTA gaan spelen, maar nu moet ik alle missies natuurlijk weer gaan doen. Heb ik niet erg veel zin in, wil gewoon vrij rond kunnen knallen.
Heeft er niet iemand, of is er geen bestandje (memory) die ik op de HDD kan zetten zodat ik heb zeg maar gewoon heb uitgespeeld? Zou geweldig zijn!
hoor het graag!
Google "GTA IV savegame"
Ongeveer 1.760.000 resultaten (0,24 seconden)
Ongeveer 1.760.000 resultaten (0,24 seconden)
Koekie?
Heb een Quad Core een redelijke sterkt VGA kaart en toch krijg ik GTA niet fatsoenlijk draaiend. Met alles max. (Very High, 16Xsaa, Distance 100, etc) haal ik in de benchmark tussen de 65~57 FPS. Ingame zakt hij soms af tot 19. Gemiddeld ingame zit ik rond de ~25/28 FPS met uitschieters van 65. Is er geen manier om dit consistenter te krijgen?
Verder had ik natuurlijk al wat gelezen om de performance te verbeteren maar heeft de commandline.txt tweak nog zin met de nieuwe patch? (1.0.0.7)?
Q9450@3,2Ghz
GTX580
4 Gb
Win64
1920x1080
Verder had ik natuurlijk al wat gelezen om de performance te verbeteren maar heeft de commandline.txt tweak nog zin met de nieuwe patch? (1.0.0.7)?
Q9450@3,2Ghz
GTX580
4 Gb
Win64
1920x1080
Verwijderd
Dat is er wel maar dan moet je xliveless gebruiken. Waardoor je niet meer online kunt spelen.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:52:
Mensen,
hoor het graag!
Die resultaten lijken vrij logisch, vooral omdat je processor maar zozo is en deze voor gta erg belangrijk is. Je zult toch de settings wat lager moeten zetten. Met name de distance van 100 naar beneden. (16x AA kan niet eens, anisotropic filtering bedoel je?)Eperium schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:26:
Heb een Quad Core een redelijke sterkt VGA kaart en toch krijg ik GTA niet fatsoenlijk draaiend. Met alles max. (Very High, 16Xsaa, Distance 100, etc) haal ik in de benchmark tussen de 65~57 FPS. Ingame zakt hij soms af tot 19. Gemiddeld ingame zit ik rond de ~25/28 FPS met uitschieters van 65. Is er geen manier om dit consistenter te krijgen?
Q9450@3,2Ghz
GTX580
4 Gb
Win64
1920x1080
Wat ook zeker zal helpen is je quadcore wat hoger klokken. 450x8 wel eens geprobeerd?
Bedoel inderdaad anisotropic filtering. M'n Q9450 krijg ik wel stabiel op 425 maar 450 is iets te veel.
Zal vanavond is wat dingen omlaag gooien.
Zal vanavond is wat dingen omlaag gooien.
doe gewoon auto detect zet dan alles op zn hoogst maar blijf van de schuiven van traffic en vieuw distance etc af
dat is het zwaarst voor je cpu
dat is het zwaarst voor je cpu
ik ben mijn save game kwijt geraakt volgens mij door een crash van Windows games for live ofzo iets.
hopelijk krijg ik dit keer niet het zelfde probleem.
ik heb de game via steam gekocht voor 20 euro.
iemand die weet wat goede settings zijn voor die view balkjes ?
speel op 1440x900 intel I7-860 ,EVGA GTX460 FTW EE 1GB, 6 GB RAM.
Filters zoals AA etc staan uit en Vsync laat ik aan staan voor een stabiele 60 FPS.
hopelijk krijg ik dit keer niet het zelfde probleem.
ik heb de game via steam gekocht voor 20 euro.
iemand die weet wat goede settings zijn voor die view balkjes ?
speel op 1440x900 intel I7-860 ,EVGA GTX460 FTW EE 1GB, 6 GB RAM.
Filters zoals AA etc staan uit en Vsync laat ik aan staan voor een stabiele 60 FPS.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Zo, heb er nu een i5 2500K @4,5Ghz in zitten, kom nu op max. niet meer onder de 35FPS, eindelijk fatsoenlijk GTA spelen na 2 jaar
Ik probeer GTA4 (van Steam) te spelen op mijn laptop. Deze heeft de volgende specs:
Core i5
8GB ram
Intel HD onboard video
Windows 7 pro x64
Als ik GTA4 start dan komt even het beeld met credits in beeld, waarna ik naar de desktop wordt gegooid met de volgende melding: 'GTA IV FATAL ERROR: TEXP70'. Daar in staat 'Unable to create depth render target - Check that your Video Card meets or exceeds the minimum requirement'.
Uiteraard is een intel onboard video niet het beste van het beste, maar ik lees dat die het bij verschillende mensen wel doet. Ik heb al wat geprobeerd met commandline.txt-tips gevonden via google, maar het werkt nog niet.
Iemand een idee of GTA4 uberhaupt nog aan de praat te krijgen is op mijn laptop?
Core i5
8GB ram
Intel HD onboard video
Windows 7 pro x64
Als ik GTA4 start dan komt even het beeld met credits in beeld, waarna ik naar de desktop wordt gegooid met de volgende melding: 'GTA IV FATAL ERROR: TEXP70'. Daar in staat 'Unable to create depth render target - Check that your Video Card meets or exceeds the minimum requirement'.
Uiteraard is een intel onboard video niet het beste van het beste, maar ik lees dat die het bij verschillende mensen wel doet. Ik heb al wat geprobeerd met commandline.txt-tips gevonden via google, maar het werkt nog niet.
Iemand een idee of GTA4 uberhaupt nog aan de praat te krijgen is op mijn laptop?
Wat voor een Intel i5 ? De Sandy Bridge of de vorige generatie ?Palomar schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:03:
Ik probeer GTA4 (van Steam) te spelen op mijn laptop. Deze heeft de volgende specs:
Core i5
8GB ram
Intel HD onboard video
Windows 7 pro x64
Ik kan op mijn Intel Core i7 2630QM Sandy Bridge prima met de Intel kaart spelen zolang alles op laag staat, probeer anders eens je drivers te updaten hier.
Drivers updaten hielp idd (zaten al drivers op met datum 2010 en was in de veronderstelling dat die dus wel moesten werken). Al gaat het heel traag met alle detail op low. Niet echt leuk om te spelen 
Is overigens een i5 M520. Als ik even google is dat geen Sandy Bridge...
Is overigens een i5 M520. Als ik even google is dat geen Sandy Bridge...
kan wel, Nvidia control panel -> 3d instellingen en dan voor het programma zelf (GTA 4 dus.. kun je zelfs tot 32x AA gaan en alle andere overige instellingen ook nog uppen)Initial G schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:27:
[...]
Die resultaten lijken vrij logisch, vooral omdat je processor maar zozo is en deze voor gta erg belangrijk is. Je zult toch de settings wat lager moeten zetten. Met name de distance van 100 naar beneden. (16x AA kan niet eens, anisotropic filtering bedoel je?)
Wat ook zeker zal helpen is je quadcore wat hoger klokken. 450x8 wel eens geprobeerd?
btw, bij mij loopt de game prima met alles maxed zeker bove de 50+ fps
AMD phenom II x3 BE OCéd van 2,8 naar 3,8
4 GB ram 1033 volgensmij
Nvidia Geforce GTX 560TI Océd loopt op 570 performance
nja dat is het zowat wel
[ Voor 14% gewijzigd door Themperror op 01-09-2011 14:30 ]
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
GTA4 is een tof spel MAAR ze hebben het echt zwaar verneukt met veel bugs en foutmeldingen die constant optreden. Een potje GTA4 zit er niet meer in, het spel loopt altijd vast met errors. De installatie is ook klote, Rockstar... what have you done.... zucht
Ik heb onlangs uit frustratie de hele cd in 2e gebroken en de complete game in de prullebak gesmeten. Ik koop dit spel over 10 jaar wel weer als dan wel eindelijk alles goed werkt.
Ik heb onlangs uit frustratie de hele cd in 2e gebroken en de complete game in de prullebak gesmeten. Ik koop dit spel over 10 jaar wel weer als dan wel eindelijk alles goed werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-09-2011 14:37 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
had hem aan mij gegeven.....Sir_Hendro schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:36:
GTA4 is een tof spel MAAR ze hebben het echt zwaar verneukt met veel bugs en foutmeldingen die constant optreden. Een potje GTA4 zit er niet meer in, het spel loopt altijd vast met errors. De installatie is ook klote, Rockstar... what have you done.... zucht
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Voor iedereen die nog altijd ellende heeft met GTA IV performance, volg dit: YouTube: GTA IV Lag Fix HowTo
- YouTube
ik speel 't spel nu op de hoogste settings met een intel q6700 en een 6870 black edition..., heerlijk soepel! works like a charm, voor mij althans.
ik speel 't spel nu op de hoogste settings met een intel q6700 en een 6870 black edition..., heerlijk soepel! works like a charm, voor mij althans.
Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222
Het werkt inderdaad wel maar het is eigenlijk geen oplossing, het is namelijk niet echt de bedoeling dat je event log uitzet, stel dat je nu problemen krijgt oid.Lady_G schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:00:
Voor iedereen die nog altijd ellende heeft met GTA IV performance, volg dit: YouTube: GTA IV Lag Fix HowTo - YouTube
Verwijderd
ik heb het volgende probleem
diverse maalen windows 7 herinstalleerd maar krijg gta 4 niet aan de praat,
dit is een legaale versie met orgineele cd key,
gta instaleerd prima updates instaleeren werkt ook prima maar zodra ik de spel wil starten gaat de dvd / hdd ff laden dan niks,
start gewoon niet geen error niks,
wat kan dit zijn?
pc spec's:
i5 2500k stock
6870 hawk
4gb ram
gta instaleerd prima updates instaleeren werkt ook prima maar zodra ik de spel wil starten gaat de dvd / hdd ff laden dan niks,
wat kan dit zijn?
pc spec's:
i5 2500k stock
6870 hawk
4gb ram
kijk is in je windows event log. Daar staat misschien wel een error met een referentie naar wat er fout gaatVerwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:40:
wat kan dit zijn?
pc spec's:
i5 2500k stock
6870 hawk
4gb ram
Tevens heb ik gemerkt dat waneer je maar heel weinig van je GPU geheugen gebruikt, maar desondanks je de settings niet omhoog kunt zetten, je even crossfire uit moet zetten. Daarna is alles wel in te stellen en kan je daarna crossfire weer aanzetten. (dit was iig bij mij het geval)
Even de volgende dingen aflopen:Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:40:
wat kan dit zijn?
pc spec's:
i5 2500k stock
6870 hawk
4gb ram
- .NET Framework installeren
- Games for Windows Live installeren
- Laatste patch van GTA 4 installeren
- Social Club opnieuw installeren
Dan moet het werken.
GTA VI - All aboard the hype train!!
en AA werkt dan ook echt?Themperror schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:18:
[...]
kan wel, Nvidia control panel -> 3d instellingen en dan voor het programma zelf (GTA 4 dus.. kun je zelfs tot 32x AA gaan en alle andere overige instellingen ook nog uppen)
btw, bij mij loopt de game prima met alles maxed zeker bove de 50+ fps
AMD phenom II x3 BE OCéd van 2,8 naar 3,8
4 GB ram 1033 volgensmij
Nvidia Geforce GTX 560TI Océd loopt op 570 performance
nja dat is het zowat wel
Hallo mensen,
Ik heb gta 4 geïnstalleerd op mijn pc.
Er zijn bugs in de game zoals te zien op volgende foto:
http://img.photobucket.co...2011-10-0118-35-05-47.jpg
Ik heb de patch 1.7.0 opgezet.
Laatste DirectX en drivers zijn ook geïnstalleerd.
Ik ben er zeker van dat andere mensen dit probleem ook hebben. Weten jullie oplossingen of hotfixes hiervoor? want deze game ziet er echt goed uit :d
specs:
intel i5 2500K
ati hd6950
4 gb ram
Windows 7 32 bit
Ik ben er zeker van dat andere mensen dit probleem ook hebben. Weten jullie oplossingen of hotfixes hiervoor? want deze game ziet er echt goed uit :d
specs:
intel i5 2500K
ati hd6950
4 gb ram
Windows 7 32 bit
Verwijderd
Na een hele tijd bezig geweest te zijn met het toepassen van mods en het zelf editen ervan denk ik dat ik de puzzel al aardig in elkaar heb weten te leggen. Is ook leuk om te zien hoeveel verschillende graphic settings je kan hebben bij Gta. In de zon heb ik +- 30fps en de rest van de weersomstandigheden 40fps+
Ik heb alleen nog 1 bug erin zitten, wanneer de cutscenes beginnen verandert het contrast en brightness
Alles is veels te fel (lichten) Ik heb al gekeken naar de ENB settings en de Timecycle.dat file, maar heb nog niks kunnen vinden. Iemand hier ervaring mee?

lijstje van mods die ik gebruik
Better City Textures
Corona`s lights
Exaggeratedbloodv116
More liberty V3
Visual 1.7.1
Battlefield[Real]Weaponsounds
TrafficLoadv3
Wanted_Vehicle_1.1
HomeInvasionMod_0.88
ICEenchancer 1.25
ICEenchancer 1.30 (visual settings.dat)
Realisticdriving
Simple Native trainer
Ik heb alleen nog 1 bug erin zitten, wanneer de cutscenes beginnen verandert het contrast en brightness
Alles is veels te fel (lichten) Ik heb al gekeken naar de ENB settings en de Timecycle.dat file, maar heb nog niks kunnen vinden. Iemand hier ervaring mee?

Better City Textures
Corona`s lights
Exaggeratedbloodv116
More liberty V3
Visual 1.7.1
TrafficLoadv3
Wanted_Vehicle_1.1
HomeInvasionMod_0.88
ICEenchancer 1.25
Realisticdriving
Simple Native trainer
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 23:19 ]
Verwijderd
Ik heb ook het idee dat er wat mis is met het spel (om het maar zo te zeggen). Ik krijg nooit (zelfs niet op de laagste settings en resolutie) een vloeiend beeld. Binnen 1-5 sec loopt het spel vast voor zo'n 5-10 sec. Nou zij iemand dat het een zwaar spel is voor de PC. Maar ik heb mijn pc nog geen week geleden gebouwd, terwijl ik hele hoge fps bij andere spellen krijg...
En wanneer ik het graphics menu zit, staat er dat de videokaart 600mb is...
Iemand nog tips op dit te fixen? standaard dingen heb ik al geprobeerd.
Mijn specs zijn:
Intel core i5 2500k
2x HD 6950 (crossfire)
8gb geheugen
En wanneer ik het graphics menu zit, staat er dat de videokaart 600mb is...
Iemand nog tips op dit te fixen? standaard dingen heb ik al geprobeerd.
Mijn specs zijn:
Intel core i5 2500k
2x HD 6950 (crossfire)
8gb geheugen
Verwijderd
Ik had dit vroeger ook. Ik had toen 2GB Ram en toen werd mij verteld dat 2GB Ram te weinig is voor het spel, dus had ik 4GB ram gehaald. Toen was alles normaal en kon ik het goed spelen. Ik zie dat jij al 4GB Ram hebt, weet je zeker dat ie ook 4GB Ram ziet bij Systeemeigenschappen?ozkaaan schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:52:
Hallo mensen,
specs:
intel i5 2500K
ati hd6950
4 gb ram
Windows 7 32 bit
4GB ram heeft hij sowieso niet in Windows tot zijn beschikking, gezien het een 32bit windows versie is..
Verwijderd
Dan zou ik of upgraden naar 64bits, of meer Ram in je PC stoppen. Hangt er natuurlijk af van wat voor moederbord je hebt.
NICE!Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:07:
Na een hele tijd bezig geweest te zijn met het toepassen van mods en het zelf editen ervan denk ik dat ik de puzzel al aardig in elkaar heb weten te leggen. Is ook leuk om te zien hoeveel verschillende graphic settings je kan hebben bij Gta. In de zon heb ik +- 30fps en de rest van de weersomstandigheden 40fps+
[afbeelding]
[afbeelding]
Better City Textures
Corona`s lights
Exaggeratedbloodv116
More liberty V3
Visual 1.7.1
TrafficLoadv3
Wanted_Vehicle_1.1
HomeInvasionMod_0.88
ICEenchancer 1.25
Realisticdriving
Simple Native trainer
Vraagt dit veel tov default?
Vooral better city textures lijkt me zwaar.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Bedankt!Jeroenneman schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:54:
[...]
NICE!
Vraagt dit veel tov default?
Vooral better city textures lijkt me zwaar.
Valt opzich wel mee. +- 10 fps tov default
Pas wanneer je de ENB/Iceenchancer erbij gaat gebruiken dan wordt het een stuk zwaarder.
Hiervoor moest ik wat inleveren op mijn view distance & draw distance om rond de 30 FPS te blijven.
Verwijderd
Zat op 100fps @ 1.0.0.7.0, nu wil dit *** spel niet meer starten. Nadat ik native tainer had geinstaleerd -.- daarna had ik was core files veranderd nja nu moet ik het opnieuw instaleren fack dat. Ik hoop dat GTA5 een beter game engine heeft!!
cracked versie btw, lekker schoon geen gezijk met windows live games/ social hub enz voort
specs:
OS - Windows 7 ultimate stripped
Cpu - Quadcore ~ double thread (8Cpu's~ 3.4GHz)
Gpu - nVidia Asus 460GTX
Ram - 24GiB
cracked versie btw, lekker schoon geen gezijk met windows live games/ social hub enz voort
specs:
OS - Windows 7 ultimate stripped
Cpu - Quadcore ~ double thread (8Cpu's~ 3.4GHz)
Gpu - nVidia Asus 460GTX
Ram - 24GiB
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 21:43 ]
Dus omdat jouw gecrackte versie het niet meer doet nadat jij met trainers en core files hebt zitten rommelen, is het gelijk een waardeloos spel?
Stakker
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
daar sluit ik me wel bij aan ja. Gaan lopen fucken met de game en dan zeiken dat de game jou terugfuckt
Verwijderd
Naa het is een feit dat de game engine suckt. Bedoel bij wie loopt dat spel nou in 1x goed zonder eraan te rommelen. Daarbij komen die updates nog eens
De game is prima opzich. Maar de engine daaronder... nee troep...
Geef mij dan maar 'RenderWare' (GTA III/VC/SA engine)
Beste engines van ht moment zijn *geloof ik* CryENGINE3 (crysis 2) / FrostBite 2 (Battlefield 3)
Over warez praten is niet de bedoeling hier op Tweakers.net
Nee nee nee niet 'de game', maar 'RAGE'; Rockstar Advanced Game Engine (google)Lampuhkap schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:44:
Gaan lopen fucken met de game en dan zeiken dat de game jou terugfuckt
De game is prima opzich. Maar de engine daaronder... nee troep...
Geef mij dan maar 'RenderWare' (GTA III/VC/SA engine)
Beste engines van ht moment zijn *geloof ik* CryENGINE3 (crysis 2) / FrostBite 2 (Battlefield 3)
Over warez praten is niet de bedoeling hier op Tweakers.net
[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 04-11-2011 14:03 ]
Bij mij loopt het anders al van in het begin "soepel" (installatie en spelen geen probleem, maar m'n pc is helaas niet krachtig genoeg om alles op high te spelen en heeft dan ook veel framedrops)
Verwijderd
mwa tis nu gelukt. gister ff gespeeld, totdat de GTA FIVE trailer kwam O.o.
Het ziet er erg goed uit, eindelijk weer een san andreas sfeertje.
vliegtuigen, f16, bergen, stad, killerplaces. (iets lagere detail (lijkt)) ben benieuwd
Aan de trailer te zien ga ik hem meteen kopen !
Het ziet er erg goed uit, eindelijk weer een san andreas sfeertje.
vliegtuigen, f16, bergen, stad, killerplaces. (iets lagere detail (lijkt)) ben benieuwd
Aan de trailer te zien ga ik hem meteen kopen !
mobielwavemike: zou je die illegale zut waar je het over hebt weg willen halen? Als een modje het ziet ben je de sjaak.
Toevallig gisteravond GTA 4 geïnstalleerd (legaal via Steam), 0,0 problemen. True, het hele GFwL/Rockstar Social Club gebeuren is irritant, maar 1 x goed instellen en het werkt gewoon.
Toevallig gisteravond GTA 4 geïnstalleerd (legaal via Steam), 0,0 problemen. True, het hele GFwL/Rockstar Social Club gebeuren is irritant, maar 1 x goed instellen en het werkt gewoon.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik denk dat het aan het geheugen ligt. 24 GByte Ram is natuurlijk veel te weinig.
offtopic:
Zou je met 24GB een volledig spel in het werkgeheugen kunnen zetten om diskruimte uit te sparen? Hypersnelle access lijkt me!
Zou je met 24GB een volledig spel in het werkgeheugen kunnen zetten om diskruimte uit te sparen? Hypersnelle access lijkt me!
Jejking schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:45:
offtopic:
offtopic:
ramdisk
ramdisk
Het is zo geconfigureerd, je kunt de belichting van cutscenes niet veranderen. Het beste kun je gewoon de nieuwste ENB config/icenhancer gebruiken (oude versies overwriten).Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:07:
Better City Textures
Corona`s lights
Exaggeratedbloodv116
More liberty V3
Visual 1.7.1
TrafficLoadv3
Wanted_Vehicle_1.1
HomeInvasionMod_0.88
ICEenchancer 1.25
Realisticdriving
Simple Native trainer
@ je mods:
TrafficLoadv3 is oud en werkt slecht, gebruik de nieuwste.
icenhancer 1.35 is gereleased
Combineer nooit verschillende versies/configuraties, zo makkelijk gaat dat niet. Shaders etc.
Een aardige schop, maar ik heb GTA4 net geinstalleerd omdat ik een relatief nieuwe laptop heb die ik eens aan het werk wilde zetten. De grafische kaart is nogal crap (GT520M) maar het lukt me met patch 1.0.4. wat tweaks en medium details om gemiddeld 40fps te krijgen op 1280x800.
Het enige waar ik nu nog last van heb zijn enorme slowdowns om de paar minuten. Deze duren ongeveer 10-20 seconden en maken het bijna niet meer speelbaar (<10fps). Ik heb eens naar Task Manager gekeken en tijdens de slowdowns gaat het CPU gebruik van GTA4 naar minder dan 50% terwijl er geen ander proces is dat het gebruikt.
Ik lees op het internet van alles, maar heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden.
Voor zover ik weet zijn al m'n drivers up-to-date en draaien en verder geen achtergrond processen die de game kunnen beïnvloeden.
Het enige waar ik nu nog last van heb zijn enorme slowdowns om de paar minuten. Deze duren ongeveer 10-20 seconden en maken het bijna niet meer speelbaar (<10fps). Ik heb eens naar Task Manager gekeken en tijdens de slowdowns gaat het CPU gebruik van GTA4 naar minder dan 50% terwijl er geen ander proces is dat het gebruikt.
Ik lees op het internet van alles, maar heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden.
Voor zover ik weet zijn al m'n drivers up-to-date en draaien en verder geen achtergrond processen die de game kunnen beïnvloeden.
Heb je dat ook als de laptop in de stroom zit?
:D
Yep.KoffieNT schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:14:
Heb je dat ook als de laptop in de stroom zit?
Misschien wordt er iets te heet waardoor hij ineens langzamer gaat lopen? Maar toch gek dat het vrijwel dezelfde regelmaat lijkt te gebeuren en alleen bij GTA4.
Dat zou kunnen inderdaad, misschien dat je een programma zoals Everest even open kunt houden zodat je kunt zien welke temperatuur je videokaart is en of de slowdowns ongeveer bij die temperatuur zijn.
:D
Met MSI afterburner meet ik dat de GPU zeker warm wordt (topt op 99 graden, of wellicht hoger als dat de max is dat hij kan meten), maar het is niet zo dat hij dan per se gaat stotteren. Zou zeggen dat dat niet per se de oorzaak is.KoffieNT schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:58:
Dat zou kunnen inderdaad, misschien dat je een programma zoals Everest even open kunt houden zodat je kunt zien welke temperatuur je videokaart is en of de slowdowns ongeveer bij die temperatuur zijn.
Nu schokt hij weer maar tijdens 97-96 graden, dus het lijkt ergens anders aan te liggen.
Ik zal ook de CPU temps eens in de gaten houden: Die is hoog, maar het is niet zo dat tijdens de pieken het stotteren begint.
Wat me wel opviel is dat bij alt+tabben naar windows en daarna terug, het stotteren meteen verdwijnt. Maar na een minuut of wat komt het terug. Het lijkt ook langer weg te blijven als ik niet alt-tab maar het gewoon afwacht. Ik lees net dat andere mensen in het topic hier ook last van hebben, maar een oplossing heb ik nog niet gezien.
[ Voor 33% gewijzigd door MailMan op 17-03-2012 22:58 ]
Ik heb GTA4 ook maar weer eens van stal gehaald (ik zag toevallig een filmpje van iCEnhancer voorbij komen. Voorheen had ik een Q6600 @ 2.4GHz, 4GB DDR2-667 en een Radeon 4850 512MB, wat voldoende was om GTA redelijk oké aan de praat te krijgen. Nu heb in feite hetzelfde systeem (dus de Q6600, 4GB) maar sinds eind vorig jaar met een Radeon 6870 1GB. Tot mijn verbazing werkt deze game gewoon slechter dan voorheen, en met iCEnhancer is het helemaal niet meer te doen. Welke settings ik ook neem, de game blijft een onspeelbare stotterende bende. Iemand die hiervoor een oplossing heeft? (en niet aankomen met: neem een i5 of 7)
Edit: oke, ik ben nu een beetje afgekoeld, dus tijd voor een wat betere post. Ik zit al sinds gisteren te stoeien om GTA4 een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Ik zit op Windows 7 x64 (Ultimate) en GTA zit op versie 1.0.4.0. Zonder enige mods (dus fresh install) draait al waardeloos (op low/medium). Met een paar commandlines is het al ietsjes beter maar nog steeds niet geweldig. M'n ATI kaart gebruikt de laatste drivers en een game als Battlefield 3 draait gewoon prima op high (1440x900). Het is toch van den zotte dan een paar jaar oude game gewoon niet vooruit te branden is?
Edit: oke, ik ben nu een beetje afgekoeld, dus tijd voor een wat betere post. Ik zit al sinds gisteren te stoeien om GTA4 een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Ik zit op Windows 7 x64 (Ultimate) en GTA zit op versie 1.0.4.0. Zonder enige mods (dus fresh install) draait al waardeloos (op low/medium). Met een paar commandlines is het al ietsjes beter maar nog steeds niet geweldig. M'n ATI kaart gebruikt de laatste drivers en een game als Battlefield 3 draait gewoon prima op high (1440x900). Het is toch van den zotte dan een paar jaar oude game gewoon niet vooruit te branden is?
[ Voor 32% gewijzigd door SomerenV op 18-03-2012 16:10 ]
Heb je lage fps of gewoon stotteren door iets anders?
Wat bij mij voor veel fps zorgt is shadows op off zetten. 1.0.4 is hier ook het snelst. Als her schokkerig speelt door het indrukken van toetsen dan zou je de windows key logger service uit moeten zetten.
Speelde je daarvoor ook al op win7 64bit?
Mn benchmark op 1280x800 met Med textures, de rest laag, shadows off en sliders rond de 40 geeft 42fps.
Wat bij mij voor veel fps zorgt is shadows op off zetten. 1.0.4 is hier ook het snelst. Als her schokkerig speelt door het indrukken van toetsen dan zou je de windows key logger service uit moeten zetten.
Mn benchmark op 1280x800 met Med textures, de rest laag, shadows off en sliders rond de 40 geeft 42fps.
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 18-03-2012 18:07 ]
Nee, ik heb echt lage fps. Ik haal denk ik gemiddeld nog geen 20 fps (alles medium) met m'n Q6600 @ 2.4GHz, maar het stomme is dat wanneer ik de Q6600 OC naar 3.0GHz, ik de 15 fps nog niet eens haal gemiddeld. Schiet niet echt op zo -,-MailMan schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:34:
Heb je lage fps of gewoon stotteren door iets anders?
Sinds vandaag kan ik GTAIV niet meer opstarten, zowel EOLC als de gewone. Kom op social club menu, log in. Daarna krijg ik cdrom icoontje in beeld, dat hij laadt, daarna wordt het weer een muis en gebeurt er verder niks.
Verwijderd
Mensen ik vind dat windows life gedoe wel weer minder met mijn nieuwe gta game. Maar nu even over de performance. Mijn GPU gebruik is maar de helft van wat het kan en ik zit momenteel met SLI aan te gamen dan. Ik denk dat ik dus meer fps hoor te hebben maar kan er naast zitten. Ik heb alle balkjes naar de max toe en speel op de hoogst mogelijke instelllingen. Ik krijg dan soms trops naar 9fps toe. Doe ik zelf iets fout?
1920x1080
2xgtx580
6gb memory
i7 920 4000mhz
Hie kan ik zien welke patch van de game ik draai en hoe krijg ik sli werkende voor 100%
??
Edit
het gaat om GRAND THEFT AUTO: EPISODES FROM LIBERTY CITY.
1920x1080
2xgtx580
6gb memory
i7 920 4000mhz
Hie kan ik zien welke patch van de game ik draai en hoe krijg ik sli werkende voor 100%
??
Edit
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 08:35 ]
Na een update van mijn videokaart heb ik nog maar eens een benchmarkje gedraait:
Statistics
Average FPS: 58.81
Duration: 37.92 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 75%
Video memory usage: 50%
Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
View Distance: 30
Hardware
Microsoft Windows 7 Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 5800 Series (5870 2gb)
Video Driver version: 8.17.10.1114
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
AMD Phenom(tm) II X4 820 Processor
Ik ben zeer tevreden nu ik mijn 4870x2 heb ingeruild voor een 5870. GTA draait geweldig en ik kan niet wachten op GTA V.
Statistics
Average FPS: 58.81
Duration: 37.92 sec
CPU Usage: 69%
System memory usage: 75%
Video memory usage: 50%
Graphics Settings
View Distance: 30
Hardware
Microsoft Windows 7 Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 5800 Series (5870 2gb)
Video Driver version: 8.17.10.1114
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
AMD Phenom(tm) II X4 820 Processor
Ik ben zeer tevreden nu ik mijn 4870x2 heb ingeruild voor een 5870. GTA draait geweldig en ik kan niet wachten op GTA V.
Ik dacht ooit te hebben gelezen dat gta niet (zo) goed omgaat met 2 videokaarten. Dit kwam volgens mij omdat gta aan beide kaarten dezelfde instructies geeft en niet beide kaarten andere instructies. Wat ik zou doen is eens een testje met slechts 1 kaart en kijken of dit beter werkt. Helaas is dit niet de oplossing die je zoekt maar het zou wellicht wel de tijd opleveren die je anders kwijt bent aan het vinden naar een oplossing die er wellicht niet is. In elk geval veel succesVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:29:
Mensen ik vind dat windows life gedoe wel weer minder met mijn nieuwe gta game. Maar nu even over de performance. Mijn GPU gebruik is maar de helft van wat het kan en ik zit momenteel met SLI aan te gamen dan. Ik denk dat ik dus meer fps hoor te hebben maar kan er naast zitten. Ik heb alle balkjes naar de max toe en speel op de hoogst mogelijke instelllingen. Ik krijg dan soms trops naar 9fps toe. Doe ik zelf iets fout?
1920x1080
2xgtx580
6gb memory
i7 920 4000mhz
??
Edit
Wanneer je alt tabt naar windows, dan zal de grafische processor meteen een stuk minder belast worden en dit resulteert onmiddellijk in een temperatuur daling. Velen anderen adviseren op fora dat een temperatuur van je gpu beneden de 80 graden het meest wenselijk is. Echter gaat het ook om de tijd dat je de gpu op bijna 100 graden houdt. Indien dit slechts enkele seconden is en de temperatuur daarna weer snel daalt tot ongeveer 80 graden dan moet het (vaak) geen probleem zijn.MailMan schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:56:
[...]
Met MSI afterburner meet ik dat de GPU zeker warm wordt (topt op 99 graden, of wellicht hoger als dat de max is dat hij kan meten), maar het is niet zo dat hij dan per se gaat stotteren. Zou zeggen dat dat niet per se de oorzaak is.
Nu schokt hij weer maar tijdens 97-96 graden, dus het lijkt ergens anders aan te liggen.
Ik zal ook de CPU temps eens in de gaten houden: Die is hoog, maar het is niet zo dat tijdens de pieken het stotteren begint.
Wat me wel opviel is dat bij alt+tabben naar windows en daarna terug, het stotteren meteen verdwijnt. Maar na een minuut of wat komt het terug. Het lijkt ook langer weg te blijven als ik niet alt-tab maar het gewoon afwacht. Ik lees net dat andere mensen in het topic hier ook last van hebben, maar een oplossing heb ik nog niet gezien.
Dat het langer lijkt voordat hij gaat stotteren indien je niet alt tabt naar windows is moeilijk te verklaren omdat je het woord lijkt gebruikt. Dit berust op een gevoel en het zou handiger zijn als je met afterburner en een klok dit gaat meten.
Afterburner kan je trouwens instellen dat hij ook boven de 99 meet. Settings>(tabje) monitoring> en dan op "gpu1 temperature" klikken en de max limit veranderen in bijvoorbeeld 120. Let op! als je videokaart zo heet wordt dan is het zo goed als einde oefening.
Ik wil je in elk geval veel succes wensen
heb sinds gister weer een game pc. Had gta4 nog liggen dus maar even een benchmark gedaan.
Is een fresh windows install. En up to date gta 4 pc is bone stock. Heb alles maxed out gezet.
Statistics
Average FPS: 44.46
Duration: 36.89 sec
CPU Usage: 34%
System memory usage: 49%
Video memory usage: 53%
Graphics Settings
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: Very High
View Distance: 100
Detail Distance: 100
Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 8.17.10.1119
Audio Adapter: Digitale audio (S/PDIF) (High Definition Audio-apparaat)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
File ID: Benchmark.cli
Rare is als ik dan de game opstart haal ik echt niet eens helft van de fps.
Is een fresh windows install. En up to date gta 4 pc is bone stock. Heb alles maxed out gezet.
Statistics
Graphics Settings
Hardware
Service Pack 1
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Iemand hetzelfde probleem?Crescendo schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:11:
Sinds vandaag kan ik GTAIV niet meer opstarten, zowel EOLC als de gewone. Kom op social club menu, log in. Daarna krijg ik cdrom icoontje in beeld, dat hij laadt, daarna wordt het weer een muis en gebeurt er verder niks.
Als je de view distance etc lager zet wat gebeurt er dan?v8power67 schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:37:
heb sinds gister weer een game pc. Had gta4 nog liggen dus maar even een benchmark gedaan.
Statistics
Graphics Settings
Hardware
Service Pack 1
Heb ik ook geprobeerd maar veranderde niet veel, die eerste missie happert nog steeds flink.
Probeer eens de night shadow uit te zetten. Dat helpt enorm.v8power67 schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:04:
Heb ik ook geprobeerd maar veranderde niet veel, die eerste missie happert nog steeds flink.
Okee ga ik doen, maar dat is wel meteen een gemis.
Wordt tijd voor een gtx680 denk ik
Mn 4890 in crossfire zijn niet best meer tegenwoordig. En gta4 heeft ook geen echte crossfire ondersteuning.
(met echte bedoel ik meer dan 50% winst) want haal met crossfire aan 10fps meer, dat is 25% verbetering tegenover de single gpu.
Zo heb een en ander getest.
Stabiele framerate heb ik nooit, zelfs met alles op zn laagst gaat ie soms ruim onder de 60.
Zelfs soms onder de 30 fps. Terwijl max wel rond de 140fps ligt.
Het is ook vaak dat als ik mn beeld draai hij ineens erg gaat laggen.
Zijn er nog tips om te tweaken voor betere resultaten.
Want met 2 4890's zou je toch verwachten een game uit 2008 wel goed te kunnen spelen.
Zeker met een i7 920 @ 3.4ghz erbij moet dat wel lukken toch ?
Wordt tijd voor een gtx680 denk ik
Mn 4890 in crossfire zijn niet best meer tegenwoordig. En gta4 heeft ook geen echte crossfire ondersteuning.
(met echte bedoel ik meer dan 50% winst) want haal met crossfire aan 10fps meer, dat is 25% verbetering tegenover de single gpu.
Zo heb een en ander getest.
Stabiele framerate heb ik nooit, zelfs met alles op zn laagst gaat ie soms ruim onder de 60.
Zelfs soms onder de 30 fps. Terwijl max wel rond de 140fps ligt.
Het is ook vaak dat als ik mn beeld draai hij ineens erg gaat laggen.
Zijn er nog tips om te tweaken voor betere resultaten.
Want met 2 4890's zou je toch verwachten een game uit 2008 wel goed te kunnen spelen.
Zeker met een i7 920 @ 3.4ghz erbij moet dat wel lukken toch ?
[ Voor 41% gewijzigd door v8power67 op 02-04-2012 23:29 ]
Iemand enig idee, ik snap er namelijk niks van.Crescendo schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:11:
Ik denk dat er een bitje in een van de bestanden van GTA verkeerd staat. Wat je kunt proberen is het programma helemaal te verwijderen, registry cleaner draaien om alles van GTA weg te halen, en dan opnieuw installerenCrescendo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:42:
[...]
Iemand enig idee, ik snap er namelijk niks van.
Hier kon uw advertentie staan
Hmm, en dat kan zomaar gebeuren, zonder dat je ook maar iets veranderd hebt aan die van die mappen? Dat zou wel zuur zijn namelijk
. Kan ik beide GTA's weer opnieuw installeren.
Ik heb wat filmpjes en screens gezien van de ENB series.
Dat leek me wel interessant, zeker omdat ik een nieuwe vga kaart wil kopen.
Hoe kan ik zien welke gta 4 versie ik heb?
Ik heb de v0.0082 beta gedownload en alle files in mijn gta folder gekopieërd.
Het spel start wel op met een flitsende tekst "ENBSERIES" op het scherm, maar er valt me niets bijzonders op.
Ook is het spel veel te helder en zijn de kleuren raar, shift + f12 lost het voor een paar tellen op maar dan is het weer terug.
Ik ben dat de v0.0082 versie niet werkt met mijn versie van gta 4.
Alle drivers, directx etc zijn up to date.
Alvast bedankt voor de hulp!
Dat leek me wel interessant, zeker omdat ik een nieuwe vga kaart wil kopen.
Hoe kan ik zien welke gta 4 versie ik heb?
Ik heb de v0.0082 beta gedownload en alle files in mijn gta folder gekopieërd.
Het spel start wel op met een flitsende tekst "ENBSERIES" op het scherm, maar er valt me niets bijzonders op.
Ook is het spel veel te helder en zijn de kleuren raar, shift + f12 lost het voor een paar tellen op maar dan is het weer terug.
Ik ben dat de v0.0082 versie niet werkt met mijn versie van gta 4.
Alle drivers, directx etc zijn up to date.
Alvast bedankt voor de hulp!
Heb hier een iMac 2011 met een i5 en AMD 6770M videokaart.
Boot-camp met Windows 7 geinstalleerd, 32 BIT versie.
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
Toch kan ik het spel niet spelen zonder dat het spel gaat stotteren. Het maakt niet uit op welke resolutie ik hem zet, elke keer blijft het beeld even stilstaan. Wat me opviel was dat het vooral was als ik met de auto een bocht om ga. Lopend of alleen rechtdoor rijdend heb ik er geen last van. Zijn hier meer mensen die dit probleem hebben?
Boot-camp met Windows 7 geinstalleerd, 32 BIT versie.
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
Toch kan ik het spel niet spelen zonder dat het spel gaat stotteren. Het maakt niet uit op welke resolutie ik hem zet, elke keer blijft het beeld even stilstaan. Wat me opviel was dat het vooral was als ik met de auto een bocht om ga. Lopend of alleen rechtdoor rijdend heb ik er geen last van. Zijn hier meer mensen die dit probleem hebben?
Wanneer je het probleem hebt van een videokaart met meer dan 2 gig geheugen, verander dan het doel in je snelkoppeling in:
"C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict -availablevidmem 50 -minspecaudio
Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Daarvoor heb ik van alles geprobeerd, inclusief het command.txt file. Werkte allemaal niet.
"C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict -availablevidmem 50 -minspecaudio
Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Daarvoor heb ik van alles geprobeerd, inclusief het command.txt file. Werkte allemaal niet.
Verwijderd
EOLC hier maar loopt niet goed. Weet iemand nog een link naar een mooie grafic mod, misschien doet mijn GPU dan wat meer?
Ghallo.
Na laaaang niet gegamed te hebben , vandaag gta 4 gekocht.
Netjes geinstalleerd , gezord dat mijn drivers up to date zijn.
Nu komt het , het spel is niet te spelen , ik kom het menu amper in , het lijkt wel een dia show ?
Specs :
I7-2600
8GB ram
Asus geforce gtx 550TI OC top 1gb
Nu heb ik niet de snelste pc , maar ik neem aan dat ik deze game toch moet kunnen draaien ? zelfs op 1024x768 kan ik amper het menu doorlopen.
Iemand een idee ?
Nu komt het , het spel is niet te spelen , ik kom het menu amper in , het lijkt wel een dia show ?
Specs :
I7-2600
8GB ram
Nu heb ik niet de snelste pc , maar ik neem aan dat ik deze game toch moet kunnen draaien ? zelfs op 1024x768 kan ik amper het menu doorlopen.
Iemand een idee ?
Heb je de game al geupdate?Galaxis schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:14:
Ghallo.
Specs :
I7-2600
8GB ram
Iemand een idee ?
Zojuist gedaan. Alles gaat nu soepel , totdat ik op een toets druk ? Beetje vreemd.
Laat allemaal maar doen. De game ligt al met doosje en al in de container. Jammer van het geld. Maar na de update startte de game helemaal niet meer. IK ben der klaar mee.
[ Voor 27% gewijzigd door Galaxis op 09-07-2012 18:42 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb GTA IV weer eens onder het stof vandaan gehaald en wilde na een paar upgrades van mijn pc dit spel eens op maximaal draaien.
Dit werkt alleen voor geen meter. Uit de benchmark komt dat ik een fps heb van 5.8.
Hier snap ik niks van.
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb gta iv geüpdated naar versie 1.0.7.
Alle hardware drivers zijn ook geüpdated.
Direct x 11 geïnstaleerd.
Mijn specs:
Windows 7 - SP1
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 2GB
4 GB DDR2 800
750W voeding
Moederbord betreft een MS-7259 nog een socket 775.
Alvast bedankt.
Graphics Settings
Night Shadows: High
Ik heb GTA IV weer eens onder het stof vandaan gehaald en wilde na een paar upgrades van mijn pc dit spel eens op maximaal draaien.
Dit werkt alleen voor geen meter. Uit de benchmark komt dat ik een fps heb van 5.8.
Hier snap ik niks van.
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb gta iv geüpdated naar versie 1.0.7.
Alle hardware drivers zijn ook geüpdated.
Direct x 11 geïnstaleerd.
Mijn specs:
Windows 7 - SP1
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 2GB
4 GB DDR2 800
750W voeding
Moederbord betreft een MS-7259 nog een socket 775.
Alvast bedankt.
Graphics Settings
Night Shadows: High
Verwijderd
beste gta spelers
een kort vraagje.
volgende week krijg ik mijn pc binnen...(i7 3770, gtx 680 ect)
ik lees overal dat als je een goede videokaart hebt met 2 gb video memory of meer dat je game raar genoeg die ruimte niet ziet en zelfs ondergewaard gaat presteren.(zelfs rockstar gaf dit probleem toe)
ik las al over de aanmaak van een commandline.txt met daarin toevoeging van norestrictions ect.
moet ik dit al bij voorbaat doen?of hoeft dit niet voor mijn pc te gelden?
of is dit probleem al opgelost in de 1.0.7.0 patch?
Ik ga 'm zwaar belasten met vele mods...dus hoop dat mijn grafische kaart en processor zich volledig overgeven aan de game.
bedankt voor de feedback
een kort vraagje.
volgende week krijg ik mijn pc binnen...(i7 3770, gtx 680 ect)
ik lees overal dat als je een goede videokaart hebt met 2 gb video memory of meer dat je game raar genoeg die ruimte niet ziet en zelfs ondergewaard gaat presteren.(zelfs rockstar gaf dit probleem toe)
ik las al over de aanmaak van een commandline.txt met daarin toevoeging van norestrictions ect.
moet ik dit al bij voorbaat doen?of hoeft dit niet voor mijn pc te gelden?
of is dit probleem al opgelost in de 1.0.7.0 patch?
Ik ga 'm zwaar belasten met vele mods...dus hoop dat mijn grafische kaart en processor zich volledig overgeven aan de game.
bedankt voor de feedback
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 16:00 ]
Hallo.
ik heb me nieuwe pc binnen. en zag op steam een mooie deal
10 euro voor alle gta games.
ik gedownload.
kom ik ingame. alle instellingen op hoogst gezet.
krijg ik gemiddelt rond de 25 fps....
en dan draai ik op hd7970 royal king. crossfire.
in bf3 en crysis 2 haal ik tegen de 100 fps.
ik heb al de patch geprobeert ergens van google. maar dat werkte niet.
zou het kunnen zijn dat ik catalyst 12.3 draai??
want die durf ik niet te upgrade aangezien me pc elke keer uitviel met andere drivers...
ik heb me nieuwe pc binnen. en zag op steam een mooie deal
10 euro voor alle gta games.
ik gedownload.
kom ik ingame. alle instellingen op hoogst gezet.
krijg ik gemiddelt rond de 25 fps....
en dan draai ik op hd7970 royal king. crossfire.
in bf3 en crysis 2 haal ik tegen de 100 fps.
ik heb al de patch geprobeert ergens van google. maar dat werkte niet.
zou het kunnen zijn dat ik catalyst 12.3 draai??
want die durf ik niet te upgrade aangezien me pc elke keer uitviel met andere drivers...
Ik heb dus ook GTA IV gekocht via Steam...
Nou heb ik niet de minste game pc:
Intel i5 2500
HD 7850
8gb RAM
Maar nog lagged die als een gek en met fraps draaiend kom ik rond de 20 FPS
Nu heb ik al uitgezet dat die opneemt tijdens het spelen. Maar dat helpt weinig.
Wat kan het zijn? Want BF3 speel ik gewoon op Ultra zonder problemen
Nou heb ik niet de minste game pc:
Intel i5 2500
HD 7850
8gb RAM
Maar nog lagged die als een gek en met fraps draaiend kom ik rond de 20 FPS
Nu heb ik al uitgezet dat die opneemt tijdens het spelen. Maar dat helpt weinig.
Wat kan het zijn? Want BF3 speel ik gewoon op Ultra zonder problemen
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe PC en de meeste games draai ik lekker op 100 FPS.
met mijn GTX460 haalde ik op low/mid settings rond de 40 tot 80 fps.
ik verwacht met mijn GTX670 nu veel meer te halen op hogere settings
met mijn GTX460 haalde ik op low/mid settings rond de 40 tot 80 fps.
ik verwacht met mijn GTX670 nu veel meer te halen op hogere settings
Angelo NL / Global Cargo VTC
Hoe kan dit dan?
Waarom haal ik zulke lage FPS?
Gister heb ik hem ook nog gedowngrade naar 1.0.4 en icenhaler geïnstalleerd.
Maar het blijft laggy.
Video drivers zijn up-to-date trouwens...
Waarom haal ik zulke lage FPS?
Gister heb ik hem ook nog gedowngrade naar 1.0.4 en icenhaler geïnstalleerd.
Maar het blijft laggy.
Video drivers zijn up-to-date trouwens...
ja ik heb me drivers ook up to date gemaakt. en nog steeds 25 fps.
als ik crossfire uit zet herkent de game 1 gig meer vram. maar haal ik 22 fps.
ook iceenhancer geinstalleerd. maar maakt vrij weinig uit.
iemand idee?
als ik crossfire uit zet herkent de game 1 gig meer vram. maar haal ik 22 fps.
ook iceenhancer geinstalleerd. maar maakt vrij weinig uit.
iemand idee?
Vreemd ik heb GTA IV ook in de sale aangeschaft (paar uurtjes gespeeld, nu al geniaal spel trouwens)
En ik heb gts360m en i5 430m, en het gaat redelijk, textures op high de rest medium/low. Alle drie de distance schuifjes op 25 en frames schommelen tussen 20 (rijdend overdag) en 40 (lopend/binnen). Als ik shadows uitzet komt er wel 10 fps bij.
Verder nergens aan gerommeld en gewoon de laatste patch gehouden 1.0.7.0 (zoiets) heeft bij mij geholpen.
Wat trouwens ook kan helpen is de draw/detail distance flink omlaag (niet hoger dan 25/30), dit maakt een gigantisch verschil in performance.
En ik heb gts360m en i5 430m, en het gaat redelijk, textures op high de rest medium/low. Alle drie de distance schuifjes op 25 en frames schommelen tussen 20 (rijdend overdag) en 40 (lopend/binnen). Als ik shadows uitzet komt er wel 10 fps bij.
Verder nergens aan gerommeld en gewoon de laatste patch gehouden 1.0.7.0 (zoiets) heeft bij mij geholpen.
Wat trouwens ook kan helpen is de draw/detail distance flink omlaag (niet hoger dan 25/30), dit maakt een gigantisch verschil in performance.
"Above And Beyond The Call"
Statistics
Average FPS: 65.56
Duration: 37.27 sec
CPU Usage: 28%
System memory usage: 30%
Video memory usage: 64%
Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (59 Hz)
Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 680 @ stock
Video Driver version: 301.42
Audio Adapter: Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 3.99 ghz
12gb ddr3 ram
Heb alle gta games maar gekocht met steam sale.
En kan nu met mn 680gtx wel redelijk spelen, met echt alles max dus ook sliders enz, haal ik ingame ong tussen de 45-60 fps, met max drop soms van rnd de 30fps.
Speelt 100x fijner dan met de 4890 in crossfire.
Average FPS: 65.56
Duration: 37.27 sec
CPU Usage: 28%
System memory usage: 30%
Video memory usage: 64%
Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (59 Hz)
Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 680 @ stock
Video Driver version: 301.42
Audio Adapter: Realtek Digital Output(Optical) (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 3.99 ghz
12gb ddr3 ram
Heb alle gta games maar gekocht met steam sale.
En kan nu met mn 680gtx wel redelijk spelen, met echt alles max dus ook sliders enz, haal ik ingame ong tussen de 45-60 fps, met max drop soms van rnd de 30fps.
Speelt 100x fijner dan met de 4890 in crossfire.
Verwijderd
de aanrader van de eeuw:
icenhancer 2.1 + de iceshader.fx vervangen van die van versie 1.25. (even heel icenhancer 1.25 downloaden en pak dan enkel dat bestandje) (niet icenhancer 1.35 dan zie je niks in het donker)
kopie passen en klaar.
man, het hele cartoonachtige gehalte bij 2.1 is weg en dit is reallife met geweldige DoF....en in het donker een beauty met alle lichtjes....is een gemis als je dit niet doet..:) dan vind ik 2.1 standaard eigenlijk tegenvallen als je het vergelijkt
had em al in het gta4topic gezet maar hoort eigenlijk hier
gemiddeld 50 fps op alles max met 2.1 mod
specs zie onder
icenhancer 2.1 + de iceshader.fx vervangen van die van versie 1.25. (even heel icenhancer 1.25 downloaden en pak dan enkel dat bestandje) (niet icenhancer 1.35 dan zie je niks in het donker)
kopie passen en klaar.
man, het hele cartoonachtige gehalte bij 2.1 is weg en dit is reallife met geweldige DoF....en in het donker een beauty met alle lichtjes....is een gemis als je dit niet doet..:) dan vind ik 2.1 standaard eigenlijk tegenvallen als je het vergelijkt
specs zie onder
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 19:43 ]
Maar kost dit fps of niet?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:42:
de aanrader van de eeuw:
kopie passen en klaar.
specs zie onder
Ik ben eigenlijk op zoek naar een mod oid dat de performance verbeterd. Want ik heb nu ongeveer 20 -40 fps.
En is dat commandline.txt gedoe nog nodig met de laatste patch?
"Above And Beyond The Call"
Verwijderd
Dit kost meestal wel wat fps ja..hoewel je kan de mod installeren en kijken wat ie doet..je kan altijd alles op low zetten eventueel...mod installeren is zo gedaan en misschien valt het voor je mee.10K schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:45:
[...]
Maar kost dit fps of niet?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een mod oid dat de performance verbeterd. Want ik heb nu ongeveer 20 -40 fps.
En is dat commandline.txt gedoe nog nodig met de laatste patch?
over de commandline.txt ik denk dat dit ook al verbeterd moet zijn met de nieuwste patch...mijn videokaart kon vanaf de cd (laagste versie van paar jaar geleden) zonder update patch het niet aan...gta zag zijn geheugen niet

na de update heb ik de commandline.txt ook niet hoeven te gebruiken..maar hij kan het altijd proberen