Lijkt er bij mij in de BENCH iets op voorruit te zijn gegaan door de patch;
Statistics
Average FPS: 43.06
Duration: 37.46 sec
CPU Usage: 65%
System memory usage: 81%
Video memory usage: 100%
Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: High
Render Quality: Highest
View Distance: 41
Detail Distance: 61
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
(4870, Sapphire 512MB @ stock)
Video Driver version: 7.14.10.630
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
(clocked op 3.2Ghz)
-------------------
Daarvoor met deze settings ca. 39FPS
Maar: in game is het nog steeds verre van goed speelbaar; als het begint te regenen, of er een politiewagentje of 4 tegen je aan gaan beuken, of je een beetje gaat schieten vanuit je rijdende auto op "time square" (of een combinatie van die beiden

) dropt de FPS gewoon rustig ver onder de 25, met lange periodes van 18-20FPS waarin het lekker schokt als je full speed de bocht doorgaat....
Anders gezegd: die bench is dan wel superoptimistisch (boven gemiddeld tov de gem. benches hier, uitgezonderd de +4Ghz OC's en de i7's), maar "in-game" heb je nog gewoon steeds last van te lage frames. Ik neem aan dat dit bij jullie ook wel zo is? In ieder geval, de mem.leak is iig tijdelijk opgelost door zo'n memory cleaner zoals ik eerder al poste (en iemand anders een paar posts hiervoor), maar 't cleanen van t geheugen kost je ook CPU kracht, en die heeft GTA nou net heel hard nodig.
Ik hoef voorlopig geen patches die texture pop-ins oplossen en fatsoenlijke schaduw en AA brengen, maar een die het spel gewoon op een 'doorsnee gamer-PC' ook bij een beetje actie speelbaar laten (laten we zeggen tenminste >25fps. Die hard gamers zijn pas blij met >40 maar goed, iedereen moet zijn maatstaven bij IV een beetje aanpassen, want dat is alleen realistisch met een i7 965EE en 4870x2)
edit: voor iemand zegt 'zet je settings wat lager'; op medium/high & alle schuifjes op 20-25% haal ik in de bench maarliefst 1 á 2FPS meer, en in-game ook nauwelijks hogere FPS. Of ik nu drop naar 18 of 20FPS, dat maakt dan ook niet meer uit: het blijft niet lekker speelbaar. Dan heb ik liever wat mooier beeld tijdens periodes dat 't wel goed loopt
[
Voor 8% gewijzigd door
davidov2008 op 15-12-2008 00:37
]