Heeft iemand hier ervaring mee?
Last FM script for NMT:
http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=15095
Last FM script for NMT:
Ja die had ik zelf ook gevonden en gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:07:
Hier te vinden (via de wiki-->firmware gevonden): http://www.popcornhour.co...17-081023-15-POP-403.html
Neem aan dat als m'n pch zelf aangeeft dat er een nieuwe firmware is, dat dat ook echt de laatste is.Marzman schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:27:
PCH had dat gefixed met die subtitles. Dus of je hebt niet de laatste firmware, of ze hebben het weer gesloopt in de laatste firmware
Als je de firmware update en er een harddisk in hebt zitten krijg je vanzelf een vraag of je de bijbehorende NMT apps wilt installeren.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik gebruikte een tijdje een oude versie van het script, hier moest je ook constant weer inloggen maar dat schijnt nu verholpen te zijn. Maar het luisterde altijd wel prettig zonder haperingenLt. Marx schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:50:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Last FM script for NMT:
Ik ben ook wel benieuwd naar je script.... Betekent dit dat je de NMT met WOL kan opstarten?saxion schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:37:
[...]
Bedankt voor je script, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Kun je wat uitleg geven wat het script precies doet in de volgende regels ?
cd /mnt/syb8634/bin
./dropbearkey -t rsa -f /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key
./dropbearkey -t dss -f /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key
cp /etc/shadow /share/shadow.backup
LOGIN- Root / PW: B...3
sed -i 's/root:[^:]*:/root:\$1$JAJAJAHIERSTONDEENGEHASHEDWW1Q1\/Ma.:/' /etc/shadow
sed -i 's/\/root:\/bin\/true/\/mnt\/syb8634\/home\/root:\/bin\/sh/' /etc/passwd
/mnt/syb8634/sbin/dropbear -d /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key -r /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key
Ik zit met de volgende problemen/vragen;
-
- het genereren van de host en client key heb ik gedaan met puttygen. Vervolgens heb ik de hostkey toegevoegd in het bestand authorized_keys, is dit niet de juiste manier?
- met welke user kan ik inloggen? ik krijg telkens de melding; server refused our key..
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Yamaha MT-09
enVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:30:
wie kan mij helpen ik heb de popcorn hour A-110 die ik optich heb aangesloten op mijn Logitech Z-5500
nu krijg ik wel dts geluid en prologic 2 maar ik krijg 5.1 niet voor elkaar
kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg
antwoord 1;Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:20:
wie kan mij helpen ik heb de popcorn hour A-110 die ik optich heb aangesloten op mijn Logitech Z-5500
nu krijg ik wel dts geluid en prologic 2 maar ik krijg 5.1 niet voor elkaar
kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg
niemand een idee
De Z5500 detecteerd gewoon DTS (5.1), DPL of DD (5.1) zelf
Verwijderd
Als je client kant niet de limiet is, kun je twee threads tegelijk laten transporteren, dan haal je (bijna) het dubbele. Heb je natuurlijk niets aan als je maar 1 groot bestand overzet, maar bij bijvoorbeeld meerdere episodes van series of meerdere films gaat dat prima.Katseviool schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:46:
Vind het alleen wel jammer dat nog steeds die netwerk snelheid zo tergend traag is, zowel op windows als nix bak kom ik niet boven de 4MB/s uit.
Let eens goed op op hoofdletters, het is capital sensitive.argro schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:17:
Nog één vraag over het downloaden van torrents.
Ik zou graag mijn series niet downloaden in de default map (/share/Download) maar in /share/Series. Nu heb ik per serie (bijvoorbeeld 24) een map aangemaakt (/share/Series/24/). In TorrentWatch heb ik deze downloadlocatie opgegeven. Nu krijgt ik in Transmission de volgende melding wanneer TorrentWatch de betreffende torrent download: "no such file or directory". Hoe zorg ik er voor dat de series op de juiste locatie terecht komen?
Heb ik gedaan. De hoofd- en kleine letters zijn identiek aan die van de betreffende mappen.Lt. Marx schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:05:
[...]
Let eens goed op op hoofdletters, het is capital sensitive.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dit werkt bij mij perfect, welke versie van torrentwatch draai je?/share/Video/Series/Heroes
[ Voor 54% gewijzigd door LtMarx op 09-03-2009 11:22 ]
Versie 0.7.10 van TorrentWatch en versie 1.51 van Transmission. Torrentwatch stuurt de torrent dus wel door naar Transmission. In Transmission krijg ik de melding "no such file or directory found".Lt. Marx schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:20:
[...]
Dit werkt bij mij perfect, welke versie van torrentwatch draai je?
Dank, ik ga het vanavond proberen.beginnen met slash en zonder slash eindigen. Capital sensitive en de rest volgt vanzelf?
[ Voor 14% gewijzigd door argro op 09-03-2009 11:25 ]
Is een kleine HD niet goedkoper? Voor een paar tientjes heb je al een sata schijf van een paar honderd GB. Het zou mij niet verbazen wanneer dat een stuk goedkoper is dan een sata2cf convertor en een cf-kaart.imparator schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:23:
Hoi, kan iemand mij vertellen welke sata 2 cf kaart ik kan en moet gebruiken ?
ik heb al een nas DS207+ van synology, maar wil gebruik maken van de community installer, en die kan je volgens mij alleen maar gebruiken met een interne hdd, en die wil ik er niet inzetten omdat ik toch al genoeg opslag plaats heb op mijn nas.
heb veel gegoogled maar kan niet zo een 2 iets erover vinden, vind wel sata 2 cf kaarten maar weet niet welke er wel in moet, misschien dat er al iemand eentje gebruikt die wel werkt ?
al vast bedankt.
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, wil ook een CF kaart erin (geen HDD vanwege herrie)imparator schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:23:
Hoi, kan iemand mij vertellen welke sata 2 cf kaart ik kan en moet gebruiken ?
ik heb al een nas DS207+ van synology, maar wil gebruik maken van de community installer, en die kan je volgens mij alleen maar gebruiken met een interne hdd, en die wil ik er niet inzetten omdat ik toch al genoeg opslag plaats heb op mijn nas.
heb veel gegoogled maar kan niet zo een 2 iets erover vinden, vind wel sata 2 cf kaarten maar weet niet welke er wel in moet, misschien dat er al iemand eentje gebruikt die wel werkt ?
al vast bedankt.
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Verwijderd
Saxion, het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb, dus enkele dingen heb ik niet zo helder meer voor de geest. Verder moet ik wel even opmerken dat mijn stukje code geen script is, maar een soort van geheugensteuntje hoe ik het weer aan de praat krijg als ik mijn NMT moet resetten. Ik zal de afzondelijke regels dus gewoon één-voor-één in m'n telnet sessie moeten knippen en plakken... Verder heb ik SFTP dus NIET aan de praat.. alleen SSH...saxion schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:37:
[...]
Bedankt voor je script, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Kun je wat uitleg geven wat het script precies doet in de volgende regels ?
1
2
3
| cd /mnt/syb8634/bin ./dropbearkey -t rsa -f /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key ./dropbearkey -t dss -f /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key |
1
| cp /etc/shadow /share/shadow.backup |
1
2
3
| LOGIN- Root / PW: B...3 sed -i 's/root:[^:]*:/root:\$1$JAJAJAHIERSTONDEENGEHASHEDWW1Q1\/Ma.:/' /etc/shadow sed -i 's/\/root:\/bin\/true/\/mnt\/syb8634\/home\/root:\/bin\/sh/' /etc/passwd |
1
| /mnt/syb8634/sbin/dropbear -d /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key -r /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key |
geen idee.. ik log gewoon in met gebruikersnaam (root) en wachtwoord. Okay, het kan veiliger, maar met een wachtwoord van meer dan 10 characters even meer dan genoeg...- het genereren van de host en client key heb ik gedaan met puttygen. Vervolgens heb ik de hostkey toegevoegd in het bestand authorized_keys, is dit niet de juiste manier?
Neen, ik log via SSH in op mijn PCH en kan vervolgens mijn PC starten via WOL. Een NMT staat immers altijd aan, toch?Possible schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:11:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd naar je script.... Betekent dit dat je de NMT met WOL kan opstarten?
Hmm, gisteravond weer eens teruggegaan naar de vorige firmware en daar blijkt het probleem niet mee opgelost te zijn.Bergie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:29:
Zijn er meer mensen die bij de nieuwste PCH-A110 firmware (01-17-090125-15-POP-403) last hebben van vastlopers tijdens spelen vanaf de HD?
Ik heb het gisteren geprobeerd met zowel de nieuwe Heroes als Dollhouse aflevering en bij beide liep hij steeds na ongeveer 10 minuten vast. Later vanaf het netwerk wat video bekeken en dit ging gewoon goed.
Ik heb nog niet geprobeerd dezefde afleveringen via het netwerk te kijken; dus er is nog een kans dat het aan de bestanden (mkv's) zelf ligt, maar die kans lijkt me eigenlijk klein.
Yamaha MT-09
Bij een beetje fatsoenlijke HDD (bijvoorbeeld een WD Caviar Green) is herrie toch geen probleem? Bij een dergelijke schijf moet je je oor op de PCH leggen om de HDD überhaupt te horen.the real JAMF schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:28:
[...]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, wil ook een CF kaart erin (geen HDD vanwege herrie)
Gewoon een 500gb 2.5" schijfje erin proppen. Die zijn echt lekker stil. Heb zelf een 320gb 2.5" van WD erin hangen en die is echt lekker stil. En koel, ook belangrijk.argro schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:08:
[...]
Bij een beetje fatsoenlijke HDD (bijvoorbeeld een WD Caviar Green) is herrie toch geen probleem? Bij een dergelijke schijf moet je je oor op de PCH leggen om de HDD überhaupt te horen.
Nee, klopt, maar ik heb em eigenlijk niet nodig als hoofd-opslaglocatie (heb al een NAS); ik wil eigenlijk gewoon een 32 of 64 GB kaartje gaan gebruiken om de PCH apps te draaien en misschien eens een filmpje of een muziekje lokaal op te slaan als streaming niet helemaal vloeiend gaat. en misschien later eens met transmission aan de gang...............maar ook dan heb ik genoeg aan 64 GBargro schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:08:
[...]
Bij een beetje fatsoenlijke HDD (bijvoorbeeld een WD Caviar Green) is herrie toch geen probleem? Bij een dergelijke schijf moet je je oor op de PCH leggen om de HDD überhaupt te horen.
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Kijk ook eens bij DealExtreme; zelfde spul, veel goedkoper en geen verzendkosten.the real JAMF schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:28:
[...]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, wil ook een CF kaart erin (geen HDD vanwege herrie)
iemand ervaring met die van conrad of deze ook van van conrad
[ Voor 19% gewijzigd door OutofFocus op 10-03-2009 14:49 ]
Ik heb de WD Caviar Green, maar om nou te zeggen dat je je oor op de PCH moet leggen om hem te horen...argro schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:08:
[...]
Ja de NMT applications staan in de firmwares die je kunt downloaden.Oxellaar schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:46:
[...]
Had idd de applications van NMT niet via usb gedaan, maar online.
De usb drive kan hij niet vinden op dat moment.
Vandaar dat ik het online deed![]()
Maar staan de NMT applications in de firmware die je kan downloaden op de site van PCH?
Volgens mij niet, maar waar kan ik ze vinden?
Heb me al scheel gezocht, waarschijnlijk niet genoeg![]()
Ook vreemd dat hij de usb drive niet kan vinden, terwijl ik hem wel kan benaderen in het gewone menu.
Lukt alleen niet in het update menu.
Ja, ben er nu ook achter gekomen.Beauty555 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:57:
[...]
Ja de NMT applications staan in de firmwares die je kunt downloaden.
Je ziet de USB drive ook niet via het update menu.
Je moet naar de USB browsen en vanuit daar de firmware starten, dus niet via het update menu !
Weinig tot niks geen nut bij mij.MaZo schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:27:
Wat heeft een fan voor nut zolang je geen vastlopers hebt door de warmte ala ol' school Xbox 360?
[ Voor 27% gewijzigd door Oxellaar op 10-03-2009 22:43 ]
Bijna alle TV's kunnen zelf niet decoden en dienen dus een stereosignaal aangeleverd te krijgen. Decoding van AC3 en DTS dient dan de mediaplayer zelf te doen. De Popcorn Hour A110 kan zowel AC3 als DTS decoden en dus weergeven op TV, de A100 heeft geen DTS-licentie en kan dus geen DTS decoden, alleen maar als bitstream doorgeven voor een externe decoder. Hoe dit met de HDX1000 zit weet ik niet, maar passthrough kunnen ze allemaal (dus dat het originele signaal wordt doorgegeven zodat een externe decoder het kan decoden).fooraap schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:29:
Ik heb een audiovraag en na heel veel nagelezen te hebben, heb ik nog steeds geen goed beeld aangezien ik op dit vlak er niet veel vanaf weet.
Als de HDX1000 via HDMI verbindt met mijn TV. Krijg ik dan ook DTS of AC3 geluid?
Ik heb geen home cinema of speciaal audio systeem.
Ik had gelezen dat hiervoor een decoder nodig is? Of is dat enkel voor de analoge signalen en niet voor HDMI??
Heb ik dan geen geluid voor bestanden die dat gebruiken?
Maakt het verschil of het een m2ts of een mkv file met DTS is? Bij een mkv is het geluid misschien al op een of andere manier gedecodeerd door tsmuxer ofzo?
Heeft de popcorn A110 hetzelfde probleem of kan die bestanden met DTS of AC3 gewoon via HDMI afspelen?
hopelijk kan iemand dit voor mij wat verduidelijken...
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 11-03-2009 13:40 ]
Jafooraap schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:50:
Ik dacht dat de HDX 1000 het (nog) niet kan. Misschien dat ze dit later oplossen in firmware?!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
op mpc club forum zijn er die de firmware van popcorn a110 geflashed hebben op andere NMT.
Ja, meerdere mensen, zie ook HDX-1000 Networked Media Tank Playeriemand die dit ooit heeft geprobeerd?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Philips komt ook met z;n systeem, nadeel alleen dat hij waarschijnlijk niet met divx/xvid dts 5.1 enz.. kan omgaan.Sjah schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 04:36:
http://blip.tv/file/1870076
Is zo een tv die rechtstreeks van de pc een HD film kan streamen, geen vette bedreiging voor het NMT concept? Ik vroeg het me af hoor, wil dit topic niet onderuit halen ofzo...
Suprise Surprise .... ook ik heb van TNT na 6-8 weken een rekening gekregen i.v.m. de invoerrechten die zij al betaald hadden voor mij !Jpjedi schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:12:
was gewoon tnt post. Nog nooit rekening achteraf gekregen.
yepz, of je mag direct aan de deur afrekenen of je krijgt hem achteraf maar betalen moet je helaasBeauty555 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:42:
[...]
Suprise Surprise .... ook ik heb van TNT na 6-8 weken een rekening gekregen i.v.m. de invoerrechten die zij al betaald hadden voor mij !
Of ik even 64 Euro wilde betalen aan TNT !
Niet altijd... soms glipt er een pakketje tussendoor. Ik heb wel gewoon invoerrechten betaald bij DHL, maar die van m'n vader kwam met TNT en die heeft nooit een rekening gehad. Dat is al 6 maanden terug dus het is zeer onwaarschijnlijk dat die nog komt..Ray schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:45:
[...]
yepz, of je mag direct aan de deur afrekenen of je krijgt hem achteraf maar betalen moet je helaas
Verwijderd
De afstandsbediening geeft geen lichtVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:21:
Mijn afstandbediening doet het niet meer. Ik heb een Popcorn A-100. Ik heb deze een tijdje niet gebruikt, maar zover ik kan herinneren lichte de afstandsbediening altijd blauw op als je op de toetsen drukt.
De lampjes op de popcorn zelf gaan wel branden als ik de stekker in het stopcontact doe. Heeft iemand een idee hoe ik mijn popcorn weer aan de praat krijg? Zou de afstandbediening kapot zijn, of de popcorn zelf?
Nee hoor. Ze geven wel licht in het donker als ze zijn "opgeladen", maar niet als je ze indrukt ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:21:
Mijn afstandbediening doet het niet meer. Ik heb een Popcorn A-100. Ik heb deze een tijdje niet gebruikt, maar zover ik kan herinneren lichte de afstandsbediening altijd blauw op als je op de toetsen drukt.
Verwijderd
Verwijderd
Probeer toch eens nieuwe batterijen. Ik heb ook wel eens een afstandsbediening gehad die nog wel IR-licht gaf naar een digitale camera, maar het toch niet meer deed. Kan zijn dat de signalen te zwak zijn geworden. De PCH is volgens mij sowieso niet de sterkste zend/ontvang combinatie want je moet behoorlijk goed richten normaal...Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:57:
Ik ben erachter dat de afstandbediening het doet: ik kwam de tip tegen dat je door de afstandbediening richting de lens een digitale fotocamera moet richten (ingedrukt) op die manier zie je een infrarood signaal.
Verwijderd
Verwijderd
Helemaal geen expert op dit gebied ofzo, maar kan je niet met HDMI aansluiten? Composite kan toch helemaal geen 1080p? Ik zou daar als eerste even naar kijken lijkt me.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:47:
Ik heb de instellingen op composite staan en geluiduitvoer stereo, om alles maar zo simpel mogelijk te houden.
Graag jullie hulp
Verwijderd
Verwijderd
Bij mij spelen alle drie deze titels zonder problemen af, dus het ligt niet eraan dat de PCH A110 het niet zou kunnen.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:47:
Echter bij het afspelen van enkele bestanden (Bolt.Custom.NL.Subbed.1080p.BluRay.x264-MALiBU.mkv en Steelcam.presents-What.Just.Happened.mkv) loopt de popcorn vast en gaat het rode lichtflitsje naast de oranje led branden. Ik kan dan alleen nog maar resetten of de aan-uit knop gebruiken. Quantum of solace (Steelcam.presents-Quantum.Of.Solace.1080P.DTS.NL-Sub.mkv) speelt hij helemaal niet af...
[ Voor 6% gewijzigd door Beauty555 op 15-03-2009 23:24 ]
Verwijderd
Als je de FTP service op de PCH uitschakelt VOORDAT je de PCH aansluit aan de pc, werkt de USB slave functie wel.Lt. Marx schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:05:
Ook telnet zit hiertussen. Bug is wel dat USB pc transfer niet meer werkt na telnet install.
Hoe benader je de bestanden dan, met de browse button of via Video ?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:34:
Ik heb ze gewoon op de interne schijf staan, en speel ze daar ook vandaan. Verder heb ik de speler inmiddels aangesloten via HDMI, ook dan krijg ik dezelfde problemen met vastlopen.
Ik heb de nieuwste firmware opgehaald en geinstalleerd en de Harddisk werd netje geformateerd in ext3. Heb geen skin geïnstalleerd of andere software (alleen de standaard software).
Verwijderd
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
er zitten rechtsboven op de de ab toch keurige page up en page down knopkes? Werkt bij mij iig goed...pandit schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:15:
De interface en de webinterface is erg mager en op sommige punten erg onhandig, zo kan je niet per pagina scrollen door bestanden.
[ Voor 4% gewijzigd door Oppie op 18-03-2009 08:50 ]
Zoek eens naar Jukebox, YAMJ bijvoorbeeld.Oppie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:48:
Ik ben de laaste weken druk bezig om mijn media gebeuren uit te breiden. Heb een CH3SNAS aangeschaft met 2x1TB en gebruik dit als voor data opslag en tevens als nzbget server. Het matige is, dat zon apparaat qua CPU / memory capaciteit vrij beperkt is en het ingebouwde stream gebeuren niet de functionaliteit biedt van een Twonky of PMS stream server. Ik gebruik met name PMS (wat ik vanaf mijn PC draai) om naar mijn PS3 te streamen. Omdat dit hiervoor ontwikkeld is, is de functionaliteit prima en biedt het goede ondersteuning voor srt files en zijn losse vob bestanden als 1 titel af te spelen wat het streamen van dvd's mogelijk maakt.
Nu echter mijn probleem: helaas moet ik dus wel mijn PC aanzetten om de media server te kunnen draaien. Had gehoopt dat met tussenkomst van de nas dit niet meer nodig was maar helaas. Hier zoek ik dus een oplossing voor. Verleden week bij een bekende popcorn (volgens mij A-100/110) in werking gezien en dat zag er prima uit. De interface was wat traag maar dat heb ik nu in mijn huidige setup nog 10x erger dus dat is voor mij geen bottleneck. Ben nu dus aan het afwegen of ik dit apparaat ga aanschaffen.
Mijn nieuwe setup zou dan zijn NAS -> popcorn->TV ipv nu met tussenkomst van PC en PS3. Vrij logische setup toch?
Wel zou ik het fijn vinden om een soort van imdb functionaliteit te hebben op het apparaat. Bestaat hier een mogelijkheid voor? Ik heb het bij die bekende niet gezien en het zag er vrij statisch uit dus ik vraag het me af.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Uhm Twonky kan je gewoon installeren hoor, via Fonz Fun PlugOppie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:48:Twonky of PMS stream server.
[This space is for rent]
[ Voor 29% gewijzigd door Oppie op 18-03-2009 18:04 ]
Verwijderd
kijk eens naar deze, ook geen PC nodig...Oppie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:52:
Zal eens kijken. FFP heb ik draaien ja maar de met Twonky is het niet mogelijk om DVDs te streamen vanaf PS3 (wel vanaf een "reguliere" media streamer) en pakt hij niet automatisch srt files. Dit is geen beperking van Twonky maar meer van de PS3, vandaar dat ik nu naar een andere mogelijkheid aan het zoeken ben.
Edit: Voor zover ik kan zien gaan de YAMJ installaties ervan uit dat je dat op je PC/MAC draait en hij het daarvandaan indexeert. Als dat het geval is dan is mijn hele idee achter het aanschaffen van een PCH zodat de pc uit kan bleven niet echt haalbaar meer
YAMJ kan draaien op de interne HDD van de PCH. Dus je PC kan uit blijven staan.Oppie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:52:
Edit: Voor zover ik kan zien gaan de YAMJ installaties ervan uit dat je dat op je PC/MAC draait en hij het daarvandaan indexeert. Als dat het geval is dan is mijn hele idee achter het aanschaffen van een PCH zodat de pc uit kan bleven niet echt haalbaar meer
[ Voor 5% gewijzigd door Beauty555 op 18-03-2009 21:26 ]
Wel als je weer nieuwe films hebt.Aleen om 1 keer een index te maken moet je PC gebruikt worden.
Daarna niet meer !
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 22:50 ]
De Sigma-chip is puur ontworpen voor afspelen van grafische content. Je CPU niet en daar zit het verschil.J_star schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:07:
Ik weet niet of deze vraag hier gepast is, maar ik vraag me namelijk iets af.
Ikzelf heb een amd 3500+ (939) met 1GB ram geheugen. Dit is over het algemeen sneller als een media tank op zijn klein apparaat heeft. Echter in tegenstelling tot mijn pc spelen deze apparaten full HD zonder problemen af.
Wat ik mij nu afvraag waarom, ik neem aan doordat ze speciaal voor een doeleinde zijn ontworpen evenals de programmatuur. Is het daarom niet mogelijk mijn pc op een soort gelijkewijze te voorzien van een programma dat hij op dezelfde wijze kan functioneren.
Ik begrijp wel dat dit er niet is maar ik was hier persoonlijk erg naar geïnteresseerd waar de barrières liggen.
Dat is voor mij ook de reden om al die jukeboxen niet te gebruiken. Ik ben iemand van: Kijken en wegsmijten. Dus per dag kunnen er makkelijk 4 bij komen en 2-3 er weer af gaan. Niet iedere dag natuurlijk
En dat allemaal voor één film. Ik zou gewoon The Girl Next Door.iso in de hoofddirectory hebben staan\The Girl Next Door
\The Girl Next Door\VIDEO_TS
\The Girl Next Door\The Girl Next Door.nfo
[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 19-03-2009 08:41 ]
Ik heb em dus ook net binnen maar ik ben er nog niet bijster enthousiast over. Ik heb de PCH nu met 4 verschillende tv's getest (2 Full-HD's met 24p: Panasonic TH42PZ85 / LG 47LG6000 en 2 HD-Ready's: Samsung LE40R81W / Samsung LE40M61B) en ik blijf judder zien. Ik heb verschillende 1080p mkv's getest (BBC's Planet Earth, NGC's Earth The Biography, verschillende films) en bij panning over een landschap zie je gewoon dat ie stottert. Ik heb alle mogelijke instelling-combinaties al geprobeerd maar ik krijg het beeld niet vloeiend.pandit schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:15:
review PCH A-110
i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R
hier nog maar 1x 1 film gehad die niet goed ging. Verder werkt YAMJ echt perfect hierzo. Zeker series is helemaal ideaal. tvnzb rss -> sabnzbd -> script dat YAMJ runt -> * MeIsTwisted heeft serie netjes staan + ondertiteling.Ortep schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:38:
[...]
Dat is voor mij ook de reden om al die jukeboxen niet te gebruiken. Ik ben iemand van: Kijken en wegsmijten. Dus per dag kunnen er makkelijk 4 bij komen en 2-3 er weer af gaan. Niet iedere dag natuurlijkDan gaat er vreselijk veel tijd zitten in het bijhouden van al de dingen. Bovendien bleek bij mij dat YAMJ zeker de helft van mijn series/films niet herkende en de helft van de overblijvende helft werd verkeerd of dubbel genoemd. Als je dan met de hand al die knullige NFO's moet gaan invullen of dingen moet gaan hernoemen zodat ze wel gevonden worden dan denk ik bij mezelf: Waarom zou ik die moeite doen. Ik sla alles toch al op in directores met de naam van de film/serie. Dus daar kan ik ze gewoon weer op vinden.
Als voorbeeld: Iemand hier boven heeft
[...]
En dat allemaal voor één film. Ik zou gewoon The Girl Next Door.iso in de hoofddirectory hebben staan
Multimonitor is relax :P
Verwijderd
Heb zelf de A100 in combinatie met de pana 42PZ80. PCH staat ingesteld op 23.976 en geen judder te zien met 1080p films. Planet Earth of alle andere films. PCH @ 50 / 60 / 24 zie ik wel judder en @ 23.976 niet.Fybz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:51:
[...]
Ik heb em dus ook net binnen maar ik ben er nog niet bijster enthousiast over. Ik heb de PCH nu met 4 verschillende tv's getest (2 Full-HD's met 24p: Panasonic TH42PZ85 / LG 47LG6000 en 2 HD-Ready's: Samsung LE40R81W / Samsung LE40M61B) en ik blijf judder zien. Ik heb verschillende 1080p mkv's getest (BBC's Planet Earth, NGC's Earth The Biography, verschillende films) en bij panning over een landschap zie je gewoon dat ie stottert. Ik heb alle mogelijke instelling-combinaties al geprobeerd maar ik krijg het beeld niet vloeiend.
Hebben meedere mensen hier geen last van? Ik snap dat het zien van judder subjectief is: de één ziet het wel, de ander niet, maar ik vind dit wel heel erg storend. Ik heb de laatste firmware (01-17-090125-15-POP-403) er op staan en heb alle mogelijk combi's voor de auto framereate sync ook al zonder succes geprobeerd.
Je geeft precies het probleem aan. Ik moet dus alles gaan hernoemen, hopen dat ik het goed gedaan heb. Soms hebben films een andere naam in de VS dan hier. Of heb je dingen als Movietitle, The of The Movietitle of Movie Title, The of The Movie Title of Filmtitel of De Filmtitel of weet ik wat voor dingen nog meer. Daarn alle dingen gaan testen of het klopt. Zo niet, naam aanpassen, weer runnen, nog een keer testen. Of met de hand de NFO gaan maken met de juiste gegevens en linkjes die ik dan eerst weer moet gaan opzoeken in de IMDB. Daar ben je gewoon uren mee bezig[b]MeIsTwisted schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:29:hier nog maar 1x 1 film gehad die niet goed ging. Verder werkt YAMJ echt perfect hierzo. Zeker series is helemaal ideaal. tvnzb rss -> sabnzbd -> script dat YAMJ runt -> * MeIsTwisted heeft serie netjes staan + ondertiteling.
Als je films gewoon ff goed noemt, gaat het 95% van de tijd goed (zo niet meer)
[ Voor 21% gewijzigd door Ortep op 19-03-2009 15:12 ]
Was bij mij ook de oplossing (Pioneer PDP-lx5090). PCH speelt zonder problemen, zonder haperingen en zonder judder gewoon Earth af @1080p (ook de beruchte birdscene).Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:58:
Heb zelf de A100 in combinatie met de pana 42PZ80. PCH staat ingesteld op 23.976 en geen judder te zien met 1080p films. Planet Earth of alle andere films. PCH @ 50 / 60 / 24 zie ik wel judder en @ 23.976 niet.
[ Voor 95% gewijzigd door |sWORDs| op 19-03-2009 15:58 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Hmm, dan ga ik vanavond weer ff testen op de Pana 42PZ85. Thx voor je reactie.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:58:
[...]
Heb zelf de A100 in combinatie met de pana 42PZ80. PCH staat ingesteld op 23.976 en geen judder te zien met 1080p films. Planet Earth of alle andere films. PCH @ 50 / 60 / 24 zie ik wel judder en @ 23.976 niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Fybz op 19-03-2009 17:19 ]
i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R
Welke rip heb jij als ik vragen mag? Ik test met deze: 1080p.HD-DVD.DD.VC1-TRBOscar Mopperkont schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:17:
[...]
Was bij mij ook de oplossing (Pioneer PDP-lx5090). PCH speelt zonder problemen, zonder haperingen en zonder judder gewoon Earth af @1080p (ook de beruchte birdscene).
Verwijderd
in de PCH instellingenFybz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:39:
[...]
Hmm, dan ga ik vanavond weer ff testen op de Pana 42PZ85. Thx voor je reactie.
Edit: op welke settings heb je je PCH staan (tv-mode en auto framerate sync)?
De eerste keer ben je even een tijdje bezig om alles netjes te krijgen.Ortep schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:59:
[...]Je geeft precies het probleem aan. Ik moet dus alles gaan hernoemen, hopen dat ik het goed gedaan heb. Daarn alle dingen gaan testen of het klopt. Zo niet, naam aanpassen, weer runnen, nog een keer testen. Of met de hand de NFO gaan maken met de juiste gegevens en linkjes die ik dan eerst weer moet gaan opzoeken in de IMDB. Daar ben je gewoon uren mee
Iemand bovenstaande oplossing al in de praktijk getest, werkt het? Of iemand hier al ervaring met de internal CF solution? En zojah wat heb je exact besteld?GeeBee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:30:
[...]
Wat vind je van deze oplossing?
[afbeelding]
Ze zijn er ook van 2GB en kosten volgens de pricewatch nog geen 30 euro.
pricewatch: Transcend IDE Flash Module TS2GDOM40V
Hogere capaciteit is mogelijk, maar is niet echt nodig lijkt mij.
http://www.transcend.nl/p...ail.asp?ModNo=26&LangNo=0
Omschrijving Draadloze media extender Draadloos 300 Mbps Draft-N 2.0 (802.11b/g/n) Interface Ethernet Type DM2200-EU Merk Linksys
Deel uw digitale leven met de Media Center Extender met DVD-speler. Geniet van uw favoriete films, foto's en DVD's in de hoogst mogelijke kwaliteit via elke tv of elk thuisbioscoopsysteem, waar dan ook in huis. Bevrijd uw digitale content uit uw computer en bekijk dit waar u maar wilt, samen met uw favoriete DVD's, allemaal draadloos.
Waarom moeilijk als het gemakkelijk kan
Eenvoudige installatie: gewoon op de televisie aansluiten en op uw netwerk en klaar is kees. Verzorgde en gebruiksvriendelijke menu's en programmagidsen. De bediening van TVv en A/V-ontvanger is geïntegreerd in één handige afstandsbediening met leerfunctie.
Poorten: HDMI 1, 2, componentvideo, composietvideo, S-Video, SPDIF RCA+Toslink, stereo, Ethernet 10/100-aansluiting, aansluiting voor voeding, USB-poort alleen voor servicedoeleinden en drie antennes
Dat heeft nog best lang geduurd lang geduurd. Ik heb jaren geleden (voor mijn NMT en klasieke Xbox mediacenter) een Kiss spelertje gehad (een merk dat Netwerkdvd spelers maakt dat kort na mijn aanschaf was overgenomen door Cisco).Dijkhuis schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:03:
Kent iemand de DMA2200? voor 99 euro bij Paradigit. Je komt dit apparaat bijna niet tegen op GoT, maar de specs zien er goed uit:
[...]
[afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Klopt inderdaad...Beauty555 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:53:
[...]
De eerste keer ben je even een tijdje bezig om alles netjes te krijgen.
Maar als je daarna elke dag 3 films erbij zet en 2 eraf haalt dan ben je maximaal 5 minuten ermee bezig om YAMJ te laten bijwerken en even een NFO aan te passen als je naam niet klopt. En zeker geen uren zoals jij zegt.
Ik doe hetzelfde elke dag en ben nooit meer dan 5 minuten hiermee bezig, en mijn YAMJ ziet er gelikt uit !
Dat zijn dus die uren werk die ik bedoel. Ik heb werkelijk geen zin om van een paar honderd films/afleveringen te gaan uitzoeken of ze toevallig wel of niet goed zijn genoemd volgens een of ander script.Beauty555 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:53:
De eerste keer ben je even een tijdje bezig om alles netjes te krijgen.
Maar ik ben er nog steeds niet achter waarom ik al dat werk zou willen doen. Wat heeft het voor meerwaardeIk doe hetzelfde elke dag en ben nooit meer dan 5 minuten hiermee bezig, en mijn YAMJ ziet er gelikt uit !
Maar ja, de eerste keer moet je wel even wat netheid erin brengen.
[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 20-03-2009 09:14 ]
Gisteravond weer even getest op de Pana 42PZ85. NGC Earth The Biography draait vloeiend, maar het bronbestand is dan ook 25fps. Dus dat moet een PAL tv sowieso goed weer kunnen geven. BBC's Planet Earth daarentegen happert nog steeds iets maar volgens mij kan dat ook niet anders. De bron is 23.976 terwijl de Pana max (of min zoals je wilt) 24fps weer kan geven. Dat matcht dus niet. De tv speelt in 24p af maar krijgt 23,976 aangeleverd, wat resulteert in een stotter in het beeld. Kan iemand deze theorie bevestiging/ontkrachten?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:58:
[...]
Dat is dat IFC (Intelligent Frame Creation) wat ik al noemde. Dat helpt inderdaad wel ja.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:31:
Panasonic heeft dacht ik functies om het er vloeiender uit te laten zien, misschien moet je dat aanzetten?
[ Voor 8% gewijzigd door Fybz op 20-03-2009 10:27 ]
Ik weet niet of je het verschil weet tussen een lelijke vrouw en een mooie vrouw. De mooie vrouw kost wat extra tijd (en geld) maar dan heb je er wel meer plezier aan.Ortep schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:06:
[...]Maar ik ben er nog steeds niet achter waarom ik al dat werk zou willen doen. Wat heeft het voor meerwaarde
[ Voor 30% gewijzigd door Beauty555 op 20-03-2009 11:29 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq