Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
De nieuwe firmware (van 26/2) lijkt op zich wel wat flinke verbeteringen te hebben. Resume is er 1 van, nzbget gaat lijkt het sneller. Eén ding krijg ik echter niet opgelost. Als ik media source in het hoofdmenu selecteer krijg ik een foutmelding (request can not be processed). Inmiddels is de pch gereflashed, gereset naar defaults gedaan. Beiden zonder succes. De configuratie bestaat uit een interne harde schijf en een usb stick.
Alleen direct na een reboot kan ik nog een keuze maken tussen beide apparaten. Hierna gaat het steevast mis. Het pch forum levert geen resultaat (nou ja zoveel dat je er ook geen wijs meer uit wordt) op. Iemand hier wellicht een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb sinds gisteren een PCH en problemen met het geluid. Het geluid kraakt.

Het geluid gaat via HDMI naar de TV en vanaf de TV met tulpstekkers naar de receiver. Het geluid van de speakers van de TV zelf en het geluid van de speakers welke op de reciever aangesloten is slecht. Geluid van bijvoorbeeld digitale TV of van een radio-zender is wel goed. Het ligt dus niet aan de aansluiting van de TV op de reciever. Ook wanneer ik de PCH direct op de reciever aansluit d.m.v. tulpstekkers is het geluid slecht.

Iemand enig idee? Kan een bepaalde instelling m.b.t. het geluid hier de oorzaak van zijn?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02

KL643

beeldaandemuur

argro schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:56:
Ik heb sinds gisteren een PCH en problemen met het geluid. Het geluid kraakt.

Het geluid gaat via HDMI naar de TV en vanaf de TV met tulpstekkers naar de receiver. Het geluid van de speakers van de TV zelf en het geluid van de speakers welke op de reciever aangesloten is slecht. Geluid van bijvoorbeeld digitale TV of van een radio-zender is wel goed. Het ligt dus niet aan de aansluiting van de TV op de reciever. Ook wanneer ik de PCH direct op de reciever aansluit d.m.v. tulpstekkers is het geluid slecht.

Iemand enig idee? Kan een bepaalde instelling m.b.t. het geluid hier de oorzaak van zijn?
Moet je even het geluid van de Popcornhour zelf zachter zetten (staat nu waarschijnlijk in het rood)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te twijfelen of ik de nieuwe firmware-upgrade ga uitvoeren voor de 110. Heb gelezen dat de ondertitels in DVD's het niet meer zouden doen met de subtitle-knop. Dan heb je dus een probleem als je een rip hebt zonder menu... Iemand die deze bug kan bevestigen danwel ontkrachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
KL643 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 02:00:
[...]

Moet je even het geluid van de Popcornhour zelf zachter zetten (staat nu waarschijnlijk in het rood)
Je hebt gelijk. Dank je wel. Het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

cue

Aangezien de PCH A110 al enige tijd op de markt is ben ik zelf even gaan zoeken of er al een opvolger bekend is voor de NMT.

Zijn er hier mensen die hier al meer informatie over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:16:
Zit te twijfelen of ik de nieuwe firmware-upgrade ga uitvoeren voor de 110. Heb gelezen dat de ondertitels in DVD's het niet meer zouden doen met de subtitle-knop. Dan heb je dus een probleem als je een rip hebt zonder menu... Iemand die deze bug kan bevestigen danwel ontkrachtigen?
ik kreeg gister ondertitels niet uit bij een DVD, maar weet niet of dat toeval was of niet.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:16:
Ik kan het ontkrachten.
Net even geprobeerd bij 2 of 3 dvd's, maar kan gewoon onder de film de subs en audio veranderen.
Niks aan veranderd dus.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, na de update werken de subtitles niet meer bij mij. Zowel dvd-iso als dvd-structuur (vob-bestanden) geprobeerd, maar bij beide is het niet meer mogelijk de ondertiteling aan te zetten.Dat wordt de oude firmware weer terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

swiebert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:37:
De nieuwe firmware (van 26/2) lijkt op zich wel wat flinke verbeteringen te hebben. Resume is er 1 van, nzbget gaat lijkt het sneller. Eén ding krijg ik echter niet opgelost. Als ik media source in het hoofdmenu selecteer krijg ik een foutmelding (request can not be processed). Inmiddels is de pch gereflashed, gereset naar defaults gedaan. Beiden zonder succes. De configuratie bestaat uit een interne harde schijf en een usb stick.
Alleen direct na een reboot kan ik nog een keuze maken tussen beide apparaten. Hierna gaat het steevast mis. Het pch forum levert geen resultaat (nou ja zoveel dat je er ook geen wijs meer uit wordt) op. Iemand hier wellicht een idee.
Bij mij wilt stekker eruit en erin wel eens helpen. Ook heb ik gemerkt dat de pch wel eens een discussie aangaat met je router over het te gebruiken IP-adres, waardoor er conflicten kunnen optreden. Handmatig instellen werkt dan ook.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:39
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:00:
Helaas, na de update werken de subtitles niet meer bij mij. Zowel dvd-iso als dvd-structuur (vob-bestanden) geprobeerd, maar bij beide is het niet meer mogelijk de ondertiteling aan te zetten.Dat wordt de oude firmware weer terugzetten...
Ik heb geen problemen met het aan- of uitzetten van de ondertiteling onder het spelen van een dvd. Ik mis alleen de resume optie bij dvd's, maar blijkbaar was de resume optie bedoeld voor avi, mkv, etc.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
Radagast2005 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:05:
[...]

Bij mij wilt stekker eruit en erin wel eens helpen. Ook heb ik gemerkt dat de pch wel eens een discussie aangaat met je router over het te gebruiken IP-adres, waardoor er conflicten kunnen optreden. Handmatig instellen werkt dan ook.
Dank voor je idee. Stekker eruit kan soms wel helpen echter bij de PCH is dat eigenlijk nooit nodig. Op de 1 of andere manier kan het ding de pagina met media sources niet vinden. Waarom is mij (dus) een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
swiebert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:37:Eén ding krijg ik echter niet opgelost. Als ik media source in het hoofdmenu selecteer krijg ik een foutmelding (request can not be processed). Inmiddels is de pch gereflashed, gereset naar defaults gedaan. Beiden zonder succes. De configuratie bestaat uit een interne harde schijf en een usb stick.
Denk dat je een VIDEO_TS bestand wilt afspelen ? Klopt dit ?
Meerdere mensen hebben er last van.

Een forum staat er vol van :

http://www.networkedmedia...ead.php?tid=17803&page=38

Gewoon teruggaan naar de vorige Firmware !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Zelfde probleem hier.
Ook spelen sommige VIDEO_TS bestanden niet meer via Browse functie af.
Wel via YAMJ.

Dus ga ook terug naar vorige Firmware !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:46
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze nmt:
ICY BOX IB-MP309HW-B Network Media Tank
Lijkt erg veel op de Popcorn hour en HDX1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Weet iemand hoe je een Interne HDD in de PCH kunt defragmenteren, zonder de HDD eruit te moeten bouwen ?

Had gedacht dat defragmenteren in de nieuwe Firmware zou zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Beauty555 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:04:
Weet iemand hoe je een Interne HDD in de PCH kunt defragmenteren, zonder de HDD eruit te moeten bouwen ?

Is dat nodig dan? Het is geen FAT of NTFS.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:04:

@Beauty555,

Lees de tweede post in dit topic:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17770

of te wel, gepland voor de volgende release

Grtz
Sjacie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb zojuist TorrentWatch geïnstalleerd op de PCH. Zodra ik een match heb met de RSS-feed krijg ik de volgende melding:

on line 51 PHP Notice: Undefined index: Season in /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/.torrents/php/feed.php

Er wordt dus ook niets gedownload, ondanks dat er een match is tussen een ingestelde feed en één van mijn Favorites. Ik begrijp weinig van bovenstaande code.

[ Voor 130% gewijzigd door argro op 03-03-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die notice hoeft niet veel te betekenen, maar schijnbaar treedt hij op in een belangrijk stuk van de code om de een of andere reden. Oftewel: bugje :P

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 03-03-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
neographikal schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:03:
Die notice hoeft niet veel te betekenen, maar schijnbaar treedt hij op in een belangrijk stuk van de code om de een of andere reden. Oftewel: bugje :P
En wat doen we daar aan?

Ik weet helemaal niets van programmeren, dit soort dingen begrijp dan ook vrijwel niets van.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 03-03-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je config nakijken (kan zijn dat ze een fout in de config niet goed afvangen en dat dit later in de code naar boven komt) en anders bidden dat er een update uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
wesley2004 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:01:
Hij ziet er erg mooi uit en is hetzelfde als de A-110. Maar ben bang dat de support vanuit RaidSonic niet echt super is. Zie nog geen updates staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wesley2004 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:01:
Ik zie een fan :o

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02

KL643

beeldaandemuur

Ik zie een nieuwe firmware voor de A-100 http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=18219 :)

Eerste indruk is positief, mijn ISO's spelen weer als vanouds :)

[ Voor 25% gewijzigd door KL643 op 03-03-2009 12:46 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
KL643 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:27:
Ik zie een nieuwe firmware voor de A-100 http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=18219 :)

Ik ga 'm eens proberen. :)
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
KL643 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:27:

Kijk dat is mooi! Ze lossen snel de problemen op! (Het is maar een bugfix release, dus verder niets nieuws!)

Edit 1: Problemen zijn idd goed opgelost! Alles werkt weer voortreffelijk!

[ Voor 9% gewijzigd door DiMacho op 03-03-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:27
Ondertiteling werkt wel wanneer je dit bij de instellingen van je popcornhour aangeeft. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
bartosiej schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:44:
Iemand hier enig idee waar je (goedkoop) in nederland die 30mm (of was het 20mm?) fans voor de A110 kan kopen?

In het NMT forum praten ze altijd over newegg.com, maar dat is hier natuurlijk geen optie..
Iemand verder nog coole mods gedaan met zijn a110/a100?

Op het NMT forum zie je echt vette mods zoals hieronder staan:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Dat zijn 80 en 120 mm fans.

Ik heb bij een electronicazaak een 25 mm fan van slechts 6 mm dik gekocht.
Kostte ong. € 20,- maar is gelagerd via Maglev en redelijk stil.
Hij draait op 5v maar ik heb er wel een draaiweerstand tussen gezet om de draaisnelheid te verlagen.
Ik zal thuis eens kijken welk merk het is.
Overigens wordt de heatsink zonder fan ongeveer 60 graden bij het afspelen van een film.
Met een fan zakt dit tot ongeveer 35 graden.
Nog een plaatje : http://picasaweb.google.n...Mix2_SMRA&feat=directlink

[ Voor 11% gewijzigd door OutofFocus op 03-03-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:42:
[...]

ben nu eenmaal een freubelaar.... dus als het niets is, zijn ze er ook zo weer uit.... misschien is het verlagen van de voeding van 12 naar 7V nog een optie, minder rpm, maar toch nog voldoende flow....

Ik heb er nu een oude 250Gb Maxtor schijf inzitten en dat is inderdaad niet de meest stille dan wel koele schijf, dus mujisstil is het kastje nu ook al niet wanneer de schijf draait. Een nieuwe (grotere, want het gaat hard met die BR-rips) harde schijf behoort ook nog tot de mogelijkheden, maar deze had ik nog liggen....

wordt vervolgd....
Nou, de fans zijn binnen en zojuist ingebouwd. Bij de processor heb ik de lucht naar binnen laten blazen en bij de HDD naar buiten. Kastje weer aangesloten en aangezet, binnen fan's draaien. Wanneer de TV/HTS uitstaan en de HDD van de PCH niet draait, hoor je de fan's heel licht. Ik heb de jumper op 5V gezet, de fan's starten beide wederom op, geven bij 5V nog steeds een mooie flow en de PCH is fluister stil.

Kortom: missie geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:52:
[...]

Nou, de fans zijn binnen en zojuist ingebouwd. Bij de processor heb ik de lucht naar binnen laten blazen en bij de HDD naar buiten. Kastje weer aangesloten en aangezet, binnen fan's draaien. Wanneer de TV/HTS uitstaan en de HDD van de PCH niet draait, hoor je de fan's heel licht. Ik heb de jumper op 5V gezet, de fan's starten beide wederom op, geven bij 5V nog steeds een mooie flow en de PCH is fluister stil.

Kortom: missie geslaagd.
Ben benieuwd naar de foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutofFocus schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:57:
[...]

Ben benieuwd naar de foto's...
Foto's zelf heb ik niet, ik heb de eerste post van dit forum aangehouden:

http://networkedmediatank...hread.php?tid=8924&page=1

Ik heb de Wallair 25x25x10 12V fans van Conrad gebruikt, deze draaien bij 12V op 10000rpm, maar het voltage is dus ook terug te schroeven naar 5V.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anguilla schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:00:
[...]

Ondertiteling werkt wel wanneer je dit bij de instellingen van je popcornhour aangeeft. :) :)
Bedankt voor de tip, maar waar moet je dat aangeven? Heb bij de instellingen (zowel onder preferences als cd/dvd) bij subtitle language op Nederlands staan, maar dat mag niet baten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor de tip, maar waar moet je dat aangeven? Heb bij de instellingen (zowel onder preferences als cd/dvd) bij subtitle language op Nederlands staan, maar dat mag niet baten...
Heb hier ook de subtitle op Nederlands staan, en hier baat het ook niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:48:
[...]

@Beauty555,

Lees de tweede post in dit topic:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17770

of te wel, gepland voor de volgende release

Grtz
Sjacie
Bedankt Sjacie voor je antwoord, nog even wachten dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Voor de mensen die er een fan in willen... ik heb hem op de stroomkabel van de HD aangesloten. Op de 5V (rode-)lijn draait die conradfan geluidloos.

Ik heb trouwens nog een fan over, die ik best voor €10,- wil opsturen. (mail me maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik ondervind een probleem bij het afspelen van grote mkv bestanden: een mkv filmbestand van 7,93GB wilt hij niet afspelen, bij een 4,93GB mkv filmbestand krijg ik wel audio, maar geen video. Kastje is up to date (enkel allerlaatste update nog niet geinstalleerd). Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarLL schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:53:
Ik ondervind een probleem bij het afspelen van grote mkv bestanden: een mkv filmbestand van 7,93GB wilt hij niet afspelen, bij een 4,93GB mkv filmbestand krijg ik wel audio, maar geen video. Kastje is up to date (enkel allerlaatste update nog niet geinstalleerd). Is dit normaal?
lijkt me niet, de mijne speelt alle mkv's af van 4gb tot en met 40gb, met geluid en ondertiteling....

Je noemt 2 verschillende problemen, zal ook wel 2 oorzzaken hebben.

Reproduceert geen video/geluid met meedere files (kan zijn dat de MKV een verkeerde codec heeft, de PS3 files doen het bijvoorbeeld niet)??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:02:
[...]

lijkt me niet, de mijne speelt alle mkv's af van 4gb tot en met 40gb, met geluid en ondertiteling....

Reproduceert geen video/geluid met meedere files (kan zijn dat de MKV een verkeerde codec heeft, de PS3 files doen het bijvoorbeeld niet)??
Ook films met een bitrate boven de 30Mbit?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Ik kan het nergens op Internet vinden maar de TViX 6500A kan je die ook gebruiken zonder je TV aan te hebben? Dit zal namelijk ideaal zijn voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:28:
Ik kan het nergens op Internet vinden maar de TViX 6500A kan je die ook gebruiken zonder je TV aan te hebben? Dit zal namelijk ideaal zijn voor muziek?
kijk eens hier:

http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?memozien=142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:38:
[...]

ik heb zo geen idee wat de bitrate's zijn, zal vanavond eens even controlleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Oke dit is dan via je mobiel of pc maar er zit een LCD scherm op, kan het ook hierover lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat voor HD hebben jullie erin gezet (in de hdx of pch)

Zelf denk ik dat 640 Gb wel genoeg is (WD GP) 16Mb cache.
Zou het bijvoorbeeld veel schelen of je er een 32Mb cache of 16Mb cache (1Tb) in stopt?

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 04-03-2009 15:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sc0rPi0N schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:00:

Zou het bijvoorbeeld veel schelen of je er een 32Mb cache of 16Mb cache (1Tb) in stopt?
De performance is zoveel lager dan de schijf dat zelfs de langzaamste SATA schijf te snel is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus

Een cache van 8 Mb is al voldoende. De processor is niet zo snel.
Met een 'ouderwetse' WD 80 Gb schijf met 2mb cache gaat het al hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

Ik heb een 1TB (Tb is toch terabit? TB is terabyte) schijf in de PCH gestopt. 1TB was per eenheid het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb er ook een 640 in zitten. Per GB is een terabyte goedkoper. Maar ik heb zoveel helemaal niet nodig. Dus ben ik gegaan voor een. De snelheid van iedere schijf is voldoened. Ik heb er eerst zelfs een 5400 toeren 80 gig laptop schijfje in gehad en die deed het al met gemak

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Het maakt niks uit of je een 8, 16 of 32mb cache schijf er in stopt. Ook maakt het helemaal niks uit of je er een 5400rpm of 7200rpm toeren schijf in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
silmaril8 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:54:
[...]

Het maakt niks uit of je een 8, 16 of 32mb cache schijf er in stopt. Ook maakt het helemaal niks uit of je er een 5400rpm of 7200rpm toeren schijf in stopt.
Qua snelheid niet nee. Bij een PCH zijn geluidsproductie en eventueel energiegebruik wel van belang. Door jou genoemde aspecten hebben hier natuurlijk ook invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
argro schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:15:
[...]
Qua snelheid niet nee. Bij een PCH zijn geluidsproductie en eventueel energiegebruik wel van belang. Door jou genoemde aspecten hebben hier natuurlijk ook invloed op.
Hij doelde op snelheid, of dat haal ik tenminste uit zijn post.

Zelf zou ik ook de meest stille en minst warme schijf nemen.

Qua geluid: ik heb in mijn moeders pc een 5400rpm 2,5" van 320Gb gedaan en het verschil met de vorige schijf (Seagate serie 10 met 7200rpm) is erg groot qua geluid. Dus als je echt een superstille schijf wil, moet je een 2,5" (laptop) schijf kopen. Deze wordt trouwens ook veel minder warm dan een 3,5" schijf op 7200rpm, dus als iemand warmteprobleem issues heeft, zou ik ook een 2,5" schijf overwegen.

[ Voor 33% gewijzigd door silmaril8 op 04-03-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik Transmission update op mijn PCH? Ik begrijp weinig van alles wat op internet staat.

Het komt op mijn over als een handleiding van een nerd (met alle respect) voor een nerd (nogmaals met alle respect). Ik snap hier als leek weinig van. Er worden allemaal stappen overgeslagen die voor jullie misschien logsich zijn, maar ik begrijp er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

silmaril8 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:19:
[...]
Dus als je echt een superstille schijf wil, moet je een 2,5" (laptop) schijf kopen. Deze wordt trouwens ook veel minder warm dan een 3,5" schijf op 7200rpm, dus als iemand warmteprobleem issues heeft, zou ik ook een 2,5" schijf overwegen.
Vergis je niet een WD green gebruikt nauwelijks meer dan een laptop schijfje. En mijn 80 G 2.5 hoorde ik erger dan mijn WD green. Waarschijnlijk maakte hij in dB niet eens meer herrie, maar het was een hoog fluitend geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik zou graag mijn hdx 1000 vanaf het internet willen benaderen via sftp. Zijn er mensen die mij hiermee op weg kunnen helpen. Is het mogelijk via ssh gebruik te maken van de interne ftp functionaliteit bijvoorbeeld.
Ik heb de Dropbear SSH server wel draaien, dit werkt ook allemaal goed. Maar nu sftp nog.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

argro schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:37:
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik Transmission update op mijn PCH? Ik begrijp weinig van alles wat op internet staat.

Het komt op mijn over als een handleiding van een nerd (met alle respect) voor een nerd (nogmaals met alle respect). Ik snap hier als leek weinig van. Er worden allemaal stappen overgeslagen die voor jullie misschien logsich zijn, maar ik begrijp er weinig van.
gebruik de community installer te vinden op networkmediatank.com

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:38:
[...]

ik heb zojuist Pirates of the Caribean zitten kijken, een mkv van een 42 GB met een bitrate varierend van 32 to 48mbit, speelde af zonder problemen.

Dus ja, ook films met een bitrate boven de 30mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MeIsTwisted schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:40:
[...]

gebruik de community installer te vinden op networkmediatank.com
Dank, dat is een fijne tool!

[ Voor 65% gewijzigd door argro op 04-03-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ideaal man!

Alleen jammer dat er nu continu 2 dingen in mijn taakbalk staan als het prog draait.
Ja ik weet dat ik een zeikerd ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:03:
[...]

Ideaal man!

Alleen jammer dat er nu continu 2 dingen in mijn taakbalk staan als het prog draait.
Ja ik weet dat ik een zeikerd ben ;)
taakbalk automatisch laten verstoppen?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Nog één vraag over het downloaden van torrents.

Ik zou graag mijn series niet downloaden in de default map (/share/Download) maar in /share/Series. Nu heb ik per serie (bijvoorbeeld 24) een map aangemaakt (/share/Series/24/). In TorrentWatch heb ik deze downloadlocatie opgegeven. Nu krijgt ik in Transmission de volgende melding wanneer TorrentWatch de betreffende torrent download: "no such file or directory". Hoe zorg ik er voor dat de series op de juiste locatie terecht komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Weet iemand of er een harde schijf van 1TB met IDE bestaat? En waar deze te krijgen is? Ik heb nl. nog een PCH-100. Overigens zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

simonanton schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:28:
Weet iemand of er een harde schijf van 1TB met IDE bestaat? En waar deze te krijgen is? Ik heb nl. nog een PCH-100. Overigens zeer tevreden.
Er zijn converters waarmee je een sata schijf aan een ide connector kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 18:18
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:19:

kijk eens hier:

http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?memozien=142
Ooow, vandaar dat het zo druk wordt op mijn website :-)
Alleen: de TVIX is GEEN NMT, ik weet dus niet of mijn uitleg zal helpen voor een TVIX...

[ Voor 4% gewijzigd door HuMon op 05-03-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ortep schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:14:
[...]
Er zijn converters waarmee je een sata schijf aan een ide connector kan hangen
Past wellicht niet zo handig ;)
Grootste die te vinden is zal 500 zijn: *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Vandread schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:36:
[...]

Past wellicht niet zo handig ;)
Iemand hier op het forum heeft dat al gedaan en schijnt goed te werken, ben ff naam kwijt wie het ook alweer was..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:02:
[...]

Op de pc speelt hij beide mkv bestanden via VLC media player zonder morren af, alleen wanneer ik via de PCH A100 op "play" klik, laadt hij het in de buffer en switch na kleine 5sec terug naar de map (waar bestand in staat). Ik ga het kastje morgenavond eens updaten en dan zien hoe hij het doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

Qua geluid: ik heb in mijn moeders pc een 5400rpm 2,5" van 320Gb gedaan en het verschil met de vorige schijf (Seagate serie 10 met 7200rpm) is erg groot qua geluid. Dus als je echt een superstille schijf wil, moet je een 2,5" (laptop) schijf kopen. Deze wordt trouwens ook veel minder warm dan een 3,5" schijf op 7200rpm, dus als iemand warmteprobleem issues heeft, zou ik ook een 2,5" schijf overwegen.
Klopt de vraag ging inderdaad om de snelheid.

Maar goed ik heb vandaag de HDX-1000 met 640 WD GP besteld.
Heb ik weer wat te doen van het weekend :D :P

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
CarLL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:15:
[...]

Op de pc speelt hij beide mkv bestanden via VLC media player zonder morren af, alleen wanneer ik via de PCH A100 op "play" klik, laadt hij het in de buffer en switch na kleine 5sec terug naar de map (waar bestand in staat). Ik ga het kastje morgenavond eens updaten en dan zien hoe hij het doet..
Controleer met Mediainfo eens het aantal reference frames (of ref frames)
Bij 720p moet dit zijn <8, bij 1080 <4. Anders kan de PCH het niet aan.
Tegenwoordig houden alle groups zich hieraan, oudere of amateuristische encodes nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarLL schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:15:
[...]

Volgens mij moet je ook niet op 'play' klikken, maar op 'enter'... Probeer dat eens, na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
argro schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:37:

Ga op zoek naar de Community installer via het forum van NetworkedMediatank.com.
Die doet het erg goed en erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
[...]

Ik heb er intern een 1" Seagate ST1 schijf van 2,5 Gb inzitten. Die hoor je niet en wordt nauwlijks warm.
Extern een WD Elemenrs 400 Gb Sata. Die zit weggebouwd in de kast en is van zichzelf al erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet iemand nog goede instructies voor de hdx om alles snel werkend te krijgen?

Ik bedoel ik lees overal dat het maar een beknopte handleiding is en dat je de rest zelf moet uitzoeken (hoera :D) dus al iemand me de goede richting in kan wijzen graag.

[edit]inmiddels de hdx wiki al gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 06-03-2009 11:23 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:14:
Weet iemand nog goede instructies voor de hdx om alles snel werkend te krijgen?

Ik bedoel ik lees overal dat het maar een beknopte handleiding is en dat je de rest zelf moet uitzoeken (hoera :D) dus al iemand me de goede richting in kan wijzen graag.

[edit]inmiddels de hdx wiki al gevonden
http://www.huubmons.nl/nmt/

[ Voor 13% gewijzigd door Beauty555 op 06-03-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een PCH in de woonkamer staan. Op het moment speel ik films vanaf een externe harde schijf via usb. De PCH is ook aangesloten op het netwerk; is het nog mogelijk om met mijn computer de externe schijf te benaderen?

Zo niet; weet iemand een apparaat of kabel of whatever waarmee ik zo'n externe schijf via usb aan de router kan hangen zodat alle apparaten in het netwerk deze kunnen benaderen? Ik heb gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een apparaatje van 80 dollar, iets meer dan wat ik ervoor over heb...

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicociN
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021
Er is Nieuwe Firmware beschikbaar voor de HDX-1000 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:44:
Zo niet; weet iemand een apparaat of kabel of whatever waarmee ik zo'n externe schijf via usb aan de router kan hangen zodat alle apparaten in het netwerk deze kunnen benaderen? Ik heb gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een apparaatje van 80 dollar, iets meer dan wat ik ervoor over heb...

Alvast bedankt :-)
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies wat ik zocht! Gracias ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:28:
Ja dat kan dus. Navigeren gaat wat lastiger, maar als je eventjes een winamp playlist aanmaakt kun je die gewoon afspelen op je TVIX. Titel e.d komt op het displaytje en je TV kun je uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
saxion schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:34:
Ik zou graag mijn hdx 1000 vanaf het internet willen benaderen via SSH. Zijn er mensen die mij hiermee op weg kunnen helpen. I
heeft iemand ervaringen met SSH en is een eenvoudige HOW TO beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

saxion schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:00:
[...]

heeft iemand ervaringen met SSH en is een eenvoudige HOW TO beschikbaar?
Zo te zien wel, http://www.networkedmedia...hp?tid=9617&highlight=ssh (had je die zelf niet gevonden?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Kwam er gister avond achter dat ook bij mij de ondertitels niet meer werken bij video TS, dvd dus.
Wel als er een menu bij de film zit waar je ze aan kan zetten.

Maar als er geen menu bij de film zit kan ik de subs niet aanzetten met de knop op de afstandsbediening.
Kan dus weer gaan downgraden naar de vorige firmware :(
Of er moet snel een fix komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Royz schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:26:
[...]

wat is de link, de sessie is verlopen :p
Het artikel nummer is 971924 H1 bij Conrad.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
Ik had deze pagina gevonden en de installatie gevolgd http://t0nik.wordpress.co...ear-sshd-to-popcorn-a100/
echter ik krijg de melding bij de installatie /bin/tar: illegal option --j SSHD

Installatie lijkt dus niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
argro schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:17:
Nog één vraag over het downloaden van torrents.

Ik zou graag mijn series niet downloaden in de default map (/share/Download) maar in /share/Series. Nu heb ik per serie (bijvoorbeeld 24) een map aangemaakt (/share/Series/24/). In TorrentWatch heb ik deze downloadlocatie opgegeven. Nu krijgt ik in Transmission de volgende melding wanneer TorrentWatch de betreffende torrent download: "no such file or directory". Hoe zorg ik er voor dat de series op de juiste locatie terecht komen?
Iemand? Hoe stel ik TorrentWatch zo in dat iedere bestand in een eigen folder wordt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
ik was zojuist een film aan het kijken vanaf de interne hdd

zack and miri make a porno wvc1 1080p nl sub

halverwege blijft hij ineens hangen, geen idee waarom.
maar als ik hem nu opnieuw start moet ik opnieuw beginnen.
ik kan bij deze film niet fast forward doen of chapter doorspoelen.

is dit normaal? of moet ik wel kunnen spoelen?

nieuwste firmware!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
water_escape schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:05:
ik was zojuist een film aan het kijken vanaf de interne hdd

zack and miri make a porno wvc1 1080p nl sub

halverwege blijft hij ineens hangen, geen idee waarom.
maar als ik hem nu opnieuw start moet ik opnieuw beginnen.
ik kan bij deze film niet fast forward doen of chapter doorspoelen.

is dit normaal? of moet ik wel kunnen spoelen?

nieuwste firmware!
Het zou handig zijn als je aangeeft welke nmt je hebt ????
Ik neem maar aan dat je de Popcorn Hour hebt.

Je kunt door spoelen met de rechter jog button.
Of met de knop TIME SEEK (op je afstandbediening) aangeven naar welke tijd je van de movie wilt springen.

Bij mij gaat de film verder daar waar ik gestopt ben, zolang ik maar niet de PCH van de spanning afhaal.
Of niet op Power button + Delete druk (Harde Reset)
Heb de laatste Firmware draaien !

[ Voor 11% gewijzigd door Beauty555 op 08-03-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Oxellaar schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:50:
Kwam er gister avond achter dat ook bij mij de ondertitels niet meer werken bij video TS, dvd dus.
Wel als er een menu bij de film zit waar je ze aan kan zetten.

Maar als er geen menu bij de film zit kan ik de subs niet aanzetten met de knop op de afstandsbediening.
Kan dus weer gaan downgraden naar de vorige firmware :(
Of er moet snel een fix komen......
Welke nmt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
A-110 heb ik. Heb al geprobeerd terug te gaan naar de oude firmware, dat lukte prima.
Alleen kreeg ik om één of andere reden de NMT applications niet geïnstalleerd.
Draai dus nog steeds op de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
saxion schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:32:
[...]

Ik had deze pagina gevonden en de installatie gevolgd http://t0nik.wordpress.co...ear-sshd-to-popcorn-a100/
echter ik krijg de melding bij de installatie /bin/tar: illegal option --j SSHD

Installatie lijkt dus niet te lukken.
Het is inmiddels gelukt om SSL draaiende te krijgen en ik heb een public en private key toegevoegd aan host + client. Echter met welke user kan ik inloggen? Putty geeft telkens aan (user nmt, ftpuser); server refused or key...misschien iets mis met de public key op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen ik heb de popcorn hour A-110 die ik optich heb aangesloten op mijn Logitech Z-5500
nu krijg ik wel dts geluid en prologic 2 maar ik krijg 5.1 niet voor elkaar
kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DTS is (minimaal) 5.1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:19:
[...]

A-110 heb ik. Heb al geprobeerd terug te gaan naar de oude firmware, dat lukte prima.
Heb toevallig afgelopen week ook de firmware teruggezet. NMT-apps van de vorige versie kun je terugzetten nadat je de firmware truggezet hebt. Na het rebooten krijg je het scherm om dit te doen. Kies dan NIET voor 'online' maar 'USB', zodat hij de apps van de usb-stick afhaalt, waar -als het goed is- de apps staan die bij de vorige firmware horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Oxellaar schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:19:
[...]A-110 heb ik. Heb al geprobeerd terug te gaan naar de oude firmware, dat lukte prima.
Ik heb momenteel ook de nieuwste Firmware op de PCH A110 en kan in VIDEO_TS bestanden, waarin geen menu zit, toch met de SUBTITLE knop diverse ondertitels kiezen en met de AUDIO toets diverse talen.

Als je bent teruggegaan naar de vorige Firmware, heb je dit gedaan via de ONLINE verbinding ?
Ik heb het ook geprobeerd maar wel door de Firmware bestanden op een USB Stick te zetten.
Dan gaat het goed !
Hij gaat dan eerst de Firmware downgraden en daarna de NMT applications.
Denk dat het eraan ligt dat je het niet via USB gedaan hebt !

Sorry, zag nu pas dat Joshua30 ook al dit antwoord gegeven heeft.

Als ik een VIDEO_TS bestand heb met wel een MENU en ik kies daar GEEN ONDERTITELS, dan kan ik later ook niet meer met de SUBTITLE knop op de afstandbediening switchen tussen ondertitels, terwijl er wel meerdere ondertitles op de VOB bestanden staan.
Kies ik in het MENU wel voor een ondertitel (maak niet uit welke), dan kan ik tijdens de film ook blijven switchen tussen de diverse ondertitels met de SUBTITLE knop van de afstandbediening.

Met welke Movie (zonder menu) heb je problemen. Heb je een FTD # nummer ?
Ik kan het dan ook een even voor je testen, of het bij mij ook fout gaat !

[ Voor 25% gewijzigd door Beauty555 op 08-03-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
saxion schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:21:
[...]

Het is inmiddels gelukt om SSL draaiende te krijgen en ik heb een public en private key toegevoegd aan host + client. Echter met welke user kan ik inloggen? Putty geeft telkens aan (user nmt, ftpuser); server refused or key...misschien iets mis met de public key op de server?
Een beetje aan de late kant, maar hierbij het text-bestandje dat ik altijd gebruik om SSH (weer) aan te zetten op mijn NMT..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
via usb stick telnet aanzetten

plaats dropbear-0.50-nmt.tgz in root van nmt share
telnet 192.168.1.14
cd share
cp dropbear-0.50-nmt.tgz /mnt/syb8634/

mkdir -p /mnt/syb8634/home/root

mkdir /mnt/syb8634/etc/dropbear

cd /mnt/syb8634/bin
chmod 754 dropbear*

cd /mnt/syb8634/sbin
chmod 754 dropbear*

cd /mnt/syb8634/bin

./dropbearkey -t rsa -f /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key 

./dropbearkey -t dss -f /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key

cp /etc/shadow /share/shadow.backup

LOGIN- Root / PW: B...3
sed -i 's/root:[^:]*:/root:\$1$JAJAJAHIERSTONDEENGEHASHEDWW1Q1\/Ma.:/' /etc/shadow 
sed -i 's/\/root:\/bin\/true/\/mnt\/syb8634\/home\/root:\/bin\/sh/' /etc/passwd 

/mnt/syb8634/sbin/dropbear -d /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key -r /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key

plaats /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/ether-wake

maak shell scriptje voor wake on lan -> ./ether-wake 34:43:JJ:AC:HG:89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Beauty555 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:43:
[...]

Het zou handig zijn als je aangeeft welke nmt je hebt ????
Ik neem maar aan dat je de Popcorn Hour hebt.

Je kunt door spoelen met de rechter jog button.
Of met de knop TIME SEEK (op je afstandbediening) aangeven naar welke tijd je van de movie wilt springen.

Bij mij gaat de film verder daar waar ik gestopt ben, zolang ik maar niet de PCH van de spanning afhaal.
Of niet op Power button + Delete druk (Harde Reset)
Heb de laatste Firmware draaien !
klopt popcorn 110

die knoppen had ik nog niet geprobeerd. Had namelijk gewoon next en forward geprobeerd.
het lijkt erop dat dit wel werkt, maar de film stopt op dezelfde plek, dus zal ook een foutje in de film zitten.

dank iig.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Beauty555 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:28:
[...]

Ik heb momenteel ook de nieuwste Firmware op de PCH A110 en kan in VIDEO_TS bestanden, waarin geen menu zit, toch met de SUBTITLE knop diverse ondertitels kiezen en met de AUDIO toets diverse talen.

Als je bent teruggegaan naar de vorige Firmware, heb je dit gedaan via de ONLINE verbinding ?
Ik heb het ook geprobeerd maar wel door de Firmware bestanden op een USB Stick te zetten.
Dan gaat het goed !
Hij gaat dan eerst de Firmware downgraden en daarna de NMT applications.
Denk dat het eraan ligt dat je het niet via USB gedaan hebt !

Sorry, zag nu pas dat Joshua30 ook al dit antwoord gegeven heeft.

Als ik een VIDEO_TS bestand heb met wel een MENU en ik kies daar GEEN ONDERTITELS, dan kan ik later ook niet meer met de SUBTITLE knop op de afstandbediening switchen tussen ondertitels, terwijl er wel meerdere ondertitles op de VOB bestanden staan.
Kies ik in het MENU wel voor een ondertitel (maak niet uit welke), dan kan ik tijdens de film ook blijven switchen tussen de diverse ondertitels met de SUBTITLE knop van de afstandbediening.

Met welke Movie (zonder menu) heb je problemen. Heb je een FTD # nummer ?
Ik kan het dan ook een even voor je testen, of het bij mij ook fout gaat !
Nou bij mij werkt bij diverse films de sub toets dus niet......
Alleen bij films zonder menu dan he.

Had idd de applications van NMT niet via usb gedaan, maar online.
De usb drive kan hij niet vinden op dat moment.
Vandaar dat ik het online deed ;)

Maar staan de NMT applications in de firmware die je kan downloaden op de site van PCH?
Volgens mij niet, maar waar kan ik ze vinden?
Heb me al scheel gezocht, waarschijnlijk niet genoeg ;)
Ook vreemd dat hij de usb drive niet kan vinden, terwijl ik hem wel kan benaderen in het gewone menu.
Lukt alleen niet in het update menu.

P.S. check je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier te vinden (via de wiki-->firmware gevonden): http://www.popcornhour.co...17-081023-15-POP-403.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PCH had dat gefixed met die subtitles. Dus of je hebt niet de laatste firmware, of ze hebben het weer gesloopt in de laatste firmware :)

Als je de firmware update en er een harddisk in hebt zitten krijg je vanzelf een vraag of je de bijbehorende NMT apps wilt installeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
scorpion303 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:35:
[...]

Een beetje aan de late kant, maar hierbij het text-bestandje dat ik altijd gebruik om SSH (weer) aan te zetten op mijn NMT..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
via usb stick telnet aanzetten

plaats dropbear-0.50-nmt.tgz in root van nmt share
telnet 192.168.1.14
cd share
cp dropbear-0.50-nmt.tgz /mnt/syb8634/

mkdir -p /mnt/syb8634/home/root

mkdir /mnt/syb8634/etc/dropbear

cd /mnt/syb8634/bin
chmod 754 dropbear*

cd /mnt/syb8634/sbin
chmod 754 dropbear*

cd /mnt/syb8634/bin

sed -i 's/root:[^:]*:/root:\$1$JAJAJAHIERSTONDEENGEHASHEDWW1Q1\/Ma.:/' /etc/shadow 

/mnt/syb8634/sbin/dropbear -d /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_dss_host_key -r /mnt/syb8634/etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key

plaats /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/ether-wake

maak shell scriptje voor wake on lan -> ./ether-wake 34:43:JJ:AC:HG:89
Bedankt voor je script, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Kun je wat uitleg geven wat het script precies doet in de volgende regels ?

cd /mnt/syb8634/bin

Ik zit met de volgende problemen/vragen;
-
- het genereren van de host en client key heb ik gedaan met puttygen. Vervolgens heb ik de hostkey toegevoegd in het bestand authorized_keys, is dit niet de juiste manier?
- met welke user kan ik inloggen? ik krijg telkens de melding; server refused our key..

Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.