Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

fooraap schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:56:
op welke manieren kan ik de popcorn a110 of de HDX1000 het best aan een netwerk aansluiten?
Ik dacht dat de HDX1000 geen ethernet heeft en dus enkel wireless kan werken via usb dongle?
Is het dan haalbaar 1080p content af te spelen?
De popcorn had wel een ethernet en zou ook wireless kunnen werken met een dongle?
Heb je al eens in de topic start gekeken? Daar staan alle linkjes naar alle NMT's met daarin de beschrijving van alle aansluitingen.

Maar het korte antwoord is: Je steekt de netwerk stekker er in

Draadloze aansluitingen zijn ook uitgebreid beschreven in de verschillende NMT Topics. Je kan daarin alles netjes nalezen

Maar ook hier een kort antwoord: Draadloos is vragen om problemen. Bij sommige mensen werkt het prima. Maar bij anderen waar veel storingsbronnen zijn gaat het 'wat minder goed' Van te voren is geen garantie te geven

[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 23-02-2009 09:07 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik had net iets vreemds met het kopieren in file mode. De bedoeling was 6 mappen met hd content van de interne hd naar de externe te zetten (had dit al vaker gedaan) Alles leek goed gegaan echter gaf de pch aan 'invalid source'
de mappen waren wel overgezet maar niet verwijderd op de interne hd (ik gebruik 'move') Dat is geen probleem natuurlijk maar op de externe hd kon ik de bestanden niet afspelen (via verkenner gekeken en de bestanden waren even groot) de pch begint dan met spelen en springt weer naar het menu.
Na een tweede poging move was het bron bestand nu wel weg maar kon ik nog steeds de 'kopie' niet afspelen.
Toen een full reset gedaan en daarna was het probleem verholpen!
Maar waar moet ik dit zoeken ? Heeft het toch met het ext3 formaat te maken ? ik ben niet zo thuis in lunix maar heeft dit systeem ook een soort van auto repair of fixt de pch zelf problemen op (externe) schijven (dit even naar aanleiding van de beschreven ext3 zaken iets terug in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Misschien per ongeluk toch op Ext2 geformatteerd ?!
EXT3 is een journalled file system waarbij het bijna onmogelijk is om een corrupt bestand te schrijven of een fout in de allocation tables te krijgen. Tenzij er spake is van hardware storingen natuurlijk...

Vrijwel zeker een gebruikersfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ortep schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:00:
Draadloos is vragen om problemen. Bij sommige mensen werkt het prima. Maar bij anderen waar veel storingsbronnen zijn gaat het 'wat minder goed' Van te voren is geen garantie te geven
Dat is toch alleen mbt streaming? Als je je NMT gebruikt met HD en draadloos alleen voor overpompen van data, danwel dat ie zelf download, is er toch weinig aan de hand? Downen gaat toch met max 20mbit (bij de meesten, een meestald maar max de helft) en voor overpompen is 10mbit ook al wel snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:06:
[...]

Dat is toch alleen mbt streaming? Als je je NMT gebruikt met HD en draadloos alleen voor overpompen van data, danwel dat ie zelf download, is er toch weinig aan de hand? Downen gaat toch met max 20mbit (bij de meesten, een meestald maar max de helft) en voor overpompen is 10mbit ook al wel snel zat.
niet echt leuk om 10GB film met 10mbit over te pompen hoor.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

MeIsTwisted schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:36:
[...]

niet echt leuk om 10GB film met 10mbit over te pompen hoor.
Zelfs met de zo ongeveer 40mbit die het ding haalt is het geen pretje. Met een DVDtje, richting de 5 gig dus, ben je dan toch al snel bijna een half uurtje aan het overzetten. Jammer dat er geen gigabit poort inzit en dan ook een chip die daadwerkelijk een gigabit kan verwerken. Gaat het heel wat vlotter en kun je ook makkelijker zeggen "even snel een filmpje erop zetten en dan kijken". Nu is het "wachten tot de film erop staat en dan pas kijken".

Goed, voor mij meestal niet zo'n probleem omdat ik meestal al ruim vantevoren wat films overpomp. Maar toch... hoop doet leven :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het niet zo'n probleem. Ik kijk voornamelijk series, die zijn wat kleiner en download ze meteen op de PCH. Er hoeft dus niks te worden overgezet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik gebruik YAMJ om een filmindex te maken. In de map /skins/default staat een config file om de skin aan te passen. Nu staat daar een regel of je de IMDB beschrijven short of long wilt. Als ik dat verander naar long knalt het bat-bestandje eruit op een java exception (illegal escape character). Zijn er meer mensen met dit probleem / is dit een bekend probleem. Ik kan er namelijk geen oplossing voor vinden.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

wat ik toch wel mis is het verder gaan waar je gebleven was met een film/serie. Zou moeten kunnen volgens de wiki, maar heeft het hier nog nooit gedaan.
Iemand bij wie het wel werkt op PCH A-110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Real Soon Now - op de A100 werkt het sinds de laatste firmware (van vorige maand). De corresponderende firmware voor de A110 wordt zeer binnenkort verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 13:13
Overal om me heen zie ik dit soort mediaspelers met of zonder ingebouwde harde schijven die aansluitingen hebben zoals:
-hdmi
-usb
-wifi
-ethernet+internetradio
enz/

Echter nergens zijn van dit soort kastjes te vinden waarin op zijn minst een duidelijk lcd scherm zit waarop je kunt zien wat je afspeelt.
Ik heb er nl een grondige hekel aan om iedere keer als ik een mp3 of internetradio station wil beluisteren mijn tv aan te zetten om deze daarna weer uit te zetten nadat ik mijn muziekje gekozen heb.
Zelfs op mijn goedkope (30 euro) dvd speler die aan mijn tv zit kan ik nog wat aflezen.
Zijn er dan geen spelers die je wel kunt gebruiken zonder die tv aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 11-09 15:04
geerten schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:50:
Real Soon Now - op de A100 werkt het sinds de laatste firmware (van vorige maand). De corresponderende firmware voor de A110 wordt zeer binnenkort verwacht.
Hij is uit, ben nu aan het updaten: 01-17-090125-15-POP-403-000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
Paulus1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:40:
Overal om me heen zie ik dit soort mediaspelers met of zonder ingebouwde harde schijven die aansluitingen hebben zoals:
-hdmi
-usb
-wifi
-ethernet+internetradio
enz/

Echter nergens zijn van dit soort kastjes te vinden waarin op zijn minst een duidelijk lcd scherm zit waarop je kunt zien wat je afspeelt.
Ik heb er nl een grondige hekel aan om iedere keer als ik een mp3 of internetradio station wil beluisteren mijn tv aan te zetten om deze daarna weer uit te zetten nadat ik mijn muziekje gekozen heb.
Zelfs op mijn goedkope (30 euro) dvd speler die aan mijn tv zit kan ik nog wat aflezen.
Zijn er dan geen spelers die je wel kunt gebruiken zonder die tv aan te zetten?
Ik ondervond dit probleem ook en heb een dedicated muziek streamer aangeschaft. Logitech Squeezebox, werkt perfect, speelt alles en internetradio werkt uitstekend. Je kunt ook voor andere merken gaan zoals bv de philips streamium. Voordeel is nu dat de kinderen tv/video kunnen kijken en ik muziek luisteren (via koptelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik weet dat je van een 1:1 rip van BR's geen menustructuur kan gebruiken van de BR, maar...is er bekend of dit een technische beperking of een softwarematige beperking is?
Als het nl softwarematig is, zou de productent van PCH dit eventueel toch kunnen fixen in een komende ROM update (of sla ik nu de plank mis)?

Ik neem nl aan dat er best veel vraag naar is om de menufunctie werkend te hebben in de PCH.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Kozz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 06:11:
[...]

aha, laat svp even je bevindingen weten! goed testen svp :9 * Ray wacht even geduldig af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
Mijn A110 begint te stotteren met geluid bij dvd's (zowel ISO's als VOB's), ik hoop dat een firmware update uitkomst bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een korte vraag over de PCH a-110. Ik heb een PCH en een losse HDD gekocht. Moet ik deze HDD ook formateren o.i.d. voordat ik hem in de PCH steek? Of kan ik de HDD zo uit de verpakking in de PCH steken? Kan dit nergens terug vinden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
In het topic [DVB-S2]Twintuner PVR met C+ EPG wordt de AzBox genoemd hierin bevind zich dezelfde sigma chip als in de popcornhour. Alleen heeft de Azbox ook een decoder, is het ook een recorder etc.
Dus volgens mij de ideale vervanger van mijn losse decoder, mijn harddiskrecorder en zelfs van mijn popcorn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
argro schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:24:
Ik heb een korte vraag over de PCH a-110. Ik heb een PCH en een losse HDD gekocht. Moet ik deze HDD ook formateren o.i.d. voordat ik hem in de PCH steek? Of kan ik de HDD zo uit de verpakking in de PCH steken? Kan dit nergens terug vinden.
Bij de HDX kan de HDD er zo in en volg je de wizard. Zal bij de PCH net zo zijn. Zie ook de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

vectrex schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:54:
[...]

Bij de HDX kan de HDD er zo in en volg je de wizard. Zal bij de PCH net zo zijn. Zie ook de wiki.
De PCH kan zelf de HDD formatteren, geen enkel probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Kensei schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:40:
Ik weet dat je van een 1:1 rip van BR's geen menustructuur kan gebruiken van de BR, maar...is er bekend of dit een technische beperking of een softwarematige beperking is?
Als het nl softwarematig is, zou de productent van PCH dit eventueel toch kunnen fixen in een komende ROM update (of sla ik nu de plank mis)?

Ik neem nl aan dat er best veel vraag naar is om de menufunctie werkend te hebben in de PCH.
Volgens mij zal dit nooit gaan werken omdat de br menu in java zijn gemaakt en dat ondersteunt de pch niet en nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kozz schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 06:11:
[...]

Ik zie niets staand op de site van popcorn.
Kijk ik verkeerd of zo ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:20:
[...]

Ik zie niets staand op de site van popcorn.
Kijk ik verkeerd of zo ?!
nee, is nog niet helemaal officieel uitgebracht ofzo. Via je PCH kan je geloof ik al wel updaten, maar ik wach even tot officiele release en de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na vergelijken neig ik steeds meer richting de PCH A110.
Voornamelijk ga ik hem gebruiken als NAS en 's-nachts energiezuinig via usenet bestanden te downloaden.
Tuurlijk ook voor het aansluiten op mijn home cinema.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik twijfel namelijk tussen een Single disk NAS icm de Western digital hd player. (zie pricewatch)

Wat zouden jullie aanraden?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:28:
Na vergelijken neig ik steeds meer richting de PCH A110.
Voornamelijk ga ik hem gebruiken als NAS en 's-nachts energiezuinig via usenet bestanden te downloaden.
Tuurlijk ook voor het aansluiten op mijn home cinema.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik twijfel namelijk tussen een Single disk NAS icm de Western digital hd player. (zie pricewatch)

Wat zouden jullie aanraden?
Ik gebruik hem (met toevoeging van films bekijken) voor dezelfde doeleinden. Had een NAS (Trekstor), maar deze was minder stabiel dan de PCH. Deze staat nu uit. Ook downloaden via de nieuwsgroepen doe ik nu altijd via de PCH. Heb een 20 mbit (in praktijk 12), en dat kan de PCH net aan. Parren en rarren duurt wel wat langer dan op de pc, maar met pch-uploader is het opstaren van een download ontzettend eenvoudigen dat maakt toch ook wel veel goed. Een BR-rip van 30-40 GB is alsnog binnen een uurtje of 15 binnen en uitgepakt.
Kortom: kopen! Je gaat er echt geen spijt van krijgen, zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

nieuwe firmware staat er op nu. Release notes komen morgen pas.
Film/serie verder gaan waar je was gebleven werkt iig nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:05:
firmware voor de A-110 is hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:09:
[...]

Ik gebruik hem (met toevoeging van films bekijken) voor dezelfde doeleinden. Had een NAS (Trekstor), maar deze was minder stabiel dan de PCH. Deze staat nu uit. Ook downloaden via de nieuwsgroepen doe ik nu altijd via de PCH. Heb een 20 mbit (in praktijk 12), en dat kan de PCH net aan. Parren en rarren duurt wel wat langer dan op de pc, maar met pch-uploader is het opstaren van een download ontzettend eenvoudigen dat maakt toch ook wel veel goed. Een BR-rip van 30-40 GB is alsnog binnen een uurtje of 15 binnen en uitgepakt.
Kortom: kopen! Je gaat er echt geen spijt van krijgen, zeker weten!
Op zich kwam ik vandaag ook de HDX-1000 tegen. Vrijwel hetzelfde als de PCH. Zeker aangezien er in elk apparaat dezelfde chip zit :D
Allebei best prijzig zonder HD. Maar ik was van plan om mijn 750 Gb uit mijn pc in dat apparaat te stoppen en mijn oude 80Gb 8) weer in mijn PC te zetten. De opslag had ik nodig vanwege het downloaden van DVD's van usenet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:05:
Als je een update doet ben je dan al je films op de interne HDD kwijt?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 07:56:
[...]

Als je een update doet ben je dan al je films op de interne HDD kwijt?
Natuurlijk niet, zou nogal stom zijn. Alhoewel... je kunt bij de update van de NMT applicaties er wel voor kiezen de HD leeg te gooien, maar standaard staat de keuze daar op enkel de apps te updaten. Je moet dan echt zelf de fout maken :)

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
PCH A100: Ik heb de laatste tijd echt grote problemen. Met alles afspelen, Wanneer ik de A100 opstart door de stekker er in te stoppen. Dan gaat bestanden afspelen goed. Wanneer ik hem dan met de poweroff knop in de standby zet en een dag later weer bestanden af wil spelen, gaat hij haperen of speelt niet af.

Klinkt toch als een hardwareprobleem? Garantiekwestie?

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 07:58
Op zich kwam ik vandaag ook de HDX-1000 tegen. Vrijwel hetzelfde als de PCH. Zeker aangezien er in elk apparaat dezelfde chip zit :D
Allebei best prijzig zonder HD. Maar ik was van plan om mijn 750 Gb uit mijn pc in dat apparaat te stoppen en mijn oude 80Gb 8) weer in mijn PC te zetten. De opslag had ik nodig vanwege het downloaden van DVD's van usenet.
Ik twijfel zelf ook nog tussen de PCH en HDX-1000, maar niet over de prijs :)
PCH: 249 €
HDX-1000: 257 €
beide zonder disk (@Digimania)

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de HDX omdat ik vermoed dat met een interne schijf het geheel koeler zal zijn als de PCH.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:45

KL643

beeldaandemuur

DiMacho schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:15:
PCH A100: Ik heb de laatste tijd echt grote problemen. Met alles afspelen, Wanneer ik de A100 opstart door de stekker er in te stoppen. Dan gaat bestanden afspelen goed. Wanneer ik hem dan met de poweroff knop in de standby zet en een dag later weer bestanden af wil spelen, gaat hij haperen of speelt niet af.

Klinkt toch als een hardwareprobleem? Garantiekwestie?
Welke firmware zit erop ?

beeldaandemuur

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

nieuwe firmware voor de A110 + release notes:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17803

damn, meeste .mkv files spelen nu niet meer af.
edit: na een reboot wel weer

[ Voor 27% gewijzigd door MeIsTwisted op 26-02-2009 11:29 ]

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:41:
[...]

firmware voor de A-110 is hier te downloaden
Als ik de update via het Install scherm van de PCH doe, moeten dan de NMT Apps nog apart worden geïnstalleerd, of wordt dit automatisch meegenomen??

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FuNnYf schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:23:
[...]

Ik twijfel zelf ook nog tussen de PCH en HDX-1000, maar niet over de prijs :)
PCH: 249 €
HDX-1000: 257 €
beide zonder disk (@Digimania)

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de HDX omdat ik vermoed dat met een interne schijf het geheel koeler zal zijn als de PCH.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84559.0
daar twijfelt iemand ook maar kiest toch voor de HDX.

Het liefste wil ik een stille alleskunner.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:55:
daar twijfelt iemand ook maar kiest toch voor de HDX.

Het liefste wil ik een stille alleskunner.
Dat was voor mij ook de reden om de HDX te kiezen. Plus het feit dat ik hem veel mooier vind, maar dat is erg persoonlijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• DiMacho
De nieuwste, zet altijd hem er altijd meteen op. Misschien teruggaan in Firmware? Dat kan alleen via USB dacht ik. Trouwens ik heb met interne schijf.

Edit1:Vond net dit: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=15711

Blijken dus meer mensen last van te hebben...

Edit2: http://www.networkedmedia...5711&pid=140236#pid140236
Het schijnt dat wanneer je de resolutie op 576 zet of 480, dat de iso dan wel afspelen.

[ Voor 40% gewijzigd door DiMacho op 26-02-2009 14:22 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

mawi schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:42:
[...]

Als ik de update via het Install scherm van de PCH doe, moeten dan de NMT Apps nog apart worden geïnstalleerd, of wordt dit automatisch meegenomen??
na de firmware install wordt direct gevraagd of je ook de nieuwe nmt apps wilt installen!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

DiMacho schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:34
De nieuwste, zet altijd hem er altijd meteen op. Misschien teruggaan in Firmware? Dat kan alleen via USB dacht ik. Trouwens ik heb met interne schijf.
De laatste A-100 firmware gaf bij mij veel problemen met het afspelen van ISO's. Ik ben terug gegaan naar de voorlaatste firmware (usb stick) en alles loopt weer als een tiet :)
Het schijnt dat we niet zo lang hoeven te wachten op een nieuwe firmware voor de A-100 (met een fix voor dit probleem)

beeldaandemuur

• DiMacho
KL643 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:52:
[...]

De laatste A-100 firmware gaf bij mij veel problemen met het afspelen van ISO's. Ik ben terug gegaan naar de voorlaatste firmware (usb stick) en alles loopt weer als een tiet :)
Het schijnt dat we niet zo lang hoeven te wachten op een nieuwe firmware voor de A-100 (met een fix voor dit probleem)
Dan gaan we vanavond maar eens aan de slag met terugzetten van de firmware.
Wat ik vreemd vind is dat het alleen gebeurd als ik hem uit standby haal en niet als ik hem met de stekker opnieuw opstart...

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

EM7070 hdMEDIA High-Definition Media Player

is vrijwel gelijkwaardig aan de Popcorn Hour en HDX-1000
Enige punt is dat de hmdi 1.1 is en niet 1.3a

Wie weet trouwens wat het verschil is ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

DiMacho schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:34:
[...]

Edit1:Vond net dit: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=15711

Blijken dus meer mensen last van te hebben...

Edit2: http://www.networkedmedia...5711&pid=140236#pid140236
Het schijnt dat wanneer je de resolutie op 576 zet of 480, dat de iso dan wel afspelen.
Terug naar de vorige firmware lost het probleem op. Ook ik had dit probleem. Ik heb de oude firmware via USB teruggezet.

• Blaise
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:07:
EM7070 hdMEDIA High-Definition Media Player

is vrijwel gelijkwaardig aan de Popcorn Hour en HDX-1000
Enige punt is dat de hmdi 1.1 is en niet 1.3a

Wie weet trouwens wat het verschil is ?
Die EM7070 heeft een ventilator en is dus niet volledig stil.
HDMI versie maakt in de praktijk niet uit.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Bij mij was nieuwe a110 firmware vlekkeloos, nog geen problemen tegen gekomen. Hele interface echt een stuk vlotter! Ideaal! Bookmarks zijn ook super relaxed!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Als het een beetje meezit dan hebben we volgende week een nieuwe firmware voor de A-100 :)

beeldaandemuur

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Met iHome en/of standaard (SMB) shares is het niet mogelijk om DVD-ISO's te streamen naar de PCH A-100.
Weet iemand of dat met TVersity wél mogelijk is?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Blaise
  • Niet online
De nieuwe HDX 1000 firmware zou ook binnen een week uitkomen:
What happens is, after PCH has released their firmware on their platform. All the other NMT's will get their firmware within a week. After we receive the firmware from them, we need to conduct QC prior releasing to public.

We will release the firmware update first if DTS did not get finalize before. Then it takes about an X amount of days for Syabas to update our firmware once we have DTS and we will schedule a 2nd release for everyone who are interested with the DTS dowmmixing.

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Lt. Marx schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:05:
Bij mij was nieuwe a110 firmware vlekkeloos, nog geen problemen tegen gekomen. Hele interface echt een stuk vlotter! Ideaal! Bookmarks zijn ook super relaxed!
Volgens mij is de site overbelast... krijg met geen mogelijkheid de NMT er op na de herstart... ook niet via de site te downloaden hier..

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Hier kan je hem downloaden http://www.popcornforum.de/showthread.php?tid=7258 en snel :)

beeldaandemuur

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier de torrent voor de nieuwste firmware en apps om ze te installeren via USB:
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait de nieuwe firmware ook als een zonnetje. Inderdaad snellere interface, sneller browsen door netwerk shares en de 'resume' functie is heel fijn. _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Oh en voor de mensen die torrentwatch gebruiken: ik was bang dat de hele config en favorieten lijst verdwenen zou zijn na een verse firmware install. Maar de hele config wordt gewoon bewaard na het installeren van een nieuwe torrentwatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pa en ma hebben nu ook een Popcorn A110. Leuk dingetje op zich, maar ik stoor me gruwelijk aan een ding: hij oversharpent echt alles. Alles wat een beetje korrel of ruis heet ziet er niet uit, fijne details zoals bladeren in takken zijn storend onrustig.

Is er een manier om dit aan te passen? Ik kan zo op internet niks vinden nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het niet gewoon dat je geen HD-beeld bent gewend? En is het misschien niet een instelling van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:45:
Is het niet gewoon dat je geen HD-beeld bent gewend? En is het misschien niet een instelling van je tv?
Ik speel normaal gesproken de boel hier thuis af op een HTPC met CoreAVC als decoder, dus ik ben het wel gewend (en m'n 27" monitor is ook full-hd) :) Ik vind het prachtig om te zien hoe bij een film als 300 in de donkere scenes de korrel gewoon grover wordt. Maar als er dan teveel gesharpent wordt, dan is het snel storend :)

Het effect van de Popcorn doet me een beetje denken aan FFDshow en dan met name wanneer je de sharpening aanzet. Zijn er ergens decoderopties die aan te passen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/NMT-CLASH.pdf

Weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar hier staat een tabel in (laatste pagina) waarbij alle nmt worden vergeleken op specificaties.

HDX-1000 scoort itt PCH A110 een puntje meer (wrs de card reader :D )

Interessant om door te nemen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Ik gebruik op mijn PCH A110 de Skin van XBMC.

Nu heb ik echter geen icoontje meer staan voor NETWORK BROWSER na de laatste Firmware update.

Hebben hier meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Beauty555 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:14:
Ik gebruik op mijn PCH A110 de Skin van XBMC.

Nu heb ik echter geen icoontje meer staan voor NETWORK BROWSER na de laatste Firmware update.

Hebben hier meer mensen last van ?
check networkmediatank.com Daar staat een een file met die updates. volgens mij in firmware topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Klopt..... gevonden, bedankt voor je snel antwoord

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 11-09 15:04
neographikal schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:34:
Pa en ma hebben nu ook een Popcorn A110. Leuk dingetje op zich, maar ik stoor me gruwelijk aan een ding: hij oversharpent echt alles. Alles wat een beetje korrel of ruis heet ziet er niet uit, fijne details zoals bladeren in takken zijn storend onrustig.

Aan de codec kan je zelf niks instelllen. Met de laatste firmware kan je wel de output op ntsc/pal/24p zetten.
Vooral met HD content zal met 24p er beter uitzien. Voorwaarde is wel dat de TV het ondersteund en ik ga er vanuit dat hij via hdmi is aangesloten. Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Wat is de beste manier om een blu-ray rip af te spelen op een NMT met ondertiteling?

ik heb overal alles eens zitten nakijken en het blijkt niet mogelijk zijn blu-ray iso files af te spelen.
Enkel dvd iso.
Als ik dan een blu-ray rip wil bekijken kan dit enkel via de m2ts file.
Bevat deze file ook de ondertiteling en kan ik deze dan ook selecteren via mijn NMT?
Ik meen me te herinneren dat dit bvb niet gaat als ik de m2ts file afspeel in powerdvd of iets dergelijks.
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen zin om de m2ts files te gaan converteren en ondertitels e.d te gaan maken.
Als de film dan ook uit meerdere m2ts files bestaat, ga ik deze dan toch ook moeten multiplexen,
maar eerst wou ik weten wat de gemakkelijkste oplossing is om blu-ray rips af te spelen op een NMT met ondertiteling.

Kan het zijn dat het opgelost kan worden in de toekomst via firmware dat men de ondertiteling kan selecteren van een m2ts file?
Of dat ze blu-ray iso files kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

fooraap schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:09:
Wat is de beste manier om een blu-ray rip af te spelen op een NMT met ondertiteling?

ik heb overal alles eens zitten nakijken en het blijkt niet mogelijk zijn blu-ray iso files af te spelen.
Enkel dvd iso.
Als ik dan een blu-ray rip wil bekijken kan dit enkel via de m2ts file.
Bevat deze file ook de ondertiteling en kan ik deze dan ook selecteren via mijn NMT?
Ik meen me te herinneren dat dit bvb niet gaat als ik de m2ts file afspeel in powerdvd of iets dergelijks.
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen zin om de m2ts files te gaan converteren en ondertitels e.d te gaan maken.
Als de film dan ook uit meerdere m2ts files bestaat, ga ik deze dan toch ook moeten multiplexen,
maar eerst wou ik weten wat de gemakkelijkste oplossing is om blu-ray rips af te spelen op een NMT met ondertiteling.

Kan het zijn dat het opgelost kan worden in de toekomst via firmware dat men de ondertiteling kan selecteren van een m2ts file?
Of dat ze blu-ray iso files kunnen afspelen?
Audio, video en sup er uit streamen (HdBrStreamExtractor + Arcsoft + Eac3to + MatroskaSplitter), sub ocr'en (SupRip) en alle 3 muxen in een mkv (MkvToolNix) is volgens mij de enige manier. Mocht het op een andere manier ook werken dan ga ik direct een NMT kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2009 11:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Of een srt file met de zelfde naam in de map zetten en dan lukt het ook (eventueel moet je de sub nog synchroniseren)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Een leuke nieuwe Web Service
Zeker toe voegen als je van een spelletje op je PCH houd

http://tanquiz.thepixel.net/

Ofwel: Who will be a virtual millionaire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:32:
Een leuke nieuwe Web Service
Zeker toe voegen als je van een spelletje op je PCH houd

http://tanquiz.thepixel.net/

Ofwel: Who will be a virtual millionaire?
Lachen! Leuk om te spelen.
Ik hoop dat ze nieuwe vragen blijven toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

|sWORDs| schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:14:
[...]

Audio, video en sup er uit streamen (HdBrStreamExtractor + Arcsoft + Eac3to + MatroskaSplitter), sub ocr'en (SupRip) en alle 3 muxen in een mkv (MkvToolNix) is volgens mij de enige manier. Mocht het op een andere manier ook werken dan ga ik direct een NMT kopen.
mijn ervaring is dat de meeste BR rips de hele film uit 1 mts bestand bestaat. Ik zoek er dan gewoon via de bekende sites een .srt sub bestand bij en gooi die in dezelfde map. Aangezien de pch prima kan syncen mocht dat nodig zijn werkt het op die manier voor mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is het al meerdere mensen opgevallen dat de hdd gewoon door blijft draaien is stand-by?
Voor de firmware update stopte hij na een poosje, nu tolt hij lekke heel de nacht door.

Is dit de oplossing tegen opspinnen in stand-by, gewoon continu laten draaien?
Verlengt nu ook niet echt zn levensduur.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Oxellaar schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:10:
Is het al meerdere mensen opgevallen dat de hdd gewoon door blijft draaien is stand-by?
Voor de firmware update stopte hij na een poosje, nu tolt hij lekke heel de nacht door.

Is dit de oplossing tegen opspinnen in stand-by, gewoon continu laten draaien?
Verlengt nu ook niet echt zn levensduur.
ja ik baal daar ook behoorlijk van. Het belangrijkste van de update was voor mij inderdaad ook die spinup. Je moet trouwens wel casgle (of hoe heet het ?) uitzetten dat helpt iets maar verder blijft hij vrolijk doordraaien.

Ik zet hem dus maar uit met een power/delete. Helaas blijven dan wel de externe HD's doorslapen. Enkel een full power off met de switch zet ook deze helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:21:
[...]

ja ik baal daar ook behoorlijk van. Het belangrijkste van de update was voor mij inderdaad ook die spinup. Je moet trouwens wel casgle (of hoe heet het ?) uitzetten dat helpt iets maar verder blijft hij vrolijk doordraaien.

Ik zet hem dus maar uit met een power/delete. Helaas blijven dan wel de externe HD's doorslapen. Enkel een full power off met de switch zet ook deze helemaal uit.
na de firmware update begon de HDD na een paar minuten inderdaad te spinnen. Nadat ik casgle uit heb gezet en een reset heb gegeven, spint de HDD niet meer op (wel wanneer de unsenetserver druk is uitereerd :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Casgle heeft bij mij nooit aangestaan, usenet doe ik op mn pc.
Hoe ik m ook in stand-by zet, met of zonder delete, maakt niet uit.
De schijf stopt gewoon nooit met draaien.

Enige manier om het stil te krijgen is de schakelaar aan de achterzijde.

Dus heb je gelijk Sjacie, hij spint niet meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 14:58
Hmm via de site is de A-110 alleen via creditcard te betalen. Zijn er mensen die hem ook redelijk goedkoop hebben besteld zonder creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie84 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:08:
Hmm via de site is de A-110 alleen via creditcard te betalen. Zijn er mensen die hem ook redelijk goedkoop hebben besteld zonder creditcard?
bioscoopstoelen.nl, 259,- inclusief verzending, 249,- als je hem zelf gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:58:
Casgle heeft bij mij nooit aangestaan, usenet doe ik op mn pc.
Hoe ik m ook in stand-by zet, met of zonder delete, maakt niet uit.
De schijf stopt gewoon nooit met draaien.

Enige manier om het stil te krijgen is de schakelaar aan de achterzijde.

Dus heb je gelijk Sjacie, hij spint niet meer op ;)
grinnik...

nou, wat ik aan en uit heb staan is het volgende: Aan staat upnp, ftp, samba en usenet. En daarmee staan uit: myihome, nfs, torrent en casgle.

Daarmee spint de HDD niet op (en blijft ook niet draaien) wanneer ik het apparaat in standby zet. Overigens spint de drive ook niet op (of blijft draaien) wanneer ik films kijk via netwerkstreaming. Ik kan dit natuurlijk allen beoordelen wanneer ik in de huiskamer ben (dan hoor ik de drive echt goed, niet de meest stille zit er in). Wanneer ik 's ochtends beneden kom, is het stil en is de PCH ook koel (bij spinnende drive wordt het kastje aardig warm). Daar baseer ik mijn conclusies dus op.

Het enige wat ik moest doen nadat ik de verschillende applicaties gestopt had, is het apparaatje een keer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:34:

@neographikal hallo ik zag dat je ook een reactie had geplaatst over de beeld ruis van de a110 ik heb een een HDX-1000 en het is mijn de beeld ruise/noise ook opgevallen nu is mijn vraag als je het beeld vergelijkt met je htpc welke van de 2 geef een mooier beeld. zit nammelijk nu te twijfelen om toch voor een HTPC te gaan ivm meet beeld kwaliteit

Gr Spintwin

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Iemand hier enig idee waar je (goedkoop) in nederland die 30mm (of was het 20mm?) fans voor de A110 kan kopen?

In het NMT forum praten ze altijd over newegg.com, maar dat is hier natuurlijk geen optie..
Iemand verder nog coole mods gedaan met zijn a110/a100?

Op het NMT forum zie je echt vette mods zoals hieronder staan:
Afbeeldingslocatie: http://hem.bredband.net/b715700/pch/casemod/DSC_1567s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i714.photobucket.com/albums/ww144/Ntzanis/DSC00559.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smashd.de/_temp/img/pha110_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:11
Ik heb in mijn A100 een Titan TTC-004 Fan zitten:

Afbeeldingslocatie: http://tbn2.google.com/images?q=tbn:9KE2o1Q0ymxdWM:http://www.titan-cd.com/images/titan-model/system/004/004-3d-view.jpg

Gekocht bij 4Launch (zie url) voor slechts EUR 10,50....
Werkt perfect! Dacht alleen dat de 110 een stuk minder warm werd dan de A100?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op dit forum alleen informatie m.b.t. de popcorn en de HDX. Er komt van netgear een nieuwe machine de EVA 9150. Als ik het goed begrijp kan dit apparaat hetzelfde als de popcorn en HDX maar zit hier een N ontvanger in + de snelheid om HD kwaliteit door te streamen naar de tv. Graag hoor ik jullie commentaar als ik het verkeerd zie.
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:45:
Is het trouwens echt zo dat alleen de officiële dongle van Popcorn goed aan de praat is te krijgen met de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:32:
Ik lees op dit forum alleen informatie m.b.t. de popcorn en de HDX. Er komt van netgear een nieuwe machine de EVA 9150. ( http://www.netgear.com/Pr...lMediaPlayers/EVA9150.asp) Als ik het goed begrijp kan dit apparaat hetzelfde als de popcorn en HDX maar zit hier een N ontvanger in + de snelheid om HD kwaliteit door te streamen naar de tv. Graag hoor ik jullie commentaar als ik het verkeerd zie.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:32:
Ik lees op dit forum alleen informatie m.b.t. de popcorn en de HDX. Er komt van netgear een nieuwe machine de EVA 9150. Als ik het goed begrijp kan dit apparaat hetzelfde als de popcorn en HDX maar zit hier een N ontvanger in + de snelheid om HD kwaliteit door te streamen naar de tv. Graag hoor ik jullie commentaar als ik het verkeerd zie.

[...]
De EVA 9150 is geen NMT. Dit topic gaat over NMT's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Waarom quote je je eigen?

Hier gaat het alleen over NMT. Snap je?

Volgens mij is die Netgear niet van NMT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote omdat ik een toevoeging heb gedaan (link) De netgear valt volgens mij ook onder een NMT althans daar ga ik van uit.
Oxellaar schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:20:
Waarom quote je je eigen?

Hier gaat het alleen over NMT. Snap je?

Volgens mij is die Netgear niet van NMT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:27:
Ik quote omdat ik een toevoeging heb gedaan (link) De netgear valt volgens mij ook onder een NMT althans daar ga ik van uit.

[...]
Daar heb je de EDIT button voor anders :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:27:

[...]
Waarom ga jij er van uit dat het een NMT zou zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Oxellaar op 28-02-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een network media tank houdt voor mij in een media speler die tv beelden streamt naar de tv zonder gebruik te maken van een computer. Als ik dit mis heb hoor ik het graag.
Oxellaar schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:50:
[...]

Waarom ga jij er van uit dat het een NMT zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:41:
Een network media tank houdt voor mij in een media speler die tv beelden streamt naar de tv zonder gebruik te maken van een computer. Als ik dit mis heb hoor ik het graag.

[...]
Regel 1 in post 1 in dit topic: De Networked Media Tank (NMT) is een door Syabas Technology ontworpen product

Voldoet jouw apparaat hieraan? Zo ja, dan is het een NMT, zo nee, dan hoort het niet in dit topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 10:03
bartosiej schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:44:
Iemand hier enig idee waar je (goedkoop) in nederland die 30mm (of was het 20mm?) fans voor de A110 kan kopen?
Waarom zou je een fan op je A110 willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De A110 heeft dezelfde chipset als de A100 als ik me niet vergis en als het goed is dus ook hetzelfde koellichaam. Dat worden dan 40x40x10mm fans. Bv. de Scythe Mini-Kaze of de SilenX iXtrema PRO IXP-11-14.

-- Edit: dan heb ik dus wel de cover met afstandbusjes wat hoger geplaatst, zodat aan de bovenkant van de PCH rondom een smalle streep komt voor intake plus op deze manier klemt de ventilator niet tegen de cover meer aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 01-03-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Hi allemaal,

Kan iemand mij helpen aan een antwoord op de vraag of de PCH 110 externe ondertitel files (*.srt) in een niet westerse taal goed kan weergeven.

Ik vrees nl van niet gezien wat hier staat: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Subtitles

Make sure the .srt subtitle files are saved as ANSI and not with UNICODE text encoding.

Deze tread http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14313 stemt mij somber, mogelijk dat deze informatie inmiddels achterhaald is,

Ik heb vorige week nl bij een bekende 1-dags aanbiedings site een pch 110 voor een leuke prijs gekocht, omdat ik niet aan toe kom en echte mediacenter te bouwen. Mocht er geen arabic support zijn dan zal ik hem ongeopend weer moeten verkopen en me moeten toeleggen op plan A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 11:41

mno

Voor mensen die last hebben van het opspinnen van de ingebouwde HD tijdens standby, probeer even of de oplossing van Spawn op het NMT-forum voor jullie werkt:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17921

Ik heb de procedure zelf (voor de zekerheid) uitgevoerd, maar mijn HD is zo stil dat ik niet eens merk of hij wel of niet draait. :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het NMT forum praten ze altijd over newegg.com, maar dat is hier natuurlijk geen optie..
Iemand verder nog coole mods gedaan met zijn a110/a100?
Ik vind die mods (van de plaatjes) een beetje overkill, het is net zo'n mooi klein kastje, zonde om daar van die grote fans op te zetten. Maar dat is mijn mening.

Ik heb bij conrad 2 x VENTILATOR 25X25X10 12V 95MA (artikelnummer 532614, kosten 15 euri p/s) besteld, die hoop ik begin volgende week binnen te krijgen. Beide moeten in het kastje komen, ik was van plan om eentje naar binnen te laten blazen en de andere aan de andere kant naar buiten te laten blazen, om zo een flow te creeren. Volgens mijn moet dat genoeg zijn om de meeste warmte af te voeren.

Ik zal de resultaten laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Na de update heb ik met sommige films last dat ik geen ondertiteling meer kan krijgen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Volgens mij kunnen jullie beter een goeie hdd kopen voor in je pch, ipv een fan.
Ik zou niet weten waarom ik een fan in de A-110 zou moeten hebben, ding wordt handwarm bij mij.

Vergeet niet dat die fan van de conrad 10 000rpm draait, dit betekend flink geluid.
Die 16db die ze daar opgeven kan haast niet kloppen.
Die Scythe Mini-Kaze geeft volgens fabrieksopgave ook maar 14db.
Alleen in HWI test meten ze 38.8db.

En om nu van muisstil naar 40db te gaan?
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:30:
Volgens mij kunnen jullie beter een goeie hdd kopen voor in je pch, ipv een fan.
Ik zou niet weten waarom ik een fan in de A-110 zou moeten hebben, ding wordt handwarm bij mij.

Vergeet niet dat die fan van de conrad 10 000rpm draait, dit betekend flink geluid.

En om nu van muisstil naar 40db te gaan?
Ben benieuwd naar je bevindingen.
ben nu eenmaal een freubelaar.... dus als het niets is, zijn ze er ook zo weer uit.... misschien is het verlagen van de voeding van 12 naar 7V nog een optie, minder rpm, maar toch nog voldoende flow....

Ik heb er nu een oude 250Gb Maxtor schijf inzitten en dat is inderdaad niet de meest stille dan wel koele schijf, dus mujisstil is het kastje nu ook al niet wanneer de schijf draait. Een nieuwe (grotere, want het gaat hard met die BR-rips) harde schijf behoort ook nog tot de mogelijkheden, maar deze had ik nog liggen....

wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Oxellaar schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:30:
De heatsink van mijn A100 werd toch flink heet, dus een ventilatortje kan zeker geen kwaad.
Ik heb de Scythe Mini-Kaze, dat ding doet echt geen 39dB. De Scythe is fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Plus het feit dat je die fans met behulp van een jumper op het mobo op 5V kan laten draaien ipv 12V, dat scheelt echt enorm veel.

Het lastige is echter dat voor sommige fans 5V niet genoeg is om te starten.., dan zul je mbv een paar weerstandjes op 6V moeten proberen uit te komen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

als er een fan in die dingen had gemoeten dan hadden ze dat toch wel ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
MeIsTwisted schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:04:
als er een fan in die dingen had gemoeten dan hadden ze dat toch wel ingebouwd?
Ja. Het is ook niet nodig, tenzij je echt hele rare HDD's hebt die zomaar heel warm worden. Mijn HDX wordt ook totaal niet warm, ook niet na een paar uur full HD of een paar uur unPAR / unRAR.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 01-03-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:39
In de nieuwe firmware heeft Syabas de resume functie toegevoegd. Alleen als ik dvd's (VIDEO_TS) op de interne schijf afspeel, beginnen ze altijd vanaf het begin. Als ik de menu knop gebruik, kan de resume optie niet gekozen worden.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

arutten schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:22:
In de nieuwe firmware heeft Syabas de resume functie toegevoegd. Alleen als ik dvd's (VIDEO_TS) op de interne schijf afspeel, beginnen ze altijd vanaf het begin. Als ik de menu knop gebruik, kan de resume optie niet gekozen worden.
dvd's worden op een hele andere manier afgespeeld. Volgens mij geldt die functie ook niet daarvoor

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.