Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:43
Ray schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:34:
[...]

@ hierboven. warmte valt bij mij ook best mee. Ik begin me alleen wel te storen aan het geluid van de hd. Mijn losse externe hd is al veel stiller dan het kabaal uit de pch terwijl daar een green wd in zit. Maarja de pch is natuurlijk open aan de zijkanten. Ik overweeg toch daar een adapter met een sd card te gaan gebruiken en enkel met externe hd 's te gaan werken (die ik weg kan werken en zo nog minder geluid heb)
Zet er gewoon een 2.5" HDD in. Die hoor je alleen als je er met je hoofd vlak boven hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Even stom vraagje: als ik full hd beelden bewaar op mijn externe hdd in het *,avchd formaat, zou ik deze probleemloos moeten kunnen afspelen op de a100, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Tnx voor de info :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ortep schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:11:
[...]
........

Het probleem zit hem niet in de NMT maar in het draadloze stuk.
Het probleem zit hem volgens mij WEL in de combinatie NMT + wireless :) Niet voor niks aantal mensen die een gateway gebruiken ipv de usb wifi sticks voor de NMT.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gdvrdegdverdegvder!!!!

Filmpje gekeken.. ging perfect. Ging uit YAMJ, om een file te bekijken in een andere directory.. "Request cannot be processed". En die melding krijg ik nu op ALLES. Behalve op "Menu", daar kan ik nog wel in. Al 3 keer "hard" gereset.. maar kan niet eens naar een directory toe. Fijn, heel fijn.. :( :(

Iemand een tip?

Zelfs als ik in Setup "Home" selecteer krijg ik deze melding. Als op de remote "Source" selecteer gaat hij automatisch naar Webservices..

Het enige wat ik heb veranderd is een Network Share die nieuw is.. en YAMJ vernieuwd. Verder vandaag niets aan de config veranderd.

/edit: Het lijkt aan een directory te liggen die ik heb aangemaakt in de ROOT en Documentary heb genoemd.. staan wat DIR's in, niets bijzonders, maar hij crashed erop, en doet daarna niets meer.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

punisher007 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:43:
Het probleem zit hem volgens mij WEL in de combinatie NMT + wireless :) Niet voor niks aantal mensen die een gateway gebruiken ipv de usb wifi sticks voor de NMT.
Je geeft zelf het antwoord al. Een USB stick doet het (soms/vaak) slechter dan een gateway. In alletwee de gevallen is de NMT hetzelfde. Die maakt dus niet uit. Het verschil zit hem in het draadloze stuk.

De NMT zelf heeft geen enkele invloed op wat er 'door de lucht' gaat. Als het wel lukt als mensen bv een gateway gebruiken komt dat doordat dat ding ergens anders staat dan de NMT zelf. 10 cm kan al een wereld van verschil uit maken. Of een kwart slag draaien bv. Bovendien hebben gateways vaak meerder 'echte' antennes en USB sticks niet. Ik kan me goed voorstellen dat als jet het net niet haalt met een ongelukkig geplaatste USB stick je het net wel haalt met een gateway die meer vermogen heeft en bv 3 antenens die ook nog eens een meter dichter bij acces point staat

Maar ook hier is geen enkele garantie op snelheid of bruikbaarheid te geven. Het kan voor sommige mensen weer net andersom werken.

Het enige systeem waarvan je zeker kunt zijn is simpelweg cat5 of cat6 kabel. Of een HD in je NMT die je op wat voor wijze dan ook vult.

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 15-02-2009 23:32 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:28:
[...]

Het enige systeem waarvan je zeker kunt zijn is simpelweg cat5 of cat6 kabel. Of een HD in je NMT die je op wat voor wijze dan ook vult.
Ik heb pas mijn 1,5TB schijf gevuld met .rar's van 1,44MB die net op een floppy pasten, was niet aan te raden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

lethargy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:55:
[...]

Zet er gewoon een 2.5" HDD in. Die hoor je alleen als je er met je hoofd vlak boven hangt.
dat durf ik te betwijfelen.. als ik naar mijn (oudere) laptop luister hoor ik die schijf wel degelijk een boel herrie maken. Mijn nieuwe is inderdaad een stuk stiller. Zijn toch beide 2,5 hd's die erin zitten. De WD green die er nu inzit maakt ook niet zo heel veel herrie. daarnaast staat hij in silent mode (met die tool) ipv fast en dat scheelt ook. Toch heb ik liever de pch helemaal stil.

iemand een tip voor een goede sata > sd converter ? ik kan ze alleen vinden bij sommige hongkong sites etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ray schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:45:

iemand een tip voor een goede sata > sd converter ? ik kan ze alleen vinden bij sommige hongkong sites etc.
Ik heb goede ervaringen met DealExtreme.com. je hebt het na 7-10 dagen en er zijn GEEN verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ortep schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:23:
[...]

Ik heb goede ervaringen met DealExtreme.com. je hebt het na 7-10 dagen en er zijn GEEN verzendkosten
bedankt! had daar al eerder besteld maar kon dit onderdeel nog niet vinden. Maakt het nog uit welk type sd card je gebruikt of is een standaard 2 gb kinston genoeg voor de nmt apps ?

Daarnaast heb ik me het volgende bedacht:

achter de pch komt dus een usb hub (heb ik al getest, was alleen zo slim om een 1,1 te kopen dus die moet vervangen) met daarop tot 4 x 1,5 tb aan externe hd's

die hd's wil ik weg werken in een nis (wel voldoende ventilatie etc) waar meer kabels verzameld zijn en adapters.

Nu wil ik elke hd een eigen 'draadloos klik aan' stopcontact geven. Op die manier kan ik dus met een afstandbediening kiezen welke hd aan moet en welke uit (ze hoeven van mij juist NIET 24/7 allemaal te draaien)

dan is het dus structureel indelen. hd1 > series hd 2 > ? etc. Zo draait enkel de hd waarvan je wilt streamen. Dus minimaal geluid en minimale slijtage van de hd's

Graag jullie menig over de uitvoerbaarheid / mis ik wellicht een punt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Is er ook een manier (via YAMJ of andere) om bij te houden hoever je bent met een serie? Iets met vinkjes zetten zodat je bij kunt houden welke aflevering je al gezien hebt?
Zou wel handig zijn...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

GeeBee schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:32:
Is er ook een manier (via YAMJ of andere) om bij te houden hoever je bent met een serie? Iets met vinkjes zetten zodat je bij kunt houden welke aflevering je al gezien hebt?
Zou wel handig zijn...
LOL, wilde dit net zelf ook posten.

erg benieuwd naar

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Ray schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:34:
[...]

heb wel eens wat gezien over telnet icm de pch. kan het alleen niet terug vinden. heb je wellicht een link ?

file mode. dat is een goede. ga ik morgen direct proberen!

@ hierboven. warmte valt bij mij ook best mee. Ik begin me alleen wel te storen aan het geluid van de hd. Mijn losse externe hd is al veel stiller dan het kabaal uit de pch terwijl daar een green wd in zit. Maarja de pch is natuurlijk open aan de zijkanten. Ik overweeg toch daar een adapter met een sd card te gaan gebruiken en enkel met externe hd 's te gaan werken (die ik weg kan werken en zo nog minder geluid heb)
Ik zou geen adapter met een SD kaart proberen omdat dat niet herkend wordt door de PCH.
Ik heb zelf een IDE2CF adapter (Met DMA 4 mode) met een 2,5gb Microdrive en dat is superstil.
Je kunt hem ook gebruiken met een Compactflash kaart. Zie de thread in het Nmt forum over 'Internal CF solution issue'. Hier wordt uitgebreid besproken welke adapters wel en niet werken.
Bij DealExtreme kun je benodigde spullen vinden. Je moet nog wel een stroomkabel regelen met een Molex male naar floppy-power connector.
Jij hebt uiteraard een Sata2CF adapter nodig bv. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8466
De CF kaarten van Transcend werken goed bijv :http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11297.

[ Voor 8% gewijzigd door OutofFocus op 16-02-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Ray schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:59:
[...]

..
Daarnaast heb ik me het volgende bedacht:

achter de pch komt dus een usb hub (heb ik al getest, was alleen zo slim om een 1,1 te kopen dus die moet vervangen) met daarop tot 4 x 1,5 tb aan externe hd's

die hd's wil ik weg werken in een nis (wel voldoende ventilatie etc) waar meer kabels verzameld zijn en adapters.

Nu wil ik elke hd een eigen 'draadloos klik aan' stopcontact geven. Op die manier kan ik dus met een afstandbediening kiezen welke hd aan moet en welke uit (ze hoeven van mij juist NIET 24/7 allemaal te draaien)

dan is het dus structureel indelen. hd1 > series hd 2 > ? etc. Zo draait enkel de hd waarvan je wilt streamen. Dus minimaal geluid en minimale slijtage van de hd's

Graag jullie menig over de uitvoerbaarheid / mis ik wellicht een punt ?
Ik heb een WD elements disk en die heeft een powersave functie. 10 min geen actie en hij stopt met draaien en gaat op minimaal energieverbruik.
Ik denkt dat de meeste nieuwe externe hd's wel zo'n functie hebben.
Ze blijven met de powersave functie 'gemount' op de PCH en zodra een disk benaderd wordt spint spint hij op.
Lijkt mij een handiger optie dan zelf aan en uitschakelen met een AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik krijg geen geluid bij een film nu (1080p Sincity mkv). Als ik met media info kijk, dan staat er
English, 1 538 Kbps, 48.0KHz, 6channels, DTS
Audio gaat rechtstreeks naar TV (philips ambilight) via HDMI (heb geen audio set oid)
DTS wordt gewoon ondersteund, volgens PCH site. Iemand idee waarom ik niets hoor?

met GOM Player en VLC player wel gewoon geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:35

Martijn02

/* No Comment */

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Mooie plugin maar is 1 ding wat me weerhoudt om hem voor vast te gebruiken. Waarom gaat hij alles films hernoemen naar totaal iets anders A43FG4.mkv bijvoorbeeld.

Ik zou graag de normale scene release namen willen behouden voor als ik de nmt wil benaderen via de pc om wat dingen te organiseren
Leuk om te zien dat er toch mensen zijn die wat met mijn scriptje aan het experimenteren zijn gegaan...

Wat jij beschrijft is inderdaad een probleempje met Samba. Het script geeft de serie een nette naam bestaande uit "<Serienaam> SxxExx <episode-title>.<extentie>" Dit gaat in veel gevallen goed, maar bepaalde serienamen or episode-titles bevatten characters die in linux wel in filenamen ondersteund worden, via FTP ook gewoon werken. (de meeste FTP clients vervangen de characters die op windows problemen geven met een underscore) maar via de samba share dus een vreemde bestandsnaam geven waar je niets mee kan.

Een oplossing hiervoor is niet zo simpel: Ik zou het script kunnen aanpassen zodat characters in de bestandsnamen die in via samba/in windows niet werken worden vervangen door een underscore, maar dan zie je dus allemaal underscores in je episode-overzicht (terwijl dat helemaal niet nodig is, want linux ondersteund die characters gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderI
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:12
MeIsTwisted schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:24:
Ik krijg geen geluid bij een film nu (1080p Sincity mkv). Als ik met media info kijk, dan staat er
English, 1 538 Kbps, 48.0KHz, 6channels, DTS
Audio gaat rechtstreeks naar TV (philips ambilight) via HDMI (heb geen audio set oid)
DTS wordt gewoon ondersteund, volgens PCH site. Iemand idee waarom ik niets hoor?

met GOM Player en VLC player wel gewoon geluid
Kijk in je instellingen of 'HDMI audio' aanstaat en bij audio of DTS op downmixing (volgens mij heet het zo!?) staat.
Als audio op 'passthrough' oid staat stuurt hij het DTS signaal naar je TV en die kan dat signaal niet decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49
OutofFocus schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:41:
[...]

Ik zou geen adapter met een SD kaart proberen omdat dat niet herkend wordt door de PCH.
Ik heb zelf een IDE2CF adapter (Met DMA 4 mode) met een 2,5gb Microdrive en dat is superstil.
Je kunt hem ook gebruiken met een Compactflash kaart. Zie de thread in het Nmt forum over 'Internal CF solution issue'. Hier wordt uitgebreid besproken welke adapters wel en niet werken.
Bij DealExtreme kun je benodigde spullen vinden. Je moet nog wel een stroomkabel regelen met een Molex male naar floppy-power connector.
Jij hebt uiteraard een Sata2CF adapter nodig bv. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8466
De CF kaarten van Transcend werken goed bijv :http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11297.
Wat is dan het grote voordeel van een interne drive? De PCH installeerd hier het OS heb heb ik begrepen maarverder? Buffert ie hier ook mee? Wordt ie sneller? Start ie sneller op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

wmeester schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:04:

Wat is dan het grote voordeel van een interne drive? De PCH installeerd hier het OS heb heb ik begrepen maarverder? Buffert ie hier ook mee? Wordt ie sneller? Start ie sneller op ?
Het OS staat er niet op. Je kunt immers ook zonder interne disk werken.
Je kan bv all je content er op zetten. Dan heb je geen netwerk nodig. Hij start eerder langzamer op dan sneller omdat de disk moet opspinnen. Maar hoeveel sneller wil je het? Het duurt iets van 5 seconden voor hij reageert de eerste keer.

Ik heb er ook geen disk in zitten (HDX1000, maar ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde) Ik haal alles via mijn netwek

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 16-02-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

SanderI schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:00:
[...]

Kijk in je instellingen of 'HDMI audio' aanstaat en bij audio of DTS op downmixing (volgens mij heet het zo!?) staat.
Als audio op 'passthrough' oid staat stuurt hij het DTS signaal naar je TV en die kan dat signaal niet decoden.
thnx, opgelost! Moest DTS naar Analog (PCM) zetten ipv RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Ortep schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Het OS staat er niet op. Je kunt immers ook zonder interne disk werken.
Je kan bv all je content er op zetten. Dan heb je geen netwerk nodig. Hij start eerder langzamer op dan sneller omdat de disk moet opspinnen. Maar hoeveel sneller wil je het? Het duurt iets van 5 seconden voor hij reageert de eerste keer.

Ik heb er ook geen disk in zitten (HDX1000, maar ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde) Ik haal alles via mijn netwek
Maar ze hebben het hier over een disc van 2,5 GB. Daar kan nog niet eens een DVD op.... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]
Volgens mij puur voor de apps en (eventuele) content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:19:
[...]
Volgens mij puur voor de apps en (eventuele) content.
En het is wat eenvoudiger om 24/7 nzb's en torrents te laten downloaden. Hoef je je computer niet aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:48:
[...]

En het is wat eenvoudiger om 24/7 nzb's en torrents te laten downloaden. Hoef je je computer niet aan te laten staan.
ik laat dat nu toch mijn server doen.
voordelen:
totaal stille PCH
betere software voor downloaden
stuk sneller met downloaden en unrarren

nadelen:
je moet een server hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:18
MeIsTwisted schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:09:
[...]

ik laat dat nu toch mijn server doen.
voordelen:
totaal stille PCH
betere software voor downloaden
stuk sneller met downloaden en unrarren

nadelen:
je moet een server hebben
Ik heb mijn NAS daarvoor ingericht, mn Popcorn kijkt via een setje homeplugs (200mbps) op de NAS. Ik haal dezelfde snelheden als op mn pc en hij is een stukkie zuiniger. Werkt echt als een trein _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 12-09 10:20
ik ging vd week deze film kijken

Death.Race.Unrated.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz

en nu blijkt dat de popcorn geen geluid kon afspelen....
ik speelde hem af via de interne hdd.

Iemand enig idee? Of kan popcorn niet met het nieuwe wvc1 overweg?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Misschien DTS geluid? Kan ik me zo voorstellen met een 1080-film.
De A100 kan DTS alleen maar doorgeven naar een DTS decoder en niet omzetten naar stereo ofzo. (licentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 12-09 10:20
nee dts heb ik. kijk films alleen maar in dts namelijk. heb een high end 7.1 onkyo versterker.
maar dit is de eerste film waar geen geluid bij zit. De versterker schakelt ook niet om, oftewel, hij krijgt niks toegestuurd vanuit de popcorn.

wat kan het zijn?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water_escape schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:26:

Hier idem dito. Ik heb twee HD films (mkv's) op de interne disk staan waarvan het geluid het niet doet:

Death.Race.720p.BluRay.x264.mkv
Taken.2008.720p.BluRay.x264-REFiNED.mkv

Wat zou het kunnen zijn?
A-110 met laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

OutofFocus schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:41:
[...]

hey bedankt! wat nog niet helemaal begrijp is waar ik die stroomkabel voor nodig heb. Het lijkt erop dat die adapter precies in het slot vd pch past en de cf card krijgt stroom via de adapter toch ? (of is dat in het geval van een microdrive ?)

ik ga ook even die thead opzoeken, wellicht dat ik er dan wijzer van word

overigens hebben mijn externe schijven ook die powersafe functie dus hoef ik ze inderdaad niet per se helemaal van de stroom af te halen.

nog even voor de zekerheid. het klopt toch dat zonder hd, dus zonder nmt apps ik geen samba server heb ? En zonder hd er geen mogelijkheid is de pch vanuit mijn windows pc / netwerk te benaderen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 16-02-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

GeeBee schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:32:
Zou wel handig zijn...
staat hier wel iets: http://www.networkedmedia...d=13066&highlight=watched

Maar ws zit het binnenkort gewoon in YAMJ, staat iig in de feature list. zie: http://code.google.com/p/...es/detail?id=29&q=watched
Ray schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:27:

nog even voor de zekerheid. het klopt toch dat zonder hd, dus zonder nmt apps ik geen samba server heb ? En zonder hd er geen mogelijkheid is de pch vanuit mijn windows pc / netwerk te benaderen ?
ja en ja.
Zo heb ik het nu ook

[ Voor 30% gewijzigd door MeIsTwisted op 16-02-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 10:03
MeIsTwisted schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:37:
[...]

LOL, wilde dit net zelf ook posten.

erg benieuwd naar
De plugin van Martijn kan dat. Die gebruik ik nu voor series. Ik was totaal niet tevreden met de manier waarop YAMJ met series omging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 10:03
Blaise schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:32:
[...]

Je vindt em te stil? :?

Dat ding hoort gewoon te werken zonder actieve koeling.
Haha LOL :P

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen hem te warm vinden. Ik heb er totaal geen last van.
Heb eerder last van het geluid van mij HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

heb deze van de week nog gekeken met geluid. nu moet ik erbij zeggen dat ik in stereo kijk dus de downix functie van de pch gebruik. het kan er dus wellicht aan liggen dat als je raw uitgaat er net iets anders in de codec is zodat je reciever het niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:17:
[...]

Hier idem dito. Ik heb twee HD films (mkv's) op de interne disk staan waarvan het geluid het niet doet:

Death.Race.720p.BluRay.x264.mkv
Taken.2008.720p.BluRay.x264-REFiNED.mkv

Wat zou het kunnen zijn?
A-110 met laatste firmware
Geen enkel probleem met afspelen. Heb de A-100 met laatste firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door simonanton op 17-02-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt omdat alle VisualScumBagz releases voor de xbox360 zijn bedoeld. De xbox 360 kan de audio stream zelf omzetten naar een signaals die een Dolby Digital decoder kan begrijpen. Helaas gaat de Popcorn hier anders mee om en begrijpt het signaal in het bestand niet. Oplossing voor deze releases is de WMA Pro op PCM instelling onder de audio settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Rubert schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:44:
[...]

De plugin van Martijn kan dat. Die gebruik ik nu voor series. Ik was totaal niet tevreden met de manier waarop YAMJ met series omging.
Ik heb alleen geen HD in mijn PCH zitten. Verder werkt YAMJ opzich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Anders pakken jullie deze versie: Hellboy-dr1080p. (28 dagen oud)

Is Death Race 1080P met DTS-MA en 5.1 DIGITAL en NL sub en ENG sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32

Elke wvc1 release speelt niet met geluid Heeft met wmapro te maken volgens mij. Had dit probleem ook al een tijdje geleden gemeld. Met downmixing op stereo werkt het ook niet super, hapert vaak bij mij. Misschien dat er nog eens ondersteuning komt voor wmapro geluid, anders kun je visualscumbagz voorlopig vermijden. Er zijn genoeg andere releases.

Ik heb een 110

Ik wil sowieso geen stereo, heb niet voor niets DD en DTS. Dat klinkt overigens erg goed. Iedereen die bij mij komt kijken valt de mond haast open. Beeld en geluid zijn super als je HD beeld en DTS geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
WMAPRO is een standaard die je receiver wel moet kunnen coderen, kan ie dit niet, dan moet je je output van de HDX of PCH op Analog zetten ipv RAW. Dan heb je wel gewoon geluid via je receiver.

Wanneer je receiver DTS-MA en andere soorten nieuwe formaten kan ondersteunen (coderen) dan kan ie ook wmapro coderen, zoniet, dan moet je hem op anolog zetten, dan heb je wel geluid alleen gedownmixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
[...]

Geen OS. wel een swap partitie. En natuurlijk de NMT apps op een tweede partitie. Bij elkaar ongev. 500 Mb. De rest is een derde partitie. Die gebruik ik voor Torrent-downloads..
NZBGET schrijft direct naar de externe USB drive. Dat kun je aangeven in de config.sh.

Ik heb geen aparte server of NAS dus gebruik ik de PCH met NZBGET.
Ik moet nog uitvinden hoe ik de torrents naar de externe HD kan laten zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door OutofFocus op 17-02-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
wmeester schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:48:
[...]

Maar ze hebben het hier over een disc van 2,5 GB. Daar kan nog niet eens een DVD op.... .
Je kunt er ook een 8Gb CF kaart inzetten. Die is sneller dan een HD, helemaal stil en produceert geen extra warmte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Ray schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:27:
[...]

hey bedankt! wat nog niet helemaal begrijp is waar ik die stroomkabel voor nodig heb. Het lijkt erop dat die adapter precies in het slot vd pch past en de cf card krijgt stroom via de adapter toch ? (of is dat in het geval van een microdrive ?)

ik ga ook even die thead opzoeken, wellicht dat ik er dan wijzer van word

overigens hebben mijn externe schijven ook die powersafe functie dus hoef ik ze inderdaad niet per se helemaal van de stroom af te halen.

De Sata adapter heeft al voeding via de sata connector.
De Cf kaart en microdrive werken op 5v dus dat gaat wel goed.

Als je geen interne HD heb je geen NMT Apps en dus ook geen Samba, NFS of FTP server.
Dan kun je je disks dus niet benaderen via het netwerk.

Als je een interne HD hebt kun je ook de skin wijzigen. Zie de community installer. Verder heb je dan ook de torrent en NZBGEt functies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
vwtune schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:02:
WMAPRO is een standaard die je receiver wel moet kunnen coderen, kan ie dit niet, dan moet je je output van de HDX of PCH op Analog zetten ipv RAW. Dan heb je wel gewoon geluid via je receiver.

Wanneer je receiver DTS-MA en andere soorten nieuwe formaten kan ondersteunen (coderen) dan kan ie ook wmapro coderen, zoniet, dan moet je hem op anolog zetten, dan heb je wel geluid alleen gedownmixed.
Ik heb een nieuwe receiver met Dolby Digital en DTS maar die pakt dus geen WMAPRO om maar te zwijgen van de problemen die de PCH A-110 heeft met het afspelen (haperen,vasthangen ook met downmixing).

Verder vind ik downmixing geen optie, dan download ik liever een andere versie die wel DD of DTS geluid heeft. Ik heb niet voor niets een 5.1 setje gekocht en dat digitaal aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
@Wiene,

Wat is het merk & model van je receiver?

Het wil namelijk niets zeggen dat je digital en DTS kan afspelen, dat kunnen de meeste. De nieuwe HD formaten worden niet door alle nieuwe receivers ondersteund. Alleen de duurdere receivers doen dat.
En de duurdere van 2 jaar oud kunnen ook geen hd formaten afspelen (of je moet de analoge inputs gebruiken en daarvoor een decoder hangen maar dat is een ander verhaal)

Dus geef ff aan wat voor receiver je hebt, dan kan ik zien of ie het daadwerkelijk bij jou zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

OutofFocus schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:34:
[...]

De Sata adapter heeft al voeding via de sata connector.
De Cf kaart en microdrive werken op 5v dus dat gaat wel goed.

Als je geen interne HD heb je geen NMT Apps en dus ook geen Samba, NFS of FTP server.
Dan kun je je disks dus niet benaderen via het netwerk.

Als je een interne HD hebt kun je ook de skin wijzigen. Zie de community installer. Verder heb je dan ook de torrent en NZBGEt functies
je kan gewoon je shares op windows pc's benaderen hoor. En NFS werkt ook standaard. Heb je helemaal geen HD voor nodig. En je PCH hoef je ook niet via netwerk te benaderen aangezien er geen HD in zit ;)

[ Voor 0% gewijzigd door MeIsTwisted op 17-02-2009 20:16 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Als je een moderne 7.1 receiver aan een NMT hebt hangen die TrueHD kan decoderen, dan is er eigenlijk toch al geen verschil meer in de keuze tussen PCH A-110 en HXD1000?

Ik bedoel..het feit dat de PCH een DTS licentie heeft...is dan toch niet meer relevant? Je kan dan de HDX ook op RAW zetten en de receiver laten decoderen.
Dan is volgens mij alleen het prijskaartje nog van toepassing, of mis ik iets (los van firmware frequenties en koeling).

Ik neem nl niet aan dat er nog een onderling verschil zit tussen een PCH en HXD wat betreft aansluiting op een CH3SNAS.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

MeIsTwisted schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:18:
[...]

je kan gewoon je shares op windows pc's benderen hoor. En NFS werkt ook standaard. Heb je helemaal geen HD voor nodig. En je PCH hoef je ook niet via netwerk te benaderen aangezien er geen HD in zit ;)
het gaat erom dat als je op de pch externe hd's hebt aangesloten deze niet te benaderen zijn via het windows netwerk via de pch omdat de pch zonder HD geen samba heeft.

of er moet een alternatief zijn maar is dat nfs dan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 17-02-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
vwtune schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:39:
@Wiene,

Wat is het merk & model van je receiver?

Het wil namelijk niets zeggen dat je digital en DTS kan afspelen, dat kunnen de meeste. De nieuwe HD formaten worden niet door alle nieuwe receivers ondersteund. Alleen de duurdere receivers doen dat.
En de duurdere van 2 jaar oud kunnen ook geen hd formaten afspelen (of je moet de analoge inputs gebruiken en daarvoor een decoder hangen maar dat is een ander verhaal)

Dus geef ff aan wat voor receiver je hebt, dan kan ik zien of ie het daadwerkelijk bij jou zou moeten doen.
Ik heb inderdaad maar een simpele Onkyo r518, dat is denk ik wel een ouder model ja, heb hem wel in een nieuwe set gekocht met upscaling dvd-speler erbij voor niet veel geld. Ik vond TrueHD etc. niet nodig omdat ik toch nooit een 7.1 opstelling ga maken. 5.1 DD en DTS klinkt meer als prima. Ik heb dus naast mijn hdmi kabel ook een optical kabel voor het geluid.

Maar het is dus niet alleen het geluid dat hapert, ook het beeld. Ik heb de harddisk nog steeds met usb aangesloten (NTFS). Binnenkort ga ik het via het netwerk proberen.

Echt handig is het niet maar aangezien ik supersnel internet heb maakt het me niet zo heel veel uit om te wachten als de film naar een nieuwe versie gerecode is.

Het zou handig zijn als de pch wmapro om kon zetten naar DD. Met de computer is dit maar een kleine handeling maar zelf ga ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Heeft er iemand last van geluidsstoringen als jullie je PCH aansluiten?
Het lijkt me dat ik een probleem met de aarding heb (PCH heeft er geen).

Hij stoort zowel mijn tv via svideo als mijn versterker via cinch.

Iemand dit al voorgehad en kunnen oplossen? ;)

THX!

Bafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Heeft iemand de PCH al alleen via HDMI aangesloten op zijn versterker? Ik lees net dat de HDX1000 nog wel eens last schijnt te hebben van haperingen in het geluid als dat ook via HDMI naar de receiver wordt gestuurd...net alsof de HXD het niet aankan.

Gebeurd dat met een PCH ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
MeIsTwisted schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:18:
[...]

je kan gewoon je shares op windows pc's benaderen hoor. En NFS werkt ook standaard. Heb je helemaal geen HD voor nodig. En je PCH hoef je ook niet via netwerk te benaderen aangezien er geen HD in zit ;)
Maar hij wil er juist een USB hub met 4 externe HD's aan koppelen.
Die kun je dan wel via NFS benaderen.
Ik dacht dat de NFS server ook in de NMT apps zit...

Ik ben zelf sinds kort overgestapt op NFS;ik gebruikte hiervoor Samba shares tot de uitbraak van Conficker. Ik heb nu een (bedrijfs)virusscanner die de poort voor SMB geblokkeerd houdt.
NFS werkt prima en net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Ray schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:26:
[...]

het gaat erom dat als je op de pch externe hd's hebt aangesloten deze niet te benaderen zijn via het windows netwerk via de pch omdat de pch zonder HD geen samba heeft.

of er moet een alternatief zijn maar is dat nfs dan ?
NFS is een alternatief maar wel lastig om te installeren en goed aan de praat te krijgen.
Uitgebreid beschreven in het NMT forum onder FAQ's and Tutorials..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:41:
Hello,

Heeft er iemand last van geluidsstoringen als jullie je PCH aansluiten?
Het lijkt me dat ik een probleem met de aarding heb (PCH heeft er geen).

Hij stoort zowel mijn tv via svideo als mijn versterker via cinch.

Iemand dit al voorgehad en kunnen oplossen? ;)

THX!

Bafke
Probeer een 'Groundloop isolator'.
Het is een dikke spoel met een cinch ingang en uitgang die je tussen de PCH en je TV zet.
Wordt ook veel gebruikt in auto audio installaties om storingen van de dynamo te filteren.
Te koop bij de mediamarkt en de betere auto audio shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Hmm, ik zie dat ze vandaag bij iBood ook een NAS in de aanbieding hebben staan. De http://www.ibood.com/nl/n....php?product=10091&page=1 Is deze Western Digital MyBook World 750GB ook geschikt om dienst te doen als streaming media server of kan ik dan beter een Popcorn hour aanschaffen?

[ Voor 0% gewijzigd door Ibidem op 18-02-2009 10:52 . Reden: typo ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Tekn0z schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:51:
Hmm, ik zie dat ze vandaag bij iBood ook een NAS in de aanbieding hebben staan. De http://www.ibood.com/nl/n....php?product=10091&page=1 Is deze Western Digital MyBook World 750GB ook geschikt om dienst te doen als streaming media server of kan ik dan beter een Popcorn hour aanschaffen?
deze kan zelf geen films etc afspelen. Puur voor opslag van films etc kan wel makkelijk zijn. Dus icm met PCH is het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:34
Tekn0z schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:51:
Let wel op want dit is een zeer matig product. Transfer speeds niet meer dan 3-5 mb per sec.
Dan heb je veel meer aan een Conceptronic CH3SNAS, die doet met een 10/100 netwerk zo'n 11-13 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Volgens mij ondersteunt Popcorn Hour A-100 geen Dolby Digital HD en DTS HD of heb ik het verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Faris schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:31:
Volgens mij ondersteunt Popcorn Hour A-100 geen Dolby Digital HD en DTS HD of heb ik het verkeerd!
UTFS. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Faris schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:31:
Geen DTS en geen DD HD.
De A-110 kan wel DTS decoderen omdat daar voor de licentie betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hij kan toch wel gewoon alles uitpoepen in RAW-formaat? Of heb ik het dan weer verkeerd begrepen?

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:27:
Hij kan toch wel gewoon alles uitpoepen in RAW-formaat? Of heb ik het dan weer verkeerd begrepen?
Klopt dat kan hij wel. Moet je dus wel een reciever hebben die dat weer goed om kan zetten, maar die kosten tegenwoordig niet zoveel meer als "vroeger"

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Zit er een limiet in de diepte waarin de Popcornhour content "ziet"?
Ik heb een bijvoorbeeld een onderstaande tree:
\Movies\Kids\Disney\Pocahontas\VIDEO_TS
Maar deze ziet ie niet...

• vwtune
Misschien een domme vraag, toch stel ik hem...

ik heb dus naar alle tevredenheid een HDX1000....

Nu sta ik op het punt om een PS3 te kopen, vooral om te gamen...

Nu is mijn vraag, wat heeft de ps3 als meerwaarde voor de hdx? Of moet ik gewoon de hdx gebruiken waarvoor ie bedoelt is en de ps3 alleen gebruiken om te gamen?
Of zijn er leuke dingen die ik kan doen wanneer ik beide aan elkaar koppel?

Verwijderd

Misschien kan iemand mij helpen ik ben op zoek naar een mediaspeler met harde schijf en een draadloos netwerk N. Het is mij niet duidelijk of ik met de genoemde NMT ook uitzending gemist draadloos kan streamen. Als ik op internet kijk kan de ene NMT het wel en een andere weer niet. Wie heeft voor mij advies

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Hebben jullie wel eens dat geluid het opeens niet meer doet van de popcorn hour A110? Dan moet ik apparaat uit zetten en weer aan en dan doet ie het weer

edit: hmm, lag deze keer aan de film.

[ Voor 11% gewijzigd door MeIsTwisted op 19-02-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ook ik ben in de markt voor een PCH en heb een aantal vragen.

-Ik heb een gigabit lan en lees dat de PCH een 100mbit aansluiting heeft. Nu verwacht ik dat dit best gaat werken maar zijn er mods of ontwikkelingen van de PCH die duiden op een gigabit poortje in de nabije toekomst?

-Qua geluid wil ik de PCH ook gebruiken voor voor HD geluid (DTS-HD en Dolby TrueHD). Nu ondersteunt de PCH dit niet. Kan ik dit ongecodeerd doorsturen naar de versterker? (Denon 3808A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^
- weinig kans

- dit werkt perfect met mijn onkyo htx 22hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:02:

-Qua geluid wil ik de PCH ook gebruiken voor voor HD geluid (DTS-HD en Dolby TrueHD). Nu ondersteunt de PCH dit niet. Kan ik dit ongecodeerd doorsturen naar de versterker? (Denon 3808A)
Denk het wel mits je Denon een ingebouwde decoder heeft voor DTS-HD en TrueHD. En als ik zo het frontje zie van jouw 3808 zie ik daar duidelijk DTS-HD en TrueHD op staan. Dan zou je de PCH op RAW output moeten zetten voor geluid, je Denon zou de boel moeten decoderen (ervanuitgaande dat je alles via HDMI laat lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Toppie jongens... dan hoop ik dat ibood weer snel komt met een PCH en anders moet ik er maar eens eentje gaan bestellen.

edit: besteld :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 20-02-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:02:
Misschien kan iemand mij helpen ik ben op zoek naar een mediaspeler met harde schijf en een draadloos netwerk N. Het is mij niet duidelijk of ik met de genoemde NMT ook uitzending gemist draadloos kan streamen. Als ik op internet kijk kan de ene NMT het wel en een andere weer niet. Wie heeft voor mij advies
De PCH kan uitzending gemist afspelen. Als je de PCH via een tplink usb wifi dongle aansluit moet het mogelijk zijn uitzending gemist draadloos af te spelen.

Hou er wel rekening mee dat de draadloze verbinding niet snel genoeg is voor DVD en HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het trouwens echt zo dat alleen de officiële dongle van Popcorn goed aan de praat is te krijgen met de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nee, ook de in dit forum vaak genoemde TPLink voldoet bij mij prima t/m 720p mkv's.
1080p trektie niet...

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 20-02-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:45:
Is het trouwens echt zo dat alleen de officiële dongle van Popcorn goed aan de praat is te krijgen met de PCH?
Ik heb hier een tplink niet-officiele dongle liggen. Die doet het perfect op de a100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om op de DVICO TVIX m-6500 streams van oa you-tube of uitzendinggemist af te spelen? Ik kan het nergens duidelijk vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens syabas zou vandaag ongeveer de nieuwe a110 firmware uit moeten komen, stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Mijn PCH moet gaan streamen vanaf server 2003. Nu begrijp ik dat ik het beste op NFS kan draaien om snelheid zo hoog mogelijk te krijgen.

Echter welke share software kan ik het beste draaien op server 2003? Is er iemand die ook shared vanaf server 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SMB sharing met de nieuwe firwares is net zo snel als NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
SileX schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:17:
SMB sharing met de nieuwe firwares is net zo snel als NFS
oh dat wist ik eigenlijk niet eens. ben alweer een tijdje uit dat netwerk gebeuren en wil het nu weer eens allemaal aan elkaar knopen in combinatie met servertje en PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Jpjedi schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:42:
[...]

oh dat wist ik eigenlijk niet eens. ben alweer een tijdje uit dat netwerk gebeuren en wil het nu weer eens allemaal aan elkaar knopen in combinatie met servertje en PCH.
ik heb basic windows servertje staan thuis en via smb gaat perfect. ook 1080p films enzo.

omg, net ruim een week in huis. nu op http://www.1dayfly.nl/ :(

[ Voor 8% gewijzigd door MeIsTwisted op 21-02-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Niet slecht nee, inclusief 1TB en 7 dagen levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dit begint toch wel intressant te worden, nu download ik nog veel via de pc maar dat kan dus ook gewoon via een NMT!

Werkt dit ook een beetje goed? Kun je dus gewoon via de NMT op internet browsen naar bestanden, om vervolgens dit te downloaden. En zit daar dan een programma of iets dergelijks op waar je ziet hoe ver het bestand is etc..?
Ik heb al een mybook hdd, die zou ik er mooi aan kunnen hangen! Ik kan mijn pc al niet aan de tv hangen, en dit zou gewoon een handige oplossing zijn!!

Wel raar dat bv de a110 of de HDX 1000 in amerika 215 dollar kost, en hier 300-350 euro!!!
Het zou juist hooguit 200 euro mogen zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 21-02-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
SileX schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:21:
Niet slecht nee, inclusief 1TB en 7 dagen levertijd.
Vind het nogal duur eigenlijk. Op ibood was hij 179 euro excl hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
179 is ook een stuk beter, is zo'n beetje de prijs wat het in amerika kost...
ik vindt 300+ euro ook gewoon veel te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12-09 23:44

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Die A-100 is toch nog echt flink buggy. Ik sluit 'm vandaag weer aan, tijdens het opstarten gewoon beeld. Maar daarna, poef niets meer. TV Mode gebruikt, geen effect. Erger nog, de Popcorn Hour lijkt ook niet meer op de afstandsbediening te reageren. Het rare is, hij is wel gewoon via het netwerk te benaderen om te lezen/schrijven naar de interne HD.

Nog via composite geprobeerd ipv HDMI, ook op composite wel beeld tijdens starten maar daarna niets meer.

Paar keer van de stroom afgehaald heeft ook niet mogen baten... :(

-- Edit: reageert nog wel op de afstandsbediening, power off + delete zorgde voor een shutdown. En gelukkig, na ook nog maar eens m'n HDMI-switch te hebben gereset en daarna ook weer eens de Popcorn Hour bootte 'ie opeens wel, naar een 720p60 modus. Zucht... wat een gedoe.
Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 07:02:

-Ik heb een gigabit lan en lees dat de PCH een 100mbit aansluiting heeft. Nu verwacht ik dat dit best gaat werken maar zijn er mods of ontwikkelingen van de PCH die duiden op een gigabit poortje in de nabije toekomst?
Geen kans, want de Sigma chip die ook het netwerkverkeer afhandelt haalt over de 100mbit poort ook niet meer da'n zo'n 40mbit totaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 21-02-2009 15:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:44:
Werkt dit ook een beetje goed? Kun je dus gewoon via de NMT op internet browsen naar bestanden, om vervolgens dit te downloaden. En zit daar dan een programma of iets dergelijks op waar je ziet hoe ver het bestand is etc..?
Nee en ja. Je .torrent en .nzb bestanden moet je gewoon via de pc downloaden en vervolgens uploaden naar de NMT. Maar daarna kan de computer uit en kan je inderdaad wel de voortgang bekijken en starten/stopzetten vanaf je luie stoel. Werkt perfect bij mij, ideaal om de stroomverslindende pc 's nachts uit te zetten en de popcorn hour het werk te laten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:11:
Nee en ja. Je .torrent en .nzb bestanden moet je gewoon via de pc downloaden en vervolgens uploaden naar de NMT. Maar daarna kan de computer uit en kan je inderdaad wel de voortgang bekijken en starten/stopzetten vanaf je luie stoel. Werkt perfect bij mij, ideaal om de stroomverslindende pc 's nachts uit te zetten en de popcorn hour het werk te laten doen.
Hoe bekijk je de voortgang van de nzb's via de PCH/TV zelf? Ik heb geprobeerd naar de nzbget web interface te browsen, maar het lukt de PCH niet om dat goed te renderen. Standaard zit er volgens mij geen 'mini' interface bij en ik ben nog niet avontuurlijk genoeg om te proberen zoiets zelf te installeren.

Of is de interface in de nieuwe versie die bij de nieuwe firmware beschikbaar komt wel renderbaar? (Heb een A110, dus er is nog geen nieuwe firmware - aangenomen dat ie niet vandaag net uit is zoals Lt. Marx aangeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:45

KL643

beeldaandemuur

Nieuwe firmware komt pas op zijn vroegst woensdag uit...(problemen met DTS) maar zal wel langer duren...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:12:
[...]

Hoe bekijk je de voortgang van de nzb's via de PCH/TV zelf? Ik heb geprobeerd naar de nzbget web interface te browsen, maar het lukt de PCH niet om dat goed te renderen. Standaard zit er volgens mij geen 'mini' interface bij en ik ben nog niet avontuurlijk genoeg om te proberen zoiets zelf te installeren.

Of is de interface in de nieuwe versie die bij de nieuwe firmware beschikbaar komt wel renderbaar? (Heb een A110, dus er is nog geen nieuwe firmware - aangenomen dat ie niet vandaag net uit is zoals Lt. Marx aangeeft)
Hiermee kan het: http://prodynamic.co.uk/nmt/zebedee/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
[...]

Oh kijk, dat lijkt me inderdaad wel goed werken ;)
Nu nog ergens een beetje betaalbare nmt vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
De laatste tijd problemen met afleveringen van Lost, waarbij het beeld nogal snel gaat (bv. S05E06 aan het begin het bamboe). Dan blijft de A100 echt hangen/haperen. Dit heb ik nooit gehad. Ook Kung Fu Panda Full HD blijft hij aan het begin hangen en stopt het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Of je gebruikt PCH Uploader. Dan open je de bestanden gewoon op je pc die ze op de achtergrond via FTP doorsluist naar de PCH waarna je de pc ook uit kan zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalloonTerm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05-2020
Toch maar maar een PCH besteld pas :)

Heb nog geen HD-tv, dus ga eerst eens een maandje bekijken hoe downscaled HD spul er op mijn oude SD tv uit ziet. Ik heb geloof ik nog niet echt veel ervaringen hiermee gelezen in het forum. Is ook maar tijdelijk, maar ik ben wel benieuwd.

Dan nog even bedenken welke tv het gaat worden.. kans is groot op een philips 42 (of 47) PFL9703.. vraag me alleen af of de prijzen nog flink zullen dalen als de nieuwe modellen in de winkel liggen... maar is meer voor het philips topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Kan iemand de filesystem problemen bevestigen uit deze review?
productreview: Popcorn Hour Networked Media Tank A-110 review door Verwijderd
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik kan het alleen maar ontkrachten. Sinds december een popcorn A110 maar nog nooit de beschreven problemen ondervonden. In principe kan ext3 filesystem errors door bijvoorbeeld het kastje tijdens een handeling uit te zetten goed handelen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 08:32
Jongens ik ben nu ongeveer een maand in bezit van een PCH A-110 en ben tot nu toe erg tevreden.
Ik gebruik de A110 in combinatie met mijn NAS (Asus V3-M2A690G) waar Ubuntu op draait.
Zonder problemen kan ik 1080P content streamen naar mijn PCH. Alleen werkt DTS geluid nooit als ik in de instellingen van PCH DTS op digital raw zet. Alleen als ik deze op analog zet krijg ik geluid.
PCH is met toslink verbonden met mijn Panasonic PT850. Betekent dit dat mijn homcecinema geen dts geluid aan kan? of is er iets anders aan de hand?
Als ik op de Panasonic site de specs op zoek dan staat er echt : DTS Decoder Yes

[ Voor 4% gewijzigd door K3ke op 22-02-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12-09 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb de A100, maar de A110 en A100 zijn zo goed als gelijk aan elkaar (firmware van de A110 is gebaseerd op de A100 firmware). Ik ben dit probleem nog nooit tegengekomen, terwijl ik toch al een paar keer per ongeluk gewoon de stekker eruit heb getrokken zelfs.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:55:
Oh kijk, dat lijkt me inderdaad wel goed werken ;)
Nu nog ergens een beetje betaalbare nmt vinden :P
Ik heb mijne hier besteld: www.nmtank.fr
€ 249 inclusief verzendkosten.
Marzman schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:31:
Of je gebruikt PCH Uploader. Dan open je de bestanden gewoon op je pc die ze op de achtergrond via FTP doorsluist naar de PCH waarna je de pc ook uit kan zetten.
Bedankt voor de tip! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

K3ke schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:27:
Jongens ik ben nu ongeveer een maand in bezit van een PCH A-110 en ben tot nu toe erg tevreden.
Ik gebruik de A110 in combinatie met mijn NAS (Asus V3-M2A690G) waar Ubuntu op draait.
Zonder problemen kan ik 1080P content streamen naar mijn PCH. Alleen werkt DTS geluid nooit als ik in de instellingen van PCH DTS op digital raw zet. Alleen als ik deze op analog zet krijg ik geluid.
PCH is met toslink verbonden met mijn Panasonic PT850. Betekent dit dat mijn homcecinema geen dts geluid aan kan? of is er iets anders aan de hand?
Als ik op de Panasonic site de specs op zoek dan staat er echt : DTS Decoder Yes
Ik denk dat jij het probleem hebt dat jouw Panasonic wel DTS decode maar alleen maar vanaf DVD/CD. Wel meer home cinema systemen doen dat. Die decoden geen DTS van externe apparaten maar alleen maar vanaf ingevoerde DVD's/Blu-rays. Kan je dus vergeten. Hij kan DTS decoden maar niet over externe apparaten, balen man!
Hi. I've had major problems with this and have spent some time on Panasonic's tech help line. Unbelievably this unit will not decode a DTS signal through the Toslink connetion. It will play a DTS soundtrack played on this machine but an external source? Forget it. I was told (and decided) to invest in a new amp. This, they said would solve things. But for a Panasonic amp to match this setup you're looking at £300 minimum. Then I was told that I wouldn't be able to use the PT850's speakers as the amp would probably fry them. I give up.
Dus je kan wel Dolby digital extern inbrengen via toslink, maar geen DTS.

[ Voor 22% gewijzigd door LtMarx op 23-02-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Laatst online: 24-10-2023
op welke manieren kan ik de popcorn a110 of de HDX1000 het best aan een netwerk aansluiten?
Ik dacht dat de HDX1000 geen ethernet heeft en dus enkel wireless kan werken via usb dongle?
Is het dan haalbaar 1080p content af te spelen?
De popcorn had wel een ethernet en zou ook wireless kunnen werken met een dongle?

Hoe zijn de ervaringen met de combinatie van deze toestellen met netwerken?
Of is het beter aan te raden een harde schijf rechtstreeks te koppelen aan deze toestellen?
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.