Ga uit van 30% verhoging over het hele bedrag. Ik heb voor een stel schoenen van 150 euro, 50 euro import moeten betalen aan de douane. Prijs zal dus rond de 275 euro komen.Friedchicken schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:11:
Wanneer je hem besteld via http://www.popcornhour.com/onlinestore/ kom je inclusief verzenden naar nederland op USD 260.00 = EUR 202.84
Wat zijn de invoerrechten voor dit app? Aanschaf in nederland ligt op EUR 289.95 (excl. verzenden)
Verwijderd
Oh, even een tip.. Maakt je YAMJ er een rotzooitje van doordat je een DVD directory laat scannen met daarin verschillende .VOB, .BUP en .IFO files.. ondanks dat je er een .NFO in hebt staan? Zet dan al die DVD bestanden in de directory VIDEO_TS, in de DVD directory, en zet de .NFO in de DVD directory (zelfde niveau dus als de VIDEO_TS directory). Nu zal hij niet al die bestanden mee scannen.. en dat scheelt vaak echt een grote rotzooi..
z:\video\Zorro
z:\video\Zorro.nfo
z:\video\Zorro\VIDEO_TS
Bijv.
z:\video\Zorro
z:\video\Zorro.nfo
z:\video\Zorro\VIDEO_TS
Bijv.
Nu kom ik op het volgende probleempje. Ik heb de PCH nog niet binnen, maar ik wil graag alles klaar hebben zodat ik meteen goed kan testen.Radagast2005 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:02:
[...]
Ja, geprobeerd en het werkt. Heb nog geen PCH, maar ik snap het idee.
Het tooltje genereert alleen html pagina's met verwijzingen naar films en series. Als je in de config het juiste pad naar je share aangeeft en de hele html meuk ook op een NAS wegzet dan zou je die HTML vanaf je PCH moeten kunnen benaderen?
Wel jammer dat de audio versie alleen kijkt naar map structuur. Ik heb goede mp3tags maar de mapnamen zijn niet altijd consequent. Is daar een alternatief voor?
De films staan op \\NAS\Movies\
Ik moet bij Movie Jukebox het pad vanaf de PCH aangeven:
code:
1
2
| # Default NMT path mjb.nmtRootPath=file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/ |
Ik snap niet wat het opt/sybhttpd etc. naar refereert. Is dat een gemounte share? Kan ik daar niet gewoon \\NAS\Movies\ neerzetten? Ik las ook ergens dat ik maar 1 netwerk share tegelijk kan mounten? Dat zou het niet mogelijk maken om Series en Films apart te indexen?
Ticking away the moments that make up the dull day
Ik heb echt zware problemen met het afspelen van M2TS en TS bestanden. Ik denk dat ik maar een firmware versie terugga want dit is waardeloos. Stoppen van films, artifects wtf?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Gaat zeker of je tv instellingen dan want op de PCH kan ik die laatste functie niet vindenKL643 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:34:
Instellingen/ Geluid/Beeld /Framerate Sync
Dat is mogelijk, zoals martijn al zei:Possible schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:27:
Inmiddels heb ik de tv series plugin van martijn geinstalleerd. het importeren etc gaat ook allemaal prima. Alleen zit ik nu met het volgende probleem: Als ik naar Harddisk ga en vervolgens naar movies -> aangemaakte tv series map, dan verschijnt de index niet. DIt zal er wel mee te maken hebben dat als ik op ''Movies'' klik, hij alleen maar film containers weergeeft. Dus geen .htm. Is er een mogelijkheid om dit alsnog op te lossen? Ik heb het nu werkend door niet Movies te kiezen in het menu, maar naar folder te gaan en vervolgens handmatig de index.htm aan te klikken.
Martijn02 schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:01:
Nou heb ik zelf een aangepaste index.htm in de /share/ map staan, zodat ik meteen naar de index kan gaan, maar er zijn nog 2 andere manieren om de episode manager te bereiken:
- Maak in de Web services een link naar: http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/Series/scripts/index.cgi
- Browse naar de harde schijf, en kies het "file" filter (of gebruik de blauwe knop op de afstandsbediening) en open in de Series map de index.htm
Op de PCH met de laatste firmware.mmmmmark schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:10:
[...]
Gaat zeker of je tv instellingen dan want op de PCH kan ik die laatste functie niet vinden
Helaas ben ik niet zo into html files. De index die de HDX-1000 standaard nu gebruikt, waar kan ik die vinden in de map share? via telnet heb ik al gekeken of er een index bestand bestond, maar die kan ik niet vinden.Rubert schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:31:
[...]
Dat is mogelijk, zoals martijn al zei:
[...]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
je hebt waarschijnlijk dus een pch 100 met de laatste update ? want op mijn 110 (zonder beta firmware) kan ik hem nog niet vinden
dat zou het kunnen verklaren idd, wan tik heb net gekeken en heb ook de laatste firmware update..Ray schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:04:
[...]
je hebt waarschijnlijk dus een pch 100 met de laatste update ? want op mijn 110 (zonder beta firmware) kan ik hem nog niet vinden
A-100 met id de laatste firmware maar ben al lang weer terug naar de vorige firmware omdat mijn Iso's niet meer normaal afspelen

Ik snap er echt niks van... oude M2TS bestanden worden uitstekend gelezen door mijn PCH maar nieuwe M2TS bestanden die ik aanmaak die werken 10 sec en daarna staat het beeld stil.
ik heb mijn PCH een oude firmware gegeven en een oudere versie van TSmuxer gebruikt, geen van beiden helpt. Iemand enig idee?
ik heb mijn PCH een oude firmware gegeven en een oudere versie van TSmuxer gebruikt, geen van beiden helpt. Iemand enig idee?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Dacht vandaag even lekker naar wat mp3's te luisteren die ik op de A110 gezet had, maar na de 1e cd geluisterd te hebben wilde deze geen cd meer afspelen. Alleen de Aan/Uit schakelaar wilde helpen.
Ik kan wel naar een andere mp3 map gaan, maar zodra ik deze af wil spelen, krijg ik na een seconde of 3 weer het vorige scherm te zien.
Aangezien ik geen zin heb om na elk beluisterd cdtje de A110 uit te zetten wilde ik jullie vragen of jullie dit probleem kennen en daar een oplossing voor hebben.
Ik kan wel naar een andere mp3 map gaan, maar zodra ik deze af wil spelen, krijg ik na een seconde of 3 weer het vorige scherm te zien.
Aangezien ik geen zin heb om na elk beluisterd cdtje de A110 uit te zetten wilde ik jullie vragen of jullie dit probleem kennen en daar een oplossing voor hebben.
Verwijderd
Ik heb ook het Series script van Martijn geinstalleerd. Nu heb ik een probleem bij het scrollen van episodes. Zodra ik een serie open, en naar onderkant van de lijst scroll, krijg ik "Request cannot be processed.."
Weet iemand hoe dit komt?
Ik moet toch even mijn ei kwijt over dit apparaat. Ik heb een PCH A110 aangeschaft, met als doel films te kijken, maar ook als torrent downloader die weinig stroom verbruikt. Het eerste doet ie goed, waar ie dus ook in eerste instantie voor gemaakt is natuurlijk. Wel zijn de menu's erg traag. Als je bijvoorbeeld naar de volgende pagina's van de lijst van films wilt gaan, moet ie deze eerst binnenhalen. Ik ben gewoon XBMC gewend en het loopt allemaal dus wat stroef in vergelijking.
Maar het grootste probleem vind ik toch wel het bittorrent downloaden. Dit gaat ivm. uTorrent ongeveer met de helft van de snelheid (nieuwste Transmission), maar als je 4 dingen aan het downloaden bent, blijft hij gegarendeerd hangen. Je moet opnieuw opstarten, dan duurt het 2 uur voordat ie de files geverified heeft, als ie niet blijft hangen. conclusie: Ik heb dus 200+ euro uitgegeven voor een erg buggy apparaat. De corebusiness doet ie goed, maar de rest werkt toch erg matig. Waarschijnlijk komt ie binnenkort op marktplaats te staan..
Maar het grootste probleem vind ik toch wel het bittorrent downloaden. Dit gaat ivm. uTorrent ongeveer met de helft van de snelheid (nieuwste Transmission), maar als je 4 dingen aan het downloaden bent, blijft hij gegarendeerd hangen. Je moet opnieuw opstarten, dan duurt het 2 uur voordat ie de files geverified heeft, als ie niet blijft hangen. conclusie: Ik heb dus 200+ euro uitgegeven voor een erg buggy apparaat. De corebusiness doet ie goed, maar de rest werkt toch erg matig. Waarschijnlijk komt ie binnenkort op marktplaats te staan..
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Dat kan kloppen, standaard staat er geen index.Possible schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:41:
[...]
Helaas ben ik niet zo into html files. De index die de HDX-1000 standaard nu gebruikt, waar kan ik die vinden in de map share? via telnet heb ik al gekeken of er een index bestand bestond, maar die kan ik niet vinden.
Zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13624 voor meer info.
Dat klopt. Je moet het series.cgi script even aanpassen, zodat hij wel werkt. Volgens mij verwees hij standaard naar het index.cgi script, maar hij moet naar het series.cgi script.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:34:
Ik heb ook het Series script van Martijn geinstalleerd. Nu heb ik een probleem bij het scrollen van episodes. Zodra ik een serie open, en naar onderkant van de lijst scroll, krijg ik "Request cannot be processed.."
De link zal iets moeten worden van: http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/Series/scripts/series.cgi?serie=...
Lichte php kennis is overigens wel gewenst denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Rubert op 08-02-2009 15:16 ]
Verwijderd
Dan liever de TVIX HD M6500A ivm HDMI 1.3... Echter deze staat in mijn woonkamer aangezien de receiver daar staat... Nu wil ik in de slaapkamer ook kunnen streamen... Hier staat uiteraard niet zo'n receiver, maar moet ik voor die ruimte nu een aparte player kopen zoals bv de CFULLHDMAi?
Wat een gedoe en keuzes... Bijna niet uit te komen en ik wil ook geen miskoop doen...
En nu weer verder gekeken en kom ik de eGreat M31B en de M32B (beter nog) tegen die ook goed lijken... poe poe
De egreat M32B vind je HIER en lijkt mij ook een perfect apparaatje...
WAT MOET IK KIEZEN...HEEEEELP...
EGREAT M32B

Wat een gedoe en keuzes... Bijna niet uit te komen en ik wil ook geen miskoop doen...
En nu weer verder gekeken en kom ik de eGreat M31B en de M32B (beter nog) tegen die ook goed lijken... poe poe

De egreat M32B vind je HIER en lijkt mij ook een perfect apparaatje...
WAT MOET IK KIEZEN...HEEEEELP...

EGREAT M32B

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 15:25 ]
Verwijderd
In welk formaat dumpen jullie je films eigenlijk op de HD van de Popcorn Hour? Ik was altijd gewoon dvd ISO's en Video TS's gewend, maar dat neemt best veel ruimte in beslag. Is stelselmatig m4v of divx gebruiken een betere oplossing? Hoe zit het dan met het geluid?
Verwijderd
Thanks Rubert, dat was hem inderdaad. Ik moest overigens ook nog "scripts/" bijvoegen.Rubert schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:15:
[...]
Dat klopt. Je moet het series.cgi script even aanpassen, zodat hij wel werkt. Volgens mij verwees hij standaard naar het index.cgi script, maar hij moet naar het series.cgi script.
De link zal iets moeten worden van: http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/Series/scripts/series.cgi?serie=...
Lichte php kennis is overigens wel gewenst denk ik.
Nu wil ik alleen nog weten hoe ik zo'n speciale index.html maak zodat ik niet helemaal naar die map in filemode moet.
Verwijderd
Ok! We zijn al stap verder!
We hebben jukebox kunnen installeren en het werkt. Die 2 vrienden van mij doen het via netwerk en voor hun lukt alles perfect.
We hebben alleen één probleem. Ik kan alleen de mijne doen via usb aangezien de router te ver staat van de living en ik geen kabel kan trekken.
Men vraag is nu: Hoe moet je dan jukebox laten werken via usb, zodat hij alle files gaat scannen enzo? Ik kan de popcorn laten mounten via een programmatje, ma via netwerk zal allesinds niet gaan voor me.
Zijn er nog mensen die jukebox laten werken via usb?
Iemand een idee?
We hebben jukebox kunnen installeren en het werkt. Die 2 vrienden van mij doen het via netwerk en voor hun lukt alles perfect.
We hebben alleen één probleem. Ik kan alleen de mijne doen via usb aangezien de router te ver staat van de living en ik geen kabel kan trekken.
Men vraag is nu: Hoe moet je dan jukebox laten werken via usb, zodat hij alle files gaat scannen enzo? Ik kan de popcorn laten mounten via een programmatje, ma via netwerk zal allesinds niet gaan voor me.
Iemand een idee?
Verwijderd
Ik heb een CH3SNAS NAS systeem welke ext2 (of ext3) bestandsindeling heeft. Kun je hier dan een TVIX HD M6500A op aansluiten die alleen FAT32 of NTFS ondersteund? Zo ja, hoe?
Ik gooi mijn films altijd weg als ik ze gezien heb dus ik kijk niet zo naar het formaat. Muziek die ik wil bewaren zijn meestal wel DVD iso's.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:00:
In welk formaat dumpen jullie je films eigenlijk op de HD van de Popcorn Hour? Ik was altijd gewoon dvd ISO's en Video TS's gewend, maar dat neemt best veel ruimte in beslag. Is stelselmatig m4v of divx gebruiken een betere oplossing? Hoe zit het dan met het geluid?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Transmission ZELF is zo gaar als de pest.. met die andere client die er op draait gaat het perfect.cramwinckel schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:54:
Ik moet toch even mijn ei kwijt over dit apparaat. Ik heb een PCH A110 aangeschaft, met als doel films te kijken, maar ook als torrent downloader die weinig stroom verbruikt. Het eerste doet ie goed, waar ie dus ook in eerste instantie voor gemaakt is natuurlijk. Wel zijn de menu's erg traag. Als je bijvoorbeeld naar de volgende pagina's van de lijst van films wilt gaan, moet ie deze eerst binnenhalen. Ik ben gewoon XBMC gewend en het loopt allemaal dus wat stroef in vergelijking.
http://<IP>:8883/torrent/bt.cgi
Verwijderd
YAMJ doet vaag. Werkt op 1 moment alles perfect.. vernieuw ik het zooitje omdat ik wat nieuwe films heb toegevoegd, ziet hij series niet meer die voorheen wel perfect afgebeeld werden (House, Planet Earth), en een enkele film heeft het standaard plaatje gekregen in plaats van het plaatje wat eerst WEL werkte. Wat voor URL gebruikt YAMJ voor de series? Want dat is geen IMDB..
grappig. sinds er dvd iso's genoeg te vinden zijn laat ik divx altijd liggen. Nu met de PCH kijk ik eerst of er geen BR versie (of een mkv) is en kijk niet eens meer naar dvd rips. Ja dat kost behoorlijk wat ruimte maar is echt kwalitatief een stuk beter. Je vraagt verwonderd me dan ook. Waarom een speler kopen die perfect met HD materiaal overweg kan en dan divx gaan kijken enkel omdat het minder ruimte kost ?Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:00:
bij de makro trouwens deze week. maxtor basic 1,5 tb externe hd voor 119,-- ik wil er eigenlijk wel 5 van hebben om achter de pch te zetten (helaas maar geld voor 1
Verwijderd
Hm, mijn Usenet client unrarred niet meer..
Ik heb wat "#" weggehaald zodat hij de .rar files ook zou verwijderen..
en nogmaals voor de rar's in de rar's..
Alleen nu unrarred hij helemaal niet meer..
Iemand enig idee?
code:
1
2
3
4
| # Remove the rar files (Temporaly disabled just remove # to activate it) rm *.r[0-9][0-9] rm *.rar rm *.s[0-9][0-9] |
en nogmaals voor de rar's in de rar's..
code:
1
2
3
4
| # Delete the Rar files (Temporaly disabled just remove # to activate it) rm *.r[0-9][0-9] rm *.rar rm *.s[0-9][0-9] |
Alleen nu unrarred hij helemaal niet meer..
Ik heb het opgelost met een setje homeplug's, werkt als een trein. Misschien een optie voor je?Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:33:
Ok! We zijn al stap verder!
Iemand een idee?
Verwijderd
Zou iemand misschien zijn unpak.sh willen mailen? Sorry.. hij verified de files, maar voor zover ik kan zien unrarred de Usenet client niet meer. Erg irritant. l_van_dorth_@_gmail_com (zonder underscores). Erg bedankt.
Verwijderd
Ik kan er genoeg betalen, en heb de ruimte ook - maar het ziet er doorgaans niet uit in een woonkamer óf het maakt te veel herrieRay schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:18:
[...]
grappig. sinds er dvd iso's genoeg te vinden zijn laat ik divx altijd liggen. Nu met de PCH kijk ik eerst of er geen BR versie (of een mkv) is en kijk niet eens meer naar dvd rips. Ja dat kost behoorlijk wat ruimte maar is echt kwalitatief een stuk beter. Je vraagt verwonderd me dan ook. Waarom een speler kopen die perfect met HD materiaal overweg kan en dan divx gaan kijken enkel omdat het minder ruimte kost ?
bij de makro trouwens deze week. maxtor basic 1,5 tb externe hd voor 119,-- ik wil er eigenlijk wel 5 van hebben om achter de pch te zetten (helaas maar geld voor 1)
Mijn vraag was vooral gespitst op het kwaliteitsverschil tussen DVD en kleinere bestanden zoals AVI of divx. Geen idee hoe groot de verschillen zijn. Natuurlijk kijk ik bij voorkeur ook BR, maar met 15 BR disks van 30 gb is mijn TB redelijk vol. Dus DVD is véél beter dan divx?
Haal toch gewoon een nieuwe, google maar wat bij networkmediatank of zo. Zat met hetzelfde, werkt nu prima.Zou iemand misschien zijn unpak.sh willen mailen? Sorry.. hij verified de files, maar voor zover ik kan zien unrarred de Usenet client niet meer. Erg irritant. l_van_dorth_@_gmail_com (zonder underscores). Erg bedankt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 22:08 ]
Misschien heeft hij een SD tv? Ik download ook het meeste in DivX omdat dit het snelste gaat (de ruimte boeit me niet zo, maar dat het langer duurt welRay schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:18:
[...]
grappig. sinds er dvd iso's genoeg te vinden zijn laat ik divx altijd liggen. Nu met de PCH kijk ik eerst of er geen BR versie (of een mkv) is en kijk niet eens meer naar dvd rips. Ja dat kost behoorlijk wat ruimte maar is echt kwalitatief een stuk beter. Je vraagt verwonderd me dan ook. Waarom een speler kopen die perfect met HD materiaal overweg kan en dan divx gaan kijken enkel omdat het minder ruimte kost ?
bij de makro trouwens deze week. maxtor basic 1,5 tb externe hd voor 119,-- ik wil er eigenlijk wel 5 van hebben om achter de pch te zetten (helaas maar geld voor 1)
/▌
Verwijderd
Een goede DivX is prima te kijken. aXXo heeft bijvoorbeeld altijd uitstekende rips, die voor normale films prima te pruimen zijn. Kijk ik geniale films, of films met geniaal camera werk dan liever een DVD. Is het een simpele, door-de-weekse-avond-film, dan is een DivX prima. Voornamelijk films met weinig snelle actiebeelden zijn prima in DivX formaat te kijken.
/edit
Godverdegodvergrrrrr.. niets veranderd aan die unpak.sh file, ondertussen 1 gedownload.. hij roept hem helemaal niet aan.
Net dit veranderd in de nzbget.config:
# NOTE 4: do not forget to uncomment the next line
PostProcess=/share/.nzbget/unpak.sh
Even rebooten, want ik wil wel alles uitgepakt zien. Dat met de hand moeten doen is zo'n drama. Als dit niet werkt?
/edit 2
Ondertussen de .nzbget folder hernoemt en de hele zooi gereset. En van een aardige tweaker een originele unpak.sh gekregen! Bedankt
/edit
Godverdegodvergrrrrr.. niets veranderd aan die unpak.sh file, ondertussen 1 gedownload.. hij roept hem helemaal niet aan.
Even rebooten, want ik wil wel alles uitgepakt zien. Dat met de hand moeten doen is zo'n drama. Als dit niet werkt?
/edit 2
Ondertussen de .nzbget folder hernoemt en de hele zooi gereset. En van een aardige tweaker een originele unpak.sh gekregen! Bedankt
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 00:04 ]
tja ieder zijn ding maar op een 40" full hd tv kijk ik toch liever naar een BR rip of dvd dan naar divx. Ik heb een 20 mbit lijn die meestal gewoon max haalt dus een dvd is 36 minuten en een .mkv van 15 gb duurt dan ongeveer 2 uur. Maar dat is nog prima te doen als je hem direct wilt kijken (het is alleen zo jammer dat het unrarren naar de pch dan nog eens een keer bijna een uur duurt omdat ik niet sneller kom dan 4 mbs). Maar goed na het werk thuiskomen. ding aanzetten en dan kan je nog prima kijken. Voor mij geen divx meer (hoewel de kwaliteit best redelijk is soms)
Sterker nog ik heb de pch speciaal gekocht om HD materiaal te kijken. verder doe ik er niets mee
Sterker nog ik heb de pch speciaal gekocht om HD materiaal te kijken. verder doe ik er niets mee
[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 08-02-2009 23:32 ]
Kun je die app niet verwijderen en opnieuw installeren?Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:43:
Een goede DivX is prima te kijken. aXXo heeft bijvoorbeeld altijd uitstekende rips, die voor normale films prima te pruimen zijn. Kijk ik geniale films, of films met geniaal camera werk dan liever een DVD. Is het een simpele, door-de-weekse-avond-film, dan is een DivX prima. Voornamelijk films met weinig snelle actiebeelden zijn prima in DivX formaat te kijken.
/edit
/▌
Bestand onderweg.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:50:
Zou iemand misschien zijn unpak.sh willen mailen? Sorry.. hij verified de files, maar voor zover ik kan zien unrarred de Usenet client niet meer. Erg irritant. l_van_dorth_@_gmail_com (zonder underscores). Erg bedankt.
Verwijderd
Jep, heb de directory nu verwijderd (hernoemt) en de PCH hernoemt. Nu kijken wat hij gaat doen..Marzman schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:48:
[...]
Kun je die app niet verwijderen en opnieuw installeren?
Als je de unpack en config-files verwijdert en vervolgende pch reboot, dan worden de originele bestanden weer gegenereerd. Dit werkt over het algemeen beter. Of de image (firmware incl. nmt apps) downloaden via www.popcornhour.com en deze op een usb stikkie zetten en dan via het menu de nmt appz opnieuw installeren via usb. Dit lost ook veel op, mocht de handel gecrasht zijn.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:43:
/edit
/edit 2
Wanneer ik een mkv bekijk en ik wil vooruit of achter spoelen, dan doet ie het wel MAAR wanneer je op de tijd bent waar je hem hebben wil en druk weer op de play knop....
Dan springt ie weer terug bij het begin vanaf waar ik hem begon te spoelen.....
Mensen die dit herkennen?? En of hoe ik dit kan oplossen???
Ook met de pijltjes naar recht en naar links om op tijd te zoeken werkt dan niet.... (werkt wel maar springt ook weer terug)
Bij muziek heb ik er geen last van.
Dan springt ie weer terug bij het begin vanaf waar ik hem begon te spoelen.....
Mensen die dit herkennen?? En of hoe ik dit kan oplossen???
Ook met de pijltjes naar recht en naar links om op tijd te zoeken werkt dan niet.... (werkt wel maar springt ook weer terug)
Bij muziek heb ik er geen last van.
Spoelen tijdens MKV's vind mijn A100 ook niet zo leuk. In plaats daarvan gebruik ik de nummertoetsen op de afstandsbediening om naar een bepaald % van de film te springen.
Verwijderd
Ik heb de unpak.sh ge-edit in FlashFXP.. misschien maakt die er een DOS bestand van, dat werkt natuurlijk niet op een Linux bak? Ik gok maar wat.
Hoe kopier je eigenlijk iets van de HDD van de PCH naar een USB HDD die geconnect is? Of kan dat niet als het NTFS is?
Hoe kopier je eigenlijk iets van de HDD van de PCH naar een USB HDD die geconnect is? Of kan dat niet als het NTFS is?
ik ben van plan een 1,5 tb externe hd achter de pch te zetten. Nu heb ik getest met een kleiner hd. die kan ik mooi via het netwerk vinden en er ook van lezen. Schrijven er naar toe via de pch kan niet omdat hij in ntfs is. Zover ben ik dus al. Ik overweeg mijn nieuwe externe hd dan ook in ext3 te formateren.
Kan dit ook in windows ? via google kom ik heeltijd uit bij gparted alleen is dit een linux proggie.
Als ik hem in ext3 heb en via usb gewoon op de main pc aansluit kan ik hem dan wel weer uitlezen / schrijven als ik op de xp machine de ext3 driver install (maakt het dus niet uit dat hij in een usb casing zit ?)
edit. mm eerder op verzenden drukken @ Ifect. dat kan dus inderdaad niet. je kan wel lezen maar niet schrijven.
Kan dit ook in windows ? via google kom ik heeltijd uit bij gparted alleen is dit een linux proggie.
Als ik hem in ext3 heb en via usb gewoon op de main pc aansluit kan ik hem dan wel weer uitlezen / schrijven als ik op de xp machine de ext3 driver install (maakt het dus niet uit dat hij in een usb casing zit ?)
edit. mm eerder op verzenden drukken @ Ifect. dat kan dus inderdaad niet. je kan wel lezen maar niet schrijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 09-02-2009 23:05 ]
met telnet kun je volgens mij altijd kopiëren. Tenminste zo doe ik het.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:30:
Ik heb de unpak.sh ge-edit in FlashFXP.. misschien maakt die er een DOS bestand van, dat werkt natuurlijk niet op een Linux bak? Ik gok maar wat.
definitief uitzetten (uit + del) lijkt met de nieuwe firmware met de a100 bij mij niet meer te werken?
Hebben anderen dit ook?
Hebben anderen dit ook?
Verwijderd
Ik zit er ook aan te denken om mijn externe HDD in EXT3 te formatteren. Vind het leuk een flinke libary aan te leggen van films.. en dan gaat een 500GB schijf snel..
Formatteren in EXT3 kun je altijd met bijvoorbeeld Partition Magic doen. Daarnaast is er ook zoiets als de UBCD (ultimate boot CD). Hiermee kun je je PC booten en vervolgens allemaal tools op je PC loslaten, waaronder ook formatteertools. Hier te downloaden...
Ik wil dan ook nog wel van de gelegenheid gebruikmaken om te melden dat mijn PCH waarschijnlijk RMA gaat. Gisteren wilde ik een filmpje kijken, maar de PCH kwam niet op het netwerk. Kijken bij netwerkinstellingen vertelde me dat het MAC adres nu 00-00-00-00-00-00-00 was geworden. Het vaste IP adres wat ik hem toegekend had, was ie ook al kwijt en via DHCP werkte het ook niet.
Heb de batterij losgehaald en probeer vanavond nog een oude FW terug te zetten, maar ik vrees het ergste, aangezien een vriend van me hetzelfde probleem had en hem ook terug kon sturen.
Wel jammer trouwens dat mijn A-110 sneller kapot is dan mijn A-100, die het nog steeds prima doet.
Condoleer mij hier
.
Ik wil dan ook nog wel van de gelegenheid gebruikmaken om te melden dat mijn PCH waarschijnlijk RMA gaat. Gisteren wilde ik een filmpje kijken, maar de PCH kwam niet op het netwerk. Kijken bij netwerkinstellingen vertelde me dat het MAC adres nu 00-00-00-00-00-00-00 was geworden. Het vaste IP adres wat ik hem toegekend had, was ie ook al kwijt en via DHCP werkte het ook niet.
Heb de batterij losgehaald en probeer vanavond nog een oude FW terug te zetten, maar ik vrees het ergste, aangezien een vriend van me hetzelfde probleem had en hem ook terug kon sturen.
Wel jammer trouwens dat mijn A-110 sneller kapot is dan mijn A-100, die het nog steeds prima doet.
Condoleer mij hier
[ Voor 49% gewijzigd door giohardcore op 10-02-2009 09:09 ]
weet je toevallig of die ubcd ook om kan gaan met een externe hd ? (moet hem trouwens nog wel ergens hebben en anders zal ik hem even downloaden)
Gratis alternatief: http://gparted.sourceforge.net/download.php USB/CD.
Mijn A-100 gaat ook RMA. Moet dat ding nu wel tig keer opstarten wil er iets gebeuren. Denk dat ie binnekort helemaal dood is.
Ik had ook last van een cold boot probleem. de print plaat is ook RMA gegaan... Let er wel op dat dit wel enige tijd gaat duren.kstja0 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:02:
Mijn A-100 gaat ook RMA. Moet dat ding nu wel tig keer opstarten wil er iets gebeuren. Denk dat ie binnekort helemaal dood is.
Ik heb die van mij 30 December opgestuurd en hij is 2 weken geleden vanuit USA naar NL verstuurd. Tot deze dag nog niets ontvangen
Ik heb nog steeds problemen met M2TS bestanden. Oude M2TS bestanden doen het wel goed maar MKV's die ik zelf omzet krijgen artifects en stoppen na 10 sec spelen. Ik heb verschillende versies van TSRemuxer gebruikt maar geen resultaat. Iemand anders die dit ook heeft icm de PCH?
Geen idee of het helpt, maar ik zet de mkv bestanden met tsMuxeR Gui 1.8.4 om naar TS en dat speelt prima af op mijn a-100.Royz schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:18:
Ik heb nog steeds problemen met M2TS bestanden. Oude M2TS bestanden doen het wel goed maar MKV's die ik zelf omzet krijgen artifects en stoppen na 10 sec spelen. Ik heb verschillende versies van TSRemuxer gebruikt maar geen resultaat. Iemand anders die dit ook heeft icm de PCH?
Ik heb het gedaan met 1.8.8 beta en dat werkte sowieso niet. Maar het kan ook liggen aan die specifieke film. Moet wat meer gaan testenEdGnoj schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:30:
[...]
Geen idee of het helpt, maar ik zet de mkv bestanden met tsMuxeR Gui 1.8.4 om naar TS en dat speelt prima af op mijn a-100.
Heb je dit toevallig gedaan met notepad of een andere windows toepassing? Daarbij liep ik namelijk tegen hetzelfde probleem aan. Dankzij www.networkedmediatank.com/ kwam ik erachter dat je line endings wel unix moesten zijn, en niet windows. Hiervoor heb ik notepad2 gebruikt, waarbij je dit aan kunt passen. Daarna werkte bij mij alles weer.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:12:
Hm, mijn Usenet client unrarred niet meer..Ik heb wat "#" weggehaald zodat hij de .rar files ook zou verwijderen..
Alleen nu unrarred hij helemaal niet meer..Iemand enig idee?
Dat staat in de post voor degene waar je nu op reageert.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:25:
Nu wil ik alleen nog weten hoe ik zo'n speciale index.html maak zodat ik niet helemaal naar die map in filemode moet.
Daar wordt uitgelegd hoe je de index.html kunt maken.
Elwood, welke urls gebruikt jij dan om te linken? Ik probeerde smb://<ip>/media/movie/film.mkv maar dan wil PCH hem niet openen.-elw00d schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:53:
[...]
Onzin, YAMJ kan gewoon draaien vanaf een extern station.
Ik heb YAMJ hier draaien zonder HDD in m'n PCH. Alle videobestanden en de jukebox zelf staan op de HDD van de server.
Moet je dan de webserver optie van de NAS inschakelen en het via die weg doen?
Ticking away the moments that make up the dull day
Thanks for the info... gelukkig heb ik ook nog een krachtig laptopje met PMS en een PS3 zodat ik toch nog het één en ander kan zien.. de komende weken...SileX schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:44:
[...]
Ik had ook last van een cold boot probleem. de print plaat is ook RMA gegaan... Let er wel op dat dit wel enige tijd gaat duren.
Ik heb die van mij 30 December opgestuurd en hij is 2 weken geleden vanuit USA naar NL verstuurd. Tot deze dag nog niets ontvangen
Gebruik Gparted. PartMagic geeft problemen mbt herkenning door de PCH.Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:23:
Ik zit er ook aan te denken om mijn externe HDD in EXT3 te formatteren. Vind het leuk een flinke libary aan te leggen van films.. en dan gaat een 500GB schijf snel..
Via de link van Jordz. kun je een bootable Linux CD image downloaden met daarin Gparted.
Werkt perfect met een externe disk. Wel het juiste device kiezen anders wijzig je de harddisk van de pc.
Kijk ook eens naar de screenshots die op Soundforge te vinden zijn...
Ik heb m'n WD elements met Gparted op EXT3 gepartitioneerd en geformatteerd. Dan is ie ook via het netwerk te benaderen (met NFS of SMB, NIET met FTP).
Vergeet niet om daarna ook de EXT2FSD driver (ook bij Soundforge te vinden) op je pc te zetten dan kun je je USb drive ook benaderen vanaf je PC.
[ Voor 9% gewijzigd door OutofFocus op 11-02-2009 14:01 ]
Verwijderd
of hier http://www.popcornhour.es/en/tienda 258.80 euro incl verzenden 1freedzed6 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:51:
[...]
Ga uit van 30% verhoging over het hele bedrag. Ik heb voor een stel schoenen van 150 euro, 50 euro import moeten betalen aan de douane. Prijs zal dus rond de 275 euro komen.
Gisteren dus toch ontvangenSileX schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:44:
[...]
Ik had ook last van een cold boot probleem. de print plaat is ook RMA gegaan... Let er wel op dat dit wel enige tijd gaat duren.
Aangesloten en geen HDMI output meer
balen dus..
Ow maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de boel kapot is.SileX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:19:
[...]
Gisteren dus toch ontvangen
Aangesloten en geen HDMI output meeralleen HDMI bij het booten (wat in 720p is)
balen dus..
Momentje zoek er even iets bij.
edit:
Uit de HDX1000 wiki probeer het eens zou ik zeggen:
Help, my TV is not getting any signal from the HDX 1000 connected via HDMI
This is likely due to HDMI handshaking issue with your TV. To workaround this follow the below steps.
1. Turn of the HDX 1000 and unplug the HDMI cable
2. Connect the HDX 1000 via composite video (yellow socket) to your TV
3. Turn on the HDX 1000 and select composite input according to your TV specification.
4. Wait for the RED LED (bootup sequence) to turn BLUE. You should see the HDX 1000 menu screen.
5. Goto setup -> audio and video -> select the HDMI resolution suitable for your TV and SAVE.
6. Turn off your HDX 1000, connect the HDMI cable and turn back on.
7. Your TV should receive signal from the HDX 1000.
[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 11-02-2009 16:29 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
En nu gaat ie weer terugSileX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:19:
[...]
balen dus..
Ga ik morgen even proberenDjWannaB2002 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:27:
[...]
Ow maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de boel kapot is.
Momentje zoek er even iets bij.
edit:
Uit de HDX1000 wiki probeer het eens zou ik zeggen:
Help, my TV is not getting any signal from the HDX 1000 connected via HDMI
This is likely due to HDMI handshaking issue with your TV. To workaround this follow the below steps.
1. Turn of the HDX 1000 and unplug the HDMI cable
2. Connect the HDX 1000 via composite video (yellow socket) to your TV
3. Turn on the HDX 1000 and select composite input according to your TV specification.
4. Wait for the RED LED (bootup sequence) to turn BLUE. You should see the HDX 1000 menu screen.
5. Goto setup -> audio and video -> select the HDMI resolution suitable for your TV and SAVE.
6. Turn off your HDX 1000, connect the HDMI cable and turn back on.
7. Your TV should receive signal from the HDX 1000.
heb het iig wel weer aangegeven in mijn nog 'open' ticket.. Nog geen antwoord..
Ik heb nu een A110 te leen van collega, die doet het gewoon perfect. Hij test mijn A100 op zijn TV, wellicht hetzelfde probleem...
Verwijderd
Hoi,
Iemand al eens geprobeerd om de firmware van de PCH A110 of de PCH 100 op een Eminent EM7070 te zetten?
Gr. BytesNL
Iemand al eens geprobeerd om de firmware van de PCH A110 of de PCH 100 op een Eminent EM7070 te zetten?
Gr. BytesNL
De "eGreat" (wat jouw Eminent schijnt te zijn) krijgt zijn eigen firmwareupdates. Meestal wat later als de Popcornhour, maar ze worden wel gemaakt.
/▌
Die oplossingen mochten dus niet baten.
Helaas geen beeld vanuit mijn A100 bij mijn collega thuis... dus weer RMA
Ik heb 't stof weer eens van m'n A100 afgeblazen. Een DX 2.5"->3.5" convertje besteld en een oude laptop HDD erin gezet. Nou, wat een ellende. Data ernaartoe kopieren gaat tergend traag... en m'n A100 speelt opeens -NIKS- meer af. Ik selecteer een bestand mp3/mkv/avi/wmv/.... het beeld wordt even zwart en dan ben ik weer terug bij het "bestandselectiescherm". Iemand?
(late quote, maar goed) Ik ben intussen ook eigenaar van een PCH A-110, maar heb ook zichtbaar last van framedrops bij "eenvoudige" content (DivX 1CD films bijvoorbeeld). Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt, ik werk met een interne HD, ik heb alle services uitgezet, netwerk-kabel eruit getrokken en er nog steeds last van. Het zijn elke keer maar fracties van een seconde, maar dat is typisch zoiets in de categorie "als het je eenmaal opgevallen is word je er stapelgek van".madcrow:
Ik heb er zelf ook last van gehad, door het veranderen van de HDMI kabel voor een zwaardere (10gbit) was dit probleem opgelost. Ik had er voornamelijk last van als de Popcorn zwaar materiaal moest weergeven en geluid. Niet alleen bij HD maar ook bij DVD. Tevens heb ik de tv output functie op auto gezet.
edit:
Wellicht ten overvloede: ik heb er bij 1080p / 720p content niet erg veel meer last van
Wellicht ten overvloede: ik heb er bij 1080p / 720p content niet erg veel meer last van
Dus ik vroeg me af: zijn er meer mensen die bovenstaande oplossing van madcrow hebben toegepast om te zorgen dat dit probleem niet meer optreedt, of moet ik het ergens anders zoeken? Wat is de meest handige manier om te checken of het aan mijn TV ligt, bijvoorbeeld? En moet ik out-of-the-box (heb de laatste firmware geïnstalleerd) sowieso wat instellingen wijzigen om er de meeste performance uit te halen?
Wat trouwens vooral opvalt: het gebeurt bij nieuwe scenes cq camerawisselingen. Vanavond zelfs bij het begin van de aftiteling (beeld zwart, witte regeltjes tekst lopen klein beetje hiccuppend omhoog, en lopen daarna smooth verder). Belachelijk, toch? Wat valt er bij een zwart beeld met een paar lettertjes nou helemaal te rekenen ...? Hence mijn vermoeden dat het euvel niet in rekenarij zit......
Iemand?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Dat is waarschijnlijk judder en ligt dan aan je framerate of TV instellingen. Je film materiaal is meestal 24p, 50i of 60i. Als je popcorn dat weergeeft op de verkeerde rate*, dan kan je TV dat niet repareren. Als de TV geen 'trucs' uithaalt is dat nog wel te doen en heb je alleen wat judder, maar als je TV tussenliggende beeldjes uitrekent om het beeld vloeiender te maken (bijvoorbeeld de Philips Natural Motion) dan wordt het juist erger.drm schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 00:19:
Wat trouwens vooral opvalt: het gebeurt bij nieuwe scenes cq camerawisselingen. Vanavond zelfs bij het begin van de aftiteling (beeld zwart, witte regeltjes tekst lopen klein beetje hiccuppend omhoog, en lopen daarna smooth verder). Belachelijk, toch? Wat valt er bij een zwart beeld met een paar lettertjes nou helemaal te rekenen ...? Hence mijn vermoeden dat het euvel niet in rekenarij zit......
Stel dus de PCH in op de juiste beeldfrequentie voor het materiaal, en/of speel met de instellingen van je TV.
Wat je bij de aftiteling beschrijft klinkt trouwens ook een beetje alsof de TV dus die tussenliggende beelden probeert te berekenen, maar dat lukt aan de rand van het beeld of bij scenewisselingen natuurlijk niet zo goed. Probeer dus vooral ook om initieel bij het testen de TV beeldopties zoveel mogelijk uit te zetten, om uit te sluiten dat je naar meerdere dingen tegelijk zit te zoeken...
Dingen als judder of framedrops ga je trouwens niet met een andere HDMI kabel voorkomen. Omdat HDMI uncompressed data transporteert krijg je meestal eerst min-of-meer willekeurig stipjes door je beeld als pixels af en toe 'omvallen' door een brakke kabel/verbinding. Sync issues krijg je van een slechte kabel niet zo snel.
* De 'auto' optie op de A110 moet je niet gebruiken, dit werkt namelijk pas in de nieuwe firmware die voor de A110 nog niet uit is!
maar als je de auto optie niet kan gebruiken moet ik dan voor elke film eerst uitzoeken wat zijn resolutie en framerate is, dat per film instellen en dan pas kijken ???
ik gebruik trouwens wel gewoon auto. standaard krijg ik trouwens bij alle content dan 1920x1080x60 binnen op mijn tv en dat geeft nooit problemen.
Dus eigenlijk werkt auto idd niet
aangezien ik altijd dezelfde output heb bedenk ik me nu dus.......
ik gebruik trouwens wel gewoon auto. standaard krijg ik trouwens bij alle content dan 1920x1080x60 binnen op mijn tv en dat geeft nooit problemen.
Dus eigenlijk werkt auto idd niet
Zojuist weer een RMA gekregen van PCH support. Pakketje is net weer op de post gegaan. And now we wait again...SileX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:51:
Die oplossingen mochten dus niet baten.

[quote]Felony schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:53:
[...]
Is het jou al gelukt om een speciale index.htm aan te maken? Ik krijg het maar niet voor elkaar.(ook volgens die handleiding niet)
[...]
Is het jou al gelukt om een speciale index.htm aan te maken? Ik krijg het maar niet voor elkaar.(ook volgens die handleiding niet)
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
En wat lukt er niet? Wat heb je geprobeerd?Possible schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:38:
[ Voor 16% gewijzigd door Rubert op 12-02-2009 19:45 ]
Thanks, ik ga eens kijken of daar iets over kan vinden._ep:
[verhaal over judder]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Ik heb geprobeerd om een aparte index aan te maken. Dit gaat opzich wel, maar dan krijg ik helaas niet meer mijn HDX skin/theme te zien. En dit wil ik wel behouden. Als ik een aparte index maak, dan zie ik alleen maar een ''standard'' witte pagina met linkjes. Wat ik eigenlijk wil is dat skin normaal opstart, vervolgens op movies/video's klik, naar een directory genaamd ''Series'' klik, en dan de tv banners verschijnen.Rubert schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:45:
[...]
En wat lukt er niet? Wat heb je geprobeerd?
[ Voor 15% gewijzigd door Possible op 12-02-2009 21:37 ]
Dan zet je in de html een background met verwijzing naar de bg.jpg van je skin? Dan is het al iets beter. Ik doe hetzelfde met playlist htmls.Possible schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:35:
[...]
Ik heb geprobeerd om een aparte index aan te maken. Dit gaat opzich wel, maar dan krijg ik helaas niet meer mijn HDX skin/theme te zien. En dit wil ik wel behouden. Als ik een aparte index maak, dan zie ik alleen maar een ''standard'' witte pagina met linkjes. Wat ik eigenlijk wil is dat skin normaal opstart, vervolgens op movies/video's klik, naar een directory genaamd ''Series'' klik, en dan de tv banners verschijnen.
Dank_ep:
Wat je bij de aftiteling beschrijft klinkt trouwens ook een beetje alsof de TV dus die tussenliggende beelden probeert te berekenen, maar dat lukt aan de rand van het beeld of bij scenewisselingen natuurlijk niet zo goed. Probeer dus vooral ook om initieel bij het testen de TV beeldopties zoveel mogelijk uit te zetten, om uit te sluiten dat je naar meerdere dingen tegelijk zit te zoeken...

~ Gottfried Leibniz
zooo net even 2 stuks maxtor basic gehaald van 1,5 tb per stuk voor achter de pch
maar nu...
ik heb via de link gparted live cd op een cd gezet en opgestart. gparted is duidelijk hij is nu de hd aan het formatten...maarre hoe lang duurt dat ???? hij is al best wel een poos bezig namelijk. Gaat hij echt een full format doen zoals dat ook met ntfs kan ?
ook heb ik de ext3 driver van soundforge op deze pc gezet. Is het dus voldoende om enkel een keer op setup.bat te drukken ?? (kan nog niet testen omdat de hd nog niet klaar is......)
In de readme stond trouwens dat het mijn systeem kan crashen etc. hoe zijn hier de ervaringen mee ?
ik heb via de link gparted live cd op een cd gezet en opgestart. gparted is duidelijk hij is nu de hd aan het formatten...maarre hoe lang duurt dat ???? hij is al best wel een poos bezig namelijk. Gaat hij echt een full format doen zoals dat ook met ntfs kan ?
ook heb ik de ext3 driver van soundforge op deze pc gezet. Is het dus voldoende om enkel een keer op setup.bat te drukken ?? (kan nog niet testen omdat de hd nog niet klaar is......)
In de readme stond trouwens dat het mijn systeem kan crashen etc. hoe zijn hier de ervaringen mee ?
Beetje off-topic, maar HD's formatteer je het beste/snelste met tooltjes van de makers zélf.
Maxtor's dus met MaxBlast.
Linkje omdat het vandaag vrijdag de 13e is
Maxtor's dus met MaxBlast.
Linkje omdat het vandaag vrijdag de 13e is
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
aha, tja uuh wist niet dat die ook ext3 aan zou kunnen 
maar het formatten is gelukt, duurde 24 minuten dus valt al met al nog wel mee.
ik heb ook de xtt3 driver aan de gang. je moet schijnbaar via de cmd box wel even aangeven dat je dus een xp install wilt...
afin ik het dus via xt2mgr een drive letter toe kunnen kennen. Niet via optie twee die bedoeld is voor usb trouwens want dan doet hij niets maar via optie 1
ik zie nu ook de drive in mijn verkenner en kan er op kijken. Nu mag ik er alleen niet naar schrijven verdorie!
kan iemand me vertellen hoe ik dat op kan lossen ?
ook zegt ie trouwens dat er al 22,1 gb in gebruik is terwijl de disc dus nog leeg is
edit/ mmm schijnbaar mount het proggie default in read only mode. Als je dit uitzet kan je dus wel schrijven. Nu is het leuk om dingen uit te zoeken maar het zou niet onaardig zijn als er een handleiding zou zijn
zit ik nog wel met de vraag waar die 22,1 gb is gebleven ? reserveert hij die soms voor 'lost & found' ? en zoja hoe zet ik dat uit ?
en hoe kan ik mijn pc wel zo ver krijgen dat hij auto mount. dus als ik de usb drive aansluit ik niet elke keer alles handmatig moet instellen ?
en waarom geeft de pch geen usb shutdown signaal als ik hem uitzet. Kan ik de nas functie niet disabelen (daar zal het mee te maken hebben) mijn externe hd gaat nu pas echt uit als ik de powerswitch van de pch uitzet
maar het formatten is gelukt, duurde 24 minuten dus valt al met al nog wel mee.
ik heb ook de xtt3 driver aan de gang. je moet schijnbaar via de cmd box wel even aangeven dat je dus een xp install wilt...
afin ik het dus via xt2mgr een drive letter toe kunnen kennen. Niet via optie twee die bedoeld is voor usb trouwens want dan doet hij niets maar via optie 1
ik zie nu ook de drive in mijn verkenner en kan er op kijken. Nu mag ik er alleen niet naar schrijven verdorie!
kan iemand me vertellen hoe ik dat op kan lossen ?
ook zegt ie trouwens dat er al 22,1 gb in gebruik is terwijl de disc dus nog leeg is
edit/ mmm schijnbaar mount het proggie default in read only mode. Als je dit uitzet kan je dus wel schrijven. Nu is het leuk om dingen uit te zoeken maar het zou niet onaardig zijn als er een handleiding zou zijn
zit ik nog wel met de vraag waar die 22,1 gb is gebleven ? reserveert hij die soms voor 'lost & found' ? en zoja hoe zet ik dat uit ?
en hoe kan ik mijn pc wel zo ver krijgen dat hij auto mount. dus als ik de usb drive aansluit ik niet elke keer alles handmatig moet instellen ?
en waarom geeft de pch geen usb shutdown signaal als ik hem uitzet. Kan ik de nas functie niet disabelen (daar zal het mee te maken hebben) mijn externe hd gaat nu pas echt uit als ik de powerswitch van de pch uitzet
[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 14-02-2009 00:38 ]
Bericht verwijderd !
[ Voor 100% gewijzigd door Beauty555 op 14-02-2009 20:01 ]
Ik heb vandaag mijn Popcorn Hour RMA gestuurd, omdat ik hem soms letterlijk 15x moest rebooten voordat die goed werkte.
Ik heb gelijk gemerkt dat een pakketje versturen naar California niet goedkoop is als je het verzekerd wil hebben. Ik ga namelijk niet het risico nemen dat TNT het pakketje kwijt maakt.
De komende weken wordt dus afkicken
Ik heb gelijk gemerkt dat een pakketje versturen naar California niet goedkoop is als je het verzekerd wil hebben. Ik ga namelijk niet het risico nemen dat TNT het pakketje kwijt maakt.
De komende weken wordt dus afkicken
heeft iemand hier ervaring met het copieren van de interne hd naar een externe usb hd ? Ik ben daar nu mee bezig en volgens het copieer scherm (ik zit in windows en heb beide schijven in mijn verkenner > copieren) doet hij 55 minuten over een bestand van 3,6 gb. dat is wel heel erg langzaam lijkt me. Waar kan het aan liggen ?
edit/ aha schijnbaar copieert hij niet intern in de pch naar de usb schijf maar haalt hij eerst de date via mijn lan naar de pc en stuurt het dan weer terug via lan naar de pch naar de usb schijf
dammz dat is natuurlijk complete onzin! Iemand enig idee hoe ik hem gewoon direct intern kan laten copieren ?
edit/ aha schijnbaar copieert hij niet intern in de pch naar de usb schijf maar haalt hij eerst de date via mijn lan naar de pc en stuurt het dan weer terug via lan naar de pch naar de usb schijf

dammz dat is natuurlijk complete onzin! Iemand enig idee hoe ik hem gewoon direct intern kan laten copieren ?
[ Voor 32% gewijzigd door Ray op 14-02-2009 17:11 ]
uhm.... telnet wellichtRay schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:07:
heeft iemand hier ervaring met het copieren van de interne hd naar een externe usb hd ? Ik ben daar nu mee bezig en volgens het copieer scherm (ik zit in windows en heb beide schijven in mijn verkenner > copieren) doet hij 55 minuten over een bestand van 3,6 gb. dat is wel heel erg langzaam lijkt me. Waar kan het aan liggen ?
edit/ aha schijnbaar copieert hij niet intern in de pch naar de usb schijf maar haalt hij eerst de date via mijn lan naar de pc en stuurt het dan weer terug via lan naar de pch naar de usb schijf![]()
Ik krijg maar neit goed aan de praat om als ik een torrent naar de PCH kopieer, dat hij dan automatisch begint met downloaden.
Ik gebruik torrentwatch, maar begint niet. Ook als ik in .transmission\torrents een torrent gooi, dan gaat hij die pas downloaden als ik bittorrent uit en aan zet
Iemand die wel goed werkend heeft?
Ik gebruik torrentwatch, maar begint niet. Ook als ik in .transmission\torrents een torrent gooi, dan gaat hij die pas downloaden als ik bittorrent uit en aan zet
Iemand die wel goed werkend heeft?
Multimonitor is relax :P
Is dat niet mogelijk via de FILE MODE. Ik copieer altijd met File Mode van Externe HDD naar Interne HDD.Ray schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:07:
Werkt andersom dan niet ?
Ben momenteel niet aanwezig bij mijn PCH anders kon ik het wel even testen !
Verwijderd
Ik ben erg tevreden over mijn PCH, zit er alleen nog aan te denken om er een fannetje in te zetten.
Je vindt em te stil?Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:17:
Ik ben erg tevreden over mijn PCH, zit er alleen nog aan te denken om er een fannetje in te zetten.
Dat ding hoort gewoon te werken zonder actieve koeling.
heb wel eens wat gezien over telnet icm de pch. kan het alleen niet terug vinden. heb je wellicht een link ?
file mode. dat is een goede. ga ik morgen direct proberen!
@ hierboven. warmte valt bij mij ook best mee. Ik begin me alleen wel te storen aan het geluid van de hd. Mijn losse externe hd is al veel stiller dan het kabaal uit de pch terwijl daar een green wd in zit. Maarja de pch is natuurlijk open aan de zijkanten. Ik overweeg toch daar een adapter met een sd card te gaan gebruiken en enkel met externe hd 's te gaan werken (die ik weg kan werken en zo nog minder geluid heb)
[ Voor 39% gewijzigd door Ray op 15-02-2009 00:36 ]
Hier de link en hier het commando..Ray schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:34:
[...]
heb wel eens wat gezien over telnet icm de pch. kan het alleen niet terug vinden. heb je wellicht een link ?
file mode. dat is een goede. ga ik morgen direct proberen!
cp -R /bin/sh: /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/* /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_B
or whatever...
Ligt het aan mij of worden er erg veel Popcorn Hours rma verstuurd?
Ik was van plan een Popcorn Hour te kopen echter lees ik hier dat er toch erg veel probleempjes mee zijn wat mij nu toch aan het denken zet.
Ik was van plan een Popcorn Hour te kopen echter lees ik hier dat er toch erg veel probleempjes mee zijn wat mij nu toch aan het denken zet.
Denk dat het er maar een paar op vele duizenden zijn. De mensen die geen problemen hebben zitten nu lekker te genieten van hun PCH en hebben helemaal geen tijd om wat berichtjes hier achter te laten.GranCanaria schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:25:
Ligt het aan mij of worden er erg veel Popcorn Hours rma verstuurd?
Dus alleen de slechte verhalen lees je meestal hier ....
Zelf heb ik een PCH 8 uur per dag draaien als demo voor LCD TV's in een winkel en hij stottert nergens, loopt altijd, je hoort hem niet (zonder ventilator), speelt alles af wat klanten zelf aan materiaal meenemen.
Dus deze draait continue en heb er helemaal geen problemen mee.
Heb er nog eentje voor huis, tuin en keuken gebruik en ook nooit problemen mee.
Draait alles wat ik maar wil afspelen, nooit een probleem mee gehad !
Denk dat je niet al te bang moet worden van sommige verhalen hier.
De mijne (mei 2008 gekocht) werkt ook nog perfect, maar om nou heel de tijd hier te gaan posten dat hij het nog steeds doet vind ik inderdaad een beetje overdreven
/▌
Verwijderd
Mooie plugin maar is 1 ding wat me weerhoudt om hem voor vast te gebruiken. Waarom gaat hij alles films hernoemen naar totaal iets anders A43FG4.mkv bijvoorbeeld.Martijn02 schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:01:
ok... heb net een een allereerste testversie online gezet. Het is allemaal nog lang niet zo mooi als ik zou willen, maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie input.
Benodigdheden:Hoe te installeren:
- Een NMT met harddisk (als je creatief bent mag je van mij ook een netwerk share proberen, maar ik heb geen idee of dat werkt)
- Telnet of ssh toegang - er is (nog) geen installer beschikbaar, niet gaan vragen hoe dat moet, google is je vriend.
- Een beetje linux ervaring - Als de onderstaande basisstappen je niets zeggen, dan kan je er beter niet aan beginnen en wachten tot er een echte versie met installer uitkomt.
Benader je NMT met telnet of ssh, en voer dan de volgende stappen uit:
code:
1 2 3 4 5 cd /share/ wget http://martijn.brothersinart.net/nmt/episode_manager_0.1.tar.gz tar -xzf episode_manager_0.1.tar.gz chmod +x Series/scripts/*.cgi chmod +w Series/scripts/*.cache
Ok.. dat is dat... Nou heb ik zelf een aangepaste index.htm in de /share/ map staan, zodat ik meteen naar de index kan gaan, maar er zijn nog 2 andere manieren om de episode manager te bereiken:Als het goed is zie je nu een leeg scherm met daarin de text "No series found" Dat klopt, je hebt namelijk nog geen series in de nieuwe Series map geplaatst. Dit zou je zelf kunnen doen, maar de naamgeving van de mappen en bestanden komt nogal precies dus er is een import functie die dat allemaal voor je regelt.
- Maak in de Web services een link naar: http://localhost.drives:8.../Series/scripts/index.cgi
- Browse naar de harde schijf, en kies het "file" filter (of gebruik de blauwe knop op de afstandsbediening) en open in de Series map de index.htm
Kies onderaan de pagina de link "Import episodes". Nu wordt de /share/Download/ dir gescant op bestanden die als serie herkend kunnen worden. Dat wil zeggen dat ze een bestandsnaam moeten hebben met daarin een serienaam, en een season/episode vermelding. Het script herkend volgens mij de meest gebruikte formaten. Bestanden als "House.S05E10.HDTV.XviD-LOL.avi" of "Dexter.3x11.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv" zouden geen probleem moeten zijn. De te importeren bestanden moeten direct in de Download/ directory staan. Als ze in een submap staan dan worden ze niet herkend.
Als je van een bepaalde serie voor het eerst een episode importeert, dan moet er een koppeling gelegd worden met een van de series op thetvdb.com. Er zijn bijvoorbeeld 4 series met de naam CSI in de titel, en het is aan jou om even de juiste serie aan de naam CSI te koppelen. Dit doe je door de link "Unrecognized series" te selecteren, en uit de dropdown de juiste serie te kiezen. Als je op de save knop klikt dan zullen bestanden die beginnen met CSI voortaan herkend worden als "CSI: Crime Scene Investigation" (dit is op dezelfde manier weer te wijzigen)
Als het bestand als serie herkend is kan je het selecteren, en onderaan op de import knop drukken. Het import-script zorgt ervoor dat er in de Series de juiste directories worden aangemaakt, en geeft de episode een filename in de vorm van "[Series] S[season]E[epsiode] - [episodenaam].[extentie]". Tevens worden van thetvdb.com de series poster en banner gedownload.
Ok.. dat was het zo'n beetje. Veel plezier met prutsen, en ik ben erg benieuwd naar de reacties... Nog even de gebruikelijke kleine lettertjes: Als je hiermee aan de gang gaat is dat uiteraard op eigen verantwoording. Mocht je NMT op een of andere manier de geest geven dan is dat jouw probleem, ik zal uiteraard proberen te helpen het probleem op te lossen, maar voel me daartoe niet verplicht. (dat je het weet)
Oh: Gebreken waar ik al van weet:
- De paginatie-text onderaan de index geeft altijd 8 series aan.
- De index pagineert niet, bij meer dan 16 series ga je de pagina moeten scrollen en dat werkt waardeloos op een NMT.
- Het import script pagineert niet, bij veel episodes is het een draak om door te komen en bij de import knop te komen.
- Ik ben bang dat ik hier later nog wel wat ga toevoegen...
Ik zou graag de normale scene release namen willen behouden voor als ik de nmt wil benaderen via de pc om wat dingen te organiseren
Verwijderd
Een fan om het gebeuren koel(er) te houden. Gewoon, omdat ik denk dat het beter voor dat ding is. En ik denk niet dat een fan meer herrie maakt dan de HDD die toch al aan het ratelen is.
Verwijderd
Er is gewoon HDX-1000 Networked Media Tank Player waar je dit kwijt kan hoorSileX schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:19:
[...]
balen dus..
Hallo mensen,
Ik ben sinds kort aan het inkijken van vele NMT's, maar er is nog 1 grote vraagteken.
Ik vroeg me af of er al een NMT is, die via wireless (als het moet via .11n) 1080p content kan streamen? Dus dat ik via mijn laptop, mijn nmt connect en daarvandaan dus een filmpje laat draaien...
Want volgens site's "Streaming video over WiFi under best condition only able to achieve up to 10Mbps. "
Ik neem aan dat dat niet genoeg is voor HD content. Maar zijn er dan NMT's die goede wifi mogelijkheden bieden? Aangezien ik dan genoodzaakt ben, om eerst naar de player te kopieren en van daaruit te spelen.
Alvast bedankt!
Ik ben sinds kort aan het inkijken van vele NMT's, maar er is nog 1 grote vraagteken.
Ik vroeg me af of er al een NMT is, die via wireless (als het moet via .11n) 1080p content kan streamen? Dus dat ik via mijn laptop, mijn nmt connect en daarvandaan dus een filmpje laat draaien...
Want volgens site's "Streaming video over WiFi under best condition only able to achieve up to 10Mbps. "
Ik neem aan dat dat niet genoeg is voor HD content. Maar zijn er dan NMT's die goede wifi mogelijkheden bieden? Aangezien ik dan genoodzaakt ben, om eerst naar de player te kopieren en van daaruit te spelen.
Alvast bedankt!
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Het probleem zit hem niet in de NMT maar in het draadloze stuk. Daar kan je nooit een snelheid bij garanderen. Waar staat de antenne, hoe is de afstand, wat zit er tussen: Hout, Steen, (gewapend)beton, hebben je buren ook draadloos. Zitten die op hetzelfde kanaal en meer van dat soort dingen.FikkieHo schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:58:
Maar zijn er dan NMT's die goede wifi mogelijkheden bieden? Aangezien ik dan genoodzaakt ben, om eerst naar de player te kopieren en van daaruit te spelen.
Alvast bedankt!
De een zal over 30 meter nog kunnen werken omdat hij op een boerderij woont en hij een zicht verbinding heeft naar de stal waar zijn server staat en geen enkele storings bron. De ander kan met een modern N netwerk nog geen 2 meter overbruggen omdat hij door gewapend beton van zijn appartement moet en alle 8 buren om hem heen hebben ook draadloos
Er zijn twee dingen die je zeker weet:
1 ) De maximum snelheid van je adapter
2 ) Dat ga je niet halen
Wat je van tevoren niet weet is hoever je er onder zit
En daar komt nog bij dat de gemiddelde snelheid van je draadloos wel hoog genoeg kan zijn. . Bv 40 Mb per seconde over 5 minuten gemeten. Maar dat je dat lukt doordat je gedurende 10 seconden 80Mb krijgt en dan weer 10 seconden niets. Dat gaat je geen mooi beeld opleveren. Maar je kan er prima files me kopiëren of over internet surfen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ortep op 15-02-2009 16:19 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Nog een paar jaar en dan kun je tijdjes je vakantie in Spanje inloggen op je eigen draadloze internetverbinding..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.