Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij werkt alleen top50 nog en de rest geeft een error.
PCH 110

Als ik gewoon met een browser surf werkt het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:32:
Nou bij mij werkt alleen top50 nog en de rest geeft een error.
PCH 110

Als ik gewoon met een browser surf werkt het wel....
Niet echt een error bij mij, maar moet wel vaker op play drukken om het gewenste programma te starten.
Klopt dat Top 50 geen problemen geeft en de rest raar doet.

Heb Joris al gemaild !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Wat bedoel je er precies mee. Ik heb 2 schijven in 1 NAS. Beide schijven hebben een aparte naam NAS en NAS2 bij network op de PCM. Ik heb volgens mij alle mogelijke combinaties van oplossingen al geprobeerd. nog iemand tips? Ik heb alles al geprobeerd volgens mij, de my_Libraru.xml file klopt gewoon.

EDIT: Niemand uit Groningen die het voor mij kan fixen tegen een vergoeding?

[ Voor 17% gewijzigd door mmmmmark op 01-02-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:39:
[...]

Niet echt een error bij mij, maar moet wel vaker op play drukken om het gewenste programma te starten.
Klopt dat Top 50 geen problemen geeft en de rest raar doet.

Heb Joris al gemaild !!
Thanks, lijkt erop dat er iets gecached word op de PCH.
Ik zal eens kijken of daar iets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga NU een poging doen om te YAMJ'en.. :) I'll keep you updated. Met de editknop zelfs.. :+

/edit
Het lijkt goed te gaan, alleen kijkt YAMJ naar de naam van bestanden IN de moviedirectory, en niet naar de moviedirectie naam ZELF? Dat is jammer, want de naam van de moviedirectory klopt vaak wel.. maar de bestandsnamen zijn vaak anders..

/edit2
Goed, het werkt.. ik heb alleen een hele hoop nieuwe films waar ik nog nooit van gehoord heb..! :+

/edit3
Alle namen veranderd op de PCH zelf.. van de files. En het is nog steeds een rotzooitje :( :( :(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ gebruik gewoon nfo's. Gewoon de imdblink plakken in een tekstbestandje en renamen naar: filmbestandsnaam.nfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ben ATM ook aan het kijken voor een NMT. Zit me alleen af te vragen:

zijn er kastjes waarmee je via Wireless-N kan streamen/data kan oversturen?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb alle films hernoemd naar "The Big Lebowski.mkv" en "Monsters Inc.mkv" (niet speciaal voor YAMJ maar gewoon voor mijzelf), en alles wordt goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt aardig ondertussen. Alleen er staan een paar "films" tussen waarvan ik GEEN idee heb waar ze vandaan komen. Als ik op play druk gebeurt er niets.. dus ze zijn aardig moeilijk te verwijderen. Ook mist de letter T in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:12:
Het werkt aardig ondertussen. Alleen er staan een paar "films" tussen waarvan ik GEEN idee heb waar ze vandaan komen. Als ik op play druk gebeurt er niets.. dus ze zijn aardig moeilijk te verwijderen. Ook mist de letter T in het menu.
Ik heb ook een film waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Kost best veel tijd, maar als het een beetje loopt werkt het verder briljant! Nu nog die YAMJ laten opstarten bij het opstarten van de PCH - kan vrouwlief er ook een beetje mee werken.

Edit
Crasht de PCH bij jullie vaak? Het is bij mij schering en inslag!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt al voor de informatie Beauty555 & qless! We gaan er eens naar kijken of het lukt. We laten jullie weten of het ons lukt!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:03:
/edit2
Goed, het werkt.. ik heb alleen een hele hoop nieuwe films waar ik nog nooit van gehoord heb..! :+

/edit3
Alle namen veranderd op de PCH zelf.. van de files. En het is nog steeds een rotzooitje :( :( :(
Precies mijn ervaring zoals ik hier al eerder beschreef. Bij mij ging dus meer dan de helft op een of andere manier fout.

1) Je kan het wel goed krijgen door nfo files te gebruiken. Maar ja, dan moet je dus met de hand gaan opzoeken wat daar in moet staan en het er dan in zetten.

2) Of je kan alle files gaan renamen naar de juiste naam. Het probleem daarbij is dat ik er van een aantal zeker wist dat ik de goede naam had, maar in de IMDB bleken ze dan toch net iets anders te heten.

In alle twee de gevallen heb je het probleem dat je niet van te voren weet welke er goed of fout zijn. En ook na het opzoeken weet je het nog steeds niet, want het is heel goed mogelijk dat je een titel ziet die je wel hebt, maar die naar een foute film wijst. Dan krijg je bv twee keer dezelfde te zien. Of nog erger: de andere is ook fout genoemd, dan denk je wel dat het goed is, maar het is twee keer fout. Je moet dus echt voor iedere film met de hand nagaan of alles wel is goed gegaan.

Is het goed, dan laat je het zo, is het fout dan maak je een nfo of je renamed de film.

Ik heb er geen enkele zin in om dat voor een paar honderd films te gaan doen. En zeker niet voor series die uit meerdere DVD's bestaan.

Ik wacht wel tot hier een oplossing voor komt. Tot die tijd gebruik ik geen juke-box. De normale skin kan het ook prima aan

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb nu een week een PCH 110, bevalt prima. Maar ik mis eigenlijk een soort dashboard plugin, zodat je de status van het apparaat kan zien. Denk aan een grafiekje met cpu gebrruik, netwerk gebruik, torrent/nzb snelheid, gebruikte harddisk ruimte, IP adres en nog wat van dat soort gegevens. Bestaat er zo iets? Kon het op google in elk geval niet vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 01-02-2009 20:46 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voeg nu standaard een NFO bestandje toe eigenlijk. Is zo gedaan. Alleen ik heb nu nog 4/5 "films" waarvan ik GEEN idee heb waar ze vandaan komen.. dat is vervelender om op te lossen. Nog stugger; geen idee hoe dat op te lossen.

/edit
Films met meer dan 1 CD pakt hij ook dubbel, ondanks een NFO bestand met dezelfde naam als de eerste CD.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Microkid schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:36:
Ik heb nu een week een PCH 110, bevalt prima. Maar ik mis eigenlijk een soort dashboard plugin, zodat je de status van het apparaat kan zien. Denk aan een grafiekje met cpu gebrruik, netwerk gebruik, torrent/nzb snelheid, gebruikte harddisk ruimte, IP adres en nog wat van dat soort gegevens. Bestaat er zo iets? Kon het op google in elk geval niet vinden.
Ik heb het ook nog nooit gezien. Het zou wel te maken moeten zijn, maar het zal een vrij statisch iets blijven denk ik (alles wat je ziet op je tv aan interface zijn een soort html-pagina's).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:58:
Ik voeg nu standaard een NFO bestandje toe eigenlijk. Is zo gedaan. Alleen ik heb nu nog 4/5 "films" waarvan ik GEEN idee heb waar ze vandaan komen.. dat is vervelender om op te lossen. Nog stugger; geen idee hoe dat op te lossen.
Als je de NZB's hernoemt naar de naam van de film (wat vaak zo is, maar niet altijd) dan weet je altijd wat je hebt gedownload omdat er dan een map wordt aangemaakt met die naam.

[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 01-02-2009 21:05 . Reden: sorry, had in een edit gekunnen ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd bezit ik de PCH A-110, maar er zijn wat functies die ik mis erop (zoals iedereen).

Zo zou ik graag een browser willen hebben waarmee ik kan internetten op mijn PCH. Ook zoek ik een programma zoals MiniTV van Vista Sidebar zodat ik Nickolodeum Junior kan afspelen.

Op networkedmediatank.com kan ik er niet veel over vinden. Misschien dat jullie een idee hebben of dit soort tools bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:04:
[...]

Als je de NZB's hernoemt naar de naam van de film (wat vaak zo is, maar niet altijd) dan weet je altijd wat je hebt gedownload omdat er dan een map wordt aangemaakt met die naam.
Nee, alle films in de geselecteerde map zijn goed benoemd en toch staan er 4/5 vage films tussen die echt niet in de geselecteerde map staan.. :)

/edit
Gefixed! Alle vage films zijn weg. Alleen nu nog de dubbele. Vooral Slumdog Millionaire wil er graag in, 6x! Dat begrijp ik nog wel, het is een directory met veel bestanden. Dat Midnight Meat Train er dan weer 2 keer in wil begrijp ik niet, die staat in de "root"-folder, zonder NFO of wat dan ook.. echt maar 1 bestand/folder op de hele HDD die zo heet.

Als ik een map share op een externe USB schijf, die schijf aan de PCH hang, kan ik hem dan benaderen via een PC in hetzelfde netwerk?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Marzman schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:03:
[...]
Ik heb het ook nog nooit gezien. Het zou wel te maken moeten zijn, maar het zal een vrij statisch iets blijven denk ik (alles wat je ziet op je tv aan interface zijn een soort html-pagina's).
Hoeft niet statisch, de torrent pagina wordt immers ook elke 10-15 seconden ververst.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:15:
Zo zou ik graag een browser willen hebben waarmee ik kan internetten op mijn PCH.
Ga naar: http://www.reflexshows.nl/nmt/
en je kunt alvast een beetje internetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
Ik gebruik een NMT om via NFS muziek en films van mijn server af te spelen. Dit gaat perfect.

Alleen zijn niet alle directories op de server (Linux) toegankelijk voor "other". Nu wil ik de NMT rechten geven op een aantal directories.

Weet iemand onder welke gebruikers UID de NMT verbinding maakt met de NFS server? Ik wil deze gebruiker dan rechten geven op bepaalde directories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:00:
[...]

Ga naar: http://www.reflexshows.nl/nmt/
en je kunt alvast een beetje internetten !
Hmm, kan ik zelf niet zo'n site in mekaar gooien? Zou wel ok zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Microkid schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:49:
[...]

Hoeft niet statisch, de torrent pagina wordt immers ook elke 10-15 seconden ververst.
Hmm, ja dat noem ik eigenlijk nog steeds statisch (ik vergelijk het dan met bijvoorbeeld XBMC)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:19
Heb al een tijdje de popcornhour A100 in mijn bezit een geweldig apparaat!
Alleen met sommige bluray films gaat het beeld zo nu en dan happeren en valt het geluid weg, nu ben ik er achter dat dat met de VC-1 support te maken heeft. Heb al een tijd gezocht of hier een oplossing voor is, maar tot op heden niet getroffen zijn er andere mensen met dit probleem en zo ja is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ray schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:06:
heeft iemand toevallig ervaring met het volgende ?

Aangezien mijn interne 1 tb van de pch snel volloopt wil ik er dus een externe 1 tb bij zetten op de usb poort. Maarja met BR iso's van 45 gb gaat ook dat erg snel :)

Is het mogelijk om een usb hub achter de pch te zetten en daar zeg een stuk of 5 externe hd's op aan te sluiten ?
1. herkent de pch ze dan allemaal afzonderlijk ?
2. als ik de pc uit zet (rode lamp / standby) gaat er dan ook een powerdown signaal naar de usb toe zodat de externe hd's ook uit gaan ?

of is het gewoon beter een nas achtige is aan te schaffen ? maar ik zoek dus enkel iets voor film storage. het hoeft zeker geen 24/7 beschikbaar te zijn.

volgende probleem is natuurlijk hoe ga je dit regelen met backup ?
Met een usb hubje werkt prima. Ik heb zelf 3 externe HD's aan 1 hub hangen die in mijn PCH-110 zit.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel vraagje maar ik kan het nergens terugvinden.
Als ik in de map van een serie bent komen de afleveringen 1 t/m 20 bv op me scherm. Als ik aflevering 1 kijk gaat ie daarna terug naar het overzicht. Kan ik niet ergens instellen dat hij vervolgens automatisch doorgaat naar aflevering 2.

Wil ook nog even lt. Markx bedanken voor zijn tips. mn movie juxebox draait super. Ook bij de series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
@ Pimpy42, bij yamj heb je wel een optie play all erbij zitten onderaan. Ik heb hem zelf echter nog nooit geprobeerd.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe speel je het af? Door gewoon het bestand te selecteren en op Enter te drukken? Ik denk dat ie alles in volgorde afspeelt als je op Play drukt. Zo werkt het hier toch bij m'n HDX-1000.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik selecteer inderdaad en dan enter.
Ik ga eens proberen met play. Laat het weten.

Ander vraagje. Ik stream dus wireless naar me slaapkamer. Divx gaat prima. Maar dvd files zijn niet te kijken.
Hij start even 30 seconde en dan gaat ie bufferen en speelt niet verder. Soms happert ie nog wel even verder maar meer niet. Het is geen mega afstand ik denk een meter of 15/20. Dat moet toch te doen zijn met een G wireless verbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:14:
Het is geen mega afstand ik denk een meter of 15/20. Dat moet toch te doen zijn met een G wireless verbinding??
In huis is dat een mega afstand. Ik vind het al knap dat het nog een beetje gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Kan ik YAMJ ook installeren zonder HD in de PCH? Ik wil namelijk alle bestanden op een NAS houden.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:01:
[...]
Hmm, kan ik zelf niet zo'n site in mekaar gooien? Zou wel ok zijn namelijk :)
Het zijn gewoon links naar adressen ... dus ja, je kan het zelf ook !!
Kopieer gewoon even de brongegevens van de site !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radagast2005 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:16:
Kan ik YAMJ ook installeren zonder HD in de PCH? Ik wil namelijk alle bestanden op een NAS houden.
Niet YAMJ maar wel met de Movie Juxebox via MyIhome!
http://www.allpointsshopping.com/17556095.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Onzin, YAMJ kan gewoon draaien vanaf een extern station.
Ik heb YAMJ hier draaien zonder HDD in m'n PCH. Alle videobestanden en de jukebox zelf staan op de HDD van de server. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Na de laatste firmware update is "resume from bookmark" blijkbaar opeens default.
Hoe krijg ik die optie uitgeschakeld?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:40

Royz

Kleurenblind!!

-elw00d schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:53:
[...]

Onzin, YAMJ kan gewoon draaien vanaf een extern station.
Ik heb YAMJ hier draaien zonder HDD in m'n PCH. Alle videobestanden en de jukebox zelf staan op de HDD van de server. :)
heb je hem handmatig op je HDD gezet dan?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

arutten schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:04:
[...]

Ik had hetzelfde probleem: usb slave lampje ging aan op de PCH maar ik zag geen disk in de verkenner. Na deinstallatie en opnieuw installeren van de Ext2IFS driver, kon ik weer een driveletter toekennen aan de Ext3 partitie.
Probeer deze driver 's http://ext2fsd.sourceforge.net/index.htm werkt stabieler bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:52:
[...]

Precies, gewoon op een usb stick zetten, naar de juiste directory browsen zodra de stick herkend wordt (wel ff voor de file optie kiezen, niet muziek of films) en dan doet ie het gewoon en volgt de normale installatie.
Ik ben nu weer terug op de Augustus release, maar de schokken zijn nog niet helemaal verdwenen, het was niet zoals het een aantal maanden geleden was.

Zelfs bij sommige films verdwijnt het geluid nu volledig en als je de film dan stopt en dan weer start krijg je de melding "Could not play" :( .

Heeft het zin om een 'Fresh install' te doen? Het is alleen zoveel werk om alles te backuppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, alles redelijk op orde nu. Leuk speeltje, maar tijdrovend. Moeilijk is het niet trouwens.

Nog 1 vraag; hoe kan ik via een laptop de externe USB schijf benaderen die aan de PCH hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 10:03
Martijn02 schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:01:
ok... heb net een een allereerste testversie online gezet. Het is allemaal nog lang niet zo mooi als ik zou willen, maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie input.

enz...
Nadat ik eerst YAMJ geinstalleerd had, was ik toch echt niet tevreden met de manier waarop deze met series omgaat. Daarom heb ik gisteravond even het project van Martijn uitgeprobeerd. En ik moet zeggen, ik was eigenlijk aardig tevreden.

Wat eerste puntjes waar ik tegenaan liep:
  • Ik heb zowel het film-bestand, als de ondertiteling in de directory gezet. Nu zie ik 2 keer elke episode staan. => Even een stukje toegevoegd waarin de extensie gecontroleerd wordt.
  • Er staan geloof ik 10 episodes onder elkaar (per seizoen). Als ik naar beneden wil, dan krijg ik een fout. Je kunt dus niet meer episodes bekijken? => Link naar page2 stond verkeerd, even aangepast.
  • Een aantal series lijkt hij niet te vinden (niks te ipmorteren geeft hij aan). De naam komt wel overeen met de naam in thetvdb.com. Hoe kan ik hem (opnieuw) laten zoeken? => Stond een spatie in de naam voor en na S01E01. Moet wel nog uitzoeken hoe dat code technisch afgevangen kan worden.
  • Ik heb op het moment nog geen HD-tv. De schermen vielen dus voor een groot deel weg. Aangezien ik binnenkort wel een HD tv aan zal schaffen, is dit voor mij overigens niet zo'n probleem. => Alls een stukje kleiner gemaakt.
  • 1 van de bestanden kreeg een misvormde, onherkenbare naam. Waarschijnlijk werd dit veroorzaakt doordat de naam van de episode een vraageken bevat.
Het werd gisteravond al weer wat laat, dus ben ik er niet verder mee gekomen. Maar mijn eerste indruk was erg positief. Als ik weer wat meer tijd heb, zal ik zeker kijken of ik zelf bovenstaande op kan lossen, of dat ik nog andere punten vind.

De meeste puntjes heb ik gisteravond op kunnen lossen. Alleen het punt met de misvormde namen heb ik nog geen tijd voor gehad, maar moet ook wel te doen zijn.

Wel een handige applicatie Martijn, top! En vrij makkelijk om naar eigen wens aan te passen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rubert op 04-02-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37
Is het ook mogelijk dat je het geluid van de HDX-1000 via je tv laat lopen?
Dit ivm het ontbreken van een receiver??

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
exocys schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:10:
Is het ook mogelijk dat je het geluid van de HDX-1000 via je tv laat lopen?
Dit ivm het ontbreken van een receiver??

Alvast bedankt!!
Startpost + lezen = reviews: HDX-1000 NMT-speler bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39
Probleem zat in de telnet client: zie deze link. Na uitschakelen van de FTP client en dus ook de telnet client, voordat je de PCH middels de USB slave aansluit op de pc, gaat het wel goed. De HD is dan weer zichtbaar in de verkenner.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub een snelle hint geven hoe ik een externe USB HDD die aan de PCH hangt kan benaderen via mijn laptop, natuurlijk in hetzelfde netwerk?

/edit:

Kan het uberhaupt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er mensen die problemen ervaren bij het afspelen van Video TS en Iso bestanden?
dan bedoel ik het haperen/overslaan van hele kleine stukjes en dit gebeurd vooral bij stukken waar er veel beweging is in de film. Bij HD films heb ik dit probleem niet.

kan dit komen door de video output settings van de nmt? Die bijvoorbeeld op 1080P staan?

Stel ik heb een film die als resolutie 720x576 heeft.
Op wat moet ik de output van de nmt dan zetten??

Ik neem aan dat het stotteren door de resolutie komt?????

Ik heb wel zitten spelen met verschillende outputs maar nog bleef ik het probleem houden. Misschien heb ik net niet de juiste instelling geprobeerd.

Anyone???

EDIT:

Weer geprobeerd op 1080p 50Hz. Nu werkt het weer zoals het hoort.
Vaag maar ik hoef me nu niet meer gek te maken

[ Voor 8% gewijzigd door vwtune op 04-02-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Kan je met de popcorn hour a110 (of a100) ook browsen? Dus simpele websites met simpele javascript en CSS bekijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Stewie! op 03-02-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Maar dan moet ik dus een PC hebben aan staan om het geheel te streamen. Mijn NAS is een Synology en dus geen standaard PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Radagast2005 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:49:
[...]

Maar dan moet ik dus een PC hebben aan staan om het geheel te streamen. Mijn NAS is een Synology en dus geen standaard PC.
Zoals -elw00d ook al in zijn reactie aangaf kun je dit gewoon met YAMJ doen en laat je de index gewoon genereren op je NAS. Ik doe dit zelf namelijk ook zonder harde schijf in mijn popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:04:
Zijn er mensen die problemen ervaren bij het afspelen van Video TS en Iso bestanden?
dan bedoel ik het haperen/overslaan van hele kleine stukjes en dit gebeurd vooral bij stukken waar er veel beweging is in de film. Bij HD films heb ik dit probleem niet.
Nee, ik heb nergens problemen mee. Tot nu toe speelt hij alles perfect af. Gisteren zelfs de beruchte birdscene zonder haper of stoot. Maar die van mij krijgt ook pindakaas bij het ontbijt. Krachtvoer! :+

Over andere instellingen weet ik niets, alles staat op automatisch bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:40:
Kan je met de popcorn hour a110 (of a100) ook browsen? Dus simpele websites met simpele javascript en CSS bekijken?
Ja, al een paar keer genoemd de afgelopen paar pagina's met URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Is het al iemand gelukt om een theme te 'installeren' ?

Volgens de instructies moet je het theme uitpakken in de photo directory op de interne HDD.
Maar na een reboot is er niets veranderd...

In de photo directory staat het volgende:
_theme_
- hd
- sd
- .config

Dat zou toch goed moeten zijn?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:23:
[...]

Sommigen zijn echt te lui voor dit forum. Vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Ik heb gisteren via tversity (freeware tool) nick jr. (live uitzending) gestreamd naar de popcorn.
Aangezien het een mms protocol betreft moet dit via een dergelijke tool omgezet worden naar een protocol welke de pch wel aan kan. En tversity kan dit. Zo ook VLC. Daar heb ik het overigens niet meer geprobeerd. Het viel me wel op dat het zeker 10 minuten duurt voordat de stream zichtbaar is op de pch. 10 minuten is best veel wanneer er een kind zit te wachten. Zou het sneller kunnen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Rhapsody schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:51:

Volgens de instructies moet je het theme uitpakken in de photo directory op de interne HDD.
Maar na een reboot is er niets veranderd...

In de photo directory staat het volgende:
_theme_
- hd
- sd
- .config

Dat zou toch goed moeten zijn?
Ja is al gelukt hier, het makkelijkste is om de community software installer te gebruiken!
http://nmt.homeip.net:8080/?p=download
Gewoon een theme selecteren, klikken op next, even wachten en vervolgens je PCH opnieuw opstarten! Mag deze link in de SP? Dit maakt het voor een hoop mensen makkelijker om software themes te installeren op de PCH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Lt. Marx schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:19:
[...]

Ja is al gelukt hier, het makkelijkste is om de community software installer te gebruiken!
http://nmt.homeip.net:8080/?p=download
Gewoon een theme selecteren, klikken op next, even wachten en vervolgens je PCH opnieuw opstarten! Mag deze link in de SP? Dit maakt het voor een hoop mensen makkelijker om software themes te installeren op de PCH!
Die had ik ook gevonden en geprobeerd, vanmiddag nog maar eens proberen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Shaggie_NB schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:34:
[...]

Zoals -elw00d ook al in zijn reactie aangaf kun je dit gewoon met YAMJ doen en laat je de index gewoon genereren op je NAS. Ik doe dit zelf namelijk ook zonder harde schijf in mijn popcorn.
Zou je voor een leek dit misschien wat meer kunnen toelichten? Hoe pak je dat aan? Ik gebruik ook een NAS (Conceptronic CH3SNAS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

DaMorpheus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:40:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:23:
[...]

Ik zie nergens hoever die CSS en javascript ondersteuning gaat.
simonanton schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:14:
[...]

Sommigen zijn echt te lui voor dit forum. Vermoeiend.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:30:
Kan iemand mij aub een snelle hint geven hoe ik een externe USB HDD die aan de PCH hangt kan benaderen via mijn laptop, natuurlijk in hetzelfde netwerk?

/edit:

Kan het uberhaupt?
Ja.
Formatteer hem op EXT3 met GPARTED en je kunt hem sharen via de PCH voor lezen en schrijven.

Installeer ook de EXT2FSD driver op je pc, dan kun je hem ook nog aan je pc koppelen en benaderen voor lezen en schrijven.

[ Voor 13% gewijzigd door OutofFocus op 04-02-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutofFocus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:43:
[...]

Ja.
Formatteer hem op EXT3 met GPARTED en je kunt hem sharen via de PCH voor lezen en schrijven.

Installeer ook de EXT2FSD driver op je pc, dan kun je hem ook nog aan je pc koppelen en benaderen voor lezen en schrijven.
SuperB. Het FAT systeem is naar z'n grootje atm, de data is er echter nog wel. Dat ga ik proberen te redden, vervolgens format ik hem zodat ik hem kan sharen op mijn PCH. Ik heb inderdaad die EXT2FSD driver al draaien op mijn laptop, dat gaat perfect. Bedankt!

/edit
Ik haal schijven door elkaar. Een andere schijf is naar z'n grootje. Ik wissel ze wel om.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Op wat moet ik de output van de nmt dan zetten zonder dat ie happeringen gaat vertonen? (dat ondervind ik namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Heeft er iemand ervarning met het streamen van HD content naar de PCH via Wireless ?

Ik heb sinds gister zo'n tank en tot nu toe is mijn ervaring dat het tot en met 720p mkv's wel goed gaat maar 1080 net iets te veel is.

m'n popcorn zit op een 100mb poortje van mn timecapsule - die dan wireless verbinding heeft met mn iMac (5Ghz N only ingesteld)

Tips voor intellingen van wireless voor maximale performance zijn zeer welkom, ik heb eigenlijk geen zin om utp te trekken :P

Oja en heeft het kwa performance zin om via NFS ipv SMB te gaan werken?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Optical schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:24:
Nee...ze zijn sinds twee firmware updates geleden even snel. En bovendien, jouw bottleneck is het draadloze gedeelte. Of NFS sneller is dan SMB of andersom maakt niet uit. Ze zijn duidelijk alletwee sneller dan je draadloze netwerk want als je bedraad werkt heb je dat probleem niet

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 04-02-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:16
Heeft er iemand ervarning met het streamen van HD content naar de PCH via Wireless ?

geen ervaring met wireless, maar gelet op meerdere reactie kon het wel eens moeizamer gaan.

NFS is/was sneller, maar de firmware is inmiddels zover getuned dat ook SMB goed te doen zou moeten zijn (al hoewel de laatste firmware soms niet even enthousiast is ontvangen). voordeel van NFS is geen guest account nodig. er is een leuke handleiding te vinden bij mpc voor NFS en SMB (verder terug in dit forum staat de link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
mtv1 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:34:
[...]
... voordeel van NFS is geen guest account nodig.
Volgens mij is dat bij SMB ook niet nodig.
Je kunt ook gewoon een account met wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tips voor intellingen van wireless voor maximale performance zijn zeer welkom, ik heb eigenlijk geen zin om utp te trekken :P
Wireless adapter shit WN100 werkt niet op popcorn. Maak een bridge met een Airport Express, gaat veel sneller!

(PCH wired aansluiten op Express, die laten bridgen met je TimeCapsule)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Rhapsody schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:51:
Na een ingeving is het mij gelukt; ik moest de TM mode nog even op HDMI 1080p60 zetten.
Toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:45:
[...]

Wireless adapter shit WN100 werkt niet op popcorn. Maak een bridge met een Airport Express, gaat veel sneller!

Ik denk dat ik mijn linksys WRT54GL dan maar bij de PCH zet en die instel als wireless client. Dan is het voor de PCH ook "gewoon bekabeld".

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen met vastlopende 'uitzending gemist' streams? De meeste programma's die ik bekijk lopen na ongeveer 10 minuten vast. Soms kan ik ze nog stoppen, maar soms moet ik m'n NMT uitzetten.

Mijn NMT is verbonden met normale bedrade netwerk via een Powerline adapter. Dit werk perfect, 1080p HD films spelen perfect over de adapters dus daar ligt het probleem niet.

Net ging de discussie over SMB en NFS maar ik kan HD films alleen met NFS fatsoenlijk afspelen bij SMB blijft het beeld regelmatig hangen. Misschien ligt dit ook aan de implementatie van SMB in mijn NAS... Heb trouwens de laatste firmware.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marzman schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:25:
[...]

Ik denk dat ik mijn linksys WRT54GL dan maar bij de PCH zet en die instel als wireless client. Dan is het voor de PCH ook "gewoon bekabeld".
Maar de verbinding is niet sneller/beter dan draadloos, het langzaamste stukje bepaalt wat er gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Heeft er iemand ervaring met het streamen van HD content naar de PCH via Wireless ?
Ik kijk in elk geval draadloos de 720p Battlestar Galactica mkv's zonder problemen. Verder geen bijzondere instellingen.

Server met iHome <=> Gbit switch <=> Experiabox <=> TP-link USB wifi stikje in de PCH
Er zit één betonlaag tussen Experiabox en PCH en dat is not a problem :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Hebben jullie niet het probleem dat de PCH (A110) veel vaker vastloopt met de WN100 erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:29:
[...]

SuperB. Het FAT systeem is naar z'n grootje atm, de data is er echter nog wel. Dat ga ik proberen te redden, vervolgens format ik hem zodat ik hem kan sharen op mijn PCH. Ik heb inderdaad die EXT2FSD driver al draaien op mijn laptop, dat gaat perfect. Bedankt!

/edit
Ik haal schijven door elkaar. Een andere schijf is naar z'n grootje. Ik wissel ze wel om.. :)
Met Gparted kun je ook bestaande partities shrinken (mits ze niet te vol staan) en daarna een nieuwe EXT3-partitie op de vrije ruimte maken. Daarna kun je nog spul overzetten van de ene naar de andere partitie en verolgens de oude verwijderen en de nieuwe maximaliseren.
Leuke schuifpuzzel truc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:45:
[...]

Bedankt voor de tip maar daar heb ik niet genoeg spullen voor, ik heb wel een Express liggen maar da's n 'oude' b/g

Nu heb ik t zo gedaan :

Internet <---> Timecapsule + Extra usb Disk op de TC <---> 5Ghz 'N' Wide channels WiFi naar iMac

Daarnaast op de TC aangesloten->

^----> Linksys AP voor 54g WiFi naar Laptop
^----> PCH (100mb kabel)

De USB disk zat eerst rechtstreeks aan mn computer, nu aan de TC en afspelen van 1080p content gaat nu wel goed. nu loop ik alweer tegen een paar andere probleempjes aan ;

- nu de externe schijf aan de TC hangt loopt de PCH vast bij sommige DvD's (.iso en VIDEO_TS) , je ziet even buffering en dan wordt het scherm zwart en gebeurt en niets meer. Ik zag overigens op de NMT forums dat dat vaker schijnt voor te komen

- lezen vanaf de externe schijf die aan de TC hangt is ontzettend traag vanaf de iMac, schrijven gaat wel goed (ik gebruik die schijf als output folder voor de newsreader Unison) , het vreemde vind ik dat filpmjes afspelen zelfs via mn oude dell laptopje (54g wiFi <-> Linksys <-> TC <-> USB disk) nog sneller gaat :S

Nouja ik heb in ieder geval een 15m UTP kabel geregeld, vanavond maar eens het TC WiFi gedeelte uit de loop halen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Optical op 05-02-2009 10:27 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
vwtune schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:41:
Op wat moet ik de output van de nmt dan zetten zonder dat ie happeringen gaat vertonen? (dat ondervind ik namelijk)
De resolutie maak niet uit. Wordt vanzelf aangepast aan de omvang van je scherm.
Wel belangrijk is de framerate oftwel FPS.
De resolutie is van een PAL film dus de framerate zal vrijwel zeker 25 fps zijn

Ik zou de PCH zo instellen dat hij het maximale signaal naar je tv stuurt.
Voorbeeld : ik heb een Panasonic plasma die 1080p ondersteunt en 100hz is. Ik heb de beeld aansturing van de PCH op 1080p en 50 Hz gezet en die nieuwe optie voor autosync op NTSC/PAL/24p gezet.

De pch bepaald dan op basis van de FPS van de film wat de optimale aansturing voor je tv is.

Van een pal film (25 fps) wordt dus elk beeldje 2 keer naar de tv gestuurd (50Hz signaal) die het vervolgens 4x per seconde ververst (100 Hz weergave).

Voor een HD film met een framerate van 24 fps moet de PCH iets meer rekenen maar dat gaat zo snel dat je daar geen haperingen merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Wanneer je hem besteld via http://www.popcornhour.com/onlinestore/ kom je inclusief verzenden naar nederland op USD 260.00 = EUR 202.84

Wat zijn de invoerrechten voor dit app? Aanschaf in nederland ligt op EUR 289.95 (excl. verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Friedchicken schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:11:
Wanneer je hem besteld via http://www.popcornhour.com/onlinestore/ kom je inclusief verzenden naar nederland op USD 260.00 = EUR 202.84

Wat zijn de invoerrechten voor dit app? Aanschaf in nederland ligt op EUR 289.95 (excl. verzenden)
Die prijs varieert nogal in Nederland. Twee weken terug heb ik em besteld voor 267,00 (excl verzenden)

In dit topic las ik dat de invoerrechten ook nog wel eens 60 euro zijn. Plus dat de levertijd wat hoger is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik betaalde 67 euro voor 2 pch's (invoerrechten)

[ Voor 20% gewijzigd door LtMarx op 05-02-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

raven22 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:10:
[...]

Zou je voor een leek dit misschien wat meer kunnen toelichten? Hoe pak je dat aan? Ik gebruik ook een NAS (Conceptronic CH3SNAS)
Ja, geprobeerd en het werkt. Heb nog geen PCH, maar ik snap het idee.

Het tooltje genereert alleen html pagina's met verwijzingen naar films en series. Als je in de config het juiste pad naar je share aangeeft en de hele html meuk ook op een NAS wegzet dan zou je die HTML vanaf je PCH moeten kunnen benaderen?

Wel jammer dat de audio versie alleen kijkt naar map structuur. Ik heb goede mp3tags maar de mapnamen zijn niet altijd consequent. Is daar een alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Laatst online: 20-06-2015
Rhapsody schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:29:
[...]

Die prijs varieert nogal in Nederland. Twee weken terug heb ik em besteld voor 267,00 (excl verzenden)

In dit topic las ik dat de invoerrechten ook nog wel eens 60 euro zijn. Plus dat de levertijd wat hoger is natuurlijk.
Kan je misschien aangeven waar? Tweakers Pricewatch geeft namelijk 289.95 als voordeligst weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor € 249 (incl. verzendkosten, geen invoerrechten) kan je 'm ook bestellen bij www.nmtank.fr
Ik had hem na vier werkdagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lt. Marx schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:41:
ik betaalde 67 euro voor 2 pch's (invoerrechten)
Ik vind het maar raar hoor. Mijn pa betaalde ook 60 euro (1 pch). Ik moest 15 euro aan de postbode betalen (ook 1 pch).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de app van Martijn02 werkend te krijgen op en HDX-1000 ?

Het ziet er wel erg gaaf uit moet ik zeggen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Friedchicken schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:07:
[...]

Kan je misschien aangeven waar? Tweakers Pricewatch geeft namelijk 289.95 als voordeligst weer.
Die prijzen schommelen nogal.
Ik heb hem bij Azerty aangeschaft. Daar was ie 267,00 euro. Nu staat ie daar voor 291,55. (en een levertijd van 14 dagen...)

http://www.azerty.nl/0-98...our-a-110-media-tank.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
http://www.wifimedia.eu/c...4f8ebd18c0d8984b83e123a24

10 euro duurder, maar schijnen hem ruim op voorraad te hebben!

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
Possible schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:29:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de app van Martijn02 werkend te krijgen op en HDX-1000 ?

Het ziet er wel erg gaaf uit moet ik zeggen.
Ik heb zelf geen HDX-1000. Ik heb hem wel werkend gekregen op de PCH. Volgens mij zou de HDX vrijwel hetzelfde moeten werken, dus lijkt me niet dat dit een probleem gaat worden.

Tegen welke problemen loop jij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:37
Ik ben op zoek naar een media player. Ik wil hem vooral gebruiken voor foto's en muziek. Ik heb de WD TV even in huis gehad, maar daarbij werkte de HDMI aansluiting niet in combinatie met mijn TV. Ik zoek nu een andere media player. Die mag best wat duurder zijn dan de WD TV als die een LAN aansluiting heeft.

De volgende producten vind ik interessant:
- Plextor Networked Media Player
- Netgear Digital Entertainer HD
- Popcorn Hour A-110

Ik kan alleen geen goede vergelijking vinden. Kan iemand er iets over roepen? Over de Popcorn Hour (en andere Network Media Tanks) is veel te vinden, maar over andere media players veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franckey schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:59:
Ik ben op zoek naar een media player. Ik wil hem vooral gebruiken voor foto's en muziek. Ik heb de WD TV even in huis gehad, maar daarbij werkte de HDMI aansluiting niet in combinatie met mijn TV. Ik zoek nu een andere media player. Die mag best wat duurder zijn dan de WD TV als die een LAN aansluiting heeft.

De volgende producten vind ik interessant:
- Plextor Networked Media Player
- Netgear Digital Entertainer HD
- Popcorn Hour A-110

Ik kan alleen geen goede vergelijking vinden. Kan iemand er iets over roepen? Over de Popcorn Hour (en andere Network Media Tanks) is veel te vinden, maar over andere media players veel minder.
zie hier een vergelijking van NMT's
http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/NMT-CLASH.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ik heb nu een WD TV.
Ik denk dat ik in de toekomst overstap naar zo'n popcorn ding, maar dan pas alleen als zo'n apparaat een ingebouwde blu-ray speler (of misschien wel brander) heeft, zodat het écht alles in één wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Rubert schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:11:
[...]

Ik heb zelf geen HDX-1000. Ik heb hem wel werkend gekregen op de PCH. Volgens mij zou de HDX vrijwel hetzelfde moeten werken, dus lijkt me niet dat dit een probleem gaat worden.

Tegen welke problemen loop jij dan aan?
Ik ben er nog niet mee bezig geweest. Ik las in het topic hier dat het benaderen van de HDX met Telnet / SSH niet zo goed werkte als met de popcorn

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met Fantec MM-HDBTL Media Player

http://www.redcoon.nl/ind...BTL_Media_Player_1000GB/#

aardig goedkoop maar ik ben een leek dus zie niet zo snel verschil met de bekende merken

of deze http://www.raidsonic.de/e...news.php?we_objectID=5523

in duitsland ca 200 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:02:
heeft iemand ervaring met Fantec MM-HDBTL Media Player

http://www.redcoon.nl/ind...BTL_Media_Player_1000GB/#

aardig goedkoop maar ik ben een leek dus zie niet zo snel verschil met de bekende merken
Volgens mij speelt deze geen HD bestanden af
Ziet er aardig uit; in NL rond de 280 euro. Kan je net zo goed een PCH kopen..

[ Voor 5% gewijzigd door kavorka op 06-02-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 18:18
Possible schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Ik ben er nog niet mee bezig geweest. Ik las in het topic hier dat het benaderen van de HDX met Telnet / SSH niet zo goed werkte als met de popcorn
Die problemen had ik gemeld, maar inmiddels heb ik Telnet werkend, en ook de webserver werkt nu op mijn HDX. Op http://www.hdx.huubmons.nl heb ik de uitleg gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door HuMon op 06-02-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Als ik hem via de community installer installeer, dan reageer de NMT community installere allemaal nergens meer op. Als ik vervolgens met putty probeer te benaderen, knalt putty er meteen uit.

Had jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie misschien of het mogelijk is om na het unrarren van een bestand, dat de A110 de rar files verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
bekijk .nzbget\unpak.sh maar eens in notepad gamespel ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
OutofFocus schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:47:
[...]

De resolutie maak niet uit. Wordt vanzelf aangepast aan de omvang van je scherm.
Wel belangrijk is de framerate oftwel FPS.
De resolutie is van een PAL film dus de framerate zal vrijwel zeker 25 fps zijn

Ik zou de PCH zo instellen dat hij het maximale signaal naar je tv stuurt.
Voorbeeld : ik heb een Panasonic plasma die 1080p ondersteunt en 100hz is. Ik heb de beeld aansturing van de PCH op 1080p en 50 Hz gezet en die nieuwe optie voor autosync op NTSC/PAL/24p gezet.

De pch bepaald dan op basis van de FPS van de film wat de optimale aansturing voor je tv is.

Van een pal film (25 fps) wordt dus elk beeldje 2 keer naar de tv gestuurd (50Hz signaal) die het vervolgens 4x per seconde ververst (100 Hz weergave).

Voor een HD film met een framerate van 24 fps moet de PCH iets meer rekenen maar dat gaat zo snel dat je daar geen haperingen merkt.
En waar staat deze nieuwe optie voor autosync???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenmaar
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Heeft iemand al een van deze spelers getest?

LaCinema Black MAX
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11223

Of de netgear eva9150
http://www.netgear.com/Pr...spx?detail=Specifications

Ik ben zelf flink aan het zoeken maar veel meer dan dat de leveranciers aan spec's geven kan ik niet vinden.
Ik had graag wat gebruikers ervaringen gezien maar misschien ben ik een beetje ongeduldig.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:45

KL643

beeldaandemuur

Instellingen/ Geluid/Beeld /Framerate Sync

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Inmiddels heb ik de tv series plugin van martijn geinstalleerd. het importeren etc gaat ook allemaal prima. Alleen zit ik nu met het volgende probleem: Als ik naar Harddisk ga en vervolgens naar movies -> aangemaakte tv series map, dan verschijnt de index niet. DIt zal er wel mee te maken hebben dat als ik op ''Movies'' klik, hij alleen maar film containers weergeeft. Dus geen .htm. Is er een mogelijkheid om dit alsnog op te lossen? Ik heb het nu werkend door niet Movies te kiezen in het menu, maar naar folder te gaan en vervolgens handmatig de index.htm aan te klikken.

Om even een indruk te geven over hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/384/dscf1950bc8.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 07-02-2009 12:39 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.