Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:52:
[...]

Ik zit achter een kastje van een Duitse provider. Ik heb nooit wat ingesteld op dat ding, want Torrenten op mijn laptop ging prima. Omdat het zo traag ging op de PCH heb ik inderdaad wat poorten open gezet, zoals hier te zien is:

[afbeelding]

Geen idee of dat iets doet.. iig bedankt voor je antwoord!
Dat is geen torrentpoort.
Torrentports zijn 6881 - 6889.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:57:

Ten tweede; wie ben JIJ om MIJ erop te wijzen dat ik in JOUW ogen de edit knop niet vaak genoeg gebruik?
Ik vind het ook rete-irritant dat je de editknop niet gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

L4m0r schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:08:
[...]
Een NMT gebruiken met dat soort software staat gelijk aan veel tijd erin stoppen.
Jep...ik heb het geprobeerd en ben volledig afgehaakt. Je bent uren en uren bezig om de zaak te ordenen.

Je moet namelijk of via aan te schaffen software eerste je verzameling op orde brengen, exporteren en dan weer een jukebox gebruiken om die weer te benaderen. En natuurlijk met de hand alle linkjes naar de video files in orde maken. Daarna moet je bij iedere wijziging de zaak weer aanpassen.

Of je kan de freeware YAMJ gebruiken. Die zou zelf je films moeten herkennen. Tja...bij sommigen mensen misschien wel. Bij mij was het zo dat hij van de ongeveer 200 titels er 100 verkeerd vond en er een stuk of 50 helemaal niet. Zeker 10-15 kregen exact dezelfde naam. Dat kan je allemaal aanpassen en in orde maken, maar ik heb daar geen zin in. Dat ding is om video te bekijken, niet om met de hand allerlei knutsel databases te gaan vullen.

De meeste titels herken ik zo wel en anders schrijf ik het wel in op een bloknote. Gewoon met een pen. Dat is veel minder werk. Maar het is waar, het ziet er minder gelikt uit.

Zodra iemand een echt goed werkende weet te bedenken zet ik hem er wel op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YAMJ is met versie 1.0.0.15 een stuk beter geworden. Vooral de multidisk ondersteuning is prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Dat is geen torrentpoort.
Torrentports zijn 6881 - 6889.
Torrentpoorten zijn wat je zelf kiest in de applicatie :z

Zelf nog steeds behoorlijk aan het twijfelen wat voor streamer ik moet kopen.
De popcorn/cfullmediastream of een console met streaming capaciteiten...

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arutten schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:02:
[...]

Ik haal met de Usenet client snelheden van 1,4 MB/s, alleen het repareren en unrarren duurt erg lang. Daar is de CPU veel te traag voor.
Dat bedoel ik. Ik zit gemiddeld op 10/15 KB/s met meerdere threads op dit moment. Het lijkt er dus erg op dat die software zo gaar is als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Ik vind het ook rete-irritant dat je de editknop niet gebruikt.
offtopic, dit heb ik al meerdere keren gemeld, maar wordt blijkbaar niets meegedaan?
Ortep schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Jep...ik heb het geprobeerd en ben volledig afgehaakt. Je bent uren en uren bezig om de zaak te ordenen.

Je moet namelijk of via aan te schaffen software eerste je verzameling op orde brengen, exporteren en dan weer een jukebox gebruiken om die weer te benaderen. En natuurlijk met de hand alle linkjes naar de video files in orde maken. Daarna moet je bij iedere wijziging de zaak weer aanpassen.

Of je kan de freeware YAMJ gebruiken. Die zou zelf je films moeten herkennen. Tja...bij sommigen mensen misschien wel. Bij mij was het zo dat hij van de ongeveer 200 titels er 100 verkeerd vond en er een stuk of 50 helemaal niet. Zeker 10-15 kregen exact dezelfde naam. Dat kan je allemaal aanpassen en in orde maken, maar ik heb daar geen zin in. Dat ding is om video te bekijken, niet om met de hand allerlei knutsel databases te gaan vullen.

De meeste titels herken ik zo wel en anders schrijf ik het wel in op een bloknote. Gewoon met een pen. Dat is veel minder werk. Maar het is waar, het ziet er minder gelikt uit.

Zodra iemand een echt goed werkende weet te bedenken zet ik hem er wel op.
Ik ergerde me ook aan de software. Het is erg ingewikkeld te gebruiken. Wat ik heb gedaan om het te verbeteren. Allemaal Info files gemaakt met de titel er in en een imdb link. Dan sorteert Yamj bijna alles goed. En krijg je een mooi plaatje ;)

[ Voor 72% gewijzigd door DiMacho op 27-01-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:54:
[...]

offtopic, dit heb ik al meerdere keren gemeld, maar wordt blijkbaar niets meegedaan?

[...]

Ik ergerde me ook aan de software. Het is erg ingewikkeld te gebruiken. Wat ik heb gedaan om het te verbeteren. Allemaal Info files gemaakt met de titel er in en een imdb link. Dan sorteert Yamj bijna alles goed. En krijg je een mooi plaatje ;)
Brrr.. nu durf ik er helemaal niet meer aan te beginnen ;) (zeker met een mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb even een vraagje. Ik heb ook de HDX1000 maar als ik bevoordeeld een cd wilt afspelen speelt de HDX steeds 1 track af. Is er een mogelijkheid iets aan te passen in de settings zodat de hdx1000 gewoon de hele cd afspeelt in 1 keer. En dat je niet steeds een track moet selecteren. De muziek staat trouwens gewoon op de harde schijf van de HDX1000.

Ik wil namelijk geen Muziek jukebox of moviebox op mijn HDX instaleren. Deels omdat ik er eigenlijk niks van begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DiMacho schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:54:
Allemaal Info files gemaakt met de titel er in en een imdb link. Dan sorteert Yamj bijna alles goed. En krijg je een mooi plaatje ;)
Klopt, dat heb ik ook gezien. Het werkt ook goed hoor. Maar ik heb geen zin om voor meer dan 100 films met de hand te gaan uitzoeken wat imdb link is, daar een filetje van te maken. Dat bij te plaatsen en dan te gebruiken. Dan kan ik het haast beter rechtstreeks in HTML programmeren.

Ik kan het wel, maar ik vind het de moeite niet waard. Anderen mogen natuurlijk een andere afweging maken en daar heel blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foechoer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-08 23:41
Ortep schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:10:
[...]

Klopt, dat heb ik ook gezien. Het werkt ook goed hoor. Maar ik heb geen zin om voor meer dan 100 films met de hand te gaan uitzoeken wat imdb link is, daar een filetje van te maken. Dat bij te plaatsen en dan te gebruiken. Dan kan ik het haast beter rechtstreeks in HTML programmeren.

Ik kan het wel, maar ik vind het de moeite niet waard. Anderen mogen natuurlijk een andere afweging maken en daar heel blij mee zijn :)
Je kan gewoon YAMJ alles laten zoeken,
en enkel voor de films met de foute naam de .nfo erbij zetten..
ik heb nog maar 1 keertje een .nfo erbij moeten zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:08:
Hallo allemaal.

Ik heb even een vraagje. Ik heb ook de HDX1000 maar als ik bevoordeeld een cd wilt afspelen speelt de HDX steeds 1 track af. Is er een mogelijkheid iets aan te passen in de settings zodat de hdx1000 gewoon de hele cd afspeelt in 1 keer. En dat je niet steeds een track moet selecteren. De muziek staat trouwens gewoon op de harde schijf van de HDX1000.
Volgens mij moet je dan op 'Play' drukken, i.p.v. 'Ok'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:08:
Hallo allemaal.

Ik wil namelijk geen Muziek jukebox of moviebox op mijn HDX instaleren. Deels omdat ik er eigenlijk niks van begrijp.
Bij de pch is dat een kwestie van de play-knop gebruiken in de map met nummers, ipv de enter-knop. Wellicht dat hte bij de hdx ook zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik zal de edit knop wat vaker gebruiken.
.
Anyway; ik gebruik nu de andere torrent client die op de PCH staat,en die gaat razend snel. Dat Clutch ding is dus gaar, de BitTorrent WebUI werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Foechoer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:14:
Heel leuk als dat zou werken. Maar dat doet het dus niet. Dit schreef ik er al over:
Tja...bij sommigen mensen misschien wel. Bij mij was het zo dat hij van de ongeveer 200 titels er 100 verkeerd vond en er een stuk of 50 helemaal niet. Zeker 10-15 kregen exact dezelfde naam. Dat kan je allemaal aanpassen en in orde maken, maar ik heb daar geen zin in.
Als het bij één enkele .nfo zou blijven dan deed ik het wel.

Oh ja, en de namen van de files zijn gewoon de titels van de films. Misschien moet ik ze anders gaan noemen, maar dan moet ik dat weer gaan uitzoeken

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 27-01-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetGor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 18:11
Ik heb zowel een A-100 en een A-110 en ik moet zeggen dat YAMJ naar behoren werkt.
De A-110 heeft een disk van 1TB die ondertussen volledig vol staat (815 movies). Is wel een beetje sorteer-werk, maar eens alles staat hoe het hoort no more problems.
Als ie verkeerde films zet: gewoon .nfo (tekst) aanmaken met imdb-linkje
Als ie films dubbel zet: beter letten op de filenames die je gebruikt
Manueel prutsen in de xml-files is niet aan te raden tenzij je veel tijd te veel hebt :D
Ben met smart aan het wachten op een firmware die SUB/IDX ondersteund ... dit is toch wel nog een groot tekort.

[ Voor 8% gewijzigd door PetGor op 27-01-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foechoer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:14:
[...]

YAMJ werkt zeer goed voor de bekende IMDB links en ziet er gelikt uit!
Maar hoe krijg ik het voor elkaar om de juiste gegevens te laten weergeven door YAMJ voor al mijn Music Videos (o.a. live concerten) deze worden niet herkent omdat er geen gegevens bekend zijn bij de IMDB database!!

wie weet hoe ik al mijn music videos er ook gelikt uit kan laten zien in YAMJ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat mij gister is opgevallen;

Wanneer ik een mkv bekijk en ik wil vooruit of achter spoelen, dan doet ie het wel MAAR wanneer je op de tijd bent waar je hem hebben wil en druk weer op de play knop....
Dan springt ie weer terug bij het begin vanaf waar ik hem begon te spoelen.....

Mensen die dit herkennen?? En of hoe ik dit kan oplossen???
Ook met de pijltjes naar recht en naar links om op tijd te zoeken werkt dan niet.... (werkt wel maar springt ook weer terug)

Bij muziek heb ik er geen last van.

Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetGor
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:46:
[...]

YAMJ werkt zeer goed voor de bekende IMDB links en ziet er gelikt uit!
Maar hoe krijg ik het voor elkaar om de juiste gegevens te laten weergeven door YAMJ voor al mijn Music Videos (o.a. live concerten) deze worden niet herkent omdat er geen gegevens bekend zijn bij de IMDB database!!

wie weet hoe ik al mijn music videos er ook gelikt uit kan laten zien in YAMJ ??
Enige wat je volgens mij kan doen is .jpg met dezelfde naam als de movie toevoegen, dan ziet het er toch al vrij goed uit. Als je echter ook nog info wil laten zien zal je de xml moeten aanpassen. Wel opletten dat in je moviejukebox.properties de overwrite voor de xml's op false staat, anders doe je werk voor niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PetGor schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:39:

Ben met smart aan het wachten op een firmware die SUB/IDX ondersteund ... dit is toch wel nog een groot tekort.
Volgens mij moet die YAMJ installatie wel te doen zijn voor de mac. En die SUB/IDX ondertiteling, dat is wat anders dan de standaard .srt files? Ik heb er niet zoveel verstand van die ondertiteling want ik kijk om dat probleem te vermijden 99% DVD (ISO en Video_TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetGor
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:13:
[...]

Volgens mij moet die YAMJ installatie wel te doen zijn voor de mac. En die SUB/IDX ondertiteling, dat is wat anders dan de standaard .srt files? Ik heb er niet zoveel verstand van die ondertiteling want ik kijk om dat probleem te vermijden 99% DVD (ISO en Video_TS).
srt = plain text en 1 taal, sub/idx zijn subs die rechtstreeks van dvd's geript zijn dus meestal verschillende talen en dat zijn (net zoals op dvd's) images en dus geen tekst. Het is mogelijk om die om te zetten maar dat is dan weer zo'n tijdrovende bezigheid (aangezien het images zijn gaat dit via ocr en dus niet 100% correct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Ten eerste gedraag je je nu als een typische vervelende Tweaker waar zoveel mensen op andere fora zo'n hekel aan hebben.

Ten tweede; wie ben JIJ om MIJ erop te wijzen dat ik in JOUW ogen de edit knop niet vaak genoeg gebruik?

Ten derde; als anderen WEL 500KB/s kunnen halen op hun PCH, en ik NIET, dan ligt het niet aan dat ding, dan ligt het ergens anders aan, dus je P3 vergelijking slaat als een lul op een drumstel.

Hartelijk bedankt voor je nuttige bijdrage, hulp en medeleven, je bent een aanwinst voor dit forum!

}:O
nee, ik gedraag me volgens de regels van dit forum (die je ook zou moeten kennen) . Dat het er op oa fok anders aan toe gaat.... ......dit is tweakers.net waar flamen en trollen niet toegestaan zijn.

Ik ben iemand die dit topic op een gepaste manier volgt. Niet voornamelijk loopt te zeuren en dingen af te kraken zonder constructief een bijdrage te leveren. Dus ik wijs je er op (zoals ook een aantal anderen) dat de edit knop er niet voor niets zit. (en schijnbaar als meer mensen dit nu steunen kan het opeens wel??)

Daarnaast zou het je sieren om wat normaler te reageren. Ik weet dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat dergelijk gedrag en uitlatingen hier niet gewenst zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 01-02-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:03:
Wat gebruiken jullie om je films mooi weer te geven in het menu in plaats van een lullig regeltje in een mapje?

YAMJ? llink? Ik ben een ontzettende newbie op dit gebied en weet niet precies welke ik moet hebben of wat ik moet installeren. Zal voornamelijk interne HDD only zijn voor mij..
Bij mij ziet het er momenteel zo uit:
http://bartj.getmyip.com/Movie%20Jukebox/

Heeft wel nodige tijd gekost, aangezien je alle films handmatig in moet voeren..

Ik heb deze tutorial overigens gebruikt:
http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand een idee hoe je de (srt) subs standaard op grootte 24 krijgt? Elke keer bij het aanzetten van mijn PCH staan ze namelijk weer op 28, wat ik te groot vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubert schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Dit probleem had ik ook met XP PRO. Ik heb vervolgens eerst de share eraf gehaald, GUEST user ingeschakeld, simple file sharing aangezet en daarna de share opnieuw aangemaakt (als ik het me goed herinner).

Daarna hoe je alleen nog maar de volgende gegevens in te vullen:

SHARE: FTP1
URL: smb://192.168.1.21/ftp1
USER: blanco
WACHTWOORD: blanco

Op die manier kreeg ik het werkend.
Bedankt voor je reply. Maar ook dit werkt niet. Ik weet niet wat er fout gaat. Firewall ook al uit gezet, maar krijg elke keer de melding "invalid user or password"

Hoe doen anderen die streamen van een Share op een XP pro PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:44:
Hoe doen anderen die streamen van een Share op een XP pro PC?
Gewoon een share aangemaakt, 'guest' daar toegang op gegeven en er heen gebrowsed en toegevoegd. Ik kan niet goed zien of jij een spatie in de share naam hebt zitten. Als die er in zit, moet je die eens weg halen. Soms is een systeem niet in staat om te herkennen dat het bij elkaar hoort.

FTP is ook een 'enge' naam voor een share. Voor je het weet ziet een of ander het aan voor een commando. Je moet bv ook geen folder aanmaken die 'program' heeft. Daar kan je ook problemen mee krijgen. Programs is geen enkel bezwaar

Maak voor een test even een heel eenvoudige share aan. Botweg in de root van je schijf met de naam X:\Movies Eenvoudiger kan het niet wat de naamgeving betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Even een vraagje. Mijn Popcorn Hour A110 werk goed echter sinds kort als ik hem aansluit op mijn pc wordt die niet meer herkent.
Het usb lampje gaat op de pch wel branden echter in windows vista komt die niet meer naar voren. Ext2 Volume Manager ziet hem ook niet meer.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39
Vassie18 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:04:
Even een vraagje. Mijn Popcorn Hour A110 werk goed echter sinds kort als ik hem aansluit op mijn pc wordt die niet meer herkent.
Het usb lampje gaat op de pch wel branden echter in windows vista komt die niet meer naar voren. Ext2 Volume Manager ziet hem ook niet meer.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ik had hetzelfde probleem: usb slave lampje ging aan op de PCH maar ik zag geen disk in de verkenner. Na deinstallatie en opnieuw installeren van de Ext2IFS driver, kon ik weer een driveletter toekennen aan de Ext3 partitie.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Is er een optie om een taal te kiezen voor ondertitels?

Ik weet dat dit niet gaat lukken:

film.avi
film_NL.srt
film_UK.srt

omdat het film- en srt-bestand dezelfde naam moet hebben.

In de wiki staat noch dat het kan, noch dat het niet kan, dus misschien is er een trucje voor?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
GeeBee schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 07:11:

film.avi
film_NL.srt
film_UK.srt

In de wiki staat noch dat het kan, noch dat het niet kan, dus misschien is er een trucje voor?
Je zou het kunnen proberen door een van de ondertitelingen een andere geaccepteerde extensie te gebruiken en dus de naam wel gelijk te houden aan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
MaZo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:38:
Iemand een idee hoe je de (srt) subs standaard op grootte 24 krijgt? Elke keer bij het aanzetten van mijn PCH staan ze namelijk weer op 28, wat ik te groot vind.
Ik weet niet of je dit vast kunt instellen. Je kunt wel via de a.b. via de subtitle knop subtitles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

GeeBee schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 07:11:

film.avi
film_NL.srt
film_UK.srt

kan je niet eens proberen gewoon twee dezelfde namen te kiezen. dus 2x film.srt. of de pch raakt in de war of hij pakt wellicht de eerste en met de sub knop gaat het misschien naar de 2e ? simpel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ray schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:57:
[...]

kan je niet eens proberen gewoon twee dezelfde namen te kiezen. dus 2x film.srt. of de pch raakt in de war of hij pakt wellicht de eerste en met de sub knop gaat het misschien naar de 2e ? simpel te proberen.
Om dit op de pc te doen moest je toch doen:

film.avi
film.NL.srt
film.UK.avi

of zoiets
film.srt.nl
film.srt.uk

Ik weet het niet zeker maar wel weet ik zeker dat ik wel eens 2 talen bij een film heb gehad met losse ondertitels en ik dacht dat het functioneerde als bovenstaand. Je kon dan bij de film kiezen. Geen idee of de PCH dat ook ondersteund.

1080P streamen gaat overigens wel goed met een externe NTFS schijf, ik denk dat toch het WMA PRO geluid gewoon niet fatsoenlijk werkt met downmixen.

Maar even over het netwerk, ik heb gisteren ook even geprobeerd te delen. Moet je gewoon een standaard windows map sharen? En moet ik per sé een guest account aanmaken? Ik heb dus ook een xp pro met wachtwoord. Ik zie op de PCH wel de map maar kom er met geen mogelijkheid in, ook niet als ik de juiste user en ww invul. Zowel PC als PCH vaste ip adressen.

Verder merk ik dat zodra ik de PCH aan het netwerk hang, ongeacht of er een andere pc in het net hangt dat naar het home menu gaan wel erg lang duurt. Waarom zoekt de PCH niet het netwerk af nadat je op netwerk klikt? Als ik geen netwerkkabel erin heb gaat het veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb wat lopen tweaken aan thema's/skins die op networkedmediatank.com staan. Ik heb nu een meer zwart thema (combinatie van Flow icons en background van carbon thema).

Ik merkte ook dat bij het afspelen van audio, embedded jpg's worden getoond bij mp3 files, geinig.

Echter ik zou ook het buffering scherm willen aanpassen, dat is geen onderdeel van het thema.
Ik kom er nergens achter waar ik dat scherm zou kunnen aanpassen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
simonanton schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:16:
[...]
Ik weet niet of je dit vast kunt instellen. Je kunt wel via de a.b. via de subtitle knop subtitles aanpassen.
Ja, dat snap ik en doe ik ook, maar dat moet ik nu elke keer blijven doen. Het zou natuurlijk handiger zijn als deze instellingen bewaard zouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:13:
Volgens mij moet die YAMJ installatie wel te doen zijn voor de mac.
Drie uur bezig geweest, maar YAMJ draait soepeltjes. Handmatig aanpassen van een paar probleem gevallen is zo gepiept. Wel apart dat sommige probleem gevallen herkent werden als Italiaanse softporno films :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaZo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:03:
[...]
Ja, dat snap ik en doe ik ook, maar dat moet ik nu elke keer blijven doen. Het zou natuurlijk handiger zijn als deze instellingen bewaard zouden blijven.
Deze wordt niet op het interne flash geheugen weggeschreven, daarom wordt ze niet onthouden.
Waarschijnlijk wordt dit aan de volgende firmware toegevoegd.
vectrex schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:00:
Echter ik zou ook het buffering scherm willen aanpassen, dat is geen onderdeel van het thema.
Ik kom er nergens achter waar ik dat scherm zou kunnen aanpassen. Iemand?
Ik zou het even op networkedmediatank.com proberen, daar zijn mensen al zover met het omtweaken van het systeem.
wiene schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:39:
Verder merk ik dat zodra ik de PCH aan het netwerk hang, ongeacht of er een andere pc in het net hangt dat naar het home menu gaan wel erg lang duurt. Waarom zoekt de PCH niet het netwerk af nadat je op netwerk klikt? Als ik geen netwerkkabel erin heb gaat het veel sneller.
Dit zou in de laatste firmware (alleen nog verkrijgbaar voor A-100) verbeterd zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:21:
[...]

Drie uur bezig geweest, maar YAMJ draait soepeltjes. Handmatig aanpassen van een paar probleem gevallen is zo gepiept. Wel apart dat sommige probleem gevallen herkent werden als Italiaanse softporno films :D
Ah, ik had ineens Chinese (of japanse..) softporno... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alle tips en advviezen in deze topic gevolgd, maar ik kan niet streamen vanaf een share op een XP pro PC.

EDIT: Gelukt

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MaZo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:42:
[...]
Is dat niet dezelfde firmware die iets van een week geleden al te downloaden was?
Geen idee, hij stond maandag op Tweakers. Dat vroeg ik ook niet, ik vroeg om praktijkervaringen met deze nieuwe firmware.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:06:
[...]

Je hebt het over instellen naar 720p50, maar dat kun je zowel onder component als composiet doen, het ene is de geel/rode/witte combinatie, de andere de groon/blauw/rode combinatie. Je kunt dus bij het instellen van de resolutie/frequentie ook gelijk instellen waar de output uit moet komen.
dit weet ik niet.
De eerste keer had ik hem aan de tv aangesloten.
Toen via composiet 720 geselecteerd en toen zag het pch menu op de beamer.

Nu zie ik dit niet meer....?

onder component staat alleen pal en ntsc. onder composiet staat idd al die opties.

Ik heb ook al auto geprobeerd en dan zonder component erin (gele tulp) maar dan krijg ik ook niks nar de beamer.

Waar is het fout gegaan?
Lijkt me niet door de interne hdd? Kan ik die gewoon even uit trekken en er weer in doen? om te testen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:45

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:46:
[...]

Ja,

ik heb dit probleem een tijdje terug ook al aangegeven en ook ik ben naar de oude firmware teruggegaan. Bij mij deed het probleem zich ook voor met mkv bestanden en via NFS maar ook via SMB. De oude versie staat er nu weer op en het draait allemaal weer top.
Stream jij vanaf een NAS?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:52:
[...]
Geen idee, hij stond maandag op Tweakers. Dat vroeg ik ook niet, ik vroeg om praktijkervaringen met deze nieuwe firmware.
Ik denk dat veel mensen die je kunnen geven zodra duidelijk is of dat dezelfde firmware is, of de tweede nieuwe binnen een week (wat ik onwaarschijnlijk acht, maar wie weet).

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo iedereen,
ik stuur dit bericht omdat ik met een paar problemen zit. Ik heb samen met 2 vrienden een popcorn hour A110 gekocht. In het begin een paar kleine probleempjes gehad maar die hebben we allemaal kunnen oplossen. Nu lukt het ons alleen niet om de volgende dingen te doen:

1) nadat de schijf geformatteerd is via internet, wil hij niet mounten! we kunnen dus via usb geen films overzetten aangezien we de schijf niet zien
( ik moet wel zeggen dat we alledrie een Mac hebben en dat we dat ext2 programma'tje al geinstalleerd hebben maar dat werkt niet)
Ikzelf heb men schijf geformatteerd via mac en dan via windows en nu kan ik em wel mounten ma het is niet geformatteerd zoals je kan doen via je PCH.
2) we hebben hele tijden proberen die YAMJ te installeren maar het lukt ons totaal niet. Heeft iemand een link over hoe je dit moet doen in stappen voor op een mac? en indien dat niet lukt, via windows?
3) hoe installeer je skins?
4) moet je constant verbonden zijn met internet om die afbeeldingen van moviejukebox te tonen? Of is eenmaal in het begin voldoende en kan je dan zonder internet de afbeeldingen blijven bekijken?

Ik weet dat wrs al deze vragen al duizend keer gesteld zijn geweest maar we zijn ten einde rade.
Allesinds al bedankt voor degenen die ons zouden willen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:47:
Halo iedereen,
ik stuur dit bericht omdat ik met een paar problemen zit. Ik heb samen met 2 vrienden een popcorn hour A110 gekocht. In het begin een paar kleine probleempjes gehad maar die hebben we allemaal kunnen oplossen. Nu lukt het ons alleen niet om de volgende dingen te doen:

1) nadat de schijf geformatteerd is via internet, wil hij niet mounten! we kunnen dus via usb geen films overzetten aangezien we de schijf niet zien
( ik moet wel zeggen dat we alledrie een Mac hebben en dat we dat ext2 programma'tje al geinstalleerd hebben maar dat werkt niet)
Ikzelf heb men schijf geformatteerd via mac en dan via windows en nu kan ik em wel mounten ma het is niet geformatteerd zoals je kan doen via je PCH.
Geen idee hoe dat zit met Mac. Met driver zou het moeten lukken. Anders via netwerk?
2) we hebben hele tijden proberen die YAMJ te installeren maar het lukt ons totaal niet. Heeft iemand een link over hoe je dit moet doen in stappen voor op een mac? en indien dat niet lukt, via windows?
Java al geinstalleerd? Download ook de JAMY GUI
Zie networkmediatank, je moet dat op de harddisk in de photo folder zetten ofzo
4) moet je constant verbonden zijn met internet om die afbeeldingen van moviejukebox te tonen? Of is eenmaal in het begin voldoende en kan je dan zonder internet de afbeeldingen blijven bekijken?
Nee, jamy haalt die op en slaat ze lokaal op.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien handig om te vermelden: ik ben de afgelopen weekend (en nog een paar dagen ervoor) bezig geweest met het troubleshooten van een popcorn A100 bij een bekende. Netwerkverbinding bleef wegvallen bij een nieuwe Medion pc (laatste Aldi aanbieding) met Vista 32bits. Als de verbinding het deed, dan slechts een up en download van een paar kb/s. Maar wel met 800Kb/s (oftewel max bandbreedte van zijn dsl verbinding) van nieuwsgroepen downloaden met die pc. Bleek het echter toch aan de Intel (!) netwerkchip (onboard) te liggen, een algemene (voor meerdere netwerkchips geschikt) intel driver van eind december 2008 bleek dit op te lossen.

Dus ingeval van problemen, kijk ook eens naar je netwerkkaart driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:47:
2) http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

3) Gebruik programma: http://www.networkedmedia...ght=nmtcommunityinstaller

Weet wel FTP aanzetten

4) Nee, alleen eenmalig bij het ophalen van info's als je een MovieJukebox aanmaakt. Daarna draait de Moviejukebox op bijvoorbeeld de interne HDD.

[ Voor 4% gewijzigd door Beauty555 op 28-01-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:16:
[...]

Stream jij vanaf een NAS?
Nee, ik deel de bestanden via NFS vanaf mijn computer boven (heb SMB ook geprobeerd maar NFS werkt beter).

Met de oude firmware werkt alles nu weer super. Voor mij persoonlijk dus even geen nieuwe firmware maar ach .. ik heb verder geen klachten. De onderdelen die het moeten doen doen het nu en de 'gadgets' die probeer ik wel weer bij de volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag, enkele films op dvd formaat stotteren soms, het valt haast niet op alleen als je camera bewegingen ziet die lang over het zelfde gaan. Is dit op te lossen?

Op de computer heb ik hier geen last van. Ik heb een Popcorn Hour A110

Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:39:
1080P streamen gaat overigens wel goed met een externe NTFS schijf, ik denk dat toch het WMA PRO geluid gewoon niet fatsoenlijk werkt met downmixen.
Ik heb problemen gehad met externe NTFS 1080p (wel high end materiaal, niet van die 4-8 GB film encodes), dus extern+NTFS heeft wel degelijk een performance hit tot gevolg.

Overigens zijn met WMAP/WVC1 dan inderdaad niet alle problemen opgelost. Bij dit soort encodes valt inderdaad soms het geluid kort weg, of blijft weg, en het beeld kan wat haperen bij hoge bitrates dus zou nog een bugje in de audio codec kunnen zitten en de videocodec is misschien nog niet 100% efficient (of gewoon net te zwaar bij bepaalde encoding profiles) voor de PCH.
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:32:
Ik heb een vraag, enkele films op dvd formaat stotteren soms, het valt haast niet op alleen als je camera bewegingen ziet die lang over het zelfde gaan. Is dit op te lossen?
Dat is waarschijnlijk judder. Zorg dat je beeldfrequentie goed staat en het is waarschijnlijk weg. Voor DVDs is meestal 50Hz (PAL) of 60Hz (NTSC) goed. Anders ook even de andere framerates proberen (mits je TV het ook ondersteunt natuurlijk) en er zit vast een goede bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:13:
[...]

Ik heb problemen gehad met externe NTFS 1080p (wel high end materiaal, niet van die 4-8 GB film encodes), dus extern+NTFS heeft wel degelijk een performance hit tot gevolg.

Overigens zijn met WMAP/WVC1 dan inderdaad niet alle problemen opgelost. Bij dit soort encodes valt inderdaad soms het geluid kort weg, of blijft weg, en het beeld kan wat haperen bij hoge bitrates dus zou nog een bugje in de audio codec kunnen zitten en de videocodec is misschien nog niet 100% efficient (of gewoon net te zwaar bij bepaalde encoding profiles) voor de PCH.

[...]

Dat is waarschijnlijk judder. Zorg dat je beeldfrequentie goed staat en het is waarschijnlijk weg. Voor DVDs is meestal 50Hz (PAL) of 60Hz (NTSC) goed. Anders ook even de andere framerates proberen (mits je TV het ook ondersteunt natuurlijk) en er zit vast een goede bij.
Igor,

Bedankt voor je antwoordt. Ik heb in de Popcorn alles op auto staan is dat een probleem? Verder weet ik niet precies waar ik dat kan instellen op mijn tv. Ik heb een Pana plasma 37PX80.

Moet ik de framerates aanpassen op de tv of popcorn?

MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op de share. JOEPIE. Het probleem was dat je geen account zonder wachtwoord mocht gebruiken. Verder wel vreemd, maar goed.
Nu het volgende. Als ik dus een film selecteer, wordt het scherm effe zwart. Knippert een beetje en kom dan weer terug in het bestandenstructuur. Dit geldt ook als ik mp3 wil afspelen. Lijkt wel of fe eruit klapt. Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Leesrechten is neem ik aan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:08:
Ik kom op de share. JOEPIE. Het probleem was dat je geen account zonder wachtwoord mocht gebruiken. Verder wel vreemd, maar goed.
Nu het volgende. Als ik dus een film selecteer, wordt het scherm effe zwart. Knippert een beetje en kom dan weer terug in het bestandenstructuur. Dit geldt ook als ik mp3 wil afspelen. Lijkt wel of fe eruit klapt. Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Leesrechten is neem ik aan voldoende?
Dit wil wel eens gebeuren. Bij mij helpt het dan om de PCH opnieuw op te starten door de stroom eraf te halen, of via de afstandbediening te rebooten (power + eject na elkaar indrukken, dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nu heb ik een enorme n00b vraag volgens mij waar ik maar niet het antwoord op kan vinden. Je PCH icm SMB gebruiken is gewoon de Samba client dus gewoon oproepen in verkenner. Maar hoe gebruik je je PCH icm NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lt. Marx schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:54:
Nu heb ik een enorme n00b vraag volgens mij waar ik maar niet het antwoord op kan vinden. Je PCH icm SMB gebruiken is gewoon de Samba client dus gewoon oproepen in verkenner. Maar hoe gebruik je je PCH icm NFS?
http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Nou ik heb zojuist mijn PCH A110 ontvangen... jammer dat ik nog even moet werken :(

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de PCH A110... zit er een aan/uit schakelaar op de PCH of blijft hij continue aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Op de foto's van elmoxx' review zie ik een power-switch aan de achterkant

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 19:56
Ik heb een Popcornhour A-110 gekocht van iBood en heb een probleem waar ik maar niet uitkomt. Heb al een topic geopend op networkedmediatank.com maar na een hoop suggesties komen ze er daar ook niet uit. Popcornhour reageert niet echt via de support site (1 domme suggestie, that's it).

Probleem is als volgt. Als ik een MKV afspeel (zowel 720p als 1080p) dan geeft hij ongeveer 1 frame per 3 seconden weer. Het geluid loopt gewoon zonder problemen door. DVD ISOs en XVID spelen zonder probelemen af. Heb het volgende geprobeerd:
- zowel via SMB als NFS
- een harddisk in de PCH gezet
- via een USB stick geprobeerd
- firmware geupgrade naar RC1
- alle mogelijke beeldinstellingen (720i, 1080i, 50hz, 60hz)

Het maakt allemaal geen verschil. Mijn tv is aangesloten via HDMI, het is een 32" Sony Bravia die 1080i ondersteunt (is echter geen Full HD maar dat zou niet uit mogen maken).

Mensen op NMT.com kunnen exact dezelfde file wel probleemloos afspelen op hun PCH A110. Het ligt dus niet aan de film die ik probeer te kijken.

Heb geen idee wat er aan de hand kan zijn. Heb al het mogelijke geprobeerd. Zou het een hardware issue kunnen zijn?

Ben benieuwd of iemand dit probleem herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:32:
Vraagje over de PCH A110... zit er een aan/uit schakelaar op de PCH of blijft hij continue aan staan?
Voor zover ik begrijp heeft de A110 twee 'revisies' waarbij de eerste revisie die schakelaar nog niet had, maar de nieuwere wel.
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:34:
Bedankt voor je antwoordt. Ik heb in de Popcorn alles op auto staan is dat een probleem? Verder weet ik niet precies waar ik dat kan instellen op mijn tv. Ik heb een Pana plasma 37PX80.
Als je niet de laatste firmware hebt (die voor de 110 pas iets meer dan een week uit is) moet je 'auto' niet gebruiken. Op je TV hoef je niets in te stellen. Gewoon bij de setup van de PCH bij video de juiste mode kiezen, of ze een voor een proberen. Let wel op dat je niet iets instelt wat je TV niet aan kan, dan heb je mss geen beeld meer en is het lastig te repareren (je kunt dan nog wel met de afstandbediening TV-mode+nummer proberen, zie ook de handleiding)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor de A110 is nog geen nieuwe firmware uit hoor, wel voor de A100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Big schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:15:
[...]

Dit wil wel eens gebeuren. Bij mij helpt het dan om de PCH opnieuw op te starten door de stroom eraf te halen, of via de afstandbediening te rebooten (power + eject na elkaar indrukken, dacht ik).
Dank voor al jullie tips. Hij doet het gelukkig. Had bijna de moed opgegeven. Goddank dat GOT bestaat. BEDANKT.

EDIT: De aan/uit knop. Beter het apparaat op standby laten of uit zetten. Of gaat de bios batterij dan op (als deze erin zit)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascension schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:53:
Ik heb een Popcornhour A-110 gekocht van iBood en heb een probleem waar ik maar niet uitkomt. Heb al een topic geopend op networkedmediatank.com maar na een hoop suggesties komen ze er daar ook niet uit. Popcornhour reageert niet echt via de support site (1 domme suggestie, that's it).

Probleem is als volgt. Als ik een MKV afspeel (zowel 720p als 1080p) dan geeft hij ongeveer 1 frame per 3 seconden weer. Het geluid loopt gewoon zonder problemen door. DVD ISOs en XVID spelen zonder probelemen af. Heb het volgende geprobeerd:
- zowel via SMB als NFS
- een harddisk in de PCH gezet
- via een USB stick geprobeerd
- firmware geupgrade naar RC1
- alle mogelijke beeldinstellingen (720i, 1080i, 50hz, 60hz)

Het maakt allemaal geen verschil. Mijn tv is aangesloten via HDMI, het is een 32" Sony Bravia die 1080i ondersteunt (is echter geen Full HD maar dat zou niet uit mogen maken).

Mensen op NMT.com kunnen exact dezelfde file wel probleemloos afspelen op hun PCH A110. Het ligt dus niet aan de film die ik probeer te kijken.

Heb geen idee wat er aan de hand kan zijn. Heb al het mogelijke geprobeerd. Zou het een hardware issue kunnen zijn?

Ben benieuwd of iemand dit probleem herkent.
Doet dit probleem zich alleen voor bij deze ene film, of bij alle mkv's? Is deze nog ergens te downloaden, dan wil ik wel even kijken wat-ie hier doet. Is het ook niet zo dat een mkv verschillende coderingen kan bevatten? Weet je dan zeker dat de mensen van het nmt-forum exact hetzelfde getest hebben; dat je niet toevallig een verrotte film hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:32:
[...]

Doet dit probleem zich alleen voor bij deze ene film, of bij alle mkv's? Is deze nog ergens te downloaden, dan wil ik wel even kijken wat-ie hier doet. Is het ook niet zo dat een mkv verschillende coderingen kan bevatten? Weet je dan zeker dat de mensen van het nmt-forum exact hetzelfde getest hebben; dat je niet toevallig een verrotte film hebt?
Ik heb uiteraard meerdere films geprobeerd ;-) Alle MKV's hebben hetzelfde probleem. Ik heb een sample geupload, die speelt bij een aantal lui op NMT forum probleemloos af. Een WMV HD filmpje (heb een demo van de MS site gedownload) speelt daarentegen weer probleemloos af! Het probleem zit 'm puur in de x264/MKV's.

Sample kan je hier downloaden:
http://zeus.geforce.nl/~beukp/sample.mkv (100MB groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ascension schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Ik heb uiteraard meerdere films geprobeerd ;-) Alle MKV's hebben hetzelfde probleem. Ik heb een sample geupload, die speelt bij een aantal lui op NMT forum probleemloos af. Een WMV HD filmpje (heb een demo van de MS site gedownload) speelt daarentegen weer probleemloos af! Het probleem zit 'm puur in de x264/MKV's.

Sample kan je hier downloaden:
http://zeus.geforce.nl/~beukp/sample.mkv (100MB groot)
Ik heb ook de PCH110 van Ibood en hij speelt de file perfect af hoor. Via interne harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Thanks voor het testen. Ben radeloos wat dat betreft! Ik krijg het niet aan de praat. Elke MKV speelt met 1 frame per 3 seconde ofzo af...

Zou dit een hardware fout kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascension schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:52:
Thanks voor het testen. Ben radeloos wat dat betreft! Ik krijg het niet aan de praat. Elke MKV speelt met 1 frame per 3 seconde ofzo af...

Zou dit een hardware fout kunnen zijn?
Daar lijkt het wel op... Lijkt me dat de (hardwarematige) decoder zijn werk niet goed doet.
Ik zou proberen de pch te resetten (firmware opnieuw installeren) en als-ie het dan nog niet goed doet, terugsturen... Wel balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:28:
EDIT: De aan/uit knop. Beter het apparaat op standby laten of uit zetten. Of gaat de bios batterij dan op (als deze erin zit)
Gewoon uitzetten, spaart stroom. Standby is gewoon 'aan' zonder display, dus dat schiet niet echt op. Standby+Delete is wel meer 'uit' maar dan moet je toch powercyclen om hem weer aan te zetten.

Wel aan te raden om Standby+Delete te doen voor je hem echt uitzet zodat de PCH netjes kan afsluiten (duurt maar een paar seconden).

De bios batterij zal wel een lange levensduur hebben vermoed ik, en hij is zo te zien ook prima zelf te vervangen dus da's geen probleem.

@ehuurman: oeps, je hebt gelijk, update voor A110 is nog niet uit. Ben iets te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

De mijne werkt echter anders (Istar H5.1). Als ik op de Stand-by toets druk, gaat hij helemaal uit. Als ik hem daarna met diezelfde toets inschakel, duurt het alsnog erg lang om op te starten.

Ik kan na het uitschakelen ook op Eject drukken wat ik wil, herstarten doet hij niet.

Dit zowel met de originele istar-firmware als met de popcorn-firmware. Iemand meer die dit heeft?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Zijn er mensen die de nieuwste NZBget gebruiken met ssl support? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Gaan de downloads ook sneller? Ik maak nog gebruik van de 0.4.1 versie en haal met met 16mbit verbinding maximaal 1,6mb/sec, met een gemiddelde van 1,2mb/sec. Als ik op mijn pc download dan haal ik met gemak 1,8mb/sec. NIet dat het heel veel uit maakt, maar ik zou graag het maximum eruit willen persen :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb de Popcorn Hour nu al een tijdje en ik ondervind nu problemen met het afspelen van WMV files.

2 updates geleden (update van augustus volgens mij) speelde een 1080p WMV file (codec 9, ~10gb groot, op interne hdd) het perfect af. Na deze de update van oktober was het in eens zwaar beroerd, wanneer het druk in de film wordt (na circa 10 minuten) verdwijnt het geluid en schokt de framerate. De film is niet meer te volgen en ik kan daarna alleen de Popcorn geheel rebooten om weer tijdelijk een goede framerate te krijgen.

Ik heb de wiki, forums hiervoor afgezocht en ik hoopte dat jullie mij misschien konden helpen.
Komt het door de update en moet ik nu alle (xbox360 compatible) films omzetten naar mkv's? Terwijl ze hiervoor wel goed afspeelde? Of zie ik nu een setting oid over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond besloten om de PCH 110 te halen, maar ik krijg NZBget niet aan de gang.

In de Web Interface staat de melding "Server is sleeping". Ik heb het net afgespit en alles geprobeerd wat ik tegen kwam (zoals verwijderen van de map .nzbget), maar werken ho maar. :(

Alles staat goed in de config file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 02:12:
Vanavond besloten om de PCH 110 te halen, maar ik krijg NZBget niet aan de gang.

In de Web Interface staat de melding "Server is sleeping". Ik heb het net afgespit en alles geprobeerd wat ik tegen kwam (zoals verwijderen van de map .nzbget), maar werken ho maar. :(

Alles staat goed in de config file.
Je moet gewoon de popcorn 'uit' zetten, dan springt ie op standby mode en dan zal nzbget starten ;)
nzbget is te zwaar om tijdens een film te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Possible schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:29:
Zijn er mensen die de nieuwste NZBget gebruiken met ssl support? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Gaan de downloads ook sneller? Ik maak nog gebruik van de 0.4.1 versie en haal met met 16mbit verbinding maximaal 1,6mb/sec, met een gemiddelde van 1,2mb/sec. Als ik op mijn pc download dan haal ik met gemak 1,8mb/sec. NIet dat het heel veel uit maakt, maar ik zou graag het maximum eruit willen persen :)
Juist niet. SSL vertraagt het nog meer. Aangezien de pch meer moet rekenen en maar beperkte processorcapaciteit heeft. Ik heb SSL geprobeerd. Na advies het aantal threads verminderd, maar dit leidde niet tot enige verandering. Download nu gewoon weer zonder SSL. Tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niets

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Quedro schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:08:
[...]

Je moet gewoon de popcorn 'uit' zetten, dan springt ie op standby mode en dan zal nzbget starten ;)
Bedankt voor je advies. Ik weet nu wat er aan de hand was, althans wat ik fout had gedaan :*)

Ik had via FTN een film uitgezocht en daarvan alleen de .nzb file geselecteerd in de lijst met bestanden van die film. Dus dan download hij natuurlijk ook alleen maar dat bestand en niet die andere files :)

BTW ik hoef de popcorn niet uit te zetten om hem te laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Quedro schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:50:
Ik heb de Popcorn Hour nu al een tijdje en ik ondervind nu problemen met het afspelen van WMV files.

2 updates geleden (update van augustus volgens mij) speelde een 1080p WMV file (codec 9, ~10gb groot, op interne hdd) het perfect af. Na deze de update van oktober was het in eens zwaar beroerd, wanneer het druk in de film wordt (na circa 10 minuten) verdwijnt het geluid en schokt de framerate. De film is niet meer te volgen en ik kan daarna alleen de Popcorn geheel rebooten om weer tijdelijk een goede framerate te krijgen.

Ik heb de wiki, forums hiervoor afgezocht en ik hoopte dat jullie mij misschien konden helpen.
Komt het door de update en moet ik nu alle (xbox360 compatible) films omzetten naar mkv's? Terwijl ze hiervoor wel goed afspeelde? Of zie ik nu een setting oid over het hoofd?
Als het wel gewerkt heeft met een oudere firmware waarom ga je dan niet gewoon terug naar die versie. Ik heb ook problemen met de laatste firmware (schokken) maar sinds ik terug ben op de oktober versie draait alles weer.

Ik heb net die 100MB sample MKV ff gedownload en bij mij doet ie het prima. Zoals gezegd met de oktober firmware en via NFS.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Als het wel gewerkt heeft met een oudere firmware waarom ga je dan niet gewoon terug naar die versie. Ik heb ook problemen met de laatste firmware (schokken) maar sinds ik terug ben op de oktober versie draait alles weer.

Ik heb net die 100MB sample MKV ff gedownload en bij mij doet ie het prima. Zoals gezegd met de oktober firmware en via NFS.
Hoe doe je dat dan? Gewoon de 'USB-stick' versie downloaden en dan installeren? Ik dacht dat een update rollback niet mogelijk was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Quedro schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:25:
[...]

Hoe doe je dat dan? Gewoon de 'USB-stick' versie downloaden en dan installeren? Ik dacht dat een update rollback niet mogelijk was..
Precies, gewoon op een usb stick zetten, naar de juiste directory browsen zodra de stick herkend wordt (wel ff voor de file optie kiezen, niet muziek of films) en dan doet ie het gewoon en volgt de normale installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

heeft iemand toevallig ervaring met het volgende ?

Aangezien mijn interne 1 tb van de pch snel volloopt wil ik er dus een externe 1 tb bij zetten op de usb poort. Maarja met BR iso's van 45 gb gaat ook dat erg snel :)

Is het mogelijk om een usb hub achter de pch te zetten en daar zeg een stuk of 5 externe hd's op aan te sluiten ?
1. herkent de pch ze dan allemaal afzonderlijk ?
2. als ik de pc uit zet (rode lamp / standby) gaat er dan ook een powerdown signaal naar de usb toe zodat de externe hd's ook uit gaan ?

of is het gewoon beter een nas achtige is aan te schaffen ? maar ik zoek dus enkel iets voor film storage. het hoeft zeker geen 24/7 beschikbaar te zijn.

volgende probleem is natuurlijk hoe ga je dit regelen met backup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
anders neem je zo'n sharkoon SATA-USB cradle (http://www.sharkoon.com/h...a_quickport/index_en.html)

Daarin kan je gewoon een harde schijf gooien - alleen moet je wel bijhouden wat er opstaat :)

Van die USB hub zou ik niet weten, ik gebruik echter een server en zet die aan voor downloaden en streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Ray schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:06:
Maarja met BR iso's van 45 gb gaat ook dat erg snel :)
Bluray iso's kan je toch niet afspelen op de PCH? Of gebruik je de PCH in dat geval alleen als NAS?

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

arutten schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:23:
[...]

Bluray iso's kan je toch niet afspelen op de PCH? Of gebruik je de PCH in dat geval alleen als NAS?
nee het is inderdaad geen echte BR iso maar een rip van een BR maar dan wel volledig. Dus je hebt een iso bestand of mkv van 42 gb. Nu is dat wel een uitzondering hoor. De meeste zijn niet groter dan 20 gb wat natuurlijk al erg fors is (rambo 4 bijvoorbeeld. BR avch?? en dan speel je alleen de juiste m2ts af)

maar ook 12 tot 15 gb is niet echt een uitzondering dus het gaat erg snel met de diskspace

Hee die sharkoon is wellicht een zeer goede oplossing! ik kon zo snel geen leverancier / prijs vinden maar nog even zoeken. Je moet dan inderdaad wel bijhouden wat op welke hd staat maar goed ook met meerdere losse hd's zul je nooit 1 totaal lijst / overzicht krijgen.

Zou die sharkoon werken met de pch ? ik zie dat er geen drivers nodig zijn dus ik denk zelf van wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 30-01-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Quedro schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:08:
Dat klopt niet. Downloaden staat geheel los van films kijken. In principe loopt het downloaden gewoon door, en de meeste films hebben ook geen enkele last van het downloaden omdat het operating system dit behoorlijk goed prioritiseert. Ook als hij aan het parren/unrarren is kun je meestal gewoon doorkijken (behalve wellicht films die op het randje zitten van wat hij aankan).

Dat wil overigens niet zeggen dat NZBget perfect draait. Ik heb ook wat problemen dat NZBget niet meer echt lekker opstart bij het aanzetten (soms blijft hij op 'starting' hangen, soms start hij wel maar download niks, ook niet na pause/resume of zo). Na handmatig stoppen/starten van de service of een reset van de PCH gaat het dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Is er hier overigens iemand die meer haalt dan ~1400kbs met nzbget & zijn pch?

Zit hier ook een verschil in met een A100/A110 qua downloadsnelheid?

[ Voor 7% gewijzigd door bartosiej op 30-01-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort :)

Het is precies hetzelfde als een externe USB drive - en zal zeker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Ik snap het niet meer: de USB slave op de pch functioneert weer niet. Een week geleden had ik na herinstallatie van de Ext2IFS_1_11a de USB slave weer aan de praat, maar vandaag werkt die truuk niet. Zijn er meerdere die last hebben van een USB slave die niet (altijd) functioneert ??

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat voor snelheden kun je eigenlijk met Wireless N verwachten ism de PCH? Ik heb nu powerlineadapters en daarmee haal ik ongeveer 10 MBit waarbij ik er vrij zeker van ben dat de powerlineadapter de beperkende factor is. Ik lees alleen nogal verschillende dingen over de snelheden (tussen de 10 en tot bijna 20 mbit). Als het op 10 blijft hangen hoef ik niks te veranderen, maar als ik tegen de 20 haal dan wordt het een ander verhaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Dan heb ik eerst een vraagje... hoe test je dat?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik heb het volgende probleem met YAMJ. Tot het maken van de index gaat alles perfect, hier kan ik ook gewoon doorheen browsen op mijn tv. Echter het afspelen wil niet lukken. De films heb ik op een externe NAS staan, maar in pcm zit ook een harde schijf waar momenteel echter nog geen films op staan. Ik heb er niet veel verstand van en weet niet meer wat ik nog zou kunnen proberen.
Als ik mijn libraries.xml open zie ik het volgende:

<libraries>
<library>
<path>/media/HD1/Movies/</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1/Movies/</nmtpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/"/>
</library>

<library>
<path>/media/HD1/TV/</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1/TV/</nmtpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/"/>
</library>

Klopt hier misschien iets niet aan/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ heb je de laatste YAMJ en de laatste GUI tool? Vooral de GUI tool moet je zo instellen dat je wel naar je USB verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GeeBee schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:34:
Dan heb ik eerst een vraagje... hoe test je dat?
Goede vraag, want dat kan inderdaad wel verschillen per service :) Het gaat mij eigenlijk voornamelijk om de snelheid die je kan halen met NZBget en de overdrachtssnelheid tussen computer en PCH (FTP of Samba, ik gebruik nu Samba maar als FTP veel sneller blijkt te zijn ga ik dat wel gebruiken)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Lt. Marx schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:48:
^^ heb je de laatste YAMJ en de laatste GUI tool? Vooral de GUI tool moet je zo instellen dat je wel naar je USB verwijst.
met de GUI tool moet je naar 'on a network path on the NMT' optie aanvinken - niet de USB. Hij heeft zijn films op een NAS staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

SileX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:08:
[...]

met de GUI tool moet je naar 'on a network path on the NMT' optie aanvinken - niet de USB. Hij heeft zijn films op een NAS staan :)
Mea Culpa, uiteraard even te snel gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
SileX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:08:
[...]

jah dat allemaal gedaan, ik ga zo nog maar even prutsen, even 1 film in een map zetten zodat alles even wat sneller getest kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
mmmmmark schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:57:
[...]

jah dat allemaal gedaan, ik ga zo nog maar even prutsen, even 1 film in een map zetten zodat alles even wat sneller getest kan worden...
Nou ik heb het gevonden, de jukebox file en de index file moeten dus beide perse op de interne harde schijf staan, beetje vreemd maar het werkt nu tenminste wel...EINDELIJK... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mmmmmark schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:43:
[...]

Nou ik heb het gevonden, de jukebox file en de index file moeten dus beide perse op de interne harde schijf staan, beetje vreemd maar het werkt nu tenminste wel...EINDELIJK... >:)
Mogen de films dan wel op een netwerk pc staan ?
Of moeten die ook op diezelfde hd staan bij de jukebox file en index file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik dacht dat ik het had, maar toch weer niet. Ik kan nu alles van 1 schijf uit mijn NAS afspelen als ik echter ook films wil toevoegen van mijn andere schijf uit mijn NAS dan speelt die pcm deze weer niet af...
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:50:
[...]

Mogen de films dan wel op een netwerk pc staan ?
Of moeten die ook op diezelfde hd staan bij de jukebox file en index file ?

[ Voor 24% gewijzigd door mmmmmark op 31-01-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
mmmmmark schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:16:
Ik dacht dat ik het had, maar toch weer niet. Ik kan nu alles van 1 schijf uit mijn NAS afspelen als ik echter ook films wil toevoegen van mijn andere schijf uit mijn NAS dan speelt die pcm deze weer niet af...

[...]
2de schijf 2de mapping ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:47
Volgens mij ligt de hele site van Joris plat. http://www.jorisvdstraten.nl/ugz doet in ieder geval niets meer. :'(

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:44:
Volgens mij ligt de hele site van Joris plat. http://www.jorisvdstraten.nl/ugz doet in ieder geval niets meer. :'(
Waarschijnlijk omdat de juiste url http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/ is 8)7
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.