Ik heb voor de Popcorn speciaal een account gemaakt zonder wachtwoord. Ik ga dan naar gedeelde mappen. Ik vul hier de share in, de URL en de account naam. Krijg ik de melding "Unknown filesystem. Check URL. Ik heb in het URL veld het IP van mijn server staan. Kan de Popcorn wel NTFS lezen?Ortep schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:32:
[...]
En je NMT heeft toegang tot die share? Username? Password? Probeer eens je 'guest' accont open te zetten zonder password. En geef 'guest' ook toegang tot de share.
Simpelweg een share maken is hetzelfde als zeggen: Ik heb een plek waar anderen bij mogen. Maar je vertelt niet wie de anderen zijn en je geeft ze ook geen sleutel
Verwijderd
Heb je het guest-account toegevoegd bij de share?Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:43:
[...]
Ik heb voor de Popcorn speciaal een account gemaakt zonder wachtwoord. Ik ga dan naar gedeelde mappen. Ik vul hier de share in, de URL en de account naam. Krijg ik de melding "Unknown filesystem. Check URL. Ik heb in het URL veld het IP van mijn server staan. Kan de Popcorn wel NTFS lezen?
Ja dat kan, maar dat doet er hier niks toe.. Je gaat via netwerk dus gewoon SMB/CIFS protocol. Gebruik je browse of add?Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:43:
[...]
Ik heb voor de Popcorn speciaal een account gemaakt zonder wachtwoord. Ik ga dan naar gedeelde mappen. Ik vul hier de share in, de URL en de account naam. Krijg ik de melding "Unknown filesystem. Check URL. Ik heb in het URL veld het IP van mijn server staan. Kan de Popcorn wel NTFS lezen?
Bij add:
vul in als url
smb://ipofnaam/sharemap
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Jazeker. Goldplated en welVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:40:
Lullig vraagje: zit er een hdmi kabeltje bij de A110?
Verwijderd
Nieuwe firmware geinstalleerd gisteren en het was een waar DRAMA. Tot op heden altijd direct de laatst beschikbare update binnengehaald en erg tevreden maar deze keer niet.
Veel problemen met stotteren bij zowel MKV bestanden als ook gewonen DVD rips (DVD5 of DVD9). Inmiddels weer terug op de oktober versie en alles doet het weer na behoren.
Andere gebruikers ook last van deze problemen?
Veel problemen met stotteren bij zowel MKV bestanden als ook gewonen DVD rips (DVD5 of DVD9). Inmiddels weer terug op de oktober versie en alles doet het weer na behoren.
Andere gebruikers ook last van deze problemen?
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 18:39 ]
Verwijderd
HelaasVerwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:23:
Ik heb ook al getest dat als de PCH aan het par-verifieren is, en je sluit de dienst af, hij daar tegen kan (de volgende keer begint hij dan wel opnieuw met par-verifieren van de download waar hij aan bezig was, maar hij slaat hem niet over). Of dat ook goed gaat als je dat tijdens unrarren doet weet ik nog niet (hoop het wel, want dan hoef je als hij uit moet niet eerst via je PC te controleren of hij wel uit kan...)
Weet iemand of dit in de nieuwe NZBget verbeterd is? Ik heb voor mijn PCH-110 nog geen firmware update om eventueel te testen en gezien de reactie van sjaakvanesdonk ben ik daar ook nog niet zo happig op...
Nu maak ik me toch enigsinds druk om dat hitte probleem van de populaire 2 (HDX en PCH). Is dit niet gevaarlijk in de zin van levensduur voor je Harddisk als deze erin wordt geplaatst, evenals het apparaat zelf.
Lijkt mij dat het verstandiger nu is om een alternatief te pakken?
heb nu ook mooi een 1tb erin gedaan. Maar nu ben ik via het netwerk de films aan het overzetten.
---dit gaat eruuggg langzaam--- wat is en snellere manier om alles over te zetten? De pc kan die pch extensie niet lezen natuurlijk...??
---dit gaat eruuggg langzaam--- wat is en snellere manier om alles over te zetten? De pc kan die pch extensie niet lezen natuurlijk...??
Water-Escape
Met FTP haal ik tussen de 6,5 MB/s en 7 MB/s op een wired netwerk. Sneller dan dat zit er helaas niet in. En wacht maar totdat je van je interne disk naar USB schrijft... Dat gaat bij mij niet sneller dan 3,5 MB/s. Maar ja, dat hoef ik maar een hele enkele keer te doen.water_escape schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:41:
heb nu ook mooi een 1tb erin gedaan. Maar nu ben ik via het netwerk de films aan het overzetten.
De PC kan via FTP/SMB/NFS gewoon schrijven naar de PCH, wanneer de schijven die gekoppelt zijn maar ext3 zijn.
hij zit gewoon via de kabel op het netwerk. en ik pomp het nu over via netwerkbeheer, daar staat de pch tussen.
ik haal 1,25mb. Als ik dit via een ftp prog doe gaat dat dan sneller?
ik haal 1,25mb. Als ik dit via een ftp prog doe gaat dat dan sneller?
Water-Escape
Als je netwerk 100mbit is dan kan het schrijven toch wel sneller?NoGinryuGo schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:54:
[...]
Met FTP haal ik tussen de 6,5 MB/s en 7 MB/s op een wired netwerk. Sneller dan dat zit er helaas niet in. En wacht maar totdat je van je interne disk naar USB schrijft... Dat gaat bij mij niet sneller dan 3,5 MB/s. Maar ja, dat hoef ik maar een hele enkele keer te doen.
De PC kan via FTP/SMB/NFS gewoon schrijven naar de PCH, wanneer de schijven die gekoppelt zijn maar ext3 zijn.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Nee want de PCH kan niet sneller (chip limiet). Is al veel over geschreven als je wat terugleest. Wellicht dat er nog wat geoptimaliseerd kan worden in toekomstige firmware versies, maar er is al heel wat gedaan...Royz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:00:
Als je netwerk 100mbit is dan kan het schrijven toch wel sneller?
Dan zet je er een 2.5" (beste keus, maar wel wat duurder/kleiner) of een 5400 toeren 3.5" in die al heel wat minder warm worden. Als je goede ventilatie hebt zou het wel mee moeten vallen.J_star schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:
Is dit niet gevaarlijk in de zin van levensduur voor je Harddisk als deze erin wordt geplaatst, evenals het apparaat zelf.
Als je voor een high end disk gaat die ook nog maximale capaciteit heeft, dan heb je een disk die erg veel stroom verbruikt doordat hij veel platters heeft en ook nog eens snel moet draaien. Dan moet je wel uitkijken, maar de performance van zo'n disk heb je bij lange na niet nodig, dus zou ik niet doen.
ok... dan is de keuze snel gemaakt om een goede NAS te kopen, die kunnen ook NZBget installeren e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:02:
[...]
Nee want de PCH kan niet sneller (chip limiet). Is al veel over geschreven als je wat terugleest. Wellicht dat er nog wat geoptimaliseerd kan worden in toekomstige firmware versies, maar er is al heel wat gedaan...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb inmiddels een avondje zitten spelen met mijn nieuwe PCH. In het begin toch wel errug lastig, alleen gelukkig lukt er steeds weer meer.
Harde schijf heb ik helaas nog niet. Wel bij de MyCom langs geweest. Volgens de website hadden ze nog 2 stuks op voorraad, maar die bleken helaas gereserveerd. Beetje vreemd, je zou zeggen dat ze dan niet op voorraad zijn...
Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om via de network browser mijn gedeelde mappen te vinden. Ik zie wel keurig mijn werkgroep, en daarna de PC. Maar zodra ik de PC kies, komt de melding "No content found on Server". Als ik dezelfde mappen via Network share opgeef werken ze wel.
Ik zal wel weer iets over het hoofd zien, maar als iemand hier toevallig het antwoord op heeft?
Dan nog een vraag aan JvdS:
Harde schijf heb ik helaas nog niet. Wel bij de MyCom langs geweest. Volgens de website hadden ze nog 2 stuks op voorraad, maar die bleken helaas gereserveerd. Beetje vreemd, je zou zeggen dat ze dan niet op voorraad zijn...
Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om via de network browser mijn gedeelde mappen te vinden. Ik zie wel keurig mijn werkgroep, en daarna de PC. Maar zodra ik de PC kies, komt de melding "No content found on Server". Als ik dezelfde mappen via Network share opgeef werken ze wel.
Ik zal wel weer iets over het hoofd zien, maar als iemand hier toevallig het antwoord op heeft?
Dan nog een vraag aan JvdS:
Misschien een stomme vraag, maar heb jij misschien ook nog de originele code van Emiel, en mag/wil je die delen? Ik zou namelijk zelf ook weleens willen knutselen met Uitzending Gemist, ben met C# alleen niet zo heel handig. Ben wel benieuwd of ik van die code iets leuks kan maken.JvdS schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:36:
Ik ben inmiddels aan de slag gegaan met uitzendinggemist. Heb momenteel de code van Emiel (http://pch.emielmols.info/ug.phps) omgezet naar C# en ben nu een manier aan het schrijven om per zender de uitzendingen te kunnen bekijken (net als xot-uzg plugin voor xbmc). Dat wil ik gaan uitbreiden met een db, zodat het omzetten van de links gecached wordt. Heb alleen geen idee in hoeverre dit nog legaal is.
Verwijderd
Je kan hem via de usb-slave aan je pc hangen. Met de driver die je hier kunt downloaden, kun je hem dan va je windows-pc benaderen. Je moet wel nog een drive-letter toekennen (via configuratiescherm, daar is een item bijgekomen na het installeren van die driver). Bij het toekennen van de drive-letter zul je drie partities zien: de grootste moet je toewijzen, daar kun je de films naartoe kopieren.water_escape schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:41:
Kdsoke heeft voor de PCH een nieuw opstart menu compiler programma gemaakt.
Je kunt nu zelf bepalen met welke icoontjes de PCH opstart en er dan meteen naar toe springen.
Gebruik het zelf om het mezelf en mijn familie gemakkelijker te maken om Movies, TV Programma's, Music enz. op te starten vanuit de PCH. Niet meer door verschillende directory's browsen maar gewoon een icoon aanklikken en het gekozene start op.
Complimenten Kdoske voor al het werk !
Programma te vinden op:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=10029&page=1
Je kunt nu zelf bepalen met welke icoontjes de PCH opstart en er dan meteen naar toe springen.
Gebruik het zelf om het mezelf en mijn familie gemakkelijker te maken om Movies, TV Programma's, Music enz. op te starten vanuit de PCH. Niet meer door verschillende directory's browsen maar gewoon een icoon aanklikken en het gekozene start op.
Complimenten Kdoske voor al het werk !
Programma te vinden op:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=10029&page=1
[ Voor 9% gewijzigd door Beauty555 op 24-01-2009 13:38 ]
Verwijderd
Bij mij gaat het prima, soms gaat het inderdaad langzaam maar bij hele populaire torrents soms snelheden > 500 KB/s. Het ligt dus niet aan de mogelijkheden van de PCH.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:27:
Iemand anders die wel met Torrent download op de PCH? Zoja; wat zijn jouw ervaringen mbt de downloadsnelheid?
Verwijderd
Hij is binnen, met krasjes er op helaas. Klopt het dat er geen handleiding bij zit? Echt heel eenvoudig is het allemaal niet...
FTP verbinding wordt afgewezen (connectie fout, netwerk gefaald..)
USB aansluiting aan de achterkant wil ook niet lukken (zelfs niet met de ext3 plugin, schijf corrupt of zo "filesystem may need repair")
Het spreekt allemaal bepaald niet voor zich!
USB aansluiting aan de achterkant wil ook niet lukken (zelfs niet met de ext3 plugin, schijf corrupt of zo "filesystem may need repair")
Verwijderd
Krasjes eropVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:18:
Hij is binnen, met krasjes er op helaas. Klopt het dat er geen handleiding bij zit? Echt heel eenvoudig is het allemaal niet...
Heb je de harde schijf wel eerst geformateerd in de pch (met ext3)?
FTP wordt afgewezen? Met welke foutmelding? Welke gebruikersnaam en wachtwoord gebruik je? Je kan pas de FTP gebruiken als je er een harde schijf in hebt gedaan en deze geformatteerd hebt en de NMT-apps hebt geinstalleerd.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:18:
Grappig. Ik dacht in eerste instantie ook dat die van mij vol krassen zat en heb het al vaker in dit forum gelezen. Die krassen zitten op de beschermingsfolie die je er nog af moet trekkenVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:18:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die van mij (via ibood) heeft ook flink wat krassen, onder het folie. Heb er verder niet over gezeurd ofzo, je ziet het toch niet omdat hij in een tv meubel staat. Maar het staat wel slordig, dat metalen voorplaatje is echt flink beschadigd.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:00:
[...]
Krasjes erop... Er zit een beschermingsfolie op de voorkant (daar zitten de krasje, toch?) die kun je eraf halen.
Edit:
Krijg nou t**ten... toch nog een keer goed gekeken en hem weet uit elkaar geschroefd. Is dus wel plastic!!

[ Voor 11% gewijzigd door Dijkhuis op 24-01-2009 18:29 ]
Verwijderd
Hmm schijf geformatteerd, daarna met een plugin kunnen benaderen via usb en filmpje er op gezet. Goed beeld, lekker scherp
Alleen toen ik daarna nog meer op de schijf wilde zetten ging het mis. Na de eerste keer heb ik zomaar de usb kabel er uit getrokken zonder te unmounten. Nu krijg ik hem niet meer gemount en bovendien is die eerste film nergens meer te vinden op de PCH. De "HARDDISK" is niet meer te vinden???
Moet ik nu die 1 tb gaan herformatteren of zo? En zo ja, hoe ga ik dat in godesnaam doen vanaf de PCH??
edit: de weg naar herformatteren gevonden. Vraag blijft, kan ik nu niet meer mounten doordat ik slecht afgesloten heb?
Alleen toen ik daarna nog meer op de schijf wilde zetten ging het mis. Na de eerste keer heb ik zomaar de usb kabel er uit getrokken zonder te unmounten. Nu krijg ik hem niet meer gemount en bovendien is die eerste film nergens meer te vinden op de PCH. De "HARDDISK" is niet meer te vinden???
Moet ik nu die 1 tb gaan herformatteren of zo? En zo ja, hoe ga ik dat in godesnaam doen vanaf de PCH??
edit: de weg naar herformatteren gevonden. Vraag blijft, kan ik nu niet meer mounten doordat ik slecht afgesloten heb?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 18:37 ]
Verwijderd
Als je hem opnieuw formatteert (ext3 genruiken!) zal je hem wel weer kunnen benaderen. Je kunt ook de pch even uit en weer aan zetten, hij zal vanzelf de schijf weer in orde maken. Afhankelijk van je bestandssysteem (ext2 of ext3) zal dit enkele minuten tot uren duren. In elk geval een goede les geweest...Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:31:
Hmm schijf geformatteerd, daarna met een plugin kunnen benaderen via usb en filmpje er op gezet. Goed beeld, lekker scherp![]()
Verwijderd
Als ik de laptop aansluit op de pch via usb-pc dan krijg ik op de pch een waarschuwing dat de harde schijf verdwijnt uit de PCH.. en dan is de harde schijf ook echt uit beeld. Film afspelen lukt als de laptop er niet aan hangt, maar nieuwe zooi er op zetten ho maar
Verwijderd
Dat lijkt me nogal logisch.... Als je je laptop aan de pch hangt fungeert deze als slave (zeg maar als een soort externe harde schijf), de schijf is dan niet meer door de pch-programmatuur zelf te benaderen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:04:
Als ik de laptop aansluit op de pch via usb-pc dan krijg ik op de pch een waarschuwing dat de harde schijf verdwijnt uit de PCH.. en dan is de harde schijf ook echt uit beeld. Film afspelen lukt als de laptop er niet aan hangt, maar nieuwe zooi er op zetten ho maar
Film afspelen lukt dus wel als je je laptop afkoppelt. Waarom lukt het niet nieuwe films erop te zetten? Heb je de ext-driver geinstalleerd (link heb ik eerder hier neergezet)? Heb je een driveletter toegekend?
Het is je eerder blijkbaar wel gelukt, dus het lijkt me dat je wel iets preciezer kunt zijn wat er nu niet lukt...
Verwijderd
Dat is 'by design' volgens mij. Als de slave USB functionaliteit gebruikt wordt worden alle services gestopt en is het dus echt een 'externe disk' geworden voor je laptop. Ik denk dat je anders access problemen kunt krijgen, want de laptop kan immers rechtstreeks in het filesysteem schrijven en dan wil je niet dat de PCH dat zelf ook doet tegelijk...Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:04:
Ga ik ook controleren. Had inderdaad ook krasjes aan de rand van het frontje (dacht aan slechte afwerking), maar niet gezien dat dat nog folie zou zijn. Boven en onderop wel duidelijk transparante folie, en daaronder geen krassen bij mij i.i.g.Marzman schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:22:
Grappig. Ik dacht in eerste instantie ook dat die van mij vol krassen zat en heb het al vaker in dit forum gelezen. Die krassen zitten op de beschermingsfolie die je er nog af moet trekken
...
Inderdaad. Bijna niet te zien, en ook erg lastig los te peuteren, maar er zat inderdaad nog beschermfolie op het voorfrontje. Is ie toch weer een stukje mooier. Ik vermoed dat veel mensen daar nog mee zitten
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 21:46 ]
Ik weet niet wat je er allemaal op wil zetten, maar het is een mediaplayer dus geen zooi op dat apparaatje zetten, maar gewoon Media bestanden in het apparaat graag.
Dan zal hij ook werken zoals bedoelt is dat hij moet werken.
Ik snap niet waarom jij je afvalzak met rotZOOI op zo'n kleine kastje wilt neerzetten.
Mijn schoonmoeder van 85 jaar heeft al 5 PCH's geplaatst in haar bejaardenhuis, dus als zij het kan dan kan ...
[ Voor 10% gewijzigd door Beauty555 op 24-01-2009 21:43 ]
erg fijn apparaat ondertussen. Heb er een hdd in zitten ook.
eerst iets over de opstelling:
popcorn is met rood/wit tulp aan tv aagesloten en met de gele tulp voor beeld.
dan is hij ook met digital geluid aangesloten en via de groen,blauw,rood. (dacht ik). aan de beamer.
De eerste keer dat ik iets afspeelde ging dat perfect, over het netwerk. (af en toe een stotter)
Ik had eerst de popcorn op de tv om alles in te stellen.
Daarna de instelling beeld op 720 50hz gezet en hop toen kreeg ik het popcorn menu op de beamer.
Nu de volgende keer (en via de hdd) stel ik alles in via de tv, wil ik hem op de beamer dus weer op 720 50hz krijg ik niks, heel even beeld , 0,1 sec, en dan weer niks. Dan moet ik op tv+0 klikken zodat hij weer op auto komt en dan krijg ik me beeld weer terug, maar dan op de tv.
Wat gaat er mis? Waarom komt hij niet meer op de beamer.??
owja wanneer hij op auto staat en een film start, gaat hij wel op de beamer en tv tegelijk.
start ik een hd film, dan weer niet.
maar toch moet hij weer die 720 aankunnen lijkt me, ik krijg iig nu niet meer het menu van de popcorn op de beamer, maar de eerste keer wel. Heeft de hdd daar wat mee te maken? Of doe ik gewoon ergens iets fout?
Hoop dat iemand hier meer over weer.
dan is hij ook met digital geluid aangesloten en via de groen,blauw,rood. (dacht ik). aan de beamer.
De eerste keer dat ik iets afspeelde ging dat perfect, over het netwerk. (af en toe een stotter)
Daarna de instelling beeld op 720 50hz gezet en hop toen kreeg ik het popcorn menu op de beamer.
Nu de volgende keer (en via de hdd) stel ik alles in via de tv, wil ik hem op de beamer dus weer op 720 50hz krijg ik niks, heel even beeld , 0,1 sec, en dan weer niks. Dan moet ik op tv+0 klikken zodat hij weer op auto komt en dan krijg ik me beeld weer terug, maar dan op de tv.
owja wanneer hij op auto staat en een film start, gaat hij wel op de beamer en tv tegelijk.
maar toch moet hij weer die 720 aankunnen lijkt me, ik krijg iig nu niet meer het menu van de popcorn op de beamer, maar de eerste keer wel. Heeft de hdd daar wat mee te maken? Of doe ik gewoon ergens iets fout?
Water-Escape
GEWELDIG !!!Beauty555 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:40:
[...]
Mijn schoonmoeder van 85 jaar heeft al 5 PCH's geplaatst in haar bejaardenhuis, dus als zij het kan dan kan ...![]()
![]()
![]()
Hallo,
Inmiddels heb ik ook een HDX-1000 besteld. Nu heb ik nog wel een aantal vragen hierover:
-Met de HDX-1000 kun je usenet bestanden downloaden, maar zorgt de HDX-1000 er ook voor dat ze automatisch worden uitgepakt en eventueel hersteld worden met quickpar?
-Is het mogelijk om de poort aan te passen van de nzbget? Standaard draait hij op 8066
Inmiddels heb ik ook een HDX-1000 besteld. Nu heb ik nog wel een aantal vragen hierover:
-Met de HDX-1000 kun je usenet bestanden downloaden, maar zorgt de HDX-1000 er ook voor dat ze automatisch worden uitgepakt en eventueel hersteld worden met quickpar?
-Is het mogelijk om de poort aan te passen van de nzbget? Standaard draait hij op 8066
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Ik heb een technische vraag waar sommigen van jullie hoogstwaarschijnlijk wel een goede mening over hebben. Ik wil graag een HDmultimedia player aanschaffen, nu zit ik te twijfelen tussen 2 verschillende typen, namelijk:
1) Eminent EM7070 hdMEDIA High-Definition Media Player - Voor interne 3.5" SATA harddisk
2) Popcorn Hour A-110 with WN-100
Mijn voorkeur gaat uit naar de Eminent omdat je met deze NZB's kan binnenhalen, automatische repareert en uitpakt, met de Popcorn is het alleen mogelijk om Torrentz te gebruiken. De functionaliteiten verder lijken op beide apparaten gelijk...
Ik heb zojuist ook de product review van de Eminent hier op tweakers gelezen en die lijkt veelbelovend.
Welke kan ik dus het beste nemen? Of heeft iemand misschien een beter alternatief. Ik wil wel graag in dezelfde prijscategorie blijven als de bovengenoemden
Ben nog een beetje noob met deze materie...
1) Eminent EM7070 hdMEDIA High-Definition Media Player - Voor interne 3.5" SATA harddisk
2) Popcorn Hour A-110 with WN-100
Mijn voorkeur gaat uit naar de Eminent omdat je met deze NZB's kan binnenhalen, automatische repareert en uitpakt, met de Popcorn is het alleen mogelijk om Torrentz te gebruiken. De functionaliteiten verder lijken op beide apparaten gelijk...
Ik heb zojuist ook de product review van de Eminent hier op tweakers gelezen en die lijkt veelbelovend.
Welke kan ik dus het beste nemen? Of heeft iemand misschien een beter alternatief. Ik wil wel graag in dezelfde prijscategorie blijven als de bovengenoemden
Ben nog een beetje noob met deze materie...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 05:01 ]
@possible: standaard worden alleen normale files gedownload. Als par nodig is, wordt dat ook gedownload en wordt vervolgens gechecked, gerepaired en uitgepakt. Het aanpassen van de poort weet ik zo niet. Weet ook niet waarom je dit wilt ? Persoonlijk heb ik om van buitenaf toegang te krijgen wel een NAT rule aangemaakt waarbij inkomende poort 80 wordt genat naar interne poort 8066 op de PCH.
Twan V schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:48:
Ik maak gebruik van de Philips 37PFL9632 (link) en voor zover ik kan vinden, kan deze met dts over hdmi overweg.
Klopt en/of kan dit en doet mijn tv de decoding, of praat ik nu echt poep?
Hier wil ik toch nog even op terugkomen, al is het maar omdat ik er misschien anderen mee help.qless schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:53:
[...]
Als jouw TV dts over HDMI snapt dan doet jouw tv de decoding ja
Ik heb gisteren mijn Istar HD5.1 ontvangen - ...helemaal blij
Ik had het idee dat het aan de audio-overdracht van HDMI lag, aangezien mijn tv zei dat er geen enkel audiosignaal op de lijn zat.
Met behulp van een post door Istar zelf op deze thread op MPCClub.com is het me gelukt om de PCH firmware te flashen op mijn Istar. DTS Downmixing is nu wel mogelijk en mijn tv ontvangt audio.
Nadeel: de d-sub vga-connector doet het nu niet meer.
Ik heb wel m.b.v. het programma Dos2Unix (zie bovengenoemde thread) de cgi-files moeten aanpassen, maar daarna verliep de procedure vlekkeloos.
Deze methode zou op meer niet-pch NMT's moeten werken. Doe er je voordeel mee
[ Voor 19% gewijzigd door Twan V op 25-01-2009 09:30 . Reden: Quoteje toegevoegd ]
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Verwijderd
Je hebt het over instellen naar 720p50, maar dat kun je zowel onder component als composiet doen, het ene is de geel/rode/witte combinatie, de andere de groon/blauw/rode combinatie. Je kunt dus bij het instellen van de resolutie/frequentie ook gelijk instellen waar de output uit moet komen.water_escape schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:46:
erg fijn apparaat ondertussen. Heb er een hdd in zitten ook.
Dat is onjuist.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 04:29:
met de Popcorn is het alleen mogelijk om Torrentz te gebruiken.
Ongeacht welke mediaspeler je neemt, newsgroups downloaden is nog niet echt een probleem, maar unparren en unrarren is echt nogal zwaar. (hell zelfs een core 2 duo heeft nogal wat werk eraan)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ik wil eigenlijks de poort van Usenet op 443 laten lopen. Dit omdat het de enige poort is die bij ons op school niet wordt geblokkeerd...punisher007 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 09:02:
@possible: standaard worden alleen normale files gedownload. Als par nodig is, wordt dat ook gedownload en wordt vervolgens gechecked, gerepaired en uitgepakt. Het aanpassen van de poort weet ik zo niet. Weet ook niet waarom je dit wilt ? Persoonlijk heb ik om van buitenaf toegang te krijgen wel een NAT rule aangemaakt waarbij inkomende poort 80 wordt genat naar interne poort 8066 op de PCH.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ze zullen poort 80 toch niet blokkeren bij jullie op school. Deze wordt gebruikt voor internet ?Possible schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:32:
[...]Ik wil eigenlijks de poort van Usenet op 443 laten lopen. Dit omdat het de enige poort is die bij ons op school niet wordt geblokkeerd...
Dus doe het dan zoals punisher007 beschrijft.
Verwijderd
Een film afspelen via wifi smb verbinding vanaf mijn harde schijf die aan mijn airport router hangt lukt niet echt goed. Extreem stotterend beeld, iemand enig idee hoe dit kan en wat er aan te doen valt? Gewoon streamen vanaf dezelfde plek met mijn laptop aan de tv gaf nooit problemen.
Verwijderd
PCH+wifi is niet bruikbaar voor streaming. De wifi-poort in je laptop is veel sneller dan dat de pch het wifi signaal kan verwerken.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:21:
Een film afspelen via wifi smb verbinding vanaf mijn harde schijf die aan mijn airport router hangt lukt niet echt goed. Extreem stotterend beeld, iemand enig idee hoe dit kan en wat er aan te doen valt? Gewoon streamen vanaf dezelfde plek met mijn laptop aan de tv gaf nooit problemen.
Op www.networkedmediatank.com vind je heel veel informatie hierover (en andere zaken aangaande de pch).
Verwijderd
Dat verbaast me, want met FTP haal ik gewoon 850 kb/s dus de snelheid zou het probleem niet moeten zijn. Waarschijnlijk dan in verband met de andere activiteiten van de PCH of zo. Zijn er alternatieven voor de PCH die wel kunnen streamen, draadloos?Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:35:
[...]
PCH+wifi is niet bruikbaar voor streaming. De wifi-poort in je laptop is veel sneller dan dat de pch het wifi signaal kan verwerken.
Op www.networkedmediatank.com vind je heel veel informatie hierover (en andere zaken aangaande de pch).
Edit: Aangezien ik ook de interne HD niet meer via de USB slave kan benaderen heeft het apparaat geen waarde meer voor mij en kan hij dus retour
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 15:44 ]
Verwijderd
850 kb/s is misschien nét genoeg voor sd-content, maar hd-materiaal kun je vergeten. Wat wel schijnt te werken is als je een netwerk-bridge maakt met twee routers: 1 router bekabeld aan de pch en deze draadloss verbinden met de router die je nu al hebt. Ook hierover vind je meer op networkedmediatank.com. Misschien kun je je daar eens wat meer inlezen. En als je daar geen zin in hebt, is terugsturen misschien wel het beste alternatief.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:40:
[...]
Dat verbaast me, want met FTP haal ik gewoon 850 kb/s dus de snelheid zou het probleem niet moeten zijn. Waarschijnlijk dan in verband met de andere activiteiten van de PCH of zo. Zijn er alternatieven voor de PCH die wel kunnen streamen, draadloos?
Edit: Aangezien ik ook de interne HD niet meer via de USB slave kan benaderen heeft het apparaat geen waarde meer voor mij en kan hij dus retour
Of wifi bruikbaar is ligt oa. aan de gebruikte variant. G is net genoeg voor DVD, N kan werken met HD. De wifi poort in een laptop is niet veel sneller dan dat een pch dat kan verwerken.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:35:
[...]
PCH+wifi is niet bruikbaar voor streaming. De wifi-poort in je laptop is veel sneller dan dat de pch het wifi signaal kan verwerken.
Voor streamen blijft een 100 mbps netwerk de beste methode, geen enkel probleem dan met HD streamen.
Wat wel klopt is dat de gebruikte chipset niet de volle 100 mbps kan gebruiken, dus als NAS is zo'n apperraat eigenlijk niet echt geschikt.
Verwijderd
De variant die bij de pch geleverd wordt is de n-variant. In de praktijk blijkt het echter voor geen meter te werken en dat heeft volgens mij niets met de snelheid te maken, maar de manier waarop de pch met zijn usb-aangesloten wifi-apparaat omgaat: het verwerken van de pakketjes lijkt de bottlenecj te zijn.qless schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:18:
[...]
Of wifi bruikbaar is ligt oa. aan de gebruikte variant. G is net genoeg voor DVD, N kan werken met HD. De wifi poort in een laptop is niet veel sneller dan dat een pch dat kan verwerken.
Voor streamen blijft een 100 mbps netwerk de beste methode, geen enkel probleem dan met HD streamen.
Wat wel klopt is dat de gebruikte chipset niet de volle 100 mbps kan gebruiken, dus als NAS is zo'n apperraat eigenlijk niet echt geschikt.
Bedraad gaat het uiteraard wel goed.
Voor de liefhebbers: Alle in dit topic genoemde webservices in één:
http://www.reflexshows.nl/nmt/
Aanvullingen zijn welkom
Aanvullingen zijn welkom
Leuk gedaan om alles bij elkaar te zetten > Heel slimTwan V schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:39:
Aanvullingen zijn welkom
Had zelf een andere link naar Google Maps .... de jouwe werkt bij mijn PCH niet ????
De Blackjack die al standaard in de MSP zit heeft een groter scherm dan de jouwe.
Verander SD naar HD en je hebt een groter scherm !!
Blackjack:
http://www.brettcharney.com/BlackJack/HDMenu.php
Bij deze nog wat aanvullingen:
Google Maps: http://nmt.mindsuburbia.net/gmaps/?size=hd
Duitse Uizendinggemist: http://www.dialogfernsehen.de/nmt/zdflq.php5
http://nmt:nmt@www.compiz.de/pch/mediathek/index.php
Journaal24: rtsp://livemedia2.omroep.nl/nos_journaal24-bb
COMPIZ Mediacenter http://www.compiz.de
Uitzendinggemist http://regtur.nl/uzg/
http://mobiel.ns.nl/mobiel/planner.action?lang=nl
is geworden: http://mobiel.ns.nl/planner.action
[ Voor 43% gewijzigd door Beauty555 op 25-01-2009 19:15 ]
Ik betwijfel dit toch heel erg. Gemiddelde stream van een dvd ligt volgen mij bij de 4Mbit (max 8Mbit) en voor hd content rond de 8-10 Mbit (max weet ik zo niet). Zelfs met de beperkte doorvoersnelheid van wireless G kom je op tenminste 18 Mb. Netwerk is dan ook geen probleem. Doorvoersnelheid van de PCH wired ligt volgens mij rond de 4 MB (byte en dus geen bit) en is dus ruim voldoende om videostreams via het netwerk af te spelen (zowel SD als HD).qless schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:18:
[...]
Of wifi bruikbaar is ligt oa. aan de gebruikte variant. G is net genoeg voor DVD, N kan werken met HD. De wifi poort in een laptop is niet veel sneller dan dat een pch dat kan verwerken.
Even een vraag..zijn er al initiatieven om nederland4 geschikt te maken voor de PCH (uitdaging voor Joris wellicht...)
Joris je geeft aan:
24-01-2009: Nieuwe versie van UZG.
- Door middel van caching wordt elke dag de index gesynchroniseerd met uizendinggemist.nl.
- Zoek functie toegevoegd.
- Top 50 weer werkend gemaakt.
Echter de Top 50 werkt bij mij niet ??????
Iets gewijzigd misschien ??
Verder complimenten wat je weer ervan gemaakt hebt.
Super !!!!!
24-01-2009: Nieuwe versie van UZG.
- Door middel van caching wordt elke dag de index gesynchroniseerd met uizendinggemist.nl.
- Zoek functie toegevoegd.
- Top 50 weer werkend gemaakt.
Echter de Top 50 werkt bij mij niet ??????
Iets gewijzigd misschien ??
Verder complimenten wat je weer ervan gemaakt hebt.
Super !!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Beauty555 op 25-01-2009 19:10 ]
hxd lijkt vast te lopen (zwart scherm, doet niets meer) als ik google maps bezoekTwan V schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:39:
Aanvullingen zijn welkom
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Bij mij ook op de PCH. BillsGate moet de link even aanpassen !!!a casema user schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:19:
[...]
hxd lijkt vast te lopen (zwart scherm, doet niets meer) als ik google maps bezoek
Deze link werkt wel:
Google Maps: http://nmt.mindsuburbia.net/gmaps/?size=hd
[ Voor 7% gewijzigd door Beauty555 op 25-01-2009 19:22 ]
Daar werd snel op gereageerd 
Bedankt voor alle feedback! De links zijn toegevoegd/geupdate. Meer hints, tips en links zijn natuurlijk welkom
Bedankt voor alle feedback! De links zijn toegevoegd/geupdate. Meer hints, tips en links zijn natuurlijk welkom
Niet alleen snel op gereageerd maar je hebt het ook snel aangepastTwan V schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:46:
Daar werd snel op gereageerd
Kun je misschien de naam: Sendung verpasst wijzigen in: ZDF Mediathek
En nog eentje erbij: Shoutcast:
http://hdx.i-v-o.nl
Dan ziet het er voor mij perfect uit.
P.S. Heb je deze link gemaakt in gewoon HTML ?
Had ook zoiets gemaakt maar dan kreeg ik een saai beeld met wat linken ..
Jij hebt links de screen van de NMT gehouden met rechts ernaast de linken.
Ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt ?
[ Voor 23% gewijzigd door Beauty555 op 25-01-2009 20:21 ]
Bij deze. 't Is weekend, nu heb ik er de tijd nog voor.
Daarbij heb ik 'm sinds gisteren, dus het is ook nog een beetje de nieuwigheid.
Als je deze html als basis gebruikt, trekt de nmt de afbeeldingen uit zijn eigen images-map, zonder dat je er iets voor hoeft te doen:
Daarbij heb ik 'm sinds gisteren, dus het is ook nog een beetje de nieuwigheid.
Eigenlijk heel simpel: Ik ben op mijn pc gesurft naar http://[ip.van.nmt]:8883/media_server.html. Van die pagina heb ik de broncode gekopieerd en geplakt in Dreamweaver.Beauty555 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:09:
[...]
P.S. Heb je deze link gemaakt in gewoon HTML ?
Had ook zoiets gemaakt maar dan kreeg ik een saai beeld met wat linken ..
Jij hebt links de screen van de NMT gehouden met rechts ernaast de linken.
Ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt ?
Als je deze html als basis gebruikt, trekt de nmt de afbeeldingen uit zijn eigen images-map, zonder dat je er iets voor hoeft te doen:
HTML:
1
| <body background="file:///opt/sybhttpd/localhost.images/hd/bg.jpg"> |
Heel duidelijk BillsGate .....
Even met jouw site getest. Ik zie in jouw bron code de FlashHours Mediaportal, echter deze zie ik niet op het scherm. Er staat iets van --> ?? Dit verwijdert en het werkt bijmezelf.
Waarschijnlijk iets fout gegaan met jouw htm pagina, dus even aanpassen zodat andere ook FlasHours kunnen kiezen.
Ook bij de ZDF Mediatheken gaat bij jouw iets fout -->
Ze zouden er 2 keer moeten staan en er verschijnt er maar eentje.
1 dag pas een NMT in bezit en dan al zo'n bijdrage voor de NMT wereld .....
Wat moet dat volgend weekend dan wel niet worden :):)
Even met jouw site getest. Ik zie in jouw bron code de FlashHours Mediaportal, echter deze zie ik niet op het scherm. Er staat iets van --> ?? Dit verwijdert en het werkt bijmezelf.
Waarschijnlijk iets fout gegaan met jouw htm pagina, dus even aanpassen zodat andere ook FlasHours kunnen kiezen.
Ook bij de ZDF Mediatheken gaat bij jouw iets fout -->
Ze zouden er 2 keer moeten staan en er verschijnt er maar eentje.
1 dag pas een NMT in bezit en dan al zo'n bijdrage voor de NMT wereld .....
Wat moet dat volgend weekend dan wel niet worden :):)
[ Voor 72% gewijzigd door Beauty555 op 25-01-2009 22:13 ]
Omdat je bij die FlashHours mediaportal ook via de Compiz-link kunt komen, heb ik de directe link in de broncode uitgecommentariseerd.
Hetzelfde heb ik gedaan met het ZDF-kanaal, wat ook bij Compiz is terug te vinden.
Hetzelfde heb ik gedaan met het ZDF-kanaal, wat ook bij Compiz is terug te vinden.
offtopic:
Wat betreft mijn weekenden, door mijn hobby/bedrijfje (zie sig) kan ik mijn weekenden niet vaak voor dit soort dingen gebruiken. Volgend weekend zit bijvoorbeeld volgeboekt, maar dit weekend had ik het toevallig rustig
Wat betreft mijn weekenden, door mijn hobby/bedrijfje (zie sig) kan ik mijn weekenden niet vaak voor dit soort dingen gebruiken. Volgend weekend zit bijvoorbeeld volgeboekt, maar dit weekend had ik het toevallig rustig
[ Voor 35% gewijzigd door Twan V op 25-01-2009 22:23 ]
Ik heb problemen met wmv hd 1080p. Ik heb me ingelezen en ben er al achter dat het geluid niet werkt met dolby digital 5.1/dts 5.1. Echter als ik het geluid op analog (PCM) zet dan gaat mijn film haperen en loopt vast. Met digitaal loopt hij niet vast maar heb ik dus geen geluid. Het gaat om WMV Pro geluid als ik mijn niet vergis.
Ik had laatst ook wat moeite met cloverfield op 1080p bedenk ik mij en dan met name als er veel actie was op het scherm, maar dat was gewoon DTS geluid denk ik.
Ik heb heb een NTFS schijf op de PCH aangesloten middels USB.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb gisteren de nieuwste firmware update geinstalleerd, dus die kan het niet zijn.
Ik had laatst ook wat moeite met cloverfield op 1080p bedenk ik mij en dan met name als er veel actie was op het scherm, maar dat was gewoon DTS geluid denk ik.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb gisteren de nieuwste firmware update geinstalleerd, dus die kan het niet zijn.
Dit probleem heb ik nu ook. De fabriekinstellingen heb ik al teruggezet, maar de interne HD is niet meer te benaderen. Ik ga vanavond eens proberen op de pc, op de laptop werkt het in ieder geval niet meer.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:40:
[...]
Verwijderd
Het kan zijn dat de fat(of hoe dat ook mag heten bij ext2/3) corrupt geraakt is. Je zou de pch eens van de stroom kunnen halen, netwerk en usb-kabels eruit en dan weer de stroom erop, paar uur aan laten staan en dan kijken of het weer werkt. Als het goed is, probert de pch zelf de schijf te repareren bij het opstarten. En anders de boel opnieuw formatteren met de pch zelf (nmt-apps installeren). Denk er dan aan de hd in ext3 te formatteren!arutten schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:57:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook. De fabriekinstellingen heb ik al teruggezet, maar de interne HD is niet meer te benaderen. Ik ga vanavond eens proberen op de pc, op de laptop werkt het in ieder geval niet meer.
Verwijderd
Geen NTFS gebruiken. Ik had ook NTFS extern aangesloten en veel performance issues met 1080p materiaal. Op een interne EXT3 disk gaat dat veel beter. Ik weet niet of NTFS vs EXT3 of intern vs extern belangrijker is, maar ik heb geen tussensituaties getest.wiene schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:50:
Ik heb problemen met wmv hd 1080p.
[...]
Het decoderen van de audio kost ook processorkracht waardoor je met passthrough betere performance haalt dan met PCM.
Hey mensen,
Met de nieuwe firmware heb ik problemen gekregen met het afspelen van ISO files. Veel beginnen te haperen
Terug naar de "oude" firware lost dit weer op..
Ik stream NFS vanaf een Qnap NAS. Hebben meer mensen hier last van?
Met de nieuwe firmware heb ik problemen gekregen met het afspelen van ISO files. Veel beginnen te haperen
Verwijderd
Via mijn mac kon ik er niet meer bij.arutten schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:57:
[...]
Dit probleem heb ik nu ook. De fabriekinstellingen heb ik al teruggezet, maar de interne HD is niet meer te benaderen. Ik ga vanavond eens proberen op de pc, op de laptop werkt het in ieder geval niet meer.
Maarrr:
Via de geinstalleerde Windows wel en via mijn Linux laptop eee pc ook.
@Joris: Schitterende applicatie heb je gemaakt voor uitzending gemist! Wel heb ik een klein vraagje:
Het werkend krijgen en soepel laten draaien is het belangrijkste, maar is het misschien een idee een wat
fraaiere looks te (laten) maken? De lettertjes zijn op mijn televisie wel erg klein. Verder niets dan lof natuurlijk!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 14:49 ]
Ik haal de maximale snelheid : 1,5 mbit/s= 162 Kbyte/sVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:27:
Iemand anders die wel met Torrent download op de PCH? Zoja; wat zijn jouw ervaringen mbt de downloadsnelheid?
Wel zorgen dat je moden goed ingesteld staat... port forwarding enzo.
Of je zet er een fannetje in om de luchtstroom te verbeteren.J_star schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:
Nu maak ik me toch enigsinds druk om dat hitte probleem van de populaire 2 (HDX en PCH). Is dit niet gevaarlijk in de zin van levensduur voor je Harddisk als deze erin wordt geplaatst, evenals het apparaat zelf.
Verwijderd
Is dat de maximale snelheid van jouw verbinding of die van de PCH? Is nl niet echt... impressiveOutofFocus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:58:
[...]
Ik haal de maximale snelheid : 1,5 mbit/s= 162 Kbyte/s
Wel zorgen dat je moden goed ingesteld staat... port forwarding enzo.
Verwijderd
Ja,KL643 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:06:
Hey mensen,
Met de nieuwe firmware heb ik problemen gekregen met het afspelen van ISO files. Veel beginnen te haperenTerug naar de "oude" firware lost dit weer op..
ik heb dit probleem een tijdje terug ook al aangegeven en ook ik ben naar de oude firmware teruggegaan. Bij mij deed het probleem zich ook voor met mkv bestanden en via NFS maar ook via SMB. De oude versie staat er nu weer op en het draait allemaal weer top.
Toch jammer dat ze dit niet voor elkaar krijgen. Wat mij betreft mogen ze zich focussen op waarvoor de Popcornhour bedoeld is n.l. Media afspelen! Allemaal leuk en aardig dat je ermee kan downloaden etc maar zo wordt het wel moeilijker om een goed functionerende firmware te ontwikkelen..
Vanuit de PCH kan ik wel al mijn bestanden benaderen op de interne HDD, dan zou je toch denken dat het EXT3 filesystem niet corrupt is ? Anders haal ik de HDD eruit en sluit ik de HDD aan op een SATA to USB kabel aan, misschien dat er dan wel bij de data kom. Dan weet ik ook meteen of het probleem in de PCH zit. Formateren is (nog) geen optie: er staat net een leuke collectie aan HD materiaal opVerwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:28:
[...]
Het kan zijn dat de fat(of hoe dat ook mag heten bij ext2/3) corrupt geraakt is. Je zou de pch eens van de stroom kunnen halen, netwerk en usb-kabels eruit en dan weer de stroom erop, paar uur aan laten staan en dan kijken of het weer werkt. Als het goed is, probert de pch zelf de schijf te repareren bij het opstarten. En anders de boel opnieuw formatteren met de pch zelf (nmt-apps installeren). Denk er dan aan de hd in ext3 te formatteren!
Verwijderd
En je heb wel de ex2 IFS-drivers geinstalleerd en een driveletter toegewezen?arutten schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:22:
[...]
Vanuit de PCH kan ik wel al mijn bestanden benaderen op de interne HDD, dan zou je toch denken dat het EXT3 filesystem niet corrupt is ? Anders haal ik de HDD eruit en sluit ik de HDD aan op een SATA to USB kabel aan, misschien dat er dan wel bij de data kom. Dan weet ik ook meteen of het probleem in de PCH zit. Formateren is (nog) geen optie: er staat net een leuke collectie aan HD materiaal op
Gelukkig de HDD is weer te benaderen via de USB slave. Ik heb de Ext2IFS driver gedeïnstalleerd en na de vereiste reboot de driver opnieuw geinstalleerd. Daarna kon ik met IFS Drives in het configuratiescherm een driveletter toekennen en verscheen de HDD in de verkenner. Blijkbaar heeft de installatie van een ander programma de Ext2IFS driver beschadigd. Ik ben weer een blij mens.arutten schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:22:
[...]
Vanuit de PCH kan ik wel al mijn bestanden benaderen op de interne HDD, dan zou je toch denken dat het EXT3 filesystem niet corrupt is ? Anders haal ik de HDD eruit en sluit ik de HDD aan op een SATA to USB kabel aan, misschien dat er dan wel bij de data kom. Dan weet ik ook meteen of het probleem in de PCH zit. Formateren is (nog) geen optie: er staat net een leuke collectie aan HD materiaal op
Ik vroeg me af, als je op de disk in het kastje, bijv 5 series in de root map van films hebt gezet met FTP, is er dan een mogelijkheid om op een nieuwe map aan te maken en die 5 bestanden daar naartoe te verplaatsen?
Momenteel moet ik al die bestanden eerst downloaden en dan weer (naar de juiste map) uploaden
Momenteel moet ik al die bestanden eerst downloaden en dan weer (naar de juiste map) uploaden
BillsGate ... ik mis de volgende in je lijst:
Sky.FM
http://hdd-player.de/pchw...1280x720/sky.fm_hdtv.html
Sky.FM
Als je gebruik maakt van SMB, dan is het een stuk eenvoudiger om bestanden/mappen te verplaatsen.joostman schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:20:
Ik vroeg me af, als je op de disk in het kastje, bijv 5 series in de root map van films hebt gezet met FTP, is er dan een mogelijkheid om op een nieuwe map aan te maken en die 5 bestanden daar naartoe te verplaatsen?
Versies waren een beetje door elkaar gehaaldBeauty555 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:28:
BillsGate ... ik mis de volgende in je lijst:
Sky.FM
Bij deze opgelost
[SPAM]Voor de mensen die hem gemist hebben: www.reflexshows.nl/nmt/ [/SPAM]
Hallo,
Al enige tijd volg ik de PCH discussie... lijkt me een erg goed apparaat.
Vroeg mij of de PCH ook digitale fotolijstjes ondersteund die als 2e monitor kunnen dienen.
Asus en Samsung hebben daar varianten van.
Samsung
http://www.digitalpicture...85v-spf-105p-and-spf-105v
Wordt dit ondersteund door de PCH?
Lijkt me ideaal om mp3's mee te selecteren want dan hoeft je tv niet aan.
Ben benieuwd.
Al enige tijd volg ik de PCH discussie... lijkt me een erg goed apparaat.
Vroeg mij of de PCH ook digitale fotolijstjes ondersteund die als 2e monitor kunnen dienen.
Asus en Samsung hebben daar varianten van.
Samsung
http://www.digitalpicture...85v-spf-105p-and-spf-105v
Wordt dit ondersteund door de PCH?
Lijkt me ideaal om mp3's mee te selecteren want dan hoeft je tv niet aan.
Ben benieuwd.
Verwijderd
Weet iemand waarom Torrents op de PCH zo slecht gaan? Als ik een torrent op mijn PC download, zit ik bij een populaire continue boven de 100, uitschieters naar de 250. Gemiddeld 150, geen probleem. Op mijn PCH haalt precies dezelfde Torrent de 20KB/s niet eens..
Verwijderd
Ik word er gek van. Ik heb de Popcorn zoals bovenstaande ingesteld. Heb een aparte gebruiker gemaakt zonder wachtwoord. Nu krijg ik de melding "Invalid username or password". Ik dacht die Popcorn is zo aangesloten, maar blijf maar tobbben. Iemand nog ïdeën wat ik nog kan doen of weet wat ik fout doe?qless schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:50:
[...]
Ja dat kan, maar dat doet er hier niks toe.. Je gaat via netwerk dus gewoon SMB/CIFS protocol. Gebruik je browse of add?
Bij add:
vul in als url
smb://ipofnaam/sharemap
Heb je Vista op de pc staan ? Zo ja, dan moet je een wachtwoord bij de gebruiker instellen. Ik meen dat je onder Vista geen shares kunt benaderen met een gebruiker zonder wachtwoord.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Ik word er gek van. Ik heb de Popcorn zoals bovenstaande ingesteld. Heb een aparte gebruiker gemaakt zonder wachtwoord. Nu krijg ik de melding "Invalid username or password". Ik dacht die Popcorn is zo aangesloten, maar blijf maar tobbben. Iemand nog ïdeën wat ik nog kan doen of weet wat ik fout doe?
Zit je achter een router?Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:30:
Weet iemand waarom Torrents op de PCH zo slecht gaan? Als ik een torrent op mijn PC download, zit ik bij een populaire continue boven de 100, uitschieters naar de 250. Gemiddeld 150, geen probleem. Op mijn PCH haalt precies dezelfde Torrent de 20KB/s niet eens..![]()
![]()
Volgens mij heb je de Torrentpoorten naar je PC forwarded ipv je NMT.
Verwijderd
Ik zit achter een kastje van een Duitse provider. Ik heb nooit wat ingesteld op dat ding, want Torrenten op mijn laptop ging prima. Omdat het zo traag ging op de PCH heb ik inderdaad wat poorten open gezet, zoals hier te zien is:Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:48:
[...]
Zit je achter een router?
Volgens mij heb je de Torrentpoorten naar je PC forwarded ipv je NMT.

Geen idee of dat iets doet.. iig bedankt voor je antwoord!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 23:54 ]
Verwijderd
PCH even op dezelfde poort gegooid als waar normaal uTorrent hier (snel) op download.. wel iets verschil, maar vind het nog steeds aardig brak gaan. Is die Torrent client gaar ofzo?
In het "Netwerkcentrum" kan je "Met wachtwoord beveiligd delen" uitschakelen.arutten schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:47:
[...]
Heb je Vista op de pc staan ? Zo ja, dan moet je een wachtwoord bij de gebruiker instellen. Ik meen dat je onder Vista geen shares kunt benaderen met een gebruiker zonder wachtwoord.
wat wil je nou van een pch dan ? dat ding is gemaakt om films te kijken en dat hij nog wat andere dingen kan is wellicht handig. een oude p3 op 300hz met 256 mb is toch ook niet vooruit te branden met torrents / usenet / par / rar etc. wat geeft je het idee dan dat de pch dat wel zou kunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 02:09:
PCH even op dezelfde poort gegooid als waar normaal uTorrent hier (snel) op download.. wel iets verschil, maar vind het nog steeds aardig brak gaan. Is die Torrent client gaar ofzo?
en gebruik nou eens de Edit knop, daar heb ik je ook al diverse malen op gewezen!
Verwijderd
Ik kreeg na lang knutselen Usenet aan de praat. Haalde maar een gemiddelde snelheid van 450 k/s, terwijl ik op mijn laptop gewoon de volle 2300 k/s haal!Hebben meer mensen dit probleem - ligt het aan de wireless adapter of aan de chip?
Verwijderd
Dat ligt aan de wireless adapter, was volgesn mij al eens gezegd. En het feit dat-ie aan de N-standaard voldoet, wil niet zeggen dat-ie 300 mb/s kan halen icm de pch. De bottleneck is het processen van het ingekomen signaal in de pch...Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:49:
Ik kreeg na lang knutselen Usenet aan de praat. Haalde maar een gemiddelde snelheid van 450 k/s, terwijl ik op mijn laptop gewoon de volle 2300 k/s haal!Hebben meer mensen dit probleem - ligt het aan de wireless adapter of aan de chip?
Bedraad haal ik 1200 kb/s, net als mijn vaste pc.
Iemand enig hoe snel het gaat om van een NTFS USB drive naar een interne ext3 schijf te kopiëren? Ik heb extra een 1TB externe harddisk gekocht voor PC backup en voor het aansluiten op de PCH. Nu heb ik dus de afspeel problemen met 1080P materiaal wat ik raar vind want na een test met die Harddisk was de doorvoersnelheid met UBS toch 25MB/s (op de pc) wat toch genoeg moet zijn voor 1080P dacht ik zo, gezien een 100Mbit netwerk maar 12,5MB/s kan halen.
Ik vind het omslachtig om een interne harddisk in te bouwen maar het laat mij geen keus zo. Ik heb de PCH bij mijn vriendin staan en thuis staat mijn computer waarmee ik alles download. Rechtsreeks via het netwerk streamen kan dus niet.
Een andere optie is om de harddisk aan te sluiten op haar PC, en die in te stellen via het netwerk. Iemand enig idee of het dan wel zou kunnen werken? Ik heb een bekabeld netwerk 100Mbit daar aangelegd (nieuwbouw huis). Ik geef haar mijn oude Pentium 4 cadeau, sluit daar de disk op aan met firewire of usb en dan via het netwerk naar de PCH.
Ik vind het omslachtig om een interne harddisk in te bouwen maar het laat mij geen keus zo. Ik heb de PCH bij mijn vriendin staan en thuis staat mijn computer waarmee ik alles download. Rechtsreeks via het netwerk streamen kan dus niet.
Een andere optie is om de harddisk aan te sluiten op haar PC, en die in te stellen via het netwerk. Iemand enig idee of het dan wel zou kunnen werken? Ik heb een bekabeld netwerk 100Mbit daar aangelegd (nieuwbouw huis). Ik geef haar mijn oude Pentium 4 cadeau, sluit daar de disk op aan met firewire of usb en dan via het netwerk naar de PCH.
Dat komt waarschijnlijk omdat jouw externe disk NTFS is, dus of doorsturen via netwerk, of copieren op interne disk of ext3 gebruikenwiene schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:37:
Iemand enig hoe snel het gaat om van een NTFS USB drive naar een interne ext3 schijf te kopiëren? Ik heb extra een 1TB externe harddisk gekocht voor PC backup en voor het aansluiten op de PCH. Nu heb ik dus de afspeel problemen met 1080P materiaal wat ik raar vind want na een test met die Harddisk was de doorvoersnelheid met UBS toch 25MB/s (op de pc) wat toch genoeg moet zijn voor 1080P dacht ik zo, gezien een 100Mbit netwerk maar 12,5MB/s kan halen.
Het is niet impressive maar het is wel de snelheid van mijn HetNet ADSL verbinding.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:10:
[...]
Is dat de maximale snelheid van jouw verbinding of die van de PCH? Is nl niet echt... impressive
Sommige Torrent seeders zijn nog trager waardoor een torrent download wel eens lang kan duren.
Maar ik laat hem meestal 's nachts downloaden en dan maakt het niet uit of het 1 of 8 uur duurt.
Ook het parren en unrarren kost wat tijd.
Verwijderd
Ten eerste gedraag je je nu als een typische vervelende Tweaker waar zoveel mensen op andere fora zo'n hekel aan hebben.Ray schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:38:
[...]
wat wil je nou van een pch dan ? dat ding is gemaakt om films te kijken en dat hij nog wat andere dingen kan is wellicht handig. een oude p3 op 300hz met 256 mb is toch ook niet vooruit te branden met torrents / usenet / par / rar etc. wat geeft je het idee dan dat de pch dat wel zou kunnen.
en gebruik nou eens de Edit knop, daar heb ik je ook al diverse malen op gewezen!
*Wil je even stoppen met zo'n ungefundeerde flame?
Ten tweede; wie ben JIJ om MIJ erop te wijzen dat ik in JOUW ogen de edit knop niet vaak genoeg gebruik?
*Klopt, hij had dit beter niet kunnen doen. Maar jouw reactie en het_niet_de_edit-knop_gebruiken is erger dan zijn reactie op jou. Hij leest dit topic vaak en het leest irritant als iemand meerdere post achter elkaar gebruikt
Ten derde; als anderen WEL 500KB/s kunnen halen op hun PCH, en ik NIET, dan ligt het niet aan dat ding, dan ligt het ergens anders aan, dus je P3 vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Hartelijk bedankt voor je nuttige bijdrage, hulp en medeleven, je bent een aanwinst voor dit forum!
[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 01-02-2009 12:05 ]
Ik haal met de Usenet client snelheden van 1,4 MB/s, alleen het repareren en unrarren duurt erg lang. Daar is de CPU veel te traag voor.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:57:
[...]
Ten derde; als anderen WEL 500KB/s kunnen halen op hun PCH, en ik NIET, dan ligt het niet aan dat ding, dan ligt het ergens anders aan, dus je P3 vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Heeft iemand de nieuwe firmware van de Popcorn Hour A100 al in gebruik? Ben benieuwd hoe het bevalt
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Nee. Ik draai XP Pro, dus dat kan het dan niet zijn. Ik kan het wel proberen. Overige opmerkingen zijn verder welkom.arutten schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:47:
[...]
Heb je Vista op de pc staan ? Zo ja, dan moet je een wachtwoord bij de gebruiker instellen. Ik meen dat je onder Vista geen shares kunt benaderen met een gebruiker zonder wachtwoord.
De huidige instelling van de gedeelde mappen op de PCH. Hier iets fout?
SHARE: FTP1
URL: smb://192.168.1.21/ftp1
USER: popcorn
WACHTWOORD: blanco
Ik krijg de melding "Invalid user or Password". Alvast bedankt.
Is dat niet dezelfde firmware die iets van een week geleden al te downloaden was?BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:16:
Heeft iemand de nieuwe firmware van de Popcorn Hour A100 al in gebruik? Ben benieuwd hoe het bevalt
User: NMTVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:29:
[...]
Nee. Ik draai XP Pro, dus dat kan het dan niet zijn. Ik kan het wel proberen. Overige opmerkingen zijn verder welkom.
WW: 1234
?
Dit probleem had ik ook met XP PRO. Ik heb vervolgens eerst de share eraf gehaald, GUEST user ingeschakeld, simple file sharing aangezet en daarna de share opnieuw aangemaakt (als ik het me goed herinner).Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:29:
[...]
Nee. Ik draai XP Pro, dus dat kan het dan niet zijn. Ik kan het wel proberen. Overige opmerkingen zijn verder welkom.
Daarna hoe je alleen nog maar de volgende gegevens in te vullen:
USER: blanco
Op die manier kreeg ik het werkend.
Verwijderd
Wat gebruiken jullie om je films mooi weer te geven in het menu in plaats van een lullig regeltje in een mapje?
YAMJ? llink? Ik ben een ontzettende newbie op dit gebied en weet niet precies welke ik moet hebben of wat ik moet installeren. Zal voornamelijk interne HDD only zijn voor mij..
YAMJ? llink? Ik ben een ontzettende newbie op dit gebied en weet niet precies welke ik moet hebben of wat ik moet installeren. Zal voornamelijk interne HDD only zijn voor mij..
Een NMT gebruiken met dat soort software staat gelijk aan veel tijd erin stoppen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:03:
Wat gebruiken jullie om je films mooi weer te geven in het menu in plaats van een lullig regeltje in een mapje?
De een zal een hoop tijd moeten stoppen in het snappen van het concept / uitzoeken wat hij nodig heeft terwijl de ander misschien een hoop tijd zal moeten stoppen om zijn filmverzameling te ordenen.
Either way, stop er wat tijd in om het uit te zoeken wat je nodig hebt, we zijn allemaal ergens begonnen
In ieder geval is YAMJ een veelgebruikte moviejukebox.
[ Voor 3% gewijzigd door Mental op 27-01-2009 14:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.