Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Als het ik het goed begrijp levert de YAMJ dus meerwaarde wanneer ik een mooie vrouw aan de haak sla en een dochtertje met haar krijg ? ;)
Als ik het zo lees, ik heb nog geen PCH, vergt YAMJ wel wat werk maar ziet het er dan wel gelikt uit en heb je de filminfo op je scherm. Die 5 minuten per keer, je moet toch je nzb's uitzoeken en dergelijke dus zon obstakel lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:17:
[...]Ik heb ook een standaard nfo aangemaakt en daarna is het gewoon 2 a 3 keer knippen en plakken van moviemeter.. :)
Het voordeel hiervan is dat je alles in het nederlands hebt en dat je ook een genre aan kan maken met je eigen tekst.
Je kunt in YAMJ een plugin zetten dat hij voor jouw altijd naar Moviemeter gaat en niet naar de standaard IMDB.
Dus zelf helemaal geen NFO meer aanpassen als je Nederlands wilt.

Lees maar eens:

http://www.networkedmedia...id=16144&highlight=plugin

en

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Oppie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:08:
Als het ik het goed begrijp levert de YAMJ dus meerwaarde wanneer ik een mooie vrouw aan de haak sla en een dochtertje met haar krijg ? ;)
Als ik het zo lees, ik heb nog geen PCH, vergt YAMJ wel wat werk maar ziet het er dan wel gelikt uit en heb je de filminfo op je scherm. Die 5 minuten per keer, je moet toch je nzb's uitzoeken en dergelijke dus zon obstakel lijkt me dat niet.
Jij hebt het door, maar het hoeft niet persé een dochtertje te zijn. Een zoontje mag ook :+
Het wordt wel eens tijd dat je een PCH gaat aanschaffen ...... :)
Hoe kun je zonder een PCH nog leven ?? :P :P

[ Voor 9% gewijzigd door Beauty555 op 20-03-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:10:
[...]

Je kunt in YAMJ een plugin zetten dat hij voor jouw altijd naar Moviemeter gaat en niet naar de standaard IMDB.

http://www.networkedmedia...id=16144&highlight=plugin

en

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Plugins
Ik heb het gelezen maar ik lees niet dat er al een plugin is voor moviemeter..
Alleen dat er iemand mee bezig is..

En ik heb ook een hoop kinderfilms die niet op moviemeter of imbd staan..
Daarom maak ik zelf een nfo.. hoef ik ook niet te testen want dan is het altijd goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:29:
[...]En ik heb ook een hoop kinderfilms die niet op moviemeter of imbd staan..
Daarom maak ik zelf een nfo.. hoef ik ook niet te testen want dan is het altijd goed :+
Kun je eens een voorbeeld geven van wat er in je NFO staat als de kinderfilm niet op moviemeter of IMDB staat ?
Hoe heb je dan een link naar de JPG en TEKST staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ortep schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:59:
[...]

Je geeft precies het probleem aan. Ik moet dus alles gaan hernoemen, hopen dat ik het goed gedaan heb. Soms hebben films een andere naam in de VS dan hier. Of heb je dingen als Movietitle, The of The Movietitle of Movie Title, The of The Movie Title of Filmtitel of De Filmtitel of weet ik wat voor dingen nog meer. Daarn alle dingen gaan testen of het klopt. Zo niet, naam aanpassen, weer runnen, nog een keer testen. Of met de hand de NFO gaan maken met de juiste gegevens en linkjes die ik dan eerst weer moet gaan opzoeken in de IMDB. Daar ben je gewoon uren mee bezig

En bij mijn series had hij er werkelijk geen één goed genoemd. Nu ja...eentje wel, maar daarvan had hij alle afleveringen dezelfde naam gegeven.

Bovendien moet ik volgens jouw systeem alles op een andere manier gaan downloaden dan dat ik nu doe. Veel te veel werk, veel te veel heisa en wat is het nut? Ik kan het nu ook zonder problemen vinden. En wat ook nog zo is, veel films/series hebben werkelijk de meest fantastisch fantasie namen als je ze binnenkrijgt. Soms achterstevoren geschreven, soms alleen maar een nummer. Laat dat maar eens door een script goed uitzoeken.

Als hij er een of twee niet goed zou aangeven kan ik er mee leven. Maar all 50% tot 75% missers heb kan ik er beter een random generator op los laten. Dan weet ik tenminste één ding zeker: De naam klopt dan niet
series hoef ik 0,0 voor te doen nu. Worden dus automatisch gedownload via rss. nog nooit een misser gehad. SABnzbd+ noemt ze zelf automatisch goed en gooit in juiste map. YAMJ herkent hier 100%

Hoezo anders downloaden? Als ik film download gooi ik hem alleen nog ff in de map en noem hem meestal "netjes" (kost zo'n 10sec tijd)
Verder wat jij zegt is mij compeet onbekend. Kan jij wel films vinden om IMDB want daar zoekt hij gewoon.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou de linksys even overslaan. Ik heb er geen gehad echter mijn vader en broer wel.
Dit ding heeft zoveel beperkingen dat ze bij het zien van de HDX1000 direct de boel opgeruimd hebben en ook 2 hdx'en besteld hebben.
Dan hebben we het nog niet over de keren dat je bij vista de extender opnieuw aan moet gaan melden omdat hij weer eens zn connection kwijt is. Ook uitzending gemist speelt nooit in 1 keer de hele uitzending uit.
Dijkhuis schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:03:
Kent iemand de DMA2200? voor 99 euro bij Paradigit. Je komt dit apparaat bijna niet tegen op GoT, maar de specs zien er goed uit:

[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04

Rhapsody

In Metal We Trust

De meerwaarde van YAMJ hangt gewoon af van de manier waarop je het gebruikt. Als je gewoon films download, kijkt en weer wegmikt heeft het niet zoveel zin. Maar als je een collectie bijhoudt kan het super handig zijn.

Zelf hou ik van orde en voor mij heeft het wel meerwaarde. Al moet ik bekennen dat ik bezig ben met een eigen jukeboxachtige oplossing. Puur omdat ik dat leuk vind om uit te zoeken en te programmeren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MeIsTwisted schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:48:
[...]

series hoef ik 0,0 voor te doen nu. Worden dus automatisch gedownload via rss. nog nooit een misser gehad. SABnzbd+ noemt ze zelf automatisch goed en gooit in juiste map. YAMJ herkent hier 100%
Ik gebruik dus Newsbin pro (Dat heb ik gekocht) en geen RSS. De namen waarmee dingen worden gepost zien er niet uit. Werden ze maar 'netjes' genoemd.
Hoezo anders downloaden? Als ik film download gooi ik hem alleen nog ff in de map en noem hem meestal "netjes" (kost zo'n 10sec tijd)
Dat is dus precies wat ik ook zeg: De namen kloppen niet en je moet ze zelf aanpassen. Maar wel zo dat het volgens de IMDB klopt en ook dat het script het kan herkennen. Als je dus niet 'denkt' zoals dat script/imdb en precies de verkeerde naam uit het rijtje mogelijkheden kiest gaat het mis. Voorbeeld:

Wat is de goede naam uit de volgende acht?

Filmnaam, De - Film Naam, De - De Filmnaam - De Film Naam - Moviename, The - Movie Name, The - The Moviename - The Movie Name

Ik kies in principe de Engelse versie, maar ook daar zijn er dus een stuk of 4 van.
Verder wat jij zegt is mij compeet onbekend. Kan jij wel films vinden om IMDB want daar zoekt hij gewoon.
Ja...ik kan met de hand al mijn films vinden in de IMDB...maar dat script kan het dus voor zeker de helft niet. Als ik Movie Collector gebruik gaat het ook goed. Dan kan ik ook alles vinden. Daar ook dan krijg ik vaak de keuze uit 4-5 en moet ik zelf bevestigen welke het is. Andere jukeboxen doen dat ook. Die gebruiken de output van een database die je zelf gevuld hebt als input.

Als bv de installatie van YAMJ niet goed zou zijn zou hij helemaal niets vinden. Maar van een deel vindt hij het wel. Het principe werkt dus. Weet je trouwens zeker dat hij alles goed heeft gevonden? Want na de eerste run zag het er bij mij ook wel aardig uit, maar ik had dus ongeveer de helft met de verkeerde naam. Het viel me niet eens gelijk op. Maar ik liep er eens doorheen en toen zag ik een film waarvan ik dacht huh? heb ik DIE ooit hier bij gezet. Bij controle bleek het dus een andere te zijn. En na enig zoeken bleek dat er een aantel foute namen waren en een hele lijst goede namen waren. Maar die wezen dus wel voor een deel naar verkeerde files. En series waren werkelijk allemaal fout.

Als je trouwens de opmerkingen van anderen hier leest zie je dat ze dingen zeggen als; Mwah...het gaat best goed...je moet alleen 'even' alle films zo hernoemen zodat de IMDB naam klopt. En als dat fout gaat zoek je hem eerst op en dan noem je hem goed. En als het dan nog niet lukt gebruik je een NFO.

Dat is dus precies waar ik geen zin in heb.

Het probleem is dat er gewoon vrij veel films zijn met namen die een beetje op elkaar lijken en daar kan het flink mis mee gaan. Hierboven werd door iemand al aangehaald dat het bij hem mis ging op 'The Girl Next Door'

Ik zag het ook fout gaan bij The One (zijn er een stuk of 4 van), Pandora's Box/Project (Zijn er ook een stuk of 4 van) The Sin Eater, zijn er twee van...en ik had nu juist nummer 3. Waarvan de eigenlijke naam 'The Order' is (zijn er ook 2 van) Maar een er van heeft als tweede naam dus de Sin Eater. En dat was degene die ik had.

Het zou me verbijsteren als iemand een script kon maken dat wel de goede er uit zoekt.

Films met echt unieke namen zullen wel goed gaan zoals Quantum of Solace. Het hangt er denk ik van af welke films je belangstelling hebben of het script veel of weinig mist

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
mmmmmark schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:00:
[...]

Iemand bovenstaande oplossing al in de praktijk getest, werkt het? Of iemand hier al ervaring met de internal CF solution? En zojah wat heb je exact besteld?
Ja.
Ik heb in mijn A-100 al een tijdje een IDE2CF adapter met een 2,5 Gb Seagate ST1 microdrive zitten.
Zeer stil en werkt prima. De content staat op een externe USB drive (WD elements 400Gb op EXT3).
De NMT apps draaien goed en sharing van beide drives werkt met Samba en NFS.
De downloads van NZBGET gaan direct naar de USB drive.

Kijk een in het Networked Media Tank forum en zoek op 'internal cf solution'. Daar staan ook foto's en links naar de juiste spullen, o.a. bij DealExtreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ortep schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:48:
[...]

Ik gebruik dus Newsbin pro (Dat heb ik gekocht) en geen RSS. De namen waarmee dingen worden gepost zien er niet uit. Werden ze maar 'netjes' genoemd.

[...]

Dat is dus precies wat ik ook zeg: De namen kloppen niet en je moet ze zelf aanpassen. Maar wel zo dat het volgens de IMDB klopt en ook dat het script het kan herkennen. Als je dus niet 'denkt' zoals dat script/imdb en precies de verkeerde naam uit het rijtje mogelijkheden kiest gaat het mis. Voorbeeld:

Wat is de goede naam uit de volgende acht?

Filmnaam, De - Film Naam, De - De Filmnaam - De Film Naam - Moviename, The - Movie Name, The - The Moviename - The Movie Name

Ik kies in principe de Engelse versie, maar ook daar zijn er dus een stuk of 4 van.

[...]

Ja...ik kan met de hand al mijn films vinden in de IMDB...maar dat script kan het dus voor zeker de helft niet. Als ik Movie Collector gebruik gaat het ook goed. Dan kan ik ook alles vinden. Daar ook dan krijg ik vaak de keuze uit 4-5 en moet ik zelf bevestigen welke het is. Andere jukeboxen doen dat ook. Die gebruiken de output van een database die je zelf gevuld hebt als input.

Als bv de installatie van YAMJ niet goed zou zijn zou hij helemaal niets vinden. Maar van een deel vindt hij het wel. Het principe werkt dus. Weet je trouwens zeker dat hij alles goed heeft gevonden? Want na de eerste run zag het er bij mij ook wel aardig uit, maar ik had dus ongeveer de helft met de verkeerde naam. Het viel me niet eens gelijk op. Maar ik liep er eens doorheen en toen zag ik een film waarvan ik dacht huh? heb ik DIE ooit hier bij gezet. Bij controle bleek het dus een andere te zijn. En na enig zoeken bleek dat er een aantel foute namen waren en een hele lijst goede namen waren. Maar die wezen dus wel voor een deel naar verkeerde files. En series waren werkelijk allemaal fout.

Als je trouwens de opmerkingen van anderen hier leest zie je dat ze dingen zeggen als; Mwah...het gaat best goed...je moet alleen 'even' alle films zo hernoemen zodat de IMDB naam klopt. En als dat fout gaat zoek je hem eerst op en dan noem je hem goed. En als het dan nog niet lukt gebruik je een NFO.

Dat is dus precies waar ik geen zin in heb.

Het probleem is dat er gewoon vrij veel films zijn met namen die een beetje op elkaar lijken en daar kan het flink mis mee gaan. Hierboven werd door iemand al aangehaald dat het bij hem mis ging op 'The Girl Next Door'

Ik zag het ook fout gaan bij The One (zijn er een stuk of 4 van), Pandora's Box/Project (Zijn er ook een stuk of 4 van) The Sin Eater, zijn er twee van...en ik had nu juist nummer 3. Waarvan de eigenlijke naam 'The Order' is (zijn er ook 2 van) Maar een er van heeft als tweede naam dus de Sin Eater. En dat was degene die ik had.

Het zou me verbijsteren als iemand een script kon maken dat wel de goede er uit zoekt.

Films met echt unieke namen zullen wel goed gaan zoals Quantum of Solace. Het hangt er denk ik van af welke films je belangstelling hebben of het script veel of weinig mist
ok, dan zal ik ws nog wel tegengekomen. Maar tot nu toe maar 1 op de 50 films gehad.

Voor series raad ik je dan zwaar sabnzbd+ plus tvnzb.com. Met sabnzbd+ kan je ook instellen dat hij series automatisch goed noemt en in de juiste map zet. En op tvnzb.com zijn ze altijd wel goed genoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Klopt wat je zegt MelsTwisted !!!

Ik heb bovenstaande problemen ook niet zoals Ortep beschrijft.

Soms ligt het probleem ook wel eens bij de mens en niet aan de techniek: Tommy Cooper !

[ Voor 8% gewijzigd door Beauty555 op 20-03-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

YAMJ is best nog experimenteel en dan bedoel ik vooral het zoekgedeelte. Je kan dit oplossen door NFO's te gebruiken of movienamen goed te veranderen. Elke nieuwe release wordt dit ook beter en wordt er meer en beter herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:46:
[...]

Kun je eens een voorbeeld geven van wat er in je NFO staat als de kinderfilm niet op moviemeter of IMDB staat ?
Hoe heb je dan een link naar de JPG en TEKST staan ?
Als eerste moet je er voor zorgen dat YAMJ niet naar imbd gaat ...
Dat doe je door in moviejukebox.properties de volgende wijziging aan te brengen. (openen met kladblok)
Deze regel staat er tussen:

Specifies the search engine to be search for IMDb ids
# Valid values are: imdb, google, yahoo, none
imdb.id.search=imdb

Na de = moet je none intikken ipv imbd en dan opslaan.. (YAMJ gaat dan niet meer naar imbd)

Dan kun je zelf een nfo maken met kladblok.
Bijv:
<movie>
<title>Nijntje op Vakantie</title>
<year>2005</year>
<plot>Nijntje gaat met zn vriendjes op vakantie en beleven een heleboel</plot>
<runtime>90 minuten</runtime>
<genre>Kids</genre>
<director> </director>
<actor> Nijntje en vriendjes</actor>
</movie>

Tussen de >< kun je invullen wat je wilt..
Dit tekst bestand sla je op met dezelfde naam als de map van de film en in de map van de film maar met extensie nfo
Voor de cover het zelfde verhaal... dezelfde naam als de map, en in de map opslaan.

Dus je hebt een map Nijntje op vakantie.
En in die map zitten de VIDEO_TS map en een Nijntje op vakantie.nfo en een Nijntje op vakantie.jpg

Zo moet het lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
bestaat er een tooltje die de nfo bestanden kan genereren op basis van de film of folder naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
OutofFocus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:
[...]

Ja.
Ik heb in mijn A-100 al een tijdje een IDE2CF adapter met een 2,5 Gb Seagate ST1 microdrive zitten.
Zeer stil en werkt prima. De content staat op een externe USB drive (WD elements 400Gb op EXT3).
De NMT apps draaien goed en sharing van beide drives werkt met Samba en NFS.
De downloads van NZBGET gaan direct naar de USB drive.

Kijk een in het Networked Media Tank forum en zoek op 'internal cf solution'. Daar staan ook foto's en links naar de juiste spullen, o.a. bij DealExtreme.
Ik heb daar gezocht maar er staan allemaal verschillende berichten, als ik wat bestel wil ik wel zeker wel zijn dat het werkt vandaar dat ik hier nog even om advies vraag. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:58:
[...]Als eerste moet je er voor zorgen dat YAMJ niet naar imbd gaat ...
...................................
Zo moet het lukken..
Bedankt Ravaso voor deze goede uitleg.
Ga het zo snel als mogelijk uitproberen. Ik maakte ook wel eens een .nfo als de verwijzing fout ging, maar dan stond in die .nfo een link naar de movie op internet en naar een cover op internet. Deze wijze is veel gemakkelijker. Ook dat je je eigen .jpg kan gebruiken.
Wist ook niet dat de .nfo in de directory van de Movie kon staan, ik heb ze allemaal in de root staan, wat iets minder opgeruimd uitziet.

Dus bedankt voor deze uitleg _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Beauty555 op 21-03-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

wellicht dat iemand me met het volgende kan helpen:

Ik was van plan een oude p4 machine als server in te richten. deze hangt in het netwerk en de pch110 ziet hem. in deze server zitten 2 hd's en een externe usb hd.

Nu kan ik prima vanaf de usb hd .mkv / .iso en dvd video mappen streamen. echter vanaf de interne hd's kan ik wel .mkv en .iso streamen maar loopt de pch110 compleet vast als ik een dvd video map open. het scherm wordt dan zwart en ik moet op de reset knop drukken omdat niets meer reageert. Maak ik nu een .iso van de dvd rip speelt hij hem wel. Zet ik deze map op de externe hd speelt hij hem wel. Ook video mappen op een andere pc in het netwerk speelt hij wel. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat ik met de nieuwste firmware (PCH A-100) veel vaker vastlopers heb in voornamelijk avi en mkv bestanden dan voorheen.
Eigenlijk kan ik van tevoren al testen of er een vastloper aan zit te komen, door m.b.v. de numerieke toetsen door proberen te spoelen. Krijg ik een uitroepteken te zien, dan heeft de PCH problemen met het bestand. Op de PC draait alles prima.

Iemand toevallig hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:51:
Het lijkt er op dat ik met de nieuwste firmware (PCH A-100) veel vaker vastlopers heb in voornamelijk avi en mkv bestanden dan voorheen.
Eigenlijk kan ik van tevoren al testen of er een vastloper aan zit te komen, door m.b.v. de numerieke toetsen door proberen te spoelen. Krijg ik een uitroepteken te zien, dan heeft de PCH problemen met het bestand. Op de PC draait alles prima.

Gewoon een firmware versie terug gaan, dan zijn de problemen waarschijnlijk weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43

timovd

Voorsprong door techniek

Heb nu twee dagen kunnen spelen met mn NMT (HDX-1000). Voor YouTube, etc. heb ik gemerkt dat een USB keyboard het gebruik gemakkelijker moet gaan, Iemand hier ervaring mee? De snelkoppelingen heb ik iig al kunnen vinden in de OP van de HDX.

Mij is het nog niet gelukt om MMS streams te bekijken op de HDX. Ziggogebruikers kunnen bv. via mms://83.80.17.52/casema wmstream-12 NL1 bekijken via het internet.

Daarnaast zoek ik nog een mogelijkheid om RSS feeds toe te voegen. Iemand enig idee hoe ik bv. de bookmarks van GoT kan toevoegen. Je moet hier nl. voor ingelogd zijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Beauty555 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:00:
Klopt wat je zegt MelsTwisted !!!

Ik heb bovenstaande problemen ook niet zoals Ortep beschrijft.
Probeer dan maar eens de filmnamen die ik opgaf...En dan zonder truukjes zoals NFO's

Je mag me best uitleggen hoe dat script kan bepalen welke film hoort bij de volgende files:

The Order.iso (4 verschillende waarvan er ook 1 de Sin Eater heet)
Sin Eater.iso ( 3 verschillende waarvan er 1 ook de Order heet en een ander ook wel Drug Buster)
Pandora's box.iso ( 5 verschillende, de oudste uit 1912 de laatste uit 2007)
The One.iso ( 4 verschillende waarvan er 1 ook O heet)

En zo kan ik er uit mijn lijstje nog wel 15-20 halen

Dit is ook de reden dat alle andere jukeboxen voor NMT's niet uitgaan van het zelf ophalen van de gegevens maar uitgaan van wat je zelf al hebt ingevoerd in Extreme Movie Manager of in Movie Collector. Een voorbeeld van zo'n Jukebox is My Little Movie Jukebox. Maar er zijn er nog meer
Soms ligt het probleem ook wel eens bij de mens en niet aan de techniek: Tommy Cooper !
Klopt....en de techniek gaat van gemiddelden uit, niet van de uitzonderingen. En ik geef direct toe dat ik dat ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Ortep op 21-03-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timovd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:06:
Heb nu twee dagen kunnen spelen met mn NMT (HDX-1000). Voor YouTube, etc. heb ik gemerkt dat een USB keyboard het gebruik gemakkelijker moet gaan, Iemand hier ervaring mee? De snelkoppelingen heb ik iig al kunnen vinden in de OP van de HDX.
Ik heb een paar keer een draadloos keyboard aan mijn PCH-A110 gehangen (de USB zender/ontvanger aan de PCH, keyboard natuurlijk los :)), hij herkent hem direct, werkt prima (Logitech set met keyboard en muis, muis gebruik ik hierbij niet).
Ortep schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:08:
Probeer dan maar eens de filmnamen die ik opgaf...En dan zonder truukjes zoals NFO's
[...]
En zo kan ik er uit mijn lijstje nog wel 15-20 halen
Misschien kunnen we het er over eens zijn dat verschillende mensen verschillende wensen/eisen stellen, en dat allerlei jukeboxen en andere software die films namen geeft of opzoekt voor de een beter werkt dan voor de ander... Verder heeft de discussie hierover misschien niet zo veel meerwaarde (afgezien van concrete tips van bijvoorbeeld Ravaso [edit: en dan doel ik niet op zijn mailtje net voor het mijne :P ])?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Sgimi schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:41:
[...]

er zitten rechtsboven op de de ab toch keurige page up en page down knopkes? Werkt bij mij iig goed...
Inderdaad, Ik had ze nog niet ontdekt. Erg onlogisch en op een onhandigige plek, Bedankt. Toch maar wat aan mijn zweeds doen om de handleiding te lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:24:
Misschien kunnen we het er over eens zijn dat verschillende mensen verschillende wensen/eisen stellen, en dat allerlei jukeboxen en andere software die films namen geeft of opzoekt voor de een beter werkt dan voor de ander... Verder heeft de discussie hierover misschien niet zo veel meerwaarde (afgezien van concrete tips van bijvoorbeeld Ravaso [edit: en dan doel ik niet op zijn mailtje net voor het mijne :P ])?
Ben ik helemaal met je eens, dat schreef ik ook al eerder. Het hangt helemaal van de films/series af die je zelf hebt. Ik reageerde er alleen maar op om mensen die aan YAMJ begonnen te waarschuwen dat het soms goed gaat, maar soms ook helemaal fout. En dat je dat alleen maar kan oplossen met heel veel handwerk. Als het goed gaat is YAMJ waarschijlijk de meest eenvoudige om te gebruiken. Maar als het mis gaat waarschijnlijk de meest gecompliceerde.

Dan kan je veel beter overstappen naar een van de vele andere movie jukeboxen. Daar zitten vaak veel simpeler manieren in om niet goed gevonden films wel goed in te voeren. Als je hier leest lijkt het wel alsof er maar één is :) Maar kijk vooral ook eens hier

http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43

timovd

Voorsprong door techniek

Twee vragen over de Wiki.
I am trying to create a RSS feeds MSP plugin but its not working!
The RSS feeds must contain a links to a .mov or .mp4 video, it will not work if it provides an external link.
Is het wel mogelijk om bv. Nu.nl en T.Net RSS feeds toe te voegen?
How can i add mms links from the internet?
MMS or ' Microsoft Media Server ' protocol is Microsoft's proprietary network streaming protocol. Its designed for playback on windows based devices with windows media installed. It doesn't work on small linuxbased devices like the A-100.
Syabas schijnt er al aan te werken, maar er zijn post op fora dat het wel werkt. Iemand al een duidelijke tutorial?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Ortep Schreef: Ik reageerde er alleen maar op om mensen die aan YAMJ begonnen te waarschuwen dat het soms goed gaat, maar soms ook helemaal fout. En dat je dat alleen maar kan oplossen met heel veel handwerk.

Lieve mensen, geloof me, bovenstaand is niet waar !
Helemaal niet veel handwerk, maar 1 klein bestandje met 1 regel is al de oplossing.
Bijvoorbeeld: http://www.imdb.com/title/tt0450259/ in een .nfo tekstbestand opslaan en klaar is kees !!
Einde discussie van mijn zijde want het heeft echt geen meerwaarde zoals _EP al aangaf !!
:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X

[ Voor 245% gewijzigd door Beauty555 op 22-03-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Ik heb een klein vraagje. Ik zit eraan te denken om een HDX-1000 NMT te halen. Echter ik weet niet hoe het zit met het geluid op mijn setje. Ik heb nu een Samsung LE32A556 TV. Hierop aangesloten zit via Scart een goedkoop DVD setje van JVC (type TH-S11). Ik kan nu het geluid van mijn TV over de speakers van mijn DVD setje jagen. Als ik die HDX-1000 haal, kan ik dan alle audiostreams bij HD films (over de HDMI aansluiting, via mijn TV en DVD set) afspelen? (ik weet het... ALS het kan, dan zal het geen optimaal geluid zijn, maar de vraag is meer OF het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik heb nu dus het probleem dat (wellicht door de nieuwe firmware) het niet meer mogelijk is om dvd bestanden, die in een 'video_ts' map staan via het netwerk te streamen. Als de pch110 de map opent krijg ik een zwart scherm en loopt hij compleet vast. enkel een reset brengt hem weer tot leven. andere formaten op diezelfde netwerk schijf werken wel.
Nu dacht ik eerst dat het aan mijn configuratie / netwerk zou liggen. Echter vandaag bij een vriend ook een pch110 aangesloten met exact hetzelfde probleem. Alles kan via het netwerk gestreamd worden behalve dvd bestanden in een 'video_ts' map.

nu is dus mijn vraag:

Hebben anderen hier ook last van ?
is dit wellicht sinds de nieuwe firmware ?
hoe los ik het op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Vandaag bij Ibood voor 189,95 (+4,95 verzendkosten) een Popcorn Hour A-110
http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hurricane schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:10:
Vandaag bij Ibood voor 189,95 (+4,95 verzendkosten) een Popcorn Hour A-110
http://www.ibood.com/nl/nl/index.php
Ik heb hem net besteld!
En had ook het idee om dat even hier te melden maar ben net wat te laat zo te zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

zit zelf nog te twijfelen, had eigenlijk gepland om over maandje of 2-3 de hdx1000 te bestellen, dacht er ook al aan om het hier ff neer te zetten dat hij op ibood stond. iemand een goede reden waarom toch voor de a110 te gaan?

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4th schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:24:
zit zelf nog te twijfelen, had eigenlijk gepland om over maandje of 2-3 de hdx1000 te bestellen, dacht er ook al aan om het hier ff neer te zetten dat hij op ibood stond. iemand een goede reden waarom toch voor de a110 te gaan?
Ik heb de vorige keer er eentje gekocht bij ibood, maar was er niet tevreden over. Ik hou het voorlopig bij m'n htpc. Ik vond de interface erg onprettig werken en de geen playback, instellen van font voor sub was ook een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:18:
[...]

Ik heb hem net besteld!
En had ook het idee om dat even hier te melden maar ben net wat te laat zo te zien :p
Ook besteld! Ik wou het ook hier melden, maar pas nadat ik hem besteld had, voordat hij uitverkocht is :P. Wat een gedoe zeg, kwam net € 2,85 tekort op mijn betaalrekening xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Lt. Marx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:00:
Ik heb hier nu ook YAMJ aan de praat. Toch wel erg leuk om zo je filmbieb te showen aan mensen :)
[afbeelding]

Installatie instructies:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Je kan meerdere sources aan elkaar knopen op deze manier. Ik heb nu bijvoorbeeld 1 library bestaande uit alle films en series van 2 pc's en de pch zelf. Dus zonder mapjes te bezoeken enzovoort!

Ook leuk: HD support: alle hd films krijgen apart HD icoontjes en je kan ook sorteren op HD kwaliteit!
Heb zojuist op iBood een PCH-110 besteld. Wil YAMJ gaan draaien erop, maar ik word niet helemaal wijs uit de documentatie van de site en de google-code pagina's. Moet je deze tool nu elke keer als je library weer is gegroeid op je pc draaien om de sloot HTML's bij te werken, of wordt het dynamisch gegenereerd (als een script op de PCH)? Lijkt me tamelijk omslachtig om als je weer enkele films erbij hebt een tooltje te moeten draaien. En ik heb begrepen dat PHP op de PCH kan draaien dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43
4th schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:24:
Nou, een goede reden zou zijn dat de PCH A-110 nu wel erg voordelig geprijsd is op iBOOD. Een andere reden is dat ze beiden precies hetzelfde kunnen, maar dat de bouwkwaliteit van de PCH net wat minder zou zijn.

Ik heb hem vannacht ook besteld op iBOOD, de twijfelaars moeten snel beslissen want hij zal wel snel uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FreddyFish schreef op maandag 23 maart 2009 @ 01:58:
[...]

Nou, een goede reden zou zijn dat de PCH A-110 nu wel erg voordelig geprijsd is op iBOOD.
Voordelig?

Voor 260 dollar (gelijk aan 190 euro) heb je een A-110 uit de VS (inclusief verzendkosten). IBOOD kennende heb je hem nog eerder ook wanneer je het apparaat direct bij Popcorn Hour via hun webshop aanschaft.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2009 07:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Vanuit de US moet je nog wel 20% btw betalen en 15 euro inklaringskosten. Reken er dus nog maar 50 euro bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

woekele schreef op maandag 23 maart 2009 @ 07:40:
Vanuit de US moet je nog wel 20% btw betalen en 15 euro inklaringskosten. Reken er dus nog maar 50 euro bij op.
"Send as gift, please."

Of:

"Please make sure to mark the shipment I ordered as 'gift' to avoid any unnecessary delays during transport."

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2009 07:52 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Wildfire

Joy to the world!

The Zep Man schreef op maandag 23 maart 2009 @ 07:47:
[...]
"Send as gift, please."

Of:

"Please make sure to mark the shipment I ordered as 'gift' to avoid any unnecessary delays during transport."
Hetgeen veel bedrijven niet doen + heb je nog steeds kans dat je pakje eruit wordt gepikt voor controle.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A110 nu bij ibood.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Dat send as gift is eigenlijk gewoon een vorm van belastingfraude: je ontduikt invoerrechten. Dat kan inderdaad lukken, maar je moet ook niet mauwen als je eruit wordt gepikt en alsnog de invoerbelasting (of zelfs een boete (wat ze tot nu toe nog nie doen)) mag dokken, imho. Voor mij dan liever de zekerheid van een goeie EU-gebaseerde aanbieding.

*dit doet natuurlijk geen uitspraak over de vraag of het wel zo eerlijk is dat de wereldhandel tussen twee beschaafde regio's die lid zijn van de WTO door dergelijke invoerbelastingen wordt belemmerd...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Spuit elf hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
js303 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 01:15:
[...]

Heb zojuist op iBood een PCH-110 besteld. Wil YAMJ gaan draaien erop, maar ik word niet helemaal wijs uit de documentatie van de site en de google-code pagina's. Moet je deze tool nu elke keer als je library weer is gegroeid op je pc draaien om de sloot HTML's bij te werken, of wordt het dynamisch gegenereerd (als een script op de PCH)? Lijkt me tamelijk omslachtig om als je weer enkele films erbij hebt een tooltje te moeten draaien. En ik heb begrepen dat PHP op de PCH kan draaien dus...
Het klopt dat de PCH PHP aankan. Je kunt zelfs een MySQL database laten draaien. Ik heb ook getracht YAMJ te draaien op de PCH. Het is mij ook nog niet gelukt. Wellicht dat iemand ons aan een goede handleiding kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
timovd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:46:
Twee vragen over de Wiki.

[...]

Is het wel mogelijk om bv. Nu.nl en T.Net RSS feeds toe te voegen?

[...]

Syabas schijnt er al aan te werken, maar er zijn post op fora dat het wel werkt. Iemand al een duidelijke tutorial?
RSS feeds zijn mogelijk, maar de afbeeldingen worden niet ingeladen en er vallen stukken weg. Dus tekst naast een afbeelding valt weg.

Het is wel mogelijk om met stel VLC de mms protocol realtime om te zetten en te stream naar je pch. De PCH kan echter mms zelf niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb hier in huis een Axis 207W (http://www.axis.com/products/cam_207w/index.htm) hangen waarmee ik de kleine in haar bedje in de gaten kan houden. Nou kan deze cam ook een mpeg4 stream uitsturen. (Er word dan quicktime geladen waarin deze stream afgespeeld word op een webpagina. Kan ik deze stream op mijn popcorn laten zien? Heb het al geprobeerd met het standaard index die de camera genereerd maar hiermee krijg ik helaas geen beeld.

Hier de genereerde code die geintegreerd kan worden in een webpagina
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

// DisplayWidth & DisplayHeight specifies the displayed width & height of the image.
// You may change these numbers, the effect will be a stretched or a shrunk image
var DisplayWidth = 352;
var DisplayHeight = 288 + 16;

// This is the URL of the generated media.
var MediaURL = "rtsp://xxxx.xx/mpeg4/media.amp";

var output = "";

output  = '<OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" width=';
output += DisplayWidth;
output += ' height=';
output += DisplayHeight;
output += ' CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab">';
output += '<param name="src" value="AxisMoviePoster.mov">';
output += '<param name="autoplay" value="true">';
output += '<param name="controller" value="true">';
output += '<param name="qtsrc" value="';
output += MediaURL;
output += '">';
output += '<embed src="AxisMoviePoster.mov" width=';
output += DisplayWidth;
output += ' height=';
output += DisplayHeight;
output += ' qtsrc="';
output += MediaURL;
output += '" autoplay="true" controller="true" target="myself"';
output += ' PLUGINSPAGE="http://www.apple.com/quicktime/download/"></embed>';
output += '</OBJECT>';

document.write(output);

</SCRIPT>

[ Voor 61% gewijzigd door Hurricane op 23-03-2009 10:30 . Reden: Code toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik kan me toch herinneren dat ik hier in het tweakers forum een Popcorn A-110 centraal topic heb zien staan. ik kan deze alleen niet vinden of heeft zo een topic nooit bestaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Is er ook ergens een guide of een site waarin wordt uitgelegd wat YAMJ precies is en hoe je het kan installeren?

Ik heb een tijdje een hdd in mn popcornhour gehad, maar er weer uitgehaald om dat het ding de hele tijd bleef spinnen, ook als ik de popcornhour op standby zette. Iemand enig idee hoe je dit kan fixen?

[ Voor 47% gewijzigd door DarkShadow op 23-03-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
DarkShadow schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:29:
Is er ook ergens een guide of een site waarin wordt uitgelegd wat YAMJ precies is en hoe je het kan installeren?

Ik heb een tijdje een hdd in mn popcornhour gehad, maar er weer uitgehaald om dat het ding de hele tijd bleef spinnen, ook als ik de popcornhour op standby zette. Iemand enig idee hoe je dit kan fixen?
Daar ben ik ook naar op zoek. Er is zo ontzettend veel info te vinden dat het bos door de bomen niet meer zichtbaar is.
Een stap voor stap handleiding zou erg leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
The Zep Man schreef op maandag 23 maart 2009 @ 07:05:
[...]
Voor 260 dollar (gelijk aan 190 euro) heb je een A-110 uit de VS (inclusief verzendkosten). IBOOD kennende heb je hem nog eerder ook wanneer je het apparaat direct bij Popcorn Hour via hun webshop aanschaft.
Heerlijk, heb je problemen met het apparaat, stuur je het lekker naar ibood, duurt misschien wat langer maar geen onzekerheid over zending naar de VS, alles ligt bij hun. Er achteraan gaan wanneer het naar de VS moet kost mijzelf alleen maar tijd etc en laat ik daar nou juist geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:29:

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Yamj

Echt simpel te installeren... volg goed wat er staat.
Inmiddels al draaiend via Myihome, SAMBA, interne disk en USB disk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:21:
[...]

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Yamj

Echt simpel te installeren... volg goed wat er staat.
Inmiddels al draaiend via Myihome, SAMBA, interne disk en USB disk :)
Begrijp ik het nou goed dat je yamj vanaf je pc kan draaien en vanaf de pch zelf?
Maar dan moet er dus sowieso een HD in lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Je kan YAMJ inderdaad van je PC draaien of een interne disk of zelfs een USB disk.

YAMJ is niets anders dan een HTML pagina met je films en links naar de juiste locatie. Die locatie kan varieren (netwerk share, usb, disk) en kan je met de GUI tool heel makkelijk opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:39:
Je kan YAMJ inderdaad van je PC draaien of een interne disk of zelfs een USB disk.

YAMJ is niets anders dan een HTML pagina met je films en links naar de juiste locatie. Die locatie kan varieren (netwerk share, usb, disk) en kan je met de GUI tool heel makkelijk opgeven.
En als je yamj vanaf je pc wil draaien dan heb je neem ik aan myihome nodig?

Ik heb ondertussen al een library opgebouwd maar kan helaas nog niks testen omdat de pch onderweg is maar ik zie dat hij 7 movies heeft gevonden terwijl er in de directory die ik opgaf +/- 30 staan.
Hij lijkt bijvoorbeeld iso bestanden niet mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Niet perse - je kan ook gewoon via een share draaien.

ISO bestanden neemt hij juist mee. Maak anders een NFO bestand aan met de juiste info;

bijv;
\film\film.iso
maak dan een NFO aan met de naam; film.nfo

In die NFO kan je de link zetten van de juistte film op IMDB. Voor afwijkend plaatje kan je zelf een link plaatsen naar het plaatje wat je wilt zien.

Het is even wat werk met opzetten maar als het eenmaal werkt... :)

Zo heb ik ruim 300 films op mijn server draaien. Alle HD via Myihome en DVD ISO's via SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Laatst online: 12-09 12:23
Hallo allemaal, ik heb zojuist ook een A-110 besteld en verwacht deze dus binnenkort te ontvangen. Is er ergens een stappenplan om je nieuwe A-110 up to date te krijgen? Dan bedoel ik dus welke image, update, add-ons en HD indeling je moet hebben. Waarschijnlijk staat alles wel in dit forum verspreid, maar misschien is er ergens een verzameling.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Hmmmm, zojuist in de directory Ali een ali.nfo bestand aangemaakt maar toch pakt hij hem niet op.
Van de 7 films die hij oppakt zijn er 6 video_ts directories en 1 film is een .avi bestand.
Hoe zou zo'n nfo bestand er dan minimaal uit moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
siemed schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:30:
Hallo allemaal, ik heb zojuist ook een A-110 besteld en verwacht deze dus binnenkort te ontvangen. Is er ergens een stappenplan om je nieuwe A-110 up to date te krijgen? Dan bedoel ik dus welke image, update, add-ons en HD indeling je moet hebben. Waarschijnlijk staat alles wel in dit forum verspreid, maar misschien is er ergens een verzameling.

Alvast bedankt.
www.networkedmediatank.com - daar de wiki.

Voortaal even zelf zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:30:
Hmmmm, zojuist in de directory Ali een ali.nfo bestand aangemaakt maar toch pakt hij hem niet op.
Van de 7 films die hij oppakt zijn er 6 video_ts directories en 1 film is een .avi bestand.
Hoe zou zo'n nfo bestand er dan minimaal uit moeten zien?
Ik gebruik zelf altijd ISO's

gewoon; ali.nfo
Met daarin deze info:

http://www.imdb.com/title/tt0248667/

(dus alleen de link naar de imdb titel)

[ Voor 4% gewijzigd door SileX op 23-03-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:17:
Niet perse - je kan ook gewoon via een share draaien.

ISO bestanden neemt hij juist mee. Maak anders een NFO bestand aan met de juiste info;

bijv;
\film\film.iso
maak dan een NFO aan met de naam; film.nfo

In die NFO kan je de link zetten van de juistte film op IMDB. Voor afwijkend plaatje kan je zelf een link plaatsen naar het plaatje wat je wilt zien.

Het is even wat werk met opzetten maar als het eenmaal werkt... :)

Zo heb ik ruim 300 films op mijn server draaien. Alle HD via Myihome en DVD ISO's via SMB
waarom je HD via MyiHome en ook niet via samba. Ik heb alles draaien via SMB en het werkt prima. Is Myihome sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:34:
[...]

waarom je HD via MyiHome en ook niet via samba. Ik heb alles draaien via SMB en het werkt prima. Is Myihome sneller?
Kan ook - Ik moet de boel nog omzetten naar SMB... Myihome is niet veel sneller als SMB tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Overigens vind ik dat Yamj toch wel een teleurstelling. Als je het gewoon doet via een index.htm is het niet meer dan een gimmick, het is idd enkel handig voor mensen die grote verzamelingen digitaal er op na houden. Ik ben daar al heel lang geleden vanaf gestapt dus voor mij is het niet interessant. Bovendien oogt het allemaal wat gekunsteld, het is in de verste verte niet vergelijkbaar met de hd skins zoals aeon in xbmc.

Jammer dat je dat niet kan draaien op een popcornhour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:34:
[...]

Ik gebruik zelf altijd ISO's

gewoon; ali.nfo
Met daarin deze info:

http://www.imdb.com/title/tt0248667/

(dus alleen de link naar de imdb titel)
Done that maar ook dan vind hij de film niet.
Ook niet als ik de titel aanpas naar "ali (2001).iso"
En de film niet in een sub dir zetten maar 1 niveau hoger werkt ook al niet :S
Ik snap het niet meer..
Kan het toevallig een probleem zijn met spaties in het path?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:43:

Jammer dat je dat niet kan draaien op een popcornhour.
Kan wel, met een interne schijf, of usb.

Ik vind het een geweldig iets, veel beter dan de saaie blauwe interface.
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:44:
[...]

Done that maar ook dan vind hij de film niet.
Ook niet als ik de titel aanpas naar "ali (2001).iso"
En de film niet in een sub dir zetten maar 1 niveau hoger werkt ook al niet :S
Ik snap het niet meer..
Kan het toevallig een probleem zijn met spaties in het path?
Spaties moeten niet uitmaken.

Dus, je hebt nu in een folder, het volgende staan; ?
ali.iso
ali.nfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:49:

Spaties moeten niet uitmaken.

Dus, je hebt nu in een folder, het volgende staan; ?
ali.iso
ali.nfo
Yup inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
en in die nfo staat die http link naar de IMDB site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:01:
[...]

en in die nfo staat die http link naar de IMDB site ?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Dat is vreemd - zou zo echt moeten werken... Zo heb ik zelfs films die niet op IMDB staan toch in YAMJ gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:04:
[...]

Dat is vreemd - zou zo echt moeten werken... Zo heb ik zelfs films die niet op IMDB staan toch in YAMJ gekregen :?
Dit is raaar, zojuist de hele directory van moviejukebox verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Nu vind hij wel opeens 34 films :S
Wat er nou aan de hand is weet ik niet.
Nu vraag ik me af hoe ik in een nfo bestand een andere afbeelding opgeef.
Is dit een url naar een afbeelding of kan ik de afbeelding ook in de directory zetten en die naam opgeven?
En hoe zet je dit precies in de nfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:19:
[...]

Dit is raaar, zojuist de hele directory van moviejukebox verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Nu vind hij wel opeens 34 films :S
Wat er nou aan de hand is weet ik niet.
Nu vraag ik me af hoe ik in een nfo bestand een andere afbeelding opgeef.
Is dit een url naar een afbeelding of kan ik de afbeelding ook in de directory zetten en die naam opgeven?
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Start YAMJ nu op met de html welke is gegenereerd? Kun je dit ook als snelkoppeling op het hoofdscherm plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

simonanton schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:16:
Start YAMJ nu op met de html welke is gegenereerd? Kun je dit ook als snelkoppeling op het hoofdscherm plaatsen?
ik heb de index.htm van YAMJ gelijk in een shared map staan, dan start hij die gelijk zodra je die share opent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
MaZo schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:51:

Ik heb voornamelijk problemen met de audio van een aantal avi's.
Ben ook teruggegaan naar de firmware van 231008.
Het lijkt er op dat in de nieuwste firmware (vanaf jan.2009) de verwerking van AVI's veranderd is.
Ik heb de avi's gechecked met Mediainfo en ze hebben geen vreemde audio info o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:19:
[...]Nu vraag ik me af hoe ik in een nfo bestand een andere afbeelding opgeef.
Gewoon de URL naar de afbeelding in de NFO zetten.

Bijvoorbeeld:

http://www.laughingplacestore.com/images/products/8715L.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Mij is het als leek gelukt YAMJ aan het draaien te krijgen volgens de handleiding op:

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Lukt het je niet dan kijk eens of dit je wel helpt:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83436.0

Of deze:

http://www.huubmons.nl/nmt/

[ Voor 34% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
simonanton schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:16:Start YAMJ nu op met de html welke is gegenereerd? Kun je dit ook als snelkoppeling op het hoofdscherm plaatsen?
Het kan, maar onderstaand is nog mooier om te doen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83436.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
. Bericht verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Beauty555 op 25-03-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:46
Deze site ziet er mooi uit maar ik zie nergens hoe ik dit voor elkaar krijg op mijn NMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
wesley2004 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:13:
Deze site ziet er mooi uit maar ik zie nergens hoe ik dit voor elkaar krijg op mijn NMT
Dit is enkel een voorbeeld van hoe het op mijn PCH eruit ziet.

Hoe je het moet doen dat staat een paar berichten hoger ..... lees de links die ik aangaf !!
Ik gaf er al 3 aan, waarvan 2 in het Nederlands ..... !!

:P :P

[ Voor 11% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:46
hahahha ik dacht dat het een link was naar een site met hoe het te doen.
Ziet er goed uit moet ik zeggen
Ik ga eens even snuffelen hierboven
Ik heb hem ook al draaien maar deze skin ziet er mooi uit
En die knop met TV is handig hoe maak je die dan?

[ Voor 27% gewijzigd door wesley2004 op 23-03-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Het is me inmiddels gelukt om YAMJ draaiend te krijgen.
Helaas nog niet om via een andere skin rechtstreeks naar de Jukebox te gaan.
Dit gaat me vast nog lukken.

MAAR... Weet iemand hoe je uit de Jukebox komt? Dus stel ik wil naar de hoofdirectorie van de PCH. Waarschijnlijk iets simpels, maar de Home knop zorgt ervoor dat ik continue naar de eerste pagina van de Jukebox ga. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
simonanton schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:43:
[...]Het is me inmiddels gelukt om YAMJ draaiend te krijgen.
Helaas nog niet om via een andere skin rechtstreeks naar de Jukebox te gaan.
Dit gaat me vast nog lukken.

MAAR... Weet iemand hoe je uit de Jukebox komt? Dus stel ik wil naar de hoofdirectorie van de PCH. Waarschijnlijk iets simpels, maar de Home knop zorgt ervoor dat ik continue naar de eerste pagina van de Jukebox ga. Iemand suggesties?
Bij mij gaat de HOME toets naar de hoofddirectory van de PCH, maar dit staat zo in de SKIN van Kdoske ingevuld.
Anders de RETURN knop gebruiken !!

Heb je de index.html van YAMJ in de Root staan ?
Ik heb in de root de index.html van Kdoske Skin staan !

[ Voor 7% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
wesley2004 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:25:Ik heb hem ook al draaien maar deze skin ziet er mooi uit
En die knop met TV is handig hoe maak je die dan?
De knoppen kun je zelf in Kdoske Skin aanmaken en toewijzen:

http://www.networkedmedia...read.php?tid=10029&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Beauty555 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:56:
Kijk eens op:

www.marcelrademakers.nl

hier zie je hoe ik mijn PCH heb ingedeeld met de Skin van Kdoske en YAMJ en MusicJukeBox.

Erg simpel om te doen, het is mij in een paar minuten gelukt !!
Woei, dat ziet erg gelikt uit, ik kan niet wachten totdat me pch binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:37:
[...]Woei, dat ziet erg gelikt uit, ik kan niet wachten totdat me pch binnen is :)
Als ik nu enkele Movies erbij zet, dan even YAMJ draaien (vanaf mijn PC) en alles is aangepast.
Duurt minder dan 1 minuut.
Dus als je van het begin afaan netjes alles indeeld dan kun je in een paar seconden dit steeds gemakkelijk bijwerken als er Movies verdwijnen of bijkomen op je PCH.
Ik werk met een Interne HDD in de PCH en deze indeling staat op de Interne HDD, dus er hoeft bij mij geen PC aan te staan als ik films wil kiezen en afspelen.
Alleen even om een nieuwe YAMJ indeling te genereren bij nieuwe aanwinst.
Zelfs mijn dochtertje van 4 kan een film kiezen en afspelen via YAMJ volgens deze skins.
Stelt echt niets voor .... gaat je zeker lukken .... het is mij immers ook gelukt !!!

[ Voor 24% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Beauty555 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:42:
[...]

Als ik nu enkele Movies erbij zet, dan even YAMJ draaien (vanaf mijn PC) en alles is aangepast.
Duurt minder dan 1 minuut.
Dus als je van het begin afaan netjes alles indeeld dan kun je in een paar seconden dit steeds gemakkelijk bijwerken als er Movies verdwijnen of bijkomen op je PCH.
Ik werk met een Interne HDD in de PCH en deze indeling staat op de Interne HDD, dus er hoeft bij mij geen PC aan te staan als ik films wil kiezen en afspelen.
Alleen even om een nieuwe YAMJ indeling te genereren bij nieuwe aanwinst.
Zelfs mijn dochtertje van 4 kan een film kiezen en afspelen via YAMJ volgens deze skins.
Stelt echt niets voor .... gaat je zeker lukken .... het is mij immers ook gelukt !!!
Oei, als je dat zo steld dan heb je geen hoge eigendunk van jezelf :p
Maar het is allemaal nog niet zo simpel als het allemaal lijkt.
In eerste instantie denk je nog, ff aansluiten en spelen maar als je er echt wat leuks van wil maken....
En het gaat me vast wel lukken :) gewoon flink prutsen en uiteindelijk lukt het dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn popcorn hour reageert nergens meer op, ik dacht eerst dat het aan de afstandbediening lag, maar ik denk nu dat het popcorn hour zelf is. Heb zelfs mijn harddisk eruit gehaald, maar nog steeds krijg ik 'm niet aan.

Is er een manier om popconrn hour via netwerk of iets dergelijks aan de praat te krijgen? Ik heb mijn popcorn in de USA gekocht, dus ik kan ook niet echt naar een winkel... Ik zag dat er nieuwe firmware uit is, kun je die er zonder dat ik weergave op mijn tv heb op installeren?

Als dit alles niet kan moet ik mijn popcorn A100 als verloren beschouwen vrees ik. Wie heeft een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Fonta schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:58:
[...]Maar het is allemaal nog niet zo simpel als het allemaal lijkt.
Dat is het dus wel, omdat het mij ook gelukt is. Je hebt er echt geen programmeer kennis, of wat dan ook voor iets speciaals voor nodig.
Gewoon stap voor stap de handleiding lezen en stap voor stap uitvoeren, dan kom je er zonder kleerscheuren doorheen. En niet zo maar wat gaan prutsen, dan gaat het vaak fout.
Wacht maar even je PCH af, en je ziet zelf hoe simpel het allemaal is.

[ Voor 24% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:11:
Mijn popcorn hour reageert nergens meer op
Heb je wel iets van een ledje brandden op de PCH ?
Zo niet, wat met de trafo tussen je 230 Volt aansluiting (stopcontact) en de PCH ?

[ Voor 4% gewijzigd door Beauty555 op 23-03-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mijn popcorn hour reageert nergens meer op, ik dacht eerst dat het aan de afstandbediening lag, maar ik denk nu dat het popcorn hour zelf is. Heb zelfs mijn harddisk eruit gehaald, maar nog steeds krijg ik 'm niet aan.

Is er een manier om popconrn hour via netwerk of iets dergelijks aan de praat te krijgen? Ik heb mijn popcorn in de USA gekocht, dus ik kan ook niet echt naar een winkel... Ik zag dat er nieuwe firmware uit is, kun je die er zonder dat ik weergave op mijn tv heb op installeren?

Als dit alles niet kan moet ik mijn popcorn A100 als verloren beschouwen vrees ik. Wie heeft een gouden tip?
Probeer eens de recovery; http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Wat betreft YAMJ, zou ik graag wanneer ik vanuit de standaard SKIN op Video klik rechtstreeks naar de Jukebox gaan. Weet iemand hoe ik dit in de firmware kan instellen?
Ik heb een poging gedaan om een andere skin te installeren en daar de link bij Jukebox gewijzigd, echter ontbrak continue de afbeelding van "Network browser".
Iemand suggesties? 1) Hoe kan ik die link in de standaard template wijzigen? 2) Hoe krijg ik de afbeelding bij een ander skin van "Network browser" op mijn scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb ik ook gehad. Gewoon contact opnemen met PCH. Ze zullen eerst vragen of je hem kunt proberen te flashen. Lukt dat niet dan heb je gewoon 1 jaar garantie. Ik moest toen alleen het moederbord opsturen en kreeg toen een maand later een nieuw moederbord en alles werkt weer prima. Je moet hem dus zeker niet als verloren beschouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
simonanton schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:08:
Wat betreft YAMJ, zou ik graag wanneer ik vanuit de standaard SKIN op Video klik rechtstreeks naar de Jukebox gaan. Weet iemand hoe ik dit in de firmware kan instellen?
Ik heb een poging gedaan om een andere skin te installeren en daar de link bij Jukebox gewijzigd, echter ontbrak continue de afbeelding van "Network browser".
Iemand suggesties? 1) Hoe kan ik die link in de standaard template wijzigen? 2) Hoe krijg ik de afbeelding bij een ander skin van "Network browser" op mijn scherm?
Hallo Simonton, 1) De link in de standaard template wijzigen, dat weet ik niet. Je zult waarschijnlijk in de Firmware zelf moeten gaan programmeren ?
Maar 2) De Network Browser afbeelding erbij is simpel als je de skin van Kdoske gebruikt.

Met zijn skin maker kan je zelf kiezen welke afbeeldingen je wilt hebben in je skin.
Dus kan je ook de Network Browser erbij zetten of niet. Wel doen, altijd handig dat die erbij staat.
Zeker als je iets van USB HDD naar INTERNE HDD wilt omzetten.

Probeer het eens: http://www.networkedmedia...read.php?tid=10029&page=1

Lukt het je niet, dan kan ik je mijn skin geven welke je dan alleen nog maar in de root van je Interne HDD moet zetten.

VOORBEELD VAN EEN SKIN:
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/wiki/images/thumb/3/37/Kdose.png/800px-Kdose.png

[ Voor 13% gewijzigd door Beauty555 op 24-03-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Beauty555 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:34:
[...]

Hallo Simonton, 1) De link in de standaard template wijzigen, dat weet ik niet. Je zult waarschijnlijk in de Firmware zelf moeten gaan programmeren ?
Maar 2) De Network Browser afbeelding erbij is simpel als je de skin van Kdoske gebruikt.

Met zijn skin maker kan je zelf kiezen welke afbeeldingen je wilt hebben in je skin.
Dus kan je ook de Network Browser erbij zetten of niet. Wel doen, altijd handig dat die erbij staat.
Zeker als je iets van USB HDD naar INTERNE HDD wilt omzetten.

Probeer het eens: http://www.networkedmedia...read.php?tid=10029&page=1

Lukt het je niet, dan kan ik je mijn skin geven welke je dan alleen nog maar in de root van je Interne HDD moet zetten.

VOORBEELD VAN EEN SKIN:
[afbeelding]
@Beauty555:
Bedankt voor je reactie!
De bovenstaande skin gaat dan ook wel goed, maar als je teruggaat naar de hoofddirectory, dan kun je daar wederom kiezen uit stel HARD_DISC, Network Browser, USB (als die aangesloten is). Het icoon van Network Browser ontbreekt dan en is slechts voorzien van een rood kader.
Tis al opgelost! Op het forum van NMT gaven ze aan dat ik nieuwe icons moest installeren. Was bekend probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door simonanton op 24-03-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00
Vraagje over een harddisc:

Ben nog niet in het bezit van een PCH-A110 (ibood ;) ) dus ben nog even aan het orienteren wat voor 1 TB hdd erin moet.
Had al veel gehoord over de WD caviar 1 TB (alleen serienummer wist ik nog niet).

Nu las ik op het ibood forum ( http://www.ibood.com/nl/n....php?product=10816&page=3 )

"Qua hdd kan ik een Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB aanbevelen. Die blijven erg stil en koel.
Let wel! De PCH heeft problemen met de WD10EACS, dus je moet de WD10EADS hebben! "

Echter op het NMT forum waar ze voor de A110 de hdd bespreken vind ik dit nergens over terug.

Vraag dus: wie heeft er met bovenstaande hdd ervaringen en zo ja wat kan men dan adviseren. Heb gezocht in dit forum maar kwam hier niks specifieks over tegen ....

edit: op nmt forum staat er juist weer het tegenovergestelde:
"Well after trying both of them, I can say that I the WD10EADS is at least twice as loud as the WD10EACS and runs at least twice as warm"

http://www.networkedmedia...=14870&highlight=WD10EADS

[ Voor 15% gewijzigd door SeeS op 24-03-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik heb zelf geen ervaring (ook ibood haha)

Maar ik zat zelf te denken aan een Samsung HD103UJ 1TB Spinpoint F1 bij Alternate voor 88 euro.

O0k ff naar de specs van de Western Digital WD10EADS gekeken, het verschil zo snel met de EACS is dat de EACS alleen maar 16MB cache heeft. Voor de rest kan ik geen verschil vinden. Dus ook niet waarom de 1 warmer zou worden dan de ander.

En dit niet te vergeten hè:
Automatic Acoustic Management setting changer
http://www.networkedmedia...1822&pid=100907#pid100907

[ Voor 63% gewijzigd door Fonta op 24-03-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik heb toch meer vertrouwen in deze review:

http://www.tomshardware.c...en-terabyte-1tb,2078.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Fonta schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:06:
Ik heb zelf geen ervaring (ook ibood haha)

Maar ik zat zelf te denken aan een Samsung HD103UJ 1TB Spinpoint F1 bij Alternate voor 88 euro.

O0k ff naar de specs van de Western Digital WD10EADS gekeken, het verschil zo snel met de EACS is dat de EACS alleen maar 16MB cache heeft. Voor de rest kan ik geen verschil vinden. Dus ook niet waarom de 1 warmer zou worden dan de ander.

En dit niet te vergeten hè:
Automatic Acoustic Management setting changer
http://www.networkedmedia...1822&pid=100907#pid100907
Nou er is een veel belangrijker verschil tussen de EACS en de EADS en dat is dat de laatst genoemde een platter minder heeft :)
The initial Caviar GP that we reviewed in 2007 is called the WD10EACS. It is based on four platters and runs at 5,400 RPM. The latest terabyte drive is now called WD10EADS and it utilizes a higher areal density to store one terabyte on only three platters.
Bron:WD's 2nd Gen GP: More Speed, Less Power
Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.