Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Rave17 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:34:
[...]

Nou er is een veel belangrijker verschil tussen de EACS en de EADS en dat is dat de laatst genoemde een platter minder heeft :)

[...]

Bron:WD's 2nd Gen GP: More Speed, Less Power
Oei... had ik zo snel even niet gezien, krijg je als je op je werk zit en ff snel tussendoor reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:44
Beauty555 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:42:
[...]
Ik werk met een Interne HDD in de PCH en deze indeling staat op de Interne HDD, dus er hoeft bij mij geen PC aan te staan als ik films wil kiezen en afspelen.
Alleen even om een nieuwe YAMJ indeling te genereren bij nieuwe aanwinst.
Dat is toch niet handig! "Even" op je PC iets doen om je YAMJ indeling aan te passen. 8)7 Dat moet toch gewoon automatisch gaan.. Het ziet er gelikt uit, maar als ik na elke download iets met de hand moet gaan doen, laat maar zitten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:40:
[...]

Dat is toch niet handig! "Even" op je PC iets doen om je YAMJ indeling aan te passen. 8)7 Dat moet toch gewoon automatisch gaan.. Het ziet er gelikt uit, maar als ik na elke download iets met de hand moet gaan doen, laat maar zitten.
Dat is bij wel één dubbele muisklik werk :/ . Een snelkoppeling naar de "My_YAMJ.cmd" maken op je desktop en hoppa de nieuwe films worden toegevoegd aan de jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Of je maakt een schedule op je pc die regelmatig update of je zet de link in startup. Natuurlijk zou het mooier zijn als het volledig op yamj draaide, maar op zich valt het best mee.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
RichieB schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:40:
[...]Dat is toch niet handig! "Even" op je PC iets doen om je YAMJ indeling aan te passen. 8)7 Dat moet toch gewoon automatisch gaan.. Het ziet er gelikt uit, maar als ik na elke download iets met de hand moet gaan doen, laat maar zitten.
Ja sorry, dat men na een nieuwe aanwinst iets met de hand moet gaan doen, enwel dubbelklikken op My_YAMJ.cmd
Sorry, Mea Culpa ..... dat YAMJ wilt dat men dubbel moet klikken op dit bestandje als er nieuwe Movies zijn bijgekomen in een mapje :)
Waarom gaat ook niet alles in deze wereld volledig automatisch :z :z :z

Is nu 1 maal dubbelklikken op een bestand nog teveel gevraagd ??
Dat is alles en niet meer !!
In je neus peuteren neemt nog meer tijd in beslag dan dit dubbelklikken op 1 bestandje :+
Mensen Mensen .... waar gaat deze wereld toch naartoe ????? O-) O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Beauty555 op 24-03-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Beauty555 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:42:
Mij is het als leek gelukt YAMJ aan het draaien te krijgen volgens de handleiding op:

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall
Goede handleiding. Alleen jammer dat het ongeschikt is voor Mac OS X. Alleen in stap 5 wordt rekening gehouden met een Mac OS X. De overige stappen zijn Windows only.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
argro schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:59:
[...]
Goede handleiding. Alleen jammer dat het ongeschikt is voor Mac OS X. Alleen in stap 5 wordt rekening gehouden met een Mac OS X. De overige stappen zijn Windows only.
Een tabblad verder staat hoe te installeren op een MAC

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/MacInstallation

Bij vragen of problemen met YAMJ is het tabblad WIKI je uitkomst !!

[ Voor 8% gewijzigd door Beauty555 op 24-03-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb sinds vorige week een WD10EVDS 1TB 32MBcache in mijn popcornhour zitten maar dat ding is nog stiller en koeler dan een EADS. Hij heeft ook 3 platters net als de EADS.
Tevens schijnt ie speciaal voor 24x7 en video gebruik te zijn gemaakt.

Ik ben er helemaal happy mee!

Hier een linkje naar de specs: http://www.westerndigital.com/en/library/ce/2879-701250.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Laatst online: 15:00
Shaggie_NB schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:08:
Ik heb sinds vorige week een WD10EVDS 1TB 32MBcache in mijn popcornhour zitten maar dat ding is nog stiller en koeler dan een EADS. Hij heeft ook 3 platters net als de EADS.

Hier een linkje naar de specs: http://www.westerndigital.com/en/library/ce/2879-701250.pdf
ok! Ook merci voor je bevindingen, evenals de rest boven me ... deze neem ik ook ff mee in mijn besluit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SeeS schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:19:
[...]

ok! Ook merci voor je bevindingen, evenals de rest boven me ... deze neem ik ook ff mee in mijn besluit .
Nou was ik van plan om een Samsung HD103UJ 1TB Spinpoint F1 te gaan kopen voor me pch maar aangezien de reacties hierboven misschien toch maar een WD.
Ik weet het niet meer :p
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik heb zopas mijn popcorn hour ontvangen en toch ietwat teleurgesteld in de netwerk performance.
Ik heb de NMT via LAN verbonden aan een Fritz! box, die dan via wireless-n verbonden is met mijn Vista x64 PC waar voorlopig alle media op staat.
De planet earth birdscene verloopt stotterend en ik haal maximum 20-21 Mbps via het netwerk. Echter, ik kan normaal gezien tot 35Mbps (getest door bird scene te laten spelen en een NZB te downloaden). Nu is 35Mpbs niet veel voor een wireless-n netwerk, maar waarom gebruikt de popcorn hour niet de volle snelheid?
Zopas getest zonder wireless en hier loopt het wel vlot (tot 88 Mbps!). Is die snelheid niet haalbaar met wireless-n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SlasZ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:45:
Nu is 35Mpbs niet veel voor een wireless-n netwerk, maar waarom gebruikt de popcorn hour niet de volle snelheid?
Zopas getest zonder wireless en hier loopt het wel vlot (tot 88 Mbps!). Is die snelheid niet haalbaar met wireless-n?
Dat is altijd het probleem met draadloos. Je gemiddelde snelheid kan wel aardig zijn maar maar daar gaat het helemaal niet om.

Voorbeeld: Je hebt 20 Mb nodig voor een bepaalde film. Gebruik je een kabel die maar 21 kan leveren dan gaat dat prima. Je hebt net voldoende, je gebruikt 95% van de snelheid, maar je hebt die snelheid wel 100% van de tijd.
Werk je draadloos met een netwerk dat 80Mb kan leveren maar die dat doet door 4 seconden 100Mb te leveren en dan 1 seconde niets, vanwege storing door de buren of een magnetron, dan heb je vreselijk beeld.

Bij video gebruik je nl tijdens die 4 goede seconden nog steeds maar 20 en gedurende de 1 second helemaal niets.

Gebruik je dezelfde verbinding om een grote file over te zenden dan zie je wel die 80Mb (gemiddeld gedurende 5 minuten bv)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Beauty555 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:51:
[...]

Ja sorry, dat men na een nieuwe aanwinst iets met de hand moet gaan doen, enwel dubbelklikken op My_YAMJ.cmd
Sorry, Mea Culpa ..... dat YAMJ wilt dat men dubbel moet klikken op dit bestandje als er nieuwe Movies zijn bijgekomen in een mapje :)
Waarom gaat ook niet alles in deze wereld volledig automatisch :z :z :z

Is nu 1 maal dubbelklikken op een bestand nog teveel gevraagd ??
Dat is alles en niet meer !!
In je neus peuteren neemt nog meer tijd in beslag dan dit dubbelklikken op 1 bestandje :+
Mensen Mensen .... waar gaat deze wereld toch naartoe ????? O-) O-)
Ja wat een werk he?! Dubbelklikken op een bat bestand. :-) Ik ben er in ieder geval superblij mee. Ziet er gewoon gelikt uit. En wat zit iedereen toch te prutsen op de pc. Gewoon alles op de PeeCeeHaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
SlasZ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:45:
Ik heb zopas mijn popcorn hour ontvangen en toch ietwat teleurgesteld in de netwerk performance.
Ik heb de NMT via LAN verbonden aan een Fritz! box, die dan via wireless-n verbonden is met mijn Vista x64 PC waar voorlopig alle media op staat.
De planet earth birdscene verloopt stotterend en ik haal maximum 20-21 Mbps via het netwerk. Echter, ik kan normaal gezien tot 35Mbps (getest door bird scene te laten spelen en een NZB te downloaden). Nu is 35Mpbs niet veel voor een wireless-n netwerk, maar waarom gebruikt de popcorn hour niet de volle snelheid?
Draadloos is gewoon niet geschikt voor HD content. Dan kun je nog beter kiezen voor die powerline kastjes. IK heb gewoon lekker een lan kabeltje langs mijn coax kabel getrokken. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36

Ik vraag me af of er een werkelijke verschil is tussen de EVDS en de EADS behalve een ander label? Volgens de specificaties (hier en hier) verbruiken ze namelijk evenveel stroom, produceren dezelfde hoeveelheid geluid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Fonta schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:02:
[...]

Nou was ik van plan om een Samsung HD103UJ 1TB Spinpoint F1 te gaan kopen voor me pch maar aangezien de reacties hierboven misschien toch maar een WD.
Ik weet het niet meer :p
Iemand advies?
Ik heb zo'n Samsung in mijn PCH zitten en hoor helemaal niets. Ben voor de goedkoopste schrijf gegaan en dat was de Samsung. Geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

Rhapsody

In Metal We Trust

argro schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:25:
[...]
Ik heb zo'n Samsung in mijn PCH zitten en hoor helemaal niets. Ben voor de goedkoopste schrijf gegaan en dat was de Samsung. Geen spijt van.
Hier idem dito!

Heb overigens wel een fan erbij gezet, maar die kan ik ook uitzetten en dan hoor je inderdaad niets.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
@Rave17

Zou het verschil dan kunnen zitten in: de EADS is bij mij NTFS geformateerd en de EVDS EXT3?

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggie_NB op 25-03-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Rave17 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:20:
[...]

Ik vraag me af of er een werkelijke verschil is tussen de EVDS en de EADS behalve een ander label? Volgens de specificaties (hier en hier) verbruiken ze namelijk evenveel stroom, produceren dezelfde hoeveelheid geluid, etc.
Ik heb ook een popcorn hour besteld. En ben nu ook op zoek naar een HDD ervoor. Wat ik erg belangrijk vind is dat hij zo stil mogelijk is en verder gewoon stabiel en snel genoeg draait.

Nou zocht ik die WD10EVDS in de pricewatch, maar die kan ik nergens appart vinden xD. Als je op naam zoekt, zie je dat die gewoon bij de WD10EADS staat. Nou vraag ik me ook af of ze niet gewoon hetzelde zijn. En ik kan ook niet even snel een webshop vinden die de WD10EVDS aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook een popcorn hour besteld. En ben nu ook op zoek naar een HDD ervoor. Wat ik erg belangrijk vind is dat hij zo stil mogelijk is en verder gewoon stabiel en snel genoeg draait.
Ik heb zelf de Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA erin zitten en die is zo goed als geruisloos.
Alleen als je hem aanzet dan hoor je hem even heel lichtjes op gang komen.
Deze is ook nog nooit vastgelopen of iets dergelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik ben ook echt aant twijfelen welke hd ik ga kopen voor mn pch... ik ben niet van plan om nog een ven in te bouwen ... en heb ook nog een externe hdd van 1tb.. werkt een externe trouwens even snel/goed al een interne hdd bij afspelen van hd-formaten?

waar kopen jullie je HDD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelf de Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA erin zitten en die is zo goed als geruisloos.
Alleen als je hem aanzet dan hoor je hem even heel lichtjes op gang komen.
Deze is ook nog nooit vastgelopen of iets dergelijks. :)
Jup, zelfde schijf hier in mijn PCH a-110. Alleen als je van je pc naar de PCH grote bestanden kopieert hoor je hem een beetje ratelen. Denk dat je daar niet aan ontkomt. Zodra er ook maar iets van omgevings geluid is (koelkast bij mij bijvoorbeeld, ik heb niet zo'n groot huis) dan hoor je de samsung al niet meer.

Is het trouwens raar dat als je bestanden kopiert naar de PCH dat hij niet boven de 4 Mb/s uit komt? (heb een oud netwerkkabeltje gebruikt, nieuwe is onderweg, dus weet niet of het daaraan ligt)

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 25-03-2009 14:43 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik kan vanaf mijn server(linux) richting de PCH met 6,7Mb/s komen, hoger niet. Zit nog een speling van 2,5Mb/s in dus tussen jou hoogste en mijn hoogste waarde. Wel met FTP en niet met Samba trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:40:
[...]Is het trouwens raar dat als je bestanden kopiert naar de PCH dat hij niet boven de 4 Mb/s uit komt? (heb een oud netwerkkabeltje gebruikt, nieuwe is onderweg, dus weet niet of het daaraan ligt)
Hurricane schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:03:
Ik kan vanaf mijn server(linux) richting de PCH met 6,7Mb/s komen, hoger niet. Wel met FTP en niet met Samba trouwens.
Hier ook met FTP (Filezilla) bedraad niet hoger als 6.7Mb/s ..
Het is geen PC dus de NMT kan het niet sneller wegschrijven.. vandaar de snelheidslimiet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Zo, ben weer tegen een nieuwe uitdaging aangelopen.
Ik wil namelijk de dvd's die ik nu op me HD heb staan omzetten naar een avi met ondertiteling en DTS / Dolby Digital geluid. De uiteindelijke grote van de avi file wil ik dan op zo'n 1,5 GB houden. Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik heb zelf al meerdere tools geprobeerd maar echt lukken wil het nog niet.
Of kan ik er beter mkv containers van maken, en zo ja, hoe doe ik dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:28:
Hier ook met FTP (Filezilla) bedraad niet hoger als 6.7Mb/s ..
Het is geen PC dus de NMT kan het niet sneller wegschrijven.. vandaar de snelheidslimiet :|
Ik haal met Filezilla tegen de 9 Mb/s naar een HDX1000. Maar dan moet ik wel 3 streams tegelijk zenden. Per stuk zijn ze dan 2.8-2.9 Als ik er 2 stuur krijg ik 8.4 ( 2 * 4.2)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Toch maar eens met ftp proberen. Had het uitgezet, omdat ik het niet heel handig vond. Maar de verschillen zijn best wel groot.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Fonta schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:11:
Ik wil namelijk de dvd's die ik nu op me HD heb staan omzetten naar een avi met ondertiteling en DTS / Dolby Digital geluid. De uiteindelijke grote van de avi file wil ik dan op zo'n 1,5 GB houden. Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Auto GordianKnot gebruiken wellicht. Zet automatisch om naar een Xvidje ofzo met behoud van AC3/DTS waar gewenst. MKV Ervan maken heeft niet veel nut, MKV is in principe praktischer bij High-Def content.
M3rcury schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:40:

[...]

Is het trouwens raar dat als je bestanden kopiert naar de PCH dat hij niet boven de 4 Mb/s uit komt? (heb een oud netwerkkabeltje gebruikt, nieuwe is onderweg, dus weet niet of het daaraan ligt)
Heb je het topic niet gelezen ofzo? Dit is erg bekend bij de Popcorn Hour en alle varianten van andere merken. De chipset kan gewoonweg niet meer aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2009 16:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
ok, die Samsung is dus ook goed aan te bevelen.... Even voor de zekerheid: het gaat dus om de Spinpoint F1 DT HD103UJ 1TB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Waar heb je die WD10EVDS vandaan dan? Ik kan hem namelijk nergens vinden ook niet in de pricewatch (WD10EVDS en WD10EADS staan als 1 product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zijn Popcorn hour van Ibood al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ze moeten denk ik nog verzonden worden. Mijn status staat nog op betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
xileS schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:49:
[...]

Waar heb je die WD10EVDS vandaan dan? Ik kan hem namelijk nergens vinden ook niet in de pricewatch (WD10EVDS en WD10EADS staan als 1 product)
er is nog meer dan de pricewatch heh ;)

http://www.azerty.nl/8-85...d10evds---vaste-schi.html

edit: mijne staat ook nog op betaald.

edit2:
net ff weer op ibood gekeken waar gesproken wordt over de Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI, 1TB ....

Ik ga er nog ff een nachtje over slapen... :O :z

[ Voor 21% gewijzigd door SeeS op 25-03-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Snelste manier om bestanden van je PC naar de interne HDD van de PCH te zetten is via een Externe USB HDD.

Zet de bestanden even op een Externe USB HDD en stop die in je PCH.
Dan even via File Mode de bestanden overzetten van die USB HDD naar Interne HDD.

Duurt voor een 4Gb bestand ongeveer 3 minuten !

Nu met Kdoske skin (laatste versie) kun je zelf nieuwe icons toevoegen zoals:

Afbeeldingslocatie: http://666kb.com/i/b7iqq4xchr3og076k.jpg

Ga naar: http://www.networkedmedia...0029&pid=166094#pid166094

:)

[ Voor 28% gewijzigd door Beauty555 op 25-03-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
simonanton schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:25:
[...]

Het klopt dat de PCH PHP aankan. Je kunt zelfs een MySQL database laten draaien. Ik heb ook getracht YAMJ te draaien op de PCH. Het is mij ook nog niet gelukt. Wellicht dat iemand ons aan een goede handleiding kan helpen.
mooi dan ga ik eens uitzoeken of de PCH niet zelf automatisch een html-tje kan genereren van de content, zonder dat je allerlei handelingen moet verrichten. i'll keep jou posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
js303 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:49:
[...]

mooi dan ga ik eens uitzoeken of de PCH niet zelf automatisch een html-tje kan genereren van de content, zonder dat je allerlei handelingen moet verrichten. i'll keep jou posted :)
Als je dat lukt, zie ik graag een volledige manual en dergelijke tegemoet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Wat baal ik dat ik die actie van ibood niet had gezien(te laat, was al uitverkocht)

Weet er iemand anders nog een website waar je de popcorn hour a-110 kunt kopen?
Momenteel van de PCH site zelf zit ik omgerekend op 190 euro, maar dat is excl import+belasting. incl zit je al gauw rond de 250 euro.

Dan heb ik een andere site gevonden (uk)
https://www.advancedmp3players.co.uk
Daar kom ik op een totaal uit van 233,-

Of wilt iemand zijn PCH van ibood verkopen ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

peak schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:55:
Op www.marktplaats.nl vast wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Wat baal ik dat ik die actie van ibood niet had gezien(te laat, was al uitverkocht)

Momenteel van de PCH site zelf zit ik omgerekend op 190 euro, maar dat is excl import+belasting. incl zit je al gauw rond de 250 euro.

Marktplaats zit op dit moment vol sukkels die hun (ibood) PCH allemaal aan het 'dumpen' zijn. :') :N
Zoek maar eens op 'Popcorn Hour' en je krijgt enkele bladzijden vol resultaten van sukkels die enkele exemplaren op ibood gekocht hebben (aan € 190) en die nu proberen te verlappen aan €250.
Zielig.

(Neo heeft zijn PCH A-110 gelukkig bij de vorige iboodactie gekocht. Kwestie van vroeg genoeg opstaan. ;) )

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:32:
Snelste manier om bestanden van je PC naar de interne HDD van de PCH te zetten is via een Externe USB HDD.

Zet de bestanden even op een Externe USB HDD en stop die in je PCH.
Dan even via File Mode de bestanden overzetten van die USB HDD naar Interne HDD.

Duurt voor een 4Gb bestand ongeveer 3 minuten !
Tel daar de 3 minuten bij op, om hem op je externe HDD te zetten en ook de tijd om hem af te sluiten en aan je NMT te hangen. (in een andere kamer 2 trappen naar beneden)
Met file mode elke film apart selecteren dan naar de plek te browsen waar je ze wilt hebben en dan gaan je 3 minuten pas in ;) (oja ook nog even je tv aanzetten)
Ik betwijfel ook of de A110 met 25MB/S kan wegschrijven.. >:)

Ik heb het net even bij gehouden en 4,5GB met FTP bedraad naar mijn A110 duurde 12 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta

Ik zou hem hier bestellen als ik hem niet van ibood gehaald zou hebben:

http://www.popcorna110.nl/popcorn-hour € 239,- Incl verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Neobahamuth schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:36:
[...]

Marktplaats zit op dit moment vol sukkels die hun (ibood) PCH allemaal aan het 'dumpen' zijn. :') :N
Zoek maar eens op 'Popcorn Hour' en je krijgt enkele bladzijden vol resultaten van sukkels die enkele exemplaren op ibood gekocht hebben (aan € 190) en die nu proberen te verlappen aan €250.
Zielig.

(Neo heeft zijn PCH A-110 gelukkig bij de vorige iboodactie gekocht. Kwestie van vroeg genoeg opstaan. ;) )
Hoezo zielig ? dat is toch gewoon handel. Wat ik eerder vreemd vind is hoe kan ibood hem voor dat geld aanbieden terwijl de andere shops zoveel meer vragen. Daar zet ik eerder mijn vraagtekens bij dan iemand die er wat meer gekocht heeft en zo probeert wat bij te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik had even een vraag. Ik ben niet zo'n hardware-goeroe. Ik heb ook een PCH A-110 besteld bij iBood. Hier moet een HDD in komen. Klopt mijn redenatie dat ik het beste een langzame (2,5") schijf kan nemen met het ook op met name stilte en koeling (wellicht ook prijs)?? Voor de prestaties van de PCH maakt de rotatiesnelheid toch niets uit?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

RaJitsu schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:28:
Ik had even een vraag. Ik ben niet zo'n hardware-goeroe. Ik heb ook een PCH A-110 besteld bij iBood. Hier moet een HDD in komen. Klopt mijn redenatie dat ik het beste een langzame (2,5") schijf kan nemen met het ook op met name stilte en koeling (wellicht ook prijs)?? Voor de prestaties van de PCH maakt de rotatiesnelheid toch niets uit?
Klopt

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:28:
Klopt mijn redenatie dat ik het beste een langzame (2,5") schijf kan nemen met het ook op met name stilte en koeling (wellicht ook prijs)?? Voor de prestaties van de PCH maakt de rotatiesnelheid toch niets uit?
Ligt eraan hoe groot je de verzameling wilt maken..
De 2,5" schijven gaan maar tot 500GB :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Wildfire schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:25:
Auto GordianKnot gebruiken wellicht. Zet automatisch om naar een Xvidje ofzo met behoud van AC3/DTS waar gewenst. MKV Ervan maken heeft niet veel nut, MKV is in principe praktischer bij High-Def content.
Done, uiteindelijk was de dvd omgezet na 1 1/2 uur en kon ik hem afspelen.
Echter: met windows media player, mooi beeld geen geluid en met media player classic, mooi beeld en stereo geluid.
Nu ben ik bezig met automkv, eens even kijken of ik daar verder mee kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Fonta schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:11:
Ik gebruk Divx Pro 6 voor de conversie van video. Daarnaast gebruik ik AoA DVD Ripper ( http://www.aoamedia.com/dvd_ripper.htm) die de converter aanstuurt.
AoA checked zelf welke converters je hebt. Verder kun je de parameters voor de converters volledig instellen

Heb ook met XVID geprobeerd maar de video kwaliteit wordt dan al snel erg blokkig.
1,5 Gb moet ruim genoeg zijn om een zeer goede kwaliteit te krijgen met Divx Pro. Ik krijg ze meestal kleiner dan 1 Gb met 'gemiddelde' instellingen en MP3 geluid.

Heb recent ook getest met Dr. Divx (als schil de converter) maar die crashed bij het begin van het omzetten van de videostream. Dat ga ik nog uitzoeken.

Het grote voordeel van AoA is dat je alles uitgebreid kunt instellen (bij Dr. Divx ook.. als hij het doet).
Nadeel van AoA is dat je geen batch conversie kan doen; je kunt maar één DVD per keer converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Neobahamuth schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:36:
[...]

Zielig.

Tja ik heb 'm ook besteld via iBOOD, maar had kort daarvoor al de WD TV besteld. Moest toen snel beslissen, dus daarom de PCH ook maar besteld. Moet alleen nog een keuze maken, maar als ik besluit om 'm weg te doen hoef ik daar niet op te verdienen.

[ Voor 45% gewijzigd door Laguna op 26-03-2009 13:37 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Tja ik heb 'm ook besteld via iBOOD, maar had kort daarvoor al de WD TV besteld. Moest toen snel beslissen, dus daarom de PCH ook maar besteld. Moet alleen nog een keuze maken, maar als ik besluit om 'm weg te doen hoef ik daar niet op te verdienen.
Ik heb ze allebei :)
De popcornhour voor thuis en de WD-TV pas aangeschaft voor de camping..
Ze zijn eigenlijk niet te vergelijken. (WD-TV is geen NMT)
Ik denk dat je de WD-TV gaat verkopen ;)
Ik ben overigens wel heel tevreden over de WD-TV voor mijn doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
Fonta schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:10:
[...]

Ik zou hem hier bestellen als ik hem niet van ibood gehaald zou hebben:

http://www.popcorna110.nl/popcorn-hour € 239,- Incl verzend kosten.
Pas bij 'goedkope' internetwinkels wel op of je geen 'namaak' popcornhour koopt. Zie dit artikel op mpcclub:

http://www.mpcclub.com/mo...737&mode=&order=0&thold=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:13:
[...]

Ik heb ze allebei :)
De popcornhour voor thuis en de WD-TV pas aangeschaft voor de camping..
Ze zijn eigenlijk niet te vergelijken. (WD-TV is geen NMT)
Ik denk dat je de WD-TV gaat verkopen ;)
Ik ben overigens wel heel tevreden over de WD-TV voor mijn doeleinden.
Hmm ja de WD TV is eigenlijk al voldoende voor mijn doeleinden, netwerkmogelijkheden en interne schijf hoeft van mij niet, alleen heb ik nog geen versterker die DTS kan decoden, dus zal dan voorlopig alles met DTS handmatig moeten omzetten. Tevens is het jammer dat menu's van dvd iso's nog niet werken. Deze nadelen heb je bij de PCH dan weer niet. Bij de PCH is het menu minder en dat valt alleen aan te passen door een interne schijf te plaatsen, lastig, lastig...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Heeft iemand de popcorn hour a110 al geprobeerd in samenwerking met shares via Windows 7? Dit werkt bijv. niet op een Freecom 35/45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Laguna schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Wanneer heb jij je een besluit genomen?

Ik zie hier dat https://www.advancedmp3players.co.uk
Het verkoopt voor 233 omgerekend incl verzendkosten...
Lijkt me een wat ''beter'' ogend winkel dan de popcorna110.nl

Ik heb inderdaad gigantisch veel advertenties op marktplaats gezien betreft de pch a-110. Sommige vragen inderdaad 250+

Nou goed, mocht iemand het via ibood besteld hebben met de gedachte het weer door te verkopen. Let me know...
via DM ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Zodra ik 'm binnen heb en ik ze met elkaar heb kunnen vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Laguna schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:19:
Zodra ik 'm binnen heb en ik ze met elkaar heb kunnen vergelijken :)
Is cool :P Nou... ik denk dat ik het ga kopen bij een uk webshop.

daar heb ik een discount code POPCORN dat 10 gbp korting geeft, dus komt het totaal uit op 218 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de in- en outputsettings die mogelijk zijn bij een NMT. Ik heb mijn HDX-1000 via HDMI aangesloten op:

1) LG 32LC41 TV, native resolutie 1366x768
2) Panasonic PT-AE900E beamer, native resolutie 1280x720

Nu heb ik wat met de instellingen zitten spelen en vraag me het volgende af: Mijn beamer kan 1080p24 aan, dus heb ik de NMT ingesteld op 1080P 23,976Hz. De auto framerate-sync staat op PAL/NTSC/24p. Als ik nu een bestand met 24 fps afspeel dan geeft mijn beamer netjes aan dat hij in 1080p24 mode draait en de output van de HDX-1000 geeft dat ook aan. Tot zover klopt alles en begrijp ik het nog ;-)

Eerste vraag: Veel van mijn HD bestanden hebben een resolutie van 1280x720 met 24 fps. Het liefste zou ik het bestand afspelen in 720p24 omdat er dan niet gescaled hoeft te worden, maar dit is geen geaccepteerde output. 24p is alleen mogelijk bij 1920x1080. Ik neem aan dat het bestand daarom wordt geupscaled. Wat is nu beter? Het bestand afspelen op de oorspronkelijke resolutie van zowel mijn beamer als het bronbestand (1280x720) en dan in 50 of 60 Hz, of toch in 1080p24?

Tweede vraag: Nu kijk ik de meeste content via de beamer, maar kijk sommige dingen ook via de tv. Deze werkt tegen verwachting in gewoon als de HDX-1000 staat ingesteld op 1080P 23,976Hz. Als ik dan een HD bestand afspeel met 24 fps dan geeft de HDX-1000 aan dat er ook in 1080p24 wordt afgespeeld, maar voor zover ik weet kan mijn TV dat helemaal niet aan. Heb nog even in de handleiding gekeken en daar komt 24p helemaal niet eens ter sprake. Helaas kan ik via de TV nergens zien wat voor signaal / instellingen er daadwerkelijk worden gebruikt, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit gewoon 1080i50 of 1080i60 is. Hoe kom ik er achter welk signaal er nou écht wordt verstuurd / afgespeeld? Ter info: Bij een divx bestand met 25 fps geeft de info knop aan dat de output 1080p50 is... hebben de kaboutertjes mijn TV omgebouwd naar een full HD exemplaar of geeft de HDX-1000 gewoon verkeerde informatie?

Derde vraag: Bij het afspelen van een DVD kan ik zien dat mijn beamer overschakelt naar 1080i50 of 1080i60, maar hoe kom ik er achter welke output er naar mijn TV wordt gestuurd? Via de info knop kun je bij DVD's namelijk niet zien wat de input, output en bitrate zijn.

Laatste vraag: Wat zijn nu de beste instellingen voor mijn setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
OutofFocus schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:44:
[...]

Ik gebruk Divx Pro 6 voor de conversie van video. Daarnaast gebruik ik AoA DVD Ripper ( http://www.aoamedia.com/dvd_ripper.htm) die de converter aanstuurt.
AoA checked zelf welke converters je hebt. Verder kun je de parameters voor de converters volledig instellen

Heb ook met XVID geprobeerd maar de video kwaliteit wordt dan al snel erg blokkig.
1,5 Gb moet ruim genoeg zijn om een zeer goede kwaliteit te krijgen met Divx Pro. Ik krijg ze meestal kleiner dan 1 Gb met 'gemiddelde' instellingen en MP3 geluid.

Heb recent ook getest met Dr. Divx (als schil de converter) maar die crashed bij het begin van het omzetten van de videostream. Dat ga ik nog uitzoeken.

Het grote voordeel van AoA is dat je alles uitgebreid kunt instellen (bij Dr. Divx ook.. als hij het doet).
Nadeel van AoA is dat je geen batch conversie kan doen; je kunt maar één DVD per keer converteren.
Dat klinkt goed maar kan je met aoa ook de dts en dolby digital stream meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Beauty555 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:32:

Nu met Kdoske skin (laatste versie) kun je zelf nieuwe icons toevoegen zoals:

[afbeelding]

Ga naar: http://www.networkedmedia...0029&pid=166094#pid166094

Dit is wel echt vet hoor, is hier ook een tutorial van? Het is me tot nog toe nog steeds niet gelukt via een externe USB HD :( Waar moeten de bestanden komen op de USB HD zodat de popcorn er automatisch mee opstart?

of kan het alleen via een interne HD?

/edit:

ah goede post:
You simply need to have index.htm (for HD) or index_sd.htm (for SD) in the ROOT of your hard drive,
be that internal or external.
Root on internal HDD is the parent of Video/Music/Photo.
Root on external USB is \
Root on external HDD is the first level of access on the mapped drive, in cases where a folder was mapped and not the whole HDD.

If you are using YAMJ, index.htm AND your Jukebox\ folder must be in the same folder where you want auto-load.

When the NMT first boots, you still see the Sources screen but wait 3-5 seconds and it will then auto-load the index file
of the *last* source you were using before you rebooted.

[ Voor 45% gewijzigd door Royz op 26-03-2009 23:52 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Royz schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:45:
[...]Dit is wel echt vet hoor, is hier ook een tutorial van?
Nog niet gevonden. Je zou met de Skin generator van Kdoske een .psd file kunnen exporteren.
Met Photoshop kun je die .psd dan bewerken en aanpassen zoals je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Beauty555 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:04:
[...]

Nog niet gevonden. Je zou met de Skin generator van Kdoske een .psd file kunnen exporteren.
Met Photoshop kun je die .psd dan bewerken en aanpassen zoals je zelf wilt.
Ja het is me gelukt :)

Alleen nu heb ik een erg mooie frontpage, maar wanneer ik wil browsen binnen video's dan krijg ik alsnog de PCH theme. Kan dat ook worden aangepast? Niet met Kdoske volgens mij toch?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Met kdoske is het bij mij ook wat aangepast qua kleur binnen video's verder niks echter. Ik gebruik echter voor videos gewoon de jukebox (yamj).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ben wat nieuw in deze topic en heb geprobeerd antwoord te vinden op de volgende vraag :

Ik ben nu een blije bezitter van XBMC en wil binnenkort een HD TV kopen. Nu ben ik op zoek naar een HD streamer met gelijke functionaliteit maar dan support for HD content natuurlijk ;).

Na het lezen van wat reviews maak ik me alleen zorgen over de snelheid van de interface en het feit dat het systeem af en toe blijft hangen.

Van alle systemen die op de startpagina staan welke heeft hier het minste last van ? Aangezien het allemaal hetzelfde platfom is zou ik misschien voor een andere HD mediacenter moeten zoeken ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Streaming vanaf een 100mbit bedraad netwerk met full hd content met een PSCH A110 is hier geen probleem. Snelheden tot 22 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Na het lezen van wat reviews maak ik me alleen zorgen over de snelheid van de interface en het feit dat het systeem af en toe blijft hangen.

Van alle systemen die op de startpagina staan welke heeft hier het minste last van ? Aangezien het allemaal hetzelfde platfom is zou ik misschien voor een andere HD mediacenter moeten zoeken ?
Ik heb de PCH A110 nu een 3 weken, met de nieuwste firmware, en ik heb er to op heden geen last van stotteren gehad. Alleen bij de "killer bird scene" 2 kleine haperingen op 1080p 60hz. Maar dit is dan ook niet voor niets "KILLER bird scene".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Fonta schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:14:
[...]

Dat klinkt goed maar kan je met aoa ook de dts en dolby digital stream meenemen?
Dat weet ik niet zeker.
Op de site kun je een stap-voor stap gids ('Popular Guides') zien van de schermen.
Zie het scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.aoadvdcopy.com/images/dvdtodivx/settings-avi-settings-tab.jpg
Hier staan bij het audio deel 3 opties : Use MP3 encoder, Use ACM en Disable Audio
Ik gebruik altijd 'MP3' omdat ik geen DTS receiver heb.

Ik zou zeggen probeer het eens uit met de trial versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Royz schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:19:
[...]Ja het is me gelukt :)

Alleen nu heb ik een erg mooie frontpage, maar wanneer ik wil browsen binnen video's dan krijg ik alsnog de PCH theme. Kan dat ook worden aangepast? Niet met Kdoske volgens mij toch?
KDoske is een Skin.
Echter je vraagt nu om een THEME te wijzigen, en dat is iets anders.
Zelf heb ik de XBMC theme draaien.

Je kunt hiervoor heel eenvoudig de: NMTAppInstaller gebruiken.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Beauty555 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:32:
[...]

KDoske is een Skin.
Echter je vraagt nu om een THEME te wijzigen, en dat is iets anders.
Zelf heb ik de XBMC theme draaien.

Je kunt hiervoor heel eenvoudig de: NMTAppInstaller gebruiken.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161
Dat ziet er heel vet uit ja, maar k heb geen interne HD en volgens mij is die wel nodig voor deze installer toch?

Hij vroeg namelijk naar een FTP adres en kon daar niet langs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet tevreden over de nieuwe firmware
Hoe krijg ik nu de oude terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:15:
Ben niet tevreden over de nieuwe firmware
Hoe krijg ik nu de oude terug?
Is het nou zo moeilijk ? Beetje zelf zoeken zou best gepast zijn. Maar goed; http://www.popcornhour.com/download/firmware_update.html

Ik ben terug naar de November firmware van mijn A110. Vond het stotteren van ISO's wel vervelend.

Ook ben ik aan het kijken om mijn 100+ ISO's om te zetten naar MKV container.
Heb zojuist dit getest; http://www.makemkv.com/
Had een DVD9 omgezet naar MKV - van 9Gb naar 5GB - scheelt ook best in de opslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[q
SileX schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:08:
[...]

Is het nou zo moeilijk ? Beetje zelf zoeken zou best gepast zijn. Maar goed; http://www.popcornhour.com/download/firmware_update.html

Bedankt voor je antwoord maar zover was ik al..
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn met mn vraag.
Ik heb de oude firmware gedownload en geprobeerd te installeren maar dat is niet gelukt.
Daarom was mijn vraag hoe doe je dat?
misschien doe ik wel iets verkeerd?
Ik heb met de oude firmware hetzelfde gedaan als met de nieuwe.
Ik wil weer de oude omdat ik problemen heb met subtitels te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:57:
[q
[...]Bedankt voor je antwoord maar zover was ik al..
Ik heb de oude firmware gedownload en geprobeerd te installeren maar dat is niet gelukt.
Je bent nog steeds niet helemaal duidelijk .....
Heb de oude firmware geprobeerd te installeren ..... Hoe heb je dat gedaan ???
Heb je de oude firmware op een USB sticky gezet ... ?????????????

Zo ja, hopelijk wel uitgepakt zodat je een paar bestanden in de root van de USB sticky hebt staan. Dan even de USB selecteren en naar het sticky browsen via de browse button (naast Video, Audio en Photo) op de PCH waarna je dan de oude firmware usbupdate.html kunt selecteren.

Hij wordt dan teruggezet. Dat is alles !!

Duidelijkheid lost veel problemen op !!! :) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Beauty555 op 27-03-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:57:
[q
[...]

Bedankt voor je antwoord maar zover was ik al..
Zip file downloaden, en extraxten naar de root van een USB drive.
Die stop je in de PCH en op de PCH selecteer je de USB drive. Dan krijg je de bekende iconen te zien van films, muziek, fotos en een 'andere'. Selecteer die andere (geheel rechts) en dan krijg je files te zien. Selecteer usbupdate.html en dan OK - dan ga je updaten.

Mocht je er dan _echt_ niet uitkomen, dan moet je een recovery doen; http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=8193

Dan kom je op de base firmware te zitten. Daarna kan je weer updaten naar de firmware die je wilt (via USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:10:
[...]

Je bent nog steeds niet helemaal duidelijk .....
Heb de oude firmware geprobeerd te installeren ..... Hoe heb je dat gedaan ???

Duidelijkheid lost veel problemen op !!! :) :)
Er staat toch duidelijk bij dat ik het net zo gedaan heb als met de nieuwe firmware..
En dat is gelukt.. anders zou ik niet terug willen ;)

@ SileX bedankt voor je uitleg...
Ik heb het exact zo gedaan en dat is niet gelukt..
Ik ga even verder zoeken en het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:51:
[...]
@ SileX bedankt voor je uitleg...
Ik heb het exact zo gedaan en dat is niet gelukt..
Ik ga even verder zoeken en het nog eens proberen.
Heb je de uart0-methode gedaan ?

Ik snap eigenlijk niet dat je het niet voor elkaar krijgt.. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

darthmuil schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:26:
[...]

Ik heb de PCH A110 nu een 3 weken, met de nieuwste firmware, en ik heb er to op heden geen last van stotteren gehad. Alleen bij de "killer bird scene" 2 kleine haperingen op 1080p 60hz. Maar dit is dan ook niet voor niets "KILLER bird scene".
ook die birdscene speelt hier zonder enig probleem via het 100mbit bedraad netwerk. Haal met gemak pieken van 45 mbs ook op full hd dus 1080p60hz. volgens mij is dat trouwens wel zo'n beetje max via het netwerk aangezien down / uploaden ook niet sneller gaat dan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:51:
[...]Er staat toch duidelijk bij dat ik het net zo gedaan heb als met de nieuwe firmware..
En dat is gelukt.. anders zou ik niet terug willen ;)
Nieuwe firmware kun je installeren zonder en met een USB Sticky !
Als je een internet verbinding hebt op je PCH, kun je nieuwe firmware via internet downloaden en installeren.
De meeste mensen doen het op deze wijze.

Vandaar de vraag .... hoe jij het gedaan hebt.
Met USB Sticky of zonder enwel via Internet verbinding zoals iedereen het meestal doet.

Wil je oude terug zetten dan kan dat niet via de internet verbinding.
Vandaar de vraag hoe jij het probeert, want probeer je het via internet dan lukt het je nooit !

Vandaar de vraag om duidelijk te zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook weer terug naar de oude firmware.. mijn PCH is traag als dikke stront door een trechter sinds de nieuwe firmware.. :(

Iemand toevallig een linkje bij de hand waar ik kan lezen hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Iemand enig zinnig commentaar?
Hurricane schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:27:
Ik heb hier in huis een Axis 207W (http://www.axis.com/products/cam_207w/index.htm) hangen waarmee ik de kleine in haar bedje in de gaten kan houden. Nou kan deze cam ook een mpeg4 stream uitsturen. (Er word dan quicktime geladen waarin deze stream afgespeeld word op een webpagina. Kan ik deze stream op mijn popcorn laten zien? Heb het al geprobeerd met het standaard index die de camera genereerd maar hiermee krijg ik helaas geen beeld.

Hier de genereerde code die geintegreerd kan worden in een webpagina
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

// DisplayWidth & DisplayHeight specifies the displayed width & height of the image.
// You may change these numbers, the effect will be a stretched or a shrunk image
var DisplayWidth = 352;
var DisplayHeight = 288 + 16;

// This is the URL of the generated media.
var MediaURL = "rtsp://xxxx.xx/mpeg4/media.amp";

var output = "";

output  = '<OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" width=';
output += DisplayWidth;
output += ' height=';
output += DisplayHeight;
output += ' CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab">';
output += '<param name="src" value="AxisMoviePoster.mov">';
output += '<param name="autoplay" value="true">';
output += '<param name="controller" value="true">';
output += '<param name="qtsrc" value="';
output += MediaURL;
output += '">';
output += '<embed src="AxisMoviePoster.mov" width=';
output += DisplayWidth;
output += ' height=';
output += DisplayHeight;
output += ' qtsrc="';
output += MediaURL;
output += '" autoplay="true" controller="true" target="myself"';
output += ' PLUGINSPAGE="http://www.apple.com/quicktime/download/"></embed>';
output += '</OBJECT>';

document.write(output);

</SCRIPT>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:59:
Ik ga ook weer terug naar de oude firmware.. mijn PCH is traag als dikke stront door een trechter sinds de nieuwe firmware.. :(

Iemand toevallig een linkje bij de hand waar ik kan lezen hoe het moet?
Het staat nota bene 7 posts boven de jouwe. :/ Maar goed, hier dan:
http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Wat vroegen ze op ibood voor de pch? Ben m misgelopen. Ibood maar weer even geactiveerd, wordt weer vechten tegen mijn impulsaankoop zwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

€189,95 (+ €4,95 verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Laguna schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:22:
€189,95 (+ €4,95 verzendkosten)
Kan je hem kopen voor deze prijs ? Ben zeer benieuwd waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
MaZo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:52:
Inderaad, van FedEx e.d. krijg je achteraf de rekening. Reken op zo'n 4-8 weken. :)
Ik heb al diverse keren een duur horloge besteld in Singapore die via Fedex Duitsland naar Nederland kwam. Ik heb nog nooit een naheffing gehad !! Ook niet met spellen vanuit Thailand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 20:35

mno

Satfreak schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:32:
[...]
Dat was op ibood.nl maar die aanbiedingen duren maar maximaal 1 dag. Ik was er op tijd bij dus binnenkort krijgt mijn A100 een broertje ;)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Satfreak schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Je kon hem kopen voor die prijs, op www.ibood.com. Nu dus niet meer, maar misschien morgen weer, (bijna) niemand die het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stroom zit achter de 'mediaurl' link die je ziet. Als ik die op mijn computer intyp wordt quicktime gestart (rtsp). Echter op de PCH levert dit alleen een zwart beeld op. Misschien moet je wat dieper kijken wat er met die rtsp link gebeurt of wat daar in zit, maar het zou me niet verbazen als de PCH hem gewoon niet kan afspelen.

De AxisMoviePoster.mov kan ik in ieder geval niet terug vinden (niet in de root, niet in de view directory en ook niet in de mpeg4 directory. Verder ken ik rtsp/quicktime niet goed genoeg om nog veel toe te voegen.

Wellicht kun je iets vinden over hoe het zou kunnen werken als je op de wiki/nmt forum/dit topic op 'rtsp' of quicktime zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry! Ik begrijp dat ik gewoon de oude over de nieuwe heen moet installeren, ga ik nu doen. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-08 05:41
Goedemiddag,

Ik heb een plugin ontwikkeld voor YAMJ om de informatie van www.moviemeter.nl op te halen. Ik hoop dat ik hier wat mensen blij mee kan maken.

Ik heb de eigenaar van het moviejukebox project zojuist een mail gestuurd met de vraag of de plugin toegevoegd kan worden.

Dus nog even wachten tot de plugin beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
RdeTuinman schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:31:
Ik heb een plugin ontwikkeld voor YAMJ om de informatie van www.moviemeter.nl op te halen. Ik hoop dat ik hier wat mensen blij mee kan maken.
Mooi werk geleverd. Ben erg benieuwd !
Hopelijk zit deze plugin snel in de nieuwe YAMJ versies ! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Nice! :D mooi werk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Misschien iets voor de PCH van mijn ouders :) Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Klasse! Ben benieuwd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 15:14
Ik heb een probleem met het geluid.. nu heb ik werkelijk geen idee of het aan de popcorn a-110 ligt of aan mijn oude homecinemaset...
Ik heb de popcorn digitaal aangesloten op de jvc ta35. Als ik een mkv file kijk, krijg de jvc 5.1 door en in het begin speelt hij goed af, maar daarna gaat het geluid haperen, vaak vallen de stemmen weg, achtergrondgeluiden blijven het wel doen. Eerst dacht ik dat het aan het kabeltje lag, maar een nieuwe kabel geeft nog steeds dezelfde problemen. Als ik de output via de popcorn op stereo zet, heb ik wel goed geluid via de tv.
Gebeurt bij zowel afspelen via het netwerk, of vanaf de interne schijf, de bestanden doen het op mn pc wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door pm31 op 30-03-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaksme
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-12-2022
Goedemiddag,

Ik heb de eigenaar van het moviejukebox project zojuist een mail gestuurd met de vraag of de plugin toegevoegd kan worden.

Dus nog even wachten tot de plugin beschikbaar is.
Top _/-\o_ _/-\o_

Ik had al enige tijd een issue op het moviejukebox project voor dit feature, dus hier word ik heel vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
Goed, ik heb mijn hdd beslissing genomen en besteld:

Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI, 1TB

Waarom? Gelezen op networkedmediatank.com en hier dat men er goede ervaringen mee heeft en blijkt ook nog 1 van de goedkopere te zijn (81 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik kan het niet ergens terugvinden, maar wat is de minimale grootte van een harddisk voor de A100 voor het gebruiken van de apps van nmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mtv1 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:14:
Ik kan het niet ergens terugvinden, maar wat is de minimale grootte van een harddisk voor de A100 voor het gebruiken van de apps van nmt?
als je hem nog kan vinden iets van 2 GB (nmt apps gebruikt ruim 400 mb ofzo) tenminste dit is voor de a110 zo (ergens in deze thread gelezen ivm internal cf solutions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:52
Nou, als het goed is worden de iBood PCH's vanmiddag of morgen verstuurd. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Ik heb net de Ared QB7200 besteld.
Was op zoek na het kapot gaan (zoveelste keer) van mijn oude getrouwe omgebouwde XBox 1.
Hier had ik XBMC op draaien en die beviel me echt prima.
Wilde hem weer repareren maar omdat de xbox aardig gedateerd is onderhand en ik er totaal geen spellen mee speelde en het me puur ging om films/mp3 & foto's af te spelen en dacht ik er verstandiger aan te doen een netwerktank aan te schaffen.

Dan pas zie je hoeveel er zijn :/
Zoek dan de juiste er maar eens uit . :+
Kwam toevallig de Ared tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.diskware.nl/shop/images/AUDARE01.jpg

Al surfend las ik dat hij net uit is en boordevol mogelijkheden zit.

K kom bijna geen mensen tegen die ervaringen hebben met dit monster.
Die ik wel tegenkom zijn positief, en toen kwam ik op Zercom terecht en die heeft hem vrij goedkoop staan.
Zoals gezegd dus maar aangeschaft en als het goed is heb k hem dus morgen/overmorgen 8)

Zo te zien speelt ie geen Mov files af , das dan wel weer jammer (trailers) maar misschien kan ik codecs downloaden of komt er een nieuwe firmware waarmee het wel kan.

Dat is dan gelijk het enige wat ik er graag mee zou willen en hij (?) niet kan want voor de rest lijkt hij me echt perfect!! :9~
K hoop echt dat t hij is wat hij lijkt te zijn.
Zelfs Tv opnames maken schijnt te kunnen , k heb nog wel een schijf liggen die ik erin kan bouwen.

Kan amper w88 ;) om hem op m'n Lan en Plasmascherm aan te sluiten en uit te proberen.
Als ik er af en toe bij weg kan komen :D zal ik hier posten hoe hij is.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
scorpio schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:34:
Ik heb net de Ared QB7200 besteld.
Was op zoek na het kapot gaan (zoveelste keer) van mijn oude getrouwe omgebouwde XBox 1.
Hier had ik XBMC op draaien en die beviel me echt prima.
Wilde hem weer repareren maar omdat de xbox aardig gedateerd is onderhand en ik er totaal geen spellen mee speelde en het me puur ging om films/mp3 & foto's af te spelen en dacht ik er verstandiger aan te doen een netwerktank aan te schaffen.

Dan pas zie je hoeveel er zijn :/
Zoek dan de juiste er maar eens uit . :+
Kwam toevallig de Ared tegen.

[afbeelding]

Al surfend las ik dat hij net uit is en boordevol mogelijkheden zit.

K kom bijna geen mensen tegen die ervaringen hebben met dit monster.
Die ik wel tegenkom zijn positief, en toen kwam ik op Zercom terecht en die heeft hem vrij goedkoop staan.
Zoals gezegd dus maar aangeschaft en als het goed is heb k hem dus morgen/overmorgen 8)

Zo te zien speelt ie geen Mov files af , das dan wel weer jammer (trailers) maar misschien kan ik codecs downloaden of komt er een nieuwe firmware waarmee het wel kan.

Dat is dan gelijk het enige wat ik er graag mee zou willen en hij (?) niet kan want voor de rest lijkt hij me echt perfect!! :9~
K hoop echt dat t hij is wat hij lijkt te zijn.
Zelfs Tv opnames maken schijnt te kunnen , k heb nog wel een schijf liggen die ik erin kan bouwen.

Kan amper w88 ;) om hem op m'n Lan en Plasmascherm aan te sluiten en uit te proberen.
Als ik er af en toe bij weg kan komen :D zal ik hier posten hoe hij is.
1080i is volgens dit monster FULLHD. NOT. Gemiste kans.
Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.