Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Tjah....alleen jammer dat het network media tank is. Hij draait namelijk niet de NMT software en heeft een compleet andere chipset. Voor je feedback zul je dus een ander topic moeten zoeken ;) .

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 30-03-2009 15:56 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ben op zich wel benieuwd naar je ervaringen, maar ik ben blij dat ik wat meer geld opzij heb gezet en een hdx-1000 heb gekocht.

Dan ben je wel het dubbele kwijt, maar dan heb je wel wat :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Snap het niet helemaal hoor maar ligt aan mij denk ik (nachtdienst gehad en net wakker)

T is net of men het maar een aparaat van niets vindt of gewoon iemands vreugde wil bederven? :|

1080i is volgens dit monster FULLHD. NOT. Gemiste kans

- 'k was niet op zoek naar 1080p want mijn plasma gaat maar tot 1080i en k ben tevreden met 720p.

Tjah....alleen jammer dat het network media tank is. Hij draait namelijk niet de NMT software en heeft een compleet andere chipset. Voor je feedback zul je dus een ander topic moeten zoeken

- Ja t heeft andere chipset maar dat verschil zit in meerdere mediaplayers..ander topic zoeken? ben al weg na dit tikken hoor.

maar ik ben blij dat ik wat meer geld opzij heb gezet en een hdx-1000 heb gekocht.

- Ik ben maar een noob op dit gebied maar wat ik met de xbox XBMC deed kan dit ding ook en daar gaat t me om...en omdat ik noob ben an ik gerust zeggen dat ik op 1080p en inderdaad veel meer geld na nou niet echt veel verschil zie met een hdx-1000.

Maar goed , ik moet hem nog krijgen en uitproberen dus tijd zal het leren , k zal het dan maar niet in dit topic plaatsen daa die niet voor mij bedoelt is begrijp ik.
k ben in ieder geval enthousiast en denk dat er veel mee mogelijk zal blijken , zelfs tv opnemen of blu-ray rips afspelen.
En daar nergens nog echt ervaringen op het internet staan weet ook ik dat nog niet.

See ya :+

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
scorpio schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:03:
Snap het niet helemaal hoor maar ligt aan mij denk ik (nachtdienst gehad en net wakker)

T is net of men het maar een aparaat van niets vindt of gewoon iemands vreugde wil bederven? :|
Dit topic is nou eenmaal voor NMT's en dat is jou zojuist gekochte apparaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Een HDX-1000 bij IBood nu voor €189,95 -- voor de geïnteresseerden :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zie het! Maar dat is niet zo leuk als hij snel is uitverkocht, want ik zit me op het moment nog te verdiepen welke ik ga kiezen! :o

Op zich is een eGreat EG-M32B ook wel interessant aangezien deze plek heeft voor een dvd slot-in. En power op de afstandsbediening :)
Maar begrijp ik het goed dat het qua software functionaliteit niet uitmaakt of ik voor de eGreat zou kiezen, of de A110 ... of dus de HDX1000?
DTS-downmix zou er in ieder geval aan moeten komen voor de HDX1000 lees ik hier (aangezien de eerste reply van een admin komt, die van HDX is).

Deze pdf zal btw vast wel al langs gekomen zijn, maar vooral de laatste pagina met vergelijkingen is interessant :) (oke.. ben de 3e die hem post :P)

8)7 edit: Voor de zekerheid maar voor de iBood gegaan. Mocht ik me bedenken, dan zullen er vast wel mensen zijn die hem hebben gemist.

[ Voor 53% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-03-2009 00:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
HDX-1000 besteld op ibood. Zeer fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Oppie schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 01:40:
HDX-1000 besteld op ibood. Zeer fijn!
Sjah, en ik twijfel nog welke ik wil.. de PCH a-110 of deze ??

Op die CLASH NMT geven ze de HDX meer punten dan de PCH a-110.

Verder hoor ik meer mensen praten over de PCH dan een HDX.
Iemand advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige idee wanneer er ongeveer weer een nieuwe generatie nmt aan kan komen ? om het maar heel voorzichtig te stellen..

Want volgens mij komt de hdx-1000 alweer uit sinds eind 2007, en de popcorn ook al eerder.
Er zal toch ook wel weer eens iets nieuws aan zitten komen na een jaar? of een nieuwe generatie sigma chip.

Dit omdat ik nu de mooie ibood aanbieding zie staan. Ik kan best nog wel 1a2 maandjes wachten, maar ibood is wel aantrekkelijk.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ben hier al een tijdje mee bezig en na een hoop gelees de afgelopen maanden was voor mij de conclusie dat ze ongeveer gelijk zijn. De HDX1000 heeft zowel optisch als coaxiaal digitaal (wat voor wat mindere of verouderde stereosetjes ideaal is) maar er wordt nog wel gewacht op een DTS licentie voor de HDX die binnenkort verwacht wordt als al ik alle geluiden mag geloven.
Kortom, het scheel vrijwel niets afgezien van bovengenoemde punten. Het is een leuke aanbieding (via usa betaal je 219 dollar + shipping + taxes) + het duurt allemaal een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-08 08:19
Ook maar de ibood aangeschaft, wel behoorlijk gepiekerd wegens het gemis aan DTS-downsampling (heb op dit moment geen HT-set staan thuis en ben om eerlijk te zijn ook niet van plan er een aan te schaffen totdat ik verhuis volgend jaar).
Echter zag ik al redelijk goede workarounds om de FW van de PCH op de HDX te zetten, zodat gebruik gemaakt kan worden van alle functionaliteiten (dus ook DTS-downsampling) van de A110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik heb hem ook aangeschaft. Nog bedankt voor de tip want de mail van IBood was niet aangekomen vandaag. :)

Nu maar eens speuren voor een leuk harddiskje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heeft iemand een goed alternatief voor de WD Caviar green? Het gaat me puur om het installeren van wat apps. Data heb ik ergens anders staan. Vind de aanschaf van een 1TB schijf dan ook wat overdreven. Zelfs 500gig+, maar daar zal ik wel niet omheen kunnen. Ik neem aan dat de hdd-support lijst van de PCH gelijk is aan die van de HDX-1000, die ik nergens kan vinden?

Edit: volgens de PCH lijst werkt deze prima en is vrij stil:
pricewatch: Western Digital AV WD2500AVJS, 250GB

[ Voor 23% gewijzigd door Oppie op 31-03-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Oppie schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:53:
Heeft iemand een goed alternatief voor de WD Caviar green? Het gaat me puur om het installeren van wat apps. Data heb ik ergens anders staan. Vind de aanschaf van een 1TB schijf dan ook wat overdreven. Zelfs 500gig+, maar daar zal ik wel niet omheen kunnen. Ik neem aan dat de hdd-support lijst van de PCH gelijk is aan die van de HDX-1000, die ik nergens kan vinden?

Edit: volgens de PCH lijst werkt deze prima en is vrij stil:
pricewatch: Western Digital AV WD2500AVJS, 250GB
had ten tijde dat ik hem een maand geleden kost er een 640Gb hd ingezet met name voor de HD films.
Toen koste de WD Green 640 Gb 50 euro.

Ik heb ook de HDX-1000 besteld voor mijn pa. Ik had het erover van het weekend met hem en nu zag ik de aanbieding. Dus na snel overleg besteld voor hem.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Wildfire schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:06:
Een HDX-1000 bij IBood nu voor €189,95 -- voor de geïnteresseerden :)
Gekocht, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Mesudio schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:35:
Echter zag ik al redelijk goede workarounds om de FW van de PCH op de HDX te zetten, zodat gebruik gemaakt kan worden van alle functionaliteiten (dus ook DTS-downsampling) van de A110.
Natuurlijk voorzie je je posts van een link, zodat anderen ook snel aan die informatie kunnen komen. :)

Werkt niet met VGA, gebruiken op eigen risico, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2009 13:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Zo..nachtdienst achter de rug :)
Bericht va betaling gehad en k zal hem eerdaags wel krijgen dus.
Daar hij onbekend is kan ik me voorstellen dat er gedacht wordt dat het geen NMT is .

Ok ik ben noob op dit gebied , voorheen XBMC op m'n gmdde xbox gebruikt en dan straks de Ared QB7200.
Wie kan me uitleggen wat het verschil is (als het er is ) met een "echte " NMT ? k weet dat ie geen 1080p afspeelt (wel tot 1080i)
Maar lan ..internet en zelfs tv opnemen kan hij wel :9

hieronder even wat feiten :

Dit is een goed doorontwikkelde multimedia oplossing bedoelt voor gebruikers die op zoek zijn naar superieure digitale media qualiteit. In feite is het een vervanging voor een media center PC aangezien hij zo'n beetje alles aan kan wat zo'n media center ook kan afspelen.

Het ondersteund On-line playback RM, and RMVB video format.

De Qbone7200 kan via het netwerk (ook draadloos!) gebruikt worden om op die manier gedownloade films, mp3 en foto's mee af te spelen. Dit gebeurt dan via upscaling (720p/1080i) op HD schermen en in DVD qualiteit op normale TV's.
Daarnaast is het mogelijk om opgenomen TV shows over te zetten naar de PC om ze vervolgens op te slaan (op de harddisk of op DVD, etc).
Hij heeft ook een 3-in-1 kaartlezer die ook high speed SD en SD HC ondersteund. Hiermee kunt u foto's en andere media rechtstreeks bekijken op uw TV.

Standaard wordt de Qbone7200 gelevert zonder harddisk. U kunt er zelf een SATA 3.5" harddisk in plaatsen of er een externe USB 2.0 harddisk op aansluiten.

Als extraatje zit er een USB Wifi Dongle bij. Hiermee kunt u uw PC draadloos connecten met de Qbone7200. Hij is natuurlijk ook te gebruiken om uw PC met een draadloos wifi accesspoint te connecten

Afbeeldingslocatie: http://www.snelwebshop.nl/images/QB7200_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dpt.net.au/images/media_player7.jpg

Als dit geen Network Media Tank is vertel me dan aub waarom niet.
Niet dat het me uitmaakt want dit is gewoon wat ik zocht maar dan weet ik het.
Hij kan echt alles wat bv een pocorn hour kan en als extra zelfs tv en andere bronnen opnemen _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

scorpio schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:02:

[..]

Als dit geen Network Media Tank is vertel me dan aub waarom niet.
Een NMT is een NMT als 'ie van de Syabas software gebruik maakt. De Popcorn Hour was de eerste, daarna volgden anderen zoals de HDX1000 enzo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
@ scorpio: Een NMT is gebaseerd op Syabas Technology, dat is die van jou niet. Maak er een apart topic van zou ik zeggen!

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

[ Voor 0% gewijzigd door DiMacho op 31-03-2009 13:12 . Reden: te laat ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ik nergens kan vinden en dus wist ik niet dat ie geen Syabas Technology heeft :/
Maar nu is het me i.i.g. duidelijk, dat is dus het verschil, dank je.

[ Voor 6% gewijzigd door scorpio op 31-03-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Laatst online: 25-08 08:19
The Zep Man schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:02:
[...]
Natuurlijk voorzie je je posts van een link, zodat anderen ook snel aan die informatie kunnen komen. :)

Werkt niet met VGA, gebruiken op eigen risico, etc.
Excuus, was idd een beetje gemakzuchtig van me, zag meerdere topics op meerdere fora staan die elkaar allemaal enigszins aanvullen. Inderdaad staat er op het forum van hdx1080 e.e.a., daar wordt ook weer doorverwezen naar het forum van mpcclub.com.

Het klopt dat VGA niet werkt (ook geen behoefte aan), gebruiken op eigen risico kennen we nou onderhand ook wel en mocht het mis gaan; we kunnen de fw van de hdx er ook terug op zetten.

Even een vraagje mbt hd's: Ik lees veel positiefs over zowel de 1TB WD Caviar Greens als de Samsung 1TB EcoGreens. Voor zover ik af kan leiden zijn ze beiden uitermate geschikt als stille hd met weinig warmteproductie. Zie ik nog aspecten over het hoofd of kan ik gewoon op jacht gaan naar degene die ik als eerst kan vinden in de stad?

[ Voor 15% gewijzigd door Mesudio op 31-03-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Binnenkort ontvang ik een PCH A-110. Deze wil ik in mijn netwerk gaan hangen. Er loopt een netwerkkabel naar mijn Xbox360. Daar wil ik dan een simpele switch voor gaan zetten (zie onderstaand plaatje). Nu vroeg ik mij af of de volgende opstelling gaat werken? Kan ik dmv deze opstelling optimaal gebruik maken van de PCH?

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9904/pchnetwerk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Resinman schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:57:
Binnenkort ontvang ik een PCH A-110. Deze wil ik in mijn netwerk gaan hangen. Er loopt een netwerkkabel naar mijn Xbox360. Daar wil ik dan een simpele switch voor gaan zetten (zie onderstaand plaatje). Nu vroeg ik mij af of de volgende opstelling gaat werken? Kan ik dmv deze opstelling optimaal gebruik maken van de PCH?

[afbeelding]
Gaat gaat prima op die manier - ik heb zelfde setup thuis, alleen zit de server aan een switch, niet de PCH. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Dat is mooi, morgen even een switch halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

IK krijg morgen als het goed is de PCH... ik heb de Hardeschijf al klaar liggen om in te bouwen... moet ik deze vantevoren formateren? zoja? in wat? ik lees allemaal verschillende dingen.. ext3 ntfs enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
ind0mi schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:55:
IK krijg morgen als het goed is de PCH... ik heb de Hardeschijf al klaar liggen om in te bouwen... moet ik deze vantevoren formateren? zoja? in wat? ik lees allemaal verschillende dingen.. ext3 ntfs enz..
Volgens mij gewoon inbouwen en dan in het menu van de PCH formatteren.
Dat is iig in het kort wat ik erover gelezen heb.
Owja inderdaad als ext3.
Someone correct me if i'm wrong :)

Kan iemand mij helpen met het in een directory zetten van Band of Brothers?
Ik heb 2 delen per dvd en 5 dvd's in totaal dus 10 afleveringen.
Wat zou ik in hemelsnaam in de nfo moeten zetten of wat voor directory namen moet ik gebruiken.
De losse dvd's lukken me ondertussen allemaal perfect maar series :| nog geen idee.

[ Voor 43% gewijzigd door Fonta op 31-03-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Zo, eindelijk is de HDX-1000 bij ibood uitverkocht, heeft lang geduurd...
Voor de mensen die het gemist hebben, ik heb er 3 besteld.

1 Houd ik zelf
1 wellicht/heel misschien voor iemand binnen de familie
1 verkoop ik via tweakers voor een normale prijs. (200 euro) DM me als je geintresseerd bent, of je kunt wachten tot ik het bij V&A neer heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ind0mi schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:55:
Standaard kun je hem alleen maar EXT3 formateren als je hem flashed met de nieuwste firmware.
Voorheen had je ook de EXT2 optie maar die wordt niet meer ondersteunt / is minder stabiel (blijkt)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:23:
[...]

Standaard kun je hem alleen maar EXT3 formateren als je hem flashed met de nieuwste firmware.
Voorheen had je ook de EXT2 optie maar die wordt niet meer ondersteunt / is minder stabiel (blijkt)
He,

in je sign zie ik dat je de HDX-1000 hebt.. bevalt het je? Aangezien de community van de PCH groter is, neem ik aan dat je daar vaker zit dan op het forum van HDX.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

_/-\o_ Thanks voor jullie hulp!

Dus gewoon ff inbouwen en de PCH formateerd de HDD vanzelf! nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-07 23:06
Ik heb de Popcorn Hour en de HDX-1000 gekocht, beide op iBood. Zo kan ik zelf zien welke ik het beste/mooiste vind. Ik denk nu dat ik voor de HDX-1000 ga, vooral vanwege het uiterlijk. En de proc zit hierbij rechtstreeks tegen de aluminium behuizing aan waardoor de behuizing voor de koeling zorgt. Lijkt me een mooie oplossing. De PCH zal ik dan verkopen.

Ik heb echter een vraagje voor diegene die al gewerkt hebben met YAMJ, de movie jukebox. Deze wil ik ook graag gaan gebruiken. Ik heb er al veel over gelezen maar één ding blijft me onduidelijk. Kan deze tool standalone op de NMT draaien als ik gebruik maak van een interne HDD? Of moet ik dit programma op mijn PC installeren zodat hij de info via het netwerk naar de NMT stuurt? Ik wil eigenlijk de YAMJ gebruiken zonder mijn PC aan te zetten?

Kan iemand me dit duidelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Laatst online: 04-05 22:20
LuuT schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:41:
Ik heb de Popcorn Hour en de HDX-1000 gekocht, beide op iBood. Zo kan ik zelf zien welke ik het beste/mooiste vind. Ik denk nu dat ik voor de HDX-1000 ga, vooral vanwege het uiterlijk. En de proc zit hierbij rechtstreeks tegen de aluminium behuizing aan waardoor de behuizing voor de koeling zorgt. Lijkt me een mooie oplossing. De PCH zal ik dan verkopen.

Ik heb echter een vraagje voor diegene die al gewerkt hebben met YAMJ, de movie jukebox. Deze wil ik ook graag gaan gebruiken. Ik heb er al veel over gelezen maar één ding blijft me onduidelijk. Kan deze tool standalone op de NMT draaien als ik gebruik maak van een interne HDD? Of moet ik dit programma op mijn PC installeren zodat hij de info via het netwerk naar de NMT stuurt? Ik wil eigenlijk de YAMJ gebruiken zonder mijn PC aan te zetten?

Kan iemand me dit duidelijk maken?
Je installeert alles op de harde schijf en slechts wanneer je een movie hebt toegevoegd aan je collectie, draai je een bat bestandje waardoor de jukebox wordt bijgewerkt. That's all. Ik weet echter niet of je de bat kunt activeren zonder tussenkomst van pc. Ik dubbelklik altijd de bat via de netwerkverbinding op de PCH.
Maar dit betreft dus slechts het bijwerken. Vervolgens draait YAMJ standalone op mijn harde schijf in de PCH.

[ Voor 4% gewijzigd door simonanton op 01-04-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
simonanton schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:30:
[...]

Je installeert alles op de harde schijf en slechts wanneer je een movie hebt toegevoegd aan je collectie, draai je een bat bestandje waardoor de jukebox wordt bijgewerkt. That's all. Ik weet echter niet of je de bat kunt activeren zonder tussenkomst van pc. Ik dubbelklik altijd de bat via de netwerkverbinding op de PCH.
Maar dit betreft dus slechts het bijwerken. Vervolgens draait YAMJ standalone op mijn harde schijf in de PCH.
OK. Dat bat bestand staat dus op de PC begrijp ik. Zou mooi zijn als juist deze op de interne HDD staat waardoor je dit lokaal, op de PCH, kunt uitvoeren. Maar dat weet je dus niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
LuuT schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:44:
[...]

OK. Dat bat bestand staat dus op de PC begrijp ik. Zou mooi zijn als juist deze op de interne HDD staat waardoor je dit lokaal, op de PCH, kunt uitvoeren. Maar dat weet je dus niet zeker?
Het bat bestandje staat NIET op de PC, maar op de PCH.
Echter ik weet niet of je dit bat bestandje kunt activeren rechtstreeks op de PCH. Volgens mij nl. niet. De PCH herkent dit bestandje niet. Dit ik benader dit bestandje via mijn pc (netwerkverbinding met pch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
simonanton schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:45:
[...]

Het bat bestandje staat NIET op de PC, maar op de PCH.
Echter ik weet niet of je dit bat bestandje kunt activeren rechtstreeks op de PCH. Volgens mij nl. niet. De PCH herkent dit bestandje niet. Dit ik benader dit bestandje via mijn pc (netwerkverbinding met pch).
Duidelijk, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Laatst online: 20-09-2010
BAT bestandje ????? ..... ik run het .CMD bestandje en niet het .BAT bestandje ?????
En deze staat op mijn PC in een YAMJ mapje en niet op de PCH.

Op de PCH staan alleen de movies, een index.html en een mapje met moviejukebox bestanden (covers, html pages enz.)

Handleiding YAMJ zegt:

Re-running YAMJ
When you add new movies to the jukebox, correct movie details or add new posters and fanart, you can re-run YAMJ by just clicking on the My_YAMJ.cmd file. Assuming that you haven't changed where the movies are stored, YAMJ should re-run and add the new files to the index.
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

En deze .cmd staat op je PC en niet op je PCH !

[ Voor 45% gewijzigd door Beauty555 op 01-04-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, bij mij draait de .bat/.cmd van YAMJ gewoon op de pc...
Het zal allebei wel kunnen. Ik vraag me alleen af wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Wat is nu de snelste manier om grote bestanden op de interne HDD van de PCH te zetten?

Hij haalt via netwerk maar 4mb/s..
Ik heb de bestanden op een externe HDD staan.... kan ik hem niet gewoon aan me PCH pluggen en kopieeren naar de interne HDD vanuit de PCH?

[ Voor 51% gewijzigd door ind0mi op 01-04-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Beauty555 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:55:
BAT bestandje ????? ..... ik run het .CMD bestandje en niet het .BAT bestandje ?????
En deze staat op mijn PC in een YAMJ mapje en niet op de PCH.

Op de PCH staan alleen de movies, een index.html en een mapje met moviejukebox bestanden (covers, html pages enz.)

Handleiding YAMJ zegt:

Re-running YAMJ
When you add new movies to the jukebox, correct movie details or add new posters and fanart, you can re-run YAMJ by just clicking on the My_YAMJ.cmd file. Assuming that you haven't changed where the movies are stored, YAMJ should re-run and add the new files to the index.
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

En deze .cmd staat op je PC en niet op je PCH !
Sorry, tis idd een .cmd bestand, maar bij mij staat ie op de pch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
ind0mi schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:17:
Wat is nu de snelste manier om grote bestanden op de interne HDD van de PCH te zetten?

Hij haalt via netwerk maar 4mb/s..
Ik heb de bestanden op een externe HDD staan.... kan ik hem niet gewoon aan me PCH pluggen en kopieeren naar de interne HDD vanuit de PCH?
De snelste manier is zoals je vraagt, die externe HDD aan de PCH pluggen en dan de bestanden over kopieeren via File Mode !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
simonanton schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:20:
[...]Sorry, tis idd een .cmd bestand, maar bij mij staat ie op de pch.
Heb je dan de hele directory van YAMJ ook op je PCH gezet en helemaal niets op je PC ?
Dus ook de moviejukebox.properties enz. ?
Wat heb je gedaan met Java, dat had YAMJ ook nodig volgens de installatie handleiding van YAMJ ?

Zie: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

[ Voor 23% gewijzigd door Beauty555 op 01-04-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn PCH van ibood is ook binnen.
Nu heb ik een vraagje waar ik niet uit kom, en ook op het forum geen echt antwoord op kon vinden.

Ik heb de PCH via HDMI op mijn tv aangesloten. in het audio menu staat alles op stereo (PCM) en surround mode staat ook op stereo. HDMI sound staat aan.
Ik heb de laatste firmware.

Nu heb ik een mkv file (een 720p file met 5.1 geluid) en ik hoor nu geen geluid via de tv.

Normale video files (.avi) spelen wel af (als hij niet vast loopt)
Is dit een firmware issue of doe ik iets verkeerd (volgens mij heb ik alles gedaan wat ik kon vinden)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Beauty555 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:00:
[...]

De snelste manier is zoals je vraagt, die externe HDD aan de PCH pluggen en dan de bestanden over kopieeren via File Mode !
Pfff ik kom niet in file mode.. :S ik druk 10000x filemode op mn afstandbediening maar er gebeurt niks .. wat doe ik fout?

-------------
nevermind.. i found it! |:(

[ Voor 5% gewijzigd door ind0mi op 01-04-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Heb ook vandaag m'n PCH binnen van Ibood, nu nog een HD.
Ivm een beperkt budget kies ik voor een (Samsung) 500GB schijf ipv een 1TB, scheelt 3 tientjes. Kan ik beter voor een 5400RPM schijf of een 7200RPM schijf kiezen? Heb wat gegoogled en de een zegt dit, de ander dat, en dat is altijd in de context van laptops, niet mediaplayers. Indien ik hiermee geen haperingen en stotters krijg, prefereer ik een 5400RPM omdat dit minder stroom, warmte, lawaai en slijtage betekent... toch?

Edit: Jee, zoeken is ook een vak he: 7200 toerenschijf in PCH een must? of 5400 voldoende?
Sorry for disturbing...

[ Voor 22% gewijzigd door js303 op 01-04-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Laatst online: 11-09 15:14
4of9 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:48:
Mijn PCH van ibood is ook binnen.
Nu heb ik een vraagje waar ik niet uit kom, en ook op het forum geen echt antwoord op kon vinden.

Ik heb de PCH via HDMI op mijn tv aangesloten. in het audio menu staat alles op stereo (PCM) en surround mode staat ook op stereo. HDMI sound staat aan.
Ik heb de laatste firmware.

Nu heb ik een mkv file (een 720p file met 5.1 geluid) en ik hoor nu geen geluid via de tv.

Normale video files (.avi) spelen wel af (als hij niet vast loopt)
Is dit een firmware issue of doe ik iets verkeerd (volgens mij heb ik alles gedaan wat ik kon vinden)
Niet op stereo zetten,maar digital out, dan moet het wel werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
pm31 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:39:
[...]

Niet op stereo zetten,maar digital out, dan moet het wel werken!
Ik wil dus via de TV het geluid hebben, en de aansluiting loopt via HDMI? Op de nmt forum zeiden ze het precies andersom namelijk. Ik ga het nogmaals proberen, hoewel ik dat volgens mij al geprobeerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
De PCH van Ibood is hier ook binnen :9~

Meteen geinstalleerd en een externe 1TB hd erachter gehangen.
Ik had al wat voorwerk gedaan m.b.t. JAMJ (films indexeren en series hernoemen etc), deze werkte meteen! Heerlijk die interface van JAMJ. een hoge :9~ factor. Zelf de vrouw werd enigszins blij toen ze alle series van Desperate housewives klaar zag staan :+ .

Echter ik heb één klein vraagje betreffende JAMJ. Ik merk nu al dat ik binnenkort nog een 1 TB schijf nodig ben om alle films/series te kunnen laten zien.

De PCH heeft 1 usb aansluiting achterop zitten. Wat ik heb begrepen is dat je er wel een usb hub achter kunt plaatsen om zodoende 2 (of meer) schijven erachter te zetten.

Kan ik deze 2 schijven in één index.htm van JAMJ benaderen? Of is dit dan weer niet mogelijk?
Zou het persoonlijk jammer vinden als ik beide schijven apart moet gaan bekijken middels 2 index.htm files (1 per schijf). De meest ideale situatie zou zijn dat ik alle films in 1 index heb en dat beide schijven gewoon direct te benaderen zijn.

Uiteraard begrijp ik dat een netwerk schijf aan de router hangen o.i.d ook een optie is, echter dit is om estetische redenen niet gewenst.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ik heb nu nog geen dag de PCH a110 maar loop al tegen 2 files aan die hij niet wilt afspelen..(voorheen met de WD TV, kon ik deze files moeiteloos afspelen) het gaat om: Mariah.Carey.The.Adventures.Of.Mimi.2007.1080p.BluRay.DTS.x264-EveRLasT.mkv en Bolt.Custom.NL.Subbed.1080p.BluRay.x264-MALiBU.mkv ..
misschien ook wel andere files maar deze ben ik nu even tegengekomen..
Als ik in de PCH op de bestanden druk probeert de PCH ze te starten er komt dan even zwart beeld en daarna komt een schermpje buffering...5-10 sec later springt de PCH gewoon weer terug naar het menu :S

hebben nog meer mensen dit probleem? waar kan het aan liggen?

De bestanden staan op de interne HDD ( WD Caviar GP 1tb)

[ Voor 4% gewijzigd door ind0mi op 02-04-2009 10:00 . Reden: vergeten te vermelden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
ind0mi schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:04:
Ik heb nu nog geen dag de PCH a110 maar loop al tegen 2 files aan die hij niet wilt afspelen..(voorheen met de WD TV, kon ik deze files moeiteloos afspelen) het gaat om: Mariah.Carey.The.Adventures.Of.Mimi.2007.1080p.BluRay.DTS.x264-EveRLasT.mkv en Bolt.Custom.NL.Subbed.1080p.BluRay.x264-MALiBU.mkv ..
misschien ook wel andere files maar deze ben ik nu even tegengekomen..
Als ik in de PCH op de bestanden druk probeert de PCH ze te starten er komt dan even zwart beeld en daarna komt een schermpje buffering...5-10 sec later springt de PCH gewoon weer terug naar het menu :S

hebben nog meer mensen dit probleem? waar kan het aan liggen?
Staan de files op de PCH zelf of worden ze (draadloos) gestreamd? Wanneer dat laatste het geval is kan het ook aan een gebrek aan bandbreedte liggen waardoor de PCH het voor gezien houdt met het betreffende bestand.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
3nzym3 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:33:
De PCH van Ibood is hier ook binnen :9~

Meteen geinstalleerd en een externe 1TB hd erachter gehangen.
Ik had al wat voorwerk gedaan m.b.t. JAMJ (films indexeren en series hernoemen etc), deze werkte meteen! Heerlijk die interface van JAMJ. een hoge :9~ factor. Zelf de vrouw werd enigszins blij toen ze alle series van Desperate housewives klaar zag staan :+ .

Echter ik heb één klein vraagje betreffende JAMJ. Ik merk nu al dat ik binnenkort nog een 1 TB schijf nodig ben om alle films/series te kunnen laten zien.

De PCH heeft 1 usb aansluiting achterop zitten. Wat ik heb begrepen is dat je er wel een usb hub achter kunt plaatsen om zodoende 2 (of meer) schijven erachter te zetten.

Kan ik deze 2 schijven in één index.htm van JAMJ benaderen? Of is dit dan weer niet mogelijk?
Zou het persoonlijk jammer vinden als ik beide schijven apart moet gaan bekijken middels 2 index.htm files (1 per schijf). De meest ideale situatie zou zijn dat ik alle films in 1 index heb en dat beide schijven gewoon direct te benaderen zijn.

Uiteraard begrijp ik dat een netwerk schijf aan de router hangen o.i.d ook een optie is, echter dit is om estetische redenen niet gewenst.

in deze situatie moet je helaas 2 index files hebben.
Mocht je een server hebben, dan kan je gewoon wel 1 index gebruiken met meerdere schijven. (1 share, andere schijven mounten als folder in die share)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Vandaag mail gekregen dat de Ared niet meer leverbaar is ?!!!!
Nou ja zeg na 4 dagen en toen ik hem bestelde waren er zogenoemd nog 6 op voorraad !

Ik heb de order geanuleerd en krijg mijn geld teruggestort.
Mede door dit forum komt dit wel goed uit nu omdat ik nu dus een PCH 110 aan kan schaffen.
Het was even kiezen tussen PCH110 of HDX1000.

Hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt door de PCH 110 te kiezen.
K zal de komende dagen veel te lezen hebben , forum doorspitten om meer van de PCH te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een paar dagen in het bezit van een PCH a-110. Erg mooi ding met veel mogelijkheden.

Wat me echter opvalt is dat ik niet door internet filmpjes (Youtube, TED, etc.) kan skippen/forwarden. Is dit wel mogelijk?? (kon er nml niets over vinden mbv search)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Gisteren is ook mijn PCH binnengekomen, zodra ik thuis kwam natuurlijk meteen aangesloten.
In eerste instantie kon ik niet op mijn share komen van mij PC met Windows 7 maar dat was snel gefixt.
Wanneer ik nu naar de "My Movies" directory browse, zie ik alle mappen.
Als ik op een map klik waar een VIDEO_TS folder in staat dan begint de popcorn meteen met afspelen.
Als er een .iso bestand staat dan moet ik deze ook nog even aanklikken maar dat is geen probleem.
Wel een probleem heb ik met de film Bolt. Als ik deze map aanklik wil de PCH hem meteen beginnen met afspelen, er zit namelijk een VIDEO_TS folder in en hier staan de vob-files en dergelijke.
Na een aantal secondes geeft de PCH aan dat hij de film niet kan afspelen en springt dan terug naar de mappen structuur.
Rara hoe kan dit?????

Ook heb ik het probleem dat ik bij enkele films geen ondertiteling / audio kan kiezen. De PCH geeft dan een uitroep teken op het scherm. Bij welke films en hoe deze op de share staan durf ik zo 123 niet te zeggen.

Verder is het me ondertussen gelukt om Band of brothers als serie weer te geven in Yamj.
Dit wordt echter alsvolgt op het scherm weergegeven:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34hgz89.jpg
De titels zien er dus niet uit :(
Hoe kan ik dit beter krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Fonta op 02-04-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fonta schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:12:
Verder is het me ondertussen gelukt om Band of brothers als serie weer te geven in Yamj.
Dit wordt echter alsvolgt op het scherm weergegeven:
[afbeelding]
De titels zien er dus niet uit :(
Hoe kan ik dit beter krijgen?
De band of brothers heb ik ook in YAMJ staan.

Zorg dat je de series zo noemt;
Band Of Brothers S01E01.mkv
Band Of Brothers S01E02.mkv
Band Of Brothers S01E03.mkv
Band Of Brothers S01E04.mkv
enz..
Dan krijg je een heel mooi overzicht met alle correcte namen. Werkt iig voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:25:
[...]

De band of brothers heb ik ook in YAMJ staan.

Zorg dat je de series zo noemt;
Band Of Brothers S01E01.mkv
Band Of Brothers S01E02.mkv
Band Of Brothers S01E03.mkv
Band Of Brothers S01E04.mkv
enz..
Dan krijg je een heel mooi overzicht met alle correcte namen. Werkt iig voor mij :)
Dat zou mooi zijn als ik dat zo zou kunnen doen maar ik heb 2 delen per dvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fonta schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:36:
[...]

Dat zou mooi zijn als ik dat zo zou kunnen doen maar ik heb 2 delen per dvd...
pak je toch de MKV's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Je bedoeld ze omzetten naar MKV of ze even opnieuw opzoeken met ftd?
Het omzetten naar MKV duurt naar mijn idee lang en ik heb er nog steeds geen goede manier voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fonta schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:51:
[...]

Je bedoeld ze omzetten naar MKV of ze even opnieuw opzoeken met ftd?
Het omzetten naar MKV duurt naar mijn idee lang en ik heb er nog steeds geen goede manier voor gevonden.
Zoek het programma MakeMKV - heb ik eerder gepost in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
SileX schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:54:
[...]

Zoek het programma MakeMKV - heb ik eerder gepost in dit topic :)
Maar dan zit ik nog steeds met 2 delen per mkv....
Als ik trouwend de cmd draai om de jukebox aan te maken krijg ik dit:
Updating data for: Band of Brothers
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28...series/74205/default/1/1/
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/1/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/2/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/3/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/4/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/5/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/6/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/7/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/8/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28.../74205/default/1/9/en.xml
ERROR: TheTVDB API -> http://thetvdb.com/api/28...74205/default/1/10/en.xml

MakeMKV wou ook niet echt behoorlijk werken vond ik maar zal het nu nog eens proberen.
Ik heb nu namelijk wel de jukebox in huis en kan nu dus daar op testen of dolby digital en dts behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
check je DM - gewoon opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
mijn PCH lijkt stuk te zijn. Ook 5.1 geluid via optical out doet het niet (alle combinaties geprobeerd)
Ik zie ook geen licht als ik het klepje open van de optische uitgang. Hij lijkt dus stuk.

1 firmware terug geflashed. Zelfde probleem.
Doe nu nog 1 poging met de laatste firmware en dan gaat ie terug naar Ibood. (ook de heatsink lijkt helemaal verbogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Laatst online: 11-09 08:41
Ik heb sinds gisteren ook een Popcorn Hour, maar heb problemen met de ondertiteling.

Zodra de eerste ondertitel in een film verschijnt, verschijnt er ook een wit puntje direct onder de ondertitel, wat de rest van de film in beeld blijft staan. Dit witte puntje gaat een fractie van een seconde weg zodra de volgende ondertiteling wordt getoond. Vervolgens blijft het puntje weer de hele tijd in beeld. rechts van het witte puntje is een lijn naar de rechterkant van het beeld waarin het beeld een fractie donkerder is.

Ook staat de ondertiteling erg hoog in het beeld (tussen de helft en 2/3e van het scherm). Ik heb al geprobeerd de positie aan te passen via de afstandsbediening, maar alle posities (0,10,20, etc.) maken weinig verschil, behalve dat het ene witte puntje in een deel van de onderkant van de ondertiteling veranderd. Het lijkt erop dat een deel van de ondertiteling blijft staan en niet weg gaat als de ondertiteling weg moet gaan.

Is ergens een configuratiebestandje of een instelling op de Popcorn Hour waarin ik de positite kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiebert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:37:
De nieuwe firmware (van 26/2) lijkt op zich wel wat flinke verbeteringen te hebben. Resume is er 1 van, nzbget gaat lijkt het sneller. Eén ding krijg ik echter niet opgelost. Als ik media source in het hoofdmenu selecteer krijg ik een foutmelding (request can not be processed). Inmiddels is de pch gereflashed, gereset naar defaults gedaan. Beiden zonder succes. De configuratie bestaat uit een interne harde schijf en een usb stick.
Alleen direct na een reboot kan ik nog een keuze maken tussen beide apparaten. Hierna gaat het steevast mis. Het pch forum levert geen resultaat (nou ja zoveel dat je er ook geen wijs meer uit wordt) op. Iemand hier wellicht een idee.
Ik heb het zelfde probleem. Heb je al een oplossing aangereikt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Heb al wat informatie opgezocht, maar aangezien het niet de goedkoopste dingen zijn wilde ik graag even navragen wat hier het beste bevalt.

Heb nu gister de pch van ibood binnen. Maar de oude versterker waar ik me pc aan heb hangen is dus mateloos verouderd :P

Nu vroeg ik me af, wat gebruiken jullie als receiver en wat is natuurlijk het beste hiervoor als jij een upgrade uit zou voeren.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
4th schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:19:
Heb al wat informatie opgezocht, maar aangezien het niet de goedkoopste dingen zijn wilde ik graag even navragen wat hier het beste bevalt.

Heb nu gister de pch van ibood binnen. Maar de oude versterker waar ik me pc aan heb hangen is dus mateloos verouderd :P

Nu vroeg ik me af, wat gebruiken jullie als receiver en wat is natuurlijk het beste hiervoor als jij een upgrade uit zou voeren.
Hier hetzelfde....
Ik wil denk ik een home cinema set kopen en wellicht met HDMI IN en Out voor onder de 300 euro :P

Anyhow. Kan er iemand op iBood inloggen? bij mij lukt het niet meer sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ik draai een Logitech Z5500. Optisch verbonden met de PCH en coaxiaal op mijn TV.
Als ik een film met Dobly Digital geluid heb, zet ik de receiver op coax (loopt het geluid ook synchroon met de TV) HDMI audio heb ik dus aan staan.
Als ik een film met DTS geluid heb, gaat de receiver gewoon op optisch.

Qua geluid vind ik de Z5500 _meer_ dan zat. Ik heb wel de 4 surround speakers vervangen door 100W zuilen en de center ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
schitterend aparaat voor zover ik het nu heb kunnen bekijken.
Echter moet ik nog veel dingen uitvogelen, hoe bv als ik op movies klik ik elijk mijn movies directory krijg.ook zo voor mp3 etc.
nu moet ik telkens eerst media content veranderen.
En als ik via movies naar een film map ga en er staat een video_ts in speelt hij die niet af?!
Heb de nieuwste firmware inmiddels.
Zal hier wel ergens staan zoals gezegd moet ik nog veel uitvogelen, morgen dus veel te doen >:)

Ben wel zeer tevreden ermee al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:09:
[...]

Ik heb het zelfde probleem. Heb je al een oplossing aangereikt gekregen?
Ja, harde schijf backuppen, formatteren en hierna de nmt apps opnieuw installeren. Blijkbaar staat er iets fout in de 'verborgen' partitie op de harde schijf waardoor de nmt de draad kwijt raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of er een mogelijkheid is om de HDX-1000 volledig te configureren is via de USB-aansluiting, of via het netwerk? Ik heb er hier 1 staan van een kameraad om aan de praat te krijgen, maar ik mis een bijbehorende tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ik heb nu net YAMJ erop gezet.. ben via dat cmd bestand mijn library aant scannen... maar het zit nu al 40 mins op indexing libraries..... is dit normaal dat het zo lang duurd? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
ind0mi schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:10:
Ik heb nu net YAMJ erop gezet.. ben via dat cmd bestand mijn library aant scannen... maar het zit nu al 40 mins op indexing libraries..... is dit normaal dat het zo lang duurd? :S
Nee dat is niet normaal, bij mij duurt het luttele secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

hmmm ok... dan gaan we het overnieuw proberen :D thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Laatst online: 20:43
Fonta schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:13:
[...]

Nee dat is niet normaal, bij mij duurt het luttele secondes.
De eerste keer duurt het altijd lang ivm het plaatjes ophalen etc. Als je yamj vanaf de pch draait duurt het (nog) langer........(als je de voortgang in de gaten wilt houden kijken dan in de temp map in deyamj directory...daar maakt ie eerst de bestanden aan voordat hij ze naar de pch overzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

thanks ! ik zie al plaatjes in de temp map staan.. maar kloppen nie echt allemaal hahahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

SileX schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:36:
Ik draai een Logitech Z5500. Optisch verbonden met de PCH en coaxiaal op mijn TV.
Als ik een film met Dobly Digital geluid heb, zet ik de receiver op coax (loopt het geluid ook synchroon met de TV) HDMI audio heb ik dus aan staan.
Als ik een film met DTS geluid heb, gaat de receiver gewoon op optisch.

Qua geluid vind ik de Z5500 _meer_ dan zat. Ik heb wel de 4 surround speakers vervangen door 100W zuilen en de center ook.
dank je wel, vind het voor zover ook de beste optie die ik kan vinden, andere receivers zijn allemaal 300 en meer.
Komt later dit jaar nog een 47PFL7403D lcd van philips aan te hangen maar dat lijkt hiermee ook geen probleem :)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Nou, ook de iBood PCH A-110 aangesloten. Tot nu toe niet onder de indruk, en wel hierom:

-ik krijg niets te zien vanaf mijn NAS (CH3SNAS) met SMB. "Workgroup not found".
-DVD files pakt hij niet, ik moet de .VOB files aanklikken maar dan weet ik niet welke ik moet hebben. Bovendien werken de menu's dan niet.
-Kan hij niet in RAR files kijken? Ik zie alleen de sample directories van de series die ik kijk (daar staan .AVI files in), maar de aflevering zelf zie ik niet.

Heb de laatste firmware eropgezet (hielp om in ieder geval mijn NAS te zien), maar kom verder weinig behulpzaams tegen op internet. De meeste problemen kom je tegen met mensen die niet weten hoe je spullen moet sharen onder Vista of XP, maar daar heb ik dus niets mee te maken. De PCH moet toch gewoon SMB shares kunnen lezen en daar AVI's/MKV's vanaf kunnen spelen :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
4th schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:54:
[...]

dank je wel, vind het voor zover ook de beste optie die ik kan vinden, andere receivers zijn allemaal 300 en meer.
Komt later dit jaar nog een 47PFL7403D lcd van philips aan te hangen maar dat lijkt hiermee ook geen probleem :)
Je kunt ook investeren in de toekomst.
Ik ga in iedergeval voor een receiver waar ik HDMI IN poorten op heb, want stel ik heb straks ook nog een PS4 en een XBOX720, dan sluit ik dat liever daarop aan dan met >3 kabels naar de tv toe.
Jah, dan betaal je maar even 100 euro meer dan een Z5500, maar een goede receiver gaat 5 jaar mee? langer zelfs als je er normaal mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

peak schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:03:
[...]

Je kunt ook investeren in de toekomst.
Ik ga in iedergeval voor een receiver waar ik HDMI IN poorten op heb, want stel ik heb straks ook nog een PS4 en een XBOX720, dan sluit ik dat liever daarop aan dan met >3 kabels naar de tv toe.
Jah, dan betaal je maar even 100 euro meer dan een Z5500, maar een goede receiver gaat 5 jaar mee? langer zelfs als je er normaal mee omgaat.
heb je mogelijk een product in gedachten zodat de specs afgewogen kunnen worden tegen de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Vergeet dan ook niet al je speakers en sub :)
Investeren in de toekomst met huidige electronica ? dat is zoo 2001 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:59:
Nou, ook de iBood PCH A-110 aangesloten. Tot nu toe niet onder de indruk, en wel hierom:

-ik krijg niets te zien vanaf mijn NAS (CH3SNAS) met SMB. "Workgroup not found".
-DVD files pakt hij niet, ik moet de .VOB files aanklikken maar dan weet ik niet welke ik moet hebben. Bovendien werken de menu's dan niet.
-Kan hij niet in RAR files kijken? Ik zie alleen de sample directories van de series die ik kijk (daar staan .AVI files in), maar de aflevering zelf zie ik niet.

Heb de laatste firmware eropgezet (hielp om in ieder geval mijn NAS te zien), maar kom verder weinig behulpzaams tegen op internet. De meeste problemen kom je tegen met mensen die niet weten hoe je spullen moet sharen onder Vista of XP, maar daar heb ik dus niets mee te maken. De PCH moet toch gewoon SMB shares kunnen lezen en daar AVI's/MKV's vanaf kunnen spelen :?
Anders maak je toch handmatig de shares aan op de PCH ?
http://www.networkedmedia...i/index.php/Network_Share

DVD files; maak ISO's of anders MakeMKV van ISO naar MKV

Nee - kan niet in RAR files kijken - lijkt me eerder dat je niet goed naar de A110 hebt gekeken voordat je die kocht :)

Op de wiki kan je veel vinden;

En lees dit forum ook goed door:
http://networkedmediatank.com/

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Hier ook net de a110 binnen. Nog geen harddisk voorhanden dus getracht vanaf de pc te streamen. Ik las veel goed over myihome, en de installatie was simpel. a110 ziet de files, maar bij afspelen enkel zwart beeld en geluid. Zowel divx als hd files getracht. Ook getracht te streamen vanaf ps3 mediaserver, is bedoeld voor de ps3 en streamt beperkte formaten maar deed helemaal niets. Ik hoop wel heel erg sterk dat het aan de server software ligt, en dat alles als een zonnetje draait vanaf de HD straks.

box zit op een sony lcd via hdmi, sony accepteert alles t/m 1080p. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
4th schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:06:
[...]

heb je mogelijk een product in gedachten zodat de specs afgewogen kunnen worden tegen de prijs?
Nope :D.. Nog niet, ben zelf hard aan het zoeken. Vooral langs gaan bij Mediamarkt/saturn etc.. aanbiedingen kijken.
Ik weet dat het moeilijk is en ik zat eerst ook te denken of ik de Z-5500 wou kopen... En ik twijfel eerlijk gezegd nog steeds.

Ik hoorde laatst dat er een receiver met speakers in de aanbieding was voor 300 euro. Goed, dat maakt niet uit, maar goed zoeken heeft wel zin.

Weet je, de Z-5500 is het nou gewoon net niet.
A: Alles moet ik op de control panel aansluiten :S hoezo ruk |:( 8)7
B: Alles moet vervolgens richting de TV
C: Heb je het formaat van de subwoofer gezien? _/-\o_ Ik las op logitech dat je minstens 60 cm vrij moet houden vanwege het magnetische veld |:(

Oh en stel je bent zo ver om een bluray speler te kopen.(god mag weten waarom, terwijl je een NMT hebt:P)
Dan moet die vervolgens ook weer met HDMI naar je tv en geluid naar je Z-5500.

Neh, doe mij maar een receiver met HDMI IN waar HDMI voor bedoeld is.. Geluid en Beeld over 1 kabel en niet gaan pielen met 2 kabels per apparaat.

dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
SileX schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:10:
Vergeet dan ook niet al je speakers en sub :)
Investeren in de toekomst met huidige electronica ? dat is zoo 2001 :+
Geef ik je 100% gelijk in.... Electronica :D

Maar speakers vind ik toch wel een gevalletje apart. Je koopt speakers+receiver, je bent tevreden met het geluid. volume staat op 50% en de buren beginnen al te klagen, dus stel je verhuist naar een groter huis heb je nog altijd wat over.

Die NMT's die we nu hebben zijn over 1 a 2 jaar toch afgeschreven en koop je weer een nieuwe omdat die idioten bij Sony/LG/Philips/Samsung een nieuwe standaard hebben, Ultra HD ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00
Mijne ook binnen ;)

Werkt prima allemaal, niet onder de indruk van de interface (XBMC gewend) maar ik als het goed is komt morgen m'n 1TB samsung drive. Dan zal ik YAMJ installeren.

Eerst aangesloten via HDMI, meteen beeld en voor 720P gekozen (via meegeleverde blaadje). USB hdd aangesloten, vindt hij meteen. FF pielen met netwerk instellingen (deed eerst browse files) toen vond ie mijn laptop niet. Na een restart opeens wel. Daarna even waar m'n xbox stond aangesloten ff omgezet voor de PCH. Settings op 5.1 gezet in het menu en prima beeld en 5.1 geluid.

Vh weekend maar ff alles er goed in zetten en uitvogelen om zowel mijn Xbox als PCH aangesloten te krijgen via component / hdmi (dit lukt uiteraard al) maar ook om beide 5.1 te laten klinken. Iemand toevallig zelfde setup of suggesties voor de ideale setup (zie specs) ?

Specs: JVC LCD HD ready (2x hdmi), Onkyo Receiver (TX-SR606), Xbox1 (component met optical aansluiting, monster cable), PCH, digitale upcbox en dvd speler)

Pff en trouwens ook m'n logitech inprogrammeren :P

edit@ jaspov: probeer het eerst eens op 720P ? Anders misschien eerst je firmware updaten ? Rebooten ?

[ Voor 4% gewijzigd door SeeS op 02-04-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ik weet dat dit draadje niet over receivers of Z5500's gaat - maar toch even een reply :+
peak schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:18:
[...]

Weet je, de Z-5500 is het nou gewoon net niet.
A: Alles moet ik op de control panel aansluiten :S hoezo ruk |:( 8)7
Dat panel is veel kleiner dat een andere receiver. Verder zitten alle aansluitingen van speakers en stroom in de sub die je mooi weg kan werken :)
B: Alles moet vervolgens richting de TV
PCH via HDMI naar TV, vervolgens met coax van TV naar receiver - blijf je hebben :) Zelfs een losse DVD met HDMI naar TV, vervolgens via dezelfde coax naar je receiver :)
C: Heb je het formaat van de subwoofer gezien? _/-\o_ Ik las op logitech dat je minstens 60 cm vrij moet houden vanwege het magnetische veld |:(
valt reuze mee - staat gewoon in de hoek, zelfs waar de digitale kabel binennkomt - nooit problemen :) Groot ? Kleiner als een willekeurige H/K sub
Oh en stel je bent zo ver om een bluray speler te kopen.(god mag weten waarom, terwijl je een NMT hebt:P)
Dan moet die vervolgens ook weer met HDMI naar je tv en geluid naar je Z-5500.
HDMI naar je TV - geluid _weer_ via hetzelfde coaxje naar je receiver :)
Neh, doe mij maar een receiver met HDMI IN waar HDMI voor bedoeld is.. Geluid en Beeld over 1 kabel en niet gaan pielen met 2 kabels per apparaat.
Dus, nieuwe situatie - HDMI van PCH naar receiver en dan via nog een HDMI kabel naar je TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
peak schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:21:
[...]

Maar speakers vind ik toch wel een gevalletje apart. Je koopt speakers+receiver, je bent tevreden met het geluid. volume staat op 50% en de buren beginnen al te klagen, dus stel je verhuist naar een groter huis heb je nog altijd wat over.
Heb ik dus nu ook met die logitech set - te veel vermogen voor zo'n kleine set ;)
Als ik geld 'over' heb, en wil het aan een vakantie nieuwe receiver set spenderen, dan kijk ik wel verder - nu ben ik voor veel minder geld klaar en vind het prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Heeft iemand anders ook het probleem dat met een Logitech Harmony de Resume-knop niet te gebruiken is met een A-110? Ik stel hem in onder Devices (dus nog niet eens onder Activities!) als een knop voor in het LCD scherm, update mijn remote, maar de knop is niet zichtbaar in het LCD (Devices -> A-110). Ook als ik in de Logitech software kijk, slaat hij de Resume knop niet op (andere knoppen wel) wanneer ik wijzigingen aanbreng. De Resume knop werkt ook niet om het apparaat uit slaapstand te halen m.b.v. een Activity (eerst de A-110 ge-update naar de laatste firmware, daarna de A-110 device in de Logitech software afgesteld voor "Resume" als het apparaat aan moet en "Suspend" als het uit moet). Het probleem ligt dus bij mijn Harmony en niet de A-110.

Anders binnenkort maar even naar Logitech bellen. Ik hoor dat ze goede ondersteuning geven op de Harmony.

[edit]
Oplossing kennelijk al gevonden. Het gaat erom welk profiel je van de A-110 kiest in de Logitech software. Ik koos voor die van Popcorn Hour. Blijkt dat je de manufacturer van de chipset (Syabas) moet nemen omdat die kennelijk een beter profiel heeft dan degene die onder de manufacturer "Popcorn Hour" staat.

"does this one contain working discreet codes for standby and restart? I know that the one under Syabas/A110 does."

"No its only the Syabas one IIRC, that's why I posted the Syabas one rather than the PCH ones."

Maar eens opnieuw instellen. Voor de personen die dit probleem ook hebben, het juiste Device Profile voor de A-110 (en de A-100) voor Logitech Harmony afstandsbedieningen staat onder Computer -> Media Center PC -> Syabas -> "PopcornHour A-110" (of "PopcornHour A-100"). Stel daarna de Power Options van dit apparaaat af op twee verschillende knoppen om het apparaat aan en uit te zetten. Kies voor de aan-knop "Resume" en kies voor de uit-knop "Standby (StandBy)". Vergeet niet je PCH eerst van een nieuwe firmware te voorzien.

[edit2]
Er zit kennelijk een bug in het Logitech systeem en een bug in de laatste firmware. Kijk hier voor een omschrijving en een workaround.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 03-04-2009 00:59 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
SileX schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:09:
Ik weet dat dit draadje niet over receivers of Z5500's gaat - maar toch even een reply :+

[...]
Dat panel is veel kleiner dat een andere receiver. Verder zitten alle aansluitingen van speakers en stroom in de sub die je mooi weg kan werken :)

[...]
PCH via HDMI naar TV, vervolgens met coax van TV naar receiver - blijf je hebben :) Zelfs een losse DVD met HDMI naar TV, vervolgens via dezelfde coax naar je receiver :)

[...]
valt reuze mee - staat gewoon in de hoek, zelfs waar de digitale kabel binennkomt - nooit problemen :) Groot ? Kleiner als een willekeurige H/K sub

[...]
HDMI naar je TV - geluid _weer_ via hetzelfde coaxje naar je receiver :)

[...]

Dus, nieuwe situatie - HDMI van PCH naar receiver en dan via nog een HDMI kabel naar je TV :+
Erm...Met receiver bedoel je de Z-5500 neem ik aan?
Wie zegt dat alle Tv's een coax out hebben voor geluid? Stel je hebt het niet...
Kijk als dat zo was, jah dan was dit een oplossing geweest. helaaaaas.

Met een echte receiver sluit je je PS4, XBOX720 en NMT aan en daar gaat 1 kabel richting de Tv.

Je hebt van die strips die op de muur kan plakken en je kabels netjes bij elkaar houdt. Als er 3 + 2 coax kabels er door heen moeten, denk niet dat ik die strip nog dicht kan klikken. Kortom, ik zie overal kabels.
Stel ik wil mn XBOX720 showen aan m'n vrienden buitenhuis.. Moet ik eerst gaan pielen om de kabel te krijgen.

Ja je kunt wel zeggen --> reserve HDMI kabel hebben, maar nee :+

Nu jij weer O-) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Firmware had ik als eerste direct een update gegeven, de popcorn staat op 720p 50hz nu. Om te testen een paar files op een usb harddisk gezet en ingeplugt:

divx - zwart beeld, geen geluid, teller loopt wel onder in beeld. Geluid is volgens mij ogg, de ps3 kon deze files niet aan, maar getranscodeerd via pms3 wel. Nu dus helemaal niets.

tweede divx (uit zelfde serie) - gaat na play direct terug naar het popcorn menu

1080p x264 file (sample) - doet het niet met settings op 720p-50hz, ook niet op 60hz. Ook niet op 1080p nu, maar eerder vanochtend wel (incl geluid). Zal zo eens rebooten.
- na reboot doet hij het wel, geluid via versterker en beeld op 1080p.De bovenstaande divx files helaas nog niet.Echter na het proberen die af te spelen doet deze het niet meer, dus weer een reboot (kan dat alleen met de schakelaar achterop?)

killersample.mkv (bird scene). Loopt maar schokt op einde, geluid valt dan weg (ligt dat aan usb?)

sample mkv vc1. Loopt maar begint ook te schokken

Tot nu toe niet erg happy. Popcorn gekocht als alternatief voor de ps3 met pms (kan toch maar een beperkte range van formaten goed aan) en om de netwerk bottleneck weg te nemen: bij de pms oplossing decodeert de pc alle files, en gaan er hd-beelden over het netwerk, en nu alleen de files (minder bandbreedte nodig).

Ik heb nog niet heel veel getest, maar had wel gehoopt op een betere out-of-the-box ervaring. Ik twijfel nu sowieso om een interne hd te kopen met deze resultaten. Iemand een hint in welke richting ik de oplossing moet zoeken? Er zijn genoeg tevreden gebruikers te vinde, dus ergens zal ik iets verkeerd doen

achtergrond: Popcorn hour a-110. latest firmware, via hdmi naar sony (accepteert 1080p), en via coaxiaal digitaal naar Marantz versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ik ga waarschijnlijk ook mijn huidige Z5500 gebruiken om PS3, HDX1000 en samsung lcd te laten verbinden. Optisch digitaal van de ps3 naar de z5500 en hdx middels coaxiaal digitaal. Beeld gaat bij beide via hdmi lopen. Lijkt me een prima, en iig een goedkope oplossing omdat mijn huidige wifi set geen optische of coaxiale ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Misschien een domme vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden (dit topic/wiki). Op welke instelling moet je je tv-out zetten?

Ik heb een full hd tv met 24p. Moet de instelling dan op 1080i@60h (of 50hz) of 1080p@60hz of op 1080@23.797hz? Of ligt het aan de bestand dat je gaat afspelen? En zo ja, hoe weet ik dan wat voor bestand het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
swiebert schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:36:
[...]

De eerste keer duurt het altijd lang ivm het plaatjes ophalen etc. Als je yamj vanaf de pch draait duurt het (nog) langer........(als je de voortgang in de gaten wilt houden kijken dan in de temp map in deyamj directory...daar maakt ie eerst de bestanden aan voordat hij ze naar de pch overzet)
De eerste keer is hij inderdaad even wat langer bezig met het binnenhalen van de plaatjes maar als hij dan bij creating indexes (oid) is dan vliegt hij daar meestal wel doorheen, dat bedoelde ik met bij mij duurt het luttele secondes.
kavorka schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:55:
Misschien een domme vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden (dit topic/wiki). Op welke instelling moet je je tv-out zetten?

Ik heb een full hd tv met 24p. Moet de instelling dan op 1080i@60h (of 50hz) of 1080p@60hz of op 1080@23.797hz? Of ligt het aan de bestand dat je gaat afspelen? En zo ja, hoe weet ik dan wat voor bestand het is.
Dat hangt volgens mij af van de televisie die je hebt. Ik denk zelf dat 1080p@60hz een hele goede optie is ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Fonta op 03-04-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kavorka schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:55:

Ik heb hem op 1080p@23.797 gezet, omdat je anders bij 24p bestanden judder krijgt (die dus van de PCH komt). Heb nog niet gezien dat hij daardoor bij andere bestanden problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Werkt ook niet. "No Workgroup Found!".
DVD files; maak ISO's of anders MakeMKV van ISO naar MKV
Begrijp ik goed dat hij dus niet met VIDEO_TS mappen overweg kan?
Nee - kan niet in RAR files kijken - lijkt me eerder dat je niet goed naar de A110 hebt gekeken voordat je die kocht :)
Klopt, was op iBood, ding vloog de deur uit en moest snel beslissen. Maar niet in RAR files kunnen kijken is ook weer knap waardeloos zeg, ben ik dan echt zo verwend met XBMC?
Op de wiki kan je veel vinden;

En lees dit forum ook goed door:
http://networkedmediatank.com/

Suc6 :)
Allemaal al gedaan, kan geen oplossing vinden. Ik heb nog 0,0 videobestanden kunnen afspelen met dit ding en weet echt niet meer waar ik het moet zoeken :'(

EDIT: ik had een submapje geshared op mijn NAS zonder naam/wachtwoord, en dan werkt het wel. Ben ik niet blij mee (hou van een beetje security) maar ik heb in ieder geval een preview gezien van wat het ding kan. Dark Knight op 1080p ziet er geweldig uit. Echter heb ik die share nu weer weggehaald om het hele volume eens zonder WW te sharen, ziet de PCH helemaal niets meer. Na een reboot weer wel, zucht :P

[ Voor 16% gewijzigd door Arfman op 03-04-2009 09:42 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
peak schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:23:
[...]
Erm...Met receiver bedoel je de Z-5500 neem ik aan?
Wie zegt dat alle Tv's een coax out hebben voor geluid? Stel je hebt het niet...
Kijk als dat zo was, jah dan was dit een oplossing geweest. helaaaaas.

Met een echte receiver sluit je je PS4, XBOX720 en NMT aan en daar gaat 1 kabel richting de Tv.

Je hebt van die strips die op de muur kan plakken en je kabels netjes bij elkaar houdt. Als er 3 + 2 coax kabels er door heen moeten, denk niet dat ik die strip nog dicht kan klikken. Kortom, ik zie overal kabels.
Stel ik wil mn XBOX720 showen aan m'n vrienden buitenhuis.. Moet ik eerst gaan pielen om de kabel te krijgen.

Ja je kunt wel zeggen --> reserve HDMI kabel hebben, maar nee :+

Nu jij weer O-) }:O
ach ja, PS4, Xbox720 |:(
De Z5500 is gewoon niet de oplossing voor je; klaar - terugkomend op de vraag wat 4th stelde, gaf ik de Z5500 aan als oplossing.
Arfman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:19:
[...]

[...]

[...]

Klopt, was op iBood, ding vloog de deur uit en moest snel beslissen. Maar niet in RAR files kunnen kijken is ook weer knap waardeloos zeg, ben ik dan echt zo verwend met XBMC?

[...]

Allemaal al gedaan, kan geen oplossing vinden. Ik heb nog 0,0 videobestanden kunnen afspelen met dit ding en weet echt niet meer waar ik het moet zoeken :'(
Balen !
Probeer eens een 'normale' pc eraan te hangen ?> of een USB schijf ? Lukt het dan wel ?

Volgens mij komt die RAR support wel in een nieuwe firmware, had wel gezien dat meerdere mensen die optie wilden heben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

De PCH kan wel overweg met VIDEO_TS mappen. Die worden automatisch afgespeeld.

Rar files afspelen doet ie inderdaad niet. Al vindt ik dat ook geen probleem. Uitpakken doet NZBGet automatisch (laat ik hem meestal s'nachts uitzoeken)
Heb nog geen enkel probleem gehad met videobestanden. Al heb ik over het algemeen alleen DVD en MKV's.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Arfman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:19:
Al een keer gereset? Power stekker eruit en weer erin? Of de standbye+eject knop even indrukken?
Negen van de 10 keer lost dit bij mij netwerk-issues en/of kan-niet-afspelen-issues op.
Al mijn DVD-related content is in VIDEO_TS structuur, werken allemaal perfect (op de A-100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, ik kon het zo snel niet vinden tussen de 88 pagina's.

Ik heb een NAS staan in de meterkast en daar haalt mijn PCH films vanaf etc. Werkt allemaal erg goed, nu wil ik graag Yamj installeren maar heb geen interne hdd in mijn PCH. Ben eigenlijk ook niet van plan dit te gaan doen.

Is er een mogelijkheid om Yamj op mijn NAS te installeren? Of anders een usb stick van een paar gig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik snap werkelijk niet waarom mensen pas overwegen een NMT te kopen als er een blu-ray speler in zit. Totaal overbodig, aangezien je met een interne of externe schijf gewoon je backupjes kunt draaien. :-) Geen gesleep met losse schijfjes. Niet meer van deze tijd zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Laatst online: 11-09 08:41
simonanton schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:04:
Ik snap werkelijk niet waarom mensen pas overwegen een NMT te kopen als er een blu-ray speler in zit. Totaal overbodig, aangezien je met een interne of externe schijf gewoon je backupjes kunt draaien. :-) Geen gesleep met losse schijfjes. Niet meer van deze tijd zeg maar.
En als je dat een film huurt bij de videotheek of leent van iemand anders, moet je eerst een back-up maken i.p.v. rechtstreeks in je speler stoppen.. dat is toch niet handig?
Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.