Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 99.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02-2022
Op de solcon website staat de storing wel netjes weergegeven.

Probleem:
Door een storing met BabyXL ondervinden eindgebruikers hinder van een onderbreking in de xDSL en VoIP dienstverlening. Storing geld voor onderstaande locaties:

Nwk (Nieuwerkerk aan den IJssel)
Rt-Mdw (Rotterdam-Middelwatering)
Rt-Psl (Rotterdam-Prinsenland)
Rt-Trb (Rotterdam-Terbregge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Slechte zaak dat Telfort erover zwijgt. Mijn vriendin zit op de centrale in Middelwatering en heeft dus inderdaad een storing. Maar als reactie op mijn storingsmelding op de website (waarin ik duidelijk aangaf dat zowel internet als telefonie niet werkt en dat de modem al gereset is en het lampje voor internet rood brandt) krijg ik bericht dat er geen storing is op de lijn en dat ik de modem moet resetten en dat problemen met telefonie lastig zijn. Wat een prutsers, ze lezen niet eens wat je schrijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 15:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

damn it. Ik woon dus net in Rotterdam-Prinsenland.
Ik ga wel even telfort bellen dat het zo niet netjes is dat ze de storing niet vermelden op de website. En dus ik weer moet bellen en waar ze weer dus geld van verdienen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
DNA_Saint schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:53:
damn it. Ik woon dus net in Rotterdam-Prinsenland.
Ik ga wel even telfort bellen dat het zo niet netjes is dat ze de storing niet vermelden op de website. En dus ik weer moet bellen en waar ze weer dus geld van verdienen.
Wat denk je er mee te bereiken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

dat ze het voortaan op de website zetten, zodat ik niet eerst hoef te bellen om te horen dat er een storing is.

Ik heb dus gebeld en na een lang keuzemenu hoor je dus dat er inderdaad een storing is in de regio rotterdam.
Wel inspreken op de telefoon, maar niet op de website zetten.

Heb een klachtmail gestuurd! :p
Ik wil mijn 90 cent terug! :D En dat ze in de toekomst zulke storingen op de website zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door DNA_Saint op 18-02-2009 15:06 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DNA_Saint schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:00:
dat ze het voortaan op de website zetten, zodat ik niet eerst hoef te bellen om te horen dat er een storing is.

Ik heb dus gebeld en na een lang keuzemenu hoor je dus dat er inderdaad een storing is in de regio rotterdam.
Wel inspreken op de telefoon, maar niet op de website zetten.

Heb een klachtmail gestuurd! :p
Ik wil mijn 90 cent terug! :D En dat ze in de toekomst zulke storingen op de website zetten.
Was ik niet voor niets cynisch ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hehe, je moet toch wat doen.
ik kan geen msn op, kan niet normaal naar websites.
Niks...

ik weet niet hoe lang het duurt om dit te fixen, maar ze zijn al ruim 4,5 uur bezig ermee.

Update 2:
Op dit moment is de lasploeg van start gegaan met het lassen van de breuken, de verwachtte eindtijd is helaas nog niet bekend.

[ Voor 63% gewijzigd door DNA_Saint op 18-02-2009 17:03 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De mensen die je aan de lijn krijgt, zijn helpdeskmedewerkers. Die hebben waarschijnlijk 0 contact met de mensen die storingen op de site zetten. Nutteloos gesprek dus. Overigens verdienen ze geen geld aan een helpdesk, ze verliezen er alleen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

dat weet ik. Maar kan toch soort van klacht indienen.
Maare, ik had ergens in dit topic gelezen dat ze juist aan de helpdesk best veel geld verdienen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Als je dat ergens in dit topic hebt gelezen, dan moet het wel waar zijn? :)
Volgens mij stond er vlak onder in ditzelfde topic een simpele rekenvoorbeeld dat er bijna onmogelijk geld valt te verdienen aan een nummer dat 15 of 30 ct/m kost, iets wat je zelf ook wel kunt verzinnen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

blaataaps schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:32:
Als je dat ergens in dit topic hebt gelezen, dan moet het wel waar zijn? :)
Volgens mij stond er vlak onder in ditzelfde topic een simpele rekenvoorbeeld dat er bijna onmogelijk geld valt te verdienen aan een nummer dat 15 of 30 ct/m kost, iets wat je zelf ook wel kunt verzinnen volgens mij :)
Het ligt er aan hoe je het bekijkt O-) Als je een product verkoopt, een ondernemer die niks met telecom te maken heeft, dan kun je denk ik niet veel geld verdienen. Want het grootste gedeelte ben je kwijt aan de 0900 provider en die 0900 provider betaalt weer KPN naar gelang hoeveel de 0900 provider data heeft ingekocht. Maar in geval van Telfort, die eigendom is van KPN, halen afschuwlijk veel geld binnen of beter gezegd harken met die 0900 nummer genoeg geld binnen om de uitzendkrachten op de call center te kunnen bekostigen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 225698 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:27:
[...]

Het ligt er aan hoe je het bekijkt O-) Als je een product verkoopt, een ondernemer die niks met telecom te maken heeft, dan kun je denk ik niet veel geld verdienen. Want het grootste gedeelte ben je kwijt aan de 0900 provider en die 0900 provider betaalt weer KPN naar gelang hoeveel de 0900 provider data heeft ingekocht. Maar in geval van Telfort, die eigendom is van KPN, halen afschuwlijk veel geld binnen of beter gezegd harken met die 0900 nummer genoeg geld binnen om de uitzendkrachten op de call center te kunnen bekostigen :X
En daar gaan we weer met het aluminium-hoedje, een helpdesk is een kostenpost om problemen die klanten met je diensten ervaren netjes op te lossen. Even afhankelijk van het feit of dat realistisch is of niet, maakt geen enkel bedrijf daarop keiharde winst. Winst maken doe je door een dienst/product succesvol in de markt te zetten zodat je voldoende omzet behaald. Telfort probeert dat te doen als prijsvechter, maar ook dan zal je dienst/product in de basis goed moeten zijn.
Ik ben best met je eens dat sommige geluiden hier op het forum aangeven dat het kwa capaciteit bij Telfort op knappen staat, maar daar moeten ze ws zelf nog achter komen. Daar zit echter zeker geen ingewikkeld complot achter, da's te duur ;)
Zo en nu m'n aluhoedje weer op ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Dan moet je even voorrekenen hoe ze dat van maximaal 18 euro per uur allemaal betalen, gat in de markt, dat binnenharken met die 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

*edit*
bij mij werkt gelukkig alles weer, maar bij de update staat wel dat het bij sommige wijken het dus nog steeds niet doet.

[ Voor 71% gewijzigd door DNA_Saint op 18-02-2009 22:52 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:50
Gister even een dropout van een paar seconden, maar daarna ging alles weer lekker (Rijswijk ZH)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Anoniem: 225698

blaataaps schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:37:
Dan moet je even voorrekenen hoe ze dat van maximaal 18 euro per uur allemaal betalen, gat in de markt, dat binnenharken met die 0900 nummer.
Ooit gehoogd van MBO ICT stage plekken? WAO'ers/langduurige werkeloze jongeren die terug de arbeidsmarkt op moeten en door subsidie aan een baan worden geholpen?

Anoniem: 236439

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik over Telfort internet erg tevreden ben, vele mensen heb ik het aangeraden en die vinden het ook top. Goede snelheden en stabiele verbinding, +- 16 maanden aangesloten nu.

Mijn ouders had ik het ook aangeraden en ook hun hebben telfort internet + Telfort vast bellen. Nu weten hun niet veel van het technsche vlak af, dus als er problemen zijn kom ik aan de pas.

Sinds de 4 weken dat ze aangesloten zijn hoor ik niets dan ellende, internet werkt altijd, maar telefonie laat het afweten. Het phone 1 lampje brand dan niet en als ik inlog op de modem staat er onder Phone1: Not Register. Een reset mag meestal niet baten, fabrieks instellingen > vervolgens alles opnieuw configureren heeft tot nu toe wel 2x geholpen. maar de andere keren blijft de lijn gewoon weg niet werken.

Ik heb dit forumtopic en de vorige goed doorgelezen, maar kan niet tot een oplossing komen. Misschien dat jullie eventueel nog tips hebben, want me ma is over de rooie :D
Als ik inlog op de modem staat er Phone1: Not register. Soms als ik dan naar de fabrieks instellingen ga en vervolgens alle gegevens invoer doet hij het opeens wel, maar dat is altijd voor korte duur.

We gebruiken een standard telfort modem, met 1 utp uitgang, die vervolgens in een Asus WL500gP zit die vervolgens de wifi regelt. Van het ISRA punt zt de kabel direct in de zyxel, zonder tussen komst van een splitter want die is nu niet meer nodig.

Voor de rest werkt internet dus altijd naar behoren en is het de vastbellen die het af laat weten, hopelijk komen jullie met een eventueele oplossing op de proppen :D

Anoniem: 54235

Gisteren nog XS4ALL verbinding, eventjes kort het telfort modem aangesloten. Volgens de intrainwaarden zat ik op 8Mbit (800 meter van centrale). Vanmorgen modem aangesloten, geactiveerd en online gegaan. Intrainwaarden: 15Mbit

Ik ben er blij om, aangezien er tussen het ISRA punt en het modem 15 meter telefoonkabel ligt (huurhuis, kan niet anders) en wij bij XS4ALL maximaal 9Mbit hadden.

*O*

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 236439 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:36:
Voor de rest werkt internet dus altijd naar behoren en is het de vastbellen die het af laat weten, hopelijk komen jullie met een eventueele oplossing op de proppen :D
Telfort heeft oplossing niet eens. Laat staan dat wij die hebben.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Ook ik (zal niet nieuw zijn) had last van een trage respons op sommige tijden met mijn Zyxel 2602HW.
Niet vooruit te branden af en toe... Een reset van het modem hielp en na een tijdje was het weer prijs.

Sinds een paar dagen heb ik eerst de logging zoals hier vermeld uitgezet:
geen noemenswaardig verschil te merken helaas.

3 dagen geleden de Firewall uitgezet en tot nu toe (even afw88) geen problemen meer met stoperige verbinding etc. Oorzaak lijkt dus de zyxel 2602 te zijn die het met zijn CPU niet aankan.

Gevolg is wel een stortvloed van meldingen in de logfile van een server die er aan hangt :|
Shorewall draait op deze linux machine maar het is wel extra werk wat ik liever door het modem wil laten afhandelen.

Twee vragen:
- kan ik de Zyxel retour sturen en mijn 70 euro terugvragen (of een deel er van)?
- Is er een goed alternatief modem met krachtige CPU en SPI firewall?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Loekie
Anoniem: 225698 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:51:
[...]

Ooit gehoogd van MBO ICT stage plekken? WAO'ers/langduurige werkeloze jongeren die terug de arbeidsmarkt op moeten en door subsidie aan een baan worden geholpen?
Ooit gehoord van training, exploitatiekosten, kwaliteitsmanagement? WAO'ers en WIA'ers vergen alsnog meer investering als 'normale' werknemers, stagelopers idem, die moet je ook begeleiden en met een beetje pech meer dan een 'normale' werknemer.
Enig idee hoe het zit met kosten als een klant 2x moet bellen omdat klant 1e keer niet goed geholpen werd? Kosten van 1 manier van oplossen die uiteindelijk onjuist blijkt?
Met andere woorden: het is voor een bedrijf duurder om een product te leveren dat niet goed werkt, dan een werkend product te leveren waarop veel minder ondersteuning nodig is.

specs

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Zojuist de helpdesk van Telfort weer gebeld. Omdat mijn lijn instabiel was (ik heb mijn modem op ADSL2 gezet ipv ADSL2+) doet mijn lijn het nu. Alleen op 8Mb. Niet hoger.
Bij de helpdesk zeggen ze dat ze mij gedowngrade hebben naar 8Mb om het stabiel te houden.
Ze zeggen zelfs, er zal wel een kink in de kabel zitten tussen uw huis en de centrale. Om e.e.a stabiel te houden hebben wij uw verbinding op 8Mb gezet. ZONDER ENIG OVERLEG.

Ik hoop dat ze de ###### krijgen bij Telfort. Ben blij dat ik volgende week weg ben bij dat stelletje zielige #####. Ik had nog wel gevraagd of ze telefonisch contact opnemen, maar dat is teveel moeite. Een lijn ongevraagd downgraden is makkelijker. :( :( :( :( :( :( :(

edit: Ze gaat hun onderzoek her-openen. Volgens hun klappert de lijn nog steeds... Goed inzicht ! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door basduijn op 19-02-2009 21:35 ]

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alweer 2 leuke disconnects gehad die mij veel extra werk opleveren. Heerlijk... :r

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoe kan ik mijn zyxel modem van adsl2+ naar adsl2 zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
basduijn schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:17:
Bij XP werkt het standaard bij VISTA moet je het eerst aanzetten (Telnet), open met "cmd"
een dosbox en tik:
telnet 192.168.1.254 (standaard ip van de zyxel)
telnet opent nu met een wachtwoordprompt, vul hier je zyxel wachtwoord in.
je kunt de ADSL standaard instellen met:
wan adsl opencmd adsl (4mbit)
wan adsl opencmd adsl2 (12mbit)
wan adsl opencmd adsl2+ (20mbit)
Verlaat nu telnet met "exit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292068

De mensen die je aan de lijn krijgt, zijn helpdeskmedewerkers. Die hebben waarschijnlijk 0 contact met de mensen die storingen op de site zetten. Nutteloos gesprek dus. Overigens verdienen ze geen geld aan een helpdesk, ze verliezen er alleen op.
Natuurlijk is dit niet waar, de helpdeskmedewerkers hebben wel degelijk de mogelijkheid om een storing te melden bij hun Senior. Mochten er veel klachten binnenkomen van een bepaalde stad/wijk/centrale etc etc word dit onmiddelijk gecommuniceert naar de technische afdeling van Telfort.

Natuurlijk is het zo dat je niet elke storing meteen aan ziet komen, vandaar dat sommige storingen (in de ogen van de klanten) te laat op de site worden vermeld. Echter blijft het altijd zo dat Telfort pas een storing ziet als hij er is, in de toekomst kijken is nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, een storing melden is nuttig. Dat kunnen ze doorgeven aan een senior. Maar melden dat je vindt dat een storingsmelding te laat op de site kwam... vrij nutteloos denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt, zodra Telfort weet dat het een storing betreft, is er voor Telfort zelf alles aan gelegen om dit zo snel mogelijk te communiceren, dit om ontevreden klanten, lange wachtrijen bij helpdesk etc etc te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Zojuist heeft een medewerker van Telfort contact met mij opgenomen. Niet omdat hij een storing op zijn naam kreeg, maar omdat hij mijn berichtje(s) hier op tweakers heeft gelezen. Hij heeft e.e.a. nagekeken, maar omdat ik mijn lijn al heb opgezegd kan hij niet zoveel meer voor mij doen.

Het feit dat iemand contact mij opneemt om een poging te doen om mijn probleem vind ik al heel wat. Hulde. Geen hulde aan Telfort overigens, maar aan de medewerker die met mij contact heeft opgenomen. In overleg met mij is de call nu gesloten. Niet opgelost, maar wel gesloten. Totdat ik XS4ALL heb zal ik met 8Mb moeten doen.

Waar ik de meeste problemen mee had is het feit dat een medewerker van Telfort mijn account downgrade zonder dat aan mij te melden. En vervolgens mijn call sluit zonder dat het is opgelost. Nu is het ook niet opgelost, maar wel gesloten in overleg. En zo hoort dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed geregeld!

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 292068 op 20-02-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:24

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb mijn Zyxell met "wan adsl opencmd adsl2" eens een tandje lager gezet om te kijken of de telefonie dan stabieler is....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ligt het aan mij of ligt de mailserver bij Telfort eruit?

Ik haalde eerst mijn mail nog op bij Speedlinq, maar omdat dat niet meer werkte heb ik er pop3.telfort.nl van gemaakt.

[ Voor 52% gewijzigd door pven op 20-02-2009 15:30 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 16:20
pven schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:29:

Ik haalde eerst mijn mail nog op bij Speedlinq, maar omdat dat niet meer werkte heb ik er pop3.telfort.nl van gemaakt.
Ja lijkt er inderdaad op dat die er uit ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:29:

Yep die ligt eruit, word aan gewerkt, Storingsmeldingen zijn de deur al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

20-02-2009 - Verstoring webmail en ophalen van mail (pop3)

Op dit moment kunt u problemen ondervinden met de webmail en het ophalen van mail(pop3). We zijn bewust van het probleem en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 292068 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:50:
[...]

Yep die ligt eruit, word aan gewerkt, Storingsmeldingen zijn de deur al uit :)
Zie op storingsoverzicht dat KPN er gisteren half uit lag qua mail en nu is Telfort aan de beurt. Wat is het toch met een mailserver onderhouden. Het lijkt voor die gasten echt op raketwetenschap. Ik handel al mijn mail af via Gmail servers, geen outage nog meegemaakt. DNS laat ik lopen via OpenDNS. Dus ik omzeil praktisch Telfort servers zoveel als mogelijk. Raadt het iedereen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:40:
[...]

Zie op storingsoverzicht dat KPN er gisteren half uit lag qua mail en nu is Telfort aan de beurt. Wat is het toch met een mailserver onderhouden. Het lijkt voor die gasten echt op raketwetenschap. Ik handel al mijn mail af via Gmail servers, geen outage nog meegemaakt. DNS laat ik lopen via OpenDNS. Dus ik omzeil praktisch Telfort servers zoveel als mogelijk. Raadt het iedereen aan!
Zo moeilijk is het niet maar in dit geval ligt het ook niet aan de mailservers zelf, ook niet aan de routering of het netwerk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

17:10 mail-server doet het nog niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OgWok schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:12:
17:10 mail-server doet het nog niet... 8)7
Klopt ! Ze weten wat ern aande hand is en zijn er druk mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hmmz, raar. Mailserver van telfort geeft een timeout. En de mailserver van Tiscali (oude provider) geeft een invalid password error. Raar, je zou denken dat de Tiscali server dan ook een timeout zou geven, en geen invalid password error.

Ik hoop dat 't snel wordt opgelost, maar ik hou het nog wel even vol met gmail. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
[

Klopt ! Ze weten wat ern aande hand is en zijn er druk mee bezig :)
Als jij zo goed op de hoogte bent kun je dan ook vertellen WAT het is dat voor deze email storing zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
smokesign schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:25:
[...]

Als jij zo goed op de hoogte bent kun je dan ook vertellen WAT het is dat voor deze email storing zorgt?
Hahahaahha, het is gewoon wat op de site van Telfort staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
smokesign schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:25:
[...]

Gezien de reg-datum en de inhoud van posts zal tr1p vast meer weten, of hij/zij meer mag zeggen is natuurlijk een ander verhaal...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

Lange storing zeg, zucht... gelukkig krijg ik bijna al mn mail op mn domeinnaam, maar ik wacht wel op antwoord van een belangrijk bericht dat ik naar een familielid met tiscali gestuurd heb... die krijgt mijn mail dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Grappig, ik ben 14 maanden een tevreden Telfort gebruiker. (Paar x een korte storing of klapperende verbinding achter de rug).
Wanneer er iets loos is kijk ik eerst op Tweakers, weet dan genoeg.-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:27:
[...]

Gezien de reg-datum en de inhoud van posts zal tr1p vast meer weten, of hij/zij meer mag zeggen is natuurlijk een ander verhaal...
Dat klopt indredaad. En ja ik weet precies wat deze storing veroorzaakt, maar niet of ik dit open mag communiceren aangezien ik hier als een persoon post en niet als woordvoerder van Telfort. Ik zal dit maandag even navragen zodat ik miss in staat ben om in het vervolg meer informatie te kunnen geven.

Ik kan wel zeggen dat deze stroring niet word veroorzaakt door technische problemen omtrent de smtp, pop en ftp servers of het netwerk van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kun je wel zeggen of het einde in zicht komt? dat vind ik interessanter.

Edit 20.32: hij LIJKT geen fouten meer te geven

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 151007 op 20-02-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:29:
kun je wel zeggen of het einde in zicht komt? dat vind ik interessanter.

Edit 20.32: hij LIJKT geen fouten meer te geven
goed gezien, pop, smtp, en ftp server zijn weer up and running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Anoniem: 292068 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:27:
[...]

Dat klopt indredaad. En ja ik weet precies wat deze storing veroorzaakt, maar niet of ik dit open mag communiceren aangezien ik hier als een persoon post en niet als woordvoerder van Telfort. Ik zal dit maandag even navragen zodat ik miss in staat ben om in het vervolg meer informatie te kunnen geven.

Ik kan wel zeggen dat deze stroring niet word veroorzaakt door technische problemen omtrent de smtp, pop en ftp servers of het netwerk van Telfort.
Het systeem communiceert, wij worden gehoord! Deuren worden geopend, verlicht zijnde onze zielen!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha nou niet te voorbarig he, zoals ik al zei post ik hier als persoon niet als bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Nee hoor ;) de e-mail doet het weer en ik heb mijn o-zo belangrijke reply binnen, storm in een glas water :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Dat mag dan wel zo zijn, maar ik heb na 14:00 uur geen enkele mail meer binnen gekregen. Zelfs die 3 test mailtjes van mij zelf niet :) Heb me net weer opnieuw aan moeten melden maar geen mail te zien. Kreeg de laatste tijd al vaker mail een dag te laat binnen, benieuwd wanneer de bulk nu gaat komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smokesign schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:00:
Dat mag dan wel zo zijn, maar ik heb na 14:00 uur geen enkele mail meer binnen gekregen. Zelfs die 3 test mailtjes van mij zelf niet :) Heb me net weer opnieuw aan moeten melden maar geen mail te zien. Kreeg de laatste tijd al vaker mail een dag te laat binnen, benieuwd wanneer de bulk nu gaat komen 8)7
Helaas zelfde conclusie, komt niks aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:28:
[...]

Helaas zelfde conclusie, komt niks aan!
Hmzz dat is vreemd, jammer genoeg is het nu voor mij ook weekeind en heb ik hier niet de tools om verder te kunnen kijken :(

Nahja jammer is het natuurlijk niet dat ik weekeind heb:P:P haha

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 292068 op 20-02-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hier ook, geen time out, geen foutmelding, maar ook geen nieuwe mail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Regio 070/020 lijkt alles weer op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 20-05 12:42
Modbreak:Zo is het wel genoeg met de meldingen over een storing, een melding is prima maar niet een hele pagina over hetzelfde.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik ben nu nog in het bezig van T4 ADSL (4Mbit/640Kbit) van Telfort (voorheen Tiscali), inclusief telefonie. Dit is nog een oude abonnementsvorm van Tiscali en ik ben erover aan het denken om te upgraden naar Telfort internet 20 Mb, inclusief telefonie.
Aangezien Tiscali overgenomen is door Telfort gaat deze overstap vrij eenvoudig als het goed is. Echter zijn er 25 euro wijzigingskosten voor het omzetten. Nu zijn die kosten niet echt een probleem, maar ben ik het er wel niet echt mee eens. Ik denk dat ik ook dat ik daar weinig tegen kan beginnen, of zijn er hier mensen die ervaring met deze overstap hebben?

Hetgeen ik verontrustender vind zijn de vele klachten die er bestaand over Telfort Internet en telefonie. Zelf ondervind ik met mijn huidige abonnement af en toe wel problemen maar niet echt storend. Zou dit veranderen als ik overstap naar Telfort internet 20 mb? Of is het in principe gewoon allemaal hetzelfde netwerk met dezelfde problemen?

Verder vraag ik me af of ik na de overstap ook een draadloze router cadeau zal krijgen, aangezien ik nu nog een basis router (Zyxel) van Tiscali heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98435

Ook ik heb nog steeds problemen met telefonie, maar het is zeker verbeterd de laatste maanden. Ook is de geboden bandbreedte ok (16Mbit) en redelijk steady. Het is echter verontrustend dat naar mijn gevoel er momenteel gebruik gemaakt wordt van stateful packet inspecting om nntp (nieuwsserver) verkeer te knijpen. Als ik een bekende game wil downloaden van tweaknieuws via poort 119/583 gaat mijn transfer speed naar 0kb. Switch ik naar bijv. een muziek download dan gaat mijn speed weer naar 1,6MB. Dit heb ik meerdere malen getest, en kan niet andrers concluderen dat aan de hand van de filename/hash/id er geknepen wordt (muziek is legaal om te downloaden,. games niet). Dit probleem doet zich niet voor via een SSL verbinding, maar die knijpt telfort zowiezo al. Hebben meer mensen deze ervaring ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:18
Hoe kom je erbij dat Telfort SSL afknijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
MyTi schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:27:
Hetgeen ik verontrustender vind zijn de vele klachten die er bestaand over Telfort Internet en telefonie. Zelf ondervind ik met mijn huidige abonnement af en toe wel problemen maar niet echt storend. Zou dit veranderen als ik overstap naar Telfort internet 20 mb? Of is het in principe gewoon allemaal hetzelfde netwerk met dezelfde problemen?
Alles zou gewoon hetzelfde moeten zijn aangezien dit alleen maar een administratieve omzetting zou zijn. Je blijft op hetzelfde netwerk zitten. Dus tjaah, ook dezelfde problemen.
MyTi schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:27:
Verder vraag ik me af of ik na de overstap ook een draadloze router cadeau zal krijgen, aangezien ik nu nog een basis router (Zyxel) van Tiscali heb.
Van de Telfort website:
Nee, u krijgt alleen een vervangend modem als uw huidige modem defect is. Wel bestaat de mogelijkheid om het basismodem te vervangen voor een draadloos modem. Dit kost eenmalig € 99,-. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 19:28
Ik heb telfort vast bellen en nu wil een vriend van mij die budgetphone heeft naar mij toe bellen via sip, omdat dit dan gratis voor hem is.
Nu hebben we al diverse sip nummer geprobeerd maar mijn echte sipnummer kan ik nog niet achterhalen. Wat is mijn standaard telfort sip nummer (of werkt tefort niet via sip?)

Ik heb de volgende getest vanaf de budgetphone account naar mijn telfort:
netnummer+abonneenummer@tel.telefoniedienst.nl
netnummer+abonneenummer@sip.telefoniedienst.nl
sip.netnummer+abonneenummer@tel.telefoniedienst.nl
sip:netnummer+abonneenummer@tel.telefoniedienst.nl

Bij de eerste drie gebeurt er niets. Bij de laatste krijg ik een in gesprek toon (maar nummer is niet ingesprek, want alsik gewoon het netnummer+abonneenummer intoets gaat het goed.
Iemand een idee?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ VivaAtloni: misschien heb je hier iets aan:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/SIP_TEL.jpg

Number en User Name zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Klopt, zo ben ik aan de server adressen gekomen. Ik heb ook deze router/modem van zyxel. Maar mijn uiteindelijke sip adres kan ik hiermee nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98435

@ Speedlink:
Via 119 -> 1,6 mb p/s Via 563 SSL -> 1,1 mb p/s. Zelfde test via XS4ALL met identieke setup, beide poorten gelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 98435 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:26:
@ Speedlink:
Via 119 -> 1,6 mb p/s Via 563 SSL -> 1,1 mb p/s. Zelfde test via XS4ALL met identieke setup, beide poorten gelijke snelheid.
Hou je dr wel rekening mee dat SSL wat meer rekenkracht kost vanwege de encryptie en dat t daar door lager uit kan vallen? Op mijn oude P4 (die nu verkocht is) had ik dat ook. Zonder SSL scoorde ik hoger als met. Maar dat bleek gewoon te komen omdat de PC het niet goed genoeg trekken wou.
Op de nieuwe PC is t omgekeerde :)
Ik haal zonder SSL 1803kbs down en met SSL tik ik 1991kbs aan (das echt maximaal haalbare hier).
SSL connect ALTIJD hier. Zonder SSL heb ik enorme pieken en dalen in mn download en soms zelfs dak helemaal niet connecten kan. dus zonder SSL word je naar mijn idee veeeel makkelijker afgeknepen dan met.
Dacht ook trouiwens dat SSL sowieso niet zomaar geknepen kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 20-05 12:42
VivaAtloni schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:04:
Ik heb telfort vast bellen en nu wil een vriend van mij die budgetphone heeft naar mij toe bellen via sip, omdat dit dan gratis voor hem is.
Nu hebben we al diverse sip nummer geprobeerd maar mijn echte sipnummer kan ik nog niet achterhalen. Wat is mijn standaard telfort sip nummer (of werkt tefort niet via sip?)

Ik heb de volgende getest vanaf de budgetphone account naar mijn telfort:
netnummer+abonneenummer@tel.telefoniedienst.nl
netnummer+abonneenummer@sip.telefoniedienst.nl
sip.netnummer+abonneenummer@tel.telefoniedienst.nl
sip:netnummer+abonneenummer@tel.telefoniedienst.nl

Bij de eerste drie gebeurt er niets. Bij de laatste krijg ik een in gesprek toon (maar nummer is niet ingesprek, want alsik gewoon het netnummer+abonneenummer intoets gaat het goed.
Iemand een idee?
Jullie gedachten is begrijpelijk, maar je kan niet zomaar tussen twee aanbieders op 'IP' bellen. Zo werkt de VoIP (SIP) implementatie van ISP's en aanbieders zoals budgetphone niet. Soms kan je in een modem waarin je VoIP account zit wel iets instellen met speeddail zodat je direct naar zijn IP adres verbindt met een doel nummer. VoIP is niet perse uniform tussen aanbieders, dat is een misverstand. Eerder VoIP netwerk van partij A en een VoIP netwerk van partij B. Ergens hebben ze allebei een koppeling naar de 'buitenwereld' waar je naar een nummer een gesprek kunt opzetten, echter dus niet altijd kosteloos dan.

Anders neem jij ook een budgetphone account erbij? Of bel jij hem.
Anoniem: 98435 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:26:
@ Speedlink:
Bedenk dat SSL bij een usenet aanbieder ook heel veel CPU kacht kost. Deze machines die SSL doen kunnen het in de avond uren wel eens drukker hebben dan in de dal momenten natuurlijk :) Het onderscheidt zal niet liggen tussen games of muziek, eerder tussen hoe oud het is misschien als voorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 23-02-2009 20:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
bjck schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:34:
[...]
Jullie gedachten is begrijpelijk, maar je kan niet zomaar tussen twee aanbieders op 'IP' bellen. Zo werkt de VoIP (SIP) implementatie van ISP's en aanbieders zoals budgetphone niet. Soms kan je in een modem waarin je VoIP account zit wel iets instellen met speeddail zodat je direct naar zijn IP adres verbindt met een doel nummer. VoIP is niet perse uniform tussen aanbieders, dat is een misverstand. Eerder VoIP netwerk van partij A en een VoIP netwerk van partij B. Ergens hebben ze allebei een koppeling naar de 'buitenwereld' waar je naar een nummer een gesprek kunt opzetten, echter dus niet altijd kosteloos dan.

Anders neem jij ook een budgetphone account erbij? Of bel jij hem.
Ja en nee, aanbieders kunnen wel peering-overeenkomsten opstellen, vaak kun je dan middels een voorkeuze doorgezet worden naar het juiste netwerk. In NL nog niet echt gebruikelijk, in VS bijvoorbeeld weer wel.
Snelste en kortste opties is idd een budgetphone prepaid erbij, onderling bellen zou nl gratis zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Lees dit korte topic maar even door. http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=3198 Daarin staat de reactie van Budgetphone dat inderdaad bellen van budgetphone naar oa telfort gratis is, mits je het sip adres weet. Dit sipadres kan dan weer in het Zyxel modem als speeddail worden ingevoerd.
Dit probeer ik nu dus naar de zip adressen in mijn vorige topic en dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
VivaAtloni schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:29:
Lees dit korte topic maar even door. http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=3198 Daarin staat de reactie van Budgetphone dat inderdaad bellen van budgetphone naar oa telfort gratis is, mits je het sip adres weet. Dit sipadres kan dan weer in het Zyxel modem als speeddail worden ingevoerd.
Dit probeer ik nu dus naar de zip adressen in mijn vorige topic en dit werkt niet.
Ik zou daarvoor Voxalot gebruiken, met de functie "Speeddial". Is natuurlijk veel eenvoudiger op te zetten dan dat geklooi in je modem. Je kunt hiermee nog steeds Budgetphone als provider gebruiken.
You can add as many speed dial entries as you like. To Edit/Delete and entry in the Speed Dial Book click on Pencil/Trashcan icons.
To route the call to a SIP URI, select URI and then enter the SIP URI. Note: Make sure you add sip: at the front of the URI.
To use your speed dial, just dial ** followed by the speed dial number that you selected earlier (eg. **2 dials speed dial number 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ik wacht nu al twee maanden op signaal hier op mijn nieuwe adres, na veel mail en telefonisch contact niks wijs geworden over hoe en wanneer het probleem wordt opgelost. Schriftelijk mijn contract opgezegd en inmiddels heb ik een andere provider (die mij overigens zeer snel aangesloten had!).
Nu krijg ik als reactie op mijn opzegbrief, de onderstaande mail:
Uw probleem met betrekking tot de oplevering op het nieuwe adres is reeds in behandeling bij de technische afdeling. Helaas kan hier enige tijd in gaan zitten. Wij willen u vragen om nog even geduld te hebben zodat de technische dienst de lijn binnekort kan opleveren. Helaas kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot vroegtijdige opzegging van het contract. Wel kunnen wij u melden dat u na de oplevering van het internet een vergoeding kan aanvragen voor de verlate oplevering via de klachtenafdeling van Telfort.
Dit kan toch niet? Niks vroegtijdige opzegging, ik had gewoon een jaarcontract dat vervolgens maandelijk opzegbaar is. 'Hier kan enige tijd in gaan zitten', twee maanden??? Op deze manier weigeren ze mij toch een opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

zijn er meer mensen bij wie hun oude speedlinq account (mail) door telfort is overgenomen en nu geen mail meer ontvangen?

Ik heb sinds de storing van vrijdag problemen met de mail van mijn ouders

Melding:
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
sp********@telfort.nl; Failed; 5.4.6 (routing loop detected)

Final-Recipient: rfc822; sp******@telfort.nl
Action: Failed
Status: 5.4.6 (routing loop detected)

Stuur je een melding van een technisch probleem met de beschrijving zoals hierboven (om het voor hen makkelijk te maken). Krijg je een handleiding om je client in te stellen terug..... |:(

Stuur je een 2e melding met het nummer van de vorige dat dit toch echt wel een debiele opmerking is (wel wat anders verwoordt uiteraard). Krijg je een nieuwe melding dat je je forward weg moet halen |:( het is *** helemaal geen forward dit zijn gewoon adressen die telfort overgenomen heeft. Daarnaast levert het mailen naar het sp*****@telfort.nl dezelfde fout op.

Dan maar een klacht ingediend, eens kijken of er iemand bij Telfort dan gewoon eens wil KIJKEN naar de melding.

Sorry voor de flame maar ik heb me de afgelopen dagen echt dood lopen ergeren aan het 'de klant doet zijn best om een zo specifiek mogelijke melding te doen' en vervolgens de standaard reply terug te krijgen over het instellen van een mailclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02-2022
Ben een mooi verhaaltje op het spoor gekomen van de telfort voip problemen van vorig jaar. Blijkbaar is digitalk de voip-provider van onze provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 16:52
Al eens een nieuw e-mailadres gemaakt? Kijken of die dezelfde symptomen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:27:
Bij mijn broertje brandt sinds een paar dagen het DSL lampje niet meer, terwijl zijn lijn half januari was opgeleverd (DSL lampje ging toen in de loop van die dag branden) en alle waardes perfect aangezien hij vlakbij een centrale zit, attenuation downstream 11dB, modem trainde in op bijna 20 mbit. Hij kon toen ook gewoon gebruik maken van internet.

Vervolgens alles opnieuw aangesloten, modem meerdere malen reset, maar zonder resultaat.

Hij heeft toen met Telfort gebeld en daar kreeg hij te horen dat zijn lijn nog niet geactiveerd was en dat hij ander kabeltje moest proberen, rood/blauw ipv oranje/wit of andersom.
Echt schandalig hoe lang zulke zaken duren bij Telfort, dit is nog steeds niet opgelost... Bij Ziggo wordt er gewoon binnen 72 uur een monteur gestuurd en mocht die het niet kunnen oplossen wordt het doorgezet, alleen bij een kabelbreuk kan het wel langer duren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 47200 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:39:
Sorry voor de flame maar ik heb me de afgelopen dagen echt dood lopen ergeren aan het 'de klant doet zijn best om een zo specifiek mogelijke melding te doen' en vervolgens de standaard reply terug te krijgen over het instellen van een mailclient.
Ik heb het idee dat de gedachtengang van veel bedrijven als volgt is:

"Klanten zijn vervelend. Vooral als ze met een vraag/verzoek/melding komen die net buiten de standaardscripts/procedures valt. Het liefst zijn we die klant kwijt, want de extra aandacht die ervoor nodig is kost ons meer dan het ons oplevert. "

Je ziet het bij energiebedrijven, kabelmaatschappijen, telecomaanbieders, internetproviders... ik begrijp je 'flame' volledig.
Al zou ik het eerder in de categorie 'rant' plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat komt omdat ze hun servicedesk uitbesteden aan bedrijven waar ongeïnteresseerde, ongemotiveerde onderbetaalde mensen werken :) Ze worden daar waarschijnlijk afgerekend op aantal mailtjes per uur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 15:59
Sinds een week heb ik ook telfort internet. Alles werkt prima, behalve port forwarding met het Zyxel basismodem. Omdat telfort zegt eigen firmware te hebben, post ik mijn vraag in dit topic.

Situatie: telefoonlijn -> zyxel -> switch -> computers.

Ik heb de tutorial van de startpost gevolgd, zelfs nog de firewall geheel uitgeschakeld, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om port 80 naar 192.168.1.3 te forwarden. Met mijn oude SMC router en @home verbinding was dit geen enkel probleem.

Heb mijn server een vast IP gegeven, deze gekoppeld aan MAC en gereserveerd, en de firewall geheel uitgeschakeld om daar alvast geen last mee te hebben. Nog steeds krijg ik geen verbinding.
Schakelt de firewall uberhaupt wel uit wanneer je deze uitschakelt in het configscherm? Of geeft het problemen omdat mijn server geen IP via DHCP vraagt, maar gewoon fixed is ingesteld? Ik heb hem immers wel gereserveerd in de Zyxel?

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz-01 op 25-02-2009 08:14 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb wat problemen met de combo tussen de Linksys WRT160N en het Zyxel modem van Telfort. Nu las ik in een ander topic dat iemand anders exact hetzelfde probleem had (WRT160N maakt niet automatisch verbinding) en die heeft uiteindelijk de Linksys omgewisseld, omdat hij zijn probleem wel kon oplossen, maar er andere problemen voor terugkreeg.

Voordat ik ook uren aan de slag ga met dat ding. Is er iemand die het (goed) werkend heeft gekregen? Anders ga ik er niet eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

zojuist na mijn 3e ticket (wat zogenaamd de oplossing bevatte) toch maar gebeld.

Uiteindelijk zelf uit moeten leggen dat ze waarschijnlijk sinds vrijdag een paar mailboxen gemerged hebben. Persoon aan de andere kant wist wel wat maar hij kon dit toch echt niet verklaren. Volgens mij is het een hele flinke storing geweest afgelopen vrijdag want als je niet terug kunt vinden of mailboxen gemerged zijn....

situatie was
speedlinq emailadres
overgenomen door telfort.

blijkbaar heeft telfort dus altijd de mail doorgestuurd naar de speedlinq account
dit ging dus goed tot afgelopen vrijdag, sindsdien kreeg ik een routing loop. Dus volgens mij wijst de speedlinq account nu naar dezelfde mailbox....
na verwijderen forward komt mail weer aan.

Mijn probleem is dus verholpen maar ik heb niet echt het gevoel dat ze bij Telfort weten wat ze doen en al helemaal niet dat ze een goede administratie erop na houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
Vandaag weer zo'n tergend langzaam internetdagje gehad... normaal 800kb/s, nu lijkt alles max 300kb/s te doen (omgeving 073) en dan die snelheidsfluctuaties. Ik word er echt helemaal gek van. Mijn oma met rollator is sneller dan dit.

Zo, moest het echt ff ventileren...

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Buzz-01 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:13:
Sinds een week heb ik ook telfort internet. Alles werkt prima, behalve port forwarding met het Zyxel basismodem. Omdat telfort zegt eigen firmware te hebben, post ik mijn vraag in dit topic.

Situatie: telefoonlijn -> zyxel -> switch -> computers.
Port forwarding via NAT werkt bij mij gewoon, firewall inderdaad uit.
Bovenaan staat een default server IP adres: wellicht kun je daar het IP adres van je main PC instellen.
De velden onderaan (destination port zo uit mijn hoofd) kun je het beste leeg laten.

Probeer anders een te telnettten naar de poort die open moet? Als dat niet lukt zul je ook
je firewall op je PC moeten uitzetten/controleren.

Hopelijk helpt dit je wat op weg...
Zo, moest het echt ff ventileren...
Bij mij valt het wel mee maar ik moet bekennen dat ik me al orienteer op een andere provider.
Alice / Online etc...

[ Voor 9% gewijzigd door HeyDude op 26-02-2009 09:09 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Goed de Linksys WRT160N router gaat terug, want de snelheid daarmee is om te janken en de verbinding niet stabiel. Was zo naïef te denken dat de router in principe niet in conflict kan komen met een modem, maar dat is dus wel zo.

Welke wireless router met 802.11n werkt wel goed met het zyxel modem van Telfort?

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-02-2009 11:57 ]

• Loekie
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:54:
Goed de Linksys WRT160N router gaat terug, want de snelheid daarmee is om te janken en de verbinding niet stabiel. Was zo naïef te denken dat de router in principe niet in conflict kan komen met een modem, maar dat is dus wel zo.

Welke wireless router met 802.11n werkt wel goed met het zyxel modem van Telfort?
Vaag, heb hier een half jaar in de zelfde opstelling gedraaid zonder problemen, alleen heb ik er wel direct dd-wrt op gezet. Dit was in het begin even uitvogelen hoe een en ander werkt, maar daarna enorm stabiel v.w.b. het draadloze gedeelte. Grootste probleem was even het routing gedeelte weer goed zetten na flash(waarom dat niet std aanstaat na flash naar DD-WRT toe is me nog steeds een raadsel).
Ik gebruik nu een Fritzbox 7270 omdat die alle functies die ik nodig heb voorziet op een stuk stabielere manier als het underpowered std-modem.
Wat is exact je probleem? Verbrekend wireless, routing of performance?

specs

• Buzz-01
HeyDude schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:07:
[...]
Port forwarding via NAT werkt bij mij gewoon, firewall inderdaad uit.
Bovenaan staat een default server IP adres: wellicht kun je daar het IP adres van je main PC instellen.
De velden onderaan (destination port zo uit mijn hoofd) kun je het beste leeg laten.

Probeer anders een te telnettten naar de poort die open moet? Als dat niet lukt zul je ook
je firewall op je PC moeten uitzetten/controleren.

Hopelijk helpt dit je wat op weg...
Bedankt voor je reactie. Gisteren nog even geprobeerd door de firewall uit te schakelen en inderdaad het IP van mijn webserver als default in te stellen om überhaupt een verbinding open te krijgen.
Resultaat: nog steeds onbereikbaar; mijn IP pingen werkt nu ook niet meer omdat de Zyxel die ook forwardt naar de server. Maar die ontvangt hem nooit... Heel vreemd allemaal! Helemaal omdat ik het zaakje werkend had via @home. Enige wijziging is dat @home modem en SMC router zijn vervangen door Zyxel modem en switch (eerlijk is eerlijk: SMC router aangesloten via LAN als AP+switch, maar heb ook getest met een echte switch).

Extra lastig is het testen omdat de webserver op een omgebouwde router draait, waar ik niet gemakkelijk op kan loggen. Misschien maar eens tijdelijk een webserver op mijn PC installeren zodat ik misschien wat terugvind in de logs...

Als het wél had gewerkt dan was het nog niet ideaal geweest: ik wil straks poorten forwarden naar twee verschillende IP's: één naar de webserver (80) en één voor RDP (3389).

Trouwens, wanneer ik de modem een harde reset geef, ben ik dan ook alle telfort-settings kwijt, of ben ik meteen weer online? Heb 'm zo uit de doos aangesloten en hoefde er zelf niets aan in te stellen. Ik neem dus aan dat 'ie pre-programmed komt met Telfort-settings?

Flickr

• Spacespider
Buzz-01 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:28:
Trouwens, wanneer ik de modem een harde reset geef, ben ik dan ook alle telfort-settings kwijt, of ben ik meteen weer online? Heb 'm zo uit de doos aangesloten en hoefde er zelf niets aan in te stellen. Ik neem dus aan dat 'ie pre-programmed komt met Telfort-settings?
Ja, de Telfort-settings blijven erin na een harde reset. Als je VOIP hebt moet je die wel overnieuw instellen.

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17
Wie heeft er nou eigenlijk allemaal het speedtouch 780WL modem draaien icm Telfort?
Ik zit er aan te denken deze neer te zetten, naar wat ik heb gelezen in dit topic lijkt ie stabieler dan het standaard zyxel modem.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Loekie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:05:
[...]

Vaag, heb hier een half jaar in de zelfde opstelling gedraaid zonder problemen, ...
Wat is exact je probleem? Verbrekend wireless, routing of performance?
Meerdere problemen.

Eerste probleem was dat hij niet is te installeren met de meegeleverde software. Hij blijft dan in de laatste stap hangen. Na een paar keer proberen (en hij weer bbleef hangen) werkte het gelukkig stiekem toch wel. Maar dan was het probleem dat als je je computer uit had gedaan, je vervolgens wel verbinding kon krijgen met de router, maar dat de router geen verbinding kon krijgen met het moden. Enige oplossing was stroom eraf.

Vervolgens de oplossing van een howto hier van GoT gebruikt, hetgeen neerkomt op de DHCP server uitzetten en modem via LAN ipv WAN aansluiten. Dan is mijn eerste probleem verholpen, maar dan is de verbinding niet stabiel (terwijl ik in een directe line of sight op slechts een paar meter zit). Hij valt regelmatig weg en aanmelden duurt dan lang. Bovendien is de snelheid sterk wisselend.

Daarnaast is te zien dat de snelheid überhaupt max de helft is van bedraad aansluiten. Enige overhead ok, maar dit is beetje veel. Mijn internet haalt 10-11mbit en via een N verbinding haal ik tussen de 4-6mbit en met mijn interne simpele B verbindin haal ik 3-4mbit. Ik verlies dus ook nog eens veel te veel snelheid met deze methode.

Nu kan ik wel aan de slag met de firmware die je noemt, maar een gebruiker hier op GoT die exact zelfde probleem had, heeft zijn router daarmee gebrickt. Bovendien zzit ik nu nog binnen de 7 dagen dat ik hem simpel kan omruilen.

Dan ga ik dus liever voor een router die out of the box werkt, dan hiermee lopen aanmodderen.

Hier had ik mijn probleem neergezet op forum:
Oscar Mopperkont in "[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Ac..."

Daar lees je ook dat een andere gebruiker Checkesys (ff uit hoofd) het probleem ook had, vervolgens een andere router heeft genomen en nu zonder probs internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-02-2009 14:03 ]

• Loekie
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:00:
[...]

Meerdere problemen.

Eerste probleem was dat hij niet is te installeren met de meegeleverde software. Hij blijft dan in de laatste stap hangen. Na een paar keer proberen (en hij weer bbleef hangen) werkte het gelukkig stiekem toch wel. Maar dan was het probleem dat als je je computer uit had gedaan, je vervolgens wel verbinding kon krijgen met de router, maar dat de router geen verbinding kon krijgen met het moden. Enige oplossing was stroom eraf.
Dat was met de installatie-CD bij mij ook zo, omdat er nogal lovend over dat LELA oid werd gesproken wilde ik dat ook even proberen. Helaas werkte dat niet, na handmatige config werkte het redelijk ok, alleen wat weinig mogelijkheden. Vandaar andere firmware in mijn geval.
Vervolgens de oplossing van een howto hier van GoT gebruikt, hetgeen neerkomt op de DHCP server uitzetten en modem via LAN ipv WAN aansluiten. Dan is mijn eerste probleem verholpen, maar dan is de verbinding niet stabiel (terwijl ik in een directe line of sight op slechts een paar meter zit). Hij valt regelmatig weg en aanmelden duurt dan lang. Bovendien is de snelheid sterk wisselend.
Wegvallen en dan lang aanmelden kan een aantal oorzaken hebben: verkeerde config client(meerdere progs om wifi te beheren, firewall die allergisch doet tot aan brakke hardware toe) of een ander B of G netwerk dat z'n kanaal wijzigt, of de WRT160N die dat zelf doet. Een channelchange zou dan vrij transparant moeten verlopen, maar sommige chips lijken dit 'roamen' niet vloeiend te doen onder bijvoorbeeld Vista.
Daarnaast is te zien dat de snelheid überhaupt max de helft is van bedraad aansluiten. Enige overhead ok, maar dit is beetje veel. Mijn internet haalt 10-11mbit en via een N verbinding haal ik tussen de 4-6mbit en met mijn interne simpele B verbindin haal ik 3-4mbit. Ik verlies dus ook nog eens veel te veel snelheid met deze methode.
Dat is een eigenschap van wifi, zeker als je in een druk gebied zit qua wifi. Als je hardware het aankan kun je kijken of kanaal 13 voor je voldoet, maar niet alle chips ondersteunen die hogere kanalen.
Nu kan ik wel aan de slag met de firmware die je noemt, maar een gebruiker hier op GoT die exact zelfde probleem had, heeft zijn router daarmee gebrickt. Bovendien zzit ik nu nog binnen de 7 dagen dat ik hem simpel kan omruilen.

Dan ga ik dus liever voor een router die out of the box werkt, dan hiermee lopen aanmodderen.

Hier had ik mijn probleem neergezet op forum:
Oscar Mopperkont in "[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Ac..."

Daar lees je ook dat een andere gebruiker Checkesys (ff uit hoofd) het probleem ook had, vervolgens een andere router heeft genomen en nu zonder probs internet.
Ik had bij mijn flashpoging geen enkele moeite, gewoon rustig blijven en eerst goed inlezen en voorbereiden. Daarnaast is hij vaak niet eens echt bricked, maar staat in een soort van recovery waar je deze zonder extra hardware zomaar uit krijgt.
Je void echter wel je warranty ;)
Als een je apparaat wilt dat std werkt, ga dan voor modem geïntegreerd met wifi-router. Je hebt dan geen routingproblemen, 1 apparaat dat je moet beheren. Ik ben niet enorm thuis in de ADSL-WIFI(N)-modems, maar persoonlijk gebruik ik een fritzbox 7270 waar ik behoorlijk tevreden over ben. Er zijn vast andere N-routers te vinden, het std modem voldeed na enige tijd toch niet aan mijn wensen.

specs

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok, thnx voor de tips :)

Het is bij mij in de buurt zeker druk met allerlei netwerken, maar als je dan een N verbinding hebt, waarbij aangegeven wordt dat het 130Mbps is, dan verwacht ik natuurlijk niet dat daar maar 6mbit van te benutten is.

De tip van een gecombineerde modem/router is zeker een goede, maar het is helaas ook weer een stukje duurder, terwijl ik al wel een opzich prima werkend modem heb (althans, dat denk ik ;) )

• DARKviper123
  • Laatst online: 13-05 20:32
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:
[...]

Ok, thnx voor de tips :)

Het is bij mij in de buurt zeker druk met allerlei netwerken, maar als je dan een N verbinding hebt, waarbij aangegeven wordt dat het 130Mbps is, dan verwacht ik natuurlijk niet dat daar maar 6mbit van te benutten is.

De tip van een gecombineerde modem/router is zeker een goede, maar het is helaas ook weer een stukje duurder, terwijl ik al wel een opzich prima werkend modem heb (althans, dat denk ik ;) )
Bij mijn ouwelui thuis ook een draft-n router aan de zyxel 2602H gehangen. Eigenlijk geen problemen mee. Het betreft een Netgear Rangemax Next router met dd-wrt firmware. Haal met overzetten van files van wireless n laptop naar wired HTPC makkelijk 50% netwerk utilization bij 130Mbps link speed, dus netto zo'n 65 Mbps doorvoer. Naar internet gaat ook makkelijk met 1.8 MB/s, dus dat is de max linespeed van het modem (18000kbit/s intrain) Het is dus werkend te krijgen en heeft in principe weinig met de modem te maken. Ik heb de router wel ingesteld als AP, dus router functie uit en netwerkkabel van de modem op 1 van de 4-lan poorten IPV wan-poort. De wan-poort kun je alleen gebruiken als je je modem in bridge mode draait, en dan werkt het voip gedeelte van de zyxel niet meer.
Dus zyxel routert, netgear is niks meer dan een wifi-hub :)

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Om de WRT160N werkend te krijgen heb ik de DHCP uitgezet en de Zyxel ook op de LAN gehangen. Zelfde als jij dus. Alleen is de network utilization met 6Mbit, dus nog geen 5% en dat vind ik toch wel aan de lage kant ;)

Heb nu aan Dunnet gevraagd of de 7 dagen omruiltermijn misschien verlengd kan worden. Een beetje proberen vind ik niet erg, maar heb niet altijd even veel tijd om het te doen en hij moet wel binnen 7 dagen terug zijn.

• Loekie
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:54:
Om de WRT160N werkend te krijgen heb ik de DHCP uitgezet en de Zyxel ook op de LAN gehangen. Zelfde als jij dus. Alleen is de network utilization met 6Mbit, dus nog geen 5% en dat vind ik toch wel aan de lage kant ;)

Heb nu aan Dunnet gevraagd of de 7 dagen omruiltermijn misschien verlengd kan worden. Een beetje proberen vind ik niet erg, maar heb niet altijd even veel tijd om het te doen en hij moet wel binnen 7 dagen terug zijn.
6 Mbit of 6MB? Bij draadloo is de vuistregel dat je ongeveer 50% van ingestelde snelghied haalt, als je dan 6 MB haalt is dat heel stuk minder erg dan 6 Mbit. Bij het laatste zou je profijt kunnen hebben van een dualband router die je dabn op N via 5 GHz-band zet.

specs

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De Mbit die ik zei was ook echt Mbit.Ik ga eens kijken waar dat in te stellen is.

• Buzz-01
Buzz-01 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:28:
[...]
Misschien maar eens tijdelijk een webserver op mijn PC installeren zodat ik misschien wat terugvind in de logs...
Even snel een webserver geïnstalleerd en de logs bekeken. Meteen verbinding en mijn extern IP in de logs terug gezien. Enige verschil is dat deze PC zijn IP via DHCP krijgt en de uiteindelijke webserver had een statisch IP. Blijkbaar forwardt de Zyxel niet naar een IP dat 'ie niet zelf heeft uitgedeeld, ondanks dat het binnen zijn subnet valt. Had de statische webserver overigens wel handmatig toegevoegd aan de DHCP-lijst met IP en MAC. Zeker te weten zonder tikfouten... ;)

Gereserveerd IP uit de router verwijderd, vervolgens de webserver als DHCP client ingesteld en de juiste settings in de firewall toegevoegd. Ik kan 'm nu via m'n mobiel benaderen, dus het lijkt te werken! :*)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Loekie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:22:
Wegvallen en dan lang aanmelden kan een aantal oorzaken hebben: verkeerde config client(meerdere progs om wifi te beheren,
Heb ik niet
firewall die allergisch doet tot aan brakke hardware toe)
Als ik uitzet dan scheelt dat niks
of een ander B of G netwerk dat z'n kanaal wijzigt, of de WRT160N die dat zelf doet. Een channelchange zou dan vrij transparant moeten verlopen, maar sommige chips lijken dit 'roamen' niet vloeiend te doen onder bijvoorbeeld Vista.
Als ik hem vast op 13 zet, heeft dat geen invloed.

Verbinding geeft nu trouwens 200+Mbps aan, maar ik kom max op 5.7Mbit uit bij speedtest, terwijl hij hem bedraad dus op 10-11mbit knalt. Het verliezen van de helft van de bandbreedte door een router vind ik zonde, maar ook gek. Waar kan dat nog meer inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Heb je al eens gekeken (bijv. met netstumbler) welke kanalen het meest gebruikt zijn in jouw buurt?
Je zou dan een relatief rustig kanaal kunnen kiezen, of in ieder geval eentje waar je de minste storing (laagste signaalsterkte van anderen) kunt verwachten. Wellicht haal je dan een hogere snelheid.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268327

Buzz-01 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:58:
Heb je al eens gekeken (bijv. met netstumbler) welke kanalen het meest gebruikt zijn in jouw buurt?
Je zou dan een relatief rustig kanaal kunnen kiezen, of in ieder geval eentje waar je de minste storing (laagste signaalsterkte van anderen) kunt verwachten. Wellicht haal je dan een hogere snelheid.
Overigens is het hoogste kanaal sowieso de beste keuze voor de wireless frequentiebanden, omdat de gebruikte hardware voor wifi altijd meer kan met minder vermogen op de hoogst mogelijke frequentie, vanwege de simpele natuurkundige wetten die hier spelen.

http://www.cisco.com/en/U...e/bkscgaxa.html#wp1013019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291785

ik had eerst problemen met telfort, ben al 1 jaar lid,
eerst uitval ( 3 maanden achter elkaar) toen nieuw modem gekregen sinds dien geen klachten meer

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 291785 op 27-02-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Niet online
Meauses schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:57:
Wie heeft er nou eigenlijk allemaal het speedtouch 780WL modem draaien icm Telfort?
Ik zit er aan te denken deze neer te zetten, naar wat ik heb gelezen in dit topic lijkt ie stabieler dan het standaard zyxel modem.
Moi! ;)

Als oud speedlinq klant had ik een speedtouch 780wl hangen, gebruik deze met voip bij een andere aanbieder dan speedlinq of nu telfort.
Bij het overzetten van de speedlinq naar telfort heb ik eigenlijk niets gemerkt behalve dat ik een ander ip kreeg.

Mijn centrale is niet dichtbij en gemixt, de lijn wordt op 8Mbit/s gecapped maar werkt superstabiel. Enige keer dat hij uitviel was het DHCP verhaal ergens in de nazomer vorig jaar.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.