Toon posts:

WRT160N maakt niet automatisch verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 12:23
Ik heb sinds kort een Linksys WRT160N en als de verbinding werkt, werkt het ook. Maar als je een computer opstart, maakt de pc geen verbinding met het internet. pas als je de stroom eraf haalt en er weer op zet, is de verbinding met internet binnen enkele seconden gerepareerd.
Via de Easylink advisor zie ik dat er groene lijntjes staan tussen de pc, de router en het modem, maar een rood lijntje tussen het modem en het internet. ik ga er dan vanuit dat het probleem ergens bij de router en het modem ligt? het gaat hier om een standaard Zyxel modem van telfort adsl.

ik heb via de Amerikaanse support site (op de NL site staat dit model niet eens..) de laatste firmware gedownload, maar dat helpt ook niet.

de router staat op fabrieksinstellingen op wat passwords en netwerknamen na. er staat ook een laptop via wireless verbonden met het netwerk, maar die heeft dezelfde problemen.

als ik in de router settings via de browser (192.168.168.1) alle ip-adressen release en verniew, krijg ik ook weer verbinding.

wie kent dit probleem en weet een oplossing? het is bar irritant om elke keer de stekker uit de router te trekken.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-08 16:36

allure

Titaan fase 2/3

Heb je al geprobeerd de verbinding op G-only te zetten?
Hoe lang is de Ip-lease geldig?

De Wrt160N staat gewoon op de site?
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=9047173642B03

[Voor 77% gewijzigd door allure op 02-09-2008 19:42]

• Aniki
allure schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:33:
Heb je al geprobeerd de verbinding op G-only te zetten?
Hoe lang is de Ip-lease geldig?

De Wrt160N staat gewoon op de site?
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=9047173642B03
vreemd, zo vind je hem wel.

ik ben meteen naar de technische ondersteuning gegaan en daar staat ie niet.
http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=1121910194B03

ik zal eens kijken of ie op g-only kan. maar is dat niet alleen voor draadloos?

de dhcp-lease is 3 dagen geldig.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-08 16:36

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor kabelmodem zit ervoor? staat de router wel goed ingesteld?
Dhcp/dynamisch ip aan op de WAN?

• Aniki
yep, staat gewoon 'goed'

modem is een standaard zyxel van telfort internet

• Anoniem: 185882
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
"ik ga er dan vanuit dat het probleem ergens bij de router en het modem ligt? het gaat hier om een standaard Zyxel modem van telfort adsl."

als je een wrt160n hebt, dan heb je toch geen modem meer nodig....... prik je toch zo die telefoonstekker er in of ben ik nou gek?

-edit: ik ben dus gek.. :P

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 07-09-2008 00:42]

• Aniki
het is geen modem/router volgens mij...

maar het probleem is opgelost. het modem is ook router ofzoiets... dus de de kabel van het modem gaat nu niet in de wan maar gewoon in een van de andere 4 poorten. dhcp uit en voila.

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05-2020
Voor mensen met soortgelijke problemen, de oplossing staat in de volgende HOWTO:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Anoniem: 134231

is je probleem nu opgelost?
ik heb namelijk precies hetzelfde problem!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee