Juist wel, als er sprake is van overboeking en op drukke momenten je trainsnelheid niet terugloopt, maar je doorvoersnelheid wel, wordt dit juist door drukte veroorzaakt.rick77 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:53:
Heb wel vaker last van dipjes in de downloadsnelheid (1.0-1.5 MB op drukke momenten, maar momenteel is het wel erg triest: 230-270 kB down... (intrainsnelheid is nog steeds 20Mb/1Mb). Dit kan toch niet meer door drukte veroorzaakt worden...
Alleen jammer dat die gasten op de helpdesk van Telfort zich blindstaren op intrainsnelheid. Is die goed? Dan is je downloadsnelheid goed, of het ligt aan jezelf of je pc! Het begrip overboeking kennen ze niet, het hele concept van een (druk) netwerk achter de DSLAM's kennen ze niet. En als je ze het probeert uit te leggen, zeggen ze dat ze er toch niks aan kunnen doen. Zelfs niet doorgeven aan een andere afdeling die verantwoordelijk is voor dit netwerk o.i.d.Loekie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:11:
[...]
Juist wel, als er sprake is van overboeking en op drukke momenten je trainsnelheid niet terugloopt, maar je doorvoersnelheid wel, wordt dit juist door drukte veroorzaakt.
Snap ik, ik wilde ook alleen maar aangeven dat een teruggang in snelheid veroorzaakt kan worden door overboeking, maar dat ik dit een beetje te gek vond (intrainsnelheid staat erbij dat jullie niet gaan vragen of ik 12 km van de centrale woon of zo en dat het niet aan het stuk isra-dslam kan liggen).Loekie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:11:
[...]
Juist wel, als er sprake is van overboeking en op drukke momenten je trainsnelheid niet terugloopt, maar je doorvoersnelheid wel, wordt dit juist door drukte veroorzaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door rick77 op 08-02-2009 13:22 ]
Maakten ADSL aanbieders vroeger niet reclame met het feit dat je niet langer je bandbreedte moest delen met je buren, zoals bij de kabel? Ik kan me vaag zoiets herinneren, maar dat blijkt nu dus niet helemaal te kloppen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
sinds gisteravond ligt mijn internet eruit.
Ik ben bang dat mijn modem het heeft begeven:
Het power-lampje knippert een tijdje en de lampjes van mijn aangesloten ethernet-verbindingen branden.
Maar het dsl lampje gaat niet eens even knipperen: laat staan dat ik verbinding krijg.
Ook kan ik vanaf mijn computer niet pingen naar mijn modem.
Aan-uit geprobeerd, stekker halfuur of langer eruit, reset-knop. Alles al geprobeerd.
Ben ik nog wat vergeten?
(ook fijn dat die #^*%#%-helpdesk op zondag niet aanwezig is)
Het power-lampje knippert een tijdje en de lampjes van mijn aangesloten ethernet-verbindingen branden.
Maar het dsl lampje gaat niet eens even knipperen: laat staan dat ik verbinding krijg.
Aan-uit geprobeerd, stekker halfuur of langer eruit, reset-knop. Alles al geprobeerd.
Ben ik nog wat vergeten?
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Tja, reclame heh, de sterke punten van je zelf tegen de zwakte van je concurrent afwegen.Laguna schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:33:
Maakten ADSL aanbieders vroeger niet reclame met het feit dat je niet langer je bandbreedte moest delen met je buren, zoals bij de kabel? Ik kan me vaag zoiets herinneren, maar dat blijkt nu dus niet helemaal te kloppen.
Het verhaal gaat nog steeds op, bij kabel deel je de bandbreedte die mogelijk is, direct met mensen in je wijk. Dus als je buurman download aanzet, kun je daar iets van merken.
Bij ADSL heb je allemaal je eigen lijntje naar de centrale en deel je pas in de centrale de bandbreedte.
Nu wordt het interessant: In die centrale kun je 120 aansluitingen realiseren, waarbij er ruimte is voor 100 of 80 volledig belaste lijnen. Dan bespaar je als bedrijf dus tot 50% kosten, als echter alle 120 aansluitingen 100% vragen krijgen die aansluitingen dat dus niet. Krijg je daar als bedrijf veel klachten over kun je reageren door te wijzen op FUP of door capaciteit uit te breiden.
Dat eerste kan direct, 2e kost wat meer tijd.
Nu weet ik niet of ze bij telfort aan overboeking doen, het kan ook best zijn dat in een bepaalde wijk meer klant zijn bijgekomen dan de centrale kan behappen en dat dus een uitbreiding nodig gaat zijn.
Ik heb sinds een paar weken dus ook af en toe hele langzame downloadsnelheden (150-300 KB/s ipv de normale ~820KB/s. Uitendelijk maar over gebeld, maar daar konden ze me echt niks vertellen. Ze kenden het begrip overboeking niet eens.Loekie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:53:
[...]
Tja, reclame heh, de sterke punten van je zelf tegen de zwakte van je concurrent afwegen.
Het verhaal gaat nog steeds op, bij kabel deel je de bandbreedte die mogelijk is, direct met mensen in je wijk. Dus als je buurman download aanzet, kun je daar iets van merken.
Bij ADSL heb je allemaal je eigen lijntje naar de centrale en deel je pas in de centrale de bandbreedte.
Nu wordt het interessant: In die centrale kun je 120 aansluitingen realiseren, waarbij er ruimte is voor 100 of 80 volledig belaste lijnen. Dan bespaar je als bedrijf dus tot 50% kosten, als echter alle 120 aansluitingen 100% vragen krijgen die aansluitingen dat dus niet. Krijg je daar als bedrijf veel klachten over kun je reageren door te wijzen op FUP of door capaciteit uit te breiden.
Dat eerste kan direct, 2e kost wat meer tijd.
Nu weet ik niet of ze bij telfort aan overboeking doen, het kan ook best zijn dat in een bepaalde wijk meer klant zijn bijgekomen dan de centrale kan behappen en dat dus een uitbreiding nodig gaat zijn.
Volgens mij doen ze bij Telfort wel degelijk aan overboeking (en dan krijg je idd problemen als er een paar nieuwe klanten aangesloten kan worden op je centrale)
Hier komt iets hips te staan
Tuurlijk doen ze aan overboeking. Het komt praktisch niet voor dat iedereen tegelijk op volle snelheid aan het downloaden is. De abonnementskosten zouden belachelijk hoog zijn als men daar wel vanuit ging. Maar blijkbaar zijn ze te ver doorgeschoten met hun overboeking. Waarschijnlijk inderdaad door veel nieuwe klanten en vervolgens niet tijdig upgraden.
Op zondag is dat wel weer goed te merken ruim 600kB/s minder dan normaal...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Heb je een powercycle gedaan? Loste bij mij hetzelfde probleem op.HyperMan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:35:
[...]
Ik heb sinds een paar weken dus ook af en toe hele langzame downloadsnelheden (150-300 KB/s ipv de normale ~820KB/s. Uitendelijk maar over gebeld, maar daar konden ze me echt niks vertellen. Ze kenden het begrip overboeking niet eens.
Volgens mij doen ze bij Telfort wel degelijk aan overboeking (en dan krijg je idd problemen als er een paar nieuwe klanten aangesloten kan worden op je centrale)
Reset knop ingedrukt houden voor een 60 seconde is het enige wat je kan proberen. Misschien start hij namelijk op en herstart daarna gelijk weer. Met een 60 seconde ingedrukt houden kan hij tussendoor misschien nog de standaard instellingen terug kunnen zetten en dat zou kunnen helpen.Quacka schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:45:
sinds gisteravond ligt mijn internet eruit.
Ben ik nog wat vergeten?
Anders is het echt een hardware defect en zal je op de helpdesk moeten wachten morgen. Niet toevallig een ander (oud) ADSL modem liggen? De meesten zijn wel te configureren voor Telfort
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 08-02-2009 19:24 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Kort vraagje tussendoor; is het zo dat je bij iedere provider eenmalige aansluitkosten betaald voor het activeren van een vaste analoge lijn?
Hoeft niet perse zo te zijn.-SambaL- schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:17:
Kort vraagje tussendoor; is het zo dat je bij iedere provider eenmalige aansluitkosten betaald voor het activeren van een vaste analoge lijn?
Reset heb ik geprobeerrd (ben nu op mijn werk), alleen maar 30 seconde ipv 60.bjck schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:23:
[...]
Reset knop ingedrukt houden voor een 60 seconde is het enige wat je kan proberen. Misschien start hij namelijk op en herstart daarna gelijk weer. Met een 60 seconde ingedrukt houden kan hij tussendoor misschien nog de standaard instellingen terug kunnen zetten en dat zou kunnen helpen.
Anders is het echt een hardware defect en zal je op de helpdesk moeten wachten morgen. Niet toevallig een ander (oud) ADSL modem liggen? De meesten zijn wel te configureren voor Telfort
Helaas heb ik geen ander modem liggen.
Klantenservice van telfort is ook ontzettend kinderachtig bezig: Gisteren waren ze er niet (terwijl veel andere providers wel gewoon dienst hebben op zondag) en dan bel ik vandaag vanaf mijn werk en dan krijg ik te horen dat ze pas een modem op kunnen sturen als ik nog het resetknopje 2 seconde heb ingedrukt.
Kortom: ik moet vanavond WEER telfort gaan bellen en dus kan het modem pas morgen opgestuurd worden, ipv vandaag.
Gewoon nogmaals bellen en doen alsof je thuis zit. Dan net als of het modem resetten. Kunnen ze toch niet zien als jij geen dsl hebt.Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:57:
[...]
Reset heb ik geprobeerrd (ben nu op mijn werk), alleen maar 30 seconde ipv 60.
Helaas heb ik geen ander modem liggen.
Klantenservice van telfort is ook ontzettend kinderachtig bezig: Gisteren waren ze er niet (terwijl veel andere providers wel gewoon dienst hebben op zondag) en dan bel ik vandaag vanaf mijn werk en dan krijg ik te horen dat ze pas een modem op kunnen sturen als ik nog het resetknopje 2 seconde heb ingedrukt.
Kortom: ik moet vanavond WEER telfort gaan bellen en dus kan het modem pas morgen opgestuurd worden, ipv vandaag.
Gewoon nog een keer bellen en gewoon bevestigend antwoorden als er gevraagd wordt of je het knopje in wil drukken, beetje liegen waarheid verbuigen mag bestQuacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:57:
dan krijg ik te horen dat ze pas een modem op kunnen sturen als ik nog het resetknopje 2 seconde heb ingedrukt.
Geen idee waar je vandaag komt maar ik heb in Rosmalen een Zyxel staan die je zo mag lenen.
Wil iemand graag hierop serieus reageren, wat ik hiermee aan moet????
vulliw schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:16:
Vanmorgen 06-02-2009 mijn computer aangezet zag dat ik geen internet had!!!!
Heb mijn modem gereset en de computer opnieuw opgestart.
Toen had ik weer internet, maar de snelheid was alweer minder!!!
Toen ik 1 jaar geleden internet van telfort kreeg trimde mijn modem op 18130 kbps in
Nu een jaar later nog maar 15837 kbps.
Dit is de tweede keer dat ik snelheid verlies heb !!
Dus van 18130 kbps toen naar 17303 kbps en nu naar 15837 kbps
Het wordt steeds erger, wat kan ik hier aan doen?????
Vulliw
Je zou kunnen beginnen met je bekabeling nalopen, zit je modem met een zo'n kort mogelijke kabel op het ISRA? Goede kwaliteit kabel? Nog een keer een reset proberen en ander even bellen met Telfort.vulliw schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:13:
[...]
Wat je er mee moet mag je zelf weten natuurlijk. Gewoon accepteren (er even van uit gaan dat je geen kabelproblemen thuis hebt) en verder gaan of niet accepteren en een andere provider kiezen (met de zeer aanwezige kans dat je daar niet opeens meer snelheid gaat halen). Ik heb het idee dat er op veel plekken simpelweg niet genoeg capaciteit is om alle ADSL klanten te bedienen.
Geeft niks, wordt al die oude meuk des te sneller uitgefaseerd en vervangen door glas
Geeft niks, wordt al die oude meuk des te sneller uitgefaseerd en vervangen door glas
[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 09-02-2009 10:20 ]
Denk dat je er weinig mee kunt behalve even je interne bekabeling controleren. Wat ik zelf denk is dat de bekabeling van de centrale de wijken in steeds voller word door het toenemende aantal DSL verbindingen en deze storen elkaar. Het word dus alleen maar slechter en zal nooit beter worden, of ze moeten overstappen op glasvezel de wijk in bij jou.vulliw schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:13:
[...]
Bedankt voor je aanbod! Helaas een beetje ver weg voor mij.IceStorm schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:12:
[...]
Gewoon nog een keer bellen en gewoon bevestigend antwoorden als er gevraagd wordt of je het knopje in wil drukken, beetje liegen waarheid verbuigen mag best
Geen idee waar je vandaag komt maar ik heb in Rosmalen een Zyxel staan die je zo mag lenen.
Maar misschien dat er straks nog iemand naar mijn huis gaat en anders straks maar net alsof doen...
@vulliw:
Ik begon vorig jaar op 12000 (iets in die richting) en het is nu al gedaald richting de 10000. Dit terwijl er niets aan de bekabeling is veranderd. Tja, het moet bij telfort uit lengte of uit de breedte.
Het is nu eenmaal eigendom van kpn... (misschien te negatief hoor..)
Anoniem: 39403
Ik denk dat ze wel zien dat je modem niet uit gaat op het moment dat je het knopje niet indruktQuacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:53:
[...]
Bedankt voor je aanbod! Helaas een beetje ver weg voor mij.
Maar misschien dat er straks nog iemand naar mijn huis gaat en anders straks maar net alsof doen...
@vulliw:
Ik begon vorig jaar op 12000 (iets in die richting) en het is nu al gedaald richting de 10000. Dit terwijl er niets aan de bekabeling is veranderd. Tja, het moet bij telfort uit lengte of uit de breedte.
Het is nu eenmaal eigendom van kpn... (misschien te negatief hoor..)
Het is namelijk zo dat ik een nieuw (huur)huis ga betrekken en dus verschillende dingen moet aanvragen. Ik ga er daarom ook vanuit dat aangezien er nog geen vaste lijn zal zijn ik deze wel zal moeten laten activeren/aanmelden. Voor telefonie is dit voor mij niet belangrijk omdat we hier toch geen behoefde aan hebben, maar ook voor enkel ADSL is dit belangrijk heb ik begrepen.
Telfort vraagt hier dan eenmalig €49,99 voor en gelukkig geen extra huur per maand voor de lijn, dus dat scheelt. Maar nu vroeg ik mij af of er ADSL providers zijn die hier helemaal niets voor rekenen.
Almelo dichterbij? Heb er ook nog wel 1 liggen hoor.Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:53:
[...]
Bedankt voor je aanbod! Helaas een beetje ver weg voor mij.
Het modem gaat sowieso niet uit... Maar daar is telfort nu eindelijk van overtuigd. Er komt een nieuw modem: ik word gebeld om een afspraak.Anoniem: 39403 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat ze wel zien dat je modem niet uit gaat op het moment dat je het knopje niet indrukt
(4 telefoontjes verder...)
De meest onbeschofte helpdesk die ik ooit van mijn leven aan de telefoon heb gehad. Wat een flutbedrijf.
Opzegtermijn was maar 1 maand he...? (na het 1e jaar)
Bedankt, alles klopt de kabels zijn vervangen, het ligt gewoon aan telfort!!!!!
Zij hebben op mijn node teveel mensen geplaatst!!!!!
Hurricane schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:24:
[...]
Denk dat je er weinig mee kunt behalve even je interne bekabeling controleren. Wat ik zelf denk is dat de bekabeling van de centrale de wijken in steeds voller word door het toenemende aantal DSL verbindingen en deze storen elkaar. Het word dus alleen maar slechter en zal nooit beter worden, of ze moeten overstappen op glasvezel de wijk in bij jou.
Vulliw
Dat zeg ik niet. Het ligt niet specifiek aan telfort maar aan het adsl systeem. Hoe meer verbindingen over een kabel richting de wijk hoe meer overspraak dus een lager S/N-ratio. Dus ook weer een lagere intrain waarde. Dit wordt dus veroorzaakt door alle dsl-providers samen, niet alleen telfort. Roep niet zomaar wat als je niet weet waar je over praat.vulliw schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:23:
Bedankt, alles klopt de kabels zijn vervangen, het ligt gewoon aan telfort!!!!!
[...]
Tip, ga voor de technische helpdesk. Ik heb de afgelopen weken last gehad van een klapperende lijn waardoor ik ze een keer of wat heb moeten bellen. En elke keer een bekwaam iemand aan de lijn gekregen die me ook netjes heeft geholpen (voor zover mogelijk was).Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:10:
De meest onbeschofte helpdesk die ik ooit van mijn leven aan de telefoon heb gehad. Wat een flutbedrijf.
Opzegtermijn was maar 1 maand he...? (na het 1e jaar)
Ook enigszins inherent aan het feit dat ADSL toch een techniek is die 'behelpen' is. Maar mee eens, zoals ik iets eerder al aangaf, het hele ADSL netwerk heeft het op dit moment voor mijn gevoel gewoon zwaar.Hurricane schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:34:
Dat zeg ik niet. Het ligt niet specifiek aan telfort maar aan het adsl systeem. Hoe meer verbindingen over een kabel richting de wijk hoe meer overspraak dus een lager S/N-ratio. Dus ook weer een lagere intrain waarde. Dit wordt dus veroorzaakt door alle dsl-providers samen, niet alleen telfort. Roep niet zomaar wat als je niet weet waar je over praat.
Vandaag nog een collega gesproken die in Nieuwegein woont en gewoon GEEN ADSL kon krijgen. Waarom niet? Omdat de centrale vol zat
Heb ik ook gedaan.IceStorm schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:46:
[...]
Tip, ga voor de technische helpdesk. Ik heb de afgelopen weken last gehad van een klapperende lijn waardoor ik ze een keer of wat heb moeten bellen. En elke keer een bekwaam iemand aan de lijn gekregen die me ook netjes heeft geholpen (voor zover mogelijk was).
Alleen had ik dus pech: 3x iemand aan de telefoon gekregen die alleen een lijstje wilde afwerken.
En toen ik zei dat bepaalde dingen onnodig zijn / niet mogelijk zijn, toen gooide hij de hoorn op de haak.
En daarvoor had men ook al de hoorn op de haak gegooid omdat ik duidelijk liet merken dat ik de manier van handelen niet correct vond. (min wilde de bekabeling controleren, terwijl ik al 1 jaar internet heb: opeens kabels kapot?

Weet iemand hoe lang het normaal gesproken duurt voor men terugbelt voor een nieuw modem?
Ik hoop namelijk niet dat ik hier lang op moet wachten.
(ik heb wel een collega gevonden die nog een oud zyxel-modem heeft staan, dus hopelijk krijg ik het daar morgen mee aan de praat)
Ze bellen niet terug voor een nieuw modem, dat sturen ze gewoon op (als dat binnen de garantie valt e.d).Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:02:
[...]
Heb ik ook gedaan.
Alleen had ik dus pech: 3x iemand aan de telefoon gekregen die alleen een lijstje wilde afwerken.
En toen ik zei dat bepaalde dingen onnodig zijn / niet mogelijk zijn, toen gooide hij de hoorn op de haak.
En daarvoor had men ook al de hoorn op de haak gegooid omdat ik duidelijk liet merken dat ik de manier van handelen niet correct vond. (min wilde de bekabeling controleren, terwijl ik al 1 jaar internet heb: opeens kabels kapot?) Ik heb dus pas de 4e keer iemand gesproken waar een normaal gesprek mee te voeren was.
Weet iemand hoe lang het normaal gesproken duurt voor men terugbelt voor een nieuw modem?
Ik hoop namelijk niet dat ik hier lang op moet wachten.
(ik heb wel een collega gevonden die nog een oud zyxel-modem heeft staan, dus hopelijk krijg ik het daar morgen mee aan de praat)
En het kan toch geen kwaad om de bekabeling even na te lopen? Voor hetzelfde geld is er een breukje in je kabel gekomen of is er een kabeltje losgeschoten terwijl je het modem optilde om hem te resetten...
Ze zullen dat "lijstje" niet voor niets hebben.
Tegen mij werd gezegd dat ik gebeld zou worden.Spacespider schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:50:
[...]
Ze bellen niet terug voor een nieuw modem, dat sturen ze gewoon op (als dat binnen de garantie valt e.d).
En het kan toch geen kwaad om de bekabeling even na te lopen? Voor hetzelfde geld is er een breukje in je kabel gekomen of is er een kabeltje losgeschoten terwijl je het modem optilde om hem te resetten...
Ze zullen dat "lijstje" niet voor niets hebben.
Want het modem moet niet naar mijn huis gestuurd worden: Daar is namelijk niemand overdag.
Een kabel dat gewoon werkt en goed is aangesloten breekt niet opeens.
En als het modem nergens op reageert dan is het logisch dat het modem kapot is. Het modem moet ook zonder verbinding naar buiten gewoon werken. (behalve dan dat ie geen verbinding met buiten kan maken).
edit:
Maar je hebt wel gelijk: er wordt gewoon een nieuw modem opgestuurd.
[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 09-02-2009 16:45 ]
Een van de redenen om dat soort stappen te doorlopen is meest voorkomende oorzaken als eerste uit te sluiten, bekabelingen en fout aansluiten daarvan is dus 1 van de meest voorkomende. Daarna kunnen ze dat als correct beschouwen en verder werken. Resets van een modem daarentegen vind ik overdreven.Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:27:
[...]
Tegen mij werd gezegd dat ik gebeld zou worden.
Want het modem moet niet naar mijn huis gestuurd worden: Daar is namelijk niemand overdag.
Een kabel dat gewoon werkt en goed is aangesloten breekt niet opeens.
En als het modem nergens op reageert dan is het logisch dat het modem kapot is. Het modem moet ook zonder verbinding naar buiten gewoon werken. (behalve dan dat ie geen verbinding met buiten kan maken).
edit:
Maar je hebt wel gelijk: er wordt gewoon een nieuw modem opgestuurd.
Dat snap ik. Maar niet als je al een heel jaar een verbinding hebt gehad. Sterker nog: als je opeens je verbinding kwijt bent.Loekie schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:59:
[...]
Een van de redenen om dat soort stappen te doorlopen is meest voorkomende oorzaken als eerste uit te sluiten, bekabelingen en fout aansluiten daarvan is dus 1 van de meest voorkomende. Daarna kunnen ze dat als correct beschouwen en verder werken. Resets van een modem daarentegen vind ik overdreven.
Ik heb er ook begrip voor dat ze iets controleren. Maar ik had zelf al 1,5 dag van alles gecontroleerd.
Als je van computer niet kunt pingen of inloggen op modem, en de verbinding van modem naar internet werkt ook niet, dan is de kans klein dat het niet het modem is.
je interne bekabeling vernieuwen?vulliw schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:13:
[...]
Waarom niet? Je hebt een probleem, dat wil je opgelost hebben. Dat kan het beste gedaan worden na een gedegen onderzoek van de situatie. Niet door lukraak wat te doen.Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:03:
[...]
Dat snap ik. Maar niet als je al een heel jaar een verbinding hebt gehad. Sterker nog: als je opeens je verbinding kwijt bent.
Ik heb er ook begrip voor dat ze iets controleren. Maar ik had zelf al 1,5 dag van alles gecontroleerd.
Als je van computer niet kunt pingen of inloggen op modem, en de verbinding van modem naar internet werkt ook niet, dan is de kans klein dat het niet het modem is.
Daarom worden de futiele zaken gecheckt en kan verder gewerkt worden.
Maar goed, als je geen verbinding krijgt met modem, modem ook niet inlogt ben ik met je eens dat het modem goed de oorzaak kan zijn
ik heb hetzelfde, heb je je modem al op adsl2 teruggezet ipv op adsl2+ ?Quacka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:03:
[...]
Dat snap ik. Maar niet als je al een heel jaar een verbinding hebt gehad. Sterker nog: als je opeens je verbinding kwijt bent.
Ik weet niet wat ze allemaal in nijmegen aan het doen zijn, maar het lijkt wel alsof mijn modem elke week lager intrained. Kwam net thuis, was de verbinding helemaal down, en nu na een reboot zit ik op 9266 kbps / 417 kbps terwijl ik eind 2008 nog op het dubbele zat.
Hier thuis is m'n bekabeling hetzelfde gebleven.
[ Voor 8% gewijzigd door SouLmaN op 09-02-2009 20:13 ]
Ik had net precies hetzelfde hier in Rotjeknor. Het staat nu op 10066 kbps down. Hiervoor had ik, de laatste keer dat ik keek was 2 weken geleden, +/- 16850 kbps. Ik vind het wel een beetje bizar.
[ Voor 3% gewijzigd door kronk op 09-02-2009 20:13 ]
Dat de downstream in loop der maanden ietsjes zakt kan, winter en koude buiten en meer ADSL in de wijk. Maar de helft omlaag is niet normaal... Daarbij is je upstream maar de helft!! Dat klopt ook niet en duidt op een aansluiting probleem in de bekabeling binnen of buitenshuis. Check het binnen, doe stekkers er even opnieuw in en kijk wat hij doet. Anders de helpdesk bellen.SouLmaN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:16:
Ik weet niet wat ze allemaal in nijmegen aan het doen zijn, maar het lijkt wel alsof mijn modem elke week lager intrained. Kwam net thuis, was de verbinding helemaal down, en nu na een reboot zit ik op 9266 kbps / 417 kbps terwijl ik eind 2008 nog op het dubbele zat.Hier thuis is m'n bekabeling hetzelfde gebleven.
Dat is ook een heel stuk, herstart je modem eens waarop komt hij dan terug? Kan een incident zijn waardoor hij te laag is verbonden door een tijdelijke verstoring op de lijn.kronk schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:12:
Ik had net precies hetzelfde hier in Rotjeknor. Het staat nu op 10066 kbps down. Hiervoor had ik, de laatste keer dat ik keek was 2 weken geleden, +/- 16850 kbps. Ik vind het wel een beetje bizar.
En daar gaan we weer...... Na een tijdje probleemvrij te zijn geweest en op volle snelheid gedownload te hebben, heb ik weer hetzelfde probleem..... Snelheid kakt weer in van 1400 naar 600-700
En dit keer helpt zelfs die DNS change niet die ik een tijdje terug gepost had.
Telfort thx....
Blijkbaar heeft Telfort een lijst van mensen die veel klagen. Die krijgen dan na al die telefoontjes 1 maandje probleemvrij internet, om dan vervolgens weer gereset te worden naar de probleeminstellingen.....
Blijkbaar heeft Telfort een lijst van mensen die veel klagen. Die krijgen dan na al die telefoontjes 1 maandje probleemvrij internet, om dan vervolgens weer gereset te worden naar de probleeminstellingen.....
Van DNS server dienst wisselen zal niet helpen in een hogere of lagere doorvoer snelheid, hooguit in het sneller resolven van adressen. Denk je serieus dat een ISP bij klagen voor jou de weg vrij maakt en na een maand denkt: "Ow, nu zal de klant het wel weer vergeten zijn".....?D2FValinor schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:17:
En daar gaan we weer...... Na een tijdje probleemvrij te zijn geweest en op volle snelheid gedownload te hebben, heb ik weer hetzelfde probleem..... Snelheid kakt weer in van 1400 naar 600-700En dit keer helpt zelfs die DNS change niet die ik een tijdje terug gepost had.
Telfort thx....

Waar vandaan download je? Misschien ligt een probleem ook buiten de macht van Telfort en tussen netwerken of bij de aanbieder waarvandaan je download. Gaat alles wat je download langzamer? Wat haal je met de testfile van Telfort zelf op dat moment?
http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 10-02-2009 07:06 ]
Sinds donderdag ben ik ook afgesloten door Telfort.
Geen internet en ook geen vaste telefoon.
wat blijkt ik kreeg mijn eerste rekening van 116 euro (3 maanden internet en telefoon + aansluit kosten) en een wazige 10 euro die ik niet kon plaatsen.
Ik gemailed (30 c/p m en dan 10+ in de wacht vond ik te gortig worden) geen reactie.
Ik 10 euro minder overgemaakt, en bij het overmaken erbij gezet dat ik de 10 euro niet kon plaatsen en dat ik daar over gemailed heb.
Afgelopen donderdag afgesloten. voor 10 euro.
ik gebeld, maar meneer u heeft 44,36 openstaan ( de rekening van maart heeft u ook nog niet betaald)
ik aangegeven dat ik daar nog niet eens een factuur van had gehad.
wat bljikt op de 5de brengen ze dat vast ik rekening.
Ik zei maak ik alles over met een spoedbetaling, kan de aansluiting dan weer snel geregeld worden ?
Mij werd verteld dat het mogelijk nog voor het weekend geregeld kon worden.
Ik volgende dag gebeld, ( is nog niet verwerkt de betaling)
5 keer gebeld, die dag, helemaal niets.
Gisteren maar weer gebeld, en geinformeerd ,de betaling was vrijdag binnen gekomen en verwerkt, meneer "elk moment kan de aansluiting weer werken".
Ik in goede hoop, maar vandaag nog steeds niets.
Net gebeld nu krijg ik weer te horen dat het wel eens tot vrijdag kan duren.
Ik vraag me af of dit allemaal zomaar kan.
Ik heb das rechtsbijstand, maar ik weet niet of ik sterk genoeg sta, in ieder geval wordt er op 1-9 een brief gestuurd en het contract beeindigd per 1-12
Geen internet en ook geen vaste telefoon.
wat blijkt ik kreeg mijn eerste rekening van 116 euro (3 maanden internet en telefoon + aansluit kosten) en een wazige 10 euro die ik niet kon plaatsen.
Ik gemailed (30 c/p m en dan 10+ in de wacht vond ik te gortig worden) geen reactie.
Ik 10 euro minder overgemaakt, en bij het overmaken erbij gezet dat ik de 10 euro niet kon plaatsen en dat ik daar over gemailed heb.
Afgelopen donderdag afgesloten. voor 10 euro.
ik gebeld, maar meneer u heeft 44,36 openstaan ( de rekening van maart heeft u ook nog niet betaald)
ik aangegeven dat ik daar nog niet eens een factuur van had gehad.
wat bljikt op de 5de brengen ze dat vast ik rekening.
Ik zei maak ik alles over met een spoedbetaling, kan de aansluiting dan weer snel geregeld worden ?
Mij werd verteld dat het mogelijk nog voor het weekend geregeld kon worden.
Ik volgende dag gebeld, ( is nog niet verwerkt de betaling)
5 keer gebeld, die dag, helemaal niets.
Gisteren maar weer gebeld, en geinformeerd ,de betaling was vrijdag binnen gekomen en verwerkt, meneer "elk moment kan de aansluiting weer werken".
Ik in goede hoop, maar vandaag nog steeds niets.
Net gebeld nu krijg ik weer te horen dat het wel eens tot vrijdag kan duren.
Ik vraag me af of dit allemaal zomaar kan.
Ik heb das rechtsbijstand, maar ik weet niet of ik sterk genoeg sta, in ieder geval wordt er op 1-9 een brief gestuurd en het contract beeindigd per 1-12
Even een kort netwerkvraagje tussendoor:
Stel mijn DHCP server deelt ip's uit in de range 192.168.1.10 tot 192.168.1.50 en ik wil een statisch IP op een pc instellen maar bij de rest van de pc's in mijn netwerk dynamisch. Kan ik dan het beste 192.168.1.3 (buiten de DHCP range) of 192.168.1.13 (binnen de DHCP range) als statisch IP instellen?
Stel mijn DHCP server deelt ip's uit in de range 192.168.1.10 tot 192.168.1.50 en ik wil een statisch IP op een pc instellen maar bij de rest van de pc's in mijn netwerk dynamisch. Kan ik dan het beste 192.168.1.3 (buiten de DHCP range) of 192.168.1.13 (binnen de DHCP range) als statisch IP instellen?
Dat is inderdaad een heel stuk. Ik had de modem ook nog een keer gereset en toen kwam ik daar op uit. Daarvoor was het ongeveer hetzelfde (10080 kbps ofzo). Ik ben benieuwd of het vanavond anders is, eerst even blijven werken.bjck schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:19:
Dat is ook een heel stuk, herstart je modem eens waarop komt hij dan terug? Kan een incident zijn waardoor hij te laag is verbonden door een tijdelijke verstoring op de lijn.
[ Voor 3% gewijzigd door kronk op 10-02-2009 12:00 ]
Heeft er iemand positieve ervaringen met het modem rechtstreeks aan te sluiten op het isra punt, ipv een kabel door het huis en dan de varkenssnuit aansluiting te nemen?, oftewel dat de interne bekabeling rot was
Ja hier ook vaak last van. En niet eens de laatste paar dagen. Is me al vaker opgevallen.Xaero schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:20:
Laatste paar dagen ook problemen met de POP server van Telfort, vaak krijg ik mail niet binnen en krijg ik een foutmelding dat er niet kan worden verbonden naar de server. Meer mensen?
Ligt echt aan Telfort, want ook via msn plus kan die dan niet de mail checken.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Anoniem: 32279
Waarom? Je hebt het net en bent door je eigen schuld afgesloten.Peter F schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:42:
in ieder geval wordt er op 1-9 een brief gestuurd en het contract beeindigd per 1-12
Je krijgt nu trouwens op je volgende rekening ook 20 euro heraansluitkosten erbij.
Anoniem: 32279
Onderzoek internettelefonie en Telfort scoort niet best:
http://www.ad.nl/multi-me...ernet_nog_niet_super.html
http://www.ad.nl/multi-me...ernet_nog_niet_super.html
Dat is toch de enige juiste manier om ADSL aan te sluiten? Zo dicht mogelijk op het ISRA punt, maximaal 1,5 meter of iets in die buurt tussen ISRA en modem.thefxr schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:23:
Heeft er iemand positieve ervaringen met het modem rechtstreeks aan te sluiten op het isra punt, ipv een kabel door het huis en dan de varkenssnuit aansluiting te nemen?, oftewel dat de interne bekabeling rot was
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Nee dat denk ik nietbjck schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:04:
[...]
Van DNS server dienst wisselen zal niet helpen in een hogere of lagere doorvoer snelheid, hooguit in het sneller resolven van adressen. Denk je serieus dat een ISP bij klagen voor jou de weg vrij maakt en na een maand denkt: "Ow, nu zal de klant het wel weer vergeten zijn".....?
Waar vandaan download je? Misschien ligt een probleem ook buiten de macht van Telfort en tussen netwerken of bij de aanbieder waarvandaan je download. Gaat alles wat je download langzamer? Wat haal je met de testfile van Telfort zelf op dat moment?
http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin
Ik download met Eweka en haal dezelfde snelheid ook via die link en ook die van bbned.
Ik begrijp dat een DNS change niet zomaar voor een hogere snelheid zorgt, maar op 1 of andere manier werkte het vorige keer wel.
Heb zelf het vermoeden wel gehad, maar nu is het echt duidelijk dat Telfort slecht scoort.Onderaan sluit Alice de lijst af, terwijl de voorlaatste plaats is weggelegd voor Telfort.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Op diezelfde lijst staan ook hetnet en KPN met een puntenverschil, hetgeen raar is, omdat het exact hetzelfde product is.OgWok schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:29:
[...]
Heb zelf het vermoeden wel gehad, maar nu is het echt duidelijk dat Telfort slecht scoort.
Ik heb het vermoeden dat ook de prijs hierin is meegenomen oid, maar duidelijk wordt dat niet omdat de exacte meetmethode niet is genoemd.
Het is maar wat je slecht noemt, natuurlijk. 1% van de telefoongesprekken kwam niet tot stand, is het dan meteen slecht? En voor 'kwaliteit' krijgt Telfort overigens wel weer het hoogste cijfer van allemaal (wat ze dan onder 'kwaliteit' verstaan zeggen ze verder maar niet).OgWok schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:29:
[...]
Heb zelf het vermoeden wel gehad, maar nu is het echt duidelijk dat Telfort slecht scoort.
Vreemd overigens dat ze niet voor alle providers hetzelfde aantal gesprekken hebben genomen, bij Tele2 hebben ze bijna drie keer zoveel gesprekken gevoerd dan bij Scarlet.
Nu staat de teller weer redelijk normaal: 16788 kbps / 1110 kbps. Kijken of het zo blijft.kronk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:58:
[...]
Dat is inderdaad een heel stuk. Ik had de modem ook nog een keer gereset en toen kwam ik daar op uit. Daarvoor was het ongeveer hetzelfde (10080 kbps ofzo). Ik ben benieuwd of het vanavond anders is, eerst even blijven werken.
Heeft iemand al een oplossing om normaal zonder haperingen te kunnen bellen en downloaden tegelijkertijd?
Als ik niet download is het bellen wel te doen (beetje echo alleen)
Maar als ik volle bak download dan is het niet normaal hoe erg die lijn hapert!
Bij Ziggo had ik hier helemaal geen problemen mee...
apart sipkastje kopen, de zyxel kan beide niet aan.Thoraxx schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:04:
Heeft iemand al een oplossing om normaal zonder haperingen te kunnen bellen en downloaden tegelijkertijd?
Tuurlijk; is allemaal relatief. Met de PTT/KPN had ik alleen niet de problemen die ik nu met Telfort bellen heb en dat valt wel op.NNF schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:54:
[...]
Het is maar wat je slecht noemt, natuurlijk. 1% van de telefoongesprekken kwam niet tot stand, is het dan meteen slecht? En voor 'kwaliteit' krijgt Telfort overigens wel weer het hoogste cijfer van allemaal (wat ze dan onder 'kwaliteit' verstaan zeggen ze verder maar niet).
Vreemd overigens dat ze niet voor alle providers hetzelfde aantal gesprekken hebben genomen, bij Tele2 hebben ze bijna drie keer zoveel gesprekken gevoerd dan bij Scarlet.
Nu moet je ook voor de service betalen die je eigenlijk van de aanbieder verwacht omdat een aantal problemen door de aanbieder of de "netwerkbeheerder" zijn veroorzaakt.
Opzich heb je gelijk dat ieder bedrijf moet leveren wat ze beloven enzo, maar overstappen naar een prijsvechter en verwachten dat alle services en garanties het zelfde blijven is toch wel een beetje hypocriet.OgWok schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:25:
[...]
Tuurlijk; is allemaal relatief. Met de PTT/KPN had ik alleen niet de problemen die ik nu met Telfort bellen heb en dat valt wel op.
Nu moet je ook voor de service betalen die je eigenlijk van de aanbieder verwacht omdat een aantal problemen door de aanbieder of de "netwerkbeheerder" zijn veroorzaakt.
Anoniem: 287998
Ik heb sinds een week vast bellen via Telfort ipv analoog via KPN en gebruik een 2602H-D1A. Tot nu toe werk t alles zonder problemen samen met mijn Philips DECT telefoon.
Ik gebruik(te) regelmatig de truck om de lijn op "in gesprek" te zetten als ik even niet gestoord wilde worden, dit kon probleemloos een uur of wat duren.
Nu met de voip-verbinding gaat mijn dect toestel na één minuut automatisch weer uit en geeft de lijn vrij. Ik heb met de instellingen VoIP > SIP Settings > Advanced > register re-send-timer / session expires / min-se geëxperimenteerd maar dat gaf niet het gewenste resultaat.
Iemand?
Ik gebruik(te) regelmatig de truck om de lijn op "in gesprek" te zetten als ik even niet gestoord wilde worden, dit kon probleemloos een uur of wat duren.
Nu met de voip-verbinding gaat mijn dect toestel na één minuut automatisch weer uit en geeft de lijn vrij. Ik heb met de instellingen VoIP > SIP Settings > Advanced > register re-send-timer / session expires / min-se geëxperimenteerd maar dat gaf niet het gewenste resultaat.
Iemand?
Dit zou nog steeds zo moeten werken, zodra de "hoorn eraf" ligt geeft het modem in de web interface onder "VOIP Statitics" aan "off hook" en dit hoort niet automatisch na een minuut terug te springen... Is dit niet een instelling die veranderd is in je telefoon?Anoniem: 287998 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:27:
Ik heb sinds een week vast bellen via Telfort ipv analoog via KPN en gebruik een 2602H-D1A. Tot nu toe werk t alles zonder problemen samen met mijn Philips DECT telefoon.
Iemand?
Hier ook een belabberde snelheid, maar daar kan ik nog mee leven.
Maar het internet is redelijk onstabiel. Laatste tijd valt het niet zo vaak meer uit gelukkig. Maar vaak genoeg gehad dat ik maar de helft van de sites kon bereiken (alles via een vpn verbinding laten lopen en het werkte weer wel). Ik heb dan geen behoefte om tegen zon tarief de helpdesk te bellen, dus stuur ik een mailtje (ook via vpn, aangezien elke keer ook hun site onbereikbaar is normaal gesproken, helpt vast om klachten te reduceren). Resultaat is dan steeds weer hetzelfde: Na 2-3 weken krijg ik een mail terug van de helpdesk dat er op het moment geen storingen zijn en dat ik anders maar moet bellen. Dat er nu geen storing is geloof ik wel, die was er 3 weken geleden.
En ik krijg nu ook belabberd slechte ping tijden richting joint ops servers (onspeelbaar), maar ik heb nog niet kunnen uitvogelen waar het probleem precies zit.
Maar het internet is redelijk onstabiel. Laatste tijd valt het niet zo vaak meer uit gelukkig. Maar vaak genoeg gehad dat ik maar de helft van de sites kon bereiken (alles via een vpn verbinding laten lopen en het werkte weer wel). Ik heb dan geen behoefte om tegen zon tarief de helpdesk te bellen, dus stuur ik een mailtje (ook via vpn, aangezien elke keer ook hun site onbereikbaar is normaal gesproken, helpt vast om klachten te reduceren). Resultaat is dan steeds weer hetzelfde: Na 2-3 weken krijg ik een mail terug van de helpdesk dat er op het moment geen storingen zijn en dat ik anders maar moet bellen. Dat er nu geen storing is geloof ik wel, die was er 3 weken geleden.
En ik krijg nu ook belabberd slechte ping tijden richting joint ops servers (onspeelbaar), maar ik heb nog niet kunnen uitvogelen waar het probleem precies zit.
Anoniem: 39403
Welke server gebruik je? Doe es een traceroute naar het ip van de server, dan kan je zien hoe lang de route daarheen isfurby-killer schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:02:
Hier ook een belabberde snelheid, maar daar kan ik nog mee leven.
Er is er maar één die niet als een prijsvechter bekend staat en da's XS4ALL. Daar zou ik voor hetzelfde abo € 54,-- p/m betalen. Daar is de service het laatste half jaar slechter geworden.mcDavid schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:34:
[...]
Opzich heb je gelijk dat ieder bedrijf moet leveren wat ze beloven enzo, maar overstappen naar een prijsvechter en verwachten dat alle services en garanties het zelfde blijven is toch wel een beetje hypocriet.
Was 2 jaar geleden klant bij Demon en kreeg daar voor € 22,-- service via een 0800 nummer. Bellen was hooguit 1x p/j nodig. Snelheid was niet zo hoog en bellen via KPN.
Overigens zijn de belkosten naar de helpdesk intussen een belangrijke bron van inkomsten geworden, bij zo'n beetje alle voordelige providers.
Toen ik bij Het Net werkte, waren de kosten 45c/m en alsnog was de helpdesk niet winstgevend, werd ons verteld tenminste...
Misschien verdiende je te veel? Waar werkte je btw? Enschede?woekele schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:01:
Toen ik bij Het Net werkte, waren de kosten 45c/m en alsnog was de helpdesk niet winstgevend, werd ons verteld tenminste...
Jep, Enschede. En ja, de lonen + pand + voorzieningen zullen echt wel wat hebben gekost. Het lijkt me dus sterk dat ze verdienen op de helpdesk. 45 cent/minuut is 27 euro/uur. Nou, dat ben je al snel kwijt aan een beetje werknemer (die daar zelf natuurlijk maar 1/3 tot 1/2 van terugziet, maarja, da's een ander verhaal. En dan heb je het pand + voorzieningen er nog niet eens bij gerekend. En je gaat er dan vanuit dat iemand constant iemand aan de telefoon heeft.
Ik heb dus gisteren een modem van een collega te leen gekregen.
aangesloten, maar nog geen verbinding.
Maar later zag ik dat het de isdn-versie van het modem is, dus logisch dat dit bij mij niet werkt.
Wel kon ik nu zonder verbinding met internet wel via mijn computer in het modem komen. Dus ben ik er echt van overtuigd dat met een nieuw modem mijn probleem is opgelost.
Hopelijk ligt er straks een briefje van de tnt, dat ik een pakketje mag afhalen...
Maar nu een vraag namens mijn collega:
Hij heeft dus de isdn-versie van het modem, omdat hij in het verleden een isdn-lijn had.
Hij haalt nu maar 4 MB, wat volgens mij het maximum is van de adsl via isdn.
Het punt is alleen dat hij geen isdn meer gebruikt. Al vanaf het moment dat hij op het toenmalige tiscali is overgestapt. Dus wat ik tegen hem zei is dit: Telfort moet opdracht geven aan kpn om de isdn van zijn lijn af te halen, zodat hij een normaal modem kan gebruiken. Wanneer dit gebeurd is kan hij wel een hogere snelheid halen dan 4 MB.
Maar Telfort zegt: Dan moet er een hele nieuwe lijn getrokken worden.
Hoe kan mijn collega ervoor zorgen dat Telfort toch die isdn-lijn gaat/laat verwijderen, zoals hij toendertijd ook heeft gevraagd toen hij abonnee werd?
aangesloten, maar nog geen verbinding.
Maar later zag ik dat het de isdn-versie van het modem is, dus logisch dat dit bij mij niet werkt.
Wel kon ik nu zonder verbinding met internet wel via mijn computer in het modem komen. Dus ben ik er echt van overtuigd dat met een nieuw modem mijn probleem is opgelost.
Hopelijk ligt er straks een briefje van de tnt, dat ik een pakketje mag afhalen...
Hij heeft dus de isdn-versie van het modem, omdat hij in het verleden een isdn-lijn had.
Het punt is alleen dat hij geen isdn meer gebruikt. Al vanaf het moment dat hij op het toenmalige tiscali is overgestapt. Dus wat ik tegen hem zei is dit: Telfort moet opdracht geven aan kpn om de isdn van zijn lijn af te halen, zodat hij een normaal modem kan gebruiken. Wanneer dit gebeurd is kan hij wel een hogere snelheid halen dan 4 MB.
Maar Telfort zegt: Dan moet er een hele nieuwe lijn getrokken worden.
Hoe kan mijn collega ervoor zorgen dat Telfort toch die isdn-lijn gaat/laat verwijderen, zoals hij toendertijd ook heeft gevraagd toen hij abonnee werd?
Er hoeft geen nieuwe lijn getrokken te worden, maar ISDN moet inderdaad omgezet worden naar analoog en dan moet ADSL er eerst af (zo was het tenminste altijd).
Maar kan hij niet ADSL aanvragen op een 2e ongebruikte telefoonlijn en als die eenmaal werkt, die andere opzeggen?
Maar kan hij niet ADSL aanvragen op een 2e ongebruikte telefoonlijn en als die eenmaal werkt, die andere opzeggen?
Terecht dat je dat in het rood typt. Want het klopt absoluut niet.OgWok schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:44:
[...]
Overigens zijn de belkosten naar de helpdesk intussen een belangrijke bron van inkomsten geworden, bij zo'n beetje alle voordelige providers.
Mijn internetstoring is over: Nieuw modem aangesloten en de boel werkt weer! (zoals ik al had gezegd)
Alleen heb ik heel bijdehand mijn inloggegevens op mijn werk laten liggen: Dus nog even een dagje geen telefoon. Maar dat vind ik zo erg niet.
En ik kan me niet voorstellen dat telfort een nieuwe lijn wil openen op een adres waar ze al zitten.
Dus dan moet ie overstappen op een ander.
Eens?
Alleen heb ik heel bijdehand mijn inloggegevens op mijn werk laten liggen: Dus nog even een dagje geen telefoon. Maar dat vind ik zo erg niet.
Ehh kan dat? Ik weet niet zoveel van isdn, vandaar.woekele schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:40:
Er hoeft geen nieuwe lijn getrokken te worden, maar ISDN moet inderdaad omgezet worden naar analoog en dan moet ADSL er eerst af (zo was het tenminste altijd).
En ik kan me niet voorstellen dat telfort een nieuwe lijn wil openen op een adres waar ze al zitten.
Dus dan moet ie overstappen op een ander.
Eens?
Tijdelijk Het Net nemen? Als de oude is opgezegd, de Het Net lijn overstappen naar Telfort
hehe, ja, het kan. Maar je loopt wel risico dat er dingen mis gaan...
Nijmegen geen verbinding meer. Meer mensen last van?
Anoniem: 287998
Nee, tenzij de Zyxel zelfstandig mijn DECT aanpast. Blijkbaar ziet het signaal op de lijn er nu anders uit en doet mijn DECT daar anders op reageren?
Spacespider schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:39:
[...]
Dit zou nog steeds zo moeten werken, zodra de "hoorn eraf" ligt geeft het modem in de web interface onder "VOIP Statitics" aan "off hook" en dit hoort niet automatisch na een minuut terug te springen... Is dit niet een instelling die veranderd is in je telefoon?
Als je toevallig een verbinding hebt via het KPN WBA netwerk op Telfort en je zit in regio Nijmegen-Lent kan je last hebben van storing ja. Storing bij KPN voor een klein deel van de gebruikers in die regio, zie XS4all melding:Yzord schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:09:
Nijmegen geen verbinding meer. Meer mensen last van?
http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=3892&taal=nl
Maximum van ADSL via ISDN is ongeveer hetzelfde als bij analoog, alleen blijkt ISDN dat duidleijk minder vaak te halen. Als hij nu max 4 Mbit haalt heeft dat niet zoveel met ISDN te maken.Quacka schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:10:
ISDN kan een negatief verschil tussen ,5 en 1 Mbit uitmaken, maar dat is procentueel over de hele lijn.
Als bekabeling e.d. in orde is en ander modem niets uitmaakt denk ik dat dat het maximum van de lijn van je collega is.
Anoniem: 225698
Mijn Telfort abonnement begint steeds vaker gebreken te vertonen. Zo kan ik bijvoorbeeld niet ongestoord naar uitzendinggemist kijken. Hij hapert van alle kanten en ook bij het download met Usenet schiet plotseling de snelheid voor een minuten naar een snelheid van maar 2Kbp/s is echt gewoon te gek voor worden
Ik heb het gevoel dat die Telfort ADSL verbinding overbelast is en ik wil zo snel mogelijk naar de concurrentie. Niet meer op de traditionele manier, maar op glasvezel
Dus geen coax kabel voor mij, want ik ben allergisch voor monopolisten die de coax kabel tot wel 5 x duurder maken dan de oorspronkelijke marktwaarde dat je hiervoor dient te betalen. Die oplichters vragen voor een schamele 1,5Mbit al snel 22 Euro. Zijn zij helemaal gek geworden? Weg ermee! Ik wil GLASVEZEL en wel meteen
Ben ik met het gezeik van overbelasting en problemen met up en download speed verholpen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit gelukkig
.

Ik heb het gevoel dat die Telfort ADSL verbinding overbelast is en ik wil zo snel mogelijk naar de concurrentie. Niet meer op de traditionele manier, maar op glasvezel

Ik heb hier ook de laatste tijd last van, dat me internet van 2MB/s naar 50kB/s gaat.Anoniem: 225698 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:14:
Mijn Telfort abonnement begint steeds vaker gebreken te vertonen. Zo kan ik bijvoorbeeld niet ongestoord naar uitzendinggemist kijken. Hij hapert van alle kanten en ook bij het download met Usenet schiet plotseling de snelheid voor een minuten naar een snelheid van maar 2Kbp/s is echt gewoon te gek voor worden![]()
Ik heb het gevoel dat die Telfort ADSL verbinding overbelast is en ik wil zo snel mogelijk naar de concurrentie. Niet meer op de traditionele manier, maar op glasvezelDus geen coax kabel voor mij, want ik ben allergisch voor monopolisten die de coax kabel tot wel 5 x duurder maken dan de oorspronkelijke marktwaarde dat je hiervoor dient te betalen. Die oplichters vragen voor een schamele 1,5Mbit al snel 22 Euro. Zijn zij helemaal gek geworden? Weg ermee! Ik wil GLASVEZEL en wel meteen
Ben ik met het gezeik van overbelasting en problemen met up en download speed verholpen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit gelukkig
.
Ik vraag me af wat hier de reden voor kan zijn....het is in ieder geval heel onprettig.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ik heb gisteren Telfort gebeld omdat ik een klapperende verbinding heb.
Dat wil zeggen, ik heb 2 seconden verbinding, dan weer 10 seconden niet.
De medewerkster aan de telefoon vertelde mij dat ik mijn modem aan het ISRA punt moet hangen en alle telefoon en computer verbindingen los moest koppelen. Dit moet ik zo 24 uur laten staan en als het probleem dan nog optreedt, zal het probleem wel bij hun zitten en gaan ze verder kijken.
Ik heb enige tijd geleden al mijn telefoon abonnement laten beeindingen middels de geschillencommissie en heb nu VOIP van XS4ALL, wat overigens prima werkt op mijn Telfort ADSL verbinding + Telfort Zyxel modem. (Het probleem was achteraf dus gewoon Telfort)
Maar ik heb nu dus 24 uur gewacht en de helpdesk opnieuw gebeld. Ze hebben mijn storing doorgezet naar de 2e lijns en nu kan ik maximaal 15 werkdagen (!!!!) wachten totdat het misschien is opgelost.
Ik heb direct XS4ALL gebeld en daar een ADSL abonnement genomen. Mijn Telfort heb ik direct opgezegd. Zo ga je gvd niet met klanten om. 15 dagen lang mijn VOIP nummer doorschakelen naar mobiel en 15 dagen lang geen e-mail voor 20 personen. (Ik heb mijn eigen mailserver)
Kutbedrijf.
Dat wil zeggen, ik heb 2 seconden verbinding, dan weer 10 seconden niet.
De medewerkster aan de telefoon vertelde mij dat ik mijn modem aan het ISRA punt moet hangen en alle telefoon en computer verbindingen los moest koppelen. Dit moet ik zo 24 uur laten staan en als het probleem dan nog optreedt, zal het probleem wel bij hun zitten en gaan ze verder kijken.
Ik heb enige tijd geleden al mijn telefoon abonnement laten beeindingen middels de geschillencommissie en heb nu VOIP van XS4ALL, wat overigens prima werkt op mijn Telfort ADSL verbinding + Telfort Zyxel modem. (Het probleem was achteraf dus gewoon Telfort)
Maar ik heb nu dus 24 uur gewacht en de helpdesk opnieuw gebeld. Ze hebben mijn storing doorgezet naar de 2e lijns en nu kan ik maximaal 15 werkdagen (!!!!) wachten totdat het misschien is opgelost.
Ik heb direct XS4ALL gebeld en daar een ADSL abonnement genomen. Mijn Telfort heb ik direct opgezegd. Zo ga je gvd niet met klanten om. 15 dagen lang mijn VOIP nummer doorschakelen naar mobiel en 15 dagen lang geen e-mail voor 20 personen. (Ik heb mijn eigen mailserver)
Kutbedrijf.
Ik ben ook getrakteerd op een klapperende verbinding. Helpdesk heeft gezegd dat de 2e lijn druk is en dat het 10-15 werkdagen duurt. Ik heb mijn modem op ADSL1 only gezet en met die truc heb ik weer een verbinding op kunnen bouwen. (Uiteraard wel erg laag ingetraind, dus geen definitieve oplossing.) Dus dat is mss ook het proberen waard voor jou.
[ Voor 21% gewijzigd door LaserJet op 12-02-2009 13:58 ]
Als het langer zo doorgaat met die problemen is het misschien wel een leuk item voor Kassa....
Volgens mij willen veel bedrijven wel voorkomen dat ze daar terechtkomen
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
x2 hier, het zou kunnen liggen aan vocht in de bekabeling van mijn huis naar de kpn centrale, wordt het weer beter/zonniger/droger, dan kan het weer opgelost zijn.LaserJet schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:56:
Ik ben ook getrakteerd op een klapperende verbinding. Helpdesk heeft gezegd dat de 2e lijn druk is en dat het 10-15 werkdagen duurt. Ik heb mijn modem op ADSL1 only gezet en met die truc heb ik weer een verbinding op kunnen bouwen. (Uiteraard wel erg laag ingetraind, dus geen definitieve oplossing.) Dus dat is mss ook het proberen waard voor jou.
volgens een telfortmedewerker.
Mijn god wat een onzin verkopen ze tegenwoordig..thefxr schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:19:
[...]
x2 hier, het zou kunnen liggen aan vocht in de bekabeling van mijn huis naar de kpn centrale, wordt het weer beter/zonniger/droger, dan kan het weer opgelost zijn.
volgens een telfortmedewerker.

Ben hier overigens erg tevreden met Telfort/Tiscali, al zo'n jaar of 7.
[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 12-02-2009 15:24 ]
Zorg wel dat je dit ook even aan Telfort meld, dat ze straks niet in je logs kijken en zien dat alles nu wel "stabiel" is en je ticket sluiten.LaserJet schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:56:
Anoniem: 290880
Ook ik heb een klapperverbinding sinds 26-1, dus 2 seconden internet om vervolgens 20 seconden geen verbinding te hebben. Telfort heeft er nog niks aan gedaan.
Gisteren maar eens telefonisch contact opgenomen. De meneer aan de lijn vertelde netjes dat het probleem was opgelost, of ik mijn modem even wilde resetten. Echter hij deed het nog steeds niet. Meneer vertelde dat mijn ticket al was afgesloten en dat hij hem nu weer had geopend. Vandaag nog steeds geen internet. Inmiddels bijna 3 weken zonder internet nu. Stelletje prutsers.
Gisteren maar eens telefonisch contact opgenomen. De meneer aan de lijn vertelde netjes dat het probleem was opgelost, of ik mijn modem even wilde resetten. Echter hij deed het nog steeds niet. Meneer vertelde dat mijn ticket al was afgesloten en dat hij hem nu weer had geopend. Vandaag nog steeds geen internet. Inmiddels bijna 3 weken zonder internet nu. Stelletje prutsers.
Ik heb geen last van een klapperende verbinding, maar dat zal wel komen omdat mijn centrale geen adsl2(+) ondersteund en ik dus maar max 8mbit kan trekken.
Anoniem: 225698
Kassa! gaat hier achteraan en wat denk je dat Telfort op haar beurt gaat doen? Ja, je raad het al ze gaat jou en andere flink tegen werken. Dat doet ze trouwens al jaren als je een zogenaamde volgens de 'professionele' helpdesk een grote 'bek' open trekt! Ik denk dat we massaal moeten overstappen. Ik zou bij bewijzen van spreken kunnen overstappen op Alice of op TweakDSL etc. Dan heb je ze pas echt te pakken die gangsters van de ADSL wereldMeauses schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:07:
Als het langer zo doorgaat met die problemen is het misschien wel een leuk item voor Kassa....
Alle gekheid op een stokje, dit is echt niet meer leuk wat ze flikken. Dit is gewoon schandalig dat ze dit bij de gewone man doen. Niet te geloven eerst bergen snelheid beloven en nadat het zwaar bevolkt is op het ADSL ‘route de soleil’, gewoonweg de snelheid verdoezelen en hopen dat je ermee kapt (lijkt meer een vakantie snelweg naar een kemping in Zuid-Holland waar het voor altijd regent). Want ze heeft per slot van rekening al genoeg abonnementen versleten. Meer dan dat ze echt zelf aan kan blijkbaar.
Iemand enig idee hoe ik een Zyxel modem op ADSL1 zet?
Als het zover komt dat ik moet overstappen, prima.. zij weer een klant minder..Anoniem: 225698 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:28:
[...]
Kassa! gaat hier achteraan en wat denk je dat Telfort op haar beurt gaat doen? Ja, je raad het al ze gaat jou en andere flink tegen werken. Dat doet ze trouwens al jaren als je een zogenaamde volgens de 'professionele' helpdesk een grote 'bek' open trekt! Ik denk dat we massaal moeten overstappen. Ik zou bij bewijzen van spreken kunnen overstappen op Alice of op TweakDSL etc. Dan heb je ze pas echt te pakken die gangsters van de ADSL wereld![]()
Alle gekheid op een stokje, dit is echt niet meer leuk wat ze flikken. Dit is gewoon schandalig dat ze dit bij de gewone man doen. Niet te geloven eerst bergen snelheid beloven en nadat het zwaar bevolkt is op het ADSL ‘route de soleil’, gewoonweg de snelheid verdoezelen en hopen dat je ermee kapt (lijkt meer een vakantie snelweg naar een kemping in Zuid-Holland waar het voor altijd regent). Want ze heeft per slot van rekening al genoeg abonnementen versleten. Meer dan dat ze echt zelf aan kan blijkbaar.
ben al die tijd tevreden geweest met telfort, jammer dat het nu zo tegenvalt
Kan met telnet.basduijn schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:53:
Iemand enig idee hoe ik een Zyxel modem op ADSL1 zet?
stond een stuk terug in dit topic.
Geheel onzin is het niet, kabels kunnen idd 'verzuipen'. Het is dan echter niet direct prettig dat je een mededeling krijgt dat je op mooi weer moet wachten voor een fatsoenlijke verbinding.pennywiser schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:23:
[...]
Mijn god wat een onzin verkopen ze tegenwoordig..
Ben hier overigens erg tevreden met Telfort/Tiscali, al zo'n jaar of 7.
In dit soort gevallen werkt de wet van de getallen beter: vraag of buren dezelfde problemen hebben en indien ja laat ze dan ook met hun provider bellen(probleem zou zich dan over verschillende aders moeten voordoen).
Dan kan er nl onderzoek verricht worden naar de reden daarvan en indien geconstateerd ook opgelost worden.
Kabels kunnen dus echt wel verzuipen.dat betekend dat er een scheur in de buitenmantel van de kabel zit,waardoor de binnenkant langzaam volloopt met water,en er roest of oxidatie vorming optreed in de kabel.Je mag wel een keertje met me mee als ik een storing in de grond moet oplossen.Maar wachten tot het mooi weer word lost echt niet het probleem van verzuipen op.Loekie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:46:
[...]
Geheel onzin is het niet, kabels kunnen idd 'verzuipen'. Het is dan echter niet direct prettig dat je een mededeling krijgt dat je op mooi weer moet wachten voor een fatsoenlijke verbinding.
In dit soort gevallen werkt de wet van de getallen beter: vraag of buren dezelfde problemen hebben en indien ja laat ze dan ook met hun provider bellen(probleem zou zich dan over verschillende aders moeten voordoen).
Dan kan er nl onderzoek verricht worden naar de reden daarvan en indien geconstateerd ook opgelost worden.
Mijn internet doet het weer. Hoe? Door mijn modem lager laten intrainen.
(Voor iedereen die ook problemen heeft heb ik even gecopy/paste hoe dat moet):
Bij XP werkt het standaard bij VISTA moet je het eerst aanzetten (Telnet), open met "cmd"
een dosbox en tik:
telnet 192.168.1.254 (standaard ip van de zyxel)
telnet opent nu met een wachtwoordprompt, vul hier je zyxel wachtwoord in.
je kunt de ADSL standaard instellen met:
wan adsl opencmd adsl (4mbit)
wan adsl opencmd adsl2 (12mbit)
wan adsl opencmd adsl2+ (20mbit)
Verlaat nu telnet met "exit"
Waar ik nu wel ontzettend heel erg van baal is dat Telfort mij bovenstaande oplossing niet biedt. Ik heb nu dankzij hun meer dan 36 uur geen internet en geen telefoon gehad EN ik heb ongeveer voor 15 euro naar hun helpdesk gebeld. Ben echter wel blij dat ik per direct mijn abonnement (3 weken levertijd voor XS4ALL
) heb opgezegd. Stelletje prutsers.

edit: Ik heb Telfort een mail gestuurd met de vraag mij te bellen.
Dan kan ik ze even vragen waarom ZIJ mij niet hebben verteld hoe mijn modem opnieuw te laten intrainen...
(Voor iedereen die ook problemen heeft heb ik even gecopy/paste hoe dat moet):
Bij XP werkt het standaard bij VISTA moet je het eerst aanzetten (Telnet), open met "cmd"
een dosbox en tik:
telnet 192.168.1.254 (standaard ip van de zyxel)
telnet opent nu met een wachtwoordprompt, vul hier je zyxel wachtwoord in.
je kunt de ADSL standaard instellen met:
wan adsl opencmd adsl (4mbit)
wan adsl opencmd adsl2 (12mbit)
wan adsl opencmd adsl2+ (20mbit)
Verlaat nu telnet met "exit"
Waar ik nu wel ontzettend heel erg van baal is dat Telfort mij bovenstaande oplossing niet biedt. Ik heb nu dankzij hun meer dan 36 uur geen internet en geen telefoon gehad EN ik heb ongeveer voor 15 euro naar hun helpdesk gebeld. Ben echter wel blij dat ik per direct mijn abonnement (3 weken levertijd voor XS4ALL
Dan kan ik ze even vragen waarom ZIJ mij niet hebben verteld hoe mijn modem opnieuw te laten intrainen...
[ Voor 8% gewijzigd door basduijn op 12-02-2009 21:22 ]
En jij denkt dat ze daar een antwoord op kunnen geven bij de helpdesk????Dat zijn ook maar ingehuurde uitzendkrachten.(mijn vriendin heeft namelijk bij mobiel op de klantenservice gewerkt en die is blij dat ze er weg is).basduijn schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:17:
Nee, ik ben vast de eerste die dit meemaakt. Dit hebben ze vast nog nooit van iemand gehoord...vincedd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:28:
[...]
En jij denkt dat ze daar een antwoord op kunnen geven bij de helpdesk????Dat zijn ook maar ingehuurde uitzendkrachten.(mijn vriendin heeft namelijk bij mobiel op de klantenservice gewerkt en die is blij dat ze er weg is).
Kan iemand mij trouwens vertellen wat de oorzaak is van dit probleem?
Is de centrale dan vol? En alleen met Telfort klanten of met alle ADSL aanbieders?
Ik had problemen met telfort. Maar sinds ik ben overgestapt van een Zyxel modem naar een speedtouch 780 modem waren al mijn verbindings problemen opgelost. Gebruiken ze nog steeds die rot dingen van Zyxel? Dan zou ik zeggen dat dat de oorzaak is!
Hier heb ik al bijna een jaar prima internet en bellen met de speedtouch780. Ik bel alleen niet via Telfort maar met voipbuster. Af en toe een klein kraakje op de lijn maar dat kan ook aan de telefoon liggen, verder prima mee te leven. Ik zit een stukkie van de centrale en haal daarom maar 950KB/s maar dat is ruimvoldoende voor me
Hier heb ik al bijna een jaar prima internet en bellen met de speedtouch780. Ik bel alleen niet via Telfort maar met voipbuster. Af en toe een klein kraakje op de lijn maar dat kan ook aan de telefoon liggen, verder prima mee te leven. Ik zit een stukkie van de centrale en haal daarom maar 950KB/s maar dat is ruimvoldoende voor me
[ Voor 4% gewijzigd door Zybertweak op 12-02-2009 21:50 . Reden: foutje zat erin ]
Ik geeft dus ook aan dat het niet prettig is dat er dan gezegd wordt dat het zichzelf wel oplost...vincedd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:53:
[...]
Kabels kunnen dus echt wel verzuipen.dat betekend dat er een scheur in de buitenmantel van de kabel zit,waardoor de binnenkant langzaam volloopt met water,en er roest of oxidatie vorming optreed in de kabel.Je mag wel een keertje met me mee als ik een storing in de grond moet oplossen.Maar wachten tot het mooi weer word lost echt niet het probleem van verzuipen op.
Mag ik je daar aan houden?
Anoniem: 290880
Ook mijn verbinding werk via de telnet instellingen
dat ze dat zelf niet konden bedenken...
dat ze dat zelf niet konden bedenken...
Dit topic is gesloten.