[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 81.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
Dutch_Razor schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:08:
[...]

HOezo kun je niet met KPN bellen? iPhone 1G-3G? Want mijn iPhone 1g is gewoon unlocked op 2.2.
3g ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
semicon schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:01:
Al mijn apps werken niet meer sinds eergister. Ik heb mijnn phone al uit gezet en aan mijn pc gehangen maar niks. De apps starten open verdwijnen ineens na 2-3seconden. Iemand een idee?
Ik heb vorige week exact hetzelfde gehad, voor mn gevoel nadat ik hem een paar keer vrij snel achter elkaar had verbonden en weer van mn pc had ontkoppelt voordat hij klaar was met syncen. Ook opnieuw aankoppelen of apps opnieuw installeren werkte niet. Na een restore ging het wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch nog even een opmerking maken over het geheugenbereik van de iPhone. Ik weet er zelf niet zoveel vanaf en er is al een en ander over gezegd, zoals dat de iPhone genoeg geheugen zou hebben en niet veel nodig heeft. Toch krijg ik best vaak de melding dat ik mijn iPhone moet herstarten vanwege te weinig geheugen. Ik vind dit toch een beetje vreemd. Ik zet de iPhone overigens meestal 's nachts uit (en aan de lader) Waarom zou de iPhone niet wat meer geheugen van de opslagruimte kunnen innemen? Of staat dat compleet los van het werkgeheugen en kan dat helemaal niet? Ik bedoel dus zoiets als virtueel geheugen, bijvoorbeeld. Als er van de 8/16GB nog ruimte over is (en dat is bij mij standaard de helft of meer) mag de iPhone daar best wat van wegkapen als ik daardoor gewoon dat spelletje kan spelen nadat ik 4 mailtjes heb geschreven en wat podcasts aan het luisteren ben. Volgens SBSettings heb ik bijvoorbeeld nu nog (maar?) 11 MB over, terwijl ik vanochtend de iPhone pas had aangezet. Ik heb alleen Google Maps, Weer, Nu en Last.fm even gebruikt (half uurtje in totaal). Nu even gereboot en nu heb 55 MB werkgeheugen. Mij lijkt het, als argeloze eindgebruiker, toch een kleine ingreep om van de 55 MB er 100 of 200 te maken. Ik vind meldingen over te weinig geheugen anno 2008 met zo'n geavanceerd apparaat een beetje ouderwets, ja sorry hoor. Is toch gek dat als je VNC hebt gebruikt, daarna je 'resources' bijna op zijn en je moet herstarten voor hernieuwde performance? :?
Edit: vraag me af of er niet een programma vastloopt ofzo, hij is nu - amper 1 minuut verder - al gezakt naar 30 MB. Nee dus, is een kwartier later nog zo, dus dat zit wel snor.

Edit II: En wat ik ook een raadsel vind, is dat Herinneringen (van Kalender) soms wel, en soms niet verschijnen na het unlocken van het scherm. Dus: piepje, -> melding van agenda. Ik pak mijn iPhone uit mijn zak, zie een blauw kadertje met een melding en slide 'unlock' om die eens te bekijken -> weg is de melding. En ik weet dan soms niet meer wat er stond. Dan moet ik handmatig naar mijn Kalender gaan om eens te kijken wat het geweest zou kunnen zijn. Soms, als ik unlock, blijft de melding wél staan - oftewel: opent Kalender ofzo en krijg ik de details van die melding/herinnering te zien in een apart scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:38:
Ik wil toch nog even een opmerking maken over het geheugenbereik van de iPhone. Ik weet er zelf niet zoveel vanaf en er is al een en ander over gezegd, zoals dat de iPhone genoeg geheugen zou hebben en niet veel nodig heeft. Toch krijg ik best vaak de melding dat ik mijn iPhone moet herstarten vanwege te weinig geheugen. Ik vind dit toch een beetje vreemd. Ik zet de iPhone overigens meestal 's nachts uit (en aan de lader) Waarom zou de iPhone niet wat meer geheugen van de opslagruimte kunnen innemen? Of staat dat compleet los van het werkgeheugen en kan dat helemaal niet? Ik bedoel dus zoiets als virtueel geheugen, bijvoorbeeld. Als er van de 8/16GB nog ruimte over is (en dat is bij mij standaard de helft of meer) mag de iPhone daar best wat van wegkapen als ik daardoor gewoon dat spelletje kan spelen nadat ik 4 mailtjes heb geschreven en wat podcasts aan het luisteren ben. Volgens SBSettings heb ik bijvoorbeeld nu nog (maar?) 11 MB over, terwijl ik vanochtend de iPhone pas had aangezet. Ik heb alleen Google Maps, Weer, Nu en Last.fm even gebruikt (half uurtje in totaal). Nu even gereboot en nu heb 55 MB werkgeheugen. Mij lijkt het, als argeloze eindgebruiker, toch een kleine ingreep om van de 55 MB er 100 of 200 te maken. Ik vind meldingen over te weinig geheugen anno 2008 met zo'n geavanceerd apparaat een beetje ouderwets, ja sorry hoor.
Edit: vraag me af of er niet een programma vastloopt ofzo, hij is nu - amper 1 minuut verder - al gezakt naar 30 MB.
Het werk en opslaggeheugen staan los van elkaar. Zo is het werkgeheugen veel sneller, zal er altijd spanning op staan en is het beter bestand tegen schrijf en leeshandelingen. Het geheugenverbruik zie je verder nooit. Dat kun je alleen zien als je hem hebt gejailbreakt. Het OS zorgt dat er gewoon voor dat geheugen vrij gemaakt wordt als dat nodig is. Dat kun je bijv. zien aan Safari, dat soms de pagina opnieuw moet laden als je bijv. een spelletje hebt gespeeld (geheugenintensief), maar wat na bijv. het zetten van een timer niet nodig is.

Daarnaast heb ik i.t.t. Windows Mobile telefoons in het verleden ook nog nooit meegemaakt dat er niet genoeg geheugen beschikbaar was. Dus het is eigenlijk vrij nutteloos om het geheugenverbruik in de gaten te gaan houden :) Ik ben dan ook benieuwd wat voor meldingen je krijgt dat er niet genoeg geheugen is? Waarschijnlijk heeft dat dan te maken met het jailbreaken (backgrounder o.i.d.).
Edit II: En wat ik ook een raadsel vind, is dat Herinneringen (van Kalender) soms wel, en soms niet verschijnen na het unlocken van het scherm. Dus: piepje, -> melding van agenda. Ik pak mijn iPhone uit mijn zak, zie een blauw kadertje met een melding en slide 'unlock' om die eens te bekijken -> weg is de melding. En ik weet dan soms niet meer wat er stond. Dan moet ik handmatig naar mijn Kalender gaan om eens te kijken wat het geweest zou kunnen zijn. Soms, als ik unlock, blijft de melding wél staan - oftewel: opent Kalender ofzo en krijg ik de details van die melding/herinnering te zien in een apart scherm.
Dat werkt volgens mij hetzelfde als bij een SMSje. Als je vrij snel unlocked na de melding dat je een SMSje hebt ontvangen, ga je naar de applicatie. Dat is ook wel logisch, je ziet de melding en je unlockt vrijwel meteen, dus blijkbaar wil je er meer over weten (en unlock je vanwege de melding). Als je langer wacht dan unlock je vanwege een andere reden en ga je dus niet naar de applicatie, maar gewoon het homescreen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:38:
Ik wil toch nog even een opmerking maken over het geheugenbereik van de iPhone. Ik weet er zelf niet zoveel vanaf en er is al een en ander over gezegd, zoals dat de iPhone genoeg geheugen zou hebben en niet veel nodig heeft. Toch krijg ik best vaak de melding dat ik mijn iPhone moet herstarten vanwege te weinig geheugen. Ik vind dit toch een beetje vreemd. Ik zet de iPhone overigens meestal 's nachts uit (en aan de lader) Waarom zou de iPhone niet wat meer geheugen van de opslagruimte kunnen innemen? Of staat dat compleet los van het werkgeheugen en kan dat helemaal niet? Ik bedoel dus zoiets als virtueel geheugen, bijvoorbeeld. Als er van de 8/16GB nog ruimte over is (en dat is bij mij standaard de helft of meer) mag de iPhone daar best wat van wegkapen als ik daardoor gewoon dat spelletje kan spelen nadat ik 4 mailtjes heb geschreven en wat podcasts aan het luisteren ben. Volgens SBSettings heb ik bijvoorbeeld nu nog (maar?) 11 MB over, terwijl ik vanochtend de iPhone pas had aangezet. Ik heb alleen Google Maps, Weer, Nu en Last.fm even gebruikt (half uurtje in totaal). Nu even gereboot en nu heb 55 MB werkgeheugen. Mij lijkt het, als argeloze eindgebruiker, toch een kleine ingreep om van de 55 MB er 100 of 200 te maken. Ik vind meldingen over te weinig geheugen anno 2008 met zo'n geavanceerd apparaat een beetje ouderwets, ja sorry hoor. Is toch gek dat als je VNC hebt gebruikt, daarna je 'resources' bijna op zijn en je moet herstarten voor hernieuwde performance? :?
Edit: vraag me af of er niet een programma vastloopt ofzo, hij is nu - amper 1 minuut verder - al gezakt naar 30 MB. Nee dus, is een kwartier later nog zo, dus dat zit wel snor.

Ik heb die melding nog nooit gehad, maar kijk eens in Cydia wat voor zooi er allemaal geinstalleerd is, als je ziet wat er allemaal op de achtergrond runt aan OpenSSL e.d. , dan begrijp je waar je geheugen naartoe is ;) Waarschijnlijk gooit 1 service roet in het eten.

II In je unlock screeen staat normaal slide to view, dan ga je naar de calendar/sms, maar dat is slechts bij de eerste alert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is duidelijk. Het werkgeheugen kan zichzelf dus niet uitbreiden. Ik heb inderdaad gejailbreaked, maar SSH etc. zet ik standaard steeds uit. Verder heb ik niet veel uit Cydia geïnstalleerd (alleen SBSettings en PDAnet), maar er staan inderdaad een hoop programma's (packages?) in het tabblad 'Manage Packages', die ik niet handmatig heb geïnstalleerd. Ik durfde nl. niet zomaar dingen te uninstallen als die standaard met Cydia geinstalleerd worden.
Ik krijg de geheugen-tekort melding ook weer niet zó vaak dat het me irriteert. Het sprak mijn gevoel gewoon tegen dat dat überhaupt nog mogelijk was, terwijl dat op zich, technisch gezien wel uit te leggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:38:Toch krijg ik best vaak de melding dat ik mijn iPhone moet herstarten vanwege te weinig geheugen.
Op niet-gejailbreakede iPhone die vol staat met apps en intensief wordt gebruikt kijg ik die melding maar in 1 scenario: het verbinden met een VNC-server met hoog reso scherm. Verder nooit (al lopen spellen e.d. wel beter na een herstart). Ik zou me er niet mee bezig houden en als het even kan je jailbreak ongedaan maken.

Voor die VNC-client is 'virtueel' geheugen in flash geen optie omdat de interface zeer snel beschikbaar moet kunnen zijn.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Zpottr schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:54:
[...]

Op niet-gejailbreakede iPhone die vol staat met apps en intensief wordt gebruikt kijg ik die melding maar in 1 scenario: het verbinden met een VNC-server met hoog reso scherm. Verder nooit (al lopen spellen e.d. wel beter na een herstart). Ik zou me er niet mee bezig houden en als het even kan je jailbreak ongedaan maken.

Voor die VNC-client is 'virtueel' geheugen in flash geen optie omdat de interface zeer snel beschikbaar moet kunnen zijn.
Ik krijg de bovengenoemde melding bij de app Decibel. De iPhone dien ik dan te herstarten om het appje te laten werken. Verder ben ik de melding nooit bij andere apps tegengekomen. Mijn iPhone is niet-gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje; als je op de iphone msn hebt geinstalleerd werkt dan de buzzer functie?Kun je een buzzer ontvangen? Of ondersteunt die versie geen buzzer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14
Zpottr schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:54:
[...]
Het idee zou juist zijn om de andere applicaties die dan ook geheugen gebruiken weg te schrijven naar het flash geheugen zodat de vnc-client zoveel mogelijk ram geheugen tot zijn beschikking krijgt. Ik weet van Android dat het daar iig wel wordt gedaan. De applicatie die zichtbaar is voor de gebruiker krijgt maximale prioriteit wat betreft geheugen, achtergrond services komen dan, en andere applicaties die ook draaien komen op de laatste plaats. Zodra er te weinig geheugen is worden de apps/services op basis van prioriteit afgesloten en pas weer gerestored naar het ram geheugen wanneer deze weer opgestart wordt door de gebruiker/nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Mja bij de ungejailbreakte iPhone zijn de enige apps die draaien Mail en Phone, en die worden niet afgesloten omdat je anders onbereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:16:
FF een vraagje; als je op de iphone msn hebt geinstalleerd werkt dan de buzzer functie?Kun je een buzzer ontvangen? Of ondersteunt die versie geen buzzer ?
Het antwoord op die vraag moet je zoeken bij de applicatie die je wil gebruiken, niet bij de iPhone. Je kan dus beter terecht in [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooooo, heb de Iphone nu al een paar dagen in gebruik en helemaal gelukkig!! Uiteraard moet er altijd iets te zeiken zijn, of misschien is er een oplossing voor???????

- Je kunt niet antwoorden op sms berichten. Hij slaat ze netjes op per contactpersoon, maar moet altijd een nieuwe sms versturen.

- Bij een nieuwe sms versturen kun je enkel uit je hele contactlijst kiezen.... die is erg lang dus niet uit je favorieten zoals bij gewoon bellen.

- Als ik ga bellen krijg je telkens een melding doorschakeling aan... met een knop sluiten.... erg irritant want die melding blijft redelijk lang staan. Dus kun je hem niet snel op de luidspreker zetten.

- Mailtjes selecteren kan niet, dus alles één voor één verwerken.

- De auto correct slaat af en toe flink de plank mis.... ben je klaar met een woord en druk je niet op het 'x' van het alternatief dan veranderd hij het woord zodra je je mail/sms verstuurd.

Verder helemaal top die bediening, accu-duur, deelijkheid, snelheid van internet op Wifi en 3G....

Mocht iemand tips hebben voor mijn bovenstaande bevindingen.... GRAAG! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:06:

- Je kunt niet antwoorden op sms berichten. Hij slaat ze netjes op per contactpersoon, maar moet altijd een nieuwe sms versturen.

- De auto correct slaat af en toe flink de plank mis.... ben je klaar met een woord en druk je niet op het 'x' van het alternatief dan veranderd hij het woord zodra je je mail/sms verstuurd.
Als je de sms van een contactpersoon opent (je ziet dan links en rechts de verstuurde en ontvangen berichten aan en van die persoon) kun je onderaan toch meteen een nieuwe sms typen?

Mocht je in je inbox snel een aantal berichten willen wissen: alks je met je vinger een slepende beweging naar rechts maakt over het mailtje, komt er meteen een knop tevoorschijn om te verwijderen.

De auto correct zuigt redelijk. Ook heb ik van het veronderstelde lerende effect nog weinig gemerkt. Heb hem dus maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Je kunt met de laatste firmware gewoon op 'Edit' rammen en vervolgens meerdere mailtjes bewerken, niet helemaal duidelijk of je dit bedoelt, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
- Bij een nieuwe sms versturen kun je enkel uit je hele contactlijst kiezen.... die is erg lang dus niet uit je favorieten zoals bij gewoon bellen.
Als je in je Favorites op het pijltje naast iemands naam drukt, krijg je zijn normale contactpagina en van daaruit kan je een sms sturen. Wel wat meer klikken, maar het scheelt je zoeken. Ook kan je natuurlijk gewoon de sms lijst erbij pakken. Grote kans dat de mensen met wie je het meest sms't vrij bovenaan staan ;).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:24:
[...]

Als je de sms van een contactpersoon opent (je ziet dan links en rechts de verstuurde en ontvangen berichten aan en van die persoon) kun je onderaan toch meteen een nieuwe sms typen?

Mocht je in je inbox snel een aantal berichten willen wissen: alks je met je vinger een slepende beweging naar rechts maakt over het mailtje, komt er meteen een knop tevoorschijn om te verwijderen.

De auto correct zuigt redelijk. Ook heb ik van het veronderstelde lerende effect nog weinig gemerkt. Heb hem dus maar uitgezet.
Die auto correct functie vind ik wel heel fijn, het lerende effect werkt hier ook gewoon goed.
Nu heeft hij het bijna nooit meer mis, aan het begin regelmatig, paar keer op kruisje drukken en hij kent het woord, echt prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 22:31
EdwardvGelder schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:39:
[...]

Die auto correct functie vind ik wel heel fijn, het lerende effect werkt hier ook gewoon goed.
Nu heeft hij het bijna nooit meer mis, aan het begin regelmatig, paar keer op kruisje drukken en hij kent het woord, echt prettig!
Ja, vind de auto correct ook steeds beter worden hoor, hij leert gewoon echt..maar goed..kan me voorstellen dat sommigen geen zin hebben om de Iphone dat te leren, duurt te lang voor sommigen, maar je kunt hem uitzetten inderdaad.

Ik heb zelf een ander probleempje, sinds een paar dagen kan ik mijn bluetooth op 1 of andere manier niet meer aan krijgen, deed het altijd perfect..werkte met mijn autoradio.
Maar sinds een paar dagen krijg ik hem gewoon niet aan..wil hem aanzetten, lijkt dan alsof hij zoekt, maar na een tijdje gaat hij terug naar uit...heel vreemd..mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Laatst online: 16-09 10:29
Iemand ervaring met de reparatie/vervanging van je iphone met haarscheurtjes? Ik ben bang dat de mijne deze ook gaat krijgen omdat die van mij ook vrij 'oud' is.

Een collega van me krijgt die van hem in ieder geval niet gerepareerd. Volgens T-Mobile heeft Apple deze afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 08:36

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Valderrama schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:07:
Iemand ervaring met de reparatie/vervanging van je iphone met haarscheurtjes? Ik ben bang dat de mijne deze ook gaat krijgen omdat die van mij ook vrij 'oud' is.

Een collega van me krijgt die van hem in ieder geval niet gerepareerd. Volgens T-Mobile heeft Apple deze afgewezen.
Ik heb ondertussen al één keer 'n nieuwe gekregen ivm een barst/haarscheurtje.
Nu heb ik in die nieuwe wéér een scheur, ditmaal voelbaar op de achterkant, evenwijdig aan de zijkant.
Alsof de batterij er uit wil komen, in die trant. :?
Ik ga straks weer langs bij TPH, om te kijken of ze 'm weer kunnen opsturen/omwisselen. Ik ben benieuwd... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Zooooo, heb de Iphone nu al een paar dagen in gebruik en helemaal gelukkig!! Uiteraard moet er altijd iets te zeiken zijn, of misschien is er een oplossing voor???????
- Als ik ga bellen krijg je telkens een melding doorschakeling aan... met een knop sluiten.... erg irritant want die melding blijft redelijk lang staan. Dus kun je hem niet snel op de luidspreker zetten.
Dat is ook iets waar ik me mateloos aan irriteerde. Het is uit te zetten, maar dan moet je wel jailbreaken. Als je dat gedaan hebt is het een kwestie van de carrier.plist converteren van binary naar text XML en 2 properties van true -> false zetten en je bent er vanaf.
Daar zoek ik ook nog steeds iets voor. Iets om alle mailtjes in 1 keer op 'gelezen' te zetten bijv. Het zou met 'iReadmail' kunnen, maar die krijg ik niet geinstalleerd met Installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat komt omdat de iPhone dat sms ziet als een chatsessie. Het geeft het dan ook weer als een iChat chatsessie met die mooie bubbels. Onderaan de chatsessie tik je dan je antwoord. De Treo 650 die ik had deed hetzelfde hoewel ik het daar eerst in de instellingen op moest geven. De Treo deed dat overigens pas wanneer er meerdere berichten heen en weer gingen, niet als het er maar 1 was. De iPhone doet dit echter altijd.
Als je een nieuwe sms stuurt naar iemand dan kun je in het aan veld gewoon de naam intikken, je krijgt daaronder dan een lijstje met hits uit je contactlist (kun je ook het juiste nummer kiezen als iemand meerdere telefoonnummers heeft). Uiteraard kun je er ook gewoon een sms nummer intikken. Je kunt ook nog eens op die + knop drukken om daarna uit de contactlist (met zoekveld bovenaan) de juiste persoon of personen te kiezen. Bij het versturen van een e-mail gaat dit op exact dezelfde manier.
Druk op edit en selecteer welke mails je wil verplaatsen/verwijderen. Alles op gelezen zetten is iets wat helaas hier niet mee kan, je zult dan alle mails 1 voor 1 af moeten gaan.
Als je klaar bent met een woord en daarna een spatie tikt dan vervangt de autocorrectie het getikte woord met de opgegeven suggestie. Autocorrect dien je ook eerst te trainen netzoals een spamfilter. Het neemt dan jouw taal aan waardoor het uiteindelijk dus beter werkt. Als je het echt mega irritant vindt dan kun je het sinds 2.2 in de instellingen uitzetten (staat onder toetsenbord). Ik had liever eenzelfde functionaliteit als in OpenOffice.org gezien. Daar krijg je een suggestie die je kunt negeren door verder te gaan met tikken. Hij zal ook niet automatisch een woord vervangen. Je moet expliciet met een druk op een bepaalde toets de opgegeven suggestie accepteren. Met die functie kun je aardig wat tijd besparen met tikken omdat je hierdoor minder letters hoeft in te voeren om het gewenste woord te verkrijgen. Op iets als een computer is niet zo heel erg maar op een mobiel apparaat als de iPhone erg fijn. Daarom is het vaak ook wat handiger om die autocorrect te trainen. Ik zou het in ieder geval nog een tijdje aanzien en ook opletten op wat je tikt en wat voor suggesties de iPhone geeft. Voordat je uberhaupt iets verstuurd is het sowieso altijd verstandig om het eerst te lezen of wat er staat ook in orde is (en dan niet alleen taal maar ook de bewoording en de toon naast de dingen als inhoud en bijlages).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kleine correctie, dat doet hij dus niet zodra je de mail/sms verstuurd, maar meteen nadat jij een spatie tikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inderdaad, maar ook als bij het laatste woord van je sms een suggestie wordt gedaan: na het drukken op Send wordt nog snel het woord ingevuld en dan pas het smsje verstuurd. Zorgt nog wel eens voor hilarische situaties :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:58
Even een klein vraagje. Is het mogelijk om RDP te doen via de iPhone 3G? Ik ben aan het denken om men HTC Touch te vervangen maar, dan moet hij dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Laatst online: 16-09 10:29
Die haarscheurtjes kunnen nog eens een groot probleem worden. Mijn collega heeft dus echt te horen gekregen dat Apple deze units niet meer wil omruilen/repareren. Krijg je gewoon na een aantal weken netjes weer je eigen iPhone terug van de winkel waar je deze hebt gekocht.

Kan er geen contact opgenomen worden met Apple in deze kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Wat is RDP? Remote desktop?

Dat gaat met o.a. VNC, Jaadu en nog zo'n programma waar ik de naam van kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Dutch_Razor schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:46:
Wat is RDP? Remote desktop?

Dat gaat met o.a. VNC, Jaadu en nog zo'n programma waar ik de naam van kwijt ben.
RDP is idd remote desktop. Ik wil echter niet via VNC gaan. Dat is geen mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
RDP is niet fatsoenlijk mogelijk met de Iphone. Er is wel een app die het ondersteunt, maar die kan alleen lage reso's en alleen met windows xp oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Hielko schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:48:
RDP is niet fatsoenlijk mogelijk met de Iphone. Er is wel een app die het ondersteunt, maar die kan alleen lage reso's en alleen met windows xp oid.
Damm, het zou moeten werken met W2003. Dan maar voorlopig geen iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:12
ShaneV schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:50:
[...]

Damm, het zou moeten werken met W2003. Dan maar voorlopig geen iPhone :P
De eerste hit met Google, Mocha RDP (http://www.mochasoft.dk/iphone_rdp.htm) ondersteunt al Windows 2003 :P
Valderrama schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:46:
Die haarscheurtjes kunnen nog eens een groot probleem worden. Mijn collega heeft dus echt te horen gekregen dat Apple deze units niet meer wil omruilen/repareren. Krijg je gewoon na een aantal weken netjes weer je eigen iPhone terug van de winkel waar je deze hebt gekocht.

Je bent de eerste die aangeeft dat het niet gerepareerd wordt en dan ook nog eens van een collega. Dat je het twee keer post binnen 6 uur geeft aan dat je ermee zit, maar wat wil je er precies mee bereiken? :) De garantie gaat via T-Mobile, zij kunnen je collega daar ook verder mee helpen. .

[ Voor 55% gewijzigd door Hoedje op 29-12-2008 17:27 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 10:06

0900 7777 703

Sucses...ik verwacht dat ze je gaan doorverwijzen naar T-mobile.

[ Voor 5% gewijzigd door musiqman op 29-12-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 08:36

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ik heb die van mij zojuist afgeleverd bij The Phone House ; zelfs 't personeel van die winkel zag duidelijk dat de scheur veroorzaakt werd door iets 'onder' de case, alsof de batterij opgezwollen was.
Zo staat 't ook op 't formulier wat ze erbij gedaan hebben. Ik ben benieuwd of ik over 2 weken m'n 3e iPhone 3G in handen ga krijgen....3x is scheepsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Hoedje schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:19:
[...]

De eerste hit met Google, Mocha RDP (http://www.mochasoft.dk/iphone_rdp.htm) ondersteunt al Windows 2003 :P[...]
Je bent de eerste die aangeeft dat het niet gerepareerd wordt en dan ook nog eens van een collega. Dat je het twee keer post binnen 6 uur geeft aan dat je ermee zit, maar wat wil je er precies mee bereiken? :) De garantie gaat via T-Mobile, zij kunnen je collega daar ook verder mee helpen. .
Hmm thanks :) heb nog tans zitten zoeken op google, enige dat ik tegen kwam was één of ander vaag programma dat je op de host pc moest installeren en dan nog iets op de iphone. Thanks :) Misschien volgend jaar een iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een ringtone gedownload via internet en via itunes gesynchroniseerd maar de toon komt niet voor in mijn lijst met ringtones. Ik heb gekeken of hij op de ipod applicatie staat, maar daar komt hij ook niet in voor. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Hoedje schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:19:
De eerste hit met Google, Mocha RDP (http://www.mochasoft.dk/iphone_rdp.htm) ondersteunt al Windows 2003 :P
Let op dat deze dus niet werkt met enige versie van Windows Vista, dan heb je toch echt VNC nodig. (op dit moment althans)

http://www.jaaduvnc.com/ of http://www.mochasoft.dk/iphone_vnc.htm zijn dan goede oplossingen.

UltraVNC is dan een prima gratis VNC server: http://www.uvnc.com/download/index.html.

[ Voor 23% gewijzigd door boredgeestje op 29-12-2008 22:32 ]

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jigs schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:42:
Hallo allemaal,

Ik heb een ringtone gedownload via internet en via itunes gesynchroniseerd maar de toon komt niet voor in mijn lijst met ringtones. Ik heb gekeken of hij op de ipod applicatie staat, maar daar komt hij ook niet in voor. Heeft iemand een idee?
Is het een m4r bestand? En is het korter dan 40 seconden? En staat hij wel in je iTunes onder Ringtones? En heb je ringtonesyncing aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
boredgeestje schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:28:
[...]

Let op dat deze dus niet werkt met enige versie van Windows Vista, dan heb je toch echt VNC nodig. (op dit moment althans)
Met WinAdmin kan het wel, maar blijkbaar is deze momenteel alleen nog maar beschikbaar op US/UK AppStore (http://www.downloadsquad....te-desktop-on-the-iphone/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

De twitter-app Twinkle werkt bij mij niet goed. Het meesturen van een foto geeft een melding Fout, onbekende serverfout. Zonder foto geen probleem. Reboot iPhone en re-install hebben niets geholpen. Iemand een idee?

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

dhr. banuyn schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:02:
De twitter-app Twinkle werkt bij mij niet goed. Het meesturen van een foto geeft een melding Fout, onbekende serverfout. Zonder foto geen probleem. Reboot iPhone en re-install hebben niets geholpen. Iemand een idee?
Twitterfon gebruiken? Die gebruikt Twitpic, wat altijd wel werkt. Ik weet niet of Twinkle een eigen uploadservice heeft.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oplaadvraagje (ben het niet tegengekomen in dit topic): Ik heb van mijn vorige HTC mobiel nog een autolader liggen. Nu is dat zo'n sigarettenaansteker-plug die een USB uitgang heeft. Met mijn HTC USB-kabel sloot ik die dan aan op m'n mobiel. Ik heb er ook al een normale USB kabel aangehangen voor het opladen van m'n creative mp3. Gaat ook goed. Dus de vraag laat zich raden: kan ik hiermee via de bijgeleverde USB kabel de iphone mee opladen? De reden dat ik dit niet zomaar wil proberen is dat Apple vaak net iets anders werkt dan de standaard (voor de gein de 5v aansluiting op USB verplaatst of zo ;) )

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:58:
(...) kan ik hiermee via de bijgeleverde USB kabel de iphone mee opladen?
Dat ligt er aan. iPhone wil minimaal 500mA hebben en laadt alleen op als op de datapins een klein voltage staat om aan te geven dat de lader dat kan leveren (bij een poort in een PC werkt het iets anders).
De reden dat ik dit niet zomaar wil proberen is dat Apple vaak net iets anders werkt dan de standaard (voor de gein de 5v aansluiting op USB verplaatst of zo ;) )
Ik wed dat je geen enkel voorbeeld kan geven dat hier ook maar enigszins relevant is :) dus ik ben wel benieuwd waar je op doelt.

Maar in ieder geval: nee, 5V, data pennen en massa zitten gewoon waar ze horen te zitten (kan uiteraard ook niet anders aangezien het met PC's e.d. moet werken)... - dus als die charger dat ook goed doet gaat er niets stuk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hielko schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:48:
Sorry? Met Vista werkt het ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Yzord schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:36:
[...]

Sorry? Met Vista werkt het ook anders.
RDP? Met welke App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:24:
Dat ligt er aan. iPhone wil minimaal 500mA hebben en laadt alleen op als op de datapins een klein voltage staat om aan te geven dat de lader dat kan leveren (bij een poort in een PC werkt het iets anders).

[...]

Maar in ieder geval: nee, 5V, data pennen en massa zitten gewoon waar ze horen te zitten (kan uiteraard ook niet anders aangezien het met PC's e.d. moet werken)... - dus als die charger dat ook goed doet gaat er niets stuk.
Okee, bedankt voor je info, ik kan het dus in ieder geval proberen. Bij die charger zit alles waar het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Er is wel een nieuwe versie van het RDP maar ik zou wel durven gokken dat de RDC service van Vista backwards compatible is. Maar ik heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd; aangezien Vista Home het niet ondersteunt kan ik het niet gebruiken (tenzij ik nog wat extra pegels shell voor de zakelijke versie en daar heb ik niet zo'n zin in enkel om remote desktop eens heel af en toe te gebruiken).
edit:
Volgens mij had die nieuwe versie wel iets te maken met veiligheid, dus wat dat betreft kan het goed zijn dat hij niet backwards compatible is -- wat is anders immers het nut van een betere beveiliging?

[ Voor 21% gewijzigd door Punksmurf op 31-12-2008 14:16 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik het geluid harder of zachter wil zetten, zie ik niet meer de speaker dat je ziet hoe hard of hoe zacht je hem zet, iemand dat ook al gehad. Of heb ik hem ergens uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Vraagje, ik erger me erg aan de camera/foto indeling op m'n iphone van mijn zelfgemaakte foto's. Die komen allemaal in "filmrol en ik heb nu iets van 500 foto's gemaakt en dat maakt het enorm onoverzichtelijk. Is het niet mogelijk om deze per maand in te delen? Dus dat ze automatisch nu in een mapje Januari komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

nudie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:16:
Vraagje, ik erger me erg aan de camera/foto indeling op m'n iphone van mijn zelfgemaakte foto's. Die komen allemaal in "filmrol en ik heb nu iets van 500 foto's gemaakt en dat maakt het enorm onoverzichtelijk. Is het niet mogelijk om deze per maand in te delen? Dus dat ze automatisch nu in een mapje Januari komen ofzo.
Niet op de iPhone. Wel in bv. iPhoto: haal je foto's er af, laat iPhoto de boel in slimme albums stoppen en sync die terug naar je iPhone.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar als ik bvb op een pagina in Safari zit en er een lange lijst met reply's staat kan ik wel snel naar boven door op de bovenste balk te klikken maar naar beneden lukt dat niet. Is er een manier om snel naar beneden te scrollen ipv heel wat finger swipes te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:52:
Misschien een domme vraag maar als ik bvb op een pagina in Safari zit en er een lange lijst met reply's staat kan ik wel snel naar boven door op de bovenste balk te klikken maar naar beneden lukt dat niet. Is er een manier om snel naar beneden te scrollen ipv heel wat finger swipes te doen?
Volgens mij niet. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukte me niet. Het is best wel irritant inderdaad.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:52:
Met een bookmarklet. Zie de topicstart tweede post.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 19:50
Met Jaadu RDP, kan gewoon m'n Vista Business PC overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
eelco_akker schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:35:
[...]

Met Jaadu RDP, kan gewoon m'n Vista Business PC overnemen
Potverdikkie, die had ik helemaal over het hoofd gezien.
Voor € 19,99 toch niet helemaal een lekker alternatief voor mijn gratis VNC setup ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik ben al een tijdje aan het kijken en zoeken, maar is het mogelijk om via bluetooth de gegevens van het adresboek (van iphone) op een pc op te slaan? Soort backup voor mocht het eens voorkomen dat ik niet bij mn iphone kan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:47
Dat kan door je telefoon over-the-air te synchroniseren met je google account.

Pas geleden nog een tutorial voor geschreven: http://iphone-wiki.nl/index.php/Nueva-synchronisatie_Google

[ Voor 4% gewijzigd door endless90 op 02-01-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar dagen ook in he bezit van de iPhone, maar ik loop tegen een foutmelding in iTunes aan bij het maken van de reservekopie:
"iTunes kan geen reservekopie maken van de iPhone BLA, omdat de reservekopie niet op de computer kan worden opgeslagen"
De PC draait Vista Ultimate en hangt in een domein. De homedirectory wordt rechtstreeks op een netwerkshare gezet. Het toevoegen van programma's en muziek gaat prima, terwijl ook dit in mijn homedir wordt gedumpt. Ik heb al gezocht naar een instelling die verwijst naar een foute map, maar heb niks kunnen vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:42:
Ik ben sinds een paar dagen ook in he bezit van de iPhone, maar ik loop tegen een foutmelding in iTunes aan bij het maken van de reservekopie:

[...]

De PC draait Vista Ultimate en hangt in een domein. De homedirectory wordt rechtstreeks op een netwerkshare gezet. Het toevoegen van programma's en muziek gaat prima, terwijl ook dit in mijn homedir wordt gedumpt. Ik heb al gezocht naar een instelling die verwijst naar een foute map, maar heb niks kunnen vinden. Iemand een idee?
volgens mij kan hij die alleen lokaal opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dotto schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:23:
Dat kan door je telefoon over-the-air te synchroniseren met je google account.

Pas geleden nog een tutorial voor geschreven: http://iphone-wiki.nl/index.php/Nueva-synchronisatie_Google
..of om op soortgelijke manier contacts+calender wireless te syncen met Outlook kan je gebruik maken van gratis mail2web exchange account + www.syncml.biz.
Als je je mail dan ook nog forward naar mail2web heb je gratis pushmail op je iphone.
(http://lifehacker.com/398...r-on-your-iphone-for-free)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

sverzijl schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:56:
[...]

..of om op soortgelijke manier contacts+calender wireless te syncen met Outlook kan je gebruik maken van gratis mail2web exchange account + www.syncml.biz.
Als je je mail dan ook nog forward naar mail2web heb je gratis pushmail op je iphone.
(http://lifehacker.com/398...r-on-your-iphone-for-free)
Mja, maar dan ben je afhankelijk van een derde partij; wat als zij over X maand / jaar offline gaan?
Een self-hosted oplossing zou voor mij i.i.g. fijn zijn. MobileMe / dotMac zou perfect zijn, áls het custom domeinen ondersteunde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
r0b schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:16:
Mja, maar dan ben je afhankelijk van een derde partij; wat als zij over X maand / jaar offline gaan?
Dan heb je alsnog x maand/jaar kunnen genieten hiervan en vervolgens stap je vrolijk over op de volgende gratis host. Je mail blijft in het geval van Nuevasync gewoon op je Gmail/Google Apps fy Domain account staan dus je verliest d'r niets mee, mits ze uiteraard de boel niet vrolijk kopiëren en je opeens extra spam krijgt (die Google weer wegfiltert). Je password hoef je iig niet in te vullen, dat gaat allemaal netjes via Google, weinig te verliezen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Bedankt mannen :) ik ben een stukje wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
[...]

Een self-hosted oplossing zou voor mij i.i.g. fijn zijn. MobileMe / dotMac zou perfect zijn, áls het custom domeinen ondersteunde..
Het is super gemakkelijk om dit zelf te doen; gewoon laten syncen met outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
[...]

tegen die tijd zijn er naar ik hoop betere/makkelijkere oplossingen. Tot die tijd voldoet het voor mij in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
spokje schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:18:
Ik ben al een tijdje aan het kijken en zoeken, maar is het mogelijk om via bluetooth de gegevens van het adresboek (van iphone) op een pc op te slaan? Soort backup voor mocht het eens voorkomen dat ik niet bij mn iphone kan oid?
Gewoon in iTunes de sync optie met Outlook aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe krijg ik zonder Safari te installeren, bookmarklets in mijn favorieten op de iPhone?
Ik wil graag die "Scroll Down" bookmarklet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:41:
Hoe krijg ik zonder Safari te installeren, bookmarklets in mijn favorieten op de iPhone?
Wat is een bookmarklet? Het klinkt alsof het een of ander Vista ding is?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
Datafeest schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:49:
[...]

Wat is een bookmarklet? Het klinkt alsof het een of ander Vista ding is?
Nee, Book(mark)lets zijn stukjes Javascript die je in een bookmark frot om zo niet-standaard dingen uit te kunnen vogelen, zoals pagina's doorzoeken e.d. Niet alles wat vies is is voor Vista overigens :+.

Kun je bookmarks niet editen en zo van een url alleen het verstopte Javascript-deel overhouden? Zo ging het bij Videohamster.com in 't begin iig. Uiteraard zul je dan wel het hele script op één regel moeten krijgen en ergens zien te hosten met de bizar lange naam. Daarnaast is een portie geduld ook niet handig tijdens het naar het begin van de regel scrollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:51:
[...]

volgens mij kan hij die alleen lokaal opslaan
Lokaal heb ik adminrechten. Zou dus geen probleem mogen zijn. Iemand een idee waar ik de locatie van de reservekopie kan vinden/aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Leftblank schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:40:
[...]

Nee, Book(mark)lets zijn stukjes Javascript die je in een bookmark frot om zo niet-standaard dingen uit te kunnen vogelen, zoals pagina's doorzoeken e.d. Niet alles wat vies is is voor Vista overigens :+.

Kun je bookmarks niet editen en zo van een url alleen het verstopte Javascript-deel overhouden? Zo ging het bij Videohamster.com in 't begin iig. Uiteraard zul je dan wel het hele script op één regel moeten krijgen en ergens zien te hosten met de bizar lange naam. Daarnaast is een portie geduld ook niet handig tijdens het naar het begin van de regel scrollen :P
Ha! Precies! Dat had ik dus al eens geprobeerd :X
Vroeg me af of er niet een handiger manier was. Naja, misschien gewoon ff Safari installeren, zo'n ramp zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag... iTunes zegt dat er geen updates voor mijn apps zijn. 3 x gecontroleerd. Voor de zekerheid alle programma's met iPhone laten syncen.... niets. Op mijn iPhone bleef de App Store nl. het getalletje '6' zien. Heb ik wel eens eerder gehad, en het getalletje verdween dan zodra je App Store even had opgestart. Er bleven 6 updates aangekondigd, dus heb ik voor 'installeer' gekozen op mijn iPhone. Ondertussen weer iTunes vragen of er updates zijn. Niks. Bij de eerstvolgende sync. neemt iTunes de programma's (updates dus) rustig (duurt lang) over van iPhone naar iTunes. Rara hoe kan dit?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort kan ik niet meer op EDGE via Proximus: PDP-identiteit niet geaccepteerd !!
Netwerkinstellingen reeds gereset. Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
UltraSub schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:41:
Misschien is dit wat je zoekt? :)
http://www.iphoneclub.nl/...s-toe-aan-iphone-browser/

Of vanaf je iPhone hier naar toe gaan: http://www.ipuhelin.com/en/safariplus/

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dutch_Razor schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:35:
[...]
Gewoon in iTunes de sync optie met Outlook aanzetten ;)
Ware het niet dat iTunes niet can syncen via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Hebben meerdere mensen dat de iphone camera gedeelte niet wordt herkent in Vista?
en dat de foto's die ik dan toch via de app TouchCopy binnen haal maar gemiddeld 250kb groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 08:00
hm :( ik geloof dat mijn ear 'jacket' stuk is.

Als ik muziek wil luisteren en mijn oordopjes inplug dan blijft de luidspeaker aan.
Ik heb geprobeerd met verschillende oordopjes, maar dat maakt geen verschil.

Is er ergens een mogelijkheid om je luidspreker handmatig aan/uit te doen? Ik kon zelf niks vinden :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
keanu_ schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:21:

Als ik muziek wil luisteren en mijn oordopjes inplug dan blijft de luidspeaker aan.

Is er ergens een mogelijkheid om je luidspreker handmatig aan/uit te doen? Ik kon zelf niks vinden :S..
Die mogelijkheid is er niet. Maar is de jack misschien verstopt met vuil? Kijk er eens in met een zaklampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keanu_ schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:21:

doe voor de zekerheid eerst de "halve spijkerbroek" - test: het gaatje uitpluizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dude! You rock!! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Appels,

Mijn N95 + abbo loopt over 4 maanden af. Zou er dan al een nieuwe iPhone op de markt zijn denken jullie? (ik bedoel niet de iPhone Nano, ik wil een groot scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nudie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:16:
Dat album filmrol heet niet voor niets filmrol, het is puur als tussenstapje bedoelt om al je foto's in op te slaan voordat je ze op je computer zet.

Al ben ik het met je eens dat het jammer is dat je geen foto's kan verplaatsen op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vage shit opeens. Zondagochtend mijn cell volledig opgeladen, nu is hij opeens leeg (als in: UIT), terwijl ik hem gewoon normaal gebruikt heb: drie of vier spelletjes en vandaag drie albums afgespeeld ... toevallig niet eens gebeld of gesmst vandaag.

Vanavond weer opladen, en kijken of het een incident was.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds gisteren geen internet via 3G! Zijn er hier meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een trucje dat ik kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:57:
Vage shit opeens. Zondagochtend mijn cell volledig opgeladen, nu is hij opeens leeg (als in: UIT), terwijl ik hem gewoon normaal gebruikt heb: drie of vier spelletjes en vandaag drie albums afgespeeld ... toevallig niet eens gebeld of gesmst vandaag.

Vanavond weer opladen, en kijken of het een incident was.
Ik had vandaag een soortgelijk probleem. De hele dag bleef de batterij vol, wat op zich al vreemd is. Vanavond was ie plotseling helemaal leeg (<10%).

Ik had hiervoor een N95, waar je de accu kon trainen. Zoveel mogelijk opladen zorgde voor een accu met meer uithoudingsvermogen. Kent de iPhone dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als ik dit verhaal moet geloven niet.

Hij was trouwens binnen een half uur op 80% :') Dat de laatste 20% langer duren weet ik, maar in een half uur naar 80% vind ik wel bedenkelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door kenneth op 05-01-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

jefjef schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:40:
Hebben meerdere mensen dat de iphone camera gedeelte niet wordt herkent in Vista?
en dat de foto's die ik dan toch via de app TouchCopy binnen haal maar gemiddeld 250kb groot zijn?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik sync op een iphone mijn Exchange contacten. Dit werkt goed en zonder problemen. De naam van de contactpersoon is ook zichtbaar op de iphone inclusief de telefoonnummers onder de velden "Work" en "Mobile". Echter heb ik ook contacten staat onder het veld "Other", deze zijn niet zichtbaar als ik op de iphone kijk.

Kan ik dit veld "Other" onder de telefoonnummers ook zichtbaar maken? Ik kan er helemaal niks over vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Hoe zit het eigenlijk met garantie op de iPhone. Je moet verplicht een abonnement van 2 jaar nemen, maar stel dat na het eerste jaar het apparaat stuk gaat. Heb je dan ook nog garantie in het tweede jaar? Volgens de Europese richtlijnen vaak wel, maar zie de winkelier eens te overtuigen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:58:
Ik heb al sinds gisteren geen internet via 3G! Zijn er hier meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een trucje dat ik kan toepassen?
Toevallig net gejailbreaked? Bij mijn eerste jailbreak had ik geen 3G internetverbinding meer (wel icoontje) en ik leek niet de enige die daar last van had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
kenneth schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:10:

Hij was trouwens binnen een half uur op 80% :') Dat de laatste 20% langer duren weet ik, maar in een half uur naar 80% vind ik wel bedenkelijk.
Volgens mij haal ik dat ook wel met mijn iPhone, en dan houd ie het er daarna nog best lang vol.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:37:
Beste Appels,

Mijn N95 + abbo loopt over 4 maanden af. Zou er dan al een nieuwe iPhone op de markt zijn denken jullie? (ik bedoel niet de iPhone Nano, ik wil een groot scherm).
Ik denk het niet, waarschijnlijk pas in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:41:
[...]

Ik denk het niet, waarschijnlijk pas in juli.
Ook dat vraag ik me af..denk niet dat Apple heel snel met een hele nieuwe Iphone komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Joepv schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:50:
Hoe zit het eigenlijk met garantie op de iPhone. Je moet verplicht een abonnement van 2 jaar nemen, maar stel dat na het eerste jaar het apparaat stuk gaat. Heb je dan ook nog garantie in het tweede jaar? Volgens de Europese richtlijnen vaak wel, maar zie de winkelier eens te overtuigen.
Zoals bij elk ander appaat met 2 jaar fabrieksgarantie inderdaad: spreek je winkelier aan. Daar kan niemand je nog meer over vertellen omdat niemand dat ding langer heeft dan een half jaar oid :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
kenneth schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:10:

Nou, binnen een half uur op 80% zijn is ook hier niet ongewoon, en hij gaat in bijna hetzelfde tempo door naar de 100%. Alleen als ik hem daarna van de lader trek, dan begint hij vrij snel terug te lopen; als ik hem nog een tijd langer (+2u ofzo) eraan laat, dan gaat dat merkbaar langzamer.

Laatst overigens ook een raar accu issue gehad. Op mijn werk om een uur of 7 van de lader geplukt, naar huis gegaan. De telefoon nog een paar uur gebruikt om te lezen, maar dat kost amper batterij en hij stond nog op zo'n 80% toen ik naar bed ging. Geen reden om bij te gaan laden dus. De volgende ochtend echter versliep ik mij, want m'n telefoon (wekker) was uitgevallen. Opstarten wilde hij ook niet, tot hij sap kreeg. Batterij helemaal dood. Heel vreemd natuurlijk, telefoon nog eens goed gereset en begonnen aan een nieuwe dag. 's Avonds weer hetzelfde verhaal (wel voor de zekerheid een andere wekker gezet). Dit is daarna nog een keer gebeurd en sindsdien draait hij weer als een zonnetje.

Ik zie eigenlijk maar twee verklaringen: 1) ik heb in mijn slaap spelletjes liggen spelen of 2) er heeft iets continue in de achtergrond veel stroom lopen wegtrekken.

1 lijkt me erg onwaarschijnlijk dus moet het 2 wel zijn geweest, maar hoe en wat? Geen idee.

Ik laat hem wel 1x per uur mijn mail en calendar syncen, maar dat deed ik ervoor ook dus dat maakt geen verschil (hoewel misschien een onwillige mailserver waar hij op bleef hangen wellicht?). Mijn telefoon is niet jailbroken of iets.

Het heeft zich in ieder geval vanzelf weer opgelost...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paddepoel schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:19:
[...]

Ook dat vraag ik me af..denk niet dat Apple heel snel met een hele nieuwe Iphone komt.
Het zou idd goed kunnen dat in juli alleen firmware 3.0 uitkomt ofzo. Opzich zouden ze heel makkelijk met een nieuwe iPhone kunnen komen. Betere grafische processor, meer kleuren (de achterkant), betere camera. Kleine aanpassingen en de verkoop gaat weer sky high. Of ze dat dit jaar al doen is idd de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik heb onlangs een v-moda headset gekocht voor de iphone (met hetzelfde klikmechanisme om door je nummers heen te gaan en je telefoon op te nemen als de standaard headset).
Mooie headset, maar hij blijft niet zitten bij mij, ik heb alle verschillende opzetstukjes geprobeerd maar helaas. Anderen hebben het geprobeerd en daar zat het gewoon goed bij, dus ik vrees dat het aan mijn oren ligt.

Nu ben ik dus op zoek naar normale non in ear earbuds voor de iphone, maar kan ze vooralsnog niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de originele ipod/iphone oordopjes nog wel voor je. Die zijn niet in-ear :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:04:
[...]

Het zou idd goed kunnen dat in juli alleen firmware 3.0 uitkomt ofzo. Opzich zouden ze heel makkelijk met een nieuwe iPhone kunnen komen. Betere grafische processor, meer kleuren (de achterkant), betere camera. Kleine aanpassingen en de verkoop gaat weer sky high. Of ze dat dit jaar al doen is idd de vraag.
Vraag me af of dat opschiet..de echte die hards en gadgetfreaks hebben nu de iphone3g al massaal.
Denk niet dat die na een jaar alweer een nieuwere versie gaan halen terwijl je abbo nog een jaar loopt. Maar goed..je weet het niet..niet dat ik het erg zou vinden hoor ;) Maar verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paddepoel schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:03:
[...]

Vraag me af of dat opschiet..de echte die hards en gadgetfreaks hebben nu de iphone3g al massaal.
Denk niet dat die na een jaar alweer een nieuwere versie gaan halen terwijl je abbo nog een jaar loopt. Maar goed..je weet het niet..niet dat ik het erg zou vinden hoor ;) Maar verwacht het niet.
Daarom had ik het ook over kleine aanpassingen. Er zijn nog heel veel mensen zonder iPhone. Door een "nieuwe" uit te brengen kan er weer reclame gemaakt worden. Het komt weer in het nieuws en zo kunnen ze weer een heel aantal nieuwe klanten over de streep trekken. Wat kleurtjes voor de dames :) een product Red versie of een 32 GB versie.

Maar het is idd aannemelijk dat ze de iPhone eens in de 2 jaar uitbrengen als het abonnement van de meeste mensen afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:41:
Heb de originele ipod/iphone oordopjes nog wel voor je. Die zijn niet in-ear :P
Ja die heb ik ook, maar wilde toch wat beter geluid, nou ja vrees dat ik het toch maar daar mee moet blijven doen...
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.