[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 81.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240181

Nu wel, na maandenlang langs Iphone billboards en andere propaganda-stunts te hebben gelopen heb ik gisteren het onvermijdelijke gedaan: namelijk een T-mobile Iphone relax 300 aangesloten met pocket internet Plus.

Na een dag het apparaat flink in gebruik te hebben genomen wil ik graag de pro's en con's onder elkaar zetten:

Pro's

- Prachtige LCD scherm werkelijk heerlijk voor het oog
- De 16 Gygabyte, snel geheugen podcasts speeltie gelijk af, en task switching ook
- Jailbreak, is makkelijker te doen als een hard gekookt eitje kapot maken

Con's

- Na de Update 2.2.1 te hebben toegepast en het apparaat te hebben gejailbreaked krijg ik het bolgende probleem: Namelijk WIFI verbinding kan niet to stand worden gebracht. De router word wel gezien door de Iphone, maar een definitieve connectie is niet mogelijk. Heb hem terug geflashed met I tunes en probleem zette zich voort. Daarna weer gejailbreaked met QuickPWN22vx en wifi doet het weer feilloos

- Bleuthooth support, voor wat ? Je favoriete fotos, muziek doorsturen is er niet bij, ook niet met de nieuwste update 2.2.1

- Copy paste, misselijkmakende Apple design fout

- Ziekmakende zwakke 3G verbinding (beter GPRS te noemen), 3G verbinding is zeer zwak. Dacht dat het aan T-mobile lag, maar na even gegoogled te hebben weet ik wel beter: De Iphone 3G mode zuigt van alle kanten.

Kortom, ben er hartstikke tevreden mee zolang ik de con's maar niet in gedachten heb.

Moge Allah Apple leiden naar de juiste pad in het oplossen van deze software-bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:19:
Hier een trouw SPV/HTC gebruiker. Ik lees dit topic met enige aandacht omdat ik binnenkort weer een ander toestel nodig heb en ik mezelf er toch op betrap steeds de iPhone te bekijken. Zoals het vaak gaat in dit soort topics, in het begin post iedereen graag hoe enthousiast ze zijn over hun nieuwe toestel maar na verloop van tijd gaat zo'n topic dan over in gebruikersvragen en bijbehorende oplossingen.

Erg interessant natuurlijk. Maar ik ben nu vooral benieuwd eigenlijk hoe de iPhone na een half jaar bijvoorbeeld nog bevalt. Is het wat je ervan verwacht had? Is het nog steeds een geweldig toestel of wordt dat gevoel rap minder als het nieuwe er een beetje vanaf is? En ik ben vooral ook benieuwd of hier Windows Mobile gebruikers zijn die de iPhone nu een poosje gebruiken, ben benieuwd wat zij ervan vinden in de praktijk, wat ben je gaan missen en wat absoluut niet :)
Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen... :)

Na een half jaar gebruik valt me de iPhone nog steeds erg mee. De plus en min punten op een rijtje...

Plus:
- Touchscreen, ik heb een aantal andere touchscreen telefoons in mijn handen gehad maar geen enkel ander scherm reageert zo goed dan de iPhone.
- Gebruiksgemak is heel erg goed.
- App store is heel handig, geeft veel extra functionaliteit.
- Internet is erg goed. Web pagina's worden fantastisch weergegeven.
- De geluidskwaliteit met het bellen vind ik erg goed.
- GPS werkt heel fijn

Min:
- Geen copy-paste
- Geen flash ondersteuning
- Zeer matige camera (geen video of flits)
- iPod ziet er mooi uit maar is weinig gebruiksvriendelijk
- Voor serieus zakelijk gebruik wel te doen maar dan zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:43
Anoniem: 151391 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 02:48:
[...]

Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen... :)

Na een half jaar gebruik valt me de iPhone nog steeds erg mee. De plus en min punten op een rijtje...

Plus:
- Touchscreen, ik heb een aantal andere touchscreen telefoons in mijn handen gehad maar geen enkel ander scherm reageert zo goed dan de iPhone.
- Gebruiksgemak is heel erg goed.
- App store is heel handig, geeft veel extra functionaliteit.
- Internet is erg goed. Web pagina's worden fantastisch weergegeven.
- De geluidskwaliteit met het bellen vind ik erg goed.
- GPS werkt heel fijn

Min:
- Geen copy-paste
- Geen flash ondersteuning
- Zeer matige camera (geen video of flits)
- Voor serieus zakelijk gebruik wel te doen maar dan zijn er betere alternatieven.
toon volledige bericht
Ik heb hem ook een half jaar en zal hier ook eens mijn bevindingen posten.

-Touchscreen is uitmuntend. Nog niets tegen gekomen wat er mee te vergelijken is. Het glas aan de voorkant is gewoon erg prettig werken.

-Gebruiksgemak: Handig, mooi maar toch wel functioneel. Er zitten sommige dingen niet helemaal juist, maar het meeste is handig en er is over nagedacht. Sinds ik dit toestel heb zit ik op internet (had hiervoor al Orange World maar dat gebruikte ik nooit) en email ik een heel stuk meer. Photo's van alles staan erop en daar wordt wel gebruik van gemaakt. Even de foto's + filmpjes van de wintersport laten zien etc.

-App Store brengt af en toe nieuwe functionaliteiten.

-Internet; iPhone pagina's zijn heerlijk, normaal internet is zwaar ok, maar nog steeds niet fantastisch.

-Geluidskwaliteit; de koptelefoon die erbij wordt geleverd is ruk. Helemaal ruk, dus ik heb netjes een sennheiser waarmee de kwaliteit prima is. Bellen is ok, maar ik kan nou niet zeggen slecht/goed geluid.

-GPS werkt prima, maar ik gebruik het niet te vaak.

-iTunes -> Dit werkt heel erg goed, het synchroniseren. Ik heb altijd mijn foto's + muziek bij me. Erg leuk af en toe.

- Social Networking -> Facebook support is goed te noemen, de Hyves applicatie is nog steeds ruk.

Cons :

- T-Mobile netwerk is nog steeds niet optimaal. (En dit ligt echt niet aan de iPhone, want vrienden die andere toestellen hebben hebben dezelfde trage verbinding)
-Laadkabel is onhandig. Ik wil 1 kabel met 2 usb aansluitingen. 1tje voor in de laptop en 1tje voor in de lader. Zodat als ik mijn laptop weghaal hij nog steeds laad.
-Push messaging.
- Mobile Me valt erg tegen, ik wil gewoon een simpele alias van mijn eigen domein. Onmogelijk. Apple heeft hier de plank volledig mis geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Furfoot schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:15:
Zijn er ook manieren om zonder internet een werkende GPS te krijgen op de Iphone? Ik begrijp dat dit alleen met Google Maps werkt en we willen graag gebruik maken van de GPS in het buitenland maar daar kost elke mb ongeveer 5 euro.
GPS heeft niets te maken met internet. GPS bestaat uit een aantal satelieten die singalen uitzenden. De GPS ontvanger in je iPhone (of in een TomTom) ontvangt deze en weet dan precies waar je bent.

Misschien dat je je vergist GPS maakt géén gebruik van internet, GPRS wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

icegodd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:52:
[...]
als jij je iphone aansluit met itunes dan heb je een tab van 'programma's' bij je iphone menu. kijk daar maar eens :)
Zo stom ben ik nu ook weer niet ;)
pietertie schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:53:
[...]
Heb je al gekeken of in de appstore bij de tab 'programma's je het vinkje 'programma's synchroniseren' aan hebt staan?
In de appstore zelf? of bedoel je zoals bovenstaande?

Edit:
Opgelost.
Ik heb maar eens een programma gedownload via iTunes ipv met de iPhone zelf.
Toen ik die ging syncen kreeg ik een foutmelding en daarna probeerde ik het nog en keer en nu werkt het ineens :S

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 31-01-2009 11:48 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

funske schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:29:
[...]

GPS heeft niets te maken met internet. GPS bestaat uit een aantal satelieten die singalen uitzenden. De GPS ontvanger in je iPhone (of in een TomTom) ontvangt deze en weet dan precies waar je bent.

Misschien dat je je vergist GPS maakt géén gebruik van internet, GPRS wel.
Nouja, niets te maken ... als je geen maps lokaal hebt zal je erg weinig aan je GPS op de iPhone hebben. Apps als RunKeeper uitgezonderd natuurlijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 17:18
kenneth schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:47:
[...]

Nouja, niets te maken ... als je geen maps lokaal hebt zal je erg weinig aan je GPS op de iPhone hebben. Apps als RunKeeper uitgezonderd natuurlijk.
Ja dit bedoel ik dus, zijn er ook manieren om zonder internet gebruik te maken van google maps en de GPS? Kun je een TomTom achtige applicatie op de Iphone installeren zodat je geen internet verbinding nodig hebt tijdens het navigeren met GPS.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Sry, pagina gemist.

[ Voor 96% gewijzigd door Punksmurf op 31-01-2009 12:55 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Maeslant schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 07:54:
- Mobile Me valt erg tegen, ik wil gewoon een simpele alias van mijn eigen domein. Onmogelijk. Apple heeft hier de plank volledig mis geslagen.
Ik gebruik gmail en google calendar en google contacts icm nuevasync. Je kan het ook gebruiken met google apps (eigen domein dus). Binnenkort komt er push mail uit via nuevasync. Even opsommen:

- Google calendar synchronisatie (alle google calendars (read only + eigen) met kleurensupport voor iPhone)
- Google contacts sync
- Eventueel eigen mailadres op eigen domein
- Binnenkort push mail van gmail naar nuevasync naar iPhone
- zowel calendar als contacts zijn push
- Ook te syncen met plaxo en andere mobiele telefoons die exchange ondersteunen

Ik doe er bijna nooit iets mee wat een goed teken is! Eenmaal ingesteld gebeurd alle magie op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
GPS mét kaarten zónder internet: http://www.xroadgps.com/M...e/tabid/2463/Default.aspx. Moet je alleen wel naar de US gaan, want volgens mij hebben ze geen kaarten voor de rest van de wereld.

Edit: kom ik net tegen: http://www.iphoneclub.nl/...rlopig-nog-geen-aanrader/

[ Voor 55% gewijzigd door Punksmurf op 31-01-2009 13:06 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 240181 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 01:53:
- Ziekmakende zwakke 3G verbinding (beter GPRS te noemen), 3G verbinding is zeer zwak. Dacht dat het aan T-mobile lag, maar na even gegoogled te hebben weet ik wel beter: De Iphone 3G mode zuigt van alle kanten.
En waaruit blijkt dat de iPhone de boosdoener is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46
Anoniem: 151391 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 02:48:
Kun je dat onderbouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Weet iemand hoe je een nieuwe map in Foto's maakt? (Filmrol) Nu slaat die alle foto's die ik maak in dezelfde map op, waar ook achtergronden e.d. staan. Is niet echt overzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 03-05 17:41
Frietsaus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:46:
[...]

En waaruit blijkt dat de iPhone de boosdoener is?
Ik heb ook een iPhone 3g. Met KPN en ik heb ook last van dropped calls en wegvallende verbindingen, dus het ligt niet alleen aan t-mobile maar ook aan de iPhone 3G.

Er zijn fanboys die het toestel de hemel in prijzen, en anti apple mensen die alles afkraken. Ik zou zeggen, wees gewoon realistisch en dat betekend dat de iPhone op 3G vlak niet optimaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Persoonlijk vind ik iPod ook he-le-maal niks.

For one, het werkt alleen met goed getagde files. Nu is dat voor mij niet zo'n heel groot probleem, want bijna alles wat ik heb is goed getagd. Neemt niet weg dat dat flink lastig kan zijn als je géén zin hebt alle gegevens in te typen bij het rippen van een CD. True, er zijn van die online databases maar die herkennen lang niet alles.

De interface vind ik erg onoverzichtelijk; de tekst is loeigroot zodat je vaak niet de hele titel kan zien. Ook is er geen andere mogelijkheid de hele titel te zien (door bijv. te scrollen), dus in sommige gevallen kan je nummers niet uit elkaar kan halen, bijvoorbeeld dingen als "[naam nummer] - radio mix" en "[naam nummer] - club mix". Zeker in het afspeel-venster zou die toch gewoon volledig weergegeven moeten kunnen worden, het scherm is er zeker groot genoeg voor.

Je kan niet erg nauwkeurig door nummers 'spoelen'. Het scherm wordt dan ongeveer 1x per seconde geüpdate, zodat je zeker bij het doorspoelen van langere nummers geen idee hebt waar je bent en gauw je doel voorbij schiet.

Als laatste (maar dat geldt voor de hele iPhone): je kan hem niet zacht zetten. Als je nog 1 blokje ziet kan het te hard zijn (niet in de zin van dat het pijn doet aan je oren, maar dat ik hem gewoon zachter wil hebben, bijvoorbeeld als ik een boek zit te lezen in een rustige wachtruimte). Dan ook: 0 blokjes is niet geluid uit, maar een beetje zachter en nog ernstig vervormd ook.

Een stukje persoonlijke voorkeur is er ook nog; het gebruik van mijn telefoon om muziek te luisteren vind ik erg onpraktisch. Zeker bij de iPhone die ik vrij regelmatig uit mijn zak trek (email checken, nieuws opzoeken, spelletje doen) zit dat koptelefoonsnoer me dan gauw in de weg.

Nee, voor muziek luisteren blijf ik lekker bij mijn Archos.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Punksmurf schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:41:
Als laatste (maar dat geldt voor de hele iPhone): je kan hem niet zacht zetten. Als je nog 1 blokje ziet kan het te hard zijn (niet in de zin van dat het pijn doet aan je oren, maar dat ik hem gewoon zachter wil hebben, bijvoorbeeld als ik een boek zit te lezen in een rustige wachtruimte). Dan ook: 0 blokjes is niet geluid uit, maar een beetje zachter en nog ernstig vervormd ook.
Voor een lager volume kun je altijd nog een volume limit instellen. Je hebt toch niet het hele bereik nodig van het volume, tenzij je wel héle crappy headphones hebt.

Ik ben het grotendeels met je andere punten eens, maar ik gebruik de iPod functie wel. Zeker met een headset met een knopje en microfoon is de bediening superieur, maar lange titels en skippen in een nummer blijft idd minder. Maar je bent wel bekend met de seekbar? Want zoals het nu klinkt houd je de forward knop ingedrukt om te skippen. De seekbar is nog steeds minder goed dan het scrollwheel van oude iPods, maar het is beter dan forward en backward ingedrukt houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Diddle op 31-01-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Diddle schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:01:
[...]

Voor een lager volume kun je altijd nog een volume limit instellen. Je hebt toch niet het hele bereik nodig van het volume, tenzij je wel héle crappy headphones hebt.
Bedankt voor de tip, maar helaas werkt het niet: blokje 1 en 'uit' blijven even hetzelfde volume. Op de laagste stand van de volume limiter is alles ook even hard, muv 'uit' dat is dus iets zachter en vervormd. Maar goed, als ik niks wil horen zet ik hem wel op pauze :P. Als ik crappy headphones had zou ik overigens juist willen dat hij harder kon, waarschijnlijk ;).
Ik ben het grotendeels met je andere punten eens, maar ik gebruik de iPod functie wel. Zeker met een headset met een knopje en microfoon is de bediening superieur, maar lange titels en skippen in een nummer blijft idd minder.
Ik gebruik hem ook wel hoor, ik heb er een kleine selectie opstaan voor als ik m'n mp3-speler niet bij me heb, of voor als die leeg is. Dat gebeurt niet op zich snel, maar daarom ben ik niet consequent met opladen dus komt het nog wel vaak voor ;).
Granted: het skippen met de headset is een erg handige feature. Jammer alleen weer dat die headset weer niet zo geweldig klinkt. Goed, er zijn betere verkrijgbaar, maar om daar nu geld aan uit te geven terwijl ik goede buds heb liggen en het ding verder ook onhandig in gebruik vind... nee :p.
Maar je bent wel bekend met de seekbar? Want zoals het nu klinkt houd je de forward knop ingedrukt om te skippen. De seekbar is nog steeds minder goed dan het scrollwheel van oude iPods, maar het is beter dan forward en backward ingedrukt houden.
Ja die ken ik wel, en, toegegeven, die zou soms wel handig zijn op m'n Archos. Maar die is weer onnauwkeurig. Sowieso vind ik de sliders op de iPhone vervelend werken, meestal moet ik 5 pogingen doen voor ik hem 'beet' heb. En je kan ook niet tappen ergens verder in het nummer; nee, je moet die slider verschuiven... *sigh

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 31-01-2009 21:44 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Punksmurf schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:36:
[...]

Bedankt voor de tip, maar helaas werkt het niet: blokje 1 en 'uit' blijven even hetzelfde volume. Op de laagste stand van de volume limiter is alles ook even hard, muv 'uit' dat is dus iets zachter en vervormd. Maar goed, als ik niks wil horen zet ik hem wel op pauze :P. Als ik crappy headphones had zou ik overigens juist willen dat hij harder kon, waarschijnlijk ;).
Oh zo, ik begrijp nu pas wat je bedoelde. Je wilt hem uitzetten door het volume op 0 te zetten. Dat werkt idd niet met redelijke oordopjes, met hele slechte (mijn oude) werkt het wel grappig genoeg.
Ja die ken ik wel, en, toegegeven, die zou soms wel handig zijn op m'n Archos. Maar die is weer onnauwkeurig. Sowieso vind ik de sliders op de iPhone vervelend werken, meestal moet ik 5 pogingen doen voor ik hem 'beet' heb. En je kan ook niet tappen ergens verder in het nummer; nee, je moet die slider verschuiven... *sigh
Klopt, ik moet ook veel moeite doen om sliders beet te pakken en die van de iPod is onnauwkeurig omdat hij nog kleiner is dan andere sliders. Ik had een virtueel scrollwheel handiger gevonden, misschien komen ze er nog mee.
Wat ik overigens jammer vind is dat die mini-iPod een volume control heeft en niet een seekbar. Die volume control heb ik wel met de knopjes aan de zijkant, seeken lijkt me veel nuttiger.

De iPod werkt op zich prima, maar er is inderdaad genoeg ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsje je Iphone hebt gejailbreaked met het programma QuickPWN dan ken je de bluethoot bug fixen met een update. Ook betreft het copy paste gedeelte is er een patch. Via Cydia en een leuke WiFi verbinding (500K/sec @ linksys 54MBPS wireless modem) maak je alle gaten dicht bij de Apple Iphone 3G.

Alleen het 3G bereik is nog steeds minders :(

Apple Iphone GPRS ediition is een betere aanduiding voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Vraagje, is het mogelijk om je SMSjes van je iPhone (3G) te exporteren/op te slaan op je computer? Ik wil een heel gesprek (100+ smsjes) printen maar overtypen is geen doen.. Google helpt me ook al niet, krijg alleen maar jailbreak oplossingen dus ik vrees het niet ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zonder jailbreak is 't lastig ja. Maar het kan wel: de SMS.db zit namelijk gewoon in de backup van je iPhone. Het is een sqlite3 databaseje, kweet niet of je daar mee om kunt gaan? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Oh ik kan wel wat queries draaien ja, maar waar wordt het backup bestand opgeslagen?

Ik heb de mdbackup bestanden gevonden in mijn Application Data folder, alleen lees ik overal dat ik die niet kan uitlezen zonder een jailbroken Iphone. Klopt dat?

[ Voor 50% gewijzigd door nudie op 01-02-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 13:49
Anoniem: 240181 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:18:
Alsje je Iphone hebt gejailbreaked met het programma QuickPWN dan ken je de bluethoot bug fixen met een update.
Over welke bluetooth fix heb je het hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

nudie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:21:
Vraagje, is het mogelijk om je SMSjes van je iPhone (3G) te exporteren/op te slaan op je computer? Ik wil een heel gesprek (100+ smsjes) printen maar overtypen is geen doen.. Google helpt me ook al niet, krijg alleen maar jailbreak oplossingen dus ik vrees het niet ;x
Als je het 1 x wilt doen: screenshots maken?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

nudie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:30:
Oh ik kan wel wat queries draaien ja, maar waar wordt het backup bestand opgeslagen?

Ik heb de mdbackup bestanden gevonden in mijn Application Data folder, alleen lees ik overal dat ik die niet kan uitlezen zonder een jailbroken Iphone. Klopt dat?
Nee, da's onzin. Die files zijn plist files met wat metadata en de echte data opgeslagen in BASE64. Het is even een kwestie van uitzoeken in welke file de sms.db staat. D'r is ergens een scriptje online die de hele mik in een keer converteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3621

Beste allemaal,

Ik heb problemen met de album cover flow. Ik heb handmatig plaatjes toegevoegd aan bepaalde albums in itunes, omdat itunes ze zelf niet kon vinden. Deze plaatjes zijn op zich zichtbaar in de coverflow, maar ze worden onzichtbaar op het moment dat ze precies helemaal vooraan staan. Zodra je ze eentje naar links of rechts "flowt" zijn ze weer zichtbaar. Dit in tegenstelling tot de album covers die itunes zelf heeft toegevoegd, deze zijn altijd zichtbaar.

Kent iemand dit probleem/deze bug en een mogelijke oplossing?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169861

Anoniem: 3621 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:49:
Beste allemaal,

Ik heb problemen met de album cover flow. Ik heb handmatig plaatjes toegevoegd aan bepaalde albums in itunes, omdat itunes ze zelf niet kon vinden. Deze plaatjes zijn op zich zichtbaar in de coverflow, maar ze worden onzichtbaar op het moment dat ze precies helemaal vooraan staan. Zodra je ze eentje naar links of rechts "flowt" zijn ze weer zichtbaar. Dit in tegenstelling tot de album covers die itunes zelf heeft toegevoegd, deze zijn altijd zichtbaar.

Kent iemand dit probleem/deze bug en een mogelijke oplossing?

Rob
Ik ken nog iemand met hetzelfde probleem. Als je iTunes opnieuw synchroniseert, is het probleem tijdelijk opgelost. Helaas komt het toch weer terug. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Diddle schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:04:
[...]
Oh zo, ik begrijp nu pas wat je bedoelde. Je wilt hem uitzetten door het volume op 0 te zetten. Dat werkt idd niet met redelijke oordopjes, met hele slechte (mijn oude) werkt het wel grappig genoeg.
Nee, het was meer dat ik 2 problemen in 1 onderwerp aankaart. Dat je hem niet uit kan zetten op die manier is tot daar aan toe, maar ze hebben duidelijk een poging gedaan die mislukt is gezien het misvorme geluid. Hetzelfde merk je bij crappy geluidskaarten: als je de volume control op 0 zet (of mute) dan wordt het geluidssignaal nog steeds doorgegeven, zij het heel zachtjes en (sterker) vervormd.

Het andere is dus dat ik 'stand 1' niet zacht genoeg vind. De suggestie van de volume limiter werkt helaas ook niet, omdat die stand net zo hard blijft. Het is wel zo dat je tussen die stand en de maximale stand (die is ingesteld met de limiter) meer stapjes hebt en het geluid dus wel nauwkeuriger kan regelen. Althans, zo lijkt het in ieder geval, ik heb eigenlijk niet bewust geluisterd of je bij een limit van 50% bij elke [i[2[/] blokjes 1 trapje harder gaat.

Beetje zinloze discussie verder, maar ik hoop dat je nu in ieder geval begrijpt wat ik bedoel ;).
Klopt, ik moet ook veel moeite doen om sliders beet te pakken en die van de iPod is onnauwkeurig omdat hij nog kleiner is dan andere sliders. Ik had een virtueel scrollwheel handiger gevonden, misschien komen ze er nog mee.
Wat ik overigens jammer vind is dat die mini-iPod een volume control heeft en niet een seekbar. Die volume control heb ik wel met de knopjes aan de zijkant, seeken lijkt me veel nuttiger.
Ja hè? Dat is ook zo stom... Ik vergis me er ook nog steeds in. Goed, dat ligt dan aan mij, maar toch :P.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Wat dacht je van PhoneView?
Die laat je alle SMS-jes en gesprekken zien. En als je dan de SMS-jes die je wil bewaren selecteert, dan kun je ze opslaan op je Mac. Tenminste als je een Mac hebt. O-) Als je die niet hebt, tja, dan weet ik het ook niet. :S

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Anoniem: 3621 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:49:
Ik heb problemen met de album cover flow. Ik heb handmatig plaatjes toegevoegd aan bepaalde albums in itunes, omdat itunes ze zelf niet kon vinden.
Als je de Artiest naam én Album precies hetzeflde noemt zoals het nummer in de iTunes Store staat, haalt die het albumplaatje gewoon op. Het handigste is dus om het nummer even te zoeken in de Store, en dan gewoon de Arties/Album renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarbij je er even van uitgaat dat álle muziek in de wereld in iTMS staat ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Inderdaad... ;) Ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar sommige nummers zullen er inderdaad niet instaan... Dan wordt het toch handmatig toevoegen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[EDIT ]Verkeerder topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Ronwiel op 01-02-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeromussov schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:15:
[...]

Als je de Artiest naam én Album precies hetzeflde noemt zoals het nummer in de iTunes Store staat, haalt die het albumplaatje gewoon op. Het handigste is dus om het nummer even te zoeken in de Store, en dan gewoon de Arties/Album renamen.
Ik weet dat dat kan, bedankt, maar dat is geen oplossing om alle plaatjes te krijgen. Mijn vraag was wat anders.Dit zou moeten werken en ik wil het werkend hebben. Iemand enig idee hoe het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

PcFer schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Ik heb ook een iPhone 3g. Met KPN en ik heb ook last van dropped calls en wegvallende verbindingen, dus het ligt niet alleen aan t-mobile maar ook aan de iPhone 3G.

Er zijn fanboys die het toestel de hemel in prijzen, en anti apple mensen die alles afkraken. Ik zou zeggen, wees gewoon realistisch en dat betekend dat de iPhone op 3G vlak niet optimaal werkt.
Zoals met iedere telefoon geldt dat je niet moet kijken naar de streepjes op je scherm naast het welbekende ymmv. Op de ene plek heb ik met telefoon x en provider a een goed ontvangst en op de andere plek weer totaal niet, dan doet een andere combinatie het weer beter. De 3G dekking in Nederland is helaas nog niet helemaal grandioos zoals het Agentschap Telecom nou inmiddels al diverse malen heeft bewezen. Zit je in een gebouw met veel beton dan moet je echt de juiste combinatie van telefoon en provider hebben, dan zijn dingen ook ontzettend picky. Ik zou dus niet snel roepen dat ontvangst aan een telefoon of aan een provider ligt, zeker niet bij 3G technieken zoals UMTS en HSDPA. Met KPN heb ik met andere telefoons ook vaak genoeg gehad dat calls eruit knallen of dat ik gewoon geen verbinding had. Met name toen ik van Telfort naar KPN wordt overgezet had ik er heel veel last van. Voor mij toen de reden om naar Vodafone te gaan. De verhalen andersom ken ik echter ook.

Als je dus realistisch wilt zijn zul je moeten erkennen dat het hier om een draadloze techniek gaat die sterk onderhevig is aan storingen zoals metaal, beton, etc. naast het feit dat een goede 3G dekking hier in Nederland best lastig kan zijn op bepaalde plaatsen (zelfs gewoon GSM kan lastig zijn!). Het hoeft niet per definitie aan het toestel of de provider te liggen. Er spelen dus gewoonweg veel te veel factoren een rol om duidelijk een schuldige aan te kunnen wijzen.
Punksmurf schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:41:
Een stukje persoonlijke voorkeur is er ook nog; het gebruik van mijn telefoon om muziek te luisteren vind ik erg onpraktisch. Zeker bij de iPhone die ik vrij regelmatig uit mijn zak trek (email checken, nieuws opzoeken, spelletje doen) zit dat koptelefoonsnoer me dan gauw in de weg.
Dat is eigenlijk best een grappige uitspraak omdat juist die iPod nou net 1 van de keyfeatures van de iPhone is. Je zou dan verwachten dat mensen het ding dan ook om o.a. die reden aanschaffen, toch leuk om te vernemen dat lang niet iedereen dit doet. Ben ik natuurlijk wel benieuwd naar waarom iemand dan een iPhone aanschaft (altijd leuk om te weten :)).
Dat kan prima onder Windows en MacOS X wanneer je daar een extra stuk synchronisatie software voor aanschaft van rond de 39 USD. Het is de welbekende sync software van Mark/Space. Kun je overigens ook nog iets als notities synchroniseren mee doen. Het kan dus heel makkelijk en vooral ook zonder een jailbreak.

[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 01-02-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ppl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:39:
Dat is eigenlijk best een grappige uitspraak omdat juist die iPod nou net 1 van de keyfeatures van de iPhone is. Je zou dan verwachten dat mensen het ding dan ook om o.a. die reden aanschaffen, toch leuk om te vernemen dat lang niet iedereen dit doet. Ben ik natuurlijk wel benieuwd naar waarom iemand dan een iPhone aanschaft (altijd leuk om te weten :)).
Nou ja, de iPhone is wel wat meer dan een telefoon met mp3-speler erin, daar zijn er genoeg van. Toegegeven: als het gaat om de combinatie mp3-speler + telefoon, dan verslaat de iPhone alle concurrentie die ik ken - de prijs daargelaten.

Ik was in ieder geval op zoek naar een telefoon + pda combinatie, en dan in combinatie met een internet abonnement. Dit hoefde van mij niet superfancy te zijn, als ik maar een beetje nieuws kan lezen. Dit ben ik al gewend te doen sinds de introductie van Orange World (voor zover ik kan vinden sinds begin 2004), dus daar wilde ik echt niet meer zonder. Ik had nog steeds een Orange abonnement overigens, maar goed ik wilde dus ook een nieuwe telefoon en had geen geld om zo'n 500 euro neer te leggen. Orange abo verlengen was natuurlijk geen optie meer (behalve stilzwijgend, maar daar 'krijg' je geen telefoon bij).

Een nieuw abonnement, zelfs met een relatief simpele telefoon, waarbij ik er niet op achteruit zou gaan in belminuten en sms'jes (beide net aan toereikend), plus internettoegang, dat zou me zo tussen de 20 en de 25 euro gaan kosten. Laat staan nog een telefoon met pda-functies, dan zou ik al gauw net zo duur uit zijn als met de iPhone, zo niet duurder. Dan zat ik nog steeds krap met sms en belminuten en vrij langzaam internet (hoewel dat nu wel weer aan het bijtrekken is, was dat een paar maanden geleden niet veel sneller dan GPRS).

Hoe dan ook, van alle pda/telefoon kwam voor mij de iPhone het gunstigste uit de bus, alleen al gekeken naar de kosten. Ik zou iets goedkoper uit kunnen zijn, maar dan zou ik dus krap zitten met belminuten en dergelijke, plus het snellere internet op de iPhone moeten missen. Niet dat ik toen wist hoe erg ik dat dan zou misen, maar ik vond het wel een belangrijk voordeel.

Daarnaast vind ik Windows Mobile gewoon een ontzettend wanproduct en Blackberry's te duur (en heel erg lelijk).

Tel daar nog eens bij op dat ik de iPhone gewoon een mooi en gaaf ding vind (ik zal er niet om liegen), met uitgebreide mogelijkheden en een handige App Store... Handige apps en leuke games voor weinig geld (ik heb een DS gehad, maar games waren duurder en vielen bijna altijd tegen). Toen was de keuze vrij snel gemaakt.

Well, that's my story ;). En ik ben meer tevreden over deze keuze dan al mijn vorige gadgets bij elkaar, eigenlijk. Het ding is gewoon zo damn useful!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Anoniem: 3621 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:17:
[...]

Ik weet dat dat kan, bedankt, maar dat is geen oplossing om alle plaatjes te krijgen. Mijn vraag was wat anders.Dit zou moeten werken en ik wil het werkend hebben. Iemand enig idee hoe het kan?
Ik heb hier geen last van. Ik heb geen enkele nummer uit de iTMS en heb dus zelf al mijn albums getagged. De covers zijn niet groter dan 300x300px en ik heb ze met Tag&Rename aan de bestanden toegevoegd. Ze worden bij mij altijd goed weergegeven, misschien helpt het met een schone lei te beginnen door al je tags weg te schrijven naar de filename, dan alle tags te verwijderen en ze opnieuw erin te zetten adhv de filename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik weet dat de 3G verbinding van de iPhone niet geweldig is, maar ik heb het toestel nu een week en ik vind het gewoon dramatisch. Ik heb SpeedTest.net gedownload uit de AppStore en ik kom echt nooit boven de 100kbps uit (meestal zelfs maar 10-30kbps download). Via WiFi haal ik wel dik 8000kbps. Het maakt geen donder uit of ik wel/geen 3G verbinding heb. Vanzelfsprekend is gewoon internetten ook vrijwel niet te doen op dit apparaat.

Ik heb het op verschillende plekken geprobeerd (Enschede, Apeldoorn, Bilthoven, ...) en alleen bij iemand die zo ongeveer onder de zendmast woont haal ik een bruikbare internetverbinding. Wat voor bitrates halen jullie? Ik heb T-Mobile al gebeld, maar die kunnen niet echt veel doen. :(

Welke snelheden halen jullie op de iPhone 3G? Ik gebruik een originele 3G (Firmware v2.2.1 zonder jailbreak). Ik heb trouwens een Web'n'Walk plus abonnement (iPhone abbo's gaan helaas maar tot 500 minuten).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

BugBoy schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:01:
Welke snelheden halen jullie op de iPhone 3G? Ik gebruik een originele 3G (Firmware v2.2.1 zonder jailbreak). Ik heb trouwens een Web'n'Walk plus abonnement (iPhone abbo's gaan helaas maar tot 500 minuten).
Zo, even bij het raam gestaan en mijn iPhone uit het raam gehouden :P
1e poging: ('vol' bereik 3G) downl: 635 kbps, upl: 84kbps.
2e poging: (zelfde plek/positie, 'vol' 3G bereik) downl: 54kbps upl: 0 kbps (sprong ineens naar gprs, vandaar dit resultaat denk ik)
pogingen van 19 januari:
downl: 39 kbps upl: 83 kbps

ps. ik krijg al maanden de melding in iTunes: "voor uw programma's geen updates gevonden", terwijl de App Store op mijn iPhone met enige regelmaat tóch aangeeft dat er updates zijn, die vervolgens ook echt geïnstalleerd worden op de iPhone en bij eerstvolgende sync ook echt 'overgezet' worden naar iTunes :/

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 02-02-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik haal normaal toch wel zo'n 1.5-1.8mbit. Geen idee hoe het nu met 2.2.1 is trouwens.
Edit, even weer geprobeerd. Eerste poging 1mbit, 2e 1.6mbit, 3e 1.5mbit. Is dus wel achteruit gegaan sinds de vorige keren, maar het is ook maar een momentopname.

Natuurlijk is web'n'walk trager, maar 100kbit is wel erg weinig ja. Gezien je vermelding van je wifi-snelheid lijkt het me niet, maar weet je zeker dat je bits en bytes niet door elkaar haalt?

[ Voor 22% gewijzigd door Punksmurf op 02-02-2009 11:35 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik weet dat de 3G verbinding van de iPhone niet geweldig is, maar ik heb het toestel nu een week en ik vind het gewoon dramatisch. Ik heb SpeedTest.net gedownload uit de AppStore en ik kom echt nooit boven de 100kbps uit (meestal zelfs maar 10-30kbps download). Via WiFi haal ik wel dik 8000kbps. Het maakt geen donder uit of ik wel/geen 3G verbinding heb. Vanzelfsprekend is gewoon internetten ook vrijwel niet te doen op dit apparaat.
Meestal tussen 500 en 800 kbps down, up iets lager. Binnen gemeten, met uitschieters naar boven en beneden. T-mob i-nogwat abo.
Anoniem: 232049 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:28:
ps. ik krijg al maanden de melding in iTunes: "voor uw programma's geen updates gevonden", terwijl de App Store op mijn iPhone met enige regelmaat tóch aangeeft dat er updates zijn, die vervolgens ook echt geïnstalleerd worden op de iPhone en bij eerstvolgende sync ook echt 'overgezet' worden naar iTunes :/
Apps uit US en NL store geinstalleerd? Ik moet ook DDR en Last.FM verwijderen voor iTunes mijn NL apps wil updaten :(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diddle schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:24:
[...]

Ik heb hier geen last van. Ik heb geen enkele nummer uit de iTMS en heb dus zelf al mijn albums getagged. De covers zijn niet groter dan 300x300px en ik heb ze met Tag&Rename aan de bestanden toegevoegd. Ze worden bij mij altijd goed weergegeven, misschien helpt het met een schone lei te beginnen door al je tags weg te schrijven naar de filename, dan alle tags te verwijderen en ze opnieuw erin te zetten adhv de filename.
Dank, goede tip. Dus je raadt aan je bestanden op je computer allemaal te wijzigen en dan pas terug te zetten op de iPhone? Lijkt me misschien ook sneller. Ik zal het eens proberen deze week en jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:15
Misschien een domme vraag, maar is er een manier om te zorgen dat als ik een nieuwe sms krijg deze niet meteen tevoorschijn komt. Dus de tekst op het beginscherm zeg maar. Tis namenlijk best hinderlijk als mensen je Iphone even lenen om ermee te spelen en er komt een sms en ze kunnen zo alles lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik word zo onderhand gestoord van het "Call Forwarding Active" bericht elke keer als ik ga bellen.
Kan iemand mij vertellen of de laatste 2.2.1 update dit heeft opgelost?

Of heeft iemand een NON-jailbreak oplossing?
Mijn voicemail staat trouwens uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
VulcanRaven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:18:
Misschien een domme vraag, maar is er een manier om te zorgen dat als ik een nieuwe sms krijg deze niet meteen tevoorschijn komt. Dus de tekst op het beginscherm zeg maar. Tis namenlijk best hinderlijk als mensen je Iphone even lenen om ermee te spelen en er komt een sms en ze kunnen zo alles lezen....
Je kan alleen instellen dat je alleen nog de afzender ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:15
Dat is ook goed. Als ze het bericht maar niet kunnen lezen. Maar hoe doe ik dit? Ik vind deze optie nergens terug in de instellingen van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Skillz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:19:
Ik word zo onderhand gestoord van het "Call Forwarding Active" bericht elke keer als ik ga bellen.

Dat bericht is op twee manieren op te lossen:

• Bij je operator klagen dat ze 't uit moeten zetten (fat chance)
• Jailbreaken en een Carrier Bundle installeren. Als je vodafone hebt, heb ik er een voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Dat is ook goed. Als ze het bericht maar niet kunnen lezen. Maar hoe doe ik dit? Ik vind deze optie nergens terug in de instellingen van mijn telefoon.
Mijn iPhone is wel in het engels, maar het staat dan onder "Settings, General, Passcode Lock"
Je moet dus een passcode lock instellen/aanzetten (apple logica?) voordat je dan eindelijk eens "Show SMS preview" op Off kunt zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door bitpixl op 02-02-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:50:
[...]
Dat bericht is op twee manieren op te lossen:

• Bij je operator klagen dat ze 't uit moeten zetten (fat chance)
• Jailbreaken en een Carrier Bundle installeren. Als je vodafone hebt, heb ik er een voor je.
Ik had hier en daar ook wat ##--codes gezien op het inet en hoopte dat daar een oplossing in zat, maar helaas.
Die jailbreak-methode had ik idd ook al gezien, maar om nou daarvoor alleen te gaan jailbreaken...nuh.. ;)

* bitpixl weet toch zeker dat hij ooit deze "call forwarding" melding niet had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe bepaalt de iPhone eigenlijk de taal? Iedereen die ik ken heeft hem in het NL, maar ik kan me niet herinneren hem zelf in het EN gezet te hebben, is dat omdat ik iTunes ook in het EN heb?

Ik vind dat 'slimme' toetsenbord met de dag irritanter trouwens. Dus dat hij zelf bedenkt dat je een bepaalde letter niet mag typen omdat je dat vast niet bedoelt. Erg leuk als je je beperkt tot de paar duizend woorden die hij kent in het Nederlands (ook niet eens: westwaarts kan je ook niet intypen), maar het gaat ook mis bij sommige namen (restaurtant Vapiano bijvoorbeeld) of als je even Papiaments, Spaans of Engels gebruikt (nee, ik ga niet voor een half smsje m'n taalinstellingen veranderen -- daarbij is Papiaments niet eens aanwezig). Ook allemaal woorden die je niet vaak genoeg gebruikt zodat autocorrectie het gaat herkennen. Overijverige feature. Als je het nou uit zou kunnen zetten net als autocorrectie, maar dat kan dus niet :{

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 07:31

Stewie!

Keen must die!

kenneth schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:01:
Hoe bepaalt de iPhone eigenlijk de taal? Iedereen die ik ken heeft hem in het NL, maar ik kan me niet herinneren hem zelf in het EN gezet te hebben, is dat omdat ik iTunes ook in het EN heb?

Ik vind dat 'slimme' toetsenbord met de dag irritanter trouwens. Dus dat hij zelf bedenkt dat je een bepaalde letter niet mag typen omdat je dat vast niet bedoelt. Erg leuk als je je beperkt tot de paar duizend woorden die hij kent in het Nederlands (ook niet eens: westwaarts kan je ook niet intypen), maar het gaat ook mis bij sommige namen (restaurtant Vapiano bijvoorbeeld) of als je even Papiaments, Spaans of Engels gebruikt (nee, ik ga niet voor een half smsje m'n taalinstellingen veranderen -- daarbij is Papiaments niet eens aanwezig). Ook allemaal woorden die je niet vaak genoeg gebruikt zodat autocorrectie het gaat herkennen. Overijverige feature. Als je het nou uit zou kunnen zetten net als autocorrectie, maar dat kan dus niet :{

/rant
Je kan op het wereldbolletje naast de spatiebalk zo wisselen tussen alle talen die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Skillz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:58:
[...]

Ik had hier en daar ook wat ##--codes gezien op het inet en hoopte dat daar een oplossing in zat, maar helaas.
Die jailbreak-methode had ik idd ook al gezien, maar om nou daarvoor alleen te gaan jailbreaken...nuh.. ;)

* CyBeR weet toch zeker dat hij ooit deze "call forwarding" melding niet had...
't is de reden dat ik m'n iPhone in de eerste instantie jailbreakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

DaMorpheus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:08:
[...]

Je kan op het wereldbolletje naast de spatiebalk zo wisselen tussen alle talen die je gebruikt.
Hmm, dat wist ik al, maar ik kom opeens op het idee om te kijken of Spaans wel beter Papiamentse woorden slikt, het is een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 21:04
kenneth schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:01:

/rant
hoi, je hebt helemaal gelijk! Ik dacht eerst dat je 'autocorrectie' bedoelde, maar ik typte dus ook westwaards in, en bij de 2e 'w' deed de w het niet meer. De iPhone maakte zelf een 'e' ipv een 'w'. En bij Vapiano kreeg ik ipv een 'i' een 'o'.

Oplossing is wel om de autocorrectie uit te zetten (Instellingen >> Algemeen >> Toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik ben op de hoogte van het verschil tussen kbps en kBps (bits versus bytes), dus dat is het probleem niet.

Ik heb ook een paar testjes buiten uitgevoerd en dan kom ik inderdaad wel een stukje hoger uit (500kbps down in Apeldoorn Noord). Maar helaas ben ik weinig buiten en gebruik ik de telefoon vooral binnen en daar heb ik nergens een fatsoenlijke snelheid. Om nu altijd het toestel uit het raam te houden is ook zo wat. :)

Binnenkort nog maar een paar nieuwe testen uitvoeren en netjes opschrijven. Ik neem toch aan dat een Relax 750 en WnW+ gebruik maakt van hetzelfde 3G netwerk als de iPhone abbo's (alleen dan met een iets geknepen snelheid).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
Anoniem: 232049 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:28:
[...]

Zo, even bij het raam gestaan en mijn iPhone uit het raam gehouden :P
Carrier: DNA
Land: Finland
3G bereik: vol

2.2, vol 3G:
test 1:
474kbps down
270kbps up

test 2:
429kbps
251kbps

2.2.1, vol 3G:
test 1:
290kbps down
90kbps

test 2:
424kbps down
173kbps up

Maar inmiddels is het wel 17:33 hier, dus ik probeer 't morgen met 2.2.1 nog eens weer..

[ Voor 36% gewijzigd door Sparta op 02-02-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik kom hier thuis (omgeving Amersfoort) op zo'n 2.4Mbit/s downstream (upstream +/- 270kbps). Bij Amsterdam in de buurt haalde ik 'maar' 600-1400kbps. Firmware 2.2.1, wel gejailbreakt (maar dat maakt niets uit lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
PcFer schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:41:
[...]
Wat is dat nou voor onzin? Ik vraag alleen waaruit blijkt dat het aan de iPhone ligt. Als je realistisch bent kom je ook met bewijzen voor deze uitspraak lijkt me... Hoe weet je zo 100% zeker dat het aan de iPhone ligt? (tweede keer dus dat ik deze vraag stel). Noem me een fanboy of niet, maar het is wel makkelijk om het zomaar op de iPhone af te schuiven zonder enig bewijs. Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet aan de iPhone ligt, ik vraag alleen om wat ondersteuning voor de uitspraak "het ligt aan de iPhone".

[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 02-02-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
dubbel..

[ Voor 96% gewijzigd door UltraSub op 02-02-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Skillz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:19:

Huh? Welke provider zit je?
Heb dat niet met T-Mobile.
Frietsaus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:33:
[...]

Wat is dat nou voor onzin? Ik vraag alleen waaruit blijkt dat het aan de iPhone ligt. Als je realistisch bent kom je ook met bewijzen voor deze uitspraak lijkt me... Hoe weet je zo 100% zeker dat het aan de iPhone ligt? (tweede keer dus dat ik deze vraag stel). Noem me een fanboy of niet, maar het is wel makkelijk om het zomaar op de iPhone af te schuiven zonder enig bewijs. Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet aan de iPhone ligt, ik vraag alleen om wat ondersteuning voor de uitspraak "het ligt aan de iPhone".
Lees ff.. is al zó vaak gezegd in deze topics.
In het kort:

- Zelfde sim, meerdere toestellen die UMTS ondersteunen. Ieder toestel volle bak, iPhone niks, of zodra er internet gebruikt wordt, of gebeld wordt, meteen fallback naar GPRS. Als je dezelfde sim gebruikt, en dus dezelfde provider, en de telefoon op dezelfde lokatie gebruikt, toon je behoorlijk hard aan dat de ontvangst van de iPhone 3G dramatisch is.
- iPhone plat op tafel, volle bak ontvangst. Kwartslag draaien, minder ontvangst. (als je in randgebieden zit waar je niet supersterke dekking hebt).
- Het aantal dropped calls e.d.
- Het aantal terugvallen naar GPRS op bepaalde reistrajecten, waar andere telefoons gewoon niet terugvallen.
- Wereldwijd, met verschillende providers, zelfde resultaten.

[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 02-02-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Aangezien ik mn iPhone kwijt ben geraakt gebruik ik nu weer mn oude SE K750i met m'n T-mobile simcard erin. En de ontvangst is net zo crap als op de iPhone. Natuurlijk geen 3G...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Skillz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:58:
[...]* GekkePrutser weet toch zeker dat hij ooit deze "call forwarding" melding niet had...
Dan stond waarschijnlijk je voicemail uit toen. Het is gewoon een waarschuwing dat er een call forwarding (naar voicemail) actief is. Die melding stamt trouwens uit de allervroegste GSM tijd en was bedoeld als herinnering dat je *21-achtige doorschakelingen nog aan staan. Sindsdien is de voicemail gemeengoed geworden en omdat die ook met een doorschakeling werkt, krijg je nu altijd dit soort meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:50:
[...]

Dan stond waarschijnlijk je voicemail uit toen. Het is gewoon een waarschuwing dat er een call forwarding (naar voicemail) actief is. Die melding stamt trouwens uit de allervroegste GSM tijd en was bedoeld als herinnering dat je *21-achtige doorschakelingen nog aan staan. Sindsdien is de voicemail gemeengoed geworden en omdat die ook met een doorschakeling werkt, krijg je nu altijd dit soort meldingen.
Zelfs als je voicemail uit staat krijg je soms die melding. Het netwerk stelt dan namelijk een forward in naar een bericht dat je in gesprek bent en dat je verwittigd zult worden middels een gratis sms dat de beller gebeld heeft.

Dat is wat vodafone doet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik kan me in één punt vinden, namelijk het treinreizen. De rest heb ik eerlijk gezegd geen last van terwijl de dekking hier in Drenthe echt niet optimaal is.

De post van ppl is trouwens ook interessant, mede daardoor zal ik niet gelijk de conclusie trekken dat de ontvangst van de iPhone crap is. 3G blijft een beetje een apart verhaal, niet alleen op de iPhone...

ppl in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17"
Vanitas schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:33:
Aangezien ik mn iPhone kwijt ben geraakt gebruik ik nu weer mn oude SE K750i met m'n T-mobile simcard erin. En de ontvangst is net zo crap als op de iPhone. Natuurlijk geen 3G...
Wat betreft GSM+GPRS heb ik exact dezelfde ervaring. Ik heb mijn T-Mobile SIM ook eens in een Samsung D900i gestopt en op de plekken waar ik geen bereik had met de iPhone was het net zo bedroevend met de Samsung.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 02-02-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Frietsaus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:22:
[...]

Ik kan me in één punt vinden, namelijk het treinreizen. De rest heb ik eerlijk gezegd geen last van terwijl de dekking hier in Drenthe echt niet optimaal is.
Treinreizen zijn ook erg lastig. Je zit namelijk in een grote metalen doos. En daar is 3G niet zo goed in. GSM echter dringt beter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
UltraSub schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:22:
[...]

Huh? Welke provider zit je?
Heb dat niet met T-Mobile.
Dat klopt, in de carrier.plist van TMobile_nl staat de 'ShowCallForwarded' standaard op 0 (uit), dus jij zal dit inderdaad niet zien.
Bij Vodafone bijv. staat deze ShowCallForward standaard wel aan (en vooralsnog alleen uit te zetten als je hem jailbreakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diddle schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:24:
[...]

Ja, dit heeft gewerkt. Als ik dezelfde plaatjes er met tag&rename in zet, doen ze het wel. Het is dus blijkbaar een bug/feature van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Frietsaus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:22:
[...]

De post van ppl is trouwens ook interessant, mede daardoor zal ik niet gelijk de conclusie trekken dat de ontvangst van de iPhone crap is. 3G blijft een beetje een apart verhaal, niet alleen op de iPhone...
Dat ben ik met je eens :). Ik ben persoonlijk erg te spreken over de dekking van T-Mobile en de iPhone, maar het hangt er natuurlijk precies vanaf waar je woont/werkt/studeert/veel komt. In de omgeving Amsterdam en Haarlem werkt het voor mij prima (sinds de 2.1 update). Ik haal snelheden tussen de 1,5 en 2,5 Mbit, dus daar ben ik wel over te spreken. Maar eigenlijk maakt dat niet eens zoveel uit, wanneer gebruik je de iPhone nou om iets te downloaden? Met surfen merk je niet zo veel verschil, daar is het alleen erg als je teruggegooid wordt op GPRS.

Ik denk dat dat ook mede de reden is dat er meer over geklaagd wordt dan bij andere telefoons. De iPhone wordt ook meer gebruikt voor internetten dan een Nokia N-serie o.i.d. en dan wordt je ook meer geconfronteerd met vervelend traag internet bij alleen GPRS dekking.
UltraSub schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:22:
[...]
Lees ff.. is al zó vaak gezegd in deze topics.
In het kort:

- Zelfde sim, meerdere toestellen die UMTS ondersteunen. Ieder toestel volle bak, iPhone niks, of zodra er internet gebruikt wordt, of gebeld wordt, meteen fallback naar GPRS. Als je dezelfde sim gebruikt, en dus dezelfde provider, en de telefoon op dezelfde lokatie gebruikt, toon je behoorlijk hard aan dat de ontvangst van de iPhone 3G dramatisch is.
Alle filmpjes op Youtube zijn allemaal van voor de 2.1 update en ook het topic op GoT loopt sinds die update niet meer zo hard. Het is dat het nu in dit topic weer naar voren komt. Het is toch waarschijnlijk wat minder geworden om et voorzichtig te zeggen.
- iPhone plat op tafel, volle bak ontvangst. Kwartslag draaien, minder ontvangst. (als je in randgebieden zit waar je niet supersterke dekking hebt).
Dat is op zich niet vreemd, als je wat meer leest over het hele 3G verhaal. Het is nu eenmaal een zwakker signaal. Verschillende telefoons laten dat op verschillende manier zien. Zie o.a. het verhaal over de streepjes.
- Wereldwijd, met verschillende providers, zelfde resultaten.
Dat zou dan juist aantonen dat het niet aan de telefoon ligt. In Canada, Duitsland etc. grote landen met goed ontwikkelde 3G netwerken zijn er geen klachten. Juist vooral uit bijv. Nederland en Amerika, waar de 3G netwerken toch relatief matig zijn komen de klachten.

Maar goed op zich maakt het allemaal niet zoveel uit. Je zit toch vast aan de combinatie provider/telefoon. Dus het is gewoon enorm vervelend als je daarmee geen optimaal bereik hebt :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Punksmurf schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:09:
Ik was in ieder geval op zoek naar een telefoon + pda combinatie, en dan in combinatie met een internet abonnement. Dit hoefde van mij niet superfancy te zijn, als ik maar een beetje nieuws kan lezen.
Dat was voor mij ook voornamelijk de reden om voor een iPhone te gaan. Ik had een Treo 650 en die vervangen door een N95 waar ik toch wel wat spijt van had omdat die telefoon totaal geen fatsoenlijke PIM mogelijkheden heeft. Het is allemaal maar halfjes plus dat dingen nogal door elkaar werden gegooid iedere keer dat ik 'm synchroniseerde. Het installeren van nieuwe updates maakte het ding ook niet beter, eerder slechter. En hij was tergend langzaam vergeleken met die N95. De iPhone eens geprobeerd en dat was toch echt veel meer hoe de Treo 650 was met als grote voordeel dingen als 3G, GPS en wifi. Keuze was toen ook heel simpel en de iPod mogelijkheid ook nice (hoewel ik al een iPod had met een accessoire waardoor je 'm ook als headset kon gebruiken, wat wel lekker werkte met de N95). Maar goed, ik vind dit een mooie samensmelting tussen Treo en N95 (totdat ik de Palm Pre zag...benieuwd wat dat gaat worden).
CyBeR schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:01:
Treinreizen zijn ook erg lastig. Je zit namelijk in een grote metalen doos. En daar is 3G niet zo goed in. GSM echter dringt beter door.
Het verschil tussen je telefoon in de zak houden of bij het raam leggen zijn gigantisch. In dat laatste geval heb je vaak zelfs HSDPA snelheden maar bovenal een stabiele verbinding. In de broekzak is het echt een jojo connectie. Wordt tijd voor wifi in de treinen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
ppl schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:08:
[...]
Het verschil tussen je telefoon in de zak houden of bij het raam leggen zijn gigantisch. In dat laatste geval heb je vaak zelfs HSDPA snelheden maar bovenal een stabiele verbinding. In de broekzak is het echt een jojo connectie. Wordt tijd voor wifi in de treinen dus :)
Waarom wil je een snelle verbinding als je je iPhone in je broekzak hebt zitten? :+

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over bluethooth op de Apple Iphone GPRs edition,

Nu wel, de inabiliteit van de Iphone om via bluethooth bestanden te verzenden en te ontvangen. HEt programma heet Bleuthooth Iphone Service en kun je vinden in Cydia of Installer. Je moet wel eerst alle sources refreshen anders is het lang zoeken, weinig vinden 8)

Moge de Vervloekte duivel branden in hell, samen met de 3G ingenieur van Apple _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 240181 op 03-02-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Anoniem: 240181 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:19:
Over bluethooth op de Apple Iphone GPRs edition,

Nu wel, de inabiliteit van de Iphone om via bluethooth bestanden te verzenden en te ontvangen. HEt programma heet Bleuthooth Iphone Service en kun je vinden in Cydia of Installer. Je moet wel eerst alle sources refreshen anders is het lang zoeken, weinig vinden 8)

Moge de Vervloekte duivel branden in hell, samen met de 3G ingenieur van Apple _/-\o_
ik denk dat je SweetThooth bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Volgens mij ben ik in dit topic wel aan het goede adres. Hier op het werk gebeurt het soms dat mijn internetverbinding weg valt en ik eerst moet rebooten, voordat hij dit weer oppakt.
Soms heb ik hier 3G, soms alleen GPRS en soms geen signaal (lang leve T-Mobile).
Echter, ik verwacht dat als ik GSM-dekking heb, ik sowieso GPRS heb, toch? Dus dat er een rondje naast "T-Mobile" staat? Soms is dat niet het geval en kan ik ook niet internetten (melding: Geen internetverbinding actief). Als ik dan reboot door home + power ingedrukt te houden, heb ik in 9 van de 10 gevallen direct 3G-dekking.

Iemand enig idee hoe dit kan? Of ligt het gewoon aan T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Even een vraag over appstore.
Mijn man en ik hebben allebei een iphone. als ik nu een app koop vanuit de appstore, kan hij dat dan vanuit mijn i-tunes ook downloaden? als hij gaat syncen met mijn i-tunes krijgt hij mijn gegevens er toch op ??muziek etc. of dat hij zijn iphone niet herkent ?
Wie weet dit??

alvast bedankt!

verder ben ik erg tevreden met m'n iphone! die kleine dingetjes zoals c/p is wel jammer maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
touchie75 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:31:
Even een vraag over appstore.
Mijn man en ik hebben allebei een iphone. als ik nu een app koop vanuit de appstore, kan hij dat dan vanuit mijn i-tunes ook downloaden? als hij gaat syncen met mijn i-tunes krijgt hij mijn gegevens er toch op ??muziek etc. of dat hij zijn iphone niet herkent ?
Wie weet dit??

alvast bedankt!

verder ben ik erg tevreden met m'n iphone! die kleine dingetjes zoals c/p is wel jammer maar ach...
je kunt je itunes bibliotheek met in totaal 5 apparaten syncen, ook de aangekochte programma's.
Gebruiken jullie nu niet dezelfde bibliotheek?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
nee ik op mijn laptop en m'n man op zijn pc. maar dat kan dus wel ? nu nog kijken hoe ik dat voormekaar krijg. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 06:52
Ja dit werkt perfect,
Heb het ook met mijn zusje haar iPhone gedaan.
Laten syncen met mijn library... daarna weer met haar eigen laptop+itunes laten syncen en de aankopen werden netjes naar haar library overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 00:58
Heb het topic (en andere Apple topics) doorgezocht op reparatie, maar mijn volgende vraag niet beantwoord kunnen krijgen;

Heeft iemand ervaring met een reparatie van een Iphone 3G via de verzekering? (Belcompany verzekering wel te verstaan). Ik kreeg vandaag te horen dat mijn Iphone direct doorgestuurd was naar Apple.

Eigenlijk is mijn vraag dus; heeft iemand ervaring met reparatie via Apple? tijdsduur? reparatie/vervanging?

Ben benieuwd :)

Moisture is the essence of wetness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
dus, mijn iphone op mijn man z'n pc laten syncen? of snap ik het niet? ik heb itunes nu op delen gezet, maar hij ziet de bieb van mijn man niet. andersom net wel maar nu ook niet meer..
sorry,vind het een ingewikkeld programma die i-tunes. en kunnen we dan mekaars apps ook delen dan?
thankssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Ik heb ook een verzekering bij Bel Company. Het bedrijf er achter is Pro Assist.

Mijn Iphone een keer gevallen waardoor het scherm gebarsten was. Pro Assist gebeld en binnen 4 uur komen ze hem ophalen en krijg je een tijdelijke telefoon. Zodra hij klaar is bellen ze voor een afspraak om hem weer terug te brengen.

Waarom jouw telefoon naar Apple is gegaan weet ik niet. Maar dat betekent dat het geen hardware matig defect is lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
The_Ghost16 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:13:
Ik heb ook een verzekering bij Bel Company. Het bedrijf er achter is Pro Assist.

Mijn Iphone een keer gevallen waardoor het scherm gebarsten was. Pro Assist gebeld en binnen 4 uur komen ze hem ophalen en krijg je een tijdelijke telefoon. Zodra hij klaar is bellen ze voor een afspraak om hem weer terug te brengen.

Waarom jouw telefoon naar Apple is gegaan weet ik niet. Maar dat betekent dat het geen hardware matig defect is lijkt mij.
Ik heb mijn verzekering ook via Bel Company alleen niet bij Pro Assist maar bij Conner & Davis (Safe&Sure). De reden waarom ik hem heb ingeleverd was wel een hardwarematig defect. Naja defect; ik ben gewoon hard onderuit gegaan waarbij de Iphone flink over de grond stuiterde en er veel krassen, dutjes en een flink barst in de backcover zijn ontstaan.
Ik heb er geen softwarematige problemen door ontdekt in ieder geval. Ben nou wel erg beniewd waarom hij naar Apple is gegaan :)
In ieder geval blij dat ik hem niet gejailbreakt had (aangezien men niet zeker weet of er jailbreak bestanden achter blijven na een herstel)
Edit: dit laatste maakt natuurlijk niet veel uit aangezien het niet om garantie gaat maar om verzekerde schade :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zky_ op 03-02-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zky_ schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:43:
[...]

In ieder geval blij dat ik hem niet gejailbreakt had (aangezien men niet zeker weet of er jailbreak bestanden achter blijven na een herstel)
Ach, ik heb hem wel gejailbreaked en voordat ik het toestel RMA terugstuurde heb ik gewoon een een restore gedaan. Kreeg keurig een nieuw toestel (garantie, geen verzekering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
sverzijl schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:07:
[...]

Ach, ik heb hem wel gejailbreaked en voordat ik het toestel RMA terugstuurde heb ik gewoon een een restore gedaan. Kreeg keurig een nieuw toestel (garantie, geen verzekering).
Dat is in ieder geval een goed teken richting de jailbreakers die na een restore hun Ihpone ter reparatie aanbieden obv garantie. Er ging geruchten rond dat er mogelijk jailbreak bestanden achterbleven.

Maar doelde er zelf meer op dat jailbreaken niet van invloed is (zou moeten zijn) op een reparatie welke je aanspreekt via een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
The_Ghost16 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:13:
Pro Assist gebeld en binnen 4 uur komen ze hem ophalen en krijg je een tijdelijke telefoon. Zodra hij klaar is bellen ze voor een afspraak om hem weer terug te brengen.
Ligt aan de verzekering die je hebt. Ophalen is zeker geen standaard. Heb ook een paar jaar pro assist gehad. Goede service. Meestal kreeg ik dezelfde of mocht ik er een uitkiezen voor de huidige waarde.

Solid Vision ken ik nog niet. Horde vandaag van een collega dat je je iPhone ook zelf naar SV kon sturen en dat dat tijd scheelde ipv via de apr of T-Mobile.

Als iPhones net zo behandeld worden als ipods bij ons apr's krijg je een nieuwe/refurbished. en dan kan het kloppen dat deze direct naar Apple gestuurd word.

[ Voor 10% gewijzigd door musiqman op 03-02-2009 20:21 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
funk-e schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:00:
[...]

Waarom wil je een snelle verbinding als je je iPhone in je broekzak hebt zitten? :+
's Ochtends een torrent aan te zetten zodat je 's avonds in de trein naar huis je favoriete serie kan kijken? :P

Of, reëler, internetten op je laptop. Als je daarvoor steeds je telefoon naast je laptop moet leggen word je daar ook niet blij van.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit makkelijk op te lossen is maar ik om er maar niet uit.

Ik heb zojuist Itunes geinstalleerd in Windows 7 maar ik kan niet mijn muziek afspelen/annpassen ondanks dat ik de computer geautoriseerd heb.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:52:
Volgens mij ben ik in dit topic wel aan het goede adres. Hier op het werk gebeurt het soms dat mijn internetverbinding weg valt en ik eerst moet rebooten, voordat hij dit weer oppakt.
Soms heb ik hier 3G, soms alleen GPRS en soms geen signaal (lang leve T-Mobile).
Echter, ik verwacht dat als ik GSM-dekking heb, ik sowieso GPRS heb, toch? Dus dat er een rondje naast "T-Mobile" staat? Soms is dat niet het geval en kan ik ook niet internetten (melding: Geen internetverbinding actief). Als ik dan reboot door home + power ingedrukt te houden, heb ik in 9 van de 10 gevallen direct 3G-dekking.

Iemand enig idee hoe dit kan? Of ligt het gewoon aan T-Mobile?
Jou probleem is ook mijn probleem en tevens het probleem van de 10.000en iPhone gebruikers....
Het ligt gewoon aan T-mobile, ze onderhouden hun website beter als het 3G netwerk. Ik durf bijna te zweren dat als Vodafone de monopoliepositie zou bezitten omtrent de verkoop van de iPhone wij met z'n allen snellere en betere netwerkprestaties zouden hebben gehad !

It is all a conspiracy against the simple end-user (wij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

funk-e schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:00:
[...]

De iPhone bestond toen nog niet eens, was mijn N95 die middels bt-tethering mijn laptop van internet voorzag :)
UMTS of HSDPA boeide me toen niet zoveel (beiden snel zat voor wat ik deed, beetje browsen op paar sites) maar een stabiele verbinding wel. Nadeel is wel dat je goed moet onthouden dat het ding bij het raam ligt. Als je weggaat moet je je telefoon niet vergeten (een probleem die je niet hebt als hij in je broekzak blijft zitten).

Internetten op je laptop is een goede reden om je iPhone in je broekzak te houden btw. Vooral als je met andere VPN dingen dan PPTP en Cisco aan de gang wilt. Beetje zonde als je dat af en toe doet om er dan een speciaal data abo met zo'n dongle erbij te nemen. Afgezien van het feit dat het sowieso onzin is om onderscheid te maken tussen telefoon en laptop gebruik.
Anoniem: 240181 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:31:
[...]

Jou probleem is ook mijn probleem en tevens het probleem van de 10.000en iPhone gebruikers....
Het ligt gewoon aan T-mobile, ze onderhouden hun website beter als het 3G netwerk. Ik durf bijna te zweren dat als Vodafone de monopoliepositie zou bezitten omtrent de verkoop van de iPhone wij met z'n allen snellere en betere netwerkprestaties zouden hebben gehad !

It is all a conspiracy against the simple end-user (wij)
Ware het niet dat iedereen steen en been klaagt over het feit dat de snelheden bij Vodafone niet gehaald worden. Dan zou je dus een enorme discussie krijgen over hoe traag het allemaal wel niet is en dat door de vele gebruikers het dan soms niet werkt, etc. etc. Sommige T-Mobile gebruikers herkennen de problemen ;)
Met andere woorden: als men Vodafone had genomen dan hadden veel mensen ook lopen zeiken zoals nu ook al het geval is. Vodafone is in deze nou niet echt de oplossing. 3G netwerken zijn momenteel gewoon droevig (VPN en daarover dingen als RDP en SMB/CIFS gaan ook lang niet altijd goed, erg leuk bij die specifieke data abo's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289322

Hallo, ik heb even een vraagje. ik ben van plan om over een paar maanden naar london te gaan met mijn school. dan krijgen we een dagje om te shoppen. dus ik wil graag een Iphone halen. klopt het dat het daar 210 euro is?

Ik zou graag mn eigen t-mobile prepaid kaart erin willen doen en gebruiken, maar volgens mij kun je een iphone alleen halen met een abbonement. is het mogelijk op een iphone te halen voor 210 euro zonder abbo? (dus dat ik mijn t-mobile prepaid erin kan doen, en dus niet maandelijks hoef te betalen.)
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 06:52
Anoniem: 289322 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:07:
Ik zou graag mn eigen t-mobile prepaid kaart erin willen doen en gebruiken, maar volgens mij kun je een iphone alleen halen met een abbonement. is het mogelijk op een iphone te halen voor 210 euro zonder abbo? (dus dat ik mijn t-mobile prepaid erin kan doen, en dus niet maandelijks hoef te betalen.)
bedankt!
Als ze in London zo goedkoop te krijgen zijn simlock vrij en zonder abbo, vraag ik me af waarom de meeste simlockvrije iPhones hier voor 100en euro's meer per stuk uit Italie gehaald worden...

Denk dus niet dat het je gaat lukken voor dat bedrag... zowel, neem er ook n paar voor mij mee.. ik geef je 250,- per stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 18:30
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
Ze zijn gesimlocked, en duurder dan dat.

[ Voor 3% gewijzigd door StanTheMan op 04-02-2009 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eximius schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:15:
Ja dit werkt perfect,
Heb het ook met mijn zusje haar iPhone gedaan.
Laten syncen met mijn library... daarna weer met haar eigen laptop+itunes laten syncen en de aankopen werden netjes naar haar library overgezet.
Zou iemand mij eens uit kunnen leggen hoe dat moet of een link kunnen geven naar een site waar dat staat uitgelegd. Ik heb het namelijk zelf als een gezocht en geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik wil graag apps delen met een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
ja ik snap het ook niet helemaal. ik heb itunes op delen gezet en mijn man ook. op de pc van mijn man is mijn itunes wel te zien, maar bij mij de zijne niet. ik heb vista en mijn man windows xp (misschien zit het hem daarin ?!)

maar je moet zoals ik het begrijp, je iphone op die pc syncen van diegene waar je mee wilt delen?
en ook dezelfe account ?

[ Voor 10% gewijzigd door touchie75 op 04-02-2009 14:16 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 21:34
Het principe is dat je 1 iTunes account deelt met maximaal 5 pc's. Dit wordt machtigen genoemd. Wanneer meerdere pc's aan 1 account zijn gekoppeld, kunnen ze allemaal dezelfde aankopen downloaden zonder extra kosten. Dit kunnen dus apps zijn, maar ook films en muziek.

Apple heeft zelf onder andere hier wat informatie staan over het machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
heuker schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:35:
Het principe is dat je 1 iTunes account deelt met maximaal 5 pc's. Dit wordt machtigen genoemd. Wanneer meerdere pc's aan 1 account zijn gekoppeld, kunnen ze allemaal dezelfde aankopen downloaden zonder extra kosten. Dit kunnen dus apps zijn, maar ook films en muziek.

Dit klopt helemaal, maar als kleine aanvulling. Dat aankopen downloaden zonder kosten geldt alleen voor de iPhone apps. De films, video's en muziek die zijn gedownload uit de iTunes store die zijn voorzien van DRM, moet je zelf backuppen en kopieren naar de verschillende computers :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuker schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:35:

Bedankt voor de info. Ik kan het nu niet controleren maar ik was inderdaad de machtiging vergeten. Dat ga ik binnenkort eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289725

Ik wil één deze dagen een iPhone kopen, maar is het echt wel de moeite waard om deze in te ruilen voor mijn Windows Mobile Device? Of zou ik best wachten op de volgende versie wanneer die er eigenlijk ooit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 289725 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:09:
Ik wil één deze dagen een iPhone kopen, maar is het echt wel de moeite waard om deze in te ruilen voor mijn Windows Mobile Device? Of zou ik best wachten op de volgende versie wanneer die er eigenlijk ooit komt?
Mijn advies is om nog even te wachten met je aanschaf. Er zijn geruchten (altijd weer die geruchten ;)) dat Apple met iets nieuws komt medio Juni en er een update van Windows Mobile (versie 6.5) volgende week wordt gepresenteerd. Zonde als je nu iets aanschaft en dan moet lezen/zien dat er wat nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289725

Skillz schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:34:
[...]

Mijn advies is om nog even te wachten met je aanschaf. Er zijn geruchten (altijd weer die geruchten ;)) dat Apple met iets nieuws komt medio Juni en er een update van Windows Mobile (versie 6.5) volgende week wordt gepresenteerd. Zonde als je nu iets aanschaft en dan moet lezen/zien dat er wat nieuws is.
Dank je wel voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tijd voor een nieuw deel: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 18 :)

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.