[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 81.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
Ja ok, maar dan nog is het nog wel zo normaal als je het in een gesealde
verpakking ontvangt. Waarom zou een verpakking al geopend moeten zijn?
Dat roept bij mij al vragen op. Lijkt mij nergens voor nodig.
Ik heb dan al het gevoel dat het een teruggebracht exemplaar
is geweest of zo. Misschien een beetje te achterdochtig, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Misschien omdat ze hem eerst op werking testen, zodat je niet een kapotte krijgt en die terug moet sturen e.d.?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:23
Ik heb mijn iPhone 3G van 2call wel geseald ontvangen. Mijn huisgenoot daarentegen niet, maar op de doos daarvan zat een 2call zegel die niet verbroken was. Beide iPhones kwamen in prima conditie aan en hebben al maanden nog geen enkel probleem opgeleverd. Nou is dit natuurlijk geen garantie, maar 2call is in naar persoonlijke ervaringen prima te vertrouwen.

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Terugkomend op een post die ik al eerder heb gemaakt. Ik heb nog steeds last van de iPod functie op de iPhone. Als ik iPod luister via speaker is er geen probleem, maar zodra ik mijn Bose oordopjes er in doe en luister gaat hij vaak op pauze en vervolgens weer op play. Maar dat is behoorlijk irritant.

Heb de iPhone 3G 8GB, gejailbreaked. Kan het misschien daar aan liggen, omdat hij gejailbreaked is ??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jojoba007 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:46:
Ja ok, maar dan nog is het nog wel zo normaal als je het in een gesealde
verpakking ontvangt. Waarom zou een verpakking al geopend moeten zijn?
Dat roept bij mij al vragen op. Lijkt mij nergens voor nodig.
Ik heb dan al het gevoel dat het een teruggebracht exemplaar
is geweest of zo. Misschien een beetje te achterdochtig, maar toch
Een seal zoals deze zegt op zich niet zoveel he. Pas als er een conditie verandert die niet makkelijk te herstellen is (bv. een vacuum dat dan niet meer is) maakt 't echt wat uit. Het is voor zo'n bedrijf op zich vrij simpel om gewoon een nieuwe seal aan te brengen. Enige wat er voor nodig is, is wat plastic en de juiste apparatuur.

Op zich vind ik 't geruststellend dat 2call die moeite niet neemt en er eigen sealstickers voor gebruikt in dat geval: ze proberen niet te verstoppen dat de originele sealing ontbreekt maar geven dat toe en voegen in dat geval hun eigen garantie van 'nieuw product' toe.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2009 17:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik zie het probleem van het ontbreken van de seal niet echt. Heb je duidelijke aanwijzingen dat jouw iPhone al een keer gebruikt/teruggestuurd is? Wanneer je dit hebt zie ik pas een probleem..

Verder ga ik er van uit dat je gewoon je garantie bij 2call hebt, dus al zou hij na een maand kapot gaan kun je er altijd nog een 'nieuwe' voor terug krijgen.

Heb mijn iPhone sinds zaterdag en moet zeggen dat het zeker geen verkeerde keus is geweest. Zat nog te twijfelen tussen een iPhone en een HD Touch, maar gelukkig toch voor de iPhone gegaan. Wat een gebruiksgemak zeg, daar kunnen de overige telefoonfabrikanten nog heel wat van leren!

Weet er trouwens iemand of iPod nummers kan instellen als wekker?

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Richi E. schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:33:
Kan wel, maar dan zul je je iPhone moeten jailbreaken en vervolgens met iPhonebrowser/OpenSSH er een ander bestandje voor in de plaats zetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Richi E. schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:33:
Nee helaas niet, je kunt wel ringtones gebruiken. Dat kunnen ook eigen nummers zijn :)
Kiwitje schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:19:
Terugkomend op een post die ik al eerder heb gemaakt. Ik heb nog steeds last van de iPod functie op de iPhone. Als ik iPod luister via speaker is er geen probleem, maar zodra ik mijn Bose oordopjes er in doe en luister gaat hij vaak op pauze en vervolgens weer op play. Maar dat is behoorlijk irritant.

Heb de iPhone 3G 8GB, gejailbreaked. Kan het misschien daar aan liggen, omdat hij gejailbreaked is ??
Misschien, maar het lijkt me logischer dat de koptelefoonaansluiting gewoon smerig is. Er zijn hier al genoeg verhalen geweest van halve spijkerbroeken in dat gaatje :P

Al blijf ik dat vreemd vinden, ik heb nooit rotzooi in m'n broekzak zitten. En ja, ik draag vrijwel alleen spijkerbroeken. Mijn koptelefoonaansluiting is gewoon nog helemaal schoon.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Hoedje schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:20:
[...]

Nee helaas niet, je kunt wel ringtones gebruiken. Dat kunnen ook eigen nummers zijn :)

[...]

Misschien, maar het lijkt me logischer dat de koptelefoonaansluiting gewoon smerig is. Er zijn hier al genoeg verhalen geweest van halve spijkerbroeken in dat gaatje :P

Al blijf ik dat vreemd vinden, ik heb nooit rotzooi in m'n broekzak zitten. En ja, ik draag vrijwel alleen spijkerbroeken. Mijn koptelefoonaansluiting is gewoon nog helemaal schoon.
Even verder gezocht... Blijkt een fout te zijn in de iPhone zelf. Dat hij het met de eigen headset gewoon goed doet maar zodra je andere headset/koptelefoon gebruikt hij automatisch af en toe op pauze gaat. Maar is hier al een oplossing voor? Dit was een oudere post.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Oei, vandaag deed mijn luidspreker het niet meer, em jawel hoor er zat een stuk wol in t gaatje waardoor ie dacht dat de headset was aangesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

2.2.1 is uit. Alleen niks boeiend en het is nog onbekend of unlocks en jailbreaks hier tegen kunnen, even afwachten dus ;)
iPhone 2.2.1-software-update
Deze update bevat verbeteringen en oplossingen voor problemen:
De stabiliteit van Safari is verbeterd
Oplossing voor een probleem waarbij sommige afbeeldingen die vanuit Mail niet werden bewaard niet correct werden weergegeven in de bewaarde foto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat foto's bewaren heeft dat te maken met dat foto's uit je mail in pauperresolutie in je camera roll komen?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een betere stabiliteit voor Safari was wel nodig inderdaad. Bij mij crasht die elke dag wel een paar keer :(

Even installeren dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Safari crashes heb ik al sinds 2.2 geen last meer van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

kenneth schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:46:
Dat foto's bewaren heeft dat te maken met dat foto's uit je mail in pauperresolutie in je camera roll komen?
Gefixt *O*

Mooi, dat was de update meer dan waard :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zpottr schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Dat komt omdat het ontvangende apparaat ze ook moet kunnen weergeven ;) En buiten Iphones gaat dat hier niet meevallen, zelfs high-end SE (toch deels japans) toestellen als de X1 geven slechts blokjes weer.

Ik vind het wel handig in de calendar bv. Oh ja en in Safari's bookmarks!
Kunnen alle iPhones ze wel ontvangen, ongeacht of die App op een andere iPhone geinstalleerd is?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kaspers schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:43:
[...]

Zonder jailbreak is het ook mogelijk.
Ik heb de hack toegepast dmv Cydia. De reden dat het standaard niet aan staat ligt natuurlijk aan het feit dat mensen die geen iPhone (> 2.2) hebben deze iconen niet zullen zien, maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel geniaal werkt! Hij bugt alleen wel een beetje met landscape mode in BiteSMS haha.

Overigens vind ik BiteSMS ook geniaal, behalve het icoon..
Heb het maar een beetje aangepast:

[afbeelding]

Voor iedereen die 0,79 euro over heeft voor het enablen van Emoji zonder een jailbreak toe te passen:

[...]

[afbeelding]
Hier doe ik wat er gezegd wordt, maar het werkt niet... helaas!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:44
CyBeR schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:53:
Hij crashed hier eigenlijk alleen als ik meer dan 5 tabbladen open heb, wat zelden gebeurt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Eén grote verbetering gevonden in 2.2.1: wisselen van tab in Safari herlaadt de pagina niet meer - of op z'n minst minder vaak. Dat is echt heel handig.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zpottr schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:00:
Eén grote verbetering gevonden in 2.2.1: wisselen van tab in Safari herlaadt de pagina niet meer - of op z'n minst minder vaak. Dat is echt heel handig.
Oeh, dat is erg prettig inderdaad. Zo bloedirritant als je in een ander tab iets aan het doen bent zodat de ander kan laden, je terug gaat om je artikel te lezen en de pagina nóg een keer gaat laden. Zal wel iets met cache en geheugen te maken hebben, maar hoe minder vaak het gebeurt, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Door de update wordt ook de modemfirmware geupdate naar versie 2.30.03. Hopelijk zijn nu die wegvallende/reconnecting verbindingen ook verleden tijd. (Ja ook met KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 17:41
PcFer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:52:
Door de update wordt ook de modemfirmware geupdate naar versie 2.30.03. Hopelijk zijn nu die wegvallende/reconnecting verbindingen ook verleden tijd. (Ja ook met KPN)
Ik zoek naar enig jailbrake info over 2.2.1. iemand meer nieuws daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
PcFer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:52:
Interessant!
Ook interessant dat je het ook bij KPN hebt. Waar zijn al die T-Mobile bashers nu (en ja, we weten dat KPN en Vodafone een beter netwerk hebben, maar dat is niet het punt.) ;)
Animal schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:33:
[...]

Ik denk dat je het meteen ziet op de bekende sites als 2.2.1 veilig jailbroken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik heb een vraagje, klopt het dat het geluid van de iPhone tijdens het afspelen van mp3 maar uit 1 boxje onderin komt?. Er zitten er namelijk 2, maar bij mij komt er maar uit 1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die andere is je microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
UltraSub schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:04:
[...]

Mwah, geluid is niet zó boeiend, voor een wekkerradio, vind ik dan.
Ik ga ook nog eens kijken naar dat Sony dingetje. Voordelen van dit soort wekkers vind ik dat ik mijn telefoon niet meer in de dock hoef te zetten, weer iets minder op je nachtkastje. Krijgen een nieuwe slaapkamer though, dus ik wacht nog ff met aanschaffen tot ik kan zien wat ik aan ruimte heb op mijn nieuwe nachtkastjes :P
Bedankt voor het antwoord. Meest storend vind ik gsm geluiden, en het is goed om te horen dat die er niet zijn. Maar was het laad systeem van een 2G iPhone niet anders dan dat van de 3G? Lees: dat de 2G laadt wil niet zeggen dat de 3G dat ook doet?
Ben zelf ook druk aan het zoeken naar de sony CD3iPSIL.
Kan alleen nergens vinden waar ik hem kan kopen en laten bezorgen.....
Iemand een idee??

Gaat om deze wekkerradio.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/09/sony-icf-cd3ipsil.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 28-01-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
CyBeR schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:53:
Ik ook niet (twee keer o.i.d. in de afgelopen 2 maanden) en ik hoop eigenlijk dat ze binnenkort toch weer wat functionaliteit gaan toevoegen (pushnotificaties). Desondanks moet ik eerlijk toegeven dat Safari veruit de meest gebruikte applicatie op m'n iPhone is.

De update brengt fijne verbeteringen voor Safari :) . Zo blijft de laatste tab die je open hebt staan, voor zover ik heb kunnen testen, altijd bewaard ook bij geheugenintensieve dingen zoals spelletjes. Bij minder geheugenintensieve dingen blijven de tabs allemaal bewaard. Ook als je in Safari een aantal grote websites opent. Maar de leukste toevoeging is dat tabs nu eindelijk op de achtergrond laden. Bij de vorige update werd al onthouden hoever ze waren geladen. Maar nu laden ze echt door op de achtergrond, dus is het ook echt handig om meerdere tabs te openen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 06:22:
[...]

Interessant!
Ook interessant dat je het ook bij KPN hebt. Waar zijn al die T-Mobile bashers nu (en ja, we weten dat KPN en Vodafone een beter netwerk hebben, maar dat is niet het punt.) ;)
zie 2 pagina's terug? :X
Edit: hm daar sta zelf al tussen, dus dat bedoel je niet.
Oke, T-Mobile behoort niet tot de betere 3 netwerkproviders in mijn ervaring, maar de eerdere ontkenningen over de oorzaken van de problemen over de hardware van de iPhone zelf vind ik ook nog steeds twijfelachtig, als je de ervaringen zo leest.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Animal schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:33:
[...]

Hold your horses!

There is an iPhone and iPod update available in iTunes - it is numbered 2.2.1 (5H11a).

Please DO NOT update. We will investigate and report back to you ASAP.
En aangezien er ook een baseband update is lijkt het me niet raadzaam dit te doen inderdaad.. :)

Weer even opletten in iTunes zodra ik m'n iPhone weer inplug dus.. jammer, want de Safari verbeteringen klinken goed.

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 28-01-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Zaken die op z'n minst op de Iphone thuishoren:
  • Sms functionaliteit uitbreiding (doorsturen, etc)
  • Bluetooth functie uitbreiden, versturen van gegevens
  • Echt Mulitasken (switchen tussen apps, terwijl deze gewoon open blijven) !!!
  • Flash voor volledige internet optimalisering
  • Verbetering van de batterij
  • Push notificatie
  • Eigen Chat functie (voor MSN etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
mobile625 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:14:
  • Bluetooth functie uitbreiden, versturen van gegevens
  • Echt Mulitasken (switchen tussen apps, terwijl deze gewoon open blijven) !!!
  • Flash voor volledige internet optimalisering
  • Verbetering van de batterij
  • Push notificatie
  • Eigen Chat functie (voor MSN etc...)
• Uitbreiding GPS functionaliteit?

Anyway, wat wil je met deze post zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
THE_BASE schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:21:
[...]

Hier doe ik wat er gezegd wordt, maar het werkt niet... helaas!
Je moet wat langer in Frostyplace blijven, berichten bekijken - links aanklikken e.d. Lukte bij mij eerst ook niet maar nu heb ik het op twee iPhones. Eentje jailbreaked en eentje normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Eximius schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:22:
[...]

• Uitbreiding GPS functionaliteit?

Anyway, wat wil je met deze post zeggen?
Na de recente uitgegeven firmware update 2.2.1.
Niets nieuws, terwijl we Dit allemaal verwachten! Ook jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:49
  • [*[s]]Sms functionaliteit uitbreiding (doorsturen, etc)[/s] Op mijn oude telefoon die dat wel kon nog nooit gebruikt, beetje overbodig
  • Bluetooth functie uitbreiden, versturen van gegevens Email?
  • Echt Mulitasken (switchen tussen apps, terwijl deze gewoon open blijven) !!! Waarom zou je dat willen? Je kunt nu al makkelijk switchen tussen bijvoorbeeld Palringo en Safari, beiden blijven niet op de achtergrond actief, maar ze zijn in 2 seconden weer opgestart, en weer terug in de staat zoals je afsloot.
  • Verbetering van de batterij Wat is er mis met de batterij? Ik vind dat hij het na de update vrij goed doet, voor een 3,5 inch scherm en een apparaat wat bijna constant in verbinding staat met internet...
  • Eigen Chat functie (voor MSN etc...) Palringo, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:43
Na een jailbreak kan dit nu met Clippy. Te vinden via Cydia. Werkt echt geweldig. Hele berichten kopieren en plakken door erop te dubbeltappen. Na de update van deze week is er ook een stack zodat je meerdere dingen tegelijk kunt kopieren en plakken. Werkt (voor zover ik heb getest) in safari, mail en sms.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Knopsje schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:00:
[...]

• Sms functionaliteit uitbreiding (doorsturen, etc) Op mijn oude telefoon die dat wel kon nog nooit gebruikt, beetje overbodig
Bluetooth functie uitbreiden, versturen van gegevens Email?
Echt Mulitasken (switchen tussen apps, terwijl deze gewoon open blijven) !!! Waarom zou je dat willen? Je kunt nu al makkelijk switchen tussen bijvoorbeeld Palringo en Safari, beiden blijven niet op de achtergrond actief, maar ze zijn in 2 seconden weer opgestart, en weer terug in de staat zoals je afsloot.
Verbetering van de batterij Wat is er mis met de batterij? Ik vind dat hij het na de update vrij goed doet, voor een 3,5 inch scherm en een apparaat wat bijna constant in verbinding staat met internet...
Eigen Chat functie (voor MSN etc...) Palringo, enz

Dat vind jij. je koopt zo'n duur telefoon die deze zaken niet standaard heeft.
Mijn oude n95 8GB had dit gewoon!

Multitasken, internetradio luisteren terwijl je een notitie schrijft bijvoorbeeld. Of je krijgt een sms binnen en deze wil je openen en ja hoor shoutcast sluit dan direct af waarna je dit weer moet opstarten ?1?

Sms functies, zo oud al en nog bebrijpt Apple het niet. Zo nu en dan wil je iets forwarden!
Een nummer verzenden via email? Ik weet niet of jij dat doet, maar ik niet! Ik doe dat liever via bluetooth, zoals de rest van mijn vrienden en collega's.

Chat functie is niet verplicht, ,maar maakt het alleen makkelijker.

batterij: 1 dag max anderhalf, kan echt vele malen langer ! Ze moeten beter opgaan met het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sms functies zijn inderdaad ver ondermaats. Dat is wat ik het meeste mis, ik kan niet eens een nummer doorsturen! Ik moet eerst dat nummer op papier noteren en dan overtypen. Wat ontzettend onhandig.
Geldt ook voor BlueTooth. Het feit dat je niet eens een simple fotootje kan doorsturen is gewoonweg niet goed te praten door e-mail functionaliteiten.

Begrijp me goed, het is het fijnste toestel dat ik ooit heb gehad.. Maar dit soort dingen begrijp ik gewoon niet. Apple steekt wel erg zijn kop in het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Inderdaad, vind ik dus ook ;).
Ik had trouwens nog een vraagje:

Is er een programma(mag ook voor jailbreak telefoons)/optie dat je kan smsen met een numeriektoetsenbord en dan met T9? Ik ben daar wat sneller in dan met een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Laatst online: 17-09 15:25
Ik heb nu al een tijdje rondgezocht in diverse topics + fora, maar kom nergens een eenduidig antwoord tegen.

In mei loopt mn huidige abonnement af, dus dat betekend dat ik volgende maand mn nieuwe abbo kan afsluiten e.d. Alleen nu wil ik een (simlockvrije) iphone halen, maar zal ik dus nog tot mei met mn 'oude' simkaart moeten doen. En in mei mn nieuwe er in doen.
Nu lees ik hierover allerlei verhalen, dat je je simkaar niet kan vervangen omdat er iets afbreekt? Maar ook dat je je simkaart gewoon kan vervangen?

Wat is urban myth en wat is waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 22:57
rsvmark schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:15:
[...]

Iemand een idee??

[afbeelding]
bij sony zelf via sonystyle.nl voor 149 euro. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42

Ryceck

Constants and Variables

FranticDJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:36:
Ik heb nu al een tijdje rondgezocht in diverse topics + fora, maar kom nergens een eenduidig antwoord tegen.

In mei loopt mn huidige abonnement af, dus dat betekend dat ik volgende maand mn nieuwe abbo kan afsluiten e.d. Alleen nu wil ik een (simlockvrije) iphone halen, maar zal ik dus nog tot mei met mn 'oude' simkaart moeten doen. En in mei mn nieuwe er in doen.
Nu lees ik hierover allerlei verhalen, dat je je simkaar niet kan vervangen omdat er iets afbreekt? Maar ook dat je je simkaart gewoon kan vervangen?

Wat is urban myth en wat is waarheid?
Heb zelf van oktober tot nu met de simkaart van mijn oude abbo in mijn Iphone gelopen en heb sinds gisteren de simkaart van mijn nieuwe T-mobile abbo erin gedaan. Bij mij niets afgebroken of gesloopt ofzo.

Gewoon met een paperclipje aan de bovenkant dat sleetje eruit halen en je kaartjes wisselen en voila :)

[ Voor 52% gewijzigd door Ryceck op 28-01-2009 13:41 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Yup, Simkaart vervangen bij een iphone is best simpel.

Ik heb zelf de Iphone 1.0 en heb t al vaker bij een 2.0 gedaan en nooit problemen gehad met simkaarten die afbreken etc...

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Laatst online: 17-09 15:25
Mooi!

Mja het was eerder een veerjte ofzo wat afbrak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:41
[...]

Iemand een idee??

[afbeelding]
Heb hem anderhalve maand geleden gezien bij Mediamarkt in Ede. Ook even kunnen uittesten (iPhone erin e.d.). Werkt leuk. Was daar ommenabij de 99 euro. Staat nog op m'n verlanglijstje, maar nu even geen geld voor. Maar ben benieuwd naar een review als je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

FranticDJ schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:57:
Mooi!

Mja het was eerder een veerjte ofzo wat afbrak..
De tray wou nog wel eens kapot gaan bij gebruik van de oude(re) TurboSims e.d. die bovenop je eigen sim lagen.
TurboSim + eigen sim in 1 tray was vaak net iets te dik, waardoor het eruitpulken van de sim-kaart nogal wat voeten in de aarde had. Veel 'leveranciers' leverden er ook al op voorhand een nieuwe simtray bij (van inferieure kwaliteit..)

Maargoed, als je gewoon een simlockvrije iPhone hebt met alleen maar 1 simkaart in de tray is het een fluitje van een cent :)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 28-01-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
vond die wel goed van die gast hierboven die mp3tjes wilt versturen naar zijn collega's via bluetooth :) Lijkt me nou niet echt waarvoor je telefoon bedoeld is, en tevens niet waarvoor bluetooth bedoeld is). Lijkt me eerder dat je gewoon met wireless naar elkaar wilt verbinden (wat gewoon kan met een progje... en zelfs dan nog... behoorlijk hopeloos is want mp3s verzenden naar elkaar is illegaal anyway).

Tevens, forwarden van een sms hebben mijn oude telefoons ook nooit gekund, maar is ook echt iets wat ik nou niet echt een missende feature omdat vrijwel niemand dat nodig hebt, heb je dat wel? dan moet je er een app voor downen zal er vast wel zijn. Of juist meer mailen met dat apparaat, het is meer dan alleen een telefoon je kan er juist op mailen etc. Het enige wat ik wel snel dat je zou willen hebben is kopieren plakken in smsjes, dat "mis" ik wel.

En ja, multitask voor mij en vele andere genoeg, als ik muziek luister gaat die altijd door of de telefoon nou uit staat, ik internet of een game speel in de tram.

Flash zou ook wel relaxed zijn, wel de eerste keer op een ARM cpu, dus maar afwachten of dat zomaar kan. Ik mis het niet, mijn oude pda kon het ook niet.

Verbetering van de batterij vind ik een slap argument. De accu werkt perfect, maar als je zelf geen iPhone hebt kan je alleen maar gissen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Tja... En zo kun je alles wat krom is rechtpraten. Vrijwel elk toestel kan een foto, mp3, contacten, ... versturen via Bluetooth, dus dat schept een verwachtingspatroon. Hoezo wordt dat niet veel gebruikt? Ik ken genoeg gasten die vaak ringtones uitwisselen en dat gaat via BT. De enige reden voor Apple om dit lastig te maken is, omdat ze hopen dat je nu ringtones via iTunes gaat kopen. Puur een commerciele overweging dus. Als copyright een issue was, dan hadden ze YouTube moeten uitschakelen. Daar staat ook veel copyrighted materiaal.

Het forwarden van een SMS is ook een triviale functie. Als je daarvoor een apart programma moet downloaden, dan integreert dat vast niet zo mooi, dus laat Apple het gewoon doen. Het is een feature van niks om te implementeren. En mail is leuk, maar in het buitenland erg prijzig. Ook kan de ontvanger niet altijd mail ontvangen en meestal wel SMS. Email is dus meestal geen alternatief.

De accu werkt inderdaad perfect, maar een langere standby-tijd is natuurlijk altijd wenselijk. Zonder carkit hangt de iPhone gewoon elke dag aan 't snoer. Vooral op vakantie is het onhandig.

Ik ben best een Apple fanboy, maar de commercie druipt er werkelijk vanaf. MobileMe wordt verschrikkelijk gepusht, hinderlijke provider deals en alles moet via iTunes. Als MS zoiets zou flikken staat Kroes meteen op de stoep, maar bij Apple wordt alles maar geaccepteert. Keihard aanpakken die club wat mij betreft.

PS: Een MP3 (of willekeurig ander bestand) versturen is pas illegaal als je een ander een copyrighted bestand toestuurt. Ook lijkt het me stug dat er geen illegaal copyrighted materiaal bij jou te vinden is. Ik denk dat iedereen wel wat illegale muziek of programma's heeft.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
BugBoy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:05:
Tja... En zo kun je alles wat krom is rechtpraten. Vrijwel elk toestel kan een foto, mp3, contacten, ... versturen via Bluetooth, dus dat schept een verwachtingspatroon. Hoezo wordt dat niet veel gebruikt? Ik ken genoeg gasten die vaak ringtones uitwisselen en dat gaat via BT. De enige reden voor Apple om dit lastig te maken is, omdat ze hopen dat je nu ringtones via iTunes gaat kopen. Puur een commerciele overweging dus. Als copyright een issue was, dan hadden ze YouTube moeten uitschakelen. Daar staat ook veel copyrighted materiaal.

Het forwarden van een SMS is ook een triviale functie. Als je daarvoor een apart programma moet downloaden, dan integreert dat vast niet zo mooi, dus laat Apple het gewoon doen. Het is een feature van niks om te implementeren. En mail is leuk, maar in het buitenland erg prijzig. Ook kan de ontvanger niet altijd mail ontvangen en meestal wel SMS. Email is dus meestal geen alternatief.

De accu werkt inderdaad perfect, maar een langere standby-tijd is natuurlijk altijd wenselijk. Zonder carkit hangt de iPhone gewoon elke dag aan 't snoer. Vooral op vakantie is het onhandig.

Ik ben best een Apple fanboy, maar de commercie druipt er werkelijk vanaf. MobileMe wordt verschrikkelijk gepusht, hinderlijke provider deals en alles moet via iTunes. Als MS zoiets zou flikken staat Kroes meteen op de stoep, maar bij Apple wordt alles maar geaccepteert. Keihard aanpakken die club wat mij betreft.

PS: Een MP3 (of willekeurig ander bestand) versturen is pas illegaal als je een ander een copyrighted bestand toestuurt. Ook lijkt het me stug dat er geen illegaal copyrighted materiaal bij jou te vinden is. Ik denk dat iedereen wel wat illegale muziek of programma's heeft.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook gewoon een telefoon kopen die wel aan jouw eisen voldoet. :) Ik heb vaker producten links laten liggen omdat ze net dat ene niet hadden... Daarbij, hier klagen heeft echt totaal 0,0 zin, je kunt beter feedback naar Apple sturen, misschien gebeurt er dan ooit nog iets mee...

En alles is nog mogelijk met toekomstige updates natuurlijk, al zou ik geen iPhone kopen met de verwachting dat dit soort features nog worden toegevoegd.

Ik persoonlijk mis alleen copy/paste heel af en toe, voor de rest ben ik zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Frietsaus schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:27:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een telefoon kopen die wel aan jouw eisen voldoet. :)
Die bestaat niet ;)

Voor mij komt de iPhone het dichtst in de buurt. Ook ik heb dingen waarvan ik denk 'dat zou wel fijn zijn', maar ook dingen waarvan ik denk 'omgwtfbbq zit dat er niet in!!?? 8)7' ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
semicon schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:33:
vond die wel goed van die gast hierboven die mp3tjes wilt versturen naar zijn collega's via bluetooth :) Lijkt me nou niet echt waarvoor je telefoon bedoeld is, en tevens niet waarvoor bluetooth bedoeld is). Lijkt me eerder dat je gewoon met wireless naar elkaar wilt verbinden (wat gewoon kan met een progje... en zelfs dan nog... behoorlijk hopeloos is want mp3s verzenden naar elkaar is illegaal anyway).

Tevens, forwarden van een sms hebben mijn oude telefoons ook nooit gekund, maar is ook echt iets wat ik nou niet echt een missende feature omdat vrijwel niemand dat nodig hebt, heb je dat wel? dan moet je er een app voor downen zal er vast wel zijn. Of juist meer mailen met dat apparaat, het is meer dan alleen een telefoon je kan er juist op mailen etc. Het enige wat ik wel snel dat je zou willen hebben is kopieren plakken in smsjes, dat "mis" ik wel.

En ja, multitask voor mij en vele andere genoeg, als ik muziek luister gaat die altijd door of de telefoon nou uit staat, ik internet of een game speel in de tram.

Flash zou ook wel relaxed zijn, wel de eerste keer op een ARM cpu, dus maar afwachten of dat zomaar kan. Ik mis het niet, mijn oude pda kon het ook niet.

Verbetering van de batterij vind ik een slap argument. De accu werkt perfect, maar als je zelf geen iPhone hebt kan je alleen maar gissen hé.
Wie zegt dat ik geen Iphone heb, anders zou ik deze punten niet opsommen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Heeft iemand ook skype werkend icm Fring. Ik kan wel inloggen op skyper maar zodra ik een nummer wil bellen wordt er call terminated vermeld. Ik heb al gelezen dat het aan de manier van nummer intoetsen kan liggen (dus +31 etc). Ik heb alle mogelijke combies geprobeerd en heb het nog steeds niet werkend. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 11:14
Iemand van jullie die onderstaande 'Apple Universal Dock' versie ook zien staan sinds 2.2.1?

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/2334/img0004yr8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Wil Apple weten welke docks we gebruiken ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vreemd ...

ik heb ook een dock van apple maar ik heb dat niet op mijn screen.

ja ik heb ook 2.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier een trouw SPV/HTC gebruiker. Ik lees dit topic met enige aandacht omdat ik binnenkort weer een ander toestel nodig heb en ik mezelf er toch op betrap steeds de iPhone te bekijken. Zoals het vaak gaat in dit soort topics, in het begin post iedereen graag hoe enthousiast ze zijn over hun nieuwe toestel maar na verloop van tijd gaat zo'n topic dan over in gebruikersvragen en bijbehorende oplossingen.

Erg interessant natuurlijk. Maar ik ben nu vooral benieuwd eigenlijk hoe de iPhone na een half jaar bijvoorbeeld nog bevalt. Is het wat je ervan verwacht had? Is het nog steeds een geweldig toestel of wordt dat gevoel rap minder als het nieuwe er een beetje vanaf is? En ik ben vooral ook benieuwd of hier Windows Mobile gebruikers zijn die de iPhone nu een poosje gebruiken, ben benieuwd wat zij ervan vinden in de praktijk, wat ben je gaan missen en wat absoluut niet :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
ik heb gisteren mijn iFrogz skin binnengekregen via bol.com. Erg fijn omhulsel wat goed om de iPhone past. Alleen het shield voor het aanraakgedeelte krijg ik er maar niet opgeplakt. dat is wel jammer.

Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/large/SCECOVER/FC/2/7/1/4/9/2714939.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:19:
Hier een trouw SPV/HTC gebruiker. Ik lees dit topic met enige aandacht omdat ik binnenkort weer een ander toestel nodig heb en ik mezelf er toch op betrap steeds de iPhone te bekijken. Zoals het vaak gaat in dit soort topics, in het begin post iedereen graag hoe enthousiast ze zijn over hun nieuwe toestel maar na verloop van tijd gaat zo'n topic dan over in gebruikersvragen en bijbehorende oplossingen.

Erg interessant natuurlijk. Maar ik ben nu vooral benieuwd eigenlijk hoe de iPhone na een half jaar bijvoorbeeld nog bevalt. Is het wat je ervan verwacht had? Is het nog steeds een geweldig toestel of wordt dat gevoel rap minder als het nieuwe er een beetje vanaf is? En ik ben vooral ook benieuwd of hier Windows Mobile gebruikers zijn die de iPhone nu een poosje gebruiken, ben benieuwd wat zij ervan vinden in de praktijk, wat ben je gaan missen en wat absoluut niet :)
Na een halfjaar gebruik kan ik zeggen: hij voldoet nog steeds aan verwachtingen. Aan het begin ga je nog veel internetten, mailen, spelletje doen etc. en gaat je batterij een halve dag mee (ca 4~5 uur totaal actief gebruik) Na een half jaar doe ik nog steeds hetzelfde met de iPhone, ik surf/mail nog steeds, alleen spelletjes kost een hoop tijd ;) dat doe ik wat minder. Mobiel internetten gaat gewoon zo lekker en goed (normale webpagina's, groot scherm etc), dat het niet verveelt. Ook de batterij gaat inmiddels met gemak 2 dagen mee, 1 dag als ik de iPhone veel gebruik (nog steeds 4~5 uur totaal actief gebruik mogelijk bij mij) Stand-by heb ik wel eens 3 a 4 dagen gehaald, geloof ik (met 3G uit, dan) dus als het moet kan de iPhone (lees: de gebruiker) zuinig zijn.
Echter, inmiddels kan ik me geen iPhone zonder jailbreak voorstellen. Een programmaatje die je door middel van 1 simpele 'swipe' in staat stelt wifi,3G,bluetooth in/uit te schakelen is niet te vinden in de App Store en daarvoor moet je jailbreaken. Ik kan ik niet meer zonder. Er zijn meer handige app's te krijgen als je gejailbreaked hebt, maar niet alles werkt altijd even goed (Apple heeft het niet getest en toegelaten, that is). Het nadeel van de 'gesloten' App-Store is tegelijkertijd een voordeel: 98% van alles wat daar te koop is, werkt zonder problemen op je iPhone. Geen gezeur met 'werkt niet op model xx of Symbian/Windows Mobile versie xx (let op: ik heb nooit zo'n telefoon gehad, dus ik gis maar wat) Helaas dus, wat niet in de App Store is, kun je niet op je iPhone zetten zonder te jailbreaken.
Een goed voorbeeld is PDAnet (een app die het mogelijk maakt om op laptop te internetten op 3G) die is en zal nooit in de App Store komen (daar is ook reden voor) dus wil je dat hebben, moet je jailbreaken.
Mijn eindoordeel: nog steeds geen spijt, zelfs niet van de (vergeleken met normale telefoons) grote afmetingen: Verwijderd in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 10:05
Ik heb de iPhone 2g en gebruik hem dus ook al een tijdje. Ik heb deze telefoon gekocht ter vervanging van een motorola razr, ik was kwa functionaliteit dus niet zo heel veel gewend (vind het overigens nog steeds een van de mooiste mobieltjes :) ). Zoals al eerder gezegd in het begin zat ik vooral te internetten, mailen, spelletjes spelen (die eerste versies crashten echt vaak...).
Toen kwam ik al wat minpuntjes tegen, maar die kom jij nu niet meer tegen door het vernieuwde os.
Enige iritante wat ik nu nog tegenkom is dat als ik een mailtje krijg en deze op mn mac open, deze nog als ongelezen wordt beschouwd op de iphone. Mischien mis ik hiervoor wel een instelling ofzo, maar dat vind ik nu eigenlijk het enige minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tijn89 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:20:
[...]

Enige iritante wat ik nu nog tegenkom is dat als ik een mailtje krijg en deze op mn mac open, deze nog als ongelezen wordt beschouwd op de iphone. Mischien mis ik hiervoor wel een instelling ofzo, maar dat vind ik nu eigenlijk het enige minpuntje.
Dat is inherent aan POP. Er is geen manier om dat terug te communiceren namelijk. IMAP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
icegodd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:13:
vreemd ...

ik heb ook een dock van apple maar ik heb dat niet op mijn screen.

ja ik heb ook 2.2.1.
Dan heb je waarschijnlijk de gewone (meegeleverde) dock, niet de Universal dock met video mogelijkheden enzo. In de gewone dock zit geen intelligentie, alleen maar een stekkertje dat 1:1 doorgelust wordt dus die heeft ook geen versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor

Hier een ex-WM6 gebruiker. Ik heb er vanalles op geprobeerd van Opera, tot Touchflo en SPB shell, maar op de iPhone (sinds juni dit jaar) werkt alles toch net even iets beter. Nu had ik op Wm6 wel Flash lite, maar dat werkte evengoed voor geen meter, ipv de melding "you need flash", kreeg ik de melding "you need the desktop version of flash"..

Het enige wat ik mis is GPS, dat mijn 1G iPhone niet heeft, maargoed daar heb ik een Tomtom in de auto voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu sinds een maand overgestapt van een HTC P4350 (met uitschuiftoetsenbord) naar een iPhone en ik vind het een verademing! Ik was absoluut geen stylusfan en werd gestoord van het in- en uitschuiven van het toetsenbordje (zeker met die slome beeldomschakeling van de P4350). Ik was wel bang dat het touchscreentypen me tegen zou vallen, maar na een maand typ ik net zo snel - zo niet sneller - op de iPhone.

Qua besturingssysteem/apps: ik kon op zich goed werken met Windows Mobile en wist altijd wel aan de juiste tools te komen om het nog werkbaarder te maken (SPB Mobile Shell was onmisbaar). Maar op de iPhone valt alles op zijn plek. Ik gebruik de dingen nu echt (bijvoorbeeld agenda, foto album, muziekspeler). En de apps die ik nodig heb zijn allemaal beschikbaar via AppStore. Nog geen jailbreak nodig gehad. De enige toepassing die ik nog mis is echte navigatiesoftware. Maar Google Maps is mee te leven.

Batterijverbruik valt mij zeer mee (na alle verhalen die de rondte doen). Ik slinger hem per dag een uurtje op m'n dock en daar red ik het gemakkelijk 24 uur mee. Ik heb altijd 3G en Wifi aanstaan (bluetooth uit).

Alles is zeer persoonlijk natuurlijk en volledig afhankelijk van wat je met een smartphone doet. Voor mij was het bijvoorbeeld een absolute voorwaarde dat ik mijn eWallet-database kon gaan gebruiken op de iPhone. Volgens mij kun je het beste een overzichtje maken met functionaliteiten die je nu gebruikt of wilt gaan gebruiken en kijken of daar een passende iPhone oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:06
Hier een trouw SPV/HTC gebruiker. etc. etc.
Ik heb hem nu een half jaar, had hiervoor een Nokia N73 en dat vond ik destijds een supergaaf ding.
Maar in geen vergelijking met de Iphone.
Ik zelf zou niet meer terugkunnen naar de "gewone oude" mobieltjes. Dit is zoveel gaver, completer en makkelijker. En het mooie is dat er steeds weer nieuwe dingen bijkomen. Iets wat bijv. de ene dag niet kan kan na een paar weken opeens wel.
Internetten deed ik nooit op mobieltjes..emailen ook niet. Maar met de Iphone wel, werkt zo soepel en makkelijk en zo lekker.
Enige wat ik persoonlijk nog echt mis, maar dat hoor je wel vaker is Flash, navigatie en iets uitgebreider Bluetooth en copy/paste. Maar nogmaals..het mooie is dat dat alsnog allemaal kan komen, al dan niet met een jailbreak. En mocht het niet komen, dan blijft het nog de meeste gave telefoon die ik tot nu toe heb gehad. _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door Daejji op 29-01-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
BugBoy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:05:
[..]
offtopic:
Muziek kan niet illegaal zijn in Nederland, tenzij 't wellicht haatzaaiend oid is; het versturen van muziek waar jij geen rechten op hebt kan een illegale handeling zijn maar het ontvangen is dat niet, de bestanden kunnen dus nooit illegaal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 17-09 10:05
CyBeR schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:27:
[...]

Dat is inherent aan POP. Er is geen manier om dat terug te communiceren namelijk. IMAP gebruiken.
kan dat met gmail? En zoja hoe? :P

edit:
http://nl.youtube.com/watch?v=uQ22euWXYog

alleen zo werkt t nu niet meer....

Gelukt! Alleen wat is ssl? :P ik ga ff google'en, ik stel mn vragen te snel..

[ Voor 24% gewijzigd door Tijn89 op 29-01-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Een beetje zoeken op Google kan geen kwaad. ;)

http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=77702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kenneth schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:34:
[...]
Die bestaat niet ;)

Voor mij komt de iPhone het dichtst in de buurt. Ook ik heb dingen waarvan ik denk 'dat zou wel fijn zijn', maar ook dingen waarvan ik denk 'omgwtfbbq zit dat er niet in!!?? 8)7' ... :P
Ik denk dat de HTC Touch HD redelijk in de buurt komt of misschien voor veel wel betere specificaties hebben.
Heb je al eens naar deze gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

kenneth schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:34:
[...]
Die bestaat niet ;)

Palm Pre?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Thombias schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Ik denk dat de HTC Touch HD redelijk in de buurt komt of misschien voor veel wel betere specificaties hebben.
Heb je al eens naar deze gekeken?
Synct niet (automatisch) met iTunes en ik vind Windows Mobile qua usability een stuk minder (beter dan Symbian though). Dus eigenlijk kwam ik al automatisch uit op de iPhone, omdat ik supertevreden ben met de iTunes/iPod-combinatie en muziek behoorlijk belangrijk is voor me.

Edit, @Shiver23: ook niet dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door kenneth op 29-01-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
EdwardvGelder schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:08:
Ik heb regelmatig dat ik 3 streepjes bereik heb in huis, dan op exact dezelfde plek een minuutje later geen bereik meer, dan loop ik naar buiten, normaal vol bereik, moet ik nog een tijdje wachten voordat ik weer vol bereik heb. Kan dit aan mijn telefoon liggen of is dit het t-mobile netwerk?
Beetje late reactie, maar ik heb precies hetzelfde gehad bij mij thuis (Orange, later Orange/T-M) met mijn vorige 2 mobiele telefoons (SE, Samsung), en ik heb het nog steeds met de iPhone. Ik denk dat het dus vrij kort door de bocht is om te stellen dat het sowieso aan de iPhone ligt, zoals anderen dat doen. Het wordt wel minder, of dit aan de firmware updates ligt of verbeteringen van het netwerk durf ik niet te zeggen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk mis alleen copy/paste heel af en toe, voor de rest ben ik zeer tevreden. :)
Ik heb sinds een paar dagen een iPhone (altijd WinMob toestellen gehad) maar ben
verbijsterd over het gemis van een basisfunctie als knippen/plakken. Ik gebruikte
het vaak en ervaar het ontbreken als een pure handicap van dit toestel.

Ik dacht van te voren dat het ontbreken van TomTom het enige nadeel was aan dit toestel, maar
het lijstje wordt met de dag groter. ;(

Het beeldscherm reageert heerlijk en is lekker groot en het toestel ziet er sexy uit, maar daar houdt het wel
zo'n beetje mee op...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:05:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen een iPhone (altijd WinMob toestellen gehad) maar ben
verbijsterd over het gemis van een basisfunctie als knippen/plakken. Ik gebruikte
grappig hoe subjectief dit dus eigenlijk is. Toen ik voor het eerst die "COPY-PASTE" exclamaties op internet zag etc. dacht ik echt: WTF? Waar gaat dat over? }:O Ik miste echt geen Copy-Paste op de iPhone.
Maargoed, ik heb dan ook nooit een smart phone gehad, laat staan met copy-paste :z .
Ik heb het dus echt nog nooit gemist, totdat ik op een gegeven moment ook 'besmet' werd. Nu denk ik heel af en toe ook wel eens: tja, hoe krijg ik dit stukje tekst van hier naar daar? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ja precies. Het is niet is waarom je hem níet zou kopen (imho!), maar het is evenwel compleet onbegrijpelijk dat het er niet is. Zelfs nu, na alle klachten (naar ik aanneem al sinds de eerste iPhone), is het er nog niet, dus het lijkt me sterk dat ze het ooit gaan implementeren. Desalnietemin zou ik graag eens horen waarom dan niet. Natuurlijk komt er meer bij kijken dan alleen een stukje geheugen reserveren, maar ik zou toch denken dat het voor een bedrijf als Apple toch vrij triviaal is; het is niet zo dat het een bijna onmogelijk iets is ofzo.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Het gaat meer om het gebruikersgemak denk ik. Ze willen niet de interface vervuilen met onnodige knopjes. Ergens wel te begrijpen, de iPhone doet het nu juist goed vanwege onder andere zijn interface. Er zijn echter ook andere manieren te bedenken om een bepaalde copy-paste modus te activeren, bijvoorbeeld een 3-vingerige swipe van links naar rechts of andersom. Maar goed, dat vergt extra uitleg en ik vrees dat de reden hier ergens moet worden gezocht. En anders wel bij het feit dat het ze toch geen extra omzet gaat opleveren door dit te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ondertussen zijn er wel al verschillende copy/paste methoden, de laatste weken een hele zwerm zelfs :P (zie iphoneclub.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik heb nog geen fatsoenlijke c/p mogelijkheid gezien die geen jailbreak vereist. Als in, tekst selecteren, kopiëren en in een willekeurig tekstveld van een willekeurige app plakken.

Ze zullen er misschien geen omzet aan verliezen, maar teleurgestelde klanten is ook niet wat je wilt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:05:
[...]

Als je het inderdaad zo erg mist zou ik gewoon een jailbreak uitvoeren en de copy+paste mogelijkheid downloaden. Scheelt voor jou denk ik een hoop gevloek op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sinds 2 dagen ook een iPhone in bezit.
Wat heerlijk na 3 jaar windows mobile.
Maar ik heb nu wel een raar probleem.
In de afgelopen dagen heel wat (vooral gratis) apps gedownload, maar ineens doen geen van alle gedownloade apps het meer. Alleen nog maar de standaard apps.
Als ik ze start dan stoppen ze na een seconde of 2 vanzelf.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik kom sinds gisteravond niet meer op de nederlandse app store maar op een buitenlandse (als ik het goed zie met ponden.... :? )
Heb de iphone sinds een week dus zit er elke minuut van de dag mee te spelen en klooien maar zou niet weten of ik iets verkeerd heb gedaan...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

rsvmark schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 07:50:
Ik kom sinds gisteravond niet meer op de nederlandse app store maar op een buitenlandse (als ik het goed zie met ponden.... :? )
Heb de iphone sinds een week dus zit er elke minuut van de dag mee te spelen en klooien maar zou niet weten of ik iets verkeerd heb gedaan...
Iemand een idee?
Ga eens naar Settings>General>International>Region Format> Zet die op nederland.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3V3RT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:31:
Alleen het shield voor het aanraakgedeelte krijg ik er maar niet opgeplakt. dat is wel jammer.
Tja, ik heb ook lopen prutsen met diverse screenprotectors en uiteindelijk heb ik een Brando-screenprotector besteld. Die krijg je er op zonder bubbles en je kunt hem gemakkelijk herpositioneren als 't ie niet recht zit. Als je het dan ook nog eens in een vochtige badkamer doet (beetje stoom in de lucht), dan heb je ook geen stofdeeltjes eronder.

Ik twijfelde aanvankelijk over de Brando omdat ie wat dikker is (had hem ook voor m'n HTC) en was bang dat het touchgedeelte daar minder gevoelig door zou worden. Maar daar merk ik niets van. Die Brando heb je volgens mij in twee smaken: Ultraclear en Protection Plus. Ik heb deze laatste die als voordeel heeft dat ie mat is en minder reflectie geeft.

Zeer happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 00:58
Mud.Starrr schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 01:53:
In de afgelopen dagen heel wat (vooral gratis) apps gedownload, maar ineens doen geen van alle gedownloade apps het meer. Alleen nog maar de standaard apps.
Al geprobeerd om je Iphone uit en dan weer aan te zetten?

Moisture is the essence of wetness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Juist die ken ik.
Als aan en uitzetten niet helpt, als resetje niet werkt ben je gebonden aan een restore via itunes, althans dat is het enige wat het bij mij weer werkend kreeg, voordeel is wel dat (bijna) alles keurig gebackupped werd, en ik dus vrijwel meteen na de restore weer verder kon.

Succes dan maar he, en het is vaag dat alle gedownloade apps gewoon dienst weigeren ineens, bij mij gebeurde dit spontaan, ene moment deden ze het andere niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
MetaFrame schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:28:
[...]

Ga eens naar Settings>General>International>Region Format> Zet die op nederland.
Staat op nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zky_ schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:58:
[...]

Al geprobeerd om je Iphone uit en dan weer aan te zetten?
Ook geprobeerd, zelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Prozac[NL] schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Juist die ken ik.
Als aan en uitzetten niet helpt, als resetje niet werkt ben je gebonden aan een restore via itunes, althans dat is het enige wat het bij mij weer werkend kreeg, voordeel is wel dat (bijna) alles keurig gebackupped werd, en ik dus vrijwel meteen na de restore weer verder kon.

Succes dan maar he, en het is vaag dat alle gedownloade apps gewoon dienst weigeren ineens, bij mij gebeurde dit spontaan, ene moment deden ze het andere niet meer.
Dan ga ik dit als ik thuis ben maar eens proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

rsvmark schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:59:
[...]

Dan ga ik dit als ik thuis ben maar eens proberen, thanks!
Misschoen overbodig maar contact gaan via outlook, rest via itunes kwa back up..maar vermoedelijk wist je dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Laatst online: 19-05 10:05
Best raar eigenlijk. Itunes geeft 3 updates aan die ik ook kan downloaden en daarna installeren op me iphone. Maar de app store app op me iphone zei dat alles uptodate is.

Best vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Op je iPhone heb je alle updates al binnengehaald, maar iTunes weet dat toch niet, omdat je nog moet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Dit is een algemeen bekend probleem:
Ik heb het opgelost door een nieuw programma te installeren.

Daarna werkte alle andere ook weer.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Laatst online: 19-05 10:05
Nee op mijn iphone waren de apps niet geupdate. Dit heb ik nu dus gedaan via itunes en daarna gesynced.

De app store liep in dit geval achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
[...]

Iemand een idee??

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/09/sony-icf-cd3ipsil.jpg
yeahbaby schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:30:
[...]

Heb hem anderhalve maand geleden gezien bij Mediamarkt in Ede. Ook even kunnen uittesten (iPhone erin e.d.). Werkt leuk. Was daar ommenabij de 99 euro. Staat nog op m'n verlanglijstje, maar nu even geen geld voor. Maar ben benieuwd naar een review als je hem gekocht hebt.
Ik heb hem besteld bij redcoon voor 109 inc verzenden.
Zodra ik hem heb laat ik wel weten hoe ie bevalt!

[ Voor 30% gewijzigd door rsvmark op 30-01-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Toen ik mijn iPhone geupdate had naar een nieuwe firmware kreeg ik dit probleem. Het opnieuw downloaden en installeren van deze apps verhielp het probleem. Is het al gelukt ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Laatst online: 04-02 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:27:
[...]

Tja, ik heb ook lopen prutsen met diverse screenprotectors en uiteindelijk heb ik een Brando-screenprotector besteld. Die krijg je er op zonder bubbles en je kunt hem gemakkelijk herpositioneren als 't ie niet recht zit. Als je het dan ook nog eens in een vochtige badkamer doet (beetje stoom in de lucht), dan heb je ook geen stofdeeltjes eronder.

Ik twijfelde aanvankelijk over de Brando omdat ie wat dikker is (had hem ook voor m'n HTC) en was bang dat het touchgedeelte daar minder gevoelig door zou worden. Maar daar merk ik niets van. Die Brando heb je volgens mij in twee smaken: Ultraclear en Protection Plus. Ik heb deze laatste die als voordeel heeft dat ie mat is en minder reflectie geeft.

Zeer happy mee.
Klopt! Ik heb ook die van Brando en dat is echt een prima stuk plastic! Gemakkelijk aan te brengen en je ziet het nauwelijks (alleen aan de randjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Prozac[NL] schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:57:
[...]
Juist die ken ik.

Bij mij deden ze het inderdaad ook van het ene op andere moment ineens niet meer.
Alles geprobeerd behalve het laatste, ik weet niet hoe goed die backup is dus ik wou dat als laatste oplossing gebruiken.
Hij synct wel met MobileMe, maar staan AL je apps en instellingen ook in de backup in iTunes?
The_Ghost16 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:23:
Nee op mijn iphone waren de apps niet geupdate. Dit heb ik nu dus gedaan via itunes en daarna gesynced.

De app store liep in dit geval achter.
Onder Sync Apps in iTunes zie ik niets staan, is dat normaal?
funk-e schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:23:
[...]
Dit is een algemeen bekend probleem:
Ik heb het opgelost door een nieuw programma te installeren.

Daarna werkte alle andere ook weer.
Bedankt dit was de oplossing!

[ Voor 17% gewijzigd door Mud.Starrr op 30-01-2009 13:37 . Reden: oops foutje met de quote ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik doe het even in een nieuw bericht voor de duidelijkheid.
Het bovenstaande leek te helpen, maar alleen bepaalde apps deden het weer.
Een aantal dus nog altijd niet.
Nu heb ik toch maar restore gedaan via iTunes, maar dan ben je dus al je apps kwijt.
De rest haalt hij wel weer uit de backup, en gegevens zoals Contacts en je muziek kun je opnieuw synchroniseren.
Er staat ook wel sync apps in iTunes, en dat had ik ook aanstaan, maar ik heb in dat lijstje nooit een app zien staan. Misschien dat er bij mij gewoon wat fout is gegaan?
We zien wel, wel balen want nu moet ik alles opnieuw downloaden, maar hopen dat ik niet opnieuw moet betalen.

Edit: Betaling onthoud de appstore gelukkig :)

Edit 2:
Op de apple website staat beschreven dat je de apps kunt syncen met itunes, dit werkt echter niet bij mij.
Iemand een idee waardoor?

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 30-01-2009 18:35 . Reden: Aangepast ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Mud.Starrr schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:41:
Op de apple website staat beschreven dat je de apps kunt syncen met itunes, dit werkt echter niet bij mij.
als jij je iphone aansluit met itunes dan heb je een tab van 'programma's' bij je iphone menu. kijk daar maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Mud.Starrr schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:41:

...

Edit 2:
Heb je al gekeken of in de appstore bij de tab 'programma's je het vinkje 'programma's synchroniseren' aan hebt staan?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 13:22
Zijn er ook manieren om zonder internet een werkende GPS te krijgen op de Iphone? Ik begrijp dat dit alleen met Google Maps werkt en we willen graag gebruik maken van de GPS in het buitenland maar daar kost elke mb ongeveer 5 euro.

Instagram

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.