BeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:19:
Hier een trouw SPV/HTC gebruiker. Ik lees dit topic met enige aandacht omdat ik binnenkort weer een ander toestel nodig heb en ik mezelf er toch op betrap steeds de iPhone te bekijken. Zoals het vaak gaat in dit soort topics, in het begin post iedereen graag hoe enthousiast ze zijn over hun nieuwe toestel maar na verloop van tijd gaat zo'n topic dan over in gebruikersvragen en bijbehorende oplossingen.
Erg interessant natuurlijk. Maar ik ben nu vooral benieuwd eigenlijk hoe de iPhone na een half jaar bijvoorbeeld nog bevalt. Is het wat je ervan verwacht had? Is het nog steeds een geweldig toestel of wordt dat gevoel rap minder als het nieuwe er een beetje vanaf is? En ik ben vooral ook benieuwd of hier Windows Mobile gebruikers zijn die de iPhone nu een poosje gebruiken, ben benieuwd wat zij ervan vinden in de praktijk, wat ben je gaan missen en wat absoluut niet

Na een halfjaar gebruik kan ik zeggen: hij voldoet nog steeds aan verwachtingen. Aan het begin ga je nog veel internetten, mailen, spelletje doen etc. en gaat je batterij een halve dag mee (ca 4~5 uur totaal actief gebruik) Na een half jaar doe ik nog steeds hetzelfde met de iPhone, ik surf/mail nog steeds, alleen spelletjes kost een hoop tijd

dat doe ik wat minder. Mobiel internetten gaat gewoon zo lekker en goed (normale webpagina's, groot scherm etc), dat het niet verveelt. Ook de batterij gaat inmiddels met gemak 2 dagen mee, 1 dag als ik de iPhone veel gebruik (nog steeds 4~5 uur totaal actief gebruik mogelijk bij mij) Stand-by heb ik wel eens 3 a 4 dagen gehaald, geloof ik (met 3G uit, dan) dus als het moet kan de iPhone (lees: de gebruiker) zuinig zijn.
Echter, inmiddels kan ik me geen iPhone zonder jailbreak voorstellen. Een programmaatje die je door middel van 1 simpele 'swipe' in staat stelt wifi,3G,bluetooth in/uit te schakelen is niet te vinden in de App Store en daarvoor moet je jailbreaken. Ik kan ik niet meer zonder. Er zijn meer handige app's te krijgen als je gejailbreaked hebt, maar niet alles werkt altijd even goed (Apple heeft het niet getest en toegelaten, that is). Het nadeel van de 'gesloten' App-Store is tegelijkertijd een voordeel: 98% van alles wat daar te koop is, werkt zonder problemen op je iPhone. Geen gezeur met 'werkt niet op model xx of Symbian/Windows Mobile versie xx (let op: ik heb nooit zo'n telefoon gehad, dus ik gis maar wat) Helaas dus, wat niet in de App Store is, kun je niet op je iPhone zetten zonder te jailbreaken.
Een goed voorbeeld is PDAnet (een app die het mogelijk maakt om op laptop te internetten op 3G) die is en zal nooit in de App Store komen (daar is ook reden voor) dus wil je dat hebben, moet je jailbreaken.
Mijn eindoordeel: nog steeds geen spijt, zelfs niet van de (vergeleken met normale telefoons) grote afmetingen:
Verwijderd in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17"
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 29-01-2009 11:17
]