[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 81.522 views

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
angel00008 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:48:
[...]

been there done that no effect..

inmidels al 3x geprobeert

werkt dus ook niet...
Dan zou ik hem aan Itunes hangen en kijken of je een volledige backup kan maken van je iPhone.. Daarna helemaal herstellen en dan kijken of je die backup terug kan zetten.. Als die fout in je backup zit heb je er helaas niets aan..

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Ik heb nu dus een Iphone, alleen kan ik de simkaart niet erin doen.
Ik kan het simkaartslot wel opendoen en dat ding eruit halen.
Als ik dan de simkaart weer in dat gat stop inclusief dat ding waar je je simkaart op moet leggen past hij er niet helemaal in.
Hij moet nog iets van 3mm maar het kan gewoon niet verder, ik doe de simkaart met de schuine kant op de schuine zijde van het apparaatje zodat hij er gewoon goed in past, mijn vodafone simkaart past ook niet dus het ligt niet aan de simkaart, wat moet ik doen?
Moet je er hard voor drukken?
Zonder de simkaart glijd hij er zo in...
Alvast bedankt!

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:51:
Ik heb nu dus een Iphone, alleen kan ik de simkaart niet erin doen.
Ik kan het simkaartslot wel opendoen en dat ding eruit halen.
Als ik dan de simkaart weer in dat gat stop inclusief dat ding waar je je simkaart op moet leggen past hij er niet helemaal in.
Hij moet nog iets van 3mm maar het kan gewoon niet verder, ik doe de simkaart met de schuine kant op de schuine zijde van het apparaatje zodat hij er gewoon goed in past, mijn vodafone simkaart past ook niet dus het ligt niet aan de simkaart, wat moet ik doen?
Moet je er hard voor drukken?
Zonder de simkaart glijd hij er zo in...
Alvast bedankt!
Vergeet je niet de dummy simkaart eruit te halen? ;)

Weet iemand of het mogelijk is om ook persoonlijke agendapunten te maken. Ik sync namelijk met een exchangeserver en meerder mensen hebben toegang tot mijn agenda. Nu kan ik dit natuurlijk iedere keer in Outlook aanpassen, maar ik wil dit direct op mijn iPhone doen.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55

KroeT

[...]

Is niet mogelijk. Heb al een verzoek bij Apple ingediend, maar nog geen reactie op gehad. Als jij dat ook even doet is de kans al iets (iets) dat het indruk maakt ;)

Peace is not simply the absence of war.

• EdwardvGelder
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:54:
[...]

Vergeet je niet de dummy simkaart eruit te halen? ;)

Weet iemand of het mogelijk is om ook persoonlijke agendapunten te maken. Ik sync namelijk met een exchangeserver en meerder mensen hebben toegang tot mijn agenda. Nu kan ik dit natuurlijk iedere keer in Outlook aanpassen, maar ik wil dit direct op mijn iPhone doen.
Welke dummy simkaart?

Verwijderd

Waar je de simkaart in moet leggen, zit normaal (tenminste, bij mij wel) een dummy simkaart in, deze moet dus eerst uit die houder gehaald worden voordat jouw simkaart erin past.
KroeT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:57:
Is niet mogelijk. Heb al een verzoek bij Apple ingediend, maar nog geen reactie op gehad. Als jij dat ook even doet is de kans al iets (iets) dat het indruk maakt ;)
Jammer zeg! Verzoek is ingediend! ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 23:07 ]

• EdwardvGelder
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:06:
[...]

Waar je de simkaart in moet leggen, zit normaal (tenminste, bij mij wel) een dummy simkaart in, deze moet dus eerst uit die houder gehaald worden voordat jouw simkaart erin past.

[...]

Jammer zeg! Verzoek is ingediend! ;)
Als je hem openmaakt zit er een simkaart houder in toch?
Dat zwarte ding, die haal je eruit, leg de simkaart erin en dan doe je hem terug in het toestel?
Dan doe je het toch goed, of moet je nog wat met dat ding doen?
Er zit ook geen handleiding bij hoe het moed moed :N moet natuurlijk :) ... :|

Edit: Spelfout, zo 1 maak je na groep 3 toch niet meer |:( 8)7 :Z -O- :$ B) :Y) 7(8)7 :N

[ Voor 9% gewijzigd door EdwardvGelder op 19-12-2008 00:23 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

EdwardvGelder schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:20:
[...]

Als je hem openmaakt zit er een simkaart houder in toch?
Dat zwarte ding, die haal je eruit, leg de simkaart erin en dan doe je hem terug in het toestel?
Dan doe je het toch goed, of moet je nog wat met dat ding doen?
Er zit ook geen handleiding bij hoe het moed... :|
Er zit wel een handleiding bij (in het zwarte hoesje waar die paperclip op zat) en heb je de SIM niet aan de verkeerde kant van de houder? Kan verder weinig misgaan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Is al gelukt, dank jullie voor de aanwijzingen, voor zover die gegeven zijn :+
Ik probeerde het nog een keer en duwde het iets een andere kant op naar beneden/boven wie zou het zeggen, maar in 1x ging hij er in en nu doet hij het goed.
Tot zover dik tevreden over mijn telefoontje, ga er nog even mee klieren, goede nacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is er eigenlijk iets bekend over wanneer er weer een nieuwe firmware zou uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:35:
Is er eigenlijk iets bekend over wanneer er weer een nieuwe firmware zou uit komen?
nee maar dat hoor je snel genoeg denk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Is er trouwens een manier om je indeling van al homescreens c.q. programma's te bewaren?

Indien je een restore doet bijvoorbeeld dan staat alles weer op alfabetische volgorde in plaats van nu bij mij op programma's / games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Sinds gisteren is er bij ons een tweede Iphone 3G in huis. Mocht het abo van mijn meissie verlengen en ze wilde graag een witte Iphone. Dus nu hebben we een mooi stelletje (zwart en wit :))

Verder heb ik gisteren nieuwe oordopjes binnen gekregen. Na verschillende postieve berichten op head-fi.org kwam ik op de NuForce NE-7M. Voor 60 euro hele mooie oordopjes en het geluid is echt verbazingwekkend goed. De microfoon is ook mooi klein.

Afbeeldingslocatie: http://www.hi-stands.eu/shop/data/mediablocks/mb_0_452_ms1.jpg

Niet makkelijk te krijgen, aangezien ze niet direct voor Europa zijn bedoeld, maar vond gelukkig een webshop in NL die ze verkoopt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En welke webshop is dat? Snoer ziet er wel erg dun uit trouwens. Lijkt me nogal kwetsbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Shiver23 op 19-12-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
http://www.hi-stands.eu/s...=page&group_id=21&lang=NL

Snoer is voor me gevoel dikker dan het snoer van mijn Sony MDR-EX85SL en de standaard Iphone koptelefoon

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Kan je ook nummers skippen met de knop in het snoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 16-09 16:23
Ik ga binnenkort mijn iphone gebruiken want dan gaat mijn abbo in. maar nu heb ik dus een bescherm hoesje nodig. want ik wil geen krasse en dergelijke op mijn scherm/iphone behuizing. nu heb ik al een beetje rond zitten neuzen maar er zijn er zoveel dat ik eigenlijk niet echt weet waar ik moet zoeken en op letten enz. mijn vraag is welke gebruiken jullie en waarom nou juist die.

alvast bedankt :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ja dat is ook mogelijk...

Dankzij dit topic werd mijn aandacht op deze oordopjes gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Ik zie bij deze Nederlandse webshop dat hij ook in de iPhone kleuren te bestellen is voor €59,-:

http://www.headsetcenter....LjfuLPmzJcCFUoa3god2GtSlg

Afbeeldingslocatie: http://www.headsetcenter.nl/img/products/large/ne-7m.jpg

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:38:
Ik zie bij deze Nederlandse webshop dat hij ook in de iPhone kleuren te bestellen is voor €59,-:

http://www.headsetcenter....LjfuLPmzJcCFUoa3god2GtSlg

[afbeelding]
Tja. Lastige dilemma's die headsetjes . Ik twijfel nu tussen bovenstaande, de Sennheiser MM50, en de nieuwe in-ears van Apple zelf. Die zijn dan nog maar 2 tientjes duurder (heck, als je er toch geld aan uit gaat geven :*) ) en lijken me toch iets duurzamer (dikkere draadjes) in gebruik. Daarnaast misschien een kleine kans dat de volume control van die krengen nog gaan werken in een toekomstige firmware update (ik durf het niet te hopen - maar je weet tenslotte maar nooit met dat bedrijf)
Kwaliteit kan ik nog niet zoveel over zeggen, uiteraard, die ken ik van geen van alle drie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om meerdere foto's tegelijk vanaf de iPhone te versturen via e-mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

stftweaker schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:52:
Ik ga binnenkort mijn iphone gebruiken want dan gaat mijn abbo in. maar nu heb ik dus een bescherm hoesje nodig. want ik wil geen krasse en dergelijke op mijn scherm/iphone behuizing. nu heb ik al een beetje rond zitten neuzen maar er zijn er zoveel dat ik eigenlijk niet echt weet waar ik moet zoeken en op letten enz. mijn vraag is welke gebruiken jullie en waarom nou juist die.

alvast bedankt :)
Ik heb vorige week dezelfde vraag gesteld, en iemand anders ongetwijfeld de week ervoor. Kies gewoon wat je zelf het fijnste vindt. :P

Omdat ik m'n iPhone bij thuiskomst altijd in het dock plaats wou ik iets waarbij dat kon; een case was dus geen oplossing. Dus ik heb voor een invisible Shield gekozen.
Reden? Die was te koop bij de Apple Store en kon ik dus direct meenemen. :+

Tips? Zoek even wat invisibleshield topics op alhier; het aanbrengen van de invisibleshield vereist wat geduld en precisie namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
r0b schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:10:
[...]

Ik heb vorige week dezelfde vraag gesteld, en iemand anders ongetwijfeld de week ervoor. Kies gewoon wat je zelf het fijnste vindt. :P

Omdat ik m'n iPhone bij thuiskomst altijd in het dock plaats wou ik iets waarbij dat kon; een case was dus geen oplossing. Dus ik heb voor een invisible Shield gekozen.
Reden? Die was te koop bij de Apple Store en kon ik dus direct meenemen. :+

Tips? Zoek even wat invisibleshield topics op alhier; het aanbrengen van de invisibleshield vereist wat geduld en precisie namelijk :)
Wat je verteld is niet helemaal waar. De case die ik heb wordt bijvoorbeeld ook geleverd met een inzet voor een universeel dock. Hierdoor kun je de iPhone inclusief case op het dock plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ik heb ook een invisible shield besteld, vandaag krijg ik hem waarschijnlijk binnen.
Een paar krasjes maken mij opzich niet heel veel uit, het blijft een gebruiksobject...
Ik heb ook een verzekering van 3,50 per maand afgesloten dus als hij een keer kapot gaat doordat ik hem laat vallen/dat er krassen opkomen door mijn toedoen, kan ik hem laten repareren voor 25,-.
Opzich ook wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:30:
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere foto's tegelijk vanaf de iPhone te versturen via e-mail?
Ik zou al blij zijn als het mogelijk zou zijn om één foto te versturen per mail.
Krijg hier nog steeds "domain" errors bij het verzenden van bestanden (foto's) per mail icm Exchange. En volgens internet ben ik absoluut niet de enige, en draait mijn Exchange (2007) gewoon goed. Ligt aan de iPhone dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

sunoke schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:18:
[...]

Wat je verteld is niet helemaal waar. De case die ik heb wordt bijvoorbeeld ook geleverd met een inzet voor een universeel dock. Hierdoor kun je de iPhone inclusief case op het dock plaatsen.
Klopt. En dat moet je dus loshalen voor dat je hem in het dock kan plaatsen, de 'uitzet' steekt aan de achterkant uit, etc. Geen mooie oplossing dus.

Althans, niet voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Niet online
r0b schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:16:
[...]

Klopt. En dat moet je dus loshalen voor dat je hem in het dock kan plaatsen, de 'uitzet' steekt aan de achterkant uit, etc. Geen mooie oplossing dus.

Althans, niet voor mij. :)
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel, het gaat om de inzet middenonder in deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.switcheasy.com/products/Rebel/full_size/rebel_03_a.jpg

Die plaats je een keer en daarna hoef je er niet meer naar om te kijken.
Fijne case btw, maar ik begrijp best de appeal van de invisible shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je geen universal dock maar een 3G-dock hebt, dan heb je daar alsnog niets aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:17:
Als je geen universal dock maar een 3G-dock hebt, dan heb je daar alsnog niets aan dus.
Klopt, maar bij de 3g zit standaard geen dock, dus kun je daar rekening mee houden bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen.

Ik heb momenteel een nokia N96, maar ben van plan een Iphone 3G 16 gig te kopen.
Maar ik ben bang voor het scherm.

Ik heb ook een omnia en die heeft blauwe plekken op het scherm.
Door iets dat er tegen drukte.

Heeft er hier iemand last van?
En hoe is de camera?

En ik heb ook iets gehoord van problemen als er water op het scherm komt, is dit waar?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:41:
Dag mensen.

Ik heb momenteel een nokia N96, maar ben van plan een Iphone 3G 16 gig te kopen.
Maar ik ben bang voor het scherm.

Ik heb ook een omnia en die heeft blauwe plekken op het scherm.
Door iets dat er tegen drukte.

Heeft er hier iemand last van?
En hoe is de camera?

En ik heb ook iets gehoord van problemen als er water op het scherm komt, is dit waar?

Mvg
Het scherm is erg robuust, heb ook nog niemand gehoord die er problemen mee heeft gehad. Heeft bij mij in ieder geval altijd prima gewerkt en heb hem ook wel eens laten vallen. Dit had geen invloed op het scherm.
De camera is van lage kwaliteit t.o.v. andere telefoons in dit segment, maar voldoende om bijvoorbeeld fotos te maken voor caller ID's. Gewoon niet teveel van verwachten, voor een 2mp camera is hij best ok.
Ik zou sowieso nooit water op je scherm gooien, maar schoonmaken met een vochtig doekje is geen probleem. Zolang deze niet té vochtig is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D3ft0n3 op 20-12-2008 18:51 ]

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar op men werk zit dat in men zakken en ik werk op fabriek en stamp wel af en toe eens ergens tegen.
En daardoor zijn er blauwe vlekken op die Omnia ook.
En ik wil dit voorkomen.

Dus is het mogeljk dat er blauwe vlekken opkomen?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Allereerst, bedankt voor alle nuttige informatie in dit topic!

Een uur geleden heb ik mijn iphone uitgepakt alleen nu valt me op dat het scherm heel erg trillerig is. Net alsof ik mijn oude 1024*768 op een te hoog aantal hertz ingesteld heb...
Op internet kon ik verder vrij weinig vinden over dit probleem. Mijn vraag is dan ook, is dit een bekend probleem ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb ik nog nooit gehoord/gezien! Lijkt me zeker niet gezond!
De iPhones die ik heb gezien (en dat zijn er nogal wat in mijn omgeving) hebben allemaal superstrak beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:54:
Ja, maar op men werk zit dat in men zakken en ik werk op fabriek en stamp wel af en toe eens ergens tegen.
En daardoor zijn er blauwe vlekken op die Omnia ook.
En ik wil dit voorkomen.

Dus is het mogeljk dat er blauwe vlekken opkomen?

grtz
Je zou je iPhone/Omnia uit joun zakken kunnen hal'n in de fabriek :? . Ik weet niet waar je al niet tegen aan staat te stampen...? Smartphones zijn doorgaans niet zo hufter-proof als een Nokia 3310 ofzo (weet niet of dat hufterproof is, ik zeg maar wat)
Blauwe plekken? Google maar eens of je wat kunt vinden. Over bijna alle bekende problemen is op fora gepost, dus als je niks ken vinden, zit het vast wel snor :)
Mastadont schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:36:
Allereerst, bedankt voor alle nuttige informatie in dit topic!

Een uur geleden heb ik mijn iphone uitgepakt alleen nu valt me op dat het scherm heel erg trillerig is. Net alsof ik mijn oude 1024*768 op een te hoog aantal hertz ingesteld heb...
Op internet kon ik verder vrij weinig vinden over dit probleem. Mijn vraag is dan ook, is dit een bekend probleem ....?
Screenshotje? (Homeknop en stand-by knop tegelijk induwen) Of geeft die niet exact weer wat jij op je scherm ziet? Overigens, als dat al zo is, klopt er volgens mij idd iets niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:39:
[...]

Je zou je iPhone/Omnia uit joun zakken kunnen hal'n in de fabriek :? . Ik weet niet waar je al niet tegen aan staat te stampen...? Smartphones zijn doorgaans niet zo hufter-proof als een Nokia 3310 ofzo (weet niet of dat hufterproof is, ik zeg maar wat)
Blauwe plekken? Google maar eens of je wat kunt vinden. Over bijna alle bekende problemen is op fora gepost, dus als je niks ken vinden, zit het vast wel snor :)

[...]

Screenshotje? (Homeknop en stand-by knop tegelijk induwen) Of geeft die niet exact weer wat jij op je scherm ziet? Overigens, als dat al zo is, klopt er volgens mij idd iets niet.
Dat met die blauwe vlekken van de omnia is een bekend probleem hé:p
Staat hier op het tweakersforum van de omnia;)

ik ben gewoon bang aja..
Kost allemaal redelijk wat geld:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:41:
[...]

Dat met die blauwe vlekken van de omnia is een bekend probleem hé:p
Staat hier op het tweakersforum van de omnia;)

ik ben gewoon bang aja..
Kost allemaal redelijk wat geld:s
Ik zou gewoon zeggen, koop een goed beschermhoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ja of een telefoon die er tegen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van bellen van de Iphone 3G zich verhoudt met
die van de Nokia E71? Ik heb op dit moment de de E71 en ben erg tevreden over het volume
en de geluidskwaliteit van het bellen. De overstap naar de Iphone hangt hier voor mij in grote
mate vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

AjodokusK schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:35:
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van bellen van de Iphone 3G zich verhoudt met
die van de Nokia E71? Ik heb op dit moment de de E71 en ben erg tevreden over het volume
en de geluidskwaliteit van het bellen. De overstap naar de Iphone hangt hier voor mij in grote
mate vanaf.
iPhone heeft erg goede belkwaliteit. De beste die ik zelf ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

EdwardvGelder schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:19:
Ja of een telefoon die er tegen kan?
Dat was dus zijn vraag ;)

iPhones hebben niet snel last van /zachte/ LCD-failures (vlekken e.d.) omdat er een plaat glas voor ligt ipv kunststof. Maar als die voorplaat faalt dan faalt ie ook goed (barsten). iPhone is zonder bescherming niet de meest geschikte telefoon voor een ruwe werkomgeving lijkt me (al snap ik nog altijd niet echt wat het schoppen tegen dingen met je telefoon te maken heeft ;) )
AjodokusK schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:35:
mate vanaf.
Belkwaliteit is erg goed.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zpottr schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:58:
[...]

Belkwaliteit is erg goed.
Dat klopt. Maar ligt niet alleen aan de iPhone. Is vrij common als je van 3G naar 3G belt.
Maar het nadeel van de iPhone is dat hij niet goed om gaat met het wisselen van 3G naar GSM tijdens een gesprek. Heeft in 95% van de keren dat hij dat doet als resultaat dat er een dropped call is. En je loopt daar met T-Mobile vrij snel en vaak tegenaan als je niet in een stad woont, of gewoon slechtere dekking hebt. En dat is knap kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:58:
[...]

Dat was dus zijn vraag ;)

iPhones hebben niet snel last van /zachte/ LCD-failures (vlekken e.d.) omdat er een plaat glas voor ligt ipv kunststof. Maar als die voorplaat faalt dan faalt ie ook goed (barsten). iPhone is zonder bescherming niet de meest geschikte telefoon voor een ruwe werkomgeving lijkt me (al snap ik nog altijd niet echt wat het schoppen tegen dingen met je telefoon te maken heeft ;) )

[...]
Schoppen niet hoor, is gewoon van ergens tegen te leunen en dergerlijke.

heeft er iemand dan een effectieve goede bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Is het verschil tussen de oude iPhone 2G en nieuwe 3G zo groot? Met battery? En softwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Don3k schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:23:
Is het verschil tussen de oude iPhone 2G en nieuwe 3G zo groot? Met battery? En softwarematig?
Een beetje inzet wordt wel gewaardeerd op GoT :) . Dit is een vraag die je prima kunt beantwoorden met behulp van de GoT search en Google. Om je op weg te helpen de verschillen zijn alleen hardwarematig...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Hoedje schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:30:
[...]

Een beetje inzet wordt wel gewaardeerd op GoT :) . Dit is een vraag die je prima kunt beantwoorden met behulp van de GoT search en Google. Om je op weg te helpen de verschillen zijn alleen hardwarematig...
Behalve dit (http://ivitto.wordpress.c...between-iphone-2g-and-3g/) vage lijstje doelde ik toch wel meer op ervaringen. Is het scherm echt zoveel slechter? Op andere forums lees ik weer dat batterijen wel redelijk gelijk zijn met video/ geluid. Internet is langzamer, kan ik mee leven persoonlijk. Alleen geen GPS ligt me beetje moeilijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Don3k op 21-12-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 23:19
Don3k schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:38:
[...]

Behalve dit (http://ivitto.wordpress.c...between-iphone-2g-and-3g/) vage lijstje doelde ik toch wel meer op ervaringen. Is het scherm echt zoveel slechter? Op andere forums lees ik weer dat batterijen wel redelijk gelijk zijn met video/ geluid. Internet is langzamer, kan ik mee leven persoonlijk. Alleen geen GPS ligt me beetje moeilijk.
Ik vind het scherm van de 2G van mijn vriendin juist mooier dan mijn 3G.. Als je ze naast elkaar zet is de 3G geelig.
Batterij kan ik niet echt iets over zeggen. Ze loopt er de hele dag spelletjes op te doen, dus dan is het logisch dat hij aan het einde van de dag op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Volgens mij was de batterijduur van de 3g iets beter maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Don3k schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:38:
[...]

Dat lijstje is idd onzin, maar de (belangrijke) verschillen staan zelfs in de startpost:
Wat zijn de verschillen tussen de eerste generatie iPhone en de nieuwe 3G versie?

De grootste verschillen zitten van binnen, zo gaat de batterij nu iets langer mee, de geluidskwaliteit is verbeterd en natuurlijk zijn 3G (UMTS & HSDPA) en GPS toegevoegd.

Het uiterlijk is ook veranderd, de achterkant is nu enigsinds afgerond. Hij is iets dikker geworden, een paar mm, maar het volume is afgenomen, vanwege de veel sterker aflopende achterkant. Daarnaast is de achterkant niet meer van aluminium, maar van glossy wit of zwart plastic. Tot slot, zijn de knoppen aan de zijkant nu van metaal.
Het scherm van de eerste generatie is meer blauwig en dat van de 3G meer gelig. Dat heeft Apple gedaan, om het lezen prettiger te maken, daarnaast komen de kleuren en vooral de zwartwaarden daardoor beter uit. Het zal je alleen opvallen als je de twee generaties naast elkaar hebt :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik wil q contacts downloaden, alleen krijg direct de melding niet compatible met deze versie van iphone (ik heb 2.1)

Verder werkt in Safari mijn google.com pagina niet. Ik kan niet zoeken, zodra ik op 'zoeken' klik gebeurt er niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
*spam*

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 22-12-2008 21:54 ]

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

*knip*

Maak de volgende keer even een topic report aan :)

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 22-12-2008 21:55 . Reden: Had even niet goed gekeken. ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Maak de volgende keer even een topic report aan :)

[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 22-12-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Handig, zonder operationeel 4G netwerk.
En weer terug naar de iPhone: nieuw product van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:51
mobile625 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:02:
Ik wil q contacts downloaden, alleen krijg direct de melding niet compatible met deze versie van iphone (ik heb 2.1)

Verder werkt in Safari mijn google.com pagina niet. Ik kan niet zoeken, zodra ik op 'zoeken' klik gebeurt er niets...
dat 2e punt heb ik de laatste tijd ook erg vaak last van, de zoekfunctie in het venster naast je adresbalk werkt wel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Shiver23 schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:40:
Handig, zonder operationeel 4G netwerk.
En weer terug naar de iPhone: nieuw product van het jaar.
Haha, lees die discussie daar onder eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is er met die discussie? Gebruikelijke discussie vol met "WHAAAHH OMGOMGOMG TERECHT" en "OVERHYPED APPLE IS KUT" en "Hij doet wat ik wil, het is een telefoon ffs" :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^....en de gebruikelijk HTC-Touch vs. iPhone war. :O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Sommige reageren nog fatsoenlijk maar de meeste roepen maar wat, ik vind het wel grappig.
Ik vond eerst ook dat de iphone en alle spullen van apple overhyped zijn, nu heb ik er zelf 1 en ik moet zeggen, supertof ding, is fijn en fijne interface, werkt gewoon goed.
Ik vind nog wel steeds dat apple zijn computers/laptops te duur verkoopt, ok dan heb je wel kwaliteit, maar vaak kan je dezelfde kwaliteit krijgen voor ongeveer de helft of 2/3e van de prijs van eenzelfde windows systeem.
Dat vind ik het enige jammere aan apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:27:
Sommige reageren nog fatsoenlijk maar de meeste roepen maar wat, ik vind het wel grappig.
Ik vond eerst ook dat de iphone en alle spullen van apple overhyped zijn, nu heb ik er zelf 1 en ik moet zeggen, supertof ding, is fijn en fijne interface, werkt gewoon goed.
Ik vind nog wel steeds dat apple zijn computers/laptops te duur verkoopt, ok dan heb je wel kwaliteit, maar vaak kan je dezelfde kwaliteit krijgen voor ongeveer de helft of 2/3e van de prijs van eenzelfde windows systeem.
Dat vind ik het enige jammere aan apple.
Hij is ook wel vreselijk overhyped, daarom wekt het ook zoveel weerstand. Maar het is gewoon de beste telefoon van dit moment. Hij heeft zeker zijn makken zoals het gebrek aan mms of een fatsoenlijke camera. Ook voor zakelijk gebruik zijn er betere alternatieven. De zakelijke markt is nog nooit Apple's doelgroep geweest. Maar voor Apple's eerste entree in de telefonie markt hebben ze een erg goed product neergezet. Ook als ik kijk naar de concurrentie. De HTC of welke andere telefoon kan op het gebied van touchscreen en gebruiksgemak niet in de schaduw staan van de iphone.

Apple is inderdaad erg overgeprijsd. Een instapper mac pro begint pas bij 2300 euro. Dat is belachelijk voor hetgeen je krijgt. Voordeel is weer dat Apple producten waarde vast zijn. Je kunt ze dus altijd voor een goede prijs verkopen waar een windows laptop of pc bij aanschaf al waardeloos is. Dat scheelt je erg veel bij de aanschaf van je 2de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 03:06:
Hij is ook wel vreselijk overhyped, daarom wekt het ook zoveel weerstand. Maar het is gewoon de beste telefoon van dit moment.
Dat is dus waar al het gezeik begint ;) Het is niet de beste telefoon van dit moment. Dat is hij voor jou, dat is hij voor mij, maar voor sommigen gewoon niet. Je kan gewoon niet van een product als een smartphone objectief zeggen dat het de beste is. Sommige zaken zijn meetbaar, maar het blijft vooral een gevoelsmatig iets.

Daarom is het ook zo stom dat anderen weer zeggen: het is een overhyped telefoon of het is een miskoop. Ik moet er toch zelf mee werken? Als ik er zelf mee blij mee ben, hoe kan het dan ooit een miskoop zijn? Dito voor HTC, Nokia, Samsung, LG. Het is allemaal zo persoonlijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ik heb voor dat ik deze kocht bij de mm gekeken, daar heb ik de htc touch hd in handen gehad en even mee gespeeld.
Die vind ik echt minder fijn om mee te werken, iphone is veel gebruikvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 03:06:
[...]

Hij is ook wel vreselijk overhyped, daarom wekt het ook zoveel weerstand. Maar het is gewoon de beste telefoon van dit moment. Hij heeft zeker zijn makken zoals het gebrek aan mms of een fatsoenlijke camera. Ook voor zakelijk gebruik zijn er betere alternatieven. De zakelijke markt is nog nooit Apple's doelgroep geweest. Maar voor Apple's eerste entree in de telefonie markt hebben ze een erg goed product neergezet. Ook als ik kijk naar de concurrentie. De HTC of welke andere telefoon kan op het gebied van touchscreen en gebruiksgemak niet in de schaduw staan van de iphone.

Apple is inderdaad erg overgeprijsd. Een instapper mac pro begint pas bij 2300 euro. Dat is belachelijk voor hetgeen je krijgt. Voordeel is weer dat Apple producten waarde vast zijn. Je kunt ze dus altijd voor een goede prijs verkopen waar een windows laptop of pc bij aanschaf al waardeloos is. Dat scheelt je erg veel bij de aanschaf van je 2de computer.
Totdat je ineens wat prijsvergelijkingen gaat doen en mensen er ineens achterkomen dat het zeker geen 2/3e is maar een normale prijs die hooguit een keertje 100 euro verschilt (zowel er boven als eronder), uitzonderingen daargelaten (Dell z'n iMac versie is bijv. 1000 euro duurder netzoals hun Mac Pro versie). Je kunt de prijzen ook vergelijken met Lenovo Thinkpads en Sony machines, dan zie je pas echt wat duur is ;)
Bij computers geldt veelal dat je krijgt waar je voor betaald. Een Acer of een Packard Bell kun je idd voor 2/3e van de prijs van een Mac kopen maar dat is dan ook meteen te merken in dingen als de build quality en service (meeste mensen zijn er niet over te spreken en de apparaten gaan veelal na een jaartje kaduuk).

De fanboys (de pro en anti-apple fanboys dus) maken het tot overhyped gebeuren. De gewone mens ziet het als een normaal ding waar ze iets mee kunnen. Gewoon zoals het hoort een stuk productiviteit in een apparaat. Ik snap dan ook echt helemaal niets van al dat hypergedoe van mensen, alsof hun leven er van af hangt.

Waardevastheid is ook altijd zo'n leuk argument wat meteen aantoont hoe ontzettend dom mensen denken, er wordt enorm in eigen straatje gedacht. Waardevastheid is onzin. Leuk dat je een machine na 2 jaar voor bijna de nieuwprijs kunt verkopen maar dat betekent dus wel dat voor een beetje meer je een gloednieuwe machine kunt aanschaffen die geen gebruikssporen heeft en waar de onderdelen niet een dermate grote slijtage hebben gehad. Mensen vergeten dat een medaille 2 zijden heeft: een positieve en negatieve kant.

Je kunt er dan ook lang over lopen discussiëren maar daar hebben we inmiddels al diverse andere topics voor. Liever hier weer meer iPhone talk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
ppl schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:26:
[...]
Je kunt er dan ook lang over lopen discussiëren maar daar hebben we inmiddels al diverse andere topics voor. Liever hier weer meer iPhone talk :)
Hear! Hear!

De posts die hierna weer offtopic gaan zullen dan ook in de papierversnipperraar worden gestopt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ok, weer over de Iphone, wat mij opvalt is dat hij opzich best wel snel oplaad :)
Maar wat mij ook opvalt is dat hij na een dag gebruik ook al zo ongeveer leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:20:
Ok, weer over de Iphone, wat mij opvalt is dat hij opzich best wel snel oplaad :)
Maar wat mij ook opvalt is dat hij na een dag gebruik ook al zo ongeveer leeg is.
Het is dan wel handig als je er ff bij vermeld hoe je het ding gebruikt. Er zijn namelijk genoeg mensen die er 4 of 5 dagen mee doen, natuurlijk afhankelijk van het gebruik.
ppl schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:26:
[...]
Bij computers geldt veelal dat je krijgt waar je voor betaald. etc...
Ik kan er niks aan doen maar dit is echt gruwelijke onzin, ga je feiten eens op een rijtje zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:49

defiant

Moderator General Chat
* defiant stond vandaag in de winkel (belcompany) om te informeren naar een iPhone, en ik was toch wel verbaast. D'r werd me vrijwel meteen verteld dat veel mensen er vrij snel op uitgekeken waren, en vaak terugkwamen omdat ze functionaliteit/flexibiliteit misten en gebonden waren aan het platform. Ik werd al vrij snel geïntroduceerd tot de Sony Xperia en de HTC Touch HD, als zijnde toestellen waar volgens de verkoper meer mogelijkheden op zaten.

Natuurlijk klopt het wel dat je met andere toestellen (zonder jailbreaken) meer kan rommelen, maar nooit geweten dat ze de iPhone eigenlijk gewoon feitelijk afraden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Kan zijn dat ze meer verdienen aan de andere toestellen of er daar nog een aantal van moeten verkopen voor de commissie. Het is een verkoper, geen adviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:49

defiant

Moderator General Chat
Shiver23 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:25:
Kan zijn dat ze meer verdienen aan de andere toestellen of er daar nog een aantal van moeten verkopen voor de commissie. Het is een verkoper, geen adviseur.
Daar ga ik iig wel vanuit, ik vond het meer opvallend om het zo expliciet te doen bij zo'n populair toestel, maar goed ik kom normaal gesproken ook nooit in zulk soort winkels, dus ik heb geen idee hoe hard de verkopers voor hun targets gaan. Meteen ook de laatste keer dat ik in zo'n winkel stap.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Laatst online: 07-03 16:50
Vraagje over Apple Iphone 8GB 3G van TMOBILE. Ik koop er zo eentje voor 300 euro van iemand. Kan ik hem zelf unlocken (met alleen de IMEI) via de site of heb ik daarvoor de gegevens nodig van het abbo en de meneer van wie ik hem heb gekocht als ik dit via TMOBILE laat lopen? Alvast bedankt :-)

[ Voor 14% gewijzigd door jporter op 23-12-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
nee dus, is standaard niet mogelijk een andere provider te nemen als het toestel in NL is gekocht. wel mogelijkheden om dat (binnenkort) makkelijk te kunnen doen.
linkje naar unlock artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Mij werd in de mm ook de htc aangeraden, daar kan je meer dingen op aanpassen was de reden.
Maar ik vond hem echt veel minder fijn werken, het touchscreen ook minderfijn, werkte gewoon niet lekker.
Toen voor de Iphone gegaan, zonder ermee gewerkt te hebben, maar echt super!
Alles werkt gewoon goed en fijn, ik denk ook dat ze geen winst maken op de abonnementen van de Iphone?
Aangezien ze ze voor evenveel verkopen als t-mobile zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger altijd met Apple gewerkt. Dit door de enorme voorsprong met grafische bewerkingen. Al snel heel het Apple gebeuren achter me gelaten door de Hype en gewoon niet handige zaken. Zoals het er niet af kunnen halen van spullen van je iPod. Toch door de simpele tools hier en daar verkrijgbaar een paar maanden geleden een Nano gekocht en aangesloten via Winamp met een tool. Kortom helemaal goed dat ding. Vervolgens pas geleden een iTouch gekregen en helemaal geweldig die bediening. Paar kleine nadelen zoals wat opties voor bij je mail, maar mag de pret toch niet drukken. Kortom heb nu net een iPhone besteld en denk dat ik helemaal blij van ga worden.

Duur ja, maar de interface is velen maal beter fijner dan alle andere telefoons die ik in mijn handen heb gehad. Ja dat zijn er een hoop. HTC, BlackB, Nokia's, etc. Daarnaast de paar nadelen zoals de niet zo denderende fotokwaliteit en nog een aantal zaken, kunnen me gestolen worden. Als ik echte foto's wil maken pak ik mijn Nikon wel. De camera van een telefoon heb ik tot nu toe enkel één keer gebruikt. Dit om een foto te maken van een schoen, zodat het thuisfront van te voren mijn aankoop kon goedkeuren..... jaja ik weet.

Enfin, ik ga hopelijk morgen al genieten van mijn iPhone.

Heb enkel één vraagje alvast: Ik heb op de iTouch al een zooi leuke programma's gekocht via de applestore (pacman, powerpoint afstandsbedining, rekending, etc.) Kan ik deze overzetten of moet ik ze opnieuw kopen voor de iPhone??

Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Afgelopen weekend een heel vervelende feature tegen gekomen. Ik reis bijna nooit met de trein, maar laatst dus wel en op het station wilde ik nog even de laatste vertrektijden checken met m'n iPhone. Echter, omdat er op het station een KPN HotSpot was, kon de iPhone geen 3G verbinding maken, tenzij ik WiFi uitzette (staat standaard aan, omdat ik thuis ook een draadloos netwerk heb). Dus ik moest of inloggen op de KPN HotSpot, of WiFi uitzetten, om van Trein gebruik te maken.

Dat vind ik nogal omslachtig. Jammer dat de iPhone niet "merkt" dat het een HotSpot betreft waarop je moet inloggen, en je dan de keuze geeft om eventueel van 3G gebruik te maken.

Of is er al een handig programmatje waarmee je automatisch inlogt op T-mobile en KPN HotSpots? Nee toch? (Appstore, ik heb geen jailbreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:55:
Vroeger altijd met Apple gewerkt. Dit door de enorme voorsprong met grafische bewerkingen. Al snel heel het Apple gebeuren achter me gelaten door de Hype en gewoon niet handige zaken. Zoals het er niet af kunnen halen van spullen van je iPod. Toch door de simpele tools hier en daar verkrijgbaar een paar maanden geleden een Nano gekocht en aangesloten via Winamp met een tool. Kortom helemaal goed dat ding. Vervolgens pas geleden een iTouch gekregen en helemaal geweldig die bediening. Paar kleine nadelen zoals wat opties voor bij je mail, maar mag de pret toch niet drukken. Kortom heb nu net een iPhone besteld en denk dat ik helemaal blij van ga worden.

Duur ja, maar de interface is velen maal beter fijner dan alle andere telefoons die ik in mijn handen heb gehad. Ja dat zijn er een hoop. HTC, BlackB, Nokia's, etc. Daarnaast de paar nadelen zoals de niet zo denderende fotokwaliteit en nog een aantal zaken, kunnen me gestolen worden. Als ik echte foto's wil maken pak ik mijn Nikon wel. De camera van een telefoon heb ik tot nu toe enkel één keer gebruikt. Dit om een foto te maken van een schoen, zodat het thuisfront van te voren mijn aankoop kon goedkeuren..... jaja ik weet.

Enfin, ik ga hopelijk morgen al genieten van mijn iPhone.

Heb enkel één vraagje alvast: Ik heb op de iTouch al een zooi leuke programma's gekocht via de applestore (pacman, powerpoint afstandsbedining, rekending, etc.) Kan ik deze overzetten of moet ik ze opnieuw kopen voor de iPhone??

Thx alvast!
Volgens mij kan je het als je je naam en wachtwoord invoert alles gewoon weer downloaden.
Alleen weet ik dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14
EdwardvGelder schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:13:
[...]

Volgens mij kan je het als je je naam en wachtwoord invoert alles gewoon weer downloaden.
Alleen weet ik dat niet zeker.
Je kan ze gewoon weer gratis downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Padvinder schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:29:
Dat vind ik nogal omslachtig. Jammer dat de iPhone niet "merkt" dat het een HotSpot betreft waarop je moet inloggen, en je dan de keuze geeft om eventueel van 3G gebruik te maken.
Ga bij jezelf eens na wat dat ding er allemaal voor zou moeten doen om er achter te komen dat een HotSpot alleen pagina's serveert waarop staat dat je u/p moet invoeren :)
Of is er al een handig programmatje waarmee je automatisch inlogt op T-mobile en KPN HotSpots? Nee toch? (Appstore, ik heb geen jailbreak)
Easy Wifi - nog niet getest. Je zult dat progsel uiteraard wel zelf moeten starten. 1Password zal ook wel werken.

Of laat je iPhone de KPN-netwerken gewoon vergeten... waar een station is heb je meestal goeie 3G, en zo gauw de trein rijdt heb je al helemaal niets meer aan WiFi.

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 23-12-2008 23:39 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 23:47

Stewie!

Keen must die!

Zpottr schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:36:
[...]

Ga bij jezelf eens na wat dat ding er allemaal voor zou moeten doen om er achter te komen dat een HotSpot alleen pagina's serveert waarop staat dat je u/p moet invoeren :)
1 test pagina laden op de server van de provider (zoals de speedtest van tmobile) en kijken of een bepaalde string daarop voorkomt.
Easy.

Anyway, iTunes blijft een ramp.
Ik heb 2 iPhones: een 16g NL met tmo abo en een 8g USA met AT&T abo. iTunes blijft telkens hard coded Nederland invullen en dus kan ik met de Amerikaanse telefoon niets kopen vanaf een Nederlandse pc tenzij ik mijn NL iTunes account gebruik.

edit: blijkbaar fixed door EERST in te loggen in iTunes met de USA account en dan ermee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

DaMorpheus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:52:
[...]

1 test pagina laden op de server van de provider (zoals de speedtest van tmobile) en kijken of een bepaalde string daarop voorkomt.
Easy.
Dit soort testjes doen kost tijd, energie en uiteindelijk geld als het leidt tot extra klachten (je bouwt een hoop opties in voor false positives en negatives die in een minderheid van de gevallen helpdeskcalls opleveren).

Als je niet wilt verbinden met een WiFi-netwerk kun je je telefoon dat vertellen, simpel en functioneel.

[ Voor 51% gewijzigd door Zpottr op 24-12-2008 00:32 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

gisteren mijn iphone gekocht bij t-mobile.
ik moet zeggen erg strak apparaatje.

ik wil alleen graag een bluetooth stero headset. nu zag ik de Plantronics Voyager 855, iemand hier ervaringen mee?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

NoTimeRemains schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:06:
gisteren mijn iphone gekocht bij t-mobile.
ik moet zeggen erg strak apparaatje.

ik wil alleen graag een bluetooth stero headset. nu zag ik de Plantronics Voyager 855, iemand hier ervaringen mee?
iPhone doet niet aan A2DP. Je kunt dus wel het headset-profiel gebruiken (mono, alleen om te telefoneren) maar geen stereo muziek luisteren.

Als je stereo bluetooth wilt gebruiken met je iPhone heb je dus een of andere dongle nodig die je op de 3.5mm aansluiting of de dock connector (beter, dan kun je ook muziek stoppen en skippen e.d.) prikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 24-12-2008 10:19 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Laatst online: 07-03 16:50
Ik heb sinds gister mijn Iphone 3G 8GB, hij zit locked op tmobile netwerk en ik heb Hi. Ik wil graag gewoon in het hoofdmenu komen zonder simkaart. Hoe doe je dit? Hij wil hem alleen maar aan itunes hebben en activaten wat duidelijk niet kan. Hoe kan ik in godsnaam mijn baseband etc te weten komen zonder een tmobile simkaart? Werkt de tmobile locked 3G 8GB wel met een prepaid tmobile kaart? dan ga ik er zo even eentje halen! :) bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
jporter schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:08:
Ik heb sinds gister mijn Iphone 3G 8GB, hij zit locked op tmobile netwerk en ik heb Hi. Ik wil graag gewoon in het hoofdmenu komen zonder simkaart. Hoe doe je dit? Hij wil hem alleen maar aan itunes hebben en activaten wat duidelijk niet kan. Hoe kan ik in godsnaam mijn baseband etc te weten komen zonder een tmobile simkaart? Werkt de tmobile locked 3G 8GB wel met een prepaid tmobile kaart? dan ga ik er zo even eentje halen! :) bedankt voor de reacties
Werkt hier ook gewoon met een prepaid sim van T-Mobile, dus activeer hem daar maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Ik kan vanaf morgen bij Tmobile verlengen, en ik zit daardoor super in twijfel.

Dagelijks verschijnen er nieuwsberichten over een nieuwe iPhone. Het het gaat dan over een iphone nano, een 3G met 32GB etc.

Wat moet ik nou doen:
- door blijven modderen met mijn huidige tel die steeds uitvalt (HTC P3300). Tot er meer duidelijk is.
- morgen verlengen en hopen op dat ze alleen een nano lanceren (ik wil gewoon het grote scherm van de 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
mycosis schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:46:

Dagelijks verschijnen er nieuwsberichten over een nieuwe iPhone. Het het gaat dan over een iphone nano, een 3G met 32GB etc.

Wat moet ik nou doen:
- door blijven modderen met mijn huidige tel die steeds uitvalt (HTC P3300). Tot er meer duidelijk is.
- morgen verlengen en hopen op dat ze alleen een nano lanceren (ik wil gewoon het grote scherm van de 3G)
Als ze iets introduceren, is dat over een week of twee. Ik zou tot dan wachten (MacWorld), als er dan niets nieuws komt gewoon een 3G halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
mycosis schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:46:

Wat moet ik nou doen:
Het is simpel als met alle producten van Apple. Als je het nodig hebt koop je het nu en anders wacht je. Daarbij moet je gewoon voor jezelf de afweging maken, of je het voorover hebt. Dat verandert dan immers niet bij een (evt.) nieuwe versie ;)

Daarbij kun je je bij de iPhone ook afvragen wat ze er aan kunnen verbeteren qua specs of wat je nog mist. Alleen de schermresolutie zou omhoog kunnen (maar dan zijn apps niet meer compatible, dus onwaarschjinlijk). De enige logische upgrade is dan dus het geheugen :) .
--Christiaan-- schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:53:
[...]

Als ze iets introduceren, is dat over een week of twee. Ik zou tot dan wachten (MacWorld), als er dan niets nieuws komt gewoon een 3G halen.
Dat zegt weinig, vorig jaar waren de twee iPhone updates/prijsverlagingen (september & februari) ook niet op een event aangekondigd. Dat waren gewoon stille updates. Als Apple dus iets soortgelijks gaat doen met de iPhone 3G, dan zit het er dik in dat daar ook geen aankondiging voor zal zijn op Macworld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik zou niet eens een nano willen, ik vind de iphone nu klein genoeg kwa formaat. Hiervoor had ik een Vario 2, de iphone 3G is gewoon precies groot genoeg kwa scherm om te kunnen smsen en te browsen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• ppl
  • Niet online

ppl

Padvinder schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:29:
Afgelopen weekend een heel vervelende feature tegen gekomen. Ik reis bijna nooit met de trein, maar laatst dus wel en op het station wilde ik nog even de laatste vertrektijden checken met m'n iPhone. Echter, omdat er op het station een KPN HotSpot was, kon de iPhone geen 3G verbinding maken, tenzij ik WiFi uitzette (staat standaard aan, omdat ik thuis ook een draadloos netwerk heb). Dus ik moest of inloggen op de KPN HotSpot, of WiFi uitzetten, om van Trein gebruik te maken.

Dat is mij ook al een paar overkomen en dat kun je ook oplossen. Als de iPhone eenmaal met een netwerk is verbonden dan zal hij die onthouden en er automatisch mee verbinden als deze in de buurt is. Alleen bij onbekende netwerken zal hij het vragen tenzij je dit natuurlijk uit hebt staan. Daar ligt vaak net het probleem; mogelijk heb je in het verleden al eens met een kpn hotspot een verbinding gemaakt. Om het op te lossen kun je inloggen op de hotspot (met iets als Easy Wi-Fi gaat dat heeeel erg mooi en soepel; ik heb het toen gratis kunnen bemachtigen maar het kost tegenwoordig wel geld; automatisch kan in de vorm door alleen het programma op te starten, daarna kun je internetten), je zou je wifi uit kunnen laten of je moet de iPhone vertellen dat hij dat netwerk moet vergeten. Ik heb gemerkt dat als je de iPhone aangeeft dat hij niet moet vragen om te mogen verbinden met een onbekend netwerk hij na het uitschakelen van de flightmodus de wifi niet meer inschakeld. Misschien dat daar voor jou een voordeeltje in zit. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dit nou een bug is of meer correct gedrag, het kan namelijk ook een designkeuze zijn geweest.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Al mijn apps werken niet meer sinds eergister. Ik heb mijnn phone al uit gezet en aan mijn pc gehangen maar niks. De apps starten open verdwijnen ineens na 2-3seconden. Iemand een idee?

Verwijderd

Hmm, ik ben nu achter waarschijnlijk wel het allergrootste minpunt van de iPhone gekomen: de synchronisatie. Ik heb de tijd niet om het hele topic door te lezen, ik weet wel dat hier al vaker over geklaagd is, en dat er (afaik) geen oplossing voor is.

Wat wil het verhaal nu, ik heb een paar weken geleden mijn laptop compleet geformatteerd, en direct een OS upgrade uitgevoerd (xp -> vista, nu pas ja). Vervolgens iTunes weer gedownload, ingelogd met mijn eigen account, om er vervolgens achter te komen dat ik mijn hele iPhone leeg moet gooien om wat nu na de format c: op mijn laptop staat op mijn telefoon te kunnen gooien.

Bestanden terugzetten van de iPhone terug op de pc kan ook al niet. Bah.

Ik stoorde me er al aan dat ik geen liedjes, foto's of wat dan ook kan verzenden of ontvangen via bluetooth (waar hebben we dan in godsnaam bluetooth voor?), maar dat ik nu moet kiezen voor mijn huidige muziekcollectie, of een nieuwe, dat frustreert me. Ik wil ze beide :(

• ppl
  • Niet online

ppl

Stel in iTunes in dat hij de muziek niet moet synchroniseren en dat je dat handmatig doet. Dat scheelt al de melding of hij je iPhone leeg mag gooien. Bij iPods en ook de iPhone is het overigens nog nooit mogelijk geweest om muziek terug in iTunes te zetten omdat het apparaat daar ook niet voor ontworpen is. Het is van meet af aan als mobiele variant van je iTunes library bedoeld, dat wat er in je library staat zet je dus naar de iPod/iPhone, niet andersom. Voor sommige mensen (met name de Windows mensen) is dat een aardig lastige manier van werken klaarblijkelijk.

Onthoud dat een nieuwe installatie hetzelfde is als een nieuwe machine, zeker als het OS anders is. Ik denk dan ook niet dat er andere software is die zich anders zou gedragen. Ze zullen het allemaal als een nieuw systeem zien. Technisch is het ook niet mogelijk om datgene te doen wat jij als mens wel kan: bedenken dat dit hetzelfde systeem is met alleen een herinstallatie.

Volgens mij kun je het e.e.a. ook voorkomen door de iTunes mappen te backuppen en die na de herinstallatie weer terug te zetten. Heb dat nog niet uitvoerig kunnen testen maar met een iPod Nano leek dat wel goed te werken (as in: geen problemen tegengekomen).

• Hoedje
  • Nu online
Een kleine aanvulling, in de AMD FAQ staat beschreven hoe je muziek van de iPhone terug kan zetten op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo , volgens mij is mijn iPhone dood.
Zojuist muziek aan het luisteren via een iPhone applicatie(cadena 100 , spaanse muziek applicatie).
Stopt me iphone er ineens mee , kijk ik op me scherm...zie ik allemaal van die lijnen die verticaal naar beneden lopen(je kent het wel , z´n monitor of lcd scherm wat het begeven heeft, geeft ook van die lijnen).
Nu reageert hij dus nergens meer op , niet op de powerbutten , niet als ik hem aan het netstroom hang.
Helemaal nergens op dus.

Probleem is ook nog eens dat ik nu in Spanje zit, kan dus niet zomeer even naar de T-mobile shop gaan.
Mijn vraag is dus ook of het ten eerste onder garantie valt , ik neem aan van wel.
Iphone is van augustus , nog nooit gevallen o.i.d. , totaal geen schade erop , geen waterschade noem maar op. Maar geen verzekering erbij afgenomen(vind ik afzetterij , volgens mij is dit gewoon gevalletje puur garantie , anders kan die term ook wel komen te vervallen)

Zijn er ook nog mensen die dit probleem meer hebben gehad?
Dus een totale dead screen?.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

degroot schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:45:
Zo , volgens mij is mijn iPhone dood.
Zojuist muziek aan het luisteren via een iPhone applicatie(cadena 100 , spaanse muziek applicatie).
Stopt me iphone er ineens mee , kijk ik op me scherm...zie ik allemaal van die lijnen die verticaal naar beneden lopen(je kent het wel , z´n monitor of lcd scherm wat het begeven heeft, geeft ook van die lijnen).
Nu reageert hij dus nergens meer op , niet op de powerbutten , niet als ik hem aan het netstroom hang.
Helemaal nergens op dus.

Probleem is ook nog eens dat ik nu in Spanje zit, kan dus niet zomeer even naar de T-mobile shop gaan.
Mijn vraag is dus ook of het ten eerste onder garantie valt , ik neem aan van wel.
Iphone is van augustus , nog nooit gevallen o.i.d. , totaal geen schade erop , geen waterschade noem maar op. Maar geen verzekering erbij afgenomen(vind ik afzetterij , volgens mij is dit gewoon gevalletje puur garantie , anders kan die term ook wel komen te vervallen)

Zijn er ook nog mensen die dit probleem meer hebben gehad?
Dus een totale dead screen?.
Is gewoon garantie gevalletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 23:58
Hoedje schreef op donderdag 25 december 2008 @ 22:12:
Een kleine aanvulling, in de AMD FAQ staat beschreven hoe je muziek van de iPhone terug kan zetten op je PC.
Is iPoddisk niet handiger?

Ik gebruk dit ook bij de Td als mensen willen weten of ik nog bij de muziek kan komen:

de iPod in disk mode zetten, aansluiten op de Mac, iPoddisk aanzetten en dan de files slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
musiqman schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:26:
[...]

Is iPoddisk niet handiger?

Ik gebruk dit ook bij de Td als mensen willen weten of ik nog bij de muziek kan komen:

de iPod in disk mode zetten, aansluiten op de Mac, iPoddisk aanzetten en dan de files slepen.
De iPhone kun je niet in disk mode zetten. Ervanuitgaande dat je met disk mode het vinkje in iTunes bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 23:58
Dat bedoelde ik niet, maar je hebt idd gelijk, ik was even in de verwarring met de iPod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
al 2 weken last van een telefoon ap die hing na vanalles te hebben geprobeert heb ik hem maar geupgrade naar 2.2 en er vrede mee genomen dat ik voorlopig nog niet op mn kpn kaartje kan bellen.

gelukkig doet de telefoon ap het wel weer maar wat een gedoe zeg..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:58:
[...]

Ik zou al blij zijn als het mogelijk zou zijn om één foto te versturen per mail.
Krijg hier nog steeds "domain" errors bij het verzenden van bestanden (foto's) per mail icm Exchange. En volgens internet ben ik absoluut niet de enige, en draait mijn Exchange (2007) gewoon goed. Ligt aan de iPhone dus.
Apart, hier heb ik geen last van. Ik heb ook foto's verzonden via een Exchange server (2003). Deze zijn netjes aangekomen.

Kan iemand mij ook vertellen waar Apple hun dockinstations alleen maar in het wit maakt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
angel00008 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:07:
al 2 weken last van een telefoon ap die hing na vanalles te hebben geprobeert heb ik hem maar geupgrade naar 2.2 en er vrede mee genomen dat ik voorlopig nog niet op mn kpn kaartje kan bellen.

gelukkig doet de telefoon ap het wel weer maar wat een gedoe zeg..
HOezo kun je niet met KPN bellen? iPhone 1G-3G? Want mijn iPhone 1g is gewoon unlocked op 2.2.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.