[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 81.520 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Eximius schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:55:
Sinds gisterenmiddag blijft bij mij het "Updates" scherm binnen de Appstore maar laden.
Ik krijg zelfs na 20min nog geen melding dat er wel of geen updates voor mijn Apps zijn.

Meer mensen hier last van?
Wel eens gehad, een reboot loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:45:
'Apple introduceert in januari kleinere iPhone'

i know, een gerucht. Maar in het kader van wat ik hier eerder al postte ivm een telefoon aanbieden in een lager marktsegment zou dit echt ongelooflijk goed nieuws zijn 8)
ik ben juist van de htc diamond overgestapt naar de iphone omdat ik het scherm erg klein vond om normaal sms'jes te kunnen typen.
zou zelf dan dus ook de iphone nano niet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de GPS in de iPhone. Hoe goed is deze?

Ik probeerde net mijn positie te bepalen toen ik in huis was. Volgens de iPhone bevond ik me een paar straten verder. Niet echt nauwkeurig zou je zeggen.

Misschien omdat de iPhone wel geen GPS heeft gebruikt, maar de telefoonmasten of Wifi? Is er een mogelijkheid om te zien welke middelen die gebruikt om je positie te bepalen, Überhaupt hoe goed GPS verbinding is op dat moment?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hoe lang heb je gewacht op een fix? Zoals met elke GPS-ontvanger heb je niet in 1x een goede fix. Daarnaast moet hij voor het beste resultaat een direct zicht hebben op de satelieten (dus buiten, geen bewolking, etc). Behalve misschien top-of-the line spul doet geen enkele GPS ontvanger het erg goed binnenshuis. Signalen die weerkaatsen vanaf de muren, omliggende hoge gebouwen... het werkt allemaal tegen.

Dat gezegd hebbende is de GPS chip van de iPhone niet ontzettend goed, maar bij goed zicht heeft hij normaal redelijk snel een goede fix. Binnenhuis kan je er geen kant mee op.

Je kan, voor zover ik weet, niet zien welke methode hij gebruikt en hoe goed het signaal is. Vooral dat laatste lijkt me wel handig om te weten, eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 13-12-2008 16:34 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
De wifi op mn iPhone is dood :( Onder settings is wifi greyed out en bij settings > general > about staat er N/A voor wifi address. Zelfs recovery met iTunes heeft het niet verholpen dus tenzij hier iemand nog een geniale ingeving heeft wordt dat reparatie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnndoh schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:40:
[...]

ik ben juist van de htc diamond overgestapt naar de iphone omdat ik het scherm erg klein vond om normaal sms'jes te kunnen typen.
zou zelf dan dus ook de iphone nano niet nemen
Ik heb dan ook genoeg aan een 3x4 numeriek bordje en een T9 toetsenbord, zoals een normale gsm. En dat past daar prima op. Ik hoef enkel te bellen, sms'en en op iTunes kunnen aansluiten ;)

Het schermpje van de diamond vind ik ook veel te klein om te gebruiken als smartphone input (email/tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand voeling voor een iPhone Shuffle kortom? :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Blergh, ik heb hier helaas geen wifi in huis, router benede, ik op zolder in geisolleerde kamer.. Wil Opzich werkt het internet verder wel goed, maar vraag me af of vodafone dat leuk gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:18:
Misschien omdat de iPhone wel geen GPS heeft gebruikt, maar de telefoonmasten of Wifi? Is er een mogelijkheid om te zien welke middelen die gebruikt om je positie te bepalen, Überhaupt hoe goed GPS verbinding is op dat moment?
Punksmurf schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:34:
Je kan, voor zover ik weet, niet zien welke methode hij gebruikt en hoe goed het signaal is. Vooral dat laatste lijkt me wel handig om te weten, eigenlijk.
Ja, dat kun je zien. Als de cirkel groot is, gebruik je masten/wifi. Is de cirkel een klein puntje, dan heb je GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Rafe schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:54:
De wifi op mn iPhone is dood :( Onder settings is wifi greyed out en bij settings > general > about staat er N/A voor wifi address. Zelfs recovery met iTunes heeft het niet verholpen dus tenzij hier iemand nog een geniale ingeving heeft wordt dat reparatie denk ik...
Zelfde probleem hier sinds vanavond. Nog geen oplossing. Resetten van de netwerksettings lost niks op. Iemand al een oplossing. Toestel heb ik sinds gisteren. Is niet gejailbreakt en heeft versie 2.2.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Punksmurf schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:34:
Open blauwe cirkel = positiebepaling via GSM / WiFi
Doorschijnende gevulde blauwe cirkel = GPS

Grootte van de cirkel geeft de (on)nauwkeurigheid in de x-y positie aan.

Verder heb je de (extreem lelijke) app Sensor Data die je positie plus onnauwkeurigheid in graden en meters geeft. Ik heb nog geen app gezien die bv. het aantal satellieten laat zien.
brambest schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:27:
Blergh, ik heb hier helaas geen wifi in huis, router benede, ik op zolder in geisolleerde kamer.. Wil Opzich werkt het internet verder wel goed, maar vraag me af of vodafone dat leuk gaat vinden.
Of Voda wat leuk gaat vinden? Dat je de dienst die je betaalt, ook gebruikt? Zal wel meevallen toch.

[ Voor 27% gewijzigd door Zpottr op 13-12-2008 21:15 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Zpottr schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:11:
[...]

Verder heb je de (extreem lelijke) app Sensor Data die je positie plus onnauwkeurigheid in graden en meters geeft. Ik heb nog geen app gezien die bv. het aantal satellieten laat zien.
Thanks! Had al wel begrepen dat die cirkel de nauwkeurigheid aangaf, maar niet de gebruikte methode. Zegt helaas dus nog niet veel over de sterkte van het ontvangen signaal/satelieten.

Die app is idd lelijk maar het is wel leuk om die informatie te kunnen zien, bedankt :).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
rockmanz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:07:
Na een aantal haarscheurtjes te hebben gehad is dit echt het toppunt. Mijn hele headphone jack ziet er echt niet meer goed uit en het ergste is nog dat ik er niks raars mee heb gedaan :/ (klik voor vergroting)
[afbeelding]
Stel ik zou hem ter reparatie terugbrengen, hoelang zal het dan nu gemiddeld duren? Mijn iphone is wel mijn agenda/mobiel/ipod dus hoe eerder terug hoe beter. Ik kan er ook zo nog mee rondlopen maar ik ben bang dat het dan alleen maar erger wordt. Even voor de info, volgens mij komt de mijne uit week 33.
Zo te zien heb je er toch een keer teveel kracht op gezet (op de headphonestekker). Misschien toen hij in je broekzak zat oid. Je kan wel duidelijk zien dat hij gewoon door is gedrukt zegmaar.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanitas schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:58:
[...]

Zo te zien heb je er toch een keer teveel kracht op gezet (op de headphonestekker). Misschien toen hij in je broekzak zat oid. Je kan wel duidelijk zien dat hij gewoon door is gedrukt zegmaar.
Het vreemde is dus dat ik er niks anders mee heb gedaan dan met mijn ipod video, classic en mini die ik allemaal hiervoor gebruikt heb (mini is nu batterijdood, video is verkocht en de classic doet nog zijn ding). Het enige verschil is dat ik dit keer geen hoesje heb gebruikt (zou toch niet uitmaken voor de jack?). Sowieso wacht ik nog even totdat ik een unlockcode terugkrijg voor mijn oude ericsson voordat ik hem terugbreng. Maar ik denk dat ik hem nog wel even houd, hij werkt nog en als het erger wordt kan hij nog altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ligt het aan mijn iPhone of is bluetooth op de iPhone sowieso crap? Hij vindt zelf niks (al wordt hij wel gevonden). PC, macbook, headset, speaker (dat stereogeluidsprotocol wordt niet ondersteund, maar hij zou hem op zich wel moeten vinden), het lijstje blijft leeg.

Ook is er blijkbaar geen mogelijkheid BT aan te zetten zonder zelf zichbaar te zijn, heel onpraktisch.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:11:
[...]

[...]

Of Voda wat leuk gaat vinden? Dat je de dienst die je betaalt, ook gebruikt? Zal wel meevallen toch.
Thanks voor de info, dit wist ik inderdaad ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Punksmurf schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:30:
Ligt het aan mijn iPhone of is bluetooth op de iPhone sowieso crap? Hij vindt zelf niks (al wordt hij wel gevonden). PC, macbook, headset, speaker (dat stereogeluidsprotocol wordt niet ondersteund, maar hij zou hem op zich wel moeten vinden), het lijstje blijft leeg.

Ook is er blijkbaar geen mogelijkheid BT aan te zetten zonder zelf zichbaar te zijn, heel onpraktisch.
de BT mogelijkheid is alleen voor (mono) headsets, File Transfer ondersteund hij dus niet. ik gebruik BT praktisch nooit, dus hij staat ook uit.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoite schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:37:
[...]

de BT mogelijkheid is alleen voor (mono) headsets, File Transfer ondersteund hij dus niet. ik gebruik BT praktisch nooit, dus hij staat ook uit.
Je kunt dus met BT geen foto's of andere bestanden delen met andere telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik post weleens op een forum met m'n IPhone en wil soms een nieuwe alinea maken en dus een regel overslaan. Heeft iemand enig idee hoe je dat kunt doen met de IPhone?

Zo dus: bla bal bla bla ...............

bla bla bla ..........

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

KroeT

[...]

Er zit een Enter-knop op het toetsenbordje, die bij mij precies dat doet wat jij vraagt.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
De Enter knop knop zag ik zo snel niet, maar omdat jij vertelde dat het toch moest kunnen ben ik zomaar eens wat gaan drukken. De enige knop die ik voorheen niet geprobeerd had was de 'return' knop. Dat blijkt hem dus te zijn.

Return voor een regel vooruit. Nee daar was ik nooit op gekomen. Beankt

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:43
enter = return op macs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Op de good old commedore 64's ook :9

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ShaquilleMoreno schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:12:
De Enter knop knop zag ik zo snel niet, maar omdat jij vertelde dat het toch moest kunnen ben ik zomaar eens wat gaan drukken. De enige knop die ik voorheen niet geprobeerd had was de 'return' knop. Dat blijkt hem dus te zijn.

Return voor een regel vooruit. Nee daar was ik nooit op gekomen. Beankt
Return = Terug naar het begin van de regel zoals je dat vroeger op een schrijfmachine deed. Alleen dan wel een volgende regel. Enter (= Invoeren of binnengaan) slaat helemáál nergens op voor het aanmaken van een nieuwe regel, dat is alleen logisch als je in een tabel waardes aan het invullen bent. Aldus typte ik op een tobo met een enter-toets. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Diddle op 14-12-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Iphone in Januari??
Is dit fake of niet?
http://nl.youtube.com/watch?v=WJXk4KMx50c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat ze een achtergrondmuziekje zullen kiezen waar zo nadrukkelijk de zin:
'i want my money back' blijft nazinderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

4G noemen zou ook nergens op slaan, aangezien de 3G op het netwerk slaat en deze geen 4G netwerk ondersteund oid. Leuk filmpje en die features zien er goed uit. Ik geloof er alleen niets van dat dit echt is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEeeeeel erg coool gedaan dat springboard op Landscape mode, echt vet gedaan. Die SBSettings achtige - features zien er ook erg goed uit. Ik geloof er geen bal van dat de opvolger zo wordt natuurlijk, maar fantaseren is leuk. Over niet al te lange tijd - en ik vrees dat dat vér voor einde van mijn abo is - is de huidge 3G de zogenaamde 'koelkast'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:47

Stewie!

Keen must die!

Shiver23 schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:55:
4G noemen zou ook nergens op slaan, aangezien de 3G op het netwerk slaat en deze geen 4G netwerk ondersteund oid. Leuk filmpje en die features zien er goed uit. Ik geloof er alleen niets van dat dit echt is.
Apple gebruikt 1g,2g,3g,4g,5g, etc om de generatie aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:23:
[...]

Apple gebruikt 1g,2g,3g,4g,5g, etc om de generatie aan te geven.
Echt niet hoor. Dat maken online communities er van en dat gaat een eigen leven leiden.

De eerste iPhone heette gewoon iPhone
De tweede iPhone heet gewoon iPhone 3G

Waar is de 2G dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meen je dat nou serieus?

Fakerdefakerdefakerdefake. FAKE FAKE.
 ______      _  ________ 
|  ____/\   | |/ /  ____|
| |__ /  \  | ' /| |__   
|  __/ /\ \ |  < |  __|  
| | / ____ \| . \| |____ 
|_|/_/    \_\_|\_\______|                     

Oh ja, fake dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Hoite schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:37:
[...]

Ja dat weet ik, maar hij geeft de apparaten niet eens weer. Of gaat hij eerst na of de benodigde services worden ondersteund en gooit hij de rest daarna uit de lijst?
Zoals al gezed, fake dus. Sterker nog, ook oud. Filmpje is vlak na de release van de 3G al op internet gezet, als commentaar op veel dingen die als een simpel op te lossen gebrek werden gezien (zoals dat het dashboard of hoe het heet niet meedraait, wifi en andere draadloze settings snel instellen, etc). Beetje ontstaan uit onvrede dus ;). Neemt niet weg dat ik die dingen graag terug zou zien met een firmware update :).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat instellen op die manier gaat het sowieso nooit worden, probeer numerical battery maar eens, om de haverklap kom je er tegenaan, reden ook waarom het standaard uit staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Punksmurf schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:39:
Ja dat weet ik, maar hij geeft de apparaten niet eens weer. Of gaat hij eerst na of de benodigde services worden ondersteund en gooit hij de rest daarna uit de lijst?
Zelfde als je in OS X naar een BT headset zoekt: dan geeft ie ook je MickeyMouse en BT keyboard niet weer in de lijst.

Dus alleen apparaten die het gezochte profiel ondersteenen worden in het lijstje gezet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Aha, dat verklaart een hoop. Vind het niet echt praktisch, maar kan het wel begrijpen zo.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:24:
[...]

Echt niet hoor. Dat maken online communities er van en dat gaat een eigen leven leiden.

De eerste iPhone heette gewoon iPhone
De tweede iPhone heet gewoon iPhone 3G

Waar is de 2G dan?
Verrek, ik heb het eens vlug nagekijken en het blijkt inderdaad zo te zijn. Althans, op de US support pagina's blijft Apple het steevast "Nano (third generation)" of "Nano (3rd gen)" noemen, nérgens zie ik ze het "Nano 3G" noemen. :P

* r0b meende ook dat de '3G' in 'iPhone 3G' een dubbele betekenis had; 3G ontvangst én 3rd gen.

iPhone "2nd gen" is er natuurlijk wel, maar wordt nergens specifiek naar gerefeerd en lijkt - bij Apple - steevast gewoon "iPhone" genoemd te worden: http://support.apple.com/kb/HT1454

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 15-12-2008 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 23:58
Eerste iPhone: iPhone
2e iPhone: iPhone 3G (refererende aan de 3G generatie telenetwerken Wikipedia: 3G )

Zelf kan je er dan 1st gen en 2nd gen aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Los van alle reeds gegeven commentaar: het filmpje is ook to-taal niet in de stijl van Apple. Zou je al aan het denken moeten zetten :)

Dat ding heet iPhone.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:08:
[...]

Kan het kloppen dat een iPod Nano (2e gen) wél gewoon kan syncen met 2 iTunes/computers zonder gehack? Ik heb het nl. geprobeerd op mijn 2 apple computers en ik kan op beide computers syncen... (nee het lukt me niet met mijn iphone nee)
Dat zou ik niet weten, ik heb geen Nano 2G. Maar het is me wel gelukt met een iPhone 3G, dus dat zou je ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik heb sinds vrijdag een iphone 3G.

Nu heb ik alles geactiveerd en via App Store Pathe, buienradar, radio538 en steadycam applicaties gekocht.
Zaterdag deed alles het, sinds zondag als ik op een van applicaties klikt gaat deze open en dan sluit het en gaat het direct naar de beginscherm.

Ik kan deze applicaties niet meer starten/gebruiken???

Hoe kan dit?

Help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Yzord schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:59:
[...]

Ach asjeblieft zeg. Allereerst, let eens op je taal. Daarna moet jij eens heel goed lezen wat je zelf typt en je vervolgens te rade gaan:

Ze komen niet eens meer voor een inbraak in je auto of huis en dan denk jij dat je als je met een willekeurige ip komt dat men dan wel achter je telefoon aan gaat?

Laat me aub niet lachen zeg. Ze lachen je vierkant in je gezichtje uit.
Och jeetje, ik zeg het L woord in mijn post :X :'(

*LeeJon gaat zichzelf ten rade....

*LeeJon is klaar....

Conclusie van het zichzelf ten rade slaan:
Bij mij heeft het effect gehad om naar de politie te gaan nadat mijn telefoon uit mijn auto gejat was aangezien ik netjes 3 dagen later werd opgebeld dat ze mijn telefoon gevonden hadden bij een huiszoeking :)
Sterker nog, één belletje naar 0800-8844 en een kwartiertje later stond er netjes een politieauto naast me om alles op te nemen en mij verder te helpen.

Dus gezien mijn juiste ervaringen met de Amsterdamse politie denk ik inderdaad dat ze wel wat met dat IP kunnen gaan doen ja, ik zeg ook echt niet dat het succes gegarandeerd is natuurlijk.
Maar wie niet waagt, die niet wint lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Heb paar weken terug de 2G aangeschaft :p goed ding, alleen zo dik + GPRS.
Nu heb ik de 3G damn, mooi/dun/3G verbinding, enige nadeel hij zuigt heel men batterij zo snel leeg :(.
Eind van het jaar mag men papie wel meer betalen aan de heer Eneco :D.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

dat vind ik inderdaad ook het grootste nadeel van de iPhone, de batterijduur. ik doe nu meestal 2.5 dag met de accu, dus na de 2e dag gooi ik hem weer in de lader, want de derde dag overleefd hij niet, nu is die van mij net nieuw en ik vraag me af hoe snel de accucapaciteit minder gaat worden, hoelang gaan jullie ongeveer mee met de accu?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Ik heb hem sinds vrijdag dus...
Maar ik heb hem zaterdag avond in mijn PC gezet en opgeladen hierna is tie nu op 52% (ik kan dat gewoon zien, ik heb getwist met de magic vingers :p )

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het batterijtje... daar gaan we weer....
Ik vind 2 en een halve dag niet gek, hoor. Ik haal met 3G aan precies of net aan 1 dag (met 3,5 ~ 4 uur 'gebruik') Met 3G uit een stuk meer: 2 dagen of iets langer, (en 5 ~ 6 uur 'gebruik').
Ik zet de phone toch elke nacht op het (chinese namaak) dock, dus als de batterij minimaal 1 dag meegaat vind ik het prima.
Daarnaast heb ik altijd de 3G Juice in mijn jaszak zitten :P

Edit: ik merk niet zoveel verschil tussen FW 2.1 en 2.2 - in ieder geval geen verbetering
foto's niet relevant genoeg

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
2,5 dag :o
Dan doe je er niet zoveel mee denk?

Ik haal gemiddeld 1 dag met de accu... En dan staat de teller op 8 uur gebruik.
Dat is veelal iPod maar ook email ophalen, sms, bellen en een half uurtje in de trein een spelletje spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de standby- of verbruikstijd:

OS X 2.0 was verschrikkelijk, hooguit één dag te gebruiken met Wi-Fi aan, 3G uit en Push aan.

OS X 2.1 was een verademing, makkelijk één of twee dagen met Wi-Fi aan, 3G regelmatig en Fetch aan op elk uur.

OS X 2.2 lijkt me weer een verslechtering, haal prima één dag, maar twee dagen lukt me niet meer met dezelfde instellingen.

Mensen met dezelfde ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
LeeJon schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:28:
2,5 dag :o
Dan doe je er niet zoveel mee denk?

Ik haal gemiddeld 1 dag met de accu... En dan staat de teller op 8 uur gebruik.
Dat is veelal iPod maar ook email ophalen, sms, bellen en een half uurtje in de trein een spelletje spelen :)
Ik had via bosspreffs, bluetooth,wifi,ssh,3G,EDGE alles uitgezet omdat het zoveel vreet alleen wanneer ik het nodig heb zet ik ze aan :|, mrgoed nu zet ik gewoon alles aan :/ boeieee :z

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Gezever over batterijduur..
Het is heel simpel, eender welke smartphone (met pushmail en 3G), ze zuipen allemaal stroom. Niet erg, mits je het weet, én (heel belangrijk) je een cyclus haalt vanaf de tijd dat je opstaat tot je weer naar bed gaat. 's Avonds in de dock op je nachtkastje, no problemo :)
Moet je een keer langer, weet ik veel, weekendje weg of zo, en kun je niet laden, zet dan 3G uit en presto. 2,5 dag moet te redden zijn.

Ik heb in het begin ook gescholden, maar dat was omdat ik het einde van de dag niet eens kon halen. Dat betekende dat zodra ik thuis kwam, het ding aan de lader moest. En dat vind ik een nogo. 's Nachts laden, geen probleem. Maar kom me niet aan met tussendoor overdag bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
UltraSub schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:44:
Gezever over batterijduur..
Het is heel simpel, eender welke smartphone (met pushmail en 3G), ze zuipen allemaal stroom. Niet erg, mits je het weet, én (heel belangrijk) je een cyclus haalt vanaf de tijd dat je opstaat tot je weer naar bed gaat. 's Avonds in de dock op je nachtkastje, no problemo :)
Moet je een keer langer, weet ik veel, weekendje weg of zo, en kun je niet laden, zet dan 3G uit en presto. 2,5 dag moet te redden zijn.

Ik heb in het begin ook gescholden, maar dat was omdat ik het einde van de dag niet eens kon halen. Dat betekende dat zodra ik thuis kwam, het ding aan de lader moest. En dat vind ik een nogo. 's Nachts laden, geen probleem. Maar kom me niet aan met tussendoor overdag bijladen.
Ik ben op het werk :p dus ik zet hem in men USB drive, en daarna opgeladen om 5 uur :> alleen de enige probleem wanneer ik naar men vriendin ga haal ik het gewoon niet :X :'(

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb nu tijdelijk een N73 als leentoestel omdat mijn iPhone uit logeren is bij de reparateur. Die is na 2 dagen ook leeg als je 3G aan hebt staan en een beetje internet. Verder gebruik ik het toestel veel minder. Geen muziek luisteren, geen spelletjes of andere apps. De batterij van de iPhone is echt niet slecht, maar je gebruikt het toestel al snel een stuk intensiever dan een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De N73 is echt een ramp wat batterij betreft, zet push mail maar eens aan, dan haal je maar een halve dag. De iPhone (3G) daarentegen haalt bij mij makkelijk drie dagen. Verder geen gepruts met energiebesparende standen enzo.

Even een update trouwens over mijn ongelukje: Volgens de verzekeringsmaatschappij hoef ik geen formulier in te vullen omdat er (nog) geen schade is, wel kan ik informeren bij de zaak waar ik het apparaat heb gekocht om te vragen wat hun ervaringen zijn. Mocht er onverhoopt wel wat kapot gaan, dan kan ik dat dan melden.
De iPhone zelf maakt het verder goed, heel af en toe krijg ik nog een melding dat er een apparaat is aangesloten dat niet is ondersteund, maar dat neemt volgens mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik heb juist het idee dat ik sinds 2.2 langer met de batterij doe. Maar het kan wel schelen dat hij vrij nieuw is (begin november), dus dat de batterij nog niet optimaal werkte; ik weet niet hoe lang het duurt voordat het zover is.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

fatihbatur schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:48:
[...]
alleen de enige probleem wanneer ik naar men vriendin ga haal ik het gewoon niet :X :'(
Nou das simpel, vriendin dumpen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Bij mij is de batterijduur met 2.2 verbeterd. Ik heb het idee dat de iPhone in standby (met MobileMe push) nu veel minder stroom verbruikt dan daarvoor. Verder was ik er al tevreden over en nu dus nog meer ;) Ik heb een dock, dus daar zet ik hem gewoon elke nacht op. Maar ik kan nu twee dagen halen zonder de 20% melding te krijgen, waar dat voorheen echt niet lukte (5-6 uur gebruik).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Yzord schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:10:
[...]

>:) HAHA!

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Yzord schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:10:
[...]

iPhone > vriendin

O-) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Hoedje schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:34:
Bij mij is de batterijduur met 2.2 verbeterd.
Bij mij ook :Y
Met 2.1 was de accu aan het begin van de avond al bijna leeg en nu 's avonds nog 1/3 vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 17:09
mobile625 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:29:

Nu heb ik alles geactiveerd en via App Store Pathe, buienradar, radio538 en steadycam applicaties gekocht.
Zaterdag deed alles het, sinds zondag als ik op een van applicaties klikt gaat deze open en dan sluit het en gaat het direct naar de beginscherm.

Hoe kan dit?

Help...
Eigenlijk past je post wellicht beter in t App store topic, maar ik heb hetzelfde ervaren en t is eigenlijk meer een rechtending van iTunes. Mijn apps hebben hier nog steeds af en toe last van.

Probleem: pc/mac niet goed geauthoriseerd in iTunes

Oplossing tijdelijk: Download een nieuwe of update een app, dan doen ze t weer. Tot de volgende weigering, waarchijnlijk bij syncronisatie met iTunes.

Oplossing langere termijn: Ga naar t programma tabje in iTunes, dubbelklik op een van je apps. Dan vraagt itunes om je wachtwoord voor de itunes store en gaat ie je compu authoriseren. Dit zou t moeten oplossen en zo ver ben ik ook, maar een keer in de paar weken heb ik toch nog dat ze weigeren. iTunes laat weten dan mijn pc reeds geauthoriseerd is. Top, maar hij blijft bakkeleien met rechten.

Oplossing permanent (nog niet geprobeerd): vink alle apps uit in t synchronisatietabblad van iTunes. Sync je iPhone. De-authoriseer je computer in iTunes. Sluit iTunes->start iTunes. Authoriseer je compu. Sync je telefoon. Vink alle apps aan en sync nogmaals. Wellicht zou je je tel ook ongeauthoriseerd moeten syncen, maar dat riekt erg naar tel en pc die elkaar niet meer aardig gaan vinden en daarbij al mn instellingen etc meenemen in de strijd.

Dit zou t moeten oplossen, maar ik ben bang dat t ie mn tel niet meer herkent als ik met rechten etc in de weer ga en dus moet herstellen oid. Ik ga t toch van week maar eens proberen, dit is behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeeJon schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:10:
[...]

Bij mij ook :Y
Met 2.1 was de accu aan het begin van de avond al bijna leeg en nu 's avonds nog 1/3 vol :)
Laten we hopen dat ik me vergis.

Kan het zijn dat ik van 4 springboard, 5 springboards heb gemaakt? Een gesloten App vreet toch geen stroom en een springboard ook niet lijkt me??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Gesloten app is afgesloten, op de achtergrond wordt niet toegestaan (behalve voor Apples eigen dingen, zoals iPod). Een extra springboard kost, lijkt me, hooguit wat extra geheugen, maar dat kan nooit zoveel schelen (als het al scheelt).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
offtopic You want problems with my girlfriend :/ :+
ontopic Maar ik heb net even de 3G/EDGE etc aangezet, batterij vreet even snel op dus het heeft op zich geen effect denk ik :P

[ Voor 27% gewijzigd door forzabesiktas op 15-12-2008 16:40 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het slowchatten wordt niet echt op prijs gesteld. Daarvoor zijn er DM's, MSN of de HK ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Shiver23 schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:08:
Leuk die nieuwe optie om podcasts te downloaden. Alleen als ik een filmpje/vodcast kijk stopt de weergave als een podcast in de achtergrond gedownload is. Komt dit anderen bekend voor? Even rapportje naar Apple sturen.
Net voor het eerst een podcast gedownload, stopt hier ook inderdaad. Erg jammer... Dat een vodcast stop, oké, maar enkel audio zou gewoon door moeten spelen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de batterijduur. Ik was in Berlijn een tijdje terug en heb em dus alleen als ipod en telefoon gebruikt. Paar keer even muziek geluisterd en verder alleen gebeld en gesmst. Ik ben 5 dagen weg geweest en heb hem niet hoeven opladen. De avond voor ik terug kwam heb ik em toch opgeladen omdat ik in de trein film wilde kijken maar het was in principe niet nodig. Dat vind ik erg goed.

Anders dan bovenstaande berichten heb ik het idee dat de batterijduur minder is geworden met 2.2. Ik haalde eerst "makkelijk" 3+ dagen met normaal gebruik dus een spelletje hier en daar, wifi internet en normaal bel en sms gedrag. Nu is dat krap aan. Vaak haal ik dat niet en zit ik ook op de 2,5 dag ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
mobile625 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:29:

Hoe kan dit?

Help...
Ik had het zelfde probleem naar een dag of 2.
Een restore via itunes loste alles op, via de backup die gemaakt wordt worden je apps dan ook weer teruggezet.
Daarna werkte alle apps weer gewoon bij mij.

Give it a try :) voor mij loste het het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Eximius schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:25:
[...]

Ik had het zelfde probleem naar een dag of 2.
Een restore via itunes loste alles op, via de backup die gemaakt wordt worden je apps dan ook weer teruggezet.
Daarna werkte alle apps weer gewoon bij mij.

Give it a try :) voor mij loste het het op
Hoi,

Hoe doe ik een restore? En maakt Itunes automatisch een update?
Ik ben nieuw hier met de Iphone (doe m'n best alles te zoeken en leren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
mobile625 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:12:
[...]

Hoi,

Koppelen met iTunes, even je device laten syncen (dan wordt de backup van iPhone ook gemaakt).
daarna klik je in iTunes op je iPhone.
Op het hoofdscherm kan je dan kiezen voor ik meen "restore" een NL versie van iTunes zou iets van "herstellen" zijn.

Proces duurt een kleine 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Eximius schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:05:
[...]

Koppelen met iTunes, even je device laten syncen (dan wordt de backup van iPhone ook gemaakt).
daarna klik je in iTunes op je iPhone.
Op het hoofdscherm kan je dan kiezen voor ik meen "restore" een NL versie van iTunes zou iets van "herstellen" zijn.

Proces duurt een kleine 10 minuten.
Ga ik vanavond uitproberen! Thanx

Ff een ander vraag, ik heb twinkel/thinkle als sms toon ingesteld, echter dit hoor ik niet wanneer ik een inkomend sms ontvang ?!?

Waar ligt dit aan? Ik heb echt voor een toon gekozen, maar hoor een ander toon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
mobile625 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:12:
[...]
Op GoT verwachten we nog altijd wat inzet. Lees op z'n minst even het AMD Beleid door om te zien wat we van je verwachten. Dit zijn echt vragen die met een klein beetje moeite zelf zijn te beantwoorden. Zo staat er bijv. tussen je bookmarks van Safari een link naar de handleiding, daar kun je dit soort dingen ook in vinden :)
mobile625 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:09:
[...]
Ff een ander vraag, ik heb twinkel/thinkle als sms toon ingesteld, echter dit hoor ik niet wanneer ik een inkomend sms ontvang ?!?

Waar ligt dit aan? Ik heb echt voor een toon gekozen, maar hoor een ander toon...
Als je hem hebt ingesteld, dan moet ook die toon gebruikt worden. Mocht je dit probleem houden, dan kun je beter een nieuw topic openen. Waarin je vertelt wat je hebt gedaan en wat het probleem is. Zoals ook in de TW staat, problemen moeten in een nieuw topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zijn er mensen die deze case hebben besteld toevallig en zo ja, bevalt het??

http://www.more-thing.com/product_info.php?products_id=495{2}70

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 16-09 13:27
Even een klein vraagje, kan je je iphone door middel van een draadje aan je laptop hangen en dan internetten op je laptop?
Ik weet dat er een programma is dat je iphone een modem laat worden maar ik wil als ik hem krijg hem eigenlijk niet jailbreaken, wat zijn de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
EdwardvGelder schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:42:
Even een klein vraagje, kan je je iphone door middel van een draadje aan je laptop hangen en dan internetten op je laptop?
Ik weet dat er een programma is dat je iphone een modem laat worden maar ik wil als ik hem krijg hem eigenlijk niet jailbreaken, wat zijn de mogelijkheden?
Behalve dat het dan niet mogelijk is, vind ook T-Mobile het niet leuk.
In je contract staat ook dat dit niet mag.

met alle gevolgen van dien uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:32:
[...]
...
...die je kunt verwaarlozen. Nog op geen enkel fora iemand te vinden die merkbaar gevolgen heeft ondervonden van het gebruik van zijn iPhone als modem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Eximius schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:32:
[...]

Behalve dat het dan niet mogelijk is, vind ook T-Mobile het niet leuk.
In je contract staat ook dat dit niet mag.

Alsof iedereen T-mobile heeft.

Anyhow, bestaat er een legale App of stukje software (voor op de mac) die dit mogelijk maakt?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vacuumcleaner schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:01:
[...]

Alsof iedereen T-mobile heeft.

Anyhow, bestaat er een legale App of stukje software (voor op de mac) die dit mogelijk maakt?
Nee. Wat ook wel begrijpelijk is als je dat vanuit Apple's oogpunt bekijkt, en laat Apple toevallig beslissen wat wel en wat niet in de App Store komt :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Weet iemand misschien hoe ik aan Twinkle SMS kom, in de Installer kan ik het niet vinden :)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
kenneth schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:55:
[...]

Nee. Wat ook wel begrijpelijk is als je dat vanuit Apple's oogpunt bekijkt, en laat Apple toevallig beslissen wat wel en wat niet in de App Store komt :)
Waarom opzich wel begrijpelijk?
Aangezien het wel kan bij wm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De telco's waar Apple contracten mee maakt zitten niet op dat soort apps te wachten :) Meende zoiets gelezen te hebben, klinkt op zich ook wel plausibel. Mobiel flatrate is leuk, maar niet wanneer mensen de lijn vrijwel continu gaan voltrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Laatst online: 15-09 08:04

wouter1981

w00t

Zijn er hier meerdere mensen die problemen hebben om bij T-Mobile haarscheurtjes gerepareerd te krijgen?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
wouter1981 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:06:
Zijn er hier meerdere mensen die problemen hebben om bij T-Mobile haarscheurtjes gerepareerd te krijgen?
Volgens mij niemand. Maar hoezo kies je voor deze vraagstelling, wil je een class-action lawsuit gaan beginnen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Vraagje:
Mijn iphone headset heeft het weer begeven (rubberen ringetjes weggevallen en het geluid valt zo nu en dan weg). Nu wil ik eigenlijk kijken naar een betere headset en met een max budget van 100 euro kom ik uit op deze 2:

De v-moda vibe duo iphone editie
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetgrid.com/wp-content/uploads/2007/10/v-moda-vibe-duo-nero-for-iphone.png

De shure i2c-m headphones (iets goedkoper maar mist de music player controls)
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31BPRTWF31L._SL500_AA280_.jpg

Neig zelf meer naar de v-moda headset, maar misschien dat iemand voor dezelfde keuze stond en wellicht wat licht op deze situatie kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Laatst online: 23:58
Zeker de Shure's. Wij hebben aan de balie al zoveel v-moda's gehad dat er een salestop op zit. Ik vind zelf de MM-50's van Sennheiser erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En de nieuwe 2-weg in-ears van Apple zelf? http://www.apple.com/nl/ipod/inearheadphones/
Kosten 54 pond in het VK, dus ik ben zelf nog op zoek naar een adresje waar je ze daar voor een mooie prijs kan bestellen. Play.com voor 77 euro is nog niet heel erg de moeite.

[ Voor 50% gewijzigd door Shiver23 op 17-12-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
De Seinheissers zijn nog goedkoper en hebben wel de remote, maar lees daar wat wisselende reviews over.
Wat was het probleem dan bij die moda's, connector problemen? Vind de moda's overigens wel het mooiste design hebben (lol design bij oordopjes) en de shure's het lelijkst, ook lijkt de kabel van de moda mij een stuk degelijker.
En eerlijk gezegd heb ik niet zo heel veel vertrouwen in de apple eardopjes die ook 70e kosten en ik vind het wel fijn om van het ik heb witte oordopjes en heb teveel geld betaald voor een mp3 speler image af te komen ;).
correctie: net een review gelezen en ze schijnen vrij goed te zijn, iig stukken beter dan de oude inear headphones van apple.

[ Voor 35% gewijzigd door StephaN900 op 17-12-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ligt het aan mij of is het onlogisch dat wanneer je de mute knop activeert (m.a.w. je zet de iPhone op stil/mute) dat hij dan géén trilsignaal geeft terwijl wanneer je de mute knop weer de-activeert hij wél een kort tril-signaal geeft?
Als ik de telefoon in mijn broekzak op stil wil zetten, voel ik het knopje wel en kan ik de iPhone op mute zetten zonder dat ik hoef te zien wat ik doe. Ik zou op dat moment een tril-signaal logischer vinden omdat je zo een handige feedback hebt/weet dat je mute-knop daadwerkelijk hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14
Je krijgt juist bij het activeren een tril signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Edit: dacht ik het niet... Ik vond het eigenlijk al zo onlogisch...ik vrees een gevalletje jailbreak - symptoon dus...? :/
StephaN900 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:45:
Vraagje:
Mijn iphone headset heeft het weer begeven (rubberen ringetjes weggevallen en het geluid valt zo nu en dan weg). Nu wil ik eigenlijk kijken naar een betere headset en met een max budget van 100 euro kom ik uit op deze 2:

De v-moda vibe duo iphone editie
[afbeelding]

De shure i2c-m headphones (iets goedkoper maar mist de music player controls)
[afbeelding]

Neig zelf meer naar de v-moda headset, maar misschien dat iemand voor dezelfde keuze stond en wellicht wat licht op deze situatie kan schijnen?
Ik zou zelf voor geen van beide gaan. Ik ben ook niet per-se trots op de witte kleur en zou wel zwarte dopjes willen, maar van deze modellen lijken mij de draadjes erg fragiel. De Apple dopjes hebben juist zo'n fijn dik rubber draadje, die heeft ongelukjes met mijn fietsstuur, winkelwagen, ritssluiting en dichtslaande deuren altijd goed overleefd }:O . Het draad 'veert' netjes terug, zeg maar. Ook de knop/mic lijkt degelijk gemaakt te zijn. Ik ben iig aan het sparen voor Apple's nieuwe in ears. Maar misschien ga ik voor de Sennheiser M50, daar lees ik niets dan goeds over op verschillende fora!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:34:
Vraagje. Ligt het aan mij of is het onlogisch dat wanneer je de mute knop activeert (m.a.w. je zet de iPhone op stil/mute) dat hij dan géén trilsignaal geeft terwijl wanneer je de mute knop weer de-activeert hij wél een kort tril-signaal geeft?
Als ik de telefoon in mijn broekzak op stil wil zetten, voel ik het knopje wel en kan ik de iPhone op mute zetten zonder dat ik hoef te zien wat ik doe. Ik zou op dat moment een tril-signaal logischer vinden omdat je zo een handige feedback hebt/weet dat je mute-knop daadwerkelijk hebt geactiveerd.
Heb je toevallig trillen uitgezet in de Mute/Stil modus? Want dan klopt het wel.

Als je dan naar stil modus gaat dan tril de iPhone niet en dus geen tril-signaal. Ga je vervolgens weer naar normale modus dan trilt de iPhone wel en dus wel een trilsignaal... :D

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:44:
Ik zou zelf voor geen van beide gaan. Ik ben ook niet per-se trots op de witte kleur en zou wel zwarte dopjes willen, maar van deze modellen lijken mij de draadjes erg fragiel. De Apple dopjes hebben juist zo'n fijn dik rubber draadje, die heeft ongelukjes met mijn fietsstuur, winkelwagen, ritssluiting en dichtslaande deuren altijd goed overleefd }:O . Het draad 'veert' netjes terug, zeg maar. Ook de knop/mic lijkt degelijk gemaakt te zijn. Ik ben iig aan het sparen voor Apple's nieuwe in ears. Maar misschien ga ik voor de Sennheiser M50, daar lees ik niets dan goeds over op verschillende fora!
Hmmm ik heb juist de tegenovergestelde perceptie van de apple oordopjes kwaliteit, misschien ga ik er wel heel gek mee om, maar ik heb er zeker 4 doorheen gejaagd van oude ipods en nu al twee maal de iphone oordopjes. Die moda zou op zich ook steviger moeten zijn met die extra versteviging rondom de kabel.

Maar goed ik zal ook nog wat uitgebreider naar de seinheisser kijken, bedankt voor de tips in ieder geval!

• EdwardvGelder
Als ze oordopjes voor mij willen maken mogen ze ze wel wat steviger maken, mijn oordopjes gaan altijd kapot...
Headsets ook al, ik heb wat met apparaten die geluid in je oor stoppen :+

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
sinds gisteren kan ik opeens niet meer in het dial menu komen (telefoon> daarna zie ik de knoppen wel 2 telen later lijkt de ap te chrashen en zit ik weer in het menu)

ik kan nog wel bellen via contactpersonen maar ophangen gaat dan niet meer opnemen werkt ook nog wel.

enig idee hoe ik mn iphon herstel maar nog wel met v 2.1 ? zag al dat i-tunes aangaf dat als ik nu herstel dat hij dat met 2.2 zou doen.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

kan je voor internet op de iphone makkelijk schakelen tussen wifi en 3g?

Elect a clown, expect a circus.

• forzabesiktas
Slasher schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:36:
kan je voor internet op de iphone makkelijk schakelen tussen wifi en 3g?
Yup, met bosspreffs zou dit gemakkelijk kunnen (alleen mogelijk met jailbreak) daarnaast moetje elke keer WIFI uit zetten.
WIFI heeft voorrang op 3G.

tikfouten? tjah..m..

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat is standaard zo of met die bosspreffs?

• Hielko
  • Laatst online: 04:14
Slasher schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:23:
[...]

Dat is standaard zo of met die bosspreffs?
standaard

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Oke, want waar ik woon is er geen 3G (UMTS) dekking en nu is dat niet zo erg als hij standaard over zou schakelen op WIFI als ik binnenshuis ben. Dus dat zou dan positief zijn

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:46:
[...]

Heb je toevallig trillen uitgezet in de Mute/Stil modus? Want dan klopt het wel.

Als je dan naar stil modus gaat dan tril de iPhone niet en dus geen tril-signaal. Ga je vervolgens weer naar normale modus dan trilt de iPhone wel en dus wel een trilsignaal... :D
Verr*k! Je hebt gelijk. Niet dat ik me herinner dat ik dat heb uitgezet, maar toch. Het werkt.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
angel00008 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:45:
sinds gisteren kan ik opeens niet meer in het dial menu komen (telefoon> daarna zie ik de knoppen wel 2 telen later lijkt de ap te chrashen en zit ik weer in het menu)

ik kan nog wel bellen via contactpersonen maar ophangen gaat dan niet meer opnemen werkt ook nog wel.

enig idee hoe ik mn iphon herstel maar nog wel met v 2.1 ? zag al dat i-tunes aangaf dat als ik nu herstel dat hij dat met 2.2 zou doen.
Ik zou eerst eens de aan/uit knop en de home knop ingedrukt houden, totdat je het schermpje ziet dat je hem kan uitschakelen, vervolgens gewoon die knoppen ingedrukt blijven houden tot je iPhone zichzelf helemaal reset. Alle instellingen e.d. blijven gewoon bewaard.. Een soft-reset noemen ze dat.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
metallicelmo schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:47:
[...]

Ik zou eerst eens de aan/uit knop en de home knop ingedrukt houden, totdat je het schermpje ziet dat je hem kan uitschakelen, vervolgens gewoon die knoppen ingedrukt blijven houden tot je iPhone zichzelf helemaal reset. Alle instellingen e.d. blijven gewoon bewaard.. Een soft-reset noemen ze dat.
been there done that no effect..

inmidels al 3x geprobeert

werkt dus ook niet...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.