[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 81.544 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:50:
[...]

Dan interpreteer jij het heel anders dan ik dat doe in ieder geval en misschien ook wel zoals het eigenlijk bedoeld was. Ik lees het als een suggestie en niet als een voldongen feit zoals jij. Ze hebben een killswitch voor de apps, waarom die niet in gevallen als deze toepassen zodat iPhones die kwijt of gestolen zijn worden geblokkeerd.
Als die "kill switch" waarover mensen zo graag praten ooit al gebruikt wordt dan is het om een applicatie te blokkeren. De suggestie dat daarmee een iPhone onklaar kan worden gemaakt is totaal uit de lucht gegrepen (gelukkig). Het zou hoogst onwenselijk zijn als Apple die mogelijkheid heeft.
Misschien voortaan dingen iets minder zwart/wit en bevooroordeeld lezen?
Haha, wtf.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 19:21
Zpottr schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:17:
Afgezien van de punten die je had kunnen weten voor je 'm kocht (navi, flash, c/p, voice dialling) is dat een kwestie van smaak natuurlijk, maar je smaak is vrij uniek als je vindt dat internet op WinMo beter werkt dan op de iPhone... om nog maar te zwijgen over het liever gebruiken van een stylus ;) Dat hoor je niet vaak.
Alleen bij iPhone gebruikers mischien niet. Ik mis de stylus ook soms en internet werkt maar net zoals je het zelf gewend bent ''aangepraat'' bent Ik vind ze bijde erg fijn werken en beide hebben hun makken. Dus zo uniek is die smaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Mijn iPhone 3G is vandaag gestolen uit de kleedkamer tijdens het voetballen. Echt ontzettend balen en ontzettend gefrustreerd. Maar ik heb nog wel het IMEI-nummer en Serial nummer enzo dat op de doos staat. Is er een mogelijkheid om dit te blokkeren ofzo of deze iphone in ieder geval onwerkbaar te maken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

musiqman schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:10:
[...]

Alleen bij iPhone gebruikers mischien niet. Ik mis de stylus ook soms en internet werkt maar net zoals je het zelf gewend bent ''aangepraat'' bent Ik vind ze bijde erg fijn werken en beide hebben hun makken. Dus zo uniek is die smaak niet.
Tja, hier komen we niet uit natuurlijk ;)

Mijn ervaring is dat mensen (collega's, vrienden) die meerdere soorten [gebruikt/ in bezit] hebben bij de iPhone altijd over één ding zeer te spreken zijn: de web browser en dat je dat ding prima met je vingers kunt bedienen.

Voor de rest wordt de telefoon door genoeg mensen afgefakkeld om de (afwezige) zaken die hierboven al genoemd zijn... Oh well. Maar inderdaad, als je Safari al niet fijn vindt werken koop dan als volgende telefoon iets anders :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://limitedhype.com/wp-content/uploads/2008/12/12-03-08schoshe.thumbnail.jpg
Scosche, best known for their innovative automotive accessories, has released a new alternative for charging both the iPhone and the iPod. The reviveLITE is a cordless charging mechanism which automatically illuminates in any low light setting. The light can be switched off at anytime and meets Energy Star performance standards. It is currently available in black and white at Scosche’s online shop.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 04:17:
[afbeelding]
Scosche, best known for their innovative automotive accessories, has released a new alternative for charging both the iPhone and the iPod. The reviveLITE is a cordless charging mechanism which automatically illuminates in any low light setting. The light can be switched off at anytime and meets Energy Star performance standards. It is currently available in black and white at Scosche’s online shop.

Klik
Sja, ik snap het nut niet? Externe batterypacks bestaan al sinds de 1G en om dit nou constant mee te zeulen..? Qua formaat is het ook geen lichtgewicht, dus wat dat betreft zou ik misschien eerder uitwijken nar een Mophie Juice Pack.
Maargoed. Als ik thuiskom plug ik m'n iPhone gewoon direct in z'n dock, ook al doe ik gek genoeg toch al ~ 2 volle dagen met de accu.
Murderer schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:34:
Mijn iPhone 3G is vandaag gestolen uit de kleedkamer tijdens het voetballen. Echt ontzettend balen en ontzettend gefrustreerd. Maar ik heb nog wel het IMEI-nummer en Serial nummer enzo dat op de doos staat. Is er een mogelijkheid om dit te blokkeren ofzo of deze iphone in ieder geval onwerkbaar te maken!?
Lullig :/ Heb je het ook al met de leiding opgenomen? Als je in Amsterdam woont kunnen ze hem wellicht nog sms-bomben (als ze dat nog doen), maar anders valt er bijzonder weinig te doen

[ Voor 31% gewijzigd door r0b op 08-12-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
r0b schreef op maandag 08 december 2008 @ 08:18:

[...]

Lullig :/ Heb je het ook al met de leiding opgenomen? Als je in Amsterdam woont kunnen ze hem wellicht nog sms-bomben (als ze dat nog doen), maar anders valt er bijzonder weinig te doen
Ok er is niks specifieks te blokkeren? Ik woon in Amsterdam dus wat houdt dat sms-bomben precies in?
Daarnaast heb ik zo'n click and buy abonnementje. Is dat gekoppeld aan je sim of aan de iPhone? Want anders moet ik dat ook nog even blokkeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Click & Buy is gekoppeld aan je Itunes account. En daarvoor moet je iedere keer je wachtwoord opgeven als je er gebruik van wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:00:
Citaat van iemand op een ander forum van een maandje terug:

"3G is bijna onmogelijk op het KPN netwerk, aangezien de iPhone nog niet unlockbaar is."

Peeps hier de iPhone met KPN netwerk en werkt de 3G daar goed? Lijkt mij namelijk een fabeltje anders verkopen gsm sites de iphone heus niet.
Ik draai alweer eff op KPN en heb (omgeving Rotterdam) altijd 3G gehad...
Werkt echt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murderer schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:50:
[...]

Ok er is niks specifieks te blokkeren? Ik woon in Amsterdam dus wat houdt dat sms-bomben precies in?
Daarnaast heb ik zo'n click and buy abonnementje. Is dat gekoppeld aan je sim of aan de iPhone? Want anders moet ik dat ook nog even blokkeren ofzo.
gewoon aangifte doen bij de pliesie. Kun je ook info krijgen over sms bombardementen etc. en meer info over wat de mogelijkheden zijn om je phone onklaar te maken. Ik vrees dat er weinig voorhanden is nowadays.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:35:
Normaal, als je een nummer intypt, plakt de iPhone er zelf een spatie tussen (0612345678 wordt 06 12345678, en 0704441234 wordt 070 4441234). Alleen lijkt het nu erop dat sommige netnummers (071, 073, 079 bijvoorbeeld) niet meer worden herkent, en hier geen spatie tussen wordt geplakt (0714441234 blijft 0714441234).
Wat, niemand die dit even kan testen op zijn/haar phone? Vind het nogal een slordige bug, en aangezien het ook voorkomt dat ik namen in m'n display krijg als ik gebeld wordt, een redelijke grove bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:09:
[...]

Wat, niemand die dit even kan testen op zijn/haar phone? Vind het nogal een slordige bug, en aangezien het ook voorkomt dat ik namen in m'n display krijg als ik gebeld wordt, een redelijke grove bug.
070 doet 't nog, 071 en hoger idd niet meer. 08* weer wel. Stom, 072 is gewoon een driecijferig netnummer in de richting van Alkmaar... Hoe verhoudt zich dit tot namen? De iPhone matcht namelijk zonder die spaties ook wel hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 20:32

"3G is bijna onmogelijk op het KPN netwerk, aangezien de iPhone nog niet unlockbaar is."

Peeps hier de iPhone met KPN netwerk en werkt de 3G daar goed? Lijkt mij namelijk een fabeltje anders verkopen gsm sites de iphone heus niet.
Ik heb een Nederlandse iPhone 3g geunlocked via T-Mobile en met een zakelijk KPN kaartje erin en dat gaat prima. Goeie dekking, vaak beter dan die van T-Mobile. Mn vriendin heeft ook een iPhone maar met T-Mobile dus kan goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Shiver23 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:12:
[...]

Ik heb ook stof onder het glas. Hoeveel is een paar weken? En in die tussentijd geen leentoestel?
Paar weken is precies 2 weken en ik wilde geen leentoestel maar is me wel aangeboden!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Vandaag via marktplaats een 16 gig iphone 3g gehaald, 400 euro, nette prijs
Een ben er nu al gek op!!! wat gaat dat scherm lekker soepel, ook met sms typen, geweldig gewoon
Snapte ff niet waarom mijn t-mobile simcard niet geaccepteerd werd, maar zodra itunes geinstalleerd was ging alles vanzelf, geweldig, en dat terwijl ik geen mac liefhebber ben
Maar een iphone zag ik al lange tijd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:17:
[...]

070 doet 't nog, 071 en hoger idd niet meer. 08* weer wel. Stom, 072 is gewoon een driecijferig netnummer in de richting van Alkmaar... Hoe verhoudt zich dit tot namen? De iPhone matcht namelijk zonder die spaties ook wel hoor.
Nee dus. Naast het feit dat er bij het intypen geen spatie komt, krijg ik van personen uit deze regio's ook de naam dus niet te zien als ze me bellen.

Als iemand uit Zoetermeer (079) mij belt, krijg ik zijn nummer (zonder spatie) in beeld, en *geen* naam eronder.

Toevallig heb ik in Den Bosch (073) en Zoetermeer (079) gewoond en heb dus nogal wat contacts uit die regio's, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:30:
[...]

Nee dus. Naast het feit dat er bij het intypen geen spatie komt, krijg ik van personen uit deze regio's ook de naam dus niet te zien als ze me bellen.

Als iemand uit Zoetermeer (079) mij belt, krijg ik zijn nummer (zonder spatie) in beeld, en *geen* naam eronder.

Toevallig heb ik in Den Bosch (073) en Zoetermeer (079) gewoond en heb dus nogal wat contacts uit die regio's, vandaar...
Hmm, da's vreemd. Wat gebeurt er als je een van die contacts delete en 'm opnieuw aanmaakt, en 'm daarna laat bellen?

Enige wat ik me kan bedenken-- omdat 'ie blijkbaar 07X behalve 070 niet herkent, weet 'ie mischien ook niet dat '0712345678' en '+31712345678' feitelijk hetzelfde nummer zijn. Mobiele netwerken hier sturen alle nummers met 't internationale formaat door, staan ze zo in je adresboek?

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 08-12-2008 23:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Zpottr schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:59:
[...]

Als die "kill switch" waarover mensen zo graag praten ooit al gebruikt wordt dan is het om een applicatie te blokkeren. De suggestie dat daarmee een iPhone onklaar kan worden gemaakt is totaal uit de lucht gegrepen (gelukkig). Het zou hoogst onwenselijk zijn als Apple die mogelijkheid heeft.

[...]

Haha, wtf.
Dat hoef je mij dus niet uit te leggen. Ik kan me voorstellen (jij kennelijk dus niet) dat er mensen zijn die niet zo goed in de materie zitten als wij en denken dat het met die killswitch wel op te lossen is (niet dus omdat het alleen voor apps is). Er is dus geen suggestie dat de techniek daarvoor op dit moment gebruikt kan worden, meer een stukje onwetendheid in de vorm van "ze hebben een killswitch, zouden ze die er niet voor kunnen gebruiken?". Dus nogmaals: iets minder bevoordeeld en zwart/wit lezen en reageren, je maakt van een mug een olifant namelijk.

Overigens is die killswitch alleen al een onwenselijk iets omdat Apple daarmee controlled wat er op je iPhone mag. Er zitten 2 zijden aan die medaille maar dat wist je vast al.
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:09:
[...]

Met 074 ook op al diverse iPhones het probleem kunnen reproduceren. Er stond ons wel iets van bij dat het voor 2.2 wel prima werkte.

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 09-12-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 20:11
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:14:
Zo heeft iedereen wel wat, Ferry34. In de nieuwe update moet Safari ook een stuk stabieler zijn.

Denk dat via forums reageren gewoon op geen een telefoon lekker werkt en al helemaal niet op Windows mobile 6. Dit zou ik gewoon doen via laptop/pc.

Smartphones lijken me meer gemaakt om sites te lezen en dus op de hoogte van dingen te blijven en dat doet volg eens mij de iPhone als beste met Safari.
Die mio had bijv ook gewoon Word erop zitten. Hartstikke handig om dingen mee te noteren als ik iets op moest schrijven. Ik verwachtte gewoon dat een iphone dat ook allemaal kon, maar dat is dus niet zo.

Met mn mio 701 ging dat anders perfect! Nooit crashde internet, wel sloeg windows 1 keer per maand vast en moest je herstarten.

Vooral forums volgen, berichten editten ging heel goed. Gewoon met stylus en scroll bar.
Je moet s weten hoe vaak ik een link wil doorgeven, terwijl dit niet kan!

Als ik iets op bepaalde sites wil opzoeken dan kan dat niet omdat het beginscherm is opgebouwd met flash en ik dus niets kan kiezen. Dan typ ik de naam van de site en het product in op google en via die link kan ik dan op die pagina komen.

Het uiterlijk is prachtig, net als de kwaliteit van het scherm en het kantelen, maar voor iemand als ik die veel internet en op forums zit heeft het grote nadelen.
Dan wil je een zin deleten, blijft de backspace knop weer s hangen: weer alle tekst weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Gisteren bij de T-mobile store langs geweest, ga na de feestdagen mijn Iphone inleveren. Ze zullen er een week of 2 / 3 over doen, maar dan zou ik hem terug moeten krijgen zonder haarscheurtjes in de cover (witte iphone 3g week 32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
nnndoh schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:29:
Vandaag via marktplaats een 16 gig iphone 3g gehaald, 400 euro, nette prijs
Een ben er nu al gek op!!! wat gaat dat scherm lekker soepel, ook met sms typen, geweldig gewoon
Snapte ff niet waarom mijn t-mobile simcard niet geaccepteerd werd, maar zodra itunes geinstalleerd was ging alles vanzelf, geweldig, en dat terwijl ik geen mac liefhebber ben
Maar een iphone zag ik al lange tijd zitten.
Grats met je nieuwe speelgoed en idd een nette prijs :)
Ik ben ook een Windows gebruiker van het eerste uur, maar de iPhone zit gewoonweg zeer goed in elkaar.
Overigens zijn er een paar dingen die ik wel nog anders zou willen zien op de iPhone:

- Het zelf kunnen activeren van de lock (met code dus). Dit kan handig zijn op verjaardagen waar iedereen met je iphone wilt spelen :P

- De SMS popup notificatie helemaal uit zetten.

- Je agenda punten op het slide-to-unlock screen.

Ik weet dat dit al mogelijk is met een jailbreak (alleen van het locken weet ik niet), maar het zou gewoon ook default moeten kunnen.

Edit:

- Een code instellen op apps! (niet iedereen hoeft mijn sms'jes te lezen)

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 09-12-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Wat bedoel je met het zelf activeren van de lock? Dit kan toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Settings -> General -> Passcode lock -> Require Passcode -> Immediately
(Kan je gelijk Show SMS Preview -> Off zetten)

Als je dan op de powerknop bovenaan drukt, gaat hij op lock en vraagt gelijk een passcode als je wil unlocken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:58
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een Iphone 3G aan te schaffen. Echter zou ik het heel fijn vinden als ik er straks ook mee kan navigeren. ;) Ik kan me niet voorstellen dat het er niet aankomt, maar de vraag is wanneer.

Heeft iemand misschien het laatste nieuws hierover? Alles wat ik vind is al weer van een maandje geleden.
Apple kan het meestal goed stil houden als het om nieuwe toepassingen gaat, maar ik ben toch wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:34:
Settings -> General -> Passcode lock -> Require Passcode -> Immediately
(Kan je gelijk Show SMS Preview -> Off zetten)

Als je dan op de powerknop bovenaan drukt, gaat hij op lock en vraagt gelijk een passcode als je wil unlocken.
Zover was ik al ;)

Nee wat ik bedoel is, dat ik zelf kan kiezen wanneer ik het aan zet of juist niet.
Dus bv 2x snel op de powerbutton (of 3sec inhouden) = lock erop en 1x snel op de powerbutton is geen lock.
Nu is het of altijd of na "x" tijd.

Hoop dat dit wat duidelijker is :)

De sms preview heb ik ook al uit staan, maar zou liever helemaal niets zien op het unlock scherm. bij het sms icon staat tenslotte ook al indicator als je een nieuwe sms hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door bitpixl op 09-12-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Ferry34 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:12:
[...]

Je moet s weten hoe vaak ik een link wil doorgeven, terwijl dit niet kan!
Op je iPhone of o je mio? Op je iPhone kan je wel links versturen, druk op het plusje in Safari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 08:51

Stewie!

Keen must die!

Sonic schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:25:
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een Iphone 3G aan te schaffen. Echter zou ik het heel fijn vinden als ik er straks ook mee kan navigeren. ;) Ik kan me niet voorstellen dat het er niet aankomt, maar de vraag is wanneer.

Heeft iemand misschien het laatste nieuws hierover? Alles wat ik vind is al weer van een maandje geleden.
Apple kan het meestal goed stil houden als het om nieuwe toepassingen gaat, maar ik ben toch wel benieuwd!
Dat werkt met een sterke vertraging en altijd te langzaam om te navigeren tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
DaMorpheus schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:26:
[...]
Dat werkt met een sterke vertraging en altijd te langzaam om te navigeren tijdens het rijden.
Kun je uitleggen wat je bedoelt? Heb je misschien nog enige onderbouwing? :)

XRoad lijkt vooralsnog de enige te zijn, die echt op korte termijn met navigatiesoftware uitkomt. De applicatie moet als het goed is ergens half december beschikbaar komen via de App Store (eerst Amerika en later Europa). Verder zou TeleNav nog met software komen, maar na half september is daar eigenlijk niets meer over naar buiten gebracht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:58
Dat klinkt goed! Bedankt voor de info!

Is het bij de iPhone ook zo dat je het apparaat moet registreren op naam? Dus stel ik koop hem van iemand over, moet ik dan nog wat op mijn eigen naam laten zetten?

Misschien heeft iemand nog tips waar ik op moet letten als ik hem overkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Dat ziet er wel goed uit moet ik zeggen dat "Xroad" hopelijk komt het ook voor de Europese markt :)

Iemand nog iets gehoord van TomTom lately? Die zouden ook een app zo goed als klaar hebben dacht ik ooit ergens opgevangen te hebben?

Of houdt Apple het eea tegen omdat ze zelf nog met een nav-app komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Eximius schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:09:
Dat ziet er wel goed uit moet ik zeggen dat "Xroad" hopelijk komt het ook voor de Europese markt :)

Iemand nog iets gehoord van TomTom lately? Die zouden ook een app zo goed als klaar hebben dacht ik ooit ergens opgevangen te hebben?
Die waren aanvankelijk heel enthousiast, als in dat ze al software klaar hadden. Maar die hebben nooit concrete plannen naar buiten gebracht over het op de markt brengen daarvan.
Of houdt Apple het eea tegen omdat ze zelf nog met een nav-app komen?
Zolang er nog geen navigatiesoftware te koop is in de App Store, blijft dat ook een mogelijkheid :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Inmiddels heb ik mijn iPhone 3G zo'n 4 maanden in gebruik. Alles werkt eigenlijk perfect en ben dan ook zeer te spreken over het toestel. Ik heb echter alleen sinds enige tijd een probleem met het scherm. Als ik wat hard op het scherm druk dan verschijnt als het ware een luchtbel onder het scherm. Eigenlijk hetzelfde effect als wanneer je bij een rekenmachine op het scherm drukt. Volgens mij is dit niet de bedoeling, maar wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? En zou hier mogelijk garantie opzitten, zodat ik een nieuw toestel kan halen bij een T-mobile shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
jwkempeneers schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:37:
Inmiddels heb ik mijn iPhone 3G zo'n 4 maanden in gebruik. Alles werkt eigenlijk perfect en ben dan ook zeer te spreken over het toestel. Ik heb echter alleen sinds enige tijd een probleem met het scherm. Als ik wat hard op het scherm druk dan verschijnt als het ware een luchtbel onder het scherm. Eigenlijk hetzelfde effect als wanneer je bij een rekenmachine op het scherm drukt. Volgens mij is dit niet de bedoeling, maar wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? En zou hier mogelijk garantie opzitten, zodat ik een nieuw toestel kan halen bij een T-mobile shop?
Waarom druk je uberhaupt hard op het scherm? Dat is helemaal niet nodig. En ook slecht voor je scherm.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Hoe lichter de aanraking is, hoe beter.
Je merkt ook dat de Iphone heel licht contact beter pakt dan echt indrukken, niet zo vreemd aangezien de techniek met zwakke electrische impulsen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Gister met de Iphone van een collega naar http://www.pdatech.nl/ geweest. Het toestel was uit d'r jas gevallen en het hele glas gebroken (display en touchpanel werkten wel gewoon). Even gebeld; "ja hoor, kom maar langs, kost €89 en je kunt erop wachten".

Dus ik daarheen, na een half uurtje stond ik weer op straat, met werkende Iphone, officiële bon en 3 maanden garantie op het uitgevoerde werk. En die gozer werkt gewoon netjes, geordend, vakkundig en geen vaag gepruts in achterafkamertjes, gewoon voor je neus. Opsturen kan ook en zou naar verluid zo'n 5 werkdagen in beslag nemen.

Heerlijk contrast met opsturen naar de fabrikant of de vervelende verhalen die je van sommige andere reparateurs hoort waarbij je weken moet wachten voor dat je het toestel terugkrijgt, vaak nog beschadigd of het toestel van een ander ook en voor veel meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
oke, nu even een noob vraagje van mij.
Ik heb mezelf aangemeld bij itunes en click and buy, allerhande codes ingevoerd en nu wil ik graag google earth hebben. dies tenminste gratis.
gister avond tot vandaag had ik de hele tijd "waiting" onder het icoontje staan,
uiteindelijk weggehaald en opnieuw geprobeerd down te loaden.
Nu heb ik al sinds vanmiddag " loading" staan.

Wat moet ik eigenlijk doen?

laat maar, hij doet het al :)

[ Voor 4% gewijzigd door nnndoh op 09-12-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

had ik ook, storinkje bij apple denk ik

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Vanitas schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:06:
[...]

Waarom druk je uberhaupt hard op het scherm? Dat is helemaal niet nodig. En ook slecht voor je scherm.
Het is niet alleen als ik hard op het scherm druk, maar het is ook al te zien als ik de grote ronde knop onder aan het toestel indruk. Dus wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Vanitas schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:06:
[...]

En toch mag je zo hard drukken als je wilt (redelikjerwijs) zonder dat er een luchtbel onder komt te zitten, dus hier is volgens mij toch iets mis ik heb namelijk geen luchtbellen en ik denk anderen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Oké, vandaag op m'n werk wilde ik een film op m'n iPhone zetten, maar dat mocht niet van iTunes want andere library weet ik veel, blabla. Wat een gezeik, maar goed dat is dan maar de prijs die ik moet betalen voor een iPhone. De enige optie was om m'n iPhone leeg te gooien en met de library aldaar te syncen (die leeg is, de enige reden dat iTunes er daar op staat is omdat ik hoopte er dan ook daar spullen op te kunnen zetten), maar daar voelde ik niks voor dus ik heb dat geannuleerd.

Nu ben ik dus thuis, is m'n iPhone 'leeg' (onderweg heb ik niet gekeken). Leeg, in zoverre, dat er geen muziek en films meer in de library staan, maar de ruimte wordt nog wel gebruikt. Hier ben ik dus niet blij mee, de muziek enzo heb ik allemaal nog wel op de pc maar hij hield zo handig bij waar ik was gebleven in m'n films en audioboeken. Is het mogelijk deze informatie terug te krijgen, of moet ik de boel maar gewoon wissen (en hoe doe ik dat, want ik kom er niet bij... alles staat nu onder 'overige').

Die enige optie die er lijkt te bestaan is 'herstellen' maar dat klinkt als een hoop werk met alle apps ook weer netjes terug zetten enzo. Plus dat ik dan nog steeds m'n muziek niet terug heb op de juiste stand, want dat is 'terugzetten op fabrieksinstellingen'.

iTunes maakt wel regelmatig een backup, hoe kan ik die terugzetten? En hoe kan ik dan kiezen van wanneer (want hij heeft nu ook mijn 'lege' iPhone gebackupt). Edit: terugzetten kan met rechtermuis op mijn iPhone klikken, maar ik kan niet aangeven welke backup...

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 09-12-2008 22:46 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Dutch_Razor schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:39:
[...]

En toch mag je zo hard drukken als je wilt (redelikjerwijs) zonder dat er een luchtbel onder komt te zitten, dus hier is volgens mij toch iets mis ik heb namelijk geen luchtbellen en ik denk anderen ook niet.
Ik zal binnenkort wel even een T-Mobile shop binnen stappen om het even te vragen. Alle functies werken overigens nog wel gewoon, het is puur de vreemde 'soort van luchtbel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Punksmurf schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:43:
Oké, vandaag op m'n werk wilde ik een film op m'n iPhone zetten, maar dat mocht niet van iTunes want andere library weet ik veel, blabla. Wat een gezeik, maar goed dat is dan maar de prijs die ik moet betalen voor een iPhone. De enige optie was om m'n iPhone leeg te gooien en met de library aldaar te syncen (die leeg is, de enige reden dat iTunes er daar op staat is omdat ik hoopte er dan ook daar spullen op te kunnen zetten), maar daar voelde ik niks voor dus ik heb dat geannuleerd.
Dit is geen antwoord op je vraag, maar als je ergens over WiFi beschikt, kun je met behulp van Files, Air Sharing, of de gratis Discover app bestanden toch op je iPhone zetten door iTunes te omzeilen. Ook PDF, doc, en alle ondersteunde formaten zijn mogelijk. Is wel handig, maar het is natuurlijk triest dat de iPhone alleen maar kan syncen en niet los even een bestandje kan meenemen mocht dat een keer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:04

Jep, ik hier met een Hi abbonnementje. Omdat bij Hi de snelheid van 3G niet bijzonder is, gebruik ik het maar weinig. Dit ook met oog op een aanzienlijk hoger verbruik van de batterij. Dan maar normaal G en Wifi in huis. Ik hoefde btw ook niets in te stellen, sim erin en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF?
Low memory 8)7 1,64GB Vrije ruimte of gaat dit over werk geheugen?
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/b8f0d7af17d58789facfb03657da6936.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tja, Jaadu VNC (oid) vindt simpelweg dat je iPhone te weinig RAM vrij heeft om die applicatie goed te kunnen draaien :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zpottr op 10-12-2008 13:19 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 15:24
Vandaag na een lange nacht slapen gebruik ik me iPhone weer. Wil ik kijken of ik nieuwe berichten heb gaat het scherm niet meer aan als ik op de home knop druk. Heb ik weleens eerder gehad, dus in de stroom adapter geduwd. Wel beeld, hierna enkele malen het beeld uitgevallen en precies hetzelfde probleem. Nu 10 minuten later krijg ik helemaal geen beeld meer :S, is dit een bekend probleem? Daarbij ben ik oh zo bang dat ze het straks weer op waterschade gaan gooien

/edit

Alweer tot leven na hard reset :(

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-12-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Punksmurf schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:43:
Oké, vandaag op m'n werk wilde ik een film op m'n iPhone zetten, maar dat mocht niet van iTunes want andere library weet ik veel, blabla. Wat een gezeik, maar goed dat is dan maar de prijs die ik moet betalen voor een iPhone.
http://tinyfish.net/2008/...-with-multiple-computers/ :)
Ik moet dat binnenkort nog eens uitvoeren om te kijken of het werkt, maar het klinkt logisch.

Wat betreft die gebruikte ruimte: zelfde probleem had ik ook constant bij m'n Nano 3G; enige oplossing daar was inderdaad een volledige restore en weer van voren af aan beginnen .. :|
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:16:
WTF?
Low memory 8)7 1,64GB Vrije ruimte of gaat dit over werk geheugen?
[afbeelding]
Werkgeheugen inderdaad. Tja, als je pc op 1920x1200 draait en dat laad je fullscreen in je iPhone vreet dat inderdaad wat geheugen .. :P (Afhankelijk van kwaliteit, compressie, etc.)

[ Voor 25% gewijzigd door r0b op 10-12-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
r0b schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:38:
[...]

Ik moet dat binnenkort nog eens uitvoeren om te kijken of het werkt, maar het klinkt logisch.

Wat betreft die gebruikte ruimte: zelfde probleem had ik ook constant bij m'n Nano 3G; enige oplossing daar was inderdaad een volledige restore en weer van voren af aan beginnen .. :|

[...]

Werkgeheugen inderdaad. Tja, als je pc op 1920x1200 draait en dat laad je fullscreen in je iPhone vreet dat inderdaad wat geheugen .. :P (Afhankelijk van kwaliteit, compressie, etc.)
Thnx voor de link :) Zal het vandaag of morgen ook eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....
ah thanks, dacht niet dat dat zo hard zou gaan. Ik heb inderdaad een aardige resolutie (1680x1050) Ik vind de tip zo raar: reboot the iphone. Hij stond net een kwartier aan... Nou ja, iPod draaide wel op de achtergrond. VNC op OSX kan verder alleen maar op 32bit mode, dus daar is verder nog weinig aan te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik zal wel niet de eerst zijn die op de T-Mobile site:
http://www.t-mobile-academy.net/ek_tmnl/3_ek_iphone845bs/

Helemaal linksboven als "paginatitel" in de browser toch een hele andere telefoonnaam zie staan...

Beetje slordig van T-Mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Dat zit hem in de nieuwe versie van Mocha VNC Lite (v2.0 dus). Daarvoor had ik er geen last van (mijn desktop 1680 x 1050 en VNC niet op de 32 bit modus). Na de melding blijft het wel werken bij mij.

PS in samenwerking met iWOL werkt het wel vet! Remote PC aanzetten, en met VNC er naartoe. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door OnTheJazz op 10-12-2008 15:23 . Reden: bit modus opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Goeeeeed, de laatste dagen gingen mijn oordopjes niet meer goed in mijn jack-ingang van mijn iPhone. Hij bleef erg los zitten en stereo-mix werd soms niet bereikt. Er was dus geen goed contact. Ik was al helemaal bang dat ik mijn iPhone wekenlang kwijt zou zijn om hem te laten repareren. Zelf repareren durfde ik niet aan, bang om kortsluiting te maken. Gelukkig kreeg ik net het briljante idee om dan maar een plastic lepel te breken en daarmee in de uitgang te gaan zitten peuren.

Resultaat: Een shitload aan vastgekoekte en ingedrukte stof die eruit kwam vallen. En nu werkt mijn iPhone weer perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

NiteSpeed schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:14:
Goeeeeed, de laatste dagen gingen mijn oordopjes niet meer goed in mijn jack-ingang van mijn iPhone. Hij bleef erg los zitten en stereo-mix werd soms niet bereikt. Er was dus geen goed contact. Ik was al helemaal bang dat ik mijn iPhone wekenlang kwijt zou zijn om hem te laten repareren. Zelf repareren durfde ik niet aan, bang om kortsluiting te maken. Gelukkig kreeg ik net het briljante idee om dan maar een plastic lepel te breken en daarmee in de uitgang te gaan zitten peuren.

Resultaat: Een shitload aan vastgekoekte en ingedrukte stof die eruit kwam vallen. En nu werkt mijn iPhone weer perfect :).
Hoe lang heb je je iPhone inmiddels? Je bent inmiddels de derde die dit hier meldt meen ik, dus het lijkt een vrij veel voorkomende probleem te zijn?

Ik heb eigenlijk constant m'n jackplug erin zitten, behalve als de iPhone in z'n dock zit. Hoop dat dit het wat tegengaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
r0b schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:36:
[...]

Hoe lang heb je je iPhone inmiddels? Je bent inmiddels de derde die dit hier meldt meen ik, dus het lijkt een vrij veel voorkomende probleem te zijn?

Ik heb eigenlijk constant m'n jackplug erin zitten, behalve als de iPhone in z'n dock zit. Hoop dat dit het wat tegengaat...
Ik heb mn iPhone al een half jaar, nooit de plug schoongemaakt en hij doet t nog altijd goed dus... Lijkt me dan ook niet echt een probleem van de iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 19:30
Heb zojuist mn iphone geupgrade naar FW 2.2 alleen nu ben ik mijn oude Winterboard theme kwijt. Hij leek hierop

Afbeeldingslocatie: http://www.apptapp.com/summerboard/png/screen1.png

maar dan met een zwarte balk bovenin en die zoek ik (Anders komt mn custom T-mobile logo niet goed in beeld ;) ).

Volgens mij is het een theme van Louie Mantia. Kan ook voor summerboard zijn, maar dat maakt verder niet uit. Heb zowel Cydia als de Installer erop staan, maar deze theme kan ik niet meer vinden. Weet iemand een source die ik kan toevoegen die hem wel heeft? Of een alternatieve naam? Ik weet zeker dat ik hem de vorige keer via de installer van mijn iphone heb gedowned, niet via internet of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 08-10 10:30

Padvinder

doet z'n best

Dutch_Razor schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:16:
[...]

Ik heb mn iPhone al een half jaar, nooit de plug schoongemaakt en hij doet t nog altijd goed dus... Lijkt me dan ook niet echt een probleem van de iPhone :P
Ik had gisteren ook ineens dat de knop van m'n headsetje niet meer reageerde. Er bleek stof in de jack-ingang te zitten. Is dus wel een redelijk veel voorkomend probleem lijkt me.

Gelukkig wel gemakkelijk te verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padvinder schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:54:
[...]

Ik had gisteren ook ineens dat de knop van m'n headsetje niet meer reageerde. Er bleek stof in de jack-ingang te zitten. Is dus wel een redelijk veel voorkomend probleem lijkt me.

Ik had het gister toevallig ook ;)
Ik duwde mijn plug erin en ik denk wat een raar geluid. Kwam het geluid nog gewoon uit het speakertje, pakte die em ook niet, maja ff eruit en erin en het werkte weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
r0b schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:36:
[...]

Sinds augustus. Ik gebruik hem iedere dag naar school toe :). Het kan best zijn dat er wat stof en vuil in mijn zak zat wat ik er per ongeluk in heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag, met hopelijk ook een kort antwoord: " Zit bij jullie iPhone het aan/uit-knopje ook enigzins scheef in de behuizing?

Als je het vanaf de achterkant bekijkt, lijkt de linkerkant van het knopje hoger (0,5 mm) te liggen dan de rechterkant. Ik vind het knopje namelijk af en toe erg scherp aanvoelen aan mijn vinger, waarbij de linkerkant beduidend scherper aanvoelt dan links. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Zoals eerder in dit topic opgemerkt, is mijn iPhone afgelopen zondag gestolen. Nou had ik mijn gmail-account daarop ingesteld en zojuist is opeens mijn hele inbox geleegd. Nogal klote, maar eigenlijk mijn eigen schuld want ik heb mijn wachtwoord niet veranderd. Voordeel is wel dat ik nu waarschijnlijk het ip van de 'dief' heb.
Maar klopt het dat de iPhone gebruik maakt van IMAP? En wat kan ik precies met het ip? Moet ik het bij de politie aanmelden voordat ik er verder iets mee kan? Het ip is: 77.249.26.142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Padvinder schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:54:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat in elk toestel waar een gat in zit daar in sommige gevallen onherroepelijk stof inkomt, misschien bij de 3G meer dan bij de 1G, maar tenzij ze er een klepje op maken wat dan weer un Apple like is zul je toch altijd stof in ingangen houden :P

• NiteSpeed
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:13:
Korte vraag, met hopelijk ook een kort antwoord: " Zit bij jullie iPhone het aan/uit-knopje ook enigzins scheef in de behuizing?

Als je het vanaf de achterkant bekijkt, lijkt de linkerkant van het knopje hoger (0,5 mm) te liggen dan de rechterkant. Ik vind het knopje namelijk af en toe erg scherp aanvoelen aan mijn vinger, waarbij de linkerkant beduidend scherper aanvoelt dan links. :X
Kort antwoord: Bij mij zit hij kaarsrecht.

Verwijderd

Murderer schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:23:
...Voordeel is wel dat ik nu waarschijnlijk het ip van de 'dief' heb.
Maar klopt het dat de iPhone gebruik maakt van IMAP? En wat kan ik precies met het ip? Moet ik het bij de politie aanmelden voordat ik er verder iets mee kan? Het ip is: 77.249.26.142
wauw, hoe kwam je daar zo achter?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 00:10 ]

• Punksmurf
Diddle schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:25:
[...]

Dit is geen antwoord op je vraag, maar als je ergens over WiFi beschikt, kun je met behulp van Files, Air Sharing, of de gratis Discover app bestanden toch op je iPhone zetten door iTunes te omzeilen. Ook PDF, doc, en alle ondersteunde formaten zijn mogelijk. Is wel handig, maar het is natuurlijk triest dat de iPhone alleen maar kan syncen en niet los even een bestandje kan meenemen mocht dat een keer nodig zijn.
Thanks. Ik had zelf ook al i-funbox gevonden (nou ja, een link in dit topic dacht ik?). Misschien kan ik ze daarmee (of een van de dingen die jij noemt) verwijderen zodat een totale restore niet nodig is om de ruimte terug te krijgen.
[...]

Lekker k*t dan... Leuk dat ze hem zo vol trappen met DRM, maar dit hoeft nou ook weer niet ;).
Anyway, bedankt voor de link, morgen eens bestuderen!
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:13:
Langer antwoord: als ik van voren kijk zit hij amper scheef (aan de 'buitenzijde' 1/10 à 2/10mm ofzo, onnauwkeurige schatting), van achter lijkt het schever omdat de achterkant daar al een beetje krom loopt.
Verder geen last van, knopje voelt prima. Wel wat 'scherp' mischien, maar het voelt meer solide dan de meeste knopjes die gewoon van plastic zijn, met afgeronde kanten enzo. Geldt ook voor de andere knopjes, behalve de home natuurlijk.

met een hamer past alles

• r0b

r0b

Zoals eerder in dit topic opgemerkt, is mijn iPhone afgelopen zondag gestolen. Nou had ik mijn gmail-account daarop ingesteld en zojuist is opeens mijn hele inbox geleegd. Nogal klote, maar eigenlijk mijn eigen schuld want ik heb mijn wachtwoord niet veranderd. Voordeel is wel dat ik nu waarschijnlijk het ip van de 'dief' heb.
Jij zal er sowieso niks mee kunnen :P ; als je het IP-adres op een redelijk aantoonbare legale wijze hebt weten te achterhalen kun je het inderdaad het beste bij de politie aanmelden. Aangezien het om een Chello IP-adres gaat zou het wel redelijk snel mogelijk moeten zijn om vlot de NAW-gegevens van de eigenaar te achterhalen..

In theorie.

• leonvw
Inderdaad direct mee naar de politie gaan en uit laten zoeken...
Met zijn IP adres wordt het toch al wat makkelijker om hem te vinden :)

Waag eventueel eens een belletje aan UPC. Kleine kans, maar wie weet zijn ze meewerkend en kom je erachter waar die fucker woont.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Het is in ieder geval niet de slimste dief :X
Loser. Dat ze toch met hun fikken van andermans spullen afblijven!
Ik zou er inderdaad mee naar de politie gaan. Maar ja, misschien komt die wel uit bij een omaatje, en heeft de loser haar open wifi gebruikt. Het is helaas geen hard bewijs.

• bart1074
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:10:
[...]

wauw, hoe kwam je daar zo achter?
Nou zoals ik zeg is hij in mijn gmail geweest en heb ik bij last activity zijn ip gevonden.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Gister en vandaag even met het syncen van m'n calenders bezig geweest omdat het syncen via iCal van de Google calendar niet handig is omdat de calender dan op de iPhone niet leesbaar schrijfbaar is...

Als ik dus een afspraak in m'n iPhone had gezet zag ik 'm dus niet op m'n Google calendar.
Plaxo even geprobeerd maar die sync was traag (>10h) en Spanning sync vond ik wel erg duur.

Uiteindelijk uitgekomen bij BusySync en nu netjes een calendar op m'n iMac, iPhone en google calendar helemaal in sync. En als "extra-tje" nu ook de birthday calender van addressbook/iCal op google calendar en iPhone.

Alleen wel jammer dat ik Nuevasync niet kan gebruiken omdat ik al een Exchange account in gebruik heb :(

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Murderer schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:18:
[...]
Nou zoals ik zeg is hij in mijn gmail geweest en heb ik bij last activity zijn ip gevonden.
He verrek, leer ik nog 's wat. Dat is een handige feature, eigenlijk net zoals 'uw laatste bezoek was op... om..." bij je internetbankieren wel zo veilig.
On-Topic: als je naar de pliesie bent geweest, graag je bevindingen (zolang ze het belang van het onderzoek niet dwarsbomen) even posten!

• bart1074
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:44:
[...]

He verrek, leer ik nog 's wat. Dat is een handige feature, eigenlijk net zoals 'uw laatste bezoek was op... om..." bij je internetbankieren wel zo veilig.
On-Topic: als je naar de pliesie bent geweest, graag je bevindingen (zolang ze het belang van het onderzoek niet dwarsbomen) even posten!
Ik heb aangifte gedaan, ik zal eens kijken wat er uit komt. Weinig hoop echter.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Was het een jailbreaked version 8-)?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51
Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:11:
Ik word soms werkelijk doodziek van die iphone. Juist het reageren op forums is veels te lastig.
De moeite die je moet doen wanneer je bijv een eerder geplaatst berichtje wilt editten, om die cursor tussen een woord of letters te krijgen.

Het scrollen is vaak ook een drama in zo'n venster.
Het meest irritante is toch wel het regelmatig crashen van safari als ik net een heel verhaal aan t typen ben en dat die dan de pagina gaat refreshen: dag tekst!

Mijn volgende fone wordt weer een windows met stylus en dus heerlijk scrollen, de cursor meteen op de goede plaats, kopiëren en plakken en wallpapers die blijven staan, voice dialing en hopelijk flash ondersteuning en echte navigatie.
diamond ruilen 8)

• Dutch_Razor
Doe ook gelijk aangifte wegens computervredebreuk oid ( ik weet niet waar het wissen van email onder valt).

Dan gaan ze er misschien sneller achteraan dan met alleen diefstal.

Verwijderd

Sinds vandaag ook in het bezit van een iPhone 3G, geweldig!

Toch heb ik nog een vraag. Ik probeer een applicatie te installeren op mijn iPhone. Als ik dit probeer op de iPhone zelf, moet ik verbinding maken met iTunes, geeft de telefoon aan. Als ik via iTunes dezelfde applicatie probeer te installeren, moet ik aangeven welke creditcard ik heb.

Ik ben niet in het bezit van een creditcard, kan ik dan helemaal geen gebruik maken van de Appstore? Ook niet voor gratis applicaties?

• legendx2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-12-2020
Vorige week me iphone ter reparatie weggebracht. zat 1 dode pixel in
Net een smsje gekregen van Tmobile dat hij gerepareert is.
Ik kreeg een volledig nieuwe iphone uit week 48 en dat in 7 kalenderdagen dus de service van tmobile is echt helemaal top _/-\o_

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:00:
Sinds vandaag ook in het bezit van een iPhone 3G, geweldig!

Toch heb ik nog een vraag. Ik probeer een applicatie te installeren op mijn iPhone. Als ik dit probeer op de iPhone zelf, moet ik verbinding maken met iTunes, geeft de telefoon aan. Als ik via iTunes dezelfde applicatie probeer te installeren, moet ik aangeven welke creditcard ik heb.

Ik ben niet in het bezit van een creditcard, kan ik dan helemaal geen gebruik maken van de Appstore? Ook niet voor gratis applicaties?
Het kan ook via je bankrekening (click&buy). Je maakt dan gewoon via iTunes (en dan de iTunes Store) een account aan. Vervolgens sync je je iPhone en hoef je alleen maar het wachtwoord in te toetsen als je iets wilt kopen (via de App Store op de iPhone).

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:06:
[...]

Het kan ook via je bankrekening (click&buy). Je maakt dan gewoon via iTunes (en dan de iTunes Store) een account aan. Vervolgens sync je je iPhone en hoef je alleen maar het wachtwoord in te toetsen als je iets wilt kopen (via de App Store op de iPhone).
Bedankt...Heb inderdaad daar een account aangemaakt, kan nu wel de Apps downloaden...Krijg alleen nog een foutmelding bij het synchroniseren. Is dit een bekende?

Het programma Hyves is niet op de iPhone geinstalleerd, omdat u er geen bevoegdheid voor hebt op deze computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendx2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:33:
[...]

Bedankt...Heb inderdaad daar een account aangemaakt, kan nu wel de Apps downloaden...Krijg alleen nog een foutmelding bij het synchroniseren. Is dit een bekende?

Het programma Hyves is niet op de iPhone geinstalleerd, omdat u er geen bevoegdheid voor hebt op deze computer
Bij Itunes staat bovenaan in de grijze balk Store.
Daarop klikken en dan Computer Machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
jwkempeneers schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:29:
[...]

Het is niet alleen als ik hard op het scherm druk, maar het is ook al te zien als ik de grote ronde knop onder aan het toestel indruk. Dus wat zou dat kunnen zijn?
Geen idee wat het is, maar ik weet wel dat het niet zo hoort te zijn. Ik heb het iig niet.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 23:39

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

r0b schreef op donderdag 11 december 2008 @ 06:26:
[...]

Jij zal er sowieso niks mee kunnen :P ; als je het IP-adres op een redelijk aantoonbare legale wijze hebt weten te achterhalen kun je het inderdaad het beste bij de politie aanmelden. Aangezien het om een Chello IP-adres gaat zou het wel redelijk snel mogelijk moeten zijn om vlot de NAW-gegevens van de eigenaar te achterhalen..

In theorie.
De politie doet hier niets mee!!! Wil je zekerheid...schakel dan een "detective" bureau in wat je klauwen met geld kost om de dader op te sporen. Eenmaal adres van dader trommel je even wat mensen op en ga je heel lief je iphone terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hoedje schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:06:
[...]

Had liever gezien dat je had gezegd dat ze eens moeten zoeken....topics staan er vol mee met deze bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na een aantal haarscheurtjes te hebben gehad is dit echt het toppunt. Mijn hele headphone jack ziet er echt niet meer goed uit en het ergste is nog dat ik er niks raars mee heb gedaan :/ (klik voor vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v451/rockmanz/DSC_15533.jpg
Stel ik zou hem ter reparatie terugbrengen, hoelang zal het dan nu gemiddeld duren? Mijn iphone is wel mijn agenda/mobiel/ipod dus hoe eerder terug hoe beter. Ik kan er ook zo nog mee rondlopen maar ik ben bang dat het dan alleen maar erger wordt. Even voor de info, volgens mij komt de mijne uit week 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als je een béétje in dit topic leest, zie je dat de gemiddelde reparatietijd een week of twee is, soms zelfs maar een week (zie een post of 5 hier boven)..
Maar damn, dat ziet er echt niet goed uit hey..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Yzord schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:05:
[...]
De politie doet hier niets mee!!! Wil je zekerheid...schakel dan een "detective" bureau in wat je klauwen met geld kost om de dader op te sporen. Eenmaal adres van dader trommel je even wat mensen op en ga je heel lief je iphone terughalen.
Lul niet zo dom joh.. De politie doet hier wel degelijk wat mee, zeker in Amsterdam (al dan niet de enige stad die redelijk actief wat doet aan gestolen mobiele telefoons).
De vraag is alleen of je er wat mee opschiet, dat wil nog wel eens verwateren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je naar de politie gaat en zegt dat je: MP3 speler, spelcomputer, telefoon en agenda is gestolen doen ze er vast wel wat mee. :P En het is nog waar ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Sinds gisterenmiddag blijft bij mij het "Updates" scherm binnen de Appstore maar laden.
Ik krijg zelfs na 20min nog geen melding dat er wel of geen updates voor mijn Apps zijn.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

LeeJon schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:46:
[...]

Lul niet zo dom joh.. De politie doet hier wel degelijk wat mee, zeker in Amsterdam (al dan niet de enige stad die redelijk actief wat doet aan gestolen mobiele telefoons).
De vraag is alleen of je er wat mee opschiet, dat wil nog wel eens verwateren :)
Ach asjeblieft zeg. Allereerst, let eens op je taal. Daarna moet jij eens heel goed lezen wat je zelf typt en je vervolgens te rade gaan:

Ze komen niet eens meer voor een inbraak in je auto of huis en dan denk jij dat je als je met een willekeurige ip komt dat men dan wel achter je telefoon aan gaat?

Laat me aub niet lachen zeg. Ze lachen je vierkant in je gezichtje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mensen met een Parrot MKi9x00.. Hoe is jullie geluidskwaliteit voor de ontvangende partij?
In 90% van mijn gesprekken krijg ik te horen dat ik niet te verstaan ben, en dat het lijkt alsof ik van de andere kant van de wereld bel. Daarnaast worden soms woorden gedropped in mijn zinnen. Ook is het volume aan mijn kant eigenlijk niet hard genoeg, maar het gaat net.
Waarom hier een post? Omdat het een ervaring is met de iPhone 3G icm de MKi9100. Met de Nokia E50 van mijn vriendin werkt de kit perfect. Even zoeken naar ervaringen dus.

/edit
Yzord schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:59:
[...]
Laat me aub niet lachen zeg. Ze lachen je vierkant in je gezichtje uit.
Neu, uitlachen doen ze niet. Ze zeggen wellicht met een stalen gezicht dat ze er wat aan gaan doen, en leggen je briefje vervolgens aan de kant, omdat ze weten dat ze er toch geen steek verder mee komen, en het teveel tijd kost.

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 12-12-2008 10:02 . Reden: reactie op Yzord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we misschien weer ontopic kunnen gaan? Discussies over wat de politie wel of niet kan of zal doen zijn hier niet op z'n plaats. Als je het daar over wilt hebben, kun je beter een topic in SG openen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eWobbuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 11:28
Murderer schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:30:
[...]

Ik heb aangifte gedaan, ik zal eens kijken wat er uit komt. Weinig hoop echter.
Op http://www.ip2location.com/demo.aspx zoeken naar ip krijg je longitude/lattitude waarden..

Vervolgens naar google maps en daar deze waarden invoeren, en zie hier je adres..

http://maps.google.com/ma...F8&geocode=FTDMHgMdCAdLAA

Met mijn eigen ip gechecked en het scheelt een 100 m o.i.d.

Misschien een knokploeg inhuren :-)

greetz, me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou werkt anders niet met mijn ip van mijn werk. Kom ik uit in Portugal. Dus laat die knokploeg maar zitten voordat je onschuldige mensen bang maakt.

En mijn thuis ip zou zijn in Amsterdam roflol..klopt niks van

[ Voor 17% gewijzigd door Yzord op 12-12-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Dat is vrij toevallig, denk ik, want ik krijg precies dezelfde coördinaten en dat scheelt zo'n 25-30km.
Zit je toevallig ook bij Het Net? (Mijn ip: 86.84.214.*).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Het klopt sowieso niet, voor mij ook niet namelijk. Volgens mij geeft hij gewoon lengte en breedtegraad van de stad waar het hoofdkantoor van de isp zich bevindt ofzo. Want met mijn ip (wanadoo/orange/online) krijg ik precies dezelfde locatie. Dus ik denk dat het zijn standaard graden zijn voor Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Ik heb dat truukje een tijdje geleden uitgehaald, werkt perfect! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themonsman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:35:
[...]

Ik heb dat truukje een tijdje geleden uitgehaald, werkt perfect! 8)
Kan het kloppen dat een iPod Nano (2e gen) wél gewoon kan syncen met 2 iTunes/computers zonder gehack? Ik heb het nl. geprobeerd op mijn 2 apple computers en ik kan op beide computers syncen... (nee het lukt me niet met mijn iphone nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik herhaal dds maar even. Ook de discussie over de IP's is hier niet op z'n plaats. Dus zouden we misschien weer ontopic kunnen gaan? Als je het daar over wilt hebben, kun je beter een ander topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Apple introduceert in januari kleinere iPhone'

i know, een gerucht. Maar in het kader van wat ik hier eerder al postte ivm een telefoon aanbieden in een lager marktsegment zou dit echt ongelooflijk goed nieuws zijn 8)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.