[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 81.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb sinds 3 dagen ook een iPhone en ik ben er zeer tevreden mee :)
Het zijn vooral de apps die de kracht van dit toestel zijn, imo.
Ik heb bv de app "Trein" aangeschaft en heb nu zoiets van damn, dit had ik eerder moeten hebben :P
De 3G en de HTC P4350 (Herald) zijn naar mijn mening de fijnste toestellen die ik tot nu toe heb gebruikt.

Even een korte vraag laat de iPhone altijd zijn 3G connectie open staan nadat je een app hebt gebruikt die dit nodig had? En er zijn wat apps die "would like to use my current location", is er een manier om dit bv altijd te accepteren? of juist niet? of per app vast in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Skillz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:01:
Even een korte vraag laat de iPhone altijd zijn 3G connectie open staan nadat je een app hebt gebruikt die dit nodig had?
Als 3G aan staat en hij heeft een betrouwbare verbinding met het 3G netwerk dan wordt die in stand gehouden ja.
En er zijn wat apps die "would like to use my current location", is er een manier om dit bv altijd te accepteren? of juist niet? of per app vast in te stellen?
Als je het 2 of 3 keer accepteert in een bepaalde app, wordt het voor die app daarna niet meer gevraagd.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46
Padvinder schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:13:
[...]

Garantie geldt alleen voor de eerste koper en is niet overdraagbaar. Dus ik hoop dat T-mobile een beetje coulant is voor je.
Vreemd, aangezien ik duidelijk heb aangegeven dat ik hem op marktplaats heb gekocht met garantie-bon. Volgens de t-mobile medewerker was dit geen enkel probleem (en waarom zou het?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249454

Ik vroeg me af hoe je het gebruik van WiFi kunt forceren. Als ik bijvoorbeeld verbinding maak met een WiFi-netwerk, en vervolgens een app start die gebruik maakt van een internetverbinding springt mijn iPhone in de meeste gevallen weer over naar 3G (where available) of GPRS...

Ik kan hier nergens een instelling voor vinden. Ook als je 3G uit zet is het toch meestal de gewone GPRS-dataverbinding en niet WiFi. Iemand een clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Net even langs de BC geweest ivm stof onder het scherm. Volgens hun valt dat gelukkig onder de garantie. Nu nog even bepalen wanneer ik hem in ga leveren, want een paar weken zonder iPhone is toch wel vervelend.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Diddle schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:43:
[...]

Weet je zeker dat je het hebt ingesteld op de manier waarop Google het voorgeschreven heeft voor de iPhone? Al mijn Gmail IMAP accounts laten bij mij namelijk de 50 meest recente emails zien, zowel in de Inbox folder als de All Mail.
wat zou ik verkeerd hebben kunnen ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:50
ppl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:43:
[...]

Dat is al officieel bekend net na de officiele aankondiging van de nieuwe oortjes (de normale en de in-ear). Was namelijk al te vinden in de Apple store. Leuk dat ze het nu ook in een supportdoc hebben gestopt.
Niet dus :P. Er was wel veel speculatie over, waarbij AppleInsider de meest overtuigende argumentatie had, gebaseerd op de aansluiting. Maar op de Apple site was het beperkt tot audio wordt ondersteund (net als met alle oordopjes) over de mic en knoppen werd niets gezegd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

Anoniem: 249454 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:07:
Ik vroeg me af hoe je het gebruik van WiFi kunt forceren. Als ik bijvoorbeeld verbinding maak met een WiFi-netwerk, en vervolgens een app start die gebruik maakt van een internetverbinding springt mijn iPhone in de meeste gevallen weer over naar 3G (where available) of GPRS...

Ik kan hier nergens een instelling voor vinden. Ook als je 3G uit zet is het toch meestal de gewone GPRS-dataverbinding en niet WiFi. Iemand een clue?
Vreemd, ik heb juist het idee dat, op het moment dat de iPhone verbonden is met WiFi, deze altijd daar gebruik van zal maken. De iPhone zou altijd de meest snelle verbinding pakken volgens mij. (of het sterkste signaal wellicht)
Thuis merk ik dit zeker. Daar wordt altijd WiFi gebruikt (als ik het aan heb staan natuurlijk)

Is het wellicht mogelijk dat (heel toevallig telkens als je gebruik maakt van een app) de WiFi verbinding wegvalt?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
ik heb even een vraagje.
heb een iphone een tijd gebruikt met mijn windows pc, deze is dood en doet niks meer.
nu heb ik een mooie nieuwe MBP waar ik hem mee wil gebruiken.
als ik hem aansluit op me MBP wil die all mijn muziek er af hebben.
nu vind ik dat niet erg maar blijfen mijn smsjes en mijn contacten wel staan?
app's zou ook niet zoon probleem zijn als die weg zijn.
maar blijfen de smsjes en contacten dus staan als je je iphone kopelt aan een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135995

Skillz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:01:
De 3G en de HTC P4350 (Herald) zijn naar mijn mening de fijnste toestellen die ik tot nu toe heb gebruikt.
Da's mooi, in januari vervang ik mijn P4350 voor een iPhone :) . Ik ben op zich aardig tevreden met de P4350, maar hij is zoooo slooooom, zelfs met alleen een paar basis-applicaties erop. Ik wilde eigenlijk voor een Touch Pro of HD gaan, maar ik heb van de week ff met een iPhone gespeeld en tot mijn verbazing typte ik daarop net zo snel als op m'n uitschuif-qwerty van de P4350... Het touchscreen-typen was één van mijn grootste angsten.

Nu maar hopen dat in januari de 32Gb versie komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:21:
ik heb even een vraagje.
heb een iphone een tijd gebruikt met mijn windows pc, deze is dood en doet niks meer.
maar blijfen de smsjes en contacten dus staan als je je iphone kopelt aan een andere pc.
- jammer good for you!
- ja sms blijft staan*. Contacten blijven alleen 'staan' als je die op je MBP hebt ingevuld. Sowieso kun je in iTunes per onderdeel aankruisen wat je wel en niet syncen wilt (eerst je iphone aansluiten, dat wel, gooit dus al je muziek eraf)
*what is with all the people die sms-jes willen bewaren? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 03-12-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Apps kunnen ook bewaard blijven. Want je kunt je gekochte content op 5 pc's zetten die je wel eerst moet authoriseren om dit ook te mogen.

Heb nu zowel op me werk als thuis een lijst met al mijn beschikbare apps.

Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn met muziek gekocht in de itunes store maar dat doe ik nooit dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Anoniem: 232049 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:13:
[...]

- jammer good for you!
- ja sms blijft staan*. Contacten blijven alleen 'staan' als je die op je MBP hebt ingevuld. Sowieso kun je in iTunes per onderdeel aankruisen wat je wel en niet syncen wilt (eerst je iphone aansluiten, dat wel, gooit dus al je muziek eraf)
*what is with all the people die sms-jes willen bewaren? :?
smsjes staan zo mooi op de iphone en ik vind het leuk om gespreken terug te leezen.
oke dus dan moet ik eerst met de hand alle contacten in mijn adres boek zetten.
waarom kan je die niet van je iphone naar je mac stuuren?
naja dat is nog wel te overzien heb er niet zoveel.
ga ik er vanaafon even lekker voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 135995 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:26:
[...]
Da's mooi, in januari vervang ik mijn P4350 voor een iPhone :) . Ik ben op zich aardig tevreden met de P4350, maar hij is zoooo slooooom, zelfs met alleen een paar basis-applicaties erop. Ik wilde eigenlijk voor een Touch Pro of HD gaan, maar ik heb van de week ff met een iPhone gespeeld en tot mijn verbazing typte ik daarop net zo snel als op m'n uitschuif-qwerty van de P4350... Het touchscreen-typen was één van mijn grootste angsten.

Nu maar hopen dat in januari de 32Gb versie komt :9
offtopic:
Als het alleen om de snelheid gaat van de P4350 (maar dat denk ik niet ;)) kan je daar nog de app 'batterystatus' op installeren en de overclock utility kunnen gebruiken, geloof me, een wereld van verschil!

Maar de iPhone is het waard hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Patriot schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:21:
[...]

Gaat dat om deze dingen? Ik heb namelijk In-ears van Apple, maar daarvan is er toevallig laatst één stukgegaan (hij doet het nog maar de twee delen zijn losgeraakt). Ik was al op zoek naar een versie met microfoon, maar kon die niet vinden bij de iPhone accessoires. Nu keek ik toevallig bij de iPod accessoires en zag ik deze staan.

Om de volumeregeling geef ik niets, kopen dus?
Misschien even de reviews afwachten, alhoewel ze zullen sowieso wel beter zijn dan de vorige in-ears :P
Anoniem: 249454 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:07:

Dan is de verbinding waarschijnlijk niet goed ingesteld of het bereik is niet goed. Of werkt het met de browser bijv. wel? De iPhone kan de wifi dan namelijk niet gebruiken en schakelt dus automatisch weer terug naar een andere netwerkverbinding (3G of GPRS).
Hielko schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:47:
[...]

wat zou ik verkeerd hebben kunnen ingesteld?
Ik heb echt geen idee. Het punt is namelijk dat je dat inderdaad niet echt kunt instellen. Je kunt wel instellen hoeveel berichten worden getoond. Maar het zijn altijd de meest recente en ook zo gesorteerd. Dus toch even proberen om de account opnieuw in te stellen, waarschijnlijk moet daar iets fout zijn gegaan :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hoedje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:42:
Ik heb echt geen idee. Het punt is namelijk dat je dat inderdaad niet echt kunt instellen. Je kunt wel instellen hoeveel berichten worden getoond. Maar het zijn altijd de meest recente en ook zo gesorteerd. Dus toch even proberen om de account opnieuw in te stellen, waarschijnlijk moet daar iets fout zijn gegaan :) .
Ik denk dat ik de oorzaak weet. Had namelijk gisteren een flinke lading oude mails richting gmail gekopieerd en die ziet mijn iphone nu denk ik als nieuwe mails, alhoewel de datum een paar jaar in het verleden ligt. Outlook en gmail.com doen het wel goed, en sorteren gewoon op datum, maar de iPhone kijkt denk ik naar de datum dat de email is toegevoegd aan de imap box (oid). Lijkt helaas niks aan te doen, maar het gaat wel goed met nieuwe mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249454

Hoedje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:42:
Dan is de verbinding waarschijnlijk niet goed ingesteld of het bereik is niet goed. Of werkt het met de browser bijv. wel? De iPhone kan de wifi dan namelijk niet gebruiken en schakelt dus automatisch weer terug naar een andere netwerkverbinding (3G of GPRS).
Zowel met Safari als met andere (ook 3rd party) apps hetzelfde probleem. Zelfs als ik recht naast mijn router sta, of elders vlak in de buurt van een WiFi-verbinding.

Ik ben vooral geinteresseerd in de meest energie-zuinige manier van verbdinding maken. Mijn oude telefoon (MDA) stond continue op 3G, en ging qua batterij langer mee dan de iPhone. Logisch, ook gezien de functies en de manier van gebruiken van een iPhone, maar dan vond ik het wel vreemd dat zo'n T-Mobile MDA met WiFi aan binnen no-time leeg was, terwijl men juist de WiFi adviseert bij de iPhone als zijnde meest batterij-sparend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mini bugje ondekt. Als je tussen je apps switcht en je drukt met een 2e vinger even snel op het 3e icoon in de dock en laat dan beide vingers los blijft het "bureaublad" in het midden hangen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:21
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:51:
Mini bugje ondekt. Als je tussen je apps switcht en je drukt met een 2e vinger even snel op het 3e icoon in de dock en laat dan beide vingers los blijft het "bureaublad" in het midden hangen. :D
Deze zat al in 2.1 dus ik denk dat het een feature is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Diddle schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:43:
[...]

Weet je zeker dat je het hebt ingesteld op de manier waarop Google het voorgeschreven heeft voor de iPhone? Al mijn Gmail IMAP accounts laten bij mij namelijk de 50 meest recente emails zien, zowel in de Inbox folder als de All Mail.
Hier zijn ze ook gewoon gesorteerd op de recente mails. Heb je de POP/Imap instellingen goed gedaan?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:53:
[...]

Deze zat al in 2.1 dus ik denk dat het een feature is
Feature voor wat :P, ik kan me geen nut bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 12-06 10:11

jefjef

learning by doing

Kan ik in Mail 2 Inkomende mail boxen maken? zoals Prive en zakelijk? Zo nee
Hoe dan jullie dat dan om toch je prive en zakelijke mail gescheiden te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:57:
[...]

Feature voor wat :P, ik kan me geen nut bedenken.
Het maakt ook niet uit waar je met je 2de vinger dan drukt in het dock. Het is in het volledige dock. Dus zal wel een feature zijn.

Waarom het er is. Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

1 vraagje, 1 opmerking.

opmerking: Sinds 2.2 is het na een harde reset niet meer nodig om je pincode in te toetsen bij het opstarten.

vraagje: Sinds 2.2 laat mijn iPhone geen album art meer zien. In iTunes staan nog netjes alle artwork. Syncen helpt niet. alleen voor nieuwe nummers die gesynct worden komt de art wel over. Alle bestaande muziek van voor 2.2 hebben in eens geen plaatjes meer. Hoe kan ik deze opnieuw syncen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Anoniem: 78574 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:29:
1 vraagje, 1 opmerking.

opmerking: Sinds 2.2 is het na een harde reset niet meer nodig om je pincode in te toetsen bij het opstarten.

vraagje: Sinds 2.2 laat mijn iPhone geen album art meer zien. In iTunes staan nog netjes alle artwork. Syncen helpt niet. alleen voor nieuwe nummers die gesynct worden komt de art wel over. Alle bestaande muziek van voor 2.2 hebben in eens geen plaatjes meer. Hoe kan ik deze opnieuw syncen ?
wat je zou kunnen doen is handmatig aanzetten (weet even niet hoe het presies heet).
dan gewoon je iphone leeg donderen en dan weer opnieuw syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 249454 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:47:
[...]
Zowel met Safari als met andere (ook 3rd party) apps hetzelfde probleem. Zelfs als ik recht naast mijn router sta, of elders vlak in de buurt van een WiFi-verbinding.
De iPhone is niet gejailbreakt? Dan is zeer waarschijnlijk de verbinding gewoon niet goed ingesteld. Je zou kunnen proberen om de netwerkinstellingen te resetten of zelfs een complete herstel te doen van de firmware. Maar voordat je dat doet, zou ik eigenlijk een een andere router proberen waarvan je zeker weet dat iemand anders z'n iPhone daar wel op werkt.
jefjef schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:18:
Kan ik in Mail 2 Inkomende mail boxen maken? zoals Prive en zakelijk? Zo nee
Hoe dan jullie dat dan om toch je prive en zakelijke mail gescheiden te houden?
Je kan gewoon verschillende accounts instellen (met een eigen mailbox).
Anoniem: 78574 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:29:
Het vinkje bij muziek synchorniseren uitzetten, syncen en daarna weer aanzetten en syncen. Of je kunt ook syncen met een lege playlist o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:36:
[...]

wat je zou kunnen doen is handmatig aanzetten (weet even niet hoe het presies heet).
dan gewoon je iphone leeg donderen en dan weer opnieuw syncen.
Wat bedoel je me "handmatig aanzetten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Anoniem: 78574 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:39:
[...]

Wat bedoel je me "handmatig aanzetten?"
handmatig beheeren toevallig?
teminste zoiets in het 1e scherm van je iphone in i-tunes.
heb hier zo geen windows of mac pc bij de hand.
in linux heb je geen i-tunes.
dus miss kan iemand anders hier vertellen wat ik precies bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:21:
ik heb even een vraagje.
Ok, zoals het bij mij ging bij de overstap naar Macbook vanaf Windows.

iPhone synched niet automatisch als deze eraan hangt, ik heb het vinkje: 'Manually manage music and videos' aangezet. Ik heb muziek toen van iPhone afgegooid zelf en gesynched met Itunes (nieuwe muziek erop, maar dit hoeft natuurlijk niet)
SMSjes blijven sowieso staan.

nou, over je contacts:

Ga naar tabblad info
Kies voor sync all contacts
Scroll helemaal naar beneden en zorg dat ' replace on iPhone' UIT staat.
Kies apply, en sync dan.

Je zult eventuele meldingen krijgen over dubbele entries, of andere meldingen. Lees ze goed, ze zijn redelijk duidelijk.

Op deze manier behield ik mijn contacts op de iPhone, kwamen ze in Adress Book op de Mac, en dat wat er in AdressBook stond kwam ook in de iPhone.
Contacts met zelfde namen werden gemerged, al dan niet met tussenkomst om aan te geven wat er juist is.

Let wel, dit werkte voor mij, met een iPhone 3G, maar volgens mij is zoals ik het gedaan heb de manier om dit te doen, het koste mij ook wat moeite, zeker met ook iCal synchen erbij, maar persoonlijk zou ik er weer voor kiezen om gewoon onderdeel voor onderdeel eerst te doen, er wordt toch een backup gemaakt (alhoewel ik niet weet in hoeverre ik daar op zou kunnen vertrouwen)
sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:52:
[...]

handmatig beheeren toevallig?
teminste zoiets in het 1e scherm van je iphone in i-tunes.
heb hier zo geen windows of mac pc bij de hand.
in linux heb je geen i-tunes.
dus miss kan iemand anders hier vertellen wat ik precies bedoel.
In engelse versie iig 'Manually manage music and videos' (in summary scherm de onderste optie)

[ Voor 11% gewijzigd door philipnorth op 03-12-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Hoedje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:06:
[...]

Niet dus :P. Er was wel veel speculatie over, waarbij AppleInsider de meest overtuigende argumentatie had, gebaseerd op de aansluiting. Maar op de Apple site was het beperkt tot audio wordt ondersteund (net als met alle oordopjes) over de mic en knoppen werd niets gezegd.
Ik heb toch echt iets anders gelezen (in de Apple store en dus niet ergens op de Apple site) waarbij aangegeven werd dat alleen de volume het niet deed. Ik heb tot dusver niets gelezen over mensen die iets hebben getest en dat van AppleInsider is van de tafel geveegd omdat bij nadere inspectie er geen verschillen bleken te zitten tussen de oude en nieuwe plugs. Hoe leuk het ook is, dit is ook echt alleen maar een update van een support doc.
philipnorth schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:13:
[...]

Vreemd, ik heb juist het idee dat, op het moment dat de iPhone verbonden is met WiFi, deze altijd daar gebruik van zal maken. De iPhone zou altijd de meest snelle verbinding pakken volgens mij. (of het sterkste signaal wellicht)
Thuis merk ik dit zeker. Daar wordt altijd WiFi gebruikt (als ik het aan heb staan natuurlijk)
Nou weet ik niet zeker of het ook in de handleiding staat (volgens mij wel) maar wifi heeft de voorkeur boven 3G, EDGE en GPRS. Staat wifi aan dan wordt dat gebruikt en niet iets anders.
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:51:
Dat is een feature, je kunt namelijk een homescreen pauzeren. Ben er alleen niet zo zeker van of dit een bewuste feature is. Volgens mij had het iets te maken met dingen makkelijker kunnen verslepen of even zien wat erop het volgende homescreen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ppl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:17:
[...]

Ik heb toch echt iets anders gelezen (in de Apple store en dus niet ergens op de Apple site) waarbij aangegeven werd dat alleen de volume het niet deed. Ik heb tot dusver niets gelezen over mensen die iets hebben getest en dat van AppleInsider is van de tafel geveegd omdat bij nadere inspectie er geen verschillen bleken te zitten tussen de oude en nieuwe plugs. Hoe leuk het ook is, dit is ook echt alleen maar een update van een support doc.
Ik dacht dat je op de online Apple Store doelde. Verder was het juist AppleInsider die op basis van de gelijke plug al speculeerde dat behalve de volumeoptie alles zou werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Is er een App waarmee je een 4-cijferige password kan zetten op een geinstalleerde app op je iphone?
Ik heb bv mboxmail die mijn hotmail binnenhaalt, maar ik zou graag daar een wachtwoord op willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Als je hem jailbreaked is daar wel een applicatie voor, weet alleen zo snel even niet de naam. Google zal het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Skillz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:18:
Is er een App waarmee je een 4-cijferige password kan zetten op een geinstalleerde app op je iphone?
Ik heb bv mboxmail die mijn hotmail binnenhaalt, maar ik zou graag daar een wachtwoord op willen hebben.
Nee, maar je kunt wel je hele iPhone beveiligen met zo'n code.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Skillz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:18:
Hier wordt het besproken: http://www.modmyi.com/for...ow-lock-applications.html
(en hier ook een beetje: http://modmyi.com/forums/...specific-apps-iphone.html )

Let wel; ik meen hier ergens al over gelezen te hebben, en daar accepteerde een tool (ik weet niet of het deze was) opeens de code niet meer; waardoor de hele iPhone gerestored moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
is er een manier om de muziek uit de iphone te halen ?

mijn laptop waar ik mn muziek op had en itunes mee gebruikte is gecrashed > muziek weg.

als ik nu dus mn iphone wil gaan syncen met de clean install dan ben ik al mn muziek kwijt, en dit wil ik juist niet.

heb al vanalles gezocht maar behalve betaalde programma's kan ik niets vinden wat mn muziek uit de iphone naar de pc brengt..

iemand ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Als je de iPhone jailbreaked kan je via SSH bij de mp3 bestanden komen. Helaas zijn die dan wel ontdaan van een logische naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

angel00008 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
is er een manier om de muziek uit de iphone te halen ?

mijn laptop waar ik mn muziek op had en itunes mee gebruikte is gecrashed > muziek weg.

als ik nu dus mn iphone wil gaan syncen met de clean install dan ben ik al mn muziek kwijt, en dit wil ik juist niet.

heb al vanalles gezocht maar behalve betaalde programma's kan ik niets vinden wat mn muziek uit de iphone naar de pc brengt..

iemand ?
Heb je al in de AMD FAQ gekeken?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
heb ik gekeken maar deze zegt

Helaas is het aanbod van gratis applicaties zeer beperkt en is er geen gratis applicatie (op moment van schrijven) om muziek terug te zetten van de iPhone of iPod touch naar de PC of Mac.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
angel00008 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:40:
heb ik gekeken maar deze zegt

Helaas is het aanbod van gratis applicaties zeer beperkt en is er geen gratis applicatie (op moment van schrijven) om muziek terug te zetten van de iPhone of iPod touch naar de PC of Mac.
Foutje, dat moet zijn naar de Mac. Zie ook de rest van de FAQ. Vroeger was er Senuti, maar daarvoor moet nu ook betaald worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had net ineens het woord "sms diensten" in mijn iPhone boven de iconen staan (onder de tijd). Een restart heeft het verholpen, maar wel erg gek, waar komt dat ineens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren ben ik mijn iPhone 3G kwijtgeraakt :'(
Ik kwam er vijf minuten later achter maar toen ik het nummer belde kreeg ik de voicemail, terwijl het apparaat wel aanstond.

Ik vraag me nu af wat de oneerlijke vinder met mijn iPhone zou kunnen doen. Hij was beveiligd met een lock dat na een uur inactiviteit inschakelt. Ik had mijn iPhone het laatste uur niet meer gebruikt, dus zodra de vinder de iPhone aanzet, wordt hij geconfronteerd met het unlock screen.

Als ik veronderstel dat hij de code niet raadt, wat gebeurt er dan met de iPhone? En wat gebeurt er als hij de iPhone aan een computer aansluit, kan hij dan synchroniseren?

Verder: blijft Exchange mijn gegevens naar de iPhone pushen?

Als het goed is krijg ik via mijn kostbaarhedenverzekering een nieuwe telefoon, maar ik maak me wat zorgen over de gegevens.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via Exchange zou je een Remote Wipe kunnen starten, maar ik heb geen idee of dit ook werkt. Zie iPhone and iPod touch - Enterprise Deployment Guide, pagina 7. Er staat op pagina 21 ook een interessante passage, maar ik heb geen idee of dit alleen geld voor iPhones die d.m.v. een profiel zijn ingesteld:
Maximum number of failed attempts: The value you select determines how many failed passcode attempts can be made before the device is wiped. By default, after six failed passcode attempts, the device imposes a time delay before a passcode can be entered again. The time delay increases with each failed attempt. After the eleventh failed attempt, all data and settings are securely erased from the device. The passcode time delays always begin after the sixth attempt, so if you set this value to 6 or lower, no time delays are imposed and the device is erased when the attempt value is exceeded. You cannot specify a value greater than 11—the device always wipes its data if the user fails to enter the correct passcode 11 times in a row.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
w00t, ik heb net een iPhone gevonden in Utrecht :D Helaas is ie wel gelockt. :/ Maar ik kan gewoon alles syncen via iTunes en ik had nog een kabeltje liggen. Gratis iPhone voor mij!

Nee, grapje. Ik zou wel zo snel mogelijk 0800-7111 bellen en hem laten blokkeren (toestel, imei nummer kunnen zij zien) ;) Dan kan ie er helemaal niks meer mee, ook niet door verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theatman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoedje schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:43:
[...]

Foutje, dat moet zijn naar de Mac. Zie ook de rest van de FAQ. Vroeger was er Senuti, maar daarvoor moet nu ook betaald worden :)
Gebruik i-Funbox! Gratis en hiermee kun je alle mp3's met de goede naam van je iPhone afhalen.
Downloaden @ http://www.i-funbox.com/

[ Voor 87% gewijzigd door theatman op 04-12-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

Stewie!

Keen must die!

Heeft iemand een idee hoe je je iPhone aan een Amerikaanse iTunes account kan toevoegen vanuit Nederland? Ik heb afgelopen week een Amerikaanse iPhone gekocht en heb in de VS ook een Amerikaanse account aangemaakt. In Nederland wil ik hem koppelen met mijn Nederlandse iPhone en iTunes op de pc maar de software zet gewoon hard het land op Nederland en bij straat en telefoonnummer staat dan weer wel mijn Amerikaanse adres en tel neer. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Stewie! op 04-12-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
Canaria schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:21:
Ik kwam er vijf minuten later achter maar toen ik het nummer belde kreeg ik de voicemail, terwijl het apparaat wel aanstond.

Ik vraag me nu af wat de oneerlijke vinder met mijn iPhone zou kunnen doen. Hij was beveiligd met een lock dat na een uur inactiviteit inschakelt. Ik had mijn iPhone het laatste uur niet meer gebruikt, dus zodra de vinder de iPhone aanzet, wordt hij geconfronteerd met het unlock screen.

Als ik veronderstel dat hij de code niet raadt, wat gebeurt er dan met de iPhone? En wat gebeurt er als hij de iPhone aan een computer aansluit, kan hij dan synchroniseren?

Als het goed is krijg ik via mijn kostbaarhedenverzekering een nieuwe telefoon, maar ik maak me wat zorgen over de gegevens.
Zonde zeg, helaas zijn er weinig eerlijke mensen meer te vinden, maar het zet me wel aan het denken. De iPhone 3G heeft natuurlijk GPS zou er niet een mogelijkheid zijn om van buitenaf dan een 'verbinding' te maken waarbij GPS gegevens kunnen worden opgehaald? Niet dat je hiermee naar de politie kan om hem nog terug te krijgen, dan staan ze je heel raar aan te kijken denk ik (wel te begrijpen).

Maar je vraagt je af of je mail nog pushed bijvoorbeeld, stel nu eens dat die dat blijft doen en je hebt een aparte mailbox die automatisch antwoord met laatste GPS locatie? Of heb ik teveel James Bond gekeken? Volgens mij zou het best een interessant idee zijn voor een app (die moet vrees ik aan staan, dus dat zal misschien niet werken) of een mogelijkheid binnen mail. Maar mocht iemand de nodige app program skills hebben, doe er wat mee ;).

Overigens is het nog maar de vraag of je er iets mee kan als je weet waar die is, of je moet zelf het heft in handen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
6killer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:36:
[...]

Zonde zeg, helaas zijn er weinig eerlijke mensen meer te vinden, maar het zet me wel aan het denken. De iPhone 3G heeft natuurlijk GPS zou er niet een mogelijkheid zijn om van buitenaf dan een 'verbinding' te maken waarbij GPS gegevens kunnen worden opgehaald? Niet dat je hiermee naar de politie kan om hem nog terug te krijgen, dan staan ze je heel raar aan te kijken denk ik (wel te begrijpen).

Maar je vraagt je af of je mail nog pushed bijvoorbeeld, stel nu eens dat die dat blijft doen en je hebt een aparte mailbox die automatisch antwoord met laatste GPS locatie? Of heb ik teveel James Bond gekeken? Volgens mij zou het best een interessant idee zijn voor een app (die moet vrees ik aan staan, dus dat zal misschien niet werken) of een mogelijkheid binnen mail. Maar mocht iemand de nodige app program skills hebben, doe er wat mee ;).

Overigens is het nog maar de vraag of je er iets mee kan als je weet waar die is, of je moet zelf het heft in handen nemen...
Uhm het enige wat ze kunnen als de telefoon op lock staat is bellen naar elk nummer dat ze willen. Pak voor de grap je iphone maar eens en druk op noodoproep, elk willekeurig nummer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Stouten schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:39:
[...]

Uhm het enige wat ze kunnen als de telefoon op lock staat is bellen naar elk nummer dat ze willen. Pak voor de grap je iphone maar eens en druk op noodoproep, elk willekeurig nummer werkt.
Wel verdr... dit is toch wel een slechte bug.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Stouten schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:39:
[...]

Sinds 2.2 niet meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klote voor je... ik ben bang dat als je een gevonden iPhone aan je mac of PC hangt de iphone laat herstellen dat de vinder daarna een bruikbare iphone heeft. Ik zou me niet zoveel zorgen maken om mijn gegevens. Daar hebben dieven / oneelijke vinders meestal toch geen baat bij. Waarschijnlijk smijten ze het simkaartje ook meteen weg, om zo onvindbaar mogelijk te blijven... (stel ik me zo voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

musiqman schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:33:
[...]

Wel verdr... dit is toch wel een slechte bug.
Wie zegt dat een noodoproep voor mij alleen naar 112 oid kan gaan?

Die code was bedoeld om gegevens te beschermen, niet om gesprekken tegen te gaan. Ik vind het persoonlijk jammer dat het veranderd is, en vond het dan ook zeker geen bug.

Als iemand een willekeurige telefoon jat op straat, hoe groot is dan de kans dat die er elk nummer mee kan bellen dat ie wil? Vrij groot kan ik je zeggen. En zaten jouw vorige telefoons (waar gok ik veel minder gegevens op te vinden waren dan op je iPhone) standaard 'op slot'? Die van mij niet iig. De kans dat iemand mijn iPhone jat en dan naar z'n oma in Australie of een of ander betaalnummer gaat bellen dek ik wel af met een telefoontje naar de provider.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

het is sneu maar als je de iphone in dfu mode zet en een restore doet is je lock weg en de iphone gewoon weer bruikbaar, wel leeg maar bruikbaar. tenzij simlocked op t-mobile. dan werkt het uiteraard alleen op t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Is het mogelijk om te browsen in safari terwijl je internetradio luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53

Hmm, dan wijzig je toch gewoon je exchange wachtwoord, en de wachtwoorden van evt. andere mailboxen die ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hands on van Engadget met de nieuwe doppies: http://www.engadget.com/2...-ears-on-and-impressions/

En zoals verwacht werkt alles behalve het volume. Ze zijn erg tevreden over het geluid van de dopjes. Ben benieuwd wat de andere reviews zeggen. Het blijft Apple dus ik blijf sceptisch of ze het geld echt waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Zpottr schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:42:
[...]

Wie zegt dat een noodoproep voor mij alleen naar 112 oid kan gaan?

Die code was bedoeld om gegevens te beschermen, niet om gesprekken tegen te gaan. Ik vind het persoonlijk jammer dat het veranderd is, en vond het dan ook zeker geen bug.

Als iemand een willekeurige telefoon jat op straat, hoe groot is dan de kans dat die er elk nummer mee kan bellen dat ie wil? Vrij groot kan ik je zeggen. En zaten jouw vorige telefoons (waar gok ik veel minder gegevens op te vinden waren dan op je iPhone) standaard 'op slot'? Die van mij niet iig. De kans dat iemand mijn iPhone jat en dan naar z'n oma in Australie of een of ander betaalnummer gaat bellen dek ik wel af met een telefoontje naar de provider.
Ik heb altijd een lock gehad op mn phones idd, en ook telefoontje naar de provider zodra deze gestolen was. Ik ben blij te zien dat dit met 2.2 veranderd is. Het enigste nummer voor nood welke iknodig zou hebben is 112 (en ik denk velen met mij) Ik ben nog geen enkele telefoon tegengekomen waarmee je zonder lock kon bellen, en tegen de tijd dat jij de provider hebt gebeld kan de dief al flink wat kosten gemaakt hebben. Dat risico zou ik niet wilen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
Je kan geloof ik toch je serienummer opgeven bij Apple als gestolen? Ik weet niet wat er allemaal word gechecked als je hem aansluit op itunes, maar het lijkt mij dat ze er wel *iets* mee doen? Het zou zowiezo geen kwaad kunnen om Apple even een telefoontje te geven.

* wenst dat ze nu eindelijk een keer landelijk op basis van IMEI smsjes kunnen gaan sturen, ipv alleen in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 18:56
MethodP schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:07:
Heb je het al geprobeerd? Safari ondersteunt tabs... dus ik zou het is proberen...

[ Voor 0% gewijzigd door Eximius op 05-12-2008 10:10 . Reden: koffie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Stouten schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:34:
Je kan geloof ik toch je serienummer opgeven bij Apple als gestolen? Ik weet niet wat er allemaal word gechecked als je hem aansluit op itunes, maar het lijkt mij dat ze er wel *iets* mee doen? Het zou zowiezo geen kwaad kunnen om Apple even een telefoontje te geven.

* wenst dat ze nu eindelijk een keer landelijk op basis van IMEI smsjes kunnen gaan sturen, ipv alleen in A'dam.
Bij MB's etc. word er een code in het systeem gezet op het serienummer. Mocht iemand een keer zn gestolen MB langsbrengen bij ons als APR, kunnen we dit zien. Voor de rest merk je het niet als gebruiker van een gestolen Mac. Ik vind dit wel erg jammer als Mac gebruiker. Ik weet niet hoe het zit met iPhones, maar ik denk hetzelfde. De lock moet dus van de provider komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MethodP schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:07:
Nee, dat kan niet. Je kan wel als je een website gebruikt om van te streamen alle andere apps gebruiken (mits die geen (achtergrond)muziek gebruiken). .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hoedje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:12:
[...]

Nee, dat kan niet. Je kan wel als je een website gebruikt om van te streamen alle andere apps gebruiken (mits die geen (achtergrond)muziek gebruiken). .
Andersom kan wel, als je even iets wilt opzoeken kun je 1Password gebruiken terwijl Safari/Quicktime in de achtergrond een muziekje streamed. Handig is het niet maar het werkt redelijk als je niet al te zware pagina's ophaalt. Maak in 1Password een new login aan voor bv. google.nl zonder u/p.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

musiqman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:12:
[...]

Bij MB's etc. word er een code in het systeem gezet op het serienummer. Mocht iemand een keer zn gestolen MB langsbrengen bij ons als APR, kunnen we dit zien. Voor de rest merk je het niet als gebruiker van een gestolen Mac. Ik vind dit wel erg jammer als Mac gebruiker. Ik weet niet hoe het zit met iPhones, maar ik denk hetzelfde. De lock moet dus van de provider komen.
er zit een killswitch in de iphone, moeten ze bij diefstal gewoon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ideale situatie zou zijn als het de gestolen iPhone zich aanmeld op een netwerk op basis van IMEI onbruikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:48

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bartjeee schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:34:
Ideale situatie zou zijn als het de gestolen iPhone zich aanmeld op een netwerk op basis van IMEI onbruikbaar wordt.
Lol, dat roepen ze al 11 jaar....en zodra dat aktief wordt....tja, dan krijg je imei changers op het net...dus wat bereik je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 14:37
Het is al mogelijk om je IMEI te wijzigen. Dusja. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:20:
[...]

Vertel, met een bron erbij alsjeblieft.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222093

Zpottr schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:58:
[...]

Vertel, met een bron erbij alsjeblieft.
Ja ben ook wel benieuwd... geloof ik eigenlijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 09:52
Nou ja dat van die kill switch is oud nieuws, alleen was hij meer bedoeld voor malware en illegale apps enzo.

http://www.telegraph.co.u...iPhone-'kill-switch'.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Shiver23 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:01:
Hands on van Engadget met de nieuwe doppies: http://www.engadget.com/2...-ears-on-and-impressions/

En zoals verwacht werkt alles behalve het volume. Ze zijn erg tevreden over het geluid van de dopjes. Ben benieuwd wat de andere reviews zeggen. Het blijft Apple dus ik blijf sceptisch of ze het geld echt waard zijn :)
dat snap ik dan weer niet he,

koop en je zo'n dure telefoon, en 2 maand later werkt dat ding al niet goed meer met nieuwe producten? ik was juist opzoek naar in-ears met zo'n remote afstandbediening, maar dan wil ook ik het volume kunnen veranderen :'(

bah, go go apple weer hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
!GN!T!ON schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:03:
[...]

dat snap ik dan weer niet he,

koop en je zo'n dure telefoon, en 2 maand later werkt dat ding al niet goed meer met nieuwe producten? ik was juist opzoek naar in-ears met zo'n remote afstandbediening, maar dan wil ook ik het volume kunnen veranderen :'(

bah, go go apple weer hoor |:(
Tja, ik snap dat het heel zuur is. Maar behalve oordopjes met een regelbare weerstand (en die zal je niet vinden op in-ears), zul je of een verloopje moeten gebruiken of accepteren dat het gewoon niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Voor de geïnteresseerden ik heb mijn iPhone terug! Ik heb hem een paar weken geleden op laten halen door T-Mobile omdat er stof (oid) onder mijn glas leek te zitten dat erger aan het worden was.
Dus op laten halen. Na twee ben ik gebeld voor een retour afspraak. Uiteindelijk heb ik keurig een nieuwe gehad! Al met al erg tevreden, sowieso is de reparatieservice van T-Mob behoorlijk ok!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Deddiekoel schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:20:
Voor de geïnteresseerden ik heb mijn iPhone terug! Ik heb hem een paar weken geleden op laten halen door T-Mobile omdat er stof (oid) onder mijn glas leek te zitten dat erger aan het worden was.
Dus op laten halen. Na twee ben ik gebeld voor een retour afspraak. Uiteindelijk heb ik keurig een nieuwe gehad! Al met al erg tevreden, sowieso is de reparatieservice van T-Mob behoorlijk ok!
Ik heb ook stof onder het glas. Hoeveel is een paar weken? En in die tussentijd geen leentoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Ik ben het nog niet tegengekomen in dit deel van het topic, maar volgens mij herkent m'n iPhone sinds de laatste update bepaalde netnummers niet meer.

Normaal, als je een nummer intypt, plakt de iPhone er zelf een spatie tussen (0612345678 wordt 06 12345678, en 0704441234 wordt 070 4441234). Alleen lijkt het nu erop dat sommige netnummers (071, 073, 079 bijvoorbeeld) niet meer worden herkent, en hier geen spatie tussen wordt geplakt (0714441234 blijft 0714441234).

Op zich zou ik daarmee kunnen leven, maar als iemand uit zo'n regio (en die in mijn contacts staat) mij belt, dan zie ik alleen het nummer (zonder spatie) in beeld, en niet meer de bijbehorende naam. In de contactgegevens staat ook het nummer zonder spatie (+31 714441234 in plaats van +31 71 4441234), ook al is het met spatie ingevoerd (in het adresboek van m'n iMac).

Iemand dit ook opgevallen, of zit dit er al langer in en valt het mij nu pas op? Ik zou zweren dat het voor de update wel goed ging namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221088

Shiver23 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:12:
[...]

Ik heb ook stof onder het glas. Hoeveel is een paar weken? En in die tussentijd geen leentoestel?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik ook stof onder mijn scherm heb.

Ik heb ook last van een zwarte vlek in 't midden van mijn scherm, een btje 't zelfde als je op je TFT scherm drukt van je laptop, alleen dan permanent. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat silent-knopje is echt slecht ... na alle verhalen hier gehoord te hebben merk ik nu ook dat die van mij een beetje los begint te zitten ... terwijl ik echt voorzichtig met mijn spullen omga ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zit 'ie ook beetje los ja. Heck, je hebt garantie en als 'ie er af valt ergens volgend jaar, heb je mooi weer een splinternieuwe voor de rest van je abo duur.
Iets anders: mijn batterij duur lijkt zowaar verbeterd na 2.2. Ik haalde nooit meer dan 4 uur gebruik met een dag standby ofzo. Nu heb ik al een paar keer gezien dat gebruiksmeter op 5,5 uur zat en nog niet leeg was. Aan het eind van de dag zat ik meestal op 40% normaal gebruik en leeg als ik veel zat te spelen. Nu staat ie vaak op 60% als ik hem op het (chinese namaak) dock pruts en heb bijna nooit meer een lege batterij aan het eind van de dag. Of ik speel er gewoon minder mee dan eerst natuurlijk, dat kan ook. Die 3g Juice ligt maar werkeloos te wezen, zo.
Edit: kan natuurlijk ook wezen omdat ik nu wel goed let op het aan/uit zetten van m'n 3G/wifi settings omdat dat nu zo verrekte gemakkelijk gaat dankzij SBSettings. Kortom: vast een combi van alles.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 06-12-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:20:
[...]

XennOX, kom je nog met een bron of zullen we dit idiote gerucht eindelijk eens te grave dragen?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Zpottr schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:39:
[...]

XennOX, kom je nog met een bron of zullen we dit idiote gerucht eindelijk eens te grave dragen?
Dit is al meerdere malen bevestigd hoor?
Maar vooruit: http://www.telegraph.co.u...ne-%27kill-switch%27.html

Nee, het is niet een regelrechte "kill switch" (althans, dat lijkt het op het eerste gezicht niet), maar er kunnen wel diverse apps remote mee uitgeschakeld worden.

Geen idee of dit in 2.x nog het geval is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196758

Heb een vraagje: Is het ook mogelijk om te browsen in Safari in fullscreen. Dus dat de onderste balk(die balk met favorieten, vorige etc.) verdwijnt?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 196758 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:36:
Heb een vraagje: Is het ook mogelijk om te browsen in Safari in fullscreen. Dus dat de onderste balk(die balk met favorieten, vorige etc.) verdwijnt?

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Nee, dat is niet mogelijk :) . Je hebt wel sommige webapps die fullscreen kunnen draaien (dus zonder balk aan de boven en onderkant).
r0b schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:34:
[...]

Dit is al meerdere malen bevestigd hoor?
Maar vooruit: http://www.telegraph.co.u...ne-%27kill-switch%27.html

Nee, het is niet een regelrechte "kill switch" (althans, dat lijkt het op het eerste gezicht niet), maar er kunnen wel diverse apps remote mee uitgeschakeld worden.

Geen idee of dit in 2.x nog het geval is overigens.
Dat is dus een heel andere killswitch dan werd bedoeld ;) . Dit zal overigens nog steeds in de 2.2 software zitten. Het zou anders nogal onverantwoordelijk zijn. Het is immers de enige bescherming die Apple achteraf kan bieden (als er een applicatie doorglipt bij het keuren voor de App Store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Hoedje schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:46:
[...]
Dat is dus een heel andere killswitch dan werd bedoeld ;) . Dit zal overigens nog steeds in de 2.2 software zitten. Het zou anders nogal onverantwoordelijk zijn. Het is immers de enige bescherming die Apple achteraf kan bieden (als er een applicatie doorglipt bij het keuren voor de App Store).
Aan de andere kant; "Contacts" is in principe ook een applicatie (MobileContacts, meen ik) en zou zo toch ook uitgeschakeld kunnen worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
r0b schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:48:
[...]

Aan de andere kant; "Contacts" is in principe ook een applicatie (MobileContacts, meen ik) en zou zo toch ook uitgeschakeld kunnen worden :?
De "killswitch" is bedoeld om een bepaalde malafide app ook achteraf nog uit te kunnen schakelen. Dat zal dan bij iedereen gebeuren. Het is niet ontworpen (wat ervan bekend is) om een bepaalde applicatie op een bepaalde iPhone uit te schakelen. Je wil immers niet de contacts of mail app op de zwarte lijst zetten, zodat ie het bij iedereen niet meer doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De iPhone heeft ook een echte 'kill switch' per iPhone. Het heet Remote Wipe en je hebt er exchange voor nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:46:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk :) . Je hebt wel sommige webapps die fullscreen kunnen draaien (dus zonder balk aan de boven en onderkant).
Dank je, zo te zien is nu.nl en de nieuwe hyves applicate auto al fullscreen aan de screenshots te zien. Kan iemand dit bevestigen of moet je daar weet het zogeheten trucje voor uithalen op een web app fullscreen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Anoniem: 196758 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:47:
[...]

Dank je, zo te zien is nu.nl en de nieuwe hyves applicate auto al fullscreen aan de screenshots te zien. Kan iemand dit bevestigen of moet je daar weet het zogeheten trucje voor uithalen op een web app fullscreen te krijgen?
Ja maar bedoel je nu de apps of de webapps ? beide hebben ook "echte" apps namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 12:17
Excuses als dit eerder is gevraagd, maar ik kon het in ieder geval niet vinden.

Sinds 2.2 (denk ik) gaat Wi-Fi bij mij niet meer vanzelf aan als ik flightmode weer uitzet. Stappen:
1. iPhone staat gewoon aan: GSM en WiFi aan
2. Naar flightmode: GSM en WiFi uit
3. Flightmode weer eraf: GSM gaat aan, maar WiFi blijft uit

Heeft iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:53:
[...]

Ja maar bedoel je nu de apps of de webapps ? beide hebben ook "echte" apps namelijk :)
Ja idd, was ff in de war. Antwoord op m'n vraag geven is niet meer nodig. Heb wel een nieuwe :P

Kun je mailen en sms-en in de landscapemode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nope dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

CyBeR schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:58:
De iPhone heeft ook een echte 'kill switch' per iPhone. Het heet Remote Wipe en je hebt er exchange voor nodig.
Ja, maar ook in dat geval kan een evt. dief simpelweg de iPhone herstellen en zelf gebruiken. De data is weg maar hierboven werd gesuggereerd dat iemand de mogelijkheid heeft om jouw iPhone zodadelijk onklaar te maken (als in, onaantrekkelijk na diefstal). En tja, laten we het er op houden dat dat nooit is aangetoond ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 06-12-2008 23:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zpottr schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:24:
[...]

Ja, maar ook in dat geval kan een evt. dief simpelweg de iPhone herstellen en zelf gebruiken. De data is weg maar hierboven werd gesuggereerd dat iemand de mogelijkheid heeft om jouw iPhone zodadelijk onklaar te maken (als in, onaantrekkelijk na diefstal). En tja, laten we het er op houden dat dat nooit is aangetoond ;)
Oh, nee idd. Dat gaat over de data die erin staat. Die functie is voor bedrijven, en daar is de data (e-mail, contacten, etc.) belangrijker dan de paar honderd euro die zo'n apparaatje kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Citaat van iemand op een ander forum van een maandje terug:

"3G is bijna onmogelijk op het KPN netwerk, aangezien de iPhone nog niet unlockbaar is."

Peeps hier de iPhone met KPN netwerk en werkt de 3G daar goed? Lijkt mij namelijk een fabeltje anders verkopen gsm sites de iphone heus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 196758 schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:00:
Citaat van iemand op een ander forum van een maandje terug:

"3G is bijna onmogelijk op het KPN netwerk, aangezien de iPhone nog niet unlockbaar is."

Peeps hier de iPhone met KPN netwerk en werkt de 3G daar goed? Lijkt mij namelijk een fabeltje anders verkopen gsm sites de iphone heus niet.
Je kunt de iPhone gewoon unlocked kopen in het buitenland, dus dat gaat in principe prima.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:31
(jarig!)
Ik word soms werkelijk doodziek van die iphone. Juist het reageren op forums is veels te lastig.
De moeite die je moet doen wanneer je bijv een eerder geplaatst berichtje wilt editten, om die cursor tussen een woord of letters te krijgen.

Het scrollen is vaak ook een drama in zo'n venster.
Het meest irritante is toch wel het regelmatig crashen van safari als ik net een heel verhaal aan t typen ben en dat die dan de pagina gaat refreshen: dag tekst!

Mijn volgende fone wordt weer een windows met stylus en dus heerlijk scrollen, de cursor meteen op de goede plaats, kopiëren en plakken en wallpapers die blijven staan, voice dialing en hopelijk flash ondersteuning en echte navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo heeft iedereen wel wat, Ferry34. In de nieuwe update moet Safari ook een stuk stabieler zijn.

Denk dat via forums reageren gewoon op geen een telefoon lekker werkt en al helemaal niet op Windows mobile 6. Dit zou ik gewoon doen via laptop/pc.

Smartphones lijken me meer gemaakt om sites te lezen en dus op de hoogte van dingen te blijven en dat doet volg eens mij de iPhone als beste met Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Safari is in 2.2 een stuk stabieler idd. Ik werd daar eerst ook compleet gestoord van, sinds 2.2 is 'ie voor mij iig nooit meer gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:11:
Ik word soms werkelijk doodziek van die iphone. Juist het reageren op forums is veels te lastig.
De moeite die je moet doen wanneer je bijv een eerder geplaatst berichtje wilt editten, om die cursor tussen een woord of letters te krijgen.
Je weet van het over het vergrootglas dat je krijgt als je je vinger op de tekst houdt?
Het scrollen is vaak ook een drama in zo'n venster.
Met 2 vingers scroll je in een tekstinvoervak
Het meest irritante is toch wel het regelmatig crashen van safari als ik net een heel verhaal aan t typen ben en dat die dan de pagina gaat refreshen: dag tekst!
Heb je de update naar 2.2 gedaan? Dit heeft het probleem met crashen van Safari helemaal opgelost (bij mij en de iPhone-bezitters die ik ken. Wel allemaal laatste update en geen jailbreak).
Mijn volgende fone wordt weer een windows met stylus en dus heerlijk scrollen, de cursor meteen op de goede plaats, kopiëren en plakken en wallpapers die blijven staan, voice dialing en hopelijk flash ondersteuning en echte navigatie.
Afgezien van de punten die je had kunnen weten voor je 'm kocht (navi, flash, c/p, voice dialling) is dat een kwestie van smaak natuurlijk, maar je smaak is vrij uniek als je vindt dat internet op WinMo beter werkt dan op de iPhone... om nog maar te zwijgen over het liever gebruiken van een stylus ;) Dat hoor je niet vaak.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 00:44

Stewie!

Keen must die!

Sinds 2.2 veel crashes van Safari, hoor het ook bij vrienden. Wat ook vervelend is: als je iets typt dan vult het toetsenbord opens het halve scherm en vaak ook precies over het vak waar je typt. Je moet dus gaan scrollen om te zien wat je typt. Als ze de plek van de cursor nou eens aanhouden als middelpunt.....

[ Voor 12% gewijzigd door Stewie! op 07-12-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

DaMorpheus schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:29:
Heeft iemand een idee hoe je je iPhone aan een Amerikaanse iTunes account kan toevoegen vanuit Nederland? Ik heb afgelopen week een Amerikaanse iPhone gekocht en heb in de VS ook een Amerikaanse account aangemaakt. In Nederland wil ik hem koppelen met mijn Nederlandse iPhone en iTunes op de pc maar de software zet gewoon hard het land op Nederland en bij straat en telefoonnummer staat dan weer wel mijn Amerikaanse adres en tel neer. 8)7
Op PC iTunes Store account wel gewoon ingesteld op US Store? (dus select a store oid en dan gewoon inloggen?)
Mijn NL iPhone staat gewoon op mijn US iTunes store account, zowel op Mac, als op iPhone (en eerst ook op PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Zpottr schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:24:
[...]

Dan interpreteer jij het heel anders dan ik dat doe in ieder geval en misschien ook wel zoals het eigenlijk bedoeld was. Ik lees het als een suggestie en niet als een voldongen feit zoals jij. Ze hebben een killswitch voor de apps, waarom die niet in gevallen als deze toepassen zodat iPhones die kwijt of gestolen zijn worden geblokkeerd. Misschien voortaan dingen iets minder zwart/wit en bevooroordeeld lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 07-12-2008 17:51 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.