Klagen over de nieuwswaarde hoort niet thuis op de FP. Als je zoiets aan wilt kaarten moet je in GR zijn. Vandaar dat je reactie op -1 staat.
Klagen over de nieuwswaarde van een artikel wordt als zeer offtopic gezien (het hoort immers in GR) en wordt daarom op -1 gezet. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor spel- en grammaticafouten in het artikel
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik klaag niet direct over de nieuwswaarde van het artikel, ik informeer in de eerste plaats naar de relevantie van het spel. Ik had verwacht dat mijn reactie gewoon op 0 zou blijven staan en dan iemand een (hopelijk inzichtvolle) reactie plaatst waarin uitgelegd wordt waarom dit spel zo belangrijk is.
Beetje makkelijk om het te gooien op "klagen" en "offtopic", maar dan kun je dus helemaal geen (kritische?) vragen of opmerkingen plaatsen over een nieuwspost. Betekent dus dat je de post alleen maar mag prijzen (daarvoor heb ik nog nóóit een -1 uitgedeeld zien worden -- lekker consequent) en dat je dus geen vragen mag stellen wanneer die in de nieuwspost onbeantwoord blijven?
Beetje makkelijk om het te gooien op "klagen" en "offtopic", maar dan kun je dus helemaal geen (kritische?) vragen of opmerkingen plaatsen over een nieuwspost. Betekent dus dat je de post alleen maar mag prijzen (daarvoor heb ik nog nóóit een -1 uitgedeeld zien worden -- lekker consequent) en dat je dus geen vragen mag stellen wanneer die in de nieuwspost onbeantwoord blijven?
Je vraagt wat een artikel op t.net doet, in essentie een vraag aan de redactie, stel hem dus ook daar, in GR.
Een enkele opmerking, zoals jouw voorbeeld van een compliment is ook veel minder storend, we hebben vooral een hekel aan het onstaan van meta-discussies. Als die bij het tweede geval (een los compliment) wel onstaan, dan gaat dat net zo hard op -1. En sowieso zijn complimenten al heel zeldzaam bij nieuwsartikelen, die zie je veel vaker bij reviews, waar ze natuurlijk een heel andere lading hebben.
Een enkele opmerking, zoals jouw voorbeeld van een compliment is ook veel minder storend, we hebben vooral een hekel aan het onstaan van meta-discussies. Als die bij het tweede geval (een los compliment) wel onstaan, dan gaat dat net zo hard op -1. En sowieso zijn complimenten al heel zeldzaam bij nieuwsartikelen, die zie je veel vaker bij reviews, waar ze natuurlijk een heel andere lading hebben.
[ Voor 70% gewijzigd door Dirk op 05-01-2009 15:58 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Je mag het nieuws best bekritiseren. Alleen door op de nieuwswaarde in te gaan reageer je op de vorm, en niet op de inhoud. Dergelijke berichten moet je richten aan de redactie, en dus in GR posten.
Of het onderwerp nu wel of geen nieuwswaarde heeft is niet relevant voor het draadje op de FP.
Of het onderwerp nu wel of geen nieuwswaarde heeft is niet relevant voor het draadje op de FP.
AlBundy in 'nieuws: Firefox loopt verder in op Internet Explorer'
Ik vraag me af waarom deze op -1 staat. Reactie zelf is neutraal en voorzover ik kan zien is er met de gelinkte site niets mis (los van dat ik zoiets op een productie-machine niet zou gebruiken).
Ik vraag me af waarom deze op -1 staat. Reactie zelf is neutraal en voorzover ik kan zien is er met de gelinkte site niets mis (los van dat ik zoiets op een productie-machine niet zou gebruiken).
DirkW en RoD vatten het al aardig samen. Als je een goed antwoord op je vraag over de nieuwswaarde van een artikel wilt hebben, zit je op de FP gewoon verkeerd. De redactie gaat heus niet alle reactie constant afsporen voor mogelijke vragen aan hun; daarom is het GR subforum er dus.
En over het algemeen is het vragen naar de nieuwswaarde nogal negatief bedoeld, als dat in jouw geval niet zo was is dat eerder uitzondering dan regel
Daarbij wil ik nog vermelden dat het natuurlijk wel toegestaan is om zaken te vragen die onbeantwoord blijven in het artikel. Bijvoorbeeld: "wanneer komt product X ook in Nederland op de markt?". Maar dat gaat dan ook daadwerkelijk over de inhoud van het bericht.
En over het algemeen is het vragen naar de nieuwswaarde nogal negatief bedoeld, als dat in jouw geval niet zo was is dat eerder uitzondering dan regel
Daarbij wil ik nog vermelden dat het natuurlijk wel toegestaan is om zaken te vragen die onbeantwoord blijven in het artikel. Bijvoorbeeld: "wanneer komt product X ook in Nederland op de markt?". Maar dat gaat dan ook daadwerkelijk over de inhoud van het bericht.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Nou ja ok, als dat de gangbare interpretatie is, dan leg ik me daar maar bij neer.
Conclusie is dat ik nu nog niet weet wat er bijzonder is aan dit spel, wat niet in de nieuwspost/reacties/bronnen vermeld wordt, en wat ik dus blijkbaar ook niet mag vragen. Maar goed, laat maar.
Toch kan die "meta-discussie" juist wel toegevoegde waarde hebben; als iemand in een reactie mijn vraag kan beantwoorden (wat dus in de nieuwspost dus niet gebeurt) dan heeft dat duidelijk toegevoegde waarde. Die "meta-discussie" is dan een stuk zinniger dan een compliment, waar behalve de redactie niemand iets aan heeft, en die mogen altijd wél.DirkW: Een enkele opmerking, zoals jouw voorbeeld van een compliment is ook veel minder storend, we hebben vooral een hekel aan het onstaan van meta-discussies.
De discussie is niet óf het onderwerp nieuwswaarde heeft; ik mag aannemen dat het feit dat er over gepost wordt impliceert dat het enige nieuwswaarde heeft (anders moet de redactie zich eens achter de oren krabben). De vraag was wát de nieuwswaarde precies is, want mij als niet-hardcode-gamer wordt dat niet duidelijk.RoD: Of het onderwerp nu wel of geen nieuwswaarde heeft is niet relevant voor het draadje op de FP.
Conclusie is dat ik nu nog niet weet wat er bijzonder is aan dit spel, wat niet in de nieuwspost/reacties/bronnen vermeld wordt, en wat ik dus blijkbaar ook niet mag vragen. Maar goed, laat maar.
[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 05-01-2009 16:19 ]
Dat maak ik niet helemaal op uit je post:
Dit lijkt mij duidelijk gericht aan de redactie. Iets over de eigenschappen van het spel vragen mag en kan best, maar je reply op de FP doet iets heel anders vermoeden. Ik krijg namelijk het idee dat je de nieuwswaarde aan wilt kaarten.Kan iemand mij dus uitleggen wat dit als nieuws op Tweakers doet? Of is het tegenwoordig normaal dat over alle spellen die ontwikkeld worden of uitkomen gepost worden, ongeacht of er wat bijzonders over te melden valt? Wat is de grens dan?
Mja, de reactie was inderdaad een beetje dubbel. Ik begrijp de kritiek ook wel. Maar er zat ook wel een zinnige vraag in, waardoor verwijzing naar "het afvalputje" mijns inziens onterecht was (zeker aangezien ik (wat jij noemt) "nieuwswaarde aankaarten", wat in de FAQ niet genoemd wordt, niet op dezelfde lijn vind staan als dingen als doelloze fipo's, misplaatste grappen, flamebait, etc. die in de FAQ genoemd worden als typische -1 reacties).
Maar zoals gezegd, de discussie heeft verder weinig zin, dus laat 'm dan maar op -1 staan.
Maar zoals gezegd, de discussie heeft verder weinig zin, dus laat 'm dan maar op -1 staan.
Dat het niet duidelijk in de modFAQ staat kwam ik net ook achter ja. Daarvoor heb ik al een DM gestuurd naar de persoon die dit waarschijnlijk aan kan passen. Het valt onder hetzelfde kopje als 'spelfouten' in de FAQ (reviews: Tweakers.net moderatie faq). De reactie is puur en alleen bestemd voor de redactie en daarom valt het onder 'vervuiling' van de inhoudelijke discussie bij het artikel. Ook is een artikel nogal vluchtig op de FP. Op het forum kan de redachtie (of desbetreffende persoon) beter reageren, zodat jullie beide en andere dit goed terug kunnen vinden.
Het beleid dat er zo gemodereerd moet worden is er al lang. Zelfs in het vorige modsysteem was er een template om mensen naar GR te wijzen.
--------
Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts horen thuis in
Geachte Redactie.
--------
Het beleid dat er zo gemodereerd moet worden is er al lang. Zelfs in het vorige modsysteem was er een template om mensen naar GR te wijzen.
--------
Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts horen thuis in
Geachte Redactie.
--------
☻/
/▌
/ \
Vind ik ook niet, en daarom ben ik wel voor een extra scoreniveau. Wel is het zo dat zaken zoals het aankaarten van nieuwswaarde, spelfouten en andere zaken die niet op de inhoud aangaan en/of de redactie aangaan niet op de FP thuishoort. Overigens zou je er nog best een 0 voor kunnen krijgen als je je reactie wat duidelijker formuleert, zodat er duidelijk is wat je nou echt bedoeld.
Edit; was @Soultaker.
Edit; was @Soultaker.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 05-01-2009 16:47 ]
Nee, jouw reactie valt binnen de (zware) offtopics, die ook duidelijk zijn aangeduid in de faq. Alleen zijn daarbij dan geen duidelijke voorbeelden gegeven wat daarbinnen valt.Soultaker schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:40:
Mja, de reactie was inderdaad een beetje dubbel. Ik begrijp de kritiek ook wel. Maar er zat ook wel een zinnige vraag in, waardoor verwijzing naar "het afvalputje" mijns inziens onterecht was (zeker aangezien ik (wat jij noemt) "nieuwswaarde aankaarten", wat in de FAQ niet genoemd wordt, niet op dezelfde lijn vind staan als dingen als doelloze fipo's, misplaatste grappen, flamebait, etc. die in de FAQ genoemd worden als typische -1 reacties).
[ Voor 65% gewijzigd door Dirk op 05-01-2009 16:48 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dit klopt eigenlijk wel ja ('zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde'). Voor de lezer is er totaal geen toegevoegde waarde. Vooral wanneer het artikel aangepast zou worden (bijv. bij spelfouten of inhoudelijke fouten), want dan wordt de reactie zelfs totaal nutteloos&storend.Dirk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:47:
[...]
Nee, jouw reactie valt binnen de (zware) offtopics, die ook duidelijk zijn aangeduid in de faq. Alleen zijn daarbij dan geen duidelijke voorbeelden gegeven wat daarbinnen valt.
[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 05-01-2009 16:51 ]
☻/
/▌
/ \
Zinnige vraag of niet, met een tweede alinea die nogal een neerwaartse spiraal heeft zet je wel een nieuwe contekst die de eerste alinea in een ander (negatiever) daglicht zet. Een nul is het hoogst haalbare, een -1 is ei'k best logisch.
En waarom? Omdat op een nieuwssite niemand zit te wachten op reacties die de nieuwssite zelf in twijfel trekken. Het nieuwtje zelf heeft al dan niet bestaansrecht en dat kan je wel degelijk ontopic aan de kaak stellen maar een tweede algemene alinea, daarvoor bestaat GR of TMF in mindere mate. Wij zetten dat gewoon op -1 omdat de bulklezer aan dat soort dingen niets heeft. En het podium om erover te beginnen bestaat wel degelijk alleen is dat niet de FP.
En waarom? Omdat op een nieuwssite niemand zit te wachten op reacties die de nieuwssite zelf in twijfel trekken. Het nieuwtje zelf heeft al dan niet bestaansrecht en dat kan je wel degelijk ontopic aan de kaak stellen maar een tweede algemene alinea, daarvoor bestaat GR of TMF in mindere mate. Wij zetten dat gewoon op -1 omdat de bulklezer aan dat soort dingen niets heeft. En het podium om erover te beginnen bestaat wel degelijk alleen is dat niet de FP.
en dan een volger op de post hierboven:
n4m3l355 in 'nieuws: Steve Jobs bevestigt stofwisselingsaandoening'
die mag voor mij al direct naar -1, weer zo een typisch reactietje "waarom staat dit nou weer op T.net"
[fixed, maar mag altijd meer]
n4m3l355 in 'nieuws: Steve Jobs bevestigt stofwisselingsaandoening'
die mag voor mij al direct naar -1, weer zo een typisch reactietje "waarom staat dit nou weer op T.net"
[fixed, maar mag altijd meer]
[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2009 17:38 ]
Ik ben natuurlijk niet de persoon om hierover goed te kunnen oordelen (want ik ben immers de reviewer tegen wie deze opmerking is gericht), maar deze +2 verbaasde mij nogal, vooral omdat er geen argumentatie in genoemd staat: Verwijderd in 'reviews: HTC Touch HD: size matters'. En daarnaast geloof ik niet dat er nooit op deze wereld een belachelijkere opmerking is gemaakt
torp in 'nieuws: Steve Jobs bevestigt stofwisselingsaandoening'
Misschien kunnen we zo van die reacties en soortgelijke als "nevermind", "dubbeltje" enz beter op -2 zetten ?
Misschien kunnen we zo van die reacties en soortgelijke als "nevermind", "dubbeltje" enz beter op -2 zetten ?
Jammer dat die niet meer te modden is want dat is wel een gigantische mismodarnoudwokke schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:34:
Ik ben natuurlijk niet de persoon om hierover goed te kunnen oordelen (want ik ben immers de reviewer tegen wie deze opmerking is gericht), maar deze +2 verbaasde mij nogal, vooral omdat er geen argumentatie in genoemd staat: Verwijderd in 'reviews: HTC Touch HD: size matters'. En daarnaast geloof ik niet dat er nooit op deze wereld een belachelijkere opmerking is gemaakt

Speciaal voor jou eens kijken of de score-fixeerknop nog werkte.
Wat moet je eigenlijk aan deze reactie geven? Op zich grotendeels netjes en onderbouwd, inclusief links, zodanig dat je er bijna een +2 voor zou willen geven.
Dat hij echter begint met Recording Industry Assholes of America vind ik weer een troll van jewelste. Maar toch vind ik dan een -1 weer te laag.
Dat hij echter begint met Recording Industry Assholes of America vind ik weer een troll van jewelste. Maar toch vind ik dan een -1 weer te laag.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Het feit dat hij ermee opent vind ik nog meest storend, het is geen conclusie, het is een troll die hij vervolgens probeert te onderbouwen. En dan wordt het lastig, maar ik vind de manier van brengen voldoende ernstig voor een -1, al zou ik een 0 ook kunnen begrijpen, de +1 die ervoor stond vind ik in ieder geval te hoog.
Die post was een reactie op een andere post maar blijkbaar had ik verkeerd gedrukt en kwam hij niet in dat draadje terecht. Vandaar dat ik hem 'leeg' heb gemaakt. Ik had hem natuurlijk liever meteen verwijderd. Jammer dat dat nog steeds niet mogelijk is.HyperBart schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:35:
Dat zou kunnen alleen hangt er aan een -2 ook een nogal grote karma-aftrek. Voor iemand die eens een foutje maakt is dat wat overdrevenHyperBart schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:35:
Die gaat sowieso zeker niet op -2.
* Kixtart goes fishing, returns with a hairy goldfish and gives Cloud a slap with it
* Kixtart goes fishing, returns with a hairy goldfish and gives Cloud a slap with it
[ Voor 55% gewijzigd door Kixtart op 05-01-2009 20:10 ]
☻/
/▌
/ \
-2 levert je ook een behoorlijke karma-boete op.torp schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:04:
[...]
Die post was een reactie op een andere post maar blijkbaar had ik verkeerd gedrukt en kwam hij niet in dat draadje terecht. Vandaar dat ik hem 'leeg' heb gemaakt. Ik had hem natuurlijk liever meteen verwijderd. Jammer dat dat nog steeds niet mogelijk is.
/Laat
[ Voor 30% gewijzigd door Dirk op 05-01-2009 20:12 ]
Dat snap ik, maar ik bedoelde zo'n mogelijkheid tot bijv. 5 minuten na posten.
Lijkt me nogal veel moeite om zo'n optie te maken, want het komt maar sporadisch voor dat je iets meteen wilt verwijderen en er moet dan ook opgelet worden dat er geen geneste reacties zijn. Verder kan een user ook net bezig zijn met een reply en daar moet dan ook weer een check opzitten.
Een andere mogelijkheid is om jouw reactie te editten (doorhalen bijvoorbeeld), zodat deze dan eventueel wel onder 0 valt. Zolang er geen flames of echt nutteloze dingen instaan zal het meestal wel lukken.
Een andere mogelijkheid is om jouw reactie te editten (doorhalen bijvoorbeeld), zodat deze dan eventueel wel onder 0 valt. Zolang er geen flames of echt nutteloze dingen instaan zal het meestal wel lukken.
☻/
/▌
/ \
Dat zou eventueel kunnen, maar eigenlijk is het meer afhankelijk van of er al iemand op jou reageert heeft. Dan is het eigenlijk niet meer mogelijk reacties te verwijderen namelijktorp schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:14:
Dat snap ik, maar ik bedoelde zo'n mogelijkheid tot bijv. 5 minuten na posten.
Maar je zou er een request voor in kunnen dienen in LD. Ik denk alleen dat het vanwege het zeer beperkte gebruik (hoe vaak komt dit nu voor?) waarschijnlijk niet geïmplementeerd gaat worden. Maar wie ben ik om dat te zeggen?
edit:
Doorhalen zoals Kixtart zegt, vind ik eigenlijk nog een prima oplossing. Daarmee laat je wel zien wát er stond en maak je nog kans op een 0'tje ook. Als je je post geheel weg edit is het sowieso een -1. [ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 05-01-2009 20:23 ]
He, dat zei ik eerst!Cloud schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:22:
edit:Doorhalen zoals Kixtart zegt, vind ik eigenlijk nog een prima oplossing. Daarmee laat je wel zien wát er stond en maak je nog kans op een 0'tje ook. Als je je post geheel weg edit is het sowieso een -1.
Maar inderdaad, het kunnen verwijderen van een reactie binnen korte tijd na het posten vind ik ook te veel moeite voor te weinig, er zijn zat andere opties.
Zo moeilijk is zo'n optie niet, en ik zie best vaak reacties als 'Mod maar weg'. Natuurlijk kun je alles gaan doorstrepen maar dat zal sommigen weer uitnodigen om zo'n reactie omlaag te modden, waarna je in dit topic moet gaan vragen om hem weer terug te modden. Dat is ook best veel moeite voor een hoop betrokkenen.
Ik ga het dus maar eens voorstellen. Nog nooit op m'n karma gelet trouwens...
Het lijkt me gewoon verstandiger je post nog even door te lezen voordat je op verzenden klikttorp schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:41:
Zo moeilijk is zo'n optie niet, en ik zie best vaak reacties als 'Mod maar weg'. Natuurlijk kun je alles gaan doorstrepen maar dat zal sommigen weer uitnodigen om zo'n reactie omlaag te modden, waarna je in dit topic moet gaan vragen om hem weer terug te modden. Dat is ook best veel moeite voor een hoop betrokkenen.
Wat is er mis met veelvoorkomende gebruikersfouten met techniek afvangen?Jorrit schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:01:
[...]
Het lijkt me gewoon verstandiger je post nog even door te lezen voordat je op verzenden kliktGebruikersfouten met techniek afvangen lijkt mij overbodig, zeker als het voorkomen kan worden door even na te denken voor je post
Misschien was het ook verstandig als je mijn voorstel even goed had doorgelezen. Het ging nl. om een reactie die per ongeluk niet in de draad terechtkwam waar hij bedoeld was. Dat had met goed doorlezen niks te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door torp op 05-01-2009 21:15 ]
Ook dat is een kwestie van goed opletten, dat wordt duidelijk genoeg aangegeven bij het posten.
Zoveel komt de fout volgens mij niet voor, daarnaast geldt nog steeds dat de user zelf ook wel wat moeite mag doen en dat door het geneste systeem je hele subdraden aan het verwijderen kan zijn. Verder heeft gewoon met opletten te makentorp schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:15:
Wat is er mis met veelvoorkomende gebruikersfouten met techniek afvangen?
Misschien was het ook verstandig als je mijn voorstel even goed had doorgelezen. Het ging nl. om een reactie die per ongeluk niet in de draad terechtkwam waar hij bedoeld was. Dat had met goed doorlezen niks te maken.
Zoiets nog niet eerder tegengekomen, DJ TerraByte in 'nieuws: 'Samsung werkt aan 7mm dunne tv'' Toch lijkt het mij overbodig, -1?
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Offtopic en dus ongewenst.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Eventueel lees ik het verkeerd, maar ik zie alleen een onschuldige reactie. Het is grotendeels een reactie waarin hij aangeeft ook de mening te delen, maar ook nog een eigen toevoeging (massaproductie).
[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 05-01-2009 21:30 ]
☻/
/▌
/ \
Hmm, ja, ik zag het vooral als commentaar op de moderatie, maar er zit inderdaad meer in.
Ik doelde ook meer op dit gedeelte van die reactie: ''even een reactie op een moderatie door mij'', Als dit vaker voorkomt, komen er straks hele discussies over het modereren, kan toch niet de bedoeling zijn?Dirk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:33:
Hmm, ja, ik zag het vooral als commentaar op de moderatie, maar er zit inderdaad meer in.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Hopelijk niet nee, maar imho geen reden om een iets wat mogelijk in de toekomst ontstaat nu te gebruiken om te modereren. Ik verwacht ook zeker niet dat het wordt overgenomen. In z'n totaliteit kom ik persoonlijk op een 0 uit in elk geval.
[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 05-01-2009 21:42 ]
☻/
/▌
/ \
Rhapsody in 'nieuws: 'Reorganisatie Microsoft kost geen banen''
zie zelf dat er ook een neutraal werd gegeven.
Ik gaf het een +1, goede uitleg imo goede onderbouwing.
Maar een +2 vind ik persoonlijk te hoog, dat is echt voor posts die uitzonderlijk zijn ( voor mij dan)
zie zelf dat er ook een neutraal werd gegeven.
Ik gaf het een +1, goede uitleg imo goede onderbouwing.
Maar een +2 vind ik persoonlijk te hoog, dat is echt voor posts die uitzonderlijk zijn ( voor mij dan)
[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 05-01-2009 21:54 ]
Liefhebber van Tweakers
Een +2 vind ik teveel. Daar is de reactie imo te simpel voor. Een +1 wil ik er nog wel voor geven, maar zeker niet meer.
Aangeven dat je een reactie gemodereerd hebt is dus toegestaan.Kixtart schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:42:
Hopelijk niet nee, maar imho geen reden om een iets wat mogelijk in de toekomst ontstaat nu te gebruiken om te modereren. Ik verwacht ook zeker niet dat het wordt overgenomen. In z'n totaliteit kom ik persoonlijk op een 0 uit in elk geval.
Neen, we hopen dat het niet wordt overgenomen, dat is één, maar als het terloops vermeld wordt lijkt het mij nog te doen.pcgek schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:06:
[...]
Aangeven dat je een reactie gemodereerd hebt is dus toegestaan.
Ten tweede werd hier ook verteld dat er nog wat meer in die post stond, en een post die een reden van een gezette score van een andere moderatie bevat is nog niet zwaar genoeg om 'm naar -1 te kelderen, zeker niet wanneer er nog nuttige informatie in staat. Let op, tis nu wel deze situatie, als binnenkort iedereen het gaat doen, tja, dan liggen de kaarten weer anders...
[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 05-01-2009 22:14 ]
Jij mag hem natuurlijk nog steeds een -1 geven als je tot de conclusie komt dat de post in zijn totaliteit een -1 verdient. Dat is gewoon mijn persoonlijk beoordeling op basis van een aantal punten.
☻/
/▌
/ \
Dat is duidelijk, en daarom doe ik het liever direkt.HyperBart schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:12:
[...]
Neen, we hopen dat het niet wordt overgenomen,
Een regelrechte flame in Verwijderd in 'nieuws: 'Ook 17"-Macbook Pro krijgt 'unibody''', erg op de man gespeeld (ongeacht of hij gelijk heeft of niet). een -1 IMHO en niet de huidige 0 door een aantal + scores.
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Een flink aantal +1 dat daaraan gehangen isPjerry schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:41:
Een regelrechte flame in Verwijderd in 'nieuws: 'Ook 17"-Macbook Pro krijgt 'unibody''', erg op de man gespeeld (ongeacht of hij gelijk heeft of niet). een -1 IMHO en niet de huidige 0 door een aantal + scores.

Maar kan nog steeds genoeg -1's gebruiken!
extra oproepje om die echt wel naar -1 te bombarderen
Heb hem -1 gegeven en hij is nu naar de -1 gegaan
Liefhebber van Tweakers
Deze reactie vind ik aardig zeikerig tegenover mensen die gewoon normaal hun mening geven. Daar zijn de reactie's voor bedoeld. Deze persoon is het daar blijkbaar niet mee eens, en laat dat goed merken.
-1 it is, overigens stond jou moderatie op 0, ik was de enige met een -1. Hoewel bij nog eens lezen een 0 ook nog wel op zijn plaats zou zijnEmile schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:35:
Deze reactie vind ik aardig zeikerig tegenover mensen die gewoon normaal hun mening geven. Daar zijn de reactie's voor bedoeld. Deze persoon is het daar blijkbaar niet mee eens, en laat dat goed merken.
[ Voor 14% gewijzigd door Jorrit op 06-01-2009 15:44 ]
Mijn moderatie? Ik kon deze niet modden, aangezien het een reactie op mij was. Wat bedoel je precies?Jorrit schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:38:
-1 it is, overigens stond jou moderatie op 0, ik was de enige met een -1. Hoewel bij nog eens lezen een 0 ook nog wel op zijn plaats zou zijn
Ow, er stond een nulletje bij dus ik dacht dat hij wel van jou zou zijn geweestEmile schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:49:
[...]
Mijn moderatie? Ik kon deze niet modden, aangezien het een reactie op mij was. Wat bedoel je precies?
Ondanks dat ik .oisyn hoog acht vind ik dit toch geen echte +1 reactie. .oisyn in 'nieuws: KPN introduceert nieuwe databundels voor mobiel internet'
Pjerry leest de les....
Ondanks dat hij al op -1 staat vind ik dat iemand best mag bekijken wie dit een +2 gaf
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft verkoopt 28 miljoen exemplaren van Xbox 360'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft verkoopt 28 miljoen exemplaren van Xbox 360'
Liefhebber van Tweakers
Ik heb een 0 gegeven. Ik denk dat die +2 een compensatie is, maar dat is ook niet wenselijk
☻/
/▌
/ \
ff tussendoor, je reactiescore op je profiel, wordt die bepaald door altijd het gemiddelde van iedere reactie te nemen, die op te tellen en daar weer het gemiddelde van of wordt iedere reactie opgeteld met zijn eindscore en daar het gemiddelde van ?
Volgens mij is de reactiescore gewoon de opgetelde afgeronde waarde, dus -1 + 1 + 1 komt uit op waard 1.
Gemiddelde reactiescore is dan de echte scores gedeeld door aantal reacties, bijv, (-0.6+0.6+0.8)/3 = 0.27 (dus 0.3)
Gemiddelde reactiescore is dan de echte scores gedeeld door aantal reacties, bijv, (-0.6+0.6+0.8)/3 = 0.27 (dus 0.3)
☻/
/▌
/ \
EDIT: hier neergezet Flamewar in Xbox 360 nieuws
[ Voor 95% gewijzigd door PWM op 06-01-2009 17:27 ]
Wat is de meerwaarde van deze reactie? Dit is gewoon een open deur, die bij elk artikel over dit onderwerp steevast terugkomt. Ik vind het niet meer dan een 0 waard....
Virussen? Scan ze hier!
Ja, het systeem per reactie begrijp ik; de waarde die het balkje bepaald is een afgeronde waarde van het gemiddelde van alle scores voor die reactieKixtart schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:18:
Volgens mij is de reactiescore gewoon de opgetelde afgeronde waarde, dus -1 + 1 + 1 komt uit op waard 1.
Maar hoe zit het dan met je "gemiddelde score" op je profiel? Hoe wordt die berekend ?Gemiddelde reactiescore is dan de echte scores gedeeld door aantal reacties, bijv, (-0.6+0.6+0.8)/3 = 0.27 (dus 0.3)
HyperBart
Bij mij staat die nu per toeval op 0,0..
Komt een bepaalde scorie (ander getal) door dat ik bijvoorbeeld:
- 3x1
- 2x+1
- 5x-1
- 1,2 van een post
- 1,4 van een post
- -0,8 van een post
Stelletje papegaaienwildhagen schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:22:
Wat is de meerwaarde van deze reactie? Dit is gewoon een open deur, die bij elk artikel over dit onderwerp steevast terugkomt. Ik vind het niet meer dan een 0 waard....

Nog paar -1's nodig (althans als er geen papegaaien meer zijn)
[ Voor 39% gewijzigd door HyperBart op 06-01-2009 17:26 ]
Volgens mij (weet het dus ook niet) is het 'totale reactiescore' gewoon de opgetelde afgeronde reactiescore en de 'gemiddelde score' de gemiddelde score die niet afgerond is (jouw 2e lijstje).
☻/
/▌
/ \
Deze begint zijn reactie met een rechtop de man spelende troll en de rest van zijn betoog is ook niet hoogwaardig. Ik vermoed dan ook dat de 22x 0 puur op mening gebaseerd zijn.
Fixtk1n8fisher schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:25:
Deze begint zijn reactie met een rechtop de man spelende troll en de rest van zijn betoog is ook niet hoogwaardig. Ik vermoed dan ook dat de 22x 0 puur op mening gebaseerd zijn.
Een dikke -1 wat mij betreft. -1 gegeven en daar staat ie nu ook op.
Ergens heeft er een verschuiving plaatsgevonden van 5x 0 naar 5x -1.RoD schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:27:
Een dikke -1 wat mij betreft. -1 gegeven en daar staat ie nu ook op.
Hij stat nu op 17x 0 ipv 22x!
Maar staat gelukkig stevig op die -1 nu!
Dat was ik... ik weet niet wat me bezielde om een 0 uit te delen, ik denk dat het een vlaag van verstandsverbijstering moet zijn geweest, wellicht veroorzaakt door de welhaast Siberische omstandigheden...k1n8fisher schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:37:
[...]
Ergens heeft er een verschuiving plaatsgevonden van 5x 0 naar 5x -1.
Virussen? Scan ze hier!
Pussywildhagen schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:39:
[...]
wellicht veroorzaakt door de welhaast Siberische omstandigheden...
Zo koud bij jullie? Hier is het nog -13°C, toch niks mis...

Promods zijn gelukkig ook maar mensen.....wildhagen schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:39:
[...]
Dat was ik... ik weet niet wat me bezielde om een 0 uit te delen, ik denk dat het een vlaag van verstandsverbijstering moet zijn geweest, wellicht veroorzaakt door de welhaast Siberische omstandigheden...
Pjerry leest de les....
Zijn dit allemaal +1 reacties? IMHO gewoon allemaal nulletjes.
graey in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
Verwijderd in 'nieuws: AMD introduceert Yukon-platform voor lichtgewicht notebooks'
off-topic zoals hij zelf aangeeft. Wel interssant maar vanwege off-topic toch max een nul.
anandus in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
CodeCaster in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
Kan de deur nog meer open staan...... ?
De volgende staat op -1. Misschien dat ik iets mis, maar m.i. ook gewoon een nul:
falcon4ever in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
graey in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
Verwijderd in 'nieuws: AMD introduceert Yukon-platform voor lichtgewicht notebooks'
off-topic zoals hij zelf aangeeft. Wel interssant maar vanwege off-topic toch max een nul.
anandus in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
CodeCaster in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
Kan de deur nog meer open staan...... ?
De volgende staat op -1. Misschien dat ik iets mis, maar m.i. ook gewoon een nul:
falcon4ever in 'nieuws: Sandisk introduceert usb-sticks met backup-knop'
Pjerry leest de les....
Eens met de +1's die op 0 horen, maar die laatste reactie mag van mij prima op -1. Het indrukken van shift is imho namelijk wel de meest onzinnige oplossing die je kan geven op een probleem van een memorystick met zooi op een aparte, niet formatteerbare, chip. Een 0 zou ook kunnen, maar is niet een must imho.
Buiten dat het "probleem" ook niet echt netjes wordt geformuleerd en een -1 waard is.
Buiten dat het "probleem" ook niet echt netjes wordt geformuleerd en een -1 waard is.
[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 07-01-2009 02:04 ]
When you only live once, try not to die?
Ja, ik weet helemaal niet of die shift werkt. Dus ik kan de reactie helemaal niet inschatten. Als het wel werkt, zou het zelfs IMO een +1 kunnen zijn, omdat het toch wel veel toevoegt aan de oplossing van het probleem. De software kan dan gebruikt worden waar jij het wil en hoeft niet verwijderd te worden. Daarentegen als het een onzin reactie is mag hij van mij naar -1. Ik weet het dus niet. Ik zal het eens gaan testen want ik heb hier een USB-stick van de Office Centre liggen waar U3 ook op staat.arne schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 01:59:
Eens met de +1's die op 0 horen, maar die laatste reactie mag van mij prima op -1. Het indrukken van shift is imho namelijk wel de meest onzinnige oplossing die je kan geven op een probleem van een memorystick met zooi op een aparte, niet formatteerbare, chip. Een 0 zou ook kunnen, maar is niet een must imho.
Pjerry leest de les....
Als het goed is zorgt de shift er voor dat autorun, zolang de shift is ingedrukt, niet wordt uitgevoerd. Verre van een permanente oplossing dus. Wanneer je elke keer dat je die stick gebruikt shift in moet drukken schiet dat niet echt op namelijk
When you only live once, try not to die?
Ik zou graag willen weten waarom mijn post hier naar -1 is gemod. Net als de poster waar ik op reageerde uitte ik alleen mijn mening over de prijs van het kant en klare systeem. Ook reageerde ik op zijn claim dat een systeem bouwen lang duurt. Gezien het feit dat het bericht over kant en klare systemen gaat en er bedragen worden genoemd zie ik niet in hoe mijn post off-topic is. Ook heb ik geen beledigingen geuit of iets dergelijks. Ik begrijp dan ook niet waar die -1 vandaan komt.
Ik probeerde enkel een ander licht op de zaak te schijnen door het vanuit 2 alternatieve methodes te bekijken.(Zelf bouwen en iemand inhuren om te bouwen) Niet echt off-topic lijkt mij.
Ik probeerde enkel een ander licht op de zaak te schijnen door het vanuit 2 alternatieve methodes te bekijken.(Zelf bouwen en iemand inhuren om te bouwen) Niet echt off-topic lijkt mij.
Enerzijds verdienen fabrikanten natuurlijk ook geld.
Maar anderzijds valt er geen -1 te bespeuren in je reactie, die is wat dat betreft idd neutraal.
Maar anderzijds valt er geen -1 te bespeuren in je reactie, die is wat dat betreft idd neutraal.
Nette post, gewoon een 0.hollandismad schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:05:
Ik zou graag willen weten waarom mijn post hier naar -1 is gemod. Net als de poster waar ik op reageerde uitte ik alleen mijn mening over de prijs van het kant en klare systeem. Ook reageerde ik op zijn claim dat een systeem bouwen lang duurt. Gezien het feit dat het bericht over kant en klare systemen gaat en er bedragen worden genoemd zie ik niet in hoe mijn post off-topic is. Ook heb ik geen beledigingen geuit of iets dergelijks. Ik begrijp dan ook niet waar die -1 vandaan komt.
In dat geval hooguit een inhoudelijke fout die je doormiddel van een reactie mag corrigeren, een -1 is dan een duidelijke mismod. /me DirkW maakt er een 0 van.arne schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 03:45:
Als het goed is zorgt de shift er voor dat autorun, zolang de shift is ingedrukt, niet wordt uitgevoerd. Verre van een permanente oplossing dus. Wanneer je elke keer dat je die stick gebruikt shift in moet drukken schiet dat niet echt op namelijk
Ik vind deze reactie toch wel flamend overkomen, mag van mij dan ook naar -1 ipv de 0 waar hij nu op staat.
Die hoort inderdaad op -1, duidelijke flame.
Verwijderd in 'nieuws: Apple dumpt drm en vaste iTunes-prijs en zet 3g iPhone-downloads aan' hoort daar ook op wegens offtopic en het op een trollerige manier doorgaan op de bovenstaande flame.
Verwijderd in 'nieuws: Apple dumpt drm en vaste iTunes-prijs en zet 3g iPhone-downloads aan' hoort daar ook op wegens offtopic en het op een trollerige manier doorgaan op de bovenstaande flame.
Bedankt voor de snelle afhandeling, top!Dirk schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:15:
[...]
Nette post, gewoon een 0.
[...]
In dat geval hooguit een inhoudelijke fout die je doormiddel van een reactie mag corrigeren, een -1 is dan een duidelijke mismod. /me DirkW maakt er een 0 van.
Bedankt, dat wist ik niet. Denk je je OS zo goed te kennen....arne schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 03:45:
Pjerry leest de les....
Shan in 'nieuws: Cooler Master presenteert V10 met peltier-koeling' draagt (als eerste) aan dat voor dezelfde prijs waterkoeling zijn voorkeur zou verdienen. Kan ik inkomen, hoef je het niet mee eens te zijn, maar een -1 verdient 'ie niet. Krijgt 'ie wel, van 9 man tot dusverre. Is dat alleen vanwege die eerste bek-vol-tanden-regel? Lijkt me overdreven.
Em!L in 'nieuws: Cooler Master presenteert V10 met peltier-koeling' weet niet hoe je threaded moet replyen, leest bovenstaande post moedwillig verkeerd, is de anale fase nog niet ontstegen en kan alleen maar denken dat zijn grap origineel is als zijn iq onder nul ligt, en blijft wel in het zicht. 5*0 en zelfs een +1 (en gelukkig ook een -1).
In een draad over extravagante koelers 'wc' in plaats van waterkoeling zeggen, wordt zo wel heel hard afgestraft en dat vind ik ei'k te zot voor woorden... Welke van de twee zouden we liever als bezoeker vasthouden? Your help is appreciated
Em!L in 'nieuws: Cooler Master presenteert V10 met peltier-koeling' weet niet hoe je threaded moet replyen, leest bovenstaande post moedwillig verkeerd, is de anale fase nog niet ontstegen en kan alleen maar denken dat zijn grap origineel is als zijn iq onder nul ligt, en blijft wel in het zicht. 5*0 en zelfs een +1 (en gelukkig ook een -1).
In een draad over extravagante koelers 'wc' in plaats van waterkoeling zeggen, wordt zo wel heel hard afgestraft en dat vind ik ei'k te zot voor woorden... Welke van de twee zouden we liever als bezoeker vasthouden? Your help is appreciated
[ Voor 2% gewijzigd door Rataplan op 07-01-2009 21:44 . Reden: verslikt in een dubbele ontkenning :+ ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Eerste een 0 gegeven. Vind em wel een beetje loos, maar toch ook wel weer onschuldig. Dat laatste gaf de doorslag. Die tweede is gewoon een flauwe onzinreply. -1 gegeven.
Die eerste regel helpt in ieder geval niet echt mee, het is tenslotte de helft van zijn reactie. Maar hij is inderdaad nog wel onschuldig genoeg om gewoon op 0 te zetten.Rataplan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:00:
Shan in 'nieuws: Cooler Master presenteert V10 met peltier-koeling' draagt (als eerste) aan dat voor dezelfde prijs waterkoeling zijn voorkeur zou verdienen. Kan ik inkomen, hoef je het niet mee eens te zijn, maar een -1 verdient 'ie niet. Krijgt 'ie wel, van 9 man tot dusverre. Is dat alleen vanwege die eerste bek-vol-tanden-regel? Lijkt me overdreven.
Tegelijkertijd bestaan veel geintjes gewoon uit woordspelingen, je moet daar niet te hard over vallen... Maar vooral zo los is deze wel erg loos inderdaad.Em!L in 'nieuws: Cooler Master presenteert V10 met peltier-koeling' weet niet hoe je threaded moet replyen, leest bovenstaande post moedwillig verkeerd, is de anale fase nog niet ontstegen en kan alleen maar denken dat zijn grap origineel is als zijn iq onder nul ligt, en blijft wel in het zicht. 5*0 en zelfs een +1 (en gelukkig ook een -1).
In een draad over extravagante koelers geen 'wc' kunnen zeggen als het over waterkoeling gaat wordt zo wel heel hard afgestraft en dat vind ik ei'k te zot voor woorden... Welke van de twee zouden we liever als bezoeker vasthouden? Your help is appreciated
Juist daarom heb ik hem nu net wel een -1 gegeven. Tja, zijn van die randgevallenDirk schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:35:
[...]
Die eerste regel helpt in ieder geval niet echt mee, het is tenslotte de helft van zijn reactie.
[...]
Verwijderd
Tarilo in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content'
De +2 gever mag wel effe naar gekeken worden. Vind dit een hele dikke nul. Sowieso wel een leuk draadje of effe door heen te lopen.
De +2 gever mag wel effe naar gekeken worden. Vind dit een hele dikke nul. Sowieso wel een leuk draadje of effe door heen te lopen.
Done.
Die zal eventjes niet modereren.
Doe ik an sich ook niet - ik vind het allebei geen geweldige reacties (en dan druk ik me nog voorzichtig uitDirk schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:35:
je moet daar niet te hard over vallen...
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
In mijn ogen humor van de bovenste plank. Mag bij wijze van uitzondering zo naar +1 wat mij betreft (heeft hij dan ook van mij gekregen).
Hoover in 'nieuws: Lian Li kondigt opvallende PC-888-behuizing aan'
Hoover in 'nieuws: Lian Li kondigt opvallende PC-888-behuizing aan'
Pjerry leest de les....
Verwijderd in 'nieuws: Sony toont Walkman met oled-touchscreen'
Jonkerman in 'nieuws: Sony toont Walkman met oled-touchscreen'
Mdekoning in 'nieuws: Sony toont Walkman met oled-touchscreen'
Deze reacties hebben in wezen niets toe te voegen, maar -1 lijkt mij niet op z'n plaats. Zo ongewenst zijn ze toch niet en daar is de 0 toch voor uitgevonden? Wat vinden jullie?
Deze reacties hebben in wezen niets toe te voegen, maar -1 lijkt mij niet op z'n plaats. Zo ongewenst zijn ze toch niet en daar is de 0 toch voor uitgevonden? Wat vinden jullie?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Met de eerste ben ik het eens, een nul van mij.PD2JK schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:51:
Verwijderd in 'nieuws: Sony toont Walkman met oled-touchscreen'
De andere twee "Ik heb"-reacties voegen absoluut niets toe en krijgen van mij dan ook een -1, hetgeen m.i. op dit forum ook de norm is.
Pjerry leest de les....
Er vliegt een hele discussie uit de bocht in nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content, aangewakkerd door een sterk religieuze (dogmatische) opvatting van AmigaWolf. Aanvankelijk nog met nullen gemodereerd, omdat ik de lijjn snapte. Maar later op -1 overgegaan. Zou alles naar -1 gemodereerd moeten worden? Ik snap overigens wel dat deze extreem religieuze opvattingen (ondanks dat ik zelf christelijk ben) reacties op MOETEN roepen. Moeten die dan ook naar -1, ondanks dat er sommige zeer beschouwende en goed onderbouwde reacties bijzitten?
een discussie hierover is wat mij betreft welkom, om ook in de toekomst te weten hoe ik dit nu moet aanpakken.
een discussie hierover is wat mij betreft welkom, om ook in de toekomst te weten hoe ik dit nu moet aanpakken.
Pjerry leest de les....
Vanaf hier heb ik de boel op -1 gezet onder de noemer offtopic.
Dat betekend ook dat wat mij betreft deze twee nog wel op -1 mogen.
J.J.J. Bokma in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content'
arbraxas in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content'
Het heeft echt niets te maken met het hele onderwerp.
Verwijderd in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content' Deze mag van mij nog wel op 0, gaat nog in de ideolegieën en het opleggen van ideeën.
Met deze en deze op 0 kan ik nog wel leven, als directe nette reactie.
J.J.J. Bokma in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content'
arbraxas in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content'
Verwijderd in 'nieuws: Grote Chinese websites betuigen spijt voor 'vulgaire' content' Deze mag van mij nog wel op 0, gaat nog in de ideolegieën en het opleggen van ideeën.
Met deze en deze op 0 kan ik nog wel leven, als directe nette reactie.
[ Voor 70% gewijzigd door Jorrit op 08-01-2009 03:46 ]
Ik zag al dat je langs was geweest. Ik kan je mening delen omdat het echt helemaal uit de bocht vliegt. Wel jammer, want er is een hoop zinnigs over te zeggen. Alle moderaties aangepast naar -1, met uitzondering van....Jorrit schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 03:35:
Vanaf hier heb ik de boel op -1 gezet onder de noemer offtopic.
Pjerry leest de les....
Het is inderdaad wel jammer, maar erg offtopic en erg beperkt op het gebied van reactiviteit.Pjerry schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 03:44:
Ik zag al dat je langs was geweest. Ik kan je mening delen omdat het echt helemaal uit de bocht vliegt. Wel jammer, want er is een hoop zinnigs over te zeggen. Alle moderaties aangepast naar -1.
Dit topic is gesloten.