Het kleine-mismoderatietopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.009 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel XI

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 15:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 69437 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:01:
Nou, bij het volgende artikel over een screenshot van Windows 7 zal ik eens beginnen met een reactie als deze:

[...]

In mijn ogen is zoiets gewoon een -1, en afhankelijk van de waarde van de flamewar eronder een -2.
Tja, lastig. Het is natuurlijk een mening, maar het wordt een beetje gepresenteerd als feiten. Ik ben wel geneigd zo'n reactie keihard naar -1 te modden, maar ik vraag me af of dat wel eerlijk is van mezelf.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Nou, bij het volgende artikel over een screenshot van Windows 7 zal ik eens beginnen met een reactie als deze:
quote:
Linux blijft beter. Windows is erg zwaar en onveilig. Dit is eigenlijk zo met alle software van Microsoft. Linux draait ook goed op oude hardware, krijgt minder virussen, enzovoorts.

Microsoft kan best mooie software maken, alleen moeten ze nog leren om goede software te maken. De goede software die ze hebben is gekopieerd van Linux. En de echte software is beter, zoals zo vaak met kloons. Het is jammer dat ze niet zelf met wat goeds komen, want ze kunnen het volgens mij wel.
In mijn ogen is zoiets gewoon een -1, en afhankelijk van de waarde van de flamewar eronder een -2.
Een -2 lijkt mij ook wel heel erg overdreven, dat kan je haast niet serieus menen. Ik vindt het zelf ook een 0 eigenlijk. Jouw voorbeeldpost is in mijn ogen ook niet vergelijkbaar. Deze is zeer specifiek op één bedrijf gericht. Bovendien is hij, bewust, veel meer als een flame opgezet dan als een mening.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

De -2 is niet voor de reactie op zich, maar om de draad op te schonen. De reactie heeft allemaal zinloze draadvervuiling veroorzaakt.

Ik heb in mijn post niet veel anders gedaan dan wat de originele poster zei. Dat het tegen een bedrijf is gericht maakt mij weinig uit. Of je nu MS, alles open source, of moslims flamet, het blijft hetzelfde. Ik maak alleen uitzonderingen voor persoonlijke aanvallen op T.net-users (die gaan zeeer snel op -1 bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Even wat betreft het uitdelen van -2's. Een -2 is echt een noodmaatregel om echt erge reacties weg te gooien, daarbij kun je denken aan:
  • Fipo's
  • Keiharde 100% flames (en niets anders dan dat)
  • Pure onzin
  • Warez
  • Spamlinks
Een -2 geeft de plaatser van de reactie een flinke karma aftrek. Doorgaans zijn aan -2's ook meer consequenties verbonden zoals een PM, email, of OW's. Het -2 niveau gebruiken we dus niet om threads op te schonen, al zou dat wel werken. Wil een parent reactie -2 krijgen, dan moet eerst bekeken worden of de child reacties ook dat niveau waardig zijn. Anders is een admin-edit veel gepaster.

Kortom: het al dan niet onzichtbaar maken van reacties en threads, gaat gewoon via het -1 niveau. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Persoonlijk heb ik wel een -1 gegeven aan de post die DOT aanhaalde omdat ik wel vind dat hij vanuit het niets een discussie start die behoorlijk off-topic is. Het artikel gaat over Sun en Open Office en de vergelijking van Linux en MS en andere programmatuur is dan ook totaal uit de lucht gegrepen.
Ik kan me wel indenken dat hier een 0 voor wordt gegeven aangezien het taalgebruik zeer netjes is maar ik vind wel dat de toonzetting uitlokkend is. Gelukkig wordt er netjes op gereageerd maar een flamewar was niet helemaal ondenkbaar geweest na zo'n post!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Zijn de hulde uitingen in dit onderwerp echt zo ongewenst? Het is wel iets wat je heel sterk kan verwachten bij dit onderwerp.
Ook zijn daar reacties die, vermoed ik, wegens kritiek lager worden gemod dan ze verdienen alleen omdat ze niet de mening van de meerderheid aanhangen.
De net aangehaalde reactie wordt zelfs dor iemand op -1 gezet en dat is dan weer zelfs mismodden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

k1n8fisher schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:13:
Zijn de hulde uitingen in dit onderwerp echt zo ongewenst? Het is wel iets wat je heel sterk kan verwachten bij dit onderwerp.
Depends. Kijk bijvoorbeeld naar de eerste reactie. Slechts één woord: "Geweldig".

Vind jij dat dan een +1 ofzo waard, of zelfs maar een 0? Ik niet, het komt mij over als een simpele Fipo, en ik kan met een losse kreet, of in dit geval slechts een los woord, heel erg weinig eerlijk gezegd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Die eerste is gewoon een fipo maar ik had het meer over andere reacties die wat meer zeggen maar ook al snel lager worden beoordeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Kan iemand me uitleggen waarom deze Glashelder in 'nieuws: Modemerk introduceert peperdure telefoon' post een +2 krijgt? Het artikel betreft een Dior telefoon, het betoog over "waarom de iPhone overgewaardeerd wordt".

In een artikel over de iPhone is dit wellicht een +1 of +1 maar hier een 0. Andere meningen?
Op het GOT forum volgt een modbreak bij zo'n reeks niet on topic reacties of volgt een gesloten topic, hier niet helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door HeyDude op 29-11-2008 22:50 . Reden: laatste zinnetje erbij ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 02:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Grotendeels gewoon gezeur, zelfs in bij een iphone artikel zou ik daar niet vele punten voor over hebben, die hele discussie daar is zinloos en gaat niet over de telefoon die het onderwerp is, ik ga daar niet hoger dan 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waarbij de helft van zijn anti-iphone, apple en alles wat daar bij hoort post ook nog eens zichzelf onderuit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:37
Van mij mogen die 2 best op 0 blijven, ze zijn ontopic in het subdraadje.
Dit is een -1, er wordt een hoop in geflamed en getrollt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan eentje de andere kant op: n4m3l355 in 'nieuws: Modemerk introduceert peperdure telefoon'. De overweging die hier wordt gemaakt vind ik wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Dirk schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:11:
Dan eentje de andere kant op: n4m3l355 in 'nieuws: Modemerk introduceert peperdure telefoon'. De overweging die hier wordt gemaakt vind ik wel een +1 waard.
Eens, de reactie begint net als vele anderen (iPhone), maar eindigt goed en is wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223418

kingnbajam in 'nieuws: Xs4all wil met film publiek voorlichten over privacygevaren' <- -1 graag. Deze losert heeft duidelijk een gaatje in zn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Da's pure onzin, -1 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt onzin toch? Het is waarschijnlijk niet waar, maar het is de overbekende "inside job" theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Het is een hoog Conspiracy gehalte maar op zich zitten er een aantal waarheden in: Bin Laden zijn geld en Training, ook dat van zijn manschappen Al Qaida, komen allemaal uit de VS.
Ook het stuk over de wetten die zijn ingevoerd na 9/11 is totaal niet uit de lucht gegrepen. Daarom vind ik juist dat een 0 hier niet echt zou misstaan. Een -1 kan ik ook nog begrijpen.
Wat ik echter minder te verteren vind is de manier zoals jij hem hier hebt gepost. Dat is een regelrechte troll en zou op de FP een -1 opleveren. Dat zou voor mij bijna een reden zijn om de reactie die jij graag weggeschoffeld ziet een +1 te geven. Ik doe het niet omdat ik mezelf aan bepaalde etiquettes wil houden maar ik kom wel in de verleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou een powermod eens kunnen kijken naar degene die deze reactie een +2 gegeven heeft? Zo te zien is het nog een "expert" ook nog...

Deze op de man spelende flamebait is een schoolvoorbeeld van een -1, alles hoger dan dat is modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

k1n8fisher schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:56:
[...]

Dat zou voor mij bijna een reden zijn om de reactie die jij graag weggeschoffeld ziet een +1 te geven. Ik doe het niet omdat ik mezelf aan bepaalde etiquettes wil houden maar ik kom wel in de verleiding.
Eigenlijk zou je om DIE reden niet in de verleiding moeten komen, lijkt mij.
:+

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:19:
Zou een powermod eens kunnen kijken naar degene die deze reactie een +2 gegeven heeft? Zo te zien is het nog een "expert" ook nog...

Deze op de man spelende flamebait is een schoolvoorbeeld van een -1, alles hoger dan dat is modmisbruik.
Ik denk een misklik. Niet alleen omdat iedereen een -1 gaf maar ook omdat de overige moderaties nergens zo'n afwijking laten zien... de rest ziet er prima uit. :)
Het enige wat opvalt is dat alleen privacy-draden worden gemodereerd maar of dat een afwijking is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het wel een afwijking. Alleen geen reden om de modrechten er voor af te nemen :+

In ieder geval mag devhouse in 'nieuws: Half miljoen artikelen voor Nederlandse Wikipedia' nog wel op -1 gedrukt worden. Loze fipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Aan de ene kant zeg ik, ja fipo dus -1. Aan de andere kant, het artikel 'lokt' het natuurlijk wel uit. Wat valt er verder te melden na zo'n artikel? :) Dus officieel hoort het zeker een -1 te zijn, maar ik zal niet minder goed slapen als deze op 0 blijft hangen.

Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen; ik heb deze reactie op 0 staan. :+ Ik zie het als onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het fipo gehalte heb ik hier geen last van, maar hij is mij gewoon té loos, van mij krijgt hij ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Cloud schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:56:
Aan de ene kant zeg ik, ja fipo dus -1. Aan de andere kant, het artikel 'lokt' het natuurlijk wel uit. Wat valt er verder te melden na zo'n artikel? :) Dus officieel hoort het zeker een -1 te zijn, maar ik zal niet minder goed slapen als deze op 0 blijft hangen.

Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen; ik heb deze reactie op 0 staan. :+ Ik zie het als onschuldig.
Met * Cloud niets aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, zoals je in de rest van het artikel kunt zien valt er wel degelijk wat te melden.
Daar komt de aap uit de mouw! :|

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Tja ik begrijp jullie best hoor, DirkW en RoD :) Als je strak naar de ModFAQ kijkt hoort zoiets op -1 (loos, mogelijk fipo), helemaal gelijk. Echter, aan één zo'n reply stoor ik me niet zo. Het feit (half miljoen artikelen) ís tenslotte wel wat felicitaties waard natuurlijk.

Either way, I'm happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer je ze wil feliciteren stuur je ze maar een mailtje ofzo :p

Tot die laatste zin volg ik het nog :)

Volgens mij zit er trouwens ook een klein afrondingsfoutje in, bij mij is 2x+1(hoezo mismod), 46x0 en 49x-1 nog altijd net iets minder dan -0.5 en dus -1, volgens het modsysteem niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Arne op 01-12-2008 02:11 . Reden: nutteloos plaatje verwijderd :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee hoor, -47/97 is nog altijd -0,48 oftewel afgerond 0. :) Met 3x -1 zou hij in de huidige situatie naar de -1 vertrekken.

[ Voor 40% gewijzigd door Dirk op 01-12-2008 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
-49/97 is echter -0,505, dus afgerond -1 :)
nvm, dan die 2 er nog bij optellen uiteraard...

[ Voor 39% gewijzigd door Arne op 01-12-2008 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als iemands verjaardag op de FP aangekondigd wordt is een felicitatie gewoon ontopic. Laten we niet middels het moderatiesysteem teveel bepalen wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bloodhoundje in 'nieuws: Britse aanklagers verdenken BT van illegaal dataminen duizenden klanten'
9 keer meerwaarde voor een grappig bedoelde opmerking?

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 01-12-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Een grappige reactie kan best een +1 zijn. In dit geval is het een erg ontopic grapje imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 12:11
Ik vind een +1 ook een beetje overdreven. Hij is idd ontopic, maar ik vind hem niet scherp/grappig genoeg voor een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een 0 vind ik ook wel zat, dus daar staat ie nu ook op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

SG in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan'
Hm, wat hiermee te doen? Ik heb de reactie nu drie keer gelezen, en snap domweg niet wat hij ermee bedoelt. Ik ben dan ook geneigd deze een -1 te geven, maar is dat terecht?

cappie in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan'
Gewoon een copy-paste uit een externe bron is imo geen 1 waard. Wmb krijgt hij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

18327 schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:04:
SG in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan'
Hm, wat hiermee te doen? Ik heb de reactie nu drie keer gelezen, en snap domweg niet wat hij ermee bedoelt. Ik ben dan ook geneigd deze een -1 te geven, maar is dat terecht?
Ik nie snap nie. Is onzin, dus -1.
cappie in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan'
Gewoon een copy-paste uit een externe bron is imo geen 1 waard. Wmb krijgt hij een 0.
Volgens mij is deze manier van letterlijk quoten helemaal niet toegestaan, 0 is dus wel de max ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

18327 schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:04:

Die eerste komt wat warrig over maar de ideeën erachter zijn niet verkeerd. Ik denk dat je die met -1 onrecht aandoet. Dat je het niet direct snapt: OK, maar om daarom meteen een -1 te geven is mismodden. dan kan je hem beter niet modden!
Die tweede is idd niet meer waard dan 0. Copy-pasten kan ieder kind nog wel dus daar hoeft geen +1 voor te worden gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door TheCapK op 01-12-2008 19:23 . Reden: Dirk W me net even voor! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

k1n8fisher schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:22:
[...]

Die eerste komt wat warrig over maar de ideeën erachter zijn niet verkeerd. Ik denk dat je die met -1 onrecht aandoet. Dat je het niet direct snapt: OK, maar om daarom meteen een -1 te geven is mismodden. dan kan je hem beter niet modden!
"Niet direct snapt"; ik snap de post helemaal niet. Ik heb werkelijk waar nog steeds geen flauw idee wat hij ermee wil zeggen, en ik heb hem nu al zeker 6 keer (!) gelezen. Tja, wat mij betreft is het dan op geen enkele manier meer een waardevolle reactie, maar frontpagevervuiling. En da's een -1 waard imo. :)

edit: ah, ik vermoed dat ik je reactie verkeerd heb gelezen. Ik snap de post niet omdat het taalgebruik zo slecht is, niet omdat de inhoud mij boven de pet gaat. Althans, dat denk ik, want ik heb die post nog steeds niet ontcijferd. :P

[ Voor 15% gewijzigd door 18327 op 01-12-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

k1n8fisher schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:22:
[...]

Ik snap hem niet omdat de samenhang van de reactie ontbreekt, niet omdat het niveau van de reactie me te boven gaat! Bij gebrek aan samenhang is het voor mij dus gewoon onzin en een -1. Wanneer de reactie mij te boven ging had ik hem links laten liggen, ofwel me laten leiden daar een mij bekende onbevooroordeelde derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik vergeet dat ik dit soort dingen in mijn werk als docent ook geregeld tegenkom. Juist omdat je dan al wat voorkennis hebt wordt het uiteindelijke resultaat minder warrig dan het voor een buitenstaander is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als je dit soort onzin dagelijks moet doorploegen zul je er inderdaad wel aan wennen ja. Ik wil de dingen die ik in de brugklas heb geproduceerd nu ook niet meer doorlezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Een beetje onsamenhangend is het wel, maar wat hij wil zeggen is dat als de Amerikaanse defensie het ontwikkelt, dat dan speciale eenheden wel eens de coderegels van de Conventie van Genève er uit kunnen gaan kieperen. Of dat terroristen of "schurkenstaten" juist 24/7 zo'n robot aan het slachten gaan zetten tegen de bevolkingsgroepen die ze weg willen hebben. En als je dan voor elkaar krijgt dat de robot zelflerend is, dan zou een Terminator-verhaal niet zo heel ver weg zijn.

Ik ga voor de 0 wegens onsamenhangendheid, maar het had een +1 of +2 kunnen zijn als hij al dat Engels gewoon in het Nederlands had gezet en er een leesbaar geheel van gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SSH in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren'

Een onzin post omdat het een verouderd bericht uit 2006 is. De niet kritische lezer valt dat niet op, daarom heeft hij een +1. Dat hoort niet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Fixed naar een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Datafeest schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:19:
SSH in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren'

Een onzin post omdat het een verouderd bericht uit 2006 is. De niet kritische lezer valt dat niet op, daarom heeft hij een +1. Dat hoort niet.
Ik vind de reactie ook een 0 maar het nieuwsbericht is opzich niet minder relevant omdat het 2,5 jaar oud is, het gaat over het eerste virus op de Mac. Ik geef het een 0 omdat het zijn stelling niet geheel onderbouwt, maar het geeft wel degelijk weer dat er virussen zijn voor de mac ook al is het bericht uit 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

Lau26 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren'
Lijkt mij een -1. Gewoon de vorige napraten zonder argumenten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
CT zonder argumenten wordt al snel smadelijke praat inderdaad, voor een dergelijke bewering wil ik toch wel wat onderbouwing zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan zo niet zien op wie hij reageert, maar ik vind het niet echt een dubbelpost. Wmb een onschuldige 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
HKS-Skyline in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' lijkt me een simpele 0, een ervaringenpostje, niet al te ontopic.
SRI in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' Idem voor deze, leuk maar de link met virussen of virusscans voor mac ontbreekt een beetje.

[ Voor 26% gewijzigd door Jorrit op 01-12-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorrit schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:25:
[...]

Ik vind de reactie ook een 0 maar het nieuwsbericht is opzich niet minder relevant omdat het 2,5 jaar oud is, het gaat over het eerste virus op de Mac. Ik geef het een 0 omdat het zijn stelling niet geheel onderbouwt, maar het geeft wel degelijk weer dat er virussen zijn voor de mac ook al is het bericht uit 2006.
Ik wil niet teveel inhoudelijk reageren, maar oude wormen zijn geen wormen. Het lek is gedicht en de worm werkt niet meer. Als er 1 worm is geweest, dan heeft dat nog weinig waarde, behalve misschien symbolisch. De echte informatie die je wilt hebben is hoeveel wormen er nu vrij ronddwalen, en hoe groot de kans is dat er nieuwe wormen bijkomen. Deze bron is dus niet erg zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Anoniem: 223418 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' Bevat een link naar wat lijkt een site met exploits te zijn. Misschien dat een PowerMod zich daar even over kan buigen.

EDIT@hierboven, het heeft weinig toegevoegde waarde, maar het toont wel aan de ook de mac zijn zwakheden kent, dat het gat ondertussen gedicht is doet daar niet persé wat aan af.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorrit op 02-12-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorrit schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:12:
Anoniem: 223418 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' Bevat een link naar wat lijkt een site met exploits te zijn. Misschien dat een PowerMod zich daar even over kan buigen.

EDIT@hierboven, het heeft weinig toegevoegde waarde, maar het toont wel aan de ook de mac zijn zwakheden kent, dat het gat ondertussen gedicht is doet daar niet persé wat aan af.
En wat zou daar erg aan zijn? milw0rm is gewoon een securitysite. Net zoals securityfocus ook exploits en advisories heeft staan.

Maar waar ik voor langs kwam: bij Anoniem: 223418 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' krijg ik -1, terwijl het volgens mij wel belangrijk is voor de mensen die niet de tijd nemen om de bron te lezen om te weten dat de bron 'biased' zou kunnen zijn.

En verder, het lijkt me dat er een beetje hoog wordt gemod op misinformatie die gegeven wordt door de 'Apple fans', maar goed... (Overigens ben ik zelf een 100% Mac gebruiker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Anoniem: 223418 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:23:

En wat zou daar erg aan zijn? milw0rm is gewoon een securitysite. Net zoals securityfocus ook exploits en advisories heeft staan.
Als het een site waar nog niet gefixte exploits op staan lijkt het me niet helemaal de bedoeling daar naar de te linken.

Legoblokje in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' Lijkt me een simpele 0.

Anoniem: 261542 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' Die +1 daar is een duidelijke meningmod in deze belachelijke flamewar, -1 is het enige juiste niveau. Misschien dat die +1 gever even nagekeken kan worden door een PowerMod.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorrit op 02-12-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jorrit: Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

@matiov zie: Het algemeen beleid #verbodenhacken, dit valt daaronder.

Verder heb ik wat puntjes uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Blecchi in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' is een 0 wat mij betreft, het verschil tussen beide versies is niet schokkend groot en ik denk zelfs dat de poster eerder de bron verkeerd begrijpt dan de redactie. In ieder geval lijkt een 0 mij op zijn plaats, eigenlijk hoort het gewoon in GR, de +2 is een hele duidelijke mismod!

Stancke in 'reviews: Review Grand Theft Auto IV voor pc' +1 is rijkelijk veel voor deze post, gewoon een nette behulpzame 0 :)

Anoniem: 26235 in 'reviews: Review Grand Theft Auto IV voor pc'
Klaus_1250 in 'reviews: Review Grand Theft Auto IV voor pc'
Xyzer in 'reviews: Review Grand Theft Auto IV voor pc'
Allemaal offtopic en voor een discussie in GR, je ziet steeds vaker dergelijke opmerkingen bij willekeurige reviews, misschien wat harder op gaan modereren.

[ Voor 49% gewijzigd door Jorrit op 02-12-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Snake in 'nieuws: Telfort schroeft prijs internetabonnement op '
Geeft gewoon antwoord op de vraag.. welliswaar kortaf, maar dat hoeft geen -1 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Mentalist in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan' intressant punt dat aangehaald werd, en dat hier netjes wordt uitgelegt, lijkt me wel een +1 waard :)

Elmo_thefirst in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan' loze post, alleen maar gemopper op de overheid, -1 wmb.

digifan in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan' 0 is een hoog niveau voor deze onvervalste flame, -1 het enige juiste niveau. Overigens zijn de overige reacties van die user ook niet erg vriendelijk om het zacht uit te drukken:
digifan in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan' Gewoon keihard op man flamen en niets anders dan dat :X
digifan in 'nieuws: VS ontwikkelt robotsoldaten die geen oorlogsmisdaden kunnen begaan' Dit lijkt mij oproepen tot geweld cq een flame van immense proporties, misschien dat de powermods deze user even kunnen aanspreken of met vakantie kunnen sturen.

[ Voor 60% gewijzigd door Jorrit op 02-12-2008 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Jorrit schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:09:
Blecchi in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren' is een 0 wat mij betreft, het verschil tussen beide versies is niet schokkend groot en ik denk zelfs dat de poster eerder de bron verkeerd begrijpt dan de redactie. In ieder geval lijkt een 0 mij op zijn plaats, eigenlijk hoort het gewoon in GR, de +2 is een hele duidelijke mismod!
Op zich maakt hij daar een goed punt. De Tweakers tekst begint met een virusscanner terwijl de bron aangeeft dat Apple het heeft over het gebruik van meerdere virustools tegelijkertijd. Dit is dus zowel een aanvulling als iets wat in de GR thuishoort. Een 0 of +1 is dar dan ook beiden goed imho!

Ook jouw eerdere punt over de bijdrage van Breezahboy moet ik weerleggen: Al staat het in een flamewar het is zeer netjes opgeschreven. Nergens speelt hij zodanig op de man dat het trollerig wordt. Hij onderbouwt zelfs zijn verhaal.
Als alle flamewars er zo uit zouden zien zouden we heel wat minder -1's uit kunnen delen!

[ Voor 16% gewijzigd door TheCapK op 02-12-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

k1n8fisher schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:16:
[...]

Ook jouw eerdere punt over de bijdrage van Breezahboy moet ik weerleggen: Al staat het in een flamewar het is zeer netjes opgeschreven. Nergens speelt hij zodanig op de man dat het trollerig wordt. Hij onderbouwt zelfs zijn verhaal.
Als alle flamewars er zo uit zouden zien zouden we heel wat minder -1's uit kunnen delen!
er is al wel 24x-1 gemod op die bijdrage. wat is dat voor kuddegedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij staat hier, hij is gemeld als onderdeel van een flamewar, wat hij ook is, dan gaat het hard. En zo'n probleem heb ik er ook niet mee dat ie op -1 staat, hoewel netter dan de rest, is het nog steeds geen mooie reactie ofzo, ook jij flamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vraagje:
ik heb hier per ongeluk mijn bericht op de verkeerde plek gezet:
Edmin in 'nieuws: 'Far Cry 2 aanzienlijk sneller met DX10 dan met DX9''
Dit zag ik direct na plaatsing al en ik heb de inhoud direct verwijderd en het bericht op de juiste plek gezet. Moet het dan per se op -1 ipv 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja, hij is zinloos daar toch? En totaal nutteloze reacties gaan op -1. Juist met de oorspronkelijke tekst maak je nog een goede kans om hoger uit te komen, maar zoals nu zonder inhoud is hij totaal nutteloos en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:15:
Hij staat hier, hij is gemeld als onderdeel van een flamewar, wat hij ook is, dan gaat het hard. En zo'n probleem heb ik er ook niet mee dat ie op -1 staat, hoewel netter dan de rest, is het nog steeds geen mooie reactie ofzo, ook jij flamed.
waar flame ik dan?

ik weerleg de flamende anti-mac reaktie op een nette manier. ik flame niet maar bedien de flamer van repliek waar ie iets mee kan. ik vind dat creatiever dan hetgeen kennelijk gangbaar is in jullie kringen: downmodden tot onder het absolute nulpunt.

volgens mij levert een nette deconstructie van een flame/trollbait reaktie meer op dan het simpelweg downmodden.

het vergt natuurlijk wel meer creativiteit en die is soms ver te zoeken bij het type "ik mod alleen en schrijf geen reaktie op de frontpage". (ja die laatste zin is wel een flame naar het zelfgenoegzame kringetje modders dat zonder nadenken de kudde volgt en -1's uitdeelt in een soort van kadaverdiscipline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Om nog even de reactie er bij te pakken: Anoniem: 261542 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren'

Bij het nogmaal nalezen kom ik alleen het volgende tegen, het valt dus wel mee:
ik heb nieuws voor je:
Dat is niet echt een nette manier van een ander terechtwijzen, maar op zich niet voldoende.
Maar alleen al het feit dat jij doorgaat geeft nieuw voer voor de discussie en dat kan ik ook niet echt waarderen. Het probleem met flames is nu eenmaal dat ze niet zijn te weerleggen op een manier die de flamer overtuigt, omdat ze toch al zijn gemaakt zonder echt te letten op de realiteit. De reactie is daarmee redelijk nutteloos.
Verder is de reactie niet direct echt ontopic ook nog.

Alle punten apart absoluut niet voldoende voor een -1, maar het telt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:26:
Om nog even de reactie er bij te pakken: Anoniem: 261542 in 'nieuws: Apple wil dat Mac-gebruikers virusscanner installeren'

Bij het nogmaal nalezen kom ik alleen het volgende tegen, het valt dus wel mee:

[...]

Dat is niet echt een nette manier van een ander terechtwijzen, maar op zich niet voldoende.
Maar alleen al het feit dat jij doorgaat geeft nieuw voer voor de discussie en dat kan ik ook niet echt waarderen. Het probleem met flames is nu eenmaal dat ze niet zijn te weerleggen op een manier die de flamer overtuigt, omdat ze toch al zijn gemaakt zonder echt te letten op de realiteit. De reactie is daarmee redelijk nutteloos.
Verder is de reactie niet direct echt ontopic ook nog.

Alle punten apart absoluut niet voldoende voor een -1, maar het telt op.
dus eigenlijk is het geen flame. persoonlijk vind ik "ik heb nieuws voor je" op de schaal van flame van 1 tot 10 misschien net een 2. jorrit ("respect my authoritah") heeft de reaktie op basis van zware flame (standje 10) naar voren geschoven als duidelijke '-1' kandidaat.

inmiddels was daar door meer dan 24 modders gehoor aan gegeven. nog voordat jij het 'off-topic' argument erbij haalde.

ik weet het niet misschien zie ik het verkeerd hoor maar -1 vind ik absoluut te zwaar aangerekend en het is interessant te kijken hoe het powermod proces tot deze massamismod heeft kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Op zich is jouw reactie on topic in een off-topic draad. Daarom zou hij dus 0 mogen krijgen. Hoger zou mismodden zijn omdat hij nou ook weer niet zo inhoudelijk sterk is.
Wel vind ik hem zeer net qua betoog eb heb dat ook al eerder aangegeven.
Ik snap ook dat anderen hem op -1 modden omdat hij in een flamewar zit en daaraan bij lijkt te dragen.
Zag trouwens dat ik hem had misgeklikt en op -1 had gezet, dat is nu rechtgezet, een 0 van mij dus. Sta je momenteel op 21x -1, 7x 0 en 2x +1 wat ook weer totaal mismodden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dirk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:08:
Ja, hij is zinloos daar toch? En totaal nutteloze reacties gaan op -1. Juist met de oorspronkelijke tekst maak je nog een goede kans om hoger uit te komen, maar zoals nu zonder inhoud is hij totaal nutteloos en dus -1.
Ja, hij is nutteloos, maar nu haalt het mijn gemiddelde score dik omlaag, terwijl het een kwestie is van op het verkeerde knopje drukken. De oorspronkelijke tekst staat op +1, maar die zou kant noch wal raken als hij op die plek zou staan. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 16:33
Astennu in 'nieuws: 'Far Cry 2 aanzienlijk sneller met DX10 dan met DX9''

pardon? Windows Vista ondersteund zeker wel DX9 hardware matig, waarom deze persoon dan ook +1 krijgt?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Kunnen jullie wellicht een "iPhone not on-topic = -1" script beschikbaar stellen 8)

In jordees in 'nieuws: Nokia introduceert N97 met touchscreen -update' post en Zavantas in 'nieuws: Nokia introduceert N97 met touchscreen -update' is het weer zover

Deze staan beide wat mij betreft op -1:
We weten de iPhone weer aan te halen met als resultaat een hele rits reacties die afleiden (nu is het nog maar bescheiden gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Edmin schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:58:
[...]
Ja, hij is nutteloos, maar nu haalt het mijn gemiddelde score dik omlaag, terwijl het een kwestie is van op het verkeerde knopje drukken. De oorspronkelijke tekst staat op +1, maar die zou kant noch wal raken als hij op die plek zou staan. Erg jammer.
Maar een nutteloze reactie wel waarderen voor je karma is pas echt dikke onzin. Als je zo bezorgt bent, dan had je daar wellicht een andere, ontopic reactie kunnen maken.

Het is niet dat uit coulance voor eventuele diehards het modsysteem opzij gezet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Laatst online: 16-05 15:03
houseparty in 'nieuws: 'Far Cry 2 aanzienlijk sneller met DX10 dan met DX9''
Deze mag van mij wel naar +2. Hij geeft heel duidelijk aan waar de draad over gaat, doet dit vind ik op een hele nette manier.

* BramBo is in een goede bui vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 261542 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:44:
[...]

dus eigenlijk is het geen flame. persoonlijk vind ik "ik heb nieuws voor je" op de schaal van flame van 1 tot 10 misschien net een 2. jorrit ("respect my authoritah") heeft de reaktie op basis van zware flame (standje 10) naar voren geschoven als duidelijke '-1' kandidaat.

inmiddels was daar door meer dan 24 modders gehoor aan gegeven. nog voordat jij het 'off-topic' argument erbij haalde.

ik weet het niet misschien zie ik het verkeerd hoor maar -1 vind ik absoluut te zwaar aangerekend en het is interessant te kijken hoe het powermod proces tot deze massamismod heeft kunnen leiden.
24x-1 staat niet gelijk aan 24 modders hoor. Twee ProMods die -1 geven zorgt al voor 10x-1, en dan gaat het hard.

Ik heb er ook een -1 voor gegeven. Het is een offtopic welles/nietes-discussie wat totaal niet meer over het onderwerp gaat. Het flamen vind ik wel meevallen, ik vind het redelijk trollerig. In ieder geval was dat niet de reden om er een -1 voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
BramBo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:33:
houseparty in 'nieuws: 'Far Cry 2 aanzienlijk sneller met DX10 dan met DX9''
Deze mag van mij wel naar +2. Hij geeft heel duidelijk aan waar de draad over gaat, doet dit vind ik op een hele nette manier.

* BramBo is in een goede bui vandaag
Ik zie meer in +1 ( :P maarja ik reageerde dan ook op hem oneens) maar het is wel een nette reply, hoewel het verschil tussen Vista en XP wel wat groter is dan alleen maar DX versies.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

k1n8fisher schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:56:
Op zich is jouw reactie on topic in een off-topic draad. Daarom zou hij dus 0 mogen krijgen. Hoger zou mismodden zijn omdat hij nou ook weer niet zo inhoudelijk sterk is.
Wel vind ik hem zeer net qua betoog eb heb dat ook al eerder aangegeven.
Ik snap ook dat anderen hem op -1 modden omdat hij in een flamewar zit en daaraan bij lijkt te dragen.
Zag trouwens dat ik hem had misgeklikt en op -1 had gezet, dat is nu rechtgezet, een 0 van mij dus. Sta je momenteel op 21x -1, 7x 0 en 2x +1 wat ook weer totaal mismodden is!
Waarom is dat mismodden? Er wordt hier aangegeven waarom er een -1 gegeven wordt. Dat jij het daar niet mee eens bent is geen mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die 2x+1 is mismodden ;)

Maar echt duidelijk is hij daar niet over inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ah het ging dus alleen om die 2x+1. * RoD snapt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

verder is het een een stroman verhaaltje. je verzint zelf een groep "apple fundamentalisten" die je vervolgens kleurrijk omschrijft. dan zeg je tegen apple gebruikers: die karikatuur die ik bedacht heb dat zijn jullie (terwijl dat helemaal niet zo is) en de karikatuur is een beetje zielig dus jullie zijn het ook.
Dit is niet echt zoals je je publiek overtuigd. Het klopt wel, maar zo ga je niet met andere reacties om. -1 dus (ongewenst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
roy-t schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:46:
[...]
Ik zie meer in +1 ( :P maarja ik reageerde dan ook op hem oneens) maar het is wel een nette reply, hoewel het verschil tussen Vista en XP wel wat groter is dan alleen maar DX versies.
Ik kan me in beide vinden :)
Er zijn zeker heel veel meer verschillen tussen XP en Vista, maar dat is een discussie inhoudelijk vraagstuk. Als ik mod dan probeer ik puur te kijken naar de post, hoe deze is opgesteld en of hij iets toevoegt aan het lopende vraagstuk of eventueel een nieuwe kijk ergens op heeft. En in hoeverre deze goed onderbouwd zijn.

Deze post voegt voor mij toe dat hij duidelijk uitlegt waar (hij denkt dat) zijn voorganger naar toe wil. En dit op zo een manier doet dat dit voor mij een zeer degelijke toevoeging is +2 dus. Dit geheel probeer ik los te zien van de discussie en het feit of iets wel of niet correct / goed / etc. is.
roy-t schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:08:
Astennu in 'nieuws: 'Far Cry 2 aanzienlijk sneller met DX10 dan met DX9''

pardon? Windows Vista ondersteund zeker wel DX9 hardware matig, waarom deze persoon dan ook +1 krijgt?
Deze heeft voor van mij een +1 gekregen omdat hij een opmerking / vraagstuk heeft die zeker interessant kan zijn.
Eigenlijk moet je dan DX9 op XP SP3 ook even mee nemen. Ik denk dat je dan zult zien dat dat nog sneller is dan DX10.
Deze opmerking geeft zeker aanleiding tot een goede en inhoudelijke discussie. +1 van mij daarom.
Ook kan het inderdaad zo zijn dat hij onwaarheden in zijn post heeft staan (zoals in dit geval), maar deze worden door anderen op een nette wijze verbeterd, zoals het hoort. De onwaarheden op zich zijn voor mij geen reden om in dit geval punten af te trekken.

[ Voor 33% gewijzigd door BramBo op 02-12-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

RoD schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:04:
Ah het ging dus alleen om die 2x+1. * RoD snapt het.
Sorry! Het ging me idd alleen om die 2x +1. De rest kan wmb beiden dus daar val ik zeker niet over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag Vinnienerd in 'nieuws: Google wil Chrome oppoetsen met extensiemogelijkheden ' een -1? Hij voegt niks toe. Hij heeft wel gelijk dat het een open deur intrappen is, maar dit valt eigenlijk gewoon onder irritant Amerika bashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dit is gewoon flamen, dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Waarom staat renevanh in 'nieuws: Google wil Chrome oppoetsen met extensiemogelijkheden ' op -1? Ik vind dat hij/zij opzicht best een punt heeft. Wellicht had hij/zij het iets beter kunnen beargumenteren / verwoorden maar ik vind het nog wel 0-waardig

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/me DirkW schuift hem weer op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit

Je reactie staat als reactie op een flame en is niet al te netjes, dat noem ik een beginnende flamewar en daarom vond ik de -1 op zijn plaats. Daarnaast de reactie offtopic en kan hij nieuwe flames uitlokken, dergelijk subdraadjes zie ik het liefst op -1 vandaar mijn reactie. Het al dan niet bestaan van apple fundamentelisten, om het zo even te noemen, hangt vooral dan de perceptie van de persoon af en leidt over het algemeen tot heftige trolls en flames, een dergelijke discussie kan ook niet bestaan zonder generalisaties, waarop vervolgens ook weer heftig gereageerd wordt.

Kortom, het enige wat je krijgt is een rij reacties van mensen die zich ingegraven hebben volgens hun eigen perceptie van de werkelijkheid, die volledig offtopic is in het bericht. Een dergelijke discussie zou ik alleen op 0 hebben willen staan als beide kampen een hoge mate van zelfbeheersing zouden betrachten.

Als mensen het niet eens zijn met mijn voorgedragen mod kunnen ze dat gewoon aandragen in de draad zoals * Jorrit gedaan heeft. Het is niet alsof ik een beslissende stem heb in de score van de reactie, elke moderator bepaalt voor zichzelf of hij het met mij eens is of niet. Blijkbaar waren in dit geval de meeste mensen het met mij eens en kwam de reactie op een -1 uit, volgens de richtlijnen zou deze reactie op -1 kunnen dus er heeft geen "massamismod" plaatsgevonden.
Ik denk niet dat al die mensen zich verschrikkelijk geïntimideerd voelden door mijn avatar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nee, ik voel mij geïntimideerd door die enge aap :p

Zullen we elkaar even niet op elkaars avatar af gaan rekenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
BramBo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:09:
[...]

[...]

Deze heeft voor van mij een +1 gekregen omdat hij een opmerking / vraagstuk heeft die zeker interessant kan zijn.

[...]
Hmm, het is niet waar dat Vista geen hardwarematige ondersteuning voor Dx9 bied, lastig.

Misschien ligt off-topic:

Hoe zit het nu als iemand een feitelijke onwaarheid verkondigt, maar dit wel op een nette manier doet? Dat stukje van zijn comment negeren en dan op de rest afrekenen (in dit geval goed discussie punt dus +1) of weg modden zodat mensen niet in de war raken?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iets wat bijdraagt aan de discussie, maar niet 100% waar is kan best op +1 eindigen. Het wordt echter wel lastig om iets wat volledig onjuist is als iets te zien wat bijdraagt aan de discussie. Soms heb je echter een betoog waarin enkele feitelijke onwaarheden worden verkondigd, maar wat uiteindelijk wel leidt tot een aardig stukje tekst waarmee een goede discussie mogelijk is. Dan kun je best een +1 geven.

Het is moeilijk om daar precies een definitie aan te geven, het hangt er echt per reactie vanaf wat de juiste score is, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Mooi omschreven RoD, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. In dit geval vind ik het onderwerp wat hij erna aansnijd ruim boven de feitelijke onwaarheid uitkomen.

Soms kan het zo moeilijk zijn om duidelijk te verwoorden wat je precies bedoelt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Feitelijke onwaarheden moet je eigenlijk nooit op -1 modden. Ten eerste omdat het gewoon een on-topic reactie is, die meedoet aan de discussie. Ten tweede omdat de feiten nogal eens interpreteerbaar zijn. Obi-Wan's "True from a certain point of view." ;)

De correctie van een (in jouw ogen) onwaarheid moet je daarom principieel via een reactie doen, en niet via een moderatie. Vaak dat de correctie ook niet 100% correct is, en juist die discussie brengt dan meestal de meest complete en correcte omschrijving boven tafel.

Er zijn natuurlijk wel situaties waarbij er dusdanige onzin wordt verkondigt, dat je het alsnog op -1 zet... Maar in de meeste gevallen moet je hooguit wat aftrek geven. Hoeveel is inderdaad een groot grijs gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorrit schreef op woensdag 03 december 2008 @ 01:16:
[...]

(1) Je reactie staat als reactie op een flame en is niet al te netjes, dat noem ik een beginnende flamewar en daarom vond ik de -1 op zijn plaats.

(2) Daarnaast de reactie offtopic en kan hij nieuwe flames uitlokken, dergelijk subdraadjes zie ik het liefst op -1 vandaar mijn reactie.

(3)Het al dan niet bestaan van apple fundamentelisten, om het zo even te noemen, hangt vooral dan de perceptie van de persoon af en leidt over het algemeen tot heftige trolls en flames, een dergelijke discussie kan ook niet bestaan zonder generalisaties, waarop vervolgens ook weer heftig gereageerd wordt.

(4)Kortom, het enige wat je krijgt is een rij reacties van mensen die zich ingegraven hebben volgens hun eigen perceptie van de werkelijkheid, die volledig offtopic is in het bericht. Een dergelijke discussie zou ik alleen op 0 hebben willen staan als beide kampen een hoge mate van zelfbeheersing zouden betrachten.

Als mensen het niet eens zijn met mijn voorgedragen mod kunnen ze dat gewoon aandragen in de draad zoals * Anoniem: 261542 gedaan heeft. Het is niet alsof ik een beslissende stem heb in de score van de reactie, elke moderator bepaalt voor zichzelf of hij het met mij eens is of niet. Blijkbaar waren in dit geval de meeste mensen het met mij eens en kwam de reactie op een -1 uit, volgens de richtlijnen zou deze reactie op -1 kunnen dus er heeft geen "massamismod" plaatsgevonden.
Ik denk niet dat al die mensen zich verschrikkelijk geïntimideerd voelden door mijn avatar :+
ad. 1

de reaktie niet netjes noemen gaat mij echt _veel_ te ver. het is een keurige reaktie waarin alleen het "ik heb nieuws voor je" als licht aanmatigend opgevat kan worden. het fragment "ik heb nieuws voor je" is nog geen 15% van de reaktie dus ik vind dat je dat fragment wel _heel zwaar_ aanrekent.

ad. 2

dit soort modden is volgens mij _niet_ zoals modden bedoeld is. je moet elke reaktie op zijn _eigen merites_ beoordelen. jij zegt eigenlijk: die eerste reaktie is een flamebait en alles wat daarop reageert zijn dus flames en moet gedownmod worden naar -1.

het mooie aan mijn reaktie is dat ik de flamebait rustig analyseer en van repliek voorzie zonder in fanboyism of flamen te vervallen. jammer dat dat niet door jou opgepikt is en dat je het modwapen kennelijk gewoontegetrouw zo ruw inzet. beetje luie manier van modereren!

ad. 3

ik sidestep juist het fanboyism en gebruik de argumentatieleer om de onsteking uit de flamebaitbom te halen.

ad. 4

dit preventief euthaniseren van flamebait threads, zonder inhoudelijk naar de reakties te kijken maar ze allemaal als flames te beschouwen vind ik een _onzorgvuldige_ en ook ietwat _bange_ manier van modereren. "if you cant stand the heat stay out of the kitchen". de kwaliteit van een individuele reaktie mag niet beoordeeld worden op hetgeen waarop gereageerd wordt. maar verdient een onbevooroordeelde kwalitatief hoogstaande moderatie van een neutrale moderatie expert (en dat zijn jullie toch!).

samenvattend: het is absoluut niet een +2 reaktie, +1 of 0 zou me beide niet verbazen maar -1 is net zo misgemod als +2. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ok, ik moest em weer even terughalen van ver hierboven, maar dan gaan we ontleden
je verhaal is niet logisch. want je zegt "iphone, macbook en ipod op een rijtje op hun tafel leggen". ik heb nieuws voor je: een iphone heeft alle functionaliteit van de ipod in zich verenigt! dus het is zinloos om een iphone en ipod beide met je mee te dragen.
Die is al uitgelegd, maar normaal spreek je mensen niet zo aan. Komt denigrerend over, dus telt mee in de -1.
verder is het een een stroman verhaaltje. je verzint zelf een groep "apple fundamentalisten" die je vervolgens kleurrijk omschrijft. dan zeg je tegen apple gebruikers: die karikatuur die ik bedacht heb dat zijn jullie (terwijl dat helemaal niet zo is) en de karikatuur is een beetje zielig dus jullie zijn het ook.
Leuke redenatie, maar je beschuldigt hier iemand, op de man spelen dus. Je reageert op een flame, meestal niet handig, en je gaat het dan ook nog direct spelen.
nou ik ben het met je eens dat "apple fundamentalisten" zielig zijn. ze bestaan echter alleen in jouw verbeelding.
zie ook hier: Wikipedia: Stropopredenering
Ik snap je punt, maar wederom : totaal zinloos om hier neer te zetten.
het mooie aan mijn reaktie is dat ik de flamebait rustig analyseer en van repliek voorzie zonder in fanboyism of flamen te vervallen.
Moet je niet doen, flamebaits gaan zonder meer naar -1 of erger, de persoon zelf zal het worst wezen, en jij verknoeit er tijd aan. Hij wil geen serieuze reacties, dus geef ze ook niet ;) (anders was z'n bericht wel beter opgesteld)
Al met al kun je 0 of -1 geven. Persoonlijk doe ik er nog een tikje af vanwege de spelling, maar dat komt door mijn voorliefde voor kleine beestjes. Totaal -1.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

johnbetonschaar in 'nieuws: Verkoop Blackberry's valt tegen'
Ik vind het maar een matige reply zonder veel echte inhoud. Imo geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je verhaal is niet logisch. want je zegt "iphone, macbook en ipod op een rijtje op hun tafel leggen". ik heb nieuws voor je: een iphone heeft alle functionaliteit van de ipod in zich verenigt! dus het is zinloos om een iphone en ipod beide met je mee te dragen.

nou ik ben het met je eens dat "apple fundamentalisten" zielig zijn. ze bestaan echter alleen in jouw verbeelding.

zie ook hier: Wikipedia: Stropopredenering
In regel 1 speel je op de man. In regel 2 gaat dat gewoon verder.
Alinea 2 gaat over stromanverhaaltje, waarmee je goedkoop de ander torpedeert. Je post 'applefundamentalisten' en maakt er een verzinsel van een ander van. Je noemt het een karikatuur en vervolgens iets als 'zielig'. Geen idee wat de inhoud verder van deze alinea is, maar mij leert het werkelijk niets.
De laatste alinea gooi je het op andermans fantasie en je sluit af met een wiki-pagina om je opponent duidelijk te maken wta voor stroman hij wel niet is.

Het ontopicdeel is mij volstrekt onduidelijk; deze reactie is expliciet bedoeld voor een andere lezer en niet voor algemeen publiek, het staat bol van een 'ikweethetbeter' en is op een behoorlijk pedante manier geschreven. Het verdient dus op verschillende manieren een rechtstreekse -1: namelijk offtopic, of trollerig, of overbodig. En tussen dit soort modder ga ik geen moeite doen om er eventuele parels uit te vissen, dat had je zelf moeten doen om voor een beloning in aanmerking te komen.
het is een keurige reaktie
Je perceptie van dit soort feiten maakt je observatievermogen buitengewoon subjsectief.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 04-12-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm... Iedereen zit blijkbaar in de "Aanpassingen Moderatiesysteem" thread, zo stil als het hier is. :)

Heb een typisch meningmodding geval. Seven_PRX in 'nieuws: Britse dna-databank schendt Europees mensenrechtenverdrag'
Gewoon iemand die zijn mening geeft. Dus een 0, en niet een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ik vind het wel degelijk een -1. Als hij mensen met een andere mening dan die van hemzelf paranoïde noemt, is dat én een generalisatie waar ik niet van gediend ben én een troll imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom nou toch... Dat hij vindt dat de tegenstanders paranoide zijn, is geen troll. Het is gewoon een normale manier om te zeggen dat wat men betreft de argumenten schromelijk overdreven zijn, en niet realistisch.

Dat is inderdaad een mening, maar die mening mag hij best uitdragen. Het is niet discriminerend o.i.d. Natuurlijk houdt hij het algemeen, wat anders wordt 'm een persoonlijke aanval verweten. (Hetgeen opzich wel reden voor een -1 kan zijn)

Als jij het woord "paranoide" erg genoeg vindt om een -1 uit te delen, dan mag je dat ook even doen aan al die posts die de voorstanders "naief" noemen. Bijvoorbeeld, de reactie die er onmiddellijk op volgt. Maar die staat gewoon op 0.... ( G3lderland in 'nieuws: Britse dna-databank schendt Europees mensenrechtenverdrag' )

Idem in de rest van de thread. Iedereen die een argument voor de DNA database naar voren brengt, wordt kijhard omlaag gemod, en de tegenstanders worden omhoog gegooid. Dat is niet correct.

Kijk even naar deze: kozue in 'nieuws: Britse dna-databank schendt Europees mensenrechtenverdrag'
Een +1... Terwijl die wel degelijk persoonlijk wordt...

Het staat er vol van. Als je die laatste thread even volgt, die je dat de tegenstanders vrijwel allemaal consequent 1 moderatie punt hoger staan dan de voorstanders, terwijl de argumentatie, woordkeuze en toonzettinggelijk is. Dat is dus gewoon meningmodden.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.