All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoekers vergroten rendement piëzo-elektrisch materiaal op nanoschaal '
@ AHBdV/wildhagen : ik vind em vervelend overkomen, en het gebrek aan argumentatie maakt het af. Een 0 kan ik ook vertegenwoordigen, maar mijn -1 staat erbij, en ik vind het goed zo.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
-1 dus.
Verwijderd
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
ad 1FreezeXJ schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:15:
Ok, ik moest em weer even terughalen van ver hierboven, maar dan gaan we ontleden
[...]
(1)
Die is al uitgelegd, maar normaal spreek je mensen niet zo aan. Komt denigrerend over, dus telt mee in de -1.
[...]
(2)
Leuke redenatie, maar je beschuldigt hier iemand, op de man spelen dus. Je reageert op een flame, meestal niet handig, en je gaat het dan ook nog direct spelen.
[...]
Ik snap je punt, maar wederom : totaal zinloos om hier neer te zetten.
[...]
(3)
Moet je niet doen, flamebaits gaan zonder meer naar -1 of erger, de persoon zelf zal het worst wezen, en jij verknoeit er tijd aan. Hij wil geen serieuze reacties, dus geef ze ook niet(anders was z'n bericht wel beter opgesteld)
Al met al kun je 0 of -1 geven.
(4)
Persoonlijk doe ik er nog een tikje af vanwege de spelling, maar dat komt door mijn voorliefde voor kleine beestjes. Totaal -1.
eens maar ik vind dat er wel heel erg een punt van gemaakt wordt, "ik heb nieuws voor je" is toch niet superdenigrerend. bovendien denk ik dat de flamer echt niet wist dat er ipod functionaliteit in de iphone geintegreerd zit. volgende keer zal ik "ik heb nieuws voor je" vervangen door "bij voorbaat excuses dat ik je zo naief inschat maar weet je dan niet dat..."
ad 2
ik beschuldig de man niet maar ik kwalificeer zijn discussietechniek/argumentatietrant als een stroman argumentatie. daar ga ik dan verder op een nette manier mee verder. het is belangrijk om dit in te zien en het is om deze reden ook een valide kritiek en niet een "jij-bak".
ad 3
ja ik begrijp nu dat er powermods zijn die reakties op flames ook standaard naar beneden modden, zonder die reaktie op eigen merites te beoordelen. ik ben het daar niet mee eens maar ik realiseer me ook dat ik er niks aan kan veranderen. het zij zo.
ad 4
wat klopt er qua spelling niet?
Verwijderd
ad 1Ecteinascidin schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:15:
[...]
[...]
(1) In regel 1 speel je op de man.
(2)In regel 2 gaat dat gewoon verder.
(3)
Alinea 2 gaat over stromanverhaaltje, waarmee je goedkoop de ander torpedeert. Je post 'applefundamentalisten' en maakt er een verzinsel van een ander van. Je noemt het een karikatuur en vervolgens iets als 'zielig'. Geen idee wat de inhoud verder van deze alinea is, maar mij leert het werkelijk niets.
De laatste alinea gooi je het op andermans fantasie en je sluit af met een wiki-pagina om je opponent duidelijk te maken wta voor stroman hij wel niet is.
(4)
Het ontopicdeel is mij volstrekt onduidelijk; deze reactie is expliciet bedoeld voor een andere lezer en niet voor algemeen publiek, het staat bol van een 'ikweethetbeter' en is op een behoorlijk pedante manier geschreven. Het verdient dus op verschillende manieren een rechtstreekse -1: namelijk offtopic, of trollerig, of overbodig. En tussen dit soort modder ga ik geen moeite doen om er eventuele parels uit te vissen, dat had je zelf moeten doen om voor een beloning in aanmerking te komen.
[...]
Je perceptie van dit soort feiten maakt je observatievermogen buitengewoon subjsectief.
ad 2
al besproken in mijn vorige reaktie op dit forum. mea culpa, ik wist niet dat "ik heb nieuws voor je" als denigrerend opgevat kan worden. gelukkig schreef je niet iets als:
"ik heb nieuws voor je "ik heb nieuws voor je" is behoorlijk denigrerend!"
ad 3
al besproken: ik val de persoon niet aan maar de gebruikte discussie/argumentatie techniek ("de stroman"). het is essentieel voor een moderator dit te doorzien om de reaktie op zijn juiste waarde te kunnen schatten.
ad 4
het is een reaktie op een reaktie en geen artikel inderdaad. het regime dat sommige moderators er wat betreft flame threads op nahouden (de hele thread op -1)is mij duidelijk en ik ben het er niet mee eens.
de overige kwalificaties die je doet: trollerig, overbodig, offtopic, "dit soort modder" en "pedante manier" zijn voor jouw rekening. ik trek me die niet aan omdat een argumentatie ontbreekt. het zijn losse flodders vanuit de heup geschoten en representeren eerder een buikgevoel dan een helder gearticuleerde analyse van de reaktie in kwestie.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 06-12-2008 12:20 ]
En zo te zien zijn het nog "experts" ook, hoewel de term "prutser" me toepasselijker lijkt. Misschien een powermod eens naar kijken?
Sowieso een gevoelige nieuwspost om in de gaten te houden. Tot nu toe gaat het wonderbaarlijk goed overigens....
En een +1 voor deze reactie is ook modmisbruik. Dit is een -1 wegens off-topic moderatiegezever.
[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 06-12-2008 13:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die reactie is inderdaad -1 omdat hij hier thuis had gehoord, maar volgens mij heeft hij inhoudelijk wel een punt. De betreffende reactie, deze dus, mag dan wel een redelijk anti-Marokko.nl zijn, maar hij geeft gewoon zijn mening en doet dat zonder flamen, beledigen of wat dan ook. Ik heb ook het vermoeden dat veer moderators hebben gemod op basis van hun eigen mening, en dat lijk me niet echt juist. Ook beargumenteert hij gewoon, en vind ik het niet bijzonder korzichtig (ik heb kortzichtigere reacties gezien die ook neutraal werder gemod). Wat mij betreft gewoon een 0, maar hij heeft nog wel heel wat moderaties nodig dan.wildhagen schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:10:
[...]
En een +1 voor deze reactie is ook modmisbruik. Dit is een -1 wegens off-topic moderatiegezever.
Daarnaast beweert hij, op zijn minst insinueert hij, dat Marokkannen niet hard werken, maar alleen 'Nederlanders'
En als derde komt hij met een complottheorie, door te beweren dat de bedoelingen niet zuiver zijn, en het alleen om het geld gaat. Dat hij met zo'n theorie komt is prima, maar dan wil ik wel bewijs daarvan zien.
Een 0 is te verdedigen, maar gezien het feit dat in gevoelige onderwerpen (en daar mag je dit wel onder rekenen imho) iets strenger gemodereerd mag worden volgens de FAQ, kom ik uit op een -1.
Virussen? Scan ze hier!
Verder zijn Marokanen mensen uit Marokko en dus kun je best stellen dat ze te gast zijn als ze hier wonen. Ze mogen dan wel een Nederlands paspoort hebben, maar het is toch moeilijk een autochtoon te noemen. Anders zou je het geen 'Marokkaan' meer noemen.
Die complottheorie van jou zie ik niet echt, hij zegt alleen dat hij vind dat het maken van zo'n linkje het afschuiven van de verantwoordelijkheid is. Door de geldkraan dicht te draaien dwing je ze zelf die verantwoordelijkheid te nemen. Kan ik ook best begrijpen.
Volgens mij is het geen troll, maar ligt het gewoon gevoelig en zien mensen het daarom snel aan voor een troll. Wat mij betreft gewoon een 0.
[ Voor 5% gewijzigd door SumatroX op 06-12-2008 14:39 ]
Het gaat niet erom of het een begrijpelijk standpunt is, want dat is een mening, en meningen spelen geen rol bij modereren. Sterker nog, op mening modden mág niet eens.SumatroX schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:37:
Wat hij inhoudelijk zegt is dit: Een site waarop veel haatzaaingen staan jegens een grote groep mensen van onze samenleving (autochtonen) verdient geen subsidie van diezelfde samenleving. Ik vind dat gewoon een heel begrijpelijk standpunt.
Dat het Marokkanen genoemd worden is omdat ze een Marokkaans paspoort hebben, en dat kunnen ze wettelijk gezien niet eens opgeven, dat staat de wet namelijk niet toe.Verder zijn Marokanen mensen uit Marokko en dus kun je best stellen dat ze te gast zijn als ze hier wonen. Ze mogen dan wel een Nederlands paspoort hebben, maar het is toch moeilijk een autochtoon te noemen. Anders zou je het geen 'Marokkaan' meer noemen.
Dat doet niets af aan het feit dat ze, zolang ze een Nederlands paspoort hebben (en de meesten hebben dat), gewoon óók Nederlander zijn.
Dat je het kan begrijpen is prima, maar dat is een mening, en we modden niet op meningen. We modden op vormgeving van de reactie, en op feitelijke onderbouwing. Ik zie geen feitelijke onderbouwing van zijn complottheorie...Die complottheorie van jou zie ik niet echt, hij zegt alleen dat hij vind dat het maken van zo'n linkje het afschuiven van de verantwoordelijkheid is. Door de geldkraan dicht te draaien dwing je ze zelf die verantwoordelijkheid te nemen. Kan ik ook best begrijpen.
Ik vind het wel een troll, en mijn -1 blijft iig onverminderd staan.Volgens mij is het geen troll, maar ligt het gewoon gevoelig en zien mensen het daarom snel aan voor een troll. Wat mij betreft gewoon een 0.
Virussen? Scan ze hier!
Het artikel in combinatie met zijn post zijn toch ruim voldoende om te opperen dat wanneer een site voor 138k overheidssteun krijgt, diezelfde overheid het waarschijnlijk niet zo graag zal hebben dat er opruiende, hatelijke en racistische berichten gepost worden. Hetgeen deze (opmerkelijke) actie van marokko.nl zou kunnen verklaren.
Trouwens waarom moet altijd alles kristalhelder worden onderbouwd? Vaak zijn sommige meningen gewoon overduidelijk en het is gewoon aangenaam om niet iedere keer alles van a tot z voorgekauwd te krijgen.
In het originele bericht wordt enkel over Marokkanen gesproken, jij maakt aannames en generaliseert even snel dat de meeste Marokkanen in Nederland ook wel over een Nederlands paspoort beschikken. Hoewel dat zo kan zijn, is zijn post "as is" gewoon volledig correct op dat vlak. Een buitenlander, hoe lang hij ook al in Nederland moge verblijven, dient als gast beschouwd te worden.
Het enige dat je kan zeggen is: dat hij door gebruik te maken van passieve en onpersoonlijke zinsbouw de post vrij agressief als feit presenteert.
Naar mijn gevoel zou deze post ergens rond 0 tot -0.2 eindigen en niet overweldigend als ongewenst moeten bestempeld worden.
God does not play dice
Begrijpen is iets heel anders dan een mening. Dat ik het begrijp wil absoluut niet zeggen dat ik het ermee eens ben. Maar wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet zo gek is om dat te stellen, en de post daarom kwa inhoud wat mij betreft geen -1 verdient. Ik zie ook nog steeds niet over welke complottheorie je het hebt, volgens mij redeneert hij alleen zoals ik hierboven zeg en behoeft het helemaal geen verdere argumentatie.
Hij presenteert het inderdaad alsof het feiten zijn en het komt daarom vrij agressief over, maar dat is een vorm van overtuigingskracht die je overal tegenkomt, ook hier op T.net. En ik zie dat anders nooit op -1 worden gemod.
@RoD
Ik vraag me af waarom jij dan juist over de inhoud en niet over de vorm struikelt.
[ Voor 12% gewijzigd door SumatroX op 06-12-2008 18:17 ]
Die reactie ziet er net uit. Iets meer onderbouwing had zeker gekund waardoor hoger dan 0 er niet in zit. Had hij echter alles goed onderbouwd was het zondermin een +1 gekregen. Nu is het dus een nette 0.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Hij krijgt veel +1's, maar ik vind het eerder een -1. Het heeft namelijk niets met het onderwerp te maken dus compleet offtopic, er worden de nodige insinuaties gedaan, en het toontje is op zijn minst onvriendelijk te noemen, zo niet outright trollerig...
Het lijkt wel of hij een of andere persoonlijke vete aan het uitvechten is. Prima voor hem, maar ik kan er echt geen +1 in zien eerlijk gezegd.
Virussen? Scan ze hier!
Druk avondje trouwens, want ik vind een +2 voor deze reactie wel wat aan de hoge kant. Zeker, het is een informatieve en behulpzame reactie, maar zo énorm goed is het toch ook weer niet? Ik ga voor de +1.
Virussen? Scan ze hier!
Wat hiermee te doen? Aan de ene kant onschuldig, maar ik weet niet wat voor bijdrage het heeft om te weten dat 4% van hun werknemers niet meer dan een arm is.
Verwijderd in 'nieuws: Mozilla verwijdert phishingfilter uit Firefox 2.0 op verzoek Google', is een volkomen fout advies, maar dan hoort hij nog niet op -1.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Youtube voert in stilte videoplayer met hd-kwaliteit in' wil ik dan weer graag naar de 0 hebben. zo bijzonder is hij niet.
eX0duS in 'nieuws: Youtube voert in stilte videoplayer met hd-kwaliteit in' mag dan weer op 0, niet snappen hoe het met een verdwenen film op youtube werkt hoeft niet meteen bestraft te worden met een -1.
Idem voor eX0duS in 'nieuws: Youtube voert in stilte videoplayer met hd-kwaliteit in'
Noemt PVV een fascistische partij.
[ Voor 0% gewijzigd door MuisM4t op 07-12-2008 03:17 . Reden: Alle FP Moddereters slapen ]
Verwijderd
Persoonlijk vind ik die dan wel weer grappig. Misschien niet grappig genoeg voor een +1, maar wat mij betreft niet ongewenst.BramBo schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:34:
Verwijderd in 'nieuws: AT&T ontslaat 12.000 werknemers'
Wat hiermee te doen? Aan de ene kant onschuldig, maar ik weet niet wat voor bijdrage het heeft om te weten dat 4% van hun werknemers niet meer dan een arm is.
Humor is altijd een beetje moeilijk, ik kan me goed voorstellen dat mensen dit ook helemaal geen leuke reactie vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 03:56 ]
Verwijderd
-1 duidelijkMuisM4t schreef op zondag 07 december 2008 @ 02:55:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2873897
Noemt PVV een fascistische partij.
Ik vind het toch duidelijk zat. Hij had ook andere woorden kunnen gebruiken ipv deze.Ecteinascidin schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:00:
Zo duidelijk is het niet.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door MuisM4t op 07-12-2008 12:30 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dan zie ik deze: Andros in 'nieuws: Logitech introduceert gepersonaliseerde muizen' eigenlijk wel op -1
[ Voor 14% gewijzigd door pcgek op 07-12-2008 20:27 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
When you only live once, try not to die?
Verwijderd
de smiley is geen sarcasme smiley. het is een soortemet van pipo smiley met een rode neus.arne schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:50:
Buiten dat hij het sarcasme wel heel hard mist, met smilies en al, is het inderdaad een 0.
het enige dat je kunt zeggen is dat de smiley het fragment als _generiek grappig_ bedoeld markeert.
sarcasme is -een- interpretatie van de bedoelde grappigheid.
maar het kan ook zijn dat de auteur denkt dat het fragment grappig is omdat de dollar in zijn beleving nog steeds met een duikvlucht bezig is en dat het al bijna zo gek is dat pariteit met de euro bereikt is.
mijn reaktie toont de feiten zoals ze zijn en er wordt heftig -1 op gemodereerd. hoe kan dat?
Verder had je het sarcasme ook duidelijk kunnen herkennen aan de tweede alinea... De aanwijzigingen zijn overal.
-een- piposmiley met een rode neus die toevallig vaak _sarcasme_ aan geeft.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:02:
[...]
de smiley is geen sarcasme smiley. het is een soortemet van pipo smiley met een rode neus.
het enige dat je kunt zeggen is dat de smiley het fragment als _generiek grappig_ bedoeld markeert.
sarcasme is -een- interpretatie van de bedoelde grappigheid.
maar het kan ook zijn dat de auteur denkt dat het fragment grappig is omdat de dollar in zijn beleving nog steeds met een duikvlucht bezig is en dat het al bijna zo gek is dat pariteit met de euro bereikt is.
mijn reaktie toont de feiten zoals ze zijn en er wordt heftig -1 op gemodereerd. hoe kan dat?
Waarom accentueer je woorden met streepjes?
Behoorlijk -2 ?
[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 07-12-2008 22:00 ]
Verwijderd
ik zie nergens een verwijzing naar sarcasme. ik zie in de tweede alinea alleen dat het voorgaande niet serieus bedoeld was.Dirk schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:12:
Dat jij zoveel -1 kreeg ligt eraan dat er nog teveel mensen zijn die denken dat een inhoudelijk foute reactie en een reactie die de parent niet begrijpt op -1 horen, terwijl die op 0 horen.
Verder had je het sarcasme ook duidelijk kunnen herkennen aan de tweede alinea... De aanwijzigingen zijn overal.
nou, iets dat niet serieus bedoelt is, wil nog niet zeggen dat het dus sarcasme is.
misschien bedoelde hij wel dat hij overdreef met "20 dollar is tegenwoordig 5 euro". je zou die opmerking ook heel goed kunnen maken als je, ten onrechte, denkt dat de dollar nog met steeds met een duikvlucht bezig is. en dat je dan lacherig, niet serieus zegt: "20 dollar is tegenwoordig 5 euro :+" .
en dat de
Verwijderd
waarom is dat jammer? het staat geenszins vast dat er sarcasme bedoeld is, -overdrijving- kan net zo goed aanleiding geweest zijn deJorrit schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:02:
Ikzelf heb de reactie -1 gegeven vanwege nutteloos offtopic, aangezien de parent sarcastisch was, maar met een 0 kan ik ook nog wel leven. Dat jij nergens aanwijzingen zag voor sarcasme is jammer, maar je hebt je 0 nu.
die 0 daar gaat het mij niet om, ik vond het alleen vreemd dat er zoveel -1 gemod was op de reaktie
Dat komt omdat de smiley hier op T.net bekend staat als een mijn-post-is-niet-zo-serieus-smiley. Niet specifiek sarcastisch, maar dat ligt toch wel een beetje in het verlengde. Vandaar.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:49:
en dat deeen specifieke sarcasme smiley is staat ook niet vast. op de canonical smiley http://www.astro.umd.edu/~marshall/smileys.html list kom ik voor een plusje in een smiley alleen maar tegen dat het een big nose is. niks niet sarcasme dus hoe je daarbij komt weet ik niet.
Hier onderaan zijn review staat bekijk meer fotos op Mijn website.
Deze website link bevat een Trojan..
Een complete onzin reactie, zijn pc is gewoon High End, er is niks mis mee en dan ook weer die standaard zin van Voor niks krijg je niks, niks meer dan een -1.
Ik zie alleen foto's staan in een mapje?Herr Flicker schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:37:
productreview: Cooler Master Gemin II review door frankknopers
Hier onderaan zijn review staat bekijk meer fotos op Mijn website.
Deze website link bevat een Trojan..
En daarbij is dat niet echt iets wat een moddereter kan aanpassen mocht het werkelijk zo zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 08-12-2008 08:51 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Moet even een power-up van een power-mod krijgen ivm een edit waardoor de -1 ONGEWENST niet langer gepast is (ongewenst slaat nergens op).
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 11:56 ]
En je mag hem dan nu wel 100 procent hebben aangepast, maar ook dat type gedrag is best wel ongewenst.
Ik laat mijn -1 iig netjes staan, want die stond er al voor die edit...
Virussen? Scan ze hier!
☻/
/▌
/ \
Een mooi nulletje dus.
Ik vind hem wat trollerig door toonzetting en smiley-keuze. Denk dat zowel een 0 als -1 kan, ik kies voor de laatste. Maar een +2 is imho toch écht een paar niveautjes te hoog en regelrecht modmisbruik!
Virussen? Scan ze hier!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dit vind ik gewoon een flame, en dus -1.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Britse isp's blokkeren deel Wikipedia wegens 'kinderporno''
zo negatief is beoordeeld.
volgens mij is het gewoon een normale 0 reactie.
Virussen? Scan ze hier!
Is dat warez vragen of is dit ontopic?
* Delerium haalt 'm toch weg omdat een signaalfunctie voor andere soortgelijke reacties in andere nieuwsberichten niet kan.
Dat hij elders op internet te downloaden is, doet daarvoor niet terzake natuurlijk. Tenzij Tweakers.net ook ambities heeft om de warez-markt te betreden uiteraard
Virussen? Scan ze hier!
Over al dan niet door de fabrikant vrijgegeven; dan hadden ze maar hun demo op slot moeten houden.
[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 08-12-2008 17:04 ]
BeideEcteinascidin schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:59:
Is dat warez vragen of is dit ontopic?
Nou, die reactie is toch wel specifiek vragen naar waar bepaalde software te downloaden is. En aangezien het geen gratis te verkrijgen software is, moet het wel warez zijn, en wordt het vragen naar zo'n bepaalde link vragen naar warez. Mijns inziens hoogst ongewenst.Ecteinascidin schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:02:
Maar dan is de opmerking erover ook warez. En deze blog ook. Ergens trek je de grens tussen nieuws en warez en die ligt nu gewoon keurig in grijs gebied.
[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 08-12-2008 17:04 ]

Edit: Wauw, jullie zijn snel :-)
[ Voor 8% gewijzigd door YellowOnline op 08-12-2008 19:34 ]
Exorcist in 'nieuws: Overheid geeft Belgen met laag inkomen gratis computer'
Deze reactie lijkt mij ook weinig nut hebben en slaat eigenlijk ook nergens op.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Cloud in 'nieuws: PHP haalt versie 5.2.7 uit roulatie vanwege beveiligingslek'
Ik geef keurig antwoord op iemands vraag/verwarring - met link nog wel - en wordt op 0 gemodereerd. Lijkt mij een tikkeltje te laag.
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 09-12-2008 13:51 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
☻/
/▌
/ \
Maar het mag niet uit maken wanneer die edit was, alleen het 'nu' telt!
[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 09-12-2008 16:14 ]
Zie hier geen +1 in. Het is off-topic, geen onderbouwing die mij enigszins overtuigt en als het algemeen bekend was geweest, zoals hij zegt, dan heeft de post ook geen meerwaarde...
Dan nog de 3 reacties op deze reactie:
Erwin_Br in 'nieuws: Fox stapt geheel over op hd-uitzendingen'
Verwijderd in 'nieuws: Fox stapt geheel over op hd-uitzendingen'
Op reageren ze gewoon op een andere off-topic bericht, dus dat zie ik dan nog vaak als behulpzaam zijn en niet iets wat wegens erg off-topic op -1 moet, maar hoelang/hoeveel reacties is nog wenselijk?
Geen meerwaarde inderdaad, hoewel hij wel gelijk heeft, maar daar heb je in zo'n geval niets aan zonder onderbouwing. En dan gaat het inderdaad ook nog licht offtopic, dus de 0 is het maximum hier.--Niels-- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:38:
Zie hier geen +1 in. Het is off-topic, geen onderbouwing die mij enigszins overtuigt en als het algemeen bekend was geweest, zoals hij zegt, dan heeft de post ook geen meerwaarde...
Ze zitten wat offtopic zijn betreft op het randje, door de ongefundeerde claims schuif ik ze allemaal op -1.Dan nog de 3 reacties op deze reactie:
Erwin_Br in 'nieuws: Fox stapt geheel over op hd-uitzendingen'
Op reageren ze gewoon op een andere off-topic bericht, dus dat zie ik dan nog vaak als behulpzaam zijn en niet iets wat wegens erg off-topic op -1 moet, maar hoelang/hoeveel reacties is nog wenselijk?
Verder om een statement als poefel in 'nieuws: Fox stapt geheel over op hd-uitzendingen' te maken moet je een goede onderbouwing hebben, in deze vorm vind ik het een duidelijke -1.
timofp in 'reviews: Antec Skeleton-behuizing getest' Deze ook wel
Impulzer in 'reviews: Antec Skeleton-behuizing getest' Wat mij betreft een -1, dit is al 3 keer gemeldt en is niet heel nuttig.
Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' Een nulletje lijkt me voldoende
Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' Lijkt me wel een +2 waard, die -1 is een dikke meningmod! Daar mag een PowerMod wel even iemand uitschakelen.
Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' Dit lijkt me een -1, gebruik de edit-knop als je iets te vroeg post.
[ Voor 86% gewijzigd door Jorrit op 10-12-2008 04:29 ]
Als Cloud tijd over heeft dan kan hij misschien op inactive, maar hopelijk is het gewoon een misklik[12:34] <RayNbow> Kixtart, Tyoi in 'nieuws: Electronic Arts ontslaat mensen en schrapt games' <-- +2, +2, +2
[12:36] <@Kixtart> tsja, heeft 2 mods gemaakt
☻/
/▌
/ \
Mee eens, en ze staan onder tussen allemaal goed.Jorrit schreef op woensdag 10 december 2008 @ 03:11:
RagingR2 in 'reviews: Antec Skeleton-behuizing getest' mag wel op +1
timofp in 'reviews: Antec Skeleton-behuizing getest' Deze ook wel
Impulzer in 'reviews: Antec Skeleton-behuizing getest' Wat mij betreft een -1, dit is al 3 keer gemeldt en is niet heel nuttig.
Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' Een nulletje lijkt me voldoende
Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' Lijkt me wel een +2 waard, die -1 is een dikke meningmod! Daar mag een PowerMod wel even iemand uitschakelen.
Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' Dit lijkt me een -1, gebruik de edit-knop als je iets te vroeg post.
Alleen bij Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' twijfel ik tussen +1 en +2, vooral door het laatste stuk.
Niemand die hier nog wat punten aan wil vertimmeren? Hij heeft er alleen maar meer +1 bijgekregen sinds gisteravond en dat lijkt me niet terecht...--Niels-- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:38:
Ik heb het hem vergeven, maar je hebt gelijk, netjes is het niet. Desondanks geef ik hem toch die +2.Heikanu schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:45:
Mee eens, en ze staan onder tussen allemaal goed.![]()
Alleen bij Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste processor' twijfel ik tussen +1 en +2, vooral door het laatste stuk.
Ook zoiets van 'schoolmeesteren'?
[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 10-12-2008 20:16 ]
Ik begrijp je twijfel in deze. Toch ondanks de wat scherpe toon, geef ik er een +1 voor. De reactie heeft een bron bij de reactie waarop hij reageert en dat is toch echt wel meerwaarde.pcgek schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:14:
Wat is nu een gepaste moderatie op deze post: bluppfisk in 'nieuws: Belgische chip moet schadelijke gsm-straling bestrijden'
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 10-12-2008 20:18 ]
''vind ik niet dat je hoog gewaardeerd hoort te worden''.
(toch wel moeilijk deze)
Naar beste eer en geweten toch maar gedaan
[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 10-12-2008 20:38 ]
En dan zie je dus als je terugkijkt dat er 2x +2 voor is gegeven. Dat is echt strategisch modden omdat je het er mee eens bent. Heren Powermods: kunnen jullie eens naar die +2 gever kijken?k1n8fisher schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:48:
Moet deze op 0 staan? Ik denk het niet. Gewoon schoolmeesteren op een trollerige manier.
edit: OK!
Ik wel, een letterlijke copy-paste zonder bron kan in mijn ogen gewoon nooit een +2 waard zijn!Cloud schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:17:
[...]
Ik begrijp je twijfel in deze. Toch ondanks de wat scherpe toon, geef ik er een +1 voor. De reactie heeft een bron bij de reactie waarop hij reageert en dat is toch echt wel meerwaarde.
edit:Eigenlijk zou je de reactie waarop hij reageert een punt aftrek kunnen geven, omdat hij op deze manier de informatie als zijn eigen schrift presenteert. Maar goed, zo ver wil ik nu ook weer niet gaan.
Het enige dat hij zelf heeft toegevoegd:
Verder lult er niemand over hoe deze wonderchip zijn "tegengolf" uitstraalt of waar de antenne zich bevindt,
Lijkt mij verre van een +2.Brrroodje AAp! ^^
[ Voor 14% gewijzigd door Arne op 11-12-2008 15:11 ]
EDIT: Als je al op tijd bent met het lezen van nieuws en het modereren van reactie,s, en je komt daarna niet meer bij het artikel terug?
[ Voor 23% gewijzigd door pcgek op 11-12-2008 18:24 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Maar nu ik zie dat het inderdaad voor 90% klakkeloos gekopieerd is, heb ik ook de neiging 'm terug op +1 te zetten... Nu zit je een spagaat van "modereren als beloning", en "modereren ten behoeve van filtering"... Moeilijk om een keuze te maken.
(En mijn moderatie is nog precies hetgene dat ie nodig heeft om om te klappen ook...

Ik vraag me af of hier wellicht een vriendelijk mailtje naar de betreffende poster op zijn plaats is? In weze is de post prima in orde... behalve dan dat er absoluut een bron vermelding bij moet, en het eigenlijk in een quotes moet staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 19:04 ]
Pas je wel op voor je bekkenspieren?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:01:
Nu zit je een spagaat ........
Verwijderd
Daar heeft hij zich niet aan gehouden.Copyright 2003-2005 Luc Van Braekel - Contact: luc.van.braekel@gmail.com
Overname van mijn eigen teksten en foto's toegestaan mits naamsvermelding
Of een modbreak met een bronvermelding, dan voldoe je ook aan zijn voorwaardenVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:42:
Van mij krijgt-ie -1. Eigenlijk is dat nog niet eens de goede score: het is copyright infringement, dus het moet verwijderd worden. De teksten van Van Braekel worden onder de volgende vermelding vrijgegegeven:
[...]
Daar heeft hij zich niet aan gehouden.
Verwijderd
Ja, da's misschien een wat zinnigere moderatie.arne schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:47:
[...]
Of een modbreak met een bronvermelding, dan voldoe je ook aan zijn voorwaarden
Dit topic is gesloten.