Het kleine-mismoderatietopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessante drogreden: Verwijderd in 'nieuws: Windows 7 krijgt biometrie-framework' Ik kom dit wel vaker tegen. Het argument gaat zo:
  1. Bedrijf X introduceert feature P.
  2. Later introduceert bedrijf Y feature P.
  3. Persoon A is tegen feature P.
  4. Persoon B zegt: "Waarom was je niet tegen P toen X het introduceerde?".
Maar persoon B weet helemaal niet wat persoon A van feature P vond toen bedrijf X het introduceerde. Vreemde redenatie, toch? :P

Moet ik dit nu een -1 geven voor trolling (uitlokken van een geërgerde reactie), of is dat iets te sterk gemodereerd? Het voegt verder ook helemaal niks toe, dus een -1 is in ieder geval niet schadelijk.

"bedrijf", "feature" en "persoon" kunnen ook andere objecten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Vreemde redenatie, toch?
ja :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:58:
[...]

Ja, da's misschien een wat zinnigere moderatie. ;) Mijn -1 heeft ook een flauw gevoel van eenzaamheid. :P
Wat "beloning" voor dit soort gedrag ben ik het met die -1 wel eens, kijkend naar de filterende functie echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:43

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Complete nieuwsartikelen kunnen we geen waardering geven :+ Welke reactie gaat het om?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dirk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:10:
Complete nieuwsartikelen kunnen we geen waardering geven :+
eigenlijk wel jammer, vind je ook niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:43

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/me DirkW geeft 2x +1.

Verwijderd in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste monitor' is van ongeveer hetzelfde niveau als vele anderen. Ik vind het dan ook een krap nulletje.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

mathman in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: beste monitor' compensatiemod met 2x +2 tegen mijn -1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Eusebius in 'nieuws: Lerares bestraft leerling na uitdelen van 'illegale' Linux-distro'
FreshMaker in 'nieuws: Lerares bestraft leerling na uitdelen van 'illegale' Linux-distro'

Deze twee me-too reacties mogen toch wel op -1? Normaal ben ik erg van het (te) hoog modden, maar dit lijkt me toch nog niet eens een 0?

Verder heb ik deze op +1 staan waar de rest 0 geeft.
himlims_ in 'nieuws: Lerares bestraft leerling na uitdelen van 'illegale' Linux-distro'
Beetje een twijfel geval, maar het lijkt mij toch een mooi praktijkvoorbeeld dat wel degelijk iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Twee nutteloze 'ik ook'-reacties.
himlims_ in 'nieuws: Lerares bestraft leerling na uitdelen van 'illegale' Linux-distro'
Beetje een twijfel geval, maar het lijkt mij toch een mooi praktijkvoorbeeld dat wel degelijk iets toevoegt.
Die had ik toevallig net al op +1 gemod, en daar staat ie nu ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Twee zinloze reacties, wat heb je aan hun ervaringen bij een artikel dat de (il)legaliteit van van het gratis verspreiden van linux distro's bespreekt?
Dat is dan weer een nette ervaring, niet echt bijzonder, maar wel een (krappe) +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Dirk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:33:
Twee zinloze reacties, wat heb je aan hun ervaringen bij een artikel dat de (il)legaliteit van van het gratis verspreiden van linux distro's bespreekt?
Inderdaad zinloos.
Maar laten we dan alsjeblieft zorgen dat al die ervaringen, zowel positief als negatief op hetzelfde nivo komen te staan. Dus allemaal op -1 of allemaal 0.

Want nu staat negatief op -1 en positief op 0 (waarschijnlijk als gevolg van meningmodden)

Zijn nog heel wat promod moderaties nodig om dat te corrigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:21:Zijn nog heel wat promod moderaties nodig om dat te corrigeren....
Op dit moment is er nog maar 1 nodig voordattie omklapt. De modsquad heeft gesproken. :P

edit: En done.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TheZeroorez in 'nieuws: Marokko.nl laat bezoekers direct bij politie klikken'

Ik weet dat 'ie niet meer te modden valt... Maar kan iemand me uitleggen waar ik -1 x 15 aan te danken heb? Is die opmerking over de adblocker echt een insult oid? (ook met smiley)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is een beetje een zinloos geintje, maar hij had inderdaad in principe op 0 gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik kan altijd proberen een uitleg te geven :p. De smiley die je gekozen hebt komt bij mij over alsof je serieus niet door hebt dat het gaat om een link om te verklikken. Dat maakt de reactie al niet al te nuttig, om dan op een degelijke manier op een reactie op jouw reactie te reageren maakt de reactie nu niet echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij valt bij mij toch wel onder een onschuldige 0. Ik vind er niets ongewenst aan. Onschuldig geintje min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik weet ook niet of ik hem meteen een -1 zou geven, maar ik kan wel uitleggen waarom hij hem heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Even Cloud en Ect. nog laten modden :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Polaris niet :? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 12-12-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Als je hem wakker krijgt ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is die reactie echt een 0 waard?

Ik vind 'm eigenlijk echt overbodig en een dubbele open deur. EN nog vrij laat in de nieuwspost om nog een verzachtende poging tot humor te hebben. Enlighten me graag voor 'ie definitief op -1 staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:59:
Ik vind 'm eigenlijk echt overbodig en een dubbele open deur. EN nog vrij laat in de nieuwspost om nog een verzachtende poging tot humor te hebben. Enlighten me graag voor 'ie definitief op -1 staat. :)
Laat: Ja, er is in de tussentijd redelijk wat gepost zie ik nu... Open deur: Ach, er stonden zat 'geintjes', maar dit niet. Dan vraag ik me toch af hoe open de deur is.

Niet echt nuttig? Niet echt grappig? Check. Maar ongewenst vind ik het niet, dan had ik het niet gepost. Ongewenst is er voor flames en trolls, niet voor grapjes die pas na een uur komen en niet zo leuk zijn...

Ik vroeg 't me gewoon af trouwens, meestal worden zulk soort dingen toch rond de 0 gemod dacht ik, 1x 0 en 15x -1 oid vond ik dan toch wel apart. Wat jullie ermee doen, ik zal er niet zoveel om geven. Jij bent 'n betere mod dan ik :P

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 12-12-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

TheZeroorez schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:21:
[...]
Niet echt nuttig? Niet echt grappig? Check. Maar ongewenst vind ik het niet, dan had ik het niet gepost. Ongewenst is er voor flames en trolls, niet voor grapjes die pas na een uur komen en niet zo leuk zijn...
Da's een misvatting, ook overbodig staat op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Wat krijgen we nou? Terwijl de helft van de reacties maar flauw doorgrapt over toekomstige mogelijkheden, word ik binnen een uur weggemod omdat ik wil begrijpen hoe het werkt?
torp in 'nieuws: Japanse onderzoekers kunnen beelden uit hersenen lezen'

Dat het stuk tamelijk slordig geschreven is, is niet mijn punt, daarvoor heb ik al in het spelfouten-topic gepost. Ik probeer te begrijpen hoe 'een beeldhoek' een pixel kan opleveren. Vreemd dat verder iedereen dit meteen schijnt te begrijpen.
en een beeldhoek van 1 graad, dat een beeld van 1,7 centimeter oplevert op een afstand van een meter, vormde een pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Torp, niet alleen spellingsfouten horen in GR, maar ook als je het niet eens bent met de schrijfstijl van een artikel of wanneer je het gewoon totaal niet begrijpt moet je het daar melden, zij kunnen het wijzigen, de lezer kan dat niet en op het moment dát het hersteld zou worden, is jou reactie ook zinloos, dus die gaat bij voorbaat al op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Nogmaals, mijn reactie in dat topic gaat niet over de manier van verwoorden, het gaat over hoe de onderzoekers beeld genereren. Dat probeer ik te begrijpen. Een inhoudelijke reactie dus, in tegenstelling tot vele andere reacties die niet weggemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

torp schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:25:
Nogmaals, mijn reactie in dat topic gaat niet over de manier van verwoorden, het gaat over hoe de onderzoekers beeld genereren. Dat probeer ik te begrijpen. Een inhoudelijke reactie dus, in tegenstelling tot vele andere reacties die niet weggemodereerd worden.
Daar ben ik het mee eens, en heb je reactie dus een 0 gegeven.

Ik vind het geen reactie die in GR thuis zou horen. Hij lijkt me niet bedoeld om commentaar te leveren op de schrijvers, maar echt om het te begrijpen. Dat mag best op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

torp schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:25:
Het is misschien alleen wat jammer dat het een beetje ongelukkig geformuleerd is waardoor het slecht onderbouwde kritiek op de schijfstijl in het artikel lijkt. Ik geef er wel een 0 aan, maar ik vind ook wel dat het zo te lezen is (en hoe de meesten het ook zullen lezen helaas) dat het een -1 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
dcm360 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:39:
[...]
Het is misschien alleen wat jammer dat het een beetje ongelukkig geformuleerd is
Daarin kun je gelijk hebben. Ik heb mijn reactie daarom wat aangepast.

Dank voor het modereren.

Langzamerhand, na vele malen herlezen, begin ik enigszins aan te voelen hoe die pixel tot stand komt: elke graad van het beeld wordt blijkbaar vertaald naar 1 pixel, of zoiets. Maar duidelijker dan dit wordt het niet. In dat geval werd mijn onbegrip wellicht ook veroorzaakt door de manier van beschrijven. En dan had ik hier niet mogen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je zal vast niet de enige zijn die het nieuws niet helemaal begrijpt en reageren op de FP is reageren op het nieuws. Of dat een reactie qua gevolgtrekking is of een reactie qua onduidelijkheid; beide zijn IMO gewoon legale FP-reacties.
Alleen spelfouten voegen niets toe, dat is overduidelijk maar inhoudelijk hoef je niet perse via GR 'vuile was' buiten te gaan hangen.

* Delerium voegt nulletje toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Dank u. Het blijft een krappe voorsprong. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ieperlingetje in 'nieuws: Esten kunnen in 2011 via mobieltje stemmen' op minimaal 0? Zijn post lijkt me het overdenken waard. Ik zou hem zelf eigenlijk wel een +1 willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een 0 kan ik er echt niet van bakken hoor, is gewoon een beetje een open deur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

moah, ik maak er een krappe +1 van, maar een 0 kan ook prima. De -1's zijn iig duidelijke mismods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De opmerking dat stemmen via een mobiel niet anoniem kan is IMO alleen al voldoende voor een +1. En voor een First Post is het zeker een zeer inzichtvolle reactie.

[ Voor 25% gewijzigd door Delerium op 13-12-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24

RayNbow

Kirika <3

cariolive23 in 'nieuws: Britse regering steunt verlenging muziekauteursrecht'
Lijkt me -1 vanwege niet onderbouwde beschuldiging van corruptie.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De eerste 4 regels lijken anders wel toe te bouwen naar de vreemde discrepantie van alledaagse praktijk en de wederom unieke positie van de muziekindustrie.

1 hit en je bent levenslang binnen is dan ook best raar. Mijn laatste hit op het werk was conform de verwachte prestaties op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me idd een overduidelijke -1. Hij beschuldigt nota bene twee partijen van een misdrijf (de een van corruptie, de ander van omkoping), zonder daarvoor enig bewijs aan te leveren, anders dan de overbekende onderbuik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Is het ongewenst om te zeggen dat iets naar corruptie riekt? Natuurlijk is er geen bewijs, anders was de Britse regering nu al wel de sigaar geweest.. Met "Lijkt me een typisch gevalletje van corruptie" brengt hij het niet zo subtiel, maar de onderbouwing voor zijn argwaan staat gewoon in de reactie. Van mij gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een beschuldiging van corruptie is een hele zware en zonder een degelijke onderbouwing gaat dat (bijna) per definitie op -1. Hij levert hier geen enkel argument dat het om omkoping zou geen, hij roept het enkel. Dan is de beschuldiging te zwaar om gewoon te laten staan. Dergelijke zware beschuldigingen uiten mag, maar wel met een degelijke onderbouwing, anders ben je gewoon aan het trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SumatroX schreef op zondag 14 december 2008 @ 02:32:
Is het ongewenst om te zeggen dat iets naar corruptie riekt?
Hij zegt niet dat het riekt naar corruptie, hij zegt het alsof het een feit is. Dat is een van de zwaarst mogelijke beschuldigingen die je maar kunt uiten richting overheidsmensen.

Dus ja, zonder onderbouwing vind ik 'ongewenst' wel heel erg sterk van toepassing hier ja, zeker als je het niet met feitelijk bewijs kunt onderbouwen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze post een -1 gaf, en zo te zien nog een "expert" ook nog, mag door een powermod wel eens nagekeken worden. Het is gewoon een keurige post, die minstens een +1 verdient.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op zondag 14 december 2008 @ 02:50:
Een beschuldiging van corruptie is een hele zware en zonder een degelijke onderbouwing gaat dat (bijna) per definitie op -1.
Niet iedere reageerder heeft een complete CIA en FBI achter zich staan om bewijsvoering te plaatsen. En zo vreemd is het niet om corruptie te zien wanneer men zich voor een bepaalde kar laat spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:01:
[...]

Niet iedere reageerder heeft een complete CIA en FBI achter zich staan om bewijsvoering te plaatsen. En zo vreemd is het niet om corruptie te zien wanneer men zich voor een bepaalde kar laat spannen.
Als je de bewijsvoering niet kunt plaatsen moet je ook geen troll plaatsen over corruptie, het is namelijk een zéér zware beschuldiging, en ik zie er zelf geen bewijs van eerlijk gezegd. Het komt gewoon over als het bekende populistische vanuit de onderbuik komende borrelpraatje.

En als er echt sprake van corruptie en omkoping zou zijn, waarom doet de poster dan geen aangifte, ipv werkeloos en klagend langs de zijlijn te staan, als hij allemaal zo zeker is van zijn zaak. Op deze manier is de poster imho medeplichtig aan het misdrijf (corruptie), door het niet aan te geven bij de politie terwijl hij ervan op de hoogte is.

Nee, blijft imho een duidelijke -1 iig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

wildhagen schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:11:
[...]

Als je de bewijsvoering niet kunt plaatsen moet je ook geen troll plaatsen over corruptie, het is namelijk een zéér zware beschuldiging, en ik zie er zelf geen bewijs van eerlijk gezegd. Het komt gewoon over als het bekende populistische vanuit de onderbuik komende borrelpraatje.

En als er echt sprake van corruptie en omkoping zou zijn, waarom doet de poster dan geen aangifte, ipv werkeloos en klagend langs de zijlijn te staan, als hij allemaal zo zeker is van zijn zaak. Op deze manier is de poster imho medeplichtig aan het misdrijf (corruptie), door het niet aan te geven bij de politie terwijl hij ervan op de hoogte is.

Nee, blijft imho een duidelijke -1 iig.
Op zich heeft Ecteinascidin wel een punt: ik schreef 'degelijke', daar had ik beter kunnen schrijven 'redelijke'. De eis wordt daarmee een stuk minder zwaar. Maar mijn punt blijft staan, hier is géén onderbouwing, dus het is en blijft een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dirk schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:07:
[...]

Op zich heeft Ecteinascidin wel een punt: ik schreef 'degelijke', daar had ik beter kunnen schrijven 'redelijke'. De eis wordt daarmee een stuk minder zwaar. Maar mijn punt blijft staan, hier is géén onderbouwing, dus het is en blijft een -1.
Zolang er redelijke onderbouwing en bewijsmateriaal bij zit vind ik het ook geen probleem, althans niet principieel (hangt natuurlijk van de rest van de reply af, als er flames etc in staan...).

Maar zoals je zelf al zegt is dat hier niet het geval, dus is het enige juiste niveau de -1 idd.

Anders kan ik ook wel beweren dat Ecteinascidin corrupt is als mod, dat-ie bijvoorbeeld steekpenningen (geld of goederen) aanneemt in ruil voor bevoordeling van een specifieke user. Dat zou volgens Ecteinascidin's redenatie dan ook een 0 moeten krijgen, want hij laat zich dan voor de kar van een specifieke user spannen.

(Bovenstaande is uiteraard bij wijze van voorbeeld, en niet daadwerkelijk zo bedoeld, maar om aan te tonen dat Ecteinascidin's redenatie incorrect is).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

We verwachten ook niet dat JIJ hier powermods gaat beschuldigen van corruptie. Dat er mensen rondlopen die ons (Power- en Promods) inschatten als zijnde niet neutraal wisten we allang. But that's beside the question.

Ik vind ook dat die poster zijn eigen glazen heeft ingegooid door dat laatste zinnetje. Als hij dat anders had geformuleerd was er niets aan de hand geweest. Nu kunnen we gewoon niet in alle eerlijkheid hoger dan -1 geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Kan niet zeggen dat dit nu zo,n geslaagde reactie is. .oisyn in 'nieuws: Ubisoft laat drm achterwege in pc-versie Prince of Persia' Ik vind hem nogal persoonlijk worden , iig geen +1 waard. Ik heb hem nu een paar keer gelezen, en dacht zelfs aan een -1.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
pcgek schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:23:
Kan niet zeggen dat dit nu zo,n geslaagde reactie is. .oisyn in 'nieuws: Ubisoft laat drm achterwege in pc-versie Prince of Persia' Ik vind hem nogal persoonlijk worden , iig geen +1 waard. Ik heb hem nu een paar keer gelezen, en dacht zelfs aan een -1.
Ik vind hem best de spijker op de kop slaan eigenlijk, en dit mag best wel eens gezegd worden. Ik vind zijn reactie ook dusdanig sterk dat ik hem ook een +1 heb gegeven.

Nu ik hem nog een keer lees heb je inderdaad gelijk. Ik vind het een prima punt wat .oisyn probeert te maken maar hij had zichzelf wel iets netter en algemener kunnen verwoorden, ik twijfel echter tussen een -1 en een 0.

[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanN op 14-12-2008 19:37 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hij wordt idd een paar keer persoonlijk. Doordat de rest van zijn post echter een zeer valide punt aanhaalt, wat moeilijk op een andere manier verwoord kan worden, vind ik dat je daar niet zo streng voor moet zijn om er een -1 voor te geven. 1 punt aftrek mag echter wel en dus zou 0 een mooie eindscore zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind een -1 te zwaar. Maar meer dan een 0 kan ik er ook niet van maken, ook al is het ook inhoudelijk nog best aardig. 0 is een mooie middenweg, dus eens met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
TheJVH in 'nieuws: Ubisoft laat drm achterwege in pc-versie Prince of Persia'
Globaal gezien beargumenteert hij zijn keuze prima verder vind ik het geen flame o.i.d. dus deze kan wat mij betreft prima op 0.

mdj84nl in 'nieuws: Ubisoft laat drm achterwege in pc-versie Prince of Persia'
Deze mag wat mij betreft wel weer op -1, een standpunt welke totaal nergens op slaat. En dat terwijl hij ook nog een +2 heeft ontvangen :?

[ Voor 34% gewijzigd door BastiaanN op 14-12-2008 19:52 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

RoD schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:43:
Ik vind een -1 te zwaar. Maar meer dan een 0 kan ik er ook niet van maken, ook al is het ook inhoudelijk nog best aardig. 0 is een mooie middenweg, dus eens met ^^
Zijn woordkeuze doet (in mijn ogen) teveel afbreuk van het 'punt' wat hij probeert te maken.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 vind ik veel te zwaar, hij verwoord het niet onredelijk. Een 0 moet gewoon prima kunnen imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

BastiaanN schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:47:
TheJVH in 'nieuws: Ubisoft laat drm achterwege in pc-versie Prince of Persia'
Globaal gezien beargumenteert hij zijn keuze prima verder vind ik het geen flame o.i.d. dus deze kan wat mij betreft prima op 0.

mdj84nl in 'nieuws: Ubisoft laat drm achterwege in pc-versie Prince of Persia'
Deze mag wat mij betreft wel weer op -1, een standpunt welke totaal nergens op slaat. En dat terwijl hij ook nog een +2 heeft ontvangen :?
Die tweede is weer zo'n duidelijk voorbeeld van stomme analogieën. -1 it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pcgek schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:52:
[...]

Zijn woordkeuze doet (in mijn ogen) teveel afbreuk van het 'punt' wat hij probeert te maken.
Mij ook, maar om em dan meteen van een (imo) +1 naar -1 te gooien gaat mij net even wat te ver :) Het zijn geen grote flames, dus het hoef wat mij betreft niet uit het zicht gemod te worden. Wel hoort een dergelijke manier van op de man spelen natuurlijk niet beloond te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 14-12-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

miw in 'nieuws: Onderzoek: wachtwoordopslag browsers is onveilig'
Geen idee waarom dit 6x +1 heeft... ik vind het maar een nul reactie. (Niets gokken n.l. iedereen kan zo wel bedenken dat de meeste mensen hotmail of gmail gebruiken, heb je die dan kun je alle andere wachtwoorden laten mailen, of misschien wel gewoon direct uit de mail vissen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 08:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze post is niet meer dan een 0 gezien het eigenlijk alleen een vraag om een bron is:
latka in 'nieuws: Onderzoek: wachtwoordopslag browsers is onveilig'

Deze grap mag van mij best op 0:

davidov2008 in 'nieuws: Onderzoek: wachtwoordopslag browsers is onveilig'

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 15-12-2008 07:35 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die mag wel eens gemaild worden met de vraag of hij zich beseft dat:
1 Dit geen openbare ruimte is en dus vrije meningsuiting beperkt is.
2 Er regels zijn op deze site waar mensen zich aan hebben te houden.
3 dat er een moderatie FAQ is waar de moderators zich aan hebben te houden.

Uiteraard staan alle drie de reacties stevig op -1. Er is echt niemand die zich daaraan wil branden. Zelfs mismodders hebben blijkbaar nog zoiets als eergevoel. ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik weet niet hoe het precies zit, dus meld ik het voor de zekerheid maar wel even. Moeten post zoals Anoniem: 281585 in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe Athlon X2-processors' naar -2? (Dan zou iig ook de bijna zo nietszeggende post van rootpowered in 'nieuws: AMD introduceert nieuwe Athlon X2-processors' ook weggemod worden.)

Er is zelfs 1x een +1 en 1x een 2+ gegeven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Een nietszeggende post waar het lijkt dat het alleen maar neer is gezet om een fipo te maken gaat gewoonlijk naar -1, maar een post met echt alleen maar 'fipo' (oid) als inhoud zet ik wel op -2. De geneste nutteloze reactie is nu ook verborgen, maar heeft effectief een -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kixtart schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:19:
Een nietszeggende post waar het lijkt dat het alleen maar neer is gezet om een fipo te maken gaat gewoonlijk naar -1, maar een post met echt alleen maar 'fipo' (oid) als inhoud zet ik wel op -2. De geneste nutteloze reactie is nu ook verborgen, maar heeft effectief een -1.
Ok, duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Lijkt op spam. Maar ik had hem inderdaad ook al op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

k1n8fisher schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:18:
[...]

Uiteraard staan alle drie de reacties stevig op -1. Er is echt niemand die zich daaraan wil branden. Zelfs mismodders hebben blijkbaar nog zoiets als eergevoel. ;) _/-\o_
Dat is dan in de loop der tijd veranderd bij een van de posts... :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

PcDealer schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:58:
[...]

Dat is dan in de loop der tijd veranderd bij een van de posts... :)
Daar gaat mijn vertrouwen in de mensheid weer! 8)7 (eigenlijk: insert smylie met pistool tegen zijn hoofd dat afgaat! iets voor een devver om die te maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mis ik nu iets? Ik zie bij alle drie de reacties alleen maar -1's.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie nu trouwens dat fatbenny in 'plan: Tweakers.net uitgeroepen tot 'beste nieuwssite'' maar liefst 69x een -1 moderatie heeft ontvangen. Ik gok dat daar een hoop papegaaimodders bij zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

RoD schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:53:
Ik zie nu trouwens dat fatbenny in 'plan: Tweakers.net uitgeroepen tot 'beste nieuwssite'' maar liefst 69x een -1 moderatie heeft ontvangen. Ik gok dat daar een hoop papegaaimodders bij zitten :/
Daar helpen die 10x 0 van ons ook niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sommige zien het gewoon als verkapte spam voor die site, dus ik vind de huidige score niet zo erg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik behoor bij de groep die dat gewoon spam voor die site vindt. Er zijn wel meer sites die het niet gehaald hebben, moeten die daarom allemaal maar vermeld worden? Het voegt niks toe en gaat over een compleet andere categorie, zoals terecht aangegeven in de eerste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Net even de link gevolgd en uitgeprobeerd: twee keuzes gemaakt en geen geluid mogen ontvangen: mijn 0 meteen maar aangepast naar -1: iets wat niet werkt hoeft niet gepusht te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

markg85 in 'plan: Server- & netwerkstatusmeldingen IX'
Die informatie zit blijkbaar achter een login, dat lijkt me geen +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:53:
Het komt bij mij over als spam. Daarom heb ik ook een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

k1n8fisher schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:21:
Net even de link gevolgd en uitgeprobeerd: twee keuzes gemaakt en geen geluid mogen ontvangen: mijn 0 meteen maar aangepast naar -1: iets wat niet werkt hoeft niet gepusht te worden!
Werkt hier gewoon goed. Je moet wel een paar seconden wachten totdat de stream connected is. Ik blijf gewoon bij m'n 0'etje :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
tes_shavon in 'nieuws: Details en foto's NS-skimapparaat gepubliceerd'

Waarom -1? :? Dit is toch duidelijk een 0 of misschien wel een +1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er een +1 voor gegeven. Nette post (of hoofdletters na ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zo bijzonder vind ik hem nou ook weer niet. Een 0 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bijzonder; nee, meerwaarde; toch wel. Hij toont gewoon aan dat de reactie boven hem incorrect is of op zijn minst te kort door de bocht is. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:00:
Zo bijzonder vind ik hem nou ook weer niet. Een 0 imho.
Sinds wanneer moet een post " bijzonder " zijn om op +1 te komen? Is duidelijke meerwaarde in dit geval niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Kan nog wel wat gebruiken: staat nu op 0,2 afgerond dus 0 effectief!
Die 8x -1 zijn trouwens wel mismodjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Cloud schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:02:
Bijzonder; nee, meerwaarde; toch wel. Hij toont gewoon aan dat de reactie boven hem incorrect is of op zijn minst te kort door de bocht is. :)
Het aantonen dat een potentiele +1 reactie onjuist is kan inderdaad prima een +1 waard zijn, maar ik vind dat zijn parent ook al een simpele 0 is, ongeacht of hij een punt heeft of niet. Als je dan vervolgens zo'n reactie onderuit haalt met niet meer dan wat voor de hand liggende argumenten, dan vind ik dat niet meer dan een nette 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou zeggen dat er wel wat inzit, maar toch ook weer niet. Ik denk dat íe een +0.5 waard is en dan mag iedereen voor zichzelf besluiten hoe íe afrondt.
De -1tjes krijgen iig een probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Nu wist ik dat ik mij op 'glad' ijs begaf toen ik op versturen drukte, maar toch....

Iemand die een bericht als deze neerzet en daar gemiddeld een +1 voor krijgt, dat is al een mening mod, volgens mij.

Maar met de laatste zin "Waarom zou ik dan een andere browser nodig hebben?" vindt ik gewoon dat er op tweakers genoeg informatie voor handen is om geen IE browser te gebruiken en daar refereerde ik dan ook aan met de zin "Je mag er wel van uit gaan dat een beetje 'Tweaker' beyond IE 5/6/7/8beta 2 etc. 'browsed', al is het maar een feit dat hij weet waar hij mee bezig is." in mijn post.

Misschien is het te Kort door de bocht, maar kan het even niet op een andere manier omschrijven ;)

Nu kan ik een hele lijst met ander argumenten gaan opsommen waarom IE geen goede keuze zou zijn, maar daar is al zoveel op internet over te vinden (gekleurd en objectief) dat ik er maar een voorbeeld link bij heb bijgevoegd.

Lang verhaal kort, met de woorden 'heerlijk' en de vraagstelling, denk ik niet dat ik op de man heb gespeeld of wel? - vertel het maar.

[ Voor 3% gewijzigd door GetaGrip op 16-12-2008 14:13 . Reden: link vergeten van mijn eigen post. ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Tja, ik vind het toch wat teveel op de man. Je maakt een twee veronderstellingen:
  • De gebruiker heeft geen verstand van websites ("... ga eens een website maken")
  • De gebruiker is onwetend ("Je mag er wel van uit gaan dat een beetje 'Tweaker' beyond IE 5/6/7/8beta 2 etc. 'browsed', al is het maar een feit dat hij weet waar hij mee bezig is. :z ")
Met name de smiley daar maakt het gewoon -1 materiaal. De gebruiker waarop je reageert zou gewoon bewust voor IE7 gekozen kunnen ondanks al de problemen die veel mensen ermee zien. Dat maakt iemand niet onwetend of dom, nee dat geeft iemand gewoon een andere mening dan je eigen. :) Kijk ook eens bij de T.net Browserstatistieken. In jouw optiek zou iets minder dan de helft van alle T.net bezoekers, dom bezig/onwetend zijn.

Ook gebruikers die niet bewust voor IE7 gekozen hebben heb je er niet mee. Want IE7 werkt toch goed genoeg voor de meeste gebruikers? Er blijft een cookie meer achter dan in Firefox, je hebt misschien een extra veiligheidsprobleempje, maar de meeste anti-IE argumenten dateren nog uit de tijd van IE5/6. IE7 is gewoon een veel betere browser dan zijn voorgangers.

Dus te kort door de bocht? Ja ik denk het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem...

De gehele post is zwaar denigrerend jegens de vorige poster, en iedereen die IE gebruikt.

IE7 mag niet 100% perfekt zijn, maar in de praktijk is het gewoon een prima browser, en is er inderdaad heel weinig reden om iets anders te gebruiken... Het gaat i.h.a. meer om smaak, dan om iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Cloud schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:20:
Tja, ik vind het toch wat teveel op de man. Je maakt een twee veronderstellingen:

....

Dus te kort door de bocht? Ja ik denk het wel. :)
Duidelijk :)

Misschien moet ik eens ophouden met op berichten te reageren waar het woordje 'heerlijk' in voorkomt, gaat meestal fout bij mij dan (goed voornemen voor 2009).

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:38

hellknight

Medieval Nerd

SED in Details en foto's NS-skimapparaat gepubliceerd
de reactie voegt inhoudeliijk niets toe, en gaat richting troll, IMHO. Persoonlijk vind ik hier een -1 op zijn plaats

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is gewoon een reactie op de vorige melding. Hij zegt op een enigszins grappig manier dat er altijd mensen zijn die geld proberen te verdienen op een slimme en luie manier.

Ik vind het bijna gaan naar een +1 grappig. Zeker geen -1. 0 is prima imho

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het beurs-gedeelte is enigsinds twijfelachtig, voor de rest ben ik het er mee eens dat het geen -1 is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik struikel nogal hard over die laatste zin, die vind ik toch niet kunnen, voor de rest is het inderdaad normale reactie. Ik ga toch voor de -1, er wordt niets gemist zonder die reactie en die laatste zin gaat voor mij over een grens. (offtopic en flamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik wou hem eigenlijk gewoon niet modereren, maar gezien ik dat toch maar had gedaan en je wel een valide punt hebt zal ik er een -1 van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze reactie is grotendeels netjes als je het begin niet meetelt. +1 vind ik daarom ook te hoog maar -1 zou ook niet terecht zijn. Staat momenteel nog op +1 daar er 7x +1 is gegeven tegen mijn 5x 0.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.