Het kleine-mismoderatietopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat hij wel gelijk heeft dat de grootste boeven op de beurs zitten. Als je de definitie hanteert dat groot geld = grote boef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Verwijderd in 'nieuws: Britse isp Virgin Media gaat torrentverkeer afknijpen'

Lijkt me een ernstige vorm van mening modden. Ik ben het niet met hem eens, maar ik vind zijn post niet -1 waardig. Hoe zien jullie dit? Heb hem zelf gewoon neutraal gemod.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:09:
Verwijderd in 'nieuws: Britse isp Virgin Media gaat torrentverkeer afknijpen'

Lijkt me een ernstige vorm van mening modden. Ik ben het niet met hem eens, maar ik vind zijn post niet -1 waardig. Hoe zien jullie dit? Heb hem zelf gewoon neutraal gemod.
Zijn beredenering slaat als een tang op een varken maar daar is alles ook mee gezegd. Krijgt een 0 van mij :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Dat offtopic gaan ook nuttig kan zijn weet ik wel, maar om van hardware over te gaan op software? Een aantal reacties vanaf hier Verwijderd in 'nieuws: Microsoft-medewerkers wisten dat Xbox-drive schijfjes kon beschadigen' , Het gaat nog wel over Microsoft ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zoals deze gebracht wordt kan het nog wel. Het is wel generaliserend, maar het gaat gewoon om twee producten van hetzelfde bedrijf, waarbij een domme uitspraak van een directeur over een product wordt gebruikt als argument bij een discussie over een ander product, dat vind ik in dit verband prima kunnen.
Dat het een hard- en het ander sofware is maakt me daarbnij niet echt uit, het zijn gewoon twee producten.

[ Voor 15% gewijzigd door Dirk op 17-12-2008 10:55 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Sh1fty in 'nieuws: Rechter stelt zitting p2p-rechtszaak Riaa uit'
Deze hoort volgens mij op 0 te staan. Het is een vraag waar het antwoord vrij snel duidelijk op is / gevonden kan worden, maar dan nog een onschuldige. 0 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zinloos, open deuren intrappen enzo. Ik kan er niet mee zitten dat ie op -1 staat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind em onschuldig. Wmb niks mis mee om die vraag te stellen. Ik heb er dan ook een 0 voor gegeven. Ik kan er weinig ongewensts in ontdekken, ook al is het geen hoogstaande post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eens met RoD.

Rex in 'nieuws: Microsoft publiceert tussentijdse patch voor IE-lek'
Wellicht op het randje, maar imho geen -1 waard.

PWM in 'nieuws: Brein laat opnieuw topsite offline halen'
4x -1? Wat zijn dat voor een mismods?

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2008 12:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
in meuk: Macports 1.7.0 vind ik eerlijk gezegd s463042 in 'meuk: Macports 1.7.0' wat overgewaardeerd, ik zou die post die geen onderbouwing bevat op 0 laten staan. (maar wellicht is mijn blik vertroebeld omtat ik het er niet mee eens ben). Het steekt niet boven de twee latere posts (Digistorm in 'meuk: Macports 1.7.0' en Little Penguin in 'meuk: Macports 1.7.0') uit, maar die zijn wellicht ondergewaardeerd. dev10 in 'meuk: Macports 1.7.0' zou wellicht ook naar 0 kunnen.

Maar goed, ik heb al zo lang niet meer moderatiepunten uitgedeeld (of op de frontpage gepost...), dat ik mijn mening hier maar even toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijgt een puuur flamere post als deze
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft publiceert details over eigen implementatie odf en ooxml'
een +1 waardering.
Ik vind het eerder een min 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Tja, de normale meningmods in a discussie over Brein.
Hij staat nu echter weer op 0.

Maar de hele thread mag nog wel nagelopen worden door een aantal mensen.
Met name op het eind zijn er nog een hele lading dooddoeners en anti-brein posts die wat mij betreft wel op -1 mogen. Maar die hebben nog niet veel moderaties, dus dat komt wellicht vanzelf wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Noem het een flame, maar het al verschillende keren gebeurt en zo kan het straks ook met ODF aflopen. Dan heeft het meer voorspellende waarde (en ook de manier waarop) dan dat je het als flame moet zien.

Wat dit soort dingen betreft is MS een zeer ernstig bedrijf.
* Delerium was WordPerfect gebruiker en zag dat in '95 door Win95 en Office95 kapot gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:09:
Noem het een flame, maar het al verschillende keren gebeurt en zo kan het straks ook met ODF aflopen. Dan heeft het meer voorspellende waarde (en ook de manier waarop) dan dat je het als flame moet zien.

/me was WordPerfect gebruiker en zag dat in '95 door Win95 en Office95 kapot gemaakt worden.
Zit je hier nu te moderaten of zelf je gal over MS te spuien ?
Van mij zou je bovendstaande reactie ook een -1 krijgen.

En ps, als je in 95 nog met WP werkte dan had je wel geweten dat WP toendertijd zeer matige software opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries

* mjtdevries was WordPerfect gebruiker en zag dat in '95 door Win95 en Office95 kapot gemaakt worden.
In dit geval is het echt wel een regelrechte troll.
Er is in het nieuwsitem geen enkele aanleiding om dit te voorspellen, en je kunt niet tot in de eeuwigheid Microsoft steeds hun methodes van 10 a 15 jaar geleden voor de voeten werpen.

Als er in het artikel iets had gestaan dat Microsoft een eigen extensie wil maken of zo, of daar in de toekomst aan denkt, DAN had ik het gerechtvaardigd gevonden om het een 0 of +1 te geven, voor precies de reden die jij aangeeft.

Maar dat geldt hier totaal niet.
Microsoft doet hier gewoon keurig netjes wat overheden en de opensource community van ze gevraagd heeft, en dan is het weer niet goed...

En hoewel ik een grote fan van WordPerfect was, is dat pakket toch echt compleet verziekt door mismangement van de Wordperfect eigenaren en niet door foute acties van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Een simpel gevalletje:
vgroenewold in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'

0 of -1 (wegens de sneer richting 'ambtenaar') is mij om 't even. Maar een +2 lijkt mij rijkelijk beloond....

Sowieso zijn er wel meer dubieuze mods.
Verwijderd in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'

Is dit echt 28x een -1 waard? Hoe kort door de bocht ook, het is (mijns inziens) wel een terechte conclusie: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Met slechts 1 zinnetje voegt het nou ook weer niet bijster veel toe, maar unaniem een -1? Dat is voor mij (typisch) een gevalletje van 'lekker makkelijk mee modden'.

Annie in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'
Grapjes kunnen op steeds minder waardering rekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

begintmeta schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:06:
in meuk: Macports 1.7.0 vind ik eerlijk gezegd s463042 in 'meuk: Macports 1.7.0' wat overgewaardeerd, ik zou die post die geen onderbouwing bevat op 0 laten staan. (maar wellicht is mijn blik vertroebeld omtat ik het er niet mee eens ben). Het steekt niet boven de twee latere posts (Digistorm in 'meuk: Macports 1.7.0' en Little Penguin in 'meuk: Macports 1.7.0') uit, maar die zijn wellicht ondergewaardeerd. dev10 in 'meuk: Macports 1.7.0' zou wellicht ook naar 0 kunnen.

Maar goed, ik heb al zo lang niet meer moderatiepunten uitgedeeld (of op de frontpage gepost...), dat ik mijn mening hier maar even toets.
Je hebt gelijk, het hele zooitje is overgewaardeerd.
Een duidelijke troll.

* Dirk was WordPerfect gebruiker en zag dat in '95 door Win95 en Office95 kapot gemaakt worden.
Gelijk of ziet, zonder bewijs of ook maar redelijke argumenten of is het een troll. Aangezien hij die niet geeft is het een troll.
BartS12 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:49:
Een simpel gevalletje:
vgroenewold in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'

0 of -1 (wegens de sneer richting 'ambtenaar') is mij om 't even. Maar een +2 lijkt mij rijkelijk beloond....
Offtopic + flame = -1.
Sowieso zijn er wel meer dubieuze mods.
Verwijderd in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'

Is dit echt 28x een -1 waard? Hoe kort door de bocht ook, het is (mijns inziens) wel een terechte conclusie: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Met slechts 1 zinnetje voegt het nou ook weer niet bijster veel toe, maar unaniem een -1? Dat is voor mij (typisch) een gevalletje van 'lekker makkelijk mee modden'.
Ik krijg een beetje een fipo gevoel, maar hij mag van mij ook wel op 0.
Annie in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'
Grapjes kunnen op steeds minder waardering rekenen....
Die staat inderdaad te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een scenario dat we eerder gezien hebben bij ms. het zal misschien niet zo'n vaart lopen. toch is er een kans dat het zo gaat lopen. we zullen zien.

de moderatie van de reaktie is nu symmetrisch evenveel +1 als -1 en een paar nullen. ik denk dat het de reaktie recht doet want het is lastig deze zonder vooringenomenheid te modereren.

overigens is de sub-reaktie van 'niemandanders' nogal overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:05:
het is een scenario dat we eerder gezien hebben bij ms. het zal misschien niet zo'n vaart lopen. toch is er een kans dat het zo gaat lopen. we zullen zien.
de moderatie van de reaktie is nu symmetrisch evenveel +1 als -1 en een paar nullen. ik denk dat het de reaktie recht doet want het is lastig deze zonder vooringenomenheid te modereren.
Ik ben maar een domme mod, ik weet dat niet. Ik heb het artikel, eventuele parents en jouw eigen reactie als referentiekader en als daarin geen bewijs of argumenten voor jouw uitspraak staan is en blijft het gewoon een troll. Geef dus, in jouw reactie op de fp!, een linkje naar bewijs dat het eerder is gebeurd en ik kan jouw reactie op waarde schatten, maar nu zie ik gewoon een troll zonder bewijs en dat is gewoon een -1.
Niemand_Anders in 'nieuws: Microsoft publiceert details over eigen implementatie odf en ooxml' bedoel je? Prima beargumenteerd, duidelijke voorbeelden, alleen ontbreken de linkjes naar bewijs. Maar gezien de aard van de reactie kan ik daar niet al te hard over struikelen. Die laat ik mooi op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Deze bedoel je?
Niemand_Anders in 'nieuws: Microsoft publiceert details over eigen implementatie odf en ooxml'

Die vind ik echt dubbel en dwars een +2 waard.

Genuanceerd, geen vooroordelen tegen Microsoft of tegen open source.
Een duidelijke uitleg waarom het belangrijk is dat Microsoft keurig documenteerd hoe zij bepaalde onderdelen geimplementeerd hebben, omdat die niet eenduidig gedefinieerd zijn.

Dit maakt voor mensen het belang van de inhoud van het nieuwsartikel een stuk duidelijker.

Deze reactie vind ik ook uitstekend: maartenba in 'nieuws: Microsoft publiceert details over eigen implementatie odf en ooxml'
Dat voorbeeld is zo goed dat het mensen daarmee veel meer inzicht zullen krijgen in wat voor soort dingen beschreven worden en waarom dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:02:
[...]
Gelijk of ziet, zonder bewijs of ook maar redelijke argumenten of is het een troll. Aangezien hij die niet geeft is het een troll.
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:15:
[...]
Zit je hier nu te moderaten of zelf je gal over MS te spuien ?
Van mij zou je bovendstaande reactie ook een -1 krijgen.
Komop zeg, waarom moet je common-knowledge bewijzen? Waarom is de omgekeerde vraag dan niet relevant: bewijs maar eens dat het ongefundeerd is. Als je kan bewijzen dat het -1 is wil ik best verder praten maar tot die tijd is het best een realistisch scenario. Als je dat ongefundeerd vindt ken je MS gewoon simpelweg niet.

Niet alles heeft een CIA-factbook achter zich nodig als bewijs. Toekomstige scenario's zijn al helemaal lastig te bewijzen maar dat betekend niet dat de opmerking zelf per definitie -1-materiaal is. Het geeft echt wel een (+2, interessant) denkwijze weer waarmee ontwikkelde lezers hun mening kunnen vormen. Het weglaten van dit soort (realistische) scenario's is ook een vorm van censuur, want je sluit lezers uit van een bepaald (en negatieve) zienswijze waarmee MS zich kan ontwikkelen. En ontkennen dat MS ooit aan kwade praktijken zou doen is dat al helemaal.
Dat is de andere kant van het verhaal en verdient om precies dezelfde reden dus ook een hoge waardering, namelijk een +2.

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 17-12-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Is de zogenaamde (want dat valt reuze mee) sneer naar ambtenaar in mijn reactie de -1 waard? Ik vind het gewoon een 0, het is redelijk on-topic (met verwijzing naar vergelijkbare rare zaken in belastingen in mijn ervaring). vgroenewold in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'

[ Voor 11% gewijzigd door vgroenewold op 17-12-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat voegt het precies toe wat voor anderen interresant is? Voor dat alleen zou het maximaal een nul zijn, maar ambtelijk Nederland zal er wel een soort flame in herkennen en er een -1 van maken.

* Delerium vindt het ook niets toevoegen en daarmee overbodig.
Dat ambtenaren spreekwoordelijk lui en lam zijn is 1 ding, dat herbevestigen op de FP is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:30:
Komop zeg, waarom moet je common-knowledge bewijzen? Waarom is de omgekeerde vraag dan niet relevant: bewijs maar eens dat het ongefundeerd is. Als je kan bewijzen dat het -1 is wil ik best verder praten maar tot die tijd is het best een realistisch scenario. Als je dat ongefundeerd vindt ken je MS gewoon simpelweg niet.

Niet alles heeft een CIA-factbook achter zich nodig als bewijs. Toekomstige scenario's zijn al helemaal lastig te bewijzen maar dat betekend niet dat de opmerking zelf per definitie -1-materiaal is. Het geeft echt wel een (+2, interessant) denkwijze weer waarmee ontwikkelde lezers hun mening kunnen vormen. Het weglaten van dit soort (realistische) scenario's is ook een vorm van censuur, want je sluit lezers uit van een bepaald (en negatieve) zienswijze waarmee MS zich kan ontwikkelen. En ontkennen dat MS ooit aan kwade praktijken zou doen is dat al helemaal.
Jij noemt het algemene kennis, ik niet. Er zit in de reactie geen enkele referentie naar het verleden, er is geen enkele moeite gedaan om te bewijzen dat de scenario realistisch is, het bevat geen argumentatie, niet het minste. Dan is het voor mij gewoon een troll, niets anders. Hij kan gelijk hebben, het kan realistisch zijn, maar ik zie daar geen enkel bewijs voor, totaal niets. Algemene kennis vertrouw ik niet op, ik ga er van uit dat de gemiddelde lezer slechts het minimum weet. En dan zou dit weer een reactie zijn waar hij de klok wel hoort, maar de klepel niet kan vinden. Nee, ik blijf bij mijn -1 wegens trollen.
mjtdevries schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:22:
Deze reactie vind ik ook uitstekend: maartenba in 'nieuws: Microsoft publiceert details over eigen implementatie odf en ooxml'
Dat voorbeeld is zo goed dat het mensen daarmee veel meer inzicht zullen krijgen in wat voor soort dingen beschreven worden en waarom dat nodig is.
Het is inderdaad een mooi voorbeeld, maar een +2 vind ik toch echt te veel, zo bijzonder is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:49:
Dan is het voor mij gewoon een troll, niets anders. Hij kan gelijk hebben, het kan realistisch zijn, maar ik zie daar geen enkel bewijs voor, totaal niets.
Dan is het nog steeds geen -1. Al weet je helemaal niets, dan is de reactie juist niet verwerpelijk (want onwaarheden of spelfouten enzo).

Juist door een -1 aan te hangen modereer je IMO te negatief (of heb je wel degelijk enige kennis en gebruik je die).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:54:
[...]

Dan is het nog steeds geen -1. Al weet je helemaal niets, dan is de reactie juist niet verwerpelijk (want onwaarheden of spelfouten enzo).
Nee, hij boort MS hier de grond in zonder bewijs, dat is een troll en dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dirk schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:56:
[...]

Nee, hij boort MS hier de grond in zonder bewijs, dat is een troll en dus een -1.
Het is een scenario wat zou kunnen gebeuren. Je weet het niet. Hij heeft een theorie en die mag hij vertellen. Ik vind het interessant om te lezen.

Niet ongewenst wat mij betreft. Interessant genoeg om een +1 te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 17-12-2008 17:02 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:54:
[...]

Juist door een -1 aan te hangen modereer je IMO te negatief (of heb je wel degelijk enige kennis en gebruik je die).
de moderatie van de reaktie is in hoge mate afhankelijk van in hoeverre je Microsoft vertrouwt (ikzelf heb weinig vertrouwen in ms). het is lastig te modereren zonder dat de emotie de overhand krijgt, dit zie je terug in de gepolariseerde (-1 en +1) beoordeling van de reaktie.

de argumentatie die ik tot dusverre gehoord heb voor een -1 (geen bewijs etc.) lijkt over een heel andere reaktie te gaan. ik verwijs door naar een wikipedia artikel waarin de embrace-extend-extinguish cycle van ms uitvoerig gedocumenteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:56:
[...]

al zou ik MS de grond inboren (wat ik niet doe) dan nog denk ik dat je argumentatie te kort door de bocht is. ik vermoed dat er pro MS sentimenten in het spel zijn maar kan dit vanzelfsprekend niet waar maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hooglander1 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:02:
[...]

Het is een scenario wat zou kunnen gebeuren. Je weet het niet. Hij heeft een theorie en die mag hij vertellen. Ik vind het interessant om te lezen.

Ik ben het hier min of meer wel mee eens. Je kunt het als een troll zien, maar ik vind best dat je dit soort dingen "mag" posten als het op een nette manier uitgelegd wordt. Vandaar dat ik maar een 0 gegeven heb. Een +1 vind ik echter te hoog.

@vgroenewold: niet een erg nuttige reactie, maar ongewenst vind ik ook te zwaar. Ik heb er een nulletje voor gegeven.

Goed, om deze nulletjes te compenseren maar weer eens een -1 aandragen :P Ik denk dat deze er wel voor in aanmerking komt: Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse headhunters krijgen opdracht WoW-spelers af te wijzen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RoD schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:14:
[...]

Ik ben het hier min of meer wel mee eens. Je kunt het als een troll zien, maar ik vind best dat je dit soort dingen "mag" posten als het op een nette manier uitgelegd wordt. Vandaar dat ik maar een 0 gegeven heb. Een +1 vind ik echter te hoog.

@vgroenewold: niet een erg nuttige reactie, maar ongewenst vind ik ook te zwaar. Ik heb er een nulletje voor gegeven.

Goed, om deze nulletjes te compenseren maar weer eens een -1 aandragen :P Ik denk dat deze er wel voor in aanmerking komt: Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse headhunters krijgen opdracht WoW-spelers af te wijzen'
Mwhooaaaa

Eigenlijk wel, maar ik moest wel hard lachen... :D

Ik laat deze over aan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:06:
[...]

de moderatie van de reaktie is in hoge mate afhankelijk van in hoeverre je Microsoft vertrouwt (ikzelf heb weinig vertrouwen in ms). het is lastig te modereren zonder dat de emotie de overhand krijgt, dit zie je terug in de gepolariseerde (-1 en +1) beoordeling van de reaktie.

de argumentatie die ik tot dusverre gehoord heb voor een -1 (geen bewijs etc.) lijkt over een heel andere reaktie te gaan. ik verwijs door naar een wikipedia artikel waarin de embrace-extend-extinguish cycle van ms uitvoerig gedocumenteerd is.
Oeps :$
Ik had enkel de titel van de link bekeken waarbij uit niets bleek dat dat het in dat artikel expliciet over microsoft zelf ging, dus ik ging uit van een algemeen verhaal dat de troll alleen maar versterkt. Op z'n moment vind ik het dan ook niet nodig om de link te volgen. Dus dat zou je nog wel duidelijker mogen aangeven, dat het dus over microsoft gaat in dat artikel. Maar inderdaad bevat dat artikel alle argumentatie die jij nodig hebt, dus dat veranderd mijn moderatie aanzienlijk.
Hooglander1 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:02:

Dat iets kan gebeuren, moet je ook kunnen bewijzen, zeker als je een bedrijf zo slecht in het daglicht zet als hier.
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:08:
al zou ik MS de grond inboren (wat ik niet doe) dan nog denk ik dat je argumentatie te kort door de bocht is. ik vermoed dat er pro MS sentimenten in het spel zijn maar kan dit vanzelfsprekend niet waar maken :)
De beschuldiging die je hier doet, ms heeft lak aan standaarden en probeert de concurrentie af te maken door middel van incompatibele standaarden, is behoorlijk ernstig.
Overigens ben ik absoluut niet pro ms, ik draai zelfs ubuntu thuis, ik wil gewoon goede argumenten hebben. En de jouwe zag ik over het hoofd omdat hij niet herkenbaar was.
RoD schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:14:
Scherp en op het randje, maar ik vond hem nog wel kunnen, gezien de strekking van zijn parent.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 17-12-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
het is een scenario dat we eerder gezien hebben bij ms.
Dus omdat MS bijvoorbeeld ooit in de jaren negentig eens java heeft geEEEed is dat een reden om voortaan maar zonder verdere aanleiding het in MS topics te gaan roepen ?

Aan de ene kant wordt er telkens gekankerd door de anti MS brigades dat MS ODF eindelijk moet gaan ondersteunen en als ze dat dan doen en ook nog eens extra documentatie erbij doen voor interoperability wat geen enkele krijgen we de EEE flamelarij.

Ik vind geen enkel excuus in het artikel of de informatie daaromheen om dergelijke flames los te laten behalve dan als troll reactie.

p.s. Waarom geef je geen EEE medling aan openoffice die nu al draft versies implementeren van ODF en daarmee effectief de ontwikkeling van ODF 1.2 uitdoven omdat Sun nu geen enkele mutatie in de draft meer zal toestaan die compatibility van OOo in gevaar brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vreemd, je haalt nu een eenmalig incident met Java aan waarmee je dat eenmalige gebruikt als argument dat de post een troll is. Ik heb zelf echter Wordperfect aangehaald zodat je punt dat het eenmalig is sowieso niet valide is. Of Netscape, ook al op een bepaalde manier om zeep geholpen.

Er is echt wel een aanleiding dan om zoiets in andere topics aan te halen, het valt niet uit de lucht of zo. En dan is het ook niet automatisch een troll.

Woordkeuzes als 'kankeren door de anti_MS-brigade' verklappen trouwens meer over je eigen MS_standpunt dan wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:26:
[...]

Dus omdat MS bijvoorbeeld ooit in de jaren negentig eens java heeft geEEEed is dat een reden om voortaan maar zonder verdere aanleiding het in MS topics te gaan roepen ?

Aan de ene kant wordt er telkens gekankerd door de anti MS brigades dat MS ODF eindelijk moet gaan ondersteunen en als ze dat dan doen en ook nog eens extra documentatie erbij doen voor interoperability wat geen enkele krijgen we de EEE flamelarij.

Ik vind geen enkel excuus in het artikel of de informatie daaromheen om dergelijke flames los te laten behalve dan als troll reactie.

p.s. Waarom geef je geen EEE medling aan openoffice die nu al draft versies implementeren van ODF en daarmee effectief de ontwikkeling van ODF 1.2 uitdoven omdat Sun nu geen enkele mutatie in de draft meer zal toestaan die compatibility van OOo in gevaar brengt.
deze (inhoudelijke) discussie ga ik niet aan in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat vind men van deze?

epTa in 'reviews: Review: You're in the Movies'

Hoezo een +1. Het heeft totaal geen meerwaarde en het on-topic gedeelte lijkt mij geschreven om de fipo/"Oh een 4" te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar geef ik met moeite een 0 voor, laat staan een +1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
Hooglander1 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:58:
Wat vind men van deze?

epTa in 'reviews: Review: You're in the Movies'

Hoezo een +1. Het heeft totaal geen meerwaarde en het on-topic gedeelte lijkt mij geschreven om de fipo/"Oh een 4" te verantwoorden.
Hoogstens een 0 inderdaad, het gebruikelijke gezeik op de cijfers, zelfs als er wel een 4 gegeven wordt, wordt er nog over doorgezaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:53:
[...]

deze (inhoudelijke) discussie ga ik niet aan in dit forum.
Het gaat niet om de inhoudelijke discussie maar om het feit dat je met dit soort discussie tot in de oneindighied nu posts kan neerplanten met suggestief getroll over EEE omdat er in de vorige eeuw enkele issues mee waren.
Bovendien wil ik aangeven dat er sprake is van een dubbele standaard want bij ODF is het juist de open source OpenOffice.org suite die de standaard geextend heeft. Als ik in elk topic over OOo Sun/OOo van EEE tactieken zou beschuldigen dan werd dat meteen als getroll wegmodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Als deze reactie een -1 moet opleveren, hij is niet enorm zinnig maar zegt imho ook niets verkeerds, dan zou deze reactie, die hem aanvalt en daarna door anderen op de fout in zijn redenatie wordt gewezen, zeker op -1 moeten.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
k1n8fisher schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:58:
Als deze reactie een -1 moet opleveren, hij is niet enorm zinnig maar zegt imho ook niets verkeerds, dan zou deze reactie, die hem aanvalt en daarna door anderen op de fout in zijn redenatie wordt gewezen, zeker op -1 moeten.
Ik vind bij de eerste reactie die laatste regel dan weer de druppel zijn die hem voor mij -1 waardig maakt, die tweede is ook een -1 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ecteinascidin schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:49:
Wat voegt het precies toe wat voor anderen interresant is? Voor dat alleen zou het maximaal een nul zijn, maar ambtelijk Nederland zal er wel een soort flame in herkennen en er een -1 van maken.

* vgroenewold vindt het ook niets toevoegen en daarmee overbodig.
Dat ambtenaren spreekwoordelijk lui en lam zijn is 1 ding, dat herbevestigen op de FP is iets anders.
Ik geef toe dat het niet 1 van mijn beste commentaren is, soms heb ook ik een kleine relaps. :) Maar het gaf simpelweg mijn gevoel hierover weer, met daarbij het beeld dat dit wel vaker gebeurt op dat niveau. Wellicht te generaliserend jegens ambtenaren, maar zeker geen -1 volgens het boekje, vind ik. Anyway, gevalletje meningverschil, we carry on.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

Verschil in mening over een de moderatie is heel goed mogelijk, er is geen absolute waarheid en zolang iemand zijn/haar moderatie kan onderbouwen/verdedigen zal het eindresultaat zelden echt 'fout' zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19

Verwijderd

Keiichi in 'nieuws: Publieke omroep mag iPhone-app Uitzending Gemist niet uitbrengen'

10x +1 voor zo'n simpele reactie? Echt mening mods, je bent het eens dus +1, zo werkt het niet. Vind het zelf bijna een -1.

Edit:
Verwijderd in 'nieuws: Publieke omroep mag iPhone-app Uitzending Gemist niet uitbrengen'

De +2 gever is zeker een mismod/misklik.Reactie hoort gewoon op -1.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 11:11 ]

• Dirk

Dirk

Daar had een reden bij gemogen, maar inderdaad een duidelijke 0, die -1's zijn mismods.
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:56:
Keiichi in 'nieuws: Publieke omroep mag iPhone-app Uitzending Gemist niet uitbrengen'

10x +1 voor zo'n simpele reactie? Echt mening mods, je bent het eens dus +1, zo werkt het niet. Vind het zelf bijna een -1.
Helemaal een -1, volkomen zinloos.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmmm..
.oisyn in 'nieuws: New York overweegt 'iTunes-heffing' om begrotingsgat te dichten'
Standaard-0-modder? Frappant ook dat mijn reactie op de reactie op mijn reactie (:P) ook 0 is gemod (terecht weliswaar), terwijl de reactie die er tussenin ligt ongemod is gebleven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat gebeurt nou eenmaal. Die tussenliggende reactie is gewoon niets waard en jou reactie erop ook niet. Alleen heb je een naam en daarom valt die vervolgreactie van jou tegen waardoor die toch wel een moderatie te pakken heeft.

Wat mij eigenlijk wel tegenvalt is dat die modder ook actief aan de discussie meedoet. Ergens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat zoiets ook meespeelt in het plussen en minnen uitdelen. ;/

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:31:
Vreemd, je haalt nu een eenmalig incident met Java aan waarmee je dat eenmalige gebruikt als argument dat de post een troll is. Ik heb zelf echter Wordperfect aangehaald zodat je punt dat het eenmalig is sowieso niet valide is. Of Netscape, ook al op een bepaalde manier om zeep geholpen.
Probleem is echter dat jouw Wordperfect voorbeeld absoluut niet klopt. Geen moment is daar van EEE sprake geweest.

De reden dat Word zo snel populair werd, en het stokje van Wordperfect overnam was WYSIWG en printer ondersteuning. Wordperfect bleef veeeel te lang in DOS hangen, waardoor je nog altijd met "voorbeeld op scherm" moest werken, (En als fervent WP gebruiker, weet ik het nog steeds: Shift F7 - 4) Maar de geschiedenis heeft duidelijk bewezen dat wysiwyg voor de meeste situaties gewoon prettiger werkt. WP was gewoon verschrikkelijk langzaam in het overnemen van dat concept.

De printer ondersteuning was een enorm voordeel van het windows concept. Daardoor hoefde printer fabrikanten slechts 1 driver te maken, i.p.v. een driver per applicatie. Voor een tekstverwerker is dat natuurlijk een ongelooflijk belangrijke kwestie. Bij WP voor DOS waren printer drivers gewoon een serieus probleem. Bij Word onder Windows, was het net zo vanzelfsprekend als het tegenwoordig is, zodat je altijd op volledige printer ondersteuning kon rekenen.

Verder had Microsoft ook het Office concept geintroduceerd, waarbij je heel mooi Excell en Word met elkaar kon laten samenwerken. Wordperfect had dat zelfs in versie 6.1 nog niet goed voor elkaar....

Word en Office hebben gewoon op eerlijke wijze van Wordperfect gewonnen. Slechts op kleine details waren er neteligheden, in de vorm van undocumented API calls e.d. Maar grote invloed op de prestaties had dat niet, en zeer zeker was dat niet de reden waarom mensen op Word overstapten.

WP heeft de strijd ten tijde van WP5.1 en 6.0 voor DOS, vs. Word 2 voor Windows verloren. Pas met WP6.1 voor windows was er een serieuze tegenhanger voor Word. (En qua Office integratie pas met WP 7 suite.) En toen was het al te laat. Daarna had men vrijwel gelijkwaardige pakketten, en dan stappen mensen niet weer opnieuw over.

Ook qua bestandsformaten was er weinig EEE. Beiden waren incompatible, en beiden hadden (slechte) converters voor het concurrerende formaat.

Het is makkelijk MS altijd maar als de Duivel af te schilderen, maar in het Wordperfect - Word gevecht was daar geen enkele sprake van.

NB: Ik ben tot Wordperfect 9 bij WP gebleven, dus ik ben echt geen MS of Word fan...

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd in 'Gouden Steeksleutel 2008: beste game van 2008'

Volgens mij is die een beetje verkeerd geinterpreteerd; de reactie waar hij op reageert vraagt namelijk waarom WoW:WotLK er niet bij staat, en dat is omdat het een uitbreiding van een spel uit 2005 betreft. Dat probeert c0d duidelijk te maken, maar verhuld in een grapje. Lijkt me vrij onschuldig, gewoon een 0 waard toch?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Eens, ik ben sowieso iemand die vind dat grapjes wel wat sneller op 0 mogen staan, zolang het maar een beetje grappig is. Verstopte flames in grappen en loze dingen kunnen dan nog altijd naar -1.

☻/
/▌
/ \

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ja, maar niet meer dan een 0 eigenlijk :p

When you only live once, try not to die?

• Dirk

Dirk

Waarom post je hem hier eigenlijk binnen een half uur nadat je hem gepost hebt? Na een dag is vroeg genoeg als hij niet gemod wordt, we hebben tenslotte 2 dagen om hem te modden... Oh ja, ik heb er een 0 aan gegeven, als enige...

• Arne
Vergeten te klikken |:(

Verwijderd

De enige reden dat http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2894719 nog positief staat is een nogal belachelijke +1 moderatie. Gezien het gebrek aan enige uitleg lijkt mij een -1 de juiste moderatie. (over een -1 of een 0 valt misschien nog te discussieren maar +1 lijkt het me hoe dan ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

666pack in 'nieuws: Axl Rose dreigt met rechtszaak tegen Activision'

Waarom word deze persoon zo erg omlaag gemod als reactie op mijn post?

Hij zegt dat hij het met mij eens is en geeft ook aan mocht hij zoiets neer zetten dat hij meteen weg gemod word..
Ook geeft hij aan van mod me maar weg( deels provocatie dat klopt)
Dus deels begrijp ik het wel weer.

Ik denk alleen dat wij als mods dit niet als een vrijbrief moeten zien om hem daarom maar massaal omlaag te modden en op de provocatie moeten in gaan al kan het ook niet geduld worden .
Ik vind het beetje moeilijk omdat ik niet vind dat het zo vreselijk is wat hij post.

Ik denk dat een 0 dan nog eerder op zijn plaats was geweest, ik wil jullie meningen weten.
Ik ben ook maar een beginnende mod en samen weten we meer dan alleen.

[ Voor 55% gewijzigd door pino85 op 19-12-2008 01:03 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

geheel mee eens! en als ik een iets kortere soortgelijke opmerking maakt word ik door 1 of andere Guitar hero nerd met moderator rechten naar beneden gemod.
Lekker doorgaan zo! (mod deze maar naar beneden, dan heb je mischien een punt!)
Errmzz, ben je serieus?

Niets toevoegende zeikende post is wat mij betreft ongewenst...

Ik weet al wat er aan de hand was

Hij was over de zeik dat
666pack in 'nieuws: Axl Rose dreigt met rechtszaak tegen Activision'
op ongewenst stond. Onterecht wat mij betreft, die staat nu op 0 :) Maar die andere blijft op -1 imo

[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 19-12-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Voegt niets toe, en is alleen maar commentaar en geflame op de moderatie. Dat is bijzonder ongewenst en dus niets anders dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Tja ik denk er dan helaas wat anders over maar ik ben ook wat minder streng denk ik.
Ik begrijp wat hij wil zeggen al is de manier waarop niet juist.
Misschien denk ik er daarom anders over en deel ik zijn mening deels wel.

Maar bedankt voor jullie mening discussie is voor mij dan ook gesloten

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je deelt zijn mening, maar dat is geen reden om de moderatie daar op af te stemmen. Modereren doe je aan de hand van objectieve kenmerken, waar je een oordeel over probeert te vormen, met de ModFAQ in het achterhoofd. In dit geval is het een simpel geval van commentaar + geflame op de moderatie. Dat type reacties is per definitie ongewenst op de FP. De reden is dat men het commentaar niet op de FP wil zien. Discussies over moderaties kunnen immers hier gevoerd worden. Als iedereen zijn beklag over de moderatie op de FP zou doen, en er daardoor discussies ontstonden zou het een zootje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Inderdaad, het is gewoon "mee eens" + flame. Lijkt me sowieso ongewenst, ongeacht of de flame ergens anders plaats had mogen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Is dit nou echt 20x een -1:
Nickname55 in 'nieuws: Philips introduceert nieuwe high-end afstandbediening'

Het is wel erg kortaf, maar op zich vind ik verder dat ie wel een punt heeft. "Waar zijn we nou helemaal mee bezig?". Als het nog iets verder onderbouwd / uitgebreid was, had ie van mij zelfs een +1 kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BartS12 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:05:
Is dit nou echt 20x een -1:
Nickname55 in 'nieuws: Philips introduceert nieuwe high-end afstandbediening'

Het is wel erg kortaf, maar op zich vind ik verder dat ie wel een punt heeft. "Waar zijn we nou helemaal mee bezig?". Als het nog iets verder onderbouwd / uitgebreid was, had ie van mij zelfs een +1 kunnen krijgen.
Zoals de persoon onder hem al aangeeft, als je er geen ervaring mee hebt, of uberhaupt een notie hebt van wat die harmony dingen kunnen en kosten dan zeg je zoiets niet.

De onderbouwing mist en dan is het voor mij gewoon een rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is mij ook te kort af om nog nuttig te zijn. Het is dat jij nu zegt 'waar zijn we nu helemaal mee bezig?' maar anders had ik de boodschap niet eens begrepen.

Een loze rant dus.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
als je er geen ervaring mee hebt, of uberhaupt een notie hebt van wat die harmony dingen kunnen en kosten dan zeg je zoiets niet.
Al lichtelijk offtopic (want dit hoort misschien meer in het topic zelf), maar het is wel een valide punt. Ik heb nog nooit van mijn leven een handleiding of helpdesk nodig gehad voor een AB. Misschien ben ik wat geindoctrineerd door "sense and simplicity", maar ik vind het nou niet bepaald een vooruitgang, als we ondanks alle ontwikkelingen in mooie (touch) screens, userinterfaces, etc, zo ver zijn dat we een handleiding nodig gaan hebben.... Eerder een achteruitgang.

Het feit dat iets (relatief, voor een AB) heel duur is, vind ik ook al geen reden om de aanwezigheid van een helpdesk te onderbouwen. Ik betaal liever veel geld voor iets waar die helpdesk juist *niet* voor nodig is!

Maar goed, als de post zo'n onderbouwing gehad had, had ie vast geen -1 gekregen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt. Je gaat nu behoorlijk inhoudelijk op de zaak in, waardoor je een hele andere (meer positieve) draai aan de reactie geeft. Dat is best goed als reactie op de FP, maar het verandert de reactie die hierboven staat niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BartS12 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:34:
Maar goed, als de post zo'n onderbouwing gehad had, had ie vast geen -1 gekregen... ;)
Nee, klopt, dan had men er inhoudelijk op kunnen reageren :) En dat was nu niet bepaald mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ook zijn gebruikte smylie werkt niet mee om het positief te zien. Had ie die weggelaten dan had het enigszins kunnen schelen maar nu....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

arne schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:06:
Ja, maar niet meer dan een 0 eigenlijk :p
Ik had ook niet meer verwacht
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:15:
[...]

Na een dag is vroeg genoeg als hij niet gemod wordt, we hebben tenslotte 2 dagen om hem te modden... Oh ja, ik heb er een 0 aan gegeven, als enige...
Je hebt gelijk, op het 'als enige' na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ook daar had hij gelijk in. Ik was toen vergeten hem ook echt even te modden :p. Dat zijn mod meteen 5 punten zijn doet natuurlijk niet af aan het feit dat hij de enige was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exphy in 'nieuws: EA brengt Simcity uit op iPhone' lijkt me populair geblaat wat toevallig in in de smaak valt bij het grotere publiek. Hoe erg ik het ook met hem eens ben dat SimCity 2000 de leukste versie was, zijn ononderbouwde reactie lijkt me slechts een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 04:05:
Exphy in 'nieuws: EA brengt Simcity uit op iPhone' lijkt me populair geblaat wat toevallig in in de smaak valt bij het grotere publiek. Hoe erg ik het ook met hem eens ben dat SimCity 2000 de leukste versie was, zijn ononderbouwde reactie lijkt me slechts een -1 waard.
Ik zie er geen rant in o.i.d. dat het voor mij weinig toevoegt is ten tweede, maar het is gewoon een 0 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dit wel een hele loze kreet. Die krijgt van mij dan ook een -1. Hier kun je imo helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:41:
Ik vind dit wel een hele loze kreet. Die krijgt van mij dan ook een -1. Hier kun je imo helemaal niks mee.
Het bericht gaat er over dat het spel gebaseerd is op simcity 2000 en hij geeft aan dat hij dat altijd al de leukste vond, ik mis even het punt... waarom is het dan een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hij bedoelt er ook niets ernstige mee, beledigt niemand, gaat ook nergens op in. Hij is gewoon blij dat het gebaseerd is op Simcity 2000. Gewoon een nulletje wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Het is een reactie die alleen maar gepost lijkt om te kunnen reageren. Totaal nutteloos en kan eventueel een discussie uitlokken over welke SC nu de beste is/was. Dat resulteert uiteindelijk vaak in flamewars.
De post op zich mag wel op een nul blijven staan maar als deze als eerste was van het hele topic was hij waarschijnlijk als fipo afgeserveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BastiaanN schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:33:
[...]

Het bericht gaat er over dat het spel gebaseerd is op simcity 2000 en hij geeft aan dat hij dat altijd al de leukste vond, ik mis even het punt... waarom is het dan een -1?
Het is een zinloze opmerking. Ik zou er nu op kunnen gaan replyen: "ik niet". Maar dat schiet niet op. Dit soort "ik ook / ik niet" reacties zijn imo zo nutteloos dat ze wmb in het afvoerputje mogen verdwijnen. Er iets niets mis met een meningspost, maar een dergelijke oneliner heeft geen enkele waarde voor de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niemand_Anders in 'nieuws: Ministerie gaat frequenties Defensie veilen'

Moet deze echt op +1 staan? Voor de leek lijkt zijn redenatie wellicht zeer plausibel (en dus +1), maar in werkelijkheid is het intelligent geformuleerde nonsens.

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 20-12-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
@Hierboven, even de link vervangen :P je hebt denk ik per ongeluk op zijn naam geklikt ipv de datum :P

Nog een poging :P wat is er precies pure onzin ? ik vind het opzich best aardig staan, als leek.

[ Voor 34% gewijzigd door Jorrit op 20-12-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Fixed idd, maar ik zal het even specificeren:
Tegenwoordig gaat alles direct via sattelieten. De frequentie ruimtes van defensie zijn de afgelopen jaren wel geëvalueerd, maar stammen eigenlijk nog uit de jaren 80 toen het beschermen van de lands grenzen nog de hoogte prioriteit had in het Leger.
Nationale defensie is nog steeds een van de drie hoofdtaken van defensie. Daar is de afgelopen jaren alleen maar meer de nadruk op komen te liggen. Daarbij heeft defensie geen eigen sattelieten in beheer en ook voor de meeste missies is er niet zomaar satcom ruimte gereserveerd. Bovendien is satcom niet nuttig voor de meeste toepassingen, waardoor het overgrote deel van de verbindingen nog steeds middels zonder-ontvangers gaat (radio's dus).
Tegenwoordig bevind het leger zich niet meer in Nederland, maar in buitenlandse gebieden zoals Bosnie, Afganistan en Irak. Sinds 1991 (desert storm) wordt er steeds meer gebruik gemaakt van rechtstreekse satelliet verbindingen, het zogenaamde digitale slagveld.
Dat network centric warfare zich ontwikkeld is een feit, maar dat concept maakt juist ook veel gebruik van radioverbindingen. Er is wel een enkele satcom link naar Nederland, maar dat is maar een enkele.
Nu vrijwel alle missies onder de vlag van de VN worden uitgevoerd, moeten ook de verschillende landen met elkaar kunnen communiceren. Amerika (zeker als er een republikein aan de macht is) geeft miljoenen uit om het leger met cutting-edge technieken uit te rusten.
VN? Van alle lopende missies waar op dit moment aan deelgenomen wordt door NLD, is er maar een erg klein deel onder de VN. ISAF, SFIR, SFOR, ALTEA waren op zijn geen van allen VN missies. Daarnaast is een enkele verbinding tussen hoofdkwartieren heel wat anders dan interne verbindingen op het slagveld.
Omdat er geen noodzaak meer is voor een dedigated Nederlands communicatie netwerk, wordt nu dus de betreffende frequentie ruimtes verkocht. De staat verdient daar op twee manier aan:
1. De directe verkoop via veiling
2. De staat hoeft het netwerk (antennes, apparatuur, etc) niet meer te onderhouden.
Er is wel degelijk noodzaak voor een dedicated NLD netwerk, maar wat houdt dat dan in? Miitaire netwerken bestaan echt niet uit vaste GSM masten en KPN kastjes, maar is mobiel. Defensie maakt in de dagelijkse gang in NLD echt niet intensief gebruik van een 'geheim radionet', maar gewoon van de telefoon en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een meerwaardepost hoeft niet altijd op alleen waarheid te berusten.Ik vond hem ook wel aardig, maar heb hem verder toch maar met 'rust' gelaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:20
TweakerPas in 'nieuws: Meer dan de helft Nederlandse huishoudens beschikt over digitale televisie'

Lijkt mij behoorlijke flame/rant in de richting van Digitenne.
-1 is IMO op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pcgek schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:32:
Een meerwaardepost hoeft niet altijd op alleen waarheid te berusten.Ik vond hem ook wel aardig, maar heb hem verder toch maar met 'rust' gelaten. :)
Een dusdanig inhoudelijk onjuiste post hoort gewoon op 0, die heeft geen meerwaarde meer.
Edmin schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:56:
Fixed idd, maar ik zal het even specificeren:
[...]
Hier geef je volgens mij nog wat details die je in je reactie op de fp nog niet had gegeven, kun je dat daar nog toevoegen?
Daar is weinig twijfel over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dirk schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:50:
[...]

Hier geef je volgens mij nog wat details die je in je reactie op de fp nog niet had gegeven, kun je dat daar nog toevoegen?
[...]
Je hebt gelijk, ik was wat te gehaast.
Edmin in 'nieuws: Ministerie gaat frequenties Defensie veilen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie werkelijk een +1 waard? Ik vind het niet meer dan een keurige 0 waard iig.

En degene die deze reactie een -1 gaf mag imho wel nagekeken worden door een powermod, is gewoon een keurige reactie imho.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2008 14:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:38:
Is deze reactie werkelijk een +1 waard? Ik vind het niet meer dan een keurige 0 waard iig.

En degene die deze reactie een -1 gaf mag imho wel nagekeken worden door een powermod, is gewoon een keurige reactie imho.
Die laatste is gewoon een hele nette ervaringspost die wmb ook wel +1 mag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

kalechinees in Onderzoekers maken telefoon geschikt voor bloedanalyse'' - dit lijkt mij wel een +1 waard - staat nu nog op 0

gtissink in Onderzoekers maken telefoon geschikt voor bloedanalyse'' reactie is duidelijk als grapje bedoeld - -1 lijkt me hier wat zwaar voor - 0 zou meer op zijn plaats zijn, IMHO

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee in 'nieuws: Acer roept Predator-gamedesktop terug wegens oververhitting' lijkt me 0 ipv +1. Eerste zin is pure speculatie, en de 2e zin is onzin, er staat duidelijk in het artikel dat het om 5 dagen gaat ipv enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij is niet al te duidelijk, maar hij mag wel op +1 inderdaad.
gtissink in Onderzoekers maken telefoon geschikt voor bloedanalyse'' reactie is duidelijk als grapje bedoeld - -1 lijkt me hier wat zwaar voor - 0 zou meer op zijn plaats zijn, IMHO
Of het nu een grapje is weet ik niet, de reactie is in ieder geval onschuldig genoeg om op 0 gezet te worden.
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:52:
Admiral Freebee in 'nieuws: Acer roept Predator-gamedesktop terug wegens oververhitting' lijkt me 0 ipv +1. Eerste zin is pure speculatie, en de 2e zin is onzin, er staat duidelijk in het artikel dat het om 5 dagen gaat ipv enkele weken.
Klopt helemaal, staat netjes op 0 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen mismod, maar even een mod-vraag
tijgetje57 in 'nieuws: Sony Ericsson erkent probleem met haarscheurtjes Xperia X1'

Die -1 is van mij (ten tijde van schrijven heeft ie nog geen andere moderaties gehad). Mijn argumentatie is het het compleet offtopic is om de Xbox hier aan te halen en je er donder op kunt zeggen dat er weer met modder gegooid gaat worden. Een troll dus, en daarom een -1. Of ben ik nu te streng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat zowel een 0 als een -1 goed is. Ik vind hem iets te loos en daarnaast behoeft zoiets onderbouwing voordat je zo'n diskwalificatie maakt, imo. Ik maak er dus een -1 van.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 22-12-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

darkphoenix in 'nieuws: Iphone-hackers demonstreren unlock-tool'

Fipo en een beetje flamebait? Een 0 lijkt wat veel imo.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is in ieder geval een zinloze kreet. Krijgt van mij een -1, en daar staat ie nu ook op.

Verwijderd in 'nieuws: Iphone-hackers demonstreren unlock-tool'
Die mag wmb wel op +1.

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 22-12-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Allen gemod, sommige van mod veranderd en 1 om duidelijke redenen niet gemod! (dank je Dirk! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze Thc_Nbl in 'nieuws: Iphone-hackers demonstreren unlock-tool', lijkt mij gewoon -1
Een paar keer deze, Peekster in 'nieuws: Iphone-hackers demonstreren unlock-tool' gelezen en daar zie ik net zoveel in.

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 22-12-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Offtopic + laatste zin een flame. Inderdaad een -1.
Een paar keer deze, Peekster in 'nieuws: Iphone-hackers demonstreren unlock-tool' gelezen en daar zie ik net zoveel in.
Hij post alleen over de vorm van de vorige reactie, dus wmb ook een -1.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.