Het kleine-mismoderatietopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
edit nevermind, foutje van mij

[ Voor 93% gewijzigd door iceheart op 28-12-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:01:

Geen idee, het is een normaal nulletje.
okay mismods met een pro microsoft bias dus? als het structureel is misschien even naar deze personen kijken en eventueel uitsluiten van het moderatieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Verwijderd in 'nieuws: Zweedse Piratenpartij doet het goed in peiling', ik zie dat hij hierboven al genoemd is, maar waarom is hij meer waard als een -1?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik weet het eigenlijk niet... Alles boven de 0 vind ik iig een mismod, een 0 kan ik nog wel prima begrijpen, maar hij gaat inderdaad veel te diep in op de details van het programma van de PVV, waar het helemaal niet over gaat... Het is alleen nog een vrij inzichtvolle post wat het offtopic gehalte wat kan compenseren. Maar bij nader inzien mij niet genoeg, dus ik heb hem ook maar een -1 gegeven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, ik denk dat een 0 wel kan. Hij probeert het tenminste nog aardig te onderbouwen ipv alleen maar te ranten. Een -1 zou ik mee kunnen leven, maar gezien zijn goede poging moet een 0 imho nog wel kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het lijkt mij meer op een slim opgezette anticampagne tegen genoemde persoon,de rest van de thread mag ook nog wel eens nagekeken worden.

EDIT: alsof hij zijn 'punt' eerder nog niet duidelijk heeft gemaakt, gaat het vanaf hier gewoon verder Verwijderd in 'nieuws: Zweedse Piratenpartij doet het goed in peiling', met nog wat reacties die daar aan vastzitten. Het gaat voor mij te ver.
Ik heb ze op -1

[ Voor 54% gewijzigd door pcgek op 28-12-2008 19:21 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Innsewerants in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'
wippo76 in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'
Reacties waarin men vertelt hoeveel geheugen hun XP/Vista-installatie gebruikt lijkt me volledig offtopic en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

nieuws: Zweedse Piratenpartij doet het goed in peiling

Vrijwel alle bovenaanstaande (geneste layout) posts zijn off-topic. Nu zijn sommige ook inderdaad -1 en andere goedonderbouwde - doch offtopic ! - posts toch op 0. De posts die niet op -1 staan lijken dan ook vooral politiek-gekleurd gemodereerd te worden.

Kan iemand daar eens naar kijken; een on-topic commentaar is nu erg moeilijk te vinden ... ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het zijn er inderdaad enorm veel , als we alles volgens de richtlijnen zouden doen moeten er nog velen -1 bij moeten komen, maar sommige posts zijn deels wel weer twijfel gevallen
Dit omdat met dit soort nieuws je vaak massale vergelijkingen in dit geval krijgt met onze politiek, opmerkingen die er direct maar ook indirect mee te maken hebben daar ontkom je bijna niet aan.
En ik denk dat dit ook gewoon kan en mag.

Al zijn er ook veel al weg gemod die er echt absoluut niets mee te maken hadden.

De vraag is dan nu, alles naar -1 modden of het laten zoals het nu is, wat vinden de power en pro mods van dit nieuws topic, wat moeten we er aan doen, ik denk dat we weinig opmerkingen over zullen houden als ik het zo heb bekeken

[ Voor 145% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 20:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zoals ik al eerder heb gezegd: terugkoppeling aan de Nederlandse politiek is op zich ontopic, het geeft een referentiekader, maar het (diep) ingaan op de details van de verschillende Nederlandse partijen en partijprogramma's, en dan met name de PVV, gaat te ver en is niet meer ontopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De vraag is dan nu, alles naar -1 modden of het laten zoals het nu is, wat vinden de power en pro mods van dit nieuws topic, wat moeten we er aan doen, ik denk dat we weinig opmerkingen over zullen houden als ik het zo heb bekeken
Ik denk dat het nu merendeels wel goed staat zoals het nu is. Sommige posts zijn randgevallen die op zowel 0 als -1 kunnen, maar zoals het nu is kan ik er wel mee leven :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

pino22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:51:
Het zijn er inderdaad enorm veel , als we alles volgens de richtlijnen zouden doen moeten er nog velen -1 bij moeten komen, maar sommige posts zijn deels wel weer twijfel gevallen
Ik heb ze wel zo,n beetje allemaal gemod(hoop dat cloud niet op vakantie is :P ) de moderators zaten daar nou niet echt op dezelfde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Goede reacties in een off-topic draad die daar wel on-topic zijn zouden best op 0 mogen staan.
Daarom zullen er een hoop reacties zijn die op zich best op 0 mogen blijven staan, zolang ze maar netjes en ontopic binnen dat draadje zijn.
Wel moeten we uitkijken dat we niet te snel dingen neersabelen die signaleringswoorden zoals Hitler en WOII gebruiken. Als dit goed wordt gebruikt is er geen sprake van Godwin en moeten we ze wel netjes modden zoals ze weggezet zijn.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'

Moet deze geen modbreak hebben?
Geeft duidelijk aan waar minder legale versies te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:08:
Goede reacties in een off-topic draad die daar wel on-topic zijn zouden best op 0 mogen staan.
Dan heb ik dat iig goed ingeschat.
Wel moeten we uitkijken dat we niet te snel dingen neersabelen die signaleringswoorden zoals Hitler en WOII gebruiken. Als dit goed wordt gebruikt is er geen sprake van Godwin en moeten we ze wel netjes modden zoals ze weggezet zijn.
Mee eens. Moet erbij zeggen dat het modereren nu best wel pittig was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

k1n8fisher schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:08:
Deels mee eens, echter vind ik dat woorden als hitler gebruiken gewoon je daar in het algemeen zeer voorzichtig mee moet zijn, in bepaalde gevallen kun je er een statement mee maken of een voorbeeld mee geven maar ik zelf juich dit niet toe.

Je kan veel mensen voor de borst stoten bij gebruik van die soort woorden, Het kan leiden tot allerlei opmerkingen van mensen die dat te ver vinden gaan, die zeer emotioneel zullen reageren en dus escalaties tot gevolg hebben.

Dus ook van dat inzicht punt moet je voorzichtig zijn met die soort woorden en vergelijkingen.
Al begrijp ik jou punt ook, modden is a hell of a job he, soms niet gemakkelijk maar dat maakt het wederom uitdagend om te doen.
En je leert zo de verschillende inzichten van diverse mods kennen

[ Voor 96% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 21:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

pino22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:47:
[...]

Deels mee eens, echter vind ik dat woorden als hitler gebruiken gewoon je daar in het algemeen zeer voorzichtig mee moet zijn, in bepaalde gevallen kun je er een statement mee maken of een voorbeeld mee geven maar ik zelf juich dit niet toe.

Je kan veel mensen voor de borst stoten bij gebruik van die soort woorden, Het kan leiden tot allerlei opmerkingen van mensen die dat te ver vinden gaan, die zeer emotioneel zullen reageren en dus escalaties tot gevolg hebben.

Dus ook van dat inzicht punt moet je voorzichtig zijn met die soort woorden en vergelijkingen.
Al begrijp ik jou punt ook, modden is a hell of a job he, soms niet gemakkelijk maar dat maakt het wederom uitdagend om te doen.
En je leert zo de verschillende inzichten van diverse mods kennen
Ik bedoel zeker niet dat je zodra die woorden worden gebruikt je ze moet laten staan maar ook zeker niet dat je een reactie omlaag haalt alleen vanwege het feit dat zo'n woord erin staat. Dat gebeurt nu soms iets te snel. WOII analogieen zijn meestal niets. Hier werd het op een andere manier aangehaald en had het best een goed punt in de discussie.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik denk dat dit gewoon een punt is waar men het nooit helemaal over eens kan worden.
het woord hitler dat brengt eenmaal veel emotionele lading met zich mee wat kan aanzetten tot allerlei tegen opmerkingen van mensen, ook al was het goed bedoelt.

Soms gebeurd dat niet maar soms ook wel, en ik heb er begrip voor dat mensen dat woord niet gepast vinden.
En mods, de 1 vind het kunnen de ander niet en zo word er ook op gemodereerd.

Je ziet mij toch niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, ik begrijp je standpunt zeer goed.
Ik geef enkel aan dat het een woord is waar je mee moet oppassen, en als jij vind dat het in de manier waarop dat werd gebruikt goed is en moet kunnen dan is dat jou recht en geef je dat een 0 of als het echt goed is een +1, maar sta er niet verstelt van als andere mods het daar niet mee eens zijn.

Het is gewoon een moeilijk topic woorden als deze :)

[ Voor 112% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 22:04 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is dit daadwerkelijk een 0 of een -1? aangezien dit aan zet tot bepaalde negatieve tegen reacties
Het word ook niet onderbouwt en voegt naar mijn mening niets toe,
De opmerkingen die er onder komen,zijn die dan beiden ook een 0?

Ik dacht vraag het even om jullie mening te weten.

Edit:

Katsunami in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'

Deze toonzetting wat doen we daar mee?
De argumenten zou ik misschien nog ergens kunnen begrijpen maar ik vind de toon waarop niet correct.

Edit :

Ik weet niet of deze al langs is gekomen, zo wel excuses

alex3305 in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'

+1 of +2, ik denk dat de balans nog ver te zoeken is door wat er tot nu toe gegeven is..
ALs ik een +1 geef heb ik een afwijking van 0.5 bij een +2 nog steeds 0.4 als ik me niet vergis

[ Voor 84% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 22:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pino22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:30:

Is dit daadwerkelijk een 0 of een -1? aangezien dit aan zet tot bepaalde negatieve tegen reacties
Het word ook niet onderbouwt en voegt naar mijn mening niets toe,
De opmerkingen die er onder komen,zijn die dan beiden ook een 0?

Ik dacht vraag het even om jullie mening te weten.
Niet relevant, offtopic, alleen daarom al een -1. En dan de trant van de reactie ook nog, nee ik kan er niets anders van maken...
Katsunami in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'

Deze toonzetting wat doen we daar mee?
De argumenten zou ik misschien nog ergens kunnen begrijpen maar ik vind de toon waarop niet correct.
Dat had hij toch echt netter moeten brengen... ook -1.
Ik weet niet of deze al langs is gekomen, zo wel excuses

alex3305 in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'

+1 of +2, ik denk dat de balans nog ver te zoeken is door wat er tot nu toe gegeven is..
ALs ik een +1 geef heb ik een afwijking van 0.5 bij een +2 nog steeds 0.4 als ik me niet vergis
Wat boeit die afwijking? 0.4 is binnen de expert-limiet en 0.5 is gecompenseerd met een enkele andere mod, niets om je druk om te maken. Ik vind hem wel een +2 waard, maar zelfs als je hem een 0 zou willen geven zou de afwijking je niets doen als je een beetje veel mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oke, ja ik dacht een afwijking van +0.4 a +0.5 is toch relatief veel, moet nog veel leren blijkt ;)
Ik dacht meteen als je zo'n afwijking hebt dan is er iets mis met je maar was vergeten dat dat absoluut niets met jou modding te maken hoeft te hebben maar meer met hoe andere gebruikers iets waarderen.

En er word een gemiddelde genomen van alle moderaties en als je actief bent zoals ik nu, niets aan de hand zoals je al zegt..

Over deze nog een keer, toch vreemd dat mensen dit dan toch een neutraal blijven geven, ik zie geen enkele reden daarvoor eerlijk gezegd
Maar goed gelukkig werden er geen +1's uitgedeelt denk ik dan maar, dan zou het helemaal mis modden zijn.

[ Voor 119% gewijzigd door pino85 op 29-12-2008 07:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:42
HoeZoWie in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'

Dit heerschap had een directe link naar de gelekte beta en crack in zijn posting staan waardoor o.a. ik deze op -1 heb gezet.
Door Microkid (Link naar WIndows7 + crack op de FP [done]) is dit aangepast en nu wordt hij door veel mensen op 0 gezet. Hierdoor krijgen de snelle modders een onterechte afwijking in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor wat er overgebleven is van de reactie is een -1 niet terecht en microkid heeft ook geen referenties achtergelaten naar wat hij heeft gewijzigd, dus een goeie mod zal deze reactie gewoon een 0 geven. Als jij je mod dus naar een 0 wijzigt is er niets meer aan de hand, ik heb het ook al gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Één moderator krijgt een afwijking en is door 2 moderators op 0 gezet. Dus het valt allemaal wel mee. Diegene die een -1 heeft gegeven staat er goed voor dus heeft er niet zo'n last van.

edit:
Nvm, dat was jij :P

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 29-12-2008 12:59 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:42
Eensch. Ik heb mijn moderatie ook gewijzigd net, maar ik dacht meer aan de andere die de wijziging misschien niet door had en daardoor de afwijking kreeg. Maar gefixt dus! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die ander was ik, en ik houd dit soort reacties altijd even in de gaten om te zien wat ermee gebeurd. Niets aan de hand dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Deze mogen van mij wel op een 0 staan. De tweede is misschien nog twijfel omdat het ook niks toevoegd, maar het valt ook allemaal wel mee:
SH4D3H in 'nieuws: Hack maakt HTC-smartphones compatibel met iPod-docks'
Verwijderd in 'nieuws: Hack maakt HTC-smartphones compatibel met iPod-docks'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beide onschuldig en niet volledig nutteloos. 0 it is, en daar staan ze nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik geef deze een 0,
Ik post hem omdat dit betrekking heeft op de reactie erna

Tarabass in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''

Deze post is daarna dan wel erg agressief kwa toonzetting en vind ik absoluut geen +1
Dat is mismodding imo.
Je kan iets ook anders brengen op een nette genuanceerde manier, zonder te gaan flamen op een ander.
Ik neig alleen al daar door erg naar de -1 toe

t_o_c in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''

[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 29-12-2008 15:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pino22 schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:34:
Ik geef deze een 0,
Ik post hem omdat dit betrekking heeft op de reactie erna

Tarabass in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Het idee achter deze post vind ik ook nog wel een +1 waard, een alternatieve manier om dingen aan te pakken. Al zijn ook daar natuurlijk weer bezwaren bij te bedenken.
Deze post is daarna dan wel erg agressief kwa toonzetting en vind ik absoluut geen +1
Dat is mismodding imo.
Je kan iets ook anders brengen op een nette genuanceerde manier, zonder te gaan flamen op een ander.
Ik neig alleen al daar door erg naar de -1 toe
t_o_c in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Te veel op de man. -1 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oke, bedankt voor de gegeven feedback.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

daank in 'reviews: Jaaroverzicht: Intel, AMD en de rest' is een tikfoutje dat ook al netjes in GR is gemeld en hersteld, deze reactie hoort hier niet.
Verwijderd in 'reviews: Jaaroverzicht: Intel, AMD en de rest' is een daaropvolgend offtopic grapje dat imho ook op -1 moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beide eens. Die eerste kan echter nog wel een paar tikjes gebruiken door een aantal +1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nieuws: Curator verkoopt ontwikkelaar Free Radical en ontslaat 140 man is arneo in 'nieuws: Curator verkoopt ontwikkelaar Free Radical en ontslaat 140 man' nogal streng gemodereerd.

Ik had het spel toevallig laatst zien liggen maar anders had ik ook niet geweten waar het over ging. Aangezien de tegenvallende verkopen van dit spel de ondergang van de studio betekenden niet heel gek om er even bij te zoeken waar het dan precies over gaat. Vroeger had het van mij een +1 voor behulpzaam gekregen (hoewel vrij miniem) maar nu lijkt het me toch zeker een veilige 0 waard en geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mag inderdaad wel op 0. Is redelijk onschuldig. Daar staat ie nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Op zich wel een aardige reactie, maar ik struikel over "De rat.". Die opmerking haalt naar mijn mening de hele post onderuit. Maar ja, verder wel een aardige post...wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:37:
Q in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Op zich wel een aardige reactie, maar ik struikel over "De rat.". Die opmerking haalt naar mijn mening de hele post onderuit. Maar ja, verder wel een aardige post...wat te doen?
Waarom struikel je daarover? Hij heeft het over die Burnham, die een typische zedenpredikerstruc uithaalt door het morele gelijk te claimen omdat hij het voor iedereen doet; of die het nu wil of niet. Het is duidelijk niet als scheldwoord bedoeld, maar om aan te geven hoe laag bij de gronds die Burnham handelt, en dat is moeilijk in beleefde bewoordingen te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zeker het eerste deel van de post is inderdaad een mooi stuk, het tweede vind ik wat minder. Het stukje van de 'de rat' had hij beter moeten onderbouwen, ik zie in zijn post onvoldoende reden om hem zo te noemen, maar ik kan er gezien de rest niet echt over struikelen. Totaal kom ik dan toch uit op de +1 waar hij al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:43:
[...]

Waarom struikel je daarover? Hij heeft het over die Burnham, die een typische zedenpredikerstruc uithaalt door het morele gelijk te claimen omdat hij het voor iedereen doet; of die het nu wil of niet. Het is duidelijk niet als scheldwoord bedoeld, maar om aan te geven hoe laag bij de gronds die Burnham handelt, en dat is moeilijk in beleefde bewoordingen te doen.
Nee, hij (en jij ;)) vindt dat het laag bij de grond is. Ik kan me grotendeels vinden in wat Burnham zegt, en vind het helemaal geen zedenpredikerstruc om je af te vragen hoe de scheidslijn tussen publiek belang en het internet zich tot elkaar verhouden. Daarop reageren met alleen een scheldwoord vind ik nergens op slaan. Als hij vindt dat het laag bij de gronds is, zou hij ook prima kunnen reageren met "Wat een laag-bij-de-grondse actie". Zo moeilijk is het niet om dat in beleefde bewoordingen te doen. :)

Hoe zou jij het vinden als ik op jouw post reageer met "Rat die je bent"? Volgens mij zou ik in no-time een afkoelban krijgen vanwege flamen. ;) Ongeacht of het verdiend is of niet, flamen is het zeker, en dat verdient imo een -1.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:51:
Nee, hij (en jij ;)) vindt dat het laag bij de grond is. Ik kan me grotendeels vinden in wat Burnham zegt, en vind het helemaal geen zedenpredikerstruc om je af te vragen hoe de scheidslijn tussen publiek belang en het internet zich tot elkaar verhouden. Daarop reageren met alleen een scheldwoord vind ik nergens op slaan.
Maar "de rat" is geen scheldwoord :) . Het is een karakterisatie van iemand die een dubbele agenda erop nahoudt, en achter de rug om probeert vrijheden in te perken onder het mom van goed doen.
Hoe zou jij het vinden als ik op jouw post reageer met "Rat die je bent"? Volgens mij zou ik in no-time een afkoelban krijgen vanwege flamen. ;) Ongeacht of het verdiend is of niet, flamen is het zeker, en dat verdient imo een -1.
Dan zou ik zowel die benaming als die ban onterecht vinden, en zou ik je daarop aanspreken. En ja, het kan subtieler worden gezegd, maar op zich is er niets mis mee om iemand met een dubbele agenda een "rat" te noemen. Het is alleen maar een ander woord voor politicus ;)

Een paar jaar terug kreeg ik trouwens van collega's het boek "Hoe wordt ik een rat", over hoe vooruit te komen via allerlei office politics. Een zedenprekerige zwartekousen collega was geschokt en gaf aan dat hij zwaar beledigd zou zijn geweest door dat kado, maar dat zegt vooral wat over hemzelf :)

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 19:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dan verschillen we daarover duidelijk van mening. Naar mijn mening is rat wel degelijk een scheldwoord, en ik modereer daar ook naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:56:
Ah, dan verschillen we daarover duidelijk van mening. Naar mijn mening is rat wel degelijk een scheldwoord, en ik modereer daar ook naar. :)
Maar is dat dan niet meningmodden? Van mij mag het, maar is het dan wel op inhoud beoordelen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:58:
[...]

Maar is dat dan niet meningmodden? Van mij mag het, maar is het dan wel op inhoud beoordelen? :)
Ja hoor. Ik beoordeel de kwaliteit van een post, en een flame haalt de kwaliteit naar mijn mening hard onderuit. Wat een flame is, daar valt over te twisten. Maar als ik een flame zie en van mening ben dat die flame van invloed is op de kwaliteit van een post, staat het mij vrij om de post lager te modereren. In deze situatie vind ik het woord rat een flame, en flames horen op -1, aldus de FAQ. Ik twijfel echter, omdat de rest van de post wel goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

gambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:54:
Maar "de rat" is geen scheldwoord :) . Het is een karakterisatie van iemand die een dubbele agenda erop nahoudt, en achter de rug om probeert vrijheden in te perken onder het mom van goed doen.
Ieder woord is een scheldwoord, mits als zodanig gebruikt. Iemand aanduiden als een minderwaardig, laag bij de gronds wezen, noem ik schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:02:
Ieder woord is een scheldwoord, mits als zodanig gebruikt. Iemand aanduiden als een minderwaardig, laag bij de gronds wezen, noem ik schelden.
Dan kun je dus geen enkele negatieve emotie uitdrukken. De rat is trouwens geen minderwaardig, laag bij de gronds wezen, maar dat terzijde ;) .

Anyway, het gebruik van de benaming "rat" wordt imo goed onderbouwd, door aan te geven dat het bedoeld is om de vrije meningsuiting in te perken, zonder dat het zogenaamde doel haalbaar is; een dubbele agenda bedoeld om censuur mogelijk te maken, vergelijkbaar met terrorismebestrijding :) .

Verder is de post in zijn geheel goed onderbouwd, dus de +1 lijkt me correct. Het zou jammer zijn als de (selectieve) interpretatie van 1 woord in een -1 beoordeling resulteert :) .

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Gezien de kwaliteit van zijn post zal hij (hoogstwaarschijnlijk)over 'de rat' ook wel nagedacht hebben. Daarom zie ik in dit opzicht de rat maar gewoon als knaagdier. Mist daardoor helaas wel de +2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Idem hier, ik geef deze post een +1
En over het wel of geen scheldwoord zijn dat is echt net hoe je het bekijkt.
Een -1 vind ik dan echt veel te zwaar en ook mismodding, maar zo bekijk ik er tegen aan.
Zijn gehele post is goed het werd een +2 voor mij tot dat ene stukje, dat maakte het voor mij een +1.

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 29-12-2008 21:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Truss in 'nieuws: T-Mobile wil G1 in februari lanceren'
Hier werd een -1 gegeven, is dat terecht want ik heb zeer mijn twijfels of dat niet iets te zwaar is.
Aangezien er veel 0 worden uitgedeelt op berichten die nog minder van waarde zijn

Edit: hij is al naar 0 gemod

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 12:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is niet helemaal ontopic, maar ik kan er weinig ongewensts aan ontdekken. Nulletje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou waarschijnlijk nog een paar uurtjes op mijn handen moeten zitten, maar dit zit mijn hoog. Ik heb gisteren een uur door de broncode van TOR gespit voor een goed antwoord en kwam tot deze reactie:
Verwijderd in 'nieuws: Tor wacht op sponsors voor anoniem browsen op mobieltjes'

De cursieve delen zijn direct uit de laatste SVN van TOR (of met grep uit de broncode te halen voor eenieder met een minimale kennis van programmeren).

Ik vind dat ik toch eerder een +1 als een -1 verdien voor mijn gezweet om met een goed en juist antwoord te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb een +1 gegeven, het is voldoende behulpzaam om dat minstens waard te zijn.

En of een 'De Rat' reden voor aftrek is weet ik niet, maar ergens heb ik nog steeds het gevoel dat het moet kunnen. Niet dat schelden wel of niet mag maar ik heb steeds het gevoel dat discussies over Adolf niet meer kunnen omdat die man constant correct benoemd moet worden ipv de klootzak die het werkelijk is. Andere mensen/ratten lenen zich daar ook voor. En wat Q's betoog betreft valt dat niet eens uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:43:
Ik zou waarschijnlijk nog een paar uurtjes op mijn handen moeten zitten, maar dit zit mijn hoog. Ik heb gisteren een uur door de broncode van TOR gespit voor een goed antwoord en kwam tot deze reactie:
Verwijderd in 'nieuws: Tor wacht op sponsors voor anoniem browsen op mobieltjes'

De cursieve delen zijn direct uit de laatste SVN van TOR (of met grep uit de broncode te halen voor eenieder met een minimale kennis van programmeren).

Ik vind dat ik toch eerder een +1 als een -1 verdien voor mijn gezweet om met een goed en juist antwoord te komen.
Ik zit nog te aarzelen hoe relevant het is voor het geheel van de discussie, maar het is overduidelijk geen -1. Dat is een duidelijke mismod. Hoeveel tijd zoiets je kost kunnen wij natuurlijk niet ruiken, en die claim van jou zegt me ook niet zoveel, dus daar zal ik ook nooit op beoordelen. Maar het is niet offtopic, flamerig of iets dergelijks, dus absoluut geen -1. En aangezien ik in een gulle bui ben geef ik je het voordeel van de twijfel en ga met Ecteinascindin mee en geef je een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hier ook een +1, absoluut geen -1 dat is zoals al gezegd echt mismodden.

En over dit stukje:

Niet dat schelden wel of niet mag maar ik heb steeds het gevoel dat discussies over Adolf niet meer kunnen omdat die man constant correct benoemd moet worden ipv de klootzak die het werkelijk is.

Dat we allen weten hoe en wat hij was dat klopt en ik ben daar helemaal mee eens..
Maar toch lijkt het mij beter om toch wat nuances er in te houden, maar dan spreek ik puur voor mezelf als mod zijnde, we hebben toch een voorbeeld functie.
Want als we toelaten dat mensen in dit extreme geval welliswaar, beginnen met klootzak dit dat zus zo, waar is dan het einde.
Dan zullen mensen dat in meer gevallen gaan doen, en maakt het voor ons nog moeilijker om de lijn te trekken denk ik.

Maar nogmaals ik vind ook dat hij een ***** was heb er geen enkel goed woord voor over

[ Voor 81% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 15:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

kozue in 'reviews: Jaaroverzicht: pc-gamesplatform onder druk'

Deze staat in mijn ogen onterecht op -1. De post komt misschien boos over, maar dat is onterecht omdat het droevige gezicht op GoT en Tweakers niet droevig is maar woedend.

offtopic:
niet alleen op GoT

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 30-12-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan weinig fouts ontdekken aan die posts. Nulletje gegeven, en daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik heb geen idee waarom die op -1 is gezet, zo'n smiley moet je doorheen kunnen zien en verder is het een hele normale ontopic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Blokker_1999 in 'nieuws: Onderzoekers: dect-telefoons makkelijk af te luisteren'

Het is geen lange post, maar zijn punt is valide: Het feit dat het gehacked kan worden is pas erg interessant als er boeiende dingen over de lijn gaan. Blijkbaar vonden veel mensen het een -1 waard, mis ik iets?

EDIT:

Overigens gaat dit op voor alle reacties bij het artikel waarbij men zegt dat de dingen die over de telefoonlijn gaan in het gemeen toch niet interessant zijn. Iemand is als een rabouw met de -1 stempel door die reacties gerend..

[ Voor 24% gewijzigd door Patriot op 30-12-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wel een behoorlijk zinloze opmerking. Melden dat ze hem best mogen afluisteren is totaal niet relevant en niet inhoudelijk.

Ik denk dat zowel een 0 als een -1 goed is.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 30-12-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als reactie op zijn parent is hij inderdaad logisch. Een 0 wat mij betreft.

edit:
RoD :(

Zo los vind ik dit soort reacties overigens wel zinloos, maar als reactie op 'nooit kopen zo'n ding' vind ik hem heel terecht.

[ Voor 49% gewijzigd door Dirk op 30-12-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

k ben benieuwd hoe ver de laser van de platter af ligt.
_O- _O- _O-

Maar goed, is dit dan een -1 (stompzinnig) of een 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

RoD schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:17:
Het is wel een behoorlijk zinloze opmerking. Melden dat ze hem best mogen afluisteren is totaal niet relevant en niet inhoudelijk.

Ik denk dat zowel een 0 als een -1 goed is.
Tsja, het is inderdaad niet helemaal uitgelegd maar in mijn ogen is zijn punt duidelijk: Hoeveel mensen vinden het feit dat ze afgeluisterd kunnen worden zo erg dat ze het gemak van een draadloze telefoon achter zich laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ecteinascidin schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:19:
[...]

_O- _O- _O-

Maar goed, is dit dan een -1 (stompzinnig) of een 0 :)
Zeker als het een losse reactie is, is hij mij te stompzinnig om nog een 0 te geven. Maar eigenlijk heb je bij zo'n reactie altijd een omgeving nodig om er nog iets van te maken...

Edit: reactie maar eens opgezocht: Roconda in 'nieuws: Seagate propt 500GB op een enkele platter' en hij is al gecorrigeerd. In dit verband vind ik hem nog niet eens zo heel gek, afgezien van die verschrijving. Ik geef hem dus een 0.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirk op 30-12-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Fire69 in 'nieuws: Bolvormige lenzen voor breedband in de trein ontwikkeld'

waarom -1? het is een hardstikke zinnig idee... geen +1 IMO, maar zeer zeker wel gewoon een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik heb hem een 0 gegevenen zo te zien is hij al naar de 0 gemod

edit:

nvm:)

[ Voor 183% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 19:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nieuws: Vodafone: lte in Nederland 'natuurlijke' opvolger umts -update
In dit draadje zijn een heleboel reacties op 0 gemod terwijl ze meerwaarde hebben. Heb de meeste rechtgezet, maar er zouden nog wat extra punten besteedt kunnen worden.

Vooral bij Verwijderd in 'nieuws: Vodafone: lte in Nederland 'natuurlijke' opvolger umts -update' vind ik het opvallend. Zelf vind ik het een erg goede reply, waar ik een +2 voor gegeven heb. Ondertussen stond die reactie 6x op 0.

Misschien kan iemand even kijken of er modders in dat draadje actief zijn die alles zomaar op 0 modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik heb hem ook+2 gegeven, is inderdaad een hele goede post die meer waarde heeft dan een standaard +1 post

Edit:

coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren'

Hier heb ik een -1 op gegeven, aangezien het voor mijn mening te veel op de man word gericht met een verkeerde toon.
Of zie ik dit mis en is het een 0 waard?

[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 19:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

pino22 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:13:

Hier heb ik een -1 op gegeven, aangezien het voor mijn mening te veel op de man word gericht met een verkeerde toon.
Of zie ik dit mis en is het een 0 waard?
Volgens mij idd een -1, ik zie anders geen reden om er meer aan te geven, maar dus wel reden genoeg voor een -1.

edit: en dan geeft er iemand een +2 :? Hoe is die score te verdedigen?

[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 30-12-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat is niet te verdedigen imho, kan iemand hier na kijken wat dit is echt pure mismodding.
Een 0 zou ik heel misschien nog enigsins kunnen begrijpen bij wijze van spreken dan( al vind ik het dan nog niet terecht)

Ik vind een 0 geven dan ook al deels mismodding omdat dit soort toonzetting niet de juiste manier is, en dat verdiend alleen een -1, of ben ik te streng dan?

Maar voor een +2 te geven( wat nu veranderd is naar een +1 denk ik gezien te hebben) nou daar heb ik dan geen woorden voor
Dan ben je wel echt verkeerd bezig

Dus gelieve dat een power/pro mod dit even kan rechtzetten en hun visie even kan mededelen

[ Voor 108% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 22:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat doen jullie met de hele onzinnige hacker vs cracker vs blackhat vs whitehat discussie in deze thread: nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren ?

Ik neig ernaar om elke verbetering naar -1 te modden eigenlijk. Deze onzinnige discussie komt elke keer weer voorbij en verzand ook elke keer weer in een welles nietes verhaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Over welke personen heb je het dan exact en kun je een linkje geven naar hun post(s)?
Of doel je het echt in het algemeen( dus dat zijn erg veel posts)

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 20:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wat doen jullie nu met dit soort reacties?
Welzo in 'nieuws: T-Mobile wil G1 in februari lanceren'

Ik kan me voorstellen dat de onderstaande al helemaal niet de bedoeling is:
Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile wil G1 in februari lanceren'

[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 30-12-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pcgek schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:19:
Wat doen jullie nu met dit soort reacties?
Modden! :P

flauw
Vind ik een +1. Draagt een alternatief aan en onderbouwt het netjes.
Ik kan me voorstellen dat de onderstaande al helemaal niet de bedoeling is:
Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile wil G1 in februari lanceren'
Inderdaad, dat is gewoon spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:24:
Wat doen jullie met de hele onzinnige hacker vs cracker vs blackhat vs whitehat discussie in deze thread: nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren ?

Ik neig ernaar om elke verbetering naar -1 te modden eigenlijk. Deze onzinnige discussie komt elke keer weer voorbij en verzand ook elke keer weer in een welles nietes verhaal.
Daar ken ik maar een reactie op: :( (zowel qua humeur als qua modkleur.)
De reacties zijn niet alleen zinloos, ze hebben ook niets met het nieuwsbericht te maken, ze zijn gewoon offtopic. In principe alles een -1, of er moet toevallig nog iets meer instaan dat het nog wel de moeite waard maakt.
@pino22, het zijn er zoveel... begin gewoon bovenaan met lezen en je ziet ze snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bedankt voor de behulpzame reactie
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ Dirk,

Zal de lijst is afgaan

Edit:

Misschien kan iemand toch nog even dit bekijken, aangezien er wederom een +1 gegeven is wat me echt vreemd lijkt

[ Voor 128% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 03:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
En toch blijf ik dit mismod vinden op -1, dit lijkt mij een duidelijke 0:
coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren' (dit is dus niet de post van bovenstaande bericht, voor alle duidelijkheid)
[zie dat de discussie al gevoerd is, en men het blijkbaar niet eens is met mijn standpunt. Ik vind dit géén -1 post. Het is niet offtopic, en al zéker geen zware flame of dergelijke]

EDIT: om mijn post nog een beetje te onderbouwen, uit de Mod FAQ: "flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken." Welke van deze omschrijvingen past precies bij deze post?

offtopic:
Ik zet mijn filter gewoon op -1 en val jullie verder niet meer lastig. Spijtig, want het moderatiesysteem kan nuttig zijn. Ik kan me echter minder en minder in de moderaties vinden

[ Voor 105% gewijzigd door DexterBelgium op 31-12-2008 10:31 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

pino22 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:49:

Misschien kan iemand toch nog even dit bekijken, aangezien er wederom een +1 gegeven is wat me echt vreemd lijkt
Voor een "leek" klinkt jou verhaal uiterst aannemelijk.
Uiterst geniepige manier van propaganda verspreiden.
Of probeer je gewoon modpunten te scoren ?
Dit stukje is gewoon op de man spelen, met een toonzetting (geniepig) die ook al niet positief is. Ik geef dan ook een -1.

coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren' Is dan al een stuk neutraler en daarmee een nul.

[edit]
nogal een urlquoefuckup :X

Dex, je hebt gelijk :9

[ Voor 17% gewijzigd door Delerium op 31-12-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Delerium schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:50:
[...]

[...]

Dit stukje is gewoon op de man spelen, met een toonzetting (geniepig) die ook al niet positief is. Ik geef dan ook een -1.

coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren' Is dan al een stuk neutraler en daarmee een nul.
DexterBelgium schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:42:

(dit is dus NIET de post van bovenstaande bericht, voor alle duidelijkheid)
Of zeg anders gewoon dat ik gelijk had :>

[ Voor 5% gewijzigd door DexterBelgium op 31-12-2008 11:00 . Reden: Alle duidelijkheid was blijkbaar niet duidelijk genoeg. ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ik vind deze opmerking toch wel erg humoristisch, dus zeker geen -1
Verwijderd in 'nieuws: Bush laat meer data achter dan Nationaal Archief aankan'

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

DexterBelgium schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:42:
En toch blijf ik dit mismod vinden op -1, dit lijkt mij een duidelijke 0:
coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren' (dit is dus niet de post van bovenstaande bericht, voor alle duidelijkheid)
[zie dat de discussie al gevoerd is, en men het blijkbaar niet eens is met mijn standpunt. Ik vind dit géén -1 post. Het is niet offtopic, en al zéker geen zware flame of dergelijke]

EDIT: om mijn post nog een beetje te onderbouwen, uit de Mod FAQ: "flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken." Welke van deze omschrijvingen past precies bij deze post?

offtopic:
Ik zet mijn filter gewoon op -1 en val jullie verder niet meer lastig. Spijtig, want het moderatiesysteem kan nuttig zijn. Ik kan me echter minder en minder in de moderaties vinden
Ook van mij een nul hoor! Ben het geheel met je eens.
BTW wie is het trouwens met je oneens?

[ Voor 1% gewijzigd door Pjerry op 31-12-2008 12:32 . Reden: edit BTW.... ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik zie ook niet echt in waarom dit een -1 is.
Ik heb hem tevens naar 0 gemod

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Even mijn moderatieperformance doorlopen en de afwijkingen eruit gelicht:

Een reactie die toch wat extra's toevoegd (misschien niet geheel on-topic, maar toch), m.i. een +1
exodude in 'productreview: Microsoft Windows Vista Ultimate review door Luuk1983'

Hier kan ik dan weer niet echt de humor van inzien. Off-topic dus -1
Moraxv in 'nieuws: Bush laat meer data achter dan Nationaal Archief aankan'

Is de volgende echt +1 waard?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2911452

Een compleet onnodige en onzinnige opmerking, off-topic en n.b. een dubbelpost => -1 IMHO
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoekers: dect-telefoons makkelijk af te luisteren'

Nou dat valt allemaal nog wel mee, misschien papagaaimod ik wel te veel :).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bij de laatste kan je ook kiezen voor 'foutje'->0. -1 of 0 maakt me niet zoveel uit.

We hebben trouwens een handige optie erbij op de FP. Wanneer je via een reactie naar de hoofdthread gaat dan springt hij gelijk naar die reactie *O*

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Pjerry schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:31:
Even mijn moderatieperformance doorlopen en de afwijkingen eruit gelicht:

Een reactie die toch wat extra's toevoegd (misschien niet geheel on-topic, maar toch), m.i. een +1
exodude in 'productreview: Microsoft Windows Vista Ultimate review door Luuk1983'

Hier kan ik dan weer niet echt de humor van inzien. Off-topic dus -1
Moraxv in 'nieuws: Bush laat meer data achter dan Nationaal Archief aankan'

Is de volgende echt +1 waard?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2911452

Een compleet onnodige en onzinnige opmerking, off-topic en n.b. een dubbelpost => -1 IMHO
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoekers: dect-telefoons makkelijk af te luisteren'

Nou dat valt allemaal nog wel mee, misschien papagaaimod ik wel te veel :).
De eerste , Daar twijfel ik toch wel over of dit een +1 is, echter ik geef hem voordeel van de twijfel en +1 dus.

Bush/Obama word vaak vergeleken, niet geheel ontopic echter vind ik het een onschuldige opmerking , dus voor mij gewoon een 0

3e link, zie ik absoluut geen echte meer waarde in voor mij dus gewoon een 0

4e link,

Dubbelpost wat bedoel je exact?
Niet geheel ontopic maar erg onschuldig aan de andere kant.
Ik twijfel hier deels nog over, zit er een beetje tussen in voor mij

Ik laat dat even aan de wat meer ervaren mods over om hun licht er op te werpen

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 13:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik vind dat deze reactie in de steeksleutel uitslag onterecht op -1 staat. De post is gewoon netjes onderbouwt alleen de poster snapt de verkiezing niet zo: Madrox in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: de uitslag'

Onder hetzelfde bericht staat deze onterecht op 0 naar mijn mening:
R3dJ3 in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: de uitslag'

Veel soortgelijke berichtjes met een negatieve toon ("het komt niet overeen met wat ik heb gestemd") staan terecht op -1 en de even nietszeggende en overbodige "precies wat ik heb gestemd" berichtjes staan grotendeels op 0.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Qua oneens zijn:
Dirk schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:39:
[...]

Daar ken ik maar een reactie op: :( (zowel qua humeur als qua modkleur.)
De reacties zijn niet alleen zinloos, ze hebben ook niets met het nieuwsbericht te maken, ze zijn gewoon offtopic. In principe alles een -1, of er moet toevallig nog iets meer instaan dat het nog wel de moeite waard maakt.
@pino22, het zijn er zoveel... begin gewoon bovenaan met lezen en je ziet ze snel genoeg.
Vermoed dat dit de reden is dat de reactie waar ik het over had (niet de latere flame) op -1 is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Even jullie opinie hier over:

Madrox in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: de uitslag'

Hij geeft zijn mening en word veelal weg gemod
Is dit helemaal terecht?
Hij is zeer duidelijk( misschien te? doelend op de toonzetting) en imo zegt hij niets verkeerds wat niet klopt met de realiteit, misschien de hele poll was overbodig geweest dat men daar over valt, maar ik begrijp wat hij er mee wil zeggen, of is het dat hij post en zegt wat al door meerdere is gezegd dat het als overbodig word gezien?

Aub uitleg aan deze jongeheer die even niet zeker weet of het nu toch een -1 is of toch een 0 :)

[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:04 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met de reactie is niets mis, met het klagen op de moderatie wel. Ik had em eerst wel een 0 gegeven, maar nu twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik ben bereid dat moderatieklagen voor deze reactie door de vingers te zien. Het is maar één regel onderaan zijn veel langere reactie en op normale toon toegevoegd.

Wat mij betreft een nulletje. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mja ik zag dat ook net staan, echter hij klaagt nadat men massaal al -1 had gegeven.
Dat neem ik dan er wel in mee, aangezien dat echte mismodding was imho.
21x een 0 ,21x een -1, even omhoog modden denk ik

Edit:

Idem hier ik geef een nulletje en zie dat kleine zinnetje door de vingers

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cloud schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:04:
Ik ben bereid dat moderatieklagen voor deze reactie door de vingers te zien. Het is maar één regel onderaan zijn veel langere reactie en op normale toon toegevoegd.

Wat mij betreft een nulletje. :)
Je zou dat stukje ook kunnen editten, dan blijft er helemaal weinig discussie over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zag net dat er +1's werden uitgedeelt.
Is dit om hem omhoog te modden naar neutraal of is het dat niet?

Ik dacht ik vraag het even aangezien dat nieuw voor me is

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
RoD: done.

pino22: voor de reactie in zijn huidige vorm is een +1 ook te overwegen ja :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ Cloud, duidelijk

Ik dacht dat het puur was om hem even omhoog te modden.
Maar de reactie anzich hij zegt wat al door velen is aangehaalt, maar je kan nog wel een +1 overwegen inderdaad na wat je hebt ge-edit ;)

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:19 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Electrowolf in 'nieuws: Gouden Steeksleutel 2008: de uitslag'

Dit lijkt me geen +2 waard, dit is al door meerdere users aangehaalt wat hij aangeeft en die moesten het ook doen met een 0, dus hem geef ik ook gewoon een neutraal
Dus mismodding van degene die hem +2 gaf imo

Edit: sorry ik had dit op het kleine 2+ topic moeten plaatsen..( zag het net pas)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Edit: sorry ik had dit op het kleine 2+ topic moeten plaatsen..( zag het net pas)
Nee, dat topic is juist bedoeld voor posts die wel op +2 thuishoren. Deze reactie hoort daar idd niet thuis, een 0 van mijn kant dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Oh op die manier, bedankt voor de uitleg!
Weer wat bij geleerd

[ Voor 78% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 16:58 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +1 voor deze reactie lijkt me wat hoog, en de +2 is regelrecht modmisbruik en mag imho door een powermod worden onderzocht. Reactie is niet meer dan een 0 waard, maximaal.

En de beste wensen aan alle moddereters uiteraard! Dat we het nieuwe jaar allemaal met twee ogen, twee handen en tien vingers mogen beginnen.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 31-12-2008 17:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een 1+ is inderdaad al veel te hoog een neutraal lijkt me beter op de plaats.
Om nog maar niet te spreken over een +2.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
plan: Gelukkig nieuwjaar!

What's up met de 'must-read +2' moderaties? 8)7

Gelukkig nieuwjaar btw :)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.