edit nevermind, foutje van mij
[ Voor 93% gewijzigd door iceheart op 28-12-2008 15:06 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 93% gewijzigd door iceheart op 28-12-2008 15:06 ]
Verwijderd
okay mismods met een pro microsoft bias dus? als het structureel is misschien even naar deze personen kijken en eventueel uitsluiten van het moderatieproces.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 54% gewijzigd door pcgek op 28-12-2008 19:21 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
[ Voor 145% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 20:07 ]
Liefhebber van Tweakers
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik denk dat het nu merendeels wel goed staat zoals het nu is. Sommige posts zijn randgevallen die op zowel 0 als -1 kunnen, maar zoals het nu is kan ik er wel mee levenDe vraag is dan nu, alles naar -1 modden of het laten zoals het nu is, wat vinden de power en pro mods van dit nieuws topic, wat moeten we er aan doen, ik denk dat we weinig opmerkingen over zullen houden als ik het zo heb bekeken
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb ze wel zo,n beetje allemaal gemod(hoop dat cloud niet op vakantie ispino22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:51:
Het zijn er inderdaad enorm veel , als we alles volgens de richtlijnen zouden doen moeten er nog velen -1 bij moeten komen, maar sommige posts zijn deels wel weer twijfel gevallen
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Dan heb ik dat iig goed ingeschat.k1n8fisher schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:08:
Goede reacties in een off-topic draad die daar wel on-topic zijn zouden best op 0 mogen staan.
Mee eens. Moet erbij zeggen dat het modereren nu best wel pittig wasWel moeten we uitkijken dat we niet te snel dingen neersabelen die signaleringswoorden zoals Hitler en WOII gebruiken. Als dit goed wordt gebruikt is er geen sprake van Godwin en moeten we ze wel netjes modden zoals ze weggezet zijn.
Deels mee eens, echter vind ik dat woorden als hitler gebruiken gewoon je daar in het algemeen zeer voorzichtig mee moet zijn, in bepaalde gevallen kun je er een statement mee maken of een voorbeeld mee geven maar ik zelf juich dit niet toe.k1n8fisher schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:08:
Wel moeten we uitkijken dat we niet te snel dingen neersabelen die signaleringswoorden zoals Hitler en WOII gebruiken. Als dit goed wordt gebruikt is er geen sprake van Godwin en moeten we ze wel netjes modden zoals ze weggezet zijn.
[ Voor 96% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 21:31 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik bedoel zeker niet dat je zodra die woorden worden gebruikt je ze moet laten staan maar ook zeker niet dat je een reactie omlaag haalt alleen vanwege het feit dat zo'n woord erin staat. Dat gebeurt nu soms iets te snel. WOII analogieen zijn meestal niets. Hier werd het op een andere manier aangehaald en had het best een goed punt in de discussie.pino22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:47:
[...]
Deels mee eens, echter vind ik dat woorden als hitler gebruiken gewoon je daar in het algemeen zeer voorzichtig mee moet zijn, in bepaalde gevallen kun je er een statement mee maken of een voorbeeld mee geven maar ik zelf juich dit niet toe.
Je kan veel mensen voor de borst stoten bij gebruik van die soort woorden, Het kan leiden tot allerlei opmerkingen van mensen die dat te ver vinden gaan, die zeer emotioneel zullen reageren en dus escalaties tot gevolg hebben.
Dus ook van dat inzicht punt moet je voorzichtig zijn met die soort woorden en vergelijkingen.
Al begrijp ik jou punt ook, modden is a hell of a job he, soms niet gemakkelijk maar dat maakt het wederom uitdagend om te doen.
En je leert zo de verschillende inzichten van diverse mods kennen
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
[ Voor 112% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 22:04 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 84% gewijzigd door pino85 op 28-12-2008 22:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Niet relevant, offtopic, alleen daarom al een -1. En dan de trant van de reactie ook nog, nee ik kan er niets anders van maken...pino22 schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:30:
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'
Is dit daadwerkelijk een 0 of een -1? aangezien dit aan zet tot bepaalde negatieve tegen reacties
Het word ook niet onderbouwt en voegt naar mijn mening niets toe,
De opmerkingen die er onder komen,zijn die dan beiden ook een 0?
Ik dacht vraag het even om jullie mening te weten.
Dat had hij toch echt netter moeten brengen... ook -1.Katsunami in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'
Deze toonzetting wat doen we daar mee?
De argumenten zou ik misschien nog ergens kunnen begrijpen maar ik vind de toon waarop niet correct.
Wat boeit die afwijking? 0.4 is binnen de expert-limiet en 0.5 is gecompenseerd met een enkele andere mod, niets om je druk om te maken. Ik vind hem wel een +2 waard, maar zelfs als je hem een 0 zou willen geven zou de afwijking je niets doen als je een beetje veel mod...Ik weet niet of deze al langs is gekomen, zo wel excuses
alex3305 in 'nieuws: Nieuwe versie Windows 7 gelekt en getest'
+1 of +2, ik denk dat de balans nog ver te zoeken is door wat er tot nu toe gegeven is..
ALs ik een +1 geef heb ik een afwijking van 0.5 bij een +2 nog steeds 0.4 als ik me niet vergis
[ Voor 119% gewijzigd door pino85 op 29-12-2008 07:18 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 29-12-2008 12:59 ]
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 29-12-2008 15:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Het idee achter deze post vind ik ook nog wel een +1 waard, een alternatieve manier om dingen aan te pakken. Al zijn ook daar natuurlijk weer bezwaren bij te bedenken.pino22 schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:34:
Ik geef deze een 0,
Ik post hem omdat dit betrekking heeft op de reactie erna
Tarabass in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Te veel op de man. -1 it is.Deze post is daarna dan wel erg agressief kwa toonzetting en vind ik absoluut geen +1
Dat is mismodding imo.
Je kan iets ook anders brengen op een nette genuanceerde manier, zonder te gaan flamen op een ander.
Ik neig alleen al daar door erg naar de -1 toe
t_o_c in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Verwijderd
Waarom struikel je daarover? Hij heeft het over die Burnham, die een typische zedenpredikerstruc uithaalt door het morele gelijk te claimen omdat hij het voor iedereen doet; of die het nu wil of niet. Het is duidelijk niet als scheldwoord bedoeld, maar om aan te geven hoe laag bij de gronds die Burnham handelt, en dat is moeilijk in beleefde bewoordingen te doen.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:37:
Q in 'nieuws: 'Websites moeten leeftijdsclassificatie krijgen''
Op zich wel een aardige reactie, maar ik struikel over "De rat.". Die opmerking haalt naar mijn mening de hele post onderuit. Maar ja, verder wel een aardige post...wat te doen?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Nee, hij (en jijgambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:43:
[...]
Waarom struikel je daarover? Hij heeft het over die Burnham, die een typische zedenpredikerstruc uithaalt door het morele gelijk te claimen omdat hij het voor iedereen doet; of die het nu wil of niet. Het is duidelijk niet als scheldwoord bedoeld, maar om aan te geven hoe laag bij de gronds die Burnham handelt, en dat is moeilijk in beleefde bewoordingen te doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 19:55 ]
Maar "de rat" is geen scheldwoordVerwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:51:
Nee, hij (en jij) vindt dat het laag bij de grond is. Ik kan me grotendeels vinden in wat Burnham zegt, en vind het helemaal geen zedenpredikerstruc om je af te vragen hoe de scheidslijn tussen publiek belang en het internet zich tot elkaar verhouden. Daarop reageren met alleen een scheldwoord vind ik nergens op slaan.
Dan zou ik zowel die benaming als die ban onterecht vinden, en zou ik je daarop aanspreken. En ja, het kan subtieler worden gezegd, maar op zich is er niets mis mee om iemand met een dubbele agenda een "rat" te noemen. Het is alleen maar een ander woord voor politicusHoe zou jij het vinden als ik op jouw post reageer met "Rat die je bent"? Volgens mij zou ik in no-time een afkoelban krijgen vanwege flamen.Ongeacht of het verdiend is of niet, flamen is het zeker, en dat verdient imo een -1.
[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 19:57 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Maar is dat dan niet meningmodden? Van mij mag het, maar is het dan wel op inhoud beoordelen?Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:56:
Ah, dan verschillen we daarover duidelijk van mening. Naar mijn mening is rat wel degelijk een scheldwoord, en ik modereer daar ook naar.
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 19:59 ]
Verwijderd
Ja hoor. Ik beoordeel de kwaliteit van een post, en een flame haalt de kwaliteit naar mijn mening hard onderuit. Wat een flame is, daar valt over te twisten. Maar als ik een flame zie en van mening ben dat die flame van invloed is op de kwaliteit van een post, staat het mij vrij om de post lager te modereren. In deze situatie vind ik het woord rat een flame, en flames horen op -1, aldus de FAQ. Ik twijfel echter, omdat de rest van de post wel goed is.gambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:58:
[...]
Maar is dat dan niet meningmodden? Van mij mag het, maar is het dan wel op inhoud beoordelen?
Ieder woord is een scheldwoord, mits als zodanig gebruikt. Iemand aanduiden als een minderwaardig, laag bij de gronds wezen, noem ik schelden.gambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:54:
Maar "de rat" is geen scheldwoord. Het is een karakterisatie van iemand die een dubbele agenda erop nahoudt, en achter de rug om probeert vrijheden in te perken onder het mom van goed doen.
Dan kun je dus geen enkele negatieve emotie uitdrukken. De rat is trouwens geen minderwaardig, laag bij de gronds wezen, maar dat terzijdeDirk schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:02:
Ieder woord is een scheldwoord, mits als zodanig gebruikt. Iemand aanduiden als een minderwaardig, laag bij de gronds wezen, noem ik schelden.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 20:17 ]
[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 29-12-2008 21:50 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 12:05 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Ik zit nog te aarzelen hoe relevant het is voor het geheel van de discussie, maar het is overduidelijk geen -1. Dat is een duidelijke mismod. Hoeveel tijd zoiets je kost kunnen wij natuurlijk niet ruiken, en die claim van jou zegt me ook niet zoveel, dus daar zal ik ook nooit op beoordelen. Maar het is niet offtopic, flamerig of iets dergelijks, dus absoluut geen -1. En aangezien ik in een gulle bui ben geef ik je het voordeel van de twijfel en ga met Ecteinascindin mee en geef je een +1.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:43:
Ik zou waarschijnlijk nog een paar uurtjes op mijn handen moeten zitten, maar dit zit mijn hoog. Ik heb gisteren een uur door de broncode van TOR gespit voor een goed antwoord en kwam tot deze reactie:
Verwijderd in 'nieuws: Tor wacht op sponsors voor anoniem browsen op mobieltjes'
De cursieve delen zijn direct uit de laatste SVN van TOR (of met grep uit de broncode te halen voor eenieder met een minimale kennis van programmeren).
Ik vind dat ik toch eerder een +1 als een -1 verdien voor mijn gezweet om met een goed en juist antwoord te komen.
[ Voor 81% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 15:34 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 30-12-2008 15:28 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Patriot op 30-12-2008 16:17 ]
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 30-12-2008 16:17 ]
[ Voor 49% gewijzigd door Dirk op 30-12-2008 16:19 ]
k ben benieuwd hoe ver de laser van de platter af ligt.
Tsja, het is inderdaad niet helemaal uitgelegd maar in mijn ogen is zijn punt duidelijk: Hoeveel mensen vinden het feit dat ze afgeluisterd kunnen worden zo erg dat ze het gemak van een draadloze telefoon achter zich laten.RoD schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:17:
Het is wel een behoorlijk zinloze opmerking. Melden dat ze hem best mogen afluisteren is totaal niet relevant en niet inhoudelijk.
Ik denk dat zowel een 0 als een -1 goed is.
Zeker als het een losse reactie is, is hij mij te stompzinnig om nog een 0 te geven. Maar eigenlijk heb je bij zo'n reactie altijd een omgeving nodig om er nog iets van te maken...Ecteinascidin schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:19:
[...]
![]()
![]()
![]()
Maar goed, is dit dan een -1 (stompzinnig) of een 0
[ Voor 25% gewijzigd door Dirk op 30-12-2008 16:25 ]
[ Voor 183% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 19:11 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 19:38 ]
Liefhebber van Tweakers
Volgens mij idd een -1, ik zie anders geen reden om er meer aan te geven, maar dus wel reden genoeg voor een -1.pino22 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:13:
coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren'
Hier heb ik een -1 op gegeven, aangezien het voor mijn mening te veel op de man word gericht met een verkeerde toon.
Of zie ik dit mis en is het een 0 waard?
[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 30-12-2008 20:04 ]
[ Voor 108% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 22:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 30-12-2008 20:40 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 30-12-2008 22:20 ]
Modden!pcgek schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:19:
Wat doen jullie nu met dit soort reacties?
Vind ik een +1. Draagt een alternatief aan en onderbouwt het netjes.
Inderdaad, dat is gewoon spam.Ik kan me voorstellen dat de onderstaande al helemaal niet de bedoeling is:
Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile wil G1 in februari lanceren'
Daar ken ik maar een reactie op:Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:24:
Wat doen jullie met de hele onzinnige hacker vs cracker vs blackhat vs whitehat discussie in deze thread: nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren ?
Ik neig ernaar om elke verbetering naar -1 te modden eigenlijk. Deze onzinnige discussie komt elke keer weer voorbij en verzand ook elke keer weer in een welles nietes verhaal.
[ Voor 128% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 03:00 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 105% gewijzigd door DexterBelgium op 31-12-2008 10:31 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
pino22 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:49:
coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren'
Misschien kan iemand toch nog even dit bekijken, aangezien er wederom een +1 gegeven is wat me echt vreemd lijkt
Dit stukje is gewoon op de man spelen, met een toonzetting (geniepig) die ook al niet positief is. Ik geef dan ook een -1.Voor een "leek" klinkt jou verhaal uiterst aannemelijk.
Uiterst geniepige manier van propaganda verspreiden.
Of probeer je gewoon modpunten te scoren ?
[ Voor 17% gewijzigd door Delerium op 31-12-2008 12:32 ]
Delerium schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:50:
[...]
[...]
Dit stukje is gewoon op de man spelen, met een toonzetting (geniepig) die ook al niet positief is. Ik geef dan ook een -1.
coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren' Is dan al een stuk neutraler en daarmee een nul.
Of zeg anders gewoon dat ik gelijk hadDexterBelgium schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:42:
(dit is dus NIET de post van bovenstaande bericht, voor alle duidelijkheid)
[ Voor 5% gewijzigd door DexterBelgium op 31-12-2008 11:00 . Reden: Alle duidelijkheid was blijkbaar niet duidelijk genoeg. ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Ook van mij een nul hoor! Ben het geheel met je eens.DexterBelgium schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:42:
En toch blijf ik dit mismod vinden op -1, dit lijkt mij een duidelijke 0:
coretx in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren' (dit is dus niet de post van bovenstaande bericht, voor alle duidelijkheid)
[zie dat de discussie al gevoerd is, en men het blijkbaar niet eens is met mijn standpunt. Ik vind dit géén -1 post. Het is niet offtopic, en al zéker geen zware flame of dergelijke]
EDIT: om mijn post nog een beetje te onderbouwen, uit de Mod FAQ: "flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken." Welke van deze omschrijvingen past precies bij deze post?
offtopic:
Ik zet mijn filter gewoon op -1 en val jullie verder niet meer lastig. Spijtig, want het moderatiesysteem kan nuttig zijn. Ik kan me echter minder en minder in de moderaties vinden
[ Voor 1% gewijzigd door Pjerry op 31-12-2008 12:32 . Reden: edit BTW.... ]
Pjerry leest de les....
Liefhebber van Tweakers
Pjerry leest de les....
☻/
/▌
/ \
De eerste , Daar twijfel ik toch wel over of dit een +1 is, echter ik geef hem voordeel van de twijfel en +1 dus.Pjerry schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:31:
Even mijn moderatieperformance doorlopen en de afwijkingen eruit gelicht:
Een reactie die toch wat extra's toevoegd (misschien niet geheel on-topic, maar toch), m.i. een +1
exodude in 'productreview: Microsoft Windows Vista Ultimate review door Luuk1983'
Hier kan ik dan weer niet echt de humor van inzien. Off-topic dus -1
Moraxv in 'nieuws: Bush laat meer data achter dan Nationaal Archief aankan'
Is de volgende echt +1 waard?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2911452
Een compleet onnodige en onzinnige opmerking, off-topic en n.b. een dubbelpost => -1 IMHO
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoekers: dect-telefoons makkelijk af te luisteren'
Nou dat valt allemaal nog wel mee, misschien papagaaimod ik wel te veel.
[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 13:49 ]
Liefhebber van Tweakers
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Vermoed dat dit de reden is dat de reactie waar ik het over had (niet de latere flame) op -1 is gekomen.Dirk schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:39:
[...]
Daar ken ik maar een reactie op:(zowel qua humeur als qua modkleur.)
De reacties zijn niet alleen zinloos, ze hebben ook niets met het nieuwsbericht te maken, ze zijn gewoon offtopic. In principe alles een -1, of er moet toevallig nog iets meer instaan dat het nog wel de moeite waard maakt.
@pino22, het zijn er zoveel... begin gewoon bovenaan met lezen en je ziet ze snel genoeg.
[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:04 ]
Liefhebber van Tweakers
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:10 ]
Liefhebber van Tweakers
Je zou dat stukje ook kunnen editten, dan blijft er helemaal weinig discussie overCloud schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:04:
Ik ben bereid dat moderatieklagen voor deze reactie door de vingers te zien. Het is maar één regel onderaan zijn veel langere reactie en op normale toon toegevoegd.
Wat mij betreft een nulletje.
Liefhebber van Tweakers
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:19 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 14:27 ]
Liefhebber van Tweakers
Nee, dat topic is juist bedoeld voor posts die wel op +2 thuishoren. Deze reactie hoort daar idd niet thuis, een 0 van mijn kant dus.Edit: sorry ik had dit op het kleine 2+ topic moeten plaatsen..( zag het net pas)
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 78% gewijzigd door pino85 op 31-12-2008 16:58 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 31-12-2008 17:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
Liefhebber van Tweakers
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq