Chario2 (818126)
ja. voor meer info ga lezen.Superflip schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:13:
Is het eigenlijk intressant om een Jeugdploeg te starten?
Chario2 (818126)
volgende week start de GoT jeugddivisie opnieuw op.... als er uit de bestaande 24 teams iemand afvalt, kun je zeker meedoen...Superflip schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:19:
Heb heel wat gelezen intussen en ben er eentje gestart, nu enkel nog een jeugdcompetitie vinden
Overigens een voorstel voor de seizoenswissel, ik stel voor om dat een beetrje met druk erachter te doen om te garanderen dat niemand een training mist (ikzelf heb bv nu een uiterst interssante, 16-jarige jongen rondlopen in mn jeugdteam die zelfs onderin het schema van een potentiele U20-speler lijkt te draaien qua sterren en daarom is me optimale training zeer belangrijk)
waarschijnlijk twee divisies van 12 teams.... de onderste 6 uit de ere wisselen met de bovenste 6 uit GoT-II
donderdag-avond rond 12 uur worden, ongeveer een paar uur na de afloop van de laatste wedstrijden worden de GoT-ERE en GoT-II opgeheven en gearchiveerd; Twee andere teams maken een nieuwe aan, weer met de wedstrijden op donderdag om 19:35 (evt kan het misschien handig zijn dit ietwat te vervroegen, 18:00 zou m.i. itwat meer optimaler zijn omdat de trainingssmeldingen dan vrijdag om 19:45 komen en je evt een uitgetrainde trainer direkt kunt pullen en op de TL plaatsen die dan op het optimale tijdstip van maandagavond 20:00 zn deadline zou hebben)...
alle teams die verder willen krijgen een uitnodiging ... tot woensdagavond 20:00 u (na de nederlandse bekerwedstrijden dus) zouden die geaccepteerd moeten zijn, óf de plaatsen worden vrijgegeven en bv een advertentie gezet om z.s.m. de plaatsen op te vullen (zodat donderdagavond gewoon de competitiewedstrijd weer kan plaatsvinden)...
alle teams word dan ook aangeraden nog hun 'default-opstelling' in te stellen op hun gewenste opstelling, i dat geval hoef je niet extra in te loggen nadat de competitie-wedstrijden aangemaakt zijn
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Keep me postedRM-rf schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:38:
[...]
volgende week start de GoT jeugddivisie opnieuw op.... als er uit de bestaande 24 teams iemand afvalt, kun je zeker meedoen...
De laatste speelronde is overigens pas op 29 januari vanwege de seizoenspauze die er tussen zit, en niet komende donderdag.
[ Voor 37% gewijzigd door Quintus op 18-01-2009 22:37 ]
Unknown

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
ik blijf ook mee doen. ik vind het wel grappig, er zit een goede verdediger aan te komen van net 17 en heb een spits eruit gehaald met goed scoren en matig passen van 17. Scheelt me weer de aanschaf van een trainnee.Quintus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:33:
Als beheerder van de Eredivisie kan ik melden dat ik mee blijf doen en de ere wil blijven draaien. Als ik een HT-mail krijg van RM-rf met de jeugdteams die uitgenodigd moeten worden dan komt dat goed. Als beheerder kan ik de onderste 6 teams er ook zo uitgooien nadat de reeks is afgelopen.
De laatste speelronde is overigens pas op 29 januari vanwege de seizoenspauze die er tussen zit, en niet komende donderdag.
Chario2 (818126)
De spelers:
1. Gábor Valter
20 jaar en 62 dagen, TSI = 8 090
redelijk in vorm, conditie goed
Keepen: 9/20 formidabel
Spelhervatting: 2/20 waardeloos
2. Aart van de Kar
21 jaar en 76 dagen, TSI = 8 980
redelijk in vorm, conditie uitstekend [Onvoorspelbaar]
Verdedigen: 11/20 briljant
Vleugelspel: 3/20 slecht
Passen: 5/20 matig
3. Guillaume Bauwens
21 jaar en 0 dagen, TSI = 9 490
goed in vorm, conditie uitstekend
Keepen: 1/20 rampzalig
Verdedigen: 11/20 briljant
Vleugelspel: 4/20 zwak
Passen: 4/20 zwak
4. Jonn Ugland (CV)
21 jaar en 82 dagen, TSI = 14 250
goed in vorm, conditie uitstekend
Verdedigen: 12/20 wonderbaarlijk
5. Fereydoun Razavi [1 maal een kaart gekregen]
20 jaar en 76 dagen, TSI = 28 260
goed in vorm, conditie goed
Positiespel: 6/20 redelijk
Vleugelspel: 13/20 wereldklasse
6. Artur Wspaniały
21 jaar en 11 dagen, TSI = 17 400
redelijk in vorm, conditie uitstekend [Onvoorspelbaar]
Positiespel: 5/20 matig
Vleugelspel: 13/20 wereldklasse
7. Kristóf Makula
17 jaar en 37 dagen, TSI = 1 550
goed in vorm, conditie matig
Positiespel: 8/20 uitstekend
8. Cosimo Miccolis
17 jaar en 10 dagen, TSI = 1 860
redelijk in vorm, conditie matig [Koppen]
Verdedigen: 4/20 zwak
9. Pablo Gabriel Najera [1 maal een kaart gekregen]
19 jaar en 25 dagen, TSI = 6 640
goed in vorm, conditie goed
Passen: 6/20 redelijk
Scoren: 10/20 uitmuntend
10. Fabrizio Segreto
17 jaar en 16 dagen, TSI = 1 790
redelijk in vorm, conditie matig [Koppen]
11. Daniel Edgar [1 maal een kaart gekregen]
21 jaar en 20 dagen, TSI = 9 680
goed in vorm, conditie uitstekend [Koppen]
Positiespel: 5/20 matig
Scoren: 11/20 briljant
Spelhervatting: 5/20 matig
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
dat klopt en had ik helemaal overzien, de volgende jeugdwedstrijd is niet deze donderdag, maar pas over een week ...Quintus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:33:
idd vanwege de 'normale' seizoenswissel van de A-teams... wel een beetje een tegenvaller, alhoewel het wel wat meer speelruimte geeft om de GoT-jeugdcompetitie's goed in te vullen.
iig zal ik een opzetje maken van welke teams waar gaan spelen en welke teams doorgaan of ophouden.
Overigens, een vraag die nog openstaat is of we blijven bij de speeltijd op donderdagavond 19:35 ?
Mijn eigen voorkeur zou eigenlijk een speeltijd om 18:00 of iig iets vroeger dan de huidige speeltijd zijn, vanwege het moment dat de trainingsrapporten dan komen (en de mogelijkheid op basis daarvan evt een speler te pullen en direkt op de TL door te plaatsen)
ok, ik heb 'Rapid Wilrijk Juniors' op de reservelijst gezet, maar zag ook dat je je ook al aangemeld hebt voor een andere liga, die bijna vol is..... natuurlijk is dat je goed recht, maar graag wel hier voor GoT-jeugd afmelden als die al begnnen is, je kunt namelijk tussentijds niet uit een competitie stappen of wisselen, en het is erg belangrijk een competitie 'vol' te hebben (omdat die zonder niet kan opstarten).
overigens is het in het begin niet het allergrootste gemis direkt te kunnen spelen met je jeugdteam.... je begin-elf heeft geen trainbare spelers en je zult dus eerst spelers moet pullen en hopen dat daar wat talent bijzit:
sowieso kost het je minimaal 16 weken voordat je kunt beginnen met 'oogsten'
[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 19-01-2009 11:11 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Je moet Junior Fire en Baby Bearcats misschien even per HT-mail benaderen, want dat zijn amerikanen en komen niet op dit forum.
Verwijderd
Team gekregen dat, zonder één wedstrijd onder mijn bezielende leiding gespeeld te hebben, gedegradeerd is.
Nu maar beetje uitzoeken hoe en wat alles werkt.
Verwijderd
In ieder geval welkom en veel succes
Aangename verrassing mijn bovennatuurlijke keeper (26 jaar) met goddelijk spelhervatting voor iets meer dan 6 miljoen verkocht

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Unknown
Ik heb me afgemeld. En ik sta dus klaar om op elk moment deel te nemen aan de GoT-jeugd!RM-rf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:56:
[...]
ok, ik heb 'Rapid Wilrijk Juniors' op de reservelijst gezet, maar zag ook dat je je ook al aangemeld hebt voor een andere liga, die bijna vol is..... natuurlijk is dat je goed recht, maar graag wel hier voor GoT-jeugd afmelden als die al begnnen is, je kunt namelijk tussentijds niet uit een competitie stappen of wisselen, en het is erg belangrijk een competitie 'vol' te hebben (omdat die zonder niet kan opstarten).
waarschijnlik ga je dan naar divisie X en zul je je moeten opmaken minimaal tegen 6 botteams te spelen wat je gegaraneerde winsten kan opleveren en voldoeende ruimte je team in alle rust 'op te bouwen'.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:36:
Beginner hiero.
Team gekregen dat, zonder één wedstrijd onder mijn bezielende leiding gespeeld te hebben, gedegradeerd is.![]()
Nu maar beetje uitzoeken hoe en wat alles werkt.
Ik zou je aanraden iig de tijd te nemen, doe geen onbezonnen, hals-over-de-kop uitgaves zoals stadion-uitbreiding of de aanschaf van al te dure spelers, maar probeer gewoon eerst je financiele situatie op orde te krijgen en een 'trainingsprogramma' op te zetten (kies een bepaalde trainingsvorm op basis van welk systeem je het liefste ilt spelen en hoeveel je qua inkomsten uit het opleiden van spelers dat jee oplevert).
qua uitgaves zou je kunnen kijken of je eerst een redelijk coach met zeer laag leiderschap extern kunt aanschaffen, voor de traingsposities dan jonge spelers, en voor de rest-posities goedkope, relatief oudere, 28,29,30-jarigen met tusen de 750 en 1000 TSI minimaal (optimaal met matig/redelijk ervaring en redelijk leiderschap, die kun je namelijk goed met winst doorverkopen als ze poppen naar ervaring goed, wat na 2 of 3 seizoenen kan gebeuren als ze in je A-team ook spelen)
MooiSuperflip schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:23:
[...]
Ik heb me afgemeld. En ik sta dus klaar om op elk moment deel te nemen aan de GoT-jeugd!
[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 20-01-2009 09:48 ]
Mooi! Ik neem aan dat ik geïnvite wordt als het zover is?RM-rf schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:46:
[...]
Mooije hebt sowieso al recht op een positie in de GoT-II... tot nu toe twee tams houden op , één van die plaatsen is voor jou en de andere plek moeten we ook nog opvullen
Nu met de zakenwaarnemers heb je niet zoveel omkijken en gewoon per week een keer op de knop rammen en hopen dat er wat leuks uit komt. Ik zit wel te overwegen om het te doen, is er dan nog een plekje vrij in GoT-II ?
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
yep, ik heb je in de lijst staan en je krijgt zeker een invite volgende weekSuperflip schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:42:
[...]
Mooi! Ik neem aan dat ik geïnvite wordt als het zover is?
het klopt dat je minimaal 16 weken je jeugdopleiding moet laten draaien voordat je eerste potentiele inkomsten komen. De begin-elf is paktisch gezien 'troep' die je warschijnlijk sowieso weg kunt gooien (maar je enkel een 'beginopstelling mogelijk maken)Salv schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:48:
Ik doe het momenteel zelf via zakenwaarnemers en dan 1x per week een pull. Maar in hoeverre zou het toch leuk zijn om een jeugd team te starten? De standaard spelers zullen niet veel voorstellen als je geluk heb zit er misschien 1 bruikbare speler in. Daarna gaat er toch wel minimal 16 weken overheen om misschien een goede pull te krijgen uit je jeugd.
tel daarbij ook gerust op dat het een tijd kost een goede strategie te ontwikkelen en/of een gelukje te hebben door een echt talent te krihgen van de scout (ik heb bv nog nooit een echt duidelijk onmiskenbaar talent gescout, wel een keertje een keeper die me later 3 ton opleverde en een middenvelder die 2 ton bracht ... maar de rest van mn inkomsten bestaan uit 27 'middelmatige' spelers die ik tot nu toe verkocht heb uit mn jeugd en die me tussen €950 en €100K brachten ... uiteindelijk heb ik nu, over ruim 20 maanden een kleine €300.000 'winst', meerinkosten boven het geld dat ik uitgegeven heb).
Een jeugdteam is enkel leuk als je ook bereid bent die extra moeite te doen en er extra tijd in wil steken (het is wat lastiger dan de aansturing van je A-tam, warvoor ook meer tools zijn... qua jeugd bestaat enkel sinds kort hattrick-youthclub.org om je spelers-skills een beetje te kunnen tracen/inschatten).
Qua competitie is het wat tricky... omdat training eigenlijk belangrijker is dan resultaat is het meestal ook niet zinnig om daadwerkelijk training op te geven voor prestatie in je jeugd-compo... aan de andere kant vind ikzelf het doodzonde om de jeugdwedstrijden ook enkel als trainingspotjes te zien en wil ik ook wel resultaat boeken (zolang dat maar niet ten kostte gaat van het trainen van de echte talenten).
Mocht je mee willen doen in de GoT jeugd... dat gaat dus voorlopig enkel bij seizoenswisselingen en dat is dus na volgende week donderdag (6 dagen daarna kun je de liga bijtreden) ... of later weer waarschijnlijk 24 weken later, anderhalf seizoen (al hoop ik dat ze van hattrick wel wat doen daaraan, dat je makkelijker tussentijds kunt bijtreden of uitstappen).
Als je het wilt, ben je echter meer dan welkom
[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 20-01-2009 13:06 ]
Ik verveel me dezer dagen best wel in hattrick, en ik wil graag nog een plan opstellen voor me eerste team kijken hoe ik daar het meeste rendabel uit kan halen, en daarnaast wil ik gewoon wat leuks doen met de jeugd. Ik heb nu wekelijks 5k in me zakenwaarnemers iets wat ik wel kan missen ( denk echter 10k ook wel ) En ik weet niet exact wat ik dan moet gaan investeren in deze jeugd manier met de scouts e.d.
Kwa wedstrijden spelen en presteren maakt mij niet zo heel veel uit, je wilt natuurlijk als je een aantal leuke spelertjes hebt lopen hun optimaal trainen, en dan zal je daar ook alles op afstellen. Dus ik zal zo nog ff een stukje op hag lezen anders begin ik denk ik wel een jeugd team en dan hebben jullie GoT-II ook weer vol toch?
Minimum aan investering in de YA is 10K... dan heb je 1 scout ... 15K heb je twee scouts en kun je die tweede oproepen als de eerste geen interssante speler geeft, en 20K drie scouts...Salv schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:56:
Ik heb nu wekelijks 5k in me zakenwaarnemers iets wat ik wel kan missen ( denk echter 10k ook wel ) En ik weet niet exact wat ik dan moet gaan investeren in deze jeugd manier met de scouts e.d.
de vraag wat de optimaalste scoutverhouding is, is iets van discussie... ikzelf vermoed dat gezien de extra kosten van de derde scout en die uitwat onhandige 'kans-verdeling' twee scouts eerder optimaal te noemen is.
probleem is dat er imho nog wel een boel 'hmm-misschien-interssant-maar...'-spelers aangeboden worden:
bv. spelers met een is-skill van zwak of een potentie van redelijk en dan bv 16 jaar ....
dat 'kunnen soms aardige spelers zijn, als ze onder in de 16 zitten en in combinatie met andere subskills ...
als ze echter 16 jaar en 90 dagen zijn, geen subskill hebben én vlak voor hun potentie-max zitten, haal je dr de kosten niet of nauwelijks uit...
dan kun je wel de volgende scout bellen, maar dat is altijd een flink risico, net zo goed geeft die een volgende speler die geheel troep is (17 jaar, is-skill slecht of max potentie matig)...
met drie scouts is dat risico op een frustrerende 'had ik toch die vorige speler maar genomen' het grootst.
Overigens , ik heb je ook op de lijst geplaatst onder voorbehoud, volgende week krijg je dan gewoon een uitnodiging en kun je meedoen als je zin hebt
Maar ik neem ook aan dat de meningen verdeeld zijn in welke manier je het meeste of leukste uit je jeugd kunt halen. Is dit op de nieuwe manier of de oude pull manier, bij de ene heb je zelf wat meer invloed met trainingen en pullen, en de oude manier is gewoon puur random?
Verwijderd
Leuk teampje... Hoe ver train jij je mids op voordat je ze doorverkoopt?Damien2004 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:50:
Voor de mensen die interesse hebben in het wel en wee van Swanfield United:
De spelers:
het een en ander.
Verwijderd
Dat is best interessant om over na te denken.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:57:
Is het verstandig om te investeren in het verkleinen van je stadion om in de beginfase onderhoudskosten uit te sparen?
Hier kun je de getallen vinden, onderhoudskosten en zo:
Arena Calculator
Hoe groot is je stadion nu?
Trotse vader!
Verwijderd
Ik zit nu op de standaard grootte (12.000), maar met 110 (TH0R schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:16:
[...]
Dat is best interessant om over na te denken.
Hier kun je de getallen vinden, onderhoudskosten en zo:
Arena Calculator
Hoe groot is je stadion nu?

Maar zeg dat ik m'n stadion afslank naar een door de Arena Calculator gesuggereerde 2750 plaatsen, kom ik dan in de knel met aantallen bezoekers? Of gaat het voorlopig echt niet gebeuren dat er 12.000 man mijn kant op komen zetten?
dit is de grootste fout die je kan maken als beginner.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:35:
[...]
Ik zit nu op de standaard grootte (12.000), maar met 110 () fans is dat misschien wat overdreven.
Maar zeg dat ik m'n stadion afslank naar een door de Arena Calculator gesuggereerde 2750 plaatsen, kom ik dan in de knel met aantallen bezoekers? Of gaat het voorlopig echt niet gebeuren dat er 12.000 man mijn kant op komen zetten?
lees de info in de op even door.
Chario2 (818126)
Verwijderd
Okee. Ik zat hier en daar een beetje te surfen en dit viel me op. Als m'n stadion aan het einde van het seizoen wel vol zit (of in ieder geval vrij vol), is het de moeite niet waard.Superflip schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:45:
Ik zou het gewoon zo houden... Immers je zal vrij snel stijgen. Op't einde van het seizoen krijg je normaal je stadion wel vol!
Verwijderd
Mijn eerste wedstrijd had ik iets meer dan 2.300 bezoekers. Maar aan het eind van mijn eerste seizoen had ik 12.000. Ik zou het dus niet verkleinen.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:59:
[...]
Okee. Ik zat hier en daar een beetje te surfen en dit viel me op. Als m'n stadion aan het einde van het seizoen wel vol zit (of in ieder geval vrij vol), is het de moeite niet waard.
Daarnaast krijg je dan ook maar voor 2.750 bezoekers inkomsten. En je kan daarna weer op gaan schalen. Lijkt mij alleen zonde van het geld. Zowel wat je er nu instopt om te verkleinen, wat je misloopt aan kaartverkoop en het weer opschalen van je stadion. Denk niet dat de winst van de onderhoudskosten hier tegen op wegen.
Och ik heb (eindelijk) een nieuwe spits aangeschaft.
9. Kelvin van IJperen
31 years and 111 days, TSI = 18 120
In passable form, passable stamina.
Keeper: disastrous
Defending: poor
Playmaking: weak
Winger: poor
Passing: inadequate
Scoring: supernatural
Set pieces: weak
Gelijk mijn team tsi bijna verdubbelt.
Ik hoop dat je niet al je kaarten op die ene gast zet, en in de breedte hierdoor kracht zou kunnen verliezen.
tevens zou ik je aanraden bij transfers wel te letten op de dagen in de leeftijd, liever geen spelers met 100+ dagen in hun leeftijd, of als je dat doet, bereken de optimale tansferprijs waar je onder wilt blijven dan op basis van zn leeftijd na zn verjaardag
Wat beteft het terugbouwen van een stadion.... de kosten ervan win je dus nooit terug, omdat je dat enkel zou moeten terugwinnen op minder onderhoud...
bij 12000 stoelen kost onderhoud je €7100 per week: bouw je dat bv terug naar 8000 betaal je wel €5333, dus €1777 minder onderhoud per week, maar de kosten van die verbouwing zijn ruim €100K... dan zou je zeker 4 seizoenen met dat kleinere aantal meekunnen om je kosten eruit te halen én daarna moet je dus weer betalen voor uitbreiding ... noway dat je daar een winst uit sleept
[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 21-01-2009 13:59 ]
Er is geen beste. Dat is heel persoonlijk. Probeer gewoon een aantal programma's en beslis zelf welke je het beste vindt / lekkerst vindt werken.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:37:
Welk hulpprogramma is het beste voor hattrick?
Zie Sandyman538 in "Het Hattrick (Online Voetbal Management)..."
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Unknown
Het is hier trouwens terug aardig vol aan het lopen met de seizoenswissel!
Gecondoleerd met dit zware verlies.Quintus schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:44:
Mensen het spijt mij dat ik een WO veroorzaakt heb in de GotCup. Ik ben er de afgelopen paar dagen niet helemaal bij. Mijn neefje van 15 maanden is plotseling overleden en mijn hoofd is er even niet bij. Hier laat ik het even bij.
Heel heel veel sterkte!
Chario2 (818126)
Gecondoleerd met het verlies, ook voor je familie.
[ Voor 21% gewijzigd door GrumpyGamerDad op 22-01-2009 07:33 ]
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Hey Hattrickers, hier een oude bekende zoals sommigen van jullie wel weten.
Ik ben nu ruim een jaar gestopt met hattrick (SC Capelle) en kreeg vandaag een mailtje van hattrick of ik weer een team wilde beginnen aangezien ze een hoop veranderd hebben. Is er idd zoveel veranderd tov het oude hattrick? En zijn dit positieve veranderingen? Het hele nieuwe jeugdteam systeem etc vond ik een beetje te ver gaan destijds (werd geintroduceerd toen ik stopte).
Misschien dat deze "oude rot" er weer aan zal beginnen!
Verwijderd
Mocht je weer willen beginnen kan je ook door iemand uit de lagere divisies worden uitgenodigd en dan kom je daarbij in de competitie. Dan kan je dus makkelijker in een voller IX of X komen zodat je niet alleen tegen BOTS hoeft te spelen. Op die manier zou je bijvoorbeeld bij een andere oud bekende Thije in de competitie kunnen
Natuurlijk is er een hele nieuwe design gekomen die in eerste instantie wel even wennen is.
De implementatie voor het doorvoeren van wissels tijdens de wedstrijd gaat komend seizoen plaatsvinden. Je condities opgeven wanneer er gewisseld moet worden en wat er dan gedaan moet worden. Zo kan je dus ook van tactiek veranderen als je voor dan wel achter staat.
Dit zijn denk ik wel de belangrijkste veranderingen.
Thx! Dat met die uitnodigingen wist ik niet, ik had net eigenlijk maar besloten om me gewoon aan te melden en dan zelf te kijken of ik het wat vind.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:59:
Altijd goed om oude bekenden terug te zien keren.
Mocht je weer willen beginnen kan je ook door iemand uit de lagere divisies worden uitgenodigd en dan kom je daarbij in de competitie. Dan kan je dus makkelijker in een voller IX of X komen zodat je niet alleen tegen BOTS hoeft te spelen. Op die manier zou je bijvoorbeeld bij een andere oud bekende Thije in de competitie kunnen![]()
Natuurlijk is er een hele nieuwe design gekomen die in eerste instantie wel even wennen is.
De implementatie voor het doorvoeren van wissels tijdens de wedstrijd gaat komend seizoen plaatsvinden. Je condities opgeven wanneer er gewisseld moet worden en wat er dan gedaan moet worden. Zo kan je dus ook van tactiek veranderen als je voor dan wel achter staat.
Dit zijn denk ik wel de belangrijkste veranderingen.
Team naam: SC Oud-Beijerland
In de tactiek zijn daar veel wijzigingen? Ik trainde voorheen verdedigers en had een full counter team.
Ha trainer!
Mårten Hjertholt hier, de oude aanvoerder van je Hattrick-team Harlem Hattricks. Weet je nog wie ik ben?
Ik wilde je vertellen dat het niet meer zo is als vroeger. De fans missen een team dat ze kunnen volgen... en ikzelf mis die goeie ouwe tijd ook. Zou je willen overwegen om je carrière als manager weer op te pakken?
Eigenlijk, baas, denk ik dat het de tijd is om het nog een keer een kans te geven... er zijn veel dingen veranderd in Hattrick. Er is een nieuw ontwerp, de servers zijn sneller, en er zijn veel nieuwe mogelijkheden bij gekomen sinds jouw tijd.
Absoluut een van de beste direct mails die ik ooit heb mogen ontvangen.Ah, daar ben je, baas!
Ik wilde je even kort laten zien hoe Hattrick er tegenwoordig uitziet
Op de landingspage stonden allemaal mensen 'die nog speelden' en die ik nagenoeg allemaal herkenden.
Kudos Extralives voor deze 'kom terug' actie, erg goed en ook erg leuk om te zien dat het nog steeds zo leeft.
* yared komt niet terug, de Harlem Hattricks zijn voor eeuwig begraven want voor je het weet ben je weer de OP van xx Hatrick topics
Sandyman538 heel knap dat je het als OP nog volhoudt!
Have fun, veel speelplezier jullie
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Wanneer gaat die GoT jeugd compo van start? Ik denk dat ik toch wel interesse heb om er een te starten, ookal gaat er wat meer werk inzitten dan pullen lijkt het me ook wel wat leuker
als het goed is worden de nieuwe jeugdliga's volgende week donderdag-avond of vrijdagochtend aangemaakt ...Salv schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:21:
Wanneer gaat die GoT jeugd compo van start? Ik denk dat ik toch wel interesse heb om er een te starten, ookal gaat er wat meer werk inzitten dan pullen lijkt het me ook wel wat leuker
en is de eerste jeugdwedstrijd een week daarna,
Mogelijk dan op donderdag 05.02.2009 om 18:00
enkel heeft slechts 1 manager aangegeven eens te zijn met een verandering van de speeltijd naar dat tijdstip, maar verder nog niemand gereageerd op die vraag.. misschien hebben nog meer een mening daarover?
je kunt misschien alvast een jeugdopleiding opstarten, zodat je nu al kunt pullen..
je plek in de GoT-II-I is iig al gegarandeerd....
tot nu toe heb ik van 16 manager gehoord of ze verder gaan, drie personen stoppen ermee, en daartegenover staan 2 nieuwe aanmeldingen (waaronder die van jouw team);
8 jeugdteams hebben het nog niet gemeld, maar daarvoor is nog zeker ong. anderhalve week
Momenteel is er alvast nog één open plek voor GoT-II-I
[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 22-01-2009 13:31 ]
Maar nieuwe tijd, 18:00, vind ik ook prima.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Thanx, we doen nog steeds ons bestyared schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:13:
Sandyman538 heel knap dat je het als OP nog volhoudt!
Have fun, veel speelplezier jullie
Maar leuk dat zo nu en dan nog even een blik geworpen wordt in dit topic door 'oudgedienden'. Laatst was H3!N hier ook alweer even met een berichtje. Blijft leuk!
Oke super, ja ik heb nu via zakenwaarnemers en die staan op zwak ( net zo slecht als de start 16 die ik krijgRM-rf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:
[...]
als het goed is worden de nieuwe jeugdliga's volgende week donderdag-avond of vrijdagochtend aangemaakt ...
enkel heeft slechts 1 manager aangegeven eens te zijn met een verandering van de speeltijd naar dat tijdstip, maar verder nog niemand gereageerd op die vraag.. misschien hebben nog meer een mening daarover?
je kunt misschien alvast een jeugdopleiding opstarten, zodat je nu al kunt pullen..
tot nu toe heb ik van 16 manager gehoord of ze verder gaan, drie personen stoppen ermee, en daartegenover staan 2 nieuwe aanmeldingen (waaronder die van jouw team);
8 jeugdteams hebben het nog niet gemeld, maar daarvoor is nog zeker ong. anderhalve week
Ik zal me nog eens goed inlezen en een keuze maken, moet ook ff kijken of ik me 3 spelers vandaag verkocht krijg en ruimte heb om een nieuwe goed trainer aan te stellen.
Ik heb voor het eerst in vijf jaar in de eerste ronde beker een walkover
[ Voor 70% gewijzigd door Shabbaman op 22-01-2009 23:03 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Eindelijk eens een keertje de tweede ronde.
Ik zal je dan vast uit de droom helpen, een goed counterteam doe je iets langer over om op te bouwen.Salv schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:03:
Ik train momenteel positiespel hiermee ben ik begonnen en dit doe ik nog dit seizoen, en zit er daarna aan te denken om eventueel verdedigen te trainen, en dan misschien een leuk counter team opzetten en daar 2 seizoenen mee te spelen.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
There is no place like 127.0.0.1
Die frustratie blijft altijd-CKY2K- schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:32:
Wat trainen de meesten hier nu trouwens? Ik ben altijd een def trainer geweest, maar zit nu aan spitsen te denken aangezien destijds een redelijk spits ook gewoon scoorde tegen een bovennatuurlijke verdediger (ja ja frustratie all over the place als het over verdedigers en counteren ging destijds).
Ik ga zeker door, maar 18.00 uur vind ik een ruktijd. Dan ben ik nog niet eens thuis, en aangezien ik de opstelling nog wel eens wil vergeten blijf ik liever bij de huidige tijdRM-rf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:
[...]
als het goed is worden de nieuwe jeugdliga's volgende week donderdag-avond of vrijdagochtend aangemaakt ...
Ik heb trouwens nog 3 supporter slots vrij, maar even zoeken welke teams ik ga toevoegen
[ Voor 6% gewijzigd door Pewwy op 23-01-2009 09:04 ]
Competitie: IX.78
Begonnen: 22-01-2009
Ut geht on!
ik train scoren. als je zorgt voor een sterk mid, dan is scoren trainer zeer zeker aan te raden !-CKY2K- schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:32:
Wat trainen de meesten hier nu trouwens? Ik ben altijd een def trainer geweest, maar zit nu aan spitsen te denken aangezien destijds een redelijk spits ook gewoon scoorde tegen een bovennatuurlijke verdediger (ja ja frustratie all over the place als het over verdedigers en counteren ging destijds).
Ik scoor altijd en overal wel een keer. Aanvallend voetbal blijft toch het leukst
Enige is dat je moet zorgen voor een vleugel mid, met en pm en vleugel stat, anders ben je zeer voorspelbaar.
Chario2 (818126)
PEWWY! Speel je ook nog kerel. Lachen man, wat is er met Pewwy United gebeurd? Had je die naamsverandering toen al doorgevoerd? Ik ga denk ik uiteindelijk ook weer op defs trainen over (oude liefde roest niet), maar geld technisch is het handiger voor mij om maar 6 trainees te kopen ipv 10.Pewwy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:59:
[...]
Die frustratie blijft altijdIk train nog steeds verdedigen, maar echt blij van de stats wordt je niet als een matige aanval tegen een wereldklasse verdediging weet te scoren. Zit er overigens aan te denken om weer volledig op de counter te gaan over een poos. Eerst bouwen aan redelijk/goed passen trainees en dan weer gewoon 9 of 10 defs trainen met in de competitie 5-2-3 opstelling. Moet lukken, maar eerst moet ik weer sparen
Destijds was het volop skilltraden met behulp van de verdedigers fed.
Ik begin zowaar weer enthousiast te worden, even die manager dingen doen (dat is wel ruk als oudgediende zeg) en dan ben ik waarschijnlijk eind van de dag alweer supporter.
Ik train ook DEF en ken ook de frustatie ... vorig seizoen op één na alle wedstrijden dat ik counter speelde verloren, ook waar ik meende eigenlijk een zeer goede kans te moeten hebben door bakke aanval bij tegenstanders en moest me redden door twee wedstrijden terug te vallen op een ietwat zekerdere 4-4-2, en 3 middenvelders waardoor mn middenveld stukken beter was in 2 belangrijke wedstrijden tegen concurrenten...-CKY2K- schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:32:
Counter is nogal een 'risky' tactiek imho die leuk is als je verrassend puntjes wil pakken; maar heel lastig is om altijd om terug te vallen, domweg omdat een verdediging die de zaak daadwerkelijk op slot zet schijnbaar onmogelijk lijkt te zijn en om de een of andere reden je vooal als je thuis spelt exra kwetsbaar maakt (bij mij zijn de prestaties bij counter significant slechter, meer tegengoals, als ik thuis counter speel).
Voordeel van def-trainen is echter vooral de inkomsten, het is een redelijk inkomsten-zekere tactiek waarbij je spelers best wel wat opleveren én je kunt er 9 of 10 per week trainen, wat meer inkomsten brengt en een vorm van risico-spreiding is.
Ik denk echter ook dat er eigenlijk geen enkele Hattrick-tactiek is die de manager niet zo nu en dan ook veel frustraties zal geven... sowieso, het spelen van dit spel is zonder frustraties over onterechte verlies-wedstrijden imho sowieso niet mogelijk (en misschien ook niet meer leuk):
Een tactiek kiezen op basis van een verwachting dat het minder frustratie oplevert kan wel eens een tegenvaller worden.
[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 23-01-2009 10:34 ]
Ach ik werd er toch bijna kampioen in de VI mee terwijl ik elke week 5-2-3 speelde. Had ook wel erg lekkere spelers rondlopen destijds.RM-rf schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:30:
[...]
Ik train ook DEF en ken ook de frustatie ... vorig seizoen op één na alle wedstrijden dat ik counter speelde verloren, ook waar ik meende eigenlijk een zeer goede kans te moeten hebben door bakke aanval bij tegenstanders en moest me redden door twee wedstrijden terug te vallen op een ietwat zekerdere 4-4-2, en 3 middenvelders waardoor mn middenveld stukken beter was in 2 belangrijke wedstrijden tegen concurrenten...
Counter is nogal een 'risky' tactiek imho die leuk is als je verrassend puntjes wil pakken; maar heel lastig is om altijd om terug te vallen, domweg omdat een verdediging die de zaak daadwerkelijk op slot zet schijnbaar onmogelijk lijkt te zijn en om de een of andere reden je vooal als je thuis spelt exra kwetsbaar maakt (bij mij zijn de prestaties bij counter significant slechter, meer tegengoals, als ik thuis counter speel).
Voordeel van def-trainen is echter vooral de inkomsten, het is een redelijk inkomsten-zekere tactiek waarbij je spelers best wel wat opleveren én je kunt er 9 of 10 per week trainen, wat meer inkomsten brengt en een vorm van risico-spreiding is.
Ik denk echter ook dat er eigenlijk geen enkele Hattrick-tactiek is die de manager niet zo nu en dan ook veel frustraties zal geven... sowieso, het spelen van dit spel is zonder frustraties over onterechte verlies-wedstrijden imho sowieso niet mogelijk (en misschien ook niet meer leuk):
Een tactiek kiezen op basis van een verwachting dat het minder frustratie oplevert kan wel eens een tegenvaller worden.
Iemand nog in voor een oefenwedstrijd btw?

Zit met 4 botteams in de competitie.
Verwijderd
Na inderdaad heel veel frustraties mbt redelijk aanvallers die nog steeds wisten te scoren tegen mijn UBER verdedigers heb ik andere trainees aangeschaft. Ik koop tegenwoordig verdedigers (skill 7) met een bijstat (10 of 11) van ongeveer 20 jaar en die train ik tot hun 25e.
Ben zeer tevreden en afgelopen seizoen in 1x doorgestoten van VI naar IV.
Dan wordt het lastig... twee mensen hadden geen probleem ermee, maar waren ook niet voor een specifieke tijd...Pewwy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:02:
[...]
Ik ga zeker door, maar 18.00 uur vind ik een ruktijd. Dan ben ik nog niet eens thuis, en aangezien ik de opstelling nog wel eens wil vergeten blijf ik liever bij de huidige tijd
ikzelf zou wel het tijdstip graag veranderd zien vanwege de trainingsmeldingen.... Als die verschijnen kort voor 20:00 op vrijdag kun je direkt erop een speler pullen (als gemeld wodt dat die uitgetraind is, of als je juist enkele pull-kandidaten hebt waartussen je eventueel ook op basis van de laatste trainingsmeldingen wilt kunnen kiezen) en te koop zetten zodat die maandagavond zn deadline heeft rond 20:00, wat weer het meest actieve tijdstip is voor transfers...
nu is dat nét te laat, als ik een jeugdspeler vrijdag na de trainingsmeldigen direkt pull en te koop zet, loopt zn deadline maandag na 21:30 af; wat significant minder druk is.
de jeugdwedstrijden live te kunnen volgen vind ikzelf eigenlijk minder interessant, soms kijk ik eventjes tussendoor maar bij de jeugd volg ik het zeker niet erg actief op uitslag gericht... ook opstelling en trainingsvoorkeur gef ik liever duidelijk van te voren, juist omdat heet me een veels te groot risico daarmee is te wachten op het laatste moment (het missen van een training is bij de jeugd imho stukken erger dan een wedstrijd verliezen)
Naamswijziging is dit seizoen doorgevoerd. Was de naam zat, en aangezien alles (stadion, jeugdteam, fans) al naar mijn woonwijk is genoemd moest dit ook nog een keer gebeuren. Geen beter moment om dit te doen dan net na degradatie-CKY2K- schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:22:
[...]
PEWWY! Speel je ook nog kerel. Lachen man, wat is er met Pewwy United gebeurd? Had je die naamsverandering toen al doorgevoerd? Ik ga denk ik uiteindelijk ook weer op defs trainen over (oude liefde roest niet), maar geld technisch is het handiger voor mij om maar 6 trainees te kopen ipv 10.
Destijds was het volop skilltraden met behulp van de verdedigers fed.
Ik begin zowaar weer enthousiast te worden, even die manager dingen doen (dat is wel ruk als oudgediende zeg) en dan ben ik waarschijnlijk eind van de dag alweer supporter.
Ik ben intussen twee keer uit een redelijk zware V gedonderd, mede dankzij slecht management en een tegenwerkende ME. De lol is wel weer terug, is er een tijdje af geweest, maar ik heb er weer zin in de laatste tijd. Nu wordt het weer bouwen. Eerst drie tot 4 weken vol aan de bak met mijn huidige team, daarna verkoop ik alles en ga ik bouwen aan een counterteam.
Maar het nadeel van scoren trainen is dat je 3-4-3 speelt, waardoor je een mannetje mist op het middenveld. Dit heeft mij op een gegeven moment opgebroken en ben weer terug gegaan naar 3-5-2. Het scheelt behoorlijk in je middenveldrating.chario2 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:45:
[...]
ik train scoren. als je zorgt voor een sterk mid, dan is scoren trainer zeer zeker aan te raden !
Ik scoor altijd en overal wel een keer. Aanvallend voetbal blijft toch het leukst![]()
Enige is dat je moet zorgen voor een vleugel mid, met en pm en vleugel stat, anders ben je zeer voorspelbaar.
@ -CKY2K- : Welkom terug! Verder train ik spelhervattingen, maar dat is niet de ideale traininsmethode om mee te beginnen, aangezien je een klein startkapitaal nodig hebt voor 22 spelers.
Voor ik weer in de VIde beland ben ik al wel weer geswitched naar iets anders dan aanvallers trainen hoor. Ik moet ergens mee beginnen toch? Aanvallers zijn redelijk eenvoudig en ook maar 6 trainees wat weinig startkapitaal kost. Eerste seizoen hoef ik ook niet te promoveren. De seizoenen erna elk seizoen tot ik weer in de VIde zit.Sandyman538 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:04:
[...]
Maar het nadeel van scoren trainen is dat je 3-4-3 speelt, waardoor je een mannetje mist op het middenveld. Dit heeft mij op een gegeven moment opgebroken en ben weer terug gegaan naar 3-5-2. Het scheelt behoorlijk in je middenveldrating.
@ -CKY2K- : Welkom terug! Verder train ik spelhervattingen, maar dat is niet de ideale traininsmethode om mee te beginnen, aangezien je een klein startkapitaal nodig hebt voor 22 spelers.
Heb net alle spelers met redelijk of goed hoofdskill een rugnummer gegeven en de rest ontsla ik (max matig hoofdskill zonder ervaring, bagger dus en onverkoopbaar) en een redelijk coach met slecht leiderschap aangesteld. Straks de transfermarkt eens op.
Wanneer is de eerste competitie wedstrijd weer? Volgende week zondag? Dus komende week halve training en de week daarna weer vol? Questions questions, ik raak weer helemaal enthousiast.
Klopt wat je zegt. Daarom speel ik in de 6e met een reusachtige mid, Mythische mid, Buitenaardse mid en een bovennatuurlijk mid. 1 man van 29 rest 30 jr. Ik moet zeggen dat dat wel werkt. deze gasten kan je relatief goedkoop halen. Je heb alleen vette pech als ze een blessure hebben. Dus alleen met een sterke mid 3-4-3 spelen. Verder heb ik lol in het trainen van spitsen omdat ik altijd scoor.Sandyman538 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:04:
[...]
Maar het nadeel van scoren trainen is dat je 3-4-3 speelt, waardoor je een mannetje mist op het middenveld. Dit heeft mij op een gegeven moment opgebroken en ben weer terug gegaan naar 3-5-2. Het scheelt behoorlijk in je middenveldrating.
Chario2 (818126)
Verwijderd
Als je je wat verveeld bij hattrick kan je nog altijd www.sokker.org gaan spelen, daar heb je echte weergave van je matchen, ben der nu ook wat mee aant prullen, toch 2de geworden in eerste seizoen. Grote verschil met ht is dus die echte match, en dat spelers talent hebben, op basis van hun talent trainen ze rapper of sneller.-CKY2K- schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:15:
[...]
Voor ik weer in de VIde beland ben ik al wel weer geswitched naar iets anders dan aanvallers trainen hoor. Ik moet ergens mee beginnen toch? Aanvallers zijn redelijk eenvoudig en ook maar 6 trainees wat weinig startkapitaal kost. Eerste seizoen hoef ik ook niet te promoveren. De seizoenen erna elk seizoen tot ik weer in de VIde zit.
Heb net alle spelers met redelijk of goed hoofdskill een rugnummer gegeven en de rest ontsla ik (max matig hoofdskill zonder ervaring, bagger dus en onverkoopbaar) en een redelijk coach met slecht leiderschap aangesteld. Straks de transfermarkt eens op.
Wanneer is de eerste competitie wedstrijd weer? Volgende week zondag? Dus komende week halve training en de week daarna weer vol? Questions questions, ik raak weer helemaal enthousiast.
Niet dat ik ht beu ben ofzo, maar in tussenseizoen is het van tijd wel wat saai, en dan draait sokker op volle toeren
Het voordeel van HT is voor mij altijd geweest dat het relatief weinig tijd kost.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:35:
[...]
Als je je wat verveeld bij hattrick kan je nog altijd www.sokker.org gaan spelen, daar heb je echte weergave van je matchen, ben der nu ook wat mee aant prullen, toch 2de geworden in eerste seizoen. Grote verschil met ht is dus die echte match, en dat spelers talent hebben, op basis van hun talent trainen ze rapper of sneller.
Niet dat ik ht beu ben ofzo, maar in tussenseizoen is het van tijd wel wat saai, en dan draait sokker op volle toeren
Jong Pmaas (58578)
Chario2 (818126)
Ik kan meekomen in de V met ongeveer hetzelfde materiaal als jij (vorig seizoen dan), toen had ik 1x mythisch, 1x buitenaards, 2x bovennatuurlijk en dan de winger met reusachtig vleugel aanvallend aan 1 kant. Maar dan speel ik dus wel met 1 man extra op het middenveld. Heb net alle middenvelders verkocht (eigenlijk mijn hele team) en heb er meer consistentie voor terug gehaald (ook salaristechnisch), dus het zijn 4 reusachtige middenvelders geworden, 2x goed passen en 2x uitstekend passen. Daar moet ik het komend seizoen mee zien te reddenchario2 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:21:
[...]
Klopt wat je zegt. Daarom speel ik in de 6e met een reusachtige mid, Mythische mid, Buitenaardse mid en een bovennatuurlijk mid. 1 man van 29 rest 30 jr. Ik moet zeggen dat dat wel werkt. deze gasten kan je relatief goedkoop halen. Je heb alleen vette pech als ze een blessure hebben. Dus alleen met een sterke mid 3-4-3 spelen. Verder heb ik lol in het trainen van spitsen omdat ik altijd scoor.
Btw mijn trainees zijn lekker simpel, net 18 en redelijk scoren. Kost geen reet en heb er nu 2 met koppen en 1 met snel. Wil er nu nog 1 met snel en waarschijnlijk ook net 18 redelijk of goed scoren. Deze jongens zullen dan met hun 21ste verkocht worden waarschijnlijk of 3 ervan eerder zodat betere trainees gekocht kunnen worden als spitsentrainen me bevalt.
Het is jammer dat net aan het begin 5-2-3 geen optie is-CKY2K- schreef op zondag 25 januari 2009 @ 02:17:
Hmmm ik zit hevig te twijfelen over mijn speelwijze als spitsentrainer. Ik heb inmiddels al 5 van de 6 trainees gekocht en zit nu naar de rest van mijn spelersgroep te kijken. Ik ben er nog niet uit of ik 4-3-3 of 3-4-3 ga spelen. 3-4-3 is aanvallend gezien verrassender omdat je je vleugel kan switchen. Bij 4-3-3 heb je een sterkere verdediging maar geen vleugelaanval. Iemand hier een tip als (ex) spitsentrainer?
Btw mijn trainees zijn lekker simpel, net 18 en redelijk scoren. Kost geen reet en heb er nu 2 met koppen en 1 met snel. Wil er nu nog 1 met snel en waarschijnlijk ook net 18 redelijk of goed scoren. Deze jongens zullen dan met hun 21ste verkocht worden waarschijnlijk of 3 ervan eerder zodat betere trainees gekocht kunnen worden als spitsentrainen me bevalt.
Best kans dat ik hierna weer met een counterploegie ga beginnen idd. Blijft toch machtig om de frustraties van andere managers in de gastenboeken te lezen.Pewwy schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:36:
[...]
Het is jammer dat net aan het begin 5-2-3 geen optie isWel een mooie combinatie van vroeguh en nu
Ga denk ik gewoon 3-4-3 spelen met 3 innermids en dus 1 winger. Mijn trainees heb ik dit keer niet alleen NLers gedaan. Mijn basisspelers wil ik wel graag allemaal NL houden. Wordt steeds lastiger natuurlijk maar 20% is veel!
Welke organiser software gebruiken de meesten hier nu trouwens? Ik gebruikte vroeger HAM, maar die kost geld en zo...
EDIT: Ik ben de GoT fed gejoined maar heb geen toegang tot het forum. Ook bij een andere fed niet, enig idee hoe dat kan komen?
[ Voor 35% gewijzigd door -TheNose- op 25-01-2009 17:16 ]
Geen idee. Je staat wel in de ledenlijst en ik kan gewoon op het forum komen.-CKY2K- schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:34:
[...]
EDIT: Ik ben de GoT fed gejoined maar heb geen toegang tot het forum. Ook bij een andere fed niet, enig idee hoe dat kan komen?
Overigens is het forum redelijk dood op de hattrick site
[ Voor 8% gewijzigd door Sandyman538 op 25-01-2009 22:40 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het nieuwe seizoen staat weer te beginnen en dus ook weer nieuwe kansen in het bekertoernooi. Kijkend naar het overzicht komen we dit seizoen meer BOT-teams tegen dat ooit. Met steeds meer teams in de hogere klasses komt het punt steeds dichterbij dat er misschien ooit weer een winst in zit. Het is tenslotte alweer 16 seizoenen geleden dat Graxies United de beker omhoog mocht tillen. Ongeacht wat de resultaten gaan worden zullen we sowieso een team verliezen in de eerste ronde. Meer daarover bij de wedstrijd van de week.
Iedereen succes en hopelijk zie ik veel van jullie terug in de volgende ronde.
Aantal deelnemers Nederland: 102 (25 tegen BOT)
Aantal deelnemers Belgie: 4 (1 tegen BOT)
Aantal deelnemers Duitsland: 1 (1 tegen BOT)
Fris united - FC Sa-weee-tah (206629758)
Net als vorig seizoen staat dit seizoen weer een echte GoT-battle op het programma in de eerste ronde. Als hoger geplaatst teams lijkt FC Sa-weee-tah de favoriet tijdens deze wedstrijd. Echter het thuisvoordeel kan misschien net dat steuntje in de rug zijn voor Fris united om de volgende ronde te kunnen bereiken. Persoonlijk verwacht ik een zeer spannende wedstrijd die uiteindelijk beide kanten op kan gaan.
Ik heb voor dit seizoen het overzicht gecleaned. Er staan nu alleen nog de teams die nu onderdeel van de federatie binnen hattrick zijn plus deelnemers van de laatste twee seizoenen GoT-cup. Mocht ik nog mensen vergeten zijn hoor ik het graag.
Bekeroverzicht
Ik train scoren, zou zeker weten training moeten krijgen, maar dat word vaak 'overgeslagen' . Vroeger kreeg je dan een melding dat de training was overgeslagen om die en die reden, maar dat zie je bij dit nieuwe uiterlijk niet. En die balkjes kloppen ook niet. Ze staan bij mij altijd op 12 bij scoren, ookal is hij net gestegen.
om de een of andere slordige reden (bugje in de rechtentoewijzing) kan je direkt na het joinen van een federatie het betreffende forum niet zomaar betreden, maar moet je dan eerst uitloggen en opnieuw inloggen (vermoedelijk wordt dan ook de rechtentoewijzing qua forums opnieuw geset)-CKY2K- schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:34:
Inmiddels ben ik zo'n 20x opnieuw ingelogd dus dat is het probleem niet.RM-rf schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:51:
[...]
om de een of andere slordige reden (bugje in de rechtentoewijzing) kan je direkt na het joinen van een federatie het betreffende forum niet zomaar betreden, maar moet je dan eerst uitloggen en opnieuw inloggen (vermoedelijk wordt dan ook de rechtentoewijzing qua forums opnieuw geset)
Toch bedankt.
Keepen: rampzalig
Verdedigen: goed
Positiespel: redelijk
Vleugelspel: zwak
Passen: redelijk
Scoren: redelijk
Spelhervatting: zwak
Beste speler die ik aan het begin gekregen heb, maar je hebt er net niks aan zo. Is er al 371000 voor geboden.
Nee, het is alleen beter voor je financieen als je eigen volk eerst aanneemt.osorkon! schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:12:
Maakt het eigenlijk uit welke nationaliteit je spelers hebben, gaat bv een team met 11belgen beter presteren dan een team met 5verschillende nationaliteiten? Heeft het dus invloed op teamgeest enzo?
Verwijderd
Bijvoorbeeld stadion capaciteit. Ik las ergens dat je ongeveer 20 tot 30x je fanclub moet nemen als je de ideale capaciteit wilt bepalen. Dan kom ik dus op zo'n 2700, terwijl mijn stadion bij de start al 12k is. Ook het startkapitaal strijkt niet meer met de FAQ's en newbie guides die ik vind.
Kan iemand mij de juiste kant opwijzen?
Volg de links die je op de hattrick wiki vind daar heb je wel wat aan. Sowieso is de wiki een aanrader.The Realone schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:36:
Aloha mede-HT'ers. Ben ook maar weer eens begonnen met HT. Jaren geleden gedaan maar nooit iets van gebakken. Nu wil ik dus eens wat serieuzer van start gaan, maar ik zie dat HT nogal een metamorfose heeft gehad. Nu heb ik ook het idee dat de meeste newbie-guides niet meer up-to-date zijn. Kan dit kloppen?
Bijvoorbeeld stadion capaciteit. Ik las ergens dat je ongeveer 20 tot 30x je fanclub moet nemen als je de ideale capaciteit wilt bepalen. Dan kom ik dus op zo'n 2700, terwijl mijn stadion bij de start al 12k is. Ook het startkapitaal strijkt niet meer met de FAQ's en newbie guides die ik vind.
Volgens mij is er wel een soort salarisaanpassing gedaan. Aangezien ik een volledig a-elftal had van Nederlanders die gezamenlijk ongeveer 350k per week wilden zien (inclusief trainee's). Nu heb ik bijna mijn hele elftal verkocht en er betere spelers (buitenlanders) voor terug gehaald (gemiddeld 1 stap hoger op main skill en allemaal goed of uitstekend passen) en nu ben ik 300k per week kwijt. En als ik de oude salarissen per speler vergelijk, dan is een buitenlander helemaal niet duurder. Dus qua salaris was het mij niet meer waard om alleen maar Nederlanders te halen.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:24:
Inderdaad en hoe hoger je komt te spelen des te meer dat gaat gelden, omdat de salarissen natuurlijk ook mee omhoog gaan
wat betreft stadion-uitbreiding; dat is voor beginnende managers absoluut geen thema waar ze zich mee bezig moeten houden... pas na enkele seizoenen zou uitbreiding overwogen kunnen worden (terugbouwen brengt sowieso nooit wat op, tenzij je van plan bent niet verder te kunnen groeien) en dàn geld idd de stelregel van ongeveer 20x de fansize een zekere richtlijn is.The Realone schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:36:
Aloha mede-HT'ers. Ben ook maar weer eens begonnen met HT. Jaren geleden gedaan maar nooit iets van gebakken. Nu wil ik dus eens wat serieuzer van start gaan, maar ik zie dat HT nogal een metamorfose heeft gehad. Nu heb ik ook het idee dat de meeste newbie-guides niet meer up-to-date zijn. Kan dit kloppen?
Wat betreft het start-vermogen... zodra je de opgaven voor het 'trainers-diploma' gaat uitvoeren, zul je per beantwoordde vraag en bedragje krijgen, meestal zoiets van 5000 of 10000 EURO per opgave (die je soms ook geld kosten) ... dat zou uiteindelijk na het totale 'diplomae' afgelegd te hebben, moeten uitkomen op iets van €300K startvermogen
Toch raar aangezien er toch steeds bij staat dat je 20% toeslag betaald voor buitenlandse spelers.Sandyman538 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is er wel een soort salarisaanpassing gedaan. Aangezien ik een volledig a-elftal had van Nederlanders die gezamenlijk ongeveer 350k per week wilden zien (inclusief trainee's). Nu heb ik bijna mijn hele elftal verkocht en er betere spelers (buitenlanders) voor terug gehaald (gemiddeld 1 stap hoger op main skill en allemaal goed of uitstekend passen) en nu ben ik 300k per week kwijt. En als ik de oude salarissen per speler vergelijk, dan is een buitenlander helemaal niet duurder. Dus qua salaris was het mij niet meer waard om alleen maar Nederlanders te halen.
Dit topic is gesloten.