Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:10:
Als je toch net een nieuwe trainee nodig hebt dan is het misschien zelfs net wel iets gunstiger om dan een jeugdspeler te nemen. Zeker als je niet aan skilltraden doet, want dan is het eigenlijke een gewone trainee en dan is hij in aankoop vele male goedkoper.
dat betwijfel ik juist sterk .....
je 'spaart' misschien de aankoopkosten... echter, mist ook het verkoopinkomen:
ik heb nu juist het idee dat je met het verkopen op een gunstig moment, maar aankopen op een tijdstip waar er veel bieders zijn, makkelijk die 5% kunt 'winnen'...
in dat geval is het dus mogelijk je jeugdspeler voor meer te verkopen, dan je zelf zou hoeven betalen voor een vrijwel gelijkwaardige of mogelijk betere speler; een kwestie van het op het juiste moment op de TL zetten en zelf wat tijd nemen en op een 'goedkoop' tijdstip te bieden en meerdere spelers op te zoeken.... hooguit moet je er dan wat tijd in investeren.
ikzelf heb al enkele spelers die me bv met moederclubgeld meer opbrachten dan hun oorspronkelijke verkoopinkomens, een keertje heb ik zelf een hele leuke winst geboekt door een eigen speler terug te kopen toen die te koop gezet was, een week training te geven waarna hij opeens popte (wat ik overigens aan psichotsi gezien had) en met ruim 300K winst door te verkopen..
die jongen staat nu weer te koop, voor 1,15 miljoen en als die verkocht wordt levert die me weer minimaal 25K op (oorspronkelijke verkoopwaarde was 48K)... dat soort winst had ik nooit bereikt als ik hem iedere week zelf had moeten trainen
Ben nu ook meer aan het experimenteren met het focussen op 1 speler om daarmee dan een grote klapper te maken in plaats van elke keer spelers tussen de 0-200k. Ben hiermee begonnen na het lezen van het interview met Aggie67 op Hattrick.
klopt, heb dat ook geinteresseerd aangekeken en hem een beetje bestudeerd...
wat me vooral intersseerde was het moment dat hij zn spelers scoutte ...
hij pult ze ook op zondagmorgen... ik vermoed ergens dat dat ook wel eens wat kan uitmaken (er is een sterk vermoeden dat er een talenten-poule bestaat waarin de scout 'vissen'; door deze aan te roepen als de poule net gevuld zou zijn, zou je kans een talent te vinden groter kunnen zijn dan wanneer de pule relatief ''leeg-gevist' is en kort voor de nieuwe poule-update ).
verder wil ikzelf ook mn jeugd wat meer op 'leeftijd' selecteren, meer 15-jarigen en meer aandacht voor die 15-jarigen of vroege 16-jarigen... idd om te ook daadwerkelijk op hun 17jr+0 te kunnen pullen.
het valt me op dat er met de jeugd een hele hoop winst te halen was... in het begin was dat vrijwel niet mogelijk, maar als ik nu zie dat mensen die anderhalf seizoen jeugd draaien hebben al 'break-even' spelen denk ik dat ik, juist doordat in het begin ales zo moeizaam ging, het me iets te makkelijk gemaakt heb en teveel op de 'gewoon een leuk 2e team erbij' het gemanaged heb.
ik denk ook dat ik na afloop van de huidige GoT-jeudcompetitie overstap naar een 4-liga... omdat die ruim 3 trainingen extra per seizoen me ook best veel uitmaakt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen