-CKY2K- schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:13:
[...]
Ik heb ook een aantal van dit soort vragen gehad toen ik vorige week begon. Conditietraining is nu standaard 5% en als je volledig conditie wilt trainen (doe ik dus deze week) zet je je conditietraining gewoon op 100%.
ik zou je aanraden dat niet te doen. de effectiviteit van erg conditieraining is lager bij een hoger percentage, en hoe hoger het percentage conditietraining, des te lager je vorm.... de kans is groot dat het effect op je conditie relatief laag is, maar je vorm het komende half jaar absoluut in de kelder gaat.
Er wordt expliciet aangeraden om gewoon conditietraining over een langere periode op een gewenst percentage te stellen (afhankelijk van je gewenste conditie en de leeftijd van je spelers... oudere spelers hebben meer conditie-verval ) ipv zoals vroeger wel in de tussenronde je conditie hoog te trainen en dan gedurende het seizoen dit langzaam te laten vervallen.
zie ook bv deze studie over stamina-training en welke percentages welk effect hebben:
http://www.hattricknews.o...needed-to-retain-stamina/8 of 9 assistenttrainers is een behoorlijke kostprijs: € 14400 of zelfs 16200 per week... waarbij de invloed van de laatste paar assistent-trainers ook nog eens een stukje minder is dan van de eerste paar.
Ik betwijfel of die kosten het ook waard zijn, ik zou eerder aanraden het te houden bij 5 of 6 assistenttrainers hooguit in het begin.
Gelijk nog even een vraagje van mijn kant: Voorheen had ik altijd 10 woordvoerders in dienst en dat was eigenlijk altijd winstgevend (na 2 aanloopweekjes), het sponsorgeld was altijd veel hoger dan de 18000 (destijds 15000) euro per week aan salaris. Is dat in de IXde ook zo? Want dan stel ik er gelijk nog 8 aan.

Nee.... woordvoerders zijn zeker geen 'instant-winst', en leveren in de lagere regionen veel minder 'extra-sponsor-inkomen' op dan hun salaris...
begin dus gewoon met 1 woordvoerder hooguit (en zelfs dat kan al teveel zijn).
Qua winstgevendheid kun je deze tool gebruiken voor woordvoerders:
http://www.databased.at/hattrick/x-ray/pages/spokes.asp om aan de hand van je aantal fans en liga waarin je speelt je inkomsten te bepalen én hoeveel woordvoerders je winst zouden geven.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:17:
[...]
Als je weinig tijd hebt zou ik als ik jouw was voorlopig die jeugdacademie even achterwegen laten. Je kan ook nog altijd net als vroeger gewoon elke week een speler pullen uit de tombola en maar hopen dat het wat is.
klopt, dat denk ik ook... niet dat de jeugdacademie nu zo heel veel tijd kost... maar het is veel sterker een beetje 'tasten-in-het-donker', omdat je met zoveel onbekende variabelen moet werken en veel inschatten doet 'op je gevoel', zonder dat er nu heel veel bekend is wat de wel en/of niet werkende 'trucs' zijn...
Dat kan behoorlijk frustrerend en demotiverend zijn:
Ik raad wél alle mensen die er wel besluiteneen jeugdacademie te beginnen, hun jeugdspelers goed te documenteren (scout- en trainingsrapporten alswel sterren-score bij wedstrijden) via
http://www.hattrick-youthclub.org/ ...
Dat geeft veel duidelijkheid over de daadwerkelijke skills die de jeugdspelers waarschijnlijk bezitten en maakt het mogelijk aardige inschattingen te maken welke spelers te traineren en wanneer ze wel of niet te pullen.
[
Voor 63% gewijzigd door
RM-rf op 27-01-2009 10:53
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen