Het komt als "item" op je standaard Windows Vandaag scherm, dus op je eerste panel. (Ik gebruik het hele panelgebeuren toch niet)Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:12:
[...]
even een vraagje hierover voordat ik het ga uitproberen en/of kopen.
Hoe komt dit scherm precies op je X1? Dus als panel? Of verdwijnen alle panels en komt dit ervoor in de plaats? Ik kan het op de originele site van de SPB pocket niet vinden.
Bestee Turismo heb je voor mij de andere Xperia Background ook?
DIe beetje zilver achtige zegmaar
Hebben anderen ook het probleem met muziek kopieren. Bij mij worden op het Media Experience Panel de artiesten niet altijd goed weergeven. Zo heb ik heel veel muziek verkeerd staan. Zo staat bijvoorbeeld nightwish er in als Nightwish en Nightwishh. Met als gevolg dat sommige albums uit elkaar worden gehaald. Ander voorbeeld is Rage, heb er 1 album op gezet maar die word nu ook uit elkaar gehaald. Een deel bij rage en een deel bij RAGE in blokletters.
Hoe kan ik dit goed krijgen, de tags in wmp kloppen. Ook in wmp op mijn telefoon staat het wel goed.
(en coverart krijg ik ook niet werkend
).
Hoe kan ik dit goed krijgen, de tags in wmp kloppen. Ook in wmp op mijn telefoon staat het wel goed.
(en coverart krijg ik ook niet werkend
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Ik vroeg het voor een ander!!! ikzelf ben geen windows op mobiele telefoon gewend ik heb n nokia N96,anders had ik haar wel geholpen,is het zóerg iets uit te leggen?St@m schreef op woensdag 10 december 2008 @ 07:14:
[...]
Het spijt me zeer, maar dit soort dingen hebben geen r*k met de Xperia te maken en zijn gewoon basic Windows Mobile vraagjes. Met een beetje zoeken had je dit zelf ook wel kunnen vinden...
http://www.google.co.uk/s...s+mobile+veranderen&meta=
En daarom wordt er niet gereageerd op je vraag.
Nee je moet het hier minstens over ingewikkelde dingen hebben eer je antwoord krijgt,zielig en bedankt vor de hulp namens haar.
Verwijderd
Zijn er trouwens al "zelf-gemaakte" panels te vinden? Ik vind zelf helaas nog niets. Of is er iemand toevallig bezig met een geniale zelfbedachte panel? 
Oja, nog wat anders he, in je sms-inbox staat er als linkerbutton "verwijderen" maar in de vorige Windows Mobile stond daar de knop "nieuw". Is dit aan te passen via het register toevallig? Want ik heb liever dat ik snel een nieuw bericht kan starten dan er eentje verwijderen.
Oja, nog wat anders he, in je sms-inbox staat er als linkerbutton "verwijderen" maar in de vorige Windows Mobile stond daar de knop "nieuw". Is dit aan te passen via het register toevallig? Want ik heb liever dat ik snel een nieuw bericht kan starten dan er eentje verwijderen.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 00:33 ]
Klopt, de simkaart van mijn Vodafone toestel van ongeveer een jaar oud deed het wel gewoon... dat was ook de reden dat men bleef proberen in de winkel om tot een oplossing te komen.marco899 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:30:
[...]
Wel vreemd. Ik heb nu twee dagen een X1 uit wk45, vodafone kaart erin en sms'en maar. Verder niet ingesteld het toestel deed dit zelf. Verder geen scheuren of ed.
Er staan verschillende codes op zo`n simkaart. De een eindigt op 300 en de ander op 350... de laatste (= nieuwere type simkaarten) doen het wel met sms`en op een toestel als deze... Dat werd mij verteld in de winkels.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Wat is het verschil tussen voor een ander vragen of voor jezelf vragen? Als het gewoon op google te vinden is.rooie60 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:05:
[...]
Ik vroeg het voor een ander!!! ikzelf ben geen windows op mobiele telefoon gewend ik heb n nokia N96,anders had ik haar wel geholpen,is het zóerg iets uit te leggen?
Nee je moet het hier minstens over ingewikkelde dingen hebben eer je antwoord krijgt,zielig en bedankt vor de hulp namens haar.
En je hoeft het hier niet over moeilijke/ingewikkelde dingen te hebben, maar dat is het Sony Ericsson Xperia X1 topic en niet het basic WM vraagjes topic.
Maar als je nou gewoon tegen je vriendinnetje zegt in het vervolg "heb je al op google gekeken hoe je de achtergrond kan wijzigen in WM? " Dan is alles opgelost. Kom je er met google niet uit, dan kom je hier en helpen de mensen je graag, en ja, ik help je ook graag.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nou, ik weet niet wat voor variant die blogger heeft gehad, maar zo scherp worden de foto's bij mij dus mooi niet! Zelfs op de "snelle" sport modus krijg ik heel snel onscherpe foto's. Daarnaast vind ik het verdomde lastig om het toestel niet te bewegen bij het maken van een foto. De "sluiterknop" gaat relatief zwaar waardoor je snel wat kracht zet en dus het toestel laat bewegen! Ik vind de camera dan ook een van de minste onderdelen op dit toestel!Xu schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:03:
Na een tijdje zoeken, heb ik een artikel gevonden... waarbij de camera van de x1 vergeleken wordt met een k800i.
http://yuhuibc.blogspot.c...sony-ericsson-xperia.html
Als ik xda moet geloven.. doet x1 onder voor de k800i.... dus wie heeft nou gelijk?
Dit lijkt me zo'n onzin verhaal. Ik heb een stokoude simkaart hier, volgens mij nog uit mijn pre-paid tijd (lees 1999 ofzo) Die werkt werkelijk zonder problemen in dit toestel. (Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat ik ooit een andere simkaart gehad heb van Vodafone).Michael Knight schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:08:
[...]
Klopt, de simkaart van mijn Vodafone toestel van ongeveer een jaar oud deed het wel gewoon... dat was ook de reden dat men bleef proberen in de winkel om tot een oplossing te komen.
Er staan verschillende codes op zo`n simkaart. De een eindigt op 300 en de ander op 350... de laatste (= nieuwere type simkaarten) doen het wel met sms`en op een toestel als deze... Dat werd mij verteld in de winkels.
[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 11-12-2008 09:05 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
[quote]ppaddo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:01:
[...]
Nou, ik weet niet wat voor variant die blogger heeft gehad, maar zo scherp worden de foto's bij mij dus mooi niet! Zelfs op de "snelle" sport modus krijg ik heel snel onscherpe foto's. Daarnaast vind ik het verdomde lastig om het toestel niet te bewegen bij het maken van een foto. De "sluiterknop" gaat relatief zwaar waardoor je snel wat kracht zet en dus het toestel laat bewegen! Ik vind de camera dan ook een van de minste onderdelen op dit toestel!
[..]
Wat bij mij beter werkt is gewoon de middelste knop gebruiken om een foto te maken ipv sluiterknop
[...]
Nou, ik weet niet wat voor variant die blogger heeft gehad, maar zo scherp worden de foto's bij mij dus mooi niet! Zelfs op de "snelle" sport modus krijg ik heel snel onscherpe foto's. Daarnaast vind ik het verdomde lastig om het toestel niet te bewegen bij het maken van een foto. De "sluiterknop" gaat relatief zwaar waardoor je snel wat kracht zet en dus het toestel laat bewegen! Ik vind de camera dan ook een van de minste onderdelen op dit toestel!
[..]
Wat bij mij beter werkt is gewoon de middelste knop gebruiken om een foto te maken ipv sluiterknop
Verwijderd
Had ik idd.. maar had ook al die van SPB..dus ik denk dat ik die gewoon maar gebruik. Thanks for the info iig.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:32:
[...]
toevallig op je sd kaart geinstalleerd? had ik ook namelijk, werkte niet... gewoon opnieuw installeren, maar dan op t toestel zelf, resetten en werkt.... vind t overigens geen fijn keyboard, maar is misschien ff wennen
Dank je voor je reactie, heb net de simkaart van een collega gebruikt: geen enkel probleem dus de oplossing is inderdaad duidelijk. Vanmiddag even nieuw simkaartje halen!Michael Knight schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:44:
[...]
Check ff mijn reactie in je andere topic aangaande het niet kunnen versturen van SMS via je toestel.
Verder identieke situatie, maar ander modern toestel
Er zijn meerdere klachten over bekend bij Vodaone; toen ik in de winkel was, hadden er die dag al 2 mensen gebeld naar de klantenservice met klachten over het niet kunnen versturen van SMS..
Overigens vreemd dat in mijn geval de helpdesk direct constateerde dat het toestel wel kapot zou zijn.....
Verwijderd
Kan iemand mij die zwarte xperia background aanleveren? ook graag zonder XPERIA erop! Thanks!3dmaster schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:05:
Hebben anderen ook het probleem met muziek kopieren. Bij mij worden op het Media Experience Panel de artiesten niet altijd goed weergeven. Zo heb ik heel veel muziek verkeerd staan. Zo staat bijvoorbeeld nightwish er in als Nightwish en Nightwishh. Met als gevolg dat sommige albums uit elkaar worden gehaald. Ander voorbeeld is Rage, heb er 1 album op gezet maar die word nu ook uit elkaar gehaald. Een deel bij rage en een deel bij RAGE in blokletters.
(en coverart krijg ik ook niet werkend).
Verwijderd
heb mezelf inmiddels voorzien...Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:10:
[...]
Kan iemand mij die zwarte xperia background aanleveren? ook graag zonder XPERIA erop! Thanks!
excuse....
In het donker zijn de foto's van de X1 inderdaad enoooorm slecht. Maar in het licht zien ze er super scherp uit!Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:06:
[quote]ppaddo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:01:
[...]
[..]
Niet wazig ofzo ook al wordt er een klein beetje bewogen.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Verwijderd
Daarom zei ik.. Gewoon een nieuwe SIM aanvragen... Dat regelt VF in 1 seconde voor je.rodnet1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:09:
[...]
Dank je voor je reactie, heb net de simkaart van een collega gebruikt: geen enkel probleem dus de oplossing is inderdaad duidelijk. Vanmiddag even nieuw simkaartje halen!
Overigens vreemd dat in mijn geval de helpdesk direct constateerde dat het toestel wel kapot zou zijn.....
Verwijderd
kan iemand mij vertellen waarom de X1 de afbeeldingen verkleind...?
als ik een afbeelding als achtergrond instel, krijg je em meerdere keren te zien, niet scherm vullend?
terwijl de afmetingen wel groot genoeg zijn
als ik een afbeelding als achtergrond instel, krijg je em meerdere keren te zien, niet scherm vullend?
Verwijderd
SPB Pocket Plus is het antwoord..Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:39:
Ik heb zelf nog steeds geen programmaatje kunnen vinden waarmee je de tijd en de status van je batterij in het bovenste balkje kunt weergeven.
Dus tegelijkertijd. Iemand anders die dit al wel gevonden heeft?
Pfff, na echt uren zoekwerk, begrijp ik het nog steeds niet, heb ik mijn X1 moeten hard resetten, maar weet iemand, hoe je de SE Live Panel aan het werk krijgt? IK heb de T-Mobile branded version, dus zonder MSN, ik kan het gewoon niet selecteren in mijn panels, Facebook en Slideshow werkt wel.
Tuurlijk is het onzin.... ik post al meer dan 3500x alleen maar onzin.ppaddo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:01:
[...]
Dit lijkt me zo'n onzin verhaal. Ik heb een stokoude simkaart hier, volgens mij nog uit mijn pre-paid tijd (lees 1999 ofzo) Die werkt werkelijk zonder problemen in dit toestel. (Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat ik ooit een andere simkaart gehad heb van Vodafone).

Het was in mijn geval de oplossing bij een HTC Touch pro, waarvan al meerdere klachten bekend waren bij de klantenservice; dat ga ik toch niet verzinnen

Super! Fijn dat deze oplossing ook voor jou van toepassing isrodnet1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:09:
[...]
Dank je voor je reactie, heb net de simkaart van een collega gebruikt: geen enkel probleem dus de oplossing is inderdaad duidelijk. Vanmiddag even nieuw simkaartje halen!
Hopelijk kun je snel volledig genieten van je toestel!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
The PyroPath in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6"Omniferious schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:49:
Pfff, na echt uren zoekwerk, begrijp ik het nog steeds niet, heb ik mijn X1 moeten hard resetten, maar weet iemand, hoe je de SE Live Panel aan het werk krijgt? IK heb de T-Mobile branded version, dus zonder MSN, ik kan het gewoon niet selecteren in mijn panels, Facebook en Slideshow werkt wel.
En natuurlijk messenger installeren zoals ook wel ergens beschreven staat
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hier ook een toestel uit week 45 hoor, Vodafone. Dus ze zijn er welHendrikN schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:07:
[...]
Je weet zeker dat dit geen batterij uit wk45 is? Ik heb nog geen telefoons uit die week voorbij zien komen...
P8
Zucht..... Volgens mij staat 1 a 2 pagina's terug een antwoord op dezelfde vraag!Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:21:
kan iemand mij vertellen waarom de X1 de afbeeldingen verkleind...?
(Rechts bovenin staat trouwens ook een mooie zoekfunctie die zeer goed werkt)
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
En ook ik kan op de lijst met scheuren 
Heb alleen het idee dat alleen de "lak" is gescheurd en niet de behuizing zelf en het zit op een net andere plaats. Het zit bij mij in het "chrome" randje aan de kant van het sluiterknopje/volume knopjes, in het midden en tis geen kras want het is onregelmatig. Dus na mijn werk vanavond maar even langs de T-Mobile shop. Helaas is mijn printerinkt op, anders had ik wel even een hele rits foto's voor die shop uitgedraaid...
Zal iig de link opschrijven van hier en het XDA topic als "bewijs" dat het een productie fout is.
Ook ik heb een W44 toestel. Trouwens, Sprite backup staat ook op de CD van T-Mobile, weet eigenlijk niet of dat een volledige versie is... Zal vanmiddag eerst maar even een backupje draaien, want ik had net alles, maar dan ook echt alles naar wens ingesteld *zucht*
Heb alleen het idee dat alleen de "lak" is gescheurd en niet de behuizing zelf en het zit op een net andere plaats. Het zit bij mij in het "chrome" randje aan de kant van het sluiterknopje/volume knopjes, in het midden en tis geen kras want het is onregelmatig. Dus na mijn werk vanavond maar even langs de T-Mobile shop. Helaas is mijn printerinkt op, anders had ik wel even een hele rits foto's voor die shop uitgedraaid...
Zal iig de link opschrijven van hier en het XDA topic als "bewijs" dat het een productie fout is.
Ook ik heb een W44 toestel. Trouwens, Sprite backup staat ook op de CD van T-Mobile, weet eigenlijk niet of dat een volledige versie is... Zal vanmiddag eerst maar even een backupje draaien, want ik had net alles, maar dan ook echt alles naar wens ingesteld *zucht*
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
zeg vriendelijke vriend...Maikel64 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:12:
[...]
Zucht..... Volgens mij staat 1 a 2 pagina's terug een antwoord op dezelfde vraag!
(Rechts bovenin staat trouwens ook een mooie zoekfunctie die zeer goed werkt)
bedankt voor je antwoord maar ik zie niks hooor.....
wel over achtergronden wijzigen maar niet over de invulling
dus bij een antwoord ben ik je zeer erkentelijk
Verwijderd
Is het voor aankoop mogelijk een verkoper te laten controleren uit welke week een toestel komt? Ik wil graag een Xperia, het lijkt me een ideale telefoon, ik ben alleen wel huiverig over alle berichten wat betreft scheuren e.d.
Het lijkt wel alsof iedereen met een Xperia problemen heeft, loopt er ergens ook een poll om te zien of er mensen zijn met een Xperia die géén problemen hebben? De Nokia E50 die ik nu heb doet het al 3 jaar probleemloos, zelfs nadat hij verscheidene malen van grote hoogte is gevallen, en als de Xperia maar half zo betrouwbaar is dan ben ik al tevreden.
Het lijkt wel alsof iedereen met een Xperia problemen heeft, loopt er ergens ook een poll om te zien of er mensen zijn met een Xperia die géén problemen hebben? De Nokia E50 die ik nu heb doet het al 3 jaar probleemloos, zelfs nadat hij verscheidene malen van grote hoogte is gevallen, en als de Xperia maar half zo betrouwbaar is dan ben ik al tevreden.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:30:
[...]
zeg vriendelijke vriend...

Ik heb m'n xperia nu bijna een volledige week en ik vind het een supertoestel, hier ook absoluut geen klachten over de bouw van het toestel. Ik heb 2 jaar lang een Nokia N73 gehad en dat voelde allemaal een stuk minder stevig.
Ik moet nog wel wennen aan WM, ik ben nu al een paar jaar Symbian gewend en het is allemaal een hoop anders
Ik moet nog wel wennen aan WM, ik ben nu al een paar jaar Symbian gewend en het is allemaal een hoop anders
Verwijderd
Betekend het H'tje bovenin beeld nou altijd HSDPA, of kan dat nou ook UMTS zijn?
Want ik heb dat W'n'W standaard, wat als het goed is alleen UMTS is en geen HSDPA.
Want ik heb dat W'n'W standaard, wat als het goed is alleen UMTS is en geen HSDPA.
H = HSDPA, en volgens mij maak je tegenwoordig (ook met WnW) wel gebruik van het HSDPA netwerk van T-Mobile, helaas wordt de snelheid behoorlijk geknepen.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:45:
Betekend het H'tje bovenin beeld nou altijd HSDPA, of kan dat nou ook UMTS zijn?
Hey, daar heb ik ook sinds enkele dagen last van! heb me al suf gezocht, dus als iemand een oplossing weet....graag!Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:19:
Opeens is het 'automatisch verschijnen van namen' in een SMS in het AAN: veld verdwenen. Heb geen instellingen veranderd. Weet iemand hoe ik dit weer terug krijg?
Verwijderd
Ah ok, dankjewel!HendrikN schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:48:
[...]
H = HSDPA, en volgens mij maak je tegenwoordig (ook met WnW) wel gebruik van het HSDPA netwerk van T-Mobile, helaas wordt de snelheid behoorlijk geknepen.
Omdat ik dacht dat er bij W'n'W standaard alleen UMTS mogelijk was en geen HSDPA. Maar goed, wel weer voorspelbaar eigenlijk dat ze die snelheid beperken haha.
Misschien werkt dit (rooie60, let je ook op?):Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:30:
[...]
zeg vriendelijke vriend...
- ga naar start=> programma's => afbeeldingen en video's
- zoek de afbeelding op die je als achtergrond wilt en open hem
- druk linksonder op MENU => Instellen als achtergrond
Selecteer het gebied dat je als achtergrond wilt gebruiken, en kies de transparantie.
Daarna moet het werken!
Maar met dit soort dingen: ga gewoon eens spelen met je toestel en bekijk elk menuutje. Kom je er dan nog niet uit => google, lukt het dan nog niet => tweakers.
Het voordeel van HSDPA boven UMTS is dan wel weer behoorlijk lagere ping-tijden, dus we mogen niet klagenVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:50:
[...]
Ah ok, dankjewel!
Omdat ik dacht dat er bij W'n'W standaard alleen UMTS mogelijk was en geen HSDPA. Maar goed, wel weer voorspelbaar eigenlijk dat ze die snelheid beperken haha.
Ik kreeg het na het installeren van HTC keyboard, maar wat me opviel is dat als je het eerste deel vand e naam typt gevolgt door een spatie dat het dan wel weer naar boven komt, dus het werkt nog wel maar net even anders. als ik wil smsen naar "Jeroen" en ik type "je[spatie]" dan verschijnt het gewoon in beeld. onhandige omweg is op menu klikken en dan "namen controlleren" maar dat is wel vrij onhandig dus.DaSaN schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:49:
[...]
Hey, daar heb ik ook sinds enkele dagen last van! heb me al suf gezocht, dus als iemand een oplossing weet....graag!
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Kan je dat niet veranderen bijThe PyroPath schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:58:
[...]
Ik kreeg het na het installeren van HTC keyboard, maar wat me opviel is dat als je het eerste deel vand e naam typt gevolgt door een spatie dat het dan wel weer naar boven komt, dus het werkt nog wel maar net even anders. als ik wil smsen naar "Jeroen" en ik type "je[spatie]" dan verschijnt het gewoon in beeld. onhandige omweg is op menu klikken en dan "namen controlleren" maar dat is wel vrij onhandig dus.
Instellingen -> Invoer -> Woordaanvulling -> en dan bij suggereer na invoer van: 1 letter ipv spatie?
Hey, das een idee...maar helaas werkt het niet. Ook woordaanvulling bij het TOUCH toestenbord zelf aanvinken geeft geen resultaat (dwz: niet zonder de softresetten, want dat heb ik nog niet geprobeerd).Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:05:
[...]
Kan je dat niet veranderen bij
Instellingen -> Invoer -> Woordaanvulling -> en dan bij suggereer na invoer van: 1 letter ipv spatie?
Verwijderd
The PyroPath schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:58:
[...]
Ik kreeg het na het installeren van HTC keyboard, maar wat me opviel is dat als je het eerste deel vand e naam typt gevolgt door een spatie dat het dan wel weer naar boven komt, dus het werkt nog wel maar net even anders. als ik wil smsen naar "Jeroen" en ik type "je[spatie]" dan verschijnt het gewoon in beeld. onhandige omweg is op menu klikken en dan "namen controlleren" maar dat is wel vrij onhandig dus.
Daar heb ik niks veranderd. En net weer gekeken en daar staat alles nog hetzelfde. Hij geeft namelijk ook geen woord aanvulling meer in een SMS ook al staat het aangevinkt.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:05:
[...]
Werkt ook niet.
Enige verschil wat er kan zijn is dat hij nu in het menu op SPB keyboard staat. Ik zal dat is veranderen.
Verwijderd
Mijn X1 is vandaag retour gegaan naar 2call. Ik zal updates plaatsen over de garantie/service die ze me gaan geven. Bij mij brokkelde de behuizing rond de koptelefoon ingang af.
Verwijderd
Werkt ook niet.The PyroPath schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:58:
[...]
Daar heb ik niks veranderd. En net weer gekeken en daar staat alles nog hetzelfde. Hij geeft namelijk ook geen woord aanvulling meer in een SMS ook al staat het aangevinkt.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:05:
[...]
Enige verschil wat er kan zijn is dat hij nu in het menu op SPB keyboard staat. Ik zal dat is veranderen.
EDIT. Dat is het probleem. Gewoon terug veranderen naar standaard toetsenboard. Softreset en het werkt weer.
Argh!
Had begin deze week ook een scheurtje ontdekt, bij het "batterijknopje" naast de camera, ik dacht dat het wel mee zou vallen.
Valt er vandaag gewoon een stukje af! Bijna ter grootte van het driehoekje naast het batterijklepje. Heb even gekeken, het is gelukkig alleen behuizing maar wel erg slordig.
Ik moet hem eigenlijk wel opsturen naar GSMweb, maar ik zie er erg tegenop om hem weer weken kwijt te zijn...
Het is btw een 08W46..
Had begin deze week ook een scheurtje ontdekt, bij het "batterijknopje" naast de camera, ik dacht dat het wel mee zou vallen.
Valt er vandaag gewoon een stukje af! Bijna ter grootte van het driehoekje naast het batterijklepje. Heb even gekeken, het is gelukkig alleen behuizing maar wel erg slordig.
Ik moet hem eigenlijk wel opsturen naar GSMweb, maar ik zie er erg tegenop om hem weer weken kwijt te zijn...
Het is btw een 08W46..
Verwijderd
hmm heb vandaag weet iets hoor.
Een toestel uit week 46 nu 2 weken in bezit netjes mee omgegaan valt er vandaag een driekhoek je vanaf waarschachter een schroefje zit..
Vind het toch wel erg zonde, ik zou het eventueel kunnen lijmen, maar het is toch niet de bedoeling lijkt me.
Het toestel werkt kwa software prima, maar ik begin nu toch wel echt behoorlijk mn twijfels te krijgen of deze telefoon het een jaar uit gaat houden...
Een toestel uit week 46 nu 2 weken in bezit netjes mee omgegaan valt er vandaag een driekhoek je vanaf waarschachter een schroefje zit..
Vind het toch wel erg zonde, ik zou het eventueel kunnen lijmen, maar het is toch niet de bedoeling lijkt me.
Het toestel werkt kwa software prima, maar ik begin nu toch wel echt behoorlijk mn twijfels te krijgen of deze telefoon het een jaar uit gaat houden...
08wk46? Heb ik ook 
*heeft opeens koude rillingen bij de gedachte aan een paar weken zonder zijn nog te nieuwe schatje..
*heeft opeens koude rillingen bij de gedachte aan een paar weken zonder zijn nog te nieuwe schatje..
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Nou had afgesproken dat het ding morgen afgeleverd zou worden. Vanmiddag alles nog koek en ei, krijg ik vanavond een mailtje dat de afspraak verzet wordt. 1 Tip, koop nooit iets bij de phonehouse. Afspraken komen ze makkelijk genoeg niet na en coulance is ver te zoeken. Nou maar afwachten wanneer het toestel wel wordt afgeleverd
.
Met het oog op scheurtjes heb ik er dan ook de "Vervangende Toestel Service VIP" bijgenomenStokstaart schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:22:
08wk46? Heb ik ook
Verwijderd
Vandaag mijn brando screenprotector erop geplakt en dat lukte in 1 keer zonder belletje of stofje.
Ik las dat mensen er problemen mee hadden, dus bij deze mijn werkwijze:
Wel heb ik gemerkt dat er nu eerder vette vingers op het scherm komen, maar die zijn er wel makkelijk met een doekje af te vegen.
Ik las dat mensen er problemen mee hadden, dus bij deze mijn werkwijze:
- ipv de kraan had ik de douche aangezet (alleen warm) de douche zorgt voor meer stoom dan een straal uit de kraan.
- met keukenrol, beetje water en druppel zeep scherm goed schoongemaakt.
- met nieuwe vochtige keukenrol alle zeep verwijderd
- met nieuwe keukenrol het scherm volledig droog gemaakt.
- door te blazen de laatste kleine puntjes op het scherm verwijderd
- het scherm laten beslaan door er tegen te ademen, door de stoom in de badkamer blijft het laagje vocht op het scherm zitten
- folie van de protector af en op het scherm gelegd
- andere kant de folie verwijderen en met natte vinger nastrijken, gewoon de kleine belletjes naar een zijde duwen.
Wel heb ik gemerkt dat er nu eerder vette vingers op het scherm komen, maar die zijn er wel makkelijk met een doekje af te vegen.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een zilveren x1 uit week 45 en sinds een week ook een scheurtje bij de stylus.
Dus ook week 45 is wat briek!!!
Ik heb een zilveren x1 uit week 45 en sinds een week ook een scheurtje bij de stylus.
Dus ook week 45 is wat briek!!!
Verwijderd
@bezitters van X1 met scheur. Wat ik mij eigenlijk afvraag is, hebben jullie ook een mail gestuurd naar SE? Is dit probleem al bekend bij de fabrikant? Wat zijn hun reacties?
Oej, mijn X1 gaat helemaal niet meer aan!!
Hij is dood
Maar de pc reageert wel als ik hem in de usb prik
Iemand de knoppen combi om dat ding te resetten!
Hij is dood
Laat me raden.. er gaat ook een rode LED branden als je hem probeert aan te zettenFrunnik schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:59:
Hij is dood
Je accu is gewoon leeg, batterij er even uithalen en er weer indoen en daarna gewoon een tijd aan de lader hangen (10-15 min) en dan kun je hem weer aanzetten.
Ik heb dit ook een keer gehad, op de een of andere manier was de telefoon ultra snel leeggelopen. Waarschijnlijk een programma die zwaar op de achtergrond aan het draaien was.
Pfff zoeken blijft moeilijk....Frunnik schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:59:
Hij is dood
http://www.xperiapedia.com/index.php?title=FAQ:Reparatie
--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---
Mijn xperia heeft tot nu toe gelukkig nog geen scheuren, maar ik heb wel twee andere dingen.
Als ik mijn toestel op toetsenblokkering zet, dan gebeurt het soms wel dat de telefoon niet meer reageert, en dat zit er niks anders op dan de batterij eruit te halen, maar dat doe ik liever niet i.v.m. hoekjes die er zo maar afspringen.
Daarnaast heb ik ook wel eens met het TF3D panel, dat ik een melding krijgt: View changed (Portrait mode), of iets in die trant, en dan is TF3D dus vastgelopen en met ik het panel opnieuw laden.
Ook heb ik wel eens dat berichten niet reageert, dus sms, mms en mail. Telefoon opnieuw opstarten is de oplossing.
Als ik mijn toestel op toetsenblokkering zet, dan gebeurt het soms wel dat de telefoon niet meer reageert, en dat zit er niks anders op dan de batterij eruit te halen, maar dat doe ik liever niet i.v.m. hoekjes die er zo maar afspringen.
Daarnaast heb ik ook wel eens met het TF3D panel, dat ik een melding krijgt: View changed (Portrait mode), of iets in die trant, en dan is TF3D dus vastgelopen en met ik het panel opnieuw laden.
Ook heb ik wel eens dat berichten niet reageert, dus sms, mms en mail. Telefoon opnieuw opstarten is de oplossing.
Verwijderd
Dit heb ik ook, maar alleen als de telefoon aan de Brodin carkit of aan een ander NoName loader hangt. Met de originele lader nergens last van.StanPC schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:30:
Ik heb al een mailtje naar Brodin gestuurt, maar geen reactie gekregen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Als jij mij bedoelde, nee ik heb een week 46. Maar zoals in de voorgaande posts wel duidelijk is geworden, ben ik ook al niet meer veilig. Toch wel slecht voor een toestel van 550 euro dat de behuizing zo zwak is.bornin7ty2 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:50:
Ook toevallig een week 44-er?
2 leuke software updates:
- nieuwe google maps is uit met streetview (ga met PIE [dus niet OPERA, werkt om een of andere reden niet] naar http://m.google.com/maps)
- nieuwe versie van coreplayer (v1.3.0 Build 6213) is uit (nu met o.a. FLV support voor youtube)
Verder had ik vandaag voor het eerst wat raars met mn X1, na het versturen van een sms kreeg mn scherm ineens hele rare kleuren en deedtie heel vaag. Soft reset verhielp dit, dus no big problem so far.
- nieuwe google maps is uit met streetview (ga met PIE [dus niet OPERA, werkt om een of andere reden niet] naar http://m.google.com/maps)
- nieuwe versie van coreplayer (v1.3.0 Build 6213) is uit (nu met o.a. FLV support voor youtube)
Verder had ik vandaag voor het eerst wat raars met mn X1, na het versturen van een sms kreeg mn scherm ineens hele rare kleuren en deedtie heel vaag. Soft reset verhielp dit, dus no big problem so far.
[ Voor 32% gewijzigd door djjef85 op 11-12-2008 21:07 ]
wat mij opvalt is dat je de panels die je vooraf de release zag zoals:
http://mobile.smartphonem...es/Jun08/XperiaPanels.jpg
er gewoon niet zijn. dus bijv. je kan geen website, instellen als panel. vind ik wel een nadeel
om helemaal te mierenneuken: die visjes zien er veel mooier uit!
http://mobile.smartphonem...es/Jun08/XperiaPanels.jpg
er gewoon niet zijn. dus bijv. je kan geen website, instellen als panel. vind ik wel een nadeel
om helemaal te mierenneuken: die visjes zien er veel mooier uit!
Verwijderd
Hmz.. CorePlayer nog nergens te DLdjjef85 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:04:
2 leuke software updates:
Nu we het toch over CorePlayer hebben, ik heb hier nog 1.2.6, en het lukt me niet om een normale divx-avi af te spelen op de beste kwaliteit. Vind ik ergens toch wel raar, aangezien dat opzich no-biggy zou moeten zijn voor de X1.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:46:
[...]
Hmz.. CorePlayer nog nergens te DLNog ff wachten
Is het wachten op een e.o.a. hardware acceleratie driver o.i.d?
misschien iets creatiever zijn met Google?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:46:
[...]
Hmz.. CorePlayer nog nergens te DLNog ff wachten
[ Voor 16% gewijzigd door djjef85 op 11-12-2008 23:04 ]
Verwijderd
Ik heb nu als ik mijn toestel wat heen en weer schud een klein getik binnenin, alsof er iets los zit. Niet heel erg, maar je hoort het wel een beetje.
Dat had ik bij mijn oude P3600 van Orange op een gegeven moment ook, alleen bleek dat waarschijnlijk de trilfunctie te zijn, want die was er toen ook mee gestopt toen dat getik erger werd.
Hoop niet dat er echt iets los zit wat problemen gaat leveren op den duur. Het toestel komt trouwens uit week 47.
Dat had ik bij mijn oude P3600 van Orange op een gegeven moment ook, alleen bleek dat waarschijnlijk de trilfunctie te zijn, want die was er toen ook mee gestopt toen dat getik erger werd.
Hoop niet dat er echt iets los zit wat problemen gaat leveren op den duur. Het toestel komt trouwens uit week 47.
Dit is ook al een aantal keer gemeld in dit topic, dit is een onderdeel van het lagersysteem om het toetsenbord zo prachtig in- en uit te schuivenVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:05:
Ik heb nu als ik mijn toestel wat heen en weer schud een klein getik binnenin, alsof er iets los zit. Niet heel erg, maar je hoort het wel een beetje.
Ja, ik heb gelijk een mail naar SE gestuurd:Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:56:
@bezitters van X1 met scheur. Wat ik mij eigenlijk afvraag is, hebben jullie ook een mail gestuurd naar SE? Is dit probleem al bekend bij de fabrikant? Wat zijn hun reacties?
Daarop kreeg ik een standaard mail terug, die iemand anders eerder ook al had gepost:Na lang wachten ben ik eindelijk een blije eigenaar geworden van een Sony Ericsson Xperia X1, maar na nog geen maand in bezit, zit er een scheur in de plastic behuizing van mijn toestel. Dit is heel vervelend, want dit betekend dat mijn toestel een aantal weken weg is vanwege reparatie.
Nu wil ik u erop attenderen dat er volgens mij (en volgens vele anderen) een fout zit in de plastic behuizing van de X1. Op serieuze fora zoals XDA-developers en gathering.tweakers.net rapporteren veel mensen over scheuren en/of barsten in de behuizing rondom de stylus en/of de batterij. Het is echter maar een selecte groep X1-bezitters die actief meedoen op een dergelijk forum, dus wie weet wat er mis is met de toestellen van diegenen die niet op een forum aanwezig zijn. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want het is een serieus probleem.
Ik hoop snel van u te horen.
In mijn mail had ik links naar dit forum en naar het crack-in-case topic op XDA gezet. 'k Weet niet of ze daar überhaupt naar gekeken hebben... Ben bezig een nieuwe (lees: bozere/serieuzere) mail op te stellen, maar die stuur ik, denk ik, ergens volgende week op, als ik meer weet over de reparatie-status van mijn telefoon (die ligt nu bij 2call). Iemand nog ideeën voor wat ik in deze mail moet pleuren?"Wij kunnen van hieruit niet beoordelen wat er nu precies mis is met uw telefoon, maar u kunt uw telefoon ter controle of ter reparatie aanbieden bij een van onderstaande Sony Ericsson Service Locations of via de plaats van aankoop.
Wij verzoeken u eerst telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende service locatie.
Indien de garantie is vervallen, dan moet u er rekening mee houden dat aan de reparatie van uw toestel kosten verbonden zijn. De simkaart hoeft niet meegezonden te worden.
Neemt u aub uw aankoop nota mee, waar het IMEI (serienummer) op vermeld staat:"
*En dan een hele lijst met service points*
Verwijderd
Ook ik heb hem binnen van T-mobile, Opera zit er wel op; Start - Web 'n Walk en hij start dus Opera. Msn en Google panels idd niet, maar goed, dat is zo uitgezocht waar je die vandaan kan halen denk ik?Astennu schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:43:
Ik heb me X1 van tmobile binnen. Ze hadden gezecht dat die hetzelfde zou zijn als de normale maar dat is dus niet. Er zit geen google pannel op geen MSN en ook geen opra zal wel los geïnstalleerd moeten worden of zo.
En dat was toch ook de opzet van Xperia, dat iedereen hem kan aanpassen naar eigen wens?

Mijn probleempje is alleen dat ik, ondanks dat ALLES is gewist, de melding blijf houden op mijn scherm dat ik 7 ongelezen sms/mms berichten heb...

Vanavond maar even gezellig naar de T-mobile shop in de stad
Heb je deze tool al geprobeerd? Heb een tijd terug hetzelfde probleem gehad met mijn HTC Wizard en heb deze tool toen van XDA gehaald, werkte toen primaVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 06:40:
[...]
Ook ik heb hem binnen van T-mobile, Opera zit er wel op; Start - Web 'n Walk en hij start dus Opera. Msn en Google panels idd niet, maar goed, dat is zo uitgezocht waar je die vandaan kan halen denk ik?
En dat was toch ook de opzet van Xperia, dat iedereen hem kan aanpassen naar eigen wens?![]()
Mijn probleempje is alleen dat ik, ondanks dat ALLES is gewist, de melding blijf houden op mijn scherm dat ik 7 ongelezen sms/mms berichten heb...![]()
Vanavond maar even gezellig naar de T-mobile shop in de stad
Verwijderd
Wat een standaard k*t reactie. Ik zou inderdaad een boze mail sturen en dan moet dit door meerdere mensen worden gedaan om hen te laten beseffen dat jij niet de enige bent met de klacht. Ik wil dit toestel al een tijdje, maar ik begin serieus over na te denk om het niet te kopen na al die meldingen over scheuren. Ik wil het aanschaffen met een twee jarig abonnenement en ik weet niet of het twee jaar gaat volhouden. Behuizing is echt een tegenvaller voor een toestel van 600 euries.Wicked_Wy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:33:
Ja, ik heb gelijk een mail naar SE gestuurd:
Daarop kreeg ik een standaard mail terug, die iemand anders eerder ook al had gepost:
In mijn mail had ik links naar dit forum en naar het crack-in-case topic op XDA gezet. 'k Weet niet of ze daar überhaupt naar gekeken hebben... Ben bezig een nieuwe (lees: bozere/serieuzere) mail op te stellen, maar die stuur ik, denk ik, ergens volgende week op, als ik meer weet over de reparatie-status van mijn telefoon (die ligt nu bij 2call). Iemand nog ideeën voor wat ik in deze mail moet pleuren?
Verwijderd
Pfff ik word echt moe van deze toestellen, dit is nu mijn tweede toestel 1tje uit week 46 dit keer. En sinds vandaag ook een scheur bij de ingang van de stylus.
Ik denk dat ik het er dit keer maar bij laat aangezien ik al over de 8dagen omruilgarantie heen ben en mijn toestel niet lang kwijt wil zijn.
(het pocket plus programma werkt overigens echt geweledig!!! echt een aanrader)
Ik denk dat ik het er dit keer maar bij laat aangezien ik al over de 8dagen omruilgarantie heen ben en mijn toestel niet lang kwijt wil zijn.
(het pocket plus programma werkt overigens echt geweledig!!! echt een aanrader)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 09:23 ]
Verwijderd
Mods.. Kunnen we het software deel en het scheur deel niet scheiden? Ik vind dat het zo wel onoverzichtelijk wordt..
U vraagt, wij draaien: Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topicVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:28:
Mods.. Kunnen we het software deel en het scheur deel niet scheiden? Ik vind dat het zo wel onoverzichtelijk wordt..
Toevallig heb ik gisteren al aangeklopt bij de mods m.b.t. dit probleem en heb ik vandaag zojuist toestemming gekregen hiervoor
Ja, stuur je mail naar BRODIT.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:50:
Ik heb al een mailtje naar Brodin gestuurt, maar geen reactie gekregen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
Super!SoaDmaggot schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:33:
[...]
U vraagt, wij draaien: Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
Toevallig heb ik gisteren al aangeklopt bij de mods m.b.t. dit probleem en heb ik vandaag zojuist toestemming gekregen hiervoor
Ik heb sinds een maand ook een Xperia. Er zijn 2 probleempjes die bij mij blijven terugkeren, misschien hebben jullie een makkelijke oplossing daarvoor.
1. Soms is het icoontje van mijn "onscreen-toetsenbord" verdwenen, waardoor ik die dus niet kan oproepen
2. Als ik ermee internet krijg ik soms wel eens de melding dat de server niet gevonden kan worden. Maar als ik die melding krijg kan ik daarna geen enkele site meer bezoeken en krijg telkens dezelfde melding.
Voor beide problemen kan ik mijn toestel wel uit en weer aan zetten en dan zijn beide problemen wel opgelost, maar is er niet een betere/makkelijkere methode?
Alvast bedankt voor de hulp (en excuses als dit al in een van de topics is voor gekomen).
1. Soms is het icoontje van mijn "onscreen-toetsenbord" verdwenen, waardoor ik die dus niet kan oproepen
2. Als ik ermee internet krijg ik soms wel eens de melding dat de server niet gevonden kan worden. Maar als ik die melding krijg kan ik daarna geen enkele site meer bezoeken en krijg telkens dezelfde melding.
Voor beide problemen kan ik mijn toestel wel uit en weer aan zetten en dan zijn beide problemen wel opgelost, maar is er niet een betere/makkelijkere methode?
Alvast bedankt voor de hulp (en excuses als dit al in een van de topics is voor gekomen).
Nou dat doet pijn om dit te lezen.
Heb hem zaterdag gehaald bij de belcompany.
Heb hem echter nog niet in gebruik.
Ik wilde juist geen HTC omdat ik daar juist zo'n slecht gevoel bij had ivm mijn vorige telefoon de S730 waar veel beloofd werdt en niets waar gemaakt.
en dan lees je dit en dat is wel het laatste wat ik had verwacht van SE.....
Ik ga mn week nummer badge maar even controleren als ik thuis ben vanavond.
Ik wilde juist geen HTC omdat ik daar juist zo'n slecht gevoel bij had ivm mijn vorige telefoon de S730 waar veel beloofd werdt en niets waar gemaakt.
Hoezo het laatste wat je verwacht had van SE? Het is geen kwestie van low-budget fabricage, tevens is het ook onduidelijk hoe SE het probleem verder af zal handelen. Afaik hebben ze het probleem al erkent en is het kwa garantie verder ook perfect gesteld..Atomium schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:50:
Nou dat doet pijn om dit te lezen.
Verf en laktechnologie is zo makkelijk niet, hier dient met ontzettend veel rekening gehouden te worden. Helemaal wanneer materialen krimpen en uitzetten kan het nogal eens fout gaan (zoals in de wintertijd bv).
Verwijderd
Ah ok! Sorry dat ik het weer meld danHendrikN schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:27:
[...]
Dit is ook al een aantal keer gemeld in dit topic, dit is een onderdeel van het lagersysteem om het toetsenbord zo prachtig in- en uit te schuiven
Verwijderd
ik snap die batterij echt niet he...
ik gebruik deze phone een dag lang, beetje internet paar sites gecheckt, 1 youtube filmpje, 5,6 mp3tjes, 5,6 telefoontjes gepleegd, paar mailtjes verstuurd en gelezen.. sta ik savonds in een kroeg wil ik een nummer noteren van een mooie vrouw.. schuif ik m open.. wat staat er in beeld 'toestel gaat over 10 seconden uit' .
Is die batterij gewoon zo goed als op!
Kom op hey dit kan toch niet.. alsof je een Ferrari Enzo hebt met een Suzuki Alto tankinhoud.. echt belachelijk. Wat moet ik nou met deze phone, hij kan heel veel, ik wil er ook veel mee doen.. maar het gaat gewoon niet met die batterij! Heb het toestel nu 2 weken via gsmweb en die batterij is net zo zwak als die van mn vorige nokia 6300.. elke avond laden en vooral NIET teveel gebruik maken van de fantastische mogelijkheden wil ik hem meer dan een dag kunnen gebruiken.. schandalig. Wat moet ik hier nou mee?
ik gebruik deze phone een dag lang, beetje internet paar sites gecheckt, 1 youtube filmpje, 5,6 mp3tjes, 5,6 telefoontjes gepleegd, paar mailtjes verstuurd en gelezen.. sta ik savonds in een kroeg wil ik een nummer noteren van een mooie vrouw.. schuif ik m open.. wat staat er in beeld 'toestel gaat over 10 seconden uit' .
Kom op hey dit kan toch niet.. alsof je een Ferrari Enzo hebt met een Suzuki Alto tankinhoud.. echt belachelijk. Wat moet ik nou met deze phone, hij kan heel veel, ik wil er ook veel mee doen.. maar het gaat gewoon niet met die batterij! Heb het toestel nu 2 weken via gsmweb en die batterij is net zo zwak als die van mn vorige nokia 6300.. elke avond laden en vooral NIET teveel gebruik maken van de fantastische mogelijkheden wil ik hem meer dan een dag kunnen gebruiken.. schandalig. Wat moet ik hier nou mee?
Batterij kun je erin laten, vlak naast de batterij zit een reset-knopje (onder de batterijdeksel)StanPC schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:30:
Mijn xperia heeft tot nu toe gelukkig nog geen scheuren, maar ik heb wel twee andere dingen.
Je kunt eens beginnen met de internetverbinding uit te zetten zolang je hem niet gebruikt. Dat scheelt al uren.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:15:
Verwijderd
Heel handig tooltje om de batteryspanning te volgen, kan tevens nog veel meer. Heb ik op mn HTC Artemis altijd veel plezier van gehad!
http://www.chi-tai.info/c...tus_xda_neo_wm5_im_cs.htm
http://www.chi-tai.info/c...tus_xda_neo_wm5_im_cs.htm
Hmmm, mijn plezier van de X1 was ook niet van erg lange duur.
Na 3 weken een scheurtje in de behuizing, op een hoek dit keer... Erg sterk is het plastic niet blijkbaar
. Verder zat er wat ruimte tussen het batterijklepje en de behuizing, maar het ergste was nog wel dat mijn accu na max 2 dagen er mee ophield. En dit was dan zonder bellen, alleen stuk of 15 smsjes en wat mailtjes ontvangen.
Van meneer en mevrouw Hi krijg ik een nieuwe, dus dat is wel netjes (alhoewel dat mag ook wel, maar voor hetzelfde geld doen ze moeilijk).
Moet zeggen dat als mijn nieuwe qua accu tenminste paar dagen langer meegaat EN de behuizing wat beter afgewerkt en steviger is ik zeer tevreden zal zijn met dit toch wel ubergeile speeltje
. Het was trouwens een week 44 apparaat, ik durf het bijna niet te posten
.
*weg* Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor
Na 3 weken een scheurtje in de behuizing, op een hoek dit keer... Erg sterk is het plastic niet blijkbaar
Van meneer en mevrouw Hi krijg ik een nieuwe, dus dat is wel netjes (alhoewel dat mag ook wel, maar voor hetzelfde geld doen ze moeilijk).
Moet zeggen dat als mijn nieuwe qua accu tenminste paar dagen langer meegaat EN de behuizing wat beter afgewerkt en steviger is ik zeer tevreden zal zijn met dit toch wel ubergeile speeltje
*weg* Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor
[ Voor 31% gewijzigd door pven op 12-12-2008 14:38 ]
Speed kills, but beauty lives forever...
Haar nummer opschrijven op een bierviltje.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:15:
Verwijderd
Wat ik erg opvallend vind is dat iedereen het heeft over de, in sommige gevallen, slechte bouwkwaliteit van de X1 en dat dit de schuld zou zijn van SE. Is het echter niet zo dat dit vooral de fabrikant van het hardware gedeelte (HTC) aan te rekenen is? Nou weet ik niet in hoeverre het toestel door HTC gebouwd is en of het dus om het complete toestel of alleen het binnenwerk gaat. En het is uiteraard SE dat eindverantwoordelijk is en blijkbaar de hardware niet voldoende getest heeft oid voordat zij het product in de markt zetten. Maar dan nog heb ik het idee dat het wederom HTC is dat een gebrekkig product geleverd heeft. In dit geval aan SE ipv direct aan de consument.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 16:39 ]
Waar koop je die softcase nieuw??kimjansen schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:10:
Hmmm, mijn plezier van de X1 was ook niet van erg lange duur.
Na 3 weken een scheurtje in de behuizing, op een hoek dit keer... Erg sterk is het plastic niet blijkbaar. Verder zat er wat ruimte tussen het batterijklepje en de behuizing, maar het ergste was nog wel dat mijn accu na max 2 dagen er mee ophield. En dit was dan zonder bellen, alleen stuk of 15 smsjes en wat mailtjes ontvangen.
Moet zeggen dat als mijn nieuwe qua accu tenminste paar dagen langer meegaat EN de behuizing wat beter afgewerkt en steviger is ik zeer tevreden zal zijn met dit toch wel ubergeile speeltje. Het was trouwens een week 44 apparaat, ik durf het bijna niet te posten
.
[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 12-12-2008 14:39 ]
Verwijderd
Is er geen instelling of app of iets dergelijks waarmee ik die internetverbinding actief heb wanneer ik zelf opera/youtube/msn/gmail/hotmail wil openen/syncen?FrenzyFreak schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:42:
[...]
Je kunt eens beginnen met de internetverbinding uit te zetten zolang je hem niet gebruikt. Dat scheelt al uren.
dus dat me internet alleen aanstaat/gaat als ik het nodig heb??
volgens mij in de comm manager de datacommunicatie op "off" zetten,bij mij zie ik dat de x1 connectie maakt als ik naar een site ga,of op msn inlog etc.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:28:
[...]
Is er geen instelling of app of iets dergelijks waarmee ik die internetverbinding actief heb wanneer ik zelf opera/youtube/msn/gmail/hotmail wil openen/syncen?
dus dat me internet alleen aanstaat/gaat als ik het nodig heb??
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
ik weet nie maar ik zie niets van datacommunicatie staan in de communicatie manager mrsar.mrsar schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:35:
[...]
volgens mij in de comm manager de datacommunicatie op "off" zetten,bij mij zie ik dat de x1 connectie maakt als ik naar een site ga,of op msn inlog etc.
Het zou mooi zijn als je kon instellen dat internet altijd uitstaat en 1 of 2 keer per dag even aangaat om je mail te syncen en dan verder een verbinding te maken als je dat zelf wilt zonder al teveel poespas. Dat je een app start en internet dan automatisch aangaat en na afloop automatisch weer uit.
wie weet hier raad mee?
Dat is dus `Data Communication`.. Overigens hier een tool die je verbinding er na 1 minuut automatisch uitknikkert en pas weer opengooid als je hem nodig hebt (of dus je mail bijvoorbeeld automatisch laat binnenhalen)Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:42:
[...]
ik weet nie maar ik zie niets van datacommunicatie staan in de communicatie manager mrsar.
[ Voor 31% gewijzigd door PeterSelie op 12-12-2008 14:51 ]
Verwijderd
SoaDmaggot ik heb die tool zojuist geinstalleerd op mn x1. Alleen zie ik de tool nergens terug in mn programmas? Vroeg me af waar ik het terug kan vinden; hoe te gebruiken éénmaal geinstalleerd??
BVD
dit lijkt me de oplossing trouwens..
BVD
Verwijderd
Ik snap niks meer van die telefoon.. Opeens na niks doen kijk ik op m'n telefoon die op m'n bureau ligt en staat er opeens een analoge klok in m'n start balk terwijl hij een uur daarvoor gewoon digitaal stond
Verwijderd
Dit was ook de reden dat ik heel lang heb getwijfeld dit toestel te kopen, omdat ik slechte ervaringen heb met htc en n dus weer, al mn tweede X1 met een scheurVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:14:
Wat ik erg opvallend vind is dat iedereen het heeft over de, in sommige gevallen, slechte bouwkwaliteit van de X1 en dat dit de schuld zou zijn van SE. Is het echter niet zo dat dit vooral de fabrikant van het hardware gedeelte (HTC) aan te rekenen is? Nou weet ik niet in hoeverre het toestel door HTC gebouwd is en of het dus om het complete toestel of alleen het binnen werk gaat. En het is uiteraard SE dat eindverantwoordelijk is en blijkbaar de hardware niet voldoende getest heeft oid voordat zij het product in de markt zetten. Maar dan nog heb ik het idee dat het wederom HTC is dat een gebrekkig product geleverd heeft. In dit geval aan SE ipv direct aan de consument.

De oplossing is heel simpel, en heel makkelijk te vinden als je even zoekt in GoT!Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:07:
Ik snap niks meer van die telefoon.. Opeens na niks doen kijk ik op m'n telefoon die op m'n bureau ligt en staat er opeens een analoge klok in m'n start balk terwijl hij een uur daarvoor gewoon digitaal stond
Weet iemand een goede SNES/NES en GBA emulator voor de smartphones?
Ik kan alleen GBACE vinden en die is al erg gedateerd. De rest wat ik vind is volgens fora niet geschikt voor op smartphones.
Ik kan alleen GBACE vinden en die is al erg gedateerd. De rest wat ik vind is volgens fora niet geschikt voor op smartphones.
Zoek anders even in dit topic. Ik heb het nog benoemd. Het is een registeraanvulling, dus geen progje. Anders kun je met advanced config het ook aanpassen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:17:
SoaDmaggot ik heb die tool zojuist geinstalleerd op mn x1. Alleen zie ik de tool nergens terug in mn programmas? Vroeg me af waar ik het terug kan vinden; hoe te gebruiken éénmaal geinstalleerd??
BVD
[ Voor 10% gewijzigd door Wesnam op 12-12-2008 17:13 ]
Verwijderd
oke man bedankt, ja ik had het al eens eerder langs zien komen inderdaad. Toen geprobeerd met die advanced config maar die later samen met framework 3.5 eraf gegooid ivm vertragingen ed.
Maar weet je misschien hoe ik kan waarnemen of het ook werkt? Ik heb het correct geinstalleerd allemaal. Is het niet zo dat ik nu GEEN 3G bovenin hoor te zien? Ik zit nu een tijd bv niet op internet op mn toestel maar ik ik zie dan een driehoekje en 3G in mn startscherm staan? Dit betekent toch dat je verbinding hebt wat dus niet hoort na 1 minuut?
Maar weet je misschien hoe ik kan waarnemen of het ook werkt? Ik heb het correct geinstalleerd allemaal. Is het niet zo dat ik nu GEEN 3G bovenin hoor te zien? Ik zit nu een tijd bv niet op internet op mn toestel maar ik ik zie dan een driehoekje en 3G in mn startscherm staan? Dit betekent toch dat je verbinding hebt wat dus niet hoort na 1 minuut?
Verwijderd
I know.. maar het is toch raar dat er dingen vanzelf veranderd worden?DaSaN schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:42:
[...]
De oplossing is heel simpel, en heel makkelijk te vinden als je even zoekt in GoT!
Verwijderd
Ja, was op de HTC toestellen ookal een bekend probleem.. Misschien dat dit hetzelfde soort iets is??Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:20:
[...]
I know.. maar het is toch raar dat er dingen vanzelf veranderd worden?
Ik moet zeggen dat mijn X1 momenteel echt probleemloos en snel werkt. En tot nu toe heb ik ook nog geen enkele scheur o.i.d. kunnen ontdekken...
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 12-12-2008 17:50 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Ondanks de negatieve berichten vanmiddag toch maar een X1 aangeschaft met een Vodafone abonnement. De meneer was zo aardig om mij dezelfde aanbieding te geven als het online aanbod: 2 jaar lang 20% korting op de bundel en 1 jaar lang internet voor 2,50 per maand. Toestel was overigens gratis bij een 2-jarig 27,50 dus het leek me geen verkeerde deal.
Wat betreft de telefoon, de omschakeling van Symbian naar Windows Mobile is groot. Het gewent echter snel, het toestel is behoorlijk snel en de bediening is prettig. Het internetten is echter wel langzaam, erg langzaam zelfs. De snelheid doet me denken aan GPRS, dus ik vraag me af of mijn internet alwel geactiveerd is. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan controleren?
Wat betreft de telefoon, de omschakeling van Symbian naar Windows Mobile is groot. Het gewent echter snel, het toestel is behoorlijk snel en de bediening is prettig. Het internetten is echter wel langzaam, erg langzaam zelfs. De snelheid doet me denken aan GPRS, dus ik vraag me af of mijn internet alwel geactiveerd is. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan controleren?
mobiele speedtest draaien
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.