Ik vind het soms best jammer dat Gnome de default DE van Ubuntu is. De ontwikkeling van KDE4 gaat veel sneller. Vergelijk KDE 4.0 (enorm buggy) met 4.3 (veel stabieler, nieuwe features, etc), en dat in ~1,5 jaar tijd. Wat is er nu concreet aan Gnome veranderd/verbeterd in diezelfde periode?Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:26:
Ik vind momenteel KDE4.3 toch wel heel erg mooi in vergelijking tot Gnome en dat terwijl ik van huis uit geen KDE liefhebber ben. Voorbeeld hoe KDE4.3 er standaard uit ziet
http://www.kde.org/announcements/4.3/
[afbeelding]
[afbeelding]
Bijdragen aan open-source moet aantrekkelijk zijn en dat doe je met goede talen en frameworks (C++ en Qt ftw) en niet door hardnekkig, zonder goede reden (anno 2009), vast te blijven houden aan C. Nadeel van KDE is dat het soms wat druk overkomt, daar zouden die usability mensen van Canonical kunnen helpen (die zich nu dus vooral op Gnome richten).
Verder niets tegen Gnome/GTK, er is prima mee te werken. Het is wel frustrerend dat men basic features blijft weren. Probeer maar eens een bestand te verplaatsen, renamen, openen etc. in een GTK File Save dialog