Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
psy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:21:
[...]

Ik heb dat schema nog eens bekeken en ik vind het toch wel een beetje raar.
Ik kan op mijn 42PZ85 op 3 meter afstand toch echt nog de desktop lezen op 1920x1200. Verdomd lastig, dat wel, maar het kan. En het is een groot verschil met 1280x720.

Ik denk dat er in de praktijk verdomd weinig echt verschil zal zijn tussen 720p op een PX80 en 1080p op een PZ80/85/800. Maar dat schema.... ik kan er niets mee.
Het schema geeft de afstand aan waarbinnen je moet blijven om t verschil tussen hdready en full hd überhaubt te kunnen zien.
Het is dus niet zo dat je de letters niet meer zou kunnen lezen als je full hd kijkt ;)

Ik blijf t vertellen: het is onmogelijk om 720p te kijken op n full hd, dat kàn helemaal niet.
Je kunt alleen de input wijzigen, de tv rekt dit weer uit naar full hd en daarom ziet 720p er op n hdready er beter uit dan op n full hd.

Ik ben trouwens blij verrast door de goede kwaliteit van het geluid van de px80. Hij klinkt zelfs beter dan mn jvc crt bak van 4 jaar oud!

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 24-12-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Birello schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:23:
Qua specificaties lees ik op de Vogels-site dat de VFW332 geschikt is voor de 37PX80? Zijn er mensen die deze beugel hebben of juist niet genomen hebben voor hun 37-inch panasonic?

http://www.vogels.com/pag...bclassification=31&id=389
Begrijp ik goed dat je een draai -en kantelbare muursteun wilt?
Als dit zo is, zou ik eens (bijv) voor Dagetti gaan kijken.

Ik dacht in eerste instantie ook voor Vogels te gaan.
Tot ik de Vogels en Dagetti e.a. naast elkaar kon vergelijken.
Vogels komt dan (is dit voor een deel ook), erg plastic en gammel over.

Hierdoor zal ik niet meer Vogels kiezen, maar (bijv) Dagetti. Kost meer, heb je ook meer.

Uiteraard zijn er andere merken die indien alleen voor platte muurbevestiging dienen, prima zijn.

Als je draai -en kantelbaar wilt, raad ik je aan verder dan Vogels te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Thx Bi-zonder, ga eens naar Dagetti kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
ik zie bij Dagtti alleen meubels en geen steunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
BackSlash schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:07:
[...]

Ja de meesten zullen denk ik niet hun tv op 1 meter kijkafstand gebruiken, helemaal niet voor dagelijks gebruik :) Toch bedankt voor je informatie. Ik heb nu wel het idee dat een 1024x768 plasma niet ideaal is.
Wel jammer dat je fans hoort bij 1 meter afstand. Nu hoop ik dat iemand me nog kan vertellen hoe scherp het beeld echt is vanaf 1 meter kijkafstand :)
Ik heb wel veel ervaring met console-gaming op xbox360 en ps3 (die gebruik ik als blu-ray speler).
Ik zit op 2-2.5 meter van n 50inch hdready 1366x768 plasma en dat is loepzuiver.
Consoles zijn aangesloten met hdmi en staan op 1080p.
Het verschil met full hd is op dit scherm op deze afstand niet te zien. Zodra ik n verschil ga zien ga ik sparen voor n vervanger.

Pc staat op 720p maar daar game ik niet op. Wel dagelijks internetten en dat gaat heel goed.
Ik hoor geen fans.

Echter: ik weet niet wat n 1024x768 reso doet icm pc op zo'n korte afstand, ook met betrekking tot internetten.
Sluit n laptop aan in de winkel en test t eerst. Zonder t zelf te hebben getest en gezien, moet je t sowieso niet doen.

1 meter is wel èrg dichtbij. Mn vorige scherm (30 inch lcd) had ik ook aan de muur net boven mn bureau en dat was perfect voor gamen en internetten vanaf mn bureaustoel.
Maar toen ik de plasma kocht heb ik t bureau weggedaan, n lekker bankje gepakt en de plasma op ooghoogte gezet. Nu internet ik met draadloos toetsenbord en muis heerlijk vanaf de bank. Ik wil nooit meer anders!
Misschien ook iets voor jou?

[ Voor 32% gewijzigd door Ferry34 op 24-12-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

BackSlash schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:07:
[...]

Ja de meesten zullen denk ik niet hun tv op 1 meter kijkafstand gebruiken, helemaal niet voor dagelijks gebruik :) Toch bedankt voor je informatie. Ik heb nu wel het idee dat een 1024x768 plasma niet ideaal is.
Wel jammer dat je fans hoort bij 1 meter afstand. Nu hoop ik dat iemand me nog kan vertellen hoe scherp het beeld echt is vanaf 1 meter kijkafstand :)
Heb een 42PZ85. Op 1 meter afstand is het beeld nog steeds haarscherp op 1920x1200. Pas bij een halve meter ga je de pixels zien. Dit kan je in een winkel ook makkelijk testen :)

Het gezoem waar jij denk ik op doelt is het 'plasma' gezoem, bij een wit beeld. Dat is wel aanwezig maar alleen als je het geluid uit hebt staan. Hetzelfde geldt voor de fan's, deze zijn eigenlijk onhoorbaar.

Het beeld is ook met een 720p signaal zeer goed te noemen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
\za
Birello schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:48:
ik zie bij Dagtti alleen meubels en geen steunen
Ik noemde bijv. Dagetti. Voor draai -en kantelbaar kun je bijv. kijken: Barkan, TVS-plasma80. Kijk eens in een zaak en voel en zie het verschil met Vogels.
Voor meubels bijv.: Dagetti en Spectral schieten er dan uit. Spectral en Dagetti hebben eveneens zeer mooie accesoires.

Zelf ben ik aan het sparen voor een volledig gemotoriseerde Dagetti of/ Spectral-standaard, inclusief kabelwegwerkers, cd/dvd rekken e.d. Eindresultaat wordt dan mooi :Y
weet nog niet of ik voor 2008/ 2009 model ga, vandaar optie open w.b.t. eindkeus Dagetti of Spectral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ferry34 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:01:
[...]

Ik heb wel veel ervaring met console-gaming op xbox360 en ps3 (die gebruik ik als blu-ray speler).
Ik zit op 2-2.5 meter van n 50inch hdready 1366x768 plasma en dat is loepzuiver.
Consoles zijn aangesloten met hdmi en staan op 1080p.
Het verschil met full hd is op dit scherm op deze afstand niet te zien. Zodra ik n verschil ga zien ga ik sparen voor n vervanger.

Pc staat op 720p maar daar game ik niet op. Wel dagelijks internetten en dat gaat heel goed.
Ik hoor geen fans.
Thanks voor je reply :) Het is niet geheel de situatie die ik voor ogen heb (ik wil hooguit een 42 inch en een kleinere kijkafstand) maar geeft toch een goede indicatie.
Echter: ik weet niet wat n 1024x768 reso doet icm pc op zo'n korte afstand, ook met betrekking tot internetten.
Sluit n laptop aan in de winkel en test t eerst. Zonder t zelf te hebben getest en gezien, moet je t sowieso niet doen.
Ik ben ook erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Ik ben deze kerst bij mn ouders, die hebben een 42 inch plasma op 1024x768... dus dat ga ik zeker even proberen.
1 meter is wel èrg dichtbij. Mn vorige scherm (30 inch lcd) had ik ook aan de muur net boven mn bureau en dat was perfect voor gamen en internetten vanaf mn bureaustoel.
Maar toen ik de plasma kocht heb ik t bureau weggedaan, n lekker bankje gepakt en de plasma op ooghoogte gezet. Nu internet ik met draadloos toetsenbord en muis heerlijk vanaf de bank. Ik wil nooit meer anders!
Misschien ook iets voor jou?
Hehe nee dank je, de plasma is alleen voor gamen (en wellicht later ook wat tv kijken als ik de kabel naar boven heb doorgetrokken). Ik heb een mooie 24 CRT waar ik prima desktop werk mee kan verrichten. Ook heb je voor FPS games echt een muis + keyboard nodig, dat werkt niet vanaf de bank.
psy schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:17:
[...]

Heb een 42PZ85. Op 1 meter afstand is het beeld nog steeds haarscherp op 1920x1200. Pas bij een halve meter ga je de pixels zien. Dit kan je in een winkel ook makkelijk testen :)

Het gezoem waar jij denk ik op doelt is het 'plasma' gezoem, bij een wit beeld. Dat is wel aanwezig maar alleen als je het geluid uit hebt staan. Hetzelfde geldt voor de fan's, deze zijn eigenlijk onhoorbaar.

Het beeld is ook met een 720p signaal zeer goed te noemen.
Heb je de tv ook aangesloten op je pc? Hoe verstuur je de 720P naar de tv?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-04 21:19
Goed, na veel leechen op dit forum en andere, heb ik maar een 42pz80 aangeschaft als vervanging van mijn 4:3 CRT uit de steentijd. Na eerst een foutief px80 opgestuurd gekregen te hebben, kon ik dan gister eindelijk gaan testen. Gister Batman op BluRay gekeken, en was echt onder de indruk. Ook SD content valt me (na het verwijderen van de Scartbox tussen mijn receiver en de TV) zeker niet tegen.

Toen ik echter spellen ging testen op phosphor lag, blijkt dit in sommige gevallen toch duidelijk zichtbaar. Gears of War (1) is een drama als je in targetting mode gaat ronddraaien, en hetzelfde zag ik bij ten minste 1 level van Call of Duty 4. De paar andere spellen die ik getest heb laten dit probleem pas weer zien als je er echt naar gaat zoeken. Ik zit daarom toch een beetje te twijfelen of ik de TV wel wil houden - ik heb wettelijk nog een kleine week om te ruilen. Heeft iemand die hier ook gevoelig voor is ervaring met of dit probleem na het 'inspelen' echt veel minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

BackSlash schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:15:
[...]

Heb je de tv ook aangesloten op je pc? Hoe verstuur je de 720P naar de tv?
Via HTPC, deze stuurt altijd 1080p uit, 720p wordt geupscaled.
PS3 schakelt zelf voortdurend van 720p naar 1080p afhankelijk van spel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Murazor4096 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:39:
Goed, na veel leechen op dit forum en andere, heb ik maar een 42pz80 aangeschaft als vervanging van mijn 4:3 CRT uit de steentijd. Na eerst een foutief px80 opgestuurd gekregen te hebben, kon ik dan gister eindelijk gaan testen. Gister Batman op BluRay gekeken, en was echt onder de indruk. Ook SD content valt me (na het verwijderen van de Scartbox tussen mijn receiver en de TV) zeker niet tegen.

Toen ik echter spellen ging testen op phosphor lag, blijkt dit in sommige gevallen toch duidelijk zichtbaar. Gears of War (1) is een drama als je in targetting mode gaat ronddraaien, en hetzelfde zag ik bij ten minste 1 level van Call of Duty 4. De paar andere spellen die ik getest heb laten dit probleem pas weer zien als je er echt naar gaat zoeken. Ik zit daarom toch een beetje te twijfelen of ik de TV wel wil houden - ik heb wettelijk nog een kleine week om te ruilen. Heeft iemand die hier ook gevoelig voor is ervaring met of dit probleem na het 'inspelen' echt veel minder wordt?
Ik heb de 42PX80 en de eerste dagen viel het me inderdaad ook wat op, bij COD4, GoW, GTA4 en nog een paar. Nu staat de tv al meer dan 1000 uur aan en heb ik helemaal nergens last van.

Het zal nooit 100% wegtrekken, zeker niet als je er gevoelig voor bent, maar het wordt echt heeeeel erg veel minder. Ik zie het nu bij GoW bijvoorbeeld een klein beetje als ik er echt op ga letten, en als ik als een mongool ga ronddraaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
StealthyPeanut schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:54:
[...]

Ik heb de 42PX80 en de eerste dagen viel het me inderdaad ook wat op, bij COD4, GoW, GTA4 en nog een paar. Nu staat de tv al meer dan 1000 uur aan en heb ik helemaal nergens last van.

Het zal nooit 100% wegtrekken, zeker niet als je er gevoelig voor bent, maar het wordt echt heeeeel erg veel minder. Ik zie het nu bij GoW bijvoorbeeld een klein beetje als ik er echt op ga letten, en als ik als een mongool ga ronddraaien 8)7
Ach, als het voor een groot deel wegtrekt ben ik tevreden; heb nog altijd liever Plasma dan LCD, dus denk dat ik weinig keus heb. In ieder geval bedankt voor de geruststellende woorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
psy schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:13:
[...]

Via HTPC, deze stuurt altijd 1080p uit, 720p wordt geupscaled.
PS3 schakelt zelf voortdurend van 720p naar 1080p afhankelijk van spel.
Hoe ziet het beeld er dan uit als je windows instelt op 1280x720? Ziet het er dan nog fatsoenlijk uitvergeleken met de native resolutie? Dit wil ik graag weten omdat ik games niet altijd in 1920x1080 zal kunnen draaien en dus een lagere resolutie nodig heb voor genoeg fps. 1280x720 lijkt mij theoretisch gezien mooi schalen, maar in de praktijk kan ik niet weten :)

Overigens heb ik zojuist op de 1024x768 plasma van mijn ouders getest op de laptop... Vreemd genoeg lijkt de beeldverhouding wel goed :? Films lijken niet verkeerd, ook games lijken in de juiste verhouding.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, wees gerust. Dat zijn ze wel. Of je TV zoomt in, of je hebt uitgerekte hoofden. Als jouw PC 4:3 denkt en je TV denkt van diezelfde resolutie 16:9 te maken, dan wordt het per defenitie uitgerekt.

Een PX80 stuur je met een 16:9 resolutie aan (1280x720). Ow en een PX80 is niet geschikt om als PC monitor te gebruiken, omdat je hem niet goed native panel kan aansturen. Dat is niet lekker om tekst te lezen.

Als mediascherm is het een briljant ding, maar het is geen PC scherm.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:07
Ik ben nu ook overtuigd van de PX 80 en wou de tv via bol.com bestellen.Weet iemand of het om Nederlandse modellen gaat wegens de aan huis garantie?

• Ferry34
Allemaal n gelukkig kerstfeest gewenst ;)

• BackSlash
JvS schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:07:
Nou, wees gerust. Dat zijn ze wel. Of je TV zoomt in, of je hebt uitgerekte hoofden. Als jouw PC 4:3 denkt en je TV denkt van diezelfde resolutie 16:9 te maken, dan wordt het per defenitie uitgerekt.

Een PX80 stuur je met een 16:9 resolutie aan (1280x720). Ow en een PX80 is niet geschikt om als PC monitor te gebruiken, omdat je hem niet goed native panel kan aansturen. Dat is niet lekker om tekst te lezen.

Als mediascherm is het een briljant ding, maar het is geen PC scherm.
Ja theoretisch gezien heb je gelijk, maar ik heb een filmpje aangezet vol met hoofden constant in beeld, en default ziet het er prima uit. Stel ik in media player classic in dat hij moet scalen naar 16:9 tv, dan worden de hoofden wat uitgerekt, maar het is nog steeds kijkbaar. Toch lijkt dit eerder een verkeerde beeldverhouding dan hoe hij het standaard weergeeft.

Op zich is het wel vreemd. De tv heeft een native resolutie van 1024x768 maar het is toch breedbeeld. Bij computers is dat een typische 4:3 verhouding, toch lijkt het bij de plasma goed. Ook heb ik een paar games opgestart en hier zag het er niet uitgerekt uit.

Een verklaring heb ik er verder ook niet voor :) Overigens kan ik hem via de PC ingang hooguit op 1024x768 aansturen, 1280x720 staat niet in de lijst (1024 is de max resolutie).

• StealthyPeanut
Die 1024 pixels zijn langwerpig/rechthoekig ;). Vandaar dat het beeld gewoon 16:9 kan worden weergegeven.

Fijne dagen allemaal :D

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Oma was dolblij met de 42PX80 :Y Net geinstalleerd en analoge TV valt reuze mee.
En ondertitels lezen is nu ook een stukje makkelijker voor haar.

En nu zoeken naar die receiver en speakers voor haar verjaardag. Dan is ze helemaal gesteld hoop ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 25-12-2008 14:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Iemand een idee wanneer Panasonic de eerste info zal loslaten over de volgende generatie plasma? Is er sprake om een 32inch variant uit te brengen?

Heb boven een 37PX80 staan en die geeft zalig beeld weer voor zijn zachte prijs. In de woonkamer zou enkel een 32 inch passen in de kast. Ik heb geen zin om een LCD te moeten uitzoeken als ik kleur en zwartweergave vergelijk met plasma. Momenteel lijkt LG, met de 32PG6000, de enigste moderne 32inch plasma. Naast vele goede comments komen bepaalde minpuntjes steeds naar boven zoals de Image Retention die sterker aanwezig is in vergelijking met de panelen van Panasonic.

Ik vraag me af of we van Panasonic een 32inch plasma krijgen in de toekomst, of zou ik gaan voor de LG die overigens voor een zeer zacht prijsje te verkrijgen is (500-600 euro).

• Noreia
Nog iemand een idee of de PX 80 van Bol.com een Nederlands model is of zoals bij redcoon een Duits model? Belangrijk wegens de betere garantie.

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Noreia schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:01:
Nog iemand een idee of de PX 80 van Bol.com een Nederlands model is of zoals bij redcoon een Duits model? Belangrijk wegens de betere garantie.
Anders bel je bol.com even ipv lui te zijn.

• Noreia
Tommy The Cat schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:54:
[...]

Anders bel je bol.com even ipv lui te zijn.
Je zou ook normaal kunnen antwoorden ipv een dom antwoord te posten.Dit is ook een topic waar je ervaringen kunt uitwisselen.Misschien heeft al iemand bij bol besteld en ervaringen hierover.Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat de informatie die je van een webshop krijgt niet helemaal klopt.

• Chevy454
  • Niet online
Noreia schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:02:
Je zou ook normaal kunnen antwoorden ipv een dom antwoord te posten.Dit is ook een topic waar je ervaringen kunt uitwisselen.
Ervaringen over het toestel, waar je het kunt kopen wordt met een oogje toegestaan maar dat is niet de hoofdbedoeling. Strikt genomen is zijn antwoord correct, bot maar wel correct.
Misschien heeft al iemand bij bol besteld en ervaringen hierover.Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat de informatie die je van een webshop krijgt niet helemaal klopt.
Dan koop je em in een echte winkel toch? Of je belt even van tevoren? Of je mailt? Sorry maar ik kan het gevoel niet onderdrukken (net als de user hierboven) dat je liever lui dan moe bent. Ik hoop dat ik me vergis :)

Daarnet was een oom langsgeweest. Hij is overtuigd dat hij ook aan de plasma moet :P Hij wilt alleen nog niet over om via het internet te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 25-12-2008 20:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Noreia
Laat maar.Ik heb zelf ook antwoord door Bol gekregen.Maar blijkbaar is het hier belangrijker om een mening over iemand anders te vormen.Maar zoals ik al schreef wou ik graag meer weten over de ervaring van de mensen hier..Zover met de kerstgedachte.Maar ontopic.Ik zal binnenkort ook kunnen genieten van de px 80.

• StealthyPeanut
Chevy454 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:21:
[...]
Daarnet was een oom langsgeweest. Hij is overtuigd dat hij ook aan de plasma moet :P Hij wilt alleen nog niet over om via het internet te kopen.
Zo heb ik er ook al 4 over de vloer gehad _O-. En dan nog te bedenken dat het nog een HD-R toestel (42PX80) is ook. Voor de prijs waar ik hem voor kocht kan je nu een goede 42PZ81 kopen.

Ik wacht de volgende generatie plasma's af en wil dan OF een nieuwe kopen (42PZ81 of een tv uit die nieuwe reeks) of ik laat mijn huidige plasma calibreren. Vanmiddag nog een keer Dark Knight gekeken op BluRay maar naast de zwartwaardes vielen de details in het zwart ook best tegen. Met die 4 balkjes krijg ik echt niet meer details in het beeld, het wordt dan veel te grijs of de dof. Hopelijk kan een calibratie hier wat aan doen.

Ben eigenlijk opzoek naar een gecalibreerde 42PX80 of foto's van voor en na de calibratie, kijken of het het geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Aan foto's van anderen heb je niet heel veel: iedere tv heeft n andere afwijking en dus zal t resultaat bij iedereen verschillend zijn.

Ik denk dat t voor jou zal helpen, aangezien je de instellingen niet goed krijgt. Misschien zit er n wat grotere afwijkingin jouw toestel.
Ik ben bijzonder blij dat ik mn tv toen heb laten calibreren door frank doornhof. Het vreemde was dat t ook leek alsof t beeld steeds mooier werd in de weken nadat deze was gecalibreerd.

Voor mn px heb ik trouwens de instellingen over genomen uit de test van hdtvtest en die zijn erg goed.
Het beeld is mooier dan de instellingen die ik eerst had die ik had overgenomen van de gecalibreerde pv70.

Nu is de zwartweergave vd px80 0.04 en dit is geen 0. Als je dus de kamer helemaal verduistert dan is t beeld van de px helderder dan de omgeving en zal dit zichtbaar worden bij heel donkere scènes.
Als er lichte objecten in het beeld worden getoond dan zal t zwart in deze scènes veel donkerder lijken door het hoge contrast.
Toch heb ik andere ervaringen als jij en dat is vreemd. Een calibratie zou dan de oplossing kunnen zijn.
Ik heb zelf the black knight nog niet gezien, maar wat voor speler heb je en wat voor kabel?
Bij de ps3 kan je bijvoorbeeld de blacklevel nog instellen volgens mij. Volgens mij was dat speciaal voor bij hdmi en heette zoiets als deep black. Het verschil bij gta4 was bij mij fors.
Ik zal morgen s kijken welke instelling ik toen heb genomen.

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 26-12-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

[b][message=31249569,noline]
Voor mn px heb ik trouwens de instellingen over genomen uit de test van hdtvtest en die zijn erg goed.
Het beeld is mooier dan de instellingen die ik eerst had die ik had overgenomen van de gecalibreerde pv70.

Nu is de zwartweergave vd px80 0.04 en dit is geen 0. Als je dus de kamer helemaal verduistert dan is t beeld van de px helderder dan de omgeving en zal dit zichtbaar worden bij heel donkere scènes.
Als er lichte objecten in het beeld worden getoond dan zal t zwart in deze scènes veel donkerder lijken door het hoge contrast.
Toch heb ik andere ervaringen als jij en dat is vreemd. Een calibratie zou dan de oplossing kunnen zijn.
Ik heb zelf the black knight nog niet gezien, maar wat voor speler heb je en wat voor kabel?
Bij de ps3 kan je bijvoorbeeld de blacklevel nog instellen volgens mij. Volgens mij was dat speciaal voor bij hdmi en heette zoiets als deep black. Het verschil bij gta4 was bij mij fors.
Ik zal morgen s kijken welke instelling ik toen heb genomen.
Naar welke instellingen refereer je hier? En hoe kan ik die instellingen vinden voor mijn 42pz80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Service menu gok ik zo :)

* Chevy454 gaat zijn TV ook nog eens laten calibreren. Maar niet nu, eerst die 50" _o-
Oma heeft net gebeld, superblij met de TV d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 26-12-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Hallo mensen,

Vraagje van een plasma-n00b :$
Mijn vriend heeft een Panasonic TH 37PX80 gekocht en daarbij hebben we een digitale ontvanger van Ziggo (aangesloten via scart). Nu hebben we de boel aangesloten, maar wat opvalt is dat de kwaliteit van het digitale beeld erg slecht is (althans, volgens mijn vriend :+ ). Er komen steeds horizontale en verticale lijnen door het beeld heen. Soms lijnen die van beneden naar boven bewegen en die hebben een soort van witte waas :S
Ook is bijvoorbeeld bij Net5 het icoontje van de zender haarscherp, maar bij RTL4 wazig en pixelachtig.

Dit hebben we alleen wanneer we via de digitale ontvanger naar de tv kijken, zetten we een dvd op dan is het beeld haarscherp d:)b Dus het heeft te maken met de ontvangst en niet zozeer met de tv.

Is hier een oplossing voor? Moeten we bijv. een betere kwaliteit scart-kabel kopen? (digitale ontvanger is geen HD-ontvanger en heeft dus geen HDMI-in/uitgang) Kunnen we wat veranderen aan de instellingen van onze tv/ontvanger zodat de kwaliteit van de tv zenders beter worden?

:>

We hebben dit trouwens alleen kunnen checken bij digitaal beeld, analoog kunnen we niet ontvangen aangezien we de coaxkabel direct in de digitale ontvanger hebben zitten en niet in de tv.
Excuses als deze vraag al gesteld is, misschien heb ik er overheen gelezen :$

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Livia schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:08:
Hallo mensen,

Vraagje van een plasma-n00b :$
Mijn vriend heeft een Panasonic TH 37PX80 gekocht en daarbij hebben we een digitale ontvanger van Ziggo (aangesloten via scart). Nu hebben we de boel aangesloten, maar wat opvalt is dat de kwaliteit van het digitale beeld erg slecht is (althans, volgens mijn vriend :+ ). Er komen steeds horizontale en verticale lijnen door het beeld heen. Soms lijnen die van beneden naar boven bewegen en die hebben een soort van witte waas :S
Ook is bijvoorbeeld bij Net5 het icoontje van de zender haarscherp, maar bij RTL4 wazig en pixelachtig.

Dit hebben we alleen wanneer we via de digitale ontvanger naar de tv kijken, zetten we een dvd op dan is het beeld haarscherp d:)b Dus het heeft te maken met de ontvangst en niet zozeer met de tv.

Is hier een oplossing voor? Moeten we bijv. een betere kwaliteit scart-kabel kopen? (digitale ontvanger is geen HD-ontvanger en heeft dus geen HDMI-in/uitgang) Kunnen we wat veranderen aan de instellingen van onze tv/ontvanger zodat de kwaliteit van de tv zenders beter worden?

:>

We hebben dit trouwens alleen kunnen checken bij digitaal beeld, analoog kunnen we niet ontvangen aangezien we de coaxkabel direct in de digitale ontvanger hebben zitten en niet in de tv.
Excuses als deze vraag al gesteld is, misschien heb ik er overheen gelezen :$
Dat is raar, want ik heb de 42 inch PX80 icm Ziggo decoder met scart en het is vaak net alsof je een dvd aan het kijken bent!
Wel zie je nog wat verschillen met zenders, sommige zijn beter en andere slechter. De film lord of the rings afgelopen week leek absoluut alsof je de dvd speelde.

Heb je een beetje een fatsoenlijke scartkabel? Beetje een dikke met metalen kap, gewoon van een tientje bij de doe-het-zelf zijn al erg goed.
Meegeleverde kabels zijn eigenlijk altijd van een zeer bedroevende kwaliteit. Als de kabel niet goed is, dan krijg je last van storingen omdat de kabel niet goed is afgescherm en zie je in het beeld lijnen en banden lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 26-12-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry, wat is er met de LG gebeurd? :) Merk nu pas dat jij ook een 42px80 hebt.
BTW, het is toch een 50PV70 die jij hebt en geen PV50? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Ferry34 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:39:
Dat is raar, want ik heb de 42 inch PX80 icm Ziggo decoder met scart en het is vaak net alsof je een dvd aan het kijken bent!
Wel zie je nog wat verschillen met zenders, sommige zijn beter en andere slechter. De film lord of the rings afgelopen week leek absoluut alsof je de dvd speelde.

Heb je een beetje een fatsoenlijke scartkabel? Beetje een dikke met metalen kap, gewoon van een tientje bij de doe-het-zelf zijn al erg goed.
Meegeleverde kabels zijn eigenlijk altijd van een zeer bedroevende kwaliteit. Als de kabel niet goed is, dan krijg je last van storingen omdat de kabel niet goed is afgescherm en zie je in het beeld lijnen en banden lopen.
Nouja, wij hadden dus duidelijk van die strepen er doorheen zitten en slecht ontvangst, bij de digitale zenders wel beduidend slechtere kwaliteit dan met een dvd (al verschilde dit ook weer per zender). Ik heb zelf ook het vermoeden dat het aan de scartkabel ligt, dus wil ik ook even een wat betere/duurdere kabel halen.
Maar misschien dat wat mensen hier de problemen (her)kennen en een oplossing hebben :?

[ Voor 0% gewijzigd door Livia op 26-12-2008 17:07 . Reden: typo ]

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 13:42
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:23:
[...]

Zo heb ik er ook al 4 over de vloer gehad _O-. En dan nog te bedenken dat het nog een HD-R toestel (42PX80) is ook. Voor de prijs waar ik hem voor kocht kan je nu een goede 42PZ81 kopen.

Ik wacht de volgende generatie plasma's af en wil dan OF een nieuwe kopen (42PZ81 of een tv uit die nieuwe reeks) of ik laat mijn huidige plasma calibreren. Vanmiddag nog een keer Dark Knight gekeken op BluRay maar naast de zwartwaardes vielen de details in het zwart ook best tegen. Met die 4 balkjes krijg ik echt niet meer details in het beeld, het wordt dan veel te grijs of de dof. Hopelijk kan een calibratie hier wat aan doen.

Ben eigenlijk opzoek naar een gecalibreerde 42PX80 of foto's van voor en na de calibratie, kijken of het het geld waard is.
Is plasma dan echt zoveel beter qua kleur en zwartwaardes dan bv een Bravia? In de winkel kan ik namelijk geen groot verschil ontdekken. En wanneer komt de nieuwe generatie eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Livia schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:48:

Nouja, wij hadden dus duidelijk van die strepen er doorheen zitten en slecht ontvangst, bij de digitale zenders wel beduidend slechtere kwaliteit dan met een dvd (al verschilde dit ook weer per zender). Ik heb zelf ook het vermoeden dat het aan de scartkabel ligt, dus wil ik ook even een wat betere/duurdere kabel halen.
Maar misschien dat wat mensen hier de problemen (her)kennen en een oplossing hebben :?
Lees deze postings eens, misschien is dat wel het probleem?

Ziggo-Gebruikers.nl Forum: Analoog signaal komt door digitaal signaal heen
Ziggo-Gebruikers.nl Forum: Rare ondertitels op panasonic
Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Dankjewel :) We zullen ze eens bekijken.
We hebben trouwens net de scartkabel vervangen door eentje van mij die iets beter is en de strepen zijn al een stuk minder geworden :D Alleen de wittewaas banden zijn er nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:00:
Ferry, wat is er met de LG gebeurd? :) Merk nu pas dat jij ook een 42px80 hebt.
BTW, het is toch een 50PV70 die jij hebt en geen PV50? ;)
Nee, ik zou eerst n Samsung plasma kopen voor €500, maar toen kon ik de Panasonic kopen voor €700 en heb dat meteen gedaan! Een bijzonder goede keuze! De weergave van dvd's zijn een stuk beter dan op mn 50 inch en dat is dus precies handig in de huiskamer!
Ik was al fan van Panasonic, maar nu helemaal! Heb er net een hdd recorder van Panasonic op aangesloten (beste keus kieskeurig.nl) en ook die is erg goed.

Ik denk dat je oma er heel gelukkig mee zal zijn met haar PX.
Overigens vind ik de instellingen die ze hebben gebruikt bij de test op hdtvtest.co uk bijzonder goed!.

Bedankt voor de tip, ik heb t al veranderd in PV70 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Hallo Ferry34,

Ik kwam je volgens mij ook tegen bij de reacties op kieskeurig. Ik ga volgende week mijn 37PX80 ophalen. Ben me nu aan het verdiepen in digitale televisie. Lees veel slechte ervaringen over digitenne in combinatie met grote schermen. Heb hier net in het digitenne-topic wat vragen over gesteld. Jij ervaring(en) (gehoord)? Zo ja misschien het beste ontopic posten in het digitenne-tpoic.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
He Birello.
Klopt, ik geef nog wel s wat adviezen op kieskeurig. Vooral omdat daar veel mensen zitten die nog nooit een hdtv hebben gehad.
Ik denk dat je een hele goede keus heb gemaakt met die PX80, geniet ervan en laat weten hoe die bevalt!
Vragen kan je beter hier stellen, dan beantwoorden we ze!

Het is algemeen bekend dat digitenne niet heel erg goed is. Er wordt een hoge compressie gebruikt en hierdoor is dit niet geschikt voor televisies groter dan 32 inch.
Het is natuurlijk minder dan een tientje in de maand, maar ik heb Ziggo en die kost ook maar iets van 16 euro. Het abonnement gaat niet omhoog als je switched van analoog naar digitaal.

Ik heb zelf geen ervaringen met Digitenne, maar een kennis van me had digitenne en ik vond het beeld echt waardeloos. Later kwam ik bij hem en ik zag meteen dat zn beeld veel beter was dan eerst en riep meteen: geen Digitenne meer!
Het klopte inderdaad.

Ik heb zelf de gewone scart decoder van Ziggo (Samsung) en het beeld is erg goed! Ik zou het zonde van jouw tv vinden als je er digitenne op aan zou sluiten. Digitenne is ideaal voor op de camping ofzo, maar ik ga er zeker niet thuis naar kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 27-12-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb hier sinds kort een 42PX80 aangeloten op UPC digitaal (GEEN HD), en ik ben er nog steeds helemaal tevreden over.
Wel heb ik veel aandacht aan de bekabeling geschonken, maar het resultaat is er ook naar.
Ik zit ongeveer 3 meter van mijn scherm en kan geen verschillen/afwijkingen waarnemen.
Deze TV is echt ongelooflijk veel ban for the bucks !!!
Ook met de PS3 en BD geweldig beeld, en is nog beter te krijgen indien er moeite gedaan wordt voor de juiste/beste instellingen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorcees schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:01:
Wel heb ik veel aandacht aan de bekabeling geschonken, maar het resultaat is er ook naar.
Vertel eens wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het Fantoom schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 18:20:
[...]

Is plasma dan echt zoveel beter qua kleur en zwartwaardes dan bv een Bravia? In de winkel kan ik namelijk geen groot verschil ontdekken. En wanneer komt de nieuwe generatie eraan?
Toevallig heeft mijn oom een Bravia gehaald afgelopen week. Gisteren heb ik hem kunnen aanschouwen.

Het beeld was redelijk, heel redelijk zelfs. Maar hoe langer ik er naar keek, deste meer ging ik me irriteren aan kleine dingetjes. Het kunstmatige beeld is gewoon niks voor mij, ik hou echt van het natuurlijke beeld van een plasma en er is nog geen enkele lcd-tv geweest die dit ook zo kon neerzetten. En dan heb ik eigenlijk nog een redelijk goedkope plasma, als je een F_HD pana of een pioneer pakt is het verschil nog groter.

Hij had geen blurays of ander HD-materiaal, maar wel ziggo via HDMI aangesloten maar het beeld was gewoon op een rare manier niet mooi. Moeilijk uit te leggen, maar ik vond het persoonlijk echt niet overtuigend. DVD's zagen er ook maar mwa mwa uit, wel leuk, maar niet hoe ik het wil voor dat geld.

Maar als je wel van dit soort beeld houdt, dan is LCD gewoon the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een 42px8 op de kop getikt bij Carrefour voor 599 euro !

Geweldige TV imo, alleen spijtig dat er geen SPDIF out aan zit.
Anyway, kleuren en kijkhoek zijn om achterover van te vallen, zwartniveaus zitten ook erg goed.

Koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 13:27
Maak je geen zorgen, S/PDIF out is toch alleen maar 2.0 geluid dus veel mis je niet. (Behalve het feit dat je het nu met 2xtulp moet aansluiten als je de stereouitzendingen van tv op je versterker wilt beluisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Even een vraag v.w.b. Guide+ en mijn PZ85. Volgens de handleiding zit het er wel op, maar ik zie het niet in het menu staat. Is dit iets dat alleen werkt met DVB-T?

-(late) edit: Ik ben er achter dat het met de landinstelling te maken heeft; deze staat echter gewoon op NL, dus zou het gewoon moeten werken lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door MrSleeves op 27-12-2008 20:03 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ander puntje: ik mis het "vorige"-knopje; dit vooral omdat we nog geen digitale TV hebben, maar toch: ik kan geen knop vinden waar je naar de vorige zender kan (en als je dan weer op die knop drukt weer terug naar de oorspronkelijke zender). Als er reclame is, is dat wel handig. Zeker aangezien de zenders met een enkel cijfer wel traag zappen (dus als ik op "4" klik, heb je heel lang de tijd voor een tweede cijfer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er niets over in de gebruiksaanwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

M.b.t. de Guide+: dat het afhankelijk is van het land (staat op NL) en dat als het in dat land niet beschikbaar is, dat het dan een andere weergave heeft (en dat heb ik dus).

M.b.t. "vorige"-knop: niets te vinden, dus denk dat het niet bestaat. Als ik Panasonic was, had ik daarvoor de "Return" knop gebruikt; die doet dan toch niets en de naam dekt wel zo'n beetje de lading.

Het is geen ramp natuurlijk, zeker niet als ik straks digitaal kijk. Anderzijds vind ik het wel mooi als het allemaal werkt zoals bedoeld (bij Guide+ bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Lt. Marx schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 10:31:
[...]

Naar welke instellingen refereer je hier? En hoe kan ik die instellingen vinden voor mijn 42pz80?
Ik kan nu ff niet linken, maar ik bedoel de instellingen van www.hdtvtest.co.uk
Ga naar alle reviews vd tv's en bekijk de laatste pagina (instellingen) van de test vd px80

-----

Mrsteevens:

Volgens mij zit guide+ er gewoon op. Ik kwam t met mn px80 tegen toen ik de analoge (?) zenders ging installeren. Ik weet niet wat dit guide is, maar t installeren zou volgens de tv 56 minuten duren en daar had ik geen tijd voor.

En de vorige zender: er zit op de afstandsbediening naast de Volumeknop toch gewoon de Channel knop + -waarmee je naar de volgende/vorige zender gaat?

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 29-12-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Guide+ is hetgeen dat bij ons bij Eurosport als signaal meegegeven wordt, althans zo werkt dat voor de HDD-recorder (ook van Pana, die snapt het wel). Het duurt inderdaad best lang voordat alle info doorgegeven is, maar dan heb je wel de hele TV-gids beschikbaar.

Het zit er dus wel op, maar aan de hand van de landkeuze is dit beschikbaar. De landkeuze kan ik echter niet meer aanpassen en ik weet best wel zeker dat ik voor NL heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Misschien heb ik t trouwens gezien bij de installatie van de hdd recorder en niet bij de tv, bedenk ik me nu je dit zegt!

Lol! De channel +- werkt natuurlijk alleen bij opvolgende zenders en dat is natiirlijk niet wat je bedoelt! (voel me n beetje onnozel nu)

[ Voor 44% gewijzigd door Ferry34 op 29-12-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

channels +-? Leg uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:30
Zender /\ en zender \/ bedoelde hij, dus bvb. van zender 4 naar 5 en omgekeerd.
Niet bvb. van 5 naar 19 en terug, zoals jij bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:01
Het is dan eindelijk zo ver, ik heb een 42PZ8 besteld, bij plasmadiscount.nl.
Voor € 825,- incl. BTW lijkt me dat een mooie deal.

Ik zal binnenkort mijn bevindingen plaatsen, maar ik verwacht dat ik er vooral veel plezier aan zal beleven.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, ik lees hier en daar dat de tv eerst moet inspelen?
Gewoon zorgen dat er geen statisch beeld zoals een bureaublad achtergrond op afspeelt de eerste 200 uur?

[ Voor 41% gewijzigd door BertusB404 op 29-12-2008 18:55 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Heb je de tv ook vergeleken met de PZ80? Zo ja, zag je (grote) verschillen in beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
Ik heb de twee nergens naast elkaar zien staan, en aangezien de PZ8 nog maar net in mn budget valt heb ik er ook niet echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:02
Brad Pitt schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:49:
[...]

Yup, dat was ik ook helemaal gewend. Je kon dat eigenlijk alleen maar goed zien bij horizontaal scrollende teksten, die dan breed-normaal-breed werden ;-)

Helaas doet de huidige tv dat nogal minder goed en kijk ik genoodzaakt maar naar 4:3-formaat. Tot extreme irritatie van iédereen die langskomt 8)
Ik heb (nog) niet het hele topic gelezen dus ik weet niet over welke TV het gaat. Maar begrijp ik het goed dat het op de Panasonics eigenlijk niet te doen is om uitzendingen van 4:3 formaat op 16:9 te bekijken? Geldt dit voor alle Panasonics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik kijk via de HD-decoder van Samsung tv en hij maakt van al het 4;3 beeld (vooral oude series en discovery/animal planet uitzendingen) gewoon 16;9. Dit ziet er gewoon normaal en redelijk goed uit. Dit probleem komt nog voor zolang ze niet in 16;9 uitzenden.

Het gaat om de 42PX80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dlocks schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:37:
[...]
Ik heb (nog) niet het hele topic gelezen dus ik weet niet over welke TV het gaat. Maar begrijp ik het goed dat het op de Panasonics eigenlijk niet te doen is om uitzendingen van 4:3 formaat op 16:9 te bekijken? Geldt dit voor alle Panasonics?
Mja, hij heeft er wat meer moeite mee dan m'n oude Philips TV. Eigenlijk is beeldverhouding "Juist" nog het beste. Het midden van het beeld is okee, de randen uitgerekt (en dat kon m'n Philips weer niet zo goed).
14:9 ging op m'n Philips altijd wel goed, maar bij m'n PZ85 zit de ondertiteling eigenlijk nèt te laag
Discovery probeert'ie vaak te veel te pletten, maar dat komt denk ik omdat het logo en de ondertiteling uitsteken. Op de Philips had ik een speciale "16:9 Ondertiteling" dat het beeld een stuk naar boven schoof; dat heeft deze niet.

Al met al ben ik er niet ontevreden over. Hij is wel sneller met herkennen van het beeld dan de Philips; d.w.z. het beeld wordt sneller aangepast. Ook als je 14:9 hebt geselecteerd, maar het is toch echt 16:9, dan wisselt'ie snel (sneller dan de Philips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Zijn er dan wel s 4:3 uitzendingen?

Ik heb nog geen wegvallende ondertiteling gehad en heb ook nog niet de aspect ratio hoeven te veranderen.
Misschien komt dat door de decoder die al op 16-9 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 13:27
Discovery is soms klote kijken (bijvoorbeeld Last man Standing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Uitzendingen in 4:3 atm op tv:

Discovery
Animal Planet
Nickelodeon/comedy central
Veronica/Jetix
MTV
TMF
CNN
Ketnet Canvas

16:9
Net 5/SBS6
RTL4/5/7/8
NL1/2/3
EuroSport HD
Belg1
BBC

Vooral de oudere series op RTL zijn in 4:3 (Friends, Will&Grace e.d.). De uitzendingen op Discovery en Animal Planet, MTV, TMF zijn voor zover ik weet altijd 4:3. Verder hangt het een beetje af van de content die ze afspelen volgens mij, RTL heeft ook weleens programma's in 4:3 maar tegenwoordig bijna nooit meer.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-12-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje : als ik een dvb-t antenne aansluit, wordt deze dan rechtstreeks gevoed door mijn TV of moet ik deze appart voeden?

ps : ik heb de PZ85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Vreemd, laatst nog n docu gezien op Discovery maar ik heb helemaal niet gemerkt dat dit geen 16-9 was en de ondertiteling was prima. Het beeld was zelfs zó indrukwekkend, dat ik er enkele foto's van heb gemaakt!

Ik zal s kijken wat er gebeurt als ik m op analoog zet, misschien dat de ondertiteling dan anders wordt.

En nog iets: ik heb op de px80 geen pc aangesloten dus heb ik ook weinig statische beelden, maar de image retention is gewoon nul, helemaal niks!

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 31-12-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Heb nu wat meer dan een week mijn PZ80, en ben nog steeds een beetje bezorgd over de fosfor lag waar ik eerder een vraag over stelde. Vandaag even een filmpje gemaakt van hoe Fallout 3 eruit ziet om voor mezelf eens te kijken hoe het nou eigenlijk komt dat ik alles dubbel zie. Het lijkt een combinatie te zijn van de ietwat lage framerate van Fallout 3 met een enorme groene fosfor lag. Even een screengrab:

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/dayanthor/Fosfor.jpg

Is dit echt de bedoeling, en gaat dit na verloop van tijd echt (grotendeels) weg? Of is mijn tv gewoon defect? Ik zie verder geen settings die verkeerd zouden kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
De beste wensen mensen. :)

De phosphor lag zit er echt niet goed uit.Ik heb ook de Ps3 met Fall Out 3 gekocht en ben nu aan het oriënteren voor een tv.Tot nu toe was de plasma ook mijn favoriet maar deze groene waas zou echt een knock out criteria zijn.Heb ook al naar Lcd gekeken maar die hebben weer last van clouding.Ahhh gek word he ervan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Noreia schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 08:28:

De phosphor lag zit er echt niet goed uit.Ik heb ook de Ps3 met Fall Out 3 gekocht en ben nu aan het oriënteren voor een tv.Tot nu toe was de plasma ook mijn favoriet maar deze groene waas zou echt een knock out criteria zijn.Heb ook al naar Lcd gekeken maar die hebben weer last van clouding.Ahhh gek word he ervan. 8)7
Mja, ik zit er sterk aan te denken om mijn leverancier te vragen even coulant te zijn met de 7-dagen return garantie en hem toch nog om te ruilen voor een Bravia oid - dat clouding lijkt me een minor issue in vergelijking met dit? Maar als ik dan verder zoek lees ik weer dat het allemaal een stuk beter moet worden, dus ik weet bij god niet wat ik nou moet doen.

En natuurlijk: de beste wensen iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Murazor4096 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 10:06:
Maar als ik dan verder zoek lees ik weer dat het allemaal een stuk beter moet worden, dus ik weet bij god niet wat ik nou moet doen.
Ik weet niet hoe het bij een Panasonic zit maar mijn Pioneer heeft na 700 uur kijken gewoon evenveel last van phosphor trails als toen ie nieuw was. Ik denk dat het bij een hoop mensen eerder zal "wennen" dan dat het weg zal gaan of verminderen. Lig er zelf niet heel erg wakker van omdat ik weinig snelle games speel maar zo af en toe valt het wel op. Ook bij films kijken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook een PZ80 staan maar aan dat fosforlag kan ik nog steeds niet wennen. (paar maanden in bezit) Als het beeld stil staat is het prachtig, maar als er beweging in zit... :/
Ter illustratie, 2 foto's van Call of Duty World at War:
Stilstaand
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/2124/fosforlagik5.jpg
Medium pan naar rechts
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/6622/fosforlag1vo1.jpg
Maar ja, LCD heeft ook zo zijn nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Howla, dat is wel gigantisch veel forsforlag :o Dat heb ik absoluut niet op mijn Px80 met BF:Bad Compagny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Hmm, tegenstrijdig weer. Volgens sommigen zou het met 1000 uur grotendeels weg moeten zijn. En MG, ben 'blij' dat ik bij jou exact hetzelfde zie, ben ik in ieder geval niet gek. Dat na zes maand nog, damn... En vreemd dat de Px80 van Chevy het weer niet lijkt te hebben. Argh!

Ik heb in ieder geval de verkoper alvast gemaild met plaatje en de vraag of ik eventueel kan ruilen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murazor4096 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:18:
En vreemd dat de Px80 van Chevy het weer niet lijkt te hebben. Argh!
Als ik hier gasten heb en ik zie die trails zijn er ook altijd mensen die niéts er van zien. Het niet zien betekent niet meteen dat het er niet is... Zo goed als elke plasma heeft "last" van dit fenomeen. Verschillende mensen ervaren het echter anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:24:
[...]

Als ik hier gasten heb en ik zie die trails zijn er ook altijd mensen die niéts er van zien. Het niet zien betekent niet meteen dat het er niet is... Zo goed als elke plasma heeft "last" van dit fenomeen. Verschillende mensen ervaren het echter anders.
Dat is waar, mijn vriendin zegt ook dat ze zich er niet zo aan zou storen, hoewel ze het wel ziet. Maar ik geloof de claims niet dat maar 1% van de mensen dit daadwerkelijk kan zien. Als de framerate maar laag genoeg is, is het behoorlijk 'in your face'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:21:
Zelf heb ik ook een PZ80 staan maar aan dat fosforlag kan ik nog steeds niet wennen. (paar maanden in bezit) Als het beeld stil staat is het prachtig, maar als er beweging in zit... :/
Ter illustratie, 2 foto's van Call of Duty World at War:
Stilstaand
[afbeelding]
Medium pan naar rechts
[afbeelding]
Maar ja, LCD heeft ook zo zijn nadelen.
Ik heb hier dan weer totaal geen last van (gelukkig).
K heb een px80 en bij mij is het beeld ingame echt subliem!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
Ik heb nu 2 dagen een 42PZ8, en kan zeggen dat hij erg goed bevalt.
Zelfs analoge tv is nog goed bekijkbaar, Het valt me echt reuze mee wat de TV er van maakt :)
Digitale TV (UPC) ziet er iets beter uit, maar ik moet nog even een fatsoenlijke scart kabel halen.

720p/1080p vanaf de pc zijn echt adembenemend (met overscan uit).
Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Zometeen even een spelletje spelen, eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
BertusB404 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:44:
Ik heb nu 2 dagen een 42PZ8, en kan zeggen dat hij erg goed bevalt.
Zelfs analoge tv is nog goed bekijkbaar, Het valt me echt reuze mee wat de TV er van maakt :)
Digitale TV (UPC) ziet er iets beter uit, maar ik moet nog even een fatsoenlijke scart kabel halen.

720p/1080p vanaf de pc zijn echt adembenemend (met overscan uit).
Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Zometeen even een spelletje spelen, eens kijken hoe dat gaat.
Ja, mijn PZ80 weet ook van de SD source heel wat moois te bakken, daar ben ik in het geheel niet ontevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
vraagje over fosfortrails.

Indien je ze kan zien op een plasma, zou je ze dan ook niet moeten zien op een ouderwetse CRT tv? Techniek is toch hetzelfde?

Ik moet er niet aan denken dat ik bovenstaande heb als ik even een spelletje wipeout speel.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat is wel heel erg apart. Ik heb ook een plasma van LG, en mijn ps3 daarop aangesloten. Speel ook snelle spelletjes als WipeOut, heavenly sword, haze e.d. Maar hier heb ik echt nog nooit last van gehad! (of zelfs van gehoord). Dus om nou de techniek plasma naar beneden te halen...

Is dit een typisch kwaaltje voor deze series van Panasonic plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Bartjuh schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Dat is wel heel erg apart. Ik heb ook een plasma van LG, en mijn ps3 daarop aangesloten. Speel ook snelle spelletjes als WipeOut, heavenly sword, haze e.d. Maar hier heb ik echt nog nooit last van gehad! (of zelfs van gehoord). Dus om nou de techniek plasma naar beneden te halen...

Mja, daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Het standaard-verhaal is dat elke plasma dit probleem heeft. Ik heb wel gelezen dat de Panasonics er in het begin meer last van hebben dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb sinds januari 2008 een Samsung plasma, maar dergelijke zaken als die fosfor trails heb ik nog nooit gehad! Ik ben ook benieuwd hoe die screenshots zijn gemaakt, lijkt me niet met een simpele digicam op auto mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:36:
[...]
Dus om nou de techniek plasma naar beneden te halen...

Uit een LG plasma review op HDTVTest:
"Phosphor trails Yes; severity depends on individual susceptibility"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
BackSlash schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:49:
Ik heb sinds januari 2008 een Samsung plasma, maar dergelijke zaken als die fosfor trails heb ik nog nooit gehad! Ik ben ook benieuwd hoe die screenshots zijn gemaakt, lijkt me niet met een simpele digicam op auto mode...
Wat betreft mijn screengrab; ik heb eerst geprobeerd 3 keer een foto te maken, maar daar kon ik het effect niet zien. Toen heb ik een filmpje gemaakt, waar het wel zichtbaar is.

Je moet wel bedenken dat de hele scene op dat moment in beweging is, en het er wel wat dramatischer uitziet in stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:49:
De foto's van mij zijn gemaakt met een EOS 400D op een statief, de exacte camera instellingen weet ik niet meer aangezien ik ze enkele weken geleden gemaakt heb. Als sommigen hier zeggen dat ze helemaal nergens last van hebben ga ik weer twijfelen of mijn toestel ligt.

In BF BadCompany zie je het ook goed. In het menu al met die witte tekst op donkere achtergrond.
Weer een ander voorbeeld, de dvd van Sin City. Een film in zwart wit dus het groen valt extra goed op.Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2145/fosforlag2ct4.jpg
Heb nog tientallen foto's ervan maar die zal ik jullie besparen :P
Ik wilde overigens na 1,5 dag mijn geld terug, of deze ruilen voor LCD, maar daar deed de winkel niet aan :/
Hij heeft ook nog hier op tweakers te koop gestaan maar niemand wilde hem hebben

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 19:39 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zoals al eerder gezegd, ik had hier in het begin last van, maar op mijn PX80 is het echt een stuk minder geworden. Het kan tussen men oren zitten of niet, maar als ik er voor men gevoel weinig last van heb is het goed :)

Het is sowieso altijd heel erg overdreven weergegeven op een foto en met een camera.

Ik heb liever een hele enkele keer lichte fosfortrails dan dat ik het kunstmatige beeld heb van een LCD tv. Maar dat is persoonlijke smaak en daarover valt niet te twisten

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-01-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik heb op mijn 42pz80 ook fosforlag getest met zo'n test dvdtje dat daar speciaal voor bedoeld is. Bij zo'n DVD zie ik het wel maar bij lange na niet zo extreem als op jouw foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

StealthyPeanut schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:09:
Zoals al eerder gezegd, ik had hier in het begin last van, maar op mijn PX80 is het echt een stuk minder geworden. Het kan tussen men oren zitten of niet, maar als ik er voor men gevoel weinig last van heb is het goed :)

Het is sowieso altijd heel erg overdreven weergegeven op een foto en met een camera.

Ik heb liever een hele enkele keer lichte fosfortrails dan dat ik het kunstmatige beeld heb van een LCD tv. Maar dat is persoonlijke smaak en daarover valt niet te twisten
Maar toch is het vervelend als je tv af en toe zoiets doet. Ik koop ook geen DLP omdat ik regenboogjes echt te irritant vind. Ik ben nog steeds groot plasma aanhanger en de plaatjes en filmpjes die je ervan ziet, doen me wel wat schrikken. Ik ga gewoon eens met een Xbox spelen in een winkel. Kijken hoe het er uit ziet. Veel van mijn HD ervaring zal ook van gamen komen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Elke plasma van elk merk heeft hier last van. Het ene merk wat meer dan een ander, dat wel. Panasonic heeft er bijv. wel meer last van dan Pioneer (heb ik een keer naast elkaar vergeleken). Maar bij elk merk plasma zul je dit verschijnsel kunnen ontdekken, met bepaalde beelden (vooral sterke contrastovergangen, dus Sin City is inderdaad een goed/berucht voorbeeld). Dat sommigen er geen last van hebben ligt meer aan in hoeverre je je stoort aan dit verschijnsel. Maar het is er altijd bij plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JvS schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:30:
[...]
Maar toch is het vervelend als je tv af en toe zoiets doet. Ik koop ook geen DLP omdat ik regenboogjes echt te irritant vind. Ik ben nog steeds groot plasma aanhanger en de plaatjes en filmpjes die je ervan ziet, doen me wel wat schrikken. Ik ga gewoon eens met een Xbox spelen in een winkel. Kijken hoe het er uit ziet. Veel van mijn HD ervaring zal ook van gamen komen namelijk.
Natuurlijk, 100% mee eens. Maar, die ene keer dat ik het zie is het irritant, maar het weegt voor mij persoonlijk echt niet op tegen de nadelen van LCD tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:37:
[...]

De foto's van mij zijn gemaakt met een EOS 400D op een statief, de exacte camera instellingen weet ik niet meer aangezien ik ze enkele weken geleden gemaakt heb. Als sommigen hier zeggen dat ze helemaal nergens last van hebben ga ik weer twijfelen of mijn toestel ligt.

In BF BadCompany zie je het ook goed. In het menu al met die witte tekst op donkere achtergrond.
Weer een ander voorbeeld, de dvd van Sin City. Een film in zwart wit dus het groen valt extra goed op.[afbeelding]
Heb nog tientallen foto's ervan maar die zal ik jullie besparen :P
Ik wilde overigens na 1,5 dag mijn geld terug, of deze ruilen voor LCD, maar daar deed de winkel niet aan :/
Hij heeft ook nog hier op tweakers te koop gestaan maar niemand wilde hem hebben
Mag ik je vragen waar je het spel mee speel ? en hoe hij aangesloten is op je plasma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat maakt toch helemaal niets uit. Of het nu een PC of een 360 is. En of-ie via hdmi of component is aangesloten heeft er niet echt iets mee te maken, aangezien er vanaf verschillende bronnen (dvd, BR, spellen) plaatjes met dit fenomeen bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:37:
[...]
Als sommigen hier zeggen dat ze helemaal nergens last van hebben ga ik weer twijfelen of mijn toestel ligt.
Als je hem gewoon in de winkel gekocht heb kun je volgens mij gratis een mannetje van Panasonic langs laten komen om ernaar te kijken. Hoeveel uur denk je dat je TV al gedraaid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:46:
[...]

Mag ik je vragen waar je het spel mee speel ? en hoe hij aangesloten is op je plasma ?
Xbox 360 via HDMI, 1080P
Maar zoals JvS al zei, via component / vga is het resultaat hetzelfde.

@Murazor4096
Hij heeft er nu exact 686 uur op zitten (eerste 200 rustig ingespeeld met break-in-dvd)
Het is een Nederlands model dus misschien moet ik inderdaad een mannetje van Panasonic laten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:01:
[...]

Xbox 360 via HDMI, 1080P
Maar zoals JvS al zei, via component / vga is het resultaat hetzelfde.

@Murazor4096
Hij heeft er nu exact 686 uur op zitten (eerste 200 rustig ingespeeld met break-in-dvd)
Het is een Nederlands model dus misschien moet ik inderdaad een mannetje van Panasonic laten komen...
Het zal echt geen zin hebben om iemand langs te laten komen. Als ik die foto's zo zie en inschat hoe het er in werkelijkheid uit zal zien, is dit gewoon 'normaal'. Mijn vader heeft ook een Panasonic plasma en daar zie ik vergelijkbare dingen. En in de winkels waar ik diverse Panasonics wel eens uitgebreid heb bekeken hetzelfde verhaal. Als je echt totaal geen last van dit effect wilt hebben, zul je helaas van plasma af moeten stappen.

Overigens vind ik wel dat je winkel een waardeloze service levert als ze niet bereid zijn je tv om te ruilen omdat je er niet tevreden over bent. Een beetje fatsoenlijke winkel werkt mee aan een oplossing in zo'n geval. Ik zou in een winkel waar ze zo reageren als bij jou het geval was in ieder geval niet gauw meer wat kopen..
JvS schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:30:
[...]
Maar toch is het vervelend als je tv af en toe zoiets doet. Ik koop ook geen DLP omdat ik regenboogjes echt te irritant vind.
Dan zal ik je nog eens wat vertellen: ook bij plasma tv's kun je last hebben van een soort regenboog effect. Dit is niet hetzelfde als de phoshor trails, maar het lijkt er wel op. Google maar eens op het woordje 'plainbows' (zie hier). Ik zie bij plasma tv's een soortgelijk effect als de DLP rainbows. Het lijkt wel wat op de phospor trails, alleen zie ik die plainbows ook bij statische, stilstaande beelden (phoshor trails zijn alleen zichtbaar bij bewegende beelden).

[ Voor 41% gewijzigd door jasjenl op 01-01-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele uren te hebben gelezen kom ik er toch niet uit.

Mijn 'dilemma' : Ik kijk 95% tv en 5% dvd.

Ik twijfel een pz800 en een goedkoper alternatief, bijvoorbeeld de px8. Ik vraag me af of het zin heeft om een pz800 te kopen, want als het goed is ga ik daar niets van merken bij het tv kijken.

Zijn er voor mij duidelijke voordelen om een pz 800 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Murazor4096 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:35:
[...]

Wat betreft mijn screengrab; ik heb eerst geprobeerd 3 keer een foto te maken, maar daar kon ik het effect niet zien. Toen heb ik een filmpje gemaakt, waar het wel zichtbaar is.

Je moet wel bedenken dat de hele scene op dat moment in beweging is, en het er wel wat dramatischer uitziet in stilstand.
Dat ligt gewoon aan de camera hoor.
Net als het befaamde filmpje op youtube, waarin het stukje van Gears of War te zien is.

Er zijn inderdaad mensen die gevoelig zijn voor fosforlag, maar dit is nog veel minder dan 1% hoor. Anders kwamen die plasma's echt niet steeds als beste tv uit al die tests!

Ik heb gears of war nogal veel gespeeld en hoe snel ik ook draai en wat ik ook doe met andere games, ik zie het niet. Een plasma is juist bijzonder geschikt voor snelle games en beelden.

Maar enkele weken geleden wilde ik een filmpje posten ipv de foto's die julle me wel s zien plaatsen.
Vooral Assassins Creed is zó ongelooflijk mooi op een plasma dat ik dacht: dat moet men zien!
Ik maakte een filmpje met mn digitale fototoestel en het was niet om aan te zien!! Groene en gele vegen all over the place!
Ik dacht WTF?? Meerdere keren naar het zelfde stukje op de tv gekeken en je zag helemaal niets!
Komt gewoon door de camera.

Heeft volgens mij ook niets met framerate te maken. Fosforlag komt omdat van de 3 primaire kleuren de groene net iets minder snel dooft. Bijzonder weinig mensen zien dit. Ik zie het absoluut niet en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die het wel ziet. Wel op internet mensen die het schrijven, maar in het echt nog nooit iemand ontmoet die het ziet.
Murazor4096 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:55:
Heb nu wat meer dan een week mijn PZ80, en ben nog steeds een beetje bezorgd over de fosfor lag waar ik eerder een vraag over stelde. Vandaag even een filmpje gemaakt van hoe Fallout 3 eruit ziet om voor mezelf eens te kijken hoe het nou eigenlijk komt dat ik alles dubbel zie. Het lijkt een combinatie te zijn van de ietwat lage framerate van Fallout 3 met een enorme groene fosfor lag. Even een screengrab:

[afbeelding]

Is dit echt de bedoeling, en gaat dit na verloop van tijd echt (grotendeels) weg? Of is mijn tv gewoon defect? Ik zie verder geen settings die verkeerd zouden kunnen staan.
Als jij ziet wat ik op die foto ziet, dan is er iets ernstig mis met of de tv of de afspeelapparatuur. Ik zie ook alles dubbel op die foto en dat is geen fosforlag.
Welke tv heb je, waar speel je het spel op (ps3?) en hoe is het aangesloten?
Hoe staat je tv ingesteld? Toch niet op dynamisch hoop ik.

Neem je ps3 mee naar de winkel en ga verschillende tv's testen! Alleen zo kun je een tv kiezen en kopen.

------------------

Allemaal een heel gelukkig 2009! d:)b

[ Voor 45% gewijzigd door Ferry34 op 02-01-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Ferry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:42:
[...]

Dat ligt gewoon aan de camera hoor.
Net als het befaamde filmpje op youtube, waarin het stukje van Gears of War te zien is.

Er zijn inderdaad mensen die gevoelig zijn voor fosforlag, maar dit is nog veel minder dan 1% hoor. Anders kwamen die plasma's echt niet steeds als beste tv uit al die tests!

Ik heb gears of war nogal veel gespeeld en hoe snel ik ook draai en wat ik ook doe met andere games, ik zie het niet.
Maar enkele weken geleden wilde ik een filmpje posten ipv de foto's die julle me wel s zien plaatsen.
Vooral Assassins Creed is zó ongelooflijk mooi op een plasma dat ik dacht: dat moet men zien!
Ik maakte een filmpje met mn digitale fototoestel en het was niet om aan te zien!! Groene en gele vegen all over the place!
Ik dacht WTF?? Meerdere keren naar het zelfde stukje op de tv gekeken en je zag helemaal niets!
Komt gewoon door de camera.

[...]

Als jij ziet wat ik op die foto ziet, dan is er iets ernstig mis met of de tv of de afspeelapparatuur. Ik zie ook alles dubbel en dat is geen fosforlag.
Nou, ik zie het dus echt daadwerkelijk wel; de groene vegen in Call of Duty 4 en Gears of War zijn bij mij overduidelijk. Ik heb het aan twee andere personen laten zien, die het allebei ook zien. Misschien weet je niet goed waar je naar moet kijken, of is je tv al wat meer ingespeeld?

Wat betreft het dubbel zien in Fallout 3 hierboven, dat zie je dus ook als je speelt. Volgens mij is het wel fosfor lag; de groenwaardes blijven staan, waardoor het object twee keer verschijnt in verschillende kleuren. 't Is alleen omdat ieder object bij een relatief lage framerate zo'n grote afstand aflegt dat het lijkt alsof er twee objecten staan.

Maargoed, ik kan er altijd nog een Panasonic-expert naar laten kijken om het zeker te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Mn PV70 is inderdaad ingespeeld maar ook vanaf het begin was er geen fosforlag te zien. Ook de vele mensen die bij mij hebben gegamed hebben het nooit gezien.
Bij mn nieuwe PX80 die nog moet inspelen is het niet te zien.
Ik heb Sin City niet, maar heb net de hd-dvd van Sky Captain and the World of Tomorrow erin gedaan en stukjes bekeken. De film is niet zwartwit maar wel in de stijl van Sin City en ook daar zie ik niets verkeerds.

Ligt het niet aan je apparatuur of kabels? Aangezien 2 bezoekers bij jou het ook zien, lijkt het mij om een defect of aansluiting te gaan. Als ik het beeld zou zien wat ik op de foto zie, zou ik eerst mn apparatuur checken en daarna een Panasonic monteur laten komen.
Waar speel je de games mee, ps3 of pc, en hoe is het aangesloten?
Zie je het ook bij films en tv uitzendingen en welke tv heb je eigenlijk?
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:27:
Na vele uren te hebben gelezen kom ik er toch niet uit.

Mijn 'dilemma' : Ik kijk 95% tv en 5% dvd.

Ik twijfel een pz800 en een goedkoper alternatief, bijvoorbeeld de px8. Ik vraag me af of het zin heeft om een pz800 te kopen, want als het goed is ga ik daar niets van merken bij het tv kijken.

Zijn er voor mij duidelijke voordelen om een pz 800 te kopen?
Misschien kan je beter een PX80 kopen, aangezien je geen hd kijkt en al helemaal geen full hd content.
Bekijk en vergelijk in de winkel en ga er dus dvd en tv op kijken om te vergelijken en geen blu-ray dus.

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 02-01-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hoe kan ik op mijn 42PX80 het aantal branduren zien? Heb al een en ander gezocht, maar kom alleen manieren tegen voor de oudere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murazor4096
Ferry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:22:
Mn PV70 is inderdaad ingespeeld maar ook vanaf het begin was er geen fosforlag te zien. Ook de vele mensen die bij mij hebben gegamed hebben het nooit gezien.
Bij mn nieuwe PX80 die nog moet inspelen is het niet te zien.
Ik heb Sin City niet, maar heb net de hd-dvd van Sky Captain and the World of Tomorrow erin gedaan en stukjes bekeken. De film is niet zwartwit maar wel in de stijl van Sin City en ook daar zie ik niets verkeerds.

Ligt het niet aan je apparatuur of kabels? Aangezien 2 bezoekers bij jou het ook zien, lijkt het mij om een defect of aansluiting te gaan. Als ik het beeld zou zien wat ik op de foto zie, zou ik eerst mn apparatuur checken en daarna een Panasonic monteur laten komen.
Waar speel je de games mee, ps3 of pc, en hoe is het aangesloten?
Zie je het ook bij films en tv uitzendingen en welke tv heb je eigenlijk?
De spellen op m'n PZ80 speel ik via de Xbox360, films met de PS3. De bekabeling lijkt goed te zijn, aangezien ik de HDMI-kabel verwissel en BluRay er goed genoeg uitziet, hoewel bij The Dark Knight wat fosforlag te zien is als je weet waar je op moet letten. TV (momenteel Scart) ziet er goed uit, maar ook daar kun je het zien als je weet waar je op moet letten. Schaatsers bijvoorbeeld zijn donkere schimmen op een witte achtergrond; als je goed oplet zie je een groene verkleuring als de beweging snel genoeg is.

Heb je toevallig Fallout 3, of Call of Duty 4? Ik kan je wel vertellen waar je op moet letten om het bij jou ook te zien als het er is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 08:54:
Vraagje, hoe kan ik op mijn 42PX80 het aantal branduren zien? Heb al een en ander gezocht, maar kom alleen manieren tegen voor de oudere types.
Servicemenu = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Daar staat het rechtsonder in het venster dat je te zien krijgt.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies