Murazor4096 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:35:
[...]
Wat betreft mijn screengrab; ik heb eerst geprobeerd 3 keer een foto te maken, maar daar kon ik het effect niet zien. Toen heb ik een filmpje gemaakt, waar het wel zichtbaar is.
Je moet wel bedenken dat de hele scene op dat moment in beweging is, en het er wel wat dramatischer uitziet in stilstand.
Dat ligt gewoon aan de camera hoor.
Net als het befaamde filmpje op youtube, waarin het stukje van Gears of War te zien is.
Er zijn inderdaad mensen die gevoelig zijn voor fosforlag, maar dit is nog veel minder dan 1% hoor. Anders kwamen die plasma's echt niet steeds als beste tv uit al die tests!
Ik heb gears of war nogal veel gespeeld en hoe snel ik ook draai en wat ik ook doe met andere games, ik zie het niet. Een plasma is juist bijzonder geschikt voor snelle games en beelden.
Maar enkele weken geleden wilde ik een filmpje posten ipv de foto's die julle me wel s zien plaatsen.
Vooral Assassins Creed is zó ongelooflijk mooi op een plasma dat ik dacht: dat moet men zien!
Ik maakte een filmpje met mn digitale fototoestel en het was niet om aan te zien!! Groene en gele vegen all over the place!
Ik dacht WTF?? Meerdere keren naar het zelfde stukje op de tv gekeken en je zag helemaal niets!
Komt gewoon door de camera.
Heeft volgens mij ook niets met framerate te maken. Fosforlag komt omdat van de 3 primaire kleuren de groene net iets minder snel dooft. Bijzonder weinig mensen zien dit. Ik zie het absoluut niet en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die het wel ziet. Wel op internet mensen die het schrijven, maar in het echt nog nooit iemand ontmoet die het ziet.
Murazor4096 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:55:
Heb nu wat meer dan een week mijn PZ80, en ben nog steeds een beetje bezorgd over de fosfor lag waar ik eerder een vraag over stelde. Vandaag even een filmpje gemaakt van hoe Fallout 3 eruit ziet om voor mezelf eens te kijken hoe het nou eigenlijk komt dat ik alles dubbel zie. Het lijkt een combinatie te zijn van de ietwat lage framerate van Fallout 3 met een enorme groene fosfor lag. Even een screengrab:
[
afbeelding]
Is dit echt de bedoeling, en gaat dit na verloop van tijd echt (grotendeels) weg? Of is mijn tv gewoon defect? Ik zie verder geen settings die verkeerd zouden kunnen staan.
Als jij ziet wat ik op die foto ziet, dan is er iets ernstig mis met of de tv of de afspeelapparatuur. Ik zie ook alles dubbel op die foto en dat is geen fosforlag.
Welke tv heb je, waar speel je het spel op (ps3?) en hoe is het aangesloten?
Hoe staat je tv ingesteld? Toch niet op dynamisch hoop ik.
Noreia schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 08:28:
De beste wensen mensen.
De phosphor lag zit er echt niet goed uit.Ik heb ook de Ps3 met Fall Out 3 gekocht en ben nu aan het oriënteren voor een tv.Tot nu toe was de plasma ook mijn favoriet maar deze groene waas zou echt een knock out criteria zijn.Heb ook al naar Lcd gekeken maar die hebben weer last van clouding.Ahhh gek word he ervan.

Neem je ps3 mee naar de winkel en ga verschillende tv's testen! Alleen zo kun je een tv kiezen en kopen.
------------------
Allemaal een heel gelukkig 2009!
[
Voor 45% gewijzigd door
Ferry34 op 02-01-2009 00:52
]