Thanks!
Weet iemand ook of je digitale tv direct op de 42PZ85 tv kan ontvangen, zonder een digitale ontvanger er tussen dus?
Er zit namelijk wel een ingang in de tv waar een smartcard in kan, maar wanneer ik mijn smartcard van Ziggo daarin doe en de coax kabel in de tv doe, vind hij geen enkele digitale zender. Via de digitale ontvanger heb ik wel gewoon digitale tv. Maar vraag me dus af of dat ding eigenlijk overbodig is bij mijn tv.
Er zit namelijk wel een ingang in de tv waar een smartcard in kan, maar wanneer ik mijn smartcard van Ziggo daarin doe en de coax kabel in de tv doe, vind hij geen enkele digitale zender. Via de digitale ontvanger heb ik wel gewoon digitale tv. Maar vraag me dus af of dat ding eigenlijk overbodig is bij mijn tv.
Ik weet wel waar ik op moet letten hoor, ik game al een tijdje op plasma.Murazor4096 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:18:
[...]
De spellen op m'n PZ80 speel ik via de Xbox360, films met de PS3. De bekabeling lijkt goed te zijn, aangezien ik de HDMI-kabel verwissel en BluRay er goed genoeg uitziet, hoewel bij The Dark Knight wat fosforlag te zien is als je weet waar je op moet letten. TV (momenteel Scart) ziet er goed uit, maar ook daar kun je het zien als je weet waar je op moet letten. Schaatsers bijvoorbeeld zijn donkere schimmen op een witte achtergrond; als je goed oplet zie je een groene verkleuring als de beweging snel genoeg is.
Heb je toevallig Fallout 3, of Call of Duty 4? Ik kan je wel vertellen waar je op moet letten om het bij jou ook te zien als het er is.
Staat je contrast misschien erg hoog en op dynamisch?
Het verbaast me namelijk nogal dat ik het nergens zie, maar op jouw foto overduidelijk. Dus klopt er iets niet lijkt me.
Nee, contrast staat doorgaans nog erg laag, omdat ik de tv rustig in wil laten werken. Ik snap ook niet waarom jij het niet ziet; wellicht ben je er totaal ongevoelig voor? Ik ben benieuwd of ik het op jouw tv wel zou kunnen waarnemen.Ferry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:49:
[...]
Ik weet wel waar ik op moet letten hoor, ik game al een tijdje op plasma.
Het verbaast me namelijk nogal dat ik het nergens zie, maar op jouw foto overduidelijk. Dus klopt er iets niet lijkt me.
't Is in ieder geval misschien toch wel een goed idee om een monteur te laten kijken.
Ik neem het op mijn PX80 ook heel soms weer. Bij sommige games zie ik het heel erg licht op momenten dat ik heel overdreven snel van links naar rechts ga bewegen. Dan nog is het alleen bij zwart/wit overgangen. Ik vind het in verhouding tot de rest van de kwaliteit niet storend, die ene keer dat ik het wel zie. Veel bekenden van me hebben LCD's, elke keer als ik daar tv kijk zie ik dat ik voor mezelf een goede keuze heb gemaakt
. Maar als je hier wel erg gevoelig voor bent, dan is LCD gewoon the way to go. Of als je die ene keer heel erg storend vindt ook.
Bij films heb ik het nog nooit gezien, ik zal binnenkort Sin City eens proberen te kijken. Niet echt mijn favoriete film dus ik mis er niet zoveel aan.
Als je het wel heel erg ziet dan ligt het OF aan je tv zelf, OF aan je eigen dat je er overgevoelig voor bent. Ik heb er hier ook nog nooit iemand over gehoord, terwijl er echt heel erg veel op wordt gegamed.
Bij films heb ik het nog nooit gezien, ik zal binnenkort Sin City eens proberen te kijken. Niet echt mijn favoriete film dus ik mis er niet zoveel aan.
Als je het wel heel erg ziet dan ligt het OF aan je tv zelf, OF aan je eigen dat je er overgevoelig voor bent. Ik heb er hier ook nog nooit iemand over gehoord, terwijl er echt heel erg veel op wordt gegamed.
Ik blijf erbij: phosphor lag is inherent aan plasma. Ik heb nog nooit een plasma tv gezien, van welk merk dan ook, waarop ik het NIET kon waarnemen. Iedereen die hierboven beweert dat het op zijn tv niet zichtbaar is en dat het bij degenen die er wel last van hebben dus wel aan een fout in diens apparatuur/aansluitingen moet liggen: ik kom dan graag een keertje bij jou langs om te beoordelen of het op jouw tv inderdaad niet voorkomt. Want dat zou dan namelijk voor het eerst zijn dat ik een plasma zie die het niet heeft. Ik wil best geloven dat sommigen het niet zien, maar ik wil niet geloven dat het dan ook daadwerkelijk niet bij hen gebeurt.
Sterker nog: als iemand mij een plasma kan tonen die er totaal geen last van heeft, dan koop ik die meteen
Sterker nog: als iemand mij een plasma kan tonen die er totaal geen last van heeft, dan koop ik die meteen
[ Voor 8% gewijzigd door jasjenl op 02-01-2009 12:44 ]
Phosphors zul je op elk plasma scherm zien, alleen moet het na 200 uur een stuk minder of helemaal weg zijn (dit hangt er ook vanaf of je er zelf gevoelig voor bent, maar minder word het zeker)
Ook van belang is dat je je Scherpte de eerste 200 uur uit* zet , contrast op 40/45% en je helderheid niet veel hoger zet. Dit met kans natuurlijk op inbranders (alhoewel dit bij panasonic niet snel meer voorkomt) maar ook tegen het phosphors.
Uiteraard zal je naderhand je contrast hoger kunnen zetten (zelf nu op 65) Scherpte staat nog steeds uit. Het is nou eenmaal zo, hoe meer digitalisactie je uit zet hoe minder artefact je ziet. Daarom is LCD ook zo rot in mijn ogen omdat die alleen maar met beeldverbeteraars werkt, waardoor je zelfs lipsync problemen creëert.
Desalniettemin erg blij met me plasma komt geen lcd voor in de plaats (TH-42PZ80)
Ik wil er wel even bij toevoegen dat dit mijn ervaringen zijn, wat je ermee doet moet je zelf weten
Ook van belang is dat je je Scherpte de eerste 200 uur uit* zet , contrast op 40/45% en je helderheid niet veel hoger zet. Dit met kans natuurlijk op inbranders (alhoewel dit bij panasonic niet snel meer voorkomt) maar ook tegen het phosphors.
Uiteraard zal je naderhand je contrast hoger kunnen zetten (zelf nu op 65) Scherpte staat nog steeds uit. Het is nou eenmaal zo, hoe meer digitalisactie je uit zet hoe minder artefact je ziet. Daarom is LCD ook zo rot in mijn ogen omdat die alleen maar met beeldverbeteraars werkt, waardoor je zelfs lipsync problemen creëert.
Desalniettemin erg blij met me plasma komt geen lcd voor in de plaats (TH-42PZ80)
Ik wil er wel even bij toevoegen dat dit mijn ervaringen zijn, wat je ermee doet moet je zelf weten
Je kan gerust thuis blijven hoor, niemand heeft die. Gewoon élke plasma van welk merk dan ook heeft het.jasjenl schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:42:
Nickname does not reflect reality
I know, maar ik zie sommige mensen hier stellig beweren dat het bij hen niet voorkomt en ik zie dat dan graag óf weerlegd óf bevestigd. Met name Ferry34 lijkt er nogal van overtuigd dat er bij anderen een probleem in de apparatuur zit en dat het bij hem niet zichtbaar is. En dat wil er bij mij dus niet in.Brad Pitt schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:38:
[...]
Je kan gerust thuis blijven hoor, niemand heeft die. Gewoon élke plasma van welk merk dan ook heeft het.
Mja, op het LG plasma forum beweren mensen geen judder te hebben met 24p-content. Of dat die tv's geen last hebben van retentie, etc. Iets niet zién betekent werkelijk helemaal niets, behalve dat dat voor die mensen uiteraard prima is.jasjenl schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:23:
[...]
I know, maar ik zie sommige mensen hier stellig beweren dat het bij hen niet voorkomt en ik zie dat dan graag óf weerlegd óf bevestigd.
Inderdaad. En eigenlijk ben ik dan best jaloers op die mensen, want ik zou willen dat ik dit soort verschijnselen niet zag.. Maar ik doe dat helaas wel en dan kan het best storend zijn.Brad Pitt schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:02:
[...]
Mja, op het LG plasma forum beweren mensen geen judder te hebben met 24p-content. Of dat die tv's geen last hebben van retentie, etc. Iets niet zién betekent werkelijk helemaal niets, behalve dat dat voor die mensen uiteraard prima is.
Verwijderd
Ik zie hier plots op enkele sites volgende plasmas verschijnenen van panasonic :
TH-46PZ82 :
http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMq9mReNm
TH-46PZ81
http://www.iishop.be/th46...-plasma-tv-46-p-9324.html
Zijn da nieuwe versies dan ? Op de Pana site vind ik daar niets van terug ...
Lijken me sterk op de PZ80
TH-46PZ82 :
http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaMq9mReNm
TH-46PZ81
http://www.iishop.be/th46...-plasma-tv-46-p-9324.html
Zijn da nieuwe versies dan ? Op de Pana site vind ik daar niets van terug ...
Lijken me sterk op de PZ80
De 46PZ82 is volgens mij Italiaans:
http://www.panasonic.it/html/it_IT/1202638/index.html
Althans, ik kan hem op geen enkele andere Europese Pana site vinden..
& de 46PZ81 Frans & Engels:
http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/1398473/index.html
http://www.panasonic.co.uk/html/en_GB/874534/index.html
alleen zijn dit ook weer verschillende types..
http://www.panasonic.it/html/it_IT/1202638/index.html
Althans, ik kan hem op geen enkele andere Europese Pana site vinden..
& de 46PZ81 Frans & Engels:
http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/1398473/index.html
http://www.panasonic.co.uk/html/en_GB/874534/index.html
alleen zijn dit ook weer verschillende types..

Kepi_nl
Nee, Ferry geeft hier zelf aan dat als hij het met een camera opneemt wel ziet:jasjenl schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:23:
[...]
I know, maar ik zie sommige mensen hier stellig beweren dat het bij hen niet voorkomt en ik zie dat dan graag óf weerlegd óf bevestigd. Met name Ferry34 lijkt er nogal van overtuigd dat er bij anderen een probleem in de apparatuur zit en dat het bij hem niet zichtbaar is. En dat wil er bij mij dus niet in.
Hij ziet het zelf niet en wellicht ziet niemand het. Mensen die het wel zien, zeggen dat je het in de praktijk ook veeeeeeel minder heftig ziet dan op de filmpjes. Ik heb al veel plasma gekeken en ook al een beetje gegamed, maar ik moet zeggen dat ik het ook nog niet echt gezien heb.Ferry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:42:
Maar enkele weken geleden wilde ik een filmpje posten ipv de foto's die julle me wel s zien plaatsen.
Vooral Assassins Creed is zó ongelooflijk mooi op een plasma dat ik dacht: dat moet men zien!
Ik maakte een filmpje met mn digitale fototoestel en het was niet om aan te zien!! Groene en gele vegen all over the place!
Ik dacht WTF?? Meerdere keren naar het zelfde stukje op de tv gekeken en je zag helemaal niets!
Komt gewoon door de camera.
Heeft volgens mij ook niets met framerate te maken. Fosforlag komt omdat van de 3 primaire kleuren de groene net iets minder snel dooft. Bijzonder weinig mensen zien dit. Ik zie het absoluut niet en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die het wel ziet. Wel op internet mensen die het schrijven, maar in het echt nog nooit iemand ontmoet die het ziet.
Wellicht moet je er gevoelig voor zijn. Ik hoorde dat 1% van de mensen het weleens ziet. Als het net als met het regenboogeffect van DLP iets is wat je altijd ziet (ik zie het echt altijd als ik een beetje heen en weer kijk), dan is het wel potentieel zeer storend. Als het iets is dat ik alleen zie als ik een filmpje maak, dan vind ik het wel best
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar Ferry zegt ook:JvS schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:14:
[...]
Nee, Ferry geeft hier zelf aan dat als hij het met een camera opneemt wel ziet:
[...]
enFerry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:49:
[...]
Ik weet wel waar ik op moet letten hoor, ik game al een tijdje op plasma.
Dus hij suggerereert wel degelijk dat er bij anderen iets mis is wat volgens mij dus waarschijnlijk helemaal niet het geval is.Ferry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:22:
Mn PV70 is inderdaad ingespeeld maar ook vanaf het begin was er geen fosforlag te zien. Ook de vele mensen die bij mij hebben gegamed hebben het nooit gezien.
Bij mn nieuwe PX80 die nog moet inspelen is het niet te zien.
Ik heb Sin City niet, maar heb net de hd-dvd van Sky Captain and the World of Tomorrow erin gedaan en stukjes bekeken. De film is niet zwartwit maar wel in de stijl van Sin City en ook daar zie ik niets verkeerds.
Ligt het niet aan je apparatuur of kabels? Aangezien 2 bezoekers bij jou het ook zien, lijkt het mij om een defect of aansluiting te gaan. Als ik het beeld zou zien wat ik op de foto zie, zou ik eerst mn apparatuur checken en daarna een Panasonic monteur laten komen.
Waar speel je de games mee, ps3 of pc, en hoe is het aangesloten?
Zie je het ook bij films en tv uitzendingen en welke tv heb je eigenlijk?
Het ís ook minder heftig dan op de filmpjes. Maar die filmpjes en foto's geven wel ongeveer weer wat het 'probleem' is.Hij ziet het zelf niet en wellicht ziet niemand het. Mensen die het wel zien, zeggen dat je het in de praktijk ook veeeeeeel minder heftig ziet dan op de filmpjes. Ik heb al veel plasma gekeken en ook al een beetje gegamed, maar ik moet zeggen dat ik het ook nog niet echt gezien heb.
Ik betwijfel het toch, dat maar 1% van de mensen het ziet. De meeste mensen die ik ken die het ook nooit zagen, konden het toch wel waarnemen nadat ik ze wees waarop ze moesten letten. Dat de ene er gevoeliger voor is dan de ander, dat geloof ik ook wel. Dat is bij DLP rainbows ook het geval. Maar zeker die phosporlag, dat je dat niet ziet wil er bij mij niet in. Zeker niet met de door mij eerde hier geposte motion handling test dvd.Wellicht moet je er gevoelig voor zijn. Ik hoorde dat 1% van de mensen het weleens ziet. Als het net als met het regenboogeffect van DLP iets is wat je altijd ziet (ik zie het echt altijd als ik een beetje heen en weer kijk), dan is het wel potentieel zeer storend. Als het iets is dat ik alleen zie als ik een filmpje maak, dan vind ik het wel best.
Wie kan mij raad geven bij dit probleem:
Ik heb een TH-50PZ800. TV is 2,5 maand oud. De HDMI poort-1 deed het laatst opeens niet meer. Even gebeld een panasonic monteur is vandaag voor de reparatie langs geweest. Hij heeft een hele print-plaat vervangen en alles doet het weer. Het viel me vanavond echter op dat de taal anders was dan ik had ingesteld; hierdoor ben ik verder gaan kijken. Het viel me ook op dat het aantal branduren opeens heel hoog staan, namelijk 1870. Volgens mijn administratie moet ik rond 400 zitten. 1870 heb ik nooit kunnen maken en is dus met de vervangen printplaat meegekomen.
Mijn conclusie is: het betreft een gebruikte printplaat van misschien een 3/4 jaar oud. Op zich hoeft hier niets mis mee te zijn omdat electronica niet zo slijt; behalve dat het 1) misschien om een gerepareerd bord gaat of 2) de vorige eigenaar zou heel misschien met de service-menu hebben geklooid en ik weet dat je daarmee je panel kunt beschadigen. Ik kan natuurlijk de exacte leeftijd van het bond niet nagaan. Ook kan weet ik niet of het bord ook qua service menu naar de default instellingen is gezet.
Wat denken jullie? Moet ik mij hierom druk maken?
Ik heb een TH-50PZ800. TV is 2,5 maand oud. De HDMI poort-1 deed het laatst opeens niet meer. Even gebeld een panasonic monteur is vandaag voor de reparatie langs geweest. Hij heeft een hele print-plaat vervangen en alles doet het weer. Het viel me vanavond echter op dat de taal anders was dan ik had ingesteld; hierdoor ben ik verder gaan kijken. Het viel me ook op dat het aantal branduren opeens heel hoog staan, namelijk 1870. Volgens mijn administratie moet ik rond 400 zitten. 1870 heb ik nooit kunnen maken en is dus met de vervangen printplaat meegekomen.
Mijn conclusie is: het betreft een gebruikte printplaat van misschien een 3/4 jaar oud. Op zich hoeft hier niets mis mee te zijn omdat electronica niet zo slijt; behalve dat het 1) misschien om een gerepareerd bord gaat of 2) de vorige eigenaar zou heel misschien met de service-menu hebben geklooid en ik weet dat je daarmee je panel kunt beschadigen. Ik kan natuurlijk de exacte leeftijd van het bond niet nagaan. Ook kan weet ik niet of het bord ook qua service menu naar de default instellingen is gezet.
1) Zou heel goed kunnen dat het een gerepareerd bord is. Panasonic gaat niet een bord van xxx€ weggooien als er maar een onderdeel van 50cent kapot aan was.Omid schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:12:
Wie kan mij raad geven bij dit probleem:
2) In je service-menu kan je wel prutsen, maar dingen kapot mee maken volgens mij niet.
En hoe kom je aan 3/4 jaar oud!? De PZ800-serie is pas verleden jaar uitgekomen, dus dat kan volgens mij niet
Ik heb mijn tv sinds eind Augustus, en zit nu aan 1200 uur.
Maw, ik zou er niet te veel achter zoeken
Verwijderd
Aankomend zondag bij Smiths Arnhem in de steenstraat:
Pioneer TH42PZ85 voor 1099
http://www.smitsarnhem.nl/ws/index.php
dank dat 3/4 driekwart betekent in dit geval...Fire69 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:03:
[...]
1) Zou heel goed kunnen dat het een gerepareerd bord is. Panasonic gaat niet een bord van xxx€ weggooien als er maar een onderdeel van 50cent kapot aan was.
2) In je service-menu kan je wel prutsen, maar dingen kapot mee maken volgens mij niet.
En hoe kom je aan 3/4 jaar oud!? De PZ800-serie is pas verleden jaar uitgekomen, dus dat kan volgens mij niet
Ik heb mijn tv sinds eind Augustus, en zit nu aan 1200 uur.
Maw, ik zou er niet te veel achter zoeken
Joh, is dit al zo'n samenwerkingsding tussen Pioneer en Panasonic ja?Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:06:
Aankomend zondag bij Smiths Arnhem in de steenstraat:
Ik heb wel gelezen dat door bijvoorbeeld bepaalde extreme waarden in het service menu je je plasma celletjes van een bepaalde kleur kunt overbelasten.Fire69 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:03:
[...]
Heb jij (of heeft iemand) de default instellingen van de service menu voor TH50-PZ800? Zou ik heel erg op prijs stellen! Een screen-shot (met een camera) zou fantastisch zijn! Alvast bedankt!!!
Mja, als je rood op 255 zet en groen en blauw op 0 zál rood wellicht wat eerder "op" zijn hè.Omid schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:41:
[...]
Ik heb wel gelezen dat door bijvoorbeeld bepaalde extreme waarden in het service menu je je plasma celletjes van een bepaalde kleur kunt overbelasten.
Als jij t op iedere plasma ziet, dus ook bij vrienden en in de winkels dan ben jij er gevoelig voor.Murazor4096 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:57:
[...]
Nee, contrast staat doorgaans nog erg laag, omdat ik de tv rustig in wil laten werken. Ik snap ook niet waarom jij het niet ziet; wellicht ben je er totaal ongevoelig voor? Ik ben benieuwd of ik het op jouw tv wel zou kunnen waarnemen.
't Is in ieder geval misschien toch wel een goed idee om een monteur te laten kijken.
Zie je t alleen op jouw tv dan is er iets niet goed.
Ik vraag me af wat de wetenschappelijke verklaring is dat sommige mensen hier gevoelig voor zijn.
Mijn theorie is dat de ogen van deze mensen minder goed zijn (sorry
Bij de reclame van één of ander parfum waarbij 2 jonge mensen door n vliegtuighaven rennen en t shot dan gefild wordt door n bewakingscamera, zie je ook die trails.
Aan de andere kant kan t net zo goed zijn dat bij deze mensen de ogen juist beter zijn, aangezien ze iets zien wat anderen niet zien.
Iemand die echt weet hoe dit zit?
Help!
Vandaag Panasonic 42PX8 ontvangen en ik heb problemen met het geluid.
Analoog niets aan de hand, signaal en geluid in orde.
Digitaal gaat er wat mis. Want bij digitaal geluid hoor ik naast dit geluid ook het analoge geluid op de achtergrond van de zender, waar de tv analoog op staat ingesteld
Ook als ik de tv op kanaal "0" zet, ontvang ik een ruisgeluid bij digitale tv weergave.
Wie heeft er misschien ideeen wat te doen?
Vandaag Panasonic 42PX8 ontvangen en ik heb problemen met het geluid.
Analoog niets aan de hand, signaal en geluid in orde.
Digitaal gaat er wat mis. Want bij digitaal geluid hoor ik naast dit geluid ook het analoge geluid op de achtergrond van de zender, waar de tv analoog op staat ingesteld
Ook als ik de tv op kanaal "0" zet, ontvang ik een ruisgeluid bij digitale tv weergave.
Wie heeft er misschien ideeen wat te doen?
[ Voor 99% gewijzigd door koen op 03-01-2009 14:54 ]
Ik heb sinds kort de 42PZ80. Zééééééééér tevreden over het beeld!!!!
Nu zit ik echter nog met het volgende: Toen ik de tv ophaalde en wilde gaan installeren, kwam ik erachter dat de doos al open is geweest: het zakje met schroeven voor de tv steun was open en de batterijen van de ab zaten er al in. Lichte twijfel wat er eerder met de tv is gebeurd. Tevens zat er geen netstroomkabel bij, geen kabelbinders en geen doekje. Gelukkig had ik nog een stroomkabel van een monitor zodat ik de tv al wel kan gebruiken. Ik heb met de winkel gebeld en vonden het vervelend en vreemd; zij kregen de tv's rechtstreeks van Panasonic en doen er verder niks mee. Zij gaan dit verder regelen met Panasonic en ga er vanuit dat dit wel goedkomt. Omdat ik twijfels bleef behouden, heb ik gekeken hoe lang de tv al aan is geweest in het servicemenu (-V en 3 X 0). Bij Time staat daar 111:15. Betekent dit dat de tv al (ruim) 111 uur aan is geweest? Lijkt mij onmogelijk omdat ik de Tv pas sinds eerste kerstdag heb aangezet. In 10 dagen gemiddeld 10 uur tv kijken doe ik echt niet.
Lees ik de informatie goed? Of worden de tv's eerst uitgebreid getest in de fabriek zodat het aantal uren wel kan kloppen? Anders neem ik zeer zeker nog eens contact op met de winkel......
Nu zit ik echter nog met het volgende: Toen ik de tv ophaalde en wilde gaan installeren, kwam ik erachter dat de doos al open is geweest: het zakje met schroeven voor de tv steun was open en de batterijen van de ab zaten er al in. Lichte twijfel wat er eerder met de tv is gebeurd. Tevens zat er geen netstroomkabel bij, geen kabelbinders en geen doekje. Gelukkig had ik nog een stroomkabel van een monitor zodat ik de tv al wel kan gebruiken. Ik heb met de winkel gebeld en vonden het vervelend en vreemd; zij kregen de tv's rechtstreeks van Panasonic en doen er verder niks mee. Zij gaan dit verder regelen met Panasonic en ga er vanuit dat dit wel goedkomt. Omdat ik twijfels bleef behouden, heb ik gekeken hoe lang de tv al aan is geweest in het servicemenu (-V en 3 X 0). Bij Time staat daar 111:15. Betekent dit dat de tv al (ruim) 111 uur aan is geweest? Lijkt mij onmogelijk omdat ik de Tv pas sinds eerste kerstdag heb aangezet. In 10 dagen gemiddeld 10 uur tv kijken doe ik echt niet.
Lees ik de informatie goed? Of worden de tv's eerst uitgebreid getest in de fabriek zodat het aantal uren wel kan kloppen? Anders neem ik zeer zeker nog eens contact op met de winkel......
ik heb vaak bij gezichten het idee dat ik een computerbeeld krijg. Vaak een ietweat onrealistische scherpe lijnen in een gezicht, vaak als het beweegt. Komt dit doordat de resolutie nog wat laag staat? of heeft dit te maken met een bepaalde instellng??
Lijkt me een retourtje klant of een showmodel. Panasonic levert toestellen niet op deze manier aan.Tegels schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:51:
Ik heb sinds kort de 42PZ80. Zééééééééér tevreden over het beeld!!!!....
....Lees ik de informatie goed? Of worden de tv's eerst uitgebreid getest in de fabriek zodat het aantal uren wel kan kloppen? Anders neem ik zeer zeker nog eens contact op met de winkel......
Panels worden wel getest. Maar de tv laat de branduren zien die het panel in de tv heeft gemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Nyana op 03-01-2009 15:53 ]
TV's worden volgens mij nooit door panasonic zelf geleverd aan de klant (uitzondering is de 102/105"
). Er zijn in NL 1 of 2 leveranciers en depots waar de TV's opgeslagen zijn, en waar vandaan ze geleverd worden naar de winkels. Het lijkt me dus ook onwaarschijnlijk dat de shop de TV rechtstreeks vanaf panasonic naar jou heeft laten versturen. De naam van de importeur is mij even ontschoten (Haagtechno toevallig)..
offtopic:
Enkele hele grote electrica zaken in NL krijgen geleverd vanuit een "geheim" depot ergens in Nederland waar een complete loots vol staat met panasonic TV's
Enkele hele grote electrica zaken in NL krijgen geleverd vanuit een "geheim" depot ergens in Nederland waar een complete loots vol staat met panasonic TV's
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Waarom moet je er een 'beter of slechter' label aan hangen? Die fosfortrails is gewoon een effect wat er is. Sommige mensen zien het beter dan anderen. Vele, hele velen vinden het totaal niet storend of vinden het dermate weinig voorkomen, dat het wel prima is. Maar jij lijkt je eerst in allerlei bochten te wringen om het te ontkennen en nu maak je er weer een bijzonder verhaal van,Ferry34 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:44:
[...]
Ik vraag me af wat de wetenschappelijke verklaring is dat sommige mensen hier gevoelig voor zijn.
Mijn theorie is dat de ogen van deze mensen minder goed zijn (sorry), aangezien mn goedkope fototoestel deze fosfortrails ook ernstig laat zien. Ik neem aan dat mensenogen n stuk beter zijn dan 10 megapixel met n goedkoop lensje.
Bij de reclame van één of ander parfum waarbij 2 jonge mensen door n vliegtuighaven rennen en t shot dan gefild wordt door n bewakingscamera, zie je ook die trails.
Aan de andere kant kan t net zo goed zijn dat bij deze mensen de ogen juist beter zijn, aangezien ze iets zien wat anderen niet zien.
Iemand die echt weet hoe dit zit?
Wees juist blij dat je het niet ziet. Ik hoop ook dat ik het niet ga zien, want ik wil wel veel gaan gamen ook. Ik heb GOW en COD dus ik kan het flink testen bij een kennis van me
Inderdaad. Fosfor-trails bestaan en zijn een feit. Ik zie ze op mijn PZ85 onder de juiste omstandigheden gewoon duidelijk.JvS schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:45:
[...]
Waarom moet je er een 'beter of slechter' label aan hangen? Die fosfortrails is gewoon een effect wat er is. Sommige mensen zien het beter dan anderen. Vele, hele velen vinden het totaal niet storend of vinden het dermate weinig voorkomen, dat het wel prima is. Maar jij lijkt je eerst in allerlei bochten te wringen om het te ontkennen en nu maak je er weer een bijzonder verhaal van
Ferry, ik stel je bijdragen in dit en andere forums erg op prijs, maar je doet wel erg opvallend je best om de verschijnselen te ontkennen. Die 1% die steeds genoemd wordt is ook uit de lucht gegrepen; er is bij mijn weten nog nooit echt serieus onderzoek naar gedaan hoeveel mensen ze wel en niet zien. Misschien is het wel 5%? Of 10%? Het lijkt wel of dat je het niet goed kunt hebben dat er aan plasma-schermen ook nadelen kleven?
En dan kom je ook nog met een theorie die zegt dat mensen die ze wel zien, slechtere ogen hebben...
Ik kon vroeger op een CRT het verschil zien tussen 75 en 85Hz, terwijl veel mensen het niet eens zagen als hun scherm op 60Hz stond te flikkeren. Het zou me niet verbazen als juist die laatste groep ook de fosfor-trails niet ziet....
Ik ben zelf uitermate tevreden met mijn PZ85, ik zie de fosfor-trails (soms dus), maar ik erger me er niet aan.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Daar zou je best eens een punt kunnen hebben. Ik zie zelf ook altijd meteen het verschil tussen een monitor die op 75 of 85 hz staat, terwijl anderen dat helemaal niet in de gaten hebben. En ik zie dus ook phospor trails en plainbows.Tachyon schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:26:
[...]
Ik kon vroeger op een CRT het verschil zien tussen 75 en 85Hz, terwijl veel mensen het niet eens zagen als hun scherm op 60Hz stond te flikkeren. Het zou me niet verbazen als juist die laatste groep ook de fosfor-trails niet ziet....
Neemt overigens niet weg dat ik overall toch nog steeds de karakteristiek van het beeld van plasma tv's prefereer boven die van lcd's, omdat plasma toch nog het meest in de buurt van crt komt, plus dat ik niet kan wennen aan de nadelen van lcd's (met name kijkhoek en het harde beeld). Ondanks mijn gevoeligheid voor de plasma nadelen doet die aanbieding van Smits morgen mij dan toch ook wel weer twijfelen...
Ik vind het bij mezelf wel vreemd dat ik 60hz op een monitor WEL merk. (Pas bij 100hz is het wat rustiger). Maar ik neem phospor trails niet waar. (Het verschil in 60 en 333fps in bijvoorbeeld CoD merk ik ook).
Het enige wat ik wel zie is als ik met mijn hoofd rond ga schudden dat ik in mijn ooghoeken inderdaad een groenachtige waas zie, maar alleen bij heel veel wit in het scherm.
Het enige wat ik wel zie is als ik met mijn hoofd rond ga schudden dat ik in mijn ooghoeken inderdaad een groenachtige waas zie, maar alleen bij heel veel wit in het scherm.
Nog even over fosfor-trails: ik heb op advies de kleurtemperatuur op 'koel' gezet, en ik heb het idee echt veel minder fosforlag te zien bij Call of Duty 4. Klinkt logisch, het maakt het beeld een stuk minder geel.
Andere spellen nog niet geprobeerd, maar misschien een tip voor de mensen die er mee zitten.
Andere spellen nog niet geprobeerd, maar misschien een tip voor de mensen die er mee zitten.
Verwijderd
Met gamen heb ik altijd Dynamisch-koel. Ik hou nou eenmaal van spetterende kleuren tijdens het gamen
,
Met die instellingen nog nooit fosfor trails gezien overigens.
Met die instellingen nog nooit fosfor trails gezien overigens.
Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk ipv de pz80 en pz85 niet gekozen, maar uiteindelijk de sony 40w4500 gekocht. Op het moment van kopen waren de pz85 en 40w4500 evenduur, namelijk 1099. Daardoor werd de keuze extreem moeilijk.
Mijn keuze werd daarom niet op de standaard technische specificaties en kleuren gekozen. Maar meer gevoelsmatig.
Bv bij plasma blijft er altijd het achtergrond gedachte dat inbranden mogelijk is. Ook de vijf fans op de achterzijde van beide plasma's beviel niet. Het zijn volgens mij 80mm fans. Na 1 a 2 jaar gaat het prima. Maar ben toch van plan de tv gem. 8 jaar te gebruiken. Fans die zo lang draaien worden na een tijd toch wel luidruchtiger en verzamelt stof (waarbij je niet bij kunt). En dat je de eerste 200 uren 'voorzichtiger' moet doen. Dat kennen mijn ouders niet. Dat ding moet aan, mooi beeld geven en straks weer uit.
Misschien is de pz85 qua beeld net iets mooier en specificaties beter. Maar er is meer 'toezicht' nodig, het geeft me het gevoel dat het niet een simpel product is, maar meer geeky / tech apparatus. Voor mij is het geen probleem. Maar ouderen, dat boeit hun geen ene reet als de gamma niet 2.2 is. Als er mooi beeld uit komt.
De sony gaat gewoon aan, geen 200uren voorzichtig doen, geen stof wat in de tv geblazen wordt (anders dan dat stof op de tv neervalt), geen calibrated instelling van hdtv.co.uk gebruiken, gewoon out of the box goed. Ik moet dan wat clouding en de 0,05cd/m2 zwartwaarde (itt 0,0cd/m2 zwart voor plasma) maar voor lief nemen.
Praat ik nu onzin en moet ik gelijk de sony inruilen voor pz85, of heb ik wel ergens een punt?
Mijn keuze werd daarom niet op de standaard technische specificaties en kleuren gekozen. Maar meer gevoelsmatig.
Bv bij plasma blijft er altijd het achtergrond gedachte dat inbranden mogelijk is. Ook de vijf fans op de achterzijde van beide plasma's beviel niet. Het zijn volgens mij 80mm fans. Na 1 a 2 jaar gaat het prima. Maar ben toch van plan de tv gem. 8 jaar te gebruiken. Fans die zo lang draaien worden na een tijd toch wel luidruchtiger en verzamelt stof (waarbij je niet bij kunt). En dat je de eerste 200 uren 'voorzichtiger' moet doen. Dat kennen mijn ouders niet. Dat ding moet aan, mooi beeld geven en straks weer uit.
Misschien is de pz85 qua beeld net iets mooier en specificaties beter. Maar er is meer 'toezicht' nodig, het geeft me het gevoel dat het niet een simpel product is, maar meer geeky / tech apparatus. Voor mij is het geen probleem. Maar ouderen, dat boeit hun geen ene reet als de gamma niet 2.2 is. Als er mooi beeld uit komt.
De sony gaat gewoon aan, geen 200uren voorzichtig doen, geen stof wat in de tv geblazen wordt (anders dan dat stof op de tv neervalt), geen calibrated instelling van hdtv.co.uk gebruiken, gewoon out of the box goed. Ik moet dan wat clouding en de 0,05cd/m2 zwartwaarde (itt 0,0cd/m2 zwart voor plasma) maar voor lief nemen.
Praat ik nu onzin en moet ik gelijk de sony inruilen voor pz85, of heb ik wel ergens een punt?
ID4.1M Honey Yellow
Neehoor, je hebt een weloverwogen beslissing gemaakt. De enige fout die je maakt is dat je weer gaat twijfelen en hier bevestiging gaat zoeken. Dat moet je nooit doen als je tevreden wilt zijn met een aankoop.
Weet iemand wanneer de volgende modellen (2009) uitkomen?
Is dat weer tijdens de CES?
Dat bedoel ik dus niet. Als jij gevoelig bent voor de trails, dan zal je die op mijn toestel ook zien.jasjenl schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:23:
[...]
I know, maar ik zie sommige mensen hier stellig beweren dat het bij hen niet voorkomt en ik zie dat dan graag óf weerlegd óf bevestigd. Met name Ferry34 lijkt er nogal van overtuigd dat er bij anderen een probleem in de apparatuur zit en dat het bij hem niet zichtbaar is. En dat wil er bij mij dus niet in.
Maar als iemand last heeft van trails die ook maar in de buurt komen van die foto's, dat kan nooit goed zijn.
Als ik zo'n beeld zou hebben, dan stond die tv de volgende dag weer bij de dealer want daar ga ik echt niet naar kijken.
Ook omdat er maar weinig mensen gevoelig zijn voor de trails, maar de 2 vrienden/bezoekers bij hem het ook zagen, lijkt t mij dat er iets niet helemaal lekker zit.
(jvs: het gaat mij niet om het ontkennen hoor. De trails zijn inderdaad inherent aan de techniek. Ook gaat het er mij niet om of mensen slechtere of juist betere ogen hebben. Zo bedoelde ik dat niet hoor
Nogmaals: als hij t op andere toestellen ook ziet, dan is er geen probleem met de tv of de kabels etc. Alleen vreemd dat het hem niet is opgevallen toen hij de tv in de winkel is gaan testen.)
Ben blij dat ik er niet gevoelig voor bent. Net als de bekende judder: als ik op de lijnen ga letten in de film dan zie ik t ook wel, maar als ik lekker naar de film aan het kijken ben dan zie ik het niet
Moet t nog testen op de PX trouwens.
Daar zou ik niet heel blij van worden. Zaten de sticker nog op de rand van de tv, die aan de voorkant met daarop specs als contrast en 24p ondersteuning etc? Zo'n langwerpige die op de rand zit dus.Tegels schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:51:
En was het glas van het scherm afgeplakt door een doorzichtig stuk plastic, waardoor je in eerste instantie denkt dat er krassen op het scherm zitten, maar er dan achterkomt dat t een plasticje is wat je eraf moet trekken.
Ik weet niet of de tv helemaal bij 0 uren begint, iemand?
Ik ben ook wel benieuwd. Zit toch wel n beetje uit te kijken naar plasma's met een absoluut zwart.Chickendorp schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:56:
Weet iemand wanneer de volgende modellen (2009) uitkomen?
Het enige wat ik kon vinden over de CES is dat Panaonic een 150 inch plasma heeft getoond (de vorige was 103 inch geloof ik).
En bij de lcd's lijkt het erop dat er weer een nieuwe specs-hype aankomt: het aantal hz. De Sony levert al een 240 hz (die volgens een test niet meer dan gewoon scoorde), maar volgens mij kwam er ook een 480 hz aan, lg geloof ik).
edit: het was inderdaad een lg
http://blog.toptenreviews.com/?p=1195
Dat is in ieder geval goed nieuws! Op welke beeldinstelling staat die, cinema of normal. Misschien zit daar ook nog n verschil in.Murazor4096 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:24:
Nog even over fosfor-trails: ik heb op advies de kleurtemperatuur op 'koel' gezet, en ik heb het idee echt veel minder fosforlag te zien bij Call of Duty 4. Klinkt logisch, het maakt het beeld een stuk minder geel.
Hopelijk wordt het nog minder als de tv is ingespeeld. Heb je er daarna nog last van, dan zou je contact op kunnen nemen met Frank Doorhof en vragen of dit met een calibratie nog te verbeteren is.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=250.325
[ Voor 67% gewijzigd door Ferry34 op 04-01-2009 12:32 ]
Hij staat op normal, heb die andere modes eigenlijjk nog niet zo bekeken. Ik zal hem eerst eens een tijdje in laten spelen, en dan eens kijken of het nog nodig is verdere stappen te ondernemen.Ferry34 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:34:
Dat is in ieder geval goed nieuws! Op welke beeldinstelling staat die, cinema of normal. Misschien zit daar ook nog n verschil in.
Hopelijk wordt het nog minder als de tv is ingespeeld. Heb je er daarna nog last van, dan zou je contact op kunnen nemen met Frank Doorhof en vragen of dit met een calibratie nog te verbeteren is.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=250.325
De pana's beginnen gewoon bij de 0 uur, dus die 111 uur is een showmodel geweest denk ik. Of de tv is ingeruild door iemand, dit lijkt me iets logischer omdat 111 uur niet echt veel is voor een showmodel.
Ik zou me er niet al te druk om maken eerlijk gezegd. Als-ie het verder goed doet en er goed uitziet...Tegels schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:51:
Ik ben zelf ook op zoek naar een tv en ik vind de panasonic plasma's erg mooi. Ik krijg binnenkort een nieuwe kamer (de zolder bij mijn moeder thuis en is dus alleen als slaap/game/tv kamer). Nu was mijn oog eerst op de 37px8 gevallen maar ik hoorde dat het contrast van de px80 toch wel een stuk beter is waardoor ik het de meerwaarde toch wel waard vind. Ik zit op 1.5 - max 2.5 meter ervanaf en zag dat de 42px80 evenduur en soms zelfs goedkoper is als de 37px80. Is een 42px80 goed te doen vanaf 1.5 meter ongeveer? Ik zal er een ps3 op aansluiten voor games en vooral BD's. Ook ga ik mijn pc erop aansluiting via dvi/hdmi om films te kijken (geen games). Ik vind het "wow" effect voor films erg leuk maar weet dus niet of 42" té groot is voor die afstand. Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik vind een 42 inch in ieder geval veel toekomstgerichter. Zit hier op 2.75 meter van een 50 inch af en da's echt geen probleem. Had nog wel ietsjes groter gekund vind ik (al was dat te duur helaas).
Als je de ruimte hebt voor een 42 inch zou ik dat altijd doen. Formaten wennen in de praktijk echt heel snel. De initieele "wooooowwwww" is er vaak relatief snel van af, tenzij je een groot genoeg scherm koopt, dan ben je elke dag blij ;-)
Als je de ruimte hebt voor een 42 inch zou ik dat altijd doen. Formaten wennen in de praktijk echt heel snel. De initieele "wooooowwwww" is er vaak relatief snel van af, tenzij je een groot genoeg scherm koopt, dan ben je elke dag blij ;-)
Persoonlijk denk ik ook dat het best moet kunnen, vroeg me alleen af of 1.5 meter niet te dichtbij is voor ps3 games op een hd ready 42" scherm. Ik ben niet echt verwend dus als het iets minder mooi is als full HD maakt me niet echt uit. Vind een full HD plasma gewoon te duur. Ik ben dus wel benieuwd naar wat mensen zelf vinden die ongeveer dezelfde situatie hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Martijn1990 op 04-01-2009 17:11 ]
Bij een plasma is het niet erg als het een hdready scherm is. Ik zit op 2-2.5 meter van n 50 inch hdready en ik doe voornamelijk gamen op xbox en hd-dvd's kijken en blu-ray op de ps3.
Het beeld is adembenemend mooi en je ziet niet dat t hdready is hoor.
De px80 is overigens ook nog s bijzonder goed in weergeven van gewone dvd's.
1.5 op n 42 inch is wel behoorlijk close, voor kijken naar gewone tv is dit niet te doen. Voor games en films zal het kunnen. Het zou mooi zijn als je iets kon schuiven met de kijkafstand.
Test t in de winkel, ook het verschil met de full hd plasma's.
1.5 op n 42 inch is wel behoorlijk close, voor kijken naar gewone tv is dit niet te doen. Voor games en films zal het kunnen. Het zou mooi zijn als je iets kon schuiven met de kijkafstand.
Kan iemand bevestigen of ontkrachten of er een DVI aansluiting op de 42 inch PZ85 plasma zit? Mijn keuze op dat model laten vallen, maar volgens mij onbtreekt de DVI port op dat ding. Niet handig als er een media unit aan moet.
Ik heb ook al veel in de winkel gekeken. Maar ik vind het vaak erg moeilijk om voor te halen hoe het in mijn eigen kamer zou staan dan.Ferry34 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:22:
Bij een plasma is het niet erg als het een hdready scherm is. Ik zit op 2-2.5 meter van n 50 inch hdready en ik doe voornamelijk gamen op xbox en hd-dvd's kijken en blu-ray op de ps3.
Ik heb net nog even gekeken en 2 meter moet sowieso wel lukken, kan ik met games altijd nog iets naar voren schuiven (dat is het voordeel aan een stoel
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 04-01-2009 17:34 ]
Na wekenlang nagedacht te hebben, heb ik er toch voor gekozen om een TH-50PZ800 aan te schaffen. Vandaag besteld bij plasma-discounter.nl.
Nu maar hopen dat FranconiQue een beetje snel kan bezorgen
Nu maar hopen dat FranconiQue een beetje snel kan bezorgen
Je weet toch wel dat HDMI gewoon DVI + geluid is. Dus voor een tientje een converter kopen en je hebt DVI op je TVNoxa schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:23:
Kan iemand bevestigen of ontkrachten of er een DVI aansluiting op de 42 inch PZ85 plasma zit? Mijn keuze op dat model laten vallen, maar volgens mij onbtreekt de DVI port op dat ding. Niet handig als er een media unit aan moet.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Yeah I know. Maakt ook niet zo veel uit. Maar viel me op. Voor geluid heb ik een coax naar de AV versterker.cramwinckel schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:17:
[...]
Je weet toch wel dat HDMI gewoon DVI + geluid is. Dus voor een tientje een converter kopen en je hebt DVI op je TV
Sinds 31 december ben ik de trotse eigenaar van de TH-42PX80. Wat een prachtige TV!
Alleen heb ik een vraag over de beeldverhoudingen. Ik gebruik nog het gewone SD signaal via kabel UPC (coax). Ik zet de optie van beeldinstelling op "juist". Nu wordt het beeld met de juiste verhouding getoond. Alleen wanneer ik naar een volgende zender zap wordt de optie Wide automatisch gekozen. Ook als ik weer terug ga naar de oorspronkelijke zender blijft hij op Wide staan. Ik moet dus elke keer de aspect knop gebruiken om de juiste beeldverhouding te kiezen.
Is dit normaal?
NB dit gebeurt ook als ik hem op 16:9 zet. Hij gaat na een zender wijziging altijd terug naar Wide.
Alleen heb ik een vraag over de beeldverhoudingen. Ik gebruik nog het gewone SD signaal via kabel UPC (coax). Ik zet de optie van beeldinstelling op "juist". Nu wordt het beeld met de juiste verhouding getoond. Alleen wanneer ik naar een volgende zender zap wordt de optie Wide automatisch gekozen. Ook als ik weer terug ga naar de oorspronkelijke zender blijft hij op Wide staan. Ik moet dus elke keer de aspect knop gebruiken om de juiste beeldverhouding te kiezen.
Is dit normaal?
NB dit gebeurt ook als ik hem op 16:9 zet. Hij gaat na een zender wijziging altijd terug naar Wide.
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag want ik heb de tv zelf (nog) niet. Ben wel benieuwd hoe ver je van je tv afzit en hoe dit bevalt.
Afhankelijk van de input dus, hdmi, tv etc, stel je, je voorkeur in. Hij zou niet per zender ingesteld hoeven worden. Misschien dat er in het menu een optie is voor de standaard instelling per input.Tafkar schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:36:
Ik zit op ongeveer 3 meter en bevalt prima. Als het goed is krijg ik deze week de digitale box van UPC binnen en ook nog een HDX1000 Network Media Tank. Dan gaat het genieten pas echt beginnen.Martijn1990 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:45:
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag want ik heb de tv zelf (nog) niet. Ben wel benieuwd hoe ver je van je tv afzit en hoe dit bevalt.
Hij onthoudt de instelling wel maar ik zie hem van "Juist" naar "Wide" verspringen. Alleen als het programma een echt 16:9 formaat heeft blijft hij op "Juist" staan.Nyana schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:13:
Afhankelijk van de input dus, hdmi, tv etc, stel je, je voorkeur in. Hij zou niet per zender ingesteld hoeven worden. Misschien dat er in het menu een optie is voor de standaard instelling per input.
Heb het menu en gebruiksaanwijzing doorgenomen maar ik kan hier niets over vinden.
De Wide is geen beeldinstelling zoals Juist dat wèl is. Wide staat ook niet in de lijst van apect ratio in je beeldmenu zoals 16-9; 14-9 of Zoom 1 er wel in staan.Tafkar schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:36:
Sinds 31 december ben ik de trotse eigenaar van de TH-42PX80. Wat een prachtige TV!
Is dit normaal?
Wide zegt volgens mij alleen dat het signaal breedbeeld is (wide dus).
Dit klopt. Hij reageert hetzelfde als dat hij op Auto staat. Het probleem is dat hij elke keer het beeld beeldvullend maakt ook wanneer dit niet de juiste verhouding is. Ik hoop dat het straks met de digitale box van UPC over is.Ferry34 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:40:
De Wide is geen beeldinstelling zoals Juist dat wèl is. Wide staat ook niet in de lijst van apect ratio in je beeldmenu zoals 16-9; 14-9 of Zoom 1 er wel in staan.
Wide zegt volgens mij alleen dat het signaal breedbeeld is (wide dus).
Het is inderdaad precies hoeveel je je er aan stoort. Dit geldt voor alle nadelen van beide technieken.Tachyon schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:26:
[...]
Inderdaad. Fosfor-trails bestaan en zijn een feit. Ik zie ze op mijn PZ85 onder de juiste omstandigheden gewoon duidelijk.
Ferry, ik stel je bijdragen in dit en andere forums erg op prijs, maar je doet wel erg opvallend je best om de verschijnselen te ontkennen. Die 1% die steeds genoemd wordt is ook uit de lucht gegrepen; er is bij mijn weten nog nooit echt serieus onderzoek naar gedaan hoeveel mensen ze wel en niet zien. Misschien is het wel 5%? Of 10%? Het lijkt wel of dat je het niet goed kunt hebben dat er aan plasma-schermen ook nadelen kleven?
Ook op de tv van Ferry krijg je het voor elkaar om fosfor trails te krijgen. De een ziet het dan sneller dan de ander, maar als je het niet storend vindt, is er niks aan de hand.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld clouding op een LCD. Vind je het erg en stoor je je er heel erg aan? Geen LCD nemen. Vindt je het niet erg en kan je er goed mee leven, niks aan de hand. Terwijl het niet erger of minder erg is.
De correcte instelling is volgens mij eigenlijk 16:9. Dit is ergens onderzocht (geen idee meer waar ik dit heb gelezen) en Juist hanteert dezelfde techniek als Philips met Superzoom geloof ik. Dat het beeld aan de zijkanten iets meer wordt uitgerekt en juist niet in het midden. 16:9 geeft het beeld op de correcte manier weer, terwijl je eigenlijk zou verwachten dat Juist dit is.Tafkar schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:39:
[...]
Hij onthoudt de instelling wel maar ik zie hem van "Juist" naar "Wide" verspringen. Alleen als het programma een echt 16:9 formaat heeft blijft hij op "Juist" staan.
Heb het menu en gebruiksaanwijzing doorgenomen maar ik kan hier niets over vinden.
Dit laatste weet ik niet voor 100% zeker want ik kan het zo snel niet terug vinden, maar dit is wat bij me opkwam.
[ Voor 26% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-01-2009 22:58 ]
"Juist" geeft een 4-3 beeld schermvullend weer. Het uitrekken is alleen aan de linker- en recherrand waarneembaar.
Bij 'Auto" wordt automatisch de optimale beeldverhouding voor schermvullend (!) bepaald.
Als er een breedbeeldsignaal wordt gedetecteerd, wordt er overgeschakeld naar de bijbehorende breedbeeldmodus (16-9 of 14-9 ). Helaas voor sommigen wordt 4-3 dan ook uitgerekt.
De tekst op het scherm geeft aan hoe Auto aspect de beeldverhouding heeft vastgesteld.
Je zie links boven "Wider"als er een breedbeeldidentificatie (WSS) of een signaal via scart of hdmi is aangetroffen.
Je zou dus de tv op Auto kunnen laten staan en wanneer je 4-3 gaat kijken, je de tv op 4-3 zet.
Bij 'Auto" wordt automatisch de optimale beeldverhouding voor schermvullend (!) bepaald.
Als er een breedbeeldsignaal wordt gedetecteerd, wordt er overgeschakeld naar de bijbehorende breedbeeldmodus (16-9 of 14-9 ). Helaas voor sommigen wordt 4-3 dan ook uitgerekt.
De tekst op het scherm geeft aan hoe Auto aspect de beeldverhouding heeft vastgesteld.
Je zie links boven "Wider"als er een breedbeeldidentificatie (WSS) of een signaal via scart of hdmi is aangetroffen.
Je zou dus de tv op Auto kunnen laten staan en wanneer je 4-3 gaat kijken, je de tv op 4-3 zet.
[ Voor 71% gewijzigd door Ferry34 op 05-01-2009 01:28 ]
Eergister mijn TH-42PX80 opgehaald bij Megapool Oss voor 722 Euries. Mijn vorige TV was een 82CM Sony Trinitron die ik een jaar of 6 geleden 2e hands heb gekocht en hij heeft het zeer goed gedaan en gaat nu verder zijn dienst doen bij mijn ouders. Wat ik dus niet wist is dat Plasma's reechtop vervoerd moeten worden tsja.. dat lukt niet in mn 207
dus heb ik hem maar stiekem diagonaal vervoerd:)
toen ik thuiskwam had ik wel een beetje onderbuik gevoel.. je zult het altijd weer zien.. bij mij gaat er dan ook echt iets kapot. Als eerste de doos opengemaakt, handleiding doorgelezen (ja dat probeer ik mezelf echt aan te leren
) voet gemonteerd, nieuwe coax kabel aangesloten, voeding erin en toen nadat ik de powerknop had gevonden was het moment daar.. hij doet het
en het ziet er zeker goed uit.. gelijk contrast naar 50% bang voor inbranding. Wat een verbetering .. en deze week komt de digitale televisie pas binnen 
Ook gelijk mn Wii aangesloten. Eerst was deze aangesloten met een composiet kabel. had inmiddels een componentkabel besteld. instelling aangepast naar 480p en WOOOW wat een beeld
mensen zeggen dat de Wii troep beeld is maar op 480p op een TH-42PX80 ziet het er toch erg scherp en gelikt uit..
Ben helemaal happy en kan niet wachten totdat mn humax9200 en mn ziggo kaart binnen is
iedereen superbedankt voor alle info in dit topic.. dankzij jullie ben ik nu geen eigenaar van een samsung656 of sony4500 LCD maar van een superieure PanaPlasma
Heb af en toe mn TV uitgezet om te kijken naar Image retention maar heb nog helemaal niets kunnen vinden.. ook niet na 3-4 uur mariokart/zelda of 1.5 uur een NET5 logo boven in de hoek (nu heeft NET5 ook wel gruwelijk veel reclames waardoor het logo vaak niet te zien is
)
THNX
toen ik thuiskwam had ik wel een beetje onderbuik gevoel.. je zult het altijd weer zien.. bij mij gaat er dan ook echt iets kapot. Als eerste de doos opengemaakt, handleiding doorgelezen (ja dat probeer ik mezelf echt aan te leren
Ook gelijk mn Wii aangesloten. Eerst was deze aangesloten met een composiet kabel. had inmiddels een componentkabel besteld. instelling aangepast naar 480p en WOOOW wat een beeld
Ben helemaal happy en kan niet wachten totdat mn humax9200 en mn ziggo kaart binnen is
iedereen superbedankt voor alle info in dit topic.. dankzij jullie ben ik nu geen eigenaar van een samsung656 of sony4500 LCD maar van een superieure PanaPlasma
Heb af en toe mn TV uitgezet om te kijken naar Image retention maar heb nog helemaal niets kunnen vinden.. ook niet na 3-4 uur mariokart/zelda of 1.5 uur een NET5 logo boven in de hoek (nu heeft NET5 ook wel gruwelijk veel reclames waardoor het logo vaak niet te zien is
THNX
Bij wat voor content heb je dit? Tv (analoog) of dvd etc?Batsu schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:48:
ik heb vaak bij gezichten het idee dat ik een computerbeeld krijg. Vaak een ietweat onrealistische scherpe lijnen in een gezicht, vaak als het beweegt. Komt dit doordat de resolutie nog wat laag staat? of heeft dit te maken met een bepaalde instellng??
Meestal is n slechte scartkabel hier de boosdoener.Krijg je ook het idee dat de personen plat op de tv zijn geplakt, totaal geen diepte. Zorg voor n dikke kabel met metalen kap (gewoon €15 bij doe-het-zelf ofzo).
Weet niet hoe je instellingen verder staan?
Wat bedoel je met dat de resolutie nog laag staat?
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 05-01-2009 11:46 ]
Diagonaal vervoeren kan nog wel bij plasma, ze mogen alleen echt niet liggenTweakerMaert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:42:
Eergister mijn TH-42PX80 opgehaald bij Megapool Oss voor 722 Euries. Mijn vorige TV was een 82CM Sony Trinitron die ik een jaar of 6 geleden 2e hands heb gekocht en hij heeft het zeer goed gedaan en gaat nu verder zijn dienst doen bij mijn ouders. Wat ik dus niet wist is dat Plasma's reechtop vervoerd moeten worden tsja.. dat lukt niet in mn 207dus heb ik hem maar stiekem diagonaal vervoerd:)
toen ik thuiskwam had ik wel een beetje onderbuik gevoel.. je zult het altijd weer zien.. bij mij gaat er dan ook echt iets kapot. Als eerste de doos opengemaakt, handleiding doorgelezen (ja dat probeer ik mezelf echt aan te leren) voet gemonteerd, nieuwe coax kabel aangesloten, voeding erin en toen nadat ik de powerknop had gevonden was het moment daar.. hij doet het
en het ziet er zeker goed uit.. gelijk contrast naar 50% bang voor inbranding. Wat een verbetering .. en deze week komt de digitale televisie pas binnen
[ Voor 86% gewijzigd door Hahn op 05-01-2009 11:44 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Het lijkt erop alsof de prijzen van de panasonics de laatste week omhoog zijn gegaan. 
Zit zelf nog een beetje te twijfelen tussen de 42px80, 42pz8 of de 46pz8... Weet trouwens iemand of je de tv alleen in de onderkant van de doos kan vervoeren? Want de doos van de 46" gaat sowieso al niet passen in mijn auto (golf 5).
Zit zelf nog een beetje te twijfelen tussen de 42px80, 42pz8 of de 46pz8... Weet trouwens iemand of je de tv alleen in de onderkant van de doos kan vervoeren? Want de doos van de 46" gaat sowieso al niet passen in mijn auto (golf 5).
Dag Ferry, fijn dat jij antwoord want ik lees je replies vaak en vind ze interssant!Ferry34 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:43:
[...]
Bij wat voor content heb je dit? Tv (analoog) of dvd etc?
Meestal is n slechte scartkabel hier de boosdoener.Krijg je ook het idee dat de personen plat op de tv zijn geplakt, totaal geen diepte. Zorg voor n dikke kabel met metalen kap (gewoon €15 bij doe-het-zelf ofzo).
Weet niet hoe je instellingen verder staan?
Wat bedoel je met dat de resolutie nog laag staat?
Ik heb het zeker bij digitale TV via scart, en volgens mij ook bij DVD (HDMI), maar dat weet ik niet 100% zeker.
" Krijg je ook het idee dat de personen plat op de tv zijn geplakt, totaal geen diepte. " Hmmm niet echt maar ik zie het vaak als de personen bewegen. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken!
Dacht dat ik e.e.a. toch wel met een goede scart had aangesloten, maar wellicht kan ik deze vervangen, heb er nog wel 1 of 2 liggen!
dank!
Voor gaming en films is t dan perfect. Je hebt bij tv kijken wèl digitale tv nodig.Martijn1990 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:27:
[...]
Ik heb ook al veel in de winkel gekeken. Maar ik vind het vaak erg moeilijk om voor te halen hoe het in mijn eigen kamer zou staan dan.
Ik heb net nog even gekeken en 2 meter moet sowieso wel lukken, kan ik met games altijd nog iets naar voren schuiven (dat is het voordeel aan een stoel). 2.5 meter moet ook nog wel lukken voor tv kijken, maar ik ga voornamelijk tv benede kijken in de huiskamer op een 32" lcd. De kamer is 3.50 meter breed en kan de hele breedte gebruiken dus meer dan 2.5 gaat denk ik ook nog wel lukken
De plasma boven word dan vooral voor DVD/BD en games op de ps3.
Zelf heb ik mijn 42PX80 gehaald omdat d......street.nl boven de 40" niet meer opstuurd.
(gaan ze ze dan ook zelf halen?)
De doos is ongelooflijk groot en ik heb hem dan ook rechtop op een aanhangwagen met rek aan de voorkant vervoerd.
Voorzichtig rijden, geen probleem (wel droog weer).
Ik heb een Wii en ook een PS3, beide gaat prima, ook op 2 meter, geen enkel probleem.
42PX80 zeer goede keus voor minder dan 800 euro, zeer goed voor HDready, kan ik iedereen aanbevelen.
(gaan ze ze dan ook zelf halen?)
De doos is ongelooflijk groot en ik heb hem dan ook rechtop op een aanhangwagen met rek aan de voorkant vervoerd.
Voorzichtig rijden, geen probleem (wel droog weer).
Ik heb een Wii en ook een PS3, beide gaat prima, ook op 2 meter, geen enkel probleem.
42PX80 zeer goede keus voor minder dan 800 euro, zeer goed voor HDready, kan ik iedereen aanbevelen.
[ Voor 10% gewijzigd door sorcees op 05-01-2009 14:08 ]
Cititzen of Ladonia
Verdomme Batsu, jij hebt een Samsung plasma, wat doe je hier?!?!Batsu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:41:
[...]
" Krijg je ook het idee dat de personen plat op de tv zijn geplakt, totaal geen diepte. " Hmmm niet echt maar ik zie het vaak als de personen bewegen. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken!
Dacht dat ik e.e.a. toch wel met een goede scart had aangesloten, maar wellicht kan ik deze vervangen, heb er nog wel 1 of 2 liggen!
Zo, ik heb zojuist een TH-42PZ80 gekocht. Bij de mediamarkt een uurtje zitten spelen met m'n blu-rays en dvd's. Het beeld is zoveel beter dan m'n M87 van samsung..Wat heb ik daar achteraf spijt van... Vanavond de tv ophalen en lekker spielen. Blij dat ik nog 1.5 weken vakantie heb
mijn ervaring is dat hier de meeste plasma experts komenHelox-in-a-box schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:08:
[...]
Verdomme Batsu, jij hebt een Samsung plasma, wat doe je hier?!?!
ps kan ik van jou ook vragen natuurlijk
Wij hebben digitenne van KPN, maar ik heb vaak het idee dat onze kabel een stuk scherper was dan digitenne. Waar dit precies aan ligt weet ik niet, voor zover ik weet staan de instellingen goed.Ferry34 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:13:
[...]
Voor gaming en films is t dan perfect. Je hebt bij tv kijken wèl digitale tv nodig.
Digitenne is dan ook poep kwaliteit digitaalMartijn1990 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Wij hebben digitenne van KPN, maar ik heb vaak het idee dat onze kabel een stuk scherper was dan digitenne. Waar dit precies aan ligt weet ik niet, voor zover ik weet staan de instellingen goed.
Kerel, is dit een grapje ofzo??? Ten eerste is dat niet plat mogen vervoeen een urban legend.Hahn schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:43:
[...]
Diagonaal vervoeren kan nog wel bij plasma, ze mogen alleen echt niet liggen
Weet je waarom je zogenaamd plasma's niet liggend mag vervoeren? Omdat je dan meer kans hebt om de glasplaat te breken. Als de doos schuin ligt, of op een hobbel ligt, kan er veel spanning op de glasplaat komen als de auto over een hobbel rijdt. Door hem rechtop te veroeren elemineer je dit probleem. Zie ook glasbedrijven. Die vervoeren glas ook rechtop.
Een plasma schuin neerzetten verergert de spanning die je mogelijk op de glasplaat krijgt bijna (omdat-ie dan per defenitie met twee hoeken vast zit)... Niet dat ie dan gelijk kapot gaat overigens. Het zal allemaal wel loslopen. Maar dat plat vervoeren is zo'n enorme urban legend.
[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 05-01-2009 15:09 ]
Alles in perspectief natuurlijk.JvS schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:08:
Maar dat plat vervoeren is zo'n enorme urban legend.
Een glasplaat van 20x20cm plat vervoeren ligt niet niemand over wakker. Een glasplaat met een doorsnede van 106cm, ja dat gaat nog goed tot heel goed mits je het niet te overdrijft zoals met 100km/h over drempels. Ga je veel groter dan deze maat dan doe je iets heel fout als je het vervoer van de TV niet kunt betalen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nu we het toch over de glasplaat hebben... waarmee houden jullie deze schoon? Ben benieuwd...
Ik heb vroeger bij een chemische fabriek gewerkt. Geen idee wat voor spul ik daar van heb "geleend". Maakt glas mooi schoon en een stukje dunner ;PSurineeslander schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:59:
Nu we het toch over de glasplaat hebben... waarmee houden jullie deze schoon? Ben benieuwd...
Serieus, euh no name brand plasma/lcd cleaner zonder chemische troep erin.
Schone stofdoek?Surineeslander schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:59:
Hoi!
Ik zou niet met chemische middeltjes erop gaan spuiten, gewoon met de bijgeleverde doek schoonmaken, en als die af is weer een nieuwe anti vezel doekje halen.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Heb vorige week 5m HDMI kabel gekocht om m'n PZ80 met m'n PC te verbinden, was 't streamen via m'n XBOX beetje beu. Nu wil ik het geluid van m'n TV op m'n Home Cinema set hebben. M'n Home Cinema heeft echter geen HDMI. Nu heb ik zo'n PCI kaartje met HDMI in m'n PC met tevens een veelzeggende "audio" en "spdif" aansluiting. Kan iemand me op weg helpen met de juist kabel voor naar m'n Home Cinema? Liefst wil ik het 5.1 geluid naar m'n TV sturen, dus naar de toslink aansluiting van m'n Home Cinema?
Kan met glas, coax (enkele) of zoals je zelf zegt hdmi. In alle gevallen digitaal dus dat moet met de juiste codecs gewoon 5.1 zijn.JBS schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:56:
Heb vorige week 5m HDMI kabel gekocht om m'n PZ80 met m'n PC te verbinden, was 't streamen via m'n XBOX beetje beu. Nu wil ik het geluid van m'n TV op m'n Home Cinema set hebben. M'n Home Cinema heeft echter geen HDMI. Nu heb ik zo'n PCI kaartje met HDMI in m'n PC met tevens een veelzeggende "audio" en "spdif" aansluiting. Kan iemand me op weg helpen met de juist kabel voor naar m'n Home Cinema? Liefst wil ik het 5.1 geluid naar m'n TV sturen, dus naar de toslink aansluiting van m'n Home Cinema?
Volgens mij heb ik hier of ergens anders gelezen dat je je Pana juist niet met het bijgeleverde doekje moet poetsen .. of was dat op het samsung lcd forum
Plumeau. En verder moet iedereen er met z'n vingers vanaf blijvenSurineeslander schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:59:
Ok, m'n 42pz80 aangesloten...ik wil nooit meer naar die lelijke samsung M87 kijken. Het zwart, de kleuren, de scherpte.......Ik word een plasma fanboy denk ik
Het is vrij simpel en er is eigenlijk geen twijfel mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:41:
Het lijkt erop alsof de prijzen van de panasonics de laatste week omhoog zijn gegaan.
80 serie is veel beter dan de 8 serie, de zwart waarde, kleurenspectrum is veel beter op de 80 serie omdat dit een totaal ander (beter) paneel is.
Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een:
TH-42PX80 dan een TH-42PZ8 des ondanks dat de PX* HDready is
Maar een TH-42PZ80 (full HD) zou ik eerder kiezen dan een PX80 variant, dit tevens weer omdat de scherm types gelijkwaardig zijn op na de HD-ready/Full HD.
Natuurlijk zijn er wel meer verschillen, maar dit zijn vrijwel de eerste logische stappen waar je rekening mee moet houden.
Vandaag toch even gebeld met de winkel om mijn ongenoegen te ventileren over de branduren van mijn tv (nieuw gekocht en na 10 dagen kijken stond deze al op ruim 111 uur, 10 uur per dag, DOEI!). Ik neem het de winkel niet kwalijk, zij zijn een tussenpersoon (als ik het mag geloven). Ik hoop dat ik een reactie krijg van Panasonic. Ergens denk ik ook bij mijzelf: waar doe ik nou moeilijk over..... Ga de PZ80 overigens steeds meer waarderen...... wat een genot om naar te kijken!!
[ Voor 10% gewijzigd door Tegels op 05-01-2009 20:28 ]
Hallo, ik ben in de markt voor een 42" PX80, nu kan ik mogelijk de px81 aan een voordelige prijs krijgen, ik hoor dat het enigste verschil het design is, de px81 zou een randje hebben?
Ik vind nu de PX80 best mooi en vraag me af hoe de px81 eruit ziet, ik moet hem absoluut niet als er het een zilveren onderkant heeft zoals in deze foto:

kan iemand met een px81 commentaar geven of misschien zelfs een foto van het scherm posten?
enorm bedankt
Ik vind nu de PX80 best mooi en vraag me af hoe de px81 eruit ziet, ik moet hem absoluut niet als er het een zilveren onderkant heeft zoals in deze foto:

kan iemand met een px81 commentaar geven of misschien zelfs een foto van het scherm posten?
enorm bedankt
Verwijderd
die foto is van de duurste versie met "one sheet of glas" techniek.
Dus de ..PZ800 versies.
Alle andere modellen hebben niet dieze grote zilveren gebogen onderkant.
Dus de ..PZ800 versies.
Alle andere modellen hebben niet dieze grote zilveren gebogen onderkant.
Misschien moet je het als een voordeel zien. Je hebt geen break-in periode meerTegels schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:27:
Vandaag toch even gebeld met de winkel om mijn ongenoegen te ventileren over de branduren van mijn tv (nieuw gekocht en na 10 dagen kijken stond deze al op ruim 111 uur, 10 uur per dag, DOEI!). Ik neem het de winkel niet kwalijk, zij zijn een tussenpersoon (als ik het mag geloven). Ik hoop dat ik een reactie krijg van Panasonic. Ergens denk ik ook bij mijzelf: waar doe ik nou moeilijk over..... Ga de PZ80 overigens steeds meer waarderen...... wat een genot om naar te kijken!!
Soms is het heerlijk om eens door anderen op andere ideeën te worden gezet...Adlermann schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:33:
[...]
Misschien moet je het als een voordeel zien. Je hebt geen break-in periode meer
Ik durf de eerste 100 uur niet eens te lang naar 'e'en zender te kijken...bang dat het logo er te lang in blijft staanTegels schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:51:
[...]
Soms is het heerlijk om eens door anderen op andere ideeën te worden gezet...
Verwijderd
Mijn tv de eerste paar honderd uur dag in dag uit een break-in schijfje laten afspelen. Onzin? Vast wel. Slaap ik er beter door? You betchaAdlermann schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:53:
[...]
Ik durf de eerste 100 uur niet eens te lang naar 'e'en zender te kijken...bang dat het logo er te lang in blijft staan
Zelf heb ik een beetje een instelling: nieuw moet nieuw zijn, of ik wil wat geregeld hebben met een prijs. Als ik een demo model koop, betaal ik nooit de volle pond maar ga zeer zeker pingelen.... hoezo zuinige Hollander.....
Dat heb ik hier ook wel eens gelezen... alhoewel ik toch denk dat het meegeleverde doekje geen krassen gaat achterlaten. Morgen maar eens voorzichtig proberen dan.TweakerMaert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:50:
Volgens mij heb ik hier of ergens anders gelezen dat je je Pana juist niet met het bijgeleverde doekje moet poetsen .. of was dat op het samsung lcd forum
hehe ik doe nu hetzelfdeVerwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:05:
[...]
Mijn tv de eerste paar honderd uur dag in dag uit een break-in schijfje laten afspelen. Onzin? Vast wel. Slaap ik er beter door? You betcha
Ik vind het leuk om mensen een beetje te helpen met vragen en interessant is het zeker!Batsu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:41:
[...]
Dag Ferry, fijn dat jij antwoord want ik lees je replies vaak en vind ze interssant!
Ik heb het zeker bij digitale TV via scart, en volgens mij ook bij DVD (HDMI), maar dat weet ik niet 100% zeker.
dank!
Meestal kan je proberen om uit te vinden waar het matige beeld door wordt veroorzaakt. Als je het bijvoorbeeld alleen bij tv kijken hebt en niet bij dvd's, dan weet je dat het waarschijnlijk niet aan de tv zelf ligt maar misschien een matige kabel of het tv signaal is niet sterk genoeg.
Ook moet je kijken naar je beeldinstellingen, verbetert het beeld als je hier wijzigingen in aanbrengt?
Meestal kan je bij de tv's verschillende afstellingen voor verschillende sources (hdmi/component/scart) instellen en dan kan het zijn dat de instellingen van je scart-source niet goed staan.
Dynamisch moet je eigenlijk nooit gebruiken, ook de sharpness kan een hoop verklooien aan het beeld.
Heb je digitale tv van Ziggo? Daar ben ik erg tevreden over, Digitenne vind ik helemaal niks.
Zoals ik hierboven ook al zei: Digitenne is gewoon niet goed en al helemaal niet voor tv's groter dan 32 inch.Martijn1990 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Wij hebben digitenne van KPN, maar ik heb vaak het idee dat onze kabel een stuk scherper was dan digitenne. Waar dit precies aan ligt weet ik niet, voor zover ik weet staan de instellingen goed.
Komt door de te hoge compressie. Het is harstikke handig voor op de camping, maar voor thuis is het weggegooid geld, vind ik.
Ik betaal 100 keer liever nog geen tientje in de maand meer aan Ziggo, dan dat ik me ga lopen ergeren aan het matige beeld. Zonde van je mooie tv!
Er mag geen alcohol of bijtende stoffen in zitten vanwege de coating op het glas! Ik gebruik zelf speciaal spul voor tft's en plasmaschermen (flesje met zo'n pompje-verstuiver), kostte nog geen 12 euro en je doet er bijzonder lang mee.Surineeslander schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:59:
Wat een verschil hè?! Moet je s kijken naar het verschil in scherpte bij bewegende beelden!Adlermann schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:59:
Ok, m'n 42pz80 aangesloten...ik wil nooit meer naar die lelijke samsung M87 kijken. Het zwart, de kleuren, de scherpte.......Ik word een plasma fanboy denk ik
Veel plezier ermee
[ Voor 33% gewijzigd door Ferry34 op 06-01-2009 01:34 ]
Ik heb ff voor je gekeken en aangezien ik dacht dat de PX81 een model voor de Franse markt was, heb ik gekeken bij panasonic frankrijk. Hier zie je een foto en volgens mij is die hetzelfde als de PX80starf schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:02:
Hallo, ik ben in de markt voor een 42" PX80, nu kan ik mogelijk de px81 aan een voordelige prijs krijgen, ik hoor dat het enigste verschil het design is, de px81 zou een randje hebben?
[afbeelding]
enorm bedankt
http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/1396717/index.html
Er is trouwens wel een verschil, want de PX81 heeft (net als de PZ81) een digitale audio output achterin de tv. Hiermee kan je alleen 5.1 krijgen bij sommige digitale zenders en niet als je m doorlust van je blu-ray via de tv naar je home-cinema, dacht ik.
Als je de verschillen verder wilt bekijken tussen bepaalde types (en dit geldt voor iedereen), ga gewoon naar panasonic.nl-service, zoek het type van de tv (ze staan er echt allemaal, ook de 81 etc) en download de handleiding.
Dan kan je in de menu's van de tv (beeldinstellingen etc) de verschillen zien.
Dat moet je dus niet geloven.. Bij wie heb je die TV gekocht, met wie heb jij een koopovereenkomstTegels schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:27:
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
je hulp wordt iig op prijs gesteldFerry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:24:
[...]
Ik vind het leuk om mensen een beetje te helpen met vragen en interessant is het zeker!
Meestal kan je proberen om uit te vinden waar het matige beeld door wordt veroorzaakt. Als je het bijvoorbeeld alleen bij tv kijken hebt en niet bij dvd's, dan weet je dat het waarschijnlijk niet aan de tv zelf ligt maar misschien een matige kabel of het tv signaal is niet sterk genoeg.
Ook moet je kijken naar je beeldinstellingen, verbetert het beeld als je hier wijzigingen in aanbrengt?
Meestal kan je bij de tv's verschillende afstellingen voor verschillende sources (hdmi/component/scart) instellen en dan kan het zijn dat de instellingen van je scart-source niet goed staan.
Dynamisch moet je eigenlijk nooit gebruiken, ook de sharpness kan een hoop verklooien aan het beeld.
Heb je digitale tv van Ziggo? Daar ben ik erg tevreden over, Digitenne vind ik helemaal niks.
Ik heb het bij zowel scart (digitale tv van telenet, zit in belgie) als hdmi (dvd).
Iemand anders wees me erop dat het posterization kan zijn en dit lijkt me (als ik wiki lees) inderdaad het geval. Is dit te voorkomen of te vermidneren? wordt dit minder na inspeelperiode? Zou bijvoorbeeld een calibratie zin hebben?
Dit ook omdat ik het beeld wel goed vind (met de genoemde bronnen) maar nog niet stijl achterover sla zoals zoveel mensen (dus nog geen
Batsu,
Zet om te beginnen alle electronische beeldverbeteraars uit. Je kan daarna kijken of t beeld beter of slechter wordt als je ze 1 voor 1 weer aanzet.
Ik heb geen ervaring met belgische tv-zenders en weet niet hoe de kwaliteit daarvan is.
De dvd zou toch n heel mooi plaatje moeten geven al is t geen hd.
Wèl kunnen plasma's in de inspeelperiode last hebben van n onrustig beeld bij grote vlakken (best te zien bij de kleur wit), maar dit trekt absoluut weg.
Mn pv70 had daar last van, de px80 weer bijna niet.
Hoe goed de tv niet-hd beelden laat zien verschilt ook per tv. Mn pv70 is echt geweldig met hd, ongekend goed, maar onze px80 is echt veel beter in het weergeven van sd.
Welk type heb je eigenlijk (samsung toch?)
Zet om te beginnen alle electronische beeldverbeteraars uit. Je kan daarna kijken of t beeld beter of slechter wordt als je ze 1 voor 1 weer aanzet.
Ik heb geen ervaring met belgische tv-zenders en weet niet hoe de kwaliteit daarvan is.
De dvd zou toch n heel mooi plaatje moeten geven al is t geen hd.
Wèl kunnen plasma's in de inspeelperiode last hebben van n onrustig beeld bij grote vlakken (best te zien bij de kleur wit), maar dit trekt absoluut weg.
Mn pv70 had daar last van, de px80 weer bijna niet.
Hoe goed de tv niet-hd beelden laat zien verschilt ook per tv. Mn pv70 is echt geweldig met hd, ongekend goed, maar onze px80 is echt veel beter in het weergeven van sd.
Welk type heb je eigenlijk (samsung toch?)
[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 06-01-2009 11:37 ]
Ben ik trouwens de enige met een tv die bij een wit vlak (lees: verkenner in Windows ofzo) een klein zoemend geluid maakt? Verder niet storend en alleen hoorbaar als al het geluid uitstaat en je dichtbij zit.
De wooferbox van mn x-530 en z-640 (de voedingen die daar in zitten) maken ook een zoemend geluid als ze op standby staan. Gruwelijk irritant bij slapen.
De wooferbox van mn x-530 en z-640 (de voedingen die daar in zitten) maken ook een zoemend geluid als ze op standby staan. Gruwelijk irritant bij slapen.
[ Voor 51% gewijzigd door KoffieNT op 06-01-2009 10:41 ]
:D
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies