Nee, dat is normaal.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:35:
Ben ik trouwens de enige met een tv die bij een wit vlak (lees: verkenner in Windows ofzo) een klein zoemend geluid maakt? Verder niet storend en alleen hoorbaar als al het geluid uitstaat en je dichtbij zit.
vanavond ff proberen. Eerst nog ff uitzoeken welke beeldverbeteraars er aan staan!Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:18:
Batsu,
Zet om te beginnen alle electronische beeldverbeteraars uit. Je kan daarna kijken of t beeld beter of slechter wordt als je ze 1 voor 1 weer aanzet.
Ik heb geen ervaring met belgische tv-zenders en weet niet hoe de kwaliteit daarvan is.
De dvd zou toch n heel mooi plaatje moeten geven al is t geen hd.
Wèl kunnen plasma's in de inspeelperiode last hebben van n onrustig beeld bij grote vlakken (best te zien bij de kleur wit), maar dit trekt absoluut weg.
Mn pv70 had daar last van, de px80 weer bijna niet.
Welk type heb je eigenlijk (samsung toch?)
dvd is niet slecht maar had beter verwacht, vandaar mijn vragen
ik heb inderdaad een samsung, ps50a656
thanks!
Verwijderd
Is het niet zo dat dit alleen op gaat tussen de PX8 en de PX80? Als ik in het overzicht kijk heeft de PZ8 zelfs meer contrast als een PX80?angelus20 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:12:
[...]
Het is vrij simpel en er is eigenlijk geen twijfel mogelijk.
80 serie is veel beter dan de 8 serie, de zwart waarde, kleurenspectrum is veel beter op de 80 serie omdat dit een totaal ander (beter) paneel is.
Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een:
TH-42PX80 dan een TH-42PZ8 des ondanks dat de PX* HDready is
Maar een TH-42PZ80 (full HD) zou ik eerder kiezen dan een PX80 variant, dit tevens weer omdat de scherm types gelijkwaardig zijn op na de HD-ready/Full HD.
Natuurlijk zijn er wel meer verschillen, maar dit zijn vrijwel de eerste logische stappen waar je rekening mee moet houden.
Dat kan best ja.KoffieNT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:35:
Ben ik trouwens de enige met een tv die bij een wit vlak (lees: verkenner in Windows ofzo) een klein zoemend geluid maakt? Verder niet storend en alleen hoorbaar als al het geluid uitstaat en je dichtbij zit.
De wooferbox van mn x-530 en z-640 (de voedingen die daar in zitten) maken ook een zoemend geluid als ze op standby staan. Gruwelijk irritant bij slapen.
Ik heb t 2 keer gehoord bij n wit vlak, maar kon t goed horen. Toen ik de tv bij de lijst iets beetpakte was t weg.
De voeding zal meer moeten werken bij grote witte vlakken lijkt t wel.
Oja dat klopt idd ook nog, als ik tegen de lijst aanduw of een beetje heen en weer ga met de tv (ja niet teveel), dan houd het geluid ook even op, totdat hij weer los/stil staat.Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:42:
[...]
Dat kan best ja.
Ik heb t 2 keer gehoord bij n wit vlak, maar kon t goed horen. Toen ik de tv bij de lijst iets beetpakte was t weg.
De voeding zal meer moeten werken bij grote witte vlakken lijkt t wel.
:D
Lees nog ff t stukje wat ik bij mn vorige post heb geschreven.Batsu schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:46:
[...]
vanavond ff proberen. Eerst nog ff uitzoeken welke beeldverbeteraars er aan staan!
dvd is niet slecht maar had beter verwacht, vandaar mijn vragen
ik heb inderdaad een samsung, ps50a656
thanks!
Mn 50 inch pv70 geeft n beduidend minder mooi beeld bij t kijken naar dvd's dan onze 42px80.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
De px is n nieuwer model, de pv70 is 1 jaar oud (waarschijnlijk niet de reden).
De pv70 is groter en zie je de fouten eerder
De resolutie van de pv70 is hoger dan de px80 en dat is gewoon een nadeel. Daarbij is die dus ook nog groter en valt t meer op. Ik kijk echter op de pv70 alleen hd content.
Als ik dvd kijk op de px80 dan krijgt deze een input van 720x576 en de tv scaled dit naar 1024x768 en dat scheelt niet zo heel veel. Jouw tv moet de 720x576 oprekken naar 1920x1080 en dat is fors.
Jij hebt èn n 50 inch èn een full hd.
Ik weet zeker dat je bij t kijken naar hd ècht met je mond open staat.
Daarom moet je in de winkel altijd naar content kijken die je thuis ook gaat kijken, zodat je kunt zien hoe de tv dit weergeeft!
[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 06-01-2009 12:22 ]
ik realiseer me inderdaad dat het formaat en de fullHD er voor zorgen dat lower content er niet per definitie beter uitziet. DVD is dus ook acceptabel en digitale tv ook (HD recorder met HDMI komt).Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:56:
[...]
Lees nog ff t stukje wat ik bij mn vorige post heb geschreven.
Mn 50 inch pv70 geeft n beduidend minder mooi beeld bij t kijken naar dvd's dan onze 42px80.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
De px is n nieuwer model, de pv70 is 1 jaar oud (waarschijnlijk niet de reden).
De pv70 is groter en zie je de fouten eerder
De resolutie van de pv70 is hoger dan de px80 en dat is gewoon een nadeel. Daarbij is die dus ook nog groter en valt t meer op. Ik kijk echter op de pv70 alleen hd content.
Als ik dvd kijk op de px80 dan krijgt deze een input van 720x576 en de tv scaled dit naar 1024x768 en dat scheelt niet zo heel veel. Jouw tv moet de 720x576 oprekken naar 1920x1080 en dat is fors.
Jij hebt èn n 50 inch èn een full hd.
Ik weet zeker dat je bij t kijken naar hd ècht met je mond open staat.
Daarom moet je in de winkel altijd naar content kijken die je thuis ook gaat kijken, zodat je kunt zien hoe de tv dit weergeeft!
Alleen die banding/posterisation vind ik sosm storend
ik heb mijn nieuwe 37PX80 nu 2 dagen in de doos staan maar morgen krijg ik mijn muurbeugel geleverd en dan mag ie eruit:-) Nu wil ik natuurlijk alles morgenavond al zo optimaal mogelijk hebben en daar hoort ook een goede scartkabel bij voor verbinding van mijn DVD-speler.
Giisterenavond flink gelezen over scartkabels waarbij de merken Monster, Oehlbach, QED en Profigold voorbij kwamen. Ik ben er door het lezen van overtuigd dat een goed kabel zijn geld meer dan waard is. Ik wil nu vanavond even naar MM rijden. Mag ik ervan uitgaan dat als ik bij MM € 40-50 neertel voor een van de merken (heb, maar vraag me niet waarom exact, een lichte voorkeur gekregen voor QED, de AV41 werd een aantal keren genoemd) ik gewoon een goede kabel heb en dat het niet veel verschil uitmaakt welk merk ik dan precies heb (Monster is flink duurder begreep ik dus die zal het wel niet worden) ?
Giisterenavond flink gelezen over scartkabels waarbij de merken Monster, Oehlbach, QED en Profigold voorbij kwamen. Ik ben er door het lezen van overtuigd dat een goed kabel zijn geld meer dan waard is. Ik wil nu vanavond even naar MM rijden. Mag ik ervan uitgaan dat als ik bij MM € 40-50 neertel voor een van de merken (heb, maar vraag me niet waarom exact, een lichte voorkeur gekregen voor QED, de AV41 werd een aantal keren genoemd) ik gewoon een goede kabel heb en dat het niet veel verschil uitmaakt welk merk ik dan precies heb (Monster is flink duurder begreep ik dus die zal het wel niet worden) ?
Integendeel zelfs, de full hd resolutie van je tv werkt dus alleen maar tegen.Batsu schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:57:
[...]
ik realiseer me inderdaad dat het formaat en de fullHD er voor zorgen dat lower content er niet per definitie beter uitziet. DVD is dus ook acceptabel en digitale tv ook (HD recorder met HDMI komt).
Alleen die banding/posterisation vind ik sosm storend
720p content ziet er namelijk ook beter uit op een hdready tv dan op een full hdtv. Dat kàn ook niet anders.
Dit verschilt ook weer per tv natuurlijk, want er zijn bijzonder matige hdready lcd's te koop, maar je weet wel wat ik bedoel.
Als jij echt last hebt van postirisation banding: grote vlakken met een kleurverloop waarbij de kleur niet egaal verloopt, maar er dunne lijntjes lopen waar je echt de verschillende banen van kleur kunt zien (donkerblauw naar lichter blauw etc), dan kan dat komen omdat de tv niet alle kleuren kan laten ziet.
Heeft te maken met hoeveel bit het scherm is geloof ik.
Vreemd genoeg zag ik dit in het begin ook wel s bij sommige games, maar ik heb het al heel lang niet meer gezien. Een verklaring heb ik daar eigenlijk niet voor.
Heb je er nog geen hd op gekeken? Jammer, bij BCC was een hele mooie actie: bij aankoop van een blu-ray speler kreeg je er 6 of 10 blu-ray films bij en daar zaten goeie tussen.
De spelers kostten toen 250-300 euro. Weet niet of de actie nog loopt.
Verwijderd
Panasonic pagina voor de CES (...nu nog wat beperkt, wellicht overmorgen meer
)
http://www.panasonic.com/ces2009/
http://www.panasonic.com/ces2009/
Deze net even zitten kijken, het gaat niet echt over plasma's, maar toch vinden ze bij hardware.info dat lcds en plasmas tegenwoordig erg bij elkaar liggen. Ze hebben het eigenlijk alleen maar over kleuren, maar niet over beeld bij tv, film, of games (console/pc), dat is dan weer jammer want daar ben ik nog steeds benieuwd naar.
(het 3e stukje)
http://www.hardware.info/..._Media_Player__HDTV_test/
Daarin wordt ook deze lijst vermeld, en daarin staat o.a. de 42pz85E
http://www.hardware.info/...ZmJTKZMg,bGVkbZiVmJXKYsg/
Onderaan staat ook de 'ideale' setting voor de tv die hun gebruikt hebben, de voorkeurinstellingen komen aardig overeen met wat ik heb ingesteld op mijn tv (42pz81E)
Ik ga vanmiddag die extra settings eens uitproberen.
Bij mij staat het contrast nu op 25-35%, de eerste anderhalve week heb ik het niet boven de 20% gehad. Het verschil tussen 35% en 50% vind ik zelf nauwelijks merkbaar dus dat doe ik nog niet.
Ik merk ook dat als ik bij een film, of gewone tv de sharpness op de helft zet het goed kijkt, maar met bijvoorbeeld Windows ziet het er net te scherp uit, letters zijn te wit en niet meer 'smooth' zeg maar..
(het 3e stukje)
http://www.hardware.info/..._Media_Player__HDTV_test/
Daarin wordt ook deze lijst vermeld, en daarin staat o.a. de 42pz85E
http://www.hardware.info/...ZmJTKZMg,bGVkbZiVmJXKYsg/
Onderaan staat ook de 'ideale' setting voor de tv die hun gebruikt hebben, de voorkeurinstellingen komen aardig overeen met wat ik heb ingesteld op mijn tv (42pz81E)
Ik ga vanmiddag die extra settings eens uitproberen.
Bij mij staat het contrast nu op 25-35%, de eerste anderhalve week heb ik het niet boven de 20% gehad. Het verschil tussen 35% en 50% vind ik zelf nauwelijks merkbaar dus dat doe ik nog niet.
Ik merk ook dat als ik bij een film, of gewone tv de sharpness op de helft zet het goed kijkt, maar met bijvoorbeeld Windows ziet het er net te scherp uit, letters zijn te wit en niet meer 'smooth' zeg maar..
[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 06-01-2009 14:56 ]
Dit is natuurlijk onzin. Bij een gelijkwaardig goede scaler/deinterlacer zal een fullhd-televisie een mooier SD-beeld opleveren dan op een hd-ready. Een lage resolutie-bron kan je nu eenmaal mooier "upscalen" naar veel meer dan naar iets meer beeldpunten.Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:25:
[...]
Integendeel zelfs, de full hd resolutie van je tv werkt dus alleen maar tegen.
Als een fullhd televisie een brak SD-beeld oplevert is het gewoon het gevolg van minder goede electronica. 720 pixels/lijnen/hoe je het wilt zien zijn gewoon wiskundig beter weer te geven op 1920 dan op 1024/1280/1366/whatever beeldlijnen.
Dat de (eerdere) fullhd televisies een slecht SD-beeld hadden/hebben zegt dan ook weinig. Een *goede* fullhd televisie geeft prima SD-beelden weer.
Nickname does not reflect reality
nee geen HD op gekeken helaas. Zal tzt eens uitzoeken of een NMT handig is of dat ik toch voor de stand-alone (danwel HT) BR ga.Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:25:
[...]
Integendeel zelfs, de full hd resolutie van je tv werkt dus alleen maar tegen.
720p content ziet er namelijk ook beter uit op een hdready tv dan op een full hdtv. Dat kàn ook niet anders.
Dit verschilt ook weer per tv natuurlijk, want er zijn bijzonder matige hdready lcd's te koop, maar je weet wel wat ik bedoel.
Als jij echt last hebt van postirisation banding: grote vlakken met een kleurverloop waarbij de kleur niet egaal verloopt, maar er dunne lijntjes lopen waar je echt de verschillende banen van kleur kunt zien (donkerblauw naar lichter blauw etc), dan kan dat komen omdat de tv niet alle kleuren kan laten ziet.
Heeft te maken met hoeveel bit het scherm is geloof ik.
Vreemd genoeg zag ik dit in het begin ook wel s bij sommige games, maar ik heb het al heel lang niet meer gezien. Een verklaring heb ik daar eigenlijk niet voor.
Heb je er nog geen hd op gekeken? Jammer, bij BCC was een hele mooie actie: bij aankoop van een blu-ray speler kreeg je er 6 of 10 blu-ray films bij en daar zaten goeie tussen.
De spelers kostten toen 250-300 euro. Weet niet of de actie nog loopt.
Ik heb het inderdaad met name met gezichten, waar natuurlijk een hoop minime kleurverschillen zitten. Wellicht dat het dan in de tijd gaat verdwijnen. Ik zal vanavond toch nog eens wat meer gaan spelen (tot ergernis van mn vriendin ;-))
die actie loopt geloof ik niet meer
Ik heb zelf de "QED One" scart kabel in gebruik. Enkele maanden geleden op de kop getikt voor twee tientjes bij 1DayFly. Inmiddels hangt de Samsung decoder van Ziggo via deze kabel aan mijn 37PX80. Ik moet zeggen dat ik het beeld super vind, uiteraard afhankelijk van de bitrate van de uitzending.Birello schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:01:
Dat hoor ik mensen vaker zeggen, maar als dat zo zou zijn dan is er geen reden voor hdzenders of blu-ray films.Brad Pitt schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:54:
[...]
Dit is natuurlijk onzin. Bij een gelijkwaardig goede scaler/deinterlacer zal een fullhd-televisie een mooier SD-beeld opleveren dan op een hd-ready. Een lage resolutie-bron kan je nu eenmaal mooier "upscalen" naar veel meer dan naar iets meer beeldpunten.
Als een fullhd televisie een brak SD-beeld oplevert is het gewoon het gevolg van minder goede electronica. 720 pixels/lijnen/hoe je het wilt zien zijn gewoon wiskundig beter weer te geven op 1920 dan op 1024/1280/1366/whatever beeldlijnen.
Dat de (eerdere) fullhd televisies een slecht SD-beeld hadden/hebben zegt dan ook weinig. Een *goede* fullhd televisie geeft prima SD-beelden weer.
Het verschil tussen een dvd of blu-ray is er echter wel, het verschilt alleen wel per tv en dat komt door de scaler. Echter: hoe groter t verschil is tussen de resolutie van t content en die van de tv (als die van t content lager is) des te minder wordt het beeld.
Daarom ziet 720p er op n hdready beter uit dan op n full hd. De resoluties liggen dichter bij elkaar.
Hoezo? Daar gaat het nu toch helemaal niet om, hebben het toch over SD-content?Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:11:
[...]
Dat hoor ik mensen vaker zeggen, maar als dat zo zou zijn dan is er geen reden voor hdzenders of blu-ray films.
Nee hoor. Een 720x576-signaal zal er op een 192.000x108.000-tv beter uit zien dan op een 1280x720-tv, mits er een goede scaler in zit. Hoe meer pixels, hoe hoger de resolutie, hoe makkelijker je een brak signaal kan upscalen.Echter: hoe groter t verschil is tussen de resolutie van t content en die van de tv (als die van t content lager is) des te minder wordt het beeld.
Dáár hadden we het niet over hè. 720p-content hoeft (zo goed als niet) te worden gescaled op een hdready. Het ging over SD-content. Dat IS beter te upscalen naar fullhd.Daarom ziet 720p er op n hdready beter uit dan op n full hd. De resoluties liggen dichter bij elkaar.
Het gaat er niet om of de resoluties dichter bij elkaar liggen of niet maar om de rechtlijnigheid.Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:11:
[...]
Daarom ziet 720p er op n hdready beter uit dan op n full hd. De resoluties liggen dichter bij elkaar.
Van 1280 x 720 naar 1366 x 768 is lastiger dan naar 1920 x 1080.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Hoe kom je tot die conclusie? Omdat een Full HD theoretisch beter SD weer kan geven dan een HD Ready is er geen behoefte meer aan HD content?Ferry34 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:11:
[...]
Dat hoor ik mensen vaker zeggen, maar als dat zo zou zijn dan is er geen reden voor hdzenders of blu-ray films.
Interessante gedachtensprong
Het gaat niet om het verschil in het aantal beeldpunten maar om de kwaliteit van de scaling. En zoals hierboven terecht opgemerkt. 720p ombuigen naar 1366x768 of nog erger 1024x768 is rekenkundig lastiger dan 720p ombuigen naar 1080p. Maar kwaliteit van de scaler speelt ook mee.Daarom ziet 720p er op n hdready beter uit dan op n full hd. De resoluties liggen dichter bij elkaar.
Het feit dat SD er op grote HD tv's niet zo fris utiziet ligt gewoon aan slechte schaling.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Vandaag voor het eerst phosphor lag gezien. Het is echt heel duidelijk op een zwarte achtergrond met witte letters (dit was een snelle aftiteling van een film)..Eigelijk niet eens zo storend en vooral omdat het wel iets minder gaat wordne na de break in. Ik blijf verbaasd over de kwaliteit van plasma. Zoveel mooier dan m'n M87. Dit is echt de beste aankoop ooit. eindelijk echt tevreden met een tv
Ik heb eindelijk mijn 46PZ80 gekregen, wat een prachtige tv !! Het valt me op dat ik de optie "beeldscan" niet heb, die optie/instelling ontbreekt gewoon volledig in het menu. Iemand enig idee hoe dat kan en of er inderdaad bepaalde versies van de PZ80 zijn die die optie niet (nodig) hebben?
Euh, soms heb ik die wel en soms niet. Op hdmi 2 voor m'n ps3 is hij niet aanwezig. Op HDMI 1 (kabel) en HDMI 3 (computer) staat hij er wel. Misschien heeft het ook te maken met het input device?MegaJurk schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:32:
Ik heb eindelijk mijn 46PZ80 gekregen, wat een prachtige tv !! Het valt me op dat ik de optie "beeldscan" niet heb, die optie/instelling ontbreekt gewoon volledig in het menu. Iemand enig idee hoe dat kan en of er inderdaad bepaalde versies van de PZ80 zijn die die optie niet (nodig) hebben?
Ik heb een TH-42PV70FA (42" HDReady) met inmiddels 792 branduren, maar ik begin me nu lichtelijk zorgen te maken om de wel erg hardnekkige "rockmeter" van Guitar Hero die maar blijft trailen.
Ik heb niet uitzonderlijk veel uren met het spel gespeeld, er zijn games die ik veel langer speel en daar is niks van te zien. Ik heb het spel vorige week vrijdag gekocht, echt megaveel uren heb ik er niet op zitten, tussendoor kijk ik weinig tv overigens.
Zojuist heb ik The Dark Knight gekeken en ook weer zo'n extra breed kl*teformaat waardoor ik ook die lichtverschillen krijg in midden-onder, maar dat is nog niet zo'n punt...de ondertiteling zorgde voor een duidelijke waas onderin. Toen was ik het echt zat en heb net een half uur een burnin dvd gedraaid (fullscreen color cycle), dat "schoont 'm meestal weer op" maar logo is nog steeds lichtelijk te zien, meeste trailing is wel weg gelukkig.
Morgen nog maar weer een half uurtje ofzo of ff een ander spel spelen.
Meer mensen met dit probleem?
Ik had het contrast vrij hoog staan maar ik heb 'm nu weer wat teruggeschroefd en de brightness in ruil weer iets omhoog, anders wordt het echt te donker.
De powersave stond wel aan maar inmiddels uit, hopelijk iets beter beeld want ik vond het contrast echt onder de maat voor een plasma. (morgen verder proberen).
Ik heb niet uitzonderlijk veel uren met het spel gespeeld, er zijn games die ik veel langer speel en daar is niks van te zien. Ik heb het spel vorige week vrijdag gekocht, echt megaveel uren heb ik er niet op zitten, tussendoor kijk ik weinig tv overigens.
Zojuist heb ik The Dark Knight gekeken en ook weer zo'n extra breed kl*teformaat waardoor ik ook die lichtverschillen krijg in midden-onder, maar dat is nog niet zo'n punt...de ondertiteling zorgde voor een duidelijke waas onderin. Toen was ik het echt zat en heb net een half uur een burnin dvd gedraaid (fullscreen color cycle), dat "schoont 'm meestal weer op" maar logo is nog steeds lichtelijk te zien, meeste trailing is wel weg gelukkig.
Morgen nog maar weer een half uurtje ofzo of ff een ander spel spelen.
Meer mensen met dit probleem?
Ik had het contrast vrij hoog staan maar ik heb 'm nu weer wat teruggeschroefd en de brightness in ruil weer iets omhoog, anders wordt het echt te donker.
De powersave stond wel aan maar inmiddels uit, hopelijk iets beter beeld want ik vond het contrast echt onder de maat voor een plasma. (morgen verder proberen).
[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 06-01-2009 23:47 ]
MegaJurk schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:32:
Ik had hetzelfde probleem. Je moet hem op Auto zetten, dan heb je de optie wel in het menu.Adlermann schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Euh, soms heb ik die wel en soms niet. Op hdmi 2 voor m'n ps3 is hij niet aanwezig. Op HDMI 1 (kabel) en HDMI 3 (computer) staat hij er wel. Misschien heeft het ook te maken met het input device?
Ferry bedankt voor je reactie.
Ik ben er helaas niet achter wat het is.
Het scherm zelf is 18 bit, wat zijn die van panasonic?
Kan me niet voorstellen dat het scherm niet alle kleuren kan weergeven.
Zou een calibratie helpen denk je?
Eergisteren heb ik bij de bcc de TH-42PX80 gekocht voor m'n ouders maar de verkoper beweerde dat het 2e jaar van de garantie beperkt was bij de panasonic? Volgens hem werden alleen de onderdelen vergoed mocht er wat kapot gaan het 2e jaar...Klopt dit of heb je gewoon 2 jaar volledige garantie? (volgens mij wilde hij graag nog een verzekering erbij verkopen omdat ie anders helemaal geen winst maakt, 850 euro incl vogel muursteun is geen gekke prijs dacht ik)
Daarom zit ik te twijfelen of ik nog 2 jaar garantie erbij koop (120 euro), ik heb namelijk slechte ervaringen met tv's die net buiten de garantie kapot gaan.
Daarom zit ik te twijfelen of ik nog 2 jaar garantie erbij koop (120 euro), ik heb namelijk slechte ervaringen met tv's die net buiten de garantie kapot gaan.
Let op dit is een klassiek voorbeeld van recht hebben op niet en niet iets wat je eenvoudig overal krijgt... (ook al is het de wet).
De wet beschermt de consument en die geeft aan dat voor een groot aantal duurzame goederen de levensduur minimaal x jaar dient te zijn.
Nu weet ik de termijn voor een TV niet, maar ik weet wel dat de te verwachten levensduur langer is dan 1 jaar.
Het probleem is echter dit recht krijgen...op een rechtzaak zit je vast niet te wachten.
In het kort zo'n verzekering heb je officieel niet nodig, maar maakt het wel eenvoudiger als ze moeilijk gaan doen.
(Ik heb de link even niet bij de hand naar het juridische stuk...wellicht iemand anders wel ?)
De wet beschermt de consument en die geeft aan dat voor een groot aantal duurzame goederen de levensduur minimaal x jaar dient te zijn.
Nu weet ik de termijn voor een TV niet, maar ik weet wel dat de te verwachten levensduur langer is dan 1 jaar.
Het probleem is echter dit recht krijgen...op een rechtzaak zit je vast niet te wachten.
In het kort zo'n verzekering heb je officieel niet nodig, maar maakt het wel eenvoudiger als ze moeilijk gaan doen.
(Ik heb de link even niet bij de hand naar het juridische stuk...wellicht iemand anders wel ?)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Je kan bij panasonic natuurlijk makkelijk navragen hoe de garantie in elkaar zit. Maar volgens mij heb je gewoon 2 jaar volledige garantie. Daarbij is er inderdaad nog zoiets als verwachte levensduur. Mocht je tv stuk gaan na 2 jaar met een dure reparatie tot gevolg kan je proberen om een gedeelte van de reparatie vergoed te krijgen van de verkoper. Dit omdat een TV het toch wel meer dan 2 jaar uit zou moeten houden.
Het is echter vaak lastig om je 'recht' te krijgen in dit soort gevallen. Je dient het vaak via een geschillencommisie of de consumentenbond te spelen. En winkels kunnen daar lastig mee zijn.
Wat je bv wel zou kunnen doen is er zeker van te zijn dan panasonic 2 jaar volledige garantie geeft, en vragen aan de BCC of de extra garantie na deze 2 jaar in kan gaan. Zo heeft de BCC zijn geld en jij weer extra zekerheid.
Het is echter vaak lastig om je 'recht' te krijgen in dit soort gevallen. Je dient het vaak via een geschillencommisie of de consumentenbond te spelen. En winkels kunnen daar lastig mee zijn.
Wat je bv wel zou kunnen doen is er zeker van te zijn dan panasonic 2 jaar volledige garantie geeft, en vragen aan de BCC of de extra garantie na deze 2 jaar in kan gaan. Zo heeft de BCC zijn geld en jij weer extra zekerheid.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Een calibratie is nog wat vroeg en ik denk ook niet dat t aan het scherm ligt. De a656 is een van hun beste modellen. Een kennis van me heeft precies hetzelfde scherm en hij is bijzonder tevreden.Batsu schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:46:
Ferry bedankt voor je reactie.
Het zou heel goed aan de bron kunnen liggen en dat moet je eerst uitsluiten. Heb je geen 1080p content op je pc staan?
Ik kan het natuurlijk vanaf hier niet inschatten waar het aan ligt, maar als het bij blu-ray wèl goed is dan ligt het aan de bron/dvd speler/beeldinstellingen/kabel.
Samsung heeft trouwens nog steeds een actie: als je een samsung blu-rayspeler koopt, krijg je 4 films (2 in de doos en 2 nadat je een bon hebt opgestuurd).
Het zijn niet de minste films: I am Legend, Batman begins).
Zag trouwens in de folder van MM utrecht dat ze een aantal blu-rays verkochten voor 10 euro. Jammer dat ik niet in de buurt zit daar.
Vollgens mij heb ik een serie gekeken die niet geheel beeldvullen was links. Ik heb nu een stuk scherm wat donkerder is (1cm) dan de rest van het scherm. Valt alleen op bij zwarte en donkere kleuren.... Eens kijken of dat nog te fixen is ..
Gewoon naar normaal beeldvullend materiaal kijken, gaat wel vanzelf over dan.
nee geen hd content op mn pc, sowieso heb ik een vrij brakke pc ;-)Ferry34 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:34:
[...]
Een calibratie is nog wat vroeg en ik denk ook niet dat t aan het scherm ligt. De a656 is een van hun beste modellen. Een kennis van me heeft precies hetzelfde scherm en hij is bijzonder tevreden.
Het zou heel goed aan de bron kunnen liggen en dat moet je eerst uitsluiten. Heb je geen 1080p content op je pc staan?
Ik kan het natuurlijk vanaf hier niet inschatten waar het aan ligt, maar als het bij blu-ray wèl goed is dan ligt het aan de bron/dvd speler/beeldinstellingen/kabel.
Samsung heeft trouwens nog steeds een actie: als je een samsung blu-rayspeler koopt, krijg je 4 films (2 in de doos en 2 nadat je een bon hebt opgestuurd).
Het zijn niet de minste films: I am Legend, Batman begins).
Zag trouwens in de folder van MM utrecht dat ze een aantal blu-rays verkochten voor 10 euro. Jammer dat ik niet in de buurt zit daar.
die actie van samsung geldt helaas niet meer
Bij de MM A'dam een Samsung 1500 Blu-ray speler incl. 9 films voor 249 Euro. Niet zo'n gekke prijs denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 07-01-2009 15:31 ]
kreun...... das inderdaad een goede actie en dito speler.Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:29:
[...]
Bij de MM A'dam een Samsung 1500 Blu-ray speler incl. 9 films voor 249 Euro. Niet zo'n gekke prijs denk ik.
iemand een idee welke films bijgeleverd worden?
Naast het onderstaande heb ik er weer een leuke mysterie bij met m'n PZ80 
Ik ontving ineens geen TV-zenders meer, behalve NL1. En ik heb nog gewoon analoge TV. Na een hoop geklooi en uitzoeken bleek het te komen doordat er tijdelijk een andere videokaart aan me HDMI hing. Ik had namelijk een ATI HD4850 vervangen voor een Nvidia 7800GT (in het zelfde systeem) en gewoon de DVI->HDMI dongle + HDMI kabel er weer aan geprikt. Als de PC uit stond gaf de TV wel alle zenders weer.
Vaaaaaaag
Ik ontving ineens geen TV-zenders meer, behalve NL1. En ik heb nog gewoon analoge TV. Na een hoop geklooi en uitzoeken bleek het te komen doordat er tijdelijk een andere videokaart aan me HDMI hing. Ik had namelijk een ATI HD4850 vervangen voor een Nvidia 7800GT (in het zelfde systeem) en gewoon de DVI->HDMI dongle + HDMI kabel er weer aan geprikt. Als de PC uit stond gaf de TV wel alle zenders weer.
Vaaaaaaag
Patriek schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:06:
Heb iets vaags ontdekt met mijn PZ80; als ik deze aanzet (met afstandsbediening uit stand-by), dan skipt Winamp (op mijn PC) naar de volgende track?! Dus m'n PC draaid al, dan gebeurt dit terwijl ik enkel de TV aanzet. En die schakelt niet eens gelijk naar de HDMI-invoer waar m'n PC aan hangt, maar naar TV.
Hoe komt zo'n signaal naar mijn PC? Niet dat het echt een probleem is, maar ik vind t raar.
Zou de TV een signaal uitzenden op de 2.4Ghz frequentie wanneer deze aangaat ivm randapparatuur ofzo? Want ik heb wel een draadloze muis op die frequentie en een bluetooth tobo.
Edit: nope, gebeurde ook nadat ik deze ontvangers uit de PC heb getrokken.
Patriek schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:51:
[...]
Blijf me er over verbazen... zojuist ook ontdekt dat het ook gebeurd als 't scherm uit 'screensaver modus' (dus niet stand-by) springt. Ik zette de draadloze muis aan en beeld werd weer actief --> winamp skipt naar volgende track.
Het moet dus wel komen doordat de TV een signaal doorgeeft aan de PC van "ik ben weer actief" waarop er iets getriggert word in Windows. Maar hoe?
Verwijderd
Hallo Panasonic experten!
Heb jullie mening nodig.
Heb al een Panasonic plasma maar ben op zoek naar een TV met geintegreerde sateliet ontvanger, om de wildgroei aan remote controls een beetje aan te pakken ...
Loewe en Sharp hebben/hadden zulke modellen maar zou toch liefst bij Pana blijven...
Nu heb ik gezien dat er een B-reeks bestaat: TH-42PZ81B, ... waarbij de B vermoedelijk staat voor "Britain" , hetgeen modellen zijn met FreeSat. Zijn die ook hier verkrijgbaar ? Weet iemand daar iets meer over ? Is het effectief een ingebouwde sat ontvanger of enkel iets specifiek voor "Freesat" ?
Alle input is welkom !!
PS de Pioneer 5090H voldoet ook, maar die is nou net iets te crisis-onvriendelijk !!
Heb jullie mening nodig.
Heb al een Panasonic plasma maar ben op zoek naar een TV met geintegreerde sateliet ontvanger, om de wildgroei aan remote controls een beetje aan te pakken ...
Loewe en Sharp hebben/hadden zulke modellen maar zou toch liefst bij Pana blijven...
Nu heb ik gezien dat er een B-reeks bestaat: TH-42PZ81B, ... waarbij de B vermoedelijk staat voor "Britain" , hetgeen modellen zijn met FreeSat. Zijn die ook hier verkrijgbaar ? Weet iemand daar iets meer over ? Is het effectief een ingebouwde sat ontvanger of enkel iets specifiek voor "Freesat" ?
Alle input is welkom !!
PS de Pioneer 5090H voldoet ook, maar die is nou net iets te crisis-onvriendelijk !!
Het enige verschil tussen de42PZ80(E) en de 42PZ81(E), deze heb ik, is alleen dat de 81-serie Freesat heeft.
Dus, ja: Als je een 81(E) koopt, zit die optie erop.
Wat ik wel las is dat je er alleen in Engeland gebruik van kan maken, waarom dat is begreep ik dan weer niet want een satelietontvanger is toch gewoon een sateliet ontvanger?
Kan het artikeltje waarin ik dat las zo gauw niet vinden.
Wat ik wel las is dat je er alleen in Engeland gebruik van kan maken, waarom dat is begreep ik dan weer niet want een satelietontvanger is toch gewoon een sateliet ontvanger?
break-in dvd ftw. De zwarte balken zijn weer weg
Verwijderd
Dus jouw 42PZ81(E) heeft 2 antenne ingangen ? Eentje voor analoog/DVB-T en een voor de ateliet ?KoffieNT schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:57:
Het enige verschil tussen de42PZ80(E) en de 42PZ81(E), deze heb ik, is alleen dat de 81-serie Freesat heeft.
Ik denk dat je het verward met FreeView, das nog iets anders dan FreeSat ...
Het Freesat signaal zit op de satelliet Astra2D, die zijn signaal sterk focused op de UK. In de praktijk blijken België en Nederland dicht genoeg te liggen om zonder problemen het signaal op te pikken, voor Duitsers, Spanjaarden en Italianen is al snel een heel onpraktisch grote schotel nodig.KoffieNT schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:57:
Een plaatje maakt het misschien wat duidelijker: http://www.digitalsat.co.uk/astra2dfootprint.html
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Wat is hier trouwens de meest gebruikte beeldinstelling? normaal/ciname/dynamic en koel/warm qua kleur, of is het bij iedereen volledig gepersonaliseerd?
Ik zit er wat mee te spelen, maar heb voor m'n gevoel veel te veel rood bij de standaard panasonic waarden
Ik zit er wat mee te spelen, maar heb voor m'n gevoel veel te veel rood bij de standaard panasonic waarden
Ik heb cinema/warm als default waarden. Contrast op 40 ofzo.koen schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:37:
Wat is hier trouwens de meest gebruikte beeldinstelling? normaal/ciname/dynamic en koel/warm qua kleur, of is het bij iedereen volledig gepersonaliseerd?
Dan begrijp ik het verhaal in het artikel niet, of heb ik het niet begrepenVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:20:
[...]
Dus jouw 42PZ81(E) heeft 2 antenne ingangen ? Eentje voor analoog/DVB-T en een voor de ateliet ?
Ik denk dat je het verward met FreeView, das nog iets anders dan FreeSat ...
Ik ga het artikel even opzoeken, maar er stond echt duidelijk dat de 81's over Freesat (niet freeview oid) beschikten en de 80's niet.
Het was voor mij verder totaal niet interessant ofzo, maar omdat de 81 evenveel kostte als de 80 heb ik deze gekozen en ik las dus dat het enige echte verschil met de 80's dus Freesat was..
edit:
Dit waren geloof ik die artikelen:
http://www.tec7.co.uk/Tel...D+TV_TH-42PZ81B/1803.aspx
http://crave.cnet.co.uk/t...,39029474,49297896,00.htm
Al zijn dit dus wel UK-websites en zal het dus om de 42PZ81B gaan.
Dus als antwoord op je eerste vraag, je zult echt een brits model moeten hebben om Freesat te kunnen gebruiken, en ik denk dat je die ook alleen in britse webshops kunt bestellen, en anders kun je misschien een webshop in nederland bellen en vragen of zij hem voor je willen importeren, al geef ik je daar weinig kans in
Aha, duidelijk voor mij nuThe Bad Seed schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:22:
[...]
Het Freesat signaal zit op de satelliet Astra2D, die zijn signaal sterk focused op de UK. In de praktijk blijken België en Nederland dicht genoeg te liggen om zonder problemen het signaal op te pikken, voor Duitsers, Spanjaarden en Italianen is al snel een heel onpraktisch grote schotel nodig.
Een plaatje maakt het misschien wat duidelijker: http://www.digitalsat.co.uk/astra2dfootprint.html
[ Voor 18% gewijzigd door KoffieNT op 07-01-2009 18:45 ]
Nu ik op zoek ben naar een vervanger van mijn 7603, staat natuurlijk panasonic ook hoog in het lijstje.
Nu kwam ik wat vaker de PZ82 tegen, ook een eerdere post hierover:
De 82 zover ik dus kon vinden is de PZ80 maar met iets ander uiterlijk (onderkant).
Mijn eerste keuze is een PZ85, mede door die inteligent frame, alleen die is een bijzonder stuk duurder als 46inch model dan mijn 7603. Zou ik terug moeten naar 42inch, of toch een PZ80
(naja, 82).
Nu kwam ik wat vaker de PZ82 tegen, ook een eerdere post hierover:
Kleine updateLt. Marx schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:53:
Wat is het verschil tussen de volgende modellen?
42PZ80 (standaard?)
42PZ81 (freesat, UK)
42PZ82 (Comet/Laskys model)
42Pz80E (Europese versie, staat geloof ik voor duitse import modellen)
42PZ80B (Britain, ook UK versie geloof ik)
Mijn eerste keuze is een PZ85, mede door die inteligent frame, alleen die is een bijzonder stuk duurder als 46inch model dan mijn 7603. Zou ik terug moeten naar 42inch, of toch een PZ80
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2009 19:26 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@ Gman
Ik zit hier ook met een hardnekkige rockmeter op een PX80
Ik ben mijn TV nog aan t inspelen eigenlijk , ik heb ook niet achter elkaar gegamed ofzoiets (bewust niet)
Het trekt zo langzamerhand na een paar dagen wel weg maar fijn is anders.
Wel super TV dit btw.....ik had een CRT-HD prepared Philips , maar dit apparaat is ff andere koek.
Alhoewel SD ietsje minder is (kan ook komen door verschil in grootte, Philips was 32" deze 42" )
Ik heb bijna medelijden met kennisen van me die de afgelopen jaren een LCD in deze prijsklasse hebben gekocht....
Ik zit hier ook met een hardnekkige rockmeter op een PX80
Ik ben mijn TV nog aan t inspelen eigenlijk , ik heb ook niet achter elkaar gegamed ofzoiets (bewust niet)
Het trekt zo langzamerhand na een paar dagen wel weg maar fijn is anders.
Wel super TV dit btw.....ik had een CRT-HD prepared Philips , maar dit apparaat is ff andere koek.
Alhoewel SD ietsje minder is (kan ook komen door verschil in grootte, Philips was 32" deze 42" )
Ik heb bijna medelijden met kennisen van me die de afgelopen jaren een LCD in deze prijsklasse hebben gekocht....
Tsja zit zelf er ook aan te denken een PX80 te kopen als vervangen voor mijn Samsung LE37M87BDX, wordt echt gek van die onnatuurlijke kleuren/ computerbeelden. Iemand enig idee wat je ervoor krijgt?
Hier beneden blijft de 42PZ85 super! Zeker als je van LCD komt, die warme natuurlijke kleuren!
Hier beneden blijft de 42PZ85 super! Zeker als je van LCD komt, die warme natuurlijke kleuren!
Offtopic: Wat helpt JUIST tegen een crisis? Veel geld uitgeven! (Met jou ideen belanden we in de bekende vicieuze cirkel)Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:53:
Hallo Panasonic experten!
Heb jullie mening nodig.
Alle input is welkom !!
Ik heb die van mij verkocht voor 500 euro...Dat was wel het maximaleLightning89 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:40:
Tsja zit zelf er ook aan te denken een PX80 te kopen als vervangen voor mijn Samsung LE37M87BDX, wordt echt gek van die onnatuurlijke kleuren/ computerbeelden. Iemand enig idee wat je ervoor krijgt?
[...]
Offtopic: Wat helpt JUIST tegen een crisis? Veel geld uitgeven! (Met jou ideen belanden we in de bekende vicieuze cirkel)
Ik begrijp dat dit een stuk minder is dan dat jij er zelf voor hebt betaald, maar ik zou persoonlijk in nog geen 500 jaar 500 euro uitgeven voor een 2de hands 37M87, ook niet voor een nieuwe trouwens.Adlermann schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:10:
[...]
Ik heb die van mij verkocht voor 500 euro...Dat was wel het maximale
Ik zeg: dat heb je goed gedaan!
Verwijderd
Nieuws op Plasma front van CES http://www.panasonic.com/promos/CES/2009/
Vele nieuwe HDTV modellen:
Als je de Press Kit download (via knop 'CES 2009' ), krijg je een flink bestand met allerlei info over deze modellen en ook diverse foto's ervan....
Vele nieuwe HDTV modellen:
Als je de Press Kit download (via knop 'CES 2009' ), krijg je een flink bestand met allerlei info over deze modellen en ook diverse foto's ervan....
[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 09:24 ]
Die Z1 serie ziet er goed uit iig, al vraag ik me af of die "revolutionary wireless connectivity" echt perfect zal werken.
http://www.earthtimes.org...ireless-hdtv,672350.shtmlWirelessHD technology can transmit full HD video signals, and audio and control signals wirelessly. This wireless transmission system was developed by Panasonic in collaboration with SiBEAM Inc. It can transmit uncompressed 1080p full HD content wirelessly with no deterioration in quality by using 60GHz millimeter wave radio. The picture on the screen goes undisturbed even when people interrupt the wireless communication path, and overcomes the highly directional nature of millimeter wave radio. This is achieved by incorporating beam steering technology. The Z1 will be certified with the WirelessHD Compliance Test, which meets the standard, procedures and equipment specifications established by the WirelessHD Promoters to assist Adopters in verifying WirelessHD product compliance.
[ Voor 78% gewijzigd door Nasty Nate op 08-01-2009 10:36 ]
Als ik thuis ben zal ik die press kit s gaan bekijken.
Op engadhethd.com las ik dat Panasonic op de ces een 42 full hd plasma toonde met n verbruik van 1/3 in vergelijking met de 2007 modellen.
Nog mooier is de 50 inch die maar 8,8 mm dik is op t smalste punt. Het belangrijkste is de 1080 motion resolution.
Nu nog n absoluut zwart graag!
Op engadhethd.com las ik dat Panasonic op de ces een 42 full hd plasma toonde met n verbruik van 1/3 in vergelijking met de 2007 modellen.
Nog mooier is de 50 inch die maar 8,8 mm dik is op t smalste punt. Het belangrijkste is de 1080 motion resolution.
Nu nog n absoluut zwart graag!
Ja, daarom ben ik wel weer blijFerry34 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:49:
[...]
Ik begrijp dat dit een stuk minder is dan dat jij er zelf voor hebt betaald, maar ik zou persoonlijk in nog geen 500 jaar 500 euro uitgeven voor een 2de hands 37M87, ook niet voor een nieuwe trouwens.
Ik zeg: dat heb je goed gedaan!
Trouwens hebben mensen hier ook weleens gedacht aan een ISF kalibratie voor een panny? Voor 200 euro is dat misschien nog wel iets waard...
Verwijderd
Grappig dat ze voor de CES presskit een filmstill van Ratatouille gebruikt hebben. Die Pixarfilms zien er briljant uit in HD.
Verwijderd
Lijkt mij dat het belangrijkste nieuws dit is:"VIERA Image Viewer™ with AVCHD Playback"
Full HD movie playback zonder pc, nmt of wd hdtv? Krijg nou wat!
[edit] en als je naar de naamgeving en specificaties kijkt, zie je dat er flink wat technology van Pioneer lijkt overgenomen te zijn.
Full HD movie playback zonder pc, nmt of wd hdtv? Krijg nou wat!
[edit] en als je naar de naamgeving en specificaties kijkt, zie je dat er flink wat technology van Pioneer lijkt overgenomen te zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 11:55 ]
"VIERA Image Viewer™ with AVCHD Playback"
Dat hadden de PZ85 en PZ800 ook al
Dat hadden de PZ85 en PZ800 ook al
En zo is er altijd wel weer iets om op te wachten
een native constrast van 40.000:1, "Infinite Black" schermen en nog wat marketingtermen. Ik zie op andere fora wat teleurstelling over de eigenschappen van het beeld, het lijkt zich toch vooral af te spelen op het gebied van dunne schermen. Had mezelf voorgenomen om tot de CES te wachten met het beslissen of ik een 42PZ80 ging kopen, maar zo op het eerste gezicht zijn de specificaties de meerwaarde van 2 maanden wachten en een (ongetwijfeld) hogere prijs het niet echt waard.
PS: Iemand een idee wat de "600Hz Sub-field Drive" is? Klikt als iets uit star trek...
PS: Iemand een idee wat de "600Hz Sub-field Drive" is? Klikt als iets uit star trek...
[ Voor 7% gewijzigd door Terranca op 08-01-2009 13:07 ]
Na het bekijken van de presskit is mij iig wel duidelijk geworden dat ik even ga wachten tot maart, mijn interesse ligt bij de TC-P42G10 en de TC-P42S1.
Jammer dat die V10 modellen niet onder de 50 inch verkocht gaan worden!
Ik had dezelfde gedachte! Ben wel benieuwd wat ze zullen gaan kosten tho..Nasty Nate schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:07:
Na het bekijken van de presskit is mij iig wel duidelijk geworden dat ik even ga wachten tot maart, mijn interesse ligt bij de TC-P42G10 en de TC-P42S1.
is everything cool?
Inderdaad maar eerst even kijken wat de prijzen gaan doen. Wel erg intressant. Gelukkig kan ik nog wel even wachtenFREAKJAM schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:40:
[...]
Ik had dezelfde gedachte! Ben wel benieuwd wat ze zullen gaan kosten tho..
Money for nothin' and your chicks for free
Ik ben bang dat ze 2500 + gaan kosten... maar je weet nooit, ze moeten immers toch concureren met LCD schermen.
Voor de gemiddelde consument is prijs toch heel erg belangrijk en zeker hier in nederland is LCD veel populairder..
Afzetmarkt is daarmee heel belangrijk zeker voor modellen t/m 50"
Voor de gemiddelde consument is prijs toch heel erg belangrijk en zeker hier in nederland is LCD veel populairder..
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Ignorance is bliss!Trouble schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:45:
Ik heb mn 50PV70 laten calibreren en ben daar bijzonder tevreden over.Adlermann schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:24:
[...]
Ja, daarom ben ik wel weer blij. Maar wel ff 500 euro "leermomentje".
Trouwens hebben mensen hier ook weleens gedacht aan een ISF kalibratie voor een panny? Voor 200 euro is dat misschien nog wel iets waard...
Onze PX80 in de huiskamer laat ik niet calibreren omdat ik voor dat gebruik het beeld al erg goed vind en de prijs vd calibratie niet in verhouding vind staan tot de aanschafsprijs.
Echter: als ik mn game-scherm vervang voor n andere, laat ik m absoluut weer calibreren.
Ik zit er sterk over na te denken om mijn 42PX80 te laten calibreren. Ik erger me aan het lack-of-details bij donkere scenes, terwijl dit juist DE kracht is van plasma! Ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd, ook overgenomen van HDTV.co.uk maar ben er nog niet tevreden over. Verder een topscherm, maar dit is nog even afwachten!
Ik gebruik m'n PZ80 meer voor films dan voor games..Misschien als ik ooit nog een paar honderd euro heb liggen....wie weet.Ferry34 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:14:
[...]
Ik heb mn 50PV70 laten calibreren en ben daar bijzonder tevreden over.
Onze PX80 in de huiskamer laat ik niet calibreren omdat ik voor dat gebruik het beeld al erg goed vind en de prijs vd calibratie niet in verhouding vind staan tot de aanschafsprijs.
Echter: als ik mn game-scherm vervang voor n andere, laat ik m absoluut weer calibreren.
Als je kijkt hoe de prijzen zich het afgelopen jaar hebben ontwikkeld dan lijkt een prijsstijging mij erg onwaarschijnlijk. In januari 2008 betaalde je voor een 50PV70 zo'n 1700 euro. Kijk je nu naar de prijzen van een 50 inch HD Ready toestel, dan zit je rond de 900 (voor een PX8). Een 42 inch full HD model (py70) betaalde je in januari 2008 ook zo'n 1500 euro voor, nu betaal je voor een 42 full hd om en nabij de 1000 euro.Trouble schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:45:
Ik ben bang dat ze 2500 + gaan kosten... maar je weet nooit, ze moeten immers toch concureren met LCD schermen.
Wellicht dat bij de introductie de topmodellen iets duurder zijn dan de huidige topmodellen, maar de wat 'goedkopere' (S1, X1) series zullen denk ik vanaf introductie gelijk al goedkoper zijn dan de huidige modellen.
Bij prijzen van 2500 raken ze die dingen simpelweg nooit kwijt. Wie gaat er nu voor een klein beetje betere specs en beter design nou het dubbele betalen?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Voor de Panasonic TH-42PZ85 plasma ben ik opzoek naar een degelijke muurbeugel van Vogels.
Wat gebruiken jullie? Heb zelf de volgende gevonden Vogels EFW6305 Muurbeugel EFW.
Wat gebruiken jullie? Heb zelf de volgende gevonden Vogels EFW6305 Muurbeugel EFW.
Hoe weet je dat er een gebrek aan detail is. Doet je 'oude' beeldbuis televisie, die niet gecalibreerd is, het beter?StealthyPeanut schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:46:
Ik zit er sterk over na te denken om mijn 42PX80 te laten calibreren. Ik erger me aan het lack-of-details bij donkere scenes, terwijl dit juist DE kracht is van plasma! Ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd, ook overgenomen van HDTV.co.uk maar ben er nog niet tevreden over. Verder een topscherm, maar dit is nog even afwachten!
(1 glas bier kost 75 liter drinkwater om het te kunnen produceren)
dat valt vaak wel heel erg op. Als schaduwen wegvallen, of alles overdreven zwart. Als je dan bv met brightness gaat spelen en je ziet het detail toenemen (maar het zwart neemt weer af). Dan weet je dat er iets mis is.Tommy The Cat schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:22:
[...]
Hoe weet je dat er een gebrek aan detail is. Doet je 'oude' beeldbuis televisie, die niet gecalibreerd is, het beter?
Die wireless connectivity waar ze vorige bladzijde over hebben duidt er volgens mij op dat de modellen dunner zijn. Alle electronica zit in een kastje en niet meer in de tv. Dit wordt wireless verstuurd en het enige wat de tv doet is het signaal laten zien. De verwerking zal wel in het kastje zitten of iets dergelijks (en aansluiting, HDMI, Kabel etc etc)
Verwijderd
Op de Ceatec Japan was in 2008 een aardig filmpje te zien over deze wireless zaken... Filmpje stond nog op de site voordat de CES aankondigen erop stonden.... Ook iets met smart home http://video.google.nl/vi...sonic%20viera&hl=nl&emb=1
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 23:10 ]
Het jammere is dat de calibratie op zich maar €80 kost als je de tv naar hem toebrengt. Helaas zit deze beste vent http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=5495.0 in Emmeloord.Adlermann schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:55:
[...]
Ik gebruik m'n PZ80 meer voor films dan voor games..Misschien als ik ooit nog een paar honderd euro heb liggen....wie weet.
Nou is dat niet zo heel ver weg, maar je tv moet eerst zijn ingespeeld en daarna moet je al je appartuur weer los halen, in je auto laden en er naartoe rijden.
Een 42 inch is al lastig, maar een 50 is bijna niet te doen. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Als je een busje hebt en je bent met zn tweeën dan gaat dat best. Dan is 80 euro niet duur.
Ik denk dat je gelijk hebt. Pioneer heeft dit ook en nu zie je toch dat de samenwerking nu al vruchten begint af te werpen (mocht je gelijk hebben).Lightning89 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:19:
Die wireless connectivity waar ze vorige bladzijde over hebben duidt er volgens mij op dat de modellen dunner zijn. Alle electronica zit in een kastje en niet meer in de tv. Dit wordt wireless verstuurd en het enige wat de tv doet is het signaal laten zien. De verwerking zal wel in het kastje zitten of iets dergelijks (en aansluiting, HDMI, Kabel etc etc)
Die KRP 600 heb je bijvoorbeeld ook met een externe mediabox waar je alles op aansluit, maar niet wireless.
[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 09-01-2009 01:01 ]
Voor de fun zou je eens naar Sin City moeten kijken.Adlermann schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:09:
Vandaag voor het eerst phosphor lag gezien. Het is echt heel duidelijk op een zwarte achtergrond met witte letters (dit was een snelle aftiteling van een film)..Eigelijk niet eens zo storend en vooral omdat het wel iets minder gaat wordne na de break in. Ik blijf verbaasd over de kwaliteit van plasma. Zoveel mooier dan m'n M87. Dit is echt de beste aankoop ooit. eindelijk echt tevreden met een tv
Bij een hoop scenes in The Dark Knight -> BluRay -> zag ik teveel zwarte vlekken zonder dat ik details zag. Deed ik de brightness omhoog, dan zag ik meer details maar dan wordt het veel te grijs.Tommy The Cat schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:22:
[...]
Hoe weet je dat er een gebrek aan detail is. Doet je 'oude' beeldbuis televisie, die niet gecalibreerd is, het beter?
Het kan ook door de auto-dimming komen waar ik het een en ander over heb gelezen. Dat de tv bij donkere scenes dus iets donkerder wordt ingesteld.
Het valt alleen maar op bij donkere scenes, de donkere plekken zijn te vaak zwarte vegen, terwijl de plasma juist bekend staat om de geweldige zwartwaardes

Hoe is het met andere films dan? Zijn er hier nog meer mensen die the dark knight hebben en dit probleem ook of juist niet hebben?StealthyPeanut schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:53:
[...]
Bij een hoop scenes in The Dark Knight -> BluRay -> zag ik teveel zwarte vlekken zonder dat ik details zag. Deed ik de brightness omhoog, dan zag ik meer details maar dan wordt het veel te grijs.
Het kan ook door de auto-dimming komen waar ik het een en ander over heb gelezen. Dat de tv bij donkere scenes dus iets donkerder wordt ingesteld.
Het valt alleen maar op bij donkere scenes, de donkere plekken zijn te vaak zwarte vegen, terwijl de plasma juist bekend staat om de geweldige zwartwaardes
Cinema-Warm geeft meestal het meest natuurlijke beeld,koen schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:37:
[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 09-01-2009 10:21 ]
Ja, ook bij andere films merk ik het best goed, vooral bij dvd's.Ferry34 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:19:
[...]
Hoe is het met andere films dan? Zijn er hier nog meer mensen die the dark knight hebben en dit probleem ook of juist niet hebben?
Ook plasma's kunnen natuurlijk niet oneindig detail weergeven in het zwart. De meeste tv's zullen dan ook best wel wat black-crush hebben om zodoende leuke zwartwaardes te kunnen realiseren. Dat is voorlopig gewoon of-of. Gewoon met een calibratie DVD of BD instellen en zo laten staan. TV's met perfecte zwartwaardes én bakken met schaduwdetail zijn er (nog) niet zoveel.StealthyPeanut schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:27:
[...]
Ja, ook bij andere films merk ik het best goed, vooral bij dvd's.
Het duurde mij wat te lang voor ik weer een reactie kreeg van de winkel. Vandaag een lichtelijk geïrriteerd mailtje gestuurd (wel netjes gebleven...Tegels schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:51:
Ik heb sinds kort de 42PZ80. Zééééééééér tevreden over het beeld!!!!
Nu zit ik echter nog met het volgende: Toen ik de tv ophaalde en wilde gaan installeren, kwam ik erachter dat de doos al open is geweest: het zakje met schroeven voor de tv steun was open en de batterijen van de ab zaten er al in. Lichte twijfel wat er eerder met de tv is gebeurd. Tevens zat er geen netstroomkabel bij, geen kabelbinders en geen doekje. Gelukkig had ik nog een stroomkabel van een monitor zodat ik de tv al wel kan gebruiken. Ik heb met de winkel gebeld en vonden het vervelend en vreemd; zij kregen de tv's rechtstreeks van Panasonic en doen er verder niks mee. Zij gaan dit verder regelen met Panasonic en ga er vanuit dat dit wel goedkomt. Omdat ik twijfels bleef behouden, heb ik gekeken hoe lang de tv al aan is geweest in het servicemenu (-V en 3 X 0). Bij Time staat daar 111:15. Betekent dit dat de tv al (ruim) 111 uur aan is geweest? Lijkt mij onmogelijk omdat ik de Tv pas sinds eerste kerstdag heb aangezet. In 10 dagen gemiddeld 10 uur tv kijken doe ik echt niet.
Lees ik de informatie goed? Of worden de tv's eerst uitgebreid getest in de fabriek zodat het aantal uren wel kan kloppen? Anders neem ik zeer zeker nog eens contact op met de winkel......

Zie je.Dat geeft toch een goed gevoel.Anders zou je de hele tijd denken dat je met een gebruikt exemplaar opgeschept zit.Goeie service van de winkel.Tegels schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:38:
[...]
Het duurde mij wat te lang voor ik weer een reactie kreeg van de winkel. Vandaag een lichtelijk geïrriteerd mailtje gestuurd (wel netjes gebleven...). Binnen een uur werd ik gebeld: zij gaan de tv omruilen voor een compleet nieuwe! Ik ben de winkel erg dankbaar. Gelukkig zijn er fatsoenlijke bedrijven met een goede service; ik zou ze bijna willen aanmelden voor een 'warme douche' bij Radar..... Ik ben dik tevreden!!!
Tv's worden inderdaad steeksproef gewijs getest. Dat zou kunnen verklaren waarom een tv al uren heeft gedraaid. Echter geloof ik er geen zak van dat de tv rechtstreeks van Panasonic af kwam, want dan hadden alle onderdelen er wel bij gezeten. Vermoedelijk heb je dus een ex-showroom/omgeruild model, en geeft de winkel dat niet toe. Hierdoor krijgt de service van Panasonic onterecht een slechte naam.Tegels schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:38:
[...]
Het duurde mij wat te lang voor ik weer een reactie kreeg van de winkel. Vandaag een lichtelijk geïrriteerd mailtje gestuurd (wel netjes gebleven...). Binnen een uur werd ik gebeld: zij gaan de tv omruilen voor een compleet nieuwe! Ik ben de winkel erg dankbaar. Gelukkig zijn er fatsoenlijke bedrijven met een goede service; ik zou ze bijna willen aanmelden voor een 'warme douche' bij Radar..... Ik ben dik tevreden!!!
Nee!! Deze winkel heeft alleen foto- en videoapparatuur demonstratieklaar. Geen tv's etc. Zij zeggen heel eerlijk dat zij wat betreft tv's gewoon 'dozenschuivers' zijn. Ik wil voor de duidelijkheid Pana niet afvallen maar ook zeer zeker deze winkel niet!!!Rudey schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:24:
[...]
Tv's worden inderdaad steeksproef gewijs getest. Dat zou kunnen verklaren waarom een tv al uren heeft gedraaid. Echter geloof ik er geen zak van dat de tv rechtstreeks van Panasonic af kwam, want dan hadden alle onderdelen er wel bij gezeten. Vermoedelijk heb je dus een ex-showroom/omgeruild model, en geeft de winkel dat niet toe. Hierdoor krijgt de service van Panasonic onterecht een slechte naam.
Ja in Sin City is het echt heel erg. elke 30 seconden zie ik wel iets van phosphor lag ;PCobraX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:06:
[...]
Voor de fun zou je eens naar Sin City moeten kijken.![]()
Gisteren mijn37PX80 opgehangen en geïnstalleerd. Eerste indruk is prima. Analoge ontvangst vind ik al heel goed. Digitenne er ook op gehad. Ontvangst was goed, beeld bij veelal stilstaande shots ook, maar bij flink bewegende beelden vond ik het beeld niet mooi.
Vanavond analoog aan het kijken en net heb ik het sportjournaal opgehad en toen had ik de eerste negatieve kijkervaring. Tenniswedstrijd Federer-Murray op een paarse ondergrond (vrij ongewoon) met als ik het goed heb een witte bal. Ik zeg "als ik het goed heb" omdat de bal nauwelijks te zien was. Vaak was de bal bij een slag van links naar rechts (of omgekeerd) maar 10 of 20% van de tijd te zien. Niet dat ik me direct zorgen begin te maken, maar hoe moet ik dit beoordelen. TV-toestel zit natuurlijk in de inspeelperiode. Ik heb 'm op cinemamode en lager dan 50% contrast staan. Heeft het met deze opgenoemde feiten te maken? Is tennis überhaupt voor elk plasma of lcd-scherm a hard job? Is paars een moeilijke kleur in deze tennissetting? Mag ik op het vlak van snelle sporten ook betere prestaties verwachten van digitale tv (van upc)?
Vanavond analoog aan het kijken en net heb ik het sportjournaal opgehad en toen had ik de eerste negatieve kijkervaring. Tenniswedstrijd Federer-Murray op een paarse ondergrond (vrij ongewoon) met als ik het goed heb een witte bal. Ik zeg "als ik het goed heb" omdat de bal nauwelijks te zien was. Vaak was de bal bij een slag van links naar rechts (of omgekeerd) maar 10 of 20% van de tijd te zien. Niet dat ik me direct zorgen begin te maken, maar hoe moet ik dit beoordelen. TV-toestel zit natuurlijk in de inspeelperiode. Ik heb 'm op cinemamode en lager dan 50% contrast staan. Heeft het met deze opgenoemde feiten te maken? Is tennis überhaupt voor elk plasma of lcd-scherm a hard job? Is paars een moeilijke kleur in deze tennissetting? Mag ik op het vlak van snelle sporten ook betere prestaties verwachten van digitale tv (van upc)?
Je zegt het zelf al..... je kijkt analoog.....
Bij sommige crappy digitale zenders is de kwaliteit al om te huilen (vooral de extra pakketten in "nieuws uit ontwikkelingsland x)Tegels schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:24:
Je zegt het zelf al..... je kijkt analoog.....
Analoge Coax is gewoon drama. Digitenne digitaal is zelfs erg matig op 37". Zorg desnoods voor een SD-ontvanger die je gratis krijgt van Ziggo. Zelfs dat beeld is al erg nice voor een scart-aansluiting.Birello schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:03:
Gisteren mijn37PX80 opgehangen en geïnstalleerd. Eerste indruk is prima. Analoge ontvangst vind ik al heel goed. Digitenne er ook op gehad. Ontvangst was goed, beeld bij veelal stilstaande shots ook, maar bij flink bewegende beelden vond ik het beeld niet mooi.
Ik ben sinds vandaag ook een gelukkige bezitter van een Panasonic 42PX80. Ik heb redelijk wat af kunnen dingen bij de lokale TV-verkoper en heb hem direct mee kunnen krijgen. In eerste instantie was ik bang dat ik mijn TV meubel moest verplaatsen ivm met mijn opgehangde DVD-rek, dit bleek gelukkig niet het geval 
Na vier uur in gebruik moet ik bekennen dat ik enorm in mijn nopjes ben met de kwaliteit van mijn nieuwe aanwinst. De output op de HDMI van mijn DVB-S2 HTPC (in combinatie met VDR en de Reel ExtensionHD) is echt subliem. De HDTV kanalen zien er superstrak uit (beter dan op mijn voorgaande Samsung 32" LCD-TV) en de reguliere DVB-S kanalen zijn ook gigantisch strak. Vervolgens via de VGA uitgang in combinatie met XBMC diverse films bekeken (MKV's, XviD, etc) en ook dit is enorm genieten qua beeldkwaliteit. Ondanks de lage resolutie (1024x768) geen onduidelijkheden kunnen zien of problemen ondervonden met 720P en 1080P materiaal.
Omdat ik ook Digitenne heb - als fallback en voor op de slaapkamer - heb ik dit ook geinstalleerd. Scannen gaat zeer vlot en binnen notime waren de DVB-T zenders al automatisch en conform de Digitenne lijst ingedeeld. Ondanks de lage bitrate, is de beeldkwaliteit behoorlijk goed op dit formaat scherm. Ik had eigenlijk geen zin om nog een Conax CI aan te schaffen. Gelukkig had ik nog een oude Matrix Revolutions PCMCIA adapter liggen en deze doet het perfect met de gecodeerde zenders. Nu hopen dat hij ook nog mijn kaart update aan het einde van de maand.
Al met al, zeer tevreden wat betreft de beeldkwaliteit van dit scherm. Het enige nadeel vind ik wel, is het ontbreken van een optische output (helaas heeft dit scherm alleen stereo via tulp). Maar gezien de prijs en het geheel zal ik hier niet echt over gaan klagen
Na vier uur in gebruik moet ik bekennen dat ik enorm in mijn nopjes ben met de kwaliteit van mijn nieuwe aanwinst. De output op de HDMI van mijn DVB-S2 HTPC (in combinatie met VDR en de Reel ExtensionHD) is echt subliem. De HDTV kanalen zien er superstrak uit (beter dan op mijn voorgaande Samsung 32" LCD-TV) en de reguliere DVB-S kanalen zijn ook gigantisch strak. Vervolgens via de VGA uitgang in combinatie met XBMC diverse films bekeken (MKV's, XviD, etc) en ook dit is enorm genieten qua beeldkwaliteit. Ondanks de lage resolutie (1024x768) geen onduidelijkheden kunnen zien of problemen ondervonden met 720P en 1080P materiaal.
Omdat ik ook Digitenne heb - als fallback en voor op de slaapkamer - heb ik dit ook geinstalleerd. Scannen gaat zeer vlot en binnen notime waren de DVB-T zenders al automatisch en conform de Digitenne lijst ingedeeld. Ondanks de lage bitrate, is de beeldkwaliteit behoorlijk goed op dit formaat scherm. Ik had eigenlijk geen zin om nog een Conax CI aan te schaffen. Gelukkig had ik nog een oude Matrix Revolutions PCMCIA adapter liggen en deze doet het perfect met de gecodeerde zenders. Nu hopen dat hij ook nog mijn kaart update aan het einde van de maand.
Al met al, zeer tevreden wat betreft de beeldkwaliteit van dit scherm. Het enige nadeel vind ik wel, is het ontbreken van een optische output (helaas heeft dit scherm alleen stereo via tulp). Maar gezien de prijs en het geheel zal ik hier niet echt over gaan klagen

Precies wat de anderen ook zeggen, het komt door analoog.
Zelfs op mn crt op analoog zijn tenniswedstrijden met dit soort ondergrond niet te volgen. Je kon met geen mogelijkheid zien of een bal in of out was. Op een scherm wat een stuk groter is wordt het alleen maar erger.
Digitenne is niks, maar de scartdecoder van ziggo geeft echt een mooi beeld. De hdmi decoder kan nog wel mooier zijn, zeker aangezien binnen niet al te lange tijd ned 1 en 2 ook in hd worden uitgezonden las ik ergens.
Overigens zag ik bij een kennis met een hdmi decoder dat zijn beeld minder mooi was dan het van mij (maar ja, hdready lcd). Gelukkig zag ik dat zijn beeldinstellingen waardeloos stonden (samsung op dynamisch) en na wat tips zag het er al 2 keer beter uit.
Zelfs op mn crt op analoog zijn tenniswedstrijden met dit soort ondergrond niet te volgen. Je kon met geen mogelijkheid zien of een bal in of out was. Op een scherm wat een stuk groter is wordt het alleen maar erger.
Digitenne is niks, maar de scartdecoder van ziggo geeft echt een mooi beeld. De hdmi decoder kan nog wel mooier zijn, zeker aangezien binnen niet al te lange tijd ned 1 en 2 ook in hd worden uitgezonden las ik ergens.
Overigens zag ik bij een kennis met een hdmi decoder dat zijn beeld minder mooi was dan het van mij (maar ja, hdready lcd). Gelukkig zag ik dat zijn beeldinstellingen waardeloos stonden (samsung op dynamisch) en na wat tips zag het er al 2 keer beter uit.
Phosphor City?Adlermann schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:16:
[...]
Ja in Sin City is het echt heel erg. elke 30 seconden zie ik wel iets van phosphor lag ;P
Ja, enkele scene's wel ja
Mja ik ben ook meer te vinden voor Plasma dan voor LCD hoor. Ik vind bvb clouding stukken erger dan phosphor trails/lag. Zware clouding moet geweldig "leuk" zijn bij een donkere film (bvb Alien).Adlermann schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:31:
[...]
Ja, enkele scene's wel jaMaar ik vind het eigenlijk niet storend en als ik er niet echt op let valt het ook niet heel erg op. Ik heb ook nog maar 50 branduren dus het wordt nog wel iets minder. Het is minder storend dan bij m'n vorige lcd waar zodra het beelt bewoog het onscherp werd
Hoe ervaren jullie de 42PZ80 overdag? Ik vind overdag de kleuren over het algemeen wat fletser overkomen dan 's avonds; ik vind de kleuren dan sprankelijker. Licht dit mogelijk aan mijn instellingen? De tv staat in een donkere hoek waar geen direct licht kan vallen. Daar kan het iig niet aan liggen.
Als ik tv kijk doe ik de gordijnen dicht. Anders is het idd iets fletsig. Maar dat is vrij normaal van wat ik hoor over plasma. In een lichte omgeving hebben LCD schermen een iets beter contrastratio.Tegels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:07:
Hoe ervaren jullie de 42PZ80 overdag? Ik vind overdag de kleuren over het algemeen wat fletser overkomen dan 's avonds; ik vind de kleuren dan sprankelijker. Licht dit mogelijk aan mijn instellingen? De tv staat in een donkere hoek waar geen direct licht kan vallen. Daar kan het iig niet aan liggen.
Hoe zit het nu met het energieverbruik van de 2009 modellen? Dat zou toch een stuk minder worden, of waren dat valse beloftes?
Panasonic liet op de ces een 42inch full hd plasma zien die 1/3 verbruikt bij dezelfde helderheid als de 2007 modellen (die wel erg gulzig waren met energie).Het Fantoom schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:06:
Hoe zit het nu met het energieverbruik van de 2009 modellen? Dat zou toch een stuk minder worden, of waren dat valse beloftes?
Ik kan alleen niet meer vinden waar ik dat heb gelezen, maar het was een pressrelease van Panasonic.
Ik ben toch wel weer benieuwd naar de nieuwe Neo plasma's en ook naar de led lcd's van Panasonic.
's Kijken of de lcd weer een stapje dichter bij de beeldkwaliteit van plasma komt.
[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 10-01-2009 23:43 ]
Vanwege mijn personeelskorting afgelopen week een Panasonic 42PX80 gekocht voor 600 euro. Blijft een hoop geld, maar ik vind het spotgoedkoop voor de kwaliteit van het beeld. Het enige dat jammer is is dat de TV bijvoorbeeld mijn desktop van mijn pc niet geheel netjes kan weer geven vanwege de resolutie van de TV, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van het beeld bij het afspelen van 1080p mkv's. Werkelijk subliem!
Vooral uniek dat het full HD (PZ80) model niet of nauwelijks mooier beeld biedt, terwijl die TV's toch een stuk duurder zijn. In elk geval naar mijn idee het prijsverschil niet waard.
Overigens nog totaal geen enkele vorm van image retention, trails of ook maar iets in die richting gezien
Vooral uniek dat het full HD (PZ80) model niet of nauwelijks mooier beeld biedt, terwijl die TV's toch een stuk duurder zijn. In elk geval naar mijn idee het prijsverschil niet waard.
Overigens nog totaal geen enkele vorm van image retention, trails of ook maar iets in die richting gezien
[ Voor 14% gewijzigd door rodie83 op 11-01-2009 00:05 ]
Verwijderd
Op de site van de Panasonic staan de nieuwe Plasma's nu ook te bekijken...
Wellicht voor een vers topic
http://panasonic.net/avc/viera/
Wat opvalt is het ontbreken van een 37 inch model....
Wellicht voor een vers topic
http://panasonic.net/avc/viera/
Wat opvalt is het ontbreken van een 37 inch model....
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 03:02 ]
Ga maar eens een film met zwarte balken krijken (2.35:1). Na de film zie je beide balken nog iets terug. Even wat anders kijken daarna en het is weer weg (break in dvd oid).rodie83 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:03:
Ik ben erg benieuwd naar de prijzen van de nieuwe plasma's vooral van de S en X series. Als ze niet te duur komen, staat 1 van deze de komende maand in mijn woonkamer
De komende maand gaat em sowieso niet worden, waarschijnlijk zijn ze hier pas te koop rond april.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
De actie bij de MM duurt t/m 31jan 2009 en de 9 blu-ray films die je gratis bij de speler/home theatre set krijgt zijn:Batsu schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:39:
[...]
kreun...... das inderdaad een goede actie en dito speler.
iemand een idee welke films bijgeleverd worden?
Batman Begins
Ocean's thirteen
I am legend
Hitman
The brave one
Kingdom of heaven
Ice age 2
I am robot
Die hard 4.0
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies