• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:42:
[...]

Ligt dat niet aan de bron?

Het intro van Universal staat bijv bekend om zn enorme judder.
Heel veel mensen zeiden dat ze dachten dat hun tv veel judder liet zien, maar iedereen zag dit vooral in dit shot.

Overigens hoorde ik al eerder van iemand die vond dat t zwart van zn px fluctueerd. Ik zal zelf vanavond s kijken met blu-ray.
Lees dit artikeltje maar eens, dat maakt het een en ander duidelijk (bij mij althans). Leuk dat de tv's nu allemaal komen met 24P support, volgende stap wordt alle tv's uitrusten met technieken als frame interpolation om de judder die 24P met zich mee brengt weg te werken :P

In het kort, frame interpolation betekent dat het bewegende beeld wordt geanalyseerd en er vervolgens frames worden bijverzonnen, om een vloeiend beeld te krijgen. Dat is namelijk de oorzaak van het stotterende beeld, te weinig frames met 24P.

Overigens zal lang niet iedereen hier altijd last van hebben. Het is vooral zichtbaar bij langzaam bewegende camera beelden. Hoe groter je tv, hoe meer het opvalt. Film regisseurs houden hier zelf vaak ook al rekening mee door zodanig te filmen dat judder zo weinig mogelijk zichtbaar is.

24P is helaas een spec wat in de jaren '20 al is afgesproken om maar een standaard te hebben, waar we nu steeds meer de nadelen van krijgen te zien. Het zou veel mooier zijn als gewoon wordt afgesproken dat 60P de standaard zou worden, dan zul je nooit (nou ja, zeg nooit nooit :P) judder ervaren.

edit: Hmm ik lees nu dat de discussie niet echt over judder ging, maar dat judder slechts als vergelijking erbij werd gehaald :P Whoops... nou ja, misschien heeft iemand wat aan deze info.

[ Voor 21% gewijzigd door BackSlash op 18-12-2008 17:10 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik heb al verschillende malen naar Panasonic gebeld om een klacht te melden.
Leuk als deze telefoonlijn (070 nummer) een betaallijn is en het bandje je lekker laat wachten eer je aan de beurt bent.
Met als resultaat, dan je nog steeds niet geholpen bent :(
Ook het e-mailadres op hun website, heeft geen enkele zin om je klacht te melden, want een reactie komt er gewoon toch niet :(

Vandaar de vraag, of ik als consument bij Panasonic nog ergens anders tercht kan met een gegronde klacht :?
Of worden we bij een klacht steeds in de steek gelaten :?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Brad Pitt schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:48:
[...]

Wel goéd lezen dan hè. PANEEL ja. Waar staat er iéts over dat Panasonic de Pioneer-electronica gaat gebruiken? Lijkt me ook niet zo logisch hè, dan wordt het namelijk:

Panasonic = Panasonic paneel + Pioneer electronica
Pioneer = Panasonic paneel + Pioneer electronica

Ehhh, ja sure. Dat Panasonic "dus" de beschikking krijgt over de Pioneer foefjes is nog helemaal niet bekend.
De beide bedrijven hebben gemeld dat ze aan een nieuw type plasmapaneel werken, waarin Pioneers Kuro-technologie met Panasonics Neopdp-systeem wordt verenigd

Hier doelde ik in ieder geval op, dat er een samenwerking zou zijn zodat er dus nog betere plasma schermen komen. Overigens staat er in de bron dat deze nieuwe panelen het 2e kwartaal van 2009 moeten uitkomen.

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:06
Moris schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:18:
[...]

Deze stap is al meerdere malen gezet en gemaild, helaas zonder resultaat en reactie :(
Vandaar de vraag of er nog een ander email-adres bestaat waar er wel enige reactie op komt :? 8)7
Heb ook mails gestuurd, ook zonder reactie.
Zal maar eens bellen.

• Moris
laonightwolf schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:45:
[...]

Heb ook mails gestuurd, ook zonder reactie.
Zal maar eens bellen.
Bellen naar Panasonic kost alleen maar geld op het 070-nummer en brengt zodoende alleen maar geld in hun schuif.
Een oplossing voor je klacht aan de telefoon is dan ook hopenloos voor niets geweest, want die oplossing komt er gewoon niet :(

Daarom wil ik graag een e-mailadres hebben dat niet naar dezelfe mensen v/d support-afdeling gaat, maar hoger op de ladder.
Iemand die mij een adres kan geven, aub :)

Verwijderd

Vandaag even met 4launch gemaild over de garantie die zij leveren bij de panasonic-plasma's.
Dit was het antwoord:

Bij dit product zit 2 jaar Pick up & Return garantie. Dit houd in dat Panasonic het product bij u thuis af komt halen en ook weer aan huis aflevert als het gerepareerd is.

Is dit dezelfde garantie die je ook in de winkel krijgt of houd dat iets anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:15:
Vandaag even met 4launch gemaild over de garantie die zij leveren bij de panasonic-plasma's.
Dit was het antwoord:

Bij dit product zit 2 jaar Pick up & Return garantie. Dit houd in dat Panasonic het product bij u thuis af komt halen en ook weer aan huis aflevert als het gerepareerd is.

Is dit dezelfde garantie die je ook in de winkel krijgt of houd dat iets anders in?
Neen en dat is nou net het hele punt: 2 jaar garantie heb je natuurlijk sowieso, maar de 2 jaar garantie van Panasonic wil zeggen dat er bij een probleem of defect, er een monteur bij je thuis komt om de tv ter plekke te repareren indien mogelijk!
Niets opsturen en weken kwijt dus. Ik heb dat 1 keer meegemaakt bij een tv en dat nooit meer!!

Het is dus 2 jaar on site en niet pick up & return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 01:11:
[...]

Neen en dat is nou net het hele punt: 2 jaar garantie heb je natuurlijk sowieso, maar de 2 jaar garantie van Panasonic wil zeggen dat er bij een probleem of defect, er een monteur bij je thuis komt om de tv ter plekke te repareren indien mogelijk!
Niets opsturen en weken kwijt dus. Ik heb dat 1 keer meegemaakt bij een tv en dat nooit meer!!

Het is dus 2 jaar on site en niet pick up & return.
Maar er staat toch bij dat Panasonic deze tv komt ophalen en repareren? Ik bedoel de kans dat een reperateur ter plekke het probleem kan verhelpen lijkt mij vrij klein dus meenemen gebeurt dan toch al gauw. Of ruilt panasonic ook meteen het toestel om dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Brad Pitt schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:48:
[...]

Wel goéd lezen dan hè. PANEEL ja. Waar staat er iéts over dat Panasonic de Pioneer-electronica gaat gebruiken? Lijkt me ook niet zo logisch hè, dan wordt het namelijk:

Panasonic = Panasonic paneel + Pioneer electronica
Pioneer = Panasonic paneel + Pioneer electronica

Ehhh, ja sure. Dat Panasonic "dus" de beschikking krijgt over de Pioneer foefjes is nog helemaal niet bekend.
Maar is het wel al bekend wanneer Pana met zijn nieuwe plasma's komt?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:56:
[...]Maar is het wel al bekend wanneer Pana met zijn nieuwe plasma's komt?
Voorgaande jaren was dat vanaf maart. We krijgen eerst de CES met info erover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:04:
[...]
Voorgaande jaren was dat vanaf maart. We krijgen eerst de CES met info erover...
Aha thanks. Ik verwacht dat ik volgend jaar een plasma ga kopen, dus dat zou mooi uit komen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Doh, gisteren nog vergeten om in de manual te kijken van mn PZ81, nja, vanavond!

Wel is een vriend van me zn PS3 komen testen, helaas had hij alleen maar 720P spellen, maar toch zagen de meeste er wel goed uit. Hier en daar wat karteltjes etc, dat wel.

GTA IV vond ik, net als op de xbox360 tegenvallen. Het beeld mist te veel details en het is te ver ingezoomd ofzoiets. Op de pc ziet het er dan nog goed uit. (in vergelijking met de consoles dan he)

Ik had trouwens geprobeerd om mn 81 op 50hz te zetten, ipv 60hz, en daarmee hoopte ik dat Battlefield 2 wel opstartte, but no luck. Ik heb mn oude 19" CRT monitor er langs gezet voor wat spellen die niet lekker lopen op de tv.

Zal binnenkort effe posten dus wat er over IFC in mn manual staat.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Blijkbaar kan niemand mij een rechtstreeks e-mail-adres geven v/d Panasonic klachtendienst of een rechtstreeks telefoonnummer :(

Toch goed gezien van Panasonic-support, om alle contact te blokkeren naar hogerop :( |:(
Fijn om als consument in de kou te staan, bij eventuele problemen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:52
http://www.panasonic.nl/Generic_Article.asp?M=1565|314|8|1

Panasonic Info-Centre:
Telefonische bereikbaarheid:
maandag t/m vrijdag
08.30 tot 17.00 uur
tel.: 073-6402802
fax.: 073-6402812

Edit: over het dynamische helderheid verhaal, ik heb Far Cry 2 met cinema mode geprobeerd en nog steeds verandert de helderheid. Ik heb ook FSX geprobeerd en daar kon ik dit niet ontdekken. Moet dus denk ik toch maar concluderen dat het spel het doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Bazvv op 19-12-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Bazvv schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:31:
http://www.panasonic.nl/Generic_Article.asp?M=1565|314|8|1

Panasonic Info-Centre:
Telefonische bereikbaarheid:
maandag t/m vrijdag
08.30 tot 17.00 uur
tel.: 073-6402802
fax.: 073-6402812

Edit: over het dynamische helderheid verhaal, ik heb Far Cry 2 met cinema mode geprobeerd en nog steeds verandert de helderheid. Ik heb ook FSX geprobeerd en daar kon ik dit niet ontdekken. Moet dus denk ik toch maar concluderen dat het spel het doet.
Vriendelijk bedankt voor de info _/-\o_
Helaas heb ik de na-service nodig hier in België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
TelefonischContact: Openingsuren: Tel:

Klantendienst Maandag tot Vrijdag
8h30-21h 070 22 30 11

AdresLocation Locatie
Location Locatie
Panasonic Belgium:
Addres: Brusselsesteenweg 502
1731 Zellik

Dit is waarschijnlijk het dure 070 nr waar je het over had in NL is dit gewoon een lokaal nummer.
maar op http://www.panasonic.be/h...1/index.html#anker_367301 kan je ook als je op producten klikt een mail versturen.

Tel voor Vierra tv's garantie in Be is http://www.panasonic.be/h.../index.html#anker_1872991
Adres: Video Technical Service
Mr.Devos/Mr.Wajcenberg
Rue de Dilbeek 35/37
1082 Bruxelles
Openingstijden: 08.30 à 12.00 et de 13.00 à 17.0
Telefoon: 070/21.00.48
Fax: 02/465.28.43
E-mail: panasonic@videotechnicalservice.be

[ Voor 27% gewijzigd door Bazvv op 19-12-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:51:
[...]

Maar er staat toch bij dat Panasonic deze tv komt ophalen en repareren? Ik bedoel de kans dat een reperateur ter plekke het probleem kan verhelpen lijkt mij vrij klein dus meenemen gebeurt dan toch al gauw. Of ruilt panasonic ook meteen het toestel om dan?
Er staat dus dat de tv wordt opgehaald en naar een reparatie-dienst wordt gebracht en je de tv dus kwijt bent.

Bij de Panasonic service komt er echt een monteur aan huis die gaat proberen het probleem bij jouw thuis te repareren. Soms is dit mogelijk en soms niet, maar de kans is niet vrij klein. Het ligt natuurlijk aan welk probleem je hebt, maar vaak kunnen electronische modeles gewoon vervangen worden.

Het scherm wordt niet omgeruild (als het gerepareerd kan worden) en je krijgt ook geen leentoestel. Ik heb dit bij mn dealer overigens wèl geregeld en daar betaal je (dik) voor.
KoffieNT schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:14:
Doh, gisteren nog vergeten om in de manual te kijken van mn PZ81, nja, vanavond!

Wel is een vriend van me zn PS3 komen testen, helaas had hij alleen maar 720P spellen, maar toch zagen de meeste er wel goed uit. Hier en daar wat karteltjes etc, dat wel.

GTA IV vond ik, net als op de xbox360 tegenvallen. Het beeld mist te veel details en het is te ver ingezoomd ofzoiets. Op de pc ziet het er dan nog goed uit. (in vergelijking met de consoles dan he)

Ik had trouwens geprobeerd om mn 81 op 50hz te zetten, ipv 60hz, en daarmee hoopte ik dat Battlefield 2 wel opstartte, but no luck. Ik heb mn oude 19" CRT monitor er langs gezet voor wat spellen die niet lekker lopen op de tv.

Zal binnenkort effe posten dus wat er over IFC in mn manual staat.
Ik heb geen verstand of ervaring met pc gaming, maar het lijkt mij dat je het aantal herz en resolutie juist in de game zelf moet aanpassen!
Misschien speel je de game op je crt in een resolutie die de Pana helemaal niet accepteert en geldt dit ook voor het aantal hz.
Sluit de pc aan op de crt en verander de resolutie etc en sluit daarna de pc aan op de Pana via hdmi. Via hdmi worden maar enkele resoluties geaccepteerd zoals 720p/1080i/1080p (1920x1080/50 bijv)
De PZ gaat met vga ook niet tot 1080p, dus dat is geen optie.

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 19-12-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19
Bazvv schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:31:

Opzich wel zo realistisch van het spel, net zoals je ogen wennen aan het donker en meer kunnen zien als pikkedonker is dan wanneer er een lichtbron is die in je ogen schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37
ff een vraagje van mijn kant.
Hoe zit dat precies met TV?

Ik heb een PC met een HD3870 met 2 DVI. Ik heb daar een verloopstekkertje inzitten van DVI naar HDMI (van ATI zelf)
Ik heb een samsung 20" op DVI aangesloten, en dus die TV via het verloopstekkertje op HDMI aangesloten (HDMI1)
Ik heb dus een 42PX80, maar als ik mijn bureaublad uitbreid (dus dat ik twee schermen heb van me PC) en dat de cursus dus naar me TV kan schuiven, dan stoort mijn analoge TV heel erg?
Jullie dat ook? Als ik uitbreiden uitzet in windows, is het beeld weer normaal? Hoe kan dat precies en wat kun je eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:28:
[...]

Opzich wel zo realistisch van het spel, net zoals je ogen wennen aan het donker en meer kunnen zien als pikkedonker is dan wanneer er een lichtbron is die in je ogen schijnen.
Wat jij beschrijft is iets heel anders, dat is HDR (of Bloom effect), niet de helderheid die wordt aangepast. In mijn oren klinkt het meer iets als een dynamische helderheid van de tv.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
ID-College schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:34:
ff een vraagje van mijn kant.
Hoe zit dat precies met TV?

Ik heb een PC met een HD3870 met 2 DVI. Ik heb daar een verloopstekkertje inzitten van DVI naar HDMI (van ATI zelf)
Ik heb een samsung 20" op DVI aangesloten, en dus die TV via het verloopstekkertje op HDMI aangesloten (HDMI1)
Ik heb dus een 42PX80, maar als ik mijn bureaublad uitbreid (dus dat ik twee schermen heb van me PC) en dat de cursus dus naar me TV kan schuiven, dan stoort mijn analoge TV heel erg?
Jullie dat ook? Als ik uitbreiden uitzet in windows, is het beeld weer normaal? Hoe kan dat precies en wat kun je eraan doen?
Ik heb dit niet maar ik gebruik geen bureaubladuitbreiding maar Dualview, en ik gebruik digitale tv en geen analoog(dus ik zit op AV1 voor kabel). Ik heb zelf een 5 meter kabel van DVI->HDMI van HQ (€16). Ik denk dat je dit probleem met digitale tv wel oplost.(zou ik zoiezo nemen met een 42' FullHD tv en het kost maar €15 ofzo voor een kastje met scart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om geen last van lipsynchronisatie te hebben en toch hoogst mogelijke beeld / geluidskwaliteit te hebben , hoe sluit ik dan HDMI / optische audio-kabel aan tussen Telenet HD-digicorder / Surroundsysteem / Plasma 42PZ85 ?
Ik heb nog geen keuze surroundsysteem gemaakt omdat ik niet weet of daar speciale 8)7 lipsynchronisatiesystemen en/of HDMI ingangen/uitgang nodig zijn naargelang de aansluitingen die ik maak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:44:
Om geen last van lipsynchronisatie te hebben en toch hoogst mogelijke beeld / geluidskwaliteit te hebben , hoe sluit ik dan HDMI / optische audio-kabel aan tussen Telenet HD-digicorder / Surroundsysteem / Plasma 42PZ85 ?
Ik heb nog geen keuze surroundsysteem gemaakt omdat ik niet weet of daar speciale 8)7 lipsynchronisatiesystemen en/of HDMI ingangen/uitgang nodig zijn naargelang de aansluitingen die ik maak .
Ik heb zelf de Onkyo S5105, en heb geen last van dat de lippen out of sync zouden zijn.

Ik heb het als volgt aangesloten.

Beeld: PC --> Dvi to hdmi verloop --> 2 mtr hdmi kabel --> Onkyo set --> naar tv via hdmi
Geluid: PC--> SPDIF --> Onkyo en het geluid op de tv uit.[/]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

BackSlash schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:07:
[...]

Lees dit artikeltje maar eens, dat maakt het een en ander duidelijk (bij mij althans). Leuk dat de tv's nu allemaal komen met 24P support, volgende stap wordt alle tv's uitrusten met technieken als frame interpolation om de judder die 24P met zich mee brengt weg te werken :P

In het kort, frame interpolation betekent dat het bewegende beeld wordt geanalyseerd en er vervolgens frames worden bijverzonnen, om een vloeiend beeld te krijgen. Dat is namelijk de oorzaak van het stotterende beeld, te weinig frames met 24P.
De PZ85 en PZ800 hebben dit al hoor, IFC. Werkt ook bij 24p.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:44:
Misschien is dit topic interessant voor je Nieuwe Receiver + Enkele vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Gisteren even in mijn manual gekeken. Ik heb inderdaad een E manual. Ik ben niets tegen gekomen over IFC eigenlijk..

De HZ'en en resolutie kun je in Windows instellen, en vaak ook nog ind e game. Battlefield 2 start sowieso niet op, dus dan moet ik het in Windows goed instellen, maar ook met de 'HZ-tip', is het niet gelukt.

[ Voor 83% gewijzigd door KoffieNT op 20-12-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Tweakernick en EWK ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
even een algemene vraag.
Ik heb nu digitale tv en dvd via scart aangesloten op mijn nieuwe tv. Het beeld is aardig maar nog wat soft.
Met HDMI kabels gaat dit verbeteren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Batsu schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:53:
even een algemene vraag.
Ik heb nu digitale tv en dvd via scart aangesloten op mijn nieuwe tv. Het beeld is aardig maar nog wat soft.
Met HDMI kabels gaat dit verbeteren neem ik aan?
Ervaring uit de praktijk heb ik niet, maar scart is analoog...Dus wordt het digtale signaal omgezet naar analoog. Dat zal waarschijnlijk kwaliteitsverschil met zich mee brengen.
Als er iemand is die het hier mee oneens is, en/of ervaring heeft uit de praktijk, verbeter me gerust
Zijn je tv instellingen niet soft?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Bazvv schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:11:
[...]

Ik heb dit niet maar ik gebruik geen bureaubladuitbreiding maar Dualview, en ik gebruik digitale tv en geen analoog(dus ik zit op AV1 voor kabel). Ik heb zelf een 5 meter kabel van DVI->HDMI van HQ (€16). Ik denk dat je dit probleem met digitale tv wel oplost.(zou ik zoiezo nemen met een 42' FullHD tv en het kost maar €15 ofzo voor een kastje met scart).
ff kijken, misschien dat dat werkt.
Ik neem ook digitale TV (decoder is onderweg), maar vroeg me af of het dan ook zo zal zijn. Als het bij analoog is, zou het namelijk ook bij digitaal kunnen komen :)
Ik heb zelf een 3m HQ HDMI kabel. Ik heb de Humax 5000C besteld omdat ik HDTV wil hebben van ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:01
Ik heb besloten dat ik toch het liefst voor een plasma tv ga ivm zwartwaardes e.d.
Maar de 42PZ8 zit eigenlijk net buiten mijn budget, dus dan kom ik bij de 42PX8.
Ik kijk van zo'n 3,5 meter afstand, ga ik het dan merken dat het geen fullhd is?
Want ik ga er voornamelijk films op kijken, en games op spelen met mn PS3/PC.

De resolutie is 1024x768, maar dit is toch 4:3 of zie ik dat verkeerd?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn 50pz80 Panasonic, expert hulp gevraagd!

Ik heb de volgende opstelling Macbook (late 2008 model)->displayport->HDMI->PZ80.

Wat ik begrepen heb is dat Macbooks geen overscan hebben. Ik heb daarnaast Switchresx gebruikt en deze output precies de resolutie die de Panny in zijn EDID gegevens vraagt.

Echter, als ik de optie Just Scan gebruik, wordt er toch overscan toegepast op het scherm (paar procent). Als ik optie 16:9 gebruik (met de optie overscan disabled), past het beeld precies op het scherm en zijn de letters een stuk scherper.

1) Betekent dit dat de Macbook toch overscant?
2) Betekent dit dat de Panasonic op Just Scan toch overscant?
3) Heeft er iemand ervaringen met een soortgelijke setup?

Edit: Gevonden, ik had de Just aspect ratio verward met Just Scan (1:1 pixelmapping), Just blaast het beeld echter op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Laatst online: 06:39
BertusB404 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:55:
Ik heb besloten dat ik toch het liefst voor een plasma tv ga ivm zwartwaardes e.d.
Maar de 42PZ8 zit eigenlijk net buiten mijn budget, dus dan kom ik bij de 42PX8.
Ik kijk van zo'n 3,5 meter afstand, ga ik het dan merken dat het geen fullhd is?

Bij plasma schermen zijn de pixels rechthoekig. Je zal het niet merken bij films en iig bij games op je PS3, met je PC weet ik niet of je er last van zal hebben. Ik denk het niet, de tv schaalt het namelijk zelf terug naar die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College

Prima keus. Ik had precies hetzelfde als jou, de Full HD lag ook buiten mijn budget.
Heb nu een 42PX80 en die bevalt meer dan prima. Gewoon erg mooi beeld, en je stelt de resolutie via HDMI gewoon in op 1024x768. Film kijken is uitstekend, daar heb je geen Full HD voor nodig. Ook de XBOX erop aansluiten gaat prima :)
Die 250 euro rechtvaardigt het imo nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
EWK schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:46:
[...]

Ervaring uit de praktijk heb ik niet, maar scart is analoog...Dus wordt het digtale signaal omgezet naar analoog. Dat zal waarschijnlijk kwaliteitsverschil met zich mee brengen.
Als er iemand is die het hier mee oneens is, en/of ervaring heeft uit de praktijk, verbeter me gerust
Zijn je tv instellingen niet soft?
wat bedoel je precies met die laatste zin?
Ik heb instellingen toegepast die ik van een website heb geplukt en daarvan het contrast wat lager gezet.

Ik denk dt het idd aan de scart ligt, want zoals je zegt wordt eea teruggeschaald naar analoog signaal dus dat zal er wel minder uitzien.
Mn dvd speler kan scalen maar natuurlijk niet met een scart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
jorisandkaylas schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:15:
[...]

Bij plasma schermen zijn de pixels rechthoekig. Je zal het niet merken bij films en iig bij games op je PS3, met je PC weet ik niet of je er last van zal hebben. Ik denk het niet, de tv schaalt het namelijk zelf terug naar die resolutie.
De pixels bij de PX-series zijn juist niet rechthoekig! Ze zijn langwerpig, daar kunnen ze dus met een 4:3-resolutie toch normaal 16:9-beeld geven.
ID-College schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:09:
[...]

Prima keus. Ik had precies hetzelfde als jou, de Full HD lag ook buiten mijn budget.
Heb nu een 42PX80 en die bevalt meer dan prima. Gewoon erg mooi beeld, en je stelt de resolutie via HDMI gewoon in op 1024x768. Film kijken is uitstekend, daar heb je geen Full HD voor nodig. Ook de XBOX erop aansluiten gaat prima :)
Via HDMI moet je de resolutie gewoon op 1280x720 zetten. Anders ga je geen correct beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Vanochtend hebben we bij de BCC een 42PZ8 aangeschaft, we zijn nu dus ook lid van de ppc (panasonic plasma club). Nadat we deze week zagen dat deze tv € 899,- bij Correct kost, zijn we naar de BCC gegaan. Ondanks dat we TV eigenlijk voor 786,50 hadden mee moeten krijgen zijn we accoord gegaan met 800,- Nog een mooie prijs voor deze TV vond ik.

Woensdag komen ze 'm bezorgen, dus nog een paar dagen de tijd om me in te lezen qua instellingen (nog tips?)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Dat zie je verkeerd ;)
De pixels zijn rechthoekig en niet vierkant, maar daar zie je niks van.
Gisteren een stukje lord of the rings op digitale tv met scart gekeken, alsof je een dvd zit te kijken!

Zelfs de reclames zijn mooi!

Ik heb de TH42PX80 gekocht voor €699 bij de MM Utrecht. Films en games zien er geweldig uit op deze tv, hd is ook prachtig. Dvd's zien er zelfs beter uit dan op mn TH50PV70 en het verschil is behoorlijk.
Je zou nog kunnen vergelijken in de winkel met een PZ, maar die ligt toch buiten je budget. Toch zou ik dit ff doen, dan zie je of er verschil is van 3.5 meter.
Fire69 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:49:
[...]

De pixels bij de PX-series zijn juist niet rechthoekig! Ze zijn langwerpig, daar kunnen ze dus met een 4:3-resolutie toch normaal 16:9-beeld geven.

[...]

Via HDMI moet je de resolutie gewoon op 1280x720 zetten. Anders ga je geen correct beeld krijgen.
De pixels zijn wèl rechthoekig.
Rechthoekig is hetzelfde als langwerpig ;) Langer dan hoog, plat, uitgerekt....rechthoekig.
ID-College schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:09:
[...]

Stel jij de resolutie van de pc in op 1024x768 bij aansluiting van dvi-hdmi op de tv??
Volgens mij moet dit 1280x720 zijn, want de Pana's (en de meeste hdtv's) doen volgens mij alleen 720p/1080i/1080p via hdmi en dan scaled de tv dit mooi.
Volgens mij kan dit (1024x768) dus nou net niet ivm de niet breedbeeld reso/langwerpige pixels.
Iemand die dit kan bevestigen, want volgens mij is je beeld dan niet goed hoor!

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 20-12-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ferry34 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:35:
[...]
De pixels zijn wèl rechthoekig.
Rechthoekig is hetzelfde als langwerpig ;) Langer dan hoog, plat, uitgerekt....rechthoekig.

[...]
D'oh, rechthoekig <-> vierkant, die 2 haal ik nu al gans mijn leven door elkaar! :P
Maar je kon aan de rest van mijn post wel zien dat ik bedoelde wat jij zegt. :)
[...]
Iemand die dit kan bevestigen, want volgens mij is je beeld dan niet goed hoor!
Dat deed ik dus al in mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Ik heb de aanschaf van een lcd of plasma zo lang mogelijk afgewacht. Drie jaar geleden heb ik expres een nieuwe crt Sony wega trinitron 100 hz 32" gekocht. Die dingen werden toen gedumpt, geen slecht woord over dit toestel. Alleen ik ben een film junkie en ik wil blue ray kijken en games doen op een ps3, en ben dus gezwicht voor zo'n toestel.

Twijfelde nog over full hd of hd ready en lcd of plasma. Door dit topic is het plasma geworden en heb ik gisteren een 42px80 besteld bij bol voor € 699,00.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyerken
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 10:09
Ik heb eergisteren men px80 binnengekregen en probeer deze via de VGA connector op men laptop aan te sluiten.
Probleem waar ik tegenaanloop is dat alleen 4:3 resoluties beschikbaar zijn. Hierdoor worden de films die ik afspeel verder uitgerekt (brede balk boven en onderaan op het scherm).
Nu kan ik wel via vlc player het aspect ratio veranderen maar ik vind toch niet zo'n ideale oplossing.
Is er ergens in de registry iets wat ik kan wijzigen zodat 1366x768 een geldige resolutie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:58:
Gisteren even in mijn manual gekeken. Ik heb inderdaad een E manual. Ik ben niets tegen gekomen over IFC eigenlijk..

De HZ'en en resolutie kun je in Windows instellen, en vaak ook nog ind e game. Battlefield 2 start sowieso niet op, dus dan moet ik het in Windows goed instellen, maar ook met de 'HZ-tip', is het niet gelukt.
En in welke resolutie staat de game? Hij moet wel in n ondersteunde reso staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Koffiezuiper schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:21:
Ik heb de aanschaf van een lcd of plasma zo lang mogelijk afgewacht. Drie jaar geleden heb ik expres een nieuwe crt Sony wega trinitron 100 hz 32" gekocht. Die dingen werden toen gedumpt, geen slecht woord over dit toestel. Alleen ik ben een film junkie en ik wil blue ray kijken en games doen op een ps3, en ben dus gezwicht voor zo'n toestel.

Twijfelde nog over full hd of hd ready en lcd of plasma. Door dit topic is het plasma geworden en heb ik gisteren een 42px80 besteld bij bol voor € 699,00.

Ben benieuwd!
Je zal er geen spijt van krijgen _/-\o_ Gefeliciteerd met je aankoop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Flyerken schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:23:
Ik heb eergisteren men px80 binnengekregen en probeer deze via de VGA connector op men laptop aan te sluiten.
Probleem waar ik tegenaanloop is dat alleen 4:3 resoluties beschikbaar zijn. Hierdoor worden de films die ik afspeel verder uitgerekt (brede balk boven en onderaan op het scherm).
Nu kan ik wel via vlc player het aspect ratio veranderen maar ik vind toch niet zo'n ideale oplossing.
Is er ergens in de registry iets wat ik kan wijzigen zodat 1366x768 een geldige resolutie is?
1366x768 gaat je niet lukken, 1360x768 zou wel kunnen. Overigens is die resolutie op mijn pc wel gewoon te selecteren, heb je de laatste videokaart drivers?

Als dit niet helpt kun je met Powerstrip een custom resolution aanmaken:
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/7096/customgk4.jpg

Btw, ik heb ook een Samsung HD Ready plasma (ook op 1366x768), die geeft op 1280x720 een scherper beeld dan op 1360x768. Heel vreemd maar wel waar.

edit: Ik bedenk me net dat de beperking van resoluties aan de gebruikte VGA aansluiting kan liggen van je tv. Panasonic (Samsung ook btw) heeft geloof ik een beperking ingebouwd dat hij maximaal op 1024x768 werkt. Wil je hoger dan zul je een DVI --> HDMI kabel moeten gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door BackSlash op 21-12-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:25:
[...]

En in welke resolutie staat de game? Hij moet wel in n ondersteunde reso staan.
Hij staat op 1600x1200 soweiso, maar dit zou niet zoveel uit moeten maken. Zal de game eens opstarten op mn CRT en dan een andere res instellen.

Zal binnenkort nog een foto posten van hoe hij er nu bij staat, heb hem nu in mn nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:20:
[...]

Hij staat op 1600x1200 soweiso, maar dit zou niet zoveel uit moeten maken. Zal de game eens opstarten op mn CRT en dan een andere res instellen.

Zal binnenkort nog een foto posten van hoe hij er nu bij staat, heb hem nu in mn nieuwe huis.
1600x1200 wordt ook niet ondersteund door de tv en dan zal die t niet doen. Zet de game gewoon op 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Flyerken schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:23:
Volgens mij doe je het goed en moet je de aspect ratio in de player aanpassen.
Dit komt vanwege de langwerpige pixels enz.

Powerstrip is niet de juiste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neehoor, die 16:9 TV's moet je gewoon met een 16:9 resolutie aansturen. En niet met een 4:3 resolutie omdat je dan met gelijke pixels zit. Schalen moet het beeld toch, want de bron is 16:9. Laat het dan lekker door de TV doen en dan hoef je niet bij elke film zitten kutten omdat de verhoudingen niet meer kloppen.

Gewoon 1280x720 aansturen en niets instellen verder. Dan kloppen de verhoudingen vanaf dan altijd en hoef je nooooooit meer te prutsen met aspect instellingen op je TV of PC of player.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
offtopic:
JvS, dank voor de glimlach die aan jouw onderschrift te danken is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:49:
[...]

1600x1200 wordt ook niet ondersteund door de tv en dan zal die t niet doen. Zet de game gewoon op 1920x1080.
Bij verschillende games worden bijna alle resoluties ondersteunt, 1280x1024 en 1024x768 doen het bijvoorbeeld prima. Maar ik zal inderdaad nog met die CRT-monitor de res aanpassen en dan weer opnieuw op proberen te starten via de Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:51:
[...]

Wat jij beschrijft is iets heel anders, dat is HDR (of Bloom effect), niet de helderheid die wordt aangepast. In mijn oren klinkt het meer iets als een dynamische helderheid van de tv.
Nee dus, het gebeurt alleen bij Farcry2, precies met de reden die hij omschrijft: het is onderdeel van het spel dat je ogen inderdaad moeten wennen aan helderheid als je vanuit het donker komt en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34
Mijn vrouw zei laatst: nou gaan we over een half jaar verhuizen, dan wil ik ook een platte tv.

Nou was ik nog helemaal van de CRT schemen, die doet het immers nog perfect en ben eigenlijk aan het wachten op betaalbare OLED schermen.....

Maar goed, er moest en zou een "plat scherm" komen in ons nieuwe huis. Waarom dan niet gelijk aanschaffen?
Gisteren gedaan, het is een TH 42PZ85 geworden. Was al even wezen kijken bij de BCC, daar hadden ze ook de PZ82 staan. Via redcoon de PZ85 besteld, scheelt zo'n 300 euro.

Heb trouwens ook nog even staan twijffelen tussen deze en de Sony KDL40W4500 (LCD) maar die laatste was aanzienlijk duurder, 2" kleiner en LCD.

Heb er trouwens ook een DMP-BD55 (Blu-ray speler) bij gekocht, via komplett.

Heb net hele topic doorgelezen en ben me aan het lekker maken op de komst.....

Oh ja, via Play.com ook gelijk was Blu-ray discs besteld. (earth serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:01
Beetje off-topic, maar als de earth serie je bevalt kan ik je ook "Planet Earth" aanraden.

[ Voor 21% gewijzigd door BertusB404 op 22-12-2008 18:14 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
wmeester schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:00:
Mijn vrouw zei laatst: nou gaan we over een half jaar verhuizen, dan wil ik ook een platte tv.

Nou was ik nog helemaal van de CRT schemen, die doet het immers nog perfect en ben eigenlijk aan het wachten op betaalbare OLED schermen.....

Maar goed, er moest en zou een "plat scherm" komen in ons nieuwe huis. Waarom dan niet gelijk aanschaffen?
Gisteren gedaan, het is een TH 42PZ85 geworden. Was al even wezen kijken bij de BCC, daar hadden ze ook de PZ82 staan. Via redcoon de PZ85 besteld, scheelt zo'n 300 euro.

Heb trouwens ook nog even staan twijffelen tussen deze en de Sony KDL40W4500 (LCD) maar die laatste was aanzienlijk duurder, 2" kleiner en LCD.

Heb er trouwens ook een DMP-BD55 (Blu-ray speler) bij gekocht, via komplett.

Heb net hele topic doorgelezen en ben me aan het lekker maken op de komst.....

Oh ja, via Play.com ook gelijk was Blu-ray discs besteld. (earth serie)
Volgens mij heeft Redcoon geen NL model, dus dat betekend dat je geen 2 jaar on-site nederlandse garantie heb!
BertusB404 schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:12:
Beetje off-topic, maar als de earth serie je bevalt kan ik je ook "Planet Earth" aanraden.
Yep en Earth:The Biography is ook heel mooi(5 Aflleveringen, 1080p, ook van BBC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34
Ja, die bedoel ik ook....
Bazvv schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:41:
[...]

Volgens mij heeft Redcoon geen NL model, dus dat betekend dat je geen 2 jaar on-site nederlandse garantie heb!
Dat zien we dan wel weer. Ik ga er vanuit dat ie gewoon twee jaar zonder problemen werkt.

Zonder geluk vaart niemand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
  • Laatst online: 02-07-2024
De 37PX80 of de 42PX80 zijn voor rond de €700,- te koop op internet. Heb ik als ik er € 200,- a € 300,- euro meer voor uittrek kwalitatief een veel betere Panasonic plasmaTV, of zijn de verschillen marginaal. Dit vergelijk of deze vraag kom ik in dit topic niet tegen.

Ik ga de tv overigens niet gebruiken om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hang er vanaf. Voor dat geld meer heb je full hd schermen. Als je echt op een korte afstand van die schermen gaat zitten (denk aan 1,5-2m) dan kan je dat eventueel wel zien als je 1080p bronmateriaal hebt.

In veel andere situaties maakt het niet echt uit. Het enige is dat je, wanneer je een full hd koopt, je wellicht gewoon soort van gerust gesteld bent dat je dat hebt en 'beter op de toekomst bent voorbereid' (als zal je er in de toekomst net zo weinig verschil tussen zien :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Alleen jammer dat de 5-delige bluray box 1080i is ipv 1080p. De enkele bluray is wel 1080p en die ziet er fenomenaal uit! 1080i ook wel, maar bij ietwat snelle beelden zie je al snel een soort van strepen aan de rand van de objecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

JvS schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 07:43:
Hang er vanaf. Voor dat geld meer heb je full hd schermen. Als je echt op een korte afstand van die schermen gaat zitten (denk aan 1,5-2m) dan kan je dat eventueel wel zien als je 1080p bronmateriaal hebt.

In veel andere situaties maakt het niet echt uit. Het enige is dat je, wanneer je een full hd koopt, je wellicht gewoon soort van gerust gesteld bent dat je dat hebt en 'beter op de toekomst bent voorbereid' (als zal je er in de toekomst net zo weinig verschil tussen zien :)).
En, wat mij ertoe heeft doen beslissen géén FullHD te kopen, is het feit dat als FullHD over 3 of 4 jaar gemeengoed is. De nieuwe TV's die op dat moment te verkrijgen zijn, zijn alweer een stuk goedkoper en hebben misschien wel 1440p.

Dan gaat mijn 22" LG van de slaapkamer naar de computerkamer/kinderkamer en de Panasonic van de woonkamer naar de slaapkamer.

Ik heb ook de 42PX80 en ben meer dan tevreden.

1080p schijn je op mijn afstand van 3-3,5 meter niet te zien.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/resolution.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 23-12-2008 10:51 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Pff, mijn vader zei vroeger steeds tegen mij: "Wacht nog even met kopen, binnen een tijdje wordt dat veeel goedkoper". Moest ik naar hem geluisterd hebben, werkte ik nu nog steeds op mijn 386 ;)
Als je op 1440p wacht, kan je beter op 2160p wachten, of 4320p, of... ;)

1080p kunnen binnen 3,4 jaar misschien wel gemeengoed zijn, maar 1080p-content (op tv) zeker en vast nog niet. Wat ben je dan met je 1440p-tv?

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 23-12-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Voor de kenners. wat voor signaal kan ik het beste van mijn dvd speler naar mijn tv sturen?

576i,
720p
1080i

Het beeld dat ik nu heb is niet echt detail-rijk en soms wat wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je dvd een hele goeie upscaler heeft, laat je hem de native resolutie uitsturen van je tv (dus 720p of 1080p).
Is het scalen heel slecht, laat je hem gewoon 576p uitsturen.
Is hij ook nog eens heel slecht in deinterlacen, dan pas 576i gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fire69 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:16:
Als je dvd een hele goeie upscaler heeft, laat je hem de native resolutie uitsturen van je tv (dus 720p of 1080p).
Is het scalen heel slecht, laat je hem gewoon 576p uitsturen.
Is hij ook nog eens heel slecht in deinterlacen, dan pas 576i gebruiken. :P
ja 1080p stuurt ie niet uit geloof ik, wel 1080i (of zou dat komen doordat ik m ergen op interlaced heb gezet... vanavonmd ff proberen!)

bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Fire69 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:02:
1080p kunnen binnen 3,4 jaar misschien wel gemeengoed zijn, maar 1080p-content (op tv) zeker en vast nog niet.
Dat was voor mij één van de redenen om voor de Pana 37PX80 te gaan. Ik kijk nu voornamelijk SD via Ziggo en gebruik XBMC op de xbox voor dvd en divx.

Ik heb gisteren deze hdtv in gebruik genomen en ik vind het natuurgetrouwe beeld heerlijk! Geen harde, "neppe' kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Ik ben er (denk ik:-) wel uit. Ik ga de 37PX80 of de 42PX80 halen. De TV moet bij mij aan een pilaar komen te hangen die 103cm breed is. Met de 42PX80 heb ik dus helemaal geen muur meer aan de zijkant en kijk ik langs de tv af (links heb ik een opening van 20cm naar andere muur (waar ie niet kan hangen) en rechts heb ik echt meters ruimte en kijk ik op een muur die daar weer 2 meter achter staat. 2 apecten, het cosmetische effect op de muur (alleen erboven en eronder muur te zien), dit kan ik met een zelf te maken houten sjabloon wel nagaan of ik dit lelijk of storend vind. Het tweede is of muur rondom de tv nog positief bijdraagt aan de kijkervaring (en bij mij dus het gebrek daaraan aan de zijkanten afbreuk doet). Dit lijkt me overdreven maar als het wel zo is dan hoor ik het graag.

Ik zit trouwens op ca 3 meter van de pilaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Fire69 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:02:
Pff, mijn vader zei vroeger steeds tegen mij: "Wacht nog even met kopen, binnen een tijdje wordt dat veeel goedkoper". Moest ik naar hem geluisterd hebben, werkte ik nu nog steeds op mijn 386 ;)
Als je op 1440p wacht, kan je beter op 2160p wachten, of 4320p, of... ;)
Ik wacht helemaal niet. Ik koop alleen niet meer specs dan nodig is.

En aangezien er nog maar weinig 1080p bronnen zijn en je op een 42" niet meer zie dan 720p, is het voor mij nog niet nodig om voor een 1080p te gaan.

Dat heeft dus niets te maken me wachten totdat ze goedkoper worden dat je dan nu nog met een 386 zou hebben gezeten....

Over een x aantal jaren zal er veel meer 1080p materiaal zijn. Ook zal je dan goedkoper een groter scherm kunnen kopen, waarop je wel alle details zal zien.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:22
Kan je eens een foto van de situatie plaatsen?

Het ligt er ook aan wat er in die open ruimtes gebeurt natuurlijk. En omgekeerd, wil je van de andere kant tegen zo'n zwart ding met allerlei kabels etc aan zitten kijken?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ik wel een foto willen zien, kan me er nu weinig bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Na je reply weet ik eigenlijk genoeg, want ik had er nog niet bij stilgestaan dat je van de andere kant dan deels de achterkant ziet. Dom, maar daar heb je dit soort fora voor:-) de 37PX80 dus.

Ander vraagje, ben wat webshops aan het afbellen en nu zie ik bij één van de webshops de letters EA achter 80 staan. E van europees? doe maar een gooi. Heb hier in dit topic wel iets meegekregen over hollands fabrikaat (is dit belangrijk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:27:
[...]

En aangezien er nog maar weinig 1080p bronnen zijn [...]
Over een x aantal jaren zal er veel meer 1080p materiaal zijn[...]
1080p bronnen zat, vrijwel elke elke Bluray en elke HDDVD zijn in 1080p formaat geëncodeerd; Dus inmiddels honderden zo niet duizenden 1080p bronnen ... en zelfs de piraten-wereld doet vrijwel alles ook in 1080p, dus als je op die toer wilt gaan is er ook keus zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
[b][message=31239219,noline]Ander vraagje, ben wat webshops aan het afbellen en nu zie ik bij één van de webshops de letters EA achter 80 staan. E van europees? doe maar een gooi. Heb hier in dit topic wel iets meegekregen over hollands fabrikaat (is dit belangrijk?).
na wat verder kijken dan mijn neus lang was bij het googelen kom ik een reactie op een ander forum tegen dat de EA het duitse fabrikaat zou zijn. Kan iemand dit bevestigen en zo ja, is dit bezwaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birello schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:21:
Na je reply weet ik eigenlijk genoeg, want ik had er nog niet bij stilgestaan dat je van de andere kant dan deels de achterkant ziet. Dom, maar daar heb je dit soort fora voor:-) de 37PX80 dus.
Dus we mogen geen foto zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:29:
[...]

1080p bronnen zat, vrijwel elke elke Bluray en elke HDDVD zijn in 1080p formaat geëncodeerd; Dus inmiddels honderden zo niet duizenden 1080p bronnen ... en zelfs de piraten-wereld doet vrijwel alles ook in 1080p, dus als je op die toer wilt gaan is er ook keus zat.
Oké, laat ik het iets anders zeggen.

1080p is nog niet mainstream. En aangezien ik mijzelf als mainstream TV/DVD/Game/whatever...kijker zie, is 1080p nog niet nodig. Maar dat is natuurlijk mijn keuze.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:
[...]

Dus we mogen geen foto zien?
Jawel hoor, ik bevredig graag iemand zijn nieuwsgierigheid:-) Maar dan zul je deze digibeet wel ff uit moeten leggen hoe dat hier moet. Ik kan me herinneren van een ander forum dat ik de foto eerst moest uploaden op een server en dan daarnaar toe moest linken. Gaat het hier ook zo omslachtig of gaat het hier op de marktplaatsmanier:-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, eerst ff uploaden naar bijvoorbeeld www.plaatjesupload.nl en dan de link hier neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:04:
[...]

Oké, laat ik het iets anders zeggen.

1080p is nog niet mainstream. En aangezien ik mijzelf als mainstream TV/DVD/Game/whatever...kijker zie, is 1080p nog niet nodig. Maar dat is natuurlijk mijn keuze.
Idd, 't is hoe je er naar kijkt. Ik ben inmiddels voor film kijken geheel over op HD; Huur ze op BD in de videotheek, bestel er vele via buitenlandse kanalen (ca. 50% goedkoper is dat, bijna gelijk dan met NL DVD prijzen). Met een DVD maak je mij (lees: ons) niet meer gelukkig, wij hebben liever de BD.

Alleen voor "TV kijken" ben ik nog niet op HD. Ten eerste is het aanbod van HD kanalen via Ziggo nog veel te mager, en dan nog ... gewoon TV in HD ... ik twijfel over het nut daarvan. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op Goeie Tijden in betere beeld,- en geluidskwaliteit ... 't is al beroerd genoeg als je het niet goed kan zien en/of horen. En andere NL kanalen en programma's even zo (Popstars, think you can dance en zo ... please). En de TV-series die wel de moeite waard zijn ... daar kan je via andere wegen wel aan komen .. En dan kan je ze in 1080p bekijken èn ook nog eens veel eerder dan het NL uitzendschema (dus alleen maar beter).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
j
Birello schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:44:
[...]

na wat verder kijken dan mijn neus lang was bij het googelen kom ik een reactie op een ander forum tegen dat de EA het duitse fabrikaat zou zijn. Kan iemand dit bevestigen en zo ja, is dit bezwaarlijk?
Je kunt aan de letters achter het type nummer niet zien of de garantie van de tv inclusief de reparatie aan huis service is of dat de tv moet worden opgehaald in verband met een defekt.
Je kan dit alleen te weten komen door de internetwinkel op te bellen en hier naar te vragen.

Mn PV70 had een F aan het einde, mn PX had EA en ik heb ze niet in een internetshop gekocht.
Beide toestellen hebben de onsite in mijn geval, maar dat verschilt per winkel (als je bij n internetwinkel koopt bedoel ik. Bij de ene heb je wel de onsite van Panasonic en bij de andere niet).
Dit is alleen te checken door het serienummer door te bellen naar Panasonic NL

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 24-12-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Ik heb de laatste dagen veel gelezen, vergeleken en gekeken (tot buitenlandse fora aan toe, hoe gek kan een huistuinenkeukenconsument -ik ben verre van een freak- zijn:-))). Na gestart te zijn met de intentie om voor een LCD (met in eerste instantie voorkeur voor philips ambilight) te gaan, ben ik uiteindelijk uitgekomen op een plasma de 37PX80. Uit alles wat ik gelezen heb, trek ik de conclusie dat ik daarmee heel veel waar voor mijn geld krijg en dat het voor MIJ geen meerwaarde heeft om € 1200-1300 uit te gaan trekken voor de tv alleen. De keus voor de tv is dus nu gelukkig gemaakt.

Nu het digitaal kijken nog. Ik ben met al die uren lees en vergelijk werk het spoor een beetje bijster met betrekking tot de decoder. Ik ben afhankelijk van UPC of Digitenne. Uit alles wat ik gelezen heb kreeg ik een voorkeur voor UPC. Ik heb ook gelezen dat ik bij UPC aan de decoders van hun vast zit. Is de € 9 per maand extra voor een HD-decoder het geld waard maw heb je daarmee aanzienlijk beter beeld? Ik weet, of iets het waard is is voor iedereen persoonlijk maar graag nog wat input. Ik begrijp ook uit wat ik gelezen heb dat met een hd-decoder de gewone tv-kanalen ook beter doorkomen dan met een gewone decoder. Is dit juist?

Ik plaats nog een foto vanavond van de kijksituatie, maar graag ook nog input met betrekking tot de afstand van de tv tot de decoder. Het tv signaal/aansluiting in de kamer zit onder een gemetselde bank en dit is ca 2 meter van de plek waar de tv komt te hangen. Is dit bezwaarlijk? Ik heb gelezen over decoders richten naar masten na zoekwerk op google maps, decoders bij ramen, buiten proberen, las zelf iets over iets wat door het raam heen kon, maar ik heb allemaal niet meer op een rijtje of dit voor digitenne was of ook voor upc en wil vanavond van mijn vrouw niet het verwijt krijgen dat ik weer heel de avond achter de pc hang:-))) (hij staat sinds kort in de kamer en ik moet wel bekennen dat dat mijn consumptiegedrag aardig omhoog gestuwd heeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Birello op 23-12-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ginz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:43:
[...]

Ik heb ook de 42PX80 en ben meer dan tevreden.

1080p schijn je op mijn afstand van 3-3,5 meter niet te zien.

[afbeelding]
Ik heb dat schema nog eens bekeken en ik vind het toch wel een beetje raar.
Ik kan op mijn 42PZ85 op 3 meter afstand toch echt nog de desktop lezen op 1920x1200. Verdomd lastig, dat wel, maar het kan. En het is een groot verschil met 1280x720.

Ik denk dat er in de praktijk verdomd weinig echt verschil zal zijn tussen 720p op een PX80 en 1080p op een PZ80/85/800. Maar dat schema.... ik kan er niets mee.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:19
Birello schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:23:
Nu het digitaal kijken nog. Ik ben met al die uren lees en vergelijk werk het spoor een beetje bijster met betrekking tot de decoder. Ik ben afhankelijk van UPC of Digitenne. Uit alles wat ik gelezen heb kreeg ik een voorkeur voor UPC. Ik heb ook gelezen dat ik bij UPC aan de decoders van hun vast zit. Is de € 9 per maand extra voor een HD-decoder het geld waard maw heb je daarmee aanzienlijk beter beeld? Ik weet, of iets het waard is is voor iedereen persoonlijk maar graag nog wat input. Ik begrijp ook uit wat ik gelezen heb dat met een hd-decoder de gewone tv-kanalen ook beter doorkomen dan met een gewone decoder. Is dit juist?
Nah, op een 37 inch scherm ga je het verschil nauwelijks zien imo, ik zou die 9 euro per maand (108 euro op jaarbasis) gewoon in je eigen zak steken en een WD TV daarvan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
720p op een HD-R ziet er op die afstanden net zo mooi uit als 1080p op een F-HD tv. Ga je 720p op een 1080p scherm bekijken, dan moet de tv er 360 beeldlijnen bijverzinnen en is het dus inderdaad een groot verschil met het het 1080p materiaal op die tv.

Dus een F-HD tv is in theorie pas zinvol als je veel 1080p materiaal hebt EN nog es op 2 meter of minder gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:21:
[...]
En de TV-series die wel de moeite waard zijn ... daar kan je via andere wegen wel aan komen .. En dan kan je ze in 1080p bekijken
1080i bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik ben op zoek naar eigenaren van een recente Panasonic (full HD) plasma en deze aan hun pc hebben gehangen, en die me zouden willen helpen door wat vraagjes te beantwoorden :)

Ik ben van plan om een plasma als soort van 2e monitor te gaan gebruiken, hoofdzakelijk voor games. Hij komt boven mijn bureau, naast mijn monitor aan de muur te hangen. Mijn kijkafstand is hierdoor zeer klein, ongeveer 1 meter. Vandaar dat ik waarschijnlijk een full HD ga halen, tenzij een HD Ready er op deze korte kijkafstand ook goed uit ziet.

Kan een eigenaar die me zou willen helpen de volgende vragen willen beantwoorden?
  1. Hoe goed is het beeld is vanaf 1 meter afstand? Mijn eigen 50 inch HD Ready plasma is op 1 meter afstand vrij korrelig en onrustig. Ook hoor ik dan een zacht gezoem van het scherm komen. Hoe ervaar jij dit met jouw plasma?
  2. (Indien Full HD in bezit. bij HD Ready ga naar vraag 3) Hoe goed schaalt de plasma naar 1280x720? Dit is precies 1920x1080 gedeeld door 1,5 dus ik gok zo dat dit een mooi geschaalde resolutie is :P Hoe dit echt is kan alleen iemand uit de praktijk me vertellen.
  3. (Indien HD Ready in bezit) Hoe fatsoenlijk zien PC games e.d. eruit op 1024x768 (houdt rekening met de kijkafstand van 1 meter)? Is dit vergelijkbaar met consoles, beter, slechter? Zou je het aan- of afraden een HD Ready aan te schaffen voor gebruik van pc games?
Alvast bedank ik de mensen die deze vragen willen beantwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:55:
[...]

Nah, op een 37 inch scherm ga je het verschil nauwelijks zien imo, ik zou die 9 euro per maand (108 euro op jaarbasis) gewoon in je eigen zak steken en een WD TV daarvan halen ;)
Duidelijk standpunt en goeie tip nadat ik gelezen had wat een WD TV is want de laatste dagen wordt de digitale wereld voor mij groter en groter. Als ik het goed begrijp dan ondersteunt de WD TV alle (de meeste???) soorten videobestanden. Begrijp ik het goed dat dit apparaat alleen bestanden van een harde schijf omzet in HD of ook hetgeen op een DVD zelf staat. M.a.w. kan ik er ook een dvd-speler op aansluiten? Ik heb in het topic wel gelezen over Video TS-bestanden en dat je dan bij elke VOB (als ik me niet vergis) met de afstandbediening in de weer moet maar komt een film in Video TS-formaat op de DVD. Ik kan dit niet vinden als ik op WD TV en DVD-speler zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De WD TV is een apparaatje waarop je een harde schijf aansluit met daarop video materiaal. De WD TV kan vervolgens die harde schijf uitlezen en de bestanden afspelen (mits de codecs ondersteund worden).

Het heeft helemaal NIETS met een fysieke DVD speler te maken. Het kan ook NIET zelf bestanden omzetten. Wat het wel kan is DVDs die met een Mac/PC geript zijn afspelen, maar ook weer niet alles.

Zorg dus dat je op dit vlak goed inleest! Verder kun je vragen over de WD TV, na eigen onderzoek, beter stellen in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
BackSlash schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:15:
Ik ben op zoek naar eigenaren van een recente Panasonic (full HD) plasma en deze aan hun pc hebben gehangen, en die me zouden willen helpen door wat vraagjes te beantwoorden :)

Ik ben van plan om een plasma als soort van 2e monitor te gaan gebruiken, hoofdzakelijk voor games. Hij komt boven mijn bureau, naast mijn monitor aan de muur te hangen. Mijn kijkafstand is hierdoor zeer klein, ongeveer 1 meter. Vandaar dat ik waarschijnlijk een full HD ga halen, tenzij een HD Ready er op deze korte kijkafstand ook goed uit ziet.

Kan een eigenaar die me zou willen helpen de volgende vragen willen beantwoorden?
  1. Hoe goed is het beeld is vanaf 1 meter afstand? Mijn eigen 50 inch HD Ready plasma is op 1 meter afstand vrij korrelig en onrustig. Ook hoor ik dan een zacht gezoem van het scherm komen. Hoe ervaar jij dit met jouw plasma?
  2. (Indien Full HD in bezit. bij HD Ready ga naar vraag 3) Hoe goed schaalt de plasma naar 1280x720? Dit is precies 1920x1080 gedeeld door 1,5 dus ik gok zo dat dit een mooi geschaalde resolutie is :P Hoe dit echt is kan alleen iemand uit de praktijk me vertellen.
  3. (Indien HD Ready in bezit) Hoe fatsoenlijk zien PC games e.d. eruit op 1024x768 (houdt rekening met de kijkafstand van 1 meter)? Is dit vergelijkbaar met consoles, beter, slechter? Zou je het aan- of afraden een HD Ready aan te schaffen voor gebruik van pc games?
Alvast bedank ik de mensen die deze vragen willen beantwoorden! :)
42PZ81 hier.

1) Nog niet echt op gelet, de enkele keren dat ik minder dan 1m op het scherm zat, is me toch niks speciaal opgevallen.
Gezoem hoor ik wel van de fans, maar als je gamed (wat ik niet doe) gok ik dat je dat helemaal niet hoort vanwege de concentratie op de game.
2) Nog niet getest, zal ik vanavond misschien eens voor je testen
3) PC-games gaan er op 1024x768 heel erg slecht uitzien, aangezien je je reso op 1280x720 moet zetten. Anders kijk je 4:3 op een 16:9-tv ;)
Enige console waar ik kan mee vergelijken is een Wii die via Scart aangesloten is. Alles is beter dan dat! Behalve mijn Baby VTech die via composiet is aangesloten :P

Als ik het zo lees... al bij al zijn mijn antwoorden je van niet veel nut gok ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
MrAcid schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:10:
Zorg dus dat je op dit vlak goed inleest! Verder kun je vragen over de WD TV, na eigen onderzoek, beter stellen in dat topic.
Thx en ik zal verdere vragen daar stellen en voor wat dat inlezen betreft, dat doe ik meer dan me soms lief is maar dan nog willen sommige kwartjes bij digibeten zoals ik, niet of moeizaam vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Fire69 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:37:
[...]

42PZ81 hier.

1) Nog niet echt op gelet, de enkele keren dat ik minder dan 1m op het scherm zat, is me toch niks speciaal opgevallen.
Gezoem hoor ik wel van de fans, maar als je gamed (wat ik niet doe) gok ik dat je dat helemaal niet hoort vanwege de concentratie op de game.
2) Nog niet getest, zal ik vanavond misschien eens voor je testen
3) PC-games gaan er op 1024x768 heel erg slecht uitzien, aangezien je je reso op 1280x720 moet zetten. Anders kijk je 4:3 op een 16:9-tv ;)
Enige console waar ik kan mee vergelijken is een Wii die via Scart aangesloten is. Alles is beter dan dat! Behalve mijn Baby VTech die via composiet is aangesloten :P

Als ik het zo lees... al bij al zijn mijn antwoorden je van niet veel nut gok ik zo :+
Ja de meesten zullen denk ik niet hun tv op 1 meter kijkafstand gebruiken, helemaal niet voor dagelijks gebruik :) Toch bedankt voor je informatie. Ik heb nu wel het idee dat een 1024x768 plasma niet ideaal is.
Wel jammer dat je fans hoort bij 1 meter afstand. Nu hoop ik dat iemand me nog kan vertellen hoe scherp het beeld echt is vanaf 1 meter kijkafstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kom net van bij mijn schoonbroer (zwager? :P ). Ik had voor hem een reserve-laptop mee met hdmi zodat hij ook eens een weekje van HD kon genieten :P
Hij heeft echter een 42PX80. Nou, ik ben echt blij dat ik de PZ81 heb eigenlijk!
Laptop aangesloten, die schakelde direct naar 720p via de HDMI. Maar dat heb ik dus via het Nvidia Control panel voor alle zekerheid gaan checken, want ik schrok toch wel van de blokkerigheid van de letters in Windows :/
Alles was correct, en eenmaal ik in XBMC wat HD speelde, viel het eigenlijk wel mee. Maar ik zag toch wel een redelijk verschil met mijn TV, dat had ik niet echt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Ferry34 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:22:
[...]

Je kunt aan de letters achter het type nummer niet zien of de garantie van de tv inclusief de reparatie aan huis service is of dat de tv moet worden opgehaald in verband met een defekt.
Je kan dit alleen te weten komen door de internetwinkel op te bellen en hier naar te vragen.

Mn PV70 had een F aan het einde, mn PX had EA en ik heb ze niet in een internetshop gekocht.
Beide toestellen hebben de onsite in mijn geval, maar dat verschilt per winkel. Dit is alleen te checken door het serienummer door te bellen naar Panasonic NL
Deze reactie was mij vanmiddag ontgaan, ik lees m nu pas maar ik snap 'm niet. Jij koppelt de letters direkt aan garantie. Op zich was dat ook de achterliggende gedachte van mijn vraag maar het is natuurlijk niet wenselijk dat ik thuis na het doorbellen van het serienummer pas weet wat voor garantie ik heb. Het is toch geen loterij, vandaar mijn vraag of het bezwaarlijk is. Laat ik de vraag anders stellen. Heb ik alleen met PX op het eind alle rechten qua garantie in NL (zonder dat ik op dit moment weet waar die rechten uit bestaan) en is het onzeker of ik de volledige garantie heb bij elke andere toevoeging (ook alleen E)?

Aanvullende vraag: wat is jullie mening over het bijkopen van extra garantie. Nuttig of is het met de kwaliteit van Panasonic niet nodig na de normale garantieperiode. Ik weet je kunt altijd pech hebben en je dus overal voor verzekeren. Graag jullie overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
dus we mogen geen foto zienBirello schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:12:
[...]

Jawel hoor, ik bevredig graag iemand zijn nieuwsgierigheid:-) .......
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/23/1230065794-960.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/23/1230065794-961.jpg

De kwestie die voor mij nog open staat:

......., maar graag ook nog input met betrekking tot de afstand van de tv tot de decoder. Het tv signaal/aansluiting in de kamer zit onder een gemetselde bank en dit is ca 2 meter van de plek waar de tv komt te hangen. Is dit bezwaarlijk? Ik heb gelezen over decoders richten naar masten na zoekwerk op google maps, decoders bij ramen, buiten proberen, las zelf iets over iets wat door het raam heen kon, maar ik heb allemaal niet meer op een rijtje of dit voor digitenne was of ook voor upc en wil vanavond van mijn vrouw niet het verwijt krijgen dat ik weer heel de avond achter de pc hang:-))) (hij staat sinds kort in de kamer en ik moet wel bekennen dat dat mijn consumptiegedrag aardig omhoog gestuwd heeft)...............................

ik heb 2 foto's geplaatst voor tips m.b.t. plaatsing onderdelen geluidssysteem. Maar misschien moet ik die vraag ook wel in een ander topic stellen. Is er een speciaal topic daarvoor?

[ Voor 50% gewijzigd door Birello op 23-12-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet altijd, sommige (voornamelijk Jap en VS uitzendingen) zijn wel degelijk in 1080p te verkrijgen. BBCHD doet een tussenvorm, 1440x1080 MBAFF (in praktijk eigenlijk altijd progressive) op anamorphic formaat (net als PAL DVD's die anamorphic zijn gecodeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birello
Qua specificaties lees ik op de Vogels-site dat de VFW332 geschikt is voor de 37PX80? Zijn er mensen die deze beugel hebben of juist niet genomen hebben voor hun 37-inch panasonic?

http://www.vogels.com/pag...bclassification=31&id=389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:06:
[...]

Niet altijd, sommige (voornamelijk Jap en VS uitzendingen) zijn wel degelijk in 1080p te verkrijgen. BBCHD doet een tussenvorm, 1440x1080 MBAFF (in praktijk eigenlijk altijd progressive) op anamorphic formaat (net als PAL DVD's die anamorphic zijn gecodeerd).
Zover ik weet is zenden de HD zenders in de VS op 1080i uit. Kennelijk veranderd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:49:
[...]

Zover ik weet is zenden de HD zenders in de VS op 1080i uit. Kennelijk veranderd dan.
Hmmm, hoe moet ik dit beter uitdrukken ...

Ze worden in de meeste gevallen idd op 1080i uitgezonden, maar normaal gesproken loopt NL zo ver achter met de uitzendschema's, dat elders op de wereld al een BD is verschenen van een bepaalde serie. Tja, we weten allemaal dat elke BD die ergens in de wereld uitkomt, heel snel over die hele wereld te verkrijgen is ... en dan is je serie dus in 1080p te verkrijgen.

Bij BBCHD geld dat ook, maar daar zit doorgaans niet zoveel tijd tussen de oorspronkelijke uitzending en de uitzending in NL. Het verschil zit hem dan in de resolutie (HD ftw natuurlijk, en dus kijk je nog de NL uitzending niet).

Overigens: Om nog eens te illustreren hoe het niveau is van NL TV, buiten de lage beeld,- en geluidskwaliteit; De hele wereld heef zo'n beetje "Planet Earth" al uitgezonden, algemeen geaccepteerd als een van de beste/mooiste documentaires ooit, wij in NL hebben daarentegen "popstars" en "you can think you can dance" 7(8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Zo, de TH-42PZ85 staat in de kamer. Nog niet op de goede plaats en nog niet met digitale TV en alles...
Maar wat een ding!

De TV is duidelijk niet gemaakt op analoog signaal, hoewel dit bij een afstand van zo'n 7 meter niet heel erg opvalt. Maarja, de normale kijkafstand wordt zo'n 2,5 meter ofzo.
Verder vind ik het geluid best okee; het is geen home cinema natuurlijk, maar ik denk niet dat het onder doet voor onze oude Philips CRT. Bij het journaal en sitcoms e.d. zou het me niet storen in ieder geval.

Nu nog de rest van de kast ophangen, TV ophangen en alles bekabelen..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
We hebben de 42PZ85 nu een paar dagen in gebruik. Fantastische TV :)
Tot nu toe veel BR gekeken in 1080p wat zeer mooi is.
Ik ben erg kritisch en heb bewust geen LCD genomen...

Hoe stel je in dat de TV 4/3 content uitrekt naar 16/9 (full screen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Woodski schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:35:
Ik ben erg kritisch en heb bewust geen LCD genomen...

Hoe stel je in dat de TV 4/3 contact uitrekt naar 16/9 (full screen) ?
Deze twee zinnen zo direct onder elkaar deden mij toch wel glimlachen... Wél kritisch zijn en tóch het beeld willen uitrekken! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
ja ach de oude Philips deed dat heel netjes
De rekte de zijkantien wat op waardoor het niet opviel.
Daar wen je op een gegeven moment aan en dan wil je niet anders meer.

Bij oude uitzendingen maakt het me niet zo veel uit.
Maar als ik iets kijk op 720p of beter moet het perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Woodski schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:46:
ja ach de oude Philips deed dat heel netjes
De rekte de zijkantien wat op waardoor het niet opviel.
Yup, dat was ik ook helemaal gewend. Je kon dat eigenlijk alleen maar goed zien bij horizontaal scrollende teksten, die dan breed-normaal-breed werden ;-)

Helaas doet de huidige tv dat nogal minder goed en kijk ik genoodzaakt maar naar 4:3-formaat. Tot extreme irritatie van iédereen die langskomt 8)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies