Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Dan heb ik nog een laatste vraag, vanaf woensdag is de 42PX8E voor 599 euro te verkrijgen in carrefour België. Wat voor mij interessant is, is er dat bij financiering geen rente betaald moet worden. Dus als we deze tv in termijnen betalen, dan kost het ons nog steeds 599 euro. De PX80 integendeel kost ons dan 960 euro (in termijnen betaald he) i.p.v 769 euro. En omdat mijn ouders alleen in termijnen willen betalen, kan ik niet goedkoper uit.
Die 360 euro meerwaarde voor alleen een paar betere specs zou het toch niet waard zijn. Maar wel de garantie en uit ervaring kan ik zeggen dat als de garantie via carrefour loopt, het zeer erg s*cks dus:

Als ik de 42PX8E bij carrefour ga halen, heb ik dan aan huis garantie van Panasonic. Sommige onder ons hebben toen de 50PX8E gehaald, dus kunnen hun ervaringen eens met me delen. Is het een Belgische model? Een ja of nee op mijn vraag is zelfs genoeg voor mijn beslissing.

Mijn excuses voor sommige die mijn vragen irritant vinden en denken dat ik geen moeite doe om zelf te zoeken. Hopelijk kunnen de andere me snel helpen met een belangrijke beslissing. Alvast bedankt iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekeinde heb ik een TH-42px80 in huis staan. Het scherm is super maar ik heb een probleem om het beeld beeldvullend te krijgen. De TV is aangesloten op een Dreambox DM100-S van AV1 (scart). De sat-ontvanger staat op beeldformaat 16:9. Bij breedbeeldcontent zou ik verwachten dat indien de TV dan ook op 16:9 ingesteld staat, het beeld in ieder geval beeldvullend zou moeten zijn. Dit is helaas niet zo: ik zit men een zwarte balk onderin beeld van ongeveer 1 cm. Met overscan aan is er nog steeds een zwart randje.

Enfin, ik heb mijn vrouw en zoon verzocht voorlopig de zoom1 stand te gebruiken. Ze zijn er niet echt blij mee vanwege de verscholen ondertitels.

Ik wil nu in het servicemenu de overscan iets vergroten. Wie kan me vertellen hoe ik dit moet doen, en welke seting ik met hebben?

Ik neem aan dat de v-pos en v-amp instellingen betrekking hebben op de standaard instelling en de overscan NIET (direct) wijzigen. Derhalve ga ik ervan uit dat ik een andere setting moet hebben.

Heb vroeger redelijk veel zitten spelen met service menu's in Philips TV's maar op mijn nieuwe Panasonic scherm wil ik zuinig zijn >:)

Bij het kijken naar DVD (via HDMI) is alles wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Binnenkort zet ik mijn Samsung 275T te koop want heb een TH-42PZ80 gevonden voor 1079E !
Toch gekozen voor een full hd ook al zag ik in winkel niet veel verschil.
Ga er wel veel op gamen dus vandaar de keuze.

Zal mijn bevindigen donderdag posten en wil alvast ieder hier met de kennis en info bedanken.

[ Voor 198% gewijzigd door JohnB op 16-12-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er manier om op de Panasonic (in mijn geval de 50PZ800) de frame rate in beeld te krijgen?. Dus of het 24Hz of 50Hz is. Bij het gebruik van de I toets krijg je alleen de resolutie en input kanaal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinnieXX schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 03:16:
[...]
Binnenkort zet ik mijn Samsung 275T te koop dus?
Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
WinnieXX schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 03:16:
[...]

Zo vet man. Die schermen zijn mooi. 1366x768 is nog buiten mijn butget helaas.
En heb al wallpapers en bleek dat ik dus enorm fan al ben, want had er al een hoop! :)

Gister zag ik hem staan de TH-42PZ80. Bij Expert neem ik hem mee morgen hoop ik.
Binnenkort zet ik mijn Samsung 275T te koop dus?
Ik ga alleen .mkv 720 1080 kijken vanaf pc en zal wat gaan gamen (flightsim fsx en GTR2 en Call of Duty dus).
Ik versta geen f*ck van je post! :+
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:10:
[...]
Ik neem aan dat de v-pos en v-amp instellingen betrekking hebben op de standaard instelling en de overscan NIET (direct) wijzigen. Derhalve ga ik ervan uit dat ik een andere setting moet hebben.
Je moet wel de v-amp hebben, maar ook de h-amp moet je dan op dezelfde waarde zetten. Anders gaat je beeldverhouding niet meer kloppen.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met standaard instelling en overscan niet direct wijzigen? :?
Als dat wel goed gaat, ligt het probleem toch eerder bij je Dreambox vrees ik. Die dingen zijn toch goed te customizen dacht ik? Kan je daar niks instellen?
Als je Tv op Auto staat, wat geeft hij dan aan als beeldverhouding als je via de Dreambox kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:52
Ik heb nu 6 dagen de 42pz85 en hij bevalt me prima, alleen als ik bijvoorbeeld Far Cry 2 speel via HDMI en het is nacht heb ik toch last van een soort dynamisch contrast. Kijk ik naar de zwarte lucht dan schroeft hij de helderheid omhoog en kijk ik weer omlaag dan schroeft hij de helderheid weer terug. Dat vind ik toch wel vrij irritant, kon ook geen optie vinden om dit uit te zetten. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Staat hij misschien op Dynamisch ingesteld? [/inkoppertje] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:52:
Staat hij misschien op Dynamisch ingesteld? [/inkoppertje] :P
hehe nee op normaal of cinema maar dat maakte niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:10:
Sinds dit weekeinde heb ik een TH-42px80 in huis staan. Het scherm is super maar ik heb een probleem om het beeld beeldvullend te krijgen. De TV is aangesloten op een Dreambox DM100-S van AV1 (scart). De sat-ontvanger staat op beeldformaat 16:9. Bij breedbeeldcontent zou ik verwachten dat indien de TV dan ook op 16:9 ingesteld staat, het beeld in ieder geval beeldvullend zou moeten zijn. Dit is helaas niet zo: ik zit men een zwarte balk onderin beeld van ongeveer 1 cm. Met overscan aan is er nog steeds een zwart randje.

Enfin, ik heb mijn vrouw en zoon verzocht voorlopig de zoom1 stand te gebruiken. Ze zijn er niet echt blij mee vanwege de verscholen ondertitels.

Ik wil nu in het servicemenu de overscan iets vergroten. Wie kan me vertellen hoe ik dit moet doen, en welke seting ik met hebben?

Heb vroeger redelijk veel zitten spelen met service menu's in Philips TV's maar op mijn nieuwe Panasonic scherm wil ik zuinig zijn >:)

Je begrijpt wel dat de zwarte balken boven en onderin het beeld er horen te staan bij de meeste films, vanwege andere beeldverhouding verhouding van een bioscoop!!? Een breedbeeldtv is 16-9 en n bioscoopfilm is 2.35:1
Het inzoomen om deze weg te krijgen is dus niet de bedoeling.
Ik zie op mn tv ook zwarte balken bij blu-ray etc.
Bij sommige dvd's staat de film wèl als 16-9 op de dvd en soms op beide en dan zie je achterop het hoesje staan: 16-9 & 2.35:1

Als dit t probleem niet is:
Lijkt me dat de decoder de oorzaak is, anders zou je het probleem ook bij dvd hebben.
De beeldscan staat uit toch?

Het veranderen van het beeld via t servicemenu is een optie als niks anders lukt.
Ik heb dit toen ook gedaan op mn pv70 om de overscan te verkleinen, maar ik weet eigenlijk niet of je de overscan ook kunt vergroten.

Heb je al een andere scartingang van de tv geprobeerd?

-------
Nog ff over de hd decoder met hdmi van Ziggo. Ik zei dat ik deze ging halen ter vervanging van de scart-decoder, maar ik zie daar toch van af.
De reden dat ik deze wilde halen was omdat iemand zei een verschil in beeldkwaliteit te zien als hij de hdmi-decoder voor de gein ff met scart aangesloten had.
Ik heb gisteren nog s goed naar alle zenders gekeken maar het beeld is echt geweldig.
Vorige week zag ik n minder beeld bij het kleine huis (jawel!), maar dat kwam natuurlijk doordat deze serie nogal gedateerd is...stom van me.
Crime scène gisteren was loepzuiver.

Dat die ander wèl n verschil nog ziet kan net zo goed komen omdat hij n full hd lcd heeft en veel baat zal jebben bij n geupscaled beeld.
De resolutie van 1024x768 van mn px80 ligt al veel dichter bij de 720x576 van de digitale uitzendingen.
Iemand die dit kan bevestigen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 16-12-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Bazvv schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:43:
Ik heb nu 6 dagen de 42pz85 en hij bevalt me prima, alleen als ik bijvoorbeeld Far Cry 2 speel via HDMI en het is nacht heb ik toch last van een soort dynamisch contrast. Kijk ik naar de zwarte lucht dan schroeft hij de helderheid omhoog en kijk ik weer omlaag dan schroeft hij de helderheid weer terug. Dat vind ik toch wel vrij irritant, kon ook geen optie vinden om dit uit te zetten. Iemand hier een oplossing voor?
Iets specifieker. Bedoel je dat het contrast wordt beinvloedt, of de helderheid?
Want de stand CINEMA of alle anderen, daar zit een groot verschil in qua helderheid weergave (de zwartweergave dus). Alleen CINEMA geeft dit correct weer. Alle andere modi verzieken de helderheid door deze constant aan te passen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is dat niet gewoon het spel, met name dan HDR technieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
psy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:33:
[...]

Iets specifieker. Bedoel je dat het contrast wordt beinvloedt, of de helderheid?
Want de stand CINEMA of alle anderen, daar zit een groot verschil in qua helderheid weergave (de zwartweergave dus). Alleen CINEMA geeft dit correct weer. Alle andere modi verzieken de helderheid door deze constant aan te passen.
Ik heb me nu al enkele keren zitten afvragen (maar ben te lui op om zolder te gaan om het te checken :P ), staat dit effectief in de manual? Of is het gewoon iets dat van forum naar forum zwerft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ferry34 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:37:
[...]

Lijkt me dat de decoder de oorzaak is, anders zou je het probleem ook bij dvd hebben.
De beeldscan staat uit toch?

Het veranderen van het beeld via t servicemenu is een optie als niks anders lukt.
Ik heb dit toen ook gedaan op mn pv70 om de overscan te verkleinen, maar ik weet eigenlijk niet of je de overscan ook kunt vergroten.

Heb je al een andere scartingang van de tv geprobeerd?

-------
Nog ff over de hd decoder met hdmi van Ziggo. Ik zei dat ik deze ging halen ter vervanging van de scart-decoder, maar ik zie daar toch van af.
De reden dat ik deze wilde halen was omdat iemand zei een verschil in beeldkwaliteit te zien als hij de hdmi-decoder voor de gein ff met scart aangesloten had.
Ik heb gisteren nog s goed naar alle zenders gekeken maar het beeld is echt geweldig.
Vorige week zag ik n minder beeld bij het kleine huis (jawel!), maar dat kwam natuurlijk doordat deze serie nogal gedateerd is...stom van me.
Crime scène gisteren was loepzuiver.

Dat die ander wèl n verschil nog ziet kan net zo goed komen omdat hij n full hd lcd heeft en veel baat zal jebben bij n geupscaled beeld.
De resolutie van 1024x768 van mn px80 ligt al veel dichter bij de 720x576 van de digitale uitzendingen.
Iemand die dit kan bevestigen?
Mijn beeld van Ziggo was even weg i.c.m. mijn Samsung HD-decoder. Ik heb toen die SD-humax decoder eraan gehangen via de scart om te testen of het aan de decoder lag of aan Ziggo zelf. Ik vond het beeld een stuk waziger en minder mooi. Het leek mij wat uitgetrokken met scart en via HDMI niet. Instellingen waren precies gelijk.

Kan ook wel kloppen want nu maakt de HD-decoder er 720p beeld van en hoeft de tv maar een klein beetje up-te-scalen naar 768 beeldlijnen. Met scart scaled mijn tv het beeld up van 576p naar 768 beeldlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
psy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:33:
[...]

Helderheid bedoel ik.
Aha dus behalve bij Cinema-stand is er altijd een soort van dynamische helderheid? Ik stoor me namelijk best erg aan dus in Cinema stand zou dit niet moeten gebeuren? ga dit even testen vanavond, ik dacht dat ik er in cinema stand ook last van had maar weet dit niet zeker.
Bedankt voor je antwoord! :)
Lt. Marx schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:36:
Is dat niet gewoon het spel, met name dan HDR technieken?
Het is echt een best groot verschil qua helderheid iets wat op me pc-monitor nooit is voorgekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bazvv op 16-12-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Iemand op dit forum kan mij vast wel wat meer vertellen over de PZ80 in combinatie met (standaard) digitale tv van Ziggo. Ik heb momenteel de Samsung DCB9401R. Mogelijk (eigenlijk zeer waarschijnlijk) dat deze wordt vervangen door een Humax IR-HD5000C in combinatie met een HD abonnement van Ziggo. In winkels waar ik ben wezen kijken hebben ze deze combi nergens staan. Het gaat bij mij met name om de combi SD bron en Full HD tv. Ik moet dus een beetje uitgaan van ervaringen van mensen hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Tegels schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:01:
Iemand op dit forum kan mij vast wel wat meer vertellen over de PZ80 in combinatie met (standaard) digitale tv van Ziggo. Ik heb momenteel de Samsung DCB9401R. Mogelijk (eigenlijk zeer waarschijnlijk) dat deze wordt vervangen door een Humax IR-HD5000C in combinatie met een HD abonnement van Ziggo. In winkels waar ik ben wezen kijken hebben ze deze combi nergens staan. Het gaat bij mij met name om de combi SD bron en Full HD tv. Ik moet dus een beetje uitgaan van ervaringen van mensen hier....
Ik heb een 42PZ80 icm een humax ir-fox. Zit te wachten op de Humax HD PVR die begin volgend jaar uitkomt. Maar ik vind het beeld nu al erg goed, met scart aangesloten. Ziggo levert een zeer goed SD signaal op de meeste zenders, dit was laatst ook in het nieuws. De PZ80 gaat hier uitstekend mee om vind ik. HD kan ik niks over zeggen want de enige HD die ik heb is Blu-ray en dat ziet er natuurlijk nog veel mooier uit.

Ik begin me er wel steeds mee aan te storen dat heel veel DVD/blu-rays widescreen zijn met 2,35:1 of zo toch? Heb je een breedbeeld tv met nog grote zwarte balken onder en boven. Zoomen gaat vaak niet omdat dan de ondertitel buiten beeld valt. Ik snap ook niet dat filmmakers er voor kiezen om het zo te op disc te zetten want wie heeft er nu een widescreen buiten de bioscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
wiene schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:08:
[...]

Ik heb een 42PZ80 icm een humax ir-fox. Zit te wachten op de Humax HD PVR die begin volgend jaar uitkomt. Maar ik vind het beeld nu al erg goed, met scart aangesloten. Ziggo levert een zeer goed SD signaal op de meeste zenders, dit was laatst ook in het nieuws. De PZ80 gaat hier uitstekend mee om vind ik. HD kan ik niks over zeggen want de enige HD die ik heb is Blu-ray en dat ziet er natuurlijk nog veel mooier uit.
Een vlot en helder antwoord, waarvoor dank!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:40:
[...]

Mijn beeld van Ziggo was even weg i.c.m. mijn Samsung HD-decoder. Ik heb toen die SD-humax decoder eraan gehangen via de scart om te testen of het aan de decoder lag of aan Ziggo zelf. Ik vond het beeld een stuk waziger en minder mooi. Het leek mij wat uitgetrokken met scart en via HDMI niet. Instellingen waren precies gelijk.

Kan ook wel kloppen want nu maakt de HD-decoder er 720p beeld van en hoeft de tv maar een klein beetje up-te-scalen naar 768 beeldlijnen. Met scart scaled mijn tv het beeld up van 576p naar 768 beeldlijnen.
Duidelijk, bedankt Loonens!

Toch wacht ik nog ff, eerst n hdd recorder kopen. Of de decoder/recorder...hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

wiene schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:08:
[...]

Ik begin me er wel steeds mee aan te storen dat heel veel DVD/blu-rays widescreen zijn met 2,35:1 of zo toch? Heb je een breedbeeld tv met nog grote zwarte balken onder en boven. Zoomen gaat vaak niet omdat dan de ondertitel buiten beeld valt. Ik snap ook niet dat filmmakers er voor kiezen om het zo te op disc te zetten want wie heeft er nu een widescreen buiten de bioscoop?
Tja, dat is al jaren zo. Persoonlijk heb ik liever balken en gewoon alles in beeld, dan dat 1/3 ofzo van het beeld gehakt wordt. Dan heb je hetzelfde als 16:9 ingezoomd op een 4:3; zit je naar twee halve gezichten te kijken, bv.
Maargoed, het zou wat dat betreft handig zijn om de locatie van de ondertitels in te kunnen stellen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twjifel tussen de 42PZ80 en de 46PZ8E. Iemand die hier iets zinnigs over de verschillen kan zeggen? Behalve de beeldschermgrootte dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:15:
Ik twjifel tussen de 42PZ80 en de 46PZ8E. Iemand die hier iets zinnigs over de verschillen kan zeggen? Behalve de beeldschermgrootte dan :P
Misschien hier?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:15:
he, ik ben ook van plan de 46pz8 te hale! heb hem bij FOKA in rotterdam zien spelen, en met de instellingen hetzelfde als op de 46pz80 kon ik eigenlijk weinig verschil merken.. design is t zelfde als de px80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ben nu al een maandje aan het zoeken naar een tv, en nu twijfel ik om toch een plasma te nemen ipv een lcd.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Panasonic TH-42PZ85 of TH-42PZ80E

De PZ85 is duurder dan de PZ80, maar dan heb je wel Intelligent Frame (er worden extra frames berekend waardoor een vloeiende overgang van beeld naar beeld wordt gerealiseerd) & Real Cinema.

Is dit een must? Ik ga vooral via mijn pc 1080p kijken (DVI -> HDMI) en zal in de toekomst waarschijnlijk een HDX-1000 of Popcorn Hour hierop gaan aansluiten. Is het die 150 euro extra waard of heb ik aan een PZ80E voldoende?

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 17-12-2008 00:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Na veel leeswerk op Tweakers (dank aan allen) sinds een week een 42PX80 in huis. Voor 750 euro bij cameranu.nl gekocht en laten bezorgen.

Erg tevreden over de aankoop. Mooie strakke kast, met een Aldenkamp Q6220 eronder.

Heb geen spijt, beeld is mooi en scherp genoeg, zelfs met digitale tv, waarvan per kanaal de kwaliteit flink verschilt. Heb op mijn slaapkamer een LCD van Sony, maar dit is een hele vooruitgang in beeldkwalteit, terwijl aantal pixels veel lager is. 1080 p HD Planet Earth tv serie via PS3 en HDMI ziet er prachtig uit. Kan me niet voorstellen dat nog meer scherpte 300 euro extra waard is, maar dat is mijn mening.

Geen spijt dat ik geen full HD heb en blij dat ik voor plasma ben gegaan. Allen bedankt voor de discussies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:32:
Hi,

Na veel leeswerk op Tweakers (dank aan allen) sinds een week een 42PX80 in huis. Voor 750 euro bij cameranu.nl gekocht en laten bezorgen.

Erg tevreden over de aankoop. Mooie strakke kast, met een Aldenkamp Q6220 eronder.
wtf die kast is nog duurder dan de tv! (wel mooi overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat is ook zo. Als de TV uit staat wil het oog ook wat. En nu is de TV draaibaar en zijn de kabels onzichtbaar.

Een opmerking is op zijn plaats. Ik zit zo'n drie meter van de tv af. Op anderhalve meter afstand kan ik de pixels onderscheiden, maar dan let ik op het scherm en niet naar het beeld. Ik heb prima ogen en zou op deze afstand wel een Full HD verkiezen.

Maar ja, op anderhalve meter is de beeldhoek wel heel groot. Voor sommige games en PC gebruik snap ik wel dat je op deze afstand zit, maar tot nu toe ben ik nog niet van de bank gekomen, ondanks de PS3 games die ik gespeeld heb.

Nu nog twee Friends Joey & Chandler TV fauteuils en ik kom niet meer op mijn werk!
http://www.youtube.com/watch?v=mQNc3xFyd48
http://www.youtube.com/watch?v=k3NGxwwhgq4
http://www.furniture123.c...ndow-_-null-_-null-_-null

8)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de px80 serie zit een DVB tuner, betekent dit dat je hier net zoals bij bijvoorbeeld loewe tv's gewoon een kaart van bijvoorbeeld ziggo in de televisie kan doen en op die manier digitale televisie kunt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:54:
in de px80 serie zit een DVB tuner, betekent dit dat je hier net zoals bij bijvoorbeeld loewe tv's gewoon een kaart van bijvoorbeeld ziggo in de televisie kan doen en op die manier digitale televisie kunt kijken?
Quote Kieskeurig site: "Nee, kan helaas niet. Het is een DVB-T tuner en dus alleen geschikt voor digitenne van KPN. Voor Ziggo had er een DVB-C tuner in moeten zitten. Alleen Loewe en Sony hebben dat."

Interessant:
http://www.hifi.nl/nieuws...rder_en_TV_On_Demand.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Aangezien hier veel experts zitten:

mijn niewe TV komt vrijdag. Nu heb ik een dvd-speler van Panasonic met HDMI aansluiting. Ik geloof niet dat deze kan upscalen.
Is het nu zinvol om een dvd-speler te kopen die dat wel kan of zal ik het upscalen aan mijn tv overlaten.
Uiteraard is een goede BR-speler op termijn wel in het vizier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eerst even in de manual kijken? Mijn vader's dvd-speler uit de Aldi van 50€ kan gewoon upscalen, zou het raar vinden moest je Pana het niet doen.
Als hij het niet doet, eerst gewoon aansluiten en kijken of de kwaliteit goed is als de tv de upscaling doet.
Is dat niet zo, zoeken naar een dvd-speler die gekend is voor zijn goeie upscaling.

Lijkt me een logische volgorde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fire69 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:55:
Eerst even in de manual kijken? Mijn vader's dvd-speler uit de Aldi van 50€ kan gewoon upscalen, zou het raar vinden moest je Pana het niet doen.
Als hij het niet doet, eerst gewoon aansluiten en kijken of de kwaliteit goed is als de tv de upscaling doet.
Is dat niet zo, zoeken naar een dvd-speler die gekend is voor zijn goeie upscaling.

Lijkt me een logische volgorde? :)
je hebt gelijk! dank!

even gechecked, 1080p upscaling, CHECK

(inderdaad ik had zelf even moeten zoeken)

[ Voor 7% gewijzigd door Batsu op 17-12-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

FREAKJAM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:52:
Ben nu al een maandje aan het zoeken naar een tv, en nu twijfel ik om toch een plasma te nemen ipv een lcd.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Panasonic TH-42PZ85 of TH-42PZ80E

De PZ85 is duurder dan de PZ80, maar dan heb je wel Intelligent Frame (er worden extra frames berekend waardoor een vloeiende overgang van beeld naar beeld wordt gerealiseerd) & Real Cinema.

Is dit een must? Ik ga vooral via mijn pc 1080p kijken (DVI -> HDMI) en zal in de toekomst waarschijnlijk een HDX-1000 of Popcorn Hour hierop gaan aansluiten. Is het die 150 euro extra waard of heb ik aan een PZ80E voldoende?
Je kan ook voor een PZ81 gaan. Deze heeft, dacht ik, ook IFC. Lijkt sterk op de 85 kwa specs. Maar is goedkoper dan de PZ80. Dit is het model waar ik denk ik voor ga. Nog even en hij is onder de 900,- te koop.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

42PZ81 ftw :)

Heb hem nu 6 dagen thuis (nog niet al te veel tijd voor gehad maar voldoende) en ben er zeer tevreden over.

Het verschil met de PZ80 en PZ81 is alleen FreeSat, en dat is alleen interessant als je een schotel hebt.
Analoge tv (afstand -> 7+meter en een gare kabel) is eigenlijk niet te doen, volgende week digitale tv.
avi's zijn redelijk te kijken, ligt er echt aan wat voor avi, een tekenfilm bijvoorbeeld gaat nog wel, maar een film is toch echt net een grens te laag.
DVD's zijn goed te kijken.
HD is uiteraard el shizzle.

Hij is zeer geschikt om als pc monitor te gebruiken, browsen/msnen/gamen vanaf de bank gaat goed :). (wel zorgen dat er de eerste 100+ uur niet teveel stilstaande beelden op komen te staan, dus een mooie screensaver van een aquarium helpt.

Games zijn zeer en zeer mooi, Xbox360 was mij enigsinds tegengevallen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat we hem via component hadden aangesloten en het 1080i was.
Een vriend van me komt dit weekend zn PS3 aansluiten. (hdmi, dus ben benieuwd)

Ik speel er zelf games op via de pc, dat is ook de reden waarom ik een Plasma heb gekocht en geen lcd. (reactiesnelheid, inputlag etc.) Wel vervelend is dat je echt snelle hardware moet hebben om op deze hoge resolutie te kunnen spelen natuurlijk. Mijn 8800GT is goed genoeg, maar het wordt tijd voor een betere zie ik al wel.

Sommige games lopen net niet lekker op 1920x1080 met 2/4x Anti Alliasing, en andere games lopen weer perfect. (Brothers In Arms: Hell's Highway en GTR E, al is deze niet bedoeld voor de graphics.)
In combinatie met een Logitech G25 op 30cm afstand is dit toch wel gruwelijk vet :).

Ook van de beeldschermgrootte heb ik geen spijt. Ten eerste lag de 46" versie ruim 150 euro boven deze, en daarlangs was een 46" toch net wat groot, zeker voor in een redelijk kleine kamer. Ik zal mensen die een tv in hun huiskamer willen ook nooit aanraden om boven de 42" te gaan aangezien het dan echt een aandachtspunt wordt en dat is niet altijd gewest.

Al met al, een zeer geslaagde aankoop :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

DarkSide schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:04:
[...]

Je kan ook voor een PZ81 gaan. Deze heeft, dacht ik, ook IFC. Lijkt sterk op de 85 kwa specs. Maar is goedkoper dan de PZ80. Dit is het model waar ik denk ik voor ga. Nog even en hij is onder de 900,- te koop.
Hmm, handige tip! Lijkt inderdaad niet alleen om de freesat optie te gaan maar heeft dus ook IFC
volgens deze website ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 17-12-2008 10:32 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik zit er sterk aan te denken dit model ook te nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb hem bij 4launch besteld, heb er een review over geschreven :). Ze stonden op moment van bestellen net een paar uur bovenaan de lijst (kieskeurig.n), inmiddels niet meer, maar dan zul je hem moeten laten versturen, ik ben hem op gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KoffieNT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:37:
Ik heb hem bij 4launch besteld, heb er een review over geschreven :). Ze stonden op moment van bestellen net een paar uur bovenaan de lijst (kieskeurig.n), inmiddels niet meer, maar dan zul je hem moeten laten versturen, ik ben hem op gaan halen.
Ik kom zelf uit Eindhoven, en ben dus ook van plan hem daar af te gaan halen (bij 4launch)
Kan je nog even voor me controleren of er dus IFC zit op het model van 4Launch?

Bij voorbaat dank!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
DarkSide schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:29:
mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik zit er sterk aan te denken dit model ook te nemen.
bij iishop.be is ie ook vrij goedkoop dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Batsu schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:50:
[...]

bij iishop.be is ie ook vrij goedkoop dacht ik...
Klopt, zag ik hem voor 920 euro's dacht ik..

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

FREAKJAM schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:50:
[...]

Ik kom zelf uit Eindhoven, en ben dus ook van plan hem daar af te gaan halen (bij 4launch)
Kan je nog even voor me controleren of er dus IFC zit op het model van 4Launch?

Bij voorbaat dank!
Hmm, ik kan nergens vinden dat de 80 en 81 dit hebben, ik zie wel dat de 85 dit heeft volgens verschillende sites.

Hier zegt ook iemand dat IFC niet echt een zeer boeiende optie is, behalve als je wil dat een film er anders uitziet dan in de bioskoop. (weetniet hoe hij dat bedoelt maar goed.)

http://www.dtvforum.info/lofiversion/index.php/t72854.html

Hou er rekening mee dat 4launch zich bij mij niet helemaal aan de levertijd gehouden heeft, een paar dagen maar, maar toch. Ook begreep ik dat het aan hun leverancier lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KoffieNT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:01:
[...]

Hmm, ik kan nergens vinden dat de 80 en 81 dit hebben, ik zie wel dat de 85 dit heeft volgens verschillende sites.

Hier zegt ook iemand dat IFC niet echt een zeer boeiende optie is, behalve als je wil dat een film er anders uitziet dan in de bioskoop. (weetniet hoe hij dat bedoelt maar goed.)

Hou er rekening mee dat 4launch zich bij mij niet helemaal aan de levertijd gehouden heeft, een paar dagen maar, maar toch. Ook begreep ik dat het aan hun leverancier lag.
Deze website zegt van wel, maar hier praten ze over een PZ81B. Nu nog een goed kaartje kopen voor in mijn PC aangezien ik nu een rukkaartje heb! Ik dacht aan een Radeon HD3870 ofzo :) Denk dat ik maar alvast de spulletjes ga bestellen, want ik wou het eigenlijk voor kerst in huis hebben, dan heb ik mn vakantie en kan ik lekker aan de gang :D

Kan toch pinnen bij 4launch als ik het afhaal, dus dan heb ik mooi mn salaris weer binnen als ik het ga afhalen :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

FREAKJAM schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:15:
[...]

Deze website zegt van wel, maar hier praten ze over een PZ81B. Nu nog een goed kaartje kopen voor in mijn PC aangezien ik nu een rukkaartje heb! Ik dacht aan een Radeon HD3870 ofzo :) Denk dat ik maar alvast de spulletjes ga bestellen, want ik wou het eigenlijk voor kerst in huis hebben, dan heb ik mn vakantie en kan ik lekker aan de gang :D

Kan toch pinnen bij 4launch als ik het afhaal, dus dan heb ik mooi mn salaris weer binnen als ik het ga afhalen :+
Aah, dan nog even goed uitzoeken met IFC als je dit echt wil. de B is volgens mij voor engeland (Britain).

Een 3870 is goed, maar wat ouder. Een 4850 is misschien aantrekkelijker voor je, of eventueel een 4870.

Pinnen kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Over IFC hoor ik verschillende dingen. Soms is het mooi soms weer niet. Het is ook een kwestie van smaak. IFC is iig niet iets waarvoor ik voor de 85 zou gaan. Maar als de 81 het toch heeft (wat dus nog niet helemaal zeker is lees ik zo) is dat mooi meegenomen. Je kan het dan zelf aan/uit zetten. Neemt niet weg dat de 81 goedkoper is dan de 80, en dus erg aantrekkelijk is. Bij redcoon (is momenteel niet beschikbaar) is hij ook iets van 920 euro. alleen las ik dat je daar maar een jaar garantie hebt. Bij 4launch lees ik 2 jaar pickup & return. Dus die paar tientjes dat hij daar duurder is is het, naar mijn inziens, wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mensen, wel even de feiten checken voor je hier iemand begint dingen aan te raden...

De PZ81E heeft geen Freesat, daar ben je hier toch niks mee. PZ81B heeft Freesat, omdat dat enkel in GB te ontvangen is. B heeft Freesat, E heeft een HD DVB-T tuner.
De PZ81E heeft geen IFC, misschien dat de B dat wel heeft, dat weet ik niet.

Dus:
E = Europees model
B = Brits model

Heb je een B, dan heb je hier waarschijnlijk geen garantie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 17-12-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter. De Pioneer schermen zijn vooral beter in de zwarting (Pioneer G8 was al beter, G9 helemaal), 24p weergave, deïnterlacing en kijkhoek. Alle technieken van Pioneer worden in volgende generaties gebruikt voor Panasonic panelen en Pioneer gaat panelen van Panasonic afnemen.
Even een quote van de startpost.

Ben benieuwd wanneer de technieken van Pioneer gebruikt gaan worden voor Panasonice panelen? (2009?)

Ben zelf erg gecharmeerd van Pana en Pioneer plasma schermen. Mijn buurman wilt binnenkort een nieuwe tv, het liefst eentje waarmee die een tijd vooruit kan. hij heeft momenteel nog een iets oudere Sony LCD tv. Wij zelf hebben een Panasonic plasma (HDready) die nog steeds erg mooi beeld geeft, veel beter dan de meeste LCD's die ik tot nu toe heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dj-sannieboy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:24:
Ben benieuwd wanneer de technieken van Pioneer gebruikt gaan worden voor Panasonice panelen? (2009?)
Vooralsnog is er alleen bekend dat Pioneer de panelen gaat gebruiken van Panasonic. Het lijkt mij bijzonder stug als je in een Panasonic plasma dan meteen de processing gaat krijgen van Pioneer. Die logica ontgaat mij geheel. Dit is juist een van de dingen die de tv zijn meerwaarde geeft. Een PZ90 o.i.d. met Pioneer electronica zie ik dan ook niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Fire69 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:19:
Mensen, wel even de feiten checken voor je hier iemand begint dingen aan te raden...

De PZ81E heeft geen Freesat, daar ben je hier toch niks mee. PZ81B heeft Freesat, omdat dat enkel in GB te ontvangen is. B heeft Freesat, E heeft een HD DVB-T tuner.

Dus:
E = Europees model
B = Brits model

ja stom natuurlijk niet bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog een probleem dat de Panasonics geen DVB-C tuners hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je geen TV zoekt met ingebouwde DVB-C tuner niet lijkt me. :P
Waarom zou het een probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:53:
Is het nog een probleem dat de Panasonics geen DVB-C tuners hebben?
Dat ligt er aan of je er gebruik van wilt maken. of niet. Ik zal het niet missen. Koop wel een (HD)-PVR als ze wat meer betaalbaarder zijn die werkt in het Ziggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
KoffieNT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:14:
42PZ81 ftw :)

Heb hem nu 6 dagen thuis (nog niet al te veel tijd voor gehad maar voldoende) en ben er zeer tevreden over.

Het verschil met de PZ80 en PZ81 is alleen FreeSat, en dat is alleen interessant als je een schotel hebt.
Analoge tv (afstand -> 7+meter en een gare kabel) is eigenlijk niet te doen, volgende week digitale tv.
avi's zijn redelijk te kijken, ligt er echt aan wat voor avi, een tekenfilm bijvoorbeeld gaat nog wel, maar een film is toch echt net een grens te laag.
DVD's zijn goed te kijken.
HD is uiteraard el shizzle.

Hij is zeer geschikt om als pc monitor te gebruiken, browsen/msnen/gamen vanaf de bank gaat goed :). (wel zorgen dat er de eerste 100+ uur niet teveel stilstaande beelden op komen te staan, dus een mooie screensaver van een aquarium helpt.

Games zijn zeer en zeer mooi, Xbox360 was mij enigsinds tegengevallen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat we hem via component hadden aangesloten en het 1080i was.
Een vriend van me komt dit weekend zn PS3 aansluiten. (hdmi, dus ben benieuwd)

Ik speel er zelf games op via de pc, dat is ook de reden waarom ik een Plasma heb gekocht en geen lcd. (reactiesnelheid, inputlag etc.) Wel vervelend is dat je echt snelle hardware moet hebben om op deze hoge resolutie te kunnen spelen natuurlijk. Mijn 8800GT is goed genoeg, maar het wordt tijd voor een betere zie ik al wel.

Sommige games lopen net niet lekker op 1920x1080 met 2/4x Anti Alliasing, en andere games lopen weer perfect. (Brothers In Arms: Hell's Highway en GTR E, al is deze niet bedoeld voor de graphics.)
In combinatie met een Logitech G25 op 30cm afstand is dit toch wel gruwelijk vet :).

Ook van de beeldschermgrootte heb ik geen spijt. Ten eerste lag de 46" versie ruim 150 euro boven deze, en daarlangs was een 46" toch net wat groot, zeker voor in een redelijk kleine kamer. Ik zal mensen die een tv in hun huiskamer willen ook nooit aanraden om boven de 42" te gaan aangezien het dan echt een aandachtspunt wordt en dat is niet altijd gewest.

Al met al, een zeer geslaagde aankoop :D.
Ik ben ook aan het kijken voor een extra tv bij m'n pc, puur voor games :P Ik zelf heb nog een CRT monitor, een van de voordelen hiervan is dat je de resolutie wat lager kan zetten om wat meer FPS te halen in games.

Je schrijft dat sommige games net niet lekker lopen op 1920x1080. Heb je ook al eens lagere resoluties geprobeerd? Hoe ziet dit er dan uit? Heeft een plasma in dit geval ook een voordeel boven een LCD tv, in de zin van dat het beeld ook scherp is op een niet-native resolutie?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:56:
Als je geen TV zoekt met ingebouwde DVB-C tuner niet lijkt me. :P
Waarom zou het een probleem moeten zijn?
Het is waarschijnlijk geen probleem; ik zal van UPC wel zo'n settopbox krijgen bij mijn aanvraag digitale tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

BackSlash schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:04:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een extra tv bij m'n pc, puur voor games :P Ik zelf heb nog een CRT monitor, een van de voordelen hiervan is dat je de resolutie wat lager kan zetten om wat meer FPS te halen in games.

Je schrijft dat sommige games net niet lekker lopen op 1920x1080. Heb je ook al eens lagere resoluties geprobeerd? Hoe ziet dit er dan uit? Heeft een plasma in dit geval ook een voordeel boven een LCD tv, in de zin van dat het beeld ook scherp is op een niet-native resolutie?
Yeah een mede CRT-er, wij zijn de enige 2 in Nederland denk ik.

Als je games op een iets lagere resolutie speelt (1600x900, eventueel 1366x720), dan zie je af en toe wel wat karteltjes enzo, vooral als settings zoals AA op laag staan of zelfs uit. GTA IV is me heel erg tegengevallen op de tv, deze ga ik voortaan ook spelen op my good old CRT. Kan wel weer een gamers tft kopen, maar dan blijf ik een beetje aan de gang.

Het ligt er ook echt aan wat voor games je doet, racegames zien er erg vet uit, rts'en (C&C3 bv) zien er ook wel mooi uit, zeker van 1meter+, en bij First person of Third person games ligt het gewoon aan het spel en de engine die gebruikt wordt.

Tot nu toe heb ik maar een paar resoluties geprobeerd en ze zien er allemaal even scherp uit. Juist HET voordeel van Plasmas t.o.v. m.b.t. (afkortingen ++ :)) games is natuurlijk de lage reactietijd. Als je op een lcd gaat gamen en deze heeft een reactiesnelheid van 3ms (lager vind je niet onder de 1100 euro, Philips PFL7433D bijvoorbeeld) dan heb ik zelf het idee dat het al lagged :P. daar kan ik dan niet goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
CRT ftw :P

Hmm ik krijg een beetje het idee dat op niet-native resoluties het niet echt mooi is :) Met name GTA4, Assassins Creed of Far Cry 2 lijkt me juist mooi om op groot formaat te spelen, maar dat is dus op een niet-native resolutie niet zo mooi? Eigenlijk een beetje hetzelfde effect als je met een tft games gaat spelen op een niet native resolutie?

Nu heb ik nog wel een redelijke pc (zie sig), maar ik wil het liefst wel op minimaal 60 fps spelen. Met gta is dat overigens sowieso geen optie, maar op 1680x1050 loopt het net ff 5 fps soepeler dan op 1920x1200. Oftewel, altijd op 1920x1080 gamen wordt niet haalbaar. Daarom ben ik zo blij met een CRT, voor 60 fps kan ik de game altijd nog wat lager zetten, zelfs 1280x800 ziet er met AA nog steeds goed uit.

Anders is het misschien een idee om een HD Ready plasma te halen vanwege de lagere resolutie. Dan blijft wel de vraag, wat is mooier? Alle games in native resolutie draaien op 1024x768, of op een Full HD in niet-native resolutie op bijv 1280x720 of nog hoger? Mijn kijkafstand is overigens behoorlijk klein, hij komt naast mijn CRT aan de muur te hangen :) Aan de muur heb ik ongeveer ruimte voor maximaal een 42" plasma dus daar zit ik nu dan ook naar te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door BackSlash op 17-12-2008 14:16 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kan me ECHT niet inbeelden dat het mindere beeld komt doordat je op 1680x1050-reso speelt.
Als je ziet dat hij gewone PAL nagenoeg perfect doet, met die reso zeker gewoon goed zijn.
Tenzij de game het zo rendert natuurlijk, want je pc laat gewoon zien wat hij binnen krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Als je een HD-ready wil, zou ik ook meteen een wat kleiner scherm kopen, want dat ga je gewoon merken.

GTA IV is idd echt frot, maargoed, 1 spelletje wat het niet echt goed doet kan dan nog wel.

Merk trouwens ook dat Battlefield 2 en GTR2 niet willen opstarten sinds dat ik het scherm heb, het zijn dan ook wel wat oudere spellen.

Jouw pc is id wat sneller dan die van mij, dus het zou toch echt niet onverstandig zijn om voor een Full-hd te gaan.

Zal binnenkort Far Cry 2 en Assasins Creed eens gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:01:
[...]

Ik heb laatst de handleiding gedownload meen ik, van die pz81.
Ik dacht ook dat de enige verschillen de strip, de tuner en de optische geluidsuitgang waren.
Ik zal t vanavond ff checken en doorlinken als ik achter mn pc zit.

Edit: de ifc wordt wèl in de handleiding weergegeven en de lijst van Menu:

Intelligent Frame
Creation
Automatically compensates the picture frame rate to make the image smooth (Off / On) • It is effective when viewing 24p input signal with this function set to “On”. • Not valid on PC signal

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 18-12-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
KoffieNT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:22:
Als je een HD-ready wil, zou ik ook meteen een wat kleiner scherm kopen, want dat ga je gewoon merken.
In welk opzicht ga ik het merken?
GTA IV is idd echt frot, maargoed, 1 spelletje wat het niet echt goed doet kan dan nog wel.
Bedoel je dat de performance van gta4 op 1920x1080 slecht is... of? niet lullig bedoeld maar ik begrijp dit zinnetje niet :P
Merk trouwens ook dat Battlefield 2 en GTR2 niet willen opstarten sinds dat ik het scherm heb, het zijn dan ook wel wat oudere spellen.
Vreemd, die tv zou toch gewoon moeten functioneren als monitor? Misschien komt het door de refresh rate die standaard staat ingesteld in die games op een waarde waar je tv niks mee kan?
Jouw pc is id wat sneller dan die van mij...
Ik heb je specs even bekeken... onze specs lijken best veel op mekaar :P Je hebt zelfs dezelfde kast :P Alleen iets langzamere videokaart maar scheelt niet heel veel.
..., dus het zou toch echt niet onverstandig zijn om voor een Full-hd te gaan.
Tja als ik die games ook mooi kan spelen op 1680x1050 oid dan is dat wel de moeite... maar als dat er belabberd uitziet omdat de resolutie niet native is weet ik het nog niet.
Zeker doen, zijn topgames :p

[ Voor 7% gewijzigd door BackSlash op 17-12-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hier kan ik me echt totaal niet in vinden.
Ik schakel mijn twee schermen uit, en de tv aan.
Vervolgens start ik het spel op en :9~

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Waar moet men zijn om per e-mail een klacht te melden in België over de support-afdeling :? 8)7
Iemand die het juiste e-mailadres weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:06
Heb sinds een week mijn 42PZ80 en ik ben er erg tevreden over.
Aangekocht bij Redcoon.be: levertijd heeft 4 dagen langer geduurd maar dat kwam voornamelijk door de transportfirma Splash die het blijkbaar erg druk had net voor Sinterklaas, of het was omdat ik in België woonde.
De TV werd staan vervoerd en werd ook zo uitgeladen, ze weten dus waar ze mee bezig zijn.

Sinds vorige week dan ook Digitale TV met HD genomen van Telenet. Ik merk dat niet alle zenders kwalitatief even goed zijn. Zelf merk ik weinig verschil in de zenders wel/niet uitgezonden in HD. Soms was de kwaliteit van Digitale TV op zich niet zo super te noemen.
Volgend jaar pas, wanneer Gran Tourismo 5 uitkomt, komt er een PS3 te staan waar ik eigenlijk pas echt het potentieel uit de TV zal kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 10:01
Hallo,

Ik ben opzoek naar een deftige TV voor op mijn slaapkamer (woon bij mn ouders).
Uiteraard heb ik al wat rondgekeken, maar ik kan er nog niet helemaal wijs uit worden.
Morgen ga ik even bij de MediaMarkt, BCC e.d kijken/vergelijken, in de hoop dat ik dan een stapje verder kom.

Ik heb besloten dat het iets tussen de 37" en 42" mag worden, en het liefst Full-HD.
Omdat ik ook een PS3 heb en veel films/series kijk (HD) kwam ik al snel uit bij de Panasonic TH-42PZ8, vanwege de verwaarloosbare responstijd.
Verder heb ik digitale TV van UPC, maar kijk niet regelmatig moet ik zeggen, dus goede SD kwaliteit is geen must.

Nu vraag ik mij alleen af of er echt zo veel LCD-tv's last hebben van input-lag, ghosting e.d?
Omdat er meerdere full-hd LCD's te vinden zijn voor een wat lagere prijs.
Is het echt een wereld van verschil, of zal ik het amper merken? (speel voornamelijk Guitar Hero, GTA4, GT5, en dus niet echt snelle shooters)
Dit kan ik natuurlijk in de winkel niet uitgebreid gaan testen.

Dus, ben ik wat betreft mijn eisen aan het goede adres bij een Panasonic Plasma?

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moris schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:42:
Waar moet men zijn om per e-mail een klacht te melden in België over de support-afdeling :? 8)7
Iemand die het juiste e-mailadres weet :)
Care to share? :)
laonightwolf schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:44:
[...]
Sinds vorige week dan ook Digitale TV met HD genomen van Telenet. Ik merk dat niet alle zenders kwalitatief even goed zijn. Zelf merk ik weinig verschil in de zenders wel/niet uitgezonden in HD. Soms was de kwaliteit van Digitale TV op zich niet zo super te noemen.
[...]
NatGeo HD heeft soms super uitzendingen, en soms lijkt het echt 320x240 geupscaled naar 720p :/
Verder vind ik alle zenders wel goed (kijk wel bijna alleen VTM, 2be, VT4, dus de rest van de zenders weet ik niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
@ bertus

Als je philips vermijdt is het allemaal wel prima te doen. Althans dat is de enige die ik op mn werk echt bijzonder traag zie schakelen op de demo filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Yes :)

Iemand die mij/ons het juiste emailadres wil/kan bezorgen, please _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moris schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:57:
[...]

Ik doelde meer op het achterliggende verhaal :D
Slechte ervaring met de support-afdeling?

• Ferry34

Jouw pc is id wat sneller dan die van mij, dus het zou toch echt niet onverstandig zijn om voor een Full-hd te gaan.

Assassins Creed is echt heel erg mooi op een hd scherm, je weet niet wat je meemaakt!
Vooral de HDR-lighting is prachtig (je ziet op de muren dat er een wolk voor de zon kruipt. Er is een moment dat je aan het klimmen bent op een kerk en je voor een heel groot en rond glas-in-lood raam hangt, dan komt ineens de zon weer door en knallen die kleuren via dat glas :)

Het hoogte en diepte gevoel vond ik ook ongekend. Op het moment dat Altaïr van een uitkijktoren duikt en de camera meegaat, krijg ik absoluut last van mn hoogtevrees en dus de kriebels in mn buik.
Jammer dat de game nogal eentonig wordt, maar ik vind het absoluut een mijlpaal in gaming.

Speel je GTA4 op de pc??
Zoals ik al eerder heb gezegd, zijn de graphics van GTA een beetje vaag (letterlijk dus, niet haar en haarscherp). Dit zal gedaan zijn om een sfeer te creëren en dat lukt heel erg goed.
Bij de PS3 versie die ik heb, kon ik in de game ook nog s sharpness etc instellen en dat hielp al veel.
Toen ik de PS3 had geforceerd deze game op 1080p te draaien, gaf dit een enorm verschil (op mn hdready!).

Staan die games op de pc die het niet doen niet op een te hoog aantal hz? Zet ze s op 50hz! De tv verdubbelt dit en flikkert dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 18-12-2008 00:40 ]

• Ferry34
Moris schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:57:
[...]

http://www.panasonic.be/h...general/contact/send.html

Op de Panasonic site bij het tabblad service-contact kan je een klacht/opmerkingen/vragen stellen en die worden dan naar hun gestuurd. Een e-mail adres staat er niet bij, maar zij sturen jouw dus wel een e-mail (en dan heb je die van hun ook weer).

Is dit een idee of heb je deze stap al gehad?

• Moris
Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:46:
[...]

http://www.panasonic.be/h...general/contact/send.html

Op de Panasonic site bij het tabblad service-contact kan je een klacht/opmerkingen/vragen stellen en die worden dan naar hun gestuurd. Een e-mail adres staat er niet bij, maar zij sturen jouw dus wel een e-mail (en dan heb je die van hun ook weer).

Is dit een idee of heb je deze stap al gehad?
Deze stap is al meerdere malen gezet en gemaild, helaas zonder resultaat en reactie :(
Vandaar de vraag of er nog een ander email-adres bestaat waar er wel enige reactie op komt :? 8)7

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom bel je niet gewoon?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:55:
[...]

Aah, dus de PZ81 heeft IFC.
BackSlash schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:24:
[...]
In welk opzicht ga ik het merken?
Hoe dichter je op het scherm zit en hoe minder pixels, des te 'lelijker' het wordt.
Bedoel je dat de performance van gta4 op 1920x1080 slecht is... of? niet lullig bedoeld maar ik begrijp dit zinnetje niet :P
Ja, GTA IV is zeer slecht geript van de 360-doos, er zijn ook zeer veel mensen met problemen. Dit is de main reason waarom dit spel niet lekker loopt op een hoge resolutie, zelfs niet op een lagere res. Zonde, want het is echt een gruwelijk spel :D.
Vreemd, die tv zou toch gewoon moeten functioneren als monitor? Misschien komt het door de refresh rate die standaard staat ingesteld in die games op een waarde waar je tv niks mee kan?
Nee refreshrate werkt gewoon hetzelfde, staat op het hoogst, 60hz
Ik heb je specs even bekeken... onze specs lijken best veel op mekaar :P Je hebt zelfs dezelfde kast :P Alleen iets langzamere videokaart maar scheelt niet heel veel.
:D, ja lekker doorsparen weer :P
Tja als ik die games ook mooi kan spelen op 1680x1050 oid dan is dat wel de moeite... maar als dat er belabberd uitziet omdat de resolutie niet native is weet ik het nog niet.
1600x900 wordt geloof ik de juiste maat, maar weet niet zeker.
Zeker doen, zijn topgames :p
yes sir :D.
EWK schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:45:
[...]

Hier kan ik me echt totaal niet in vinden.
Ik schakel mijn twee schermen uit, en de tv aan.
Vervolgens start ik het spel op en :9~
Hmm, zal ze een keer opnieuw installen dan.
Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:39:
[...]

Assassins Creed is echt heel erg mooi op een hd scherm, je weet niet wat je meemaakt!
Vooral de HDR-lighting is prachtig (je ziet op de muren dat er een wolk voor de zon kruipt. Er is een moment dat je aan het klimmen bent op een kerk en je voor een heel groot en rond glas-in-lood raam hangt, dan komt ineens de zon weer door en knallen die kleuren via dat glas :)

Het hoogte en diepte gevoel vond ik ook ongekend. Op het moment dat Altaïr van een uitkijktoren duikt en de camera meegaat, krijg ik absoluut last van mn hoogtevrees en dus de kriebels in mn buik.
Jammer dat de game nogal eentonig wordt, maar ik vind het absoluut een mijlpaal in gaming.

Speel je GTA4 op de pc??
Zoals ik al eerder heb gezegd, zijn de graphics van GTA een beetje vaag (letterlijk dus, niet haar en haarscherp). Dit zal gedaan zijn om een sfeer te creëren en dat lukt heel erg goed.
Bij de PS3 versie die ik heb, kon ik in de game ook nog s sharpness etc instellen en dat hielp al veel.
Toen ik de PS3 had geforceerd deze game op 1080p te draaien, gaf dit een enorm verschil (op mn hdready!).

Staan die games op de pc die het niet doen niet op een te hoog aantal hz? Zet ze s op 50hz! De tv verdubbelt dit en flikkert dus niet.
Yes AC straks proberen.

Yup, GTA IV op de pc, heb geen xbox360 :P.

Die blur is eigemlijk een cheap alternatief voor Anti Alliasing, wat niet in deze game zit.

Aah, Hertzentip straks proberen, speel mn games op mn 19" CRT altijd op 75hz, dus eigenlijk niet aan gedacht dat dat het kan zijn.

• Fire69
Ferry34 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:55:
[...]

Ik heb laatst de handleiding gedownload meen ik, van die pz81.
Ik dacht ook dat de enige verschillen de strip, de tuner en de optische geluidsuitgang waren.
Ik zal t vanavond ff checken en doorlinken als ik achter mn pc zit.

Intelligent Frame
Creation
Automatically compensates the picture frame rate to make the image smooth (Off / On) • It is effective when viewing 24p input signal with this function set to “On”. • Not valid on PC signal
Check je even of het de handleiding van de 81E is, want ik kan het op mijn tv niet vinden hoor ;)

• Ferry34
Fire69 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:19:

Dus:
E = Europees model
B = Brits model

Zoals ik al meerdere malen heb geschreven kan je aan de letter achter het typenummer geen conclusies trekken over garantie (reparatie aan huis).
Volgens Panasonic kan je dit enkel en alleen checken door het serienummer door te bellen ;)

• Batsu
wat geeft trouwens een beter geluid van de tv?

geluid van de tv doorlinken naar de receiver via digital optical of via 2x tulp?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat denk je?

• Fire69
Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:53:
[...]

Zoals ik al meerdere malen heb geschreven kan je aan de letter achter het typenummer geen conclusies trekken over garantie (reparatie aan huis).
Volgens Panasonic kan je dit enkel en alleen checken door het serienummer door te bellen ;)
Dit heb ik hier zelf ook al verteld, maar als je even googled kan je zien dat er wel effectief een B-variant is die enkel voor Engeland bedoeld is. :)

• Batsu
ik gok optical out :)

(mag ik door voor de koelkast?)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja!

Hoi!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
BertusB404 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:03:
Nu vraag ik mij alleen af of er echt zo veel LCD-tv's last hebben van input-lag, ghosting e.d?
Omdat er meerdere full-hd LCD's te vinden zijn voor een wat lagere prijs.
Is het echt een wereld van verschil, of zal ik het amper merken? (speel voornamelijk Guitar Hero, GTA4, GT5, en dus niet echt snelle shooters)
Dit kan ik natuurlijk in de winkel niet uitgebreid gaan testen.

Dus, ben ik wat betreft mijn eisen aan het goede adres bij een Panasonic Plasma?
Dit is een plasma topic dus natuurlijk zullen de nadelen van LCD flink overtrokken worden.
Ik heb zelf nu een PZ80, maar heb ook nog een LCD op mijn slaapkamer waar ik op game, en ik game bij vrienden ook regelmatig op LCD's.

Mijn keuze voor Plasma was voornamelijk gebasseerd op de zwartwaardes en de kleuren, omdat ik ook wel wat films kijk.
En bij het gamen zie je het verschil ook wel.

Maar voor de rest zie ik geen verschil op de door jouw genoemde punten.
Input lag heeft niets te maken met LCD/Plasma maar met de interne bewerkingen, en in praktijk merk je er niets van.
Ghosting/Blur zie je ook niets van tijdens gamen. "Motion resolution" is ook maar een marketing praatje.

Ik zie alleen een verschil in kleur en zwartwaardes, voor de rest ben ik van mening dat het min of meer gelijk is.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Brad Pitt
yzf1kr schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:07:
[...]
Ghosting/Blur zie je ook niets van tijdens gamen. "Motion resolution" is ook maar een marketing praatje.

Ik zie alleen een verschil in kleur en zwartwaardes, voor de rest ben ik van mening dat het min of meer gelijk is.
Ik denk dat er mensen zullen zijn die het hier niet helemaal mee eens zijn ;)

• Ferry34
KoffieNT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:22:
[...]

Aah, dus de PZ81 heeft IFC.

[...]

Hoe dichter je op het scherm zit en hoe minder pixels, des te 'lelijker' het wordt.

[...]

Ja, GTA IV is zeer slecht geript van de 360-doos, er zijn ook zeer veel mensen met problemen. Dit is de main reason waarom dit spel niet lekker loopt op een hoge resolutie, zelfs niet op een lagere res. Zonde, want het is echt een gruwelijk spel :D.

[...]

Nee refreshrate werkt gewoon hetzelfde, staat op het hoogst, 60hz

[...]

:D, ja lekker doorsparen weer :P

[...]

1600x900 wordt geloof ik de juiste maat, maar weet niet zeker.

[...]

yes sir :D.

[...]

Hmm, zal ze een keer opnieuw installen dan.

[...]

Yes AC straks proberen.

Yup, GTA IV op de pc, heb geen xbox360 :P.

Die blur is eigemlijk een cheap alternatief voor Anti Alliasing, wat niet in deze game zit.

Aah, Hertzentip straks proberen, speel mn games op mn 19" CRT altijd op 75hz, dus eigenlijk niet aan gedacht dat dat het kan zijn.
Kijk jij anders ff in je handleiding of je IFC hebt. Jij hebt toch de 81 en met welke letter?

Die pixels zie ik niet op 2 meter op een 50 inhc en ik heb goede ogen.
Fire69 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:11:
[...]

Dit heb ik hier zelf ook al verteld, maar als je even googled kan je zien dat er wel effectief een B-variant is die enkel voor Engeland bedoeld is. :)
Ja, maar of dit wat uitmaakt is nog maar de vraag.

Ik heb een F en een EA en ze hebben beide garantie/reparatie aan huis. Ik neem aan dat de F de Franse versie is en blijkbaar maakt dat niet uit.
Fire69 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:44:
[...]

Check je even of het de handleiding van de 81E is, want ik kan het op mijn tv niet vinden hoor ;)
Je hebt gelijk Fire, bij de PZ81E wordt IFC inderdaad niet genoemd in de handleiding!

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 18-12-2008 14:58 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KoffieNT schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:19:
[...]

Aah, dan nog even goed uitzoeken met IFC als je dit echt wil. de B is volgens mij voor engeland (Britain).

Een 3870 is goed, maar wat ouder. Een 4850 is misschien aantrekkelijker voor je, of eventueel een 4870.

Pinnen kan :).
Twijfel nu toch een beetje om direct een NMT te kopen ipv een dure gfx-card.
Mijn 5.1 setje aansluiten op de NMT kan gewoon neem ik aan.. Of ik neem dat ding van Western Digital in combinatie met een extern harddiskje.. Hmm, lastig allemaal ;)

is everything cool?

• Fire69
Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:43:
[...]
Je hebt gelijk Fire, bij de PZ81E wordt IFC inderdaad niet genoemd in de handleiding!
Tuurlijk, ik heb altijd gelijk. :+

En hier zie je dat de letter op het einde soms toch wel verschil maakt:
http://www.th-42pz81b.co.uk/
Zoek maar eens op IFC :)

[edit]
Zie net dat de B ook een grijze rand heeft ipv een zilveren, dus da's een heel duidelijk verschil met de E :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 18-12-2008 15:01 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Brad Pitt schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:27:
[...]

Vooralsnog is er alleen bekend dat Pioneer de panelen gaat gebruiken van Panasonic. Het lijkt mij bijzonder stug als je in een Panasonic plasma dan meteen de processing gaat krijgen van Pioneer. Die logica ontgaat mij geheel. Dit is juist een van de dingen die de tv zijn meerwaarde geeft. Een PZ90 o.i.d. met Pioneer electronica zie ik dan ook niet snel gebeuren.
De beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter. De Pioneer schermen zijn vooral beter in de zwarting (Pioneer G8 was al beter, G9 helemaal), 24p weergave, deïnterlacing en kijkhoek. Alle technieken van Pioneer worden in volgende generaties gebruikt voor Panasonic panelen en Pioneer gaat panelen van Panasonic afnemen.

Dit staat toch echt in de topic start. :)

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:43:
Kijk jij anders ff in je handleiding of je IFC hebt. Jij hebt toch de 81 en met welke letter?
Doe ik vanavond. Ik heb inderdaad de E. (dat staat iig op de doos, op de handleiding staat dat dit dezelfde manual is als de 46 en 50, of daar nu E op stond weet ik effe niet.)
FREAKJAM schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:57:
Twijfel nu toch een beetje om direct een NMT te kopen ipv een dure gfx-card.
Mijn 5.1 setje aansluiten op de NMT kan gewoon neem ik aan.. Of ik neem dat ding van Western Digital in combinatie met een extern harddiskje.. Hmm, lastig allemaal ;)
Je kunt je gewone pc er toch op aansluiten? (als mediacenter dus) Een dure GFX kaart is alleen nutting als je alle games op Full-hd wil gaan spelen.

5.1 kan als het goed is wel op zo'n NMT, al zie ik vaak dat dat via zoiets gaat;

http://www.popcornhour.es/images/index/popcorn_hour_1.jpg

• Brad Pitt
Dj-sannieboy schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:02:
Dit staat toch echt in de topic start. :)
Oh wacht, ja, en DUS is het zo! Stom van me, sorry! |:(

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KoffieNT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:04:
[...]

Doe ik vanavond. Ik heb inderdaad de E. (dat staat iig op de doos, op de handleiding staat dat dit dezelfde manual is als de 46 en 50, of daar nu E op stond weet ik effe niet.)

[...]

Je kunt je gewone pc er toch op aansluiten? (als mediacenter dus) Een dure GFX kaart is alleen nutting als je alle games op Full-hd wil gaan spelen.

5.1 kan als het goed is wel op zo'n NMT, al zie ik vaak dat dat via zoiets gaat;

http://www.popcornhour.es/images/index/popcorn_hour_1.jpg
Hmm, Ik ben totaal niet van plan te gaan gamen, het zal enkel 1080p'tjes kijken worden :)
Wat voor kaartje kan je me dan aanraden? Is een standaard dvi->hdmi kabeltje ook gewoon voldoende, of zou je voor een belkin gaan?

(sorry voor de vele vraagjes ;))

is everything cool?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Je moet een erg oud systeem hebben wil 1080p niet draaien. Een simpele dual core met een 8400GS zou (allang) voldoende moeten zijn. Voor 30 euro kun je zeker slagen voor een leuk videokaartje.

Voor kabels moet je maar eens in dit topic kijken:

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

HDMI kabels, het maakt allemaal niets uit. Persoonlijk zou ik niet de allllergoedkoopste pakken van 2 euro, maar ergens tussen de 5 en 15 euro, dan zit het echt wel goed. Het merk Monster (en anderen) verschillen totaal niets met een goedkoop merk, je koopt echt een naam, meer niet.

(ik heb een Belkin btw, doet het prima, kreeg ik van 4launch ter compensatie vanwege te late levering)

edit: Trouwens, als je toch niet gaat gamen, waarom dan een plasma? Als je de tv in een lichte kamer gaat zetten ga je zeker last krijgen van weerspiegeling, hou daar rekening mee.

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 18-12-2008 15:30 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KoffieNT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:27:
Je moet een erg oud systeem hebben wil 1080p niet draaien. Een simpele dual core met een 8400GS zou (allang) voldoende moeten zijn. Voor 30 euro kun je zeker slagen voor een leuk videokaartje.

Voor kabels moet je maar eens in dit topic kijken:

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

HDMI kabels, het maakt allemaal niets uit. Persoonlijk zou ik niet de allllergoedkoopste pakken van 2 euro, maar ergens tussen de 5 en 15 euro, dan zit het echt wel goed. Het merk Monster (en anderen) verschillen totaal niets met een goedkoop merk, je koopt echt een naam, meer niet.

(ik heb een Belkin btw, doet het prima, kreeg ik van 4launch ter compensatie vanwege te late levering)

edit: Trouwens, als je toch niet gaat gamen, waarom dan een plasma? Als je de tv in een lichte kamer gaat zetten ga je zeker last krijgen van weerspiegeling, hou daar rekening mee.
Thnx voor de snelle reply! Ik heb heel lang getwijfeld tussen LCD en Plasma, maar plasma heeft gewoon een veel beter contrast en is ook beter voor het kijken naar films en voetbal. Ik wou eerst voor een Philips ambilight gaan, maar die kon geen 1080p aan via hdmi (enkel 1080i), dus ben ik bij een plasma terecht gekomen!

is everything cool?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

FREAKJAM schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:34:
[...]

Thnx voor de snelle reply! Ik heb heel lang getwijfeld tussen LCD en Plasma, maar plasma heeft gewoon een veel beter contrast en is ook beter voor het kijken naar films en voetbal. Ik wou eerst voor een Philips ambilight gaan, maar die kon geen 1080p aan via hdmi (enkel 1080i), dus ben ik bij een plasma terecht gekomen!
Allright duidelijk. Nja als je meer kleine vragen hebt, mail me dan maar even :). Glad to help ya.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Brad Pitt schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:05:
[...]

Oh wacht, ja, en DUS is het zo! Stom van me, sorry! |:(
Dat wil ik niet zeggen, maar het lijkt me niet dat het er zomaar staat. Staat me zelf ook nog iets van bij, eens gelezen op de tweakers fp. :)

Edit: Inderdaad gelezen, betreft dit bericht: http://tweakers.net/nieuw...an-panasonic-afnemen.html waarbij staat, De beide bedrijven hebben gemeld dat ze aan een nieuw type plasmapaneel werken, waarin Pioneers Kuro-technologie met Panasonics Neopdp-systeem wordt verenigd.

[ Voor 32% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-12-2008 15:42 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KoffieNT schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:35:
[...]

Allright duidelijk. Nja als je meer kleine vragen hebt, mail me dan maar even :). Glad to help ya.
Ik heb btw een Intel Core 2 Duo E6750, met een Gigabyte GA-P35-DS3R mobo, en 4 gig ram (van het merk G.E.I.L PC6400, 800mhz). Moet toch wel voldoende zijn voor 1080p lijkt me? :P

is everything cool?

• Brad Pitt
Dj-sannieboy schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:39:
[...]
Dat wil ik niet zeggen, maar het lijkt me niet dat het er zomaar staat. Staat me zelf ook nog iets van bij, eens gelezen op de tweakers fp. :)

Edit: Inderdaad gelezen, betreft dit bericht: http://tweakers.net/nieuw...an-panasonic-afnemen.html waarbij staat, De beide bedrijven hebben gemeld dat ze aan een nieuw type plasmapaneel werken, waarin Pioneers Kuro-technologie met Panasonics Neopdp-systeem wordt verenigd.
Wel goéd lezen dan hè. PANEEL ja. Waar staat er iéts over dat Panasonic de Pioneer-electronica gaat gebruiken? Lijkt me ook niet zo logisch hè, dan wordt het namelijk:

Panasonic = Panasonic paneel + Pioneer electronica
Pioneer = Panasonic paneel + Pioneer electronica

Ehhh, ja sure. Dat Panasonic "dus" de beschikking krijgt over de Pioneer foefjes is nog helemaal niet bekend.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

FREAKJAM schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:45:
[...]

Ik heb btw een Intel Core 2 Duo E6750, met een Gigabyte GA-P35-DS3R mobo, en 4 gig ram (van het merk G.E.I.L PC6400, 800mhz). Moet toch wel voldoende zijn voor 1080p lijkt me? :P
Prima

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Brad Pitt schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat er mensen zullen zijn die het hier niet helemaal mee eens zijn ;)
Dat zal ook wel, daarvoor is dit een plasma topic.
Ik geef gewoon mijn bevindingen, ik gebruik beide door elkaar en dit is wat ik zie.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:05:
[...]

Ik heb me nu al enkele keren zitten afvragen (maar ben te lui op om zolder te gaan om het te checken :P ), staat dit effectief in de manual? Of is het gewoon iets dat van forum naar forum zwerft? :)
Ik heb me er zelf echt wekenlang aan lopen ergeren, totdat iemand me op AVS me hierop wees. Het is zeker geen verhaaltje... Mogelijk dat niet iedereen het even snel ziet, maar als je een beetje kritisch kijkt, zie je het echt. Zet maar eens een Universal film op, en kijk meteen bij het begin heel goed naar je balken boven en onder aan beeld. Je ziet deze fluctueren naarmate het logo op het scherm verschijnt!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Ferry34
Fire69 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:00:
[...]

Tuurlijk, ik heb altijd gelijk. :+

En hier zie je dat de letter op het einde soms toch wel verschil maakt:
http://www.th-42pz81b.co.uk/
Zoek maar eens op IFC :)

[edit]
Zie net dat de B ook een grijze rand heeft ipv een zilveren, dus da's een heel duidelijk verschil met de E :)
Zeker: er zijn wel meer verschillen bij toestellen met n andere eindletter.

Ik reageerde echter op de stelling dat een B geen garantie/reparatie heeft en dàt kan je noet concluderen. (ik heb ook altijd gelijk ;) )

• Ferry34
psy schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:36:
[...]

Ik heb me er zelf echt wekenlang aan lopen ergeren, totdat iemand me op AVS me hierop wees. Het is zeker geen verhaaltje... Mogelijk dat niet iedereen het even snel ziet, maar als je een beetje kritisch kijkt, zie je het echt. Zet maar eens een Universal film op, en kijk meteen bij het begin heel goed naar je balken boven en onder aan beeld. Je ziet deze fluctueren naarmate het logo op het scherm verschijnt!
Ligt dat niet aan de bron?

Het intro van Universal staat bijv bekend om zn enorme judder.
Heel veel mensen zeiden dat ze dachten dat hun tv veel judder liet zien, maar iedereen zag dit vooral in dit shot.

Overigens hoorde ik al eerder van iemand die vond dat t zwart van zn px fluctueerd. Ik zal zelf vanavond s kijken met blu-ray.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
psy schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:36:
[...]

Als ik geen licht heb in de ruimte waar ik tv kijk, dan vind ik het zwart gewoon nog steeds veel te lichtgevend. Zelfs bij de BluRay van The Dark Knight. Bij dvd's is het nog iets erger. Ik heb nu tijdelijk een lampje achter de tv gezet, om te kijken of LED's erachter bijvoorbeeld wat zullen helpen.

Het ziet er nu al wel wat beter uit moet ik zeggen. Ik heb het zwart echter nog niet zien "flikkeren" zeg maar. Is dit niet toevallig in de Eco stand ofzo?
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies