Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
EvertonPride schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:14:
Hier nog een beloofde pic van mijn 42PX80 op de nieuwe TVmeubel. Sorry dat de kwaliteit beperkt blijft.
Beetje offtopic, waar heb jij die tv meubel vandaan? Zoiets zoek ik.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

OnsDenis schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:14:
[...]

Beetje offtopic, waar heb jij die tv meubel vandaan? Zoiets zoek ik.
Het ziet eruit als een LACK tafel van de IKEA.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de tv erg laag staan zo eerlijk gezegd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Klopt, de zwartbruine lacktafel van IKEA. Salontafel van die serie is zelfs maar 35,-. Ideaal ;)

@TweakerNick: Ik heb altijd geleerd om ietsje naar beneden naar een scherm te kijken. Op dit moment ben ik er tevreden over misschien dat ik hem in toekomst nog eens ietsje hoger zet maar ik ga hem niet aan de muur hangen.

[ Voor 53% gewijzigd door EvertonPride op 10-12-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik de panasonic tv gelijk op hdmi kan laten gaan zodra ik de interactive box van kpn aanzet ?
nu moet ik elke keer handmatig de tv op extern hdmi 1 zetten..... niet egt ideaal :(
ik heb gehoord dat er ergens een fabrieksinstelling moet zijn waarmee je dit kan aanpassen...

kan iemand me helpen >?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-12-2008 14:44 . Reden: Aanhef en/of danken/groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:04:
weet iemand hoe ik de panasonic tv gelijk op hdmi kan laten gaan zodra ik de interactive box van kpn aanzet ?
nu moet ik elke keer handmatig de tv op extern hdmi 1 zetten..... niet egt ideaal :(
ik heb gehoord dat er ergens een fabrieksinstelling moet zijn waarmee je dit kan aanpassen...

kan iemand me helpen >?
In het hotel menu moet dat kunnen. Zie de TS.
Dit dus:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Zoeken :)...

offtopic:
en zie mijn signature

[ Voor 25% gewijzigd door een moderator op 11-12-2008 14:44 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:15:
[...]

In het hotel menu moet dat kunnen. Zie de TS.
Dit dus:

[...]
Zoeken :)...

offtopic:
en zie mijn signature
hhmmm heb net het hele menu door zitten spitten..... kan je me vertellen waar ik deze optie kan vinden :

hotel menu ???

dan kan ik ermee aan de gang :P

[ Voor 45% gewijzigd door een moderator op 11-12-2008 14:45 . Reden: Aanhef en/of danken/groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Komaan mensen, klein beetje moeite doen is nog nooit iemand van gestorven :/

Staat gewoon in de Startpost, altijd een aanrader om die even de lezen ;)

Op de TV V- en tegelijk 3X AV op de afstandsbediening drukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 2e keer: geen groeten op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:44:
heb bij FOKA in rotterdam paar tv's staan bekijken, jammer genoeg stonden ze allemaal op crap component beeld aangesloten, dit deed vooral de 50ps550 en de 50pz80 niet veel goed!

maar waar ik voor kwam was de 46pz8, zit namelijk nog te twijfelen tussen de 42px80, pz80, en de 46pz8

t liefst pak ik de 46 inch mee, dat vind ik een mooie tussenmaat! nu zag ik na het instellen van de 46pz8 en de 46pz80 eigenlijk geen verschil.. terwijl die wel zichtbaar zouden moeten zijn lijkt mij..? iemand ervaringen of meningen over de 46pz8, waarom zou ik die bijvoorbeeld NIET moeten kopen? (dat hij maar 2x hdmi heeft is geen issue)

46pz8
20.000:1 contrast tegenover 30.000:1 van de pz80
ikzelf heb sinds een kleine week de 46pz8 en ben er zeer tevreden mee, speel er momenteel enkel games op, aangezien er op m'n kamertje nog geen distributie voor handen is... Het beeld is zeer mooi en het geluid is meer dan degelijk! De bastonen in het geluid zijn standaard soms wel wat hard, maar daarvoor hoef je slechts een sliderbalkje in het menu te verschuiven en problem fixed. Het enige minpuntje die ik persoonlijk ondervind is het gebrek aan een derde hdmi aansluiting, nuja een hdmi switcher ertussen en yet again, problem fixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:33:
Komaan mensen, klein beetje moeite doen is nog nooit iemand van gestorven :/

Staat gewoon in de Startpost, altijd een aanrader om die even de lezen ;)

Op de TV V- en tegelijk 3X AV op de afstandsbediening drukken....
bedankt !!! bedankt !!!!

heb het voor elkaar

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 11-12-2008 14:45 . Reden: Aanhef en/of danken/groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
EvertonPride schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:14:
Hier nog een beloofde pic van mijn 42PX80 op de nieuwe TVmeubel. Sorry dat de kwaliteit beperkt blijft.

[afbeelding]

Nu een vraag nog. Ik zit nu bijna 2 weken op cinemamode te kijken. Voor TV kijken is dat niet zo'n probleem maar voor spellen op de 360 is dat toch iets te donker. Ik heb dus af en toe een spel op normaal gespeeld (contrast 60%). Hoelang moet ik nog ongeveer 'voorzichtig' blijven? Ik wil namelijk graag spellen op dynamisch gaan spelen (contrast 100 % en koel).. en TV kijken op normaal (contrast 60%). In het begin dacht ik dat ik juist van rustig hield en lekker op cinemamode maar ik merk toch dat ik veel meer details zie als ik hem op dynamisch of normaal heb staan.

Of is het ook niet goed voor de TV als je hem na de 'voorzichtigheidsperiode' hem bij spellen op dynamisch gaat zetten? Ik heb de TV gemiddeld 5 uur per dag aan. 5 uur x 12 dagen is 60 uur op dit moment. Hoelang heb ik nog te gaan? ;)
Tv en meubels zien er erg mooi uit!

Waarom zet je de helderheid niet hoger als je het beeld te donker vindt?
Heb je het bij alle games, want vaak kan je dit in het menu van een game ook aanpassen en misschien staat die daar te donker?
Persoonlijk vind ik dynamisch een gruwel en is alleen n setting voor in de winkel. In mijn ogen wordt het hele beeld om zeep geholpen.

Wat voorzichtig zijn betreft: als je geen last hebt van image retention is er niets aan de hand en kan je de tv instellen zoals jij wilt!
Heb je echter het contrast heel hoog gezet en krijg je last van hardnekkige image retention, dan weet je dat je t iets lager moet zetten.

Met welke kabel is de xbox aangesloten?

Ik heb vanavond ook mn TH42PX80 in de huiskamer geïnstalleerd: wat een mooie tv zeg! Ik vind het echt een plaatje, die rand onder het beeld is ook mooi. Hebben ze die soms donkerder gemaakt?

Bij de champions league voetbalwedstrijd zag je al echt diepte in het beeld, geweldig!
Wèl ga ik morgen meteen de hd decoder met hd pakket halen, want ik zie wel de beperkingen van gewone digitale tv met scart als ik van dichtbij kijk. Sommige zenders zijn heel erg mooi, maar andee zijn toch iets minder.
De xbox zag er nu al geweldig uit, maar heb nog niet echt gespeeld. FF gekeken hoe Top Spin eruit zag, omdat ik moest wachten met tvzenders bekijken omdat ik nog iets aan het opnemen was via mn oude crt.
Echt bijzonder veel tv voor dat geld!

Mensen die het lack-meubel te laag vinden, ik heb voor deze tv een hoger meubel gekocht (mn 50 inch staat wel op een Lack), ook bij Ikea.
Het is de Bestä Jägra, heeft 2 lades en kost €99.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 11-12-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajbu
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ik heb sinds kort een Panasonic 37PX80. Hiervoor heb ik een Conax kaart gekocht en een KPN smartcard. Op zicht werkt dit goed maar het lukt me niet programmagids functie aan de praat te krijgen. Ik heb hiervoor een tijdje ge-searched maar niets gevonden. Wel een referentie naar een 'truc' om de epg aan de praat te krijgen op de 37PX80, maar niet gevonden hoe.
Zijn er mensen die de EPG (of de digitenne variant daarvan) via KPN/Digitenne hebben? Is het mogelijk dit aan de praat te krijgen of is dit totaal onmogelijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:30:
[...]

ikzelf heb sinds een kleine week de 46pz8 en ben er zeer tevreden mee, speel er momenteel enkel games op, aangezien er op m'n kamertje nog geen distributie voor handen is... Het beeld is zeer mooi en het geluid is meer dan degelijk! De bastonen in het geluid zijn standaard soms wel wat hard, maar daarvoor hoef je slechts een sliderbalkje in het menu te verschuiven en problem fixed. Het enige minpuntje die ik persoonlijk ondervind is het gebrek aan een derde hdmi aansluiting, nuja een hdmi switcher ertussen en yet again, problem fixed...
Tof dat je even reageert!! wat ik me afvraag.. was de voorkant nou glanzend zoals de px80 serie of mat zoals de px8 serie? glanzend toch?

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 17:07

KoffieNT

banaan

Hij is binnen! :D, de 42pz81(E). Ik ben blij dat ik niet groter heb gekozen omdat ik er nu 30cm vanaf zit bij het typen. Bij gamen is dit zeker groot genoeg, en voor een (hd/bluray)dvdtje vanaf de bank ook. (nu even sparen voor een mooi draadloos toetsenbordje a la dinovo edge/mini, zodat ik straks op de bank in mn kamer kan gaan msnen/internetten/enzovoort.)

http://img214.imageshack.us/my.php?image=35597545ah1.jpg (sorry voor gare foto)

Dit zijn mn instellingen die ik nu de komende 2 weken ofzo ga gebruiken, daarna zet ik ze wat hoger.

http://img372.imageshack.us/my.php?image=86411815jr3.jpg

Heb er Crysis heel even op gedaan, op 1600x900 (zonder AA), het ziet er nu al echt heel mooi uit, en al helemaal als het contrast wat hoger staat. Nu sparen voor een nog dikkere videokaart voor ultimate graphics.

Ik heb wel een vraagje. Ik heb mn pc via een dvi>hdmi - hdmi-kabel aangesloten, het beeldscherm staat ook netjes op 1920x1080 :). Enige is dat hij een soort van gezoomed is, en ik krijg het maar niet goed. Het beeldformaat staat op "auto" (16:9), maar hij wil maar niet uitzoomen, kan ook nergens een 'custom' formaat instellen.

Een paar fotos ter verduidelijking:

http://img372.imageshack.us/my.php?image=91450411va9.jpg

http://img214.imageshack.us/my.php?image=98865878kd4.jpg

http://img158.imageshack.us/my.php?image=39898498vd0.jpg

Let bij de fotos niet op de tafel waar hij op staat, dit is nog in mn oude huis, @ testmodus. Straks met een nieuw bureau etc ziet het er al een stuk beter uit :D.

Btw gewone tv via een analoog signaal ziet er echt NIET uit gewoon, pixelrama (komt 1; door sowieso het analoog zijn van het kanaal, 2; het nog de oude kabel van UPC, en 3; 7 meter kabel)

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 11-12-2008 00:12 ]

:D

• Ferry34
KoffieNT1.5 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:07:
Hij is binnen! :D, de 42pz81(E). Ik ben blij dat ik niet groter heb gekozen omdat ik er nu 30cm vanaf zit bij het typen. Bij gamen is dit zeker groot genoeg, en voor een (hd/bluray)dvdtje vanaf de bank ook. (nu even sparen voor een mooi draadloos toetsenbordje a la dinovo edge/mini, zodat ik straks op de bank in mn kamer kan gaan msnen/internetten/enzovoort.)

http://img214.imageshack.us/my.php?image=35597545ah1.jpg (sorry voor gare foto)

Dit zijn mn instellingen die ik nu de komende 2 weken ofzo ga gebruiken, daarna zet ik ze wat hoger.

http://img372.imageshack.us/my.php?image=86411815jr3.jpg

Heb er Crysis heel even op gedaan, op 1600x900 (zonder AA), het ziet er nu al echt heel mooi uit, en al helemaal als het contrast wat hoger staat. Nu sparen voor een nog dikkere videokaart voor ultimate graphics.

Ik heb wel een vraagje. Ik heb mn pc via een dvi>hdmi - hdmi-kabel aangesloten, het beeldscherm staat ook netjes op 1920x1080 :). Enige is dat hij een soort van gezoomed is, en ik krijg het maar niet goed. Het beeldformaat staat op "auto" (16:9), maar hij wil maar niet uitzoomen, kan ook nergens een 'custom' formaat instellen.

Een paar fotos ter verduidelijking:

http://img372.imageshack.us/my.php?image=91450411va9.jpg

http://img214.imageshack.us/my.php?image=98865878kd4.jpg

http://img158.imageshack.us/my.php?image=39898498vd0.jpg

Let bij de fotos niet op de tafel waar hij op staat, dit is nog in mn oude huis, @ testmodus. Straks met een nieuw bureau etc ziet het er al een stuk beter uit :D.

Btw gewone tv via een analoog signaal ziet er echt NIET uit gewoon, pixelrama (komt 1; door sowieso het analoog zijn van het kanaal, 2; het nog de oude kabel van UPC, en 3; 7 meter kabel)
Ziet er nu al veelbelovend uit! Analoog is inderdaad crap op zo´n groot toestel, zelfs gewone digitale zenders zijn soms niet geweldig.

Paar dingetjes: Waarom staat de taal in het menu in het engels en niet in het Nederlands?

Je hoeft alleen voorzichtig te zijn met het contrast, met de helderheid en kleur kan je dit gewoon compenseren en dus gewoon hoog zetten.
(waarom staat die op eco?)

Om de overscan uit te zetten moet je in het Menu de Beeldscan Uitzetten!

Veel plezier ermee!

• Fire69
- Je aspect ratio op Auto zetten
- Menu - Beeld
- Beeldscan => uit

Probleem met het zoomen opgelost ;)

[edit]
Crap, ik moet refreshen voordat ik post :P
Ferry34 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:41:
[...]
Paar dingetjes: Waarom staat de taal in het menu in het engels en niet in het Nederlands?
[...]
Waarom niet, mijne staat ook op Engels. Ik haat Nederlandstalige apparaten :)
[...]
(waarom staat die op eco?)
[...]
Die mode maakt gebruikt van de lichtsensor van de TV. Kan handig zijn, als je de tv overdag redelijk helder moet zetten, maar hem dan 's avonds te helder vindt.

[ Voor 81% gewijzigd door Fire69 op 11-12-2008 08:48 ]

• Ferry34
Beter 2 keer dan geen antwoord Fire! :)

Koffie: die overscan is er voor de tv uitzendngen. Als je de overscan uit hebt staan en je ziet bovenin het beeld bij het kijken naar tv wat vreemde lijnen en storingen, dan zet je de beeldscan ff aan.
Bij tvzenders zit er info boven/onder het beeld (teletetekst) wat je dus niet zou mogen zien, daarom hebben tv's overscan.

Het is me overigens een raadsel waarom het beeldscan heet, vind het geen logische benaming.

Ik ben bang dat het dan gaat flikkeren zoals bij dynamische contrasten van Samsung, maar dat is niet zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 11-12-2008 08:56 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Allright guys, thanks. Straks meteen proberen :D.

Hij staat op eco omdat me dat een 'veilige' mode leek, maar die kan dus ook meteen op alle andere modes? (normal/dynamic/cinema..)

Heb het contrast nu gewoon op 0% staan, best donker beeld, maar ook wel rustig. Kan het bijvoorbeeld ook op ongeveer een kwart van het balkje zetten denk ik he, zonder dat er schade optreed? Een NOS-logo of een GTA4-map ofzo. (in mijn geval is het niet erg dat hij zo laag staat, heb toch een donkere kamer.)

Kleur enz had ik ook maar laag gezet, maar die zal ik vanavond ook eens wat hoger zetten dan.

Gisteren nog een paar games gedaan, GTA4 (1600x900), ik mis echt gewoon AA in die game, Crysis(1600x900), en Race07 (1920x1080) (met de g25 ervoor), en dat is echt gruwelijk :D. Het is niet het allermooste spel, maar van zo dichtbij op zo'n scherm = whii.

Enige was dat Battlefield 2 en GTR2 niet wilde opstarten, maar dat ga ik vanavond ook proberen op te lossen.

Paar hd-filmpjes gecheckt, Earth= :9~

Ik zet mn menus altijd op engels, vind Nederlands altijd zo'n gaar vertaalde taal, kan het niet anders zeggen.

Had het boekje nog even doorgelezen, daar staat ook dat je geen stilstaande beelden moet tonen op de tv, en dat, als er ooit iets inbrandt, dit niet onder de garantie valt, vind ik eigenlijk stom, maja.

Tot nu toe: _/-\o_

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Ik speel mijn spellen ook op "normaal".

Bij "Dynamisch" zie ik opeens "details" die ik helemaal niet wil zien. Het wordt allemaal net iets te scherp waardoor onvolkomenheden gaan opvallen.

Gears of War2 ziet op op "Normaal"+"Cool" perfect uit. "Cinema" is te donker voor games.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:20:
Ik vind de tv erg laag staan zo eerlijk gezegd :|
Lees mn vorige post ff over het andere ikea kastje, Het is de Bestä Jägra, heeft 2 lades en kost €99 en is er ook in het wit en zwart/bruin.
Let op de handige (zachte) wielen eronder, handig als je m iets moet draaien.

ik gebruik voor mn 50 inch ook de lack, maar voor de 42 was het te laag en dit is die andere:

(mn oude tv, toch ook 72cm, staat er nog naast ;)

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/oudennieuw2.jpg

Ook hier net klaar met behangen, salontafel wordt nog vervangen door een kleinere, iets lagere.
Jammer dat die Lack niet in beuken is. (en tot zo ver eigen huis en tuin _O- )

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 11-12-2008 13:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:10:
Ik heb hier een gevalletje "flink balen".... net een nieuwe tv aangesloten bij m'n ouders (42PX80) maar nu staat er een gele streep op het beeld :-S 8)7 :'(

Iemand al zoiets meegemaakt? Zal wel terug moeten naar die shop... maar die zijn d'r morgen pas weer.... Hij is iig rechtop vervoerd en verder is er door mij niks gebeurd. Beeld is zo ook als je niks op de tv aansluit, dus alleen het menu bekijkt bv.

Hier wat pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

garantie gevalletje waarschijnlijk.... maar ik baal er dus wel van....

Maar iemand een idee wat het probleem is?
kan hem zaterdag omruilen gelukkig. Maar iemand een idee waar dit door komt?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:02:
[...]

Als je het zelf niet gaat oplossen, moet je het probleem gewoon als probleem zien dat je uitbesteed. Niet moeilijker maken dan het al is ;)

3kwp pvoutput

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:02:
[...]

Ja. hij is stuk :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het zal ongetwijfeld wel el een keer ter sprake zijn geweest maar hoe zit het nu met die modellen met een E erachter. Ik las ergens dat dit modellen uit Duitsland zijn en dat de garantie in zoverre beperkt is dat je bij een defect de tv zelf naar Panasonic Duitsland dient te laten vervoeren.

Een webwinkel als Goedkoopste.nu adverteert bijvoorbeeld met plasma's afkomstig van Panasonic NL !! Ik heb mijn 46PZ80 bij Wehkamp besteld en daar staat dus een E achter het typenummer.

Overigens leveren de meeste webwinkels de modellen met een E achter het typenummer.

Verwijderd

E = Europa

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ik ga voor zover ik nu weet voor de TH-42PZ85.
TV kijken doe ik nooit en ga ik ook nooit doen.
Vanf pc kijk ik op scherm alleen HD/Bluray en wil ook GTR2 en Fsx Flightsim gaan spelen.
Ik verwacht ook dat ik de LCD 275T Samsung de deur uit zal doen op den duur.

De 42PZ800 is in prijs veel te duur en dat alleen maar door vooral de optie
Digital Cinema Colour en Deep Colour.
Dat verschill lijkt me het niet in prijs waard. En budget laat niet toe.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan.

(Ik heb al wel gezien dat HD vanaf pc echt prachtig is op 37" 1024x720) (??!!)
(Inderdaad vanaf pc zoals JvS hieronder al opmerkte 1280x720 :P

Klopt het dat ik dus beter de PX reeks kan laten liggen omdat die resolutie niet mooi is als ik vanaf pc wil gamen wat dan alleen kan op resolutie 1024x768 wat er niet uit ziet op zo`n groot scherm lijkt me?
Wordt HD werkelijk mooier dan dat het al is op 1024x720? ( 1280x720 vanaf pc :*)
(Prijsverschil is weinig maar scheelt wel weer natuurlijk!)

Tuurlijk ga ik ook nog kijken in de winkels!

[ Voor 6% gewijzigd door JohnB op 11-12-2008 22:52 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee klopt niet. Je stelt je PC gewoon in op 1280x720 en dat ziet er op een meter of 2,5 of meer prima uit.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik begrijp dat de E voor Europa staat alleen zijn er dus een hoop mensen die beweren dat die Europese modellen bij Panasonic Duitsland vandaan komen en dat Panasonic Nederland daar geen of beperkte garantie op geeft en consumenten doorverwijst naar Panasonic Duitsland.

Ik twijfel er aan of dit echt zo is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MegaJurk schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:48:
[...]

Ik begrijp dat de E voor Europa staat alleen zijn er dus een hoop mensen die beweren dat die Europese modellen bij Panasonic Duitsland vandaan komen en dat Panasonic Nederland daar geen of beperkte garantie op geeft en consumenten doorverwijst naar Panasonic Duitsland.

Ik twijfel er aan of dit echt zo is.....
Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik laatst zelf naar Panasonic NL gebeld en gevraag of je aan de laatste letter achter het type kunt zien of het een Nederlands model is en het antwoord was NEEN.
Daarna vroeg ik of je kunt zien of je recht hebt op 2 jaar garantie en reparatie aan huis en of dit bij een internetwinkel nooit het geval is en het antwoord was NEEN.

Je kunt dit alleen checken door het serienummer van de tv door te bellen naar Panasonic.
Op de vraag hoe ik nu kan checken of de internetwinkel inderdaad een Nederlands model met reparatie aan huis verkoopt was het antwoord: vraag het aan een verkoper van de internetwinkel of de tv deze garantie heeft.

Mijn panasonic uit de winkel had een F aan het eind, de TH50PV70F dus.
Mn andere heeft EA aan het eind, de TH42PX80EA.

Mijn logische beredenering zou kunnen zijn dat Europesche modellen wel de reparatie garantie hebben, want ik ga er vanuit dat de F Frankrijk betekent en EA Europa.
Ik weet absoluut niet of dit zo werkt, want ik weet niet welke letters er allemaal in omloop zijn.

Het zou echter net zo goed kunnen zijn dat er gewoon modellen via Panasonic NL worden ingevoerd en er dus een bedrag betaald wordt voor de garantie, maar dat er ook internetwinkels zijn die parallel importeren zonder deze kosten af te dragen en dat deze de garantie niet hebben.
De toestellen hebben wel 2 jaar garantie, maar niet de reparatie aan huis dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 12-12-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
WinnieXX schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:33:
Ik ga voor zover ik nu weet voor de TH-42PZ85.
TV kijken doe ik nooit en ga ik ook nooit doen.
Vanf pc kijk ik op scherm alleen HD/Bluray en wil ook GTR2 en Fsx Flightsim gaan spelen.
Ik verwacht ook dat ik de LCD 275T Samsung de deur uit zal doen op den duur.

De 42PZ800 is in prijs veel te duur en dat alleen maar door vooral de optie
Digital Cinema Colour en Deep Colour.
Dat verschill lijkt me het niet in prijs waard. En budget laat niet toe.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan.

(Ik heb al wel gezien dat HD vanaf pc echt prachtig is op 37" 1024x720) (??!!)
(Inderdaad vanaf pc zoals JvS hieronder al opmerkte 1280x720 :P

Klopt het dat ik dus beter de PX reeks kan laten liggen omdat die resolutie niet mooi is als ik vanaf pc wil gamen wat dan alleen kan op resolutie 1024x768 wat er niet uit ziet op zo`n groot scherm lijkt me?
Wordt HD werkelijk mooier dan dat het al is op 1024x720? ( 1280x720 vanaf pc :*)
(Prijsverschil is weinig maar scheelt wel weer natuurlijk!)

Tuurlijk ga ik ook nog kijken in de winkels!
Niet alleen vanaf 2.5 meter, maar ook vanaf 0.5 meter ziet het er fantastisch uit (1366x768).
Xbox360 Ace Combat 6, hdmi op 1080p input. Oude foto

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/acecombat2.jpg

En inderdaad: ik heb geen pc monitor meer, waarom zou je? Bureaublad pc (wallpaper Luis Royo: geweldige kunstenaar. Heb net 2 posters van hem binnen...google maar s)

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nieuweinrichting1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Gister was het nog gelukt met die overscan uit zetten. :)

Het stond trouwens niet bij beeld, maar bij instellingen.

Gister ook nog Brothers in Arms: Hell's Highway gedaan op 1920x1080, wow..echt heel mooi. Het lijkt mij gewoon een kwestie van welke game je speelt. GTA4 is sowieso slecht geript van de 360, je moet dikke hardware hebben wil je Full-hd kunnen spelen, en zelfs kan dat, dan mis je gewoon AA in die game.

Wat mij (en een vriend van mij) een beetje tegen vonden vallen was de xbox360..hij had hem meegenomen (component versie) en we kregen hem niet op 1080p, alleen 720p of 1080i, daarnaast was het net te veel karteltjes hier en daar, of gewoon; niet zo mooi (gta4, devil may cry 4 demo. Halo 3 en COD 4 zagen er dan nog wel redelijk uit. Volgende week komt een andere vriend met zn ps3 (hdmi) en ik denk dat dat wel heel erg mooi gaat worden.

En om de een of andere reden was gewone (analoge) tv een stuk beter gisteren, nja beter, kijkbaarder..

[ Voor 12% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:09:
Wat mij (en een vriend van mij) een beetje tegen vonden vallen was de xbox360..hij had hem meegenomen (component versie) en we kregen hem niet op 1080p, alleen 720p of 1080i
Component ondersteund helemaal geen 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 11-11 de th42pz85 aangeschaft....eindelijk.
en wat een beeld, echt super, zowel analoog als digitaal.

het enige wat ik heb is dat als we de tv uit standby halen na playstation3 of htpc gebruikt te hebben zijn alle zenders weg.
en als ik opnieuw zenders ga zoeken vindt hij alleen 1 kanaal zdf(duits).als ik alleen de tv uitzet(knop) en 2 minuten later weer aan zijn de zenders vaak weer terug?

iemand anders ook iets dergelijks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:42:
[...]

Nou, dat was dus de vraag. Ik heb effe flink gegoogled en de meningen zijn verschillend.

Hier staat dat er via component een 'hd-signaal' gestuurd kan worden.

http://gear.ign.com/articles/735/735860p1.html

Hier staat inderdaad dat xbox via component hooguit 1080i kan zijn:

http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

En hier is er weer een discussie over.

http://forums.cnet.com/52...=271327&messageID=2626839

http://www.eurogamer.net/...osts.php?thread_id=101873

Lijkt mij ook vrij duidelijk, max via component = 1080i, maar toch zeggen sommige mensen dat het aan de tv ligt. (of de tv dan 1080p accepteerd over component of niet bedoel ik dan)

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wikipedia:
Component video is capable of carrying signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p, and new high definition TV's support the use of component video up to their native resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:46:
[...]

Nou, dat was dus de vraag. Ik heb effe flink gegoogled en de meningen zijn verschillend.

Hier staat dat er via component een 'hd-signaal' gestuurd kan worden.

http://gear.ign.com/articles/735/735860p1.html
Dat klopt. 720p en 1080i zijn immers ook HD.
Maar ik zag nergens een vraagteken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Twijfel..... Wie kan mij uit de brand helpen. Ik lees op andere forums dat als je met name SD materiaal kijkt (en ik kijk Ziggo 'gewone' digitale TV en DVD's op mijn Pana EH-57 die overigens wel kan upscalen naar 1080i) je beter uit met een HDready scherm. Ik zou dan uitkomen op de 42PX80. Aan de andere kant: in de loop van volgend jaar zal ik een HTPC aanschaffen (met BR): is het dan verstandiger om toch te gaan voor de 42PZ80? Een Full HD zou meer rekenkracht moeten uitvoeren om alle pixels te benutten waardoor SD materiaal juist niet mooier uitkomt? Of is dit een broodje aap? Overstap naar HD kabel is niet uitgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Laatst online: 18-08-2023
Tegels schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:15:
Twijfel..... Wie kan mij uit de brand helpen.
Ik zou zeggen/doen:

gewoon nu de 42PX80 voor een euro of 700 kopen. Hier lekker TV op gaan kijken en iemand uitnodigen met een XDOOS of PS3.

De 700 Euro die je dan bespaard kan je meenemen naar volgend jaar om dan, als je je htpc in elkaar heb staan en volledig werkend hebt (5.1 out. GPU ondersteuning MKV troep) lekker een 1080P beamer kopen (Euro of 1500) bijv : Deze en een scherm van 3 Meter breed. Goed scherm kost een euro of 200.. maar dan moet je hem wel zelf uitrollen ;)

Met een beamer ga je pas echt het verschil merken tissen 720p en 1080p.. dit is namelijk met een diagonaal van 1 meter niet/nauwelijks te merken. Hier kan je dan lekker je films op kijken en gamen.. en lekker TV blijven kijken op je PX80..

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerMaert op 12-12-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Besparing van 700€ tussen een 42PX80 en een 42PZ80? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Laatst online: 18-08-2023
Owja.. dat had ik ff niet gelezen.. maar goed dan is vooral de text:

Met een beamer ga je pas echt het verschil merken tissen 720p en 1080p.. dit is namelijk met een diagonaal van 1 meter niet/nauwelijks te merken

van belang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niet iedereen heeft plaats om een beamer te gebruiken.
Voordat je zo'n advies begint te geven, moet je wel even vragen of dat mogelijk is natuurlijk.
Moest dat het geval zijn, kan je ook als advies geven om voor een 50" te gaan bvb.

Maar weer even op zijn vraag antwoorden:
Ik heb een 42PZ81 en die doet gewone digitale tv via HDMI nagenoeg perfect. HD-R en F-HD zijn helemaal perfect natuurlijk.

Maar genoeg mensen hier met een PX80 zeggen dat ook. Dus de keuze is aan jou. :)
In de winkel gaan kijken is het enige echte advies dat ik kan geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
TweakerMaert schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:40:
Met een beamer ga je pas echt het verschil merken tissen 720p en 1080p.. dit is namelijk met een diagonaal van 1 meter niet/nauwelijks te merken. Hier kan je dan lekker je films op kijken en gamen.. en lekker TV blijven kijken op je PX80..
Een beamer heeft natuurlijk normaal gesproken een contrastwaarde die niet in verhouding staat tot een beetje leuke tv. Zwart is echt zelden zwart. Als je een beetje daarvan wilt genieten zal je altijd de ruimte gehéél moeten verduisteren, echt véél meer dan je "moet" doen met een plasma-tv. Slechts een klein beetje licht en hoppa, zwart is grijs.

Buiten dat maken die dingen vrijwel altijd (teveel) geluid, iets waar ik mij mateloos aan stoor. Natuurlijk, zal de beamer-fan zeggen, daar hoor je weinig van als je een film kijkt. Natuurlijk, zeg ik dan, maar er zijn ook rustige momenten zat in elke film, en dan hoor je dat ding dus zoemen. Beide systemen hebben zo hun voor-en nadelen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:05:
[...]

Dat klopt. 720p en 1080i zijn immers ook HD.
Ja, dus daarom was dat zo vaag..
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:05:
[...]
Maar ik zag nergens een vraagteken ;)
Klopt :P, was er zelf ook nog niet uit of het nou een vraag was, of iets wat gister effe niet lukte maar wel kan, heh.
Dus het is wel 1080p? :/

Trouwens nog een vraag: Hoelang gaan de meeste mensen hier hun tv te gaan gebruiken? 2 jaar, 3 jaar, 5 jaar, totdat hij kapot is?

[ Voor 52% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:26:
[...]

Als je het zelf niet gaat oplossen, moet je het probleem gewoon als probleem zien dat je uitbesteed. Niet moeilijker maken dan het al is ;)
Ja dat is wel zo idd, maar toch ben ik altijd benieuwd naar dat soort dingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 18:36
Tegels schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:15:
Twijfel..... Wie kan mij uit de brand helpen. Ik lees op andere forums dat als je met name SD materiaal kijkt ......verhaal......(materiaal juist niet mooier uitkomt? Of is dit een broodje aap? Overstap naar HD kabel is niet uitgesloten...
Ik heb gister een 42pz-85 gehaald en ik heb op dit moment een digitale ontvanger via scart aangesloten(ook ziggo, gewoon SD-zenders ) en ik moet echt zeggen dat het er een stuk beter uitziet dan op mijn oude CRT televisie. Ik zou voor de Full-hd gaan ook met kijk op de toekomst. voor mezelf was het zoiezo een betere keus omdat ik vanaf de pc full hd materiaal ga afspelen.Scheelt ook weer blu-ray speler/brander en schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Bazvv schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:18:
[...]

Ik heb gister een 42pz-85 gehaald en ik heb op dit moment een digitale ontvanger via scart aangesloten(ook ziggo, gewoon SD-zenders ) en ik moet echt zeggen dat het er een stuk beter uitziet dan op mijn oude CRT televisie. Ik zou voor de Full-hd gaan ook met kijk op de toekomst. voor mezelf was het zoiezo een betere keus omdat ik vanaf de pc full hd materiaal ga afspelen.Scheelt ook weer blu-ray speler/brander en schijfjes.
Wat vind je van het kijken van DVD's op jouw PZ85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:08:
[...]
Buiten dat maken die dingen vrijwel altijd (teveel) geluid, iets waar ik mij mateloos aan stoor.
Mijn beamerfan hoor ik niet. Ik hoor jou wel al denken ...beamerfan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 18:36
Tegels schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:21:
[...]

nog niet geprobeerd :$ heb gister nog even een optische kabel een een DVI-HDMI kabel besteld maar heb geen losse dvd-speler, dvd's ga ik ook vanaf me pc afspelen want daar zit me surround set ook op aangesloten. Het is nog even wachten tot zaterdag(hoop ik) tot ik me kabels heb, In de winkel vroegen ze €50 voor de kabel maar dat vind ik iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Fire69 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:51:
Maar genoeg mensen hier met een PX80 zeggen dat ook. Dus de keuze is aan jou. :)
In de winkel gaan kijken is het enige echte advies dat ik kan geven. :)
Ben ik het helemaal mee eens. Waar ik dan echter tegen aanloop is dat ze natuurlijk net een andere digitale kabelontvanger hebben of een andere DVD speler, etc. Dan blijft het lastig beoordelen en om nou al mijn apparatuur mee te nemen..... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegels schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:21:
[...]

DVD's worden heel goed gescaled. Het enigste, per DVD afhankelijk is, is de ondertiteling. Sommige lettertypen worden echt enorm blokkerig terwijl bij andere DVD's de ondertiteling goed te pruimen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:05:
[...]

DVD's worden heel goed gescaled. Het enigste, per DVD afhankelijk is, is de ondertiteling. Sommige lettertypen worden echt enorm blokkerig terwijl bij andere DVD's de ondertiteling goed te pruimen is.
Mag ik er dan stilletjes vanuit gaan dat dit ook het geval is op een PZ80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb op mn nieuwe 42pz81 (geen boeiend verschil met de pz80) geen last van slechte subs ofzo, enige is dat hij ze af en toe met nogal een bigass lettertype plaatst, waardoor het niet zo mooi is. Ik had effe geprobeerd het kleiner te zetten, maar lukte nog niet, vanavond weer verder uitzoeken :D.

Wel raar is dat als ik iets HD afspeel in Winamp hij het fullscreen doet, en met VLC of Media Player Classic toch een 'dvd-breedbeeld formaat' pakt. Full-screen is natuurlijk erg gaaf.

Wat nu ook opvalt is dat een .avi eigenlijk niet meer te kijken is, een dvd gaat nog wel (van 2meter+), alleen echt HD is supermooi. (op mn oude 32" crt was avi goed te kijken, dvd gewoon zoals dvd hoort te zijn, en hd had totaal geen zin t.o.v. een gewone dvd, dat is nu dus wel anders)

Wat ik me nu ook bedenk is dat 3 hdmi poorten (waarvan 1 aan de voorkant die je nooit gebruikt) wel eens krapjes kan zijn.

xbox360 (heb ik nog niet)
ps3 (heb ik nog niet)
pc (aangesloten)
digitale tv (in mijn geval scart, maargoed)
andere hardware

3 of 4 aan de achterkant was beter geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tegels schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:18:
[...]

Mag ik er dan stilletjes vanuit gaan dat dit ook het geval is op een PZ80?
Daar mag je luid vanuit gaan ook hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:22:
Wat ik me nu ook bedenk is dat 3 hdmi poorten (waarvan 1 aan de voorkant die je nooit gebruikt) wel eens krapjes kan zijn.

ps3 (heb ik nog niet)
pc (aangesloten)
andere hardware

Beste is dan te gaan voor een surround setje die je geluid afhandeld en je ingang is voor HDMI aansluitingen. Dan nog enkel 1 HDMI naar je tv voor het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 23:52

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb op mn nieuwe 42pz81 (geen boeiend verschil met de pz80) geen last van slechte subs ofzo, enige is dat hij ze af en toe met nogal een bigass lettertype plaatst, waardoor het niet zo mooi is. Ik had effe geprobeerd het kleiner te zetten, maar lukte nog niet, vanavond weer verder uitzoeken :D.

Wel raar is dat als ik iets HD afspeel in Winamp hij het fullscreen doet, en met VLC of Media Player Classic toch een 'dvd-breedbeeld formaat' pakt. Full-screen is natuurlijk erg gaaf.

Wat nu ook opvalt is dat een .avi eigenlijk niet meer te kijken is, een dvd gaat nog wel (van 2meter+), alleen echt HD is supermooi. (op mn oude 32" crt was avi goed te kijken, dvd gewoon zoals dvd hoort te zijn, en hd had totaal geen zin t.o.v. een gewone dvd, dat is nu dus wel anders)

ps3 (heb ik nog niet)
pc (aangesloten)
andere hardware

avi's via mijn pch vallen me juist alles mee. Het verschilt een beetje per XviD filetje maar op mijn 42pz80 ziet het er prima uit! Maar eerlijk is eerlijk: HD content blijft de bom. Verder een bevestiging van wat we eigenlijk al wisten: 1080p of 720p maakt niet heel erg veel uit op 42".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:42:
[...]

Component ondersteund 1080p en dat is 100% zeker. Een xbox360 stuurt GAMES op 1080p uit via componenten.

De ellende is alleen dat de meeste hdtv's geen 1080p via componenten als input accepteren.
De Samsungs doen dit meestal wel (net als op vga) en sommige Sony's. De Panasonics kunnen dit alleen over hdmi.

Vanwege kopieerbeveiliging wordt bij de xbox360, wanneer je een hd-dvd gaat bekijken via de hd-dvd add-on, gelimiteerd tot 1080i

ps3 (heb ik nog niet)
pc (aangesloten)
andere hardware

Bij gewone dvd's hebben ondertitels een lagere resolutie en dit kan behoorlijk blokkerig en lelijk worden.
Bij blu-rays heb je dat niet en zijn de ondertitels wèl heel mooi.

Let op bij je full screen koffie!
Die zwarte balken boven en onder het beeld horen er te zitten! Dit komt omdat een bioscoop een andere beeldverhouding heeft dan onze breedbeeldtv's. De tv's zijn natuurlijk 16-9 maar een bios is 2.35:1.

Daarom zie je vaak zwarte balken. Soms zie je echter op de achterkant van het dvd doosje beide formaten staan en kan je m wel beeldvullend zien.
Het oprekken van een 2.35:1 is niet de bedoeling en je krijgt beeldkwaliteitsverlies en de verhoudingen kloppen niet meer!

Dvd's vond ik bij mn 50 inch nogal tegenvallen, ik kijk gelukkig alleen maar hd. 1 keer heb ik een avi gekeken, wat was dat lelijk zeg!
Op mn 42 inch hebben mn vriendin en ik wat opgenomen dingen bekeken van de dvd recorder en dat zag er bijzonder goed uit!
Het is dan waarschijnlijk toch de grootte van de 50 inch die het teveel oprekt. Ik ga vandaag s verder testen op de 42 met wat dvd's! (edit: en inderdaad; stukje Dances With Wolves gekeken en dat zag er erg goed uit. Veel mooier als op mn 50).

Als je later hdmi inputs tekort komt, koop je een hdmi switch. De optie van Tweakernick met de receiver is natuurlijk nog beter.

[ Voor 87% gewijzigd door Ferry34 op 12-12-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:45:
[...]

Beste is dan te gaan voor een surround setje die je geluid afhandeld en je ingang is voor HDMI aansluitingen. Dan nog enkel 1 HDMI naar je tv voor het beeld :)
Aha oke :), zal daar t.z.t. eens naar kijken dan.
Lt. Marx schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:11:
[...]

avi's via mijn pch vallen me juist alles mee. Het verschilt een beetje per XviD filetje maar op mijn 42pz80 ziet het er prima uit! Maar eerlijk is eerlijk: HD content blijft de bom. Verder een bevestiging van wat we eigenlijk al wisten: 1080p of 720p maakt niet heel erg veel uit op 42".
Ah, dan zal het misschien aan de avi's hebben gelegen. (Fifth Gear en een of andere film), American dad en andere tekenfilms (die .avi zijn) zien er daarintegen wel gewoon fatsoenlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:31:
[...]

Component ondersteund 1080p ... ...Als je later hdmi inputs tekort komt, koop je een hdmi switch. De optie van Tweakernick met de receiver is natuurlijk nog beter.
Dus als je xbox (component) hebt en er geen Samsung bij, dan kun je nooit Full-hd gamen? :/

Ik vond dat de verhouding aardig klopte met het iets uitgerektere beeld, in mijn geval dus. (Wanted 1080p was dat, Earth-episodes zijn sowieso full-screen, dat is tot nu toe het mooiste wat ik op de tv heb bekeken.) Heb ook nog een Blu Ray demo ofzoiets gedownload, vanavond effe bekijken.

*noted: hdmi-switch of reciever

edit: oeps dubbelpost :P, dacht dat ik edit'te

@hieronder: http://www.elektronica-online.nl/?content=9656 bijvoorbeeld? Weet alleen niet of dat nou echt een kwaliteitding is.

Deze; http://www.pioneer.nl/nl/...e/VSX-AX4ASi-S/index.html ziet er al wat beter/duurder uit.

Kwam die links tegen in: Versterker of Receiver met 5 HDMI ingangen

Al oud topic, maargoed.

[ Voor 81% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:45:
[...]

Hier ben ik ook nog naar op zoek. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:31:
[...]
Dvd's vond ik bij mn 50 inch nogal tegenvallen, ik kijk gelukkig alleen maar hd. 1 keer heb ik een avi gekeken, wat was dat lelijk zeg!
Op mn 42 inch hebben mn vriendin en ik wat opgenomen dingen bekeken van de dvd recorder en dat zag er bijzonder goed uit!
Het is dan waarschijnlijk toch de grootte van de 50 inch die het teveel oprekt. Ik ga vandaag s verder testen op de 42 met wat dvd's!
Dit ligt natuurlijk ook een beetje aan de scaler van ofwel het afspeelapparaat dan wel de tv. Ik vind zowel opgenomen content als wel DVD's er prima uitzien op 50 inch. Op zowel de PS3 als wel de Blu-ray speler heb ik upscaling uitgezet. Ben niet zo'n fan van die Madam Tussaud wassen gezichten-look die je dan krijgt. Al doet de Blu-ray speler het wel stukken beter dan de (mijns inziens op dat vlak zwaar gehype'te) PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:13

-d-

Lt. Marx schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:53:
[...]

In de 'voodelige' prijsklasse (350-450 EUR) heb je o.a. de Sony STR-DG820 en Onkyo SR-606. Beide hebben 4 HDMI inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:49:
[...]

Dus als je xbox (component) hebt en er geen Samsung bij, dan kun je nooit Full-hd gamen? :/

Ik vond dat de verhouding aardig klopte met het iets uitgerektere beeld, in mijn geval dus. (Wanted 1080p was dat, Earth-episodes zijn sowieso full-screen, dat is tot nu toe het mooiste wat ik op de tv heb bekeken.) Heb ook nog een Blu Ray demo ofzoiets gedownload, vanavond effe bekijken.

*noted: hdmi-switch of reciever

edit: oeps dubbelpost :P, dacht dat ik edit'te
Nee dat klopt. Dat is een van de redenen dat ik een xbox360 Arcade heb gekocht toen ik mn launch box opstuurde ter reparatie.
Voor een bedrag van €150 heb je tegenwoordig de verbeterde xbox met hdmi. De netjes gerepareerde launchbox (moederbord en dvdspeler vervangen en koeling geplaatst) staat nu in de huiskamer.
Lt. Marx schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:53:
[...]

Recievers die meerdere hdmi inputs hebben en daar ook het geluid uit halen zijn niet goedkoop.
Ik heb zelf dus de Onkyo 606 en die doet wel audio via de hdmi en zelfs dolby true hd en dts hd en dat is in deze prijsklasse zeer bijzonder, ruim 400 dus
Let op: de goedkopere 576 heeft ook hdmi inputs, maar daar moet je dus een aparte audiokabel inpluggen.
http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zilver-p-5529.html Iets over de 300 exl speakers

De home cinema sets met meerdere hdmi inputs, waarbij je nog een extra optisch kabel moet inpluggen zijn zeer betaalbaar.

http://www.kieskeurig.nl/...115/specificaties/287213/

Laatst zag ik het vorige model van deze voor 350, deze zijn dus inclusief speakers en dvd speler.
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:58:
[...]

Dit ligt natuurlijk ook een beetje aan de scaler van ofwel het afspeelapparaat dan wel de tv. Ik vind zowel opgenomen content als wel DVD's er prima uitzien op 50 inch. Op zowel de PS3 als wel de Blu-ray speler heb ik upscaling uitgezet. Ben niet zo'n fan van die Madam Tussaud wassen gezichten-look die je dan krijgt. Al doet de Blu-ray speler het wel stukken beter dan de (mijns inziens op dat vlak zwaar gehype'te) PS3.
Ik zal de upscaling van mn ps3 's uitzetten Brad, misschien zie ik dan ook een verbetering.

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 12-12-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:59:
Ik zal de upscaling van mn ps3 's uitzetten Brad, misschien zie ik dan ook een verbetering.
Let wel: ik ben een van de weinigen die het dan mooier vindt hoor. Mijn broer (en zijn buurman, etc.) vindt het ook way mooier als het aan staat. Je verliest dan echter bijv. facial features. Mannen hebben opeens geen stippelig twee-dagen baardje meer maar een ietwat "kunstmatig" uitziende huid. Het niet ge-upscale'de DVD-beeld ziet er uiteraard wel korreliger uit. Maar ja, zo IS die DVD dan ook nu eenmaal. Ieder zijn ding natuurlijk ook. Dit is allemaal zó suggestief dat je niet kan zeggen dat instelling-X beter IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT1.5 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:49:@hieronder: http://www.elektronica-online.nl/?content=9656 bijvoorbeeld? Weet alleen niet of dat nou echt een kwaliteitding is.
Nadeel van dat ding is dat je met de hand moet schakelen en wij luie onders (ik iig ;)) willen alles vanuit de luie stoel bedienen. Nu zijn de meeste HDMI switches met afstandsbediening € 80,- of duurder, echter kwam ik vanochtend deze tegen: http://www.computertotaal...roduct_id=13&category_id=

Een koopje, alleen vind ik die website er zo onprofessioneel uit zien dat ik niet zoveel vertrouwen in die shop heb.
-d- schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:59:
[...]

In de 'voodelige' prijsklasse (350-450 EUR) heb je o.a. de Sony STR-DG820 en Onkyo SR-606. Beide hebben 4 HDMI inputs.
Helemaal mee eens.
Ik heb mijn zinnen gezet op de STR-DG920, maar die is nog niet in Nederland verkrijgbaar. In Amerika is die erg goedkoop.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:26:
Een koopje, alleen vind ik die website er zo onprofessioneel uit zien dat ik niet zoveel vertrouwen in die shop heb.
Da's zeker goedkoop ja! Hoe kunnen ze het ervoor maken hè!

Ik gebruik zelf deze, doet zijn werk ook prima. Ziet er wat leuker uit, is echter helaas ook "wat" duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ferry34 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:59:

Recievers die meerdere hdmi inputs hebben en daar ook het geluid uit halen zijn niet goedkoop.
Ik heb zelf dus de Onkyo 606 en die doet wel audio via de hdmi en zelfs dolby true hd en dts hd en dat is in deze prijsklasse zeer bijzonder, ruim 400 dus
Let op: de goedkopere 576 heeft ook hdmi inputs, maar daar moet je dus een aparte audiokabel inpluggen.
http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zilver-p-5529.html Iets over de 300 exl speakers

De home cinema sets met meerdere hdmi inputs, waarbij je nog een extra optisch kabel moet inpluggen zijn zeer betaalbaar.

http://www.kieskeurig.nl/...115/specificaties/287213/

Laatst zag ik het vorige model van deze voor 350, deze zijn dus inclusief speakers en dvd speler.
Ik vind de 606 wel erg mooi. Vooral ook omdat hij ook de viera link heeft zodat ik hem kan bedienen met de tv afstandbediening. Jammer alleen dat als ik Full Hd content afspeel hij maar 1080i doorgeeft, of heb ik dit verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Yes! vandaag is mijn 42ZP800 binnengekomen. Morgen ophalen en meteen ophangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:27:
[...]

Let wel: ik ben een van de weinigen die het dan mooier vindt hoor. Mijn broer (en zijn buurman, etc.) vindt het ook way mooier als het aan staat. Je verliest dan echter bijv. facial features. Mannen hebben opeens geen stippelig twee-dagen baardje meer maar een ietwat "kunstmatig" uitziende huid. Het niet ge-upscale'de DVD-beeld ziet er uiteraard wel korreliger uit. Maar ja, zo IS die DVD dan ook nu eenmaal. Ieder zijn ding natuurlijk ook. Dit is allemaal zó suggestief dat je niet kan zeggen dat instelling-X beter IS.
Duidelijk!

Toch vind ik de beeldkwaliteit bij de 42 inch opvallend goed, echt een groot verschil. Ik ga s testen met die ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:40:
[...]

Jammer alleen dat als ik Full Hd content afspeel hij maar 1080i doorgeeft, of heb ik dit verkeerd begrepen?
Dat heb je verkeerd begrepen. Hij geeft HDMI signalen onaangetast door.
Andere invoer kan hij opschalen naar 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het shoppen voor een plasma voor in mn nieuwe woonkamer en ik twijfel tussen een 50" HD Ready (50PX8) of een 42 Full HD (42PZ80). Mijn voorkeur ligt bij de grootste van de 2 aangezien ik redelijk ver van mn tv af kom te zitten, zo'n 4 meter. Wat zijn jullie ervaringen met 50" HD ready? met name DVD's?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:14:
Ik ben aan het shoppen voor een plasma voor in mn nieuwe woonkamer en ik twijfel tussen een 50" HD Ready (50PX8) of een 42 Full HD (42PZ80). Mijn voorkeur ligt bij de grootste van de 2 aangezien ik redelijk ver van mn tv af kom te zitten, zo'n 4 meter. Wat zijn jullie ervaringen met 50" HD ready? met name DVD's?

Thnx!
Ik vind dat wel relaxed, omdat ik er een PC op aan ga sluiten en dan is het allemaal gewoon lekker leesbaar qua lettergrootte. Ik vind alleen 50" een te grote maat. Wellicht kan ik je twijfel nog wat versterken door de aanwezigheid van een 46PZ8 voor ongeveer dezelfde prijs te tippen!? :)

Da's mijn lievelingsmodel geworden namelijk +O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Thnx!
Ik denk dat een 50" voor in een woonkamer nogal groot is, tenzij je dus een supergrote woonkamer hebt, en/of de rest van de spullen ook groot of hightech zijn.

Ik kwam laatst bij iemand thuis en die hadden een redelijk kleine 'classic' woonkamer, met een 50" tv, dat was echt het aandachtspunt van de kamer en hoorde er eigenlijk totaal niet in thuis zegmaar.

4meter is inderdaad nogal ver weg, anders zou ik zeker zeggen de 42", niet belachelijk groot, maar zeker niet klein.

Dus idd een twijfelgevaltje..hmm :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe vinden jullie over het algemeen de kwaliteit van de 50" hd ready machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de 50pz800 sinds gisteren in mijn bezit. Als ik zoom2 aanzet om van de zwarte balken af te zijn ivm met inspelen doet hij dit de volgende keer niet automatisch. Dus start ik een nieuwe bluray heb ik gewoon de balken in beeld terwijl in het menu hij wel op zoom2 staat, zap ik dan even naar zoom1 en terug pakt ie hem pas. Is dit een bug?

Nog even mijn eerste indrukken, de tv is werkelijk spuuglelijk, maar dat wist ik van te voren. Het beeld is echter alles wat ik verwachtte en meer. Ik ben zo blij dat ik mijn lcd de deur uit heb gedaan en een plasma heb. Ik schrik alleen wel een beetje van de retentie, hopen dat dit gaat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:23:
Ik heb een vraag over de 50pz800 sinds gisteren in mijn bezit. Als ik zoom2 aanzet om van de zwarte balken af te zijn ivm met inspelen doet hij dit de volgende keer niet automatisch. Dus start ik een nieuwe bluray heb ik gewoon de balken in beeld terwijl in het menu hij wel op zoom2 staat, zap ik dan even naar zoom1 en terug pakt ie hem pas. Is dit een bug?
Je hoeft niet naar zoom 1 te zappen, maar je kunt ook gelijk op ok drukken :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Thnx!
Als je iets terug leest hier, dan kan je zien dat ik gewone dvd's op mn 50 inch TH50PV70 toch vind tegenvallen. HD zoals blu-ray en hd-dvd zijn adembenemend mooi, maar dvd's zijn een stuk minder.
Op mn TH42PX80 is de weergave van dvd's een stuk beter, echt een groot verschil!

Ik speel de dvd's op de 50 inch af via de ps3 en de dvd's worden geupscaled. De dvd's op de 42 inch speel ik af op een xbox360 op componenten en worden niet geupscaled en die zien er erg mooi uit.

Ik ga nog ff kijken of ik het op de 50 beter krijg, maar ik denk dat de 42 inch hier gewoon beter in is.
Ik zit wel dicht op mn 50 inch, 2.5 meter, en dat helpt niet echt.
Aan de andere kant moet je bedenken dat de full hd resolutie van de 42 inch ook niet echt gaat helpen, de tv moet dan ook behoorlijk gaan rekken. Het formaat is wel kleiner, maar de resolutie is hoger.
Ik zie dus dat gewone dvd's er iets beter uitzien op mn 42 inch hdready dan op mn 50 inch hdready.
(het niet laten scalen door de ps3 hielp wel wat overigens).

Neem je dvd's mee en kijk en vergelijk in de winkel.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:23:

Nog even mijn eerste indrukken, de tv is werkelijk spuuglelijk, maar dat wist ik van te voren. Het beeld is echter alles wat ik verwachtte en meer. Ik ben zo blij dat ik mijn lcd de deur uit heb gedaan en een plasma heb. Ik schrik alleen wel een beetje van de retentie, hopen dat dit gaat afnemen.
Allereerst horen die balken in het beeld te staan en moet je dus niet zoomen. (zie uitleg vorige post)

Als je veel last hebt van retention, staat je contrast misschien te hoog. Sowieso ff niet boven de 50 % zetten.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:41:
En hoe vinden jullie over het algemeen de kwaliteit van de 50" hd ready machines?
Ik kijk dus alleen HD op mn hdready en het beeld is fantastich. Zoals hierboven uitgelegd vind ik de dvd weergave minder, maar ik ben dan ook hd-dvd en blu-ray gewend en als je dat eenmaal heb gezien dan is alles minder!
Zoals ik hierboven al heb aangegeven, moet je maar s vergeijken met een 42 inch full hd als je dvd's wilt gaan bekijken want de hogere resolutie helpt dus ook niet echt.

Deze week die hd decoder van Ziggo halen, dan kan ik de gewone decoder s voor de gein op de 50 aansluiten en kijken hoe dat eruit ziet. (ik kijk geen tv op de 50, staat niet in de huiskamer).

[ Voor 52% gewijzigd door Ferry34 op 13-12-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:41:
Als je in de buurt (rond Den-Haag) woont ben je altijd welkom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 13-12-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:44:

het enige wat ik heb is dat als we de tv uit standby halen na playstation3 of htpc gebruikt te hebben zijn alle zenders weg.
en als ik opnieuw zenders ga zoeken vindt hij alleen 1 kanaal zdf(duits).als ik alleen de tv uitzet(knop) en 2 minuten later weer aan zijn de zenders vaak weer terug?
Hoi!

Ik heb gehoord dat als je pin 13 onderbreekt in je hdmi kabel dan is het probleem opgelost.
Pin 13 = CEC
Deze pin communiceert met de verschillende toestellen.
Maar er is geen standaard tussen de verschillende merken.
Dit kan je doen door onder een vergrootglas met een naald pin 13 weg te drukken in je hdmi-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 00:38
Hey allemaal

Ik zit al geruime tijd met een vraag die ik steeds niet beantwoord kan krijgen. We zijn thuis toe aan een nieuwe tv en onze voorkeur is zoals de meeste onder ons voor de Panasonic gegaan. We zijn zelf eens gaan zien in de winkels en vergeleken met andere tv's en de plasma's van de Pana schitterden boven allemaal uit (overdrijven is wel een vak van mij :P) Maar goed, omdat we garantie aan huis willen hebben en mijn ouders de tv alleen willen kopen als ze gefinancieerd kunnen betalen, heb ik gezocht waar ik de pana's in België onder deze voorwaarden kon kopen. Nu heb ik als goedkoopste winkel, vandenborre gevonden, waar de PX80 769 euro kost en de PZ8 899 euro. Ze leveren gratis aan huis en monteren het ook nog eens. Nu ben ik aan het twijfelen tussen beide, want ze verschillen niet veel qua specs (15.000 - 20.000 contrast, 3 HDMI - 2 HDMI, VGA - /, ... en van die kleine verschillen). Het grootste verschil is natuurlijk die full hd, is het die 130 euro waard is nu mijn vraag.

Normaal gezien zou ik nog niet eens twijfelen en onmiddelijk voor de PX80 gegaan zijn. Alleen had ik laatst een discussie met mijn oom (weet er veel over) en hij raadde me aan om toch toekomst gerichter te denken aangezien die TV toch minimaal 5 jaar mee moet gaan. Volgens hem heb je idd nu weinig voordeel van de full hd, maar is toch die meerwaarde waard.

Nu heb ik jullie hulp nodig:
De tv zal nog voor analoog tv gebruikt worden, maar het zal niet lang meer duren voor digitaal, voor films te kijken en xbox te spelen.
De meeste tijd zal er toch gewoon tv gekeken worden en we zitten ongeveer 4-5 meter van de tv in onze huidige inrichting. Welke zouden jullie aanraden ? En niet met de PZ80 want die komt hier in België gewoon 1100 euro !!!!!! en zoveel hebben we er niet over.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zit al geruime tijd met een vraag die ik steeds niet beantwoord kan krijgen.
Dat is toch wel bijzonder omdat die vraag minstens 500 keer gesteld en beantwoord is op dit forum.

Die PX80 doet het over 5 jaar ook nog prima. En zolang je op een grotere afstand zit dan 3m is op 42" het verschil tussen hd ready en full hd verwaarloosbaar. Dat is nu zo en over 5 jaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
JvS schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:19:
[...]
Dat is toch wel bijzonder omdat die vraag minstens 500 keer gesteld en beantwoord is op dit forum.

Die PX80 doet het over 5 jaar ook nog prima. En zolang je op een grotere afstand zit dan 3m is op 42" het verschil tussen hd ready en full hd verwaarloosbaar. Dat is nu zo en over 5 jaar ook.
Mijn vraag was of het eigenlijk die 130 euro meerwaarde waard is. Maar goed, je hebt wel gelijk. We kunnen beter voor de PX80 gaan, als de meerwaarde van 130 voor de PZ80 was, dan was het gemakkelijk beslissen, maar zoveel hebben we niet voor de PZ80. Ook is het gewoon een beter gevoel als je kunt zeggen dat je een full hd hebt en ik weet het. Het verschil is te verwaarlozen, maar de mensen die alleen full hd weten, kijken er anders over als je zegt dat het hd-ready is.

" Ah, het is maar hd ready en je hebt er ongeveer 750 voor betaald? Onze is een full hd en we hebben er maar 800 voor gegeven." |:(
Je zal wel begrijpen wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:14
Dan kun je hun vertellen dat ze veel meer aan energiekosten kwijt zijn waardoor het verschil alsnog groot word en dan komt er nog bij dat ze meestal het verschil toch niet zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Heb gisteren na veel lezen op internet en in magazines de 42px80 gekocht.
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee.

Echter er viel mij iets op tijdens het kijken naar MTV, rechtsboven zit een donkere (onderbroken) streep bij witte scenes. Dus ik al direct denken dat er iets met de tv was. Echter na het checken van de xbox en wii bleek dat het geen probleem van de tv was. Ook geen probleem van de scart kabel of ingang (of ze moeten allebei kapot zijn). Meer leek het op een probleem van MTV aangezien ik bij de andere zenders nog niks heb kunnen ontdekken. Speel dit alles af via Tele2.

Weet iemand of dit een probleem van MTV is of van MTV via Tele2.

En kan het kwaad mbt inbranden/image retention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:16
Heb ej beeldscan uitstaan? Want dan laat ie misschien van die vage lijntjes zien bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Nope dat was het niet. Het was namelijk in het beeld, een aardig stuk onder het MTV logo.
Was ook echt alleen bij MTV. Zal later vanavond nog eens kijken of het er nog is bij MTV

Edit: zit er nog steeds

[ Voor 7% gewijzigd door Amelandbor op 14-12-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels uit dat de Onkyo HTX-22HD homecinema-set het geluid bij de mooie beelden van de 37PX80 mag gaan toveren. Dan is het plaatje compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben toch voor de 656 serie van samsung gezwicht.

twijfelde tussen een pana pz80 en deze samsung (ps50a656)
een vergelijk in de winkel heeft me toch overgehaald de samsung te nemen.

Meer value voor minder geld in mijn opinie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook aan het uitkijken voor een Full HD 40-42 inch scherm.
Nu heb ik een reclame gevonden maar ik kan het type nergens terug vinden op de officiele pana sites.
Het gaat over de THD-42PF82. Met welk model zou ik het kunnen vergelijken en wat zijn dan de verschillen?
Ik krijg er dan ook 5jaar garantie bij, is dat iets waar ik soms ook op moet letten als ik een flat screen koop? Of is het overbodig?

Maarja.. dat laatste is bijzaak , het voornaamste is dat model type. THD? Waarvoor zou die D zijn? meestal is het toch een TH?
Benieuwd wat jullie er van kunnen vinden...

Edit: aangepast aan de regeltjes.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 15-12-2008 10:40 . Reden: Aanhef en/of danken/groeten is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij groeten niet op GoT
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:23:

Het gaat over de THD-42PF82. [...]het voornaamste is dat model type. THD? Waarvoor zou die D zijn? meestal is het toch een TH?
Beetje googlen levert wel iets op hoor... http://www.preissuchmasch.../Panasonic-TH-42PF82.html
Als je zelf het type invoert bij google en wat verder zoekt rolt er nog wel wat meer uit vermoed ik ;) (..maar tis iss wel wat beperkt...).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:52:
[...]
Beetje googlen levert wel iets op hoor... http://www.preissuchmasch.../Panasonic-TH-42PF82.html
Als je zelf het type invoert bij google en wat verder zoekt rolt er nog wel wat meer uit vermoed ik ;) (..maar tis iss wel wat beperkt...).
Die had ik daar net ook gevonden.. bedankt alvast. Maar ik vind niet veel specs van dat toestel. Dan kon ik het een beetje vergelijken met de 80 of 85. Zou het iets kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb aardig wat heen en weer gelezen op dit forum en de verschillende! Heb toch maar besloten om de TH-42PZ800 aan te schaffen. Beter nog, morgen komt die binnen! Heb ook gekozen om de HDX-1000 erbij te zetten als mediaplayer. Ben nu nog aan het kijken qua receiver en boxset. Mijn gedachten gaan in de richting van de Onkyo TX-SR606 of de 706. Als speakers wil ik eigenlijk zuilenspeakers hebben in een 5.1 opstelling, hierbij gingen mijn gedachten uit naar een Pioneer S-V410. Voor BR ga ik waarschijnlijk de ps3 of een BR player aanschaffen. Graag had ik jullie mening over deze setup. Als er hier geen noemenswaardige twijfels aan bod komen, zal ik het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkhied zo aanschaffen!
Het een en ander zal gaan gebeuren via Ziggo. Ben nog wel aan het kijken wat voor decoder ik in deze combinatie het beste kan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je misschien HDX1000?
Waarom deze NMT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Aan de Belgen onder ons die ook een pana hebben, hebben we ook garantie aan huis of wordt alles via de winkel geregeld. Want ik ben steeds aan het zoeken en wou een pana bij vandenborre halen omdat het dan waarschijnlijk een Belgisch model was en dacht dat ik dan garantie aan huis zou krijgen. Maar in deel 2 heb ik iets interessants gelezen over de garantie in België, maar het was me niet duidelijk genoeg.

Dit bepaalt waarschijnlijk welk pana ik ga halen. Ofwel de PX80 voor 770 bij vandenborre ofwel de PZ81voor 920 bij iishop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Mrboei: ik zou de hd ontvanger kopen van Ziggo met de hdmi.
Ik hoor dat dit nog behoorlijk scheelt in beeldkwaliteit.
Ik heb zelf nog de scartversie, maar ook ik ga de hdmi versie halen. Het verschil met analoog is al heel erg groot, maar mensen met de hdmi versie zien ook n verschil wanneer ze de hdmi versie voor de gein ff met scart aansluiten.

Muddi: analoog kijken op een hdtv kan ik sterk afraden en op de full hd is dit nog veel erger.
Zelfs gewone digitale tv kan er op de px wel s beter uitzien dan op de pz.

Toekomst: ik heb net de TH42PX80 binnen en het beeld is echt heel mooi en over 5 jaar is dat beeld net zo mooi.
En dat voor €699!

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 15-12-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-08 15:16
Mudi schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:34:
Aan de Belgen onder ons die ook een pana hebben, hebben we ook garantie aan huis of wordt alles via de winkel geregeld.
Gekocht in België = 2 jaar aan huis.
http://www.panasonic.be/h.../index.html#anker_1872991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mudi schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:34:
Aan de Belgen onder ons die ook een pana hebben, hebben we ook garantie aan huis of wordt alles via de winkel geregeld. Want ik ben steeds aan het zoeken en wou een pana bij vandenborre halen omdat het dan waarschijnlijk een Belgisch model was en dacht dat ik dan garantie aan huis zou krijgen. Maar in deel 2 heb ik iets interessants gelezen over de garantie in België, maar het was me niet duidelijk genoeg.

Dit bepaalt waarschijnlijk welk pana ik ga halen. Ofwel de PX80 voor 770 bij vandenborre ofwel de PZ81voor 920 bij iishop.
Momenteel zou er terug een actie lopen voor extra garantie, maar blijkbaar promoten ze het niet. Ze geven wel reklame voor kortingen, dat kost hen minder denk ik.
Collega van me heeft week of 2 geleden bij iishop (na expliciet ernaar te vragen) 5 jaar on-site garantie op zijn 50PZ800 gekregen. :)
(Ik weet niet of het op alle modellen geldt, en zoniet, of je bij de standaard 2 jaar garantie on-site krijgt)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 15-12-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb de Panasonic TH-42PY70, en had de Samsung 360 HDTV decoder.
Beeld is iets beter met de Samsung 360 HDTV decoder(HDMI) ,dan decoder met scart.

Ik heb de Samsung 360 HDTV decoder verkocht, omdat ik volgende week de Dreambox 8000HD binnen Krijg.
Samen met een DVB-C in het extra slot, van de Dreambox 8000HD,kan ik Ziggo, en schotel ontvangen.
Ik vind de schotel op sd uitzending scherper, dan Ziggo met de Samsung 360 HDTV decoder.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:13:
Heb aardig wat heen en weer gelezen op dit forum en de verschillende! Heb toch maar besloten om de TH-42PZ800 aan te schaffen. Beter nog, morgen komt die binnen! Heb ook gekozen om de HDX-1000 erbij te zetten als mediaplayer. Ben nu nog aan het kijken qua receiver en boxset. Mijn gedachten gaan in de richting van de Onkyo TX-SR606 of de 706. Als speakers wil ik eigenlijk zuilenspeakers hebben in een 5.1 opstelling, hierbij gingen mijn gedachten uit naar een Pioneer S-V410. Voor BR ga ik waarschijnlijk de ps3 of een BR player aanschaffen. Graag had ik jullie mening over deze setup. Als er hier geen noemenswaardige twijfels aan bod komen, zal ik het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkhied zo aanschaffen!
Het een en ander zal gaan gebeuren via Ziggo. Ben nog wel aan het kijken wat voor decoder ik in deze combinatie het beste kan gebruiken.
Orienteer je ook een op wat audioforums.
Ik vind het zonde om zo'n matig setje aan zo'n top versterker te hangen.
Neem dan een 506 en hang er bijvoorbeeld de Pioneer S-V520-W, ben je ongeveer het zelfde kwijt maar het geluid dat er uit komt is vele malen beter.

Maar dit is een tv forum ipv een audioforum dus kijk eens even ergens anders rond.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies