Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:08
Blue Sky schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:57:
Ik ben meer een lezer van dit forum en post heel erg weinig (alles wat ik zoek kan ik hier vinden zonder vragen te hoeven stellen) maar dit wilde ik wel graag met jullie delen.
Ik heb de volgende configuratie besteld:

Antec Fusion Remote Silver
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Phenom X3 8450 (vanwege postprocessing)
Scythe Shuriken
OCZ Dimm 4Gb DDR-800 CL4-4-4-15
Samsung Spinpoint 500 Gb
Skystar 2 DVB-S (die had ik nog liggen)
Sony NEC Optiarc DVD burner
Enermax PRO82+ 385 Watt voeding

Mijn doel is download content (720p) afspelen op een Panny 37PV70, dvd's upscaled spelen en streamen vanaf de dreambox. Uiteraard ook muziek afspelen :)
Alles besteld maar nog niet binnen, behalve de kast. Aangezien ik hier veel heb opgestoken verwacht ik eigenlijk weinig probs met deze config.

Grtz.
Kun jij je bevindingen van jouw systeem posten zodra je alles hebt? Ik ben met name geintresseerd in de antec fusion remote silver... Hoe het jou bevalt en met name de VFD en remote..

thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Sky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2020
peak schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:59:
[...]

Kun jij je bevindingen van jouw systeem posten zodra je alles hebt? Ik ben met name geintresseerd in de antec fusion remote silver... Hoe het jou bevalt en met name de VFD en remote..

thanks.
Dat zal ik zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Anoniem: 261170 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:02:
[...]

Met de MyMovies plugin kan ik HD films kijken in mediacenter. Werkt prima i.c.m. Haali en ffdshow..
Ook x264/mkv
Ok leuk, hoe dan? Bij mij kan MyMovies zover ik weet alleen VIDEO_TS folders lezen, hoe werkt dat dan met mkv's?

Ik heb net de hele handel weer opnieuw gedaan. Alles werkt behalve mkv's. Ik snap niet dat het bij anderen wel werkt.. Als ik in media center naar een mkv ga, in de video library, dan begint het beeld een paar seconden te knipperen zodra ik hem start en vervolgens krijg ik "Windows media center cannot play the file" of iets dat daarop lijkt..

Ik heb nu dus draaien;
Vista MC
ffdshow
Matroska splitter
CoreAVC Pro

Start ik de file vanuit de explorer..niks aan het handje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Zoiezo lijkt me een apart Codec topic zeer handig. Omdat dit voor de beginnende HTPc gebruiker nogal een doolhof kan zijn.

Op veel reviews word de Corsair hx 450 als een zeer stille voeding beschouwd.
Kan iemand dit bevestigen. Ik heb nu alles sitl aan mijn HTPC. Zelfs mij harde schijven heb ik suspended opgehangen. Mar nu hoor ik mijn Antec Smartpower 450 nog steeds zacht. De bedoeling is bijna niks meer te horen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 21:03
Anoniem: 5897 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:59:
[...]

Ok leuk, hoe dan? Bij mij kan MyMovies zover ik weet alleen VIDEO_TS folders lezen, hoe werkt dat dan met mkv's?

Ik heb net de hele handel weer opnieuw gedaan. Alles werkt behalve mkv's. Ik snap niet dat het bij anderen wel werkt.. Als ik in media center naar een mkv ga, in de video library, dan begint het beeld een paar seconden te knipperen zodra ik hem start en vervolgens krijg ik "Windows media center cannot play the file" of iets dat daarop lijkt..

Ik heb nu dus draaien;
Vista MC
ffdshow
Matroska splitter
CoreAVC Pro

Start ik de file vanuit de explorer..niks aan het handje..
1) Zorg dat alle films een eigen directory hebben, dus niet los alle iso's in één directory.

2) Open Collection Management. Select Configure dan Media Center Interface. Selecteer de reset buttons naast "Current Menu Program Access" en "HD DVD and blu-ray Integration." Start mediacenter en als mymovies gestart wordt beantwoord de vragen over hd / blue ray integratie

[ Voor 22% gewijzigd door jschoorl2 op 13-12-2008 17:52 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jschoorl2 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:51:
[...]

1) Zorg dat alle films een eigen directory hebben, dus niet los alle iso's in één directory.

2) Open Collection Management. Select Configure dan Media Center Interface. Selecteer de reset buttons naast "Current Menu Program Access" en "HD DVD and blu-ray Integration." Start mediacenter en als mymovies gestart wordt beantwoord de vragen over hd / blue ray integratie
Ik zie wel de films in MyMovies, maar hij speelt ze niet. Ik heb de films op een fileshare staan en de HTPC benaderd die via een mapped drive.
Ik heb HD's in VIDEO_TS formaat, WMV en MKV. De eerste 2 gaan prima via MyMovies en ook VMC zelf, de MKV's blijft een probleem.
Heb ook zitten googlen, maar je ziet steeds weer wat anders.

Hier bijv: http://www.respectsakura....-vista-20-visual-edition/

Die link gaat er weer vanuit dat je CCCP moet hebben, maar er zijn ook mensen die _alleen_ ffdshow en Core+haali hebben. dus het moet kunnen denk ik dan..

Edit:
Zou het te maken hebben met x64 of x86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:39
Ik kreeg het niet voor mekaar in VMC x64.
Volgens mij ook ergens gelezen dat dit niet ging lukken voor mkv's.
Draai nu x86 en geen problemen meer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:27:
Ik kreeg het niet voor mekaar in VMC x64.
Volgens mij ook ergens gelezen dat dit niet ging lukken voor mkv's.
Draai nu x86 en geen problemen meer!!
Ok..dat klinkt hoopgevend :D Ik ga x86 er eens opzetten, want hier wordt je ook niet echt warm van: http://www.xpmediacentre....kv-playback-possible.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Pepperana schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:
Zoiezo lijkt me een apart Codec topic zeer handig. Omdat dit voor de beginnende HTPc gebruiker nogal een doolhof kan zijn.
Inderdaad, ik vind het zelf ook erg interessant, maar er loopt in dit topic te veel door elkaar. Het is te breed.
Ik denk dat men het in dit topic op hardware moet houden (daar valt 't immers ook onder).
Op veel reviews word de Corsair hx 450 als een zeer stille voeding beschouwd
Kan iemand dit bevestigen. Ik heb nu alles sitl aan mijn HTPC. Zelfs mij harde schijven heb ik suspended opgehangen. Mar nu hoor ik mijn Antec Smartpower 450 nog steeds zacht. De bedoeling is bijna niks meer te horen.
vx450 ;) (hx is andere series) (edit: oops, zie dat er nu ook een HX450 bestaat ja) maar dat zijn inderdaad erg goede voedingen met Seasonic ingewanden. JonnyGuru is een goede PSU review site, daar kun je dr meer over lezen. Corsair heeft sinds kort ook de cx400, voor de lagere prijsklasse. Iemand in deze thread bevond 'm stil. De PSU die ik koos voor me laatste HTPC was de Be-Quiet 400W, puur omdat tie nog goedkoper was, maar ook zeker stil genoeg is. Weet niet of de vx450 nog stiller is.

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 15-12-2008 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
De bestelling is binnen (behalve de zalman behuizing pfft pas ergens in januari)

Zalman HD160 plus (zwart)
Intel E5200
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
2X Corsair Twin2X2048-6400 (4GB)
Coolermaster Real Power M520 (modulair)
LG GH22LP20 dvd brander
Scythe Ninja Mini
Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 (toetsenbord en muis)
Hitachi Deskstar 160GB sata
1X Floppydtv/C via ziggo noord-holland

Die word via HDMI aangesloten op de LG50PG6000 en optisch aangesloten op de
LG HT762TZ Home Theater Systeem.

Dan staat de HTPC met een kabel in verbinding met de Synology Diskstation 107+ met een 1 TB Western Digital Caviar GP

Hier gaat Vista Premium 32bits op draaien i.c.m de vista mediacenter software.

Wat is een goede en prettige afstandsbediening, waarmee ik deze setup kan aansturen?
Ik heb de Philips SRU9600 maar vind deze niet prettig in omgang (touchscreen niet echt mijn ding schijnbaar)

Ik ga Vista Premium draaien met de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 22:32
Ik ben momenteel bezig om een HTPC samen te stellen en ben momenteel op de volgende configuratie terecht gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 5050e€ 56,37€ 56,37
1Chieftec HT-01SL€ 188,49€ 188,49
1Gigabyte GA-MA78G-DS3H€ 75,74€ 75,74
2Hauppauge WinTV HVR-4000€ 142,70€ 285,40
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 31,30€ 31,30
1LG GGC-H20L€ 92,58€ 92,58
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 84,50€ 169,-
1Scythe Ninja Mini€ 26,45€ 26,45
ImporterenTotaal€ 925,33

(HTPC wordt ook als mail server ingezet!)

Waar ik nog over twijfel zijn de TV kaarten.
Ik heb nu nog analoge TV van UPC en wil dit eerst aan de praat zien te krijgen met behulp van Mythbuntu of Linux MCE. In de toekomst wens ik echter HD TV via de sateliet te ontvangen.
Nu heb ik gezien dat je met de HVR 4000 dan zal moeten gaan werken met een softcam.
Gaat dit werken onder linux??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 5897 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:35:
[...]

Ok..dat klinkt hoopgevend :D Ik ga x86 er eens opzetten, want hier wordt je ook niet echt warm van: http://www.xpmediacentre....kv-playback-possible.html
Ik gebruik alleen vista x86
coreavc
ffdshow
en een 2 registerhacks
1 om dvd's te zien in vmc
2 zodat vmc alle verschillende formaten kan zien

That's it!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 12:04
Weet iemand of het mogelijk is om op eenvoudige wijze te switchen tussen de hdmi- en de dvi-uitgang van de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H?

Ik wil namelijk zowel een computerscherm als een fullhd tv aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:08
schuurman schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:16:
Nu heb ik gezien dat je met de HVR 4000 dan zal moeten gaan werken met een softcam.
Wat bedoel je met softcam? De plugin waar Hauppauge het over heeft zodat het werkt met Media center?

Ik zie nu overigens voor het eerst dat Hauppauge zo'n CI-slot uitbrengt. Ik hoor altijd verhalen over de kaartjes van Digital Everywhere en heb wat recensies gelezen over die van Terratec met een optioneel USB CI-slot maar deze kende ik nog niet. Is deze van Hauppauge dan geen serieus alternatief? Ik zou er graag ervaringen over horen.

Toevoeging: dat werkt (als ik het zo lees.......) alleen maar met één tuner. Dan valt het al snel af.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 14-12-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:38:
[...]

Ik gebruik alleen vista x86
coreavc
ffdshow
en een 2 registerhacks
1 om dvd's te zien in vmc
2 zodat vmc alle verschillende formaten kan zien

That's it!!
Ik heb nu de x86 draaien. Heb 1 register modificatie gedaan voor de mkv's...en warempel..het werkt! :*) omg :o
Dus..tip van de dag, gebruik geen x64 OS.

Heb dus ook CoreAVC en ffdshow en dat speelt nu wel alles af dat ik heb.

Het lijkt erop dat hardwarematige decodering ook werkt.

Ander vraagje;
Ik heb van die movie packs zoals Planet Earth, The Matrix Trilogie, etc. MyMovies doet slim en zegt dat ik 1 titel heb met meerdere films. Hoe krijg je dit goed werkend? Want hij speelt nu maar 1 file af van de 9 (bij bijv Planet Earth). Ik heb nu dus 1 folder "planet earth" met 9 mkv's erin en mymovies ziet dus dat het uit meer dan 1 disc bestaat, maar het werkt niet goed.
Het alternatief is dat ik ze allemaal apart zet natuurlijk net zoals mn DVD's..

Edit:
Eerst deze ff proberen: http://wiki.mymovies.dk/C...e%20Disc%20Locations.ashx

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 14-12-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Laatst online: 08-07 22:32
D-e-n schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:03:
[...]

Wat bedoel je met softcam? De plugin waar Hauppauge het over heeft zodat het werkt met Media center?
Ik bedoel een aparte cartreader en dan via software deze kaart delen met de twee tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 5897 schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:19:
[...]

Ik heb nu de x86 draaien. Heb 1 register modificatie gedaan voor de mkv's...en warempel..het werkt! :*) omg :o
Dus..tip van de dag, gebruik geen x64 OS.

Heb dus ook CoreAVC en ffdshow en dat speelt nu wel alles af dat ik heb.

Het lijkt erop dat hardwarematige decodering ook werkt.

Ander vraagje;
Ik heb van die movie packs zoals Planet Earth, The Matrix Trilogie, etc. MyMovies doet slim en zegt dat ik 1 titel heb met meerdere films. Hoe krijg je dit goed werkend? Want hij speelt nu maar 1 file af van de 9 (bij bijv Planet Earth). Ik heb nu dus 1 folder "planet earth" met 9 mkv's erin en mymovies ziet dus dat het uit meer dan 1 disc bestaat, maar het werkt niet goed.
Het alternatief is dat ik ze allemaal apart zet natuurlijk net zoals mn DVD's..

Edit:
Eerst deze ff proberen: http://wiki.mymovies.dk/C...e%20Disc%20Locations.ashx
Bekend probleem :P
Ikzelf doe het anders.
Ik wil als ik een overzicht vraag niet mijn films en muziek dvd's in een overzicht zien dus heb ik het alsvolgt ingedeeld.
De "mijn video" van MCE gebruik ik voor alle HD formaten. Je kunt dan makkelijk door mappen bladeren (ik gebruik mappen als "HD Films, HD Docu, HD muziek, HD series).
De "DVD" van MCE gebruik ik voor mijn muziek dvd's
En "MyMovies" voor alle Film Dvd's.

Beetje omslachtig wellicht maar werkt naar mijn idee prettig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
(HTPC wordt ook als mail server ingezet!)

Waar ik nog over twijfel zijn de TV kaarten.
Ik heb nu nog analoge TV van UPC en wil dit eerst aan de praat zien te krijgen met behulp van Mythbuntu of Linux MCE. In de toekomst wens ik echter HD TV via de sateliet te ontvangen.
Pfff. De HTPC die ik ga bouwen ben ik slechts 400 euro voor kwijt. ( ik ga dan ook geen dure tvkaart erin doen )

Waarom een mail server??? ben je van plan om deze HTPC 24/7 aan te laten??
als je al uberhaupt een ''server'' gaat gebruiken, waarom niet gelijk dan een zeer zuinige en goedkope hardware kopen voor een server. Daar stop je dan alle hardeschijven in( krijg je de dus een NAS) en draai dan daar ook je mail server etc op.
Want ik neem aan dat je ook nog een gewone desktop en of laptop in huis gebruikt. Dus heb je lekker al je files centraal.

Goed, ik zeg maar wat. Wellicht is dit ook door jouw gedachte heen gegaan.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
D-e-n schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:31:
[...]

Met behulp van het tooltje Autohotkey is dat wel mogelijk. Voor deze tool is namelijk een speciaal script gemaakt: RemoteKC. En daarmee kun je je afstandsbediening als muis of keyboard gebruiken.

Ik heb het bijgeleverde script wel wat aangepast. In het originele moet je namelijk schakelen tussen de normale (AB) modus, keyboard en muis en dat vond ik te complex. Bij mij is het zo ingesteld dat het tooltje alleen werkt als ik de browser gebruik en dan ook nog alleen als muis. Geen geswitch dus verder: ik start Explorer op vanuit Mediacenter en klik mijn favoriete website vanaf de werkbalk aan.

Helemaal als een echte muis werkt het weliswaar niet (vrij grove beweging of traag) maar om (in mijn geval......) een aflevering van Southpark vanuit je browser op te starten voldoet het goed.
Naar zoiets ben ik op zoek. Zou je mij op een of andere manier je script kunnen geven? Ik zou vooral rtlgemist daarmee willen gebruiken binnen Media Center (nogsteeds geen plugin voor helaas). Je kan me bereiken via mailadres in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:04:
[...]

Bekend probleem :P
Ikzelf doe het anders.
Ik wil als ik een overzicht vraag niet mijn films en muziek dvd's in een overzicht zien dus heb ik het alsvolgt ingedeeld.
De "mijn video" van MCE gebruik ik voor alle HD formaten. Je kunt dan makkelijk door mappen bladeren (ik gebruik mappen als "HD Films, HD Docu, HD muziek, HD series).
De "DVD" van MCE gebruik ik voor mijn muziek dvd's
En "MyMovies" voor alle Film Dvd's.

Beetje omslachtig wellicht maar werkt naar mijn idee prettig :P
Ik heb nu alles in MyMovies staan, zowel HD, DVD, WMV etc etc. Die link die ik poste, dat werkt. Dus ik klik met de remote een "filmbox" aan (Bijv LOTR Trilogie) en dan kan ik gewoon kiezen uit 3 titels. Best aardig.

Enige dat niet werkt zijn subs voor mkv's? Voor mij niet zo'n probleem, maar de vrouw vind dat maar niks :X
Ik blijf echt bezig er mee... |:(

De interface van vista zelf vind ik niet zo. Als je bijv films en foto's hebt dan zie je bij je foto's de mappen van je films enzo..waardeloos is dat. Snap ook echt niet dat het zo gemaakt is :?

Maar wat hardware betreft. Het booten van mn mediacenter duurt echt zoooo lang. VMC zelf werkt prima overigens, geen lag dus opzich is het ook weer niet zo erg. HD is alleen niet altijd vloeiend. tenminste, alles speelt vloeiend behalve Planet Earth. De scene met de walvishaai stottert heel even.. 6 tot 8 hikjes zeg maar.
Maar goed, mijn tip als je hardware koopt; koop wat snels ipv die energie zuinige crap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Ik denk erover om een ASUS M3A78-VM moederbord aan te schaffen, mogelijk voor ~40 euro. mATX, AMD 780G, máár geen HDMI. De bedoeling is om er een simpele 'HTPC' van te maken (met AMD 4850E of 5050E) en aan te sluiten op waarschijnlijk een 20" LCD TV, misschien met een simpel 2.1 (of 5.1) speakersetje.
Is de afwezigheid van HDMI een groot gemis? Of is DVI net zo goed (immers zelfde beeldsignaal), met speakers op het moederbord aangesloten?

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Dionamuh schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:01:
Ik denk erover om een ASUS M3A78-VM moederbord aan te schaffen, mogelijk voor ~40 euro. mATX, AMD 780G, máár geen HDMI. De bedoeling is om er een simpele 'HTPC' van te maken (met AMD 4850E of 5050E) en aan te sluiten op waarschijnlijk een 20" LCD TV, misschien met een simpel 2.1 (of 5.1) speakersetje.
Is de afwezigheid van HDMI een groot gemis? Of is DVI net zo goed (immers zelfde beeldsignaal), met speakers op het moederbord aangesloten?
Nee hoor dvi is prima succes met je aankoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Nee maakt voor zo'n TV inderdaad niet uit. Het enige misschien is de videokaart driver nogal eens de verkeerde luma waarden doorgeeft, omdat tie blijft denken dat er een monitor aan hangt ipv een TV (dat werkt met andere waarden). Maar wellicht is 16-235 te forceren. Ook is DVI beperkt qua kleurenschema's, maar dat merk je op jouw TV toch niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 14-12-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 10:24

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik wil de HTPC ook gebruiken om te gamen. Om even binnen NVIDIA te blijven, wat is nu het grote voordeel van de 8600 GTS, en waarom niet gewoon één uit de 9000 serie? Dit heeft toch ook gewoon PureVideo 2, net als de 8600 GTS? Als hier geen verschil in is kan ik een kaart kiezen die in beiden goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:07
Patriek schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:15:
Corsair heeft sinds kort ook de cx400, voor de lagere prijsklasse. Iemand in deze thread bevond 'm stil.
Ik heb deze voeding in de antec fusion case en ik vind hem erg stil. Hij is stiller dan de fans van de antec case zelf (op low speed). Én niet duur.
Pepperana schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:
Inderdaad. Ik ben in het bezit van de bekende GA-E7AUM-DS2H configuratie, maar krijg het niet vloeiend aan de praat. HD films blijven schokken, bij zowel soft- als hardwarematige decodering. Ik word echt helemaal gek van die codec brei, als ik het ene aan de praat heb, speelt het andere weer niet af. Het is mijn doel alles vlekkenloos vanuit vista MCE af te kunnen spelen, en volgens mij moet dat ook gewoon mogelijk zijn. Wellicht is hier ergens een codec guru die eens een HTPC codec guide zou willen schrijven? O-)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Bedankt Pimsaint, dan zal ik eens naar een corsair gaan kijken.

Ik zit ook met de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H.
En op de een of andere manier wil het niet lukken om alles netjes af te spelen.
De 64bit Vista die ik draai kan het probleem niet zijn, als ik kijk op het net.
Ik zal vanavond eens een topic maken van mijn probleem, hopelijk weet iemand een oplossing.

Ik heb al veel rondgekeken voor codecs maar je word er soms niet wijzer van.
En vaak is het zo, dat alles bij persoon 1 prima draait en bij persoon 2 draait het niet goed met dezelfde codecs.

[ Voor 3% gewijzigd door Pepperana op 15-12-2008 10:38 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Pepperana schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:36:
...................
En op de een of andere manier wil het niet lukken om alles netjes af te spelen.
De 64bit Vista die ik draai kan het probleem niet zijn, als ik kijk op het net.
...............
Deze en deze post gelezen? (blijkbaar niet......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
kaajee schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:44:
[...]

Deze en deze post gelezen? (blijkbaar niet......)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Kajee,
Dat gaat puur over het afspelen van MKVs in Mediacenter van Microsoft.
Dat pakket gebruik ik helemaal niet. Dus dat is helemaal geen 64bit issue voor mij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:46
Pepperana schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:34:
Dat pakket gebruik ik helemaal niet.
Misschien handig als je ff verteld wat je dan wel gebruikt en waar je precies problemen mee hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279700

jingaling schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:53:
De bestelling is binnen (behalve de zalman behuizing pfft pas ergens in januari)

Zalman HD160 plus (zwart)
Intel E5200
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
2X Corsair Twin2X2048-6400 (4GB)
Coolermaster Real Power M520 (modulair)
LG GH22LP20 dvd brander
Scythe Ninja Mini
Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 (toetsenbord en muis)
Hitachi Deskstar 160GB sata
1X Floppydtv/C via ziggo noord-holland

Die word via HDMI aangesloten op de LG50PG6000 en optisch aangesloten op de
LG HT762TZ Home Theater Systeem.

Dan staat de HTPC met een kabel in verbinding met de Synology Diskstation 107+ met een 1 TB Western Digital Caviar GP

Hier gaat Vista Premium 32bits op draaien i.c.m de vista mediacenter software.

Wat is een goede en prettige afstandsbediening, waarmee ik deze setup kan aansturen?
Ik heb de Philips SRU9600 maar vind deze niet prettig in omgang (touchscreen niet echt mijn ding schijnbaar)

Ik ga Vista Premium draaien met de
Hey, werd je abrupt afgebroken? ;)

Dit scherm en HC set hebben ook mijn voorkeur, ik ben dus erg benieuwd hoe tevreden je bent met het geheel.

Heb je nu al suggesties of opmerkingen?

Ga je voornamelijk HD content afspelen of ga je ook gamen?

Kan desnoods ook even off-line in het geval we erg off topic gaan.

bvd
Parel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Klaus_1250 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:48:
[...]

Misschien handig als je ff verteld wat je dan wel gebruikt en waar je precies problemen mee hebt???
Zoals ik al schreef maak ik hiervoor een apart topic aan ;) .
Dan kan ik alles duidelijk uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 10:24

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ja in de vorm van het maakt niet uit, een 9xxx is net zo goed als een 8600GTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb mijn htpc bijna klaar voor gebruik. Nu wil ik mediaportal voor alle media gaan gebruiken (op windows vista business x32) en ik heb deze guide gebruikt voor het installeren en configureren van codecs.

Nu wil ik uiteraard HD-content testen. Nu lees ik dus over de beruchte vogelscene enzo, maar is er een stukje HD-content gratis ergens te downloaden welke als goede test dient?

Daarnaast is me nog niet duidelijk of op de manier van de guide nu hardware encoding van de HD3200 (780G chipset) gebruikt wordt. Hoe kan ik dit checken? 8)7

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Tutti-frutti schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:51:
Ik heb mijn htpc bijna klaar voor gebruik. Nu wil ik mediaportal voor alle media gaan gebruiken (op windows vista business x32) en ik heb deze guide gebruikt voor het installeren en configureren van codecs.

Nu wil ik uiteraard HD-content testen. Nu lees ik dus over de beruchte vogelscene enzo, maar is er een stukje HD-content gratis ergens te downloaden welke als goede test dient?

Daarnaast is me nog niet duidelijk of op de manier van de guide nu hardware encoding van de HD3200 (780G chipset) gebruikt wordt. Hoe kan ik dit checken? 8)7
Heb je al in het Mediaportal topic gekeken / gevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Klaus_1250 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:48:
[...]

Topic gemaakt:
[HTPC] Codecs probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Kopie van AVForums, credits gaan naar EskimoPie, maar volgens mij erg handig voor velen die problemen met HD playback hebben. Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik nog wacht op mijn bordje MSI-7411 uit de US (is al gearriveerd bij de douane)

How To Guide: Full DXVA (Hardware Accel) in Vista Media Center for 1080p MKV's

Ok... I fought with this issue for a long time... I asked questions several times and didn't get answers... and couldn't find what I was looking for in search, so I just had to figure it out myself.

Let me begin by saying my understanding of DXVA is very low, but I know the latest motherboards with integrated graphics (G45, 9300/9400, etc) are supposed to fully accelerate video in the hardware, leaving the CPU with very little load.

My MKV test files are a dozen or so BluRay rips that I've used EAC3TO to grab only the video, HD audio (re-encoded to FLAC), and then remux into an MKV (No Compression). Also, more than a few x264 HD Video files from TV episodes I've missed and subsequently downloaded. I wanted to be able to play all this from inside the Vista Media Center GUI and get full DXVA. Also, I only wanted to have to use a remote control, and not break out a keyboard/mouse every time I wanted to watch these videos.

Initially while I was able to get all my MKV's to play back from inside VMC, the CPU load (on an E7300) was 50%+ which clearly wasn't using DXVA. I found I could play the MKV's in Arcsoft TMT and get single digit CPU %'s, but I couldn't get the MKV's to load into TMT from inside VMC (without using a keyboard).

I'd done most of my troubleshooting with an Intel G45 motherboard, but am now using a Gigabyte 9400 and am much happier (although I think this would still work on the G45).

I'll lay out these steps assuming you have a fresh Vista install... if you've been mucking around for a while, you likely have lots of extra codecs installed which generally makes things very difficult.

First, to have MKV's show up inside Vista Media Center (VMC) you need to set VMC as the default program. You do this simply by right clicking on an MKV from an explorer window and say "Open with"... select Media Center, and make sure the check box is selected for always use. Now MKV's will show up in your 'videos' section (assuming you're monitoring a folder with MKV's in it). If you go and try to load one though you'll get a file cannot be played error.

To play MKV files you need a splitter... I use and recommend Haali Media Splitter. This will open the MKV containers and attempt to pass the video and audio components to their respective decoders. Installing Haali may change your file associations, so you might need to check to see that MKV's are still associated with VMC.

Since all my bluray MKV's are encoded into lossless FLAC you also need a codec for FLAC. I've used other FLAC codec's in the past, but this time I went with MadFlac... it's simple and easy. install MadFlac.

Next buy and install Arcsoft TMT. The entire point of this is to get direct show filters (codecs) that support DXVA... Plus TMT is a pretty sweet bluray player for when you want to play stuff off an actual disk.

Next download and install Radlight Filter Manager. This is a tool which lets you see all your installed codec's and tinker with them. It's important to always launch Radlight as administrator (right click and select run as admin) or you won't be able to do some things. Once Radlight is open, expand the "directshow filters" category and look for "Arcsoft Video Decoder". If you double click on it it'll expand and give you some details, what you want to do is click the "properties" button in radlight. If you're like me, you'll get an error saying a .DLL file is missing. This is the source of the problem. Open up the Arcsoft TMT installation directory and locate the .DLL that appeared in the error message. Copy that .DLL into the /Windows/System32 folder. Once the .DLL is copied, go back and hit the Properties button again. You'll get the same error but with a different .DLL mentioned. Repeat this process (about a half dozen times) until you no longer get an error and the properties window opens correctly. Now the Arcsoft Codec's should be accessable to any directshow player (such as VMC).

You also need to change the priority of the Arcsoft codec's. Again using Radlight in admin mode, double click on the Arcsoft Video Decoder and notice the listed priority. You'll want to increase that priority so it'll become the default decoder. You do that by clicking on the priority dropdown list and selecting "preferred" or "preferred +1". Then click "update priority". You'll see the priority number change in the details. If you're not running in Admin mode, you'll get an error when you try to do this. Scroll up and change the priority for "Arcsoft HD Audio Decoder" also. This step is probably not really necessary, since MKV's can't hold the HD audio tracks directly anyway, but I figured why not?

Now if you take an MKV and drag it into GraphEdit, you should see the splitter sending the video to Arcsoft Video Decoder and then on to the renderer, and the audio to MadFlac and then on to the playback device.

Load up VMC, go to your videos section and select an MKV. If all has gone according to play you should get beautiful 1080p playback, with very low CPU usage, and lossless multichannel LPCM being sent over HDMI to your receiver.

I also highly recommend installing "My Movies" since you can then use My Movies to get all the info and cover art for your BluRay's, point it at the MKV file and it should load right up and play smoothly. Works for me!

I wrote all this up while I'm away from my HTPC so I may have missed a piece or two, but if you have any questions feel free to ask and I'll try my best.

Good Luck! I'm finally happy with my HTPC again... full support and playback for ripped DVD's and BluRay discs with Hardware Acceleration all using my Harmony remote and VMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
[quote]pimsaint schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:16:
[...]
Ik heb deze voeding in de antec fusion case en ik vind hem erg stil. Hij is stiller dan de fans van de antec case zelf (op low speed). Én niet duur.
Jah lekker dan weer haha.
Ik was bijna van plan om de Antec Earthwatts 80 Plus te kopen, 500 watt.
komt er iemand met een andere voeding :P
Heb dus m'n research gedaan en de enige reden die ik kan zien waarom de corsair stiller is, is vanwege de 120 mm fan i.p.v. de 80mm in de antec.

Maar goed, los daarvan. Die corsair is dus ook een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik vind de Psile kastjes wel leuk en vond een BluRay slot-in drive op eBay. De hoogte van de drive is hetzelfde als de drive die bij de Psile kastjes wordt geleverd: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=350136059004

Zou dat werken? Kleine kans dat iemand er ervaring mee heeft maar je weet maar nooit...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 22:32
peak schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:45:
[quote]pimsaint schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:16:
[...]

[...]

Jah lekker dan weer haha.
Ik was bijna van plan om de Antec Earthwatts 80 Plus te kopen, 500 watt.
komt er iemand met een andere voeding :P
Heb dus m'n research gedaan en de enige reden die ik kan zien waarom de corsair stiller is, is vanwege de 120 mm fan i.p.v. de 80mm in de antec.

Maar goed, los daarvan. Die corsair is dus ook een aanrader?
Als je nog stiller wilt kijk dan naar PSU's met 140mm fan. Ik ben nog steeds zeer te spreken over PSU's van LC-power een vrij low-budget merk, maar wat mij betreft een uitstekende prijs kwaliteit, neem bijvoorbeeld de LC-6420GP. reviewtje hier: http://www.dirkvader.de/page/LC-Power_Green_Power/
Don't flamebite me omdat ik zo'n goedkope PSU in een duur apparaat stop, maar ik heb gewoon goede ervaringen met deze voedingen. Heb al sinds jaar en dag een PSU van lc-power in mij desktop en dat ding gaat nog als een dolle, die kostte me toentertijd ook maar 35 euro ofzo.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DARKviper123 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:41:
[...]

Als je nog stiller wilt kijk dan naar PSU's met 140mm fan. Ik ben nog steeds zeer te spreken over PSU's van LC-power een vrij low-budget merk, maar wat mij betreft een uitstekende prijs kwaliteit, neem bijvoorbeeld de LC-6420GP. reviewtje hier: http://www.dirkvader.de/page/LC-Power_Green_Power/
...................
Aardig reviewtje, echter in de geluidstest komt ie er nou niet zo goed uit. Nou net 1 van de meer belangrijke issue ivm een HTPC. Ik ben van mening dat er vrijwel geen echt slechte voedingen gemaakt worden. Voor mij zou geluid het belangrijkste zijn, dan vind ik hem zelfs tegenvallen, helemaal gezien het feit dat ie een 14cm fan heeft........
Jouw review nemende kom je toch weer op de Seasonic S12-380 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ik heb een Aopen EPC 945GT als HTPC en daar zitten een soort plastic minijackadapters bij om van je gewone audio in/out een spdif in/out te maken.
Iemand hier ervaring mee want ik kan me niet voorstellen dat je van een analoge uitgang een optische uitgang kan maken d.m.v een adapter van plastic :? de gebruiksaanwijzing die erbij zit geeft ook niet veel duidelijkheid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
kaajee schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:02:
[...]

Aardig reviewtje, echter in de geluidstest komt ie er nou niet zo goed uit. Nou net 1 van de meer belangrijke issue ivm een HTPC. Ik ben van mening dat er vrijwel geen echt slechte voedingen gemaakt worden. Voor mij zou geluid het belangrijkste zijn, dan vind ik hem zelfs tegenvallen, helemaal gezien het feit dat ie een 14cm fan heeft........
Eigenlijk bitchen wij allemaal een beetje.
Wij luisteren naar een voeding als er geen enkel omgevings geluid of film/muziek wordt afgespeeld.
Jah dan maakt een voeding een beetje lawaai.
Maar als je daar gepraat en muziek of film bij toevoegd dan valt het geluid van de voeding niet eens op.

Oke. eerlijk antwoord van jou,
Welke voeding zou jij kiezen? Antec 80mm of de Corsair 120mm ( tsjah, 120mm betekent minder rotaties per minuut )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
DARKviper123 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:41:
Don't flamebite me omdat ik zo'n goedkope PSU in een duur apparaat stop, maar ik heb gewoon goede ervaringen met deze voedingen.
Persoonlijk zou ik nooit een B-merk voeding nemen. Prijs heeft er niks mee te maken, maar een B-merk heeft gewoon een aantal nadelen.

Het Wattage op de doos is niet het daadwerkelijke wattage, maar een piek wattage en vaak ook nog bij 20C. Bij een A-merk voeding staat gewoon het maximale continue wattage bij bedrijfstemperatuur (40-50C) op de doos. Hierdoor kan je gerust 50-100W lager A-merk nemen en dan hou je nog over tov B-merken. Hierdoor zijn prijsvergelijkingen ook vaak niet eerlijk, omdat er producten bij hetzelfde wattage worden vergelijken, maar dat is in beginsel niet correct.

Verder is ie niet echt efficient (max 80%). Een beetje A-merk zit op minimaal 80% en max 88%, waardoor je op de lange termijn ook nog bespaart. Als je van plan bent 3-5 jaar te doen met je voeding is dat eveneens interessant om mee te nemen.

Een A-merk voeding meestal een uitgebreid pakket aan beveiliging (SCP, OVP, UCP, OCP, etc), bij een B-merk moet je maar raden of ie uberhaupt er 1 heeft. Over het algemeen heb je de beveiligingen niet nodig, maar als je ze nodig hebt, zul je blij zijn dat ze erop zaten.

Garantie is eveneens beter, beetje A-merk geeft 5 jaar en dat houden ze over het algemeen ook makkelijk vol. Bij een B-merk word het na 2-3 jaar spannend.

Tip voor een goede stille voedding; Enermax Modu 82+. Met 425W hou je ruim over, mocht je er nog een dikke videokaart ooit in willen gooien (niet echt logisch voor een HTPC, maar toch), dan 525W

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-12-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benny.ria
  • Laatst online: 25-12-2022
@peak
Pfff. De HTPC die ik ga bouwen ben ik slechts 400 euro voor kwijt. ( ik ga dan ook geen dure tvkaart erin doen )
Kan je even je config hier posten?
Ik ben zelf op zoek naar een mooie htpc config rond die prijs. Misschien even mijn vereisten:
-Moet niet in staat zijn om perfect full-hd te spelen. Mijn tv is "hd-ready".
-Stil
-energie-efficient
-Ik moet tv kunnen kijken en opnemen. (ik heb geen digitale aansluiting hier)
-1TB schijfje
-een mooie kast, maar zonder schermpjes (ik dacht aan een antec nsk 1380)

En dan nog een vraagje: als je gewoon tv wil kijken, moet je dan nog altijd via de htpc gaan, of kan je die bypassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
kaajee schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:02:
[...]

True that.. moet ook toegeven dat geluid bij ons niet een eerste vereiste was, hij staat immers in een kast voornamelijk met de deur dicht, dus koeling was belangrijker en dat doet hij uitstekend. Maar om het nog even over geluid te hebben. 29dBa is echt niet hoorbaar vanaf afstanden groter dan een meter. Daar komt je harde schijf ruimschoots bovenuit, laat staan je koelkast, het aanslaan van de verwarming en wat niet al ;). Maar ok puur theoretisch gezien zijn er voedingen die stiller zijn. Toch blijf ik erbij dat prijs technisch gezien deze voeding ook als stille voeding optie gebruikt kan worden. Daarbij komend dat hij toch wel redelijk ok scoort in de verbruik meting. Hier houd ik t bij. Een ieder doe ermee wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
benny.ria schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:45:
@peak

[...]

Kan je even je config hier posten?
Ik ben zelf op zoek naar een mooie htpc config rond die prijs. Misschien even mijn vereisten:
-Moet niet in staat zijn om perfect full-hd te spelen. Mijn tv is "hd-ready".
-Stil
-energie-efficient
-Ik moet tv kunnen kijken en opnemen. (ik heb geen digitale aansluiting hier)
-1TB schijfje
-een mooie kast, maar zonder schermpjes (ik dacht aan een antec nsk 1380)

En dan nog een vraagje: als je gewoon tv wil kijken, moet je dan nog altijd via de htpc gaan, of kan je die bypassen?
Die kun je bypassen.

Antec Fusion Remote. 140 euro
Ik ga een mATX bord kopen van +- 50 euro. AMD ( is goedkoper )
Een goedkope CPU. +- 50. 70 euro voor dual core.
2GB geheugen. ( geheugen kost echt niks meer tegenwoordig)
*Geluidskaart. +- 50 euro ( Creative ) Kan ook onboard, ligt aan moederbord*
Hardeschijf. Simpele, goedkope en stille. +- 40 euro
VGA kaart. Nvidia 9000 series fanless. +- 50 euro. ( zodat ik via gpu kan decoden )

En het duurste van allemaal. Logitech Z-5500. +- 230 euro.( Dit is gelijk ook iets wat minstens 3 jaar mee zal gaan en niet vervangen zal worden)
Hierdoor vervang ik:
Mijn HiFi set. ( DVD speler )
Kan ik later eventueel met een bluray speler uitbreiden als deze betaalbaarder worden.
En heb ik muziek+films+ander leuke dingen die je wilt showen als je bezoek hebt.

Greetz.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
peak schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:06:
Ik ga een mATX bord kopen van +- 50 euro. AMD ( is goedkoper )
...
*Geluidskaart. +- 50 euro ( Creative ) Kan ook onboard, ligt aan moederbord*
...
VGA kaart. Nvidia 9000 series fanless. +- 50 euro. ( zodat ik via gpu kan decoden )
Voor minder heb je die allerdrie in 1. Moederbord met onboard 9300/9400 en HD Audio met DTS/DD-passthrough naar de Logitech set. En die kan je later nog uitbreiden met een extra videokaart in Hybrid-SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Klaus_1250 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:26:
[...]

Voor minder heb je die allerdrie in 1. Moederbord met onboard 9300/9400 en HD Audio met DTS/DD-passthrough naar de Logitech set. En die kan je later nog uitbreiden met een extra videokaart in Hybrid-SLI.
Hey,

Jah klopt, ik had er al over gelezen, maar nog niet in verdiept. Thanks voor de reminder.
Ik moet even uitzoeken hoe goed de onboard 9300/9400 zijn in het afspelen van 1080P
Opzich wel een goeie reminder van je.
Aangezien ik het nog altijd kan uitbreiden naar een videokaart.

Als ik het goed had gelezen waren deze boarden met AMD toch? Nevermind, Intel.

Anyway. Even uitvogelen welke combinatie het beste is.

Na wat reviews lijkt me de onboard 9300/9400 toch wel het beste.

[ Voor 14% gewijzigd door peak op 16-12-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

voor CPU kan ik E5200 aaraden (valt niet onder C2D maar is gewoon Wolfdale core) als je een redelijk budget hebt. En met zelfs met de goedkoopste bordjes kun je die evt. nog flink hoger klokken.

[ Voor 22% gewijzigd door Patriek op 16-12-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Anoniem: 279700 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:57:
[...]

Hey, werd je abrupt afgebroken? ;)

Dit scherm en HC set hebben ook mijn voorkeur, ik ben dus erg benieuwd hoe tevreden je bent met het geheel.

Heb je nu al suggesties of opmerkingen?

Ga je voornamelijk HD content afspelen of ga je ook gamen?

Kan desnoods ook even off-line in het geval we erg off topic gaan.

bvd
Parel
Haha,

Ja schijnbaar, ik had het niet eens door.
Ik heb alles al binnen maar moet alleen nog op de kast wachten, daarna kan ik je wel m'n bevindingen vertellen.
Ik heb nu de amd e5200
gama780g-s2h
4 gig
origen s14v

En die draait alles prima in vmc met .mkv etc etc.
Vooral films HD en tv kijken gaat hij gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Op coding horror staat een erg leuk artikel over zijn ervaring met HD hardwarematige versnelling, en wat interessante reg-hacks.
Misschien interessant voor de mensen die worstelen met full-hd playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
peak schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:40:
[...]

..................

Oke. eerlijk antwoord van jou,
Welke voeding zou jij kiezen? Antec 80mm of de Corsair 120mm ( tsjah, 120mm betekent minder rotaties per minuut )
Corsair 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Klaus_1250 schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:43:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit een B-merk voeding nemen. Prijs heeft er niks mee te maken, maar een B-merk heeft gewoon een aantal nadelen.

..........
Lees even de review van de hier besproken voeding. Dan blijkt bij dit model dat de door jou genoemde bezwaren nauwelijks op gaan in deze.......

Na het lezen van de review zou ik ook geneigd zijn (Nederlander als ik ben) om voor deze veel goedkopere voeding te gaan, totdat ik bij de geluidsproductie aankwam.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 12019 schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:33:
Ik heb een Aopen EPC 945GT als HTPC en daar zitten een soort plastic minijackadapters bij om van je gewone audio in/out een spdif in/out te maken.
Iemand hier ervaring mee want ik kan me niet voorstellen dat je van een analoge uitgang een optische uitgang kan maken d.m.v een adapter van plastic :? de gebruiksaanwijzing die erbij zit geeft ook niet veel duidelijkheid |:(
Ik snap er geen drol van waarom je dit niet gewoon even probeert? 8)7 Dan had je je antwoord al lang en breed gehad! Verloopje erin, S/PDIF activeren wellicht en kijken of er een rood schijnsel uitkomt......

Maw; ja dat kan heel goed!

Zie hier zo'n combi uitgang (line in én optisch out):
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/lifestyle/2001/lMiniOpticalJack.jpeg

En hier een mini jack-optische stekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.solentcables.co.uk/ebaypics2/PSG01163.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik zit ook na te denken over een HTPC, net zoals zoveel mensen :P

Maar nu las ik in de openingspost iets over de Antec Fusion en de lcd, wat mij niet duidelijk is of dit alleen speelt als je de zwarte variant koopt of ook als je de zilveren variant wilt kopen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:07
Hot Pixel schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:57:
Op coding horror staat een erg leuk artikel over zijn ervaring met HD hardwarematige versnelling, en wat interessante reg-hacks.
Dit ziet er nuttig uit! Vanavond meteen eens proberen.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

kaajee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:06:
[...]

Ik snap er geen drol van waarom je dit niet gewoon even probeert? 8)7 Dan had je je antwoord al lang en breed gehad! Verloopje erin, S/PDIF activeren wellicht en kijken of er een rood schijnsel uitkomt......
Omdat ik nog geen toslinkkabel heb en de manual me ook de info niet geeft maar ik zie nu inderdaad wel een ledje in de in en uitgang dus het zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 12:21
jschoorl2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:30:
Kopie van AVForums, credits gaan naar EskimoPie, maar volgens mij erg handig voor velen die problemen met HD playback hebben. Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik nog wacht op mijn bordje MSI-7411 uit de US (is al gearriveerd bij de douane)
Ik wacht met smart op je review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 12019 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:16:
[...]

Omdat ik nog geen toslinkkabel heb en de manual me ook de info niet geeft maar ik zie nu inderdaad wel een ledje in de in en uitgang dus het zal wel werken.
Ik vind dat het plaatje en tekst in de manual weinig te vragen overlaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/aopenspdif.jpg

En een toslink kabel heb/had je nog niet nodig, zoals ik al schreef, je had door het verloopje kunnen zien of/dat er een rood ledje ging branden. Juist zonder kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
kaajee schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:00:
[...]

Lees even de review van de hier besproken voeding. Dan blijkt bij dit model dat de door jou genoemde bezwaren nauwelijks op gaan in deze.......

Na het lezen van de review zou ik ook geneigd zijn (Nederlander als ik ben) om voor deze veel goedkopere voeding te gaan, totdat ik bij de geluidsproductie aankwam.......
Review doorgelezen (mijn duits is niet top). Er staat dat het een 420W voeding is, maar op de achterkant (foto) zie ik toch duidelijk staan PEAK Load 420W. Op een foto van de doos staat ook heel duidelijk MAX: 420W. Ik lees liever wat wat ie CONTINU kan leveren en bij welke temp. De review gaat ie helemaal niet op in. Lijkt ook nergens terug te vinden. Ik heb een 430W voeding, maar die heeft een PEAK Load spec van 480 W bij 50C. Maar dat maakt het geen 480W voeding, vandaar dat er 430W op de doos staat.

Verder zie ik nergens iets staat over de diverse stroom-beveiliging aan boord, maar het kan zijn dat mijn Duits me hier in de steek laat.

Geef wel toe dat ie inderdaad even zuinig/zuiniger is als een goede A-merk voeding. Dat is wel een pre. Maar de twee voorgaande punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Heb nu al een tijdje een HTPC draaien rond een Origen S14V behuzzing met het bekende Gigabyt M78 bordj voorzien van 4850E processor en floppydtv kaart

Gebruik Vista MCE icm MyMocies, Powerdvd8 voor hardware decoder en heb haali splitter en Fddshow geinstalleerd.

In het algeneen werkt ales goed en behoorlijk stabiel.
De volgende puntjes werken nog niet 100% en ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft:

1. In principe is de HD playback smooth maar in sommige rustige zooming scenes zie je een kleine stottering. Heb van alles geprtobeerd met andere decoders, refresh rate tv ed maar totaal geen verschil. Is geen drama maar als iemand een oplossing weet :)
2. Sommige MKV's kunnen niet gestart worden vanuit MCE (krijg dan een foutmelding dat de file niet gevonden kan worden terwijl mymovies hem wel ziet), Start ik hem met rechtste muistoets en selecteeer MCE start hij wel :?
3. Belangrijkst. Hoe krijg ik SRT ondertitels bij mijn HD filmes, bij voorkeur binnen MCE. Heb van alles geprobeerd. Als ik een andere player kies (VLC bv) dan kan ik wel makkelijk ondertitels laden maar is de playback verschrikkelijk. Gebruikt duidelijk niet de juiste codec maar wat dan wel :?

Als iemand een sluitend antwoord weet ben ik hem eeuwig dankbaar

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Bij mij lopen de MKV's ook niet helemaal vloeiend helaas, ook niet op 24hz. Krijg het niet weg. Misschien nog eens met Reclock gaan experimenteren.

ik gebruik directvobsub, hiermee krijg ik direct ondertitels in VMC als ik ze dezelfde naam geeft als het af te spelen bestand.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131316

Hot Pixel schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:57:
Ziet er goed uit en op mijn werk lukt het nu om in 1x een BluRay rip af te spelen.
Hij gebruikt daarvoor een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H Micro ATX moederboard. Is deze goed genoeg om 1080p 24Hz af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@Rensh: 1; Hoe ziet die stottering er precies uit? Is het geen 24p motion judder?
@Rensh: 3; Subtitles in SRT is volgens mij lastig. Normaal doet VobSub die, maar dan verlies je DXVA (iig op XP). MPC-HC heeft een ingebouwde subtile-engne die je wel met DXVA kan gebruiken. Hoe het met andere media-spelers is weet ik niet, maar als ze het kunnen, moet het ergens wel als feature staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Klaus_1250 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:33:
@Rensh: 1; Hoe ziet die stottering er precies uit? Is het geen 24p motion judder?
@Rensh: 3; Subtitles in SRT is volgens mij lastig. Normaal doet VobSub die, maar dan verlies je DXVA (iig op XP). MPC-HC heeft een ingebouwde subtile-engne die je wel met DXVA kan gebruiken. Hoe het met andere media-spelers is weet ik niet, maar als ze het kunnen, moet het ergens wel als feature staan.
@rensh ik heb ook dezelfde CPU en mainbord.. Klein schokken (lijkt net op een te langzame beeldopbouw zeg maar) klein stotteringen. Geen idee waar het aan ligt. HTPC is aangesloten op een 46ZF355 btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Klaus_1250 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:49:
[...]

Review doorgelezen (mijn duits is niet top). Er staat dat het een 420W voeding is, maar op de achterkant (foto) zie ik toch duidelijk staan PEAK Load 420W. Op een foto van de doos staat ook heel duidelijk MAX: 420W. Ik lees liever wat wat ie CONTINU kan leveren en bij welke temp. De review gaat ie helemaal niet op in. Lijkt ook nergens terug te vinden. Ik heb een 430W voeding, maar die heeft een PEAK Load spec van 480 W bij 50C. Maar dat maakt het geen 480W voeding, vandaar dat er 430W op de doos staat.

Verder zie ik nergens iets staat over de diverse stroom-beveiliging aan boord, maar het kan zijn dat mijn Duits me hier in de steek laat.

Geef wel toe dat ie inderdaad even zuinig/zuiniger is als een goede A-merk voeding. Dat is wel een pre. Maar de twee voorgaande punten...
Da's wel tof hoor Klaus, continue 430 watt kunnen leveren. Ware het niet dat ik hier zie waardes voorbij zie komen van 49watt als zo'n ding aanstaat. Wanneer heeft een HTPC 430 watt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Hot Pixel schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:57:
[...]

Da's wel tof hoor Klaus, continue 430 watt kunnen leveren. Ware het niet dat ik hier zie waardes voorbij zie komen van 49watt als zo'n ding aanstaat. Wanneer heeft een HTPC 430 watt nodig?
Goed punt, maar wat Klaus bedoeld te zeggen is dat die goedkope voedingen verkeerd gepromoot worden. En je ze daarom niet kunt vergelijken met een 420 watt A-merk voeding. Dit klopt, maar daarom zijn juist die review sites weer zo handig. Want wat jij terecht opmerkt is dat geen 1 voeding altijd op zijn max continue belasting belast wordt en die waarde dus net zo irrelevant is om te weten. 420watt piek is ruim voldoende voor een htpc. Eigenlijk kun je een voeding alleen beoordelen door hem in te bouwen in je systeem en te kijken wat hij uit het stopcontact trekt, dit is per belastingsgeval afhankelijk.
Wat deze voeding continu kan leveren laat zich raden, maar dat hij in verhouding voor een budget-PSU energiezuinig is komt wel uit de review, plus de goede koeling, de stabiele voltages. Minpunt is en blijft zijn ietwat hogere akoestische afstraling van 29 dBa, op de op die reviewsite gestelde afstand van de kast. Plus dat je minder garantie hebt, maar dat heb ik voor lief genomen, omdat ik al zo'n apparaat heb een jaar of 5, waar nog niks mee aan de hand is.
Tenslotte wil ik zeggen dat ik het snap dat je een duurdere voeding koopt. Maar ik zie dat persoonlijk als "zonde van het geld" waarbij ik terugkom op het feit dat 25 dBa of 29dBa voor mij niet uitmaakt, immers hij staat in een kast en wanneer die kast open is komt er veeeel meer geluid uit mijn speakers ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DARKviper123 op 16-12-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Thanks..

Lekker op de reageer tour? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Voor stille voeding. En alles wat met stillePCs te maken heeft kijk effe op: http://www.silentpcreview.com/
En voor hun recommended voedingen: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

Ik was aan het twijfelen tussen een Corsair 450 en een Be quiet.
Uiteindelijk is het door de review van Silentpcreview de Enermax PRO82+ 425 watt geworden.
De 82+ reeks van Enermax zijn de stilste op de markt als ik silentpcreview mag geloven.
http://www.silentpcreview.com/article806-page5.html

De verschillende Watts serie maakt niks uit ze zijn precies hetzelfde. Dit geld ook voor de Modu en de Pro modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Pepperana op 16-12-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
DARKviper123 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:40:
[...]

420watt piek is ruim voldoende voor een htpc. Eigenlijk kun je een voeding alleen beoordelen door hem in te bouwen in je systeem en te kijken wat hij uit het stopcontact trekt, dit is per belastingsgeval afhankelijk.
Ben ik helemaal mee eens.
Ik heb een zwaar systeem staan hier en volgens Nvidia wordt een voeding van 500+ watt aangeraden. Ik heb laatst een meter ertussen gepropt en tot mn verbazing verbruikt mn pc in full load niet meer dan 350 watt :S:S:S..

Dus dan is het meer dan genoeg voor een HTPC. Het is ook de bedoeling dat een HTPC zuinig is.... Dat een HTPC op +- 100 watt schommelt.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Rensh schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:03:
Heb nu al een tijdje een HTPC draaien rond een Origen S14V behuzzing met het bekende Gigabyt M78 bordj voorzien van 4850E processor en floppydtv kaart

Gebruik Vista MCE icm MyMocies, Powerdvd8 voor hardware decoder en heb haali splitter en Fddshow geinstalleerd.

In het algeneen werkt ales goed en behoorlijk stabiel.
De volgende puntjes werken nog niet 100% en ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft:

1. In principe is de HD playback smooth maar in sommige rustige zooming scenes zie je een kleine stottering. Heb van alles geprtobeerd met andere decoders, refresh rate tv ed maar totaal geen verschil. Is geen drama maar als iemand een oplossing weet :)
2. Sommige MKV's kunnen niet gestart worden vanuit MCE (krijg dan een foutmelding dat de file niet gevonden kan worden terwijl mymovies hem wel ziet), Start ik hem met rechtste muistoets en selecteeer MCE start hij wel :?
3. Belangrijkst. Hoe krijg ik SRT ondertitels bij mijn HD filmes, bij voorkeur binnen MCE. Heb van alles geprobeerd. Als ik een andere player kies (VLC bv) dan kan ik wel makkelijk ondertitels laden maar is de playback verschrikkelijk. Gebruikt duidelijk niet de juiste codec maar wat dan wel :?

Als iemand een sluitend antwoord weet ben ik hem eeuwig dankbaar
Ik gebruik voor (srt) ondertitels eigenlijk altijd de in ffdshow ingebouwde component. Het kan ook met VobSub bijvoorbeeld maar wat mij betreft heeft ffdshow een paar grote voordelen.
Omdat ik naast HD 720p ook nog wel eens SD materiaal afspeel gebruik ik ffdshow ook om het signaal wat op te poetsen (staat ergens op avsforums een duidelijke uitleg over) Dit oppoetsen gebeurd alleen bij SD materiaal, HD blijft ongemoeid. Dit kun je instellen in ffdshow via een geautomatiseerde manier (weet even de naam niet en kan er nu niet bij). Ook de ondertitels zitten in deze profielen meegenomen. Dus SD heeft een kleiner lettertype dan HD. Zo heb je in beide dus een ander formaat. Ikzelf gebruik HelveticaNeu voor ondertitels omdat deze nagenoeg gelijk is aan wat we in nederland op de TV gewend zijn, leest makkenlijk!
Als er interesse is wil ik wel eens optikken wat ik zoal aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

Camiel schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:41:
[...]

Ik gebruik voor (srt) ondertitels eigenlijk altijd de in ffdshow ingebouwde component. Het kan ook met VobSub bijvoorbeeld maar wat mij betreft heeft ffdshow een paar grote voordelen.
[...]
ik ga dit eens even controleren. Maar volgens mij plaats ik gewoon in dezelfde map bij de .mkv file een .srt bestand met exact dezelfde bestandsnaam als de film. En dan krijg ik gewoon ondertitels te zien. Ook bij HD films dus. Ik weet alleen niet meer hoe ik dit nou geconfigureerd heb 8)7 en OF ik daar iets voor heb moeten configureren...is alweer een tijdje geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Laatst online: 08-01-2022
Ben een leek op het gebied van een HTPC maar heb een poging gedaan. Kan iemand deze beoordeln?
wil er films HD mee downloaden en afspelen, natuurlijk op mijn tv. moet dus ook stil zijn aangezien ie in de woonkamer staat, alvast bedankt

Aantal / ProductInfoPrijs1 xCPUs Socket AM2+ -
AMD Phenom X3 8450 3x 2100 MHz, 3x 512 kB, 3600 MT/s, Toliman€ 99,-
1 xVoedingen tot 600 Watt -
Antec TruePower Trio 430 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, 4 x, 6 x€ 63,-
1 xBehuizingen Desktop -
Antec Fusion Remote 1 x, 2 x, µATX€ 169,-
1 xBlu-ray ROM Serial-ATA -
LiteOn DH-4O1S 4 speed, 350 ms, Serial ATA/150, 12 / 32 speed€ 79,-
1 xMoederborden Socket AM2+ -
ASRock A780FullHD AMD 780G, 5.200 MT/s, onboard, 1x PCIe x16 2.0, Socket AM2+€ 69,-
1 xNetwerk WLAN-Adapters -
LevelOne WNC-0301 11 MBit/s (11b), 54 MBit/s (11g), PCI€ 19,-
1 xHarddisks 3,5 inch SATA -
Samsung HD103UJ 1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300€ 95,-
1 xGeheugen DDR2-800 -
Buffalo 4 GB DDR2-800 Kit 4096 MB, CL4 4-4-12, 2 stuk(s), PC2 6400€ 45,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
oh ja, en hij gaat als file server gebruikt worden, moet dus ook zuinig zijn 24/7 aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
en ik heb deze gemaakt met een intel

Aantal / ProductInfoPrijs1 xCPUs Socket 775 Core 2 Duo
Intel® Core™ 2 Duo E8400 2x 3000 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Wolfdale€ 165,-
1 xBehuizingen Desktop -
Antec New Solution NSK2480 2 x, 2 x, 380 Watt, µATX€ 123,-
1 xBlu-ray ROM Serial-ATA -
LiteOn DH-4O1S 4 speed, 350 ms, Serial ATA/150, 12 / 32 speed€ 79,-
1 xMoederborden Socket 775 -
Asus P5Q-EM Intel® G45, 1.600 MHz, onboard, 1x PCIe x16 2.0, Socket 775€ 129,-
1 xNetwerk WLAN-Adapters -
LevelOne WNC-0301 11 MBit/s (11b), 54 MBit/s (11g), PCI€ 19,-
1 xHarddisks 3,5 inch SATA -
Samsung HD103UJ 1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300€ 95,-
1 xGeheugen DDR2-800 -
Buffalo 4 GB DDR2-800 Kit 4096 MB, CL4 4-4-12, 2 stuk(s), PC2 6400€ 45,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Zo hey jij hebt al veel voor werk gedaan
*diepe zucht*
een intel setup met G45 mobo :D
Oké alle gekheid op een stokje Lees de startpost eens en lees de algemene GoT regels eens
ik denk dat de mensen dan meer geneigd zijn je te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 20:49
Hoe zijn bij jou de 2 outtake ventilatoren geregeld?
Ik ben van plan om ook een OrigenAE S14V aan te schaffen en wil de 2 ventilatoren laten vervangen door stillere.
Kan jij het toerental van de outtake ventilatoren nog afdoende regelen door Gigabyte's Smart Fan Control enabled?
Heb jij originele of andere outtake ventilatoren in de S14V zitten?
En hoe zijn ze aangesloten?
Ik las op internet iets over toerentalproblemen, dus ik ben bang dat ik ze alleen maar op volle toeren kan laten draaien voor voldoende airflow = lawaaierig
Rensh schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:03:
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Nou bedankt, denk ik.

kan door de bomen het bos niet meer zien en wordt er een beetje moedeloos van. Wil een htpc voor hd films 1080P, downloaden en server functie ( filerserver ) en moet zuinig zijn. welke setup moet ik dan hebben.

thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
ben me gaan verdiepen in startpost en zag inderdaad dat ik geen lijsten mag posten, mijn excuses.

Mag ik dan wel vragen voor welke processor ik het beste kan gaan bij een setup met amd, de 4850of de x4 9350. scheelt nogal in de kosten.

zou het fijn vinden om hier dan wel antwoord op te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@the_kind_man: G45 is geen toppertje. Je kan beter kijken naar een setup met AMD/ATi HD3200/3300 of Intel 9300/9400 voor onboard graphics. De laatste heeft bij de meeste de voorkeur vanwege het minste problemen met het afspelen van h264 en beter onboard geluidsmogelijkheden via HDMI.

Zo'n beetje elke grote hardware/computersite heeft wel een best-buy guide staan met tips en adviezen. Tweakers heeft er ook één, hardwareinfo ook. Kijk daar eens naar voor een begin. Op grotere internationale sites zoals anandtech e.d. is ook veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
klaus,

bedankt voor de tip, enig idee waar ik mijn lijst kan laten checken als ik deze heb samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat doe je dan vervolgens zelf, door andere posts/berichten te lezen. Ervaringen van andere gebruikers...........

(ps er zit rechtsboven je eigen berocht een edit knop; hiermee kun je je eigen post bewerken om bijv. nog wat toe te voegen, is beter/netter dan elke keer opnieuw een nieuw bericht te plaatsen, vervuilt ook minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
kajee bedankt,

laatste vraag en dan zal ik deze post niet meer vervuilen,

kan een Dell Slim studio kopen met een quad Q9400 en een E8400 dual. welke moet ik nemen. prijs scheelt niet veel

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
The_kind_man schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:05:
Nou bedankt, denk ik.

kan door de bomen het bos niet meer zien en wordt er een beetje moedeloos van. Wil een htpc voor hd films 1080P, downloaden en server functie ( filerserver ) en moet zuinig zijn. welke setup moet ik dan hebben.

thnx,
Ik zal je een klein beetje helpen. Als je machine zuinig moet zijn zou ik sowieso die Antec TruePower droppen en vervangen door een Enermax Pro82+ 385W. Is een stuk zuiniger en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 15:11
spacecom schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:29:
Weet iemand of het mogelijk is om op eenvoudige wijze te switchen tussen de hdmi- en de dvi-uitgang van de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H?

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb een plasma en een beamer, beide full hd dus hoef niets in de resolutie te wijzigen. Maar dit bord kan niet beide tegelijk aansturen (volgens Gigabyte site), dit is ook niet noodzakelijk. Maar ik wil wel makkelijk kunnen switchen zonder de HTPC te moeten herstarten of in de geavanceerde opties van de videokaart driver primaire beeldscherm selecteren of iets dergelijks (dit gaat niet werken bij mijn vrouw namelijk). Heeft iemand hier ervaring mee ?

Daarnaast ben ik op zoek naar ervaringen met de 1,5TB van Seagate met het oog op geluid t.o.v. de 1TB Samsung Spinpoint. Ik heb gelezen in een review dat het verschil in tijdens seek 2db bedraagt op 1 inch vanaf de drive. Mijn vraag is of het verschil hoorbaar is op 4 meter van de HTPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
peak schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:39:
[...]

Ben ik helemaal mee eens.
Ik heb een zwaar systeem staan hier en volgens Nvidia wordt een voeding van 500+ watt aangeraden. Ik heb laatst een meter ertussen gepropt en tot mn verbazing verbruikt mn pc in full load niet meer dan 350 watt :S:S:S..

Dus dan is het meer dan genoeg voor een HTPC. Het is ook de bedoeling dat een HTPC zuinig is.... Dat een HTPC op +- 100 watt schommelt.

Greetz.
Dat het meer dan genoeg is voor een HTPC klopt inderdaad wel, maar je moet je ook niet verkijken op het feit dat je systeem 'maar' 350 watt uit de muur trekt. Zoiets doet mijn systeem ook (misschien nog net iets meer) en toch trok deze mijn oude coolermaster realpower 450W omver op het moment dat ik met SLI ingeschakeld een 3d game startte (ging een paar seconden goed voordat het systeem compleet uit viel). Het probleem is dat de voeding zijn max vermogen alleen kan leveren als deze precies in de juiste verhoudingen uit de juiste stekkertjes getrokken wordt, maar dat is meestal niet het geval. Bovendien houdt nvidia er bij haar adviezen waarschijnlijk ook al rekening mee dat veel goedkopere voedingen een hoger wattage aangeven dan ze daadwerkelijk continu kunnen leveren.

Overigens neem ik aan dat je met die 100 watt bedoelt wat het beestje drinkt onder full load? Idle mag een HTPC toch heel wat minder verbruiken lijkt me (zelfs onder full load vind ik dat best veel, tenzij het systeem ook mag gamen en je dat als full load telt).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

100W is zeer veel; hier 45W idle, 60W 1080p film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
spacecom schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:29:

Ik weet het bij dit moederbord niet 100% zeker, maar vermoed dat het hetzelfde is als bij de 780/790 chipset serie.
Hierbij moet je in het BIOS expliciet aangeven of je DVI dan wel HDMI wilt gebruiken, dan gaat het 'onder Windows (of welk OS dan ook) dus niet lukken, helaas.........

Wellicht een 2e (goedkope?) VGA kaart met DVI overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
The_kind_man schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:13:
kajee bedankt,

laatste vraag en dan zal ik deze post niet meer vervuilen,

kan een Dell Slim studio kopen met een quad Q9400 en een E8400 dual. welke moet ik nemen. prijs scheelt niet veel

alvast bedankt
Nou, wat is het verschil tussen een Q9400 en een E8400? Dat moet uit te zoeken zijn toch? Dan ga je afwegen of je de verschillen de moeite waard vindt. Beide kunnen ze prima 1080p aan, dat geef ik je alvast...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 15:11
kaajee schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:06:
[...]

Ik weet het bij dit moederbord niet 100% zeker, maar vermoed dat het hetzelfde is als bij de 780/790 chipset serie.
Hierbij moet je in het BIOS expliciet aangeven of je DVI dan wel HDMI wilt gebruiken, dan gaat het 'onder Windows (of welk OS dan ook) dus niet lukken, helaas.........

Wellicht een 2e (goedkope?) VGA kaart met DVI overwegen?
Bedankt voor de info. Ik ga morgen Gigabyte bellen en zal het antwoord posten. Als je op dit moederbord een vga kaart prikt dan vervalt de meerwaarde van dit bord. De 9400 onboard is juist een van de belangrijke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:51:
aah kijk eens aan. 60 W is dus top voor een HTPC.

pfff, ze gaan steeds minder verbruiken en dat is zeer geweldig. Electra wordt toch ieder jaar duurder.

Greetz.

p.s. Ja 100 W full load had ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Loewe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:52:
Bedankt voor de info. Ik ga morgen Gigabyte bellen en zal het antwoord posten. Als je op dit moederbord een vga kaart prikt dan vervalt de meerwaarde van dit bord. De 9400 onboard is juist een van de belangrijke features.
Je kunt toch gewoon de monitor aan de d-sub aansluiting van het moederbord hangen en dan in extended of clone draaien met de tv op de hdmi? Of zie ik nu iets over het hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door Maximize op 17-12-2008 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Voor degenen die over voedingen discussieeren; houd er rekening mee dat een voeding het meest efficient werkt op 50% balasting (verspilt dus minder stroom). Voor HTPC's heb je meer heel weinig nodig, maar het probleem is dat er bijna geen goede voedingen meer zijn onder de 400W. Die zijn vaak luidruchtig of gaan snel stuk (en nemen dan vaak je moederbord mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Loewe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:52:
[...]

Dat kun je toch zelf zien en concluderen als je in je BIOS kijkt? Als je daar ook expliciet moet aangeven HDMI of DVI, weet je genoeg.......
Maximize schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:32:
[...]

Je kunt toch gewoon de monitor aan de d-sub aansluiting van het moederbord hangen en dan in extended of clone draaien met de tv op de hdmi? Of zie ik nu iets over het hoofd.
Kan (wellicht), maar dan mis je wel HD weergave en geen HDCP op de VGA uitgang. En je zult nog steeds moeten switchen elke keer want 2 schermen en tegelijk (legale) HD content weergeven mag niet van Windows........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224854

Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:51:
Dan is een 120W PicoPSU ook interessant, fanloos :)
De meeste shops verkopen echter alleen de externe AC adapters tot maximaal 80W en dat is een beetje krap. 100W is beter en moet ook te koop zijn, ik weet alleen niet waar.
Zou een standaard netvoeding adapter van 12V 100W van willekeurig welk merk ook werken?

Zit aan zo'n voeding te denken icm mini-ITX case, ITX moederbord met onboard graphics (AMD 780 of GeForce 8200), en CPU met tdp van 45W (of als ik toch meer power wil een intel CPU met tdp van 65W).
Ben momenteel op zoek naar een geschikte case: compact, niet lelijk, niet duur = lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Anoniem: 224854 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:12:
[...]

Dan is een 120W PicoPSU ook interessant, fanloos :)
De meeste shops verkopen echter alleen de externe AC adapters tot maximaal 80W en dat is een beetje krap. 100W is beter en moet ook te koop zijn, ik weet alleen niet waar.
Zou een standaard netvoeding adapter van 12V 100W van willekeurig welk merk ook werken?

Zit aan zo'n voeding te denken icm mini-ITX case, ITX moederbord met onboard graphics (AMD 780 of GeForce 8200), en CPU met tdp van 45W (of als ik toch meer power wil een intel CPU met tdp van 65W).
Ben momenteel op zoek naar een geschikte case: compact, niet lelijk, niet duur = lastig :P
Psile?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224854

Dat is een hele mooie case, erg klein, maar valt helaas niet in de categorie "niet duur". Inclusief voeding, 1 case fan en verzendkosten kom ik op zo'n 280 euro. (maar nogmaals, hele mooie case :))
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.