Home Theater PC (HTPC) Deel 2

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 124.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Ja het is inderdaad aannemelijk dat de kaart te weinig rekenkracht biedt voor zware realtime post processing. Upscalen van SD naar HD en al die beeld verbeteraars er bij is nogal een werkje.

Ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat er geen verschil te merken is tussen een HD4850 en HD4350 met bluray rips (maar die hebben dan ook niet veel verbetering nodig :)). Helaas kan ik het niet meer testen met SD materiaal omdat het systeem al weg is (gebouwd voor iemand anders).

Zou je nou ook kunnen stellen dat als je je GPU niet gebruikt voor decoding, dat er meer capaciteit over is voor post processing? Dus bijv je CPU/CoreAVC gebruiken voor decoding zodat je GPU/Avivo zich kan richten op de beeldverbeteraars? Kan ook andersom natuurlijk, maar lijkt me iets onlogischer.

[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
Patriek schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:15:
[...]

Ja het is inderdaad aannemelijk dat de kaart te weinig rekenkracht biedt voor zware realtime post processing. Upscalen van SD naar HD en al die beeld verbeteraars er bij is nogal een werkje.

Ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat er geen verschil te merken is tussen een HD4850 en HD4350 met bluray rips (maar die hebben dan ook niet veel verbetering nodig :)). Helaas kan ik het niet meer testen met SD materiaal omdat het systeem al weg is (gebouwd voor iemand anders).

Zou je nou ook kunnen stellen dat als je je GPU niet gebruikt voor decoding, dat er meer capaciteit over is voor post processing? Dus bijv je CPU/CoreAVC gebruiken voor decoding zodat je GPU/Avivo zich kan richten op de beeldverbeteraars? Kan ook andersom natuurlijk, maar lijkt me onlogisch.
Ik ken dit verhaal, ik heb een 3450 in een van mn pc's zitten en had ook ontzettend slechte image quality bij SD materiaal. Bleek dus als ik vista Aero uitzette opeens veel meer opties tevoorschijn kwamen in CCC. Ik kon toen ook verctor-adaptive-deinterlacing kiezen, advanced quality etc en ook denoise. Gelijk een wereld van verschil. Ik merk trouwens ook het verschil tussen UVD1 (3450) en UVD2 (4830) bij dvd's. Een dvdtje met UVD2 ziet er echt veel mooier uit. Bij hd-films kan ik weinig verschil opmerken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Rainesh schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:48:
[...]

Ik ken dit verhaal, ik heb een 3450 in een van mn pc's zitten en had ook ontzettend slechte image quality bij SD materiaal. Bleek dus als ik vista Aero uitzette opeens veel meer opties tevoorschijn kwamen in CCC. Ik kon toen ook verctor-adaptive-deinterlacing kiezen, advanced quality etc en ook denoise. Gelijk een wereld van verschil. Ik merk trouwens ook het verschil tussen UVD1 (3450) en UVD2 (4830) bij dvd's. Een dvdtje met UVD2 ziet er echt veel mooier uit. Bij hd-films kan ik weinig verschil opmerken.
Heeft dat verschil niet eerder te maken met het verschil in rekenkracht (post processing - upscaling)? De 4830 is veel sneller dan de 3450 en zal daarom vast meer features bieden. Dat zou ook verklaren waarom je 't bij HD niet merkt. En volgens mij spreken gebruikelijke codecs voor SD net zo goed DXVA aan, dus daar zit 't 'm niet in.

Afaik geeft het decoden op zich geen verschil. Beeldmateriaal binnen de code blijft immers het zelfde?

Dit heeft Wikipedia te zeggen over de toevoegingen van UVD2 ten opzichte van UVD1
UVD 2
The UVD saw a refresh with the release of the Radeon HD 4800 series products. The UVD 2 features full bitstream decoding of H.264/MPEG-4 AVC and VC-1 video streams, and in addition it also supports dual video stream decoding and Picture-in-Picture mode. This makes UVD2 full BD-Live compliant.

UVD 2.2
The UVD 2.2 features a re-designed local memory interface and enhances the compatibility with MPEG2/H.264/VC-1 videos. However, it was marketed under the same alias as "UVD 2" as the "special core-logic, available in RV770 and RV730 series of GPUs, for hardware decoding of MPEG2, H.264 and VC-1 video with dual-stream decoding". The nature of UVD 2.2 being an incremental update to the UVD 2 can be accounted for this move.
Lijkt mij dat dat geen invloed heeft op beeldkwaliteit, enkel compatibiliteit.

[ Voor 64% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Nog 2 vragen :- Ik krijg het niet voor elkaar dat Vista MCE de DVD bestanden (.vob ed.) als dvd ziet en dat ik ze met de afstands bediening kan selecteren (ik heb wel de download map geselecteerd staan voor vista om in zijn index te zetten).

- Ik zoek eigenlijk nog een soort "pookje" met 2 knoppen waarmee ik de muis kan vervangen, beetje in de trand van de analoge stick van een controller. Iemand tips?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
Patriek schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 02:01:
[...]

Heeft dat verschil niet eerder te maken met het verschil in rekenkracht (post processing - upscaling)? De 4830 is veel sneller dan de 3450 en zal daarom vast meer features bieden. Dat zou ook verklaren waarom je 't bij HD niet merkt. En volgens mij spreken gebruikelijke codecs voor SD net zo goed DXVA aan, dus daar zit 't 'm niet in.

Afaik geeft het decoden op zich geen verschil. Beeldmateriaal binnen de code blijft immers het zelfde?

Dit heeft Wikipedia te zeggen over de toevoegingen van UVD2 ten opzichte van UVD1

[...]

Lijkt mij dat dat geen invloed heeft op beeldkwaliteit, enkel compatibiliteit.
Op Ati site staat er dat UVD2 sd-content upscaled naar HD en betere algoritmes heeft voor SD-content. Het is iig wel goed te zien, ik krijg binnenkort een HD4350 ter vervanging van mn 3450. Ik zal dan kijken hoe het beeld er dan uit ziet. Ik zal dan mn resultaten posten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kaajee schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:50:
[...]
HD audio (7.1) gaat nou net niet via TOSlink. Daarvoor heb je de HDMI uitgang van dit moederbord nodig. S/PDIF (toslink) is beperkt tot 5.1 (DTS/DD5.1) doorgifte......
Oke, dat had ik dus nog niet helemaal goed begrepen, jammer, dat betekend dat ik met mijn huidige versterker daar geen mogelijkheid heb. Aangezien de HDMI aansluitingen alleen passthrough ondersteunen.

Overigens hoe zit het met DD of DTS in games gaat dit dan wel op 5.1" via TOSlink?

Maar dan ga ik nu weer twijfelen of ik dan niet beter voor een AMD oplossing kan gaan, aangezien postprocessing dan weer een optie is.
[...]
Waarom neem je een 'low profile' cpu cooler? Je hebt ruimte zat (16 cm hoge kast) Ik zou eerder de Mini Ninja van Scythe nemen, die koelt beter (dus stiller te krijgen) dan de Shuriken........
Heel goed punt, deze wijzig ik gelijk in mijn lijstje. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 14:35
Rensh schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:51:
[...]

nu worden programma's wel eens niet geheel opgenomen en standaard instelling binnen MCE laat maar max 4 minuten extra opnemen toe. Moesten ze ook eens langer kunnen zetten ....
Check even:

http://www.windows-mediacenter.nl/recsettings1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

_Dune_ schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:47:
[...]
Overigens hoe zit het met DD of DTS in games gaat dit dan wel op 5.1" via TOSlink?
Zoals ik iets eerder in dit topic schreef; dan moet je audio device Dolby Live of DTS Connect ondersteunen om "on-the-fly" het meerkanaals te coderen (naar AC3/DTS). Check wel eerst even of dat proces niet te veel lag met zich meebrengt! Maar goed, dat is afaik! heb me dr nooit verder in verdiept. Misschien dat een specifieke geluidskaart het ook met LPCM kan, maar denk 't niet.
Maar dan ga ik nu weer twijfelen of ik dan niet beter voor een AMD oplossing kan gaan, aangezien postprocessing dan weer een optie is.
[...]
Wilt iemand mij eens uitleggen waarom een AMD cpu beter kan post processen dan een Intel?
En sowieso, waarom en hoe doe je dat dan? De videokaart doet al dat werk bij mij :? Vind die post proc opties van ffdshow nou niet zo bijzonder.

Of is het zo dat een IGP daar niet genoeg kracht voor heeft en daarom hulp nodig heeft van de CPU? Maar alles loopt nog wel automatisch via de graphics driver? En het Intel platform bied niet genoeg snelheid voor die link? Heeft toch met HT3.0 te maken ofz? (puur gissen hoor). Maar hoe doet bijv. Nvidia dat dan op het Intel platform?

[ Voor 20% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226626

Hey,

Ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen en hoe meer ik lees hoe verwarrender het wordt.

Allereerst m'n specs:

Lian Li PC-A71 case
EVGA 750i FTW
C2D E6600 @ 3600Mhz
2 Gb OCZ 1066Mhz SLI
2 x 9800GTX+ SLI
Samsung 32" LCD TV
audio via SPDIF van moederbord naar Yamaha AV-receiver

Maw een game-pctje die ik ook gebruik als mediacenter

Nu heb ik een LG-GGC blu ray drive bestelt en ik veronderstel dat blu ray playback geen probleem gaat zijn met deze hardware.

- MAAR wat met de audio, ik heb tot hiertoe begrepen dat HD audio niet kan via SPDIF, de receiver ondersteunt zowiezo geen HDTS. Ik veronderstel dan dat ik wel de gewone DTS kan gebruiken, indien dit ondersteunt word door de film.

- Moet ik nu wel of niet de laatste Realtek codecs installeren, en heeft dit enig voordeel. als ik ga kijken in apparaatbeheer staat er gewoon "high definition apparaat van Microsoft, wel heb ik op dit moederbord blijkbaar 7.1 channel Azalia (HDA) audio :?
Sneezzer schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:02:
- Ik zoek eigenlijk nog een soort "pookje" met 2 knoppen waarmee ik de muis kan vervangen, beetje in de trand van de analoge stick van een controller. Iemand tips?
Waarom geen Logitech Dinovo Mini, ik ben alvast zeer tevreden mee? http://www.logitech.com/i...ard/devices/3848&cl=be,nl

Ook nog een interresant artikel: http://www.xbitlabs.com/a...splay/media-playback.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 226626 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:37:
[...]
Nu heb ik een LG-GGC blu ray drive bestelt en ik veronderstel dat blu ray playback geen probleem gaat zijn met deze hardware.

- MAAR wat met de audio, ik heb tot hiertoe begrepen dat HD audio niet kan via SPDIF, de receiver ondersteunt zowiezo geen HDTS. Ik veronderstel dan dat ik wel de gewone DTS kan gebruiken, indien dit ondersteunt word door de film.

- Moet ik nu wel of niet de laatste Realtek codecs installeren, en heeft dit enig voordeel. als ik ga kijken in apparaatbeheer staat er gewoon "high definition apparaat van Microsoft, wel heb ik op dit moederbord blijkbaar 7.1 channel Azalia (HDA) audio :?
[...]
- Alle blurays die Dolby TrueHD of DTS-HD ondersteunen bieden ook de standaard formaten.
- Volgens mij slaat dat 7.1 op de analoge uitgangen? Waarschijnlijk heb je 4 x stereo jackplug uitgangen?
Persoonlijk installeer ik altijd de nieuwste drivers. Dit kan verschil geven in de effecten, maar niet met digitaal gecodeerde geluidssporen die je rechtstreeks doorstuurt naar je reciever. Kan wel evt compatibiliteitsproblemen oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Hij heeft het middels S/PDIF aangesloten...........

Maare..........wat is je probleem nou eigenlijk? Als het toch allemaal werkt hoef je geen nwe drivers te downloaden...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 16:51
Excuus dat ik mezelf ga quoten, maar ik lees veel dat alles maar net past in de NOX kast. Mijn vraag is of ik er over een tijdje nog een TVkaart bij kan plaatsen. Misschien is er hier iemand met ervaring?
FicoF schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:15:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 5050e€ 56,95€ 56,95
1be quiet! Straight Power BQT E5-400W€ 51,93€ 51,93
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 98,57€ 98,57
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 34,46€ 34,46
1Nox Media€ 58,-€ 58,-
1Scythe Ninja Mini€ 24,90€ 24,90
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 86,-€ 86,-
ImporterenTotaal€ 410,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:49:
Hij heeft het middels S/PDIF aangesloten...........

Maare..........wat is je probleem nou eigenlijk? Als het toch allemaal werkt hoef je geen nwe drivers te downloaden...........
Momenteel werkt het inderdaad goed met DVD playback en DTS of Dolby Prologic 5.1.
Wou gewoon weten of ik nog iets moest/kon doen voor de best mogelijke audio met blu ray.

@ Patriek: alvast bedankt voor de snelle reactie; komt er dus op neer dat ik geen nieuwe codecs nodig heb als alles goed werkt en de audio hardwarematig wordt verwerkt via een A/V receiver en dat ik gewoon geluid blijf doorkrijgen in DTS formaat zoals voordien. Vraag me toch wel af of die HDTS zoveel beter klinkt, ben al zeer tevreden met DTS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar onthou; HD audio weergave ('HDTS') dus alleen via de analoge uitgangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

FicoF schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:50:
Excuus dat ik mezelf ga quoten, maar ik lees veel dat alles maar net past in de NOX kast. Mijn vraag is of ik er over een tijdje nog een TVkaart bij kan plaatsen. Misschien is er hier iemand met ervaring?

[...]
Ja dat past prima. Die behuizing is minstens zo hoog als een PCI kaart is hoor :) Alleen de Ninja past er precies in (uit eigen ervaring).

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:06:
Maar onthou; HD audio weergave ('HDTS') dus alleen via de analoge uitgangen
|:( DTS via SPDIF of HDTS via analoge kabels (tulp!?) Wat is nou beter!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 226626 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:02:
[...]Vraag me toch wel af of die HDTS zoveel beter klinkt, ben al zeer tevreden met DTS :P
Heeft er mee te maken dat het lossless is (geen kwaliteitsverlies geleden bij het coderen), maar dat hoor je enkel met een hele dure speakersetup.
Native 7.1 kan wel een flinke verbetering zijn, vooral in grotere ruimten.

[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 226626 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:11:
[...]

|:( DTS via SPDIF of HDTS via analoge kabels (tulp!?) Wat is nou beter!?
Ik denk dat hij bedoeld dat je met je analoge uitgangen enkel 8 kanaals kun bereiken. Met SPDIF ben je beperkt tot 6 kanaals. Gewoon je huidige setup houden, je hebt waarschijnlijk ook geen 7 speakers? Bovendien kan je reciever veel beter het digitale signaal converten naar analoog en je speakers aansturen.

hmm, had dit beter kunnen toevoegen aan me vorige post.... waarom heeft GoT geen delete functie? :P

Even nog iets anders; bij de opening van de nieuwe HTPC thread zou een voorschrift over toegestane inhoud wel verstandig zijn denk ik. Doordat een HTPC een compleet systeem is met vele aspecten wordt een specifiek onderdeel vaak te diep uitgelicht. Bijvoorbeeld hetgeen hier boven hoort gewoon onder Audio. Zolang het direct te maken heeft met de samenstelling van je systeem als geheel is het hier toepasselijk (bijv IGP / CPU combi of specifieke HTPC dingen), maar verdere vragen moeten elders imo.
* Patriek is er ook schuldig aan hoor

[ Voor 61% gewijzigd door Patriek op 30-01-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

Zo na een paar dagen flink rondkijken/googlen ben ik tot de volgende config gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote€ 124,28€ 124,28
1be quiet! Straight Power BQT E6-400W€ 50,95€ 50,95
1Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2GB (2x 1GB) DDR2€ 36,95€ 36,95
1Gigabyte GA-E7AUM-DS2H€ 126,20€ 126,20
1Intel Core 2 Duo E7400€ 108,18€ 108,18
ImporterenTotaal€ 471,46

SW: XBMC
DOEL:
Afspelen van 1080p bestanden. HDDVD/BLU-RAY/ X264 MKV.
Afspelen van divx/xvid/dvd bestanden

Ben alleen bang dat ik met deze setup de X264 bestanden niet helemaal ga trekken, maar daar zullen we wel achterkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat ligt dan grotendeels aan XBMC want met CoreAVC + WMC moet je vrijwel alle 1080p samples kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens ook nog een NX8500GT-MTD256EH liggen en die is maybe beter geschikt?
Zal ook es ff mediaportal installen en kijken welke ik beter vind voor mijn toekomstige HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Anoniem: 3979 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:51:
Zo na een paar dagen flink rondkijken/googlen ben ik tot de volgende config gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote€ 124,28€ 124,28
1be quiet! Straight Power BQT E6-400W€ 50,95€ 50,95
1Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2GB (2x 1GB) DDR2€ 36,95€ 36,95
1Gigabyte GA-E7AUM-DS2H€ 126,20€ 126,20
1Intel Core 2 Duo E7400€ 108,18€ 108,18
ImporterenTotaal€ 471,46

SW: XBMC
DOEL:
Afspelen van 1080p bestanden. HDDVD/BLU-RAY/ X264 MKV.
Afspelen van divx/xvid/dvd bestanden

Ben alleen bang dat ik met deze setup de X264 bestanden niet helemaal ga trekken, maar daar zullen we wel achterkomen
Waarom ben je bang voor x264 hd files?
Bij mij draaien ze nagenoeg prima. Dan heb ik bijna dezelfde config.
Met Mediaplayer Classic Home Cinema en de hardware codecs van Mediaplayer classic gaat het goed.

CoreAvc is een softwaremige codecs als me goed kan herinneren speelt deze prima 1080p af maar hij geeft minder beeldkwaliteit als hardwarematig.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pepperana schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:03:
[...]

Waarom ben je bang voor x264 hd files?
Bij mij draaien ze nagenoeg prima. Dan heb ik bijna dezelfde config.
Met Mediaplayer Classic Home Cinema en de hardware codecs van Mediaplayer classic gaat het goed.

CoreAvc is een softwaremige codecs als me goed kan herinneren speelt deze prima 1080p af maar hij geeft minder beeldkwaliteit als hardwarematig.
XBMC maakt geen gebruik van hardware acceleratie toch?

Heb er toch voor gekozen om er nog een DVB S2 kaart bij te pakken als vervanger van mijn dreambox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Denk je wel aan het hele CAM gebeuren bij de samenstelling/aanschaf DVB kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:22:
Denk je wel aan het hele CAM gebeuren bij de samenstelling/aanschaf DVB kaart?
Ik ga denk ik voor de Floppy, maar ik heb geen cam nodig. Boven staat een andere dream, en daarmee ga ik intern sharen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb sinds kort het volgende liggen voor een filmopslag HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Chenbro ES34069€ 165,45€ 165,45
1Intel Core 2 Duo E4400€ 82,11€ 82,11
1Intel DG45FC€ 116,81€ 116,81
1Logitech diNovo Mini€ 114,95€ 114,95
4Samsung Spinpoint F1 HD103UJ/KIT, 1TB€ 84,99€ 339,96
ImporterenTotaal€ 853,74

De Chenbro is een mini-ITX Server casing voor 4 hotswappable S-ata schijven, met externe 120W Voeding:
http://www.chenbro.com/co...ucts_detail.php?serno=100

Het Intel moederbord heeft een X4500HD video onboard met Full HD ondersteuning en 7.1 audio, en ondersteund raid 5 met 4 S-ata aansluitingen (Vandaar 4x 1TB) en 1x E-Sata.

Helaas zit er wel een bug in het moederbord dat als je de standaard geheugensettings veranderd, het moederbord dood is. Zit nu dus te wachten op een RMA, maar heb ondertussen al een nieuwe ergens anders besteld.

Het OS installeren is lastig, omdat ik alle internet S-ata ports bezet voor raid 5 en het mobo geen IDE poort heeft. Dat wordt dus via externe DVD Speler of via E-Sata installeren.

Raid 5 3TB (4x1TB) is omdat ik een mooie film collectie wil hebben ICM mijn HD65 Optoma Beamer. En mijn collectie beschermd is tegen schijfuitval.

De Dinovo mini is wel grappig, maar je kan er niet mee het BIOS in omdat het de F toetsen mist. Dus deze is het toch net niet.

Iemand nog op- of aanmerkingen?

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 31-01-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XthinkZ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:18:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 853,74

De Chenbro is een mini-ITX Server casing voor 4 hotswappable S-ata schijven, met externe 120W Voeding.
Het Intel moederbord heeft een X4500HD video onboard met Full HD ondersteuning en 7.1 audio, en ondersteund raid 5 met 4 S-ata aansluitingen (Vandaar 4x 1TB) en 1x E-Sata.

Helaas zit er wel een bug in het moederbord dat als je de standaard geheugensettings veranderd, het moederbord dood is. Zit nu dus te wachten op een RMA, maar heb ondertussen al een nieuwe ergens anders besteld.

Raid 5 3TB (4x1TB) is omdat ik een mooie film collectie wil hebben ICM mijn HD65 Optoma Beamer. En mijn collectie beschermd is tegen schijfuitval.

De Dinovo mini is wel grappig, maar je kan er niet mee het BIOS in omdat het de F toetsen mist. Dus deze is het toch net niet.

Die logitech had toch problemen met standby? Dat je de batterijen er steeds moest uithalen als je hem een paar minuten niet had gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 3979 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:31:
[...]

Die logitech had toch problemen met standby? Dat je de batterijen er steeds moest uithalen als je hem een paar minuten niet had gebruikt?
Hmmm, zo vaak heb ik hem eigenlijk nog niet gebruikt, maar dat is wel een hele vervelende bug.
Ik heb nu de Logitech Illuminate liggen. Erg handig om in een donkere ruimte te typen. Toch is het draad en het gemis van een muisfunctie op het mobo niet fijn. Denk om de Dinovo Edge te gaan nemen. ( Als die ook nog een illumiated bestond zou deze echt perfect zijn voor HTPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
............
Maar wat is je vraag of probleem nu dan? Je hebt alle hardware al en ik lees geen vraag en/of probleem.......

(ik zou nooit dat intel boardje genomen hebben, maar da's al te laat begrijp ik........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Pepperana schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:03:
[...]
offtopic: Dat is een fabeltje. Ik wacht nog steeds op 'bewijzen' voor deze stelling. Maak even twee screenshots van dezelfde frame in een film, ik wil de verschillen graag horen! Nog nooit voorbij gekomen.

Patriek schreef hier een heleboel over op maandag 05 januari 2009 @ 04:16

[ Voor 59% gewijzigd door Patriek op 31-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb inderdaad nog niks kunnen installeren, omdat het moederbord is overleden.
De Chenbro Mini-ITX kast heeft ruimte voor een slimdrive, maar geen aansluitingen over op het Intel bordje.
Niet de ideale combinatie dus.
De DQ45EK is hetzelfde bordje maar dan zonder HDMI (DVI-I en DVI-D), 4 channel audio, 6x SATA, en geen hardwarematige HD ondersteuning.
Weet iemand met welke processor snelheid je minimaal moet hebben voordat 1080p vloeiend loopt?

Eigenlijk plaats ik dit zodat jullie kunnen meedenken / niet dezelfde fout maken.
kaajee schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:31:
[...]

Maar wat is je vraag of probleem nu dan? Je hebt alle hardware al en ik lees geen vraag en/of probleem.......

(ik zou nooit dat intel boardje genomen hebben, maar da's al te laat begrijp ik........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 16:41

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 18:18
Hallo,

ik word helemaal gek van mijn HTPC

Ik heb het volgende:

Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen
Asus Xonar HDAV 1.3
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Receiver: Onkyo 806

Aangesloten: HTPC op receiver, receiver op tv, alles via hdmi

IK heb de volgende problemen:

- Niets loopt vloeiend, geen dvd, tv mkv enz Alles lijkt ff vast te hangen voor een kort moment en dan gaat ie weer verder. Ik heb MCE, vlc media player, windows media player geprobeerd, maar dat hielp niet.

- Ik heb een blauwe rand links langs het scherm lopen van boven naar onder. Die rand verdwijnt soms een beetje, afhankelijk van het beeldaanbod. Ook als ik videobestanden afspeel komen er wel een bluwe spikkels en strepen door het beeld. Vooral bij donkere stukkern in de video. Ik heb ontdekt als ik de xonar eruit haal en de hdmi kabel direct op de inbouw videokaart aansluit, dat dit probleem weg is. Driverprobleem van de xonar of hardwareprobleem?

Ik heb in het begin geen codec geinstalleerd. toen had ik de problemen al. Daarna nog Coreavc en haali en zo erop gezet, maar het resultaat blijft hetzelfde. Beeldscherm nog op 24 hz gezet, maar verder geen resultaat.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik weet bijna wel zeker dat het aan je Onkyo 806 ligt!
Kijk hier maar eens:
http://www.google.nl/sear...onkyo+806+blue+dots&meta=

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 18:18
AUijtdehaag schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:47:
Ik weet bijna wel zeker dat het aan je Onkyo 806 ligt!
Kijk hier maar eens:
http://www.google.nl/sear...onkyo+806+blue+dots&meta=
Inderdaad. Klopt ookt nog.

Ik heb de htpc direct aangesloten op de tv en dat probleem was weg. Morgen maar eens die onkyo opsturen.

Nu nog de problemen met de stotterende beelden oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:43

aKra

Intentionally left blank.

Het is me nog niet geheel duidelijk geworden eigenlijk na het een en ander heen en weer scrollen in dit topic... Ik ben van plan een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aan te schaffen met een AMD Athlon x2 5050e processor.

Ik heb een Panasonic TH-42PZ85 die 'native' 24Hz playback ondersteund, klopt het dat de 780G chipset dit slecht ondersteund en dat de GeForce 8200 dit wel beter ondersteund? En de G45 chipset, speelt die mee of de kwaliteit daarvan ook niet goed genoeg voor 24Hz en 1080p Full-HD?

Hopelijk kunnen jullie uitsluitsel geven zodat de order morgenochtend mee kan met de rest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb het idee dat er nog al wat gegoogeld wordt met termen in dit topic, ik kan er in iedergeval niet meer uit wijs worden. Zoals hierboven wordt er gesproken over 24Hz, moet dit niet 24P zijn?

Daarnaast waarom zou je nu nog een 8200 chipset nemen terwijl de 9300/9400 ook reeds beschikbaar zijn en veel beter presteren. (je zit dan natuurlijk wel aan Intel vast) Wanneer je bij een AMD CPU wilt belijven dan zou ik ook gewoon de AMDchipset nemen.

In iedergeval heb ik begrepen dat de Nvidia 9400 chipset de enige is die daadwerkelijk 24P fatsoenlijk kan afspelen en daarnaast ook HD audio 7,1" over HDMI volledig ondersteund.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 02-02-2009 00:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

_Dune_ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:07:
Ik heb het idee dat er nog al wat gegoogeld wordt met termen in dit topic, ik kan er in iedergeval niet meer uit wijs worden. Zoals hierboven wordt er gesproken over 24Hz, moet dit niet 24P zijn?
24p staat voor de bron, die 24 fps progressive is, terwijl 24hz de frequentie is waarop de verbinding werkt. Dus eigenlijk twee verschillende dingen, maar werken nauw samen. Als dit 1:1 loopt krijg je het meest vloeiende beeld (zover mogelijk met 24fps).
Daarnaast waarom zou je nu nog een 8200 chipset nemen terwijl de 9300/9400 ook reeds beschikbaar zijn en veel beter presteren. (je zit dan natuurlijk wel aan Intel vast) Wanneer je bij een AMD CPU wilt belijven dan zou ik ook gewoon de AMDchipset nemen.

In iedergeval heb ik begrepen dat de Nvidia 9400 chipset de enige is die daadwerkelijk 24P fatsoenlijk kan afspelen en daarnaast ook HD audio 7,1" over HDMI volledig ondersteund.
Ik snap ook niet alle keuzen. Heb 't zelf helemaal over een andere boeg gegooit; geen IGP, maar een goedkoop mobo'tje met instap videokaart voor het zelfde geld. Mijn ervaring is dat videokaarten meer opties bieden, en 't ging mij vooral om meer ondersteunende resoluties (GF9300 gaf geen 1366x768, HD4350 wél).
Het is alleen geen optie als je een behuizing neemt die nog lager dan low-profile is. Maar dat heeft bijna niemand.

Het is niet echt duidelijk meer welke IGP tegenwoordig wel en niet fatsoenlijk 24hz doet. Anandtech heeft een uitgebreide test gedaan, maar die is eigenlijk al verouderd, omdat de problemen met BIOS en driver updates opgelost kunnen zijn. Iemand in deze thread beweert dat zijn HD3200 (780G) het prima doet, terwijl dat eigenlijk het oudste design is van wat hier rond gaat. In the end zeg ik; het 24p/24hz gebeuren krijgt te veel aandacht. De ruime meerderheid heeft niet eens een TV die het ondersteund, en het verschil met 50hz is nauwelijks te merken (of iig, op mijn 42" PZ80 plasma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:43

aKra

Excuses, jullie hebben gelijk... Ik had de verkeerde chipset "getikt", ik heb het inderdaad over de 9300/9400. Het maakt mij niet veel uit, ik vind Intel en AMD beiden prima. Echter, AMD is vaker wat goedkoper door hun marketing strategie.

Nog is het antwoord niet helder, maar in zo'n korte tijd is dat ook logisch. :+

edit:
Even het een en ander doorgezocht op Internet mbt. de 730i/9300 chipset (kan niet slapen jakkes, wekker gaat al weer over ~5 uur :+), maar geen van de revieuws geeft enige duidelijkheid mbt. de 24p/24fps/24Hz afspeel mogelijkheden.

Wat ik wel gemerkt heb is dat je ruim € 50-100 meer moet uitgeven aan een Intel systeem dan aan een AMD systeem. En dat de neiging komt om een E8x00 te nemen ipv. E7x00 voor de 1333MHz bus en de hoeveelheid cache (3 MB <-> 6 MB). Vroeger was ik toch echt een AMD'ert, maar tegenwoordig doet Intel toch aardig z'n best om mijn interesse te wekken...

Verders... Iemand hier ervaring met de Freezer 7 Low Profile? :D

[ Voor 50% gewijzigd door aKra op 02-02-2009 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:16

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 853,74

De Chenbro is een mini-ITX Server casing voor 4 hotswappable S-ata schijven, met externe 120W Voeding:
http://www.chenbro.com/co...ucts_detail.php?serno=100
Misschien een domme vraag, maar als je wat af wilt spelen belast je dus je volle systeem inclusief 4 schijven, Gaat die 120W voeding dat dan wel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Laatst online: 26-01 13:32
Anoniem: 3979 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik zelf de ook Logitech diNovo Mini en ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.. Kan natuurlijk nog komen. Maar het is me nog niet op gevallen... Ik zal er de komende tijd wel op letten als hij uit S3 komt of het toetsenbord het doet...

Het zal wel werken wand ik kan hem nl. ook met het toetsenbord uit de S3 halen. (weet niet zeker of het nog steeds werkt gister namelijk ff wat in de bios aan gepast... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Wat bij betreft mogen we verder in deeltje 3

Ik ben nog wel bezig met de ts (het is nu nog redelijk een 1 op 1 kopie van deel 2). Ik hoop komende maand weer ff een slag te maken met de info in de ts.. Ik heb inmiddels behoorlijk wat info hier voor. Ik moet het alleen nog "ff" opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:48
Patriek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 01:10:
[...]

24p staat voor de bron, die 24 fps progressive is, terwijl 24hz de frequentie is waarop de verbinding werkt. Dus eigenlijk twee verschillende dingen, maar werken nauw samen. Als dit 1:1 loopt krijg je het meest vloeiende beeld (zover mogelijk met 24fps).
1080p is 1080 pixels vertikaal
50hz is 50 fps

24p staat inderdaad voor 24 fps, wat b.v. kan met een resolutie van 1080p
Dus ja de term 24p is wat mij betreft fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

The Realone schreef op maandag 02 februari 2009 @ 01:57:
[...]

Misschien een domme vraag, maar als je wat af wilt spelen belast je dus je volle systeem inclusief 4 schijven, Gaat die 120W voeding dat dan wel trekken?
Ik zeg altijd: er is 1 manier om erachter te komen :+.
Die Chenbro is speciaal ontworpen om 4 hotswappableschijven te werken. Ik zal er eens een Wattmeter aan hangen om te kijken hoeveel hij bij full load zal gaan trekken. Maar nu eerst even wachten op mijn mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-05 17:11

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Subpy schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:56:
[...]

Ik gebruik zelf de ook Logitech diNovo Mini en ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.. Kan natuurlijk nog komen. Maar het is me nog niet op gevallen... Ik zal er de komende tijd wel op letten als hij uit S3 komt of het toetsenbord het doet...

Het zal wel werken wand ik kan hem nl. ook met het toetsenbord uit de S3 halen. (weet niet zeker of het nog steeds werkt gister namelijk ff wat in de bios aan gepast... ;))
Ik herken inderdaad het probleem, heb er namelijk zelf wel last van. Het gebeurt zo een 2x per week dat die batterij er even uit moet om de verbinding weer juist tot stand te brengen. T is vervelend en Logitech is ervan op de hoogte.

Dus het probleem speelt wel na standby in S3 modus. Er is geen touw aan vast te knopen waarneer het opkomt. :/

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 853,74

Volgens mij al meerdere keren ter sprake gekomen....de GF9300/9400 is op dit moment de chipset met de minste 24P issues. Dus waarom de G45?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:32
westergas schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Volgens mij al meerdere keren ter sprake gekomen....de GF9300/9400 is op dit moment de chipset met de minste 24P issues. Dus waarom de G45?
Geforce 8300 is het uit het oog verloren pareltje. Iets minder efficiënt als de 780g, maar daar staat LPCM en 24p support tegenover icm het AMD platform. Werkt als een droom bij ons.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Iemand de VF110 aan de praat onder Windows7 ?
De IRTrans USB staat in de device manager maar als ik de IRTrans Client wil draaien vraagt ie in het duits om een IP adres. Niets in TFM te vinden hierover en ook de FAQ op origenae rept hier met geen woord over.

Echt een domper...geen zit om XP de draaien op mijn nieuwe bakkie en Vista...tja..... :N

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Joehoe mensen! we zijn al verder in een nieuw deel :)
@Subpy: is er een topicreport gemaakt?
Subpy schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:50:
Wat bij betreft mogen we verder in deeltje 3

Ik ben nog wel bezig met de ts (het is nu nog redelijk een 1 op 1 kopie van deel 2). Ik hoop komende maand weer ff een slag te maken met de info in de ts.. Ik heb inmiddels behoorlijk wat info hier voor. Ik moet het alleen nog "ff" opnemen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 02-02-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Patriek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:11:
Joehoe mensen! we zijn al verder in een nieuw deel :)
@Subpy: is er een topicreport gemaakt?

[...]
topicreport? umm nee.. Vorige keer dat ik de het ts starte had ik nog wat vragen aan een modje.. En volgens mij had die gezecht dat het nieuwe topic meestal van zelf wed opgemerkt...

Maar ik met een topic report op deel 2? doen dat hij dicht mag?

[ Voor 78% gewijzigd door Subpy op 03-02-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 21:38
Patriek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 01:10:
[...]

[...]

Ik snap ook niet alle keuzen. Heb 't zelf helemaal over een andere boeg gegooit; geen IGP, maar een goedkoop mobo'tje met instap videokaart voor het zelfde geld. Mijn ervaring is dat videokaarten meer opties bieden, en 't ging mij vooral om meer ondersteunende resoluties (GF9300 gaf geen 1366x768, HD4350 wél).
Het is alleen geen optie als je een behuizing neemt die nog lager dan low-profile is. Maar dat heeft bijna niemand.

Het is niet echt duidelijk meer welke IGP tegenwoordig wel en niet fatsoenlijk 24hz doet. Anandtech heeft een uitgebreide test gedaan, maar die is eigenlijk al verouderd, omdat de problemen met BIOS en driver updates opgelost kunnen zijn. Iemand in deze thread beweert dat zijn HD3200 (780G) het prima doet, terwijl dat eigenlijk het oudste design is van wat hier rond gaat. In the end zeg ik; het 24p/24hz gebeuren krijgt te veel aandacht. De ruime meerderheid heeft niet eens een TV die het ondersteund, en het verschil met 50hz is nauwelijks te merken (of iig, op mijn 42" PZ80 plasma).
Wat voor instellingen gebruik je voor de ATI 4350?
Ik heb steeds dat de hz terugspringt naar 30hz(interlaced) geen idee waarom. Misschien komt het ook wel door Windows 7. Als ik het in catalyst doe, dan blijft hij dus wel op 60hz. Helaas moet ik ook elke keer als ik een blu-ray start beeldscherm instellingen naar 24hz veranderen, ookal springt hij dan weer vaak naar 23hz.

En als laatste moet ik in catalyst het balkje met scaling options helemaal naar recht verschuiven om het scherm beeld vullend te krijgen.

Ik gebruik een ATI 4350 hdmi--hdmi naar Samsung LE46A856.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Vraagje guys,.....

ik heb een HTPC met een Gigabyte GA-MA78GM-DS2H mobo en dit momenteel met een AMD X2 BE-2400 cpu erop. Deze draait standaard aan 2300Mhz. TDP=45Watt
Ik vroeg me nu af of het veel uithaald om de cpu eventueel te upgraden naar een AMD Athlon X2 5050E ... zelfde TDP maar dan aan 2600Mhz.

Waarom stel ik deze vraag ...... als ik 1080p films wil afspelen dan heeft ie het meestal knap lastig .... zelfs wanneer de hardware acceleratie op de onboard X3200 geactiveerd is.
Softwarematig met ffd-show is het al helemaal niet te doen. Audio en video die uit sync beginnen te lopen.
Alles wat 720p is loopt vlotjes ... géén enkel probleem.
Als player gebruik ik MPC HomeCinema.

Wat denken jullie ... doen of niet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Eh...sorry we zijn dicht hoor.............zie Home Theater PC (HTPC) Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Sorry kaaje ... ik had het nog niet door 8)7
Vraagje eens opnieuw stellen in het 3de deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50
Home Theater PC (HTPC) Deel 3

Eindelijk een slotje dan :P
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.