Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Apoca

Array Technology Industry

Phuncz schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:57:
Heb een Shuttle X27D besteld. Verwacht hem deze week.
Wil je een review maken van de X27D? Heb zelf ook erg veel intresse in dat model.
Alleen het ontbreken van een HDMI aansluiting is nog een beetje een afknapper.. Voor de rest lijkt het me een leuke HTPC.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zal ik ook doen hoor :)
Zowiezo kan je van de DVI naar HDMI, wel geen geluid en HDCP maar geluid gaat hier via een Creative Live 24-bit External optisch naar de 5.1 en HDCP boeit niet want BluRay kan het toch niet. Over een jaartje ofzo upgrade ik het ding wel met een BluRay drive en een nieuw mobo met wél HDMI en grafische power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
kaajee schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:12:
[...]

Antec NSK2480 (90eu):
[afbeelding]

Maar hij wil en hoeft helemaal geen 'echte HTPC case'.......althans voor dat budget (50eu) krijgt ie die niet.

Deze heeft genoeg plek voor 5,25" en kost 14,95!!!
[afbeelding]
reactie @ pimsaint:
Nee klopt, er zijn weinig mooie htpc kasten. Ik vind de antec fusion erg mooi. Alleen nu ben ik het internet aan het afstruinen betreft de Zwarte versie (heeft LCD) en de zilver versie(heeft VFD).
Nu zegt men dat de VFD beter leesbaar is, maar op 3m afstand zie je toch geen ruk.
Antec heeft dan zijn oem versie van iMon, maar het schijnt dus dat je de drivers + software van soundgraph kan downloaden en je hebt in feite de functionaliteit van Soundgraph, want ik hoor dat de antec drivers + software nogal ruk zijn.

Reactie @ kaajee:
LoL, zou jij zoiets in je woonkamer willen hebben? Gratis ????
Zoals vermeld, weinig mooie htpc kasten voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Ik heb een vraag m.b.t een 780g chipset. Ik lees dat iedereen dit bordje gebruikt om hd content soepeler te laten afspelen (h264) Echter zullen x264 mkv bestanden ook minder cpu belastend zijn door die 780G chipset?

[ Voor 13% gewijzigd door Possible op 08-12-2008 21:05 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Possible schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:04:
Ik heb een vraag m.b.t een 780g chipset. Ik lees dat iedereen dit bordje gebruikt om hd content soepeler te laten afspelen (h264) Echter zullen x264 mkv bestanden ook minder cpu belastend zijn door die 780G chipset?
Enkel als je software gebruikt dat DXVA ondersteuning geeft voor h.264 gecodeerde content (zoals MPC-HC) en de juiste instellingen gebruikt. Anders wordt er alsnog in softwaremode gedecodeerd en heeft het weinig nut (zoals bij de meeste niet-wetende gebruikers).

(x264 is de meeste gebruikte encoder voor h264)

Naast de vraag of je je inderdaad wilt beperken tot die DXVA-compliant software is er de vraag of je het uberhaupt nodig hebt. Want zowat iedere hedendaagse CPU is snel genoeg voor software decoding. Persoonlijk speel ik zelfs 1080p af met een oude AMD Athlon X2 3800+ met de CoreAVC decoder (dat laatste moet je dan wel pakken). Oke, het kan alsnog schelen als je naast het film kijken nog andere applicaties actief hebt, maar dat doen er weinig. En als je een echt fanatieke energiebespaarder bent kun je 't ook overwegen.

Een rechtvaardiger argument voor een betere videoadapter zou eerder beeldkwaliteit moeten zijn. Maar daarvoor moet je niet bij de HD3200 (780G) zijn, maar bij bijvoorbeeld een Geforce 9300 IGP (daar weet ik het toevallig van) of losse videokaart zoals een Radeon HD4350. Erg veel zoekwerk heb ik hier niet voor gedaan, maar kijk eens naar reviews waar ze de HQV benchmark gebruiken. (edit: ben ik op terug gekomen, ik weet hier te weinig van en na iets meer onderzoek lijkt het weinig uit te maken)
Ander geldig argument is ondersteuning voor 8 kanaals LPCM audio over HDMI (dat heeft de 780G niet). Of ondersteuning voor 24hz als je TV "24p" ondersteund (zorgt dat het beeld net ietsjes vloeiender overgebracht wordt).

[ Voor 60% gewijzigd door Patriek op 09-12-2008 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

'k Zou s willen weten als het mogelijk is om een bepaalde refreshrate te forceren bij een bepaalde resolutie? zo kan ik niet 1280 X 720 @24HZ forceren bij mijn HD3200. 1920 X 1080 @24HZ gaat wel...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een rechtvaardiger argument voor een betere videoadapter zou eerder beeldkwaliteit moeten zijn. Maar daarvoor moet je niet bij de HD3200 (780G) zijn, maar bij bijvoorbeeld een Geforce 9300 IGP (daar weet ik het toevallig van) of losse videokaart zoals een Radeon HD4350. Erg veel zoekwerk heb ik hier niet voor gedaan, maar kijk eens naar reviews waar ze de HQV benchmark gebruiken.
Zeg je nu dat HD3200 niet zo'n goeie beeldkwaliteit geeft? Bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 211380 schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:27:
[...]

Zeg je nu dat HD3200 niet zo'n goeie beeldkwaliteit geeft? Bron ?
Nee dat die geen betere beeldkwaliteit geeft (is iets anders :)). Dacht dat het niet zo'n goede post processing (in Avivo) doet. Bron is mijn geheugen.... meen het gelezen te hebben in een uitgebreide IGP test op Anandtech. Ben niet zeker dus.

edit: Kan het ook niet terug vinden, wel een perfecte HQV test voor de 9300 op ExtremeTech, maar niks over de HD3200.

Mijn voorkeur gaat voorlopig iig nog steeds uit naar een el cheapo bordje + videokaart. In mijn eigen ervaring voor minder bugs en betere compatibiliteit met TV's (heb zelf getest dat een HD4350 meer werkende resoluties geeft dan een GF9300 en 24hz fatsoenlijker doet icm een 24p ondersteunende TV). Deze zijn ook in low profile, passief gekoeld en met native HDMI beschikbaar.

[ Voor 58% gewijzigd door Patriek op 09-12-2008 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 21:03
Arsultimate heeft een behoorlijk uitgebreid artikel over 1080P HTPC online gezet waarbij een 3 tal HTPC worden gebouwd. Namelijk
  1. All-in-one system
  2. Lightweight front end
  3. Heavy-duty back end

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

goed artikel! (nog niet alles gelezen)

[ Voor 49% gewijzigd door Patriek op 09-12-2008 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224854

kaajee schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:52:
[...]

Ik zie wel een S/PDIF uitgang achterop.......... :9 (RTFM)

De 'Surrback mini jack' is tevens de/een SPDIF-out............Je hebt dan alleen voor optisch nog een converter van coaxiaal naar optisch nodig..........
interessant :) (en ja ishRTFM :P)

op het gevaar af om een domme vraag te stellen: die audio connectoren achterop het moederbord: zijn die te vervangen? zo ja dan is dat misschien een betere oplossing dan gaan klooien met converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 10:52
peak schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:29:
[...]

reactie @ pimsaint:
Nee klopt, er zijn weinig mooie htpc kasten. Ik vind de antec fusion erg mooi. Alleen nu ben ik het internet aan het afstruinen betreft de Zwarte versie (heeft LCD) en de zilver versie(heeft VFD).
Nu zegt men dat de VFD beter leesbaar is, maar op 3m afstand zie je toch geen ruk.
Antec heeft dan zijn oem versie van iMon, maar het schijnt dus dat je de drivers + software van soundgraph kan downloaden en je hebt in feite de functionaliteit van Soundgraph, want ik hoor dat de antec drivers + software nogal ruk zijn.

Reactie @ kaajee:
LoL, zou jij zoiets in je woonkamer willen hebben? Gratis ????
Zoals vermeld, weinig mooie htpc kasten voor een normale prijs.
Ik heb de zwarte versie met de LCD en ik zit iets van 3,5 a 4 meter afstand en ik kan het toch nog lezen. Je moet inderdaad gewoon de software van Soundgraph downloaden en installeren, want dan heb je ook veeeeeeeeeeeel meer opties. Je kan ook sowieso al standaard de lettertypen veranderen met de Antec meuk.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Rainesh schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:12:
[...]

Ik heb de zwarte versie met de LCD en ik zit iets van 3,5 a 4 meter afstand en ik kan het toch nog lezen. Je moet inderdaad gewoon de software van Soundgraph downloaden en installeren, want dan heb je ook veeeeeeeeeeeel meer opties. Je kan ook sowieso al standaard de lettertypen veranderen met de Antec meuk.
Oke, thanks voor je reply.
Maar ben je tevreden met de zwarte LCD versie of had je liever de zilveren VFD versie gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
peak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:14:
[...]

Oke, thanks voor je reply.
Maar ben je tevreden met de zwarte LCD versie of had je liever de zilveren VFD versie gewild?
Nou om eerlijk te zijn, is het LCD schermpje niet zo boeiend meer geworden. Het ziet er leuk uit etc, maar na een tijd let je er niet meer op...is meer een show thingy :9

Maar ik heb de VFD van een D.Vine 5 kast gezien en dat zag er wel stukken beter uit, veel makkelijker om te lezen. Echter de VFD van de zilveren antec heb ik nooit gezien, dus kan niet echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 224854 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:15:
[...]

interessant :) (en ja ishRTFM :P)

op het gevaar af om een domme vraag te stellen: die audio connectoren achterop het moederbord: zijn die te vervangen? zo ja dan is dat misschien een betere oplossing dan gaan klooien met converters.
Voor wat voor connector zou je ze willen vervangen dan?

En nee, dat lijkt me niet zo eenvoudig. Die connectoren zitten ahw vast gemonteerd op het moederbord, net als USB, netwerk connectoren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:45:
[...]

Voor wat voor connector zou je ze willen vervangen dan?

En nee, dat lijkt me niet zo eenvoudig. Die connectoren zitten ahw vast gemonteerd op het moederbord, net als USB, netwerk connectoren......
Zo'n blokkie:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=461

maar als dat geen prik/klik systeem is dan is dat dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Rainesh schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:40:
[...]

Nou om eerlijk te zijn, is het LCD schermpje niet zo boeiend meer geworden. Het ziet er leuk uit etc, maar na een tijd let je er niet meer op...is meer een show thingy :9

Maar ik heb de VFD van een D.Vine 5 kast gezien en dat zag er wel stukken beter uit, veel makkelijker om te lezen. Echter de VFD van de zilveren antec heb ik nooit gezien, dus kan niet echt vergelijken.
btw. Gebruik je de bijgeleverde remote of heb je een ander in gebruik?
Als je een ander in gebruik hebt, (zoals de logitech 525/555) kun je daarmee ook een soort van muis bewegen op het scherm? Ik lees oude forum berichten dat dit niet mogelijk is, maar een enkele heeft het wel voor elkaar gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 224854 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:13:
[...]

Zo'n blokkie:
[afbeelding]

maar als dat geen prik/klik systeem is dan is dat dus niet mogelijk.
Maar zo'n blokkie zit er toch op? Zit op vrijwel elk moederbord. Zie hier die van die Jetway:
Afbeeldingslocatie: http://www.jetway.com.tw/pic/io/NC62K.jpg

Daar in het midden zie je 6 mini jacks......(jouw blokkie heeft ook 6 mini jacks)

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 09-12-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
peak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:38:
[...]

Als je een ander in gebruik hebt, (zoals de logitech 525/555) kun je daarmee ook een soort van muis bewegen op het scherm? Ik lees oude forum berichten dat dit niet mogelijk is, maar een enkele heeft het wel voor elkaar gekregen...
Ik heb een andere remote, Philips MCE Vista remote. Wel leuk dingetje...ik gebruik em alleen om mn htpc van afstand aan te maken :+ en mijn muziek te skippen of volume van te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:44:
[...]

Maar zo'n blokkie zit er toch op? Zit op vrijwel elk moederbord. Zie hier die van die Jetway:
[afbeelding]

Daar in het midden zie je 6 mini jacks......(jouw blokkie heeft ook 6 mini jacks)
maar dan vervangen met een blokkie met optical audio out, maarrrr kan dusnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Mijn bestelling bij azerty staat klaar om verstuurd te worden.
Weet dat configs plaatsen irritant is, maar ik check het liever nog even hier dan alleen bij Azerty zelf.
Zouden mensen hier alsjeblieft nog eventuele opmerkingen over plaatsen, voor het geval ik iets niet slim heb gedaan.
Ik heb hem veel op dit topic gebasseerd hoor, dus als het goed is is er niets mis mee!

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
E5200 (op azerty onder het kopje pentium dual, niet core 2 duo?)
Kingston DDR2 PC6400 ValueRAM 2GB (CL5, CL6?)
Samsung 1tb
LG blu ray
Scythe Ninja Mini
Be Quiet Straight Power 400Watt
Antec VERIS Fusion Remote

Als iemand nog een andere geschikte kast(of iets anders) weet hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 224854 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:29:
[...]

maar dan vervangen met een blokkie met optical audio out, maarrrr kan dusnie
O zeg dat dan meteen, beetje duidelijkheid van meet af aan scheelt een boel heen en weer getyp... :P

Nee dat kan niet, een converter lijkt me voor jou het beste..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:32:
Mijn bestelling bij azerty staat klaar om verstuurd te worden.
Weet dat configs plaatsen irritant is, maar ik check het liever nog even hier dan alleen bij Azerty zelf.
Zouden mensen hier alsjeblieft nog eventuele opmerkingen over plaatsen, voor het geval ik iets niet slim heb gedaan.
Ik heb hem veel op dit topic gebasseerd hoor, dus als het goed is is er niets mis mee!

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
E5200 (op azerty onder het kopje pentium dual, niet core 2 duo?)
Samsung 1tb
LG blu ray
Scythe Ninja Mini
Be Quiet Straight Power 400Watt
Antec VERIS Fusion Remote

Als iemand nog een andere geschikte kast(of iets anders) weet hoor ik het graag!
En de 'tigste' identieke configuratie komt weer eens voorbij..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat neem ik als een ja-hij-is-prima aan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:32:
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
...
Kingston DDR2 PC6400 HyperX pakt het bord als PC5300. Of het met de ValueRAM ook zo is weet ik niet. Op 2.0v werkt 800Mhz/PC6400 dan weer wel, maar dat moet je wel handmatig in het BIOS doen onder Expert/Manual settings).

Timings instellen is helemaal een ###, of je moet ergens kunnen vinden wat de geavanceerde timings zijn. De EPP-profielen kan het BIOS iig niet uitlezen en zonder de geavanceerde timings kun je de CAS-latencies e.d. ook niet aanpassen (kan wel, opstarten word lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 13:46
kaajee schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:55:
[...]

En de 'tigste' identieke configuratie komt weer eens voorbij..............
Ik meen te herinneren dat het in dat geval betekend dat het werkt, toch? ;) :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35
peak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:38:
[...]

Met behulp van het tooltje Autohotkey is dat wel mogelijk. Voor deze tool is namelijk een speciaal script gemaakt: RemoteKC. En daarmee kun je je afstandsbediening als muis of keyboard gebruiken.

Ik heb het bijgeleverde script wel wat aangepast. In het originele moet je namelijk schakelen tussen de normale (AB) modus, keyboard en muis en dat vond ik te complex. Bij mij is het zo ingesteld dat het tooltje alleen werkt als ik de browser gebruik en dan ook nog alleen als muis. Geen geswitch dus verder: ik start Explorer op vanuit Mediacenter en klik mijn favoriete website vanaf de werkbalk aan.

Helemaal als een echte muis werkt het weliswaar niet (vrij grove beweging of traag) maar om (in mijn geval......) een aflevering van Southpark vanuit je browser op te starten voldoet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klaus_1250 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:09:
[...]

Kingston DDR2 PC6400 HyperX pakt het bord als PC5300. Of het met de ValueRAM ook zo is weet ik niet. Op 2.0v werkt 800Mhz/PC6400 dan weer wel, maar dat moet je wel handmatig in het BIOS doen onder Expert/Manual settings).

Timings instellen is helemaal een ###, of je moet ergens kunnen vinden wat de geavanceerde timings zijn. De EPP-profielen kan het BIOS iig niet uitlezen en zonder de geavanceerde timings kun je de CAS-latencies e.d. ook niet aanpassen (kan wel, opstarten word lastig).
bios update? Zou dat misschien een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klaus_1250 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:09:
[...]

Maar deze keuze is wel goed toch?
Volgens zie ik dit type vaak voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Rainesh schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:35:
bios update? Zou dat misschien een oplossing kunnen zijn?
Misschien. Hij gebruikt iig het meest recente BIOS, dus een update is er nog niet. Dat de EPP profielen niet worden uitgelezen heeft iets met de nVidia chipset te maken (tenminste, dat las ik op een ander forum), dus valt ie terug op de JEDEC-profielen en daar pakt ie 667Mhz op 1.8v. met 2.0v gaat ie naar 800Mhz.
Anoniem: 154173 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:41:
Maar deze keuze is wel goed toch?
Volgens zie ik dit type vaak voorbij komen.
Hij zou er zonder problemen mee moeten kunnen werken, maar het board is er niet mee getest (staat ook niet in de supported memory list).
Als je hem op 800Mhz/PC6400 wil laten werken met lage latencies, dan weet ik het nog niet. Zolang ik niet de advanced timings weet (gewone times als CAS e.d. is geen probleem) kan ik het niet testen.

Nu werkt het iig op 5-5-5-16@2.0v (HyperX). Zal binnenkort Memset er eens op loslaten, mits die het mobo ondersteund.

[ Voor 40% gewijzigd door Klaus_1250 op 10-12-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Wat is die Philips remote (wordt bij veel Origen kasten meegeleverd) toch een flutprodukt. Na een half jaar (!) zijn mijn batterijen al leeg. Komt waarschijnlijk ook door die suffe verlichting die onnodig is en veel te lang blijft nagloeien. En welke idioot vond het handig om een knik in de onderkant te ontwerpen waardoor deze nogal snel van de tafel valt als je hem niet helemeaal op tafel legt... zucht.

[ Voor 5% gewijzigd door psy op 10-12-2008 09:14 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Een half jaar vind ik niet zo heel kort hoor voor hedendaagse remotes........oplaadbare batterijen gebruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakky
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 20:39
Ik heb al een tijdje een HTPC, maar nu heb ik recent een nieuwe TV gekocht en m'n HTPC een upgrade gegeven.

Specs:
Moederbord: GigaByte GA-MA78GM-S2H
Geheugen: 2x Kingston 2GB DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+
Harde schijven: 1x Samsung HD321KJ (320GB) 1x Samsung HD103UJ (1000GB)
DVD: TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M
TV Kaarten: 2x Digital Everywhere FloppyDTV C/CI + 2x AlphaCrypt Classic
TV: Sony Bravia KDL-32W4000

Ik loop nog tegen een probleem aan.

Wanneer ik de TV aansluit met een HDMI kabel krijg ik het beeld niet mooi. Ik kan wel de juiste resolutie instellen, maar het lijkt wel of er maar 256 kleuren worden doorgegeven. Ik stel wel in dat er 32 bits kleuren moeten worden doorgegeven. Ook geef ik in de BIOS aan dat de output HDMI moet zijn. Daarbij komt nog eens dat Vista Media Center enorm traag wordt wanneer ik met HDMI werk. Via een VGA kabel heb ik echter wel goed beeld en loopt alles wel soepel. Het lijkt mij toch dat HDMI beter moet zijn. Overbodig misschien, maar ik heb de nieuwste drivers.

Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Kwakky op 10-12-2008 10:56 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

kaajee schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:35:
Een half jaar vind ik niet zo heel kort hoor voor hedendaagse remotes........oplaadbare batterijen gebruiken......
Het is in feite een 'gewone' IR. Als het nou bluetooth was, ok, maar technisch gezien is hij gewoon hetzelfde als een normale tv remote. En die doen het bij mij toch echt vele malen langer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
D-e-n schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:31:
[...]

Met behulp van het tooltje Autohotkey is dat wel mogelijk. Voor deze tool is namelijk een speciaal script gemaakt: RemoteKC. En daarmee kun je je afstandsbediening als muis of keyboard gebruiken.

Ik heb het bijgeleverde script wel wat aangepast. In het originele moet je namelijk schakelen tussen de normale (AB) modus, keyboard en muis en dat vond ik te complex. Bij mij is het zo ingesteld dat het tooltje alleen werkt als ik de browser gebruik en dan ook nog alleen als muis. Geen geswitch dus verder: ik start Explorer op vanuit Mediacenter en klik mijn favoriete website vanaf de werkbalk aan.

Helemaal als een echte muis werkt het weliswaar niet (vrij grove beweging of traag) maar om (in mijn geval......) een aflevering van Southpark vanuit je browser op te starten voldoet het goed.
Oke, thanks...

Ik ga hier even wat meer over zoeken en desnoods PM ik je met de vraag of ik je script mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sa1

Sinds Sinterklaas heb ik eindelijk m'n Origen AE H6 kast.. echt een super mooie kast alleen zit ik wat te kloten met het VFD schermpje.

Probleem is dat hij niet in standby wil via de afstandbediening. Als ik in diagnostics ga kijken dan zie ik keurig de opdracht "MediaCenter Power" voorbij komen (2x, 1x voor in standby en 1x voor uit standby).

Als ik m'n oude usb IR mediacenter ontvanger ding ehome (weet niet precies hoe die heet) er aan hang dan gaat het gewoon goed. (alleen alles wordt 2x herkend omdat VFD ook herkend, dus ch up is dus 2 kanalen omhoog, niet echt handig en de bedoeling is dat die usb weg gaat).

Kan ik ergens instellen wat de betekenis van "MediaCenter Power" is? Zijn er andere tools dan IRTrans om deze VFD aan te sturen, of heeft iemand hetzelfde probleem (gehad), verder in mediacenter zelf doet ie het ook niet helemaal 100%, bijv teletekst, ik zie in IRTrans keurig MediaCenter Teletext langs komen, maar hij opend eigenlijk in mediacenter de "info"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Kwakky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:39:
het lijkt wel of er maar 256 kleuren worden doorgegeven. Ik stel wel in dat er 32 bits kleuren moeten worden doorgegeven.
Dat heb ik ook gezien, maar dacht zelf dat het aan de (kleur) instellingen van nVidia lag (verder nog niet naar gekeken). Ben ook wel nieuwsgierig of meer mensen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Sa1 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:51:
Sinds Sinterklaas heb ik eindelijk m'n Origen AE H6 kast.. echt een super mooie kast alleen zit ik wat te kloten met het VFD schermpje.

Probleem is dat hij niet in standby wil via de afstandbediening. Als ik in diagnostics ga kijken dan zie ik keurig de opdracht "MediaCenter Power" voorbij komen (2x, 1x voor in standby en 1x voor uit standby).

Als ik m'n oude usb IR mediacenter ontvanger ding ehome (weet niet precies hoe die heet) er aan hang dan gaat het gewoon goed. (alleen alles wordt 2x herkend omdat VFD ook herkend, dus ch up is dus 2 kanalen omhoog, niet echt handig en de bedoeling is dat die usb weg gaat).

Kan ik ergens instellen wat de betekenis van "MediaCenter Power" is? Zijn er andere tools dan IRTrans om deze VFD aan te sturen, of heeft iemand hetzelfde probleem (gehad), verder in mediacenter zelf doet ie het ook niet helemaal 100%, bijv teletekst, ik zie in IRTrans keurig MediaCenter Teletext langs komen, maar hij opend eigenlijk in mediacenter de "info"?
Hé, ik heb de OrigenAE S10V en ik krijg het geval met geen mogelijkheid in standby. Heb al van alles geprobeerd. Windows log geeft geen bruikbare informatie en ook de MCE StandBy tool krijgt 'm niet in standby. Nu lees ik jouw post en jij hebt dus uitgevogeld dat het aan het VFD scherm ligt? Hierin had ik het nog niet gezocht.

Om je vraag te beantwoorden: volgens mij kun je de Origen VFD niet met andere software aansturen. Het is geen iMon produkt o.i.d. maar een VFD uit eigen Origen fabriek. Ik zal nog eens specifieker gaan googlen hierop.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

roma0803 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:57:
[...]

Hé, ik heb de OrigenAE S10V en ik krijg het geval met geen mogelijkheid in standby. Heb al van alles geprobeerd. Windows log geeft geen bruikbare informatie en ook de MCE StandBy tool krijgt 'm niet in standby. Nu lees ik jouw post en jij hebt dus uitgevogeld dat het aan het VFD scherm ligt? Hierin had ik het nog niet gezocht.

Om je vraag te beantwoorden: volgens mij kun je de Origen VFD niet met andere software aansturen. Het is geen iMon produkt o.i.d. maar een VFD uit eigen Origen fabriek. Ik zal nog eens specifieker gaan googlen hierop.
Ik heb een (vergelijkbare) S14V. Ik krijg hem niet in standby met de afstandbediening, maar het lukt wel gewoon vanuiit Windows, of met de bluetooth Logitech. Maar om dat werkend te krijgen heb ik het frontpanel printje moeten uitsluiten. Hier zit waarschijnlijk een fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14364

Hoe denken jullie over een SSD (pricewatch: Transcend 64GB 2.5" SATA SSD - MLC) waarop Vista en Mediaportal geïnstalleerd wordt en een separate HD voor de audio -en videobestanden?

Of zijn de huidige HD's zo stil dat het geproduceerde geluid niet storend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Geluid is bij HDD's niet meer zo het probleem (je hoort ze nog net wel, maar niet storend) mits je Acoustic Management aanzet. As for SSD's; is het probleem met die Jmicron controllers al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klaus_1250 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:00:
[...]

Misschien. Hij gebruikt iig het meest recente BIOS, dus een update is er nog niet. Dat de EPP profielen niet worden uitgelezen heeft iets met de nVidia chipset te maken (tenminste, dat las ik op een ander forum), dus valt ie terug op de JEDEC-profielen en daar pakt ie 667Mhz op 1.8v. met 2.0v gaat ie naar 800Mhz.

[...]

Hij zou er zonder problemen mee moeten kunnen werken, maar het board is er niet mee getest (staat ook niet in de supported memory list).
Als je hem op 800Mhz/PC6400 wil laten werken met lage latencies, dan weet ik het nog niet. Zolang ik niet de advanced timings weet (gewone times als CAS e.d. is geen probleem) kan ik het niet testen.

Nu werkt het iig op 5-5-5-16@2.0v (HyperX). Zal binnenkort Memset er eens op loslaten, mits die het mobo ondersteund.
Op 2.1V zou je dan makkelijk 4-4-4-12 kunnen krijgen, want met zulke timings hebben mijn Geil PC64000 geheugen 2.1V nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

psy schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:28:
[...]

Ik heb een (vergelijkbare) S14V. Ik krijg hem niet in standby met de afstandbediening, maar het lukt wel gewoon vanuiit Windows, of met de bluetooth Logitech. Maar om dat werkend te krijgen heb ik het frontpanel printje moeten uitsluiten. Hier zit waarschijnlijk een fout in.
Mijnes gaat met de knop gewoon ook in standby, als ik m'n oude ir reciever der aan hang gaat het ook goed met afstandbediening, echter als alleen de VFD der aan hangt dan wil ie via de afstandbediening niet in standby.

http://www.xpmediacentre....6t-build-new-beast-2.html

hier ergens schijnt het antwoord te staan, dus ik ga straks maar is die 13 pagina's doorlezen..

dit is dus wel iets anders als roma0803 zegt.. hij gaat bij mij dus wel echt in standby. Overigens is de VFD vabn origen gewoon een philips apparaat...

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 10-12-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

psy schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:28:
[...]
Maar om dat werkend te krijgen heb ik het frontpanel printje moeten uitsluiten. Hier zit waarschijnlijk een fout in.
kun je dat toelichten?

Ik zal overigens vanavond eens proberen of ie vanuit Windows zelf wel in standby wil. Ik meen dat ie dat ook niet kan. Ik heb mijn Logitech Harmony zo geprogrammeerd dat ie de pc in standby zou moeten zetten (uit een faq op de OrigenAE site). In de display geeft ie vervolgens "Geluid uit" aan maar gaat niet in standby. Met de originele remote lukt het al helemaal niet, dan gebeurt er helemaal niets.

[ Voor 5% gewijzigd door roma0803 op 10-12-2008 14:29 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

roma0803 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:23:
[...]

kun je dat toelichten?

Ik zal overigens vanavond eens proberen of ie vanuit Windows zelf wel in standby wil. Ik meen dat ie dat ook niet kan. Ik heb mijn Logitech Harmony zo geprogrammeerd dat ie de pc in standby zou moeten zetten (uit een faq op de OrigenAE site). In de display geeft ie vervolgens "Geluid uit" aan maar gaat niet in standby. Met de originele remote lukt het al helemaal niet, dan gebeurt er helemaal niets.
kijk, dit is dus een typisch gevalltje RTFM.. van mij, maar ook van jullie :) in de user manuel van de VF110 (das iig de VFD module van de H6) staat gewoon hoe je dit moet doen. Moet met de GUI van de IRtrans software, daar moet je SKPOWER als mode aanmaken...

Via m'n harmony gaat het nu ook perfect! :) super cool

edit:

Enige wat niet lekker loopt is teletekst, als ik m'n standaard ontvanger der aan heb en ik roep tektekst op dan komt gewoon het teletekst scherm. Als ik dat doe via de VFD van origen komt daar een info menu en kan ik vervolgens wel teletekst selecteren, maar dit werkt niet zo makkelijk natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Sa1 op 10-12-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Sa1 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:56:
[...]

kijk, dit is dus een typisch gevalltje RTFM.. van mij, maar ook van jullie :) in de user manuel van de VF110 (das iig de VFD module van de H6) staat gewoon hoe je dit moet doen. Moet met de GUI van de IRtrans software, daar moet je SKPOWER als mode aanmaken...

Via m'n harmony gaat het nu ook perfect! :) super cool

edit:

Enige wat niet lekker loopt is teletekst, als ik m'n standaard ontvanger der aan heb en ik roep tektekst op dan komt gewoon het teletekst scherm. Als ik dat doe via de VFD van origen komt daar een info menu en kan ik vervolgens wel teletekst selecteren, maar dit werkt niet zo makkelijk natuurlijk.
Als ik het schema precies zo aansluit als in het boekje staat, dan werkt helemaal niets. De gehele print waar de USB fronts ook op zitten reageert dan niet, de afstandsbediening ook niet. Ook in Windows kan ik die USB aansluitingen dan niet aanspreken. Ik heb Origen gemaild en zij mailden mij een nieuw schema waarin die USB print apart aangesloten moest worden op het moederbord, in plaats van via de front-printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

psy schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:00:
[...]

Als ik het schema precies zo aansluit als in het boekje staat, dan werkt helemaal niets. De gehele print waar de USB fronts ook op zitten reageert dan niet, de afstandsbediening ook niet. Ook in Windows kan ik die USB aansluitingen dan niet aanspreken. Ik heb Origen gemaild en zij mailden mij een nieuw schema waarin die USB print apart aangesloten moest worden op het moederbord, in plaats van via de front-printplaat.
oh, dat is dan weer iets anders :) maar werkt ie opzich wel? en werkt jouw teletext goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Sa1 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:04:
[...]

oh, dat is dan weer iets anders :) maar werkt ie opzich wel? en werkt jouw teletext goed?
De front print doet het nog steeds niet. Jammer maar echt gebruiken zou ik het toch niet. Ik kan hem wel in standby zetten, ook met de knop, behalve dan met de afstandsbediening. Nouja dat boeit me verder niet. Voor de rest doet de afstandsbediening het wel goed. Of teletekst werkt weet ik niet, want dit werkt niet in Vista Media Center in combinatie met een FloppyDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

psy schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:42:
[...]

De front print doet het nog steeds niet. Jammer maar echt gebruiken zou ik het toch niet. Ik kan hem wel in standby zetten, ook met de knop, behalve dan met de afstandsbediening. Nouja dat boeit me verder niet. Voor de rest doet de afstandsbediening het wel goed. Of teletekst werkt weet ik niet, want dit werkt niet in Vista Media Center in combinatie met een FloppyDTV.
hoe kom je daar nou toch bij? :) heb zelf ook een floppyDTV en teletekst opzich werk tperfect, alleen de knop er naartoe niet...

maar stel jij drukt op de knop 'teletekst' krijg je dan wel .. waar teletekst zou moeten zijn of krijg je het info menu?

ps. om teltekst en epg bijv te krijgen moet je TV pack van mediacneter installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Patriek schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:42:
Weet iemand hoe je een stereo geluidsbron ook over je achter-speakers kunt krijgen? En dan betreft het een analoog 5.1 speakerset aangesloten op de onboard audio (van VIA).

Eigenlijk moet dus simpelweg het links- en rechtsvoor kanaal gekopieerd worden naar links- en rechtsachter (2xstereo). Maar, bij 6-kanaals geluidsbronnen moet dat automatisch NIET gedaan worden.

Dus voor muziek (Winamp/WMP) 2 x stereo en voor films (MPC-HC) 5.1 surround. In Winamp heb ik niet zo'n optie kunnen vinden.
Niemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281917

Ik heb net een setje in elkaar gezet met deze spec.

kast:Thermaltake Mozart SX VFD | VC4001SNSD
Moederbord:GA-MA78GM-S2H
Processor:Phenom 9600 AMD
Processor koeler: CNPS7000C-AlCu
Hardeschijf:Western Digital Caviar Green 1Tb 16Mb
Geheugen:Kingston 4GB(2 x 2048MB), 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM
Voeding: Zalman 360w

Ik krijg het niet voor elkaar om het beeld 1080 met 60hz of 50 hz hij gaat wel naar 30i of 25i maar dan zijn de letters niet echt mooi.Mijn kleuren blijven goed
Naar mijn idee werkt de hdmi goed maar wil mijn tv niet (philips 37/9303)

Mijn moederbord GA-MA78GM-S2H rev 1.0 bios f1 ik heb ook een rev 1.1 bios f5
tussen deze twee borden merk ik nog geen verschil.
Kwakky schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:39:
Ik heb al een tijdje een HTPC, maar nu heb ik recent een nieuwe TV gekocht en m'n HTPC een upgrade gegeven.

Specs:
Moederbord: GigaByte GA-MA78GM-S2H
Geheugen: 2x Kingston 2GB DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+
Harde schijven: 1x Samsung HD321KJ (320GB) 1x Samsung HD103UJ (1000GB)
DVD: TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M
TV Kaarten: 2x Digital Everywhere FloppyDTV C/CI + 2x AlphaCrypt Classic
TV: Sony Bravia KDL-32W4000

Ik loop nog tegen een probleem aan.

Wanneer ik de TV aansluit met een HDMI kabel krijg ik het beeld niet mooi. Ik kan wel de juiste resolutie instellen, maar het lijkt wel of er maar 256 kleuren worden doorgegeven. Ik stel wel in dat er 32 bits kleuren moeten worden doorgegeven. Ook geef ik in de BIOS aan dat de output HDMI moet zijn. Daarbij komt nog eens dat Vista Media Center enorm traag wordt wanneer ik met HDMI werk. Via een VGA kabel heb ik echter wel goed beeld en loopt alles wel soepel. Het lijkt mij toch dat HDMI beter moet zijn. Overbodig misschien, maar ik heb de nieuwste drivers.

Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Sa1 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:10:
[...]
hoe kom je daar nou toch bij? :) heb zelf ook een floppyDTV en teletekst opzich werk tperfect, alleen de knop er naartoe niet...

maar stel jij drukt op de knop 'teletekst' krijg je dan wel .. waar teletekst zou moeten zijn of krijg je het info menu?

ps. om teltekst en epg bijv te krijgen moet je TV pack van mediacneter installeren
Met (het nog niet echt officieële) TV Pack wel ja, maar dat gebruik ik dus nog niet. Standaard zit het nog niet in Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

psy schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:15:
[...]

Met (het nog niet echt officieële) TV Pack wel ja, maar dat gebruik ik dus nog niet. Standaard zit het nog niet in Media Center.
't wordt alleen verspreidt naar OEM partners, dus 't zal nooit 'officieel in een update' komen ofzo. Als je op die voorwaarden niet aan wil dan kom je er ook nooit aan. Misschien met Windows 7 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 281917 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:23:
Ik heb net een setje in elkaar gezet met deze spec.

kast:Thermaltake Mozart SX VFD | VC4001SNSD
Moederbord:GA-MA78GM-S2H

Ik krijg het niet voor elkaar om het beeld 1080 met 60hz of 50 hz hij gaat wel naar 30i of 25i maar dan zijn de letters niet echt mooi.Mijn kleuren blijven goed

Mijn moederbord GA-MA78GM-S2H rev 1.0 bios f1 ik heb ook een rev 1.1 bios f5
tussen deze twee borden merk ik nog geen verschil.

[...]
Update sowieso je bios en update al je videocard, moederbord en soundcard drivers. Misschien dat het een oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

is er eigenlijk een manier om een backup van een blueray via een programma af te spelen. Je kunt met PowerDVD wel gewoon een m2ts bestand pakken en afspelen, maar heb nog niet gezien hoe je ook de subs e.d. er bij krijgt.. als het in een mkv bestand staat dan gaat het natuurlijk wel goed, maar echt los de bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Sa1 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:34:
[...]
't wordt alleen verspreidt naar OEM partners, dus 't zal nooit 'officieel in een update' komen ofzo. Als je op die voorwaarden niet aan wil dan kom je er ook nooit aan. Misschien met Windows 7 dan.
Ja dat weet ik. Je deed alleen voorkomen dat het 'normaal' is dat teletekst werkt. Nou dat is het dus niet, met een FloppyDTV. Standaard werkt teletekst dan gewoon niet in Mediacenter. Zelf heb ik wel al een testpartitie draaien met het TV pack, maar ik heb nog niet gekeken naar die teletekstfunctie. Ik had gehoopt dat die irrirante hik in het beeld weg zou zijn met het pack, maar mooi niet dus. Zit er nog steeds in. Als ze dat nou eens op zouden lossen, losers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248511

Ik heb een scythe mugen, je weet wel die huge cpu cooler..

Gaat dat passen in een Silverstone SST-LC20??

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 281917 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:23:
[....]
[...]
Heb er geen eigen ervaring mee (gelukkig), maar het lijkt mij inderdaad een TV die alleen 1080 interlaced doet (zijn die er?).
Maar misschien wordt de beeldadapter niet goed verteld wat de TV aankan en moet je het gaan forcen? Of wordt de optie wel aangeboden in de driver, maar geeft de TV dan gewoon geen beeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 11-12-2008 02:40 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 248511 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:46:
Ik heb een scythe mugen, je weet wel die huge cpu cooler..

Gaat dat passen in een Silverstone SST-LC20??
Als je even op de website kijkt van die twee merken, dan zie je dat de Mugen 16cm hoog is, en de kast 17cm in totaal. Dus dat gaat niet lukken (moet nog PCB + afstandsbus onder, de plaats waar de busjes in schroeven is ook verhoogd en ook de plaat zelf is niet de bodem van de kast). Je kunt voor HTPC's beter terecht bij de Ninja Mini of desnoods Shuriken.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 11-12-2008 02:55 ]

Anoniem: 261170

roma0803 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:23:
[...]

Ik ben van plan de Harmony One aan te schaffen, heb ook de kast van OrigenAE. Maar waar ik zelf erg benieuwd naar ben, werkt de harmony goed met vista media center? Zijn activities te programmeren die door media center navigeren om muziek te luisteren. Of de muziek te stoppen om naar tv te navigeren en dan tv te kijken. En zijn dat puur macrootjes, 2x naar links, 3x naar beneden, 1 x rechts ok. Of iets dergelijks? Dus als je net op een verkeerde plek staat, dat je verkeerd uitkomt en iets anders selecteert. Of werkt het beter?

(Heb deze vraag ook gesteld in Harmony forum, maar (nog) geen reactie :'( )

• Sa1

Sa1

Anoniem: 261170 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:32:
[...]

Ik ben van plan de Harmony One aan te schaffen, heb ook de kast van OrigenAE. Maar waar ik zelf erg benieuwd naar ben, werkt de harmony goed met vista media center? Zijn activities te programmeren die door media center navigeren om muziek te luisteren. Of de muziek te stoppen om naar tv te navigeren en dan tv te kijken. En zijn dat puur macrootjes, 2x naar links, 3x naar beneden, 1 x rechts ok. Of iets dergelijks? Dus als je net op een verkeerde plek staat, dat je verkeerd uitkomt en iets anders selecteert. Of werkt het beter?

je kunt ewoon programmeren dat hij naar live TV gaat, is 1 input.. als je die onder een programmeerbare knop zet (heb ik ook op 'n harmony 555 icm een origenAE H6 VF110 zit hier in) dan gaat hij gewoon in 1 x naar live tv, zelfde geldt voor Muziek, hij kan in één keer naar je lib gaan.

Enige wat icm de OrigenAE reciever niet goed gaat is teletekst, maar krijg niet echt response hier of dat alleen bij mij niet goed gaat of dat het uberhaupt niet goed gaat (dit is dus ongeacht of het met een harmony remote gebeurd).

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 11-12-2008 08:06 ]

Sa1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:05:
[...]

je kunt ewoon programmeren dat hij naar live TV gaat, is 1 input.. als je die onder een programmeerbare knop zet (heb ik ook op 'n harmony 555 icm een origenAE H6 VF110 zit hier in) dan gaat hij gewoon in 1 x naar live tv, zelfde geldt voor Muziek, hij kan in één keer naar je lib gaan.

Enige wat icm de OrigenAE reciever niet goed gaat is teletekst, maar krijg niet echt response hier of dat alleen bij mij niet goed gaat of dat het uberhaupt niet goed gaat (dit is dus ongeacht of het met een harmony remote gebeurd).
Dank je wel voor je antwoord!
Wat teletekst betreft. Ik heb dit goed aan het werk. Ik heb de OrigenAE S16t met bijgeleverde remote RC197.
Overigens werkt teletekst pas na installatie van TV PACK 2008 voor vista media center.

• Sa1

Sa1

Anoniem: 261170 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:32:
[...]

Dank je wel voor je antwoord!
Wat teletekst betreft. Ik heb dit goed aan het werk. Ik heb de OrigenAE S16t met bijgeleverde remote RC197.
Overigens werkt teletekst pas na installatie van TV PACK 2008 voor vista media center.
teletekst werkt opzich wel goed, alleen de knop ernaartoe niet. Als ik op de bijgeleverde remote op teletekst knop druk heb ik hetzelfde verschijnsel. Hij opent niet direct pagina 100 bijv, maar krijg eerst een afrol menu waar ik teletekst moet selecteren, dan kom ik in het tetetekst scherm en moet ik nog een keer teletekst selecteren... dan gaat hij keurig naar p100.
Echter, als ik m'n oude orginele MS Reciever weer terug plaats via usb dan gaat hij wel direct naar p100 ipv het info menutje...

Anoniem: 281917

Ik heb de nieuwste driver van ati.8.11 suit.
Dan probeer ik te force naar 1080 50 of 60hz maar dan gaat de tv op blauwbeeld en dan komt hij terug op 1080 30ihz Ik heb een klein vermoeden dat het in de afstelling zit maar heb deze nog niet kunnen vinden.
zo kan ik ook geen 1372 vinden.Voor moederbord isbios f1 meer bios update zijn er niet.

b]kast:[/b]Thermaltake Mozart SX VFD | VC4001SNSD
Moederbord:GA-MA78GM-DS2H
Patriek schreef op donderdag 11 december 2008 @ 02:35:
[...]

Heb er geen eigen ervaring mee (gelukkig), maar het lijkt mij inderdaad een TV die alleen 1080 interlaced doet (zijn die er?).
Maar misschien wordt de beeldadapter niet goed verteld wat de TV aankan en moet je het gaan forcen? Of wordt de optie wel aangeboden in de driver, maar geeft de TV dan gewoon geen beeld?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 281917 op 11-12-2008 09:53 ]

Anoniem: 248511

Patriek schreef op donderdag 11 december 2008 @ 02:50:
[...]

Als je even op de website kijkt van die twee merken, dan zie je dat de Mugen 16cm hoog is, en de kast 17cm in totaal. Dus dat gaat niet lukken (moet nog PCB + afstandsbus onder, de plaats waar de busjes in schroeven is ook verhoogd en ook de plaat zelf is niet de bodem van de kast). Je kunt voor HTPC's beter terecht bij de Ninja Mini of desnoods Shuriken.
Bedankt Patriek!

Ik heb nl. ook nog een grote GPU cooler, die net zo hoog is.. Ik zocht dus een leuke kast voor op bureau waar dit alles in zou passen. En dit was de hoogste htpc die ik vinden kon van rond de 100, 150 euro.

Andere suggesties zijn welkom!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 261170 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:32:
[...]

op zich werkt een Harmony goed. Bij het programmeren kun je al een OrigenAE apparaat kiezen waarbij je meteen een hoop functies onder de knoppen hebt. Je hoeft alleen nog naar eigen wens te verwijderen of te verplaatsen.

Ik vindt wel dat VMC wat "modderig" reageert op de commando's. Wanneer ik de bijgeleverde OrigenAE remote gebruik, reageert alles een behoorlijk stuk vlotter. Dit is wel een Harmony "ding". Commando's lijken wat vertraagd te worden gegeven.
Omdat het aantal apparaten drastisch is afgenomen door de komst van de HTPC (vervangt DVD, decoder en Popcorn Hour) ga ik es rondkijken naar een echte Media Center remote die wat meer apparaten kan aansturen. In principe in aan/uit zetten van overige apparaten voldoende. Ik begin de vertraagde reactie van de Harmony wat irritant te vinden, iets wat zich voornamelijk in de besturing van VMC openbaart.

Overigens heb ik contact met OrigenAE over het niet in standby krijgen van mijn S10V. Ik kreeg zeer vlot reactie (het verschil in tijdszones in acht nemende) en ze gaan een configuratie van MoBo en kast, zoals ik die heb, testen. Ik snap er ondertussen helemaal niets meer van. Ik krijg 'm op geen enkele wijze in standby. Niet via de (goed geprogrammeerde) Harmony, niet via de knop en niet via Windows. Het logboek geeft aan dat ik in standby modus gaat, en deze melding schrijft ie iedere 4 tot 6 minuten in het log. Geen melding dat ie uit standby wordt gehaald. Hij gaat ook niet echt in standby. Scherm wordt zwart en schijven worden wel uitgeschakeld. Fans blijven allemaal draaien en mijn knop blijft blauw ipv oranje voor standby. Ik heb op dit moment geen enkel apparaat geconfigureerd dat ie de pc uit standby kan halen/houden, dus hierin vind ik ook geen veroorzaker.
Gisteravond kreeg ik ineens foutmeldingen vanaf de MCE StandBy Tool dat ie bepaalde settings niet kon wegschrijven. Een stuk of 3 die te maken hadden met registerinstellingen. Na het wegklikken van de meldingen springt de PC ineens keurig in standby. Raar, want er was wel userinput. Ik ben hierin nu even helemaal de weg kwijt en kan de situatie van gisteravond ook niet reproduceren.
Het 13 pagina's tellende draadje op het Australian Media Center Community, waar hierboven aan wordt gerefereerd, heeft me niet veel inzicht opgeleverd. Ik hoop dus dat Origen het probleem kan reproduceren.

roma0803 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:59:
[...]

Omdat het aantal apparaten drastisch is afgenomen door de komst van de HTPC (vervangt DVD, decoder en Popcorn Hour) ga ik es rondkijken naar een echte Media Center remote die wat meer apparaten kan aansturen. In principe in aan/uit zetten van overige apparaten voldoende. Ik begin de vertraagde reactie van de Harmony wat irritant te vinden, iets wat zich voornamelijk in de besturing van VMC openbaart.

Overigens heb ik contact met OrigenAE over het niet in standby krijgen van mijn S10V.
Als je het hebt over een "echte Media Center remote" waaraan zit je dan te denken?

Is idd een vreemd probleem wat je beschrijft met het niet in standby krijgen. Heb je het dan over standby krijgen middels een knop op de remote?
Want dat lukt bij mij idd ook niet. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit niet zo spannend vind. Als ik in media center navigeer naar het menu afsluiten en kies slaapstand dan werkt het wel. Vind ik ff voldoende. Het wakker worden lukt alleen door op de knop van de kast te drukken. Ach ja, aangezien mijn remote toch altijd daar opgeborgen wordt is dat ook niet zo'n probleem. Maar ja dat is persoonlijk.

Bedankt voor je uitgebreide reactie overigens!

• Sa1

Sa1

Klinkt mij meer als een fout in de windows config, ik heb dit ook gehad (niet die fouten, maar wel zwart scherm maar niet écht in standby), omdat ik nu een nieuw moederbord heb heb ik ook m'n windows opnieuw moeten installeren. Nu heb ik dit probleem niet meer.. gelukkig :) succes met de speurtocht.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:13
Inderdaad jammer van OrigenAE, die standby perikelen. ik krijg mijn S14V wel in standby met MCE shutdown tool, maar aanzetten via remote werkt gewoon niet. Heb de bedrading al 100x gechecked en de guide op Origen's support website kan ik inmiddels dromen, maar het werkt gewoon niet. Is overigens volstrekt willekeurig, bij sommige mensen werkt het maar bij de meeste niet. Wellicht heeft het ook met het moederbord te maken. Maar daar kan niemand duidelijkheid over geven.

specs

Anoniem: 59363

RubenDJ schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:37:
Inderdaad jammer van OrigenAE, die standby perikelen. ik krijg mijn S14V wel in standby met MCE shutdown tool, maar aanzetten via remote werkt gewoon niet. Heb de bedrading al 100x gechecked en de guide op Origen's support website kan ik inmiddels dromen, maar het werkt gewoon niet. Is overigens volstrekt willekeurig, bij sommige mensen werkt het maar bij de meeste niet. Wellicht heeft het ook met het moederbord te maken. Maar daar kan niemand duidelijkheid over geven.
Ik heb ook de S14V en heb de standby en wakker worden hieruit wel werkend. Heb de assemblage laten doen door Salland en durf niet te zeggen hoe zij het aangesloten hebben. De stappen van deze url: http://www.origenae.com/b...p?bo_table=e_faq&wr_id=31 gevolgd en het werkt.

• Sa1

Sa1

RubenDJ schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:37:
jah, tis een beetje jammer, maar vrij veel mensen hebben hier hetzelfde moederbord, namelijk GA-MA78GM-S2H, ik heb hier niets in 't bios veranderd en bij mij (de H6) doet ie het wel, maar blijft er bij jou dan ook geen stroom op staan? of dat wel?

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik heb sinds enige tijd ook een media center.
nu de winter er aan komt wil ik graag een lekker openhaardje op mn lcd hebben.
ik heb al op got en google gezocht maar krijg niet echt een mooie "screensaver" gevonden
ik hoef dus geen "behuizing" maar puur de vlammen
en als ik er al een mooie kan vinden worden er tig toolbars mee geinstalleerd.

welke gebruiken jullie?

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:13
Sa1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:52:
[...]
jah, tis een beetje jammer, maar vrij veel mensen hebben hier hetzelfde moederbord, namelijk GA-MA78GM-S2H, ik heb hier niets in 't bios veranderd en bij mij (de H6) doet ie het wel, maar blijft er bij jou dan ook geen stroom op staan? of dat wel?
Ik heb een Asus P5E-VM HDMI. Heb alle BIOS instellingen uitgeprobeerd. Er blijft wel stroom op staan, want bijvoorbeeld wake on USB werkt prima. Dat werkt niet als de PC echt helemaal uit staat.

specs

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
roma0803 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:59:
[...]

Ik vindt wel dat VMC wat "modderig" reageert op de commando's. Wanneer ik de bijgeleverde OrigenAE remote gebruik, reageert alles een behoorlijk stuk vlotter. Dit is wel een Harmony "ding". Commando's lijken wat vertraagd te worden gegeven.
Je kan in de harmony software je latency van je remote instellen.. hierdoor verdwijnt het "modderige" gevoel ;)

• roma0803

roma0803

Lost

Sa1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:29:
Klinkt mij meer als een fout in de windows config, ik heb dit ook gehad (niet die fouten, maar wel zwart scherm maar niet écht in standby), omdat ik nu een nieuw moederbord heb heb ik ook m'n windows opnieuw moeten installeren. Nu heb ik dit probleem niet meer.. gelukkig :) succes met de speurtocht.
Bedankt ;) Helaas heeft een nieuwe installatie bij mij geen oplossing geboden. Vanaf het moment van een kale Vista installatie gaat standby niet meer. Lijkt dus hardware gerelateerd en ik denk zelf in de richting van het display of de kaartlezer.
Anoniem: 261170 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:29:
Als je het hebt over een "echte Media Center remote" waaraan zit je dan te denken?
Tja, dat "echte" dan maar even tussen aanhalingstekens. Ik heb ondertussen gezien dat Philips een aantal op de markt heeft gebracht waarmee je ook andere apparaten kunt aansturen. De SRM5100 is één waarmee je ook je versterker en tv aan en uit kunt zetten. Door de komst van de HTPC denk ik niet meer functionaliteit nodig te hebben voor andere apparaten. Het is een groter broertje van de bij de Origen meegeleverde remote.
x0rcist schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:21:
Je kan in de harmony software je latency van je remote instellen.. hierdoor verdwijnt het "modderige" gevoel ;)
Ah, ga ik daar vanavond es even mee experimenteren. Bedankt. Wellicht vervalt hierdoor de behoefte naar een andere remote.

Overigens heb ik net van OrigenAE een mail gekregen dat ze mijn standby probleem hebben kunnen reproduceren, dat vindt ik erg verheugend. Ze zijn nu op zoek naar de veroorzaker van het niet in standby gaan van het systeem. Ik ben erg benieuwd. Uiteraard post ik hier de uitkomsten.

[ Voor 18% gewijzigd door roma0803 op 11-12-2008 15:07 ]

catalyst 8.12:

ATi Catalyst Control Center: Noise Reduction for Progressive Video Content
This release of Catalyst introduces a new advanced video quality control: Noise Reduction for progressive video content, which removes ghosting artifacts while preserving details of the original video. The slider control can be found in the All Settings page of the Avivo Video tab found in the Catalyst Control Center.

Bij mij is die optie grijs, kan dus niets aanpassen; HD3200 hier.
Iemand een id?

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 14:21
Sa1 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:56:
is er eigenlijk een manier om een backup van een blueray via een programma af te spelen. Je kunt met PowerDVD wel gewoon een m2ts bestand pakken en afspelen, maar heb nog niet gezien hoe je ook de subs e.d. er bij krijgt.. als het in een mkv bestand staat dan gaat het natuurlijk wel goed, maar echt los de bestanden?
PowerDVD kon dat wel, maar men heeft het er uit gehaald. Als je de hand op een versie 7.3 kunt leggen is het mogelijk om een iso of een folder met de komplete inhoud af te spelen als een originele Blu-Ray disk met menu's en alles erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Anoniem: 211380 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:06:
catalyst 8.12:

ATi Catalyst Control Center: Noise Reduction for Progressive Video Content
This release of Catalyst introduces a new advanced video quality control: Noise Reduction for progressive video content, which removes ghosting artifacts while preserving details of the original video. The slider control can be found in the All Settings page of the Avivo Video tab found in the Catalyst Control Center.

Iemand een id?
Nog leuker, bij mij staat ie er niet eens tussen!

Sapphire HD4830 en HD3200 van mn buurjongen

Ik heb gezocht en gezocht en gezocht, maar hij staat niet tussen bij Avivo --> All Settings.

Ik kan wel gewoon denois, edge enhanchement, color fibrance en fleshtone correction kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Aangezien de voeding van m'n HTPC is overleden grijp ik dit maar aan om de boel direct te upgraden (heb nu nog een A8N-SLI + Athlon XP3000, dit draait geen HD materiaal soepel). Nu heb ik in de huidige setup problemen met 5.1 geluid via de optical audio out van het mobo zelf. Is dit te voorkomen door niet weer te gaan voor een mobo waar audio geintegreerd is maar voor een aparte geluidskaart? Het HTPC mobo dat nu in de BBG staat heeft bv. geen optical audio out.

Verder zat ik te denken om m'n C2D E2140 die nu in m'n normale pc draait op 3.2Ghz te vervangen voor een E8400 en dan de E2140 in de HTPC te zetten. Op stock snelheid zal deze waarschijnlijk wel moeite hebben met HD materiaal denk ik? Een OC naar 3.2Ghz gaat met mindere koeling dan weer voor meer warmte zorgen dus dat is dan niet zo'n handig oplossing wellicht..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The Legend schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:30:
Aangezien de voeding van m'n HTPC is overleden grijp ik dit maar aan om de boel direct te upgraden (heb nu nog een A8N-SLI + Athlon XP3000, dit draait geen HD materiaal soepel). Nu heb ik in de huidige setup problemen met 5.1 geluid via de optical audio out van het mobo zelf. Is dit te voorkomen door niet weer te gaan voor een mobo waar audio geintegreerd is maar voor een aparte geluidskaart? Het HTPC mobo dat nu in de BBG staat heeft bv. geen optical audio out.

Verder zat ik te denken om m'n C2D E2140 die nu in m'n normale pc draait op 3.2Ghz te vervangen voor een E8400 en dan de E2140 in de HTPC te zetten. Op stock snelheid zal deze waarschijnlijk wel moeite hebben met HD materiaal denk ik? Een OC naar 3.2Ghz gaat met mindere koeling dan weer voor meer warmte zorgen dus dat is dan niet zo'n handig oplossing wellicht..
Of je neemt een mobo met UVD of Purevideo HD en dan kan je je hd-materiaal moeiteloos afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Anoniem: 211380 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:06:
Iemand een id?
Kun je allemaal in het registry aanpassen of via ATi Tray Tools / DXVAChecker. Op AVSforum e.d. lopen hier wel draadjes over. Maar op het moment dat ie grijs is, kan het ook gewoon zo zijn dat ATi het niet aanzet omdat het op jouw kaart niet goed werkt. AFAIK is dat zo'n beetje het hele verhaal van UVD. Buiten de basisdingen als hardwarematige decoding en deinterlacing staat alles gewoon uit omdat het niet goed werkt, iig voor de 3xxx-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Rainesh schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:32:
[...]

Of je neemt een mobo met UVD of Purevideo HD en dan kan je je hd-materiaal moeiteloos afspelen!
Die termen zeggen mij direct niet veel maar ik ben bekend met het hardwarematig decoderen, dit werkt echter maar op een beperkt aantal codecs toch? Een random 720/1080p rip is misschien anders gecodeert waarna het wederom aankomt op CPU power?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Voor een aantal codecs ben je nog aangewezen op CPU-power zoals XviD/DivX (MPEG4 ASP). VC-1 en h264 (MPEG4 AVC) kunnen via de GPU. Bij h264 maakt het wel uit met welke opties de video gecodeert is, nVidia is hier minder gevoelig voor als ATi, die bepaalde h264's niet weergeeft (die moeten dus via de CPU).

Over het algemeen worden alle rips tegenwoordig wel getest op ze werken op de GPU, maar met ATi kan je nog wel eens tegen problemen aanlopen, vooral met oudere h264 encodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 12:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 13:46
Yup, ben nu met upgrade bezig met exact dezelfde kaart als getest op een Nforce 730i bordje van Gigabyte en een 7300 als proc(plan B ).
Veel van de mythtv-users kijken uit naar ondersteuning van VDPAU, in trunk wordt het nu getest en bijgeschaaft.
M'n huidige TV doet alleen SCART, dus ik zal er in eerste instantie weinig aan hebben, maar als het beschikbaar wordt kan dat wel eens een goede reden gaan zijn om van mijn vakantiegeld een mooie LCD aan te gaan schaffen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 12:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Nu moeten ze het nog in XBMC For Linux bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Frogy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:57:
Ik heb sinds enige tijd ook een media center.
nu de winter er aan komt wil ik graag een lekker openhaardje op mn lcd hebben.
ik heb al op got en google gezocht maar krijg niet echt een mooie "screensaver" gevonden
Er was een tijdje terug in de Mediamarkt voor een lousy euro of twee een DVD te koop met een uur lange loop van een haardvuur, misschien hebben ze die nog. Filmpje rippen, deze screensaver en klaar is kees.

Met wat meer budget kan je ook hier terecht.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 12-12-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dreamvoid schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:13:
[...]

Er was een tijdje terug in de Mediamarkt voor een lousy euro of twee een DVD te koop met een uur lange loop van een haardvuur, misschien hebben ze die nog. Filmpje rippen, deze screensaver en klaar is kees.

Met wat meer budget kan je ook hier terecht.
Dan kun je net zo goed/beter je camera ter hand nemen, even bij de buren aanbellen en vragen of je 10 minuten hun brandende haard mag filmen. Loopje eronder, klaar is kees........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En morgen leert kaajee ons hoe je een bioscoopkaartje kunt besparen door met een eigen camera en je vader's smoking zelf die James Bond film na te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 11:17
Moet de 'HTPC' de huidige pc gaan vervangen, ik vind het trouwens mooie apparaten. Mijn pc is aan vervanging toe, zou dit een substituut kunnen zijn, of krijg je minder waar voor je geld dan bij alleen pc/desktop?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik heb onderstaande samenstelling op het oog (media pc, maar ook videobewerking).

• Intel Core 2 Quad Q9550
• Gigabyte GA-EP45-DS3R
• 4 GB (2x 2 GB Kingston DDR2-800)
• ATI Radeon HD 4850
• Club3D Theatron DD
• Scyhte Mugin Infinity
• 2x Samsung Spinpoint F1 1TB
• Samsung SH-S203D
• Cooler Master Real Power M520 of Corsair VX550W

Uit praktisch oogpunt wil ik dit in een HTPC kast plaatsen. Ik wil een kast met 2 ext. 5,25” slots en
aan de voorzijde 2x USB 2.0, IEEE 1394 Firewire, Audio & Speaker poorten.

Wat zijn goede htpc kasten waar al deze onderdelen in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
tijs67 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:53:
Scyhte Mugin Infinity
Uit praktisch oogpunt wil ik dit in een HTPC kast plaatsen. Ik wil een kast met 2 ext. 5,25” slots en
aan de voorzijde 2x USB 2.0, IEEE 1394 Firewire, Audio & Speaker poorten.

Wat zijn goede htpc kasten waar al deze onderdelen in passen?
Lol jij denkt dat je een Infinity in een media center behuizing kunt proppen?
ik denk dat je toch een andere CPU koeler moet nemen wil je dat doen.

Zowiezo mij lijkt het nu niet bepaald slim om met 1 systeem alles te doen
ik kan me best voorstellen dat dat systeem wat je nu post best veel stroom slurpt zelfs in idle mode
normaal is het zo Ik vind het makklijker als mijn HTPC altijd aan staat dan kan je gewoon even wat muziek op zetten of ff snel een film/serie kijken dat lijkt me dat dat met jou systeem niet verstandig is voor de stroomrekening ondanks alle stroombesparende functies etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
thieme1989 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:09:
[...]

Lol jij denkt dat je een Infinity in een media center behuizing kunt proppen?
ik denk dat je toch een andere CPU koeler moet nemen wil je dat doen.

Zowiezo mij lijkt het nu niet bepaald slim om met 1 systeem alles te doen
....
Dat is dus ook de reden dat ik deze post plaats, omdat ik niet weet of alles gaat passen. Kennelijk gaat dat met de Infinity CPU koeler niet lukken.
Wat zijn daarvoor alternatieven die wel zouden passen?

Wat betreft je opmerking over alles in 1 systeem: begrijp ik, maar het media deel is niet het hoofddoel van de pc. Dus de pc zal niet altijd aanstaan.

Het belangrijkste is dat ik een platte/horizontale kast wil waar alles in zal passen (ok, andere koeler dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tijs67 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:53:
[...]

Dat is dus ook de reden dat ik deze post plaats, omdat ik niet weet of alles gaat passen. Kennelijk gaat dat met de Infinity CPU koeler niet lukken.
Wat zijn daarvoor alternatieven die wel zouden passen?

Wat betreft je opmerking over alles in 1 systeem: begrijp ik, maar het media deel is niet het hoofddoel van de pc. Dus de pc zal niet altijd aanstaan.

Het belangrijkste is dat ik een platte/horizontale kast wil waar alles in zal passen (ok, andere koeler dan).
Je wed volgens mij een beetje op twee paarden. Als de mensen het hier over een HTPC hebben hebben ze het in de meeste gevallen dus wel over een media pc. Men kijkt er films op, luistert muziek, kijkt tv en/of neemt er van op, gebruikt hem als downloadbak of kent er eventueel een server functie aan toe. Met die doeleinden is het dus mogelijk een stille, zuinige pc samen te stellen die in zo'n mooie HTPC kast past.

Heb je al een kast op het oog? Want dat bepaalt bijvoorbeeld al welke CPU cooler erin gaat passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
D-e-n schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:07:
[...]

Als de mensen het hier over een HTPC hebben hebben ze het in de meeste gevallen dus wel over een media pc...

Heb je al een kast op het oog? Want dat bepaalt bijvoorbeeld al welke CPU cooler erin gaat passen
De reden dat ik mijn post hier plaats, is omdat volgens mij hier de meeste kennis over diverse platte (htpc) kasten aanwezig is.
De kasten die ik tot op heden gevonden heb zijn de volgende:

Thermaltake
Mozart VC4000SNS

Silverstone
GD01 MXR
LC17
LC20

Cooler Master
CM Media 280 (RC-280)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Wil mezelf eigenlijk vandaag verwennen met een nieuwe videokaart.
Tot op heden voldeed de onboard van mijn gigabyte 780 bordje maar wil eigenlijk mijn geluid over hdmi sturen (gebeurt nu via optical) zodat mijn onkyo alle formaten toegestuurd kan krijgen.
Nu zijn spelletjes bijzaak op mijn htpc maar ben toch benieuwd hoe het gaat werken op mijn 46 inch sony..
Nu zie ik eigenlijk door de bomen van ati het bos niet meer met alle verschillende variaties in de 4xxx serie.

Heeft er iemand ervaring met het gamen op een groot scherm met full hd mogelijkheden en welke kaart zou dan voldoende zijn zodat mijn htpc niet ook nog eens een heethooft of straaljager wordt???

Oftewel moet ik voor de 43xx, 45xx, 46xx of 48xx serie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
rsvmark schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:44:
Tot op heden voldeed de onboard van mijn gigabyte 780 bordje maar wil eigenlijk mijn geluid over hdmi sturen (gebeurt nu via optical) zodat mijn onkyo alle formaten toegestuurd kan krijgen.
Gewoon standaard 5.1 (Dolby Digital of DTS) is niet voldoende dus begrijp ik? Dat lukt mij eerst namelijk ook niet en nu dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Sky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2020
Ik ben meer een lezer van dit forum en post heel erg weinig (alles wat ik zoek kan ik hier vinden zonder vragen te hoeven stellen) maar dit wilde ik wel graag met jullie delen.
Ik heb de volgende configuratie besteld:

Antec Fusion Remote Silver
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Phenom X3 8450 (vanwege postprocessing)
Scythe Shuriken
OCZ Dimm 4Gb DDR-800 CL4-4-4-15
Samsung Spinpoint 500 Gb
Skystar 2 DVB-S (die had ik nog liggen)
Sony NEC Optiarc DVD burner
Enermax PRO82+ 385 Watt voeding

Mijn doel is download content (720p) afspelen op een Panny 37PV70, dvd's upscaled spelen en streamen vanaf de dreambox. Uiteraard ook muziek afspelen :)
Alles besteld maar nog niet binnen, behalve de kast. Aangezien ik hier veel heb opgestoken verwacht ik eigenlijk weinig probs met deze config.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
D-e-n schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:47:
[...]

Gewoon standaard 5.1 (Dolby Digital of DTS) is niet voldoende dus begrijp ik? Dat lukt mij eerst namelijk ook niet en nu dus wel
Nee dat is idd gelukt gaat me nu om lpcm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 13:47
rsvmark schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:44:
Nu zijn spelletjes bijzaak op mijn htpc maar ben toch benieuwd hoe het gaat werken op mijn 46 inch sony..
Nu zie ik eigenlijk door de bomen van ati het bos niet meer met alle verschillende variaties in de 4xxx serie.

Heeft er iemand ervaring met het gamen op een groot scherm met full hd mogelijkheden en welke kaart zou dan voldoende zijn zodat mijn htpc niet ook nog eens een heethooft of straaljager wordt???

Oftewel moet ik voor de 43xx, 45xx, 46xx of 48xx serie gaan?
Ervaring niet, maar ik overweeg zelf een HTPC in elkaar te steken waar ook wat op gegamed kan worden met een 4670 er in. Deze kaart zou volgens xbit labs minder dan 10 watt verbruiken in idle (http://xbitlabs.com/artic...hd4670-512mb_5.html#sect0) en qua 3d prestaties tegen het niveau van een 9600GT aan zitten. Daarmee zul je niet alles op max settings en full hd res kunnen spelen, maar je komt er best een end mee lijkt me. Als gamen meer is dan bijzaak dan zou ik gaan voor een 4850, maar die is natuurlijk een stuk duurder en verbruikt ook veel meer stroom in idle (en onder use natuurlijk, maar dat vind ik minder interessant, al is het ook wel leuk dat de 4650 genoeg heeft aan het vermogen dat het pci-e slot kan leveren, scheelt weer een kabeltje van je psu naar de videokaart). Verder is de 4650 een lekker compact kaartje waardoor je niet zo snel in de knoei komt met schijven aan de voorkant van de kast en waarschijnlijk zul je ook best nog het slot naast de videokaart kunnen blijven gebruiken.
Het enige waar ik zelf nog over twijfel is op wat voor mobo ik dat dan zal plaatsen. IGP is dan dus niet nodig, maar volgens mij zijn mobos zonder IGP meestal ook weer minder zuinig, dus waarschijnlijk wordt het toch een mobo met IGP die ik dan uitschakel in de bios... misschien aan asrock alive nf7g full-HD... die zou erg zuinig moeten zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.