Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
ff nokken nou met die wat vinden jullie van mij config lijstjes.
Ze lijken allemaal op elkaar namelijk.(4850+MA78GM-S2H)

lees eerst ff de startpost door voordat je wilt posten, doe anders ALT-F4.

[ Voor 1% gewijzigd door Qubitzz op 02-12-2008 09:10 . Reden: foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 19:12
Asus P5N7A-VM met Intel E8400, 2GB
En dat dan in deze kast: De Lian Li PC-C36A

Hoe kom ik er achter wat de dikste CPU cooler is die hierin past ?
De maten van de kast zijn 435 x 94 x 378 mm (94mm hoog dus)

Wat is b.v. dit voor cooler ?

Is eventueel een passive cooler een optie in combinatie met een goede airflow in de kast ?
Of gaat een E8400 in een kast van 94mm hoog gewoon niet werken ?

edit
De Zalman 8000 is ook vrij laag
Met een hoogte van 62mm hou ik 32mm over voor mobo en socket en verlies door de kast
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/8000_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/2663.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Woodski op 02-12-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 14:08
//off toppic
carpetburn schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:08:
ff nokken nou met die wat vinden jullie van mij config lijstjes.
Ze lijken allemaal op elkaar namelijk.(4850+MA78GM-S2H)

lees eerst ff de startpost door voordat je wilt posten, doe anders ALT-F4.
_/-\o_ _/-\o_ ;)
//off toppic
Patriek schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:46:
[...]
Ohja, en nog een puntje over dat Geforce 9300 borde; 1920x1080@24hz werkt wel, maar gaf enorme delay aan de video (waardoor asynchroon loopt met audio) en niet zomaar het normale beetje. Als ik de refresh naar 50hz zette was dit probleem weg. Maar lijkt me dat dat ook op te lossen is met updates.
[...]
hmm, Ik neem aan dat dit eigen ervaring is. Is dit bij mkv's of echt bij een bluray schijfje? En hebben meer mensen hier last van..

Ik nijg op het moment namelijk erg naar een Geforce 9300 bordje voor namelijk voor de 24hz weergaven bij bluray... (en ik moet hem ook nog in de startpost opnemen) (Maar ik heb de tijd de aanschaf staat pas voor eind december geland :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Roy

Hobbies?

Subpy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:36:
....

Ik nijg op het moment namelijk erg naar een Geforce 9300 bordje voor namelijk voor de 24hz weergaven bij bluray... (en ik moet hem ook nog in de startpost opnemen) (Maar ik heb de tijd de aanschaf staat pas voor eind december geland :))
Ik had ook de neiging om naar een Geforce 9300 bordje te gaan (eigenlijk een 9400, wat ik zou voor de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H gaan wegens de perfecte audio en firewire). Maar nu ik hoor dat er toch nog wel wat driverproblemen e.d. zijn, denk ik dat het verstandiger is om een goedkoop P43 of P45 bordje te halen met een ATI 4650 of 4670 erop. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel, en waarschijnlijk zijn de ATI kaartjes nog iets sneller. Alleen qua stroomverbruik en warmte kan de Geforce beter zijn. Maar als je een Intel E5200 haalt moet het qua warmte en stroomverbruik wel goed komen.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Roy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:31:
[...]
Ik had ook de neiging om naar een Geforce 9300 bordje te gaan (eigenlijk een 9400, wat ik zou voor de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H gaan wegens de perfecte audio en firewire). Maar nu ik hoor dat er toch nog wel wat driverproblemen e.d. zijn, denk ik dat het verstandiger is om een goedkoop P43 of P45 bordje te halen met een ATI 4650 of 4670 erop. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel, en waarschijnlijk zijn de ATI kaartjes nog iets sneller. Alleen qua stroomverbruik en warmte kan de Geforce beter zijn. Maar als je een Intel E5200 haalt moet het qua warmte en stroomverbruik wel goed komen.
Hmmm, ik heb op zich niet een uitgesproken voorkeur tussen intel of amd. Dus op het moment dat ik niet voor een Geforce 9300(voor driver trubbles) zou gaan dan kan ik toch ook gewoon voor de 780G gaan? Dan e.v. nog een los ATI 4650 of 4670 kaartje erop, voor de 24hz playback? Of mis ik dan iets.... (heb niet echt veel lovends over de P43 of P45 bordjes gelezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44
Volgens mij ga je met losse kaartjes erbij echt compleet voorbij aan het idee van een zo energiezuinig mogelijk systeem opzetten :-).

Zelf ben ik ook aan het overwegen om mijn AMD 690g-based bordje (Asus m2a-vm hdmi) te gaan vervangen door iets nieuwers. Op dit moment heb ik nog niet zo'n behoefte aan 1080p-24 playback maar dit gaat er in de toekomst zeker wel komen, dus het liefst zou ik daar nu al rekening mee houden.

Nog een overweging die ik erbij krijg is, dat de support voor ATI/amd bagger blijft op Linux (wat ik in combinatie met XBMC wil gaan draaien) en ik eigenlijk dus op zoek ben naar een NVIDIA gpu.

Ik kan me voorstellen dat, als je windows wil draaien, ATI geen issue is voor je maar dan nog blijft mijn mening staan dat het een beetje zonde is om een extra kaartje te moeten gaan installeren :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
eymey schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:44:
Volgens mij ga je met losse kaartjes erbij echt compleet voorbij aan het idee van een zo energiezuinig mogelijk systeem opzetten :-).
[....]
De HTPC met de HTPC die ik ga bouwen wil ik toch wel 1080p-24 kunnen afspelen. (Ik wil verlopig klaar zijn :D) Al ben ik het met je eens dat het niet echt energie zuinig meer is... Maar als ik ga kopen, eerst zonder extra kaart koop en kijk hoe het is. Of het storend is e.d. En dan e.v. later een kaartje bij koop. Maar ik hoop voor eind dec. nog positieve signalen te horen over de GeForce 9300 :+ (aan de andere kant de 50hz zou wel werken... mogelijk ook een "oplossing" for the time beeing)

Het idee is bij mij wel om Windows te draaien.. Dus vandaar dat ATI voor mij prima is.

[ Voor 7% gewijzigd door Subpy op 02-12-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb ook eens in de audio chips gedoken van de Asus en de Gigabyte en ik heb de Asus geannuleerd en de Gigabyte besteld.

Dit omdat de 9400 GPU natuurlijk wat beter is en DTS Live and Dolby Home Theater ondersteund.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Ik zit nu al een tijdje mee te lezen hier omdat ik me ook aan het orienteren ben op een nieuw systeem voor mijn Mediacenter. Dit systeem moet zuinig zijn, snel en goed HD (720p voornamelijk) af kunnen spelen. Ik heb veel gelezen over de phenom in combinatie met een 780 moederbord met geintegreerde video omdat dit veel zou helpen bij bijvoorbeeld opgenomen tv (deinterlace?) Is dat inderdaad zo en wat maakt het verschil nu precies tussen een phenom of bijvoorbeeld de zuinige 4850e processor? Waarom is het kunnen afspelen van 24p zo belangrijk? Mijn plasma ondersteund dit niet en ik kan niet goed vinden wat het voordeel van 24p nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Camiel schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:17:
Ik zit nu al een tijdje mee te lezen hier omdat ik me ook aan het orienteren ben op een nieuw systeem voor mijn Mediacenter. Dit systeem moet zuinig zijn, snel en goed HD (720p voornamelijk) af kunnen spelen. Ik heb veel gelezen over de phenom in combinatie met een 780 moederbord met geintegreerde video omdat dit veel zou helpen bij bijvoorbeeld opgenomen tv (deinterlace?) Is dat inderdaad zo en wat maakt het verschil nu precies tussen een phenom of bijvoorbeeld de zuinige 4850e processor? Waarom is het kunnen afspelen van 24p zo belangrijk? Mijn plasma ondersteund dit niet en ik kan niet goed vinden wat het voordeel van 24p nu is.
En wat verwacht je nou hier als antwoord? Dat iemand hier jou een soort van samenvatting van dit topic (en evt. voorgaande topics + evt. andere info op internet) gaat geven omdat jij zelf geen zin hebt om het zelf te gaan onderzoeken/lezen?
Al deze info komt namelijk uitgebreid aan de orde in alleen al dit topic.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
ik verwacht geen samenvatting maar een verduidelijking om dat ik van mening ben dat dit niet op deze manier in dit topic staat. Ik zal nog eens gaan lezen en zoeken.. Daarna zie ik alleen dat de phenom dankzij HT3 gebruik kan maken van postprocessing. Alleen wat dit met de kwaliteit doet en wat dit is staat nergens.
24p is om te zorgen dat het niet stotterd, maar als mijn scherm geen 24p ondersteund dan maakt dit toch niks uit? Nouja ik lees wel verder mee en zie het allemaal wel!

[ Voor 49% gewijzigd door Camiel op 02-12-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Camiel schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:17:
Orienteren HTPC systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 08:20
Ik begon me ook af te vragen waarom je 24Hz zou willen, maar hier vond ik het één en ander.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 10:15
Vraagje:

Ik heb een 768 (720p) LCD tv en een (1080p) beamer. Allebei met HDMI en component ingangen.

Nu wil ik een up-to-date htpc bouwen met liefst twee uitgangen, zodat ik bijv. series op de TV kan kijken en mkv's op de beamer, zonder dat ik steeds de HDMI moet ompluggen.

Nu heb ik een DVD speler met component en HDMI uitgang; de component uitgang gaat naar de TV en de HDMI naar de beamer. Dit werkt prima en zo zou ik de htpc ook willen aansluiten. Dual HDMI mag ook.

Maar.... Bestaat zoiets?
Bestaat er een modern moederbord (bijv. met 780G) en/of videokaart met een component uitgang naar mijn 720 LCD-tv en een HDMI voor de 1080p beamer? Of iets als dual HDMI uitgangen, desnoods via software aan en uit te zetten?

Zoek mij suf, maar het lijkt wel dat de component verbannen is. Wat is wijsheid? Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan kijken naar een videokaart met HDMI en DVI uitgang, dan gebruik je een HDMI kabel naar je TV en een DVI-HDMI kabel voor je beamer. Dan stel je het zo in dat hij het beeld op beide uitgangen cloned en stuur je gewoon 1080p uit. Of je zorgt dat de ene uitgang 720p is en de ander 1080p en dat hij het alsnog cloned, maar of dat kan weet ik niet. Je tv kan dat als het goed is downscalen naar 720p en je beamer blijft 1080p sturen. Dan is het puur een kwestie van apparaat aanzetten, want signaal ontvangen ze beide.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Waarom wordt hier boven een HD4650 gekozen om te overwegen tegenover een 9300 IGP terwijl ook de HD4350 al goed verkrijgbaar is? En dan twijfelt er iemand over energiezuinigheid.... de HD4xxx series zijn de helft zuiniger dan de vorige serie en verbruiken nog geen 20Watt tops.

Kosten?
Patriek schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:46:
[...]
Heb nu voor het zelfde geld van zo'n Geforce 9300 bord (Asus P5N7A-VM) het volgende (geruild):
- simpel Intel G35/ICH7 met VIA 8ch DTS connect bordje (P5KPL-AM)
- 2 poorts eSATA bracket
- Asus Radeon HD4350 passief en native HDMI
En het verhaal rondom 24hz.... (wat HD4xxx ook doet natuurlijk) mijn PZ80 plasma ondersteund het, maar het verschil is zo goed als niet op te merken i.v.m. 50hz (is ook ong. het dubbele). Het meeste HD-materiaal op internet is ook 23.976 fps geript, dus perfect synchroon loopt het toch al niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 02-12-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
Tsurany schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:47:
Je kan kijken naar een videokaart met HDMI en DVI uitgang, dan gebruik je een HDMI kabel naar je TV en een DVI-HDMI kabel voor je beamer. Dan stel je het zo in dat hij het beeld op beide uitgangen cloned en stuur je gewoon 1080p uit. Of je zorgt dat de ene uitgang 720p is en de ander 1080p en dat hij het alsnog cloned, maar of dat kan weet ik niet. Je tv kan dat als het goed is downscalen naar 720p en je beamer blijft 1080p sturen. Dan is het puur een kwestie van apparaat aanzetten, want signaal ontvangen ze beide.
Hmmm, daar zeg je wat. DVI als HDMI; daar had ik niet aan gedacht. Gewoon beide op 1080 instellen moet kunnen (Tv kan downscalen).

Klopt het dat component passé is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Nu online

Roy

Hobbies?

La_Pazz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:53:
[...]

Hmmm, daar zeg je wat. DVI als HDMI; daar had ik niet aan gedacht. Gewoon beide op 1080 instellen moet kunnen (Tv kan downscalen).

Klopt het dat component passé is?
Dit zal waarschijnlijk niet werken voor Blu-Ray films (indien dat van toepassing is). De HDCP beveiliging staat het volgens mij niet toe dat het signaal wordt uitgestuurd naar 2 monitoren. Dit was volgens mij ook een probleem bij de behuizingen met ingebouwd beeldscherm (OrigenAE S16t e.d.)

@Patriek: Ik had er inderdaad niet bij nagedacht dat een HD4350 ook ruim voldoende is (dankzij UVD 2). Dan wordt het inderdaad in mijn ogen interessanter om die combi te nemen in plaats van de GeForce 9300 serie. Maar misschien veranderd dat wel als de drivers beter zijn.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
DukeN schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:58:
Ook ik ben druk bezig met het samenstellen van een nieuwe MCE.

De volgende set heb ik tot zover kunnen samenstellen:

1 AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box € 60,50
1 Apacer Card Reader APAE1011 16-in-1 Intern 3,5" USB OEM (zwart) € 11,00
1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA € 81,50
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 HyperX € 58,50
1 LG Blu-Ray Drive GGC-H20L 6x/2x Retail € 101,00
1 Nexus Powersupply NX-3500 350W Retail € 45,00
1 Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ € 93,00
1 SilverStone HTPC SST-GD02S No PSU (zilver) € 110,50

Ik zoek alleen nog de CPU cooler: Silverstone SST-NT01 v2.0. Deze past namelijk volgens de site van Silverstone in de kast. helaas kan ik die bijna nergens meer bestellen. Iemand een andere suggestie voor in de Silverstone SST-GD02S kast?

heeft er iemand nog tips / aanbevelingen voor het wijzigen van de hardware? Of is het setje zo goed??

Dit is t kastje waar t om gaat:
[afbeelding]
toon volledige bericht
Heb ook erg lang gezocht naar CPU-koeler voor deze behuizing. Wilde ook voor de Silverstone SST-NT01 gaan maar inderdaad nergens te krijgen. Daarom gekozen voor SIlverstone SST-NT07 AM2 met Nexus Real Silent SP802512L-03 80mm fan. Verder vrijwel zelfde configuratie (zie bericht eerder gepost) als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
La_Pazz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:35:
Vraagje:

Ik heb een 768 (720p) LCD tv en een (1080p) beamer. Allebei met HDMI en component ingangen.

Nu wil ik een up-to-date htpc bouwen met liefst twee uitgangen, zodat ik bijv. series op de TV kan kijken en mkv's op de beamer, zonder dat ik steeds de HDMI moet ompluggen.

Nu heb ik een DVD speler met component en HDMI uitgang; de component uitgang gaat naar de TV en de HDMI naar de beamer. Dit werkt prima en zo zou ik de htpc ook willen aansluiten. Dual HDMI mag ook.

Maar.... Bestaat zoiets?
Bestaat er een modern moederbord (bijv. met 780G) en/of videokaart met een component uitgang naar mijn 720 LCD-tv en een HDMI voor de 1080p beamer? Of iets als dual HDMI uitgangen, desnoods via software aan en uit te zetten?

Zoek mij suf, maar het lijkt wel dat de component verbannen is. Wat is wijsheid? Hoe los ik dit op?
toon volledige bericht
Of wellicht nog simpeler; je overweegt een HDMI splitter, hier staan er enkele maar er zijn er veel meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 15:41

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

EmilneM schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:56:
[...]

Heb ook erg lang gezocht naar CPU-koeler voor deze behuizing. Wilde ook voor de Silverstone SST-NT01 gaan maar inderdaad nergens te krijgen. Daarom gekozen voor SIlverstone SST-NT07 AM2 met Nexus Real Silent SP802512L-03 80mm fan. Verder vrijwel zelfde configuratie (zie bericht eerder gepost) als ik.
idd! Over dezelfde set gesproken, ook problemen met de diepte van de meubels dus.

Ik zal direct even de SIlverstone SST-NT07 AM2 cooler nakijken! bedankt! :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Ik heb nu een tijdje dat Gigabyte bordje met de 780 chipset en die AMD 4850e. Heb vista erop draaien.

Opzich werkt het wel goed alleen irriteer ik me dus mateloos aan de traagheid. Dus..tweaker die ik ben...overklokken die handel. Nu is het wat beter, maar nog steeds niet perfect. Als ik op een knopje druk (Groene knop of Play bv) dan moet er gewoon instant wat gebeuren (ben een zeikerd ja). Het voelt allemaal wat stroperig aan zeg maar.

HD content enzo gaat prima hoor, maar als ik nog een keer wat moet kopen wordt het toch een Intel.

Een ander punt wat irritant is, is die HD versnelling. Dat werkt goed, maar als ik dat werkend heb dan werkt er weer iets anders niet. En zo blijf je k*tten. De oplossing is gewoon een hele dikke cpu zodat je die hardware versnelling niet nodig heb. Dus eigenlijk is mn hele energie zuinige setup gewoon dikke onzin en draait het handeltje op 3Ghz en vreet het stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 12:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Waarom draai je niet gewoon XP SP3? Anders Seven 6801? Als je een 'zeikerd' bent, Vista draaien en zeuren over stroperigheid is wel een open deur imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-07 02:50
Ik ga denk ik ook de HTPC zoals weergegeven in de best buy guide bestellen. Stel ik wil nog wat opwaarderen voor bijv 100 euro. Wat is dan wijsheid een betere processor of werkgeheugen of misschien iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

Roy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:59:
[...]

Dit zal waarschijnlijk niet werken voor Blu-Ray films (indien dat van toepassing is). De HDCP beveiliging staat het volgens mij niet toe dat het signaal wordt uitgestuurd naar 2 monitoren. Dit was volgens mij ook een probleem bij de behuizingen met ingebouwd beeldscherm (OrigenAE S16t e.d.)
Dat is juist. Als beide schermen in clone-mode staan kun je geen blu-ray schijfjes afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:32

Sa1

Anoniem: 5897 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:27:
Ik heb nu een tijdje dat Gigabyte bordje met de 780 chipset en die AMD 4850e. Heb vista erop draaien.

Opzich werkt het wel goed alleen irriteer ik me dus mateloos aan de traagheid. Dus..tweaker die ik ben...overklokken die handel. Nu is het wat beter, maar nog steeds niet perfect. Als ik op een knopje druk (Groene knop of Play bv) dan moet er gewoon instant wat gebeuren (ben een zeikerd ja). Het voelt allemaal wat stroperig aan zeg maar.

HD content enzo gaat prima hoor, maar als ik nog een keer wat moet kopen wordt het toch een Intel.

Een ander punt wat irritant is, is die HD versnelling. Dat werkt goed, maar als ik dat werkend heb dan werkt er weer iets anders niet. En zo blijf je k*tten. De oplossing is gewoon een hele dikke cpu zodat je die hardware versnelling niet nodig heb. Dus eigenlijk is mn hele energie zuinige setup gewoon dikke onzin en draait het handeltje op 3Ghz en vreet het stroom :)
ik snap dit soort reacties nooit. Wat wil je hier nou mee zeggen, .. k kan nergens een vraag uitherleiden.. lucht dit nou op, wilde je gewoon even AMD bashen, aangeven dat je het neit eens bent met de ontwikkelingen over hardwarematige versnelling.. hijs traag, maar hd doet ie prima, dus volgende keer maar intel.. vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Anoniem: 5897 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:27:

Post je specs, software, codecs etc

Want ik maak gebruik van een 780g moederbord en een phenom + nog een 780g moederbord icm 5000+ X2 en beide werken naar mijn gevoel even snel.

Alleen bij intensieve dingen doen zoals encoden etc is de phenom uiteraard stuk sneller.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Eindelijk mijn MCE in elkaar zitten. Wat is die Antec Fusion Black bruut!
Echt handig dat je alles met bijgeleverde afstandsbediening kan doen; aan- en uit (powerswitch is doorgelust), de muis bedienen en zelfs als toetsenbord gebruiken.

Ik loop echter tegen een probleem aan. Ik heb een philips full-hd tv, waarop het beeld nu perfect is (via 1080i)
Echter krijg ik geen geluid via de HDMI kabel. Ik gebruik een gigabyte mobo met geforce 9400. Als ik probeer geluid af te spelen zegt hij dat mijn receiver (tv dus) alle 3 de formaten niet ondersteund; DTS, Dolby Digital en MS WMA Pro Audio.

Zijn er alternatieven voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-07 23:25
Misschien te makkelijk, maar heb je wel aangegeven dat het geluid over HDMI moet gaan bij de audio-opties van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Of je Philips TV (welk type is het eigenlijk? Wel zo handig om even te vermelden) accepteert deze formaten niet.

En; wie stuurt er nu 1080i uit, uit een computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Stom van me om niet te vermelden inderdaad, het is de 47pfl7642
Ik ben er inmiddels achter dat mijn tv die diverse formaten niet ondersteund. Het vreemde is dat ik ze nu alle 3 heb uitgevinkt, ineens wél geluid heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:12
Kan iemand mij uitleggen wanneer een extra grafische kaart aangesproken wordt en wanneer de CPU aangesproken wordt?

Ik bedoel dus op htpc-handelingen (geen games) zoals software bedienen (bijv. mediaportal bedienen/navigeren), bestand (mp3/avi/mpg/mkv/vob) afspelen, cd/dvd (via speler) afspelen, tv (via tuner) kijken/opnemen, enzovoorts.
Trefwoorden: 1080p, 24 beelden per seconde, HDMI-out, S/PDIF-out, geluid via receiver.
Verder lees ik nog iets over "post-processing", dus dat zal er ook nog mee te maken hebben.

Kortom: wanneer wordt de extra grafische kaart aangesproken en wanneer wordt de CPU aangesproken?
Ik probeer nu dus te achterhalen of je een grafische kaart én een snelle CPU nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 21:03
jschoorl2 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:22:
MSI is ook met een zeer interessant bordje uitgekomen, de Media Live DIV. Is gebaseerd op de mobiele versie van de 780G (nog zuiniger) en kan uitgerust worden met een 5-Channel x 100W Card waarop je rechtstreeks boxen en je woofer kan aansluiten.

SilentPCReview komt binnenkort met een review.

Maui is a fusion of AMD Live! Media Center software and AMD hardware that combine into a complete home theater PC platform. Maui features an Athlon X2 or Phenom series processor, an energy-efficient AMD M780G chipset (used normally for notebooks) motherboard, a special audio preamp aand a high quality PCIe multi-channel amplifier that eliminates the need for an external amplifier. Various HTPC combo packages with MSI and AMD products for DIY builders are offered at Newegg. A complete Maui HTPC system sample is in the SPCR lab right now. This PC contains a 65W energy-efficient Phenom 9350e quad-core, the ATI TV Wonder 650 Combo tuner/video card, and the MSI Live DIVA (MS-7411) motherboard that has D2's programmable audio chip onboard for up to 7.1 pre-amp or 5.1 amplified home-theater quality audio right out of the back of your HTPC, and the audio quality said to be is on par with $1,000+ A/V receivers.
Vandaag contact gehad met MSI op de vraag wanneer de MSI-7411 + Amp in Nederland beschikbaar komt:

De eerste samples zijn in Nederland gearriveerd en worden momenteel getest.
Dit product zal in Nederland echter alleen op bestelling en projectbasis geleverd worden. Een enkele stuk bij de lokale computerwinkel zal u dus niet vinden.
|:( :(

Update: 4/12: opnieuw contact gehad met de marketing afdeling van MSI.

Quote MSI:
Interessante topic! O-) O-)
Ik heb net een meeting gehad met mijn productmanager voor Componenten.
Ik heb hem overtuigd dat dit product ook geschikt is voor Retail.
Wij zouden eind December de eerste levering binnen krijgen. Dat betekent dat vanaf begin Januari het product beschikbaar is. Ik ga er voor zorgen dat Alternate (www.alternate.nl) hem online heeft staan tegen die tijd.
_/-\o_

Zal hem dus toch maar in de US gaan bestellen. Zie langzamerhand toch zeer enthousiaste gebruikerservaringen verschijnen en heb al mijn receiver voor een goede prijs ;) van de hand kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door jschoorl2 op 04-12-2008 17:13 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:47

kimjansen

Nu ff niks...

Ik word helemaal maf om de software voor m'n HTPC op de rit te krijgen.

Mijn specs:
E8400 Proc
P43 Mobo
4GB RAM
GeForce 9600GT
XFi Titanium
Vista MCE+MyMovies
80GB HD
Content op ~6,5TB RAID5 arraytje

Mijn 'HD' content:
Blu-Ray m2ts streams
MKV
etc.

Het schijnt allemaal wel mogelijk te zijn om alles via hardware te laten decoden... Echter hoe!?

Ik had oa deze codecs:
Haali
ffdshow
CoreAVC
DirectVobSub

Ik heb al zitten experimenteren met PowerDVD8 maar krijg het niet voor elkaar de CPU te ontlasten (+/-50% nu, dat moet lager kunnen). Ten tweede kan PowerDVD integreren met MyMovies maar kan dan blijkbaar niet de mappenstructuur op de harddisk van een BluRay schijfje aan.

Kan iemand me vertellen wat ik met deze setup nu echt nodig heb aan software? Software mag best betaald zijn, dat maakt me niet uit, het moet gewoon goed werken ;). Het uitproberen van de 20duizend verschillende mogelijkheden van die decoders heeft weinig zin als ik al met de verkeerde begin natuurlijk :P.

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
kimjansen schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:05:
...........................

Kan iemand me vertellen wat ik met deze setup nu echt nodig heb aan software? ..............
Nou je zou eens kunnen beginnen met dit topic door te nemen, daar staat zo'n beetje alles in. Er blijkt uit wenig dat je iets uit dit topic opgepikt hebt, behalve 'codecs installeren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:34
Waarom wil je in godsnaam het gezeik(want dat blijft 't in vergelijking met software matig) van hardware acceleratie, als je een e8400 hebt? :S

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

kaajee schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:18:
[...]

Nou je zou eens kunnen beginnen met dit topic door te nemen, daar staat zo'n beetje alles in. Er blijkt uit wenig dat je iets uit dit topic opgepikt hebt, behalve 'codecs installeren'
Ik ben dat elitaire geneuzel van iedereen hier allang zat, jammer dat GoT de laatste jaren meer richting "IK denk na de eerste post 'zus-en-zo': dus laat ik maar eens beginnen met UTFS roepen" is gegaan dan eens normaal reageren zonder al te veel vooroordelen. Snap ook wel dat er voldoende mensen onvoorbereid ten tonele verschijnen, maar om dat nou als uitgangspunt te nemen... Dat toegepast op hardware/software decoding: dan kunnen alle discussies over de GeForce9400 en equivalente mobo's ook wel gelijk geflamed worden ;). Maar ok, zal wel aan mij liggen.

Hoop dat er nog iemand komt met een zinvolle opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

denniskrol schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:23:
Waarom wil je in godsnaam het gezeik(want dat blijft 't in vergelijking met software matig) van hardware acceleratie, als je een e8400 hebt? :S
Het is toch niet onmogelijk mag ik aannemen... En ik heb juist een E8400 genomen omdat ik 'safe' wilde zitten: ook HD decoding zonder gebruik van videokaart. Maar voor h.264 zit er hardware op die 9600GT dus dan wil ik dat graag daarvoor ook aan kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan moet je de juiste content gebruiken en die HW decoding aanzetten. En wat je zoal binnen de software/decoders aan/uitgezet hebt/ geprobeerd hebt zeg/schrijf je niet en bovendien staat dat allemaal in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
kimjansen schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:41:
[...]

Het is toch niet onmogelijk mag ik aannemen... En ik heb juist een E8400 genomen omdat ik 'safe' wilde zitten: ook HD decoding zonder gebruik van videokaart. Maar voor h.264 zit er hardware op die 9600GT dus dan wil ik dat graag daarvoor ook aan kunnen spreken.
man man man man wat kan jij zeuren zeg! Als je nou gewoon rustig even deze topic had doorgelezen zoals kaajee dat al zei dan waren bijna al jouw vragen beantwoord! Maar ik zal even lief zijn en een en ander voor je voorkauwen.

- Mediaportal ipv Vista MCE
- ffdshow tryouts voor al je SD content
- Coreavc (softwarematig, voor de films waar hardwarematige ondersteuning het niet doet) en Mediaplayerclassic Home Cinema (voor al je hardwarematige versnelling)
- AC3 Filter

Hiermee moet je echt al een eind mee weg komen. Want ik gebruik deze setup om bijna al mijn hd-films af te spelen en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 11:06
jschoorl2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:40:
[...]

Vandaag contact gehad met MSI op de vraag wanneer de MSI-7411 + Amp in Nederland beschikbaar komt:

Dit product zal in Nederland echter alleen op bestelling en projectbasis geleverd worden. Een enkele stuk bij de lokale computerwinkel zal u dus niet vinden.

Zal hem dus toch maar in de US gaan bestellen. Zie langzamerhand toch zeer enthousiaste gebruikerservaringen verschijnen en heb al mijn receiver voor een goede prijs ;) van de hand kunnen doen.
Alleen ben ik nog geen leverancier tegengekomen die naar Nederland verstuurt... Verder kwam ik nog een issue tegen m.b.t. gebruik van een digtale tuner (cablecard), maar ik weet niet genoeg van de materie om te kunnen beoordelen of dit een specifiek amerikaans probleem is of wellicht ook in Nederland speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Rainesh schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:11:
[...]
- Mediaportal ipv Vista MCE
- ffdshow tryouts voor al je SD content
- Coreavc (softwarematig, voor de films waar hardwarematige ondersteuning het niet doet) en Mediaplayerclassic Home Cinema (voor al je hardwarematige versnelling)
- AC3 Filter

Hiermee moet je echt al een eind mee weg komen. Want ik gebruik deze setup om bijna al mijn hd-films af te spelen en het werkt perfect.
Naar wat ik begrijp vergt juist Mediaportal (nog meer dan XP MCE of VMC) het nodige geduld en probeerwerk? Iets waar de de vraagsteller volgens mij juist genoeg van heeft. Ook mij schrikt het daarom nogal af. Codecs en dergelijke instellen in Vista of XP kan al "moeilijk" genoeg zijn
En is Mediaplayer classic nu wel zo handig? Je kunt dan toch niet meer je remote gebruiken? Het handige van een Mediacenter moet volgens mij juist zijn dat je vanuit je luie stoel met je afstandsbediening (in mijn geval een Harmony) alles kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
D-e-n schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:13:
[...]

Naar wat ik begrijp vergt juist Mediaportal (nog meer dan XP MCE of VMC) het nodige geduld en probeerwerk? Iets waar de de vraagsteller volgens mij juist genoeg van heeft. Ook mij schrikt het daarom nogal af. Codecs en dergelijke instellen in Vista of XP kan al "moeilijk" genoeg zijn
En is Mediaplayer classic nu wel zo handig? Je kunt dan toch niet meer je remote gebruiken? Het handige van een Mediacenter moet volgens mij juist zijn dat je vanuit je luie stoel met je afstandsbediening (in mijn geval een Harmony) alles kunt afspelen.
Ik gebruik Antec Fusion Black met een mce remote. Samen met het prog Imon kan ik gewoon vrijwel elke prog bedienen met de remote. Je moet het gewoon instellen in Imon, even je toetsen aanwijzen (wat overigens erg makkelijk gaat) en thats it.

Mediaportal is lang niet zo moeilijk als het lijkt hoor. Gewoon kwestie van goed lezen en aanvinken wat van toepassing is. In het begin had ik ook moeite met mediaportal, maar dat kwam omdat ik de Readme's niet las en gewoon ging prutsen. Maar juist in de readme's staat alles duidelijk en goed aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
De remote en de app (iMon) die bij de fusion kast worden geleverd zijn echt fantastisch. In principe kan je echt alles met je afstandsbediening regelelen, je kan zelfs een muis maken van het "scrollwheel" in het midden, en een toetsenbord van de numerieke toetsen.
Toch wil ik inderdaad alles vanuit windows media center kunnen doen, gewoon lekker met één applicatie waarin alle functies en mogelijkheden snel te vinden hebben of zelfs een aparte knop hebben op de remote.

Met het installeren van de CCCP codec pack ben ik een heel eind gekomen. Ik kan al het HD contect afspelen, en heb na wat gekloot met de filters van MPC HC het idee dat een gros ook hardwarematig geencodeerd wordt.

Het probleem dat ik echter nu heb ik dat alle films na een paar seconden stoppen met spelen en MCE aangeeft dat het einde van de video is bereikt. Vreemd! Als ik echter de film start en een stukje doorspoel vóór MCE er mee kapt kan ik de film wél gewoon afkijken. Google wist mij hier helaas niet bij te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
bszz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:41:
[...]

Alleen ben ik nog geen leverancier tegengekomen die naar Nederland verstuurt... Verder kwam ik nog een issue tegen m.b.t. gebruik van een digtale tuner (cablecard), maar ik weet niet genoeg van de materie om te kunnen beoordelen of dit een specifiek amerikaans probleem is of wellicht ook in Nederland speelt...
Offtopic mode: je zou e.a. kunnen laten opsturen via Fromus2eu.nl. Zojuist echter de MSI Media Live DIVA 5.1 Mainboard and 5ch Amplifier Card Combo Kit bij Compumusic besteld voor $ 208 + $66 = $274. Omgerekend circa € 222,=. Item op voorraad, levertijd 10-14 dgn.

Nu nog een Fusion Remote, Scyte Ninja, 5050E, 2Gb memory erbij en gaan :+ (fanless PSU 300W, Logitech diNivo edge, FireDTV DVB-s2, Vista heb ik nog).

[ Voor 25% gewijzigd door jschoorl2 op 04-12-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 19:12
Mijn bestelling voor een HTPC is vandaag gedaan
Dit gaat m'n oude trouwe XBOX vervangen

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-E7AUM-DS2H€ 140,62€ 140,62
1Intel Core 2 Duo E8500€ 174,-€ 174,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 18,58€ 18,58
1Pinnacle PCTV Remote Kit for Windows Vista€ 23,05€ 23,05
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 23,86€ 23,86
ImporterenTotaal€ 380,11

En al dat moois gaat in de Lian Li C36a (209 euro)
Afbeeldingslocatie: https://www.sundialmicro.com/images/products/items/pcc36a_main.jpg

Zowel de E8500 CPU als de nvidia 9400 chipset zouden ruim overkill moeten zijn voor 1080p
En ik heb goede hoop dat het lekker loopt met XBMC live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44
Sinds ik mijn HTPC heb geüpgrade met een Asus EAH4670/DI/512M (voorheen G35) loopt alles echt vele malen soepeler. Ook TV beeld is is smooth als het maar zijn kan (RTL newstickers etc.). Deze kaart heeft ook een HDMI uitgang waar ik dus mijn Panasonic 46PZ85 op aangesloten heb.

Enige probleem is nog dat als ik de TV eerder uit zet dan de HTPC, en vervolgens de TV weer aan zet, dat het dan lijkt alsof de resolutie niet klopt. Het beeld is dan niet pixelperfect meer en ook is er lichte overscan. De resolutie staat desondanks goed ingesteld en ook de overscan settings staan goed, en als ik de refreshrate wijzig (dus bijv van 50 naar 60 en weer terug en dan op 'Toepassen' klik), is het beeld weer goed. Als ik eerst de HTPC in standby zet en dan de TV uit zet en later eerst de TV aan en dan de HTPC weer aan zet, gaat het wel goed (alleen is dit niet bevorderlijk voor de WAF). Iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe dit opgelost wordt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

jschoorl2 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:42:
[...]

Offtopic mode: wil e.a. laten opsturen via http://www.fromus2eu.nl/. Wacht nu op offerte
Check eens www.myus.com
Heb daar zeer goede ervaringen bij, evenals vele anderen in de tijd dat massaal iPhones werden geimporteerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Phuncz op 04-12-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Phuncz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:01:
[...]

Check eens www.myus.com
Heb daar zeer goede ervaringen bij, evenals vele anderen in de tijd dat massaal iPhones werden geimporteerd.
Zie edit eerder, compumusic.com heeft hem op voorraad (ook de 7.1 versie) en verstuurd naar NL.

Krijg zojuist offerte binnen van fromus2eu.nl kom dan op € 250. Nu via compumusic betaal ik € 222.

[ Voor 14% gewijzigd door jschoorl2 op 04-12-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 15:41

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

EmilneM schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:56:
[...]
quote:
DukeN schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:58:
Ook ik ben druk bezig met het samenstellen van een nieuwe MCE.

De volgende set heb ik tot zover kunnen samenstellen:

1 AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box € 60,50
1 Apacer Card Reader APAE1011 16-in-1 Intern 3,5" USB OEM (zwart) € 11,00
1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA € 81,50
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 HyperX € 58,50
1 LG Blu-Ray Drive GGC-H20L 6x/2x Retail € 101,00
1 Nexus Powersupply NX-3500 350W Retail € 45,00
1 Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ € 93,00
1 SilverStone HTPC SST-GD02S No PSU (zilver) € 110,50

Ik zoek alleen nog de CPU cooler: Silverstone SST-NT01 v2.0. Deze past namelijk volgens de site van Silverstone in de kast. helaas kan ik die bijna nergens meer bestellen. Iemand een andere suggestie voor in de Silverstone SST-GD02S kast?

heeft er iemand nog tips / aanbevelingen voor het wijzigen van de hardware? Of is het setje zo goed??

Dit is t kastje waar t om gaat:

toon volledige bericht
Vandaag de set besteld bij 4launch, helaas was de NT07 of de NT01 niet leverbaar. Ik ga het dus proberen met de standaard cpu boxed cooler. Volgens diversen reviews moet het goed gaan met een normale maat DVD speler in de kast i.c.m. de cpu cooler. De Blueray speler heeft dezelfde maat als de meeste DVD spelers.

Nu even afwachten op de levering.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
jschoorl2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:40:
[...]

Vandaag mailtje gehad van marketing MSI. Ze vinden dit een zeer interessante topic O-)

Quote MSI:
Interessante topic!
Wij zouden eind December de eerste levering binnen krijgen. Dat betekent dat vanaf begin Januari het product beschikbaar is. Ik ga er voor zorgen dat Alternate (www.alternate.nl) hem online heeft staan tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Netjes, ze zijn dus niet vies om zich aan de markt aan te passen. Bijvoorbeeld Coolermaster luisterde ook veel naar kritiek op Nederlandse tech fora wat hun producten toch ten goede kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
pimsaint schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:54:
De remote en de app (iMon) die bij de fusion kast worden geleverd zijn echt fantastisch. In principe kan je echt alles met je afstandsbediening regelelen, je kan zelfs een muis maken van het "scrollwheel" in het midden, en een toetsenbord van de numerieke toetsen.
Die Imon-software, is dat niet gewoon een ander soort Mediacenter software?
Toch wil ik inderdaad alles vanuit windows media center kunnen doen, gewoon lekker met één applicatie waarin alle functies en mogelijkheden snel te vinden hebben of zelfs een aparte knop hebben op de remote.
Omdat ik nogal eens een aflevering van Southpark op het web bekijk wil ik met name in de webbrowser mijn remote kunnen gebruiken. Ik heb dat nu min of meer opgelost met Autohotkey. Een programmaatje waar je scripts mee kunt maken om bepaalde toe keys of muisbewegingen aan toe te kennen, bijvoorbeeld aan je afstandsbediening. Je kunt het zo instellen dat het alleen in de browser werkt. Er is een ook een script voor de mediacenter remote (wat ik dus heb bewerkt)

[ Voor 43% gewijzigd door D-e-n op 04-12-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 15:44

Super Snackman

Snekgek

Hiya,

ik heb een vraagje. Weet niet helemaal of deze hier thuis hoort, maar goed. Ik maak al jaren gebruik van mijn HTPC - wel iedere keer met een andere hardware configuratie. Heb nu net en nieuw moederbord: Asus P5N7A-VM. Deze bevalt perfect. Gedownloade HD films, Blu Ray, alles speelt hij probleemloos af! Niets stotteren oid, gewoon goed.

Enige nadeel is dat mijn opstelling nogal wat kabaal maakt. In de BBG werd de Scythe Ninja Mini aangeraden. Nu vroeg ik me alleen af of deze op dit moederbord gaat passen.

En mocht ik het geluk hebben hier iemand te treffen die hem inderdaad op zijn moederbord heeft zitten. Tweede probleempje is mijn kast:

Afbeeldingslocatie: http://blufiles.storage.msn.com/y1p4kBaEUHjto_0zfoaXoCsJPFyHInOwZpnaBMCXklnBpkzI8t7xPU9B_RRFu5BhODDLhzcrnGc4cs

Een Thermaltake Mozart VC400SNS. De voeding zit hierin tegen het moederbord aan. Dus de heatsink mag aan de bovenkant van het moederbord niet uitsteken. Dus als iemand dit ook nog kan bevestigen...

Alvast enorm bedankt! En mochten mensen mijn volledige config willen weten kan ik deze uiteraard nog wel posten...

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
Anoniem: 261170 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:32:
[...]

Dat is juist. Als beide schermen in clone-mode staan kun je geen blu-ray schijfjes afspelen.
Hmmm. Dus mkv etc. geen probleem, maar kun je überhaupt wel via je interne blu-ray drive 'echte blu-ray disks' bekijken, ook al heb je dual hdmi set up of zelfs een touchscreen (s16T :9~ ) case? Of kun je beter een losse standalone blu-ray speler ernaast zetten?

Zit ernstig te overwegen om die s16t aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
kaajee schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:59:
[...]

Of wellicht nog simpeler; je overweegt een HDMI splitter, hier staan er enkele maar er zijn er veel meer.....
Daar dacht ik ook al aan, maar wel duur èn weer een extra kastje.

Hoewel deze HDMI budget splitter 1 naar 2 uit (lcd-tv/beamer) mij wel aardig lijkt en niet te duur (€ 109).

Maar Blu-ray kan ik dan wel vergeten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
D-e-n schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:13:
[...]
Die Imon-software, is dat niet gewoon een ander soort Mediacenter software?
[...]
Nee. Bij het iMon pakket zit volgensmij wel een soort van MCE variant, maar de iMon manager (die ik eigenlijk bedoelde) is de koppeling tussen de afstandbediening, VFD schermpje en computer. Je kan hiermee ook uitstekend je browser bedienen (al gaat het gebruiken van toetsenbord óf virtueel, óf met de alfa-numerieke toetsen, dus als met SMSen)

Écht een aanrader voor een mediacenter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik ben weer iets verder in de enorme jungle van Decoders, rendermodes, Video/pc-levels etc etc.

Bij ATI wordt bij de moderne GPU's al het videomateriaal expanded van video-levels (16-235) naar pc-levels (0-255). Dit wordt op een dusdanige manier gedaan dat het bijna geen verlies oplevert. Door een bug wordt echter alles wat SD is (lager dan 720p) wordt niet expanded. De ene helft van het materiaal dus wel en de andere niet }:| . Dit moet natuurlijk gelijk zijn. Dat kan door een bepaalde instelling in het register te veranderen.

Een makkelijke manier om dat te doen: download DXVA-checker .

Ga daarin naar het tabblad "Processor Device"

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/dxvachecker1.jpg

Klik rechts op één van de regels en ga naar "Video Acceleration Settings..."

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/dxvachecker2.jpg

Zoek daarin naar de term "UseBT601CSC" en zet die op "1" en klik op "Set Value". Klik daarna op "Ok" en sluit het programma.

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/dxvachecker3.jpg

Door die instellingen te veranderen wordt nu alles op de juiste manier expanded naar pc-levels.

Als je een HDTV op je computer aansluit wil je die normaal gesproken aansturen met video-levels (16-235). Wat dan in het geval van ATI gebeurd (bij nVidia niet veel anders waarschijnlijk) is dat alles bij de output in de 16-235 levels wordt gezet. De 0-255 range wordt dus binnen de 16-235 grenzen gepropt. Alles klopt dan in principe qua levels: windows interface, afbeeldingen, games maar ook videomateriaal.

Bij ATI is het zo dat je de dongle moet gebruiken om de conversie te laten maken van 0-255 naar 16-235. Als je dat niet doet stuurt de videokaart gewoon ongewijzigde pc-levels uit en krijg je een black-crush en mogelijk ook een white-crush. Zodra je de dongle gebruikt krijg je in het Catalyst menu een optie te zien genaamd "Pixel format". Hiermee kun je de levels instellen. Zet hem op 16-235 voor de juiste levels. Als je daarna weer een normale DVI->HDMI kabel aansluit is het mogelijk dat de 16-235 setting behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Ik gebruik die UseBT601CSC truc ook. Als ik dat niet doe krijg ik geen zwart te zien, maar meer donkergrijs. Snap niet dat niet meer mensen dat zien, maarja.

Als je daarnaast een Panasonic plasma hebt moet je ook opletten dat je alléén Cinema mode gebruikt, want alle andere modi varieren ook nog eens de blacklevels aan de hand van de scene. ALs je dat ook nog eens die verkeerde BT setting gebruikt, dan krijg je een heel vervelend pompend lichtniveau te zien ("floating blacklevels") wat weliswaar niet direct opvalt omdat het die verkeerde BT setting probeert te corrigeren maar wel erg irritant is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Hi ik heb nog een vraagje:
Is er al iets bekend over of UPC digitaal hierbij kan worden gebruikt?
Dus het kijken en opnemen met behulp van een HTPC.
Zo ja, welke kaart zou ik dan het best kunnen nemen?

Ook met heel veel voorzichtigheid de volgende vraag:
Kan iemand mij heel kort of je bij onderstaande vergelijkingen echt iets merkt bij een HTPC?
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H of Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD Phenom X4 9850 of AMD Athlon X2 4850e

Ik heb het forum flink afgezocht ..
Ik zie ze allemaal veel voorbijkomen in config-posts, maar ik mis eigenlijk de argumenten enzo

Bedankt en groeten,

Michael

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 05-12-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14364

jschoorl2 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:11:
[...]

Vandaag mailtje gehad van marketing MSI. Ze vinden dit een zeer interessante topic O-)

Quote MSI:
Interessante topic!
Kreeg vandaag onderstaand mailtje van de distributeur van MSI:

Beste Arjan,

De introductie zal volgende jaar plaatsvinden via Alternate. Hopelijk eind januari 2009 J

Met vriendelijke groet,

Support Team

Mystar Computer B.V.

Ekkersrijt 6050

5692GA Son

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:32

Sa1

Anoniem: 154173 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:54:
Hi ik heb nog een vraagje:
Is er al iets bekend over of UPC digitaal hierbij kan worden gebruikt?
Dus het kijken en opnemen met behulp van een HTPC.
Zo ja, welke kaart zou ik dan het best kunnen nemen?

Ook met heel veel voorzichtigheid de volgende vraag:
Kan iemand mij heel kort of je bij onderstaande vergelijkingen echt iets merkt bij een HTPC?
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H of Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD Phenom X4 9850 of AMD Athlon X2 4850e

Ik heb het forum flink afgezocht ..
Ik zie ze allemaal veel voorbijkomen in config-posts, maar ik mis eigenlijk de argumenten enzo

Bedankt en groeten,

Michael
toon volledige bericht
tuurlijk kan dat, dan moet je een analoog kaartje in je pc doen en zorgen dat daar je box naar toe stuurt.. maar echt digitaal, nee dat kan niet, maar dat is wel echt overal te vinden...

en wat wil je ECHT merken? een phenom is snelle rdan die x2, maar die x2 is zuiniger en al voldoende om hd content te spelen... kan me dus bijna niet voorstellen dat je vlink gezocht hebt, maar je hebt in iedergeval een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sa1 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:16:
[...]

tuurlijk kan dat, dan moet je een analoog kaartje in je pc doen en zorgen dat daar je box naar toe stuurt.. maar echt digitaal, nee dat kan niet, maar dat is wel echt overal te vinden...
Dan moet je wel even opletten op de uitgang. Je mediabox kan namelijk enkel RGB (meestel scartuitgang 1) en composite (meestal uitgang 2) uitleveren. Je zou je box het liefst via RGB aansluiten voor het beste resultaat maar laten analoge tv-kaarten dit nu net niet ondersteunen. :( Je kan dan kiezen voor het qua beeld veel mindere composite maar je kunt ook een RGB/Svideo-converter aanschaffen en die ertussen zetten. Dan kun je in ieder geval de S-video ingang van je tv-kaart gebruiken.

Dat laatste heb ik dus gedaan en het werkt in principe goed. Ik kan vanuit mijn HTPC mijn UPC-box aansturen en beelden ervan opnemen. Eén kanaal tegelijk uiteraard want je hebt maar één tuner :P

Omdat ik alles toch liever in één kast heb (mijn HTPC dus.........) waarmee ik kijk en opneem overweeg ik nu toch de aanschaf van Digitenne of een schotel. Maar de huidige oplossing werkt dus wel. De beeldkwaliteit is uiteraard minder dan puur digitaal met de mediabox zelf maar wel echt beter dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

La_Pazz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:41:
[...]

Hmmm. Dus mkv etc. geen probleem, maar kun je überhaupt wel via je interne blu-ray drive 'echte blu-ray disks' bekijken, ook al heb je dual hdmi set up of zelfs een touchscreen (s16T :9~ ) case? Of kun je beter een losse standalone blu-ray speler ernaast zetten?

Zit ernstig te overwegen om die s16t aan te schaffen
Je kan zeker 'echte blu-ray disks' bekijken, geen probleem. Zolang je maar geen clone-mode hebt. Het is wel vervelend dat je dus eerst uit media center moet gaan naar de configuratie van je videokaart, clone mode uitschakelen etc etc etc... niet handig. Maar er zijn ook wel tooltjes waarmee je deze handelingen in een macro kunt zetten en programmeren onder een knop van je afstandsbediening. Ik ben daar zelf helaas nog niet aan toe gekomen om dat uit te zoeken. Maar dat zou het wel allemaal wat makkelijker maken.

Ik heb naast mijn HTPC een PS3 staan... maar ik heb nog nooit besloten om de blu-ray dan maar in mijn PS3 te stoppen en via de PS3 te gaan kijken. Sterker nog. De PS3 met zijn 'het-is-het-net-niet-media-center-functionaliteit' was voor mij de aanleiding om echt over te stappen naar een HTPC. Speel zelfs nu af en toe met de gedachten om mijn PS3 te verkopen.... want een echt gamer ben ik niet. En als ik dan wil gamen vind ik de WII vernieuwender vwb interface (niet de beeldkwaliteit natuurlijk)... maar ok ik dwaal af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Nu online

Roy

Hobbies?

@Maarten74: Jij hebt die S16t hé? Ik ga heel waarschijnlijk de S16v kopen, en volgens mij is het enigste verschil het beeldscherm. Zou je misschien even kunnen opmeten hoe hoog de kast is? Volgens de specificaties 175mm, en dat zou mooi in mijn kast passen (die is 195mm hoog), maar je weet het maar nooit zeker met de datasheets... (klopte bij mijn versterker namelijk ook niet, de voetjes waren niet meegerekend terwijl ze zeiden van wel)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 05-05 19:50
De volgende behuizing lijkt me een ideale behuizing voor in de slaapkamer.

nieuws: Shuttle plaatst 7 inch lcd-scherm op behuizing

Maar kan je in een barebone het moederbord vervangen door een ander moederbord? De Intel DG45FC Mini-ITX biedt namelijk wel de mogelijkheden die ik zoek voor mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan een ander Shuttle mobo plaatsen maar anders ben je bij een Shuttle toch aan het verkeerde adres. Ook de koeling is bij hun meeste moederborden niet standaard. Deze is wel spijtig, hier had gerust een leukere chipset in gemogen wegens gebrek aan PCI-e x8/16. Zelf heb ik een SG33G5 die met een "upgrade" of als speciale versie voorzien is van een LCD met basis info. Deze kan wel voorzien worden van een single-slot videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 05-05 19:50
Ok want die chipset die er nu in zit is idd maar wat karig :( echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Is er al iemand die een HTPC heeft gebouwd op basis van de Intel D945GCLF2 met de dual core Atom ?

Review

Ik vind het wel een interessant bordje moet ik zeggen.
Redelijk goedkoop
Kan HD resoluties aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.upgraderguides.com/chart/d945gclf2_hdvideo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upgraderguides.com/chart/d945gclf2_hdvideo.jpg

Kan dus ook zeker wel de aller daagse dingen aan, en met 49w/53w (idle/load) ook aardig zuinig.

Nadelen zijn er ook; Geen HDMI/DVI en maar 2 sata poorten om de voornaamsten maar te even te noemen.
Misschien maar even wachten tot een andere fabrikant met een mobo komt met de Atom 330, die zijn in 9 van de 10 keren veel beter met veel meer features.

Ik zit er toch serieus over na te denken om dit bordje aan te schaffen, als het me niet bevalt als HTPC kan het altijd nog dienst doen als een NAS die ook nog in the planning staat.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 04-07 19:21
Sa1 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:16:
[...]
en wat wil je ECHT merken? een phenom is snelle rdan die x2, maar die x2 is zuiniger en al voldoende om hd content te spelen... kan me dus bijna niet voorstellen dat je vlink gezocht hebt, maar je hebt in iedergeval een antwoord.
Da's een beetje te kort door de bocht. Ik denk wat porthofax bedoelt is: Je kunt overal vinden dat een Geforce 9400 chipset betere 24p zou moeten doen dan de 780G en dat een 780G met een Phenom betere SD Post Processing doet dan met een 4850e. Wat je echter bijna nergens kunt vinden zijn praktijkervaringen van die punten. Zie je dat verschil in post processing wel of valt dat in het echt, terwijl je gewoon normaal een film aan het bekijken bent, helemaal niet op? Is de 24p bij de 780G dusdanig minder dan bij de 9400 dat je dat echt merkt? Dat zijn vragen waar ik ook wel wat meer info over zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martdj schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:01:
[...]

Da's een beetje te kort door de bocht. Ik denk wat porthofax bedoelt is: Je kunt overal vinden dat een Geforce 9400 chipset betere 24p zou moeten doen dan de 780G en dat een 780G met een Phenom betere SD Post Processing doet dan met een 4850e. Wat je echter bijna nergens kunt vinden zijn praktijkervaringen van die punten. Zie je dat verschil in post processing wel of valt dat in het echt, terwijl je gewoon normaal een film aan het bekijken bent, helemaal niet op? Is de 24p bij de 780G dusdanig minder dan bij de 9400 dat je dat echt merkt? Dat zijn vragen waar ik ook wel wat meer info over zou willen zien.
Ja precies, want ik weet ook wel dat a beter dan b is, maar tegelijk ook meer energie verbruikt en dergelijke.
Ook zal b heus wel heel wat aan kunnen, anders gebruiken mensen uit dit topic hem ook niet.

Mijn vraag was inderdaad dus welk voordeel zo'n moederbord en processor van bijvoorbeeld een 100 euro meer nou heeft in het gebruik van een HTPC.

Heeft iemand toevallig wat % CPU gebruik voor me bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Aantal dagen geleden ook een HTPC in elkaar gebouwd met de volgende specs:

Nox Media
2x1 Gb DDR2 pc-5300
Western Digital Caviar Green 1tb
Scythe SCSK-1000 Shuriken
GigaByte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon 64 X2 4850E
Fortron 350 watt.
Dvd speler
2x 120 mm fans nexus.

Hierop staat vista 32 bit, tot nu toe zijn de ervaringen goed.
Systeem is stil en koel. Wel nadeel is dat ik rev 1.0 heb als ik check staat de temp daarbij op 82 graden (south bridge), kan deze wel aan te raken met me vingers zonder brand blaren, dus lijkt wel op een lagere temperatuur dan dat. De cpu is zelf bij 720p materaal belasting 15-20 graden.
Ik gebruik heb voornamelijk voor 720p films, hierbij maak ik gebruik van de meest recente MPC Homecinema.
Bij dit EVR (Vista/.NET3) aangezet onder playback output.
Hierdoor is de cpu belasting van de vogelscene van planet earth 720p 10 - 20 %.
Dit allemaal nog aangesloten op een 19 inch (dvi), nu nog even hd tv halen (denk 37px80) en het plaatje is compleet. Het beeld ziet er nu in ieder geval al goed uit.

Geluid doe ik door middel van de z-5450 (optisch)
Voor het geluid moet ik nog even wat regelen qua programma dit wordt dan denk ik ac3 filter of die van ffdshow, voor het dts geluid.

Ga tevens nog binnenkort wat spelen met mediaportal om het nog leuker uit te laten zien :)
Zal anders nog wel na wat verder uitgeprobeerd me ervaringen te melden + miss pics? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door MoRz op 06-12-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Rainesh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:10:
[...]
Je sluit em gewoon via hdmi aan op je receiver, alleen hij geeft dan alleen DTS en Dolby Digital door. Geen DTS-MA en DTS-HD etc
Ik heb zelf een ASUS M3A78-EMH HDMI en mij lukt het vooralsnog niet om Dolby Digital via HDMI door te geven aan mijn receiver. Ik kom niet verder dan gewoon stereo namelijk (PCM48 staat er). Ik heb in het geluiden tabblad in het configuatiescherm de juiste opstelling gekozen, ATI-drivers staan erop en HD staat in de BIOS aan. Het zou wellicht een codec kwestie kunnen zijn (ik gebruik ffdshow) maar ik zou niet weten wat ik dan fout doe.

Nu heb ik dit topic op AVS gelezen en daar wordt door sommigen gesuggereerd dat je Powerdvd versie 8 moet hebben (en niet 7 zoals ik...) en anderen beweren dat dit moederbord helemaal niet in staat is Dolby Digital door te geven via HDMI. Maar blijkbaar moet het toch kunnen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand een idee? Het zou zwaar balen zijn als ik speciaal hiervoor een geluidskaart in mijn HTPC zou moeten proppen. En dan ben ik geluid via HDMI ook nog eens kwijt.

p.s. Ik maak gebruik van XP Mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ScrooLoose: zoek even op mijn naam in dit topic, heb een Shuttle X27D besteld. Verwacht hem deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Phuncz schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:57:
ScrooLoose: zoek even op mijn naam in dit topic, heb een Shuttle X27D besteld. Verwacht hem deze week.
Interessant :)
Ik neem aan dat je even flink wat gaat testen en ons even laat weten hoe het er vanaf brengt :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MoRz schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:07:
Zal anders nog wel na wat verder uitgeprobeerd me ervaringen te melden + miss pics? >:)
Graag! Ben erg benieuwd hoe die moederbord en processor bevallen. CPU gebruik bij 1080p materiaal?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 06-12-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

La_Pazz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:46:
[...]

Daar dacht ik ook al aan, maar wel duur èn weer een extra kastje.

Hoewel deze HDMI budget splitter 1 naar 2 uit (lcd-tv/beamer) mij wel aardig lijkt en niet te duur (€ 109).

Maar Blu-ray kan ik dan wel vergeten, toch?
Je bedoelt geen HDCP ondersteuning?
Hier hebben ze een splitter voor € 89 met HDCP (kijk bij kabels->computer kabels->HDMI). Blu-ray zou dan gewoon mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik zie geen reden waarom onderstaande splitter niet zou gaan werken. Gewoon 'koud' een signaal splitten. Heb je ook niets te maken met HDCP etc. Alleen kans op (lichte) verzwakking of verstoring, maar het proberen waard lijkt me......

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/24738.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Met korte kabels zou dat moeten werken.
Maar als je er een wat langere kabel aan hebt hangen zou ik er toch voor kiezen om er een splitter met signaalversterker aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ScrooLoose schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:04:
[...]
Interessant :)
Ik neem aan dat je even flink wat gaat testen en ons even laat weten hoe het er vanaf brengt :)
Zeker, want hier gelooft men niet in 1080p zonder een dikke videokaart blijkbaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Hmm ik zag dit net:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=16507
Ik ben nu al voorzien van een mooi mobotje met 780g chipset
maar zo'n klein mobotje als dit met een 8200IGP is ook best interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:42
Hallo,

Ik zit de afgelopen weken google en forums af te struinen naar het volgende antwoord:
Ik wil een HTPC gaan bouwen en ik weet niet welke kast, want ik wil de HTPC aan/uit kunnen zetten d.m.v. de afstandbediening en door mijn bestanden heen kunnen klikken zonder toetsenbord en muis.

De antec fusion remote heeft een afstandbediening en LCD/VFD display wat info geeft over wat je afspeelt etc. Alleen deze kast is +- 150,- en ik lees veel reviews over de kast zelf, maar niet over het gebruik van de remote etc.

Een goedkopere kast van +- 50,- zonder ingebouwde remote lijkt mij ideaal als ik een losse afstandbediening met receiver koop(Desnoods eentje met VFD 5.25 bracket). Dan zit ik onder de prijs van de Antec Fusion Remote.

Ik vind 150,- niet veel voor wat de Antec Fusion Remote te bieden heeft, maar dan wil ik wel 100% begrijpen hoeveel toegevoegde waarde de afstandbediening heeft en of veel mensen deze HTPC case ideaal vinden met remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

thieme1989 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:01:
Hmm ik zag dit net:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=16507
Ik ben nu al voorzien van een mooi mobotje met 780g chipset
maar zo'n klein mobotje als dit met een 8200IGP is ook best interessant
Een goed alternatief: Jetway NC62K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224854

Bij de specs van dat moederbord staat "Audio: Realtek ALC883 8-Channel HD Audio CODEC w SPDIF in and out"
Zo te zien is er echter geen spdif connector aanwezig achterop, hoe kan ik dan mijn optische audio kabel aansluiten? (n00b vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
D-e-n schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:34:
[...]

Ik heb zelf een ASUS M3A78-EMH HDMI en mij lukt het vooralsnog niet om Dolby Digital via HDMI door te geven aan mijn receiver. Ik kom niet verder dan gewoon stereo namelijk (PCM48 staat er). Ik heb in het geluiden tabblad in het configuatiescherm de juiste opstelling gekozen, ATI-drivers staan erop en HD staat in de BIOS aan. Het zou wellicht een codec kwestie kunnen zijn (ik gebruik ffdshow) maar ik zou niet weten wat ik dan fout doe.
Ik had iets over het hoofd gezien maar het verhaal uit dat topic klopt dus ook niet helemaal. Je moet (ook als je met een HDMI-kabel werkt) bij de DVD instellingen van je mediacenter bij audio voor SPDIF kiezen (hij stond op 6 speakers). Dan ziet de receiver wél dat je Dolby 5.1 hebt. Ik moest daarnaast ook nog ac3/spdif instellen in ffdshow want anders krijg je weer ruis te horen bij gewoon tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 224854 schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:24:
[...]

Bij de specs van dat moederbord staat "Audio: Realtek ALC883 8-Channel HD Audio CODEC w SPDIF in and out"
Zo te zien is er echter geen spdif connector aanwezig achterop, hoe kan ik dan mijn optische audio kabel aansluiten? (n00b vraag)
Ik zie wel een S/PDIF uitgang achterop.......... :9 (RTFM)

De 'Surrback mini jack' is tevens de/een SPDIF-out............Je hebt dan alleen voor optisch nog een converter van coaxiaal naar optisch nodig..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Weet iemand hoe je een stereo geluidsbron ook over je achter-speakers kunt krijgen? En dan betreft het een analoog 5.1 speakerset aangesloten op de onboard audio (van VIA).

Eigenlijk moet dus simpelweg het links- en rechtsvoor kanaal gekopieerd worden naar links- en rechtsachter (2xstereo). Maar, bij 6-kanaals geluidsbronnen moet dat automatisch NIET gedaan worden.

Dus voor muziek (Winamp/WMP) 2 x stereo en voor films (MPC-HC) 5.1 surround. In Winamp heb ik niet zo'n optie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
peak schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:08:
Ik vind 150,- niet veel voor wat de Antec Fusion Remote te bieden heeft, maar dan wil ik wel 100% begrijpen hoeveel toegevoegde waarde de afstandbediening heeft en of veel mensen deze HTPC case ideaal vinden met remote.
Als je even goed hierboven leest zie je dat ik hierover al twee keer mijn lof heb uitgesproken.

edit:
over zowel de case als de remote

[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 07-12-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:42
pimsaint schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:44:
[...]

Als jij even goed leest zie je dat ik hierover al twee keer mijn lof heb uitgesproken.

edit:
over zowel de case als de remote
Mijn oprechte excuses.
Ik had kennelijk geen zin om ook nog eens hier alle pagina's door te spitten en dat ik daardoor te snel een bericht heb gepost.

Als ik het dus goed begrijp is. Ik kan gewoon de imon VFD + remote los kopen en in elk willekeurig pc kast stoppen met een 5.25 bay.

De antec fusion remote is qua uiterlijk een mooie kast, maar ik vind het jammer dat er niet standaard een voeding bij zit, zijn weer extra kosten. ( ja oke, +- 50 euro)

thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:47:
@Maarten74: Jij hebt die S16t hé? Ik ga heel waarschijnlijk de S16v kopen, en volgens mij is het enigste verschil het beeldscherm. Zou je misschien even kunnen opmeten hoe hoog de kast is? Volgens de specificaties 175mm, en dat zou mooi in mijn kast passen (die is 195mm hoog), maar je weet het maar nooit zeker met de datasheets... (klopte bij mijn versterker namelijk ook niet, de voetjes waren niet meegerekend terwijl ze zeiden van wel)
Heb het voor je gemeten. De specs zijn juist: 175mm :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 04-07 19:21
La_Pazz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:35:
Vraagje:

Maar.... Bestaat zoiets?

toon volledige bericht
Als je toevallig ook nog een AV Receiver wilt kopen, dan zou ik de oplossing daarin zoeken. Er zijn aardig wat AV receivers te koop tegenwoordig met 2 HDMI uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
peak schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:55:
[...]
Als ik het dus goed begrijp is. Ik kan gewoon de imon VFD + remote los kopen en in elk willekeurig pc kast stoppen met een 5.25 bay.

De antec fusion remote is qua uiterlijk een mooie kast, maar ik vind het jammer dat er niet standaard een voeding bij zit, zijn weer extra kosten. ( ja oke, +- 50 euro)

thanks.
Volgensmij heb je dat goed begrepen, al zijn er (naar mijn smaak, dat dan weer wel) weinig mooi HTPC cases waarin plek is voor twee 5.25" bays. Ik ga er dan wel vanuit dat je zowieso één bay wil gebruiken voor een optische drive.

Ik heb een 400W corsair voeding in de fusion kast gemaakt, kan het type niet zo 123 terug vinden. Heerlijk stil, en volgens mij inderdaad rond de 50 euro. Ik heb weinig ervaring met andere HTPC-geschikte behuizingen, maar binnenkort bouw ik er een voor mijzelf (deze is eigenlijk voor mijn ouders) en ga daarvoor ook zeker de Fusion kast gebruikten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
pimsaint schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:06:
[...]

Volgensmij heb je dat goed begrepen, al zijn er (naar mijn smaak, dat dan weer wel) weinig mooi HTPC cases waarin plek is voor twee 5.25" bays. Ik ga er dan wel vanuit dat je zowieso één bay wil gebruiken voor een optische drive.
...........
Antec NSK2480 (90eu):
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/NSK2400_f.jpg

Maar hij wil en hoeft helemaal geen 'echte HTPC case'.......althans voor dat budget (50eu) krijgt ie die niet.

Deze heeft genoeg plek voor 5,25" en kost 14,95!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.dolphix.eu/canvas/YPA509.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 08-12-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kaajee schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:12:
[...]

Antec NSK2480 (90eu):
[afbeelding]

Maar hij wil en hoeft helemaal geen 'echte HTPC case'.......althans voor dat budget (50eu) krijgt ie die niet.

Deze heeft genoeg plek voor 5,25" en kost 14,95!!!
[afbeelding]
Hij zegt idd goedkoop maar niet dat hij geen HTPC kast wil :D

p.s.
Ik moet ook gewoon naar mijn HTPC lopen om hem aan te zetten en ik vind dat geen halszaak :) En volgens mij kan dat ook niet anders met de standaard MCE remote. Ik ben dan nog wel naar een goede stekkerdoos aan het kijken die er voor zorgt dat vervolgens ook mijn tv en receiver aan of uit gaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 08-12-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pimsaint schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:06:
[...]
en ga daarvoor ook zeker de Fusion kast gebruikten!
Hi,

Is dat de Antec Fusion zoals deze: http://www.azerty.nl/8-51-90293/fusion-remote.html?
Ik wil deze graag gebruiken voor mijn htpc, maar weet niet welke voeding ik er bij moet doen (moet toch nog of niet?)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Anoniem: 154173 schreef op maandag 08 december 2008 @ 01:53:
[...]

Hi,

Is dat de Antec Fusion zoals deze: http://www.azerty.nl/8-51-90293/fusion-remote.html?
Ik wil deze graag gebruiken voor mijn htpc, maar weet niet welke voeding ik er bij moet doen (moet toch nog of niet?)
Bedankt!
Dat staat letterlijk in de zin erboven?

Anyway, heb het even opgezocht en je vind hier de voeding die ik ervoor gebruik in de shop waar je ook de kast vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb hier een Saber VistaView 2020 tv kaart geinstalleerd. Ik weet alleen niet hoe ik hem werkend kan krijgen. Moet ik daar nog een apart programmatje voor hebben ofzo??

Mijn systeem:
E8400
HD 4850
4GB RAM
Vista X64 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

zAo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:24:
Waarom draai je niet gewoon XP SP3? Anders Seven 6801? Als je een 'zeikerd' bent, Vista draaien en zeuren over stroperigheid is wel een open deur imo.
Opendeur..dat vind ik niet. Dat ding hoeft niets te doen behalve films afspelen. Er staat geen office ofzo op. Gewoon een kaal OS met wat codecs, meer niet.
Waarom ik geen XP SP3 draai..om te beginnen is het een oud OS en ik vind het raar om op nieuwe hardware oude software te draaien. Daarnaast draait het nu redelijk..en voordat ik weer zover met met een ander OS... pfff.. Er waren ooit tijden dat ik weken de tijd had om dat soort dingen uit te zoeken ;)
Sa1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:57:
[...]
ik snap dit soort reacties nooit. Wat wil je hier nou mee zeggen, .. k kan nergens een vraag uitherleiden.. lucht dit nou op, wilde je gewoon even AMD bashen, aangeven dat je het neit eens bent met de ontwikkelingen over hardwarematige versnelling.. hijs traag, maar hd doet ie prima, dus volgende keer maar intel.. vaag
Nou simpel. Ik vind gewoon dat het AMD platform niet voldoet. Dat heeft niets met AMD bashen te maken. Ik heb jaren lang AMDs gehad, prima spul.
Waar ik me alleen aan irriteer is dat je fuckin' 3 weken bezig bent om iets werkend te krijgen en als het dan werkt dan zuigt het eigenlijk. Dan hapert het weer, dan krijg je weer geen icoontjes in je mediacenter, dan herkent hij weer een bestandje niet, etc etc. Das toch ruk of niet? En dan fix je het ene...gaat het ander weer stuk :+
Dat AMD platform zou zo mooi zijn omdat het hardware versnelling heeft. Maar als je jezelf er een beetje in verdiept dan blijkt dat het alleen onder bepaalde omstandigheden werkt. En uiteindelijk zit ik met een systeem dat wel goed werkt, maar niet heel snel is en stroom vreet. Ja..dat was nou niet de bedoeling eigenlijk.. Dat mag ik toch posten of wat?

Ik hoef toch geen vraag te stellen om iets te posten of wel?
Rainesh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:01:
[...]

Post je specs, software, codecs etc

Want ik maak gebruik van een 780g moederbord en een phenom + nog een 780g moederbord icm 5000+ X2 en beide werken naar mijn gevoel even snel.

Alleen bij intensieve dingen doen zoals encoden etc is de phenom uiteraard stuk sneller.
Ik draai dus Vista met Core AVC pro en ffdshow. HD films pakt hij bijv niet in media center. Dan moet je met het handje de file opstarten. Een fix zou zijn om wat extensies in de registry te prutsen. Zo gezegd, zo gedaan. Niet werken.
Met Haali zou het dan opgelost moeten zijn. Dat gaat iig al iets beter, want nu ziet hij in explorer wel de previews zeg maar. Alleen werkt het nog steeds niet. Uiteindelijk had ik het aan de praat, weet niet meer precies hoe, maar toen werkte de versnelling van de chipset niet waardoor het weer niet vloeiend liep. En zo blijf je bezig he :) Dus nu heb ik het maar laten zitten. Proc overgeklokt tot 3Ghz, draait nu altijd vloeiend en is nog wel redelijk snel ook. Maar geen HD films (x264//mkv) in media center meer? Op een of andere manier krijg ik dat niet meer aan de gang.
Divx en DVD is allemaal geen probleem. Werkt als een trein. Alleen HD in Mediacenter wil nu niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 08-12-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897 schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:14:
[...]
Ik draai dus Vista met Core AVC pro en ffdshow. HD films pakt hij bijv niet in media center. Dan moet je met het handje de file opstarten. Een fix zou zijn om wat extensies in de registry te prutsen. Zo gezegd, zo gedaan. Niet werken.
Met Haali zou het dan opgelost moeten zijn. Dat gaat iig al iets beter, want nu ziet hij in explorer wel de previews zeg maar. Alleen werkt het nog steeds niet. Uiteindelijk had ik het aan de praat, weet niet meer precies hoe, maar toen werkte de versnelling van de chipset niet waardoor het weer niet vloeiend liep. En zo blijf je bezig he :) Dus nu heb ik het maar laten zitten. Proc overgeklokt tot 3Ghz, draait nu altijd vloeiend en is nog wel redelijk snel ook. Maar geen HD films (x264//mkv) in media center meer? Op een of andere manier krijg ik dat niet meer aan de gang.
Divx en DVD is allemaal geen probleem. Werkt als een trein. Alleen HD in Mediacenter wil nu niet.
Met de MyMovies plugin kan ik HD films kijken in mediacenter. Werkt prima i.c.m. Haali en ffdshow..
Ook x264/mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:21
Anoniem: 5897 schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:14:
[...]

Opendeur..dat vind ik niet. Dat ding hoeft niets te doen behalve films afspelen. Er staat geen office ofzo op. Gewoon een kaal OS met wat codecs, meer niet.
Waarom ik geen XP SP3 draai..om te beginnen is het een oud OS en ik vind het raar om op nieuwe hardware oude software te draaien. Daarnaast draait het nu redelijk..en voordat ik weer zover met met een ander OS... pfff.. Er waren ooit tijden dat ik weken de tijd had om dat soort dingen uit te zoeken ;)

[...]

Nou simpel. Ik vind gewoon dat het AMD platform niet voldoet. Dat heeft niets met AMD bashen te maken. Ik heb jaren lang AMDs gehad, prima spul.
Waar ik me alleen aan irriteer is dat je fuckin' 3 weken bezig bent om iets werkend te krijgen en als het dan werkt dan zuigt het eigenlijk. Dan hapert het weer, dan krijg je weer geen icoontjes in je mediacenter, dan herkent hij weer een bestandje niet, etc etc. Das toch ruk of niet? En dan fix je het ene...gaat het ander weer stuk :+
Dat AMD platform zou zo mooi zijn omdat het hardware versnelling heeft. Maar als je jezelf er een beetje in verdiept dan blijkt dat het alleen onder bepaalde omstandigheden werkt. En uiteindelijk zit ik met een systeem dat wel goed werkt, maar niet heel snel is en stroom vreet. Ja..dat was nou niet de bedoeling eigenlijk.. Dat mag ik toch posten of wat?

Ik hoef toch geen vraag te stellen om iets te posten of wel?

[...]

toon volledige bericht
Volgens mij als je dit topic doorleest (ok is niet "effe"....) heb je voor 90% van je problemen een oplossing!!!
Problemen met AMD tov Intel zegt me eigenlijk niets.
Heb hier nu drie AMD systemen gebouwd en allen zonder problemen. Zou niet weten waarom een AMD combi meer problemen zou hebben dan een Intel combi. Een media center werkt nou eenmaal niet "out of the box" zoals je zou willen. Daar is een hoop zoek en leeswerk voor nodig.

Ik gebruik zelf ook vista+coreavc+ffdshow en kan alles afspelen !!!!!!
Dit alles kreeg ik werkend op:
Mobo asus m2a-vm-hdmi + amd be-2100
Mobo GA-MA69GM-S2H + amd be-2400

En nu mobo Gigabyte GA-MA78GM-S2H + Amd 5200+ x2
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.