Opendeur..dat vind ik niet. Dat ding hoeft niets te doen behalve films afspelen. Er staat geen office ofzo op. Gewoon een kaal OS met wat codecs, meer niet.
Waarom ik geen XP SP3 draai..om te beginnen is het een oud OS en ik vind het raar om op nieuwe hardware oude software te draaien. Daarnaast draait het nu redelijk..en voordat ik weer zover met met een ander OS... pfff.. Er waren ooit tijden dat ik weken de tijd had om dat soort dingen uit te zoeken

Sa1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:57:
[...]
ik snap dit soort reacties nooit. Wat wil je hier nou mee zeggen, .. k kan nergens een vraag uitherleiden.. lucht dit nou op, wilde je gewoon even AMD bashen, aangeven dat je het neit eens bent met de ontwikkelingen over hardwarematige versnelling.. hijs traag, maar hd doet ie prima, dus volgende keer maar intel.. vaag
Nou simpel. Ik vind gewoon dat het AMD platform niet voldoet. Dat heeft niets met AMD bashen te maken. Ik heb jaren lang AMDs gehad, prima spul.
Waar ik me alleen aan irriteer is dat je fuckin' 3 weken bezig bent om iets werkend te krijgen en als het dan werkt dan zuigt het eigenlijk. Dan hapert het weer, dan krijg je weer geen icoontjes in je mediacenter, dan herkent hij weer een bestandje niet, etc etc. Das toch ruk of niet? En dan fix je het ene...gaat het ander weer stuk

Dat AMD platform zou zo mooi zijn omdat het hardware versnelling heeft. Maar als je jezelf er een beetje in verdiept dan blijkt dat het alleen onder bepaalde omstandigheden werkt. En uiteindelijk zit ik met een systeem dat wel goed werkt, maar niet heel snel is en stroom vreet. Ja..dat was nou niet de bedoeling eigenlijk.. Dat mag ik toch posten of wat?
Ik hoef toch geen vraag te stellen om iets te posten of wel?
Rainesh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:01:
[...]
Post je specs, software, codecs etc
Want ik maak gebruik van een 780g moederbord en een phenom + nog een 780g moederbord icm 5000+ X2 en beide werken naar mijn gevoel even snel.
Alleen bij intensieve dingen doen zoals encoden etc is de phenom uiteraard stuk sneller.
Ik draai dus Vista met Core AVC pro en ffdshow. HD films pakt hij bijv niet in media center. Dan moet je met het handje de file opstarten. Een fix zou zijn om wat extensies in de registry te prutsen. Zo gezegd, zo gedaan. Niet werken.
Met Haali zou het dan opgelost moeten zijn. Dat gaat iig al iets beter, want nu ziet hij in explorer wel de previews zeg maar. Alleen werkt het nog steeds niet. Uiteindelijk had ik het aan de praat, weet niet meer precies hoe, maar toen werkte de versnelling van de chipset niet waardoor het weer niet vloeiend liep. En zo blijf je bezig he

Dus nu heb ik het maar laten zitten. Proc overgeklokt tot 3Ghz, draait nu altijd vloeiend en is nog wel redelijk snel ook. Maar geen HD films (x264//mkv) in media center meer? Op een of andere manier krijg ik dat niet meer aan de gang.
Divx en DVD is allemaal geen probleem. Werkt als een trein. Alleen HD in Mediacenter wil nu niet.
[
Voor 65% gewijzigd door
Anoniem: 5897 op 08-12-2008 14:28
]