Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 174910 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:19:
Denk dat dit hem gaat worden:

Antec Fusion Remote (1 x)
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (GeForce 9400)
Intel Pentium® Dual-Core E5200 (2x 2500 MHz)
Scythe Ninja Mini SCMNJ-1000 (478, 754, 775, 939, 940, AM2
Kingston 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)
Corsair CMPSU-400CX (400 Watt)
WD10EACS (1.000 GB)
Logitech diNovo Mini Cordless (Bluetooth)
LG GGC-H20LRB (6 speed)

Dit alles voor EUR 819,- en dat is zeker binnen budget.

Denk dat ik er voorlopig even een WinTV PVR 150 kaartje inzet en wellicht later (als er meer zekerheid is) deze vervang door 2x FloppyDTVs.

Roept u maar :-)
toon volledige bericht
Ik zou echt 2 latjes van 2gb 800mhz geheugen in proppen, vooral als het prijsverschil echt klein is. Op den duur gaat het toch lekkerder werken,

Voor derest _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ja, ik zou ook zeker ddr-800 nemen, heb het gisteren ook nog aan iemand geadviseerd die ddr667 wou nemen. Bij de winkel waar ik koop is het prijsverschil slechts 3euro.

Heeft de antec fusion niet al een ingebouwde voeding? mijne had dit in ieder geval wel.

Verder is de Scythe Ninja Mini een zeer goede koeler voord deze case, ik heb het koelblok op mijn quadcore phenom staan en heb enkel een casefan op de laagste stand er op staan, geen koeler op het koelblok zelf, en de quadcore blijft mooi rond de 30~40 graden.

EDIT: ik heb de antec fusion nog gekocht, de nieuwe antec fusion remote heeft blijkbaar geen voeding meer bijgeleverd. Zijn er vernieuwingen bij de antec fusion remote buiten de meegeleverde afstandsbediening?

[ Voor 17% gewijzigd door timofp op 26-11-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Anoniem: 174910 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:19:
Denk dat dit hem gaat worden:
-config-
Toevallig, aan zo'n configuratie zit ik ook te denken! Maarrrrr
Denk dat ik er voorlopig even een WinTV PVR 150 kaartje inzet en wellicht later (als er meer zekerheid is) deze vervang door 2x FloppyDTVs.
Ik wil dus voor de Fusion 430 gaan omdat ik ergens heb gelezen dat er geen volwaardige PCI-formaat kaarten in de Antec Fusion Remote passen, ivm de geringe hoogte van de kast. Heb ik dit nu verkeerd?

edit: dat is dus in de Fusion Remote 350. My bad. Jammer, want die is toch een heel stuk minder lomp!

[ Voor 9% gewijzigd door pimsaint op 26-11-2008 16:39 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste behuizing voor mijn mini-HTPC. Het moet mini-ITX formaat (17x17cm) ondersteunen, evenals een 2,5" schijf en een slimline DVD drive. Het grootste probleem is om eentje te vinden met 120W voeding en een P4 stekker. Ik was geinteresseerd in deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.morexintl.com/product/case/3677p4.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.morexintl.com/product/case/p4_inside.jpg
Morex Cubid P4 3677 (150W)

Echter het probleem is dat deze richting de 150€ kost excl. verzending en vrij moeilijk te krijgen is. Heeft iemand een andere suggestie voor een case van deze grootte (vergelijkbaar met externe DVDRW) ?

EDIT: blijkbaar nog een leuke case tegengekomen die beter aan de prijs (90€) is maar helaas met 60W voeding die vervangen moet worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-tft.de/xtc-neu/images/product_images/popup_images/image_181471_0.jpg
Silverstone Petit PT01B (60W)

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 26-11-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Vraag:

Hoe calibreren jullie je TV voor je HTPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Nooit de moeite voor genomen eigenlijk.
Al lijkt het me dat je 't beter andersom kunt doen (HTPC kalibreren voor TV). Je TV staat immers voor verschillende inputs. Ook heb ik vrij veel vertrouwen in de standaard kalibratie van me Panasonic PZ80.

[ Voor 29% gewijzigd door Patriek op 26-11-2008 23:51 ]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Iemand al uitgevonden hoe je in Mediacenter(Vista Ultimate) de film als lijst kan laten zien? Vind die iconen niet praktisch.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:51
Kan niet :(, ook lang naar gezocht.

There is no place like 127.0.0.1

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 23:20
timofp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:48:
Ja, ik zou ook zeker ddr-800 nemen, heb het gisteren ook nog aan iemand geadviseerd die ddr667 wou nemen. Bij de winkel waar ik koop is het prijsverschil slechts 3euro.

Heeft de antec fusion niet al een ingebouwde voeding? mijne had dit in ieder geval wel.

Verder is de Scythe Ninja Mini een zeer goede koeler voord deze case, ik heb het koelblok op mijn quadcore phenom staan en heb enkel een casefan op de laagste stand er op staan, geen koeler op het koelblok zelf, en de quadcore blijft mooi rond de 30~40 graden.

EDIT: ik heb de antec fusion nog gekocht, de nieuwe antec fusion remote heeft blijkbaar geen voeding meer bijgeleverd. Zijn er vernieuwingen bij de antec fusion remote buiten de meegeleverde afstandsbediening?
Welke quadcore heb je? en hoe warm wordt die passief gekoeld bij een beetje fatsoenlijke processor belasting?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
FrankGuthrie schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:15:
Iemand al uitgevonden hoe je in Mediacenter(Vista Ultimate) de film als lijst kan laten zien? Vind die iconen niet praktisch.
Al eens gekeken naar Video Browser for Vista MCE ?

Afbeeldingslocatie: http://www.samsaffron.com/images/screenshots/VideoBrowser_movies.png

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:09:
Vraag:

Mijn Samsung gedraagd zich als een monitor er zit een speciale pc-mode op. Dus mijn tv doet het zelf.(wel 0%underscan ff selecteren in ccc.

• Qubitzz
NRJ008 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:58:
[...]
:)
Dat is mijn HTPC; de kast bevalt op zich uitstekend! Vind alleen dat ie iets teveel geluid maakt en zit te denken om de phenom te undercloken. Weet niet of ie inmiddels gewoon in NL te krijgen is; ik heb 'm rechtstreeks bij de fabrikant in Korea gekocht.
Edit:
Op het plaatje zie je overigens niet de low profile koeler, maar de stock AMD koeler (die dus te hoog is!!).
Dit is de low profile koeler:
[afbeelding]
Dude !! in mijn ogen heb je slickste htpc die er is. (je moet hem wel nog ff terugcloken,idd) maar wat maakt er zoveel lawaai ?? je psu cooler die op volle toeren draaid ,of de voeding koeler ? Ik zie op je site dat je ook geen case fan hebt, zal daardoor de hitte ook teveel blijven hangen ? (just my thought)

Ik vind hem mooi, tis net een dvd speler...maar stiekum zoveel meer. _/-\o_
Hij is idd nog niet in NL te krijgen,maar ik zie dat er in Frankrijk in importeur zit.
mag ik vragen wat je kwijt was toen je hem bij de fabriek bestelde ?

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:51
Sweet, ga ik daar vanmiddag is mee spelen :)

There is no place like 127.0.0.1

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

carpetburn schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:45:
[...]

Mijn Samsung gedraagd zich als een monitor er zit een speciale pc-mode op. Dus mijn tv doet het zelf.(wel 0%underscan ff selecteren in ccc.
Ik zit met hetzelfde probleem en kan geen pc modus activeren.
at voor tv heb je?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:40
Of MyMovies voor media center: http://www.mymovies.dk/screenshots.aspx
Ze hebben nu ook een versie voor als je met een windows home server werkt zoals ik thuis doe, werkt uitstekend!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 27-11-2008 11:36 ]

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:18
Ik heb problemen met het afspelen van wmv hd bestanden in 1080p met een hoge bitrate. Bestandsgrootte is ong 15gb
Af en toe is er een vertraging in het beeld als ik deze afspeel met wmp, power dvd is nog slechter en via nero is het idem als wmp

Ik heb de volgende configuratie:
amd dual core e5200+ 2.7 ghz
2x 1 gb dual channel geheugen
asus M3A78 PRO

heb dit via hdmi aangesloten op mijn pan 42px80 en cia coax op mijn surround set
software wmp player
power dvd
fftd show
haai
windows vista ulitmate

speelt alles vlekkeloos af en heb hardwarematig h264 acc. ingesteld
Maar bij de grote wmv hd bestanden komt de processor af en toe tegen de 100% waardoor het beeld dan niet helemaal vloeiend loopt.
Is hier een oplossing voor of kan ik de wmv ook via de chipset laten encoderen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 211380 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:09:
Vraag:

Ik maak hier thuis kleurprofielen voor alle tv's en beeldschermen met een i1Display 2 van Xrite

Dat is eigenlijk iets anders dan kalibreren, want bij een kalibratie pas je je beeldscherm/tv volledig aan om alles goed weer te geven. Bij een kleurprofiel pas je de output van je videokaart aan waardoor het eindresultaat goed wordt (is je tv te rood, dan stuurt je videokaart een plaatje waar minder rood in zit waardoor het eindresultaat normaal rood is).
carpetburn schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:45:
[...]

Mijn Samsung gedraagd zich als een monitor er zit een speciale pc-mode op. Dus mijn tv doet het zelf.
Die mag je me even uitleggen. Je samsung gedraagt zich als een pc-monitor en dus hoeft er niets meer gekalibreerd/geprofileerd te worden en zijn alle kleuren, contrast perfect en wordt de mogelijke kleurruimte optimaal gebruikt? Ik zie het verband niet echt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Qubitzz
ok je bedoelt dus : Hoe calibreren jullie de kleuren op je TV of LCD monitor ?
Als je rood op echt rood wilt hebben kan dat dus niet op het oog (altijd een eigen interpretatie)
Nee, dan heb je z`on kleurmeter nodig die Dtp-ers gebruiken om je output op je scherm te ijken.
Gezien je onderschift zou je wel zòn ding kunnen gebruiken.

Zover ga ik niet igg. Ik vind het wel best zo.

kleurdinges :
http://www.letsgodigital....lorvision_spyder2_nl.html
Pepperana schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:12:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem en kan geen pc modus activeren.
at voor tv heb je?
Kan je lezen als je op mijn onderschift klikt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Qubitzz op 27-11-2008 13:53 ]

Anoniem: 224854

Phuncz schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:52:
EDIT: blijkbaar nog een leuke case tegengekomen die beter aan de prijs (90€) is maar helaas met 60W voeding die vervangen moet worden:

[afbeelding]
Silverstone Petit PT01B (60W)
Die is interessant :) Is die voeding makkelijk te vervangen? Weet je waar de kast in NL te koop is?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste behuizing voor mijn mini-HTPC. Het moet mini-ITX formaat (17x17cm) ondersteunen, evenals een 2,5" schijf en een slimline DVD drive.
Welk mobo + proc had je in gedachten op mini-itx formaat? Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n kastje icm 1080p support etc. Evt nog een tv tunerkaart erin (pci) als dat kan.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Rainesh schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:56:
[...]

Ik zou echt 2 latjes van 2gb 800mhz geheugen in proppen, vooral als het prijsverschil echt klein is. Op den duur gaat het toch lekkerder werken,

Voor derest _/-\o_
Ben met je eens dat prijsverschil erg klein is...

Echter, er wordt steeds geadviseerd om Vista 32BIT te draaien. Volgens mij gebruikt een 32BIT besturingssysteem maximaal 3GB. Op dit moment koop je dan 1GB voor niets.

Levert 3/4 i.p.v. 2 GB significant meer performance op voor het kijken van 1080p movies?

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
carpetburn schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:55:
[...]

Dude !! in mijn ogen heb je slickste htpc die er is. (je moet hem wel nog ff terugcloken,idd) maar wat maakt er zoveel lawaai ?? je psu cooler die op volle toeren draaid ,of de voeding koeler ? Ik zie op je site dat je ook geen case fan hebt, zal daardoor de hitte ook teveel blijven hangen ? (just my thought)

Ik vind hem mooi, tis net een dvd speler...maar stiekum zoveel meer. _/-\o_
Hij is idd nog niet in NL te krijgen,maar ik zie dat er in Frankrijk in importeur zit.
mag ik vragen wat je kwijt was toen je hem bij de fabriek bestelde ?
Thanks!
Ik moet idd nog ff goed kijken welke fan het is; Omdat mn meubel waar hij in staat ook nog eens behoorlijk krap en dicht is, blijft de warmte hangen. Wellicht dat ik daar ook nog wat aan ga veranderen.
Bij de fabrikant heb ik 'm als sample besteld, dat kostte me 230 us dollar + ik dacht 100 us dollar verzendkosten. Dat is inclusief voeding (270W), low profile cooler, dvd combo, VFD display, afstandsbediening en pci riser card. Wat is de prijs in La France?

• EmilneM
Ben ook bezig met samenstellen van HTPC. Denk aan de volgende onderdelen:
  • Behuizing: Silverstone Grandia GD02B
  • Voeding: Nexus NX-3500, 350W (ATX)
  • Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  • CPU: AMD Athlon X2 4850e
  • CPU-koeler: Silverstone SST-NT01 v2.0 (Socket 478/775/754/939/940)
  • Werkgeheugen: Kingston 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 ECC
  • Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
  • Blu-ray speler: LG GGC-H20L
  • Casefans: Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80m
  • Wi-fi kaart: Linksys WMP300N-EU Wireless PCI Card 802.11N
  • Cardreader: Apacer Internal CardReader USB2.0 16in1 Black
Totaal komt dit uit rond de 675 euro.

De keuze van behuizing was lastig i.v.m. TV-meubel diepte van 39-40cm. Denk dat ik in de Silverstone Grandia GD02B nu een aardige behuizing heb weten te vinden. De keuze van deze behuizing beperkte me echter ook weer in de keuze van CPU-koelers (omdat de DVD-drive ong. 6-7 cm boven de CPU hangt). De Silverstone SST-NT01 v2.0 lijkt mij een geschikte keuze.

Twijfel nog over twee zaken:
  • Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB (Sneller, hoger energieverbruik, hogere temperatuur) of Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB (Langzamer, lager energieverbruik, lagere temperatuur)
  • CPU: Vind de Phenom QuadCore e nog te duur (kan later altijd nog). Twijfel daarom tussen: AMD 4850e, 5600+ en AMD X3 8450.
Iemand opmerkingen/tips m.b.t. keuze van Harddisk en CPU? Opmerkingen m.b.t. rest van de configuratie zijn natuurlijk ook welkom!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:24
ik zit nou nog te hannessen met die grijze balken bij het afspelen van HD in MCE. Er was volgens mij een oplossing voor maar kan em niet meer vinden helaas. Wat is hier aan te doen?

Anoniem: 281949

Volgende week ga ik verhuizen en wil een nieuwe HTPC aanschaffen.

Ik heb een ruim budget, dus ik hoef geen compromissen te sluiten.

Stroomverbruik doet niet of nauwelijks ter zake.

Zelf dacht ik aan de volgende setup:

Behuizing: Antec Fusion Remote
Moederbord: Gigabyte MA78GM-S2H
Processor: AMD Phenom X4 9750
Processor koeler: Scythe Shuriken
Geheugen: Geil 4 GB DDR2-800 Kit
Harde schijf: Samsung spinpoint HD103UJ (1.000 GB)
Blu-ray speler: LG GGC-H20LRB
Voeding: ExtremePower (400 Watt)
Input: diNovo Mini Cordless (Bluetooth)

Casefans en de koeler dienen nog nader bepaald te worden of dit allemaal past ed.
Een Intel setup is ook een optie.

De HTPC zal voornamelijk voor HD materiaal en DVD afspelen gebruikt gaan worden. Deze komt onder een philips 42PFL9703D (1920x1080 (Full HD 1080p)) te staan. Het geluid gaat via een 5.1 Marantz receiver.

Iemand nog tips / betere opties in deze setup?

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:31

Quindor

Switching the universe....

EmilneM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:01:

De keuze van behuizing was lastig i.v.m. TV-meubel diepte van 39-40cm. Denk dat ik in de Silverstone Grandia GD02B nu een aardige behuizing heb weten te vinden. De keuze van deze behuizing beperkte me echter ook weer in de keuze van CPU-koelers (omdat de DVD-drive ong. 6-7 cm boven de CPU hangt). De Silverstone SST-NT01 v2.0 lijkt mij een geschikte keuze.

• Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB (Sneller, hoger energieverbruik, hogere temperatuur) of Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB (Langzamer, lager energieverbruik, lagere temperatuur)
  • CPU: Vind de Phenom QuadCore e nog te duur (kan later altijd nog). Twijfel daarom tussen: AMD 4850e, 5600+ en AMD X3 8450.
Iemand opmerkingen/tips m.b.t. keuze van Harddisk en CPU? Opmerkingen m.b.t. rest van de configuratie zijn natuurlijk ook welkom!
toon volledige bericht
Ik heb zelf ook een Grandia 02 Black. Super kast!

Wat ik gedaan heb, ik heb de interne drive eruit gelaten en deze in een USB2.0 behuizing gezet (in mijn geval dvd-writer). Zelf gebruik ik praktisch geen optisch media en doe ik dvd en blu-ray via PS3. Hierdoor kan de dwars balk van de GD02 er ook uit. Daardoor kun je een Scythe Ninja Mini kwijt en een Phenom (Ik heb zelf een 65 Watt X3). Vervolgens kun je deze passief koelen.

Ik maak gebruik van 1x80mm op moederbord cpu aansluiting. 1x80mm moederbord fan aansluiting. En dan heb ik een voeding met een 120mm fan, welke naar boven is gericht inplaats van omgekeerd. De kast bied hier de nodige gaten voor. (Ik maak gebruik van het zelfde moederbord).

Op die manier krijg je een mooie en stille, automatische geregelde grandia 02. Waarvan de cpu in principe passief gekoeld is. Tempraturen blijven prima binnen bereik, no problem! Heb zelfs een tijdje overclocked gedraait.

Wel raad ik aan, als je de case in een kast zet in je home theater. Om een gat te maken ter grootte van ongeveer 2x80mm, zodat de warme lucht meteen naar buiten kan. 8)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 224854 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:57:
[...]Die is interessant :) Is die voeding makkelijk te vervangen? Weet je waar de kast in NL te koop is?
De voeding bestaat uit een DC-DC converter in de kast en de AC-DC converter extern die beide vervangen moeten worden. Als ik wist waar hij in NL te koop was zou ik het hier niet vragen :)
Wolly schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:06:
[...]Welk mobo + proc had je in gedachten op mini-itx formaat? Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n kastje icm 1080p support etc. Evt nog een tv tunerkaart erin (pci) als dat kan.
De Jetway NC62K icm. 45W AMD dual core processor.

• psy
  • Laatst online: 19:10

psy

EmilneM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:45:
[...]

Ben met je eens dat prijsverschil erg klein is...

Echter, er wordt steeds geadviseerd om Vista 32BIT te draaien. Volgens mij gebruikt een 32BIT besturingssysteem maximaal 3GB. Op dit moment koop je dan 1GB voor niets.

Levert 3/4 i.p.v. 2 GB significant meer performance op voor het kijken van 1080p movies?
Natuurlijk niet, 2 GB is zat

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 281949 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:39:
Volgende week ga ik verhuizen en wil een nieuwe HTPC aanschaffen.

Ik heb een ruim budget, dus ik hoef geen compromissen te sluiten.

Stroomverbruik doet niet of nauwelijks ter zake.

Zelf dacht ik aan de volgende setup:

Behuizing: Antec Fusion Remote
Moederbord: Gigabyte MA78GM-S2H
Processor: AMD Phenom X4 9750
Processor koeler: Scythe Shuriken
Geheugen: Geil 4 GB DDR2-800 Kit
Harde schijf: Samsung spinpoint HD103UJ (1.000 GB)
Blu-ray speler: LG GGC-H20LRB
Voeding: ExtremePower (400 Watt)
Input: diNovo Mini Cordless (Bluetooth)

Casefans en de koeler dienen nog nader bepaald te worden of dit allemaal past ed.
Een Intel setup is ook een optie.

De HTPC zal voornamelijk voor HD materiaal en DVD afspelen gebruikt gaan worden. Deze komt onder een philips 42PFL9703D (1920x1080 (Full HD 1080p)) te staan. Het geluid gaat via een 5.1 Marantz receiver.

Iemand nog tips / betere opties in deze setup?
toon volledige bericht
Helemaal niks op aan te merken! Mooi systeempje! Heb trouwens praktisch dezelfde specs, alleen een Phenom 9550 en geen blueray speler (komt wel binnenkort)

Daarnaast komt volgende week een zalman koeler in mn htpc vanwege de herrie.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Waarom niet de nieuwe Geforce 9300 chipset met een Intel Processor.
Dat schijnt de nieuwe topper te zijn.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Quindor schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:54:
[...]
Ik heb de zilveren variant. :D
Wat ik gedaan heb, ik heb de interne drive eruit gelaten en deze in een USB2.0 behuizing gezet (in mijn geval dvd-writer). Zelf gebruik ik praktisch geen optisch media en doe ik dvd en blu-ray via PS3. Hierdoor kan de dwars balk van de GD02 er ook uit. Daardoor kun je een Scythe Ninja Mini kwijt en een Phenom (Ik heb zelf een 65 Watt X3). Vervolgens kun je deze passief koelen.
Is een idee idd. Ik moet zeggen dat ik om een dvd-tje te kijken vaak ook nog gewoon de oude dvd-speler gebruik
Ik maak gebruik van 1x80mm op moederbord cpu aansluiting. 1x80mm moederbord fan aansluiting. En dan heb ik een voeding met een 120mm fan, welke naar boven is gericht inplaats van omgekeerd. De kast bied hier de nodige gaten voor. (Ik maak gebruik van het zelfde moederbord).
Welke voeding en welke casefans gebruik je? Ik heb nu nog de standaard fans erin maar die maken erg veel herrie. Meer nog dan de stock cooler die ik ook (nog) niet heb vervangen
Wel raad ik aan, als je de case in een kast zet in je home theater. Om een gat te maken ter grootte van ongeveer 2x80mm, zodat de warme lucht meteen naar buiten kan. 8)
Ik heb zo'n Ikea-kastje en gewoon de hele achterplank eruit gehaald. Kruis er voor in de plaats en het is weer stabiel :D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bedankt. Is me gelukt. Perfect _/-\o_.

Ik kan nu de film in detail viewen. Dus gewoon een simple lijst. Het is veel sneller dan de standaard optie van MC zelf! Alleen is het scherm verdeeld, als je de detail view gebruikt, in 2 delen en het rechter deel is wel wat groot. De titels vallen gedeeltelijk weg, maar er is genoeg om te kunnen zien om welke film het gaat. Maar dat zou nog verbeterd kunnen worden.

Nogmaals, geweldige plugin die video browser. Ik zat me zo te ergeren aan die iconen. Het is echt onbegrijpelijk dat zoiets simpels niet standaard in de opties zit.

[ Voor 70% gewijzigd door FrankGuthrie op 27-11-2008 23:43 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Quindor

Quindor

D-e-n schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:35:
[...]

Ik heb de zilveren variant. :D

[...]

Is een idee idd. Ik moet zeggen dat ik om een dvd-tje te kijken vaak ook nog gewoon de oude dvd-speler gebruik

[...]

Welke voeding en welke casefans gebruik je? Ik heb nu nog de standaard fans erin maar die maken erg veel herrie. Meer nog dan de stock cooler die ik ook (nog) niet heb vervangen

[...]

Ik heb zo'n Ikea-kastje en gewoon de hele achterplank eruit gehaald. Kruis er voor in de plaats en het is weer stabiel :D
toon volledige bericht
Och ik heb een 500 Watt OCZ voeding die iig 80plus compliant is. Helaas niet de seasonic die ik wenste van 380 watt, vanwege levertijd. Hierdoor lever ik enige efficiente in power conversie op, maar uiteindelijk gebruikt het bakje gemiddeld zo'n 100 Watt uit het stopcontact, wat goed te doen is. Een nieuwe voeding kopen gaat me niet genoeg bespraking op leveren helaas.

Ik heb ook de standaard 80mm fans erin zitten. Maar dan wel beide aangesloten op het moederbord voor fan controle. Heb jij dat ook? Die van mij, die hoor ik echt haast niet. De hdd maakt meer herrie door resonantie binnen mijn houten ikea kastje bijvoorbeeld. :S Dus ik denk dat je daar nog eventjes naar moet kijken dan, dat moet stil en koel te krijgen zijn.

Als ik in AMD overdrive kijk. Dan is mijn cpu fan zo'n 1500 RPM en de cpu ongeveer 28 graden. De kamer is 22 graden op dit moment. Helaas kan ik de case fan niet zo snel uitlezen, maar verwacht dat deze ongeveer hetzelfde doet.

Wel heb ik de achterkant echt uitgesneden, ook zodat de pluggen er doorheen kunnen. Zodat enige herrie en alle warmte zeker aan de achterkant eruit word geblazen.

• Patriek

Patriek

edit koning

Nou, ik heb de Shuriken er uit gedonderd en er een Ninja Mini op gezet zonder fan. Twee 12cm 1000RPM fans (in/out) in de case zorgen voor voldoende airflow, me E5200 wordt nog geen 30 graden idle.

btw, probeer geen Arctic Freezer in een HTPC kast, dat past net niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 27-11-2008 23:28 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Pepperana schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:31:
Waarom niet de nieuwe Geforce 9300 chipset met een Intel Processor.
Dat schijnt de nieuwe topper te zijn.
Laat ik die IGP er nou net er uit gedonderd hebben en geruild voor een simpel intel bordje + Radeon HD4350 kaart.
Ik ondervond problemen met de IGP op gebied van hitte, resoluties en me wegvallen van beeld als de input van de TV gewijzigd werd. Volgens iemand die ik sprak op een TD komt dat wel vaker voor, dat het signaal van de aanwezige TV niet goed door komt of iets dergelijks en je even een (PC) monitor er aan zal moeten hangen. Dat was dus ook het geval bij mij. Dat probleem gebeurde met dezelfde TV als waar me andere systeem met HD4850 aan hangt, dus dat kan het niet zijn.

Wellicht had ik qua hitte gewoon een slecht exemplaar en worden die problemen verholpen met BIOS/drivers-updates. Maar ik ben dus weer terug bij ATI rv770.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 27-11-2008 23:39 ]

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Interessant verhaal. Misschien nog maar even wachten met de 9300 chipset dan.
En de reviews van de grote sites afwachten.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 22:35

Aapje

Opel-beun
Zie hier mijn HTPC, draait momenteel XP MCE op, maar ik gebruik XBMC Atlantis icm. Sabnzbd + Eigen gebakken scripts om series automatisch te leechen voor mij :)
Sabnzbd pleurt series netjes in directory's op de Download server van mij in de kelder van het huis...

Zodra ik de HTPC opstart gaat mijn htpc de HD syncen met die van de server :) En in de toekomst ga ik series verwijderen zodra ik ze gekeken heb :)

Hardware bestaat uit een M2A-VM, x2 4450e, 2gb ram corsair, een 24bits sb-live. En een Hiper Media Case met 200w voeding. 250gb HD + Laptop slimline drive.

Ding is redelijk stil tijdens het spelen 720p materiaal, maar heel stil als ie idle is :) (ook dermate koel is ie).

Dit alles aangesloten met een dvi/hdmi kabel naar m'n tv en een cheapass 5,1 geluidsetje (analoog aangesloten). UPC Decoder zit aangesloten op de SPIF-IN module van de 24bits soundcard :) Dus ook digitaal --> 5.1 geluid uit de UPC decoder :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7LzlicVeQiT7i8lnkVD7Kbl1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iSNuMGd09Kl2kg9orwOCj78w/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Vooruit, van mij uit ook wat plaatjes om het te illustreren.

Heb dit media center ongeveer een half jaar geleden gebouwd. Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje met de 2.1 Ghz Phenom X3. 4GB 1066Mhz gehuegen erin, en een simpel 320GB WD diskje. Zoals vermeld een Scythe Ninja Mini voor de koeling. En een OCZ 500 Watt voeding die iig 80% compliant is.

Maar goed, enkele foto's van mijn situatie. De kast is echt perfect voor mij, aangezien deze dezelfde afmetingen heeft als mijn reciever (onkyo 605).

En ja, de geheugen configuratie staat inmiddels in dual-channel, unganged DCT. ;)

Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/IMG_3078.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.quindorian.org/pictures/IMG_3104.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281917

Hallo.Forumleden

Ik ben ook na het lezen van diverse forums maar over gegaan op het zelf bouwen van een HTPC.
De bedoeling van mijn htpc moet straks hd kunnen draaien en het liefst zo stil mogelijk.
En als laatste wil ik hem nog gaan ondervolten.(underclocken)

kast:Thermaltake Mozart SX VFD | VC4001SNSD
Moederbord:GA-MA78GM-S2H
Processor:Phenom 9600 AMD
Processor koeler: ?
Hardeschijf:Western Digital Caviar Green 1Tb 16Mb
Geheugen:Kingston 4GB(2 x 2048MB), 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM
Voeding: ?

Nu zit ik nog met de vraag wat voor voeding?
het liefst zo stil mogelijk, en kosten 70,- max.
Hierbij denk ik aan een Be quiet BQT-E6-450W

Waar ik ook nog aan twijfel is de Cpu koeler.
Ik denk aan de Zalman CNPS7000C-AlCu

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn wat kunnen adviseren over deze niet altijd makkelijke dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276927

Quindor schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:54:
[...]

Op die manier krijg je een mooie en stille, automatische geregelde grandia 02. Waarvan de cpu in principe passief gekoeld is. Tempraturen blijven prima binnen bereik, no problem! Heb zelfs een tijdje overclocked gedraait.

toon volledige bericht
Deze is mij kast Afbeeldingslocatie: http://www.kubycsystem.com/imagenes/analisis/nox_live/image001.jpg en review is hier te vinden , besteld bij 4launch.nl (126 euries). Ps -geen voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Pepperana schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:43:
Interessant verhaal. Misschien nog maar even wachten met de 9300 chipset dan.
En de reviews van de grote sites afwachten.
Ohja, en nog een puntje over dat Geforce 9300 borde; 1920x1080@24hz werkt wel, maar gaf enorme delay aan de video (waardoor asynchroon loopt met audio) en niet zomaar het normale beetje. Als ik de refresh naar 50hz zette was dit probleem weg. Maar lijkt me dat dat ook op te lossen is met updates.

Edit: Nog wat vergeten; als Q-Fan ingeschakeld werd was het zeer instabiel (is ook ook BIOS).

Heb nu voor het zelfde geld van zo'n Geforce 9300 bord (Asus P5N7A-VM) het volgende:
- simpel Intel G35/ICH7 met VIA 8ch DTS connect bordje (P5KPL-AM)
- 2 poorts eSATA bracket
- Asus Radeon HD4350 passief en native HDMI

Software gaat er nu op....

[ Voor 26% gewijzigd door Patriek op 29-11-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Patriek schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:27:
Nou, ik heb de Shuriken er uit gedonderd en er een Ninja Mini op gezet zonder fan. Twee 12cm 1000RPM fans (in/out) in de case zorgen voor voldoende airflow, me E5200 wordt nog geen 30 graden idle.

btw, probeer geen Arctic Freezer in een HTPC kast, dat past net niet.
Ook even OCCT gedraaid; 55 graden stressed :*) ik laat 'm lekker zonder fan!
Zelfde proc en kast met de Shuriken (incl fan!) was warmer en maakte lawaai. Wel MX2 pasta gebruikt deze keer.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 28-11-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Wel ik was ook aan het kijken voor een htpc maar ik had hier nog een dell 745(E6400-2GB ram -500GB HDD) liggen dus ik dacht ik probeer die.

Xp sp3,MCE Standby Tool , bios goed ingesteld en idle verbuikt die 45watt, under load (1080p) 60-70watt

Was wel verbaasd moet ik zeggen.

Enigste nadeel is dat hier geen spdif uitgang opzit en ik dus de reciever met kabel verbonden heb en alles stereo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 281917 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:25:
Hallo.Forumleden

Ik ben ook na het lezen van diverse forums maar over gegaan op het zelf bouwen van een HTPC.
De bedoeling van mijn htpc moet straks hd kunnen draaien en het liefst zo stil mogelijk.

Ik hoop dat er mensen zijn die mijn wat kunnen adviseren over deze niet altijd makkelijke dingen
toon volledige bericht
pricewatch: Seasonic S12II-330

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
EmilneM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:01:

toon volledige bericht
CPU-koeler Silverstone SST-NT01 v2.0 is helaas niet meer leverbaar...iemand nog ideeen voor een platte CPU-koeler (Blu-Ray speler hangt 7 cm boven CPU)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Aapje schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:51:
Zie hier mijn HTPC, draait momenteel XP MCE op, maar ik gebruik XBMC Atlantis icm. Sabnzbd + Eigen gebakken scripts om series automatisch te leechen voor mij :)
Sabnzbd pleurt series netjes in directory's op de Download server van mij in de kelder van het huis...

Zodra ik de HTPC opstart gaat mijn htpc de HD syncen met die van de server :) En in de toekomst ga ik series verwijderen zodra ik ze gekeken heb :)

Hardware bestaat uit een M2A-VM, x2 4450e, 2gb ram corsair, een 24bits sb-live. En een Hiper Media Case met 200w voeding. 250gb HD + Laptop slimline drive.

Ding is redelijk stil tijdens het spelen 720p materiaal, maar heel stil als ie idle is :) (ook dermate koel is ie).

Dit alles aangesloten met een dvi/hdmi kabel naar m'n tv en een cheapass 5,1 geluidsetje (analoog aangesloten). UPC Decoder zit aangesloten op de SPIF-IN module van de 24bits soundcard :) Dus ook digitaal --> 5.1 geluid uit de UPC decoder :)

[afbeelding]
[afbeelding]
toon volledige bericht
Zou je misschien wat meer kunnen vertellen over het NZB gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik nu in de toekomst een tv kaart en/of een extra harddisk bij plaats kom ik dan niet snel in de problemen. Met de seasonic-s12ii-330.

heeft iemand ervaring met dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

PSU calculator, reken het zelf uit.
Seasonic maakt de betere voedingen, is ook OEM voor veel voedingen van Corsair.

Zijn trouwens best wel FAQ vragen...

[ Voor 47% gewijzigd door Patriek op 29-11-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

DOH... zat te kloten met player, codecs en alle settings daarvan omdat een bepaalde film op een bepaald punt begon te haperen.... bleek het gewoon te komen doordat me netwerk instellingen niet goed stonden (stream vanaf NAS) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Anoniem: 281917 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:18:
Als ik nu in de toekomst een tv kaart en/of een extra harddisk bij plaats kom ik dan niet snel in de problemen. Met de seasonic-s12ii-330.

[...]
Goede en zeer stille voeding en als de 330W uitvoering niet genoeg is heb je ook nog een 380W en 430W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Over tv-kaarten gesproken: zijn er eigenlijk al mensen met ervaringen met die Terratec kaartjes waar je zo'n CAM-module aan kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210511

Weet iemand of het mogelijk is om Digitenne van KPN te gebruiken icm een HTPC..?

Zo ja, wat is dan de hardware die ik nodig heb..? Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken naar de juiste hardware, maar ik zou het niet meer weten.

Alvast bedankt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

DARKviper123 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:04:
[...]

Ik kan uit ervaring zeggen dat het haast onmogelijk is om deze resolutie native uit te sturen. Had iets te maken met dat die resolutie niet door 8 te delen is. Iets met bitjes en bytjes, maar weet t nie pcies. Maar er zijn heel veel tv's die je in kan stellen op 1360x768 met 1:1 pixel mapping. Dan laat de tv dus gewoon links en rechts 3 lijnen met pixels onbenut, maar knappe jongen die dat ziet ;) wellicht kun je dit eens proberen
Bedankt! Ik ga overmorgen weer naar me maat om deze keer met een HD4350 te testen wat het beste beeld geeft op zijn 1366x768 LCD. Ik ga naast HDMI ook VGA proberen denk, misschien dat tie via de "PC input" andere resoluties pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste behuizing voor mijn mini-HTPC. Het moet mini-ITX formaat (17x17cm) ondersteunen, evenals een 2,5" schijf en een slimline DVD drive. Het grootste probleem is om eentje te vinden met 120W voeding en een P4 stekker.
Never mind, ik ga voor de Shuttle X27D:

Afbeeldingslocatie: http://www.shuttle.eu/en/PortalData/1/Resources/12_products/xpc_barebones/x27/p_x27_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.shuttle.eu/en/PortalData/1/Resources/12_products/xpc_barebones/x27/p_x27_2.jpg
  • Dimensions: 250 x 185 x 70 mm (LWH) = 3.2 litres - Mini-iTX Mainboard: 17 x 17 cm
  • Intel® 945GC+ICH7 Express Chipset
  • Intel ATOM 330 Dual Core 1.6 GHz processor
  • Intel Graphics Media Accelerator 950 (GMA950)
  • 2,5" HDD + Slimline optical drive support (S-ATA)
  • DVI-D + VGA
  • Gigabit LAN
Waarom ? 209€ voor de kleinste case + mobo + dual core CPU + voeding = great success ! De Atom 330 speelt probleemloos H.264 1080p af, meer heb ik niet nodig. Aangezien het een standaard ITX moederbord formaat is kan ik later altijd upgraden tot maximaal 60W totaal. BluRay boeit me niet omdat ik niet opnieuw alle DVD's ga kopen in BluRay en ik voornamelijk maar 720p spul ga kijken.
Nu moet er nog enkel een slimline DVD drive, HDD en een latje RAM in, dus voor nog geen 300€ heb je een "Media Player" die Full HD aankan en enkel beperkt is door de codecs die je erop zet. Ik vermoed dat er zelfs vrij gemakkelijk MacOS X op zou gaan, wat ik toch ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 281917 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:18:

[...]
Nee hoor. Je komt zelfs niet snel boven de 100 Watt. Als je een quad core zou gebruiken en wat meer schijven zal hij wat meer verbruiken maar je zit normaal zeker zonder extra VGA kaart niet snel boven de 150 Watt. Dan is die 330 de beste keuze want meeste rendement. Hoe hoger de voeding qua Wattage hoe minder het rendement bij eenzelfde lage wattage. Bij normale HTPC's zonder energieverslindende videokaarten daarom een zo laag mogelijke voeding pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 18:23
Hallo forumleden,

Al een hele tijd volg ik deze forum op zoek naar een perfecte moederbord om vloeiend 1080p24 (24 beelden per seconden) playback te geven (blu-ray) + audio doorsturen naar receiver. Games op de htpc is niet van toepassing. Ik ga wel Full HD films downloaden via internet en afspelen via Mediaportal.
Bijna iedereen kiest hier voor de 780G/790GX chipset. (AMD/ATI)
Wat ik ondertussen lees is dat de opvolgers de GeForce 8200/8300 chipset (AMD/Nvidia) zijn !?
(en de GeForce 9300/9400 chipset voor Intel/Nvidia)

Telkens lees ik iets over 1080p24 problemen met de 780G/790GX chipset, terwijl de GeForce 8200/8300 chipset dit probleemloos weergeeft.
Al googelend ben ik tot de conclusie gekomen dat een AMD/Nvidia-combinatie de betere oplossing moet zijn dat een AMD/ATI-combinatie. Ik vind meer 'hits' op internet waar 1080p24 probleemloos loopt onder GeForce 8200/8300 chipset (PureVideo HD), dan met een 780G/790GX chipset.

Daarom ga ik voor een volgende betaalbare configuratie:

moederbord: ASUS M3N78-EM (nVidia GeForce 8300, 7.1 audio, HMDI, eSata, FireWire400)
CPU: AMD Phenom 9150e (Quad Core met HT3.0, 65Watt)
CPU-cooler Zalman CNPS 8700 NT
extra grafische kaart: nee
memory: 4 GB, DDR2-800
HDD: WD Caviar Green 1TB
geluid: via S/PDIF naar receiver (Yamaha)
beeld: via HDMI naar Panasonic Full HD tv (TH-42PZ85)

Hiermee zou ik dus probleemloos 1080p24 films kunnen afspelen.
Voordelen: quad-core, HyperTransport 3.0, DirectX10, betaalbaar, stil, energiezuinig

Kan iemand mijn mening delen dat dit een betere oplossing is dan één met een 780G/790GX chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 210511 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:43:
Weet iemand of het mogelijk is om Digitenne van KPN te gebruiken icm een HTPC..?

Zo ja, wat is dan de hardware die ik nodig heb..? Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken naar de juiste hardware, maar ik zou het niet meer weten.

Alvast bedankt..!
Ja dat is zeker mogelijk, zoek eens op floppy-dtv
En dan deze website www.firedtv.nl
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom ? 209€ voor de kleinste case + mobo + dual core CPU + voeding = great success ! De Atom 330 speelt probleemloos H.264 1080p af, meer heb ik niet nodig.
Bron??

Wij hebben op't werk zo'n bordje liggen, zal 't dan s proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ik zou toch nog even goed checken of dat inderdaad juist is. Want ik had gelezen dat de 9300/9400 de eerste IGP's waren die fatsoenlijk 24hz konden doen (geloof bij Anandtech). Maar ik kan je first-hand zeggen dat dat iig niet het geval is met MKV's zoals jij wilt gebruiken (of iig niet met huidige BIOS/drivers). Zie mijn eerdere post.

Mijn advies voor 24hz is om een videokaart te pakken uit het laagste segment van nieuwste generatie (ik heb HD4350 gekozen). En dat te combineren met een goedkoop moederbordje, maar wel met goeie audio (ik heb Asus P5KPL-AM), Dan ben je evenveel kwijt als 1 duurder nvidia IGP bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32
Anoniem: 281917 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:25:
Hallo.Forumleden

toon volledige bericht
Prima, hele stille voeding. Je kan met jou configuratie ook voor de 400 Watt (nog wel lager in principe) gaan, gebruik deze zelf ook.

Configuratie:

AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/8G 8GB (4x 2GB) DDR2
LG 16x52x GDR-8164RBB (Zwart)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Logitech Cordless Desktop EX 110
Microsoft Windows Vista Ultimate X64

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
EmilneM schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:12:
[...]

CPU-koeler Silverstone SST-NT01 v2.0 is helaas niet meer leverbaar...iemand nog ideeen voor een platte CPU-koeler (Blu-Ray speler hangt 7 cm boven CPU)?
Uiteindelijk is het onderstaande configuratie geworden:
  • CPU-koeler: Silverstone NT07-AM2
  • Werkgeheugen: Kingston 4GB, 1066MHz, DDR2, Non-ECC, CL7 (7-7-7-20), DIMM (Kit of 2)
  • Cardreader: Apacer Embedded Card Reader AE101
Voordeel van de behuizing (Silverstone Grandia GD02B, zie onder) is dat deze slechts 36cm diep is. Past daardoor perfect in mijn TV-meubel.

Afbeeldingslocatie: http://www.sundialmicro.com/images/products/items/gd02bmain.jpg

Toch voor 4GB PC8500 gekozen (voor de toekomst). Als Phenom e CPU's beter betaalbaar zijn zou ik de 4850e nog kunnen vervangen. Blijf overigens op zoek naar CPU-koeler Silverstone SST-NT01 v2.0 (op dit moment in NL niet leverbaar), die perfect in de case past (zie figuur onder). De optische drive hangt dan deels boven de CPU. Daarnaast denk ik dat deze beter en stiller koelt dan de Silverstone NT07-AM2.

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/21/0,1425,i=217061,00.jpg

Plan is overigens om Vista 32bit te gaan draaien i.v.m. mogelijke problemen m.b.t. codecs. Jammer is dan alleen dat slechts 3.xxGB van de 4GB memory gebruikt gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door EmilneM op 30-11-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 211380 schreef op zondag 30 november 2008 @ 02:20:
[...]

Bron??

Wij hebben op't werk zo'n bordje liggen, zal 't dan s proberen..

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Atom 330 on h.264 1080p

mini-itx.com: 1080p QuickTime (Windows)
For fits and giggles we tried some 1080p Quicktime video. ... but the D945GCLF2 (Atom 330) performed admirably with flawless playback and just 60% CPU utilisation.

XTReview.com: The single core atom with 1,6 GHz frequency is insufficient for FullHD 1080p . This task, was superior to Atom n270, and it is now completely possible with the recently released Atom 330.

UpgraderGuides.com: For the 1080p HD video test, we loaded up a copy of "Elephants Dream", an open source video project released in 2006. With video encoded at 1276 kbp/s, ... As the chart indicates, the HT-enabled system saw an average of 40% CPU usage during the playback of this video clip, while the system configured with HT-disabled, rocketed up using 70% of the CPU. The HD video appeared smoother with the HT-enabled system, but the fact remains that even with HT disabled we had a wonderful viewing experience -- free of any choppy frames.

Lijkt me genoeg bronnen om zeker te zijn :) Oh ja, het verbruikt gemiddeld 40/45W idle/load :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Phuncz schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:26:
[...]

[video]

mini-itx.com: 1080p QuickTime (Windows)
For fits and giggles we tried some 1080p Quicktime video. ... but the D945GCLF2 (Atom 330) performed admirably with flawless playback and just 60% CPU utilisation.

XTReview.com: The single core atom with 1,6 GHz frequency is insufficient for FullHD 1080p . This task, was superior to Atom n270, and it is now completely possible with the recently released Atom 330.

UpgraderGuides.com: For the 1080p HD video test, we loaded up a copy of "Elephants Dream", an open source video project released in 2006. With video encoded at 1276 kbp/s, ... As the chart indicates, the HT-enabled system saw an average of 40% CPU usage during the playback of this video clip, while the system configured with HT-disabled, rocketed up using 70% of the CPU. The HD video appeared smoother with the HT-enabled system, but the fact remains that even with HT disabled we had a wonderful viewing experience -- free of any choppy frames.

Lijkt me genoeg bronnen om zeker te zijn :) Oh ja, het verbruikt gemiddeld 40/45W idle/load :)
toon volledige bericht
Sorry ik moet je toch ernstig teleurstellen. Geloof maar niet dat je daarmee een normaal MKV'tje kan afspelen. 1276 kbp/s is helemaal NIETS. Dat is toch geen 1080p test! Het feit dat het een 1080p bestand is zegt helemaal niks. Kijk eens maar de bitrate. Een reguliere serie MKV om maar eens wat te noemen doet toch zeker al ~4000 kbp/s.
Dan heb ik het helemaal niet over BluRay. Die gaan makkelijk over de 10000 kbp/s......

EDIT
Lees dit ook maar eens:
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1033031556

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 30-11-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

psy schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:46:
[...]

Sorry ik moet je toch ernstig teleurstellen. Geloof maar niet dat je daarmee een normaal MKV'tje kan afspelen. 1276 kbp/s is helemaal NIETS. Dat is toch geen 1080p test! Het feit dat het een 1080p bestand is zegt helemaal niks. Kijk eens maar de bitrate. Een reguliere serie MKV om maar eens wat te noemen doet toch zeker al ~4000 kbp/s.
Dan heb ik het helemaal niet over BluRay. Die gaan makkelijk over de 10000 kbp/s......
Denk het ook niet,ik zit met m'n 945GM,GMA950,T2600 met de vogelscene al tussen de 80-90%(CoreAVC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Patriek schreef op zondag 30 november 2008 @ 05:36:
[...]

Ik zou toch nog even goed checken of dat inderdaad juist is. Want ik had gelezen dat de 9300/9400 de eerste IGP's waren die fatsoenlijk 24hz konden doen (geloof bij Anandtech). Maar ik kan je first-hand zeggen dat dat iig niet het geval is met MKV's zoals jij wilt gebruiken (of iig niet met huidige BIOS/drivers). Zie mijn eerdere post.

Mijn advies voor 24hz is om een videokaart te pakken uit het laagste segment van nieuwste generatie (ik heb HD4350 gekozen). En dat te combineren met een goedkoop moederbordje, maar wel met goeie audio (ik heb Asus P5KPL-AM), Dan ben je evenveel kwijt als 1 duurder nvidia IGP bordje.
Bedankt voor je tip. Ik zal het onderzoeken, hoewel ik eigenlijk overtuigd was van een test bij Anandtech.
zie: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3430&p=14
Ik dacht ik dat met GeForce 8300 + AMD Phenom Quad-core + Hypertransport 3.0 (5200MT/sec) snel genoeg was.
Blijkbaar toch een extra grafisch kaart op je mobo voor 1080p24 playback. maar dan kan ik dus terug gaan naar een langzamere cpu?
Eigenlijk was neig ik nog steeds naar een AMD quad-core met Hypertransport 3.0.
(bijkomend voordeel: in december gaan de prijzen van AMD phenom cpu's iets zakken)

De HD4350 is een goede keuze. max. 20W (under full load)
Deze doet dus al het werk, dus ik kan nu dus een zuinige en langzame cpu toepassen !?

[ Voor 5% gewijzigd door CAD-tekenaar op 30-11-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
EmilneM schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:20:
[...]
Blijf overigens op zoek naar CPU-koeler Silverstone SST-NT01 v2.0 (op dit moment in NL niet leverbaar), die perfect in de case past (zie figuur onder). De optische drive hangt dan deels boven de CPU.
Meld het even als je hem vindt ;)
Daarnaast denk ik dat deze beter en stiller koelt dan de Silverstone NT07-AM2.
Heb je daar info over? Het is niet zo'n heel bekende cooler. Zelf heb ik nog gewoon de stock cooler erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

psy schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:46:
[...]

EDIT
Lees dit ook maar eens:
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1033031556
Bedoel je die verzameling slecht geinterpreteerde eigen (onervaren) meningen of heb je concreet bewijs ? Ik zie enkel mensen zeggen dat het bij hun werkt, mensen zeggen dat dat niet kan en mensen zeggen dat het op hun Core 2 Duo al veel CPU load trekt.

Ik heb tevens nergens gezegd dat ik BluRay wil. Dat een Atom 330 niet krachtig genoeg voor BluRay is weet ik ook. Dat 1080p H.264 niet zou draaien haal je uit een slecht geinterpreteerd getalletje. Heb je Elephant's Dream al eens bekeken ? 815MB voor 11 minuten, wat ruwweg overeenkomt met 8GB voor 120 minuten, iets wat jij bedoelt als "normaal MKV'tje". UpgraderGuides duidt dus op 1276KB/sec, niet kbit. Het filmpje piekt regelmatig naar 20Mbit/sec trouwens.
Anoniem: 12019 schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:58:
[...]
Denk het ook niet,ik zit met m'n 945GM,GMA950,T2600 met de vogelscene al tussen de 80-90%(CoreAVC).
Jouw T2600 heeft ook geen Hyperthreading, in een review was ik al tegengekomen dat dat bij de Atom veel resultaat geeft met 1080p decoding (en de juiste codec).

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 30-11-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:42:
[...]

Never mind, ik ga voor de Shuttle X27D:

[afbeelding]

[afbeelding]
  • Dimensions: 250 x 185 x 70 mm (LWH) = 3.2 litres - Mini-iTX Mainboard: 17 x 17 cm
  • Intel® 945GC+ICH7 Express Chipset
  • Intel ATOM 330 Dual Core 1.6 GHz processor
  • Intel Graphics Media Accelerator 950 (GMA950)
  • 2,5" HDD + Slimline optical drive support (S-ATA)
  • DVI-D + VGA
  • Gigabit LAN
Waarom ? 209€ voor de kleinste case + mobo + dual core CPU + voeding = great success ! De Atom 330 speelt probleemloos H.264 1080p af, meer heb ik niet nodig. Aangezien het een standaard ITX moederbord formaat is kan ik later altijd upgraden tot maximaal 60W totaal. BluRay boeit me niet omdat ik niet opnieuw alle DVD's ga kopen in BluRay en ik voornamelijk maar 720p spul ga kijken.
Nu moet er nog enkel een slimline DVD drive, HDD en een latje RAM in, dus voor nog geen 300€ heb je een "Media Player" die Full HD aankan en enkel beperkt is door de codecs die je erop zet. Ik vermoed dat er zelfs vrij gemakkelijk MacOS X op zou gaan, wat ik toch ga proberen.
toon volledige bericht
Jou configuratie is onvoldoende for HD films, cpu ondersteund allen DDR 667 mhz ( 800mhz nodig ), 1.6ghz ( onvoldoende voor 1080P) graphics card zeer slecht voor HD films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAD-tekenaar schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:03:
Hallo forumleden,

Al een hele tijd volg ik deze forum op zoek naar een perfecte moederbord om vloeiend 1080p24 (24 beelden per seconden) playback te geven (blu-ray) + audio doorsturen naar receiver. Games op de htpc is niet van toepassing. Ik ga wel Full HD films downloaden via internet en afspelen via Mediaportal.
Bijna iedereen kiest hier voor de 780G/790GX chipset. (AMD/ATI)
Wat ik ondertussen lees is dat de opvolgers de GeForce 8200/8300 chipset (AMD/Nvidia) zijn !?
(en de GeForce 9300/9400 chipset voor Intel/Nvidia)

Telkens lees ik iets over 1080p24 problemen met de 780G/790GX chipset, terwijl de GeForce 8200/8300 chipset dit probleemloos weergeeft.
Al googelend ben ik tot de conclusie gekomen dat een AMD/Nvidia-combinatie de betere oplossing moet zijn dat een AMD/ATI-combinatie. Ik vind meer 'hits' op internet waar 1080p24 probleemloos loopt onder GeForce 8200/8300 chipset (PureVideo HD), dan met een 780G/790GX chipset.

Daarom ga ik voor een volgende betaalbare configuratie:

moederbord: ASUS M3N78-EM (nVidia GeForce 8300, 7.1 audio, HMDI, eSata, FireWire400)
CPU: AMD Phenom 9150e (Quad Core met HT3.0, 65Watt)
CPU-cooler Zalman CNPS 8700 NT
extra grafische kaart: nee
memory: 4 GB, DDR2-800
HDD: WD Caviar Green 1TB
geluid: via S/PDIF naar receiver (Yamaha)
beeld: via HDMI naar Panasonic Full HD tv (TH-42PZ85)

Hiermee zou ik dus probleemloos 1080p24 films kunnen afspelen.
Voordelen: quad-core, HyperTransport 3.0, DirectX10, betaalbaar, stil, energiezuinig

Kan iemand mijn mening delen dat dit een betere oplossing is dan één met een 780G/790GX chipset?
toon volledige bericht
is wel goede , maar ik zou kiezen voor een mobo met geforce 9300/9400 , is beter dan 780g in HD. CPU cooler AANRADER is Scythe Ninja Mini , HDD samsung Spinpoint is stiller en cooler dan wd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Phuncz schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:21:
[...]

Bedoel je die verzameling slecht geinterpreteerde eigen (onervaren) meningen of heb je concreet bewijs ? Ik zie enkel mensen zeggen dat het bij hun werkt, mensen zeggen dat dat niet kan en mensen zeggen dat het op hun Core 2 Duo al veel CPU load trekt.

Ik heb tevens nergens gezegd dat ik BluRay wil. Dat een Atom 330 niet krachtig genoeg voor BluRay is weet ik ook. Dat 1080p H.264 niet zou draaien haal je uit een slecht geinterpreteerd getalletje. Heb je Elephant's Dream al eens bekeken ? 815MB voor 11 minuten, wat ruwweg overeenkomt met 8GB voor 120 minuten, iets wat jij bedoelt als "normaal MKV'tje". UpgraderGuides duidt dus op 1276KB/sec, niet kbit. Het filmpje piekt regelmatig naar 20Mbit/sec trouwens.

[...]

Jouw T2600 heeft ook geen Hyperthreading, in een review was ik al tegengekomen dat dat bij de Atom veel resultaat geeft met 1080p decoding (en de juiste codec).
toon volledige bericht
Dus jij wil het risico nemen om die Atom te nemen, een CPU op een verouderd platform, welke niet bedoeld is voor HT gebruik, terwijl ook niemand hier daar verder enige ervaring mee heeft? Je moet vooral doen wat je goed lijkt, maar toch lijkt het mij geen goed plan. Trouwens Justchill heeft in het vorige topic al iets genoemd over die Atom.

Anoniem: 211380 in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Anoniem: 276927 schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:34:
[...]

is wel goede , maar ik zou kiezen voor een mobo met geforce 9300/9400 , is beter dan 780g in HD. CPU cooler AANRADER is Scythe Ninja Mini , HDD samsung Spinpoint is stiller en cooler dan wd.
Maar de 8200/8300 is volgens mij net zo snel als de 9300/9400.
Met snel bedoel ik dat deze tenminste probleemloos 1080p24 moet weergeven.
Bovendien is de 8200/8300 voor AMD/Nvidia en de 9300/9400 voor Intel/Nvidia
Met de AMD Phenom krijg je HT3.0, maar met Intel niet.
BTW: Op internet lees ik meer positieve berichten over vloeiend 1080p24 beelden i.c.m. Nvidia dan met ATI, dus de 780G viel al zowieso af.
Mijn conclusie:
GeForce 8300 + AMD Phenom Quad-core incl. HT3.0 (zonder graka) is circa €250,-
GeForce 9400 + Intel Duo-Core (zonder graka) is circa €100 duurder ?

Mijn voorkeur gaat dus naar AMD, zonder in snelheid in te boeten denk ik zo.
Blijft alleen de vraag nog hoe Patriek in zijn laatste bericht er bij komt dat 24p niet altijd zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik zit zelf ook aan een 8400/9300 setje te denken.
Ik heb al een E6420 etc. alleen nog een mobo.
Maar zit er ook een soort van under/overscan functie op de nvidia dirvers.
Met de Ati 1250 chipset die ik nu gebruik moet ik wel overscannen al wil ik mijn beeld netjes op de tv krijgen.

Kijk ook eens op het avs forum:
http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=26

Zeer veel info.

[ Voor 15% gewijzigd door Pepperana op 30-11-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:31:
GeForce 8300 + AMD Phenom Quad-core incl. HT3.0 (zonder graka) is circa €250,-
GeForce 9400 + Intel Duo-Core (zonder graka) is circa €100 duurder ?
350 euro? Pessimist:
9300/730i mobo = 110 euro
C2D E5200 (2.5 GHz 45nm) = 80 euro
2x1 GB DDR2 = 25 euro

Voor een HTPC is dit al ruim voldoende. Meer geheugen/cores/cpu power zou ik pas zinnig vinden als je naast HTPC'en tegelijkertijd ook nog een (VM) server wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Moederbord besteld.
pricewatch: Asus P5N7A-VM
Met de Nvidia 9300 erop.

Als ik alles weer up en running heb laat ik mijn bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wat is dit nou weer. Als ik TV Pack 2008 wil installeren zegt hij "Deze update is niet voor uw systeem". Hoe kan ik dat omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Gezien de aankoop van een Full-HD tv werd het ook eens tijd voor iets wat ook daadwerkelijk 1080p af kan spelen. Blu-ray vind ik nog niet echt interessant (te duur, te beperkt) dus heb ik maar een MCE samengesteld. De volgende onderdelen staan in bestelling:
  • Antec Fusion Remote Black
  • Corsair Powersupply 400W
  • Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
  • Intel Core 2 Duo E5200
  • 2GB Valueram
  • Western Digital Caviar GP 1TB
  • LG Blu-ray drive
Benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ben van plan hier Vista mediacenter op te draaien en later twee van die FloppyDTV kaarten er in te knallen. Ik wil eerst echter even uitvogelen of dat straks gaat werken met glasvezel hier (onsbrabantnet)

Uiteraard volgen ervaring en pics later.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Aangezien dat mijn andere HTPC verkocht word, ga ik er weer 1 bouwen (de derde al)

Ik ben van plan deze setup te maken:

1) Cooler Master Real Power M520 (modulair)
2) Corsair TWIN2X4096-6400C4 (2x2gig)
3) Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
4) Intel Core 2 Duo E5200
5) Samsung SH-S223F
6) Scythe Ninja Mini
7) Western Digital Caviar Green 500 Gig (wel genoeg voor nu)
8) Zalman HD160 Plus Black
9) Digital Everywhere Floppydtv + cammodule voor de kabel (ziggo)

Of is de Scythe Shuriken een betere keuze i.v.m opening boven in de kast (kan wel passief denk ik)
Ik ga vista mediacenter draaien, full hd films kijken en digitale tv ermee kijken.
Gaarne u op of aanmerkingen over deze setup of beter wachten op iets anders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 276927 schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:32:
[...]
Jou configuratie is onvoldoende for HD films, cpu ondersteund allen DDR 667 mhz ( 800mhz nodig ), 1.6ghz ( onvoldoende voor 1080P) graphics card zeer slecht voor HD films
Wil je eens uitleggen waarom PC5300 geheugen en een dual-core 1.6GHz te weinig is voor HD films ? Ik kan 101 testen voorleggen die het tegendeel bewijzen maar ik wil eens weten waarop jouw theorie berust.
Wil je me ook direct even aanduiden waarom een zware videokaart nodig is voor 1080p aangezien deze vaak nog softwarematig gedecodeerd wordt. Gewoon een dikke videokaart in je PC wil niet zeggen dat hij automagisch alles hardwarematig rendert: je software en/of codecs moeten die kaart ook (kunnen) aanspreken anders blijft het 100% op de CPU draaien. 99% van de mensen weet nog niet eens dat H.264 hardware ondersteuning niet werkt zonder de juiste software, instellingen en drivers. Om nog maar te zwijgen over de verschillende encoding levels en features die wel en niet ondersteund zijn met bv. DXVA.
psy schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:03:
[...]
Dus jij wil het risico nemen om die Atom te nemen, een CPU op een verouderd platform, welke niet bedoeld is voor HT gebruik, terwijl ook niemand hier daar verder enige ervaring mee heeft? Je moet vooral doen wat je goed lijkt, maar toch lijkt het mij geen goed plan. Trouwens Justchill heeft in het vorige topic al iets genoemd over die Atom.
Dus volgens jou zou ik het niet moeten doen omdat een aantal mensen zonder enige ervaring met de Atom 330 ervan uitgaan dat het niet gaat, terwijl ik al zelf 4 effectieve bronnen heb genoemd die allen hetzelfde bevestigen ? Of wil je gewoon niet geloven dat een zuinige en goedkope dual core het aankan ?

Ik ga mezelf nog eens quoten voor de duidelijkheid
Phuncz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:42:
[...]
BluRay boeit me niet omdat ik niet opnieuw alle DVD's ga kopen in BluRay en ik voornamelijk maar 720p spul ga kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 30-11-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Goede argumentatie Phuncz.

Maar ik draaide met mij oude HTPC
AMD2 5200+ met Asus 690G Mobo (Ati1250) 720p net goed af. 1080p is echt een no go.
Met goede codecs etc. Het loopt niet vloeiend genoeg.

Daarom lijkt het mij ook zeer onwaarschijnlijk dat een Atom dit alles vloeiend kan afspelen.
720p lijkt me geen probleem.
Maar de Intel Graphics Media Accelerator 950 (GMA950) is ook niet een super chippie voor hd materiaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Pepperana op 30-11-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik wordt helemaal knetter van mijn HTPC! :(
Ik heb al een tijdje de volgende hardware:
  • Intel DG45ID G45
  • Intel E7200
  • Kingston 2x 1GB 800Mhz
  • 1x 1TB Samsung
  • Sony 32" 32D3000 via HDMI aan de X4500HD
Ik heb voor alles de laatste drivers geinstalleerd.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om met *een* mediacenter pakket alle video af te spelen. Het ligt niet aan de load die het veroorzaakt, maar aan de vsync: die gaat altijd in de mist. (DVD of 720p MKV, of beide)

Wat ik heb gedraaid:
  • Windows XP SP3 incl Media Portal > Vsync problemen bij 720p MKV
  • Windows XP SP3 incl XBMC > Vsync problemen bij 720p MKV
  • Windows XP SP3 incl Elisa > Vsync problemen bij alles :)
  • Windows Vista SP1 incl Media Portal > Vsync problemen bij DVD
  • Linux Ubuntu 8.10 met XBMC > Vsync problemen bij 720p MKV en DVD
  • Linux Ubuntu 8.10 met alleen Xorg & XBMC > Vsync problemen bij 720p MKV
Bij de Windows installaties maakte ik gebruik van CoreAVC 1.7 Pro.

De grap is dat 720p MKV wel goed werkt in Media Player Classic.

Heeft iemand een idee of er een stukje software is waarmee je met een afstandsbediening door files heen kan lopen en MPC kan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Pepperana schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:45:
Goede argumentatie Phuncz.

Maar ik draaide met mij oude HTPC
AMD2 5200+ met Asus 690G Mobo (Ati1250) 720p net goed af. 1080p is echt een no go.
Met goede codecs etc. Het loopt niet vloeiend genoeg.

Daarom lijkt het mij ook zeer onwaarschijnlijk dat een Atom dit alles vloeiend kan afspelen.
720p lijkt me geen probleem.
Maar de Intel Graphics Media Accelerator 950 (GMA950) is ook niet een super chippie voor hd materiaal.
psy en ik draaien 1080p prima af met een X2 3800+ dus jij moet 't zeker kunnen. Wel CoreAVC decoder gebruiken voor softwarematig. En als ik de HD4850 het werk laat doen is er iets van 5% load.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 30-11-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Ligt ook niet aan mijn Processor maar aan de onboard gpu van het moederbord.
Een X1250 is nou niet bepaald een super chipie.
Daar moet Phuncz ook aan denken. Niet alleen je proc moet het werk doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pepperana op 30-11-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad, maar bovenstaande bronnen + de rest die ik nog niet eens bekeken heb bevestigen dat het wel gaat. Alsjeblieft, iemand die me kan bewijzen dat een gemiddeld 1080p H.264 bestand niet vloeiend speelt op een Atom 330, kom ermee af. Ik ben er nog geen enkele tegengekomen, enkel mensen die denken dat het niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Pepperana schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:19:
Ligt ook niet aan mijn Processor maar aan de onboard gpu van het moederbord.
Een X1250 is nou niet bepaald een super chipie.
Daar moet Phuncz ook aan denken. Niet alleen je proc moet het werk doen.
Ah ok, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de minimale specs moeten zijn qua beeldadapter (bij softwarematige playback, dus niet over DXVA / UVD beginnen).
Pepperana schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:14:
Moederbord besteld.
pricewatch: Asus P5N7A-VM
Met de Nvidia 9300 erop.

Als ik alles weer up en running heb laat ik mijn bevindingen weten.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn! (lees de mijne in vorige posts).

[ Voor 34% gewijzigd door Patriek op 30-11-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53

_Apache_

For life.

Heb vanavond even mijn eigen low-budget HTPC neergezet ( omdat de spullen toch stonden te verstoffen ),

Oude Acer Aspire laptop aan de S-Video uitgang aan de cisco router verbonden met 1 TB media uit men workstation met hieraan een muis met lang draad en MediaPortal 1.0 RC4.

Helaas zijn hier nog wat nadelen aan
- Standaard mediaportal skin heeft belabberde performance, gebruik nu een oude 'lite' skin
- Trekt geen 1080p/i
- Geen geruisloze setup, laptop is alle behalve stil :X
- Geen UVD versnelling

Het trekt wel HD ready beeld ( cpu 60-95% :X ) dus kan wel wat kijken, maar het is geen blijvende oplossing. Ga hier geen andere htpc neerzetten, is de investering nog niet waard als k ga verhuizen, maar dit werkt aardig.

Specs
Acer Aspire 1622LMi
15,4" ( max 1024*768 )
Pentium 4 HT 3.0Ghz
512MB ram,
Mobility Radeon 64MB
60 GB 4200 rpm schijfje

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psy schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:03:
[...]

Psy, dat was een single core atom boardje dat ik getest heb, Phuncz wil een dual core atom boardje nemen van intel, die CPU is ongeveer 2X zo snel als de single core.
Ik denk wel dat het een goeie keuze is voor 'n HTPC tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

Phuncz schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:26:
Inderdaad, maar bovenstaande bronnen + de rest die ik nog niet eens bekeken heb bevestigen dat het wel gaat. Alsjeblieft, iemand die me kan bewijzen dat een gemiddeld 1080p H.264 bestand niet vloeiend speelt op een Atom 330, kom ermee af. Ik ben er nog geen enkele tegengekomen, enkel mensen die denken dat het niet gaat.
Ik begrijp deze discussie niet en vooral de vervelde toon van de hele discussie. Als je al heel veel bewijzen hebt gevonden dat het werkt, dan ga je het toch gewoon op jouw manier doen. Je bent op zoek naar feiten die het tegendeel bewijzen. Feiten krijg je hier niet blijkbaar, alleen vermoedens. Al zou er hier 1 persoon komen die het tegendeel kan bewijzen. Heb jij nog altijd meer bewijzen dat het wel werkt. Denk niet dat het je dan op andere gedachten kan brengen.
Als je zelf al zoveel bewijzen gevonden hebt dat het wel werkt. Heb je, neem ik aan, goed gezocht en was je eventueel bewijzen dat het niet zou werken ook wel zelf tegen gekomen. Of deze configuratie heeft gewoon nog niemand geprobeerd.

Draai de discussie om. Als je de mogelijkheid hebt, bouw je configuratie. Ga er mee aan de slag en laat je ervaringen weten. Leren we allemaal weer wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt dan ga ik deze bestellen.seasonic-s12ii-330.
Voor de koeler ga ik voor de zalman.
Wanneer ik het spul heb draaien dan schrijf ik dit nog wel even in het forum.

MVG
Jumpman schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:55:
[...]

Prima, hele stille voeding. Je kan met jou configuratie ook voor de 400 Watt (nog wel lager in principe) gaan, gebruik deze zelf ook.

Configuratie:

AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/8G 8GB (4x 2GB) DDR2
LG 16x52x GDR-8164RBB (Zwart)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Logitech Cordless Desktop EX 110
Microsoft Windows Vista Ultimate X64
toon volledige bericht

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 281917 op 01-12-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maarten74: ik moet niet overtuigd worden, mijn bestelling was zaterdag al gebeurd. Ik melde gewoon wat ik besteld had en voor wat het dient. Er zijn toen reacties gekomen dat het niet zou werken en ik heb mijn keuze verdedigd. Ik vond de vervelende toon juist dat men zonder ervaring of correcte redenen al meldde dat het niet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Phuncz schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:26:
http://www.computerbase.d...schnitt_vc1h264wiedergabe
Der Atom 330 hat genau wie der Atom 230 keine Chance, HD-Videos flüssig darzustellen. Der zweite Kern kann zwar die FPS-Werte leicht verbessern, weil das System mit beiläufigen Systemanwendungen besser zurechtkommt, doch bleibt die Wiedergabe auf ungenießbarem Niveau. Auch eine komplexere CPU wie der Sempron LE tut sich mit den meisten Inhalten sehr schwer, nur WMV HD (Step into Liquid) in 720p läuft flüssig. Erst der Athlon X2 kann die meisten Videos souverän decodieren, doch an H.264 (The Dark Knight) in 1080p beißt selbst dieser Prozessor sich die Zähne aus. Hier fehlt einfach eine GPU, die derartige Aufgaben
spielend meistern würde. Sowohl der GMA 950 als auch die Radeon 2100 sind hier keine Hilfe.
Nog een andere review:
http://www.xbitlabs.com/a...tom-vianano_10.html#sect0

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/intelatom-vianano/video-1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/intelatom-vianano/video-2.png
Well, looks like Intel Atom and VIA Nano are not fast enough to ensure quality playback of HD video content. However, I have to make a few clarifications to this uncompromising verdict. Nettop platforms only fail to cope with 1080p videos. 720p format is displayed perfectly fine with any CPU, even a single-core VIA Nano L2100 work just fine here, not to mention Atom 230. The CPU utilization graph below was taken on a system with Intel Atom 230 during H.264/AVC movie playback at 720p resolution:
Mijn conclusie, interessant voor 720p, maar niet voor 1080p. Als je dat laatste niet gaat gebruiken, nee dan maakt het niet uit. Maar ik vind dat een HTPC zeker 1080p moet aankunnen. Verder vind ik dat een mooie CPU als de Atom op dit moment nog te veel wordt afgeremd door de onzuinige chipset. Dat vind ik zonde.
Phuncz schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:19:
[...]
Dus volgens jou zou ik het niet moeten doen omdat een aantal mensen zonder enige ervaring met de Atom 330 ervan uitgaan dat het niet gaat, terwijl ik al zelf 4 effectieve bronnen heb genoemd die allen hetzelfde bevestigen ? Of wil je gewoon niet geloven dat een zuinige en goedkope dual core het aankan ?
[...]
Mijn HTPC met een eveneens zeer zuinige en goedkope (en volgens mij in ieder geval 1080p capabele) X2 3800 EE verbruikt slechts 43 Watt idle uit het stopcontact. Ik ben werkelijk reuze benieuwd wat die Atom van jou gaat gebruiken.

[ Voor 62% gewijzigd door psy op 01-12-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

40W idle, 45W load. Die reviews ga ik straks thuis bekijken, welke software zij gebruikt hebben want niet alle decoders en players doen het even efficient. Alvast bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Laatst online: 14-06 17:30
hoi, graag tips en suggesties :)

Ik wil een HTPC bouwen voor XBMC die vooral stil moet zijn.
XBMC loopt niet lekker met ATI dus daarom het volgende bedacht

Asus P5N7A-VM, Intel E8400, 2GB geheugen en een flash HD om op te starten
De Lian Li PC-C36A als behuizing

Hoe kom ik er achter wat de dikste CPU cooler is die hierin past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 22:54
Ik wil binnenkort ook een htpc samenstellen. Maar wat voor mij een van de belangrijkste elementen zal zijn, is het geluid van de geluidskaart.

Ik zoek een geluidskaart die natuurlijk perfect geluid kan weergeven, maar ook DTS-HD en Dolby Digital True HD kan weergeven. Zijn er behalve de Asus Xonar HDAV1.3 nog andere geluidskaarten die dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zij hebben toch iets fout gedaan blijkbaar:

The Dark Knight (1080p, 24 FPS):

AMD Athlon X2 4850e, 2,5 GHz, 2 Kerne, DDR2-625 --- 13,6 fps
Intel Atom 330, 1,6 GHz, 2 Kerne, DDR2-533 --- 12,1 fps

Dit lijkt toch behoorlijk erop dat het ding op een enkele core draait. Een 2.5GHz dual core Athlon X2 die geen 1080p aankan ?! Zelfs 720p zou niet vloeiend draaien op een dual-core Atom, terwijl dit een bekend feit is.
Als ik zelf bv. MPC neem, geen DXVA gebruik en het door MPC laat decoderen doet Cloverfield 1080p hier ook maar 16,7fps, 25% CPU belasting (1 van de 4 cores in gebruik). Gebruik ik VLC met ingebouwde decoding, dan is het volledig vloeiend met ongeveer 30% CPU belasting (multi core werkt). Met CoreAVC krijg ik dat resultaat ook, echter verspreid de load mooi gelijk over 4 cores.
Zij gebruiken ffdshow. Geen probleem op een snelle PC maar op tragere systemen is het niet altijd de beste keuze. Ik denk dat dat ook zal blijken bij een uitgebreidere test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

psy schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:53:
[...]
Maar ik vind dat een HTPC zeker 1080p moet aankunnen.
[...]
Ik wil me niet bemoeien met de discussie verder, maar daar wilde ik wel even op reageren. Zie jij het verschil tussen goed 720p en 1080p materiaal dan? Geloof dat jij ook een PZ80 heb, nou... op mijn 42" is er echt geen verschil te merken op 2 meter afstand. En ik heb 1:1 pixelmapping voor 1080p. Volgens mij moet je minimaal een 50" hebben wil je dat zien.

* Patriek download dan ook liever 720p op hoge bitrate dan 1080p

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 01-12-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe stellen jullie je brightness en contrast in van jullie TV? Gebruiken jullie bepaalde calibratietools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Laatst online: 14-06 17:30
Patriek schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:38:
[...]

Ik wil me niet bemoeien met de discussie verder, maar daar wilde ik wel even op reageren. Zie jij het verschil tussen goed 720p en 1080p materiaal dan? Geloof dat jij ook een PZ80 heb, nou... op mijn 42" is er echt geen verschil te merken op 2 meter afstand. En ik heb 1:1 pixelmapping voor 1080p. Volgens mij moet je minimaal een 50" hebben wil je dat zien.

Of je het ziet of niet... Het is toch handig als je HTPC het kan afspelen toch ?
Het zou jammer zijn als je 1080p moet laten liggen omdat het niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Phuncz schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:57:
[...]

Zij hebben toch iets fout gedaan blijkbaar:

The Dark Knight (1080p, 24 FPS):

AMD Athlon X2 4850e, 2,5 GHz, 2 Kerne, DDR2-625 --- 13,6 fps
Intel Atom 330, 1,6 GHz, 2 Kerne, DDR2-533 --- 12,1 fps

Dit lijkt toch behoorlijk erop dat het ding op een enkele core draait. Een 2.5GHz dual core Athlon X2 die geen 1080p aankan ?! Zelfs 720p zou niet vloeiend draaien op een dual-core Atom, terwijl dit een bekend feit is.
Als ik zelf bv. MPC neem, geen DXVA gebruik en het door MPC laat decoderen doet Cloverfield 1080p hier ook maar 16,7fps, 25% CPU belasting (1 van de 4 cores in gebruik). Gebruik ik VLC met ingebouwde decoding, dan is het volledig vloeiend met ongeveer 30% CPU belasting (multi core werkt). Met CoreAVC krijg ik dat resultaat ook, echter verspreid de load mooi gelijk over 4 cores.

[...]

Zij gebruiken ffdshow. Geen probleem op een snelle PC maar op tragere systemen is het niet altijd de beste keuze. Ik denk dat dat ook zal blijken bij een uitgebreidere test.
toon volledige bericht
Zij hebben het over " Hier fehlt einfach eine GPU, die derartige Aufgaben spielend meistern würde. Sowohl der GMA 950 als auch die Radeon 2100 sind hier keine Hilfe.". Oftewel de gebruikte GPU is gewoon ondermaats. Eigenlijk worden bij een Athlon X2 altijd betere GPU's gebruikt zoals de 3200, die hebben wel behoorlijk wat invloed. Die keus heb je echter nog niet bij de Atom (toch?) waardoor deze altijd helemaal zelf het werk moet doen. Het kleine verschil tussen de Atom en de X2 bewijst wel dat de Atom een zeer krachtige CPU is die zeker met een betere GPU echt een snelle rakker is. Dus daar moet ik je wel helemaal gelijk in geven...

CoreAVC is ook mijn keuze. Heb ffdshow ook geprobeerd maar dat liep niet goed. Beeldfouten en niet vloeiend. CoreAVC Prof -> geen enkel probleem. DXVA doe ik al helemaal niet meer aan (maar dan doet de GPU ook helemaal niks, al twijfel ik daar wel aan)
Patriek schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:38:
[...]

Ik heb nooit een direct vergelijk gedaan op mijn tv, vond ik niet zo heel zinvol. Maar puur theoretisch, een 1080p panel wil liefst een 1080p signaal. Ik kan natuurlijk wel 720p afspelen (ziet er prima uit) maar dan moet je HTPC toch weer upscalen. Ik denk dat 720p op een 720p toestel er beter uitziet dan op een 1080p toestel, dat maakt vergelijken eigenlijk onmogelijk.

Overigens heb je vaak geen keus, series bijvoorbeeld zijn altijd 720p, helaas. Nouja het boeit me verder ook niet kijk er even graag naar. Het verschil tussen SD en 720p is stukken groter dan 720p en 1080p.

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 02-12-2008 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 13:42

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ook ik ben druk bezig met het samenstellen van een nieuwe MCE.

De volgende set heb ik tot zover kunnen samenstellen:

1 AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box € 60,50
1 Apacer Card Reader APAE1011 16-in-1 Intern 3,5" USB OEM (zwart) € 11,00
1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA € 81,50
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 HyperX € 58,50
1 LG Blu-Ray Drive GGC-H20L 6x/2x Retail € 101,00
1 Nexus Powersupply NX-3500 350W Retail € 45,00
1 Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ € 93,00
1 SilverStone HTPC SST-GD02S No PSU (zilver) € 110,50

Ik zoek alleen nog de CPU cooler: Silverstone SST-NT01 v2.0. Deze past namelijk volgens de site van Silverstone in de kast. helaas kan ik die bijna nergens meer bestellen. Iemand een andere suggestie voor in de Silverstone SST-GD02S kast?

heeft er iemand nog tips / aanbevelingen voor het wijzigen van de hardware? Of is het setje zo goed??

Dit is t kastje waar t om gaat:
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/gd02-s.gif

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.