Dit is super!Anoniem: 241234 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:21:
Iedereen de gebruikt maakt van Window Vista Mediacenter icm. een Floppydtv/C of FireDTV/C.
Heeft het wel eens voor zijn of haar kiezen gehad. De transponderlijst, voor sommigen onder ons nooit problemen mee gehad en de ander krijgt het maar niet goed.
Nu heb ik een simpel tooltje gemaakt om NIT (Network Information Table) te scannen en deze automatisch in het register te laten zetten. Zodat iedereen voor zijn of haar gebied beschikt over de juiste transponders.
Wel maakt deze tool gebruik van de laatste 5.2.N drivers die te vinden is op de digital-everywhere website.
Hij is uiteraard alleen geschikt voor DVB/C
Hij ondersteund de volgende kabel maatschappijen;
Ziggo
Caiway
Rekam
Kabel Noord
Veendam
Krimpen aan den Ijssel
Edam-Volendam
Delta
Kabeltex
Hij is vrij simpel en iedereen moet ermee uit de voeten kunnen.
Laat even een reactie achter in dit topic aub.
Veel succes ermee![]()
Klik hier om hem te downloaden.
Anoniem: 211380
Waar zeg ik dat DXVA simpel is?? 't Is verre van simpel..Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Er is, lijkt me, juist een stuk meer kennis voor nodig om DXVA aan de praat te krijgen, terwijl één van de vele software decoders makkelijk geïnstalleerd is.
De Cyberlink decoder is redelijk, maar de kwalificatie van de decoder met het mooiste beeld zou ik ik hem niet geven. In ffdshow bijvoorbeeld is veel meer te doen aan postprocessing in het geval van softwaredecoding.
DXVA werkt nu al. Je stelling is te algemeen. Externe subtitle filters gaan inderdaad niet werken in combinatie met DXVA. Maar er is zeker nog een gerede kans dat bijvoorbeeld Mediaportal een ingebouwde viewer zoals MPC-HC krijgt. Dan heb ik het over MCE-achtige applicaties waar het grote probleem nu ligt. Gewone spelers zijn er nu al met als voorbeelden MPC-HC en KM player.
De problemen met DXVA ligt hem waarschijnlijk het meeste aan de L4.1 beperking die het onduidelijk maakte. Die is nu deels weg.
Allez, ttz ik kan het vrij gemakkelijk doen werken in mediaportal; maar dan heb ik geen ondertitels!! Hoe stom is dat??
OK, je kan een externe player zoals MPC-HT gebruiken, yeah DXVA, maar dan kan je weer je afstandsbediening niet gebruiken.. Zie je? t is altijd iets met die DXVA..
Gewoon goeie software decoder, en goeie CPU.. punt.
MSI is ook met een zeer interessant bordje uitgekomen, de Media Live DIV. Is gebaseerd op de mobiele versie van de 780G (nog zuiniger) en kan uitgerust worden met een 5-Channel x 100W Card waarop je rechtstreeks boxen en je woofer kan aansluiten.
SilentPCReview komt binnenkort met een review.
Maui is a fusion of AMD Live! Media Center software and AMD hardware that combine into a complete home theater PC platform. Maui features an Athlon X2 or Phenom series processor, an energy-efficient AMD M780G chipset (used normally for notebooks) motherboard, a special audio preamp aand a high quality PCIe multi-channel amplifier that eliminates the need for an external amplifier. Various HTPC combo packages with MSI and AMD products for DIY builders are offered at Newegg. A complete Maui HTPC system sample is in the SPCR lab right now. This PC contains a 65W energy-efficient Phenom 9350e quad-core, the ATI TV Wonder 650 Combo tuner/video card, and the MSI Live DIVA (MS-7411) motherboard that has D2's programmable audio chip onboard for up to 7.1 pre-amp or 5.1 amplified home-theater quality audio right out of the back of your HTPC, and the audio quality said to be is on par with $1,000+ A/V receivers.
Een mooie kast, LCD touchscreen en je kunt je receiver, kabel box en PC opruimen !
Maui is a fusion of AMD Live! Media Center software and AMD hardware that combine into a complete home theater PC platform. Maui features an Athlon X2 or Phenom series processor, an energy-efficient AMD M780G chipset (used normally for notebooks) motherboard, a special audio preamp aand a high quality PCIe multi-channel amplifier that eliminates the need for an external amplifier. Various HTPC combo packages with MSI and AMD products for DIY builders are offered at Newegg. A complete Maui HTPC system sample is in the SPCR lab right now. This PC contains a 65W energy-efficient Phenom 9350e quad-core, the ATI TV Wonder 650 Combo tuner/video card, and the MSI Live DIVA (MS-7411) motherboard that has D2's programmable audio chip onboard for up to 7.1 pre-amp or 5.1 amplified home-theater quality audio right out of the back of your HTPC, and the audio quality said to be is on par with $1,000+ A/V receivers.
Een mooie kast, LCD touchscreen en je kunt je receiver, kabel box en PC opruimen !

[ Voor 49% gewijzigd door jschoorl2 op 19-11-2008 20:26 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
ff offtopic, maar heeft er toevallig iemand in Gent of omstreken Ieper de Antec Fusion Remote Black als case staan (of een winkel die het werkend staan heeft).
Ik zou graag zelf zien of de kritieken terecht zijn van de lcd en remote
x0rcist schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:30:
[...]
Met dat "probleem" zat ik dus ook.. heb nu een squeezebox erbij die dit gat meer dan prima opvult (muziek komt vanaf de NAS)! kost minder dan een htpc kast met lcd scherm en het heeft zelfs een hoge W.A.F.
BTW hulde voor de topic starter! erg netjes en overzichtelijk.. misschien nog iets vertellen over het OS 32bit vs 64bit XP vs Vista? en een link naar een codec guide is ook wel handig voor de nieuwe mensen onder ons.. bv de codec guide van goose?
neem aan dat upscaling\evr\wmr\tearing te ver gaat voor het starttopic...
Grappig. Precies hetzelfde idee als ik had. Heb een zuinige QNAP T109 + logitech squeezebox boom erbij gezet. Gelijk centrale datalokalisatie (met 3 PC's wel zo handig). Zo 2 vliegen in 1 klap
Vostro1000 en Dimension9150
Same here, maar dan met Synology
ondersteunen ook officieel en makkelijk de squeezecenter.
Ik gebruik 'm ook als downloadstation, maar dan zit je wel mooi te wachten bij HD films in RAR met je 20MB/s transfer.
Ik gebruik 'm ook als downloadstation, maar dan zit je wel mooi te wachten bij HD films in RAR met je 20MB/s transfer.
[ Voor 39% gewijzigd door Patriek op 20-11-2008 00:36 ]
Anoniem: 127204
Ik begrijp nu niet helemaal hoe je je boxen direct aansluit op die 5.1 kaart... Er zit aan de achterkant wel een zwart blokje, maar moeten hier dan alle draadjes in van de boxen? Lijkt me een beetje krap.jschoorl2 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:22:
MSI is ook met een zeer interessant bordje uitgekomen, de Media Live DIV. Is gebaseerd op de mobiele versie van de 780G (nog zuiniger) en kan uitgerust worden met een 5-Channel x 100W Card waarop je rechtstreeks boxen en je woofer kan aansluiten.
[afbeelding]
Een iets grotere afbeelding:Anoniem: 127204 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:40:
[...]
Ik begrijp nu niet helemaal hoe je je boxen direct aansluit op die 5.1 kaart... Er zit aan de achterkant wel een zwart blokje, maar moeten hier dan alle draadjes in van de boxen? Lijkt me een beetje krap.

Zo te zien moet inderdaad alle kabeltjes daarin ja... (maar weet dat niet zeker)
Edit:
Ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen...

Al had ik hem zelf liever in het zwart gehad...

Wat ik niet bij de specificaties heb kunnen vinden, is of het HDMI 1.3x ondersteund.
Wat ik hier lees, is dat er dus wel HDMI audio out erop zit...
Ik heb hier overigens een review gevonden
[ Voor 45% gewijzigd door iMars op 20-11-2008 13:08 ]
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. MSI heeft al langer de MSI Media Live. (de kast(barebone, zie TS))
Dat mobotje (Media Live DIVA) is wel vernieuwend. overigens gaan die kaarten ook niet in dat kastje passen. i.v.m. raiser
[ Voor 3% gewijzigd door Subpy op 20-11-2008 13:30 ]
sorry, je hebt gelijk (ik wist niet van het bestaan af namelijkSubpy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:28:
[...]
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. MSI heeft al langer de MSI Media Live. (de kast(barebone, zie TS))
Dat mobotje (Media Live DIVA) is wel vernieuwend. overigens gaan die kaarten ook niet in dat kastje passen. i.v.m. raiser
Maar om toch nog even te reageren op de connector... zie hier een nog betere afbeelding:

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 20-11-2008 13:56 ]
Jup, heb ik...Megamind schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:28:
Zijn er mensen die met MythTV werken en dan een centrale server hebben?
Ik wil dit wil gaan aanleggen, maar ik zit nog te twijfelen om extenders te kopen of zelf media centers te maken.
de centrale server is op dit moment nog wel de gecombineerde frontend/backend machine op m'n slaapkamer, maar in de woonkamer staat ook een frontend only mythtv machine. De TV-kaarten verhuis ik nog naar mijn server toe, en dat wordt die voor wat mythtv betreft, backend only, en de machine op m'n slaapkamer frontend only.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Zo heb de spullen besteld. Zelfs al ontvangen, ga van 't weekend aan de klus. Het is het volgende geworden:
Ik wil media portal gaan draaien, moet ik nog met dingen rekening houden. Ga iig vista x64 ultimate SP1 installeren. Wil graag de x264/vc1 dxva codec van mpc HC gebruiken in media portal, gebruikt media portal gewoon media player 11? omdat dat een vereiste is voor de install. En kan ik dan bv met radlight filter manager de codec van mpc HC instellen als preferred? Is die x264/vc1 codec van mpc HC ook x64 compatible?
Antec Veris Media Fusion Remote EU |
DVDRW GGC-H20L Bluray drive |
2x PQI 2GB 800 PQI CL5.0 |
Hauppauge WinTV HVR1100 |
AMD Athlon 64 X2 5600+ 65Watt Socket-AM2 tray |
Western Digital Caviar GP 1000GB |
Scythe Ninja mini (SCMNJ-1000) |
LC-Power Silent Giant LC6420GP Green Power 420W ATX 2.0 |
Arctic Silver 3,5 gram |
ASUS M3N78-EM (GeForce 8300, DDR2) |
Logitech Harmony one |
Ik wil media portal gaan draaien, moet ik nog met dingen rekening houden. Ga iig vista x64 ultimate SP1 installeren. Wil graag de x264/vc1 dxva codec van mpc HC gebruiken in media portal, gebruikt media portal gewoon media player 11? omdat dat een vereiste is voor de install. En kan ik dan bv met radlight filter manager de codec van mpc HC instellen als preferred? Is die x264/vc1 codec van mpc HC ook x64 compatible?
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
@Darkviper, zorg dat je wel de 32bits (x86) codecs gebruikt wanneer je Vista 64 gebruikt, aangezien MediaPortal ook 32Bits is en de 64Bits codecs niet kan gebruiken.
Weet je dit zeker? in de deploytool kun je aangeven of je een x86 versie of x64 wil downloaden zie:AT-Sheriff schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:22:
@Darkviper, zorg dat je wel de 32bits (x86) codecs gebruikt wanneer je Vista 64 gebruikt, aangezien MediaPortal ook 32Bits is en de 64Bits codecs niet kan gebruiken.

Waar heeft dit dan betrekking op? gaat hier om media portal RC4
Hmmm....
Ik denk dat ik maar eens een fresh install moet gaan doen want ik ken dit screen niet eens. Bedankt voor de eye opener! Ik ga het straks eens proberen!
PS: Waar haal jij RC4 al vandaan?!
Ik denk dat ik maar eens een fresh install moet gaan doen want ik ken dit screen niet eens. Bedankt voor de eye opener! Ik ga het straks eens proberen!
[ Voor 10% gewijzigd door Lakota op 20-11-2008 16:38 ]
Zie http://www.team-mediaport...diaPortalTools/DeployToolAT-Sheriff schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:38:
Hmmm....
op t volgende plaatje:

Hier zie je dat RC4 is gedownload, nou zou dit alleen een showcase plaatje kunnen zijn, dat in t echt RC3 wordt gedownload, maar er staat daar RC4! Die deploytool zou in elke installer moeten zitten. Vraag is dan ook echt of hij RC4 download
[ Voor 6% gewijzigd door DARKviper123 op 20-11-2008 16:47 ]
Ik denk dat het inderdaad een soort mock-up is want RC4 is nog niet uit, al zal het niet lang meer duren. Ik dacht even dat ik wat gemist had...
Maar met vorige installaties was het wel van belang om het 32 / 64 bits in de gaten te houden. Toen was Mediaportal nog volledig 32Bits.
Maar met vorige installaties was het wel van belang om het 32 / 64 bits in de gaten te houden. Toen was Mediaportal nog volledig 32Bits.
Anoniem: 252897
ik heb de antec fusion black, woon in maldegem tussen eeklo en bruggePromy schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:35:
ff offtopic, maar heeft er toevallig iemand in Gent of omstreken Ieper de Antec Fusion Remote Black als case staan (of een winkel die het werkend staan heeft).
Bij hothardware is een aardige video spotlight te zien wat het bordje kan. Ze hebben ook een zeer interessante passieve CPU koeler (Noiselimit Silent Flux Media Cooler) in het voorbeeld. Aanrader ! En ja het is dus niet dezelfde als MSI Live (al zullen ongetwijfeld toekomstige MSI Live's met dit bordje worden uitgerust.)Subpy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:28:
[...]
Als ze er ook nog in zouden slagen een 64GB SSD te integreren op het bord ben je klaar. Alle overige legacy hebben ze er al afgesloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door jschoorl2 op 20-11-2008 20:32 ]
Een héél mooi 780G bordje!jschoorl2 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:22:
[afbeelding]
Maar noway dat daar 5 x 100 Watt uit gaat komen. Waar haalt die zijn power vandaan???
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Whitepapers op d2audio.com. Op AVS forum veel gebruikers die zeer tevreden zijn en er zijn er zelf die hun receiver de deur uit hebben gedaan. Vooral de post op AVS van Java Jack zijn interessant. Hij is een designer van het bord.psy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:56:
[...]
Een héél mooi 780G bordje!
Maar noway dat daar 5 x 100 Watt uit gaat komen. Waar haalt die zijn power vandaan???
SNR on the Pre amp is 112dB or higher. This is Measured performance, not white paper spec. I don't think there are other motherboard solutions that can do that. Last review I saw of the Xonar cards spec'd 118dB SNR but only measured 90dB. THD+N on that same 7.1 pre amp card is 0.01%. Again, don't know of any other solutions with that level of audio.
Nou ja 100 Watt zal ook wel 'marketing' zijn (PMPO enzo), maar er wordt een klasse D (volledig digitale) versterker gemaakt en die kunnen heel klein zijn en toch veel vermogen geven. Zijn bijv. veel efficiënter can andere klasses.psy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:56:
[...]
Een héél mooi 780G bordje!
Zie oa hier
Nu staat er een voorstel voor de Best Buy van November:
Rafe in "[BBG] Special: htpc november 2008"
Zou je met:
1 Intel Core 2 Duo E5200
1 MSI P7NGM Digital
echt lekker soepel 1920*1080, 24p108P af kunnen spelen.
Of is het een klein stapje voorwaarts vergeleken met de 780G chipset van AMD.
Uit de reviews blijkt wel dat het goed presteert maar echte user reviews kan ik nog niet vinden.
Zou je met:
1 Intel Core 2 Duo E5200
1 MSI P7NGM Digital
Uit de reviews blijkt wel dat het goed presteert maar echte user reviews kan ik nog niet vinden.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Ik ben alweer een tijdje bezig om een vervanging van mijn Shuttle XPC mediacenter samen te stellen, vooral omdat ik toch graag mkv's op 1080p wil afspelen en mijn Pentium 4 i.c.m. een Ati X300 bordje dit niet echt meer trekt.
Ik vind het erg belangrijk dat mijn systeem erg stil is. Daarnaast vind ik de gebruikelijke kasten die op dit forum langskomen aan de grote kant. Vandaar dat ik een alternatief systeempje overweeg:
Hauppauge WinTV-HVR-1700 Media Center Kit € 69,- € 69,-
Intel Core 2 Duo E5200 € 72,- € 72,-
Intel DG45FC € 116,03 € 116,03
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 37,88 € 37,88
Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter € 42,50 € 42,50
Nexus PSB-1000 DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000 € 35,50 € 35,50
Nexus Psile 10A (m-ITX, Geen PSU, Zilver) € 185,50 € 185,50
Scythe Ninja Mini € 28,- € 28,-
Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB € 91,- € 91,-
Nu zijn er wel een aantal zaken die ik me afvraag:
- doordat er in de Psile geen standaardvoeding past heb ik gezocht naar een alternatief. De FSP 150 heeft echter maar 150W aan vermogen. Gaat deze pc (met op USB de volgende apparaten aangesloten: draadloos toetsenbord, Microsoft IR ontvanger, WiFi adapter en zo nu en dan een externe hardeschijf / usb-stick) werken met 150W aan vermogen?
- Past de Ninja Mini in de kast en is dit voldoende om de processor te koelen (of moet ik voor een Shuriken gaan)?
-Uiteraard zijn aanvullende op en aanmerkingen van harte welkom.
Ik vind het erg belangrijk dat mijn systeem erg stil is. Daarnaast vind ik de gebruikelijke kasten die op dit forum langskomen aan de grote kant. Vandaar dat ik een alternatief systeempje overweeg:
- doordat er in de Psile geen standaardvoeding past heb ik gezocht naar een alternatief. De FSP 150 heeft echter maar 150W aan vermogen. Gaat deze pc (met op USB de volgende apparaten aangesloten: draadloos toetsenbord, Microsoft IR ontvanger, WiFi adapter en zo nu en dan een externe hardeschijf / usb-stick) werken met 150W aan vermogen?
- Past de Ninja Mini in de kast en is dit voldoende om de processor te koelen (of moet ik voor een Shuriken gaan)?
Anoniem: 276927
Moet per se Intel zijn??jswinkels schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:49:
Ik ben alweer een tijdje bezig om een vervanging van mijn Shuttle XPC mediacenter samen te stellen, vooral omdat ik toch graag mkv's op 1080p wil afspelen en mijn Pentium 4 i.c.m. een Ati X300 bordje dit niet echt meer trekt.
Waarom geen nVidia 730i bordje?jswinkels schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:49:
Welke revision van de GigaByte GA-MA78GM-S2H wordt er op dit moment in NL verkocht?
Ik zie dat ze al bij Rev 2.0 zijn, wordt deze ook al verkocht?
Ik zie dat ze al bij Rev 2.0 zijn, wordt deze ook al verkocht?
Erg knap. Ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten. Op newegg stond het moederbord voor 170 dollar, zonder deze kaart. Dat is toch best wat.jschoorl2 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:28:
[...]
Whitepapers op d2audio.com. Op AVS forum veel gebruikers die zeer tevreden zijn en er zijn er zelf die hun receiver de deur uit hebben gedaan. Vooral de post op AVS van Java Jack zijn interessant. Hij is een designer van het bord.
SNR on the Pre amp is 112dB or higher. This is Measured performance, not white paper spec. I don't think there are other motherboard solutions that can do that. Last review I saw of the Xonar cards spec'd 118dB SNR but only measured 90dB. THD+N on that same 7.1 pre amp card is 0.01%. Again, don't know of any other solutions with that level of audio.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Wellicht omdat er in de Psile alleen maar een miniITX moederbordje past?
Voor die Psile: kijk eens naar de miniITX boardjes obv de 780G chip. Dan heb je een beter grafische CPU.
Jetway NC81-LF
Albatron KI780G
J&W MINIX™ 780G-SP128MB
(helaas geen van allen met onboard firewire, alhoewel dat voor jou geen bezwaar lijkt.........)
Voor wat het inbouwen van een Scythe mini ninja in een Psile: lijkt te kunnen mits je de verchroomde 'sier doppen' verwijderd:
I built a SFF computer with a Nexus Psile case and J&W mini ITX 780g. Thought I'd share the experience...........
..........I replaced the stock AMD CPU with Scythe Ninja mini. It's justly slightly too tall so I removed the top caps which are held on by glue and had to dremmel a few mm off the top copper pieces and fits fine. The case fan acts like a CPU fan since it is so close
[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 22-11-2008 13:27 ]
Weet iemand hoe je ondertitels (SRT) werkend krijgt in MPC-HC met VMR9 + "Direct3D Full Screen (remove tearing)"?
Of is dat niet mogelijk?
Of andere tips om tearing weg te krijgen?
Of is dat niet mogelijk?
Of andere tips om tearing weg te krijgen?
Dit is inderdaad een veel betere optie. Die Jetway heeft zelfs nog eeen ouderwetse PCI kaart, dan hoef ik ook geen nieuwe tv-kaart aan te schaffen. Heb je nog een linkje naar die quote over het bouwen van een mediacenter i.c.m. de Psile?kaajee schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:15:
[...]
Wellicht omdat er in de Psile alleen maar een miniITX moederbordje past?
Voor die Psile: kijk eens naar de miniITX boardjes obv de 780G chip. Dan heb je een beter grafische CPU.
Jetway NC81-LF
Albatron KI780G
J&W MINIX™ 780G-SP128MB
(helaas geen van allen met onboard firewire, alhoewel dat voor jou geen bezwaar lijkt.........)
Voor wat het inbouwen van een Scythe mini ninja in een Psile: lijkt te kunnen mits je de verchtoomde 'sier doppen' verwijderd:
[...]
Verder ben ik nog wel benieuwd of mensen ervaring hebben met de powersupply. (Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter)
Ziet er erg goed uit deze tool, alleen als ik hem scan dan zijn alle kanalen nog steeds niet op volgorde ik zit in Hoofddorp bij Ziggo.Anoniem: 241234 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:21:
Iedereen de gebruikt maakt van Window Vista Mediacenter icm. een Floppydtv/C of FireDTV/C.
Heeft het wel eens voor zijn of haar kiezen gehad. De transponderlijst, voor sommigen onder ons nooit problemen mee gehad en de ander krijgt het maar niet goed.
Nu heb ik een simpel tooltje gemaakt om NIT (Network Information Table) te scannen en deze automatisch in het register te laten zetten. Zodat iedereen voor zijn of haar gebied beschikt over de juiste transponders.
Wel maakt deze tool gebruik van de laatste 5.2.N drivers die te vinden is op de digital-everywhere website.
Hij is uiteraard alleen geschikt voor DVB/C
Hij ondersteund de volgende kabel maatschappijen;
Ziggo
Caiway
Rekam
Kabel Noord
Veendam
Krimpen aan den Ijssel
Edam-Volendam
Delta
Kabeltex
Hij is vrij simpel en iedereen moet ermee uit de voeten kunnen.
Laat even een reactie achter in dit topic aub.
Veel succes ermee![]()
Klik hier om hem te downloaden.
De MSI Media Live DIVA 5.1 AM2+/AM2 AMD 780M HDMI Micro ATX AMD Motherboard - Retail is $189 bij NewEgg (dat is dus inclusief de 5.1 Amp kaart).psy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:04:
[...]
Erg knap. Ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten. Op newegg stond het moederbord voor 170 dollar, zonder deze kaart. Dat is toch best wat.
De versie met 7.1 Pre Amp kost bij Amazon, $176.89
Staat in deze post, deze passage staat op 2e pagina van een zeker "gtquan"jswinkels schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 08:13:
[...]
Dit is inderdaad een veel betere optie. Die Jetway heeft zelfs nog eeen ouderwetse PCI kaart, dan hoef ik ook geen nieuwe tv-kaart aan te schaffen. Heb je nog een linkje naar die quote over het bouwen van een mediacenter i.c.m. de Psile?
.......
Tijdje terug ben ik begonnen met het bouwen van een MediaCenter.
Eerste instantie ging alles niet echt vanzelf, geheugen doa, moederbord doa..
Nu alles weer terug en getest en draait het als een zonnetje.
Ben nu alleen aan het stoeien met codecs ik heb de volgende codecs in genoemde volgorde geinstalleerd:
- Haali
- FFdshow
- PowerDVD 8
- MediaPlayer Clasic
Bij FFdshow heb ik H.264, MPEG1 en MPEG2 uitgeschakeld. Als ik nu een .MKV afspeel (Planet Earth in dit gaval) in Windows Media Player 11, dan heb ik geen beeld (wel geluid). Speel ik dat zelfde bestand af in MediaPlayer Classic dan werkt het gewoon normaal.
Zowel WMP11 als MPC geven aan dat ze de Cyberlink H.264/AVC decoder (PDVD8) gebruiken.
Doordat WMP11 het niet afspeel heb ik ook bij die .MVK bestanden geen beeld in Windows Media Center.
Als ik in FFdshow de H.264 terug zet op de standaard instelling dat krijg ik wel beeld, maar dan doet FFdshow de Decoding en heb ik geen hardware versnelling..
Iemand misschien een tip hoe ik toch beeld krijg in WMP11?
Mijn setup is trouwens:
Antec Fusion Remote (Zwart)
Gigabyte GA-G45M-DS2M
E4500 @ 2.93 Ghz (tijdelijk tot de E8400)
2GB Geil DDR2-800 Kit (4-4-4-12)
Samsung HD501LJ (500GB)
Hauppauge WinTV PVR-350
Nu alles weer terug en getest en draait het als een zonnetje.
Ben nu alleen aan het stoeien met codecs ik heb de volgende codecs in genoemde volgorde geinstalleerd:
- Haali
- FFdshow
- PowerDVD 8
- MediaPlayer Clasic
Bij FFdshow heb ik H.264, MPEG1 en MPEG2 uitgeschakeld. Als ik nu een .MKV afspeel (Planet Earth in dit gaval) in Windows Media Player 11, dan heb ik geen beeld (wel geluid). Speel ik dat zelfde bestand af in MediaPlayer Classic dan werkt het gewoon normaal.
Zowel WMP11 als MPC geven aan dat ze de Cyberlink H.264/AVC decoder (PDVD8) gebruiken.
Doordat WMP11 het niet afspeel heb ik ook bij die .MVK bestanden geen beeld in Windows Media Center.
Als ik in FFdshow de H.264 terug zet op de standaard instelling dat krijg ik wel beeld, maar dan doet FFdshow de Decoding en heb ik geen hardware versnelling..
Mijn setup is trouwens:
Gigabyte GA-G45M-DS2M
Samsung HD501LJ (500GB)
Hauppauge WinTV PVR-350
Heeft iemand hier ervaring met de combinatie Mediacenter (XP) en Squeezecenter?
Ik heb hier zelf een HTPC staan (gebaseerd op het bekende 780G-bordje van Asus) en voor mijn gevoel vind ik dat ik hem toch te weinig gebruik. Af en toe heb ik eens een filmpje op de HD, ik bekijk zo nu en dan een aflevering van Southpark en ik neem eens wat op. TV kijken zelf doe ik gewoon met die (overigens gloeiend hete) UPC-doos. Met aan- uitzetten van de HTPC werkt één en ander niet allemaal zo praktisch dus.
Nu heb ik ook een Synology NAS (type 106) en ik zit er aan te denken om die te verkopen en de functies daarvan (fileserver en muziekserver) ook door de HTPC te laten overnemen. Dat scheelt weer een kastje ook. Maar dan moet er dus wel een versie van Squeezecenter zonder problemen op kunnen werken
Ik heb hier zelf een HTPC staan (gebaseerd op het bekende 780G-bordje van Asus) en voor mijn gevoel vind ik dat ik hem toch te weinig gebruik. Af en toe heb ik eens een filmpje op de HD, ik bekijk zo nu en dan een aflevering van Southpark en ik neem eens wat op. TV kijken zelf doe ik gewoon met die (overigens gloeiend hete) UPC-doos. Met aan- uitzetten van de HTPC werkt één en ander niet allemaal zo praktisch dus.
Nu heb ik ook een Synology NAS (type 106) en ik zit er aan te denken om die te verkopen en de functies daarvan (fileserver en muziekserver) ook door de HTPC te laten overnemen. Dat scheelt weer een kastje ook. Maar dan moet er dus wel een versie van Squeezecenter zonder problemen op kunnen werken
Waarom zou dat niet werken? Je HTPC is gewoon een computer en Squeezecenter is gewoon software dat draait op een computer.......
En anders: probeer het gewoon......baat het niet dan schaadt het ook niet........
En anders: probeer het gewoon......baat het niet dan schaadt het ook niet........
Ja. Vergeet hardware versnelling. Gooi Powerdvd eraf en gebruik CoreAVC Professional. Dan heb je geen enkel probleem. Die cpu trekt dat ook makkelijk.Sir_G-nius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:06:
Tijdje terug ben ik begonnen met het bouwen van een MediaCenter.
Nu alles weer terug en getest en draait het als een zonnetje.![]()
- Haali
- FFdshow
- PowerDVD 8
- MediaPlayer Clasic
Mijn setup is trouwens:
Gigabyte GA-G45M-DS2M
Samsung HD501LJ (500GB)
Hauppauge WinTV PVR-350
Mmm.. dat is niet echt het antwoord waar ik op gehoopt hadpsy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:53:
[...]
Ja. Vergeet hardware versnelling. Gooi Powerdvd eraf en gebruik CoreAVC Professional. Dan heb je geen enkel probleem. Die cpu trekt dat ook makkelijk.
Toch zal ik CoreAVC Professional installeren om iedergeval HD-films in MediaCenter te kunnen kijken.
Maar heb je misschien ook een verklaaring waarom het niet werkt met die hardware versnelling in Windows Media Player 11 en wel in MediaPlayer Clasic?
Omdat WMP11 standaard een andere decoder gebruikt (afaik). MPC-HC staat daarom juist bekend, omdat zijn standaard decoder goed overweg kan met DXVA. Volgens the_nv40_man kun je ook de decoder van MPC-HC werkend krijgen onder WMP11, maar ik weet niet hoe ^^Sir_G-nius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:52:
[...]
Maar heb je misschien ook een verklaaring waarom het niet werkt met die hardware versnelling in Windows Media Player 11 en wel in MediaPlayer Clasic?
[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 22-11-2008 19:51 ]
Ik heb momenteel de volgende dingen liggen om een HTPC mee te maken:
Jetway JNC62K
Athlon X2 5000+
Nog geen videokaart, alhoewel ik nog wel een Quadro 290 die geupgrade werd bij ons op de zaak.
Nu heb ik geen idee of die Quadro goed genoeg ervoor is om 1080p af te spelen.
Jetway JNC62K
Athlon X2 5000+
Nog geen videokaart, alhoewel ik nog wel een Quadro 290 die geupgrade werd bij ons op de zaak.
Nu heb ik geen idee of die Quadro goed genoeg ervoor is om 1080p af te spelen.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Gebruik zelf powerDVD in combinatie met MyMovies. MyMovies kan volgens mij ook omgaan met ffdshow.Werkt prima ook voor MKV.Sir_G-nius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:06:
Mijn setup is trouwens:
Gigabyte GA-G45M-DS2M
Samsung HD501LJ (500GB)
Hauppauge WinTV PVR-350
Hoop dat ik het topic niet te breed neem, toch een poging;
Draadloze invoerapparatuur is natuurlijk populair bij HTPC's, maar ik heb er zelf een aantal slechte ervaringen mee. En dan vooral op het gebied van draadloos bereik t.o.v. het geadverteerde. Ik wil graag mijn ervaringen delen en hoop wat tips te ontvangen van jullie.
Situatie: Ik lig op bed met 2 meter vrije ruimte tussen zender en ontvanger. Dit heb ik voor elkaar gekregen door 2m USB-verlengkabel te gebruiken van PC tot ontvanger. De ontvanger heb ik vastgeplakt aan de rand van het bureau dat pal voor het voeteneinde v/h bed staat.
Trust KB-2950 Mediacenter Keyboard incl trackball - geadverteerde bereik: tot 10 meter
In vergelijking tot mijn Logitech LX8 muis is de verbinding redelijk. Zo af en toe komt er iets niet aan, maar dit is nog steeds frustrerend bij het typen van teksten. En dit verwacht je niet met ~10m specificatie. Dit is wel een erg betaalbare oplossing en alles-in-1 (trackball bevalt overigens goed).
Logitech LX8 muis - geadverteerd bereik tot 8 meter
Ronduit slecht bereik. Cursor loopt vaak niet vloeind, muisklikken die niet, of half aankomen. Echt niet te doen. Hij wordt standaard geleverd met een usb-verlengkabel voor de ontvanger, dus niet puur gericht op laptopgebruikers (daar is de VX-serie voor). Maar hier stelt Logitech me echt mee teleur.
Logitech diNovo Edge toetsenbord incl. touchpad - geadverteerd bereik tot 10 meter
Perfect. Maar dat is ook wel te verwachten voor 150 euro. Mijn vermoeden is dat vooral Bluetooth het grote verschil maakt. Helaas ben ik linkshandig geboren en is dus het touchpad (rechts) niet ideaal voor me. Daarom wil ik er een muis naast (wat ik sowieso prettiger vind).
Mijn voorlopige conclusie; wil je meer dan enkel een filmpje aanklikken of een webadres invoeren, dan is de (forse) meerprijs van een bluetooth apparaat dat zeker waard.. En je kunt net zo goed niet naar de geadverteerde afstand kijken, want het zegt zo goed als niets.
Draadloze invoerapparatuur is natuurlijk populair bij HTPC's, maar ik heb er zelf een aantal slechte ervaringen mee. En dan vooral op het gebied van draadloos bereik t.o.v. het geadverteerde. Ik wil graag mijn ervaringen delen en hoop wat tips te ontvangen van jullie.
Situatie: Ik lig op bed met 2 meter vrije ruimte tussen zender en ontvanger. Dit heb ik voor elkaar gekregen door 2m USB-verlengkabel te gebruiken van PC tot ontvanger. De ontvanger heb ik vastgeplakt aan de rand van het bureau dat pal voor het voeteneinde v/h bed staat.
Trust KB-2950 Mediacenter Keyboard incl trackball - geadverteerde bereik: tot 10 meter
In vergelijking tot mijn Logitech LX8 muis is de verbinding redelijk. Zo af en toe komt er iets niet aan, maar dit is nog steeds frustrerend bij het typen van teksten. En dit verwacht je niet met ~10m specificatie. Dit is wel een erg betaalbare oplossing en alles-in-1 (trackball bevalt overigens goed).
Logitech LX8 muis - geadverteerd bereik tot 8 meter
Ronduit slecht bereik. Cursor loopt vaak niet vloeind, muisklikken die niet, of half aankomen. Echt niet te doen. Hij wordt standaard geleverd met een usb-verlengkabel voor de ontvanger, dus niet puur gericht op laptopgebruikers (daar is de VX-serie voor). Maar hier stelt Logitech me echt mee teleur.
Logitech diNovo Edge toetsenbord incl. touchpad - geadverteerd bereik tot 10 meter
Perfect. Maar dat is ook wel te verwachten voor 150 euro. Mijn vermoeden is dat vooral Bluetooth het grote verschil maakt. Helaas ben ik linkshandig geboren en is dus het touchpad (rechts) niet ideaal voor me. Daarom wil ik er een muis naast (wat ik sowieso prettiger vind).
Mijn voorlopige conclusie; wil je meer dan enkel een filmpje aanklikken of een webadres invoeren, dan is de (forse) meerprijs van een bluetooth apparaat dat zeker waard.. En je kunt net zo goed niet naar de geadverteerde afstand kijken, want het zegt zo goed als niets.
Anoniem: 14364
Iemand enig idee wanneer dit geweldige board in Nederland leverbaar is? Lijkt mij het ultieme HTPC board....jschoorl2 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:33:
[...]
De MSI Media Live DIVA 5.1 AM2+/AM2 AMD 780M HDMI Micro ATX AMD Motherboard - Retail is $189 bij NewEgg (dat is dus inclusief de 5.1 Amp kaart).
De versie met 7.1 Pre Amp kost bij Amazon, $176.89
Zo ultiem lijkt het me toch niet, ik heb zo de bedenkingen over de kwaliteit van dit geluid vergeleken een standalone reciever. Ook zal je een serieuze voeding in je HTPC moeten stoppen.
Ik weet dat deze vraag al 100.000 x gesteld is, en ik loop ook echt al een tijdje mee, maar! een AMD 5050e (45watt) proc, kan die zonder problemen (dus niet met dxva enz, en liefst ook niet coreavc als decoder, maar iets van ffdshow) 1080p content ook de birdscene aan?..
Ik weet dat de 4850e een erg populaire processor is, maar heb nu niet begrepen of deze ook de content gewoon goed kan afspelen zonder houtgrepen. Het idee is vista mce 32bit te gaan draaien. (krijg van de sint een origenAE H6 kast.. dus moet zelf nog wat spulletjes der bij kopen).
Ik weet dat de 4850e een erg populaire processor is, maar heb nu niet begrepen of deze ook de content gewoon goed kan afspelen zonder houtgrepen. Het idee is vista mce 32bit te gaan draaien. (krijg van de sint een origenAE H6 kast.. dus moet zelf nog wat spulletjes der bij kopen).
Samen met een maat van mij zijn we ons aan het orienteren voor een leuke HT set in z'n aankomende woonkamer. Na lang onderzoek zijn we zo'n beetje klaar met het eerste component, namelijk de tv. Dat wordt een HD ready plasma.
Nu volgt het geluid en de bron voor dvd's en HD bestanden. Dat zijn allebei weer totaal andere vlakken van onderzoek, en we beginnen dus weer bij nul.
Bron:
Aangezien ik hem aanraad een HTPC te gaan gebruiken vanwege het feit dat je hiermee naast dvd/HD ook gedownload spul heel makkelijk kunt afspelen, makkelijk muziek kunt afspelen en je eventueel zou kunnen internetten etc... ben ik me hierop aan het orienteren. In de BBG van november werd een HTPC samengesteld voor 688 euro. Ik vind dat om twee redenen teveel geld. Ten eerste is het budget niet toereikend en ten tweede heb ik jaren terug voor zo'n 500 euro een htpc voor mezelf samengesteld en die kan prima HD verwerken.
Vraag: dit kan toch wel goedkoper zonder in te leveren op de mogelijkheid tot het afspelen van HD?
Audio:
Hoe doen jullie HTPCérs dat met audio? Gebruiken jullie een aparte versterker. Dus de onboard geluidskaart via SPDIF aansluiten op een versterker en vervolgens het beeld via HDMI naar de TV?
Ik lees namelijk ook dat men AV receivers gebruikt met 1080p passthrough. Dan ga je dus zowel met beeld als geluid eerst naar je AV receiver en je AV receiver stuurt het beeld door naar de TV. Ik heb begrepen dat het voordeel hiervan is dat je AV receiver dan een sync toepast zodat je zeker weet dat je geluid en beeld gelijk loopt. Maar het lijkt me zo'n onzin, is zo'n AV receiver niet een enorme afbreuk aan de kwaliteit van het signaal dat uit je HTPC komt?
Nu volgt het geluid en de bron voor dvd's en HD bestanden. Dat zijn allebei weer totaal andere vlakken van onderzoek, en we beginnen dus weer bij nul.
Bron:
Aangezien ik hem aanraad een HTPC te gaan gebruiken vanwege het feit dat je hiermee naast dvd/HD ook gedownload spul heel makkelijk kunt afspelen, makkelijk muziek kunt afspelen en je eventueel zou kunnen internetten etc... ben ik me hierop aan het orienteren. In de BBG van november werd een HTPC samengesteld voor 688 euro. Ik vind dat om twee redenen teveel geld. Ten eerste is het budget niet toereikend en ten tweede heb ik jaren terug voor zo'n 500 euro een htpc voor mezelf samengesteld en die kan prima HD verwerken.
Vraag: dit kan toch wel goedkoper zonder in te leveren op de mogelijkheid tot het afspelen van HD?
Audio:
Hoe doen jullie HTPCérs dat met audio? Gebruiken jullie een aparte versterker. Dus de onboard geluidskaart via SPDIF aansluiten op een versterker en vervolgens het beeld via HDMI naar de TV?
Ik lees namelijk ook dat men AV receivers gebruikt met 1080p passthrough. Dan ga je dus zowel met beeld als geluid eerst naar je AV receiver en je AV receiver stuurt het beeld door naar de TV. Ik heb begrepen dat het voordeel hiervan is dat je AV receiver dan een sync toepast zodat je zeker weet dat je geluid en beeld gelijk loopt. Maar het lijkt me zo'n onzin, is zo'n AV receiver niet een enorme afbreuk aan de kwaliteit van het signaal dat uit je HTPC komt?
Is even wachten tot de officiele reviews (bv SilentPCreview, Anandtech) er natuurlijk zijn, maar enkele reacties van NewEgg:timofp schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:45:
Zo ultiem lijkt het me toch niet, ik heb zo de bedenkingen over de kwaliteit van dit geluid vergeleken een standalone reciever. Ook zal je een serieuze voeding in je HTPC moeten stoppen.
Pros: Sound quality better than my other digital amp (panny XR57) and a mid tier Denon receiver. Overclocking my BE-2400 to 2.8Ghz was extremely easy. Lots of outputs, the component out has been the best I've seen to date.
Cons: No PCI slots, No PS2 key/mouse connector. Can't use a video card with a large cooler as it interferes with the amp card in the next slot.
Other Thoughts: So far I'm loving this setup, it's one of the best machines I've built since beginning in this hobby 18 years ago. The sound integration in Vista works seamlessly and the picture on my RPTV via component is the best I've seen. HDMI into my projector isn't too bad either:)
Every time I boot this up I'm just amazed at the sound quality. As soon as the application comes out to allow routing from the inputs to the amp card I'll be ditching my receiver.
=====
Pros: Great sound equal to a high end receiver. Lots of video ports. Plays Blu-ray and hulu.com without a beat.
It sounds so good, I am going to buy another one.
Cons: I had to switch the RCA audio inputs and outputs to produce a second zone for my in ceiling speakers.
Other Thoughts: FYI, the subwoofer RCA output is tied to the d2audio channels, not the realtek channels. It slightly confused me since the subwoofer channel sits between the realtek inputs and outputs on the backplane.
=======
Pros: Very simple setup, took 2x 4gig sticks easily .
Sound is very Warm, Deep & full compared to my modified z5300 system .
Handles Blu & HD discs easily. simple HDMI connection & Bios posts with HDMI
Cons: mount bracket is a lil taller than the PC slot brace.
and there is a subwoofer thump at boot up.
But this does not take away any quality of the components.
Other Thoughts: This is great for a bedroom system to eliminate cables and confusion, (inwall setups)
Worlds 1st 5ch amp ahy!
Anoniem: 14364
Volgens de eerste indrukken is de geluidskwaliteit uitzonderlijk goed. En een serieuze voeding heb je m.i. altijd nodig :-)timofp schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:45:
Ik heb de mogelijkheid om een ASUS M2N (ATX) aan te schaffen voor 30 euro, of een ASUS M2A-MX (mATX) voor 28 euro (incl. verzendkosten). Laatstgenoemde heeft nog wel een AMD 690V chipset, maar waarschijnlijk niet geschikt voor een HTPC.
Nu ben ik van plan om een vrij simpele 'HTPC' te bouwen, en waarschijnlijk aan te sluiten op een 20" of hooguit 22" beeldscherm/LCD tv. Absurd hoge resoluties hoeven dus niet. Wat kan ik het beste doen? Gaan voor één van de twee genoemde moederborden (waarschijnlijk de mATX) en indien nodig een simpele videokaart erbij (HD3450 ofzo), of toch gaan voor een moederbord met 780G chipset? Qua prijs maakt het eigenlijk niks uit, want een HD3450 kost rond de 30 euro. Dus, 780G chipset, of een moederbord met HD3450 (of wellicht een alternatief)?
Nu ben ik van plan om een vrij simpele 'HTPC' te bouwen, en waarschijnlijk aan te sluiten op een 20" of hooguit 22" beeldscherm/LCD tv. Absurd hoge resoluties hoeven dus niet. Wat kan ik het beste doen? Gaan voor één van de twee genoemde moederborden (waarschijnlijk de mATX) en indien nodig een simpele videokaart erbij (HD3450 ofzo), of toch gaan voor een moederbord met 780G chipset? Qua prijs maakt het eigenlijk niks uit, want een HD3450 kost rond de 30 euro. Dus, 780G chipset, of een moederbord met HD3450 (of wellicht een alternatief)?
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Ik draai zelf met een m2n hdmi op een 37inch fullhd lcdtv en dit gaat tot en met 720p.
Daarna trek de Ati 1250 chipset het niet meer.
Ik denk dat het wel moet gaan met de mobo alleen.
Daarna trek de Ati 1250 chipset het niet meer.
Ik denk dat het wel moet gaan met de mobo alleen.
[ Voor 15% gewijzigd door Pepperana op 23-11-2008 20:05 ]
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Uit de diverse reviews die ik kan vinden blijkt dat de 730i chipset de nieuwe daddy van de HTPC's is. Vooral voor het vloeiend weergeven van 24hz moet je bij deze chip zijn.Pepperana schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:32:
Nu staat er een voorstel voor de Best Buy van November:
Zou je met:
1 Intel Core 2 Duo E5200
1 MSI P7NGM Digital
Ik twijfel ook nog qua processor want daar heb ik zo snel ook nog niets op kunnen vinden. Maar als je met een 4850e/780G genoeg power hebt moet het met een E5200 ook wel lukken, toch?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Nog even een opmerking m.b.t. de 5.1 AMP kaart welke bij de MSI 7411 wordt geleverd. Het moederbord komt met een DEA-3 chipset van D2Audio.com. Volgens een whitepaper:
Since most CE platforms ship with a modest power supply, upgrading these platforms to handle highpower
multi-channel amplifiers can create painful power supply issues. A 5-channel amplifier with a
200W peak power per channel can draw as much as 1000W peak from the typical 300W ATX power
supply. If such a high power were drawn from the supply in an uncontrolled way, the CPU voltages could
not be maintained at correct levels and the system would crash. Having a digital media platform crash
every time a loud sequence is played in a movie or game is obviously unacceptable. Fortunately,
D2Audio developed real-time power monitoring and management firmware that runs on the embedded
DAE-3 DSP to carefully monitor and control the power draw from the ATX power supply. With careful
supply loading and local power storage, the system is able to meet the 1000W peak amplifier demands
delivering outstanding audio, while also protecting the CPU operating voltages. This D2Audio patented
technology was originally developed for the DAE-1 powered XPC and motherboard implementations, and
has been fully implemented in the full line of DAE-3 powered Audio Add-In Cards.
Since most CE platforms ship with a modest power supply, upgrading these platforms to handle highpower
multi-channel amplifiers can create painful power supply issues. A 5-channel amplifier with a
200W peak power per channel can draw as much as 1000W peak from the typical 300W ATX power
supply. If such a high power were drawn from the supply in an uncontrolled way, the CPU voltages could
not be maintained at correct levels and the system would crash. Having a digital media platform crash
every time a loud sequence is played in a movie or game is obviously unacceptable. Fortunately,
D2Audio developed real-time power monitoring and management firmware that runs on the embedded
DAE-3 DSP to carefully monitor and control the power draw from the ATX power supply. With careful
supply loading and local power storage, the system is able to meet the 1000W peak amplifier demands
delivering outstanding audio, while also protecting the CPU operating voltages. This D2Audio patented
technology was originally developed for the DAE-1 powered XPC and motherboard implementations, and
has been fully implemented in the full line of DAE-3 powered Audio Add-In Cards.
Passthrough is handig ja. Volgens mij maakt het voor de beeldkwaliteit niet uit. Maar ik denk dat de meesten inclusief mezelf gewoon via SPDIF een aparte 5.1 receiver gebruiken. Ik merk trouwens helemaal geen vertraging in het geluid. Daar moet je niet te veel waarde aan hechten volgens mij.Tommy The Cat schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:17:
Samen met een maat van mij zijn we ons aan het orienteren voor een leuke HT set in z'n aankomende woonkamer. Na lang onderzoek zijn we zo'n beetje klaar met het eerste component, namelijk de tv. Dat wordt een HD ready plasma.
Bron:
Audio:
Anoniem: 256899
Baanbrekend werk van MSI met betrekking tot het aanbieden van een 5-channel versterker.
Dit is de toekomst. Ook Realtek levert nu al een versterker in hun Sound chipset. Dit zal wel
de bekende Realtek baggerkwaliteit zijn, maar toch. Dit alles is mogelijk door de D-amps
technologie (digitale versterkers). Zelf heb ik nog mijn twijfels over de kwaliteit van het
geluid van het MSI bordje, maar het is de eerste stap.
Zelf stuur ik het geluid via een optische kabel naar mijn Panasonic XR59 receiver. Dit is
ook een receiver met D-amps van Texas Instruments. Het geeft een geweldig geluid. Echt
ongelooflijk. De front speakers heb ik daarbij ook nog bi-amped aangesloten. De tweeters
krijgen dan een aparte versterker. Ik ben erg benieuwd naar het MSI geluid.
Dit is de toekomst. Ook Realtek levert nu al een versterker in hun Sound chipset. Dit zal wel
de bekende Realtek baggerkwaliteit zijn, maar toch. Dit alles is mogelijk door de D-amps
technologie (digitale versterkers). Zelf heb ik nog mijn twijfels over de kwaliteit van het
geluid van het MSI bordje, maar het is de eerste stap.
Zelf stuur ik het geluid via een optische kabel naar mijn Panasonic XR59 receiver. Dit is
ook een receiver met D-amps van Texas Instruments. Het geeft een geweldig geluid. Echt
ongelooflijk. De front speakers heb ik daarbij ook nog bi-amped aangesloten. De tweeters
krijgen dan een aparte versterker. Ik ben erg benieuwd naar het MSI geluid.
Ik wel, heb in de speler dan ook een delay ingesteld van 60ms.psy schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:35:
[...]
Ik merk trouwens helemaal geen vertraging in het geluid. Daar moet je niet te veel waarde aan hechten volgens mij.
Weet iemand overigens hoe ik het voor elkaar krijg dit alleen voor h.264 zo te hebben?
Zou evt. twee installs kunnen doen van MPC-HC en de .mkv extensie koppelen aan de aparte.
[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 24-11-2008 04:16 ]
Even denken.. In dit topic wordt geroepen de 4850e voldoende is om 1080p af te spelen.. Zou de amd 5050e (beetje het groote broertje) dan ook voldende zijn?Sa1 schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:14:
Ik weet dat deze vraag al 100.000 x gesteld is, en ik loop ook echt al een tijdje mee, maar! een AMD 5050e (45watt) proc, kan die zonder problemen (dus niet met dxva enz, en liefst ook niet coreavc als decoder, maar iets van ffdshow) 1080p content ook de birdscene aan?..

denk van wel...
Je gebruikt de onboard G45 chip neem ik aan? Dan kun je alleen bluray met hulp van DXVA afspelen. De Cyberlink decoder is sowieso waardeloos voor H264 bestanden anders dan orginele bluray bestanden. De decoder zit met alle GPU's nog vast aan de L4.1 limiet en kan ook niet zelf switchen tussen software en hardware mode. De MPC decoder is al wel behoorlijk ver ontwikkeld en daarmee kan met de juiste hardware bijna al het H264 materiaal met hulp van DXVA worden afgespeelt. Maar Intel weigert details vrij te geven over hoe DXVA op hun chips geïmplementeerd is. Vanaf hogere hand schijnen ze bang te zijn dat beveiligingen mbt HDCP etc dan gekraakt kunnen worden. Een paar engineers van Intel weten wel beter en zien er geen probleem in, maar worden tegengehouden door leidinggevenden.Sir_G-nius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:52:
[...]
Mmm.. dat is niet echt het antwoord waar ik op gehoopt had![]()
Toch zal ik CoreAVC Professional installeren om iedergeval HD-films in MediaCenter te kunnen kijken.
Voorlopig gaat de MPC decoder dus niet werken met Intel chips.
Hardware-versnelling (DXVA) werkte in beide gevallen niet waarschijnlijk. Misschien stond de render-mode bij de ene speler anders waardoor die wel output gaf. In ieder geval raad ik je aan MPC of MPC-HC te gaan gebruiken. Je kunt dan wel geen DXVA gebruiken, maar je hebt dan wel veel meer controle over de rendermode en de gebruikte filters.
De MPC decoder is als volgt ook in andere afspeelapplicaties te gebruiken:
- Download de standalone filters van MPC-HC hier. Momenteel down

- Register MPCVideoDec met bijvoorbeeld Radlight Filter Manager 1.6
- Stel de merit (voorkeur) hoog in om ervoor te zorgen dat die decoder voor alles wordt gekozen. Bijvoorbeeld met Radlight.
In programma's die automatisch, op basis van merits, de decoder kiezen wordt de MPC decoder dan gebruikt als het goed is (WMP, MCE). In programma's waar je zelf filters kunt kiezen/toevoegen kun je dat dan doen zoals dat met iedere directshowfilter kan. (MPC/Mediaportal)
Let wel op dat je geen andere filters tussen de MPC decoder en de output hebt zitten (bijvoorbeeld Direct VobSub). Die zorgen ervoor dat DXVA niet werkt. Zorg ook dat de player ingesteld staat op de juiste rendermode als je DXVA wil gebruiken. WMR9 Renderless voor XP en EVR Custom Press. voor Vista.
In het vorige topic kwam ik de volgende tekst tegen:
Is hier echt niets aan te doen? Ik "luister" namelijk graag televisie door de ingebouwde speakers van m'n tv, maar films hoor ik juist weer liever door m'n surround set. Ik ben nu bezig met het samenstellen van een HTPC, maar het lijkt me echt vreselijk elke keer een muis er bij te moeten pakken om te switchen van geluidskaart!Als je 'HDMI-audio' gebruikt, gebruik je een andere geluidskaart dan 'gewoon geluid' op je PC. En dus zul je altijd tussen die 2 geluidskaarten moeten switchen. Windows kan iet omgaan met 2 audio kaarten tegelijk. Enige wat je kan doen is met een soort hotkey (proggie oid) het switchen tussen geluidskaarten wat eenvoudiger te maken
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Wat denken we hier van ?
Intel maakt mobiele cpu's van 35W geschikt voor desktops
Geschikte processoren om in een HTPC te zetten ? TDP van 35w is toch een stukje lager dan het grote gross van de processoren die hier gebruikt worden.
Intel maakt mobiele cpu's van 35W geschikt voor desktops
Geschikte processoren om in een HTPC te zetten ? TDP van 35w is toch een stukje lager dan het grote gross van de processoren die hier gebruikt worden.
Smiling as the shit comes down...
XP gebruiken, die stuurt wel standaard tegelijkertijd via zowel de analoge als digitale output uit.............pimsaint schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:16:
In het vorige topic kwam ik de volgende tekst tegen:
[...]
Is hier echt niets aan te doen? Ik "luister" namelijk graag televisie door de ingebouwde speakers van m'n tv, maar films hoor ik juist weer liever door m'n surround set. Ik ben nu bezig met het samenstellen van een HTPC, maar het lijkt me echt vreselijk elke keer een muis er bij te moeten pakken om te switchen van geluidskaart!
over die merit's, moet je dan gewoon bij directshow filter bijv Enhanced Video Render selecteren en dan kiezen voor Merit_normal+1 om hem de voorkeur te geven? of moet je dat ook ergens anders instellen? en die EVR is dat dan alleen voor hd content of ook gewoon mpeg2 (live tv bijv in vista mce)The_nv40_man schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:25:
[...]
Je gebruikt de onboard G45 chip neem ik aan? Dan kun je alleen bluray met hulp van DXVA afspelen. De Cyberlink decoder is sowieso waardeloos voor H264 bestanden anders dan orginele bluray bestanden. De decoder zit met alle GPU's nog vast aan de L4.1 limiet en kan ook niet zelf switchen tussen software en hardware mode. De MPC decoder is al wel behoorlijk ver ontwikkeld en daarmee kan met de juiste hardware bijna al het H264 materiaal met hulp van DXVA worden afgespeelt. Maar Intel weigert details vrij te geven over hoe DXVA op hun chips geïmplementeerd is. Vanaf hogere hand schijnen ze bang te zijn dat beveiligingen mbt HDCP etc dan gekraakt kunnen worden. Een paar engineers van Intel weten wel beter en zien er geen probleem in, maar worden tegengehouden door leidinggevenden.
Voorlopig gaat de MPC decoder dus niet werken met Intel chips.
Hardware-versnelling (DXVA) werkte in beide gevallen niet waarschijnlijk. Misschien stond de render-mode bij de ene speler anders waardoor die wel output gaf. In ieder geval raad ik je aan MPC of MPC-HC te gaan gebruiken. Je kunt dan wel geen DXVA gebruiken, maar je hebt dan wel veel meer controle over de rendermode en de gebruikte filters.
De MPC decoder is als volgt ook in andere afspeelapplicaties te gebruiken:
- Download de standalone filters van MPC-HC hier. Momenteel down.
- Register MPCVideoDec met bijvoorbeeld Radlight Filter Manager 1.6
- Stel de merit (voorkeur) hoog in om ervoor te zorgen dat die decoder voor alles wordt gekozen. Bijvoorbeeld met Radlight.
In programma's die automatisch, op basis van merits, de decoder kiezen wordt de MPC decoder dan gebruikt als het goed is (WMP, MCE). In programma's waar je zelf filters kunt kiezen/toevoegen kun je dat dan doen zoals dat met iedere directshowfilter kan. (MPC/Mediaportal)
Let wel op dat je geen andere filters tussen de MPC decoder en de output hebt zitten (bijvoorbeeld Direct VobSub). Die zorgen ervoor dat DXVA niet werkt. Zorg ook dat de player ingesteld staat op de juiste rendermode als je DXVA wil gebruiken. WMR9 Renderless voor XP en EVR Custom Press. voor Vista.
In Radlight Filter Manager neem ik aan? Ja daarin kun je managen dat de filters die jij wil gebruiken op prefered staan en de rest op normal of lager. EVR is een rendering mode dus alhoewel het er wel bij staat heeft het geen zin om de merit daarvan te gaan instellen.Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:41:
[...]
over die merit's, moet je dan gewoon bij directshow filter bijv Enhanced Video Render selecteren en dan kiezen voor Merit_normal+1 om hem de voorkeur te geven? of moet je dat ook ergens anders instellen? en die EVR is dat dan alleen voor hd content of ook gewoon mpeg2 (live tv bijv in vista mce)
De renderfase is een losse fase in het proces van bestand naar output naar je scherm. Zolang de decoder die gebruikt wordt compatible is met EVR (oudere decoders als nVidia Purevideo decoder zijn daar niet helemaal compatible mee) kun je die renderingmode gebruiken.
Wat voor resolutie de content is maakt verder niet uit. Mpeg2 kan ook HD zijn. Dus enige vraag blijft is er voor de codering van de content die je hebt een decoder die werkt met EVR. Als het in ffdshow zit kan het in ieder geval al, want die is geheel compatible.
Okay, stel dat ik ffdshow wil gebruiken voor het afspelen van al mijn content, of het nou divx / xvid / mkv / ts / live tv whatever.. wat moet ik dan in radlight instellen om ffdshow de prio te geven en wat moet ik doen om gebruik te maken van EVR, of is dat dan weer alleen te gebruiken met bijv MPC HT en niet gewoon in media center
Zorg ervoor dat je bij de installatie alle formaten een vinkje hebt gegeven die met ffdshow wil decoden. Eventueel kun je dat ook nog wijzigen in de "video decoder configuration". Daar kun je onder "codecs" instellen welke formaten ffdshow mag decoden en welke niet. Ook kun je eventueel subtitles aanzetten zodat je geen Vobsub nodig hebt.Sa1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:35:
Okay, stel dat ik ffdshow wil gebruiken voor het afspelen van al mijn content, of het nou divx / xvid / mkv / ts / live tv whatever.. wat moet ik dan in radlight instellen om ffdshow de prio te geven en wat moet ik doen om gebruik te maken van EVR, of is dat dan weer alleen te gebruiken met bijv MPC HT en niet gewoon in media center
Meestal wordt ffdshow dan al gebruikt als eerste keuze dus test dat eerst even. Wordt ffdshow niet gebruikt ga dan in Radlight Filter Manager naar Directshow Filters en stel "ffdshow video decoder" in op prefered. In WMP en MCE heb je geen directe controle over dingen als de gebruikte renderingmode. Een van de redenen waarom ik liever MPC-HC en Mediaportal gebruik. Maar als je ffdshow werkende hebt onder WMP of MCE kun je als je wat afspeelt een icoontje zien van ffdshow rechtsonder in de taakbalk. Klik rechts op het rode icoontje van de video decoder van ffdshow. Je ziet dan bovenaan de lijst welke filters er allemaal actief zijn. Staat er bij "Enhanced Video Renderer" (EVR) dan zit je dus goed. Zo kun je ook meteen nagaan wat er verder gebruikt wordt en of dat naar je wens is.
Ik weet dat bij mij ffdshow voor alles anders dan mpeg2 gepakt wordt. Ik gebruik MCE al een tijd om op deze manier mijn mkv bestanden (720p meestal) af te spelen. Nu vraag ik me alleen af of het zin heeft heel veel moeite te gaan doen om via MPC HT in te gaan stekllen dat DXVA hardware versnelling gebruikt wordt. Ik kijk mijn films graag met ondertitels en heb begrepen dat dat niet gaat werken in combinatie met DXVA.
Werkt nu allemaal goed maar stabiel is mijn systeem niet helemaal. Over een tijdje hoop ik over te stappen op een nieuw systeem waar ik dan opneem via (anysee) digitenne.
Werkt nu allemaal goed maar stabiel is mijn systeem niet helemaal. Over een tijdje hoop ik over te stappen op een nieuw systeem waar ik dan opneem via (anysee) digitenne.
MPC-HC. En wat je dan zou willen gebruiken is alleen de decoder als standalone filter. Niet het programma zelf.Camiel schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:46:
Ik weet dat bij mij ffdshow voor alles anders dan mpeg2 gepakt wordt. Ik gebruik MCE al een tijd om op deze manier mijn mkv bestanden (720p meestal) af te spelen. Nu vraag ik me alleen af of het zin heeft heel veel moeite te gaan doen om via MPC HT in te gaan stekllen dat DXVA hardware versnelling gebruikt wordt. Ik kijk mijn films graag met ondertitels en heb begrepen dat dat niet gaat werken in combinatie met DXVA.
Ik zou het gewoon lekker zo laten. DXVA en subtitles kan wel, maar alleen dmv de subtitle viewers in MPC-HC/KM player etc. Vobsub en ffdshow subtitle viewer werken niet. Oftewel directshow subtitle viewers werken niet. Omdat MCE bijvoorbeeld geen eigen viewer heeft ben je juist aangewezen op die directshow filters. Dat is in het kort waarom ondertitels en DXVA tegelijk in MCE achtige applicaties vooralsnog niet mogelijk is. Tenzij de cpu dringend voor iets anders nodig is zal het de meeste users worst zijn of nou de cpu of gpu gebruikt wordt. Alleen bij notebooks heeft het theoretisch nog een klein voordeel op gebied van energiegebruik. Maar dat blijkt soms ook maar minimaal te zijn of zelfs negatief.
Je kunt je bij Microsoft aanmelden voor het beta programma voor MCE / Windows 7. Zie hiervoor Charlie Owens Blow (=programmamanager MCE). Je moet wel een account ook hebben voor TheGreenButton.com
Do you want to be considered for future Windows Media Center Developer Beta Programs?
The Media Center team periodically posts a hardware survey to Microsoft Connect in order to update their records of potential beta testers.
By completing the survey below, you will automatically been entered into a pool of potential testers we can select from. If you are chosen as a Media Center beta tester, we will follow-up with an email when a beta will be available.
Please take a moment to complete the following instructions to access this survey.
1. Go to http://connect.microsoft.com.
2. Please enter the following invitation code on the Connect main page, where it says “Were you invited to join Connect?”:
WMC-JM7K-RRM6
3. Complete Survey. On the question where it asks for your greenbutton.com screen name please enter 'SANDBOX: ' plus your user name at discuss.mediacentersandbox.com.
Do you want to be considered for future Windows Media Center Developer Beta Programs?
The Media Center team periodically posts a hardware survey to Microsoft Connect in order to update their records of potential beta testers.
By completing the survey below, you will automatically been entered into a pool of potential testers we can select from. If you are chosen as a Media Center beta tester, we will follow-up with an email when a beta will be available.
Please take a moment to complete the following instructions to access this survey.
1. Go to http://connect.microsoft.com.
2. Please enter the following invitation code on the Connect main page, where it says “Were you invited to join Connect?”:
WMC-JM7K-RRM6
3. Complete Survey. On the question where it asks for your greenbutton.com screen name please enter 'SANDBOX: ' plus your user name at discuss.mediacentersandbox.com.
Anoniem: 211380
Vraagje:
ik vermoed dat iedereen een dedicated htpc heeft, dus enkel voor multimedia apps in mediaportal. De meesten hebben daarbij XP of VISTA. De vraag komt nu:
"Installeren jullie windows updates of niet?"
Ik neig ze van niet te installeren, ze brengen eigenlijk niet veel bij tot het systeem.
ik vermoed dat iedereen een dedicated htpc heeft, dus enkel voor multimedia apps in mediaportal. De meesten hebben daarbij XP of VISTA. De vraag komt nu:
"Installeren jullie windows updates of niet?"
Ik neig ze van niet te installeren, ze brengen eigenlijk niet veel bij tot het systeem.
Waarom zou je ze niet installeren? Mijn HTPC is verbonden met het internet (zoals de meeste hun HTPC denk ik) en ik heb toch liever een HTPC die veilig is voor virussen, exploits,... niets is vervelender dan een film willen kijken en dit niet kunnen doen door een niet werkende HTPC. en nog maar te zwijgen van de vele die in hun HTPC een grote harde schijf hebben met hun volledige digitale multimedia collectie op.... (ok, je kan best toch een backup maken) maar ik hou mijn HTPC toch liever veilig.
BTW; ik heb ook een apparte bitdefender (antivirus) licentie voor mijn HTPC.
Anoniem: 261170
Nou ik heb in ieder geval besloten om de windows-updates op mijn dedicated HTPC niet meer automatisch snachts te laten uitvoeren. Vorige week is mijn HTPC namelijk 'vanwege een onverwachte fout' afgesloten en opnieuw opgestart na een windows update. Dat ik vervolgens ook geen beeld meer heb op mijn tv en alleen maar op het ingebouwde lcd-schermpje in de kast omdat windows besloten heeft om de schermen uit clone-mode te halen irriteerde mij mateloostimofp schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 01:32:
Waarom zou je ze niet installeren? Mijn HTPC is verbonden met het internet (zoals de meeste hun HTPC denk ik) en ik heb toch liever een HTPC die veilig is voor virussen, exploits,... niets is vervelender dan een film willen kijken en dit niet kunnen doen door een niet werkende HTPC. en nog maar te zwijgen van de vele die in hun HTPC een grote harde schijf hebben met hun volledige digitale multimedia collectie op.... (ok, je kan best toch een backup maken) maar ik hou mijn HTPC toch liever veilig.
Anoniem: 174910
Ik ben een HTPC aan het samenstellen en wil deze aansluiten op mijn nieuwe Marantz SR5003 HD receiver en 5.1 speakerset. De HTCP krijgt een blue-ray drive en uiteraard wil ik kunnen genieten van de HD audioformaten als DTS-HD e.d.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik eea moet aansluiten. Ik heb gekozen voor een GigaByte MA78GM-S2H moederbord met onboard audio en HDMI uitgang. Sluit ik de HTPC via HDMI aan op mijn receiver???
Wat is nu het nut van zo'n Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidskaart?? Deze wordt vaak genoemd als ultieme HTPC audio kaart Wat voor voordelen biedt deze tov de onboard audio???
Thanks!
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik eea moet aansluiten. Ik heb gekozen voor een GigaByte MA78GM-S2H moederbord met onboard audio en HDMI uitgang. Sluit ik de HTPC via HDMI aan op mijn receiver???
Wat is nu het nut van zo'n Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidskaart?? Deze wordt vaak genoemd als ultieme HTPC audio kaart Wat voor voordelen biedt deze tov de onboard audio???
Thanks!
heeft iemand ervaring met deze kast (GMC AVC-S7) icm een 780 board met een amd 4850e ?

omdat ik mijn dvb-c kaart niet meer gaat gebruiken wil ik naar een low profile kast.

omdat ik mijn dvb-c kaart niet meer gaat gebruiken wil ik naar een low profile kast.
[ Voor 3% gewijzigd door Qubitzz op 25-11-2008 13:12 ]
Beetje googlen zou zo alle antwoorden op je vragen kunnen geven.Anoniem: 174910 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:09:
Ik ben een HTPC aan het samenstellen en wil deze aansluiten op mijn nieuwe Marantz SR5003 HD receiver en 5.1 speakerset. De HTCP krijgt een blue-ray drive en uiteraard wil ik kunnen genieten van de HD audioformaten als DTS-HD e.d.
Thanks!
Je sluit em gewoon via hdmi aan op je receiver, alleen hij geeft dan alleen DTS en Dolby Digital door. Geen DTS-MA en DTS-HD etc
Je hebt 2 keuzes om dit alsnog te krijgen:
1) Koop een radeon HD4xxx kaartje, deze kunnen 7.1 LPCM via HDMI doorgeven, dus je krijgt dan gewoon DTS-HD, Dolby True HD etc maar er staat dan LPCM op je receiver en geen DTS-HD.
2) Koop een Asus Xonar HDAV1.3 kaart, deze sluit je via hdmi aan op je receiver en dan geeft ie ook DTS-HD etc door, maar dan ipv LPCM staat er gewoon netjes DTS-HD.
Verschil tussen deze twee opties? Ten eerste de prijs...zo een Xonar kaartje is ontzettend duur! Ten tweede, enige echte verschil is dat je alleen LPCM op je versterker hebt staan bij de Ati HD4xxx kaartjes en DTS-HD etc met de Xonar kaart. Verschil in geluidskwaliteit? Geen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Je kan ook voor de antec fusion micro remote gaan, ook low profile en zeer degelijk uitgevoerd! ben er zelf heel tevreden over..carpetburn schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:01:
heeft iemand ervaring met deze kast (GMC AVC-S7) icm een 780 board met een amd 4850e ?
[afbeelding]

idd ook wel een goede. Maar volgens mij is deze toch nog aan de dikke kant (ivm een normale optische speler) maar daarmee ook goedkoper.x0rcist schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:20:
[...]
Je kan ook voor de antec fusion micro remote gaan, ook low profile en zeer degelijk uitgevoerd! ben er zelf heel tevreden over..
[afbeelding]
Als vergelijking (is geen micro weet ik, maar is voor vergelijking)

[ Voor 22% gewijzigd door Qubitzz op 25-11-2008 13:30 ]
Thanks voor de uitleg. Ik ben echt al een paar dagen aan het googlen in de diverse forums en me een beetje aan het orienteren in de Audio, HD, HTPC etc. wereld maar iedere keer als ik denk dat ik het antwoord gevonden heb rijzen er weer nieuwe vragen :-).Rainesh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:10:
[...]
Beetje googlen zou zo alle antwoorden op je vragen kunnen geven.
Je sluit em gewoon via hdmi aan op je receiver, alleen hij geeft dan alleen DTS en Dolby Digital door. Geen DTS-MA en DTS-HD etc
Je hebt 2 keuzes om dit alsnog te krijgen:
1) Koop een radeon HD4xxx kaartje, deze kunnen 7.1 LPCM via HDMI doorgeven, dus je krijgt dan gewoon DTS-HD, Dolby True HD etc maar er staat dan LPCM op je receiver en geen DTS-HD.
2) Koop een Asus Xonar HDAV1.3 kaart, deze sluit je via hdmi aan op je receiver en dan geeft ie ook DTS-HD etc door, maar dan ipv LPCM staat er gewoon netjes DTS-HD.
Verschil tussen deze twee opties? Ten eerste de prijs...zo een Xonar kaartje is ontzettend duur! Ten tweede, enige echte verschil is dat je alleen LPCM op je versterker hebt staan bij de Ati HD4xxx kaartjes en DTS-HD etc met de Xonar kaart. Verschil in geluidskwaliteit? Geen.
Ik begin nu een beetje een beeld te krijgen van de mogelijkheden.
sorry
[ Voor 93% gewijzigd door kaajee op 25-11-2008 13:31 ]
Ik vraag me af of je in die kast wel gaat wegkomen met je koeling? ik heb nu een scythe shuriken in de micro en dat gaat net..carpetburn schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:28:
[...]
idd ook wel een goede. Maar volgens mij is deze toch nog aan de dikke kant (ivm een normale optische speler) maar daarmee ook goedkoper.
Als vergelijking (is geen micro weet ik, maar is voor vergelijking)
[afbeelding]
btw de afmetingen van de micro -> 12cm (H) x 39cm (W) x 41cm (D)
Amd Phenom in deze case icm met low profile cooler :

[ Voor 22% gewijzigd door Qubitzz op 25-11-2008 14:16 ]
Na veel zoeken wil ik de volgende HTPC gaan bestellen. Ik wil alles graag full HD dus inclusief HD audioformaten.
Case: Antec Fusion Remote
Mainboard: Gigabyte MA78GM-S2H (AMD 780G)
CPU: AMD Phenom X3 8450 (3x 2100 MHz)
CPU Cooler: Scythe Shuriken
RAM: Kingston Valueram 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)
PSU: Corsair CMPSU-400CX (400 Watt)
Sound: Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe
DVD/BR: LG GGC-H20LRB Blu-ray combo (6 speed)
Harddisk: Western Digital Caviar Green WD10EACS (1.000 GB)
Ik heb digitale tv van Ziggo en wil later 2x FloppyDTV met CAM plaatsen maar wil even wachten tot duidelijk is of Ziggo nu gaat over stappen op CI+ (oid???) en deze kaarten niet meer werken (heb uit de diverse forums begrepen dat hier nogal wat onduidelijkheden over zijn). Dus voorlopig mijn reguliere Samsung decoder maar even gebruiken voor digitale TV en deze HTPC alleen voor HD films (blu-ray discs en downloaded HD content).
Alles moet via mijn nieuwe Marantz SR5003 HD receiver lopen. Ff checken of ik goed begrepen heb hoe ik de boel moet gaan aansluiten:
De HDMI out op het mainboard lus ik door naar de Asus soundcard en deze gaat vervolgens naar mijn receiver. Op de receiver zit een HDMI out die ik op mijn LCD TV aansluit. Op deze manier krijg ik 1080p beeld en HD geluid (DTS-HD e.d.). Ik hoop dat ik geen onzin praat
Thanks voor jullie input!!
Ik heb digitale tv van Ziggo en wil later 2x FloppyDTV met CAM plaatsen maar wil even wachten tot duidelijk is of Ziggo nu gaat over stappen op CI+ (oid???) en deze kaarten niet meer werken (heb uit de diverse forums begrepen dat hier nogal wat onduidelijkheden over zijn). Dus voorlopig mijn reguliere Samsung decoder maar even gebruiken voor digitale TV en deze HTPC alleen voor HD films (blu-ray discs en downloaded HD content).
Alles moet via mijn nieuwe Marantz SR5003 HD receiver lopen. Ff checken of ik goed begrepen heb hoe ik de boel moet gaan aansluiten:
De HDMI out op het mainboard lus ik door naar de Asus soundcard en deze gaat vervolgens naar mijn receiver. Op de receiver zit een HDMI out die ik op mijn LCD TV aansluit. Op deze manier krijg ik 1080p beeld en HD geluid (DTS-HD e.d.). Ik hoop dat ik geen onzin praat

Mijn Shuriken maakt best wat lawaai, is dat bij jullie ook? Hij komt makkelijk boven twee 12cm fans uit.
Voor HD audio over HDMI en 24hz playback zou ik voor de 730i chip van Nvidia gaan icm een intel proc. De 780G is zóóóóóó 2008Anoniem: 174910 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:25:
Na veel zoeken wil ik de volgende HTPC gaan bestellen. Ik wil alles graag full HD dus inclusief HD audioformaten.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Sorry, kan t niet laten, maar in welk jaar leef jij dan alw3sTErGaS schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:17:
[...]
Voor HD audio over HDMI en 24hz playback zou ik voor de 730i chip van Nvidia gaan icm een intel proc. De 780G is zóóóóóó 2008
en nog beetje ontopic:
Als je geen zin hebt in een intel + 730i setup (wegens hogere kosten) dan kun je voor 1080p24 ook prima uit de voeten met een AMD + nvidia 8300 chipset setup, deze speelt volgens verschillende reviewsites uistekend 1080p24 + 7.1 LPCM via hdmi. Zijn onboard vid is wel wat zwakker dan de 780G, maar voor htpc doeleinden prima geschikt. Kijk bv naar Asus M3N78-EM (met E-sata, 1394a, hdmi, 7.1 hda)
[ Voor 40% gewijzigd door DARKviper123 op 25-11-2008 16:47 ]
carpetburn schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:15:
Amd Phenom in deze case icm met low profile cooler :
[afbeelding]
Dat is mijn HTPC; de kast bevalt op zich uitstekend! Vind alleen dat ie iets teveel geluid maakt en zit te denken om de phenom te undercloken. Weet niet of ie inmiddels gewoon in NL te krijgen is; ik heb 'm rechtstreeks bij de fabrikant in Korea gekocht.
Edit:
Op het plaatje zie je overigens niet de low profile koeler, maar de stock AMD koeler (die dus te hoog is!!).
Dit is de low profile koeler:

[ Voor 18% gewijzigd door NRJ008 op 25-11-2008 17:03 ]
Mooi systeempje! Maar wordt dat niet erg aan de dure kant?Anoniem: 174910 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:25:
De HDMI out op het mainboard lus ik door naar de Asus soundcard en deze gaat vervolgens naar mijn receiver. Op de receiver zit een HDMI out die ik op mijn LCD TV aansluit. Op deze manier krijg ik 1080p beeld en HD geluid (DTS-HD e.d.). Ik hoop dat ik geen onzin praat![]()
Je kan naar de Nvidia moederborden kijken zoals Darkviper dat al aangaf. Die geven perfect 1080P/24hz weer en ondersteunen ook LPCM7.1 dat scheelt dus een Xonar HDAV1.3
Het geld zou je dan kunnen steken in een Phenom E cpu bijv 9150e en in bijv 2 latjes van 2gb 800mhz geheugen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Welk mainboard zou je me aanbevelen?? Ik begrijp dus dat ik met deze chipset die extra soundcard van Asus niet meer nodig heb?? Is de Intel Pentium Dual Core E5200 een goede CPU voor een HTPC???w3sTErGaS schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:17:
[...]
Voor HD audio over HDMI en 24hz playback zou ik voor de 730i chip van Nvidia gaan icm een intel proc. De 780G is zóóóóóó 2008
Ik ga overigens absoluut niet gamen op deze machine en ben op zoek naar een zo efficient mogelijke HTPC.
Je beantwoord mijn vraag al :-). Een Nvidia 730i chipset volstaat dus prima voor HD audio. Mooi want die Xonar is inderdaad erg duur. Ik ben zoals ik al zei nog niet zo thuis in alle audio formaten hoor. Wat betekent LPCM7.1 eigenlijk precies (7.1 kan ik natuurlijk plaatsen maar LPCM)????Rainesh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:01:
[...]
Mooi systeempje! Maar wordt dat niet erg aan de dure kant?
Je kan naar de Nvidia moederborden kijken zoals Darkviper dat al aangaf. Die geven perfect 1080P/24hz weer en ondersteunen ook LPCM7.1 dat scheelt dus een Xonar HDAV1.3
Het geld zou je dan kunnen steken in een Phenom E cpu bijv 9150e en in bijv 2 latjes van 2gb 800mhz geheugen.
Zeer nette beginpost. Ik ben net nieuw op deze markt en een totale newbie, maar de startpost gaat mij wel helpen denk ik. Toppie!
Zijn er mensen waarbij het gelukt is een custum resolutie van 1366 x768 werkend te krijgen, zodat een standaard LCD TV 1:1 pixelmapping heeft? En zo ja, met welke videokaart/ IGP en programma?
[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 25-11-2008 18:41 ]
Ik kan uit ervaring zeggen dat het haast onmogelijk is om deze resolutie native uit te sturen. Had iets te maken met dat die resolutie niet door 8 te delen is. Iets met bitjes en bytjes, maar weet t nie pcies. Maar er zijn heel veel tv's die je in kan stellen op 1360x768 met 1:1 pixel mapping. Dan laat de tv dus gewoon links en rechts 3 lijnen met pixels onbenut, maar knappe jongen die dat zietPatriek schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:38:
Zijn er mensen waarbij het gelukt is een custum resolutie van 1366 x768 werkend te krijgen, zodat een standaard LCD TV 1:1 pixelmapping heeft? En zo ja, met welke videokaart/ IGP en programma?
mischien is het een idee om de Conceptronic Lounge ‘n Look Remote op te nemen in de start post, hij kost iets meer al de Pinnacle PCTV Remote en is een RF afstandsbediening dus kan ook door het (tv)meubel heen en je kan verder van de TV af zitten.
link:
pricewatch: Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE Remote Control for Windows® Media Center
link:
pricewatch: Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE Remote Control for Windows® Media Center
Laat even duidelijk zijn dat ik het over de Nvidia nforce 8300 chipset (op basis van AMD CPU) heb en niet de 730i (wat een geforce 9300 is op basis van Intel CPU). De 730i zal het ook prima moeten kunnen, maar is bijna 2x zo duur als setje (dus CPU en Mobo)Anoniem: 174910 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:26:
[...]
Je beantwoord mijn vraag al :-). Een Nvidia 730i chipset volstaat dus prima voor HD audio. Mooi want die Xonar is inderdaad erg duur. Ik ben zoals ik al zei nog niet zo thuis in alle audio formaten hoor. Wat betekent LPCM7.1 eigenlijk precies (7.1 kan ik natuurlijk plaatsen maar LPCM)????
[ Voor 3% gewijzigd door DARKviper123 op 25-11-2008 20:43 ]
Ik zou niet de Shuriken in de Fusion plaatsen. Ten eerste lijkt de Shuriken nou niet de stilste cooler, dus zul je die wellicht weer (tegen meerprijs) met een andere fan moeten uitrusten. Maar ten tweede, belangrijker wellicht, de Shuriken is een cooler die de lucht verticaal verplaatst (blaast of zuigt naar boven). De Fusion is nou eigenlijk een case die een cooler behoeft die de lucht horizontaal (naar de zijkant waar de 12cm fans zitten, of naar de achterkant) verplaatst. Aan de bovenkant van de kast zit dan ook geen luchtrooster boven de CPU zoals in veel kasten wel. Dus ik zou bijv. eerder opteren voor de (veelgebruikte) Scythe Mini Ninja.Anoniem: 174910 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:25:
...........
...............
Wil via de US de MSI-7411 bestellen, en ben van plan gelijk dan maar de rest over te laten komen. Wat hangt er verder achter Pio 427XA plasma, 5.1 set TMA, D-link 655 met D-link NAS (1Gb, 2Tb).
Ga de volgende componenten " hergebruiken":
- FireDTV DVB-S2
- Logitech diNivo Edge
- Logitech harmony 885
- Vista 32bit
Kom zelf nu uit op de volgende configuratie.
MSI Media Live DIVA 5.1 AM2+/AM2 AMD 780M HDMI Micro ATX AMD Motherboard +
AMD Phenom 9350e 65W Quad-Core Processor Model HD9350ODGHBOX - Retail (set aanbieding $ 350)
Antec Silver Fusion 430 Micro ATX Media Center (incl. 430 Watt PSU) $ 200
Scythe SCMNJ-1000 80mm Sleeve "NINJA MINI" CPU Cooler $ 35
CORSAIR Dominator 2GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1066 (PC2 8500) $ 52
SAMSUNG Spinpoint F1 HD502lJ 500GB 7200 RPM 16MB Cache $ 65
Totaal $ 702 = Euro 537 (excl. verzend en wellicht import). Prijzen zijn van newegg.com
Graag jullie suggesties
Ga de volgende componenten " hergebruiken":
- FireDTV DVB-S2
- Logitech diNivo Edge
- Logitech harmony 885
- Vista 32bit
Kom zelf nu uit op de volgende configuratie.
MSI Media Live DIVA 5.1 AM2+/AM2 AMD 780M HDMI Micro ATX AMD Motherboard +
AMD Phenom 9350e 65W Quad-Core Processor Model HD9350ODGHBOX - Retail (set aanbieding $ 350)
Antec Silver Fusion 430 Micro ATX Media Center (incl. 430 Watt PSU) $ 200
Scythe SCMNJ-1000 80mm Sleeve "NINJA MINI" CPU Cooler $ 35
CORSAIR Dominator 2GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1066 (PC2 8500) $ 52
SAMSUNG Spinpoint F1 HD502lJ 500GB 7200 RPM 16MB Cache $ 65
Totaal $ 702 = Euro 537 (excl. verzend en wellicht import). Prijzen zijn van newegg.com
Graag jullie suggesties
Anandtech is bezig de 9300/9400 moederbordjes te reviewen (MSI, EVGA,Gigabyte, Zotac). Een eerste preview conclusie
The GA-E7AUM-DS2H features the speedier GF9400 chipset, four DDR2 DIMM slots with 16GB support, Realtek RTL-8211CL Gigabit LAN, Realtek ALC 889a HD audio codec, 5 3Gb/s SATA ports and 1 3Gb/s eSATA port (RAID 0, 1, 0+1, 5, and JBOD), IEEE 1394a via a T.I. TSB43AB23 chipset, an x16 PCIe 2.0 slot, one x1 PCIe slot, and two PCI slots. Gigabyte covers most of the video standards with VGA, HDMI, and DVI-D outputs. All in all, a full featured uATX board that appears to also be a decent overclocker. Our E8400 has reached a stable 450FSB in early testing and the performance of this board is already at the top compared to other boards in this category.
That is it for now, we will be back as soon as possible to wrap up our IGP series. In case this makes any difference in your purchasing decision before Black Friday, we will be recommending the GA-E7AUM-DS2H in our upcoming buyer's guide.
The GA-E7AUM-DS2H features the speedier GF9400 chipset, four DDR2 DIMM slots with 16GB support, Realtek RTL-8211CL Gigabit LAN, Realtek ALC 889a HD audio codec, 5 3Gb/s SATA ports and 1 3Gb/s eSATA port (RAID 0, 1, 0+1, 5, and JBOD), IEEE 1394a via a T.I. TSB43AB23 chipset, an x16 PCIe 2.0 slot, one x1 PCIe slot, and two PCI slots. Gigabyte covers most of the video standards with VGA, HDMI, and DVI-D outputs. All in all, a full featured uATX board that appears to also be a decent overclocker. Our E8400 has reached a stable 450FSB in early testing and the performance of this board is already at the top compared to other boards in this category.
That is it for now, we will be back as soon as possible to wrap up our IGP series. In case this makes any difference in your purchasing decision before Black Friday, we will be recommending the GA-E7AUM-DS2H in our upcoming buyer's guide.
Ok de shuriken eruit, de mini ninja erin :-)kaajee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:40:
[...]
Ik zou niet de Shuriken in de Fusion plaatsen. Ten eerste lijkt de Shuriken nou niet de stilste cooler, dus zul je die wellicht weer (tegen meerprijs) met een andere fan moeten uitrusten. Maar ten tweede, belangrijker wellicht, de Shuriken is een cooler die de lucht verticaal verplaatst (blaast of zuigt naar boven). De Fusion is nou eigenlijk een case die een cooler behoeft die de lucht horizontaal (naar de zijkant waar de 12cm fans zitten, of naar de achterkant) verplaatst. Aan de bovenkant van de kast zit dan ook geen luchtrooster boven de CPU zoals in veel kasten wel. Dus ik zou bijv. eerder opteren voor de (veelgebruikte) Scythe Mini Ninja.
Thanks!
Denk dat dit hem gaat worden:
Antec Fusion Remote (1 x)
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (GeForce 9400)
Intel Pentium® Dual-Core E5200 (2x 2500 MHz)
Scythe Ninja Mini SCMNJ-1000 (478, 754, 775, 939, 940, AM2
Kingston 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)
Corsair CMPSU-400CX (400 Watt)
WD10EACS (1.000 GB)
Logitech diNovo Mini Cordless (Bluetooth)
LG GGC-H20LRB (6 speed)
Dit alles voor EUR 819,- en dat is zeker binnen budget.
Denk dat ik er voorlopig even een WinTV PVR 150 kaartje inzet en wellicht later (als er meer zekerheid is) deze vervang door 2x FloppyDTVs.
Roept u maar :-)
Antec Fusion Remote (1 x)
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (GeForce 9400)
Intel Pentium® Dual-Core E5200 (2x 2500 MHz)
Scythe Ninja Mini SCMNJ-1000 (478, 754, 775, 939, 940, AM2
Kingston 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)
Corsair CMPSU-400CX (400 Watt)
WD10EACS (1.000 GB)
Logitech diNovo Mini Cordless (Bluetooth)
LG GGC-H20LRB (6 speed)
Dit alles voor EUR 819,- en dat is zeker binnen budget.
Denk dat ik er voorlopig even een WinTV PVR 150 kaartje inzet en wellicht later (als er meer zekerheid is) deze vervang door 2x FloppyDTVs.
Roept u maar :-)
De Shuriken is een prima koeler hoor, en ik hoor hem helemaal niet!!Anoniem: 174910 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:07:
[...]
Ok de shuriken eruit, de mini ninja erin :-)
Thanks!
Dit topic is gesloten.