Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:52:
Hoe zijn bij jou de 2 outtake ventilatoren geregeld?
Ik ben van plan om ook een OrigenAE S14V aan te schaffen en wil de 2 ventilatoren laten vervangen door stillere.
Kan jij het toerental van de outtake ventilatoren nog afdoende regelen door Gigabyte's Smart Fan Control enabled?
Heb jij originele of andere outtake ventilatoren in de S14V zitten?
En hoe zijn ze aangesloten?
Ik las op internet iets over toerentalproblemen, dus ik ben bang dat ik ze alleen maar op volle toeren kan laten draaien voor voldoende airflow = lawaaierig

[...]
Ik gebruik de orignele ventilatoren. Heb 1 intake en 1 outtake constant draaien via directe voeding. Verder 1 outtake die gaat draaien als het echt te warm wordt plus heb op de Ninja cooler de fan halve kracht draaien (ook direct vanaf de voeding). Hiervoor had ik wat kabeletjes gekocht via alternate.nl waarbij je keuze krijgt uit directe voltags voor de fans. Systeem is behoorlijk stil, is vooral de HD die je hoort (samsung spinpoint 750 Gb), denk eraan die eesn te vervangen door een WD Green point, moeten behoorlijk stil zijn

Heb ook controle via mobo geprobeerd maar dat lukte niet, vandaar directe voeding

Kortom, zou niet direct andere fans kopen.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
The_kind_man schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:05:
Nou bedankt, denk ik.

kan door de bomen het bos niet meer zien en wordt er een beetje moedeloos van. Wil een htpc voor hd films 1080P, downloaden en server functie ( filerserver ) en moet zuinig zijn. welke setup moet ik dan hebben.

thnx,
Pak AMD 78GM mobo met 4850E processor. Verbruikt ca, 75 Watt en kan 1080 films afdraaien
Ik download er ook mee maar gebruik hem niet als fileserver, hiervoor gebruikt een HTPC teveel naar mijn smaak (en wil hem niet 24/7 hebben aan staan wegens geluid in de woonkamer al is het nog zo gering) Voor fileserver gebruik ik een QNAP T109. Is passief gekoeld en verbruikt ca 10 Watt. Hier heb ik centrale opslag voor files die ik wil delen met mijn verschillende PC's

Suc6 met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:00:
[...]

ik ga dit eens even controleren. Maar volgens mij plaats ik gewoon in dezelfde map bij de .mkv file een .srt bestand met exact dezelfde bestandsnaam als de film. En dan krijg ik gewoon ondertitels te zien. Ook bij HD films dus. Ik weet alleen niet meer hoe ik dit nou geconfigureerd heb 8)7 en OF ik daar iets voor heb moeten configureren...is alweer een tijdje geleden...
Hier ben ik heel nieuwsgierig naar. Heb SRT in dezelfde directory gezet met dezlefde naam. Geen succes helaas. Er is een sectie subtitles in fddshow maar wat ik daar ook probeer, helaas niets.

Als jij kunt aangeven wat e ebt edaan om dit aan te krijgen zou ik je zeer dankbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:38:
[...]

Hier ben ik heel nieuwsgierig naar. Heb SRT in dezelfde directory gezet met dezlefde naam. Geen succes helaas. Er is een sectie subtitles in fddshow maar wat ik daar ook probeer, helaas niets.

Als jij kunt aangeven wat e ebt edaan om dit aan te krijgen zou ik je zeer dankbaar zijn _/-\o_
Gisteren heb ik dit ook getest met Coreavc en subtitles in ffdshow. Dit werkt als je in de ffdshow opties op de Codecs pagina de optie 'Raw video' op 'All supported' zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Rensh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:38:
[...]

Ben je er zeker van dat je htpc bij jou de mkv files ook decode met ffdshow, als je dit bv met coreavc doet, dan kun je instellen in ffdshow wat je wilt, maar subs krijg je dan niet. Ikzelf gebruik geen ondertitels, maar t lijkt me dat je voor subs, ofwel een VC1/avc codec moet hebben icm met vobsub, of ffdshow en de ingebouwde subtitle engine. Of natuurlijk de enige manier om subs te renderen en gebruik te maken van hardwareversnelling: MPC HC. MPC HC heeft als enige een subrenderer ingebouwd in zijn filter welke daarna meegerenderd wordt via de GPU hardware versnelling.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKviper123 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:47:
[...]

Ben je er zeker van dat je htpc bij jou de mkv files ook decode met ffdshow, als je dit bv met coreavc doet, dan kun je instellen in ffdshow wat je wilt, maar subs krijg je dan niet.............
Dat is dus niet waar, zie mijn vorige post.

Ter aanvulling h264 staat dus gewoon disabled in ffdshow (dat doet CoreAVC).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Je kan ffdshow als post-processor (dus na de codec) gebruiken via de optie Raw Video. Eén van de dingen die je dan kan doen is subs erin mikken. Ffdshow heeft dan in zijn geheel niks van doen met de codec (h264, xvid, whatever). Het heet niks voor niks Raw Video.

[ Voor 30% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-12-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:13:
[...]

Dat is dus niet waar, zie mijn vorige post.

Ter aanvulling h264 staat dus gewoon disabled in ffdshow (dat doet CoreAVC).
I stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Sky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2020
peak schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:59:
Kun jij je bevindingen van jouw systeem posten zodra je alles hebt? Ik ben met name geintresseerd in de antec fusion remote silver... Hoe het jou bevalt en met name de VFD en remote..

thanks.
Ik heb 'm nu draaien. Allereerst het LCD display. Het is redelijk tot goed afleesbaar al heb ik het idee dat de achtergrond verlichting gewoon te fel is waardoor je duidelijk de icoontjes kunt zien die niet zijn ingeschakeld. Ik wil die lcd nog 's uitbouwen en kijken of het op een andere manier verlicht kan worden. De afstandbediening doet in elk geval de basis taken, hij bestuurd ook de muis. Je hoeft overigens de ring maar net aan te raken of hij reageert al. Verder heb ik nog niet veel getest met die AB maar hij werkt wel in windows (XP) Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik het best kan draaien met codecs en stuff. De vogelscene krijg ik niet aan de praat met VLC maar wel in mediaportal alhoewel dat meer op een diashow lijkt. VLC draait overigens wel een DiscoveryHD mkv in 720p maar dat werkt ook op een P4 2,6 kortom nog een hoop uit te zoeken.

Wat ik nog wel kwijt wil is dat deze set superstil is. Ik heb 1 case fan niet aangesloten, de andere draait in de zuinigste stand. Ook de enermax pro82+ voeding en scythe shuriken zijn superstil :) De temps zijn case 36 graden, cpu 31 graden en de harddisk 36 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
Blue Sky schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:25:
[...]

Ik heb 'm nu draaien. Allereerst het LCD display. Het is redelijk tot goed afleesbaar al heb ik het idee dat de achtergrond verlichting gewoon te fel is waardoor je duidelijk de icoontjes kunt zien die niet zijn ingeschakeld. Ik wil die lcd nog 's uitbouwen en kijken of het op een andere manier verlicht kan worden. De afstandbediening doet in elk geval de basis taken, hij bestuurd ook de muis. Je hoeft overigens de ring maar net aan te raken of hij reageert al. Verder heb ik nog niet veel getest met die AB maar hij werkt wel in windows (XP) Ik ben nu aan het uitzoeken wat ik het best kan draaien met codecs en stuff. De vogelscene krijg ik niet aan de praat met VLC maar wel in mediaportal alhoewel dat meer op een diashow lijkt. VLC draait overigens wel een DiscoveryHD mkv in 720p maar dat werkt ook op een P4 2,6 kortom nog een hoop uit te zoeken.

Wat ik nog wel kwijt wil is dat deze set superstil is. Ik heb 1 case fan niet aangesloten, de andere draait in de zuinigste stand. Ook de enermax pro82+ voeding en scythe shuriken zijn superstil :) De temps zijn case 36 graden, cpu 31 graden en de harddisk 36 graden.
He,
Thanks voor je info.
Gebruik je de bijgeleverde software of de iMon software gedownload van soundgraph?
En de remote? tevreden over of ben je toch van plan om een ander aan te schaffen?

Greetz,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Sky
  • Laatst online: 19-12-2020
Ik gebruik de bijgeleverde versie. Na een check blijken het dezelfde versies te zijn dus downloaden heeft dan geen zin. Ik kan 'm overigens niet aanpassen of ik maak een fout want als ik hier een aantal reply's lees moet je zowiezo het contrast van de lcd kunnen instellen en dat ben ik nog niet tegengekomen.

Ik heb de AB nog te weinig gebruikt om daar een oordeel over te geven maar zo op het eerste gezicht doet ie wel wat ie moet doen. Ik ben er zelf zo eerst wel tevreden over maar het echte werk moet nog komen. Ik wil eerst de pc zo klaar stomen dat ie de kast in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Blue Sky schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:25:
Ik gebruik de bijgeleverde versie. Na een check blijken het dezelfde versies te zijn dus downloaden heeft dan geen zin. Ik kan 'm overigens niet aanpassen of ik maak een fout want als ik hier een aantal reply's lees moet je zowiezo het contrast van de lcd kunnen instellen en dat ben ik nog niet tegengekomen.

Ik heb de AB nog te weinig gebruikt om daar een oordeel over te geven maar zo op het eerste gezicht doet ie wel wat ie moet doen. Ik ben er zelf zo eerst wel tevreden over maar het echte werk moet nog komen. Ik wil eerst de pc zo klaar stomen dat ie de kast in kan.
Ok ok.

Anyhow, laat me weten wanneer je toch van plan bent om een ander remote aan te schaffen.
+ ben ik benieuwd naar de muis en virtuele keyboard. Kun je daar je bevindingen over meedelen.

greetz.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op woensdag 17 december 2008 @ 03:56:
Voor degenen die over voedingen discussieeren; houd er rekening mee dat een voeding het meest efficient werkt op 50% balasting (verspilt dus minder stroom). Voor HTPC's heb je meer heel weinig nodig, maar het probleem is dat er bijna geen goede voedingen meer zijn onder de 400W. Die zijn vaak luidruchtig of gaan snel stuk (en nemen dan vaak je moederbord mee).
Wow... meen je dat écht van die 50%... ? bron? Want ik dacht de efficientie altijd steeg bij hoger wordende belastingen. Dat is toch zo bij de meeste voedingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKviper123 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:47:
[...]

Ben je er zeker van dat je htpc bij jou de mkv files ook decode met ffdshow, als je dit bv met coreavc doet, dan kun je instellen in ffdshow wat je wilt, maar subs krijg je dan niet. Ikzelf gebruik geen ondertitels, maar t lijkt me dat je voor subs, ofwel een VC1/avc codec moet hebben icm met vobsub, of ffdshow en de ingebouwde subtitle engine. Of natuurlijk de enige manier om subs te renderen en gebruik te maken van hardwareversnelling: MPC HC. MPC HC heeft als enige een subrenderer ingebouwd in zijn filter welke daarna meegerenderd wordt via de GPU hardware versnelling.
Heb jij al eens geprobeerd om die filter in Mediaportal te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:25:
[...]

Heb jij al eens geprobeerd om die filter in Mediaportal te gebruiken?
De filter ansich gebruiken in mediaportal is geen kunst, echter de EVR custom renderer die MPC HC gebruikt die krijg je niet beschikbaar in een extern programma, hierdoor is er nog geen manier om buiten MPC HC zelf om hardware decoding te krijgen met subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel in me sas met me HTPC gebouwd op basis van de hier welbekende Gigabyte GA-MA78GM-S2H. De PC hangt via HDMI aan een JVC lcd tv. Op de pc draait Windows Vista Ultimate. Wanneer ik de pc opstart zonder dat de tv op het HDMI kanaal staat herkent de PC de tv niet en is het beeld zwart. Wanneer de pc opstart met de tv op het HDMI kanaal heb ik wel meteen beeld. Ik heb in het bios gekeken naar een optie die het beeld naar de tv forceert maar niks kunnen vinden. Een van jullie een oplossing hiervoor?

Andere wens van me is nog het makkelijk kunnen switchen van geluid op de tv via HDMI of het geluid via de optische kabel naar de versterker. Is het mogelijk om met een snelkoppeling op me bureaublad hier iets voor te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:57:
Ik ben heel in me sas met me HTPC gebouwd op basis van de hier welbekende Gigabyte GA-MA78GM-S2H. De PC hangt via HDMI aan een JVC lcd tv. Op de pc draait Windows Vista Ultimate. Wanneer ik de pc opstart zonder dat de tv op het HDMI kanaal staat herkent de PC de tv niet en is het beeld zwart. Wanneer de pc opstart met de tv op het HDMI kanaal heb ik wel meteen beeld. Ik heb in het bios gekeken naar een optie die het beeld naar de tv forceert maar niks kunnen vinden. Een van jullie een oplossing hiervoor?
Is al vele malen aan de orde geweest alhier......lees maar eens even......
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:57:
Andere wens van me is nog het makkelijk kunnen switchen van geluid op de tv via HDMI of het geluid via de optische kabel naar de versterker. Is het mogelijk om met een snelkoppeling op me bureaublad hier iets voor te regelen?
Kijk eens naar QuickSoundSwitch (heeft ook command line opties)

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 17-12-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Klaus_1250 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:19:
Je kan ffdshow als post-processor (dus na de codec) gebruiken via de optie Raw Video. Eén van de dingen die je dan kan doen is subs erin mikken. Ffdshow heeft dan in zijn geheel niks van doen met de codec (h264, xvid, whatever). Het heet niks voor niks Raw Video.
Dit vraag ik me toch af. Als ik Raw video selecteer en H264 video codec disable dan verschijnt het rode fddshow icoontje niet in de systray en krijg ik geen ondertitels. Zet ik H264codec op libravcpodec dan verschijnt het fddshow icoontje in systrray en heb ik mijn gewenste ondertitels :)

Echter, nu is volgens mij mijn hardwaredecoding uitgeschakeld (heb de setting niet veranderd in powerdvd8) daar de CPUload nu toch vlug rond de 90% draait bij een 1080p. Lijkt me een beetje veel en is schat ik in 10-20% hoger als zonder fddshow codec enabled.

De scenes draaien normaal (mutant chronicles 1080p mkv)

Heb vervolgens vogelscene earth gedraaid die ik als WMV heb. CPUload bij vogelscene ca 90% en geen fddshow icoontje :? Is ook hoger als ik me kan herinneren van vroeger

Enfin, heeft nog wat nader onderzoek nodig en als iemand suggesties heeft houd ik me warm aanbevolgen

ps heb de laatste offficiele versie fddshow gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
ffdshow en hardware decoding (DXVA) kan NIET. ffdshow ertussen is altijd software encoding, ook als je het alleen voor subs gebruikt. Instelling in PowerDVD maakt dan niet uit.
Dat is de reden dat MPC-HC zo populair is. Daarmee kan je subs en DXVA tegelijkertijd gebruiken, kun je alle gangbare downloadformaten afspelen (evenals alle soorten subs) en het is freeware.

PS: Laatste officiele versie van ffdshow is nogal een vaag begrip. De laatste echte officiele versie is oud en word niet meer geupdate. ffdshow-tryouts is de versie die nog wel bijgehouden word. http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120465

[ Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-12-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

(hij bedoeld ffdshow video decoder voor h.264/VC-1 dus je kunt ffdshow verder wel installeren/gebruiken, je moet alleen zorgen dat er geen filters geladen worden voor die typen, net zoals directvobsub, ffdshow audio decoder kun je wel gebruiken natuurlijk)

maar ik vind eigenlijk dat we 't hier op hardware moeten proberen te houden

[ Voor 15% gewijzigd door Patriek op 18-12-2008 00:00 ]

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:20:
[...]

Is al vele malen aan de orde geweest alhier......lees maar eens even......

[...]

Kijk eens naar QuickSoundSwitch (heeft ook command line opties)
Dank je voor het quicksoundswitch programma. Ik heb me een rotje gezocht naar het probleem met het beeld. Vond wel dit in het deel 1. Alleen de opties die daar genoemd worden doen het niet voor mij.

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:23:
[...]

Wow... meen je dat écht van die 50%... ? bron? Want ik dacht de efficientie altijd steeg bij hoger wordende belastingen. Dat is toch zo bij de meeste voedingen..
nee das geen geintje haha, zul je bijna altijd zien bij reviews van voedingen bij het testen van die efficientie

ik heb er zomaar eentje gepakt voor je:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3452&p=7
dat is een 1050 Watt voeding, zie je dat tie op ~500W het meest efficient is? Zo zal een 400W voeding perfect zijn voor een systeem dat gemiddeld 200W verbruikt. Je kunt ook beter een relatief te zwakke hebben dan een veel te zware, gezien de lijn in de grafiek. Zo'n beeld krijg je over het algemeen altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 18-12-2008 00:12 ]

Verwijderd

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:03:
[...]

Dank je voor het quicksoundswitch programma. Ik heb me een rotje gezocht naar het probleem met het beeld. Vond wel dit in het deel 1. Alleen de opties die daar genoemd worden doen het niet voor mij.
Zwart beeld; enige wat nog wel eens wil werken is een andere video driver. Een oudere versie of juist een nieuwere. Kan ook aan je TV liggen..........

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik blijf van mening dat die remote die bij de Antec Fusion kast geleverd wordt (iMon, soundgraph) de meest ideale HTPC remote is.
  • Allereerst zitten er natuurlijk de normale MCE functietoetsen op (start, up/down, nummeriek, back, enter, etc).
  • De up/down/left/right dail kan met een druk op een knop erboven worden omgezet in een muis. Ook erg handig als je dingen buiten MCE wil doen.
  • Het numpad kan omgezet worden in alfanumeriek waardoor je via de sms manier toch kan typen (handig bij het zoeken)
  • Onderaan zitten wat functietoetsen zoals je ook terugvind bij klassieke dvd-spelers remotes, zoals subtitle, audio, angle, menu, etc. Ook echt onmisbaar bij het bekijken van een dvdtje!
  • Linksboven in de hoek zit een groene knop die de close window (alt + F4) functie uitvoert. Erg handig als er ongewenste vensters verschijnen of er meerdere open staan. Met één druk op de knop zijn ze gesloten.
  • Als je de power-switch kabel via je VFD doorlust naar je MoBo kan je de on/off button rechtsboven op je remote ook echt gebruiken zoals je de aan/uit knop op je casing gebruikt. En hoe die moet reageren kan je weer instellen in windows. Ik zelf heb ingesteld dat hij via deze knop in stand-by gaat.
hier een plaatje en nog wat info

Ik wil er wel aan toevoegen dat deze remote absoluut geen volwaardige vervanger is voor je evt toetsenbord en muis. Je kan de dial goed gebruiken voor simpele muisfuncties zoals het aansturen van MPC HC, maar browsen op het web of beheer uitvoeren aan je systeem is echt niet te doen. Daarvoor reageert de muis niet goed genoeg en webadressen intoetsen met de numerieke toetsen wil ook niet echt.

[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 18-12-2008 10:26 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Qubitzz
  • Laatst online: 30-12-2024
kan ook allemaal met ene logitech harmony hoor :-)

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
pimsaint schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:21:
Ik blijf van mening dat die remote die bij de Antec Fusion kast geleverd wordt (iMon, soundgraph) de meest ideale HTPC remote is.

• Als je de power-switch kabel via je VFD doorlust naar je MoBo kan je de on/off button rechtsboven op je remote ook echt gebruiken zoals je de aan/uit knop op je casing gebruikt. En hoe die moet reageren kan je weer instellen in windows. Ik zelf heb ingesteld dat hij via deze knop in stand-by gaat.
[/list]

Ik vind het ding een ramp, bij mij zat het ding bij een silverstone kast en het enige voordeel is het aanzetten met remote. De rest is bagger, het ding werkt veel te gevoelig op de pad/multidirectionele knop. Andere toetsen reageren dan weer bijna niet. De toetsen zijn allemaal behoorlijk klein uitgevallen(en ik heb echt geen enorm dikke vingers).
Ik had hiervoor een simpele MCE-remote in gebruik en die doet wat ie moet doen en verder niet. Moet toch eens uitzoeken of ik die ook wijs kan maken de HTPC aan te zetten, dan gaat die imon-remote de kast in.

specs

• pimsaint
carpetburn schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:21:
kan ook allemaal met ene logitech harmony hoor :-)
Daar heb je ongetwijfeld gelijk ik. Deze is alleen een stuk duurder, en vooral de extra functies werken niet out-of-the-box. Bovendien mis je het VFD (ik doelde met mijn post ook deels op de combinatie van) in je HTPC en hoe luxer je Harmony hoe meer extra haken en ogen (instellen, opladen, etc).

Verder heb ik geen probleem met slecht reagerende toetsen, alleen de muisfunctie wekt inderdaad gauw irritatie op. Maar die muisfunctie is slechts nodig in geval van nood.

[ Voor 15% gewijzigd door pimsaint op 18-12-2008 12:11 ]

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Phuncz schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:26:
Inderdaad, maar bovenstaande bronnen + de rest die ik nog niet eens bekeken heb bevestigen dat het wel gaat. Alsjeblieft, iemand die me kan bewijzen dat een gemiddeld 1080p H.264 bestand niet vloeiend speelt op een Atom 330, kom ermee af. Ik ben er nog geen enkele tegengekomen, enkel mensen die denken dat het niet gaat.
Om de Atom discussie nog maar een keer aan te zwengelen...
De introductie van Nvidia's Ion chipset kan wel eens de doorslag gaan geven voor de Atom in de HTPC's. Als de 9400 genoeg rekenkracht naast de Atom neerzet heb je een top combinatie. En aan de eerste reviews te zien gaat dat wel lukken, zelfs voor 1080p materiaal. Hoop ook dat de ontwikkelingen van de Nvidia VDPAU in de nieuwe driver zal zorgen voor een boost op het gebied van Purevideo onder Linux. Dat zet de deur open voor XBMC live op een usbstick icm met een Atom 330 op een Nvidia Ion platform. Als dat 1080p gaat trekken ben ik om en ik denk vele met mij (waarvan een groot deel Windows ipv Linux, maar dat terzijde).

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

berties schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:15:
[...]

Om de Atom discussie nog maar een keer aan te zwengelen...
De introductie van Nvidia's Ion chipset kan wel eens de doorslag gaan geven voor de Atom in de HTPC's. Als de 9400 genoeg rekenkracht naast de Atom neerzet heb je een top combinatie. En aan de eerste reviews te zien gaat dat wel lukken, zelfs voor 1080p materiaal. Hoop ook dat de ontwikkelingen van de Nvidia VDPAU in de nieuwe driver zal zorgen voor een boost op het gebied van Purevideo onder Linux. Dat zet de deur open voor XBMC live op een usbstick icm met een Atom 330 op een Nvidia Ion platform. Als dat 1080p gaat trekken ben ik om en ik denk vele met mij (waarvan een groot deel Windows ipv Linux, maar dat terzijde).
Nu gaat het pas interessant worden, zeg!

Ik ben nu zelf een PC'tje voor onder de flatscreen-tv aan het bouwen, wat door een Celeron 430 met 2GB geheugen op een Asus plankje met Nvidia chip en DVI-out wordt aangedreven, maar de kast is toch best groot (Nox Media).

Als ze dit hele hele nieuwe Nvidia/Atom spul op een mini-itx boardje zetten, kan je dat heel mooi in een zelfbouw kastje kwijt of in een Shuttle barebone die je met een defect mainboardje voor weinig van Marktplaat pulkt.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Yep, had het gelezen. Zal voor mijn toestel geen probleem zijn om te updaten want het verbruik zakt en ITX formaat past gewoon. Later is het ook de bedoeling te upgraden naar een systeem dat BluRay kan draaien als het éénmaal interessanter is voor mij.

Verwijderd

Prachtig, die Nvidia Ion chipset met de Atom 330. Asus komt in het eerste of tweede kwartaal
ook uit met een EEE-box met een hdmi aansluiting. Ik ben zeer benieuwd of dit dan ook de
NVidia Ion chipset zal bevatten. Die EEE-box is dan de perfecte HTPC.

• peak
Loekie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:54:
[...]

Ik vind het ding een ramp, bij mij zat het ding bij een silverstone kast en het enige voordeel is het aanzetten met remote. De rest is bagger, het ding werkt veel te gevoelig op de pad/multidirectionele knop. Andere toetsen reageren dan weer bijna niet. De toetsen zijn allemaal behoorlijk klein uitgevallen(en ik heb echt geen enorm dikke vingers).
Ik had hiervoor een simpele MCE-remote in gebruik en die doet wat ie moet doen en verder niet. Moet toch eens uitzoeken of ik die ook wijs kan maken de HTPC aan te zetten, dan gaat die imon-remote de kast in.
Betreft die logitech remote. Die kan toch geen muis emuleren???
Anyhow. Het is een beetje kut om in te schatten als de ene helft zegt; Ik vind de remote iMon goed/ideaal en de ander helft vindt het maar kut.

• Rensh
Klaus_1250 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:22:
ffdshow en hardware decoding (DXVA) kan NIET. ffdshow ertussen is altijd software encoding, ook als je het alleen voor subs gebruikt. Instelling in PowerDVD maakt dan niet uit.
Dat is de reden dat MPC-HC zo populair is. Daarmee kan je subs en DXVA tegelijkertijd gebruiken, kun je alle gangbare downloadformaten afspelen (evenals alle soorten subs) en het is freeware.

PS: Laatste officiele versie van ffdshow is nogal een vaag begrip. De laatste echte officiele versie is oud en word niet meer geupdate. ffdshow-tryouts is de versie die nog wel bijgehouden word. http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120465
Was al bang voor dit antwoord gezien de ervaring die ik had. Dus ofwel software encoding en subtitles via Fddshow of hardware encoding en geen SRT subtitles. M78 mobo met 4850E processor is niet echt bedoeld voor software encoding, verlies je in ieder geval 1 van DE redenen voor dit mobo.

Tenminste, bij gebruik van MCE Vista

Alternatief, Media Portal. Hier kan blijkbaar hardware renderen ed. wel icm SRT. Nu draait vista MCE met MyMovies (kent MP ook zo'n plugin? werkt nl fantastisch) en FloppyDTV behoorlijk stabiel en is het nogal wat om alles om te gooien voor alleen die enkele keer van subtitles. Draait MP nu ondertussen ook stabiel en kan het overweg met de remotes ed wat ik al heb voor MCE? Kan ik ze beiden installeren of is het een keuze voor het een of ander?

Mvrgr

• Rensh
Stille harde schijf

Beste medetweakers,

Heb nu een HTPC in Origen S14 behuizing voorzien van originele fans en ninja mini cooler met fan. Systeem is behoorlijk stil, wat je echter (teveel naar mijn smaak) hoort is de Samsung Spinpoint F1 750 Gb harde schijf. Heeft er eimand ervaring mee om deze stiller te maken of vergelijk met een andere stillere harde schijf (een Western Digital misschien) in deze behuizing :?

Volgens artikel op http://www.hardware.info/...sks_van_320_GB_tot_1_TB/4 zou de WD behoorlijk stiller zijn. Dan is het nog alleen puzzelen welke WD te nemen, het aantal extensies is enorm .. 8)7

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
Rensh schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:24:
Stille harde schijf

Beste medetweakers,

Heb nu een HTPC in Origen S14 behuizing voorzien van originele fans en ninja mini cooler met fan. Systeem is behoorlijk stil, wat je echter (teveel naar mijn smaak) hoort is de Samsung Spinpoint F1 750 Gb harde schijf. Heeft er eimand ervaring mee om deze stiller te maken of vergelijk met een andere stillere harde schijf (een Western Digital misschien) in deze behuizing :?

Volgens artikel op http://www.hardware.info/...sks_van_320_GB_tot_1_TB/4 zou de WD behoorlijk stiller zijn. Dan is het nog alleen puzzelen welke WD te nemen, het aantal extensies is enorm .. 8)7
Waarschijnlijk staat je schijf ingesteld op max performance en kun je deze stiller maken door met een tooltje deze setting te veranderen... Zie bv dit artikel van ome Tom:
http://www.tomshardware.c...itachi-acoustic,2084.html
Op een HTPC zul je waarschijnlijk toch minder om prestatie geven dan om stilte, dus dan zou ik gewoon met zoiets als WinAAM (zie pag 2 van dat artikel) je drive in silent mode te zetten.

Een WD er in stoppen kan natuurlijk ook, dan zou ik gaan voor deze:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Let wel op dat je een eaDs hebt en geen eaCs. De eads heeft namelijk maar 3 platters ipv 4 in de eacs en is mede daardoor sneller, stiller en zuiniger, terwijl hij niet duurder is.

[ Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 18-12-2008 22:26 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb mijn kast nu ook helemaal silent gemaakt. Met 1 Samsung TB F1 en 1 170GB model.
Incl. een suspension systeem voor de harde schijven en nog maken deze het meeste lawaai.
Misschien in de toekomst eens de WDs proberen. Ik kijk ook veel snachts tv en moet dan het volume iets lager zetten en dan hoor ik ze een klein beetje.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Pepperana schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:43:
.....helemaal silent...............
..........maken deze het meeste lawaai.........
.......... dan hoor ik ze een klein beetje.
Huh? 'Helemaal silent' versus 'meeste lawaai' en 'hoor ik ze' stroken niet helemaal met elkaar........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

You know what I mean.
:/ .

[ Voor 67% gewijzigd door Pepperana op 19-12-2008 09:34 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Had in m'n mediacenter een samsung 500gb'er, die hoorde ik inderdaad ook heel erg kraken. Nu zo'n WD green power 1TB gekocht en die hoor je nauwlijks meer. Bij echt veel schijfactiviteit blijf je hem wel horen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Rensh schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:24:
Stille harde schijf

Beste medetweakers,

Je kunt ook een hdd silencer gebruiken.

Geluidsisolatie en koeling gecombineert. De harde schijf is compleet ingepakt en vibraties worden door de ophanging van de Silentmaxx-HDD-silencer opgevangen. Een uitgekient koelsysteem bestaande uit heatdispersion body en warmtegeleidings folie garandeerd een langere levensduur van de harde schijf. Montage in een 5.25inch bay.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
En daar wringt de schoen. Meeste HTPC's hebben maar 1 5.25 bay en daar mik je de DVD/Blu-Ray speler in. Oplossing wel zou eenzelfde systeem zijn voor 3.5inch bays met 2.5inch schijven. Alleen is dat qua prijs en opslag-capaciteit niet aantrekkelijk.
Sa1 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:50:
Had in m'n mediacenter een samsung 500gb'er, die hoorde ik inderdaad ook heel erg kraken. Nu zo'n WD green power 1TB gekocht en die hoor je nauwlijks meer.
Green Powers kraken anders behoorlijk hard zonder AAM. Was eigenlijk het eerste wat me opviel.

[ Voor 31% gewijzigd door Klaus_1250 op 19-12-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Ik irriteer me juist niet aan het gekraak (tijdens het zoeken) van harde schijven maar om het zoemende geluid.
Heb meerdere samsungs (t166 500Gb) hierdoor uit mijn htpc gehaald omdat dit tijdens het kijken erg irritant werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:47:
Ik irriteer me juist niet aan het gekraak (tijdens het zoeken) van harde schijven maar om het zoemende geluid.
Heb meerdere samsungs (t166 500Gb) hierdoor uit mijn htpc gehaald omdat dit tijdens het kijken erg irritant werd.
Klopt,in het begin dacht ik dat het de voeding of een fan was maar bleek dus de Samsung,ik heb nu een WD GP 640 en die is echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Bedankt voor jullie hints.

HDsilencers had ik al bekeken maar die zijn helaas geen optie daar ik geen vrije 5.25 bay heb.
Programma WinAAM kende ik niet en maakt de seek geluiden inderdaad een aanmerkelijk stuk minder. Bedankt finraziel !

Helaas heeft rvsmark ook gelijk, het is het zoemende geluid wat het meest stoort en daar helpt WinAAM niet :'( Zoemt een WD minder als een Samsung is uiteindelijk de vraag?

Zoemend geluid is trouwens alleen te horen in een stille kamer en absoluut niet tijdens TV kijken. Wellicht ben ik te kritisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 13:36
pimsaint schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:21:
  • Allereerst zitten er natuurlijk de normale MCE functietoetsen op (start, up/down, nummeriek, back, enter, etc).
  • De up/down/left/right dail kan met een druk op een knop erboven worden omgezet in een muis. Ook erg handig als je dingen buiten MCE wil doen.
  • Het numpad kan omgezet worden in alfanumeriek waardoor je via de sms manier toch kan typen (handig bij het zoeken)
  • Onderaan zitten wat functietoetsen zoals je ook terugvind bij klassieke dvd-spelers remotes, zoals subtitle, audio, angle, menu, etc. Ook echt onmisbaar bij het bekijken van een dvdtje!
  • Linksboven in de hoek zit een groene knop die de close window (alt + F4) functie uitvoert. Erg handig als er ongewenste vensters verschijnen of er meerdere open staan. Met één druk op de knop zijn ze gesloten.

Ik wil er wel aan toevoegen dat deze remote absoluut geen volwaardige vervanger is voor je evt toetsenbord en muis. Je kan de dial goed gebruiken voor simpele muisfuncties zoals het aansturen van MPC HC, maar browsen op het web of beheer uitvoeren aan je systeem is echt niet te doen. Daarvoor reageert de muis niet goed genoeg en webadressen intoetsen met de numerieke toetsen wil ook niet echt.
Dank je het is wel leuk om te lezen.
Ik heb op dit moment een philips ding. En opzich werkt hij wel goed. Hij is lekker duidelijk wat opzich wel fijn is voor de gebruikers die al die knoppen maar naar vindt. De vormgeving is niet je van het maar tja voorlopig werkt het tot er een harmony komt.
Die philips schijn ik ook te kunnen programmeren voor de tv en dergelijke maar ik heb me er nog niet mee bezig gehouden. Behalve dat de subtitles/audio functie er niet op zit wat ik jammer vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo maak je je HTPC harde-schijf-geluidsloos: http://users.telenet.be/chs/HTPC%20Build/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Zeer netjes Justchill. Maar het zijn wel weer 5.25 bays. En zoals Klaus al zei daar hebben de meeste HTPC al een dvd etc drive in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

erm.. worden die dingen niet ongelooflijk warm?
Je trekt je schijven eigenlijk gewoon een trui aan. Lijkt me niet bevorderlijk als je aan't rippen bent oid? Wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@themance; Ben net als HotPixel nieuwsgierig waar de HDD's hun cooling nog vandaan halen. Door die matten creeer je een isolerende laag en sluit je ook nog eens de airflow af. HDD's produceren niet heel veel warmte (5 a 10 W) maar ze moeten die warmte uiteindelijk wel kwijt kunnen. Nog los van het feit dat boven de 50C de levensduur gaat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
Ik werk net met een nieuwe setup (zie hieronder) en zit een beetje te stoeien met het geluid.

TV:Philips LCD 32PFL7304 (3xHDMI, audio in, audio out, SPDIF out)

HTPC: Onboard audio op A7S8X-MX incl aparte SPDIF out.
Asus HD3650 videokaart met Audio out via HDMI aansluiting.

5.1 Home-cinema set + speakers: Philips HTS3164. 1x HDMI (nu naar tv), scart en 1x audio in (niet SPDIF)

Uiteraard wil ik de beste oplossing waarbij het geluid van tv-zenders (digitenne) en mijn HTPC via het HomeCinema set lopen.

Suggestie;
1 TV op Home Cinema met HDMI (geen geluid van TV naar home cinema)
2 Audio (of SPDIF?) out op TV naar audio in op Home Cinema
3 HTPC geluid via HDMI laten verlopen naar TV naar Home Cinema.

Nu heb ik namelijk alleen HTPC op Home Cinema, TV geluid niet.

Wat is volgens jullie de beste en meest logische oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Rensh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:25:
[...]

Ik gebruik de orignele ventilatoren. Heb 1 intake en 1 outtake constant draaien via directe voeding. Verder 1 outtake die gaat draaien als het echt te warm wordt plus heb op de Ninja cooler de fan halve kracht draaien (ook direct vanaf de voeding). Hiervoor had ik wat kabeletjes gekocht via alternate.nl waarbij je keuze krijgt uit directe voltags voor de fans. Systeem is behoorlijk stil, is vooral de HD die je hoort (samsung spinpoint 750 Gb), denk eraan die eesn te vervangen door een WD Green point, moeten behoorlijk stil zijn

Heb ook controle via mobo geprobeerd maar dat lukte niet, vandaar directe voeding

Sorry dat ik laat reageer Rensh. Ik zag je reactie over het hoofd.
Dus de originele ventilatoren zijn stil genoeg. (Ik wou ze vervangen voor een 2x 60mm papst en 1x 92mm Noctua.)
Welke voltages vragen de originele ventilatoren en op welke voltage draaien ze nu?
Ik lees dat je de 2e outtake laat draaien als het echt te warm wordt. Heb je 'm toch nog via Gigabyte's smart fan control lopen? (via mobo)
Graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

was 't niet ooit hier op tweakers nieuws dat HDD temps niet zo'n grote invloed hebben op de duurzaamheid? geloof dat dat een conclusie was van een van google's serverparken

edit: wat staat m'n geheugen me toch weer goed bij :D
nieuws: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten

edit2: na wat comments gelezen te hebben maakt het wel degelijk uit, ik zou 't niet boven de 60 laten pieken

[ Voor 43% gewijzigd door Patriek op 20-12-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Heb je die PDF uberhaupt wel gelezen?

Alles tot en met 50 graden is niet hoog. Alles boven de 60 graden is te hoog, dat is namelijk boven de maximale gebruikerstemperatuur. Boven de 70 graden kun je schade aan je magnetische disks gaan verwachten.

Normale HDD's worden tussen de 30 en 50 graden, afhankelijk van het model en capaciteit. Op het moment dat je de airflow afkapt en ze gaat isoleren, is het niet geheel ondenkbaar dat ze boven de 60 graden komen. Afhankelijk van de fabrikant kan je dan ook je garantie verliezen (max temps worden opgeslagen).

Overigens is het ook weer niet zo dat ze bij hogere temperaturen meteen doodgaan. Ik heb HDD's gezien de 100 graden waren geweest en lezen ging nog steeds, alleen schrijven niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

nee die heb ik niet gelezen, maar ik zeg toch ook dat je ze beter niet boven de 60 kunt laten pieken?
vraag me af of jij uberhaupt mijn post goed gelezen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja, maar als je de PDF had gelezen had je gezien dat het over HDD's in servers gaat, waarbij de max temperatuur die uberhaupt voorkwam niet boven de 50 graden lag en de gemiddelde temps eigenlijk vrij laag waren. Niet te vergelijken met consumenten-apparatuur. Als we het hier over hoge temps hebben, dan heb je het over 50 graden plus. En uit de PDF kun je ook opmaken (min of meer) dat bij 50 graden er al een invloed is op de levensduur (maar dan vooral mechanisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

dat had ik er inderdaad ook al uit op gemaakt.... maar leuk dat je het even neerlegt hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]jschoorl2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:30:
Kopie van AVForums, credits gaan naar EskimoPie, maar volgens mij erg handig voor velen die problemen met HD playback hebben. Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik nog wacht op mijn bordje MSI-7411 uit de US (is al gearriveerd bij de douane)

Via welke shop in de US heb je dit board besteld?

Heb je inmiddels het board al binnen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen en hoop spoedig de review te mogen lezen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Laatst online: 13-09 16:14
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:23:
[quote]jschoorl2 schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:30:
Kopie van AVForums, credits gaan naar EskimoPie, maar volgens mij erg handig voor velen die problemen met HD playback hebben. Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik nog wacht op mijn bordje MSI-7411 uit de US (is al gearriveerd bij de douane)

Via welke shop in de US heb je dit board besteld?

Heb je inmiddels het board al binnen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen en hoop spoedig de review te mogen lezen!!
Ik heb vrijdag het bord binnen gekregen, echter een gevalletje DOA :( . Het lijkt erop dat de elektronische circuits aan de achterkant van het bord zijn aangetast. Ik ben nu in overleg met MSI NL wat te gaan doen. Het was wel een heel leuk project voor tijdens de kerstvakantie maar dat zal niet meer gaan lukken. Wordt vervolg....

Ik heb het bord geïmporteerd via www.compumusic.com. ps je krijgt naast de verzendkosten er nog importheffing van circa €50,= overeen.

Inmiddels heb ik wel een nieuwe surround set aangeschaft van KEF (5005.2). Ziet er erg gelikt uit :9 . In de winkel klonken ze super. Ze hangen inmiddels maar ik heb ze thuis nog niet kunnen testen.

Voor de volledigheid de setup gaat bestaan uit:
  • Antec Fusion Remote
  • MSI-7411 Media Live Diva 5.1
  • AMD 5050e + Scythe Ninja (zonder fan)
  • Corsair VX450 450 Watt
  • NEC AD-7200 S-ATA (DVD R/W)
  • OCZ Memory Dual Channel 2 GB, PC6400
  • Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos (hergebruik)
  • Samsung HD735LJ 750GB (hergebruik)
  • FireDTV DVB-S2 (hergebruik) aangesloten op een MultyTenne Dual

[ Voor 13% gewijzigd door jschoorl2 op 21-12-2008 13:58 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hot Pixel schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:05:
erm.. worden die dingen niet ongelooflijk warm?
Je trekt je schijven eigenlijk gewoon een trui aan. Lijkt me niet bevorderlijk als je aan't rippen bent oid? Wat zijn je temps?
Iedereen vraagt dat, geen probs met temps; die boxes zijn eigenlijk passieve heatsinks voor je hard disks.

@hierboven: duur moederbordje wordt dat!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:09:
[...]

Iedereen vraagt dat, geen probs met temps; die boxes zijn eigenlijk passieve heatsinks voor je hard disks.

............
Voor de volledigheid: welke temperaturen hebben jou harddisk(s) dan? Hoe warm zijn ze in idle en hoe warm zijn/worden ze als je ze even flink aan het werk zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:25:
[...]

Kun je wat meer info geven over deze kabeltjes? Ik heb dezelfde kast en heb ook moeite met het stil krijgen van dezelfde cpu fan. Hoe heb je overigs de outtake fan qua settings ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:49:
[...]

Voor de volledigheid: welke temperaturen hebben jou harddisk(s) dan? Hoe warm zijn ze in idle en hoe warm zijn/worden ze als je ze even flink aan het werk zet?
Speciaal ff uitgetest:

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/9058/hdtempnv1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Vraagje:

Na een tijdje tv kijken via de floppydtv (ziggo) springt opeens mijn scherm op zwart (krijg geen no signal bv op beeld dus GEWOON zwart) en kan alleen met een harde reset weer aangezet worden.
Ik heb de floppydtv al met een firewire kaartje apart gebrobeerd en met een andere nieuwe ati 4670 kaart getest en met die kaart reboot de htpc als hij weer vastloopt.
Verschillende drivers en schone herinstallatie's getest steeds na een tijdje hetzelfde probleem.
Dus ALLEEN bij tv kijken springt hij opeens op zwart voor de rest werkt alles prima.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Of dat ik specifiek een tooltje draai om iets te kunnen testen temps zijn normaal 45 ong.

Setup:

gigabyte gama780g-s2h bordje
amd 5200
corsair 2 gig
1x floppydtv/C
nu kijk ik met onboard video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

K word een beetje gek van m'n standby systeem. Gaat keurig in sleep, maar wordt altijd om 03.00 uur 's nachts wakker.

Dat is ook de tijd van de auto updates, maar die staan uit. In VMC heb ik ook die optimizations uitgezet, er staan geen gescheduled tasks helemaal niets. M"n NIC mag het systeem niet wekken en in 't bios staat niets vreemds (heb een gigabyte 780G mobo).

Heeft iemand nog een pointer, of heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan wordt de EPG (televisie gids) van MCE ge-update........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kaajee schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:52:
Dan wordt de EPG (televisie gids) van MCE ge-update........
hoe weet jij dit, waar kan ik dat vinden? en hoe zou ik dat dan kunnen uitzetten dat ie dat om 03.00 uur gaat doen. Bij MCEStandby tool staat aan dat hij na 30 min idle weer in standby moet gaan, dat doet hij echter niet. Je kunt natuurlijk ook instellen dat hij bij no-user input na een tijd uit gaat.. maar dat schiet weer niet op als je een keer een avond muziek wilt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Toevallig! Ik vroeg me elke keer al af wie er in huis toch elke keer onze HTPC 's nachts aanzette. Niemand dus, ik gok dat ik last heb van hetzelfde probleem als jij ;)

Wat is hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Zijn er hier mensen die ook satelliet kijken via hun HTPC?

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn over reactie snelheid bij het zappen etc en welke hardware jullie hiervoor gebruiken? En hoe is bv jullie ervaring hiermee icm TVServer van MediaPortal?

Aangezien ik een low profile kast heb (Antec Micro Fusion) gaat een floppydtv niet passen en heb ik de Technotrend S2-3650 CI DVB-S USB HDTV in gedachten.. ik vraag me alleen af of HD streams goed gaan werken over een USB2.0 lijntje...

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/S2%203650%20usb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sa1 schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:35:
[...]
hoe weet jij dit, waar kan ik dat vinden? en hoe zou ik dat dan kunnen uitzetten dat ie dat om 03.00 uur gaat doen. Bij MCEStandby tool staat aan dat hij na 30 min idle weer in standby moet gaan, dat doet hij echter niet. Je kunt natuurlijk ook instellen dat hij bij no-user input na een tijd uit gaat.. maar dat schiet weer niet op als je een keer een avond muziek wilt luisteren.
Kijk maar eens in je logboeken.....

In XP MCE kon je dit nog vrij eenvoudig aanpassen. In Vista lijkt dat lastiger te zijn. Je krijgt, naar het schijnt, bij elke gids update een nieuwe tijd voor de volgende update meegestuurd. Dit om de load op de MS servers wat te spreiden.

Wellicht heb je hier wat aan:
Try disabling a mcupdate.exe in the task manager, then change the EPG time to your preferred time. For some reason, mcupdate resets the EPG download time to some random ungodly hour.

Anyway, disabling it before I changed the EPG time worked for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
x0rcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:44:
Zijn er hier mensen die ook satelliet kijken via hun HTPC?

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn over reactie snelheid bij het zappen etc en welke hardware jullie hiervoor gebruiken? En hoe is bv jullie ervaring hiermee icm TVServer van MediaPortal?

Aangezien ik een low profile kast heb (Antec Micro Fusion) gaat een floppydtv niet passen en heb ik de Technotrend S2-3650 CI DVB-S USB HDTV in gedachten.. .................
Er is ook een externe variant van de FloppyDTV. Die heeft FireDTV en is in feite gewoon een FloppyDTV in een apart kastje......
Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/main/components/com_virtuemart/shop_image/product/78d372885d8af88aa0225b1a7d56e6c4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 22-12-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimsaint schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:42:
Toevallig! Ik vroeg me elke keer al af wie er in huis toch elke keer onze HTPC 's nachts aanzette. Niemand dus, ik gok dat ik last heb van hetzelfde probleem als jij ;)

Wat is hier aan te doen?
In het menu 'instellingen' kun je het 'download-window' opgeven wanneer de EPG gedownload moet worden. Dit moet een window zijn van minimaal 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
kaajee schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:54:
[...]

Er is ook een externe variant van de FloppyDTV. Die heeft FireDTV en is in feite gewoon een FloppyDTV in een apart kastje......
I know maar ik vind de prijs nogal hoog van hun producten en het kastje te groot.. zijn er hier mensen die uberhaupt iets doen met S2 signaal binnen hun HTPC? Ik ben echt benieuwd naar ervaringen... anders is het binnenkort bye bye UPC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
x0rcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:01:
[...]

I know maar ik vind de prijs nogal hoog van hun producten en het kastje te groot.. zijn er hier mensen die uberhaupt iets doen met S2 signaal binnen hun HTPC? Ik ben echt benieuwd naar ervaringen... anders is het binnenkort bye bye UPC :+
Je hebt nu een analoge kaart in je pc of helemaal niets? Topics van mensen die overwegen UPC de deur uit te doen om deze redenen volg ik met interesse aangezien ik in dezelfde "fase" zit :) Schotel lijkt me nogal een gedoe qua kabels doortrekken dus ik kijk ook nog naar Digitenne. Maar ook dan kom je voornamelijk bij dezelfde kaartjes uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
D-e-n schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:13:
[...]

Je hebt nu een analoge kaart in je pc of helemaal niets? Topics van mensen die overwegen UPC de deur uit te doen om deze redenen volg ik met interesse aangezien ik in dezelfde "fase" zit :) Schotel lijkt me nogal een gedoe qua kabels doortrekken dus ik kijk ook nog naar Digitenne. Maar ook dan kom je voornamelijk bij dezelfde kaartjes uit overigens.
Ik heb een Hauppage HVR2200 in mn kast zitten maar ben totaal niet tevreden over de kwaliteit van Analoog nadat je Digitaal gewend bent. Tevens begon de vrouw te zeuren dat ze girls of the playboy mansion en e! entertainment niet meer kon kijken dus heb nu de set-top box weer aangesloten. Maarja helaas door het gemis van SVideo op deze box zit deze nu via scart op de tv... m'n doel is iig om alles te consilideren onder de tv zodat de HTPC met waarschijnlijk een TechnoTrend kastje overblijft met op de achtergrond een gbox/nas server... de surround is inmiddels al vervangen door de Onkyo HTX 22 HD :-)

Overigens heb ik uit een betrouwbare bron vernomen dat indien je UPC opzegd je gewoon je analoge signaal blijft behouden, het kost UPC nl. teveel om deze te komen deactiveren bij je in de straat aangezien dit signaal er in 2012 toch mee stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:02:
[...]

In het menu 'instellingen' kun je het 'download-window' opgeven wanneer de EPG gedownload moet worden. Dit moet een window zijn van minimaal 6 uur.
Bij mij stond hier niets ingesteld.. strak gaat hij altijd om 3 uur 's ochtends en zonet bijvoorbeeld ook.

Vet irritant, is er niet een mogelijkheid om aan te geven dat hij dat alleen mag doen als het apparaat ook daadwerkelijk aan staat? Ik gan vanaf woensdag t/m zondag namelijk weg en heb geen zin in dat 't apparaat vnaaf woensdagnacht 3 tot zondag aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
x0rcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:29:
[...]
Maarja helaas door het gemis van SVideo op deze box zit deze nu via scart op de tv...
Dat zal dan geen composiet-scart maar RGB-scart zijn neem ik aan? Dat is beter dan S-video.
Zelf heb ik de UPC-doos via een RGB naar S-video converter aangesloten op mijn analoge tv-kaart. Maar de kwaliteit is dan idd niet echt geweldig. Die ghosting effecten krijg ik er toch niet echt uit.
m'n doel is iig om alles te consilideren onder de tv zodat de HTPC met waarschijnlijk een TechnoTrend kastje overblijft
Hoe minder kastjes hoe beter idd.
met op de achtergrond een gbox/nas server
Gbox? Niet bekend mee :?
Overigens heb ik uit een betrouwbare bron vernomen dat indien je UPC opzegd je gewoon je analoge signaal blijft behouden, het kost UPC nl. teveel om deze te komen deactiveren bij je in de straat aangezien dit signaal er in 2012 toch mee stopt...
Offtopic: Je kunt UPC ook alleen digitaal opzeggen natuurlijk. Maar 2012: da's al rap. Dan hebben heel wat mensen wat extra kastjes nodig dan $$$$$$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:31:
[...]

Kun je wat meer info geven over deze kabeltjes? Ik heb dezelfde kast en heb ook moeite met het stil krijgen van dezelfde cpu fan. Hoe heb je overigs de outtake fan qua settings ingesteld?
Kijk eens op http://www.alternate.nl/h...=Kabels&l2=Voedingskabels en http://www.alternate.nl/h...=Kabels&l2=Voedingskabels en http://www.alternate.nl/h...=Kabels&l2=Voedingskabels

Speel er wat mee. CPUfan was bij mij niet echt een probleem eerlijk gezegd. Systeem blijft good cool en is behoorlijk stil (alleen HD hoor je licht zoemen)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Sa1 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:25:
[...]
Bij mij stond hier niets ingesteld.. strak gaat hij altijd om 3 uur 's ochtends en zonet bijvoorbeeld ook.

Vet irritant, is er niet een mogelijkheid om aan te geven dat hij dat alleen mag doen als het apparaat ook daadwerkelijk aan staat? Ik gan vanaf woensdag t/m zondag namelijk weg en heb geen zin in dat 't apparaat vnaaf woensdagnacht 3 tot zondag aan staat...
Eehm, Als ik voor een paar dagen weg ga, dan trek ik de stekker uit mijn pc's/tv's etc....
Tsjah...

Oh en nog iets. Zet een tijdschakelaar tussen je pc en stopcontact en stel het in dat hij van half 3 tot half 4 bijvoorbeeld geen stroom krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
D-e-n schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:28:
[...]

Dat zal dan geen composiet-scart maar RGB-scart zijn neem ik aan? Dat is beter dan S-video.
Zelf heb ik de UPC-doos via een RGB naar S-video converter aangesloten op mijn analoge tv-kaart. Maar de kwaliteit is dan idd niet echt geweldig. Die ghosting effecten krijg ik er toch niet echt uit.
Klopt, de scart uitgang van UPC ondersteund geen svideo en om nu weer een converter er tussen te zetten zie ik niet zo zitten.. ik wil uiteindelijk ook makkelijk kunnen recorden via de EPG. en de set-top box aansturen vanuit mn HTPC gaat zover mijn kennis gaat never nooit lukken ;)
Gbox? Niet bekend mee :?
Ik denk niet dat het beleid van tweakers het toelaat om hierover te beginnen en het is nogal offtopic.. maar het komt er op neer dat het een emulator is voor o.a. canal digital kaartjes :)

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik van mn HTPC een volwaardige dreambox vervanger wil maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadien gestegen tot 39C, wat nog steeds koel genoeg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
x0rcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:21:
[...]
Klopt, de scart uitgang van UPC ondersteund geen svideo en om nu weer een converter er tussen te zetten zie ik niet zo zitten.. ik wil uiteindelijk ook makkelijk kunnen recorden via de EPG. en de set-top box aansturen vanuit mn HTPC gaat zover mijn kennis gaat never nooit lukken ;)
Dat lukt wel hoor :D De standaard MCE remote + IR-blaster heeft in mijn geval (MCE2005) in ieder geval wel het goede resultaat opgeleverd. Als ik iets programmeer in MCE gaat de decoder op de gezette tijd ook keurig aan. Alleen het blijft analoog beeld natuurlijk
Uiteindelijk komt het erop neer dat ik van mn HTPC een volwaardige dreambox vervanger wil maken...
Ik google wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAD-tekenaar schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:44:
[...]

Sorry dat ik laat reageer Rensh. Ik zag je reactie over het hoofd.
Dus de originele ventilatoren zijn stil genoeg. (Ik wou ze vervangen voor een 2x 60mm papst en 1x 92mm Noctua.)
Welke voltages vragen de originele ventilatoren en op welke voltage draaien ze nu?
Ik lees dat je de 2e outtake laat draaien als het echt te warm wordt. Heb je 'm toch nog via Gigabyte's smart fan control lopen? (via mobo)
Graag je reactie.
Ben wel geen Rensh, maar kan wel reageren. :)
Heb ook een s14v en, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van je systeem, heb vrijwel geen fans nodig. De fan die bij de ninja mini zat was me te luidruchtig maar die bleek helemaal niet nodig. Heb nu alleen een van de twee case fans aan de achterkant draaien en heb de temp nog niet boven de 42 graden zien gaan (zelfs niet als ik hem tot het uiterste stress).

Systeem is een 5050e met het bekende gigabyte-bordje. Verder een WD 1tb greenpower. Werkt prima en speelt alles erg soepel af (vogelscene geen probleem met itunes en antivirus en vuze op de achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:25:
[...]

Heb je daar nu wel zelf iets ingesteld? Ik heb daar een window ingesteld van 01.00 - 07.00 uur.
Dat werkt goed. Het systeem gaat ook uit na het downloaden van de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

x0rcist schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:01:
[...]
Zelf heb ik een HTPC ingericht voor het ontvangen van DVB-T, DVB-S en DVB-S2. Hierbij wordt de DVB-S en DVB-S2 afgehandeld via een Hauppauge NOVA-HD-S2 (circa 80 euro) in combinatie met een Xubuntu 8.04 installatie (Linux dus). Hierbij maak ik gebruik van een tweetal Phoenix compatible smartcard reader waarin mijn originele KPN Digitenne en Canal Digitaal kaartje is opgenomen.

Ik gebruik namelijk VDR (1.7.0), S2API (mijn eigen S2API patch voor VDR 1.7.0) en XBMC voor mijn HTPC gebeuren. Ik heb zowel een software-based (Q6600 icm xine-lib 1.2, FFMPEG en de xineliboutput plugin) als een hardware-based (X2-4200 icm Reel eHD decoder kaart) configuratie draaien.

Mijn voorkeur gaat op dit moment nog uit voor de hardware-based configuratie. De Reel eHD kan namelijk H264, VC-1 en MPEG2 streams decoderen (dus geen load op de CPU) en de audio loopt gewoon over de HDMI heen. Mijn onboard geluid wordt gebruikt icm XBMC. De HD-kanalen van Canal Digitaal zijn gewoon enorm scherp en spelen zonder haperingen af.

De software oplossing werkt ook, maar heeft nog teveel CPU kracht nodig (dus meer wattage) omdat het decoderen en post-processing allemaal software technisch is. Des ondanks verwacht ik veel van de VDPAU implementatie. Alleen de huidige editie in combinatie met Xine is wat problematisch op gebied van stabiliteit. Maar als het werkt dan komt de load overeen met de Reel eHD oplossing.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Laatst online: 23-06 13:57
Nou ik ga er ook aan geloven :) Ben bezig met het uitzoeken van een HTPC en dan wel van scratch zeg maar :)

Als kast heb ik gekozen voor de Silverstone ML01. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik de kast ook recht op kan zetten.
Verders wil ik een blue ray speler in bouwen ook.

Ik las in de OP dat er een mobo is met onboard videokaart die voldoende moet zijn. Nu weet ik alleen dat onboard altijd slechter is dan gewoon los zeg maar. Is dit voor een HTPC anders? Of is het voor HD beelden genoeg.

Hoe actueel is de OP? Want een hoop hardware kan ik niet meer vinden, althans als ik op de linkjes klik.

Graag zou ik ook advies willen hebben over keuze kast, mobo en videokaart.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Damien2004 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:28:
Nou ik ga er ook aan geloven :) Ben bezig met het uitzoeken van een HTPC en dan wel van scratch zeg maar :)

Als kast heb ik gekozen voor de Silverstone ML01. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik de kast ook recht op kan zetten.
Verders wil ik een blue ray speler in bouwen ook.

Ik las in de OP dat er een mobo is met onboard videokaart die voldoende moet zijn. Nu weet ik alleen dat onboard altijd slechter is dan gewoon los zeg maar. Is dit voor een HTPC anders? Of is het voor HD beelden genoeg.

Hoe actueel is de OP? Want een hoop hardware kan ik niet meer vinden, althans als ik op de linkjes klik.

Graag zou ik ook advies willen hebben over keuze kast, mobo en videokaart.
ligt er een beetje aan wat je wilt he. Maar volgens mij was het niet de bedoeling om naar configs te vragen hier, maar goed kan wel wat pointers geven.

Persoonlijk vind ik die kast niet mooi, maar dat is iedereens eigen smaak natuurlijk.

Voor HD beelden kun je kiezen voor hardware / software systeem. Zelf heb ik een AMD 5050e die alles zowel via hard- als software keurig kan afspelen. Dit icm het bekende gigabyte bordje werkt als een trein en heb ik drie weken terug besteld, dus dat is er nu ook nog wel.

Elk microATX bord past in die kast, het is alleen de vraag of je een extra video kaart er in wilt zetten, als je ene onboard hebt die voldoende presteerd voor HD dan snap ik niet waarom je nog een extra kaart wilt hebben. Je hebt tegenwoordig ook de geforce 9400 van nvidia, das ook een onboard ding en kan ook hardwaredecoding doen.

Verder is er echt HEEL veel informatie te vinden door de posts heen, dus mijn advies is toch om je gewoon is in te lezen, zeker als je van scratch begint!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 07:33:
[...]

Heb je daar nu wel zelf iets ingesteld? Ik heb daar een window ingesteld van 01.00 - 07.00 uur.
Dat werkt goed. Het systeem gaat ook uit na het downloaden van de EPG.
Heb het window ingesteld vanaf 17.00 uur tot 00.00 uur. Maar vanmorgen stond hij gewoon weer keurig aan. Ik gebruik Vista MCE icm TV Pack.

Is er een programma ofzo die dit kan checken, welk programma het systeem uit standby haalt? Als ik in de eventlogs ga kijken kan ik helemaal niets vinden. K zie wel dat hij de Running State geenterd is en een aantal services die weer aan gaan, maar daarna niets. Als ik vervolgens in de log van mediacenter ga kijken dan staat er ook niet dat hij om 03.00 uur is gaan updaten ofzo. Gewoon echt helemaal niets.

[ Voor 51% gewijzigd door Sa1 op 23-12-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:40:
[...]
Heb het window ingesteld vanaf 17.00 uur tot 00.00 uur. Maar vanmorgen stond hij gewoon weer keurig aan. Ik gebruik Vista MCE icm TV Pack.

Is er een programma ofzo die dit kan checken, welk programma het systeem uit standby haalt? Als ik in de eventlogs ga kijken kan ik helemaal niets vinden. K zie wel dat hij de Running State geenterd is en een aantal services die weer aan gaan, maar daarna niets. Als ik vervolgens in de log van mediacenter ga kijken dan staat er ook niet dat hij om 03.00 uur is gaan updaten ofzo. Gewoon echt helemaal niets.
Even uit mijn hoofd, want ben nu niet thuis, ik weet ook dat Windows Defender in te stellen is om op een bepaald tijdstip een update te downloaden. Ik neem aan dat je ook de virusscanner al eens gecontroleerd hebt? Gaat die updates downloaden 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Na heel veel zoeken heb ik wel een uitgebreid beeld van wat ik wil met mijn - nog te kopen - htpc wil. Namelijk, het kijken van hd materiaal via de hdd, centraal opslagpunt kritieke documenten in het netwerk en een verbetering van de video opname vanaf de kabel. De dvd speler die we nu al hebben zal blijven bestaan omdat deze tevens fungeert als versterker van het coax signaal met de htpc hierboven op.

Microsoft Remote Control+Receiver 25.95
Intel Core 2 Duo E520067.95
Kingston ValueRam Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 218.95
Antec Fusion Remote Zilver/Zwart143.00
Antec Earthwatts 380 Watt50.95
Scythe Processorkoeler Ninja Mini 30.95
WD Caviar Green 1 TB2x 91.95
GigaByte GA-E7AUM-DS2H136.00
Totaal inc btw690,-

Heb hier al een Hauppauge PVR150MCE kaartje liggen, dus die gaat het opname werk doen voor de kabel. Doe hier express geen digitale receiver in omdat ik nog het huis uit wil en nog moet kijken welke aanbieder ik daarvoor wil, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog niet in 2009 gebeuren :(, dus vandaar even deze 'tijdelijke' oplossing.
Helaas heb ik nog een paar twistpuntjes die ik - in mijn tweakishe ogen - nog niet netjes heb opgelost.

Graag hoor ik van jullie wat hier de meeste nette oplossing voor is :)
  • Geen s-video uti vanaf het moederbord, is een extra videokaart kopen de enigste nette oplossing?
  • 5.1 geluid naar een oude reciever, 3 kabels met verloopjes naar 6 tulp stekkers een nette oplossing? Verlies ik hier niet veel kwaliteit?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:17:
Na heel veel zoeken heb ik wel een uitgebreid beeld van wat ik wil met mijn - nog te kopen - htpc wil. Namelijk, het kijken van hd materiaal via de hdd, centraal opslagpunt kritieke documenten in het netwerk en een verbetering van de video opname vanaf de kabel. De dvd speler die we nu al hebben zal blijven bestaan omdat deze tevens fungeert als versterker van het coax signaal met de htpc hierboven op.

.......................

Graag hoor ik van jullie wat hier de meeste nette oplossing voor is :)
  • Geen s-video uti vanaf het moederbord, is een extra videokaart kopen de enigste nette oplossing?
  • 5.1 geluid naar een oude reciever, 3 kabels met verloopjes naar 6 tulp stekkers een nette oplossing? Verlies ik hier niet veel kwaliteit?
Je tv heeft geen HDMI/DVI of VGA ingang neem ik aan? Ja dan is een aparte videokaart met s-video het netst. Of een VGA_to_SCART/RGB kabel maken of een VGA converter kopen.

5.1 geluid naar receiver? Je zegt hierboven dat je dit middels coaxiaal (digitaal?) gaat doen ? Welke receiver hebben we het over eigenlijk? Wat bedoel je anders met coxiaal van de dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

1 )Klopt, het is nog een oude tv, met alleen een coaxiale en scart ingang.

2 )Nee sorry, dat heb ik dan verkeerd uitgelegd. Er staat een Pioneer VXS C-300 receiver ( ook al op leeftijd ) waarnaar ik 5.1 geluid wil sturen. Het coax signaal komt binnen bij de dvd speler ( word versterkt ) gaat naar htpc, en vanaf htpc wil ik 5.1 geluid naar de receiver toe. Nu begrijp ik dat coax geen 5.1 binnenvoert, maar hd vanaf de hdd wel en dat wil ik graag naar men receiver brengen. Nu had ik dat gedacht te willen doen met 3 stereo tulp stekkers die verlopen naar 6 tulp stekkers en deze in de achterkant van de receiver te willen inbrengen. Nu is mijn vraag, gaat dit werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Hebben jullie wel eens wat gemerkt van trillingen en/of geluid wat versterkt wordt door je meubel? Ik heb mijn Silverstone GD02 inmiddels (door middel van nieuwe casefans) al heel wat stiller gekregen en ik ga er ook nog een nieuwe CPU-cooler inzetten. Als ik het deurtje van mijn IKEA-kastje echter sluit wordt het (weinige) geluid juist irritanter in plaats van dat het minder wordt. Er ontstaat iets van een donkere zoem. Vanwege de cooling is de kast aan de achterzijde open overigens dus wellicht dat de kast dan als een soort van klankkast fungeert?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~dvries1/HTPC1k.jpg

Dan zeggen jullie natuurlijk: "laat het deurtje open" :P
Maar dat was nu net niet de bedoeling. Ik kan eventueel de HTPC naar het kastje ernaast verlaatsen maar dan staat de centerspeaker bovenop de HTPC en dat lijk me toch ook niet de voorkeur hebben.

p.s.
Receiver, reguliere dvd-speler en UPC-doos staan in een kastje dat net buiten het plaatje valt.
En excuses voor het crappie telefoonkiekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tuurlijk, elk omringend materiaal kan als klankkast fungeren heeft mijn natuurkunde docent mij geleerd. :+ Maar kan je het toerental van de ventilator(en) niet verlagen/verhogen, zodat de frequentie veranderd waardoor er in het materiaal er om heen geen resonantie ( want hier praat je over ) voorkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:31:
1 )Klopt, het is nog een oude tv, met alleen een coaxiale en scart ingang.

2 )Nee sorry, dat heb ik dan verkeerd uitgelegd. Er staat een Pioneer VXS C-300 receiver ( ook al op leeftijd ) waarnaar ik 5.1 geluid wil sturen. Het coax signaal komt binnen bij de dvd speler ( word versterkt ) gaat naar htpc, en vanaf htpc wil ik 5.1 geluid naar de receiver toe. Nu begrijp ik dat coax geen 5.1 binnenvoert, maar hd vanaf de hdd wel en dat wil ik graag naar men receiver brengen. Nu had ik dat gedacht te willen doen met 3 stereo tulp stekkers die verlopen naar 6 tulp stekkers en deze in de achterkant van de receiver te willen inbrengen. Nu is mijn vraag, gaat dit werken ?
2 snap ik niet helemaal.........
Hoezo heeft je DVD speler een coax ingang? Is het een DVD recorder? Dan is het gewoon een antenne signaal en dan is het alleen zinvol om het door te sturen naar je HTPC als je analoge/digitale tv wilt gaan opnemen.....dus naar je 150MCE.......

En als je 5.1 materiaal analoog wilt doorsturen naar een receiver dan lijkt de door jouw gekozen methode juist. Alleen heeft volgens mij de VXS C-300 helemaal geen analoge meerkanaals analoge audio inputs. Hij heeft daarentegen wél digitale (optische) audio ingangen, dus moet je die gebruiken voor meerkanaals geluid........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik heb inmiddels al lange tijd met tevreden een HTPC.
nu heb ik sinds kort een LG blue ray speler.

echter heb ik nog geen programma kunnen vinden die het goed kan afspelen.

Heb VLC, media player classic, powerdvd 8 en cccodec pack al geprobeerd.
Wie weet welke het wel kan afspelen. Het liefst zelf in Vista media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
D-e-n schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:13:
Hebben jullie wel eens wat gemerkt van trillingen en/of geluid wat versterkt wordt door je meubel? Ik heb mijn Silverstone GD02 inmiddels (door middel van nieuwe casefans) al heel wat stiller gekregen en ik ga er ook nog een nieuwe CPU-cooler inzetten. Als ik het deurtje van mijn IKEA-kastje echter sluit wordt het (weinige) geluid juist irritanter in plaats van dat het minder wordt. Er ontstaat iets van een donkere zoem. Vanwege de cooling is de kast aan de achterzijde open overigens dus wellicht dat de kast dan als een soort van klankkast fungeert?
Idd fungeert die kast als klankkast. Frequentie veranderen kan, maar zou ook kunnen dat je al veel beter resultaat bereikt met meer demping. Zelf gebruik ik al tijden 'schuimrubber' als 'extra voetjes' onder m'n pc's.
Dit spul:
Afbeeldingslocatie: http://www.polyvision.nl/nl/kwaliteit_clip_image001_0001.jpg

Werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:27:
Tuurlijk, elk omringend materiaal kan als klankkast fungeren heeft mijn natuurkunde docent mij geleerd. :+
Klopt idd. Maar als je ouder wordt ga je de details over het hoe en wat wel een beete vergeten ;)
Maar kan je het toerental van de ventilator(en) niet verlagen/verhogen, zodat de frequentie veranderd waardoor er in het materiaal er om heen geen resonantie ( want hier praat je over ) voorkomt ?
Toerental is nu juist zodanig dat hij stil is terwijl de temps goed zijn dus daar kan (of wil) ik niet veel meer aan doen. Ik zat juist aan maatregelen voor het meubel te denken.
kaajee schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:49:
[...]
Zelf gebruik ik al tijden 'schuimrubber' als 'extra voetjes' onder m'n pc's.
Dit spul:
[afbeelding]

Werkt voor mij perfect.
Ik had al wat andere rubbertjes geprobeerd maar dat schoot niet echt op.
Dit zou ik idd eens kunnen proberen. Tnx.

Aanvulling:
Wat ik ook nog kan en ga proberen is fan absorbers tussen fan en kast te zetten. Er zaten van die rubberen schroefjes bij de fans maar die kreeg ik er niet in omdat je ze er maar van één kant in kan trekken en da's net de binnenkant waar ik niet bij kan :(

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 23-12-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Frogy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:42:
Ik heb inmiddels al lange tijd met tevreden een HTPC.
nu heb ik sinds kort een LG blue ray speler.

echter heb ik nog geen programma kunnen vinden die het goed kan afspelen.

Heb VLC, media player classic, powerdvd 8 en cccodec pack al geprobeerd.
Wie weet welke het wel kan afspelen. Het liefst zelf in Vista media player.
Lees dit eens:
http://blog.mediacentersa...9f-88b1-0369670fe1ff.aspx

(was best makkelijk vinden; google: bluray playback vista mce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zonder heel lullig te willen doen, maar is het niet verstandiger om eerst een fatsoenlijke TV te kopen met HDMI, DVI of desnoods VGA ingang? Je zet nu een prachtige HTPC van bijna 700 euro neer waarmee je vervolgens met een crappy S-Video output op een wazige oude SD TV gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dreamvoid schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:16:
[...]
Zonder heel lullig te willen doen, maar is het niet verstandiger om eerst een fatsoenlijke TV te kopen met HDMI, DVI of desnoods VGA ingang? Je zet nu een prachtige HTPC van bijna 700 euro neer waarmee je vervolgens met een crappy S-Video output op een wazige oude SD TV gaat kijken.
Dat is de keuze van men ouders, zij vinden het niet nodig om de tv te vervangen en ik vertrek einde volgend jaar uit huis en neem de htpc daarbij mee, met dat ik vertrek komt er natuurlijk wél een degelijke hdtv bij.

Terechte opmerking - absoluut niet lullig binnengekomen hier :) -, heeft me ook een tijd tegengehouden om een htpc neer te zetten, maar ben het zat om telkens schijfjes te moeten branden om men favoriete hd series te kunnen zien. Heb een paar weken geleden geprobeerd om met men laptop een htpc te simuleren, het effect was leuk, maar qua prestaties was het zwaar onder de maat. Daarom een dedicated systeempje en ik geef toe, 700 is een berg geld als het niet lekker uit de verf kan komen.

@ Kaajee : Over het hele multikanaal audio verhaal moet ik de handleiding er even bijpakken, want inmiddels ben ik zelf ook het spoor bijster. Bedankt iig voor de input.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.