Ik gebruik de orignele ventilatoren. Heb 1 intake en 1 outtake constant draaien via directe voeding. Verder 1 outtake die gaat draaien als het echt te warm wordt plus heb op de Ninja cooler de fan halve kracht draaien (ook direct vanaf de voeding). Hiervoor had ik wat kabeletjes gekocht via alternate.nl waarbij je keuze krijgt uit directe voltags voor de fans. Systeem is behoorlijk stil, is vooral de HD die je hoort (samsung spinpoint 750 Gb), denk eraan die eesn te vervangen door een WD Green point, moeten behoorlijk stil zijnCAD-tekenaar schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:52:
Hoe zijn bij jou de 2 outtake ventilatoren geregeld?
Ik ben van plan om ook een OrigenAE S14V aan te schaffen en wil de 2 ventilatoren laten vervangen door stillere.
Kan jij het toerental van de outtake ventilatoren nog afdoende regelen door Gigabyte's Smart Fan Control enabled?
Heb jij originele of andere outtake ventilatoren in de S14V zitten?
En hoe zijn ze aangesloten?
Ik las op internet iets over toerentalproblemen, dus ik ben bang dat ik ze alleen maar op volle toeren kan laten draaien voor voldoende airflow = lawaaierig
[...]
Heb ook controle via mobo geprobeerd maar dat lukte niet, vandaar directe voeding
Kortom, zou niet direct andere fans kopen.
Vostro1000 en Dimension9150