Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:17:
Na heel veel zoeken heb ik wel een uitgebreid beeld van wat ik wil met mijn - nog te kopen - htpc wil. Namelijk, het kijken van hd materiaal via de hdd, centraal opslagpunt kritieke documenten in het netwerk en een verbetering van de video opname vanaf de kabel. De dvd speler die we nu al hebben zal blijven bestaan omdat deze tevens fungeert als versterker van het coax signaal met de htpc hierboven op.

Microsoft Remote Control+Receiver 25.95
Intel Core 2 Duo E520067.95
Kingston ValueRam Dual Channel 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 218.95
Antec Fusion Remote Zilver/Zwart143.00
Antec Earthwatts 380 Watt50.95
Scythe Processorkoeler Ninja Mini 30.95
WD Caviar Green 1 TB2x 91.95
GigaByte GA-E7AUM-DS2H136.00
Totaal inc btw690,-
Komen de aansluitingen van het moederbord en de gaten in de kast wel overeen? Ik vond van beide namelijk foto's waarbij het niet zo leek te zijn....

Zit ook te kijken voor een HTPC. Deze config zou voor mij ook wel werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Je bedoelt het I/O schield tov de kast? Beide zijn ze mATX dus het moet allemaal passen, of bedoel je wat anders? Begrijp je niet helemaal goed.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Dankjewel.

Echter kan ik het ook niet met een ander programma afspelen.
welke codec/ programma gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:49:
[...]

Even uit mijn hoofd, want ben nu niet thuis, ik weet ook dat Windows Defender in te stellen is om op een bepaald tijdstip een update te downloaden. Ik neem aan dat je ook de virusscanner al eens gecontroleerd hebt? Gaat die updates downloaden 's nachts?
updates niet, maar er stond wel een scan voor elke nacht echter deze om 02.00 uur, en zou je dan niet in je events moeten kunnen zien dat hij begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:43:
Je bedoelt het I/O schield tov de kast? Beide zijn ze mATX dus het moet allemaal passen, of bedoel je wat anders? Begrijp je niet helemaal goed.
moederbord:
http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/motherboard_productimageback_ga-e7aum-ds2h_big.jpg

kast:
http://www.anandtech.com/GalleryImage.aspx?id=4155

Heb ik het nou mis, of komen die niet overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
99 van de 100x krijg je bij het moederbord en losse backplate zodat je de achterkant van de kast kan vervangen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

M1lamb3r schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:53:
[...]

99 van de 100x krijg je bij het moederbord en losse backplate zodat je de achterkant van de kast kan vervangen.
Ja dat is bekend, maar hierbij gaan de stereo-plugs door de pci brackets heen lijkt het wel. Interessant, zeker nog niemand met deze combinatie die het kan bevestigen/ontkrachten? Dit is wel interessant namelijk.

Edit :

Hebbes, - nou ja, dat denk ik -. Het plaatje is van een Antec Fusion Black, ik heb het over een Fusion Remote en bij deze typen schijnen er nog wat verschillende versies in omloop geweest te zijn. De achterkant van de Remote ziet er beter uit.

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 23-12-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
nwagenaar schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:34:

Zelf heb ik een HTPC ingericht voor het ontvangen van DVB-T, DVB-S en DVB-S2. Hierbij wordt de DVB-S en DVB-S2 afgehandeld via een Hauppauge NOVA-HD-S2 (circa 80 euro) in combinatie met een Xubuntu 8.04 installatie (Linux dus). Hierbij maak ik gebruik van een tweetal Phoenix compatible smartcard reader waarin mijn originele KPN Digitenne en Canal Digitaal kaartje is opgenomen.
Interessant!
Je hebt je Digitenne kaartje dus in een smarcard reader. Het is dus ook mogelijk om gecodeerde DVB-T kanalen te bekijken zonder dat je een TV-kaart met CI-slot nodig hebt? Zou dat ook kunnen ism mijn Hauppauge HVR-2200 kaart? Was nu van plan het (analoge) signaal uit mijn Samsung DVB-T receiver aan te bieden aan mijn TV-kaart. Een oplossing waar ik zelf niet zo weg van ben. De HVR-2200 kan ook DVB-T ontvangen, maar heeft geen CI-slot. Een oplossing met smartcardreader zou dan heel mooi zijn, heb daar zelf tot nu toe niets over kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:26:
Heb een paar weken geleden geprobeerd om met men laptop een htpc te simuleren, het effect was leuk, maar qua prestaties was het zwaar onder de maat. Daarom een dedicated systeempje en ik geef toe, 700 is een berg geld als het niet lekker uit de verf kan komen.
Lekker wachten dan zou ik dan zeggen. Dat Gigabyte mobo is gloednieuw, state-of-the-art (beste IGP op de markt) en dus stevig aan de prijs. Eind 2009 ligt het voor een pak minder in de bakken, en dan heb ik het nog niet eens over de cpu, ram en hd's. Ik zou eerst een veel goedkoper systeempje voor SDTV neerzetten om eens wat verder te proberen. Ik heb bv nog een Asus A8N-VM CSM (GeForce 6150, met S-Video out & firewire), A64 3200+ en 1 GB liggen, mijn oude HTPC toen ik nog een CRT buis had. BluRay is wat te hoog gegrepen maar dit doet prima 'the usual' MKV HD rips. DM me maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bedankt voor het aanbod, maar ga hier een beetje met wat resources schuiven, kijken of het rendabel is voor me om te switchen. Nogmaals bedankt, maar ik ga weer even verder zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Is deze converter mischien iets.

http://www.erconline.nl/vga-converter-p-1913.html

ik wil deze met de RGB naar Scart kabel aansluiten op m,n crt breedbeeld tv

en terzijner tijd overstappen naar een nieuwe tv met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Mijn oplossing is goedkoper, een pci-e videokaartje is 3 tientjes en de scart en svideo kabel heb ik al liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Klaassie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:28:
[...]
Een oplossing waar ik zelf niet zo weg van ben. De HVR-2200 kan ook DVB-T ontvangen, maar heeft geen CI-slot. Een oplossing met smartcardreader zou dan heel mooi zijn, heb daar zelf tot nu toe niets over kunnen vinden...
Als je TV-kaart geen CI/CAM interface heeft, kun je het op twee manieren oplossen (mits je software het ondersteund).

Via een externe USB CI met CAM (volledig legaal, wel duurder) of via een Phoenix Smartcard-reader (geen CAM-interface, leest direct je Smartcard en gebruikt een softcam om te decrypten, niet echt legaal, wel goedkoop).

Het laatste gaat via Linux het gemakkelijkst, maar beide zijn op Windows mogelijk. Echt plug-and-play is het allemaal niet, maar met een goede gids te doen. Via Windows kan het eerste (externe USB-CI met daarin een CAM en daarin een smartcard) vrij gemakkelijk in software als DVBViewer Pro, maar MP/VMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 20:54
Klaus_1250 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:08:
[...]
Via Windows kan het eerste (externe USB-CI met daarin een CAM en daarin een smartcard) vrij gemakkelijk in software als DVBViewer Pro, maar MP/VMC?
Wat ik me daarbij afvraag: werkt dat ook met twee van die USB-modules? Je hebt bijvoorbeeld een USB-Dual tunercard en je plugt er twee van die losse CI-modules erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Klaassie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:28:
[...]
Interessant!
Je hebt je Digitenne kaartje dus in een smarcard reader. Het is dus ook mogelijk om gecodeerde DVB-T kanalen te bekijken zonder dat je een TV-kaart met CI-slot nodig hebt? Zou dat ook kunnen ism mijn Hauppauge HVR-2200 kaart? Was nu van plan het (analoge) signaal uit mijn Samsung DVB-T receiver aan te bieden aan mijn TV-kaart. Een oplossing waar ik zelf niet zo weg van ben. De HVR-2200 kan ook DVB-T ontvangen, maar heeft geen CI-slot. Een oplossing met smartcardreader zou dan heel mooi zijn, heb daar zelf tot nu toe niets over kunnen vinden...
Kort door de bocht, yep :) Mijn Hauppauge NOVA-HD-S2 (PCI/DVB-S[2])en Gigabyte GT-U7000-RH (USB/DVB-T) hebben beide geen CI mogelijkheid (zo wie zo, de NOHA-HD-S2 had deze mogelijkheid niet toen ik hem kocht). Dus ik heb indertijd opgelost door een tweetal Phoenix compatible readers aan te schaffen (USB smartbee's a 20 euro per stuk oid) en deze beschikbaar te maken via NewCS (newcamd protocol). Via de VDR plugin kon ik vervolgens een newcamd connectie maken naar mijn kaartjes en op Windows heb je diverse MDAPI software beschikbaar waar dit mogelijk mee is.

Alleen mijn keuze voor Linux/VDR/XBMC had te maken met stabiliteit, WAF en ondersteuning voor zowel DVB-T en DVB-S2. Deze is vele malen beter dan bijvoorbeeld een Mediaportal (die nog steeds DISEQC problemen heeft met mijn kaart en bovendien enorm onstabiel is), GB-PVR (kanalen-lijst zuigt omdat je geen providermogelijkheid hebt), DVB Viewer Pro (MDAPI ondersteuning is brak en OSD komt alleen omhoog wanneer er een signal lock is) of Vista Mediacenter (Geen H264, geen direct DVB-S of DVB-S2 ondersteuning en geen MDAPI ondersteuning) oplossing op het Windows platform. En ik heb toch al wel zeker 6 maanden gespendeerd aan dit geheel.

Ik heb het één en ander staan op mijn Wiki (WIP en grammaticaal gezien, niet echt op orde). Daarin staat ook een installatie handleiding voor VDR in combinatie met een software-based output oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 23-12-2008 20:15 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
Als je TV-kaart geen CI/CAM interface heeft, kun je het op twee manieren oplossen (mits je software het ondersteund).

Via een externe USB CI met CAM (volledig legaal, wel duurder) of via een Phoenix Smartcard-reader (geen CAM-interface, leest direct je Smartcard en gebruikt een softcam om te decrypten, niet echt legaal, wel goedkoop).

Het laatste gaat via Linux het gemakkelijkst, maar beide zijn op Windows mogelijk. Echt plug-and-play is het allemaal niet, maar met een goede gids te doen. Via Windows kan het eerste (externe USB-CI met daarin een CAM en daarin een smartcard) vrij gemakkelijk in software als DVBViewer Pro, maar MP/VMC?
Heb jij misschien een wat linkjes naar zo'n " goede gids"? ;)
Heb namelijk al wel van alles kunnen vinden, maar dat heeft allemaal betrekking op DVB-S en niet op DVB-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:33:
[...]

Lekker wachten dan zou ik dan zeggen. Dat Gigabyte mobo is gloednieuw, state-of-the-art (beste IGP op de markt) en dus stevig aan de prijs. Eind 2009 ligt het voor een pak minder in de bakken, en dan heb ik het nog niet eens over de cpu, ram en hd's. Ik zou eerst een veel goedkoper systeempje voor SDTV neerzetten om eens wat verder te proberen. Ik heb bv nog een Asus A8N-VM CSM (GeForce 6150, met S-Video out & firewire), A64 3200+ en 1 GB liggen, mijn oude HTPC toen ik nog een CRT buis had. BluRay is wat te hoog gegrepen maar dit doet prima 'the usual' MKV HD rips. DM me maar even.
Wat zou dan op dit moment een goede prijs/kwaliteit mobo (met HDMI) zijn? Deze heeft wel de beste IGP aan boord, maar hoe belangrijk is dat voor een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 20:37
Ik draai nu een tijdje met de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H en een Intel E8500
Dit loopt soepeltjes op 1080p maar ik heb wel wat software ellende

Met XP start het OS snel alleen is er dan geen netwerk client (nvida)
Die komt pas 30 seconde later... geen idee waarom
Mijn media center software heeft hier moeite mee.

Vista 32 start wel met de netwek client... alleen weer hier de IR Server Suite niet goed starten.
Hierdoor werkt m'n remote niet goed. Pas als ik de service herstart werkt deze volledig.
Ik ben al aan het spelen om die service later te laten starten maar zonder veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
[...]

In principe heb je als je gbox of cccam gebruikt toch geen smartcard nodig aangezien hij deze ook emuleert? Dan zou je dus klaar zijn met een DVB-S ontvanger zonder CI module..

En via MP moet dit mogelijk zijn via MDAPI... tenminste dat is wat ik overal lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
x0rcist schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:04:
[...]

In principe heb je als je gbox of cccam gebruikt toch geen smartcard nodig aangezien hij deze ook emuleert? Dan zou je dus klaar zijn met een DVB-S ontvanger zonder CI module..
Hangt van het encryptie-systeem af, maar voor de meeste is dat niet meer het geval, of iig niet meer permanent. Maar dan zit je meteen in het diep illegale gebeuren (je hebt dan ook geen abbo oid nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodski schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:02:
Ik draai nu een tijdje met de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H en een Intel E8500
Dit loopt soepeltjes op 1080p maar ik heb wel wat software ellende

Met XP start het OS snel alleen is er dan geen netwerk client (nvida)
Die komt pas 30 seconde later... geen idee waarom
Mijn media center software heeft hier moeite mee.

Vista 32 start wel met de netwek client... alleen weer hier de IR Server Suite niet goed starten.
Hierdoor werkt m'n remote niet goed. Pas als ik de service herstart werkt deze volledig.
Ik ben al aan het spelen om die service later te laten starten maar zonder veel succes.
misschien kan je dit gebruiken voor een work around:
http://lifehacker.com/504...apps-for-smoother-loading
stel daarmee in dat je IR service en media center software pas na 30 seconden start (als je netwerk up is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

x0rcist schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:04:
[...]
Nee. Gb*x of CCc*m is een zogenaamde software-cam. Eigenlijk emuleert hij een CI-module en via deze programma's kun jij de phoenix compatible reader aanspreken. Maar je hebt altijd een smartcard nodig voor het legaal openen van de zenders.
En via MP moet dit mogelijk zijn via MDAPI... tenminste dat is wat ik overal lees ;)
MDAPI is leuk maar enorm oud. MDAPI in combinatie met MP is enorm instabiel en problematisch. En ik heb diverse andere PVR software geprobeerd met MDAPI ondersteuning, maar uiteindelijk niet eentje kunnen vinden die voldoet aan mijn smaak. De enige die dichtbij kwam is DVB Viewer Pro en GB-PVR. Maar altijd was de stabiliteit in combinatie met MDAPI problematisch.

Voor mij exact de reden waarom ik dus gebruik maak van een Xubuntu/VDR/XBMC oplossing. Xubuntu is dus mijn OS, VDR is mijn DVB-viewing software en XBMC is voor multimedia. Ik gebruik mijn MCE-remote voor het switchen tussen de VDR-frontend (xine in mijn geval) en XBMC. Mijn Hauppauge remote is bedoeld voor het bedienen van VDR en daarin kijk ik dus DVB-T, DVB-S en DVB-S icm een 4/1 DISEQC 1.0 oplossing.

Ook een tijdje gebruik gemaakt van MythTV. Leuk maar gebruik is nog steeds omslachtig en ondersteuning voor DVB-S is ondermaats (standaard geen provider ondersteuning) en DVB-S2 ondersteuning was enorm instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Iemand nog een oplossing voor dit probleem? Het lijkt alleen te worden veroorzaakt door iMon receiver op de Chieftec HT-01 kasten, maar aangezien iMon ook in andere merk kasten wordt ingebouwd, was ik benieuwd of meer mensen dit hebben.

Stefimke is in iedere geval 1 tweaker met dezelfde probleem, maar hij heeft geen e-mail adres op GoT zodat ik hem kan PM'en.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Nee. Gb*x of CCc*m is een zogenaamde software-cam. Eigenlijk emuleert hij een CI-module en via deze programma's kun jij de phoenix compatible reader aanspreken. Maar je hebt altijd een smartcard nodig voor het legaal openen van de zenders.
Je kan echter met beide ook zenders openen zonder Smartcard, als ze "open" zijn en je de sleutels voor het openen weet te vinden. Maar idd, voor "legaal" kijken heb je een smartcard nodig (legaal tussen aanhalingstekens omdat je geen licentiekosten betaald aan de encryptie-maatschappij om het programma te mogen decoderen, aan de andere kant, vreemd dat je moet betalen om iets te kijken waarvoor je al betaald hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Klaus_1250 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:14:
[...]
Je kan echter met beide ook zenders openen zonder Smartcard, als ze "open" zijn en je de sleutels voor het openen weet te vinden. Maar idd, voor "legaal" kijken heb je een smartcard nodig (legaal tussen aanhalingstekens omdat je geen licentiekosten betaald aan de encryptie-maatschappij om het programma te mogen decoderen, aan de andere kant, vreemd dat je moet betalen om iets te kijken waarvoor je al betaald hebt).
offtopic:
De encryptie van Seca2 (Canal Digitaal, binnenkort wordt dit vervangen voor Seca3) en Conax (Digitenne) zoals deze hier zijn geimplmenteerd, zijn niet te openen via de hier genoemde software en bijbehorende sleutels. Hierdoor zul je dus altijd een smartcard benodigd hebben voor de in Nederland gebruikte providers.

En het gebruik van softcams of non-officiele CI-modules is geheel legaal in Nederland. Zolang het gebruik binnenshuis blijft en niet verloopt via of aan derden. Anders had je in Nederland ook geen gebruik kunnen maken van de diverse UCAS modules en ontvangers die voorzien zijn van UCAS cardreaders en dergelijke. Het enige waar je mee te maken hebt, is ondersteuning. Dit is gewoon niet aanwezig vanuit Canal Digitaal en/of Digitenne. Het gebruik van niet-goedegekeurde ontvangers is dus geheel op eigen risico.

[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 24-12-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
nwagenaar schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:14:
...opgelost door een tweetal Phoenix compatible readers aan te schaffen (USB smartbee's a 20 euro per stuk oid) .
Bedoel je deze cardreaders? Als ik het goed zie werkt die via RS232, USB alleen als voeding. Andere kan ik via google zo niet vinden, heb jij een advies?

Ik wil mijn HTPC toch onder Windows laten draaien, omdat ik hem ook voor andere zaken wil gebruiken. Zo te zien had je vooral problemen onder Windows mbt de DVB-S ontvangst? Ik zal voorlopig alleen DVB-T gebruiken, wat zal dan de meest stabiele oplossing zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Klaassie schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:57:
Bedoel je deze cardreaders? Als ik het goed zie werkt die via RS232, USB alleen als voeding. Andere kan ik via google zo niet vinden, heb jij een advies?
Dat model wel ja, maar op diezelfde website (stpaje terug) staan er ook gewoon die volledig via USB werken. Google eens op; "USB Phoenix Smartmouse" (smartmouse heb je niet nodig zover ik weet, maar geeft wat betere google resultaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
nwagenaar schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:58:
Voor mij exact de reden waarom ik dus gebruik maak van een Xubuntu/VDR/XBMC oplossing. Xubuntu is dus mijn OS, VDR is mijn DVB-viewing software en XBMC is voor multimedia. Ik gebruik mijn MCE-remote voor het switchen tussen de VDR-frontend (xine in mijn geval) en XBMC. Mijn Hauppauge remote is bedoeld voor het bedienen van VDR en daarin kijk ik dus DVB-T, DVB-S en DVB-S icm een 4/1 DISEQC 1.0 oplossing.
Zeer verhelderend! mijn dank is groot aangezien ik nog in de verkennende fase zit.. ik denk dat ik hierdoor aardig wat uurtjes meer over hou om in mn vriendin te "steken" :9 die heeft het al zo zwaar om alle veranderingen bij te houden en durft onderhand niet eens meer de tv aan te raken :+

Ik zal iig de komende dagen je wiki eens gaan doorlezen...

En idd voor legaal kijken heb je idd een kaartje nodig en denk ook wel dat dit het gaat worden.. maybe met een cardsharing server ergens op de achtergrond maar dat zien we tegen die tijd dan wel :) ik word hier nl. nogal gepusht door mn collega's met wilde verhalen over hun dreambox zonder kaartje....

-edit-

ik kom net een leuk linkje tegen met een hoop antwoorden waar ik mee zat.. wellicht voor jullie ook handig om te lezen > link

[ Voor 7% gewijzigd door x0rcist op 24-12-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

@ ts het is nu niet om te muggenziften maar er staat een foutje in de startpost.

combinatie van engels en nederlands ?
Moederboarden

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
ione schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:47:
[...]
Wat zou dan op dit moment een goede prijs/kwaliteit mobo (met HDMI) zijn? Deze heeft wel de beste IGP aan boord, maar hoe belangrijk is dat voor een HTPC?
Voor een HTPC is dat hardware decoding van die nVidia IGP wel aan te raden, maar Asus en MSI hebben GeForce 9300 (lager geklokte versie van de 9400 van de Gigabyte) bordjes met HDMI die al snel dertig, veertig euro goedkoper zijn en voor een HTPC net zo goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jingaling schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:06:
[...]

Haha,

Ja schijnbaar, ik had het niet eens door.
Ik heb alles al binnen maar moet alleen nog op de kast wachten, daarna kan ik je wel m'n bevindingen vertellen.
Ik heb nu de amd e5200
gama780g-s2h
4 gig
origen s14v

En die draait alles prima in vmc met .mkv etc etc.
Vooral films HD en tv kijken gaat hij gebruikt worden.
Helemaal goed, succes ermee en vast bedankt.

Heb een berichtje aan je profiel gehangen als friendly reminder.

....nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
pm1 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:44:
@ ts het is nu niet om te muggenziften maar er staat een foutje in de startpost.

combinatie van engels en nederlands ?

quote:
Moederboarden
Ja, nog nooit gedaan? ;)

specs

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:07:
[...]

Helemaal goed, succes ermee en vast bedankt.

Heb een berichtje aan je profiel gehangen als friendly reminder.

....nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. ;)
Thx, voor de felicitatie. :)

Setje is prima hoor en het geluid is ook perfect, alleen denk ik erover om hem misschien weg te doen.
Misschien dat ik dan een 7.1 setje wil aanschaffen.
Deze combinatie kun je wel met 1 remote regelen dus dat is wel ideaal.
Ik heb ook een berichtje teruggestuurd.

p.s is zo'n harmony 525 of 555 goed genoeg om die htpc erbij te pakken ze leveren wel een remote bij de Zalman HD 160 plus kast bij (weet niet of die wel alles kan besturen tv,receiver en htpc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Mijn zoektocht naar de juiste CPU-cooler wil maar niet lukken! Wie kan mij helpen?
Ik wil in mijn OrigenAE S14V systeemkast een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord met Core2Duo E8400 processor (65 Watt) plaatsen. Maar het vinden van een geschikte, stille CPU-cooler is een ramp.

Hier wat gegevens:

maximale hoogte CPU-cooler: 115mm (volgens website OrigenAE)

maximale afmeting voor de CPU-cooler:
Afbeeldingslocatie: http://www.origenae.co.kr/board/data/cheditor/0811/00024jhj.jpg

indeling moederbord Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1227687047.jpg

Ik keek naar de Zalman CNPS 8700 NT, maar las ik dat deze de GPU-heatsink raakte.
Afbeeldingslocatie: http://eric.m.free.fr/ga1.jpg
en (te veel) buiten het moederbord stak
Afbeeldingslocatie: http://eric.m.free.fr/ga2.jpg
Voor meer info: http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1087407&page=11

Verder heb ik nog geen maten op internet kunnen vinden wat/waar de CPU + GPU zich precies op het moederbord vind om zo de maximale maten te vinden. Het is dus moeilijk te bepalen waar bijvoorbeeld zo'n cooler zich boven het moederbord bevindt.

Volgens een test van 61 CPU-coolers bij www.hardware.info las ik dat de Scythe Shuriken, de Scythe Zipang en de Cooler Master GeminII S zeer stille coolers zijn.

Wie kan mij helpen de juiste CPU-cooler te vinden? (de stilste natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
De Shuriken werkt bij mij prima, en ik hoor hem helemaal niet.

Ik heb hem in een Origen AE H6 kast en heb nergens gebrek aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAD-tekenaar schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:31:
maximale hoogte CPU-cooler: 115mm (volgens website OrigenAE)
scythe ninja mini, vervang de fan door een nexus pwm 92 mm fan en undervolt de fan naar 9, 7 of 5 volt

http://www.scythe-usa.com...032/scmnj1000_detail.html
pricewatch: Nexus 92mm PWM Series Real Silent case fan, 92m

een scythe shuriken is ook een goede keus voor een cpu met een tdp van 65W.

kijk op www.frostytech.com voor reviews

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Scythe Shuriken. Installeren is een tikkeltje lastig omdat je nogal weinig ruimte hebt. Maar je kan hem gewoon op 100% laten draaien zonder dat je hem hoort. Persoonlijk zou ik het laatste sowieso aanraden; de GPU ernaast word nogal warm zonder airflow, dus alle beetjes helpen ook al is het indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:56:
Scythe Shuriken. Installeren is een tikkeltje lastig omdat je nogal weinig ruimte hebt. Maar je kan hem gewoon op 100% laten draaien zonder dat je hem hoort. Persoonlijk zou ik het laatste sowieso aanraden; de GPU ernaast word nogal warm zonder airflow, dus alle beetjes helpen ook al is het indirect.
Inderdaad. De Cooler Master GeminII S wil ik er ook wel op zetten, maar ik kan niet controleren of deze wel past met mijn htpc-samenstelling. Weet je zeker dat die binnen het voorgeschreven gebied blijft, als je de plek van de cpu hebt bepaald? (heb je meer gegevens voor me?)
Om eerlijk te zijn... ik wou liever de Scythe Zipang vanwege zijn 14cm fangrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

de shuriken die ik had vond ik absoluut niet een v/d stilste coolers ...maar misschien betrof het een slecht exemplaar..
anyways, als de ninja mini ook past, dan is dat extra tientje (ofzo?) het zeker waard! bovendien koel je dan dwars, wat vaak beter is (met airflow mee)

in een budget htpc systeem koelde ik een E5200 (wolfdale @ 2.5ghz) passief op 50 graden stressed met een Ninja Mini en twee goedkope 120mm casefans (in/out)

[ Voor 64% gewijzigd door Patriek op 27-12-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een Tweaker die voor mij een HTPC wil samenstellen en inrichten? Staat vanzelfsprekend een vergoeding tegenover. Eerst inventariseren wat ik ermee wil gaan doen, dan welke hard- en software nodig is. Ik koop die hardware en we spreken een fee af voor het inrichten.

Wat ik wil is:
- DVB-C (Ziggo), incl HDTV. Single tuner is genoeg.
- CD/DVD/Blu Ray
- Muziek/filmcollectie opslaan + afspelen
- TV opnemen
- 3 schermen aansluiten (2 'gewone' monitoren en 1 FullHD beamer). Uitzending per scherm identiek.
- 6 kamers separaat voorzien van audio. Dus in de woonkamer hoor je de TV, in de badkamer wordt een MP3-tje afgespeeld en op het balkon speelt een cd'tje. Softwarematig aan te sturen.
- HTPC liefst helemaal buiten beeld (in de berging). Dus aansturing via Bluetooth toetsenbord/muis en PDA.

En dat alles op Windows en liefst met MediaPortal.

(Als dit niet de juiste plaats is voor een vraag als deze, waar dan wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
niet de juiste plaats:
google voor firma's of ga naar t.net-jobs ....

je gaat trouwens al serieus mogen zoeken voor hardware.
- full hhd materiaal is niet lief voor cpu en gpu
- 3 schermen onafhankelijk en/of tegelijk = 2 videokaarten die hd aankunnen (dus 2x pci-e x16 nodig)
- 6kamers apart audio (en woonkamer wellicht surround) = onboard audio + 2x surround geluidskaarten (waarvan de surround dan gebruikt wordt als aparte stereo uitgangen)
->2x pci-e x1

dcb-c -> pci-tuner

zal dus maar net gaan op default hardware
(dual-cpu 2x nieuwste xeon's bv is zekers aan te raden om alles vlotjes te laten gaan - tegelijk opnemen, streamen en nog wat audio naar verschillende kamers geven - en op die borden ga je niet genoeg aansluitingen hebben voor alles)

alles laten samenwerken gaat u wel redelijk wat kosten aan werkuren dus je kan beter naar gespecialiseerde firma's gaan ipv voor een dubbeltje op eerste rij te willen zitten... (ja we zijn tweakers maar geen 'droomfabriek')

(want je gaat wellicht niet tevree zijn met wat amateuristisch werk waar het even bij duurt ...)

ps: je kan zelf ook proberen eh, ev. mbv verschillende systemen in een soort van mediaportal-cluster mbv hun tv-server enzo is dat wellicht goed te doen. (en dan 1 master-node voor aansturing maar verschillende voor streaming)

[ Voor 16% gewijzigd door soulrider op 27-12-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik kwam deze kast tegen: http://www.silverstonetek...pec.php?pno=ml02&area=usa

Daar passen echter alleen slot-in DVD/Blu-ray spelers in. Ik ben echter nog geen blu-ray slot-in spelers tegengekomen in de pricewatch. Weet iemand waar deze dingen leverbaar zijn, behalve via eBay oid?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Zoek eens met google bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik weet hoe Google werkt, maar ik ben met name benieuwd of iemand hier zelf ervaring met zo'n slot-in heeft.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:58:
[...]

Hebbes, - nou ja, dat denk ik -. Het plaatje is van een Antec Fusion Black, ik heb het over een Fusion Remote en bij deze typen schijnen er nog wat verschillende versies in omloop geweest te zijn. De achterkant van de Remote ziet er beter uit.
En ben je al wat verder gekomen? Ik heb ook nog zitten kijken naar een config maar nog geen keuze kunnen maken.
Welke eisen heb jij meegenomen in jouw config? Stille HTPC, high performance....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
zoek eens of je laptops vind met zulke drives en zo ja: probeer via een bevriend winkel zulke drive te krijgen...
'extra nodig voor upgrade/vervanging van/in reeds aangekochte laptop'
vind je die niet, heb je pech: dan is het maximaal een slot-in dvd-brander.
(maar slot-in is tegenwoordig lastig vindbaar buiten op nog wat mac ibooks ...)

ervaringen kan je ook vinden via de GoT-search of google :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:04:
[...]

scythe ninja mini, vervang de fan door een nexus pwm 92 mm fan en undervolt de fan naar 9, 7 of 5 volt

http://www.scythe-usa.com...032/scmnj1000_detail.html
pricewatch: Nexus 92mm PWM Series Real Silent case fan, 92m

een scythe shuriken is ook een goede keus voor een cpu met een tdp van 65W.

kijk op www.frostytech.com voor reviews
Heb ook de mini geinstalleerd met orignele fab. De fan heb ik gemonteerd aan de kant van de outtake fans vd S14 en staat in 'zuigen' op halve spanning. Originele fan is eerlijk gezegd niet te horen. Als ik de Smasung HD uitzet hoor ik alleen nog zachtjes de fan vd Seasonic powersupply. Andere fan zou dus niet veel brengen

Heb als proc de 4850e

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dreamvoid schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:17:
[...]
Voor een HTPC is dat hardware decoding van die nVidia IGP wel aan te raden, maar Asus en MSI hebben GeForce 9300 (lager geklokte versie van de 9400 van de Gigabyte) bordjes met HDMI die al snel dertig, veertig euro goedkoper zijn en voor een HTPC net zo goed werken.
Die Nvidia ook inmiddels al audio en video fatsoenlijk over HDMI? ATi/AMD doet dit in iedergeval wel. Zover ik begrepen heb doet Nvidia dit helemaal niet of heel slecht.

Zover ik begrepen heb is de combinatie Phenom + AMD/ATi chipset de betere keuze voor een HTPC. De Phenom vanwege HT3.0 bus, voor post processing. (ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste maand niet zoheel veel dit topic meer heb gevolgd, in een maand kan veel gebeuren.)

Overigens heb ik persoonlijk erg selchte ervaring met Nvidia chips, daarom komt Nvidia soieso voorlopig mijn huis niet meer in. En dan verwijs ik naar chipsets van zowel mobile IGP's als desktop GPU's welke met de verkeerde materialen zin vervardigd, waardoor de chips niet bestand zijn tegen de warmte fluctuaties welke volgens de specificaties geen enkel probleem zou moeten opleveren. De getroffen hardware betreft voornamelijk de G84, G86, 8800 serie (desktop) en een 9x00 seriemobile van de nieuwe generatie. Dit terwijl deze problemen reeds in November 2007 bekend waren inzake de G84 en G86 mobile serie. Nvidia heeft gewoon meer dan een jaar verzuimd hier iets aan te doen.

Dit heeft tot zeer veel uitval gezorgd van met name laptops bij zeer grote merken als HP, Dell en Apple, maar bij HP dus ok in de 8800 serie desktop GPU's. Zelf heb ik een door deze design fout geteisterde Dell XPS M1330 laptop (2 stuks) wat absoluut niet de goedkoopste machintjes zijn, nee Nvidia hoeft voor mij even niet meer. :/

[ Voor 56% gewijzigd door _Dune_ op 27-12-2008 12:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
nVidia heeft natuurlijk zijn OEMs goed met ellende laten zitten, maar voor de huidige (desktop)produkten is dat natuurlijk niet relevant. Ik zou zeggen, check avsforum.com eens, en deze tabel. Op het moment is die nVidia 9300/9400 chipset de beste HTPC chipset voor Intel omdat hij en alle audio over HDMI goed doet, en als enige 24 Hz volledig correct doet, en in combinatie met de nieuwe 45 nm E5200 op de prijs/performance/stroomverbruik sweetspot zit. Voor AMD is de 780G nog altijd interessanter omdat de oudere nVidia 8200 chipset nog wat audio troubles heeft, maar dan zit je voor fatsoenlijke performance wel aan de relatief dure HT3.0 Phenom vast.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 27-12-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:31:
Mijn zoektocht naar de juiste CPU-cooler wil maar niet lukken! Wie kan mij helpen?
Ik wil in mijn OrigenAE S14V systeemkast een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord met Core2Duo E8400 processor (65 Watt) plaatsen. Maar het vinden van een geschikte, stille CPU-cooler is een ramp.

Wie kan mij helpen de juiste CPU-cooler te vinden? (de stilste natuurlijk)
Ik heb de Scythe Shuriken die net naast de GPU past. En dit alles past ook net in de Lian li C36 kast.
De GPU liep erg warm dus ik heb de fan van de Scythe Shuriken andersom geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp helemaal niets van het gediscusseer over nVidia of ATI chipsets.
Ikzelf heb een AMD Athlon 5000 processor draaien met CoreAVC codec en
die speelt gewoon alles af. Wat zou je dan nog zitten kloten met ATI of nVidia
Chipsets en postprocessing shit etc. Hou het toch simpel. De intel E5200 zal het
in combinatie met CoreAVC codec ook allemaal soepel afspelen inclusief 24 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Woodski schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:32:
[...]

Ik heb de Scythe Shuriken die net naast de GPU past. En dit alles past ook net in de Lian li C36 kast.
De GPU liep erg warm dus ik heb de fan van de Scythe Shuriken andersom geplaatst.
Wat bedoel je daar mee? De fan moet de lucht toch naar beneden blazen voor de beste koeling?
Trouwens: een top-to-down cooler koelt volgens mij toch altijd beter dan een side-to-side cooler? En hij koelt ook nog de onderdelen rondom de cpu.

[ Voor 19% gewijzigd door CAD-tekenaar op 27-12-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:03:
Chipsets en postprocessing shit etc. Hou het toch simpel. De intel E5200 zal het
Omdat DXVA de CPU ontlast, en je dus klaar kan zijn met een veel goedkopere/energiezuinigere/koelere processor (en dus ook stiller). Of, bij een snellere CPU, heb je meer power over als je meer doet dan alleen films kijken (multi-tasking?). En het gaat niet alleen om DXVA, maar ook om de verschillen tussen de Catalyst en Forceware driver. Ook zijn er nog veel IGP's die moeite hebben met het (correct) weergeven van 24hz bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 27-12-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:43:
[...]

Wat bedoel je daar mee? De fan moet de lucht toch naar beneden blazen voor de beste koeling?
Trouwens: een top-to-down cooler koelt volgens mij toch altijd beter dan een side-to-side cooler? En hij koelt ook nog de onderdelen rondom de cpu.
Normaal blaast hij koele lucht over de CPU naar beneden waar de bloedhete GPU zit.
Nu zuigt hij de lucht van de GPU door de CPU en blaast het direct naar buiten door het rooster in de kast die exect boven de CPU koeler zit. Casefans en PSU zuigen ook bij mij.

De CPU is amper lauw en de GPU is flink koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

_Dune_ schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:32:
[...]
Die Nvidia ook inmiddels al audio en video fatsoenlijk over HDMI? ATi/AMD doet dit in iedergeval wel. Zover ik begrepen heb doet Nvidia dit helemaal niet of heel slecht.
Als ik dit document geloven mag, zit het in orde. ( pagina 3 )
Q: What level of HD audio is supported on GeForce 9‐Series mGPUs?
A: NVIDIA makes it possible to watch Blu‐ray HD content with full support for
7.1 LPCM audio stream over HDMI. Can you imagine a better media center PC?
With the GeForce 9‐series of motherboard GPUs, it just works.

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 28-12-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Woodski schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:33:
[...]

Normaal blaast hij koele lucht over de CPU naar beneden waar de bloedhete GPU zit.
Nu zuigt hij de lucht van de GPU door de CPU en blaast het direct naar buiten door het rooster in de kast die exect boven de CPU koeler zit. Casefans en PSU zuigen ook bij mij.

De CPU is amper lauw en de GPU is flink koeler.
Slimme truuk! Maar ik wil een OrigenAE S14V kast kopen (zie eerdere post) en deze heeft alleen 2 out-take ventilatoren (60mm) aan de achterkant (en 1 intake ventilator (92mm) aan de zijkant). De bovenkant is dicht. Dan heeft het toch weinig zin? Het lijkt mij beter om de lucht naar beneden te blazen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
CAD-tekenaar schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:32:
[...]

Slimme truuk! Maar ik wil een OrigenAE S14V kast kopen (zie eerdere post) en deze heeft alleen 2 out-take ventilatoren (60mm) aan de achterkant (en 1 intake ventilator (92mm) aan de zijkant). De bovenkant is dicht. Dan heeft het toch weinig zin? Het lijkt mij beter om de lucht naar beneden te blazen. Toch?
Meten is weten... bij dit mobo is de GPU temperatuur de bottlenek.
De E8500 CPU geeft vrijwel geen warmte.

In mijn situatie in een kleine kast werkt het goed zoals eerder beschreven..
De casefans zijn bij mij trouwens niet aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Woodski schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:02:
[...]

Meten is weten... bij dit mobo is de GPU temperatuur de bottlenek.
De E8500 CPU geeft vrijwel geen warmte.

In mijn situatie in een kleine kast werkt het goed zoals eerder beschreven..
De casefans zijn bij mij trouwens niet aangesloten...
Okay, je hebt me overtuigd dat de hitte van de GPU hoger is dan die van de CPU.
Helaas staat de CPU-cooler niet midden tussen de GPU en de out-take ventilatoren. GPU-->CPU-->outtake staan in een L-vorm.
Is het dan nog wel slim om te kiezen voor een side-to-side CPU-cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:27:
[...]

Als ik dit document geloven mag, zit het in orde. ( pagina 3 )

[...]
Dus met een moederbord met deze gpu en een blu ray speler in een HTPC kan je blu ray discs afspelen en het beeld en geluid via hdmi richting de receiver sturen?
Dus met dezelfde kwaliteit als een stand-alone BD player zou doen.

Want ik dacht altijd dat het zo was dat je niet het optimale geluid haalt zonder zo'n sonar geluidskaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Geluidskaart maakt geen donder uit, aangezien je enkel de audiobron onaangetast doorstuurt (bitstream passthrough). Zoiets heeft enkel nut als de bron bewerkt of gemaakt (games bijv) wordt, en/of als je analoog uit gebruikt. Maar als je zoals bij jou een reciever hebt (die Dolby Digital en DTS varianten kan decoderen), dan kun je die beter het werk laten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Patriek op 29-12-2008 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Mijn vermoeden is dat al die Geforce 9300/9400 IGP's flink warm worden. Houd daar dus rekening mee met je airflow als je zo'n moederbord overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik kon het antwoord niet vinden in dit topic dus bijdeze.
Ik draai een film (dvd9) af op mijn htpc die interlaced is. Ik krijg dus horizontale strepen.

Welke speler is ook gebruik, Pdvd of mphc het blijft zo.
Hoe kan ik nu instellen dat dit de-interlaced wordt?

Bij powerdvd staat ie al op de-interlaced en bij mphc kan ik het niet vinden.

ik heb cccp/ffdshow en core av en powerdvd geïnstalleerd.
Bij mphc geeft ie aan de powerdvd codec te gebruiken maar daar kan ik niets instellen...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de OriginAE S16T met infrarood module IR221.
Weet iemand hoe je via de remote deze HTPC in en uit slaapstand te krijgt?

Met de bijgeleverde remote lukte dit niet.
Sinds de kerst in het bezit van een Harmony One remote, en ook hiermee lukt het niet (power_toggle).
Nu ik de Harmony heb is het wel een stuk interessanter geworden om dit aan de praat te krijgen.

Ik lees in verschillende topics hier wel iets over maar dat gaat meestal over IRTrans module. In de S16T zit de IR221 module, is het daarmee wel mogelijk om met de remote de HTPC in en uit slaapstand te krijgen? Zo ja, hoe?

Ben ik genoodzaakt MCE Standby Tool te installeren om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:29:
Ik heb de OriginAE S16T met infrarood module IR221.
Weet iemand hoe je via de remote deze HTPC in en uit slaapstand te krijgt?
Deze gezien? http://www.origenae.com/b...p?bo_table=e_faq&wr_id=31

Sorry gaat niet op voor je; zie: http://www.origenae.com/b...&wr_id=20&sca=accessaries

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt gaat niet op voor me.. en de 2de link heb ik ook al gezien maar ook daar heb ik niets aan. Helaas. Maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd ben ik mij an het verdiepen in een HTPC. Aangezien ik nog geen apparatuur heb wil ik het direct goed doen zodat ik niet over een paar maanden met een DVD-speler, HDD-recorder, Blu-Ray speler, DigitaleTV-kastje en Dolby-setje/receiver zit....

Mijn wensen zijn:
- DVB-C voor Caiway (nu nog zonder CAM, maar wil wel CI, eventueel later)
- DVD en Blu-Ray afspelen van schijfjes
- Films, afbeeldingen en muziek afspelen van HDD
- Wifi zodat ik kan googlen op mijn TV
- PVR, opnemen TV op HDD (eventueel met tweede DVB-C kaart)
- Geluid naar (goedkope) versterker & 5.1

Ik heb ook nog een paar consoles die ik wil aansluiten, hoe kan ik dit het beste doen, direct op de TV?

Mis ik nog belangrijke dingen? Kan iemand een inschatting geven welke hardware nodig is qua performance?

Wat zijn de grote voor/nadelen van MythTV (of andere Linux oplossing) t.o.v. MCE? Wat zijn jullie bevindingen? En klopt het dat je beter een DVB-C PCI kaart kan hebben dan Floppydtv als je Linux wil gaan gebruiken?

(sorry hoor...erg veel vragen... pffft, maar het is moeilijk al deze informatie uit de posts/tutorials te halen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:25:
De laatste tijd ben ik mij an het verdiepen in een HTPC. Aangezien ik nog geen apparatuur heb wil ik het direct goed doen zodat ik niet over een paar maanden met een DVD-speler, HDD-recorder, Blu-Ray speler, DigitaleTV-kastje en Dolby-setje/receiver zit....

Mijn wensen zijn:
- DVB-C voor Caiway (nu nog zonder CAM, maar wil wel CI, eventueel later)
- DVD en Blu-Ray afspelen van schijfjes
- Films, afbeeldingen en muziek afspelen van HDD
- Wifi zodat ik kan googlen op mijn TV
- PVR, opnemen TV op HDD (eventueel met tweede DVB-C kaart)
- Geluid naar (goedkope) versterker & 5.1

Ik hoor soms dat mensen eerst films moeten omzetten en softwarematig moeten bewerken, klopt dat? Is het mogelijk een systeem te maken die gewoon de schijfjes slikt en afspeelt?

Ik heb ook nog een paar consoles die ik wil aansluiten, hoe kan ik dit het beste doen, direct op de TV?

Mis ik nog belangrijke dingen? Kan iemand een inschatting geven welke hardware nodig qua performance?

Wat zijn de grote voor/nadelen van MythTV (of andere Linux oplossing) t.o.v. MCE? Wat zijn jullie bevindingen? En klopt het dat je beter een DVB-C PCI kaart kan hebben dan Floppydtv als je Linux wil gaan gebruiken?

(sorry hoor...erg veel vragen... pffft, maar het is moeilijk al deze informatie uit de posts/tutorials te halen)
Dat omzetten hoeft alleen om de audio van een Blu-Ray exact af te kunnen spelen. Op 16 bits 48KHz kun je hem zo afspelen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een tv kaart in mijn pc [asus my cinema-p7131] maar ik krijg hem niet werkend in media portal of een ander progamma, het werkt alleen met de bijgeleverde powercinema. en dat progamma werkt niet echt fijn vind ik.
weet iemand hoe ik hem werkend kan krijgen in een ander progamma of een andere oplossing?
alvast bedankt.

[edit] ik gebruik xp als besturings systeem

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Sinds kort ben ik bezig met een grote zoektocht naar een allround htpc.

ik heb de volgende eisen:
  • Zwarte kast
  • onboard video met HDMI
  • afspelen van Blue-ray, DVD
  • afspelen van Divx e.d. via harddisk
  • afspelen van muziek CD / MP3 via harddisk
  • downloaden van binairies via usenet.
Voor het besturingssysteem twijfel ik nog tussen Windows XP MCE en Windows Vista (ultimate). Wat raden jullie aan?

Het tv kijken doe ik op dit moment via digitenne van KPN, maar dit hoeft op dit moment niet direct via de HTPC. Waarom? om de doodsimpele reden dat ik heel erg weinig tv kijk via de digitenne en ik daarom zonde vind om een dure kaart aan te schaffen die het mogelijk maakt op de HTPC.

Dingen zoals toetsenbord en remote laat ik nog even buiten beschouwing.
De HTPC zal aangesloten worden op een Samsung HD-ready LCD (niet de nieuwste meer).
Hieronder heb ik een lijst van hardware onderdelen die ik tot nu toe heb gevonden met het doorlezen van de verschillende topics.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 5050e€ 55,10€ 55,10
1Chieftec HT-01B€ 190,25€ 190,25
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 67,12€ 67,12
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 16,17€ 16,17
1Lite-On DH-4O1S€ 72,48€ 72,48
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 59,73€ 59,73
1Scythe Ninja Mini€ 26,40€ 26,40
ImporterenTotaal€ 487,25

Ben benieuwd of ik op de goede weg zit of dat ik volledig de plank missla wat betreft hardware en mijn eisenlijst. Zijn er naast keyboard en remote nog dingen die ik mis, maar die toch noodzakelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ach het is dezelfde configuratie die al tientallen keren hier voorbij gekomen is, dus zal wel goed zijn, denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:40:
ik heb sinds kort een tv kaart in mijn pc [asus my cinema-p7131] maar ik krijg hem niet werkend in media portal of een ander progamma, het werkt alleen met de bijgeleverde powercinema. en dat progamma werkt niet echt fijn vind ik.
weet iemand hoe ik hem werkend kan krijgen in een ander progamma of een andere oplossing?
alvast bedankt.

[edit] ik gebruik xp als besturings systeem
Zooooo, das een coole kaart!

Kijk eens naar dscaler of christv
(ding heeft nl. geen hardwarematige encoder, dus op zoek naar een compatible softwarematige of mijn alternatieven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
ionicdog schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:18:
Ik kon het antwoord niet vinden in dit topic dus bijdeze.
Ik draai een film (dvd9) af op mijn htpc die interlaced is. Ik krijg dus horizontale strepen.

Welke speler is ook gebruik, Pdvd of mphc het blijft zo.
Hoe kan ik nu instellen dat dit de-interlaced wordt?

Bij powerdvd staat ie al op de-interlaced en bij mphc kan ik het niet vinden.

ik heb cccp/ffdshow en core av en powerdvd geïnstalleerd.
Bij mphc geeft ie aan de powerdvd codec te gebruiken maar daar kan ik niets instellen...
In ffdshow zit deinterlacing. Maar de beste oplossing is om het over te laten aan je videokaart. Nieuwere ATi en nVidia kaarten hebben vector adaptive deinterlacing. Zorg dat je VMR9 als renderer gebruikt en stel de deinterlacing in in je video opties van ATi/nVidia en dan komt het goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chilly_Willy op 29-12-2008 16:37 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:24:
[...]

Zooooo, das een coole kaart!

Kijk eens naar dscaler of christv
(ding heeft nl. geen hardwarematige encoder, dus op zoek naar een compatible softwarematige of mijn alternatieven)
ja he :), naja het is alleen zodat ik af en toe wat tv kan kijken onder het tekenen of internetten. maar ik zal die progamma's die jij op noemt wel is proberen. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ok thx Chilly Willy

ik had de render laatst op EVR gezet, begreep dat dit de instelling is voor hardwarematig decoding?

[ Voor 8% gewijzigd door ionicdog op 29-12-2008 16:59 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:53

Proc

Grand Admiral

stef-o schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:12:
Sinds kort ben ik bezig met een grote zoektocht naar een allround htpc.

ik heb de volgende eisen:
  • Zwarte kast
  • onboard video met HDMI
  • afspelen van Blue-ray, DVD
  • afspelen van Divx e.d. via harddisk
  • afspelen van muziek CD / MP3 via harddisk
  • downloaden van binairies via usenet.
Voor het besturingssysteem twijfel ik nog tussen Windows XP MCE en Windows Vista (ultimate). Wat raden jullie aan?

Het tv kijken doe ik op dit moment via digitenne van KPN, maar dit hoeft op dit moment niet direct via de HTPC. Waarom? om de doodsimpele reden dat ik heel erg weinig tv kijk via de digitenne en ik daarom zonde vind om een dure kaart aan te schaffen die het mogelijk maakt op de HTPC.

Dingen zoals toetsenbord en remote laat ik nog even buiten beschouwing.
De HTPC zal aangesloten worden op een Samsung HD-ready LCD (niet de nieuwste meer).
Hieronder heb ik een lijst van hardware onderdelen die ik tot nu toe heb gevonden met het doorlezen van de verschillende topics.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 5050e€ 55,10€ 55,10
1Chieftec HT-01B€ 190,25€ 190,25
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 67,12€ 67,12
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 16,17€ 16,17
1Lite-On DH-4O1S€ 72,48€ 72,48
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 59,73€ 59,73
1Scythe Ninja Mini€ 26,40€ 26,40
ImporterenTotaal€ 487,25

Ben benieuwd of ik op de goede weg zit of dat ik volledig de plank missla wat betreft hardware en mijn eisenlijst. Zijn er naast keyboard en remote nog dingen die ik mis, maar die toch noodzakelijk zijn?
Ziet er goed uit. Wil je niet liever een Phenom processor zodat je ook postprocessing kunt uitvoeren? De Phenom 9350e en de 9450e ondersteunen postprocessing op deze chipset en zijn lowpower quadcores (65 Watt). Cool 'n Quiet icm Vista ben ik echter niet van onder de indruk op deze Phenoms: ik heb zelf de 9350e en heb CnQ uitgezet. Zijn er mensen die CnQ op deze Phenoms goed werkend hebben gekregen naar tevredenheid op Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
@Proc, hier CnQ werkend, 9650 phenom op een 78G DS3H (ATX) . Moet wel zeggen dat het pas werkt na met de laatste bios. Misschien deed ik eerst iets fout maar nu klokt ie terug bij weinig belasting, in vista.
Je moet ook de instellingen bij energiebeheer instellen voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Proc schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:20:
[...]

Ziet er goed uit. Wil je niet liever een Phenom processor zodat je ook postprocessing kunt uitvoeren? De Phenom 9350e en de 9450e ondersteunen postprocessing op deze chipset en zijn lowpower quadcores (65 Watt). Cool 'n Quiet icm Vista ben ik echter niet van onder de indruk op deze Phenoms: ik heb zelf de 9350e en heb CnQ uitgezet. Zijn er mensen die CnQ op deze Phenoms goed werkend hebben gekregen naar tevredenheid op Vista?
Heb geen flauw idee of ik dat wel nodig heb. Een phenom processor is wel een goede 90euro duurder, terwijl ik de prijs wel mooi vond zo :)
Kun je misschien aangeven wat deze processor voor een voordelen tov de Athlon x2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Patriek schreef op maandag 29 december 2008 @ 04:19:
Mijn vermoeden is dat al die Geforce 9300/9400 IGP's flink warm worden. Houd daar dus rekening mee met je airflow als je zo'n moederbord overweegt.
Ik ben van plan om een dergelijk moederbord te gaan gebruiken in een Antec Fusion Remote kast.
Moet je nou nog erg veel tweaken voor de juiste airflow? Zo standaard werkt het niet ok?
Ik heb zelf 0,0 ervaring/kennis van airflow en hitteontwikkeling in pc's. Wat zijn een aantal maatregelen die ik in dit geval zou kunnen treffen? Dan kan ik daar bij de aanschaf van de spullen gelijk rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik snap niet waarom iedereen met van die lichte processoren aan komt. Met PowerDVD en CoreAvc gaat dat wel lukken, maar een e6600 is nog niet eens voldoende voor ffdshow met filters. Ik heb met een Q8200 maar net voldoende over. Ook snap ik niet waarom mensen nog steeds een AMD 780 chipset nemen. Geen LPCM over HDMI, geen 24Hz, slechtere HQV score (zodra je wel hardware offloading wil gebruiken). Om over AMD processoren zonder HT3 waarmee je zelfs geen postprocessing kunt doen en welke zeker niet snel genoeg zijn voor ffdshow maar te zwijgen.

Of gebruikt niemand 1080p en een receiver?
ione schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:20:
[...]

Ik ben van plan om een dergelijk moederbord te gaan gebruiken in een Antec Fusion Remote kast.
Moet je nou nog erg veel tweaken voor de juiste airflow? Zo standaard werkt het niet ok?
Ik heb zelf 0,0 ervaring/kennis van airflow en hitteontwikkeling in pc's. Wat zijn een aantal maatregelen die ik in dit geval zou kunnen treffen? Dan kan ik daar bij de aanschaf van de spullen gelijk rekening mee houden.
Vooral het Asus bord schijnt hier last van te hebben. Ik heb het Gigabyte 9400 bord in een Antec Fusion en dit gaat perfect, standaard heet de Fusion twee fans die over het bord gaan, deze staan bij mij op de laagste stand.
Patriek schreef op maandag 29 december 2008 @ 04:10:
Geluidskaart maakt geen donder uit, aangezien je enkel de audiobron onaangetast doorstuurt (bitstream passthrough). Zoiets heeft enkel nut als de bron bewerkt of gemaakt (games bijv) wordt, en/of als je analoog uit gebruikt. Maar als je zoals bij jou een reciever hebt (die Dolby Digital en DTS varianten kan decoderen), dan kun je die beter het werk laten doen.
Bitstream TrueHD en Master Audio gaat dus niet en alle huidige codecs (misschien ffdshow niet voor TrueHD) zetten het geluid terug naar 16 bits 48 KHz LPCM (check filter output, hierna resampled de geluidskaart het soms weer omhoog). Verder is je versterker niets beter in het decoden van TrueHD en Master Audio omdat dit lossless is. Ook maakt de geluidschip weldegelijk uit als je LPCM over HDMI wilt uitsturen ipv analoog. Momenteel is de enige werkende oplossing die ik ken omzetten naar mkv met uncompressed LPCM of losless FLAC.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:03:
Maar heb je de beeld en geluidskwaliteit al eens vergeleken? ;)

[ Voor 77% gewijzigd door |sWORDs| op 30-12-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
|sWORDs| schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:23:
[...]

Vooral het Asus bord schijnt hier last van te hebben. Ik heb het Gigabyte 9400 bord in een Antec Fusion en dit gaat perfect, standaard heet de Fusion twee fans die over het bord gaan, deze staan bij mij op de laagste stand.

[...]
Ik zat te denken aan de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Hebben we het dan over hetzelfde bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

ione schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:54:
[...]

Ik zat te denken aan de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Hebben we het dan over hetzelfde bord?
Er is maar 1 gigabyte 9400-series bord, dus die conclusie kan je al trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:23:
Ik snap niet waarom iedereen met van die lichte processoren aan komt. Met PowerDVD en CoreAvc gaat dat wel lukken, maar een e6600 is nog niet eens voldoende voor ffdshow met filters. Ik heb met een Q8200 maar net voldoende over. Ook snap ik niet waarom mensen nog steeds een AMD 780 chipset nemen. Geen LPCM over HDMI, geen 24Hz, slechtere HQV score. Om over AMD processoren zonder HT3 waarmee je zelfs geen postprocessing kunt doen en welke zeker niet snel genoeg zijn voor ffdshow maar te zwijgen.

Of gebruikt niemand 1080p en een receiver?
[...]
Men kiest over het algemeen voor minder "zware" processoren, omdat deze over het algemeen energie zuiniger zijn. De HTPC wordt door de meeste personen als extra Pc gebruikt voornamelijk om alleen media (audio/video) af te spelen. Daarnaast probeerd men de aanschafkosten zo laag mogelijk te houden en dat gaat je niet echt lukken met een high-end CPU.

Waarom zou je geen AMD780 moederbord nemen, zover mij bekend kun je deze prima aansluiten op een 1080P scherm en DTS Reciever. De HDMI (IGP) ondersteund gewoon 1080P en met het juiste moederbord kun je audio onbewerkt doorsturen naar je reciever. Heb je een reciver met volledige HDMI ondersteuning, dan kun je volledig met HDMI werken.
[...]
Bitstream TrueHD en Master Audio gaat dus niet en alle huidige codecs (misschien ffdshow niet voor TrueHD) zetten het geluid terug naar 16 bits 48 KHz LPCM (check filter output, hierna resampled de geluidskaart het soms weer omhoog). Verder is je versterker niets beter in het decoden van TrueHD en Master Audio omdat dit lossless is. Ook maakt de geluidschip weldegelijk uit als je LPCM over HDMI wilt uitsturen ipv analoog. Momenteel is de enige werkende oplossing die ik ken omzetten naar mkv met uncompressed LPCM of losless FLAC.
Bitstream TrueHD en Master Audio als dit niet door het moederbord wordt ondersteund kun je altijd nog een extra geluidskaartje gebruiken, er zijn er tegenwoordig genoeg kaarten die het ondersteunen.

Ik heb dit topic een poosje niet meer gevolgd, maar zover ik weet doet de AMD oplossing dit allemaal prima en kun je gewoon een 1080P scherm en DTS/DD reciever aansluiten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Allemaal true, maar toch is de Geforce 9400 een betere oplossing, maar ook meteen een stuk duurder; aanschaf moederbord en de geschikte Intel CPU........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik zit nu al een tijd te knoeien met de standby.
Ja, het is een asus m2a-vm hdmi :(

De pc start wel op, alleen duurt het enkele minuten vooraleer ik ook maar iets ermee kan aanvangen. Volledig uitschakelen en opnieuw opstarten gaat sneller. Ik veronderstel één of andere driver die niet direct wakker wordt.

Momenteel staat Vista geïnstalleerd (icm vista media center software), maar nu vraag ik me af of XP (icm Media Portal) ook deze problemen heeft?
Anders zet ik er XP op, standby is toch net iets handiger dan volledig uitschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Ik heb mijn PS3 en HTPC aan een receiver (Sony STR-DG720) hangen, en ik moet zeggen dat het beeld en geluid van mijn HTPC nu het beeld en geluid van de PS3 evenaart op HD (1080p 24Hz) gebied. Bij DVD heb ik het nog niet voor elkaar de 1080p upscaling van de PS3 is echt verbluffend goed. Voor HD gebruik ik CoreAVC en AC3 met ondertiteling. Als ik hierna PowerDVD installeer voor de goede filters voor DVD, dan werkt mijn CoreAVC setup niet goed, hier moet ik nog eens wat aandacht aan besteden.

Specs HTPC:

AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/8G 8GB (4x 2GB) DDR2
Scythe Ninja Mini
Microsoft Windows Vista Ultimate X64

Ik zoek nog steeds naar de ideale set codec's, zodat deze "MKV", Apple bestanden met DD en DVD met upscale en beeld verbeterende technieken kan afspelen zonder dat ik telkens zaken voor het afspelen moet aanpassen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:03:
[...]

Men kiest over het algemeen voor minder "zware" processoren, omdat deze over het algemeen energie zuiniger zijn. De HTPC wordt door de meeste personen als extra Pc gebruikt voornamelijk om alleen media (audio/video) af te spelen. Daarnaast probeerd men de aanschafkosten zo laag mogelijk te houden en dat gaat je niet echt lukken met een high-end CPU.

Waarom zou je geen AMD780 moederbord nemen, zover mij bekend kun je deze prima aansluiten op een 1080P scherm en DTS Reciever. De HDMI (IGP) ondersteund gewoon 1080P en met het juiste moederbord kun je audio onbewerkt doorsturen naar je reciever. Heb je een reciver met volledige HDMI ondersteuning, dan kun je volledig met HDMI werken.

[...]

Bitstream TrueHD en Master Audio als dit niet door het moederbord wordt ondersteund kun je altijd nog een extra geluidskaartje gebruiken, er zijn er tegenwoordig genoeg kaarten die het ondersteunen.

Ik heb dit topic een poosje niet meer gevolgd, maar zover ik weet doet de AMD oplossing dit allemaal prima en kun je gewoon een 1080P scherm en DTS/DD reciever aansluiten.
  1. Welke player/os/codec/geluidschip combi geeft bitstream TrueHD en Master Audio of LPCM 96KHZ 24bit?
  2. Welke gpu geeft correct 24Hz weer?
  3. Vanaf welke cpu kun je ffdshow met 1080p met filters gebruiken?
Volgens mij:
  1. Alleen nForce 9x00 + ffdshow audio decoder met xp/vista en player naar keuze -> LPCM (Master Audio alleen door eerst om te zetten naar LPCM, niet on the fly)
  2. Alleen GTX260/280, geForce/nForce 9x00
  3. Minimaal Intel Core 2 Duo E6750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

stef-o schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:02:
[...]

Heb geen flauw idee of ik dat wel nodig heb. Een phenom processor is wel een goede 90euro duurder, terwijl ik de prijs wel mooi vond zo :)
Kun je misschien aangeven wat deze processor voor een voordelen tov de Athlon x2?
Als je de 780G gebruikt en een Phenom krijg je o.a. noise reduction,sharpening en deinterlacing mogelijkheden, uit een 780G met een Athlon (die geen HT3.0 heeft) heb je deze mogelijkheden niet als je de 780G gebruikt. Je kunt uiteraard wel een aparte videokaart aanschaffen als je deze mogelijkheden toch wilt en een Athlon wilt gebruiken. Hier kun je er wat meer over lezen. Ik zou trouwens de 780G ook overklokken (500MHz default): 700Mhz halen ze zo'n beete allemaal. Die van mij draait op 800MHz. Mocht je Hybrid Crossfire overwegen is het zaak om de frequentie gelijk te houden zodat de discrete card niet wordt teruggeklokt. (ik heb een hybrid crossfire met een 3470 op 800MHz)

Mocht je een Phenom overwegen neem dan een Phenom die een een HT van 1.8GHz of hoger heeft omdat de 780G kenelijk een HT van 1.8GHz of hoger nodig heeft om de volledige mogelijkheden te benutten. (dus geen Phenom 9150e: de meeste andere Phenoms hebben een goede HT frequentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

ionicdog schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:41:
@Proc, hier CnQ werkend, 9650 phenom op een 78G DS3H (ATX) . Moet wel zeggen dat het pas werkt na met de laatste bios. Misschien deed ik eerst iets fout maar nu klokt ie terug bij weinig belasting, in vista.
Je moet ook de instellingen bij energiebeheer instellen voordat het werkt.
Hmm... ik heb na een BIOS update naar F2 inderdaad ook meer mogelijkheden die ik voorheen niet had, hoewel in de releasenotes stond dat alleen de CPU support verbeterd/vergroot was...
Ik kan nu bijv. Sideport only selecteren in de BIOS. Ik ga eens kijken of het jojo'en van de threads nu ook is opgelost wat resulteerde in gestotter van video's. Threads werden op een lopende core verplaatst naar een inactieve core die nog moest opstarten en dat werd continu gedaan, wat ik van anderen heb begrepen. Het resultaat was gestotter van video's, en geen reductie van voltage viel mij ook op. Voor het gemak som ik even de componenten van mijn systeem op:

AMD Phenom X4 9350e
Sapphire 3470
GA-MA78GPM-DS2H
Antec Fusion V2.0 VFD
Hauppauge HVR2200
FloppyDTV-S2
Corsair Dominator TWIN2X4096-8500-C5DF
Scythe Ninja Mini (passief)

De twee casefans draaien allebei op de laagste stand.

[ Voor 11% gewijzigd door Proc op 30-12-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Laatst online: 07-09 18:10
Ik probeer momenteel een overzicht te krijgen van Socket 775 moederborden met nForce 730i-chipset (met de geïntegreerde Geforce 9300- of 9400-gpu's). Klopt het dat dit lijstje momenteel bestaat uit:
Asus P5N7A-VM
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
MSI P7NGM Digital

In de htpc van de november BGG wordt voor de laatste gekozen. Dit moederbord heeft echter geen optische output voor audio. Ik heb ergens gelezen dat deze wel op het moederbord zit maar niet op de backplate... suf...

De Gigabyte heeft als voordeel firewire en een 9400 ipv 9300. Zijn er nog andere noemenswaardige verschillende die mij tot een keuze kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: hoe spelen jullie -MOV files af op VISTA ? Dat zijn van die opgenomen filmpjes met mijn digicam en ik kan er niks mee aan! Zelfs niet converteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:43:
Vraag: hoe spelen jullie -MOV files af op VISTA ? Dat zijn van die opgenomen filmpjes met mijn digicam en ik kan er niks mee aan! Zelfs niet converteren..
je kan ze zeker wel converteren, ik heb het al eens gedaan even googlelen en dan vind je wel een progje dat op trial werkt ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc

Proc

Grand Admiral

Als je Vista Codec Pack installeert kun je geloof ik ook .mov files afspelen op Windows zonder Quicktime te installeren. Eventueel kun je ook Quicktime Alternative installeren (hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee opgedaan).

Hmmm...aangezien het kennelijk om een M-JPEG codec gaat, denk ik dat je misschien toch beter VideoLAN kunt proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Proc op 31-12-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die quicktime alternative al geïnstalleerd, maar daarmee gaat het niet.. Mediainfo zegt M-JPEG videocodec. Heb deze geïnstalleerd maar ook geen succes; enkel geluid. Op XP kan ik het wel afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:23:
Ik heb die quicktime alternative al geïnstalleerd, maar daarmee gaat het niet.. Mediainfo zegt M-JPEG videocodec. Heb deze geïnstalleerd maar ook geen succes; enkel geluid. Op XP kan ik het wel afspelen..
converteer ze naar avi ofzo kijk hier is een free-ware prog.

http://www.videohelp.com/oldguides/mov2avi

ik zei toch even googelen en je vind direct 1000den om te converteren naar een ander formaat

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
brehloi schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:16:
Ik probeer momenteel een overzicht te krijgen van Socket 775 moederborden met nForce 730i-chipset (met de geïntegreerde Geforce 9300- of 9400-gpu's). Klopt het dat dit lijstje momenteel bestaat uit:
Asus P5N7A-VM
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
MSI P7NGM Digital

In de htpc van de november BGG wordt voor de laatste gekozen. Dit moederbord heeft echter geen optische output voor audio. Ik heb ergens gelezen dat deze wel op het moederbord zit maar niet op de backplate... suf...

De Gigabyte heeft als voordeel firewire en een 9400 ipv 9300. Zijn er nog andere noemenswaardige verschillende die mij tot een keuze kunnen helpen?
Heb zelf gekozen voor de Gigabyte om nog een heel andere reden. De 9400M wordt door Apple gebruikt in de nieuwe laptops en komt ook in de MacMini. Het lijkt hiermee een zeer interessante kandidaat voor een hackintosch te worden. Voor de vorderingen tot dusverre zie InsanelyMac

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37
Heb regelmatig een vervelend probleem met mijn media center waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Probleem: Bij sommige (iso) films loopt het beeld soms vast, het geluid gaat wel gewoon door.
Als ik dan Windows media player classic homecinema ( laatste versie) afsluit en de film opnieuw start, blijft het beeld nogsteeds stilstaan! (windows zelf loopt niet vast)

Pas bij een nieuwe restart van de mediacenter doet de film het weer en kan ik hem verder afkijken.

Dit is niet bij alle films, maar bij enkele en weet niet waar dit aan kan liggen heb het volgende al geprobeerd:
- windows pro van sp2 naar sp3
- laatste mediaplayer classic hc geinstalleerd. (bij vlc zelfde probleem)
- laatste drivers ati vid drivers.
- media portal rc2 naar V1

Het rare is, ik speel af via ati theather mode. en heb dus 2 keer het beeld, als het beeld weer eens vastloopt dan loopt hij of op mijn tv vast of op mijn kleine scherm in mijn kast, maar niet op alle bij. 8)7

Mijn systeem is als volgt:
-Thermaltake DH102 Black [VH2001BNS]
-amd 4850e
-Gigabyte GA-MA78GM-S2H (onboard HD3200 vid kaart)
-Kingston ValueRAM 2 gig
-windows xp pro sp3
-media portal v 1.0 ( external videoplayer is media player classic HC)
-daemon tools lite
-verschillende codecs o.a core AVC en de bij mediaplayer classic zitten en mediaportal ect.
-TV zit met HDMI kabel aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm1 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:30:
[...]

converteer ze naar avi ofzo kijk hier is een free-ware prog.

http://www.videohelp.com/oldguides/mov2avi

ik zei toch even googelen en je vind direct 1000den om te converteren naar een ander formaat
al geprobeerd, die radtools werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
Probeer het eens met VirtualDub, eventueel met een codec-pakketje van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb inmiddels mijn Media center naar volle tevredenheid draaien, het valt mij op dat de meeste kasten vrij prijzig zijn, de laatste tijd zijn de prijzen zelfs aan het stijgen. ( Antec) Bij mij staat de kast in een lade, zodoende uit het oog. Het maakt voor mij dan ook niet uit wat voor kast dit is, na zoeken heb ik de Asus TS-6A1,Zwart, zilver besteld, deze is rond de 50 euro.

In de kast zitten 2 fans, beide overigens gedemonteerd en een voeding van 250 Watt. Ik had niet zoveel vertrouwen in de voeding, ik wilde deze even testen en dan misschien een stillere kopen. Dit blijkt dus niet nodig te zijn, de voeding is super stil.

Een aanrader dus voor mensen die niet veel uit willen geven voor eens kast omdat die bijv toch uit het zicht staat. Voor 50 euro ben je klaar.

m-atx + 250 Watt voeding
breedte 14 cm
hoogte 36 cm
diepte 44 cm

Is ook te verkrijgen in geheel zilver, alleen moeilijk leverbaar in NL.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/products/large/048161.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
brehloi schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:16:
Asus P5N7A-VM
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
MSI P7NGM Digital

Net een groot nadeel ontdenkt van de Gigabyte: in de gebruiksaanwijzing staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanvelden.org/downloads/gigabyte_dual.png
Die wordt het dus niet, ik wil 2 schermen digitaal aansluiten...

Edit: Mmm, zo ook de Asus...: chipset beperking. |:( Dan ga ik de opties nog maar eens heroverwegen. Misschien toch een aparte videokaart. :)

[ Voor 5% gewijzigd door brehloi op 30-12-2008 20:55 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.